Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:13

jacobras

Developer

Bewerk liever je laatste bericht als je nog iets hebt toe te voegen ;)

Het wil nog wel eens voorkomen dat de browser crasht door een Flash advertentie. Flash kan je uitschakelen in de browser instellingen ('Plugins uitschakelen').

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 21:14
Om browser crash tegen te gaan kun je ook een tweede tab open houden, dit zorgt er dan voor dat je browser niet crasht.
E-Neo schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:07:
Hebben jullie dit soms ook? Met name krantensites als nu, telegraaf, volkskrant storten soms na een paar seconden af. Staat er misschien een banner op die de browser pootje haakt? Vandaag doet de Volkskrant het niet. Een paar dagen geleden deed nu.nl en de telegraaf het niet.

Oj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Poging gedaan om handmatig 3.1 er op te krijgen met hulp van XDA-developers. De update gaat tot 25% en breekt dan af. Het zal wel een verkeerde versie zijn. Afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael_mike
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-08 22:46
Perceptive schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:13:
Hier nog geen update gehad.
Welk Build-nummer hebben jullie nu in Over tablet / About tablet staan?

Hoe gaat het afspelen van videobestanden?
Die van mij heeft built nr. Acer_A500_4.010.08_COM_GEN2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Wie al wel de 3.1-update hebben, waar komen jullie tablets vandaan? Ik las namelijk dit in een reactie op TabletWorld.nl:
De update is alleen nog maar voor Amerikaanse tablets. In Duitsland is de update alweer
uitgesteld. Iedereen die in Nederland ge update is heeft een tablet uit Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Hier ook nog steeds geen update's helaas. Mijn iconia is lekker veilig uit nederland bij de mediamakrt gehaald , m'n ipad was wel uit de USA. Maar ik wacht wel gewoon af en ga niet met XDA dingen werken denk ik. Fabrieks update's blijven in mijn ogen iets veiliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
jacobras schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:30:
Wie al wel de 3.1-update hebben, waar komen jullie tablets vandaan?
Die van mij komt uit de VS. Ik heb dezelfde firmware als michael_mike

Edit: Bij het accugebruik staat overigens geen Cell meer. M.a.w. het wifi only model probeert niet meer tevergeefs een GSM signaal te zoeken ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door pvtonger op 08-07-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
Dank voor de buildnummers. Duitsland is waarschijnlijk volgende week aan de beurt, India moet wachten tot in augustus volgens berichten op XDA.

Ik zou graag videos op de tab willen kijken, maar hij slikt bijna geen formaten, met welke player ik ook probeer. Ik hoop dat dat met 3.1 beter gaat. Dat zou bijvoorbeeld mooi zijn voor in de auto in combinatie met een ophangsysteem aan de hoofdsteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Perceptive schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:28:
Ik zou graag videos op de tab willen kijken, maar hij slikt bijna geen formaten, met welke player ik ook probeer. Ik hoop dat dat met 3.1 beter gaat.
RockPlayer al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
RockPlayer en Mobo spelen bij mij allebei helaas slecht tot geen HD (720) video af. Als het werkt gaat het veel te traag of komen is het beeld blokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
zojuist succesvol een update gedaan naar 3.1 met ROM uit deze post op XDA

Settings en apps zijn in tact gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Heb je 'm geroot, Perceptive? En hoe doet je video playback het nu? :)

[ Voor 41% gewijzigd door jacobras op 08-07-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
In de 3e post van het artikel staat dat ClockWorkMod nodig is om deze ROM te flashen, dus Perceptive heeft zijn tablet geroot.

Helaas weet ik niet hoe de performance van HD video is, omdat ik dat nog niet heb geprobeerd. Wellicht is Perceptive dat nu aan 't doen >:)

Edit: Wat is een goede testfile om te kijken of HD video nu beter/vloeiend loopt? Liefst ook met een locatie waar ik die kan vinden. Dan zal ik de performance testen met bijvoorbeeld RockPlayer.

[ Voor 40% gewijzigd door pvtonger op 08-07-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

pvtonger schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:47:
[...]

In de 3e post van het artikel staat dat ClockWorkMod nodig is om deze ROM te flashen, dus Perceptive heeft zijn tablet geroot.
Dat heb ik gezien, maar die gast van dat topic had de rom ook maar van "someone", dus wie zegt dat hij 't weet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
nee, niet geroot. Gewoon de download geunzipt en de update.zip op de sdcard gezet, sdcard erin.
Booten met Volume Min en Powerbutton ingedrukt houden tot er een tekst verschijnt.

Videoplayback gaat nu prima.... alleen het geluid werkt lang niet overal met hardware decoden aan.... snik.
Performance is wel stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okeej , chill dat dat zo ook werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

pvtonger schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:47:
[...]
Edit: Wat is een goede testfile om te kijken of HD video nu beter/vloeiend loopt? Liefst ook met een locatie waar ik die kan vinden. Dan zal ik de performance testen met bijvoorbeeld RockPlayer.
Misschien op apple.com/trailers een trailer in 1080p downloaden? Geen idee of 'ie dat formaat überhaupt aan kan, maar is het proberen waard :).

Ik twijfel of ik die update van XDA zal installeren, vraag me af hoe het precies zit met de buildnummers. Mijne is Acer_A500_1.141.01_EMEA_GEN3. Michael_mike hierboven had na de update op zijn Amerikaanse Iconia Acer_A500_4.010.08_COM_GEN2 en op XDA hebben ze na de update Acer_A500_4.010.22_COM_GEN1. Slaat dat GEN1 niet op de generatie van de tablet? Daarom maak ik me een beetje zorgen of een ander GEN-nummer wel prima gaat werken.

Daarnaast: EMEA = Europe, Middle East and Africa. COM zal wel de USA zijn. Waarom zouden ze verschillende versies ervan hebben? Zal toch een reden achter zitten?

[ Voor 37% gewijzigd door jacobras op 08-07-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Hm. Net deed ik tablet aan en reageerde het touchscreen weer niet. Hield uitknop ingedrukt, kreeg weer 'Uitschakelen?'-popupje maar scherm reageert niet. Had nu usb-toetsenbord aangesloten, dus drukte even pijltje naar rechts, keuze op scherm veranderde en touchscreen reageerde weer :)

Update: en na scherm weer uit te hebben gedaan reageert de boel niet meer en werkt het toetsenbordtruukje niet meer :(.

[ Voor 18% gewijzigd door jacobras op 09-07-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
nog niks verder bekent over de verlossende update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Nope.

Ik ga nu de update van XDA-developers installeren. Ik schakel wel eerst m'n patternlock uit, las iemand die na de update niet meer kon inloggen met z'n oude pattern.

Nu:
code:
1
2
3
Android 3.0.1
Kernel-versie: 2.6.36.3
Build-nummer: Acer_A500_1.141.01_EMEA_GEN3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okee, laat maar horen wat je bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

So far: update is voltooid, nu aan het starten. Heb gewoon update.zip op een microSD-kaartje geplaatst in tablet. Vervolgens tablet uitgeschakeld en geboot in recovery mode (power + volume- vasthouden). Installatie van update begon automatisch.

Overigens was vlak voor de update de tablet 10x sneller met in- en uitschakelen dan met pattern lock actief! Zit eraan te denken die eraf te laten.

Tablet is inmiddels gestart. Wordt gevraagd om registratie. Heb ik al online gedaan, kijken of nog een keer werkt.

Bevindingen:
  • Bug die ik ondervond dat tablet gedraait (90 of 180 graden) nogal wat trager is lijkt verminderd, nog slechts ietsje trager
  • Apps menu opent sneller (typische 3.1 eigenschap)
  • Widgets op beginscherm laden sneller
  • Browser lijkt sneller, vooral met Google (startpagina)!
  • Lukt nog steeds niet om inhoud van usbstick of externe hd te zien. Getest met fat, fat32 en ntfs :(
Heb nu trouwens:
code:
1
2
3
Android 3.1
Build-nummer: Acer_A500_4.010.22_COM_GEN1

[ Voor 69% gewijzigd door jacobras op 10-07-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ik durf het denk niet , :( ik ben heel erg voor zichtig met mn spullen. mischien als je een handleiding wilt maken en je msn geeft zodat ik in iedergeval van iemand hulp kan krijgen dat ik het dan doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:37
mr.DJ95 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:28:
ik durf het denk niet , :( ik ben heel erg voor zichtig met mn spullen. mischien als je een handleiding wilt maken en je msn geeft zodat ik in iedergeval van iemand hulp kan krijgen dat ik het dan doe.
Ik was ook terughoudend met updaten. Ik had m'n tablet al geroot en heb nu Titanium Backup gedownload. Die kan een backup van al je apps + data maken, zodat je ook je instellingen/savegames kan terugzetten.

Het is eigenlijk erg simpel: Rooten en recovery erop (via Market). Dan in de recovery een backup maken op je externe sd card of USB stick. Custom ROM downloaden, die zet je op je sd card of USB stick. Full wipe in recovery, en dan de custom ROM erop. Ik draai nu Taboonay 1.0.2 en ben er erg tevreden over. Na de eerste keer opstarten, uit de market Titanium Backup weer downloaden en je backup's terug zetten.
Met m'n backup kan ik altijd terug naar de stock ROM van Acer en dan een OTA update ontvangen. Maar voorlopig ga ik niet terug ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ignatius op 11-07-2011 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Lukt nog steeds niet om inhoud van usbstick of externe hd te zien. Getest met fat, fat32 en ntfs :(

ik draai nog steeds orgineel 3.01 maar ik kan mijn usb stick wel gewoon gebruiken zet een hoop over via de usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:22:
[...]

ik draai nog steeds orgineel 3.01 maar ik kan mijn usb stick wel gewoon gebruiken zet een hoop over via de usb stick
Ben ik heel benieuwd waarmee. Mij lukt het niet met ES File Explorer, File Manager HD of File Station, of ik doe iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacobras schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:59:
[...]

Ben ik heel benieuwd waarmee. Mij lukt het niet met ES File Explorer, File Manager HD of File Station, of ik doe iets verkeerd.
Ik heb geen problemen met File Manager HD. Gewoon naar System -> "up" -> mnt -> usb_storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:06:
[...]

Ik heb geen problemen met File Manager HD. Gewoon naar System -> "up" -> mnt -> usb_storage
Dat doe ik ook, maar krijg alleen "(Directory is empty)", al vanaf het begin :(

Zojuist mijn Iconia geroot met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1138228 . Binnen een minuut gedaan, rootproces zelf duurt slechts 10 seconden :). Nu Busybox geïnstalleerd, kan nu ntfs externe HD via de app Drive Mount mounten. Usb-stick in fat32 werkt nog steeds niet, ook niet in fat of ntfs.

Verder even 1080p-playback getest, een 1080p-trailer in .mov-formaat speelt belabberd (getest met RockPlayer en MoboPlayer). 1080p-trailer in H.264-formaat net zo slecht. |:(

[ Voor 47% gewijzigd door jacobras op 11-07-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Ik heb ook gemerkt dat 1080p slechts een korte tijd goed loopt en dan, na zo'n 40 seconden, begint te haperen. De 720p mov's werken overigens wel goed. Dit zowel bij Mobo- als RockPlayer.

Voor mij is dit niet zo'n probleem omdat 1080p op een 1280x800 display overkill is. De tablet moet 'm flink downscalen voordat ie kan worden getoond.

Maar als Acer beweert dat de A500 het moet kunnen, moeten ze dat ook waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

pvtonger schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:03:
Maar als Acer beweert dat de A500 het moet kunnen, moeten ze dat ook waarmaken.
Inderdaad, dat is nogal jammer. Update zou sowieso al in juni komen en dan is 'ie er eindelijk en werkt het maar half.

Mijn Iconia heeft nu trouwens last van random herstarts. Ik draai de 3.1 van XDA. Hij is wel geroot, dus twijfel of ik een 3.1 custom rom zal installeren. Meteen van die falende Acer troep af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die inmiddels de acer originele 3.1 update hebben? Ik blijf maar update checken, maar er komt nix :(

Ik wil mijn a500 gebruiken als mobile thin client dus heb muis support nodig.

Verder overigens erg tevreden over de tab. Had eerst een iPad, maar na twee weekjes wennen vind ik deze op zn minst net zo prettig. Vooral het feit dat flash (bij mij) gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjooKoel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:52
Hier al een week de 3.1 versie, US model, kreeg eerst nog een tussenversie...
(maar Acer schijnt nu de uitrol gestaakt te hebben ivm problemen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
jacobras schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:14: Meteen van die falende Acer troep af.
Jammer dat je problemen met de 3.1 ROM hebt, maar dat ligt waarschijnlijk niet aan Acer want de 3.1 OTA werkt bij mij zonder problemen (US model). Een andere installeren kan natuurlijk ook, maar ook daar zijn problemen mee. Je zou ook terug kunnen gaan naar de 3.0.1 ROM totdat je de OTA krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjooKoel schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:54:
Hier al een week de 3.1 versie, US model, kreeg eerst nog een tussenversie...
(maar Acer schijnt nu de uitrol gestaakt te hebben ivm problemen...)
Weet je toevallig ook wat voor problemen? Of heb je een linkje?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

pvtonger schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:08:
[...]

Jammer dat je problemen met de 3.1 ROM hebt, maar dat ligt waarschijnlijk niet aan Acer want de 3.1 OTA werkt bij mij zonder problemen (US model). Een andere installeren kan natuurlijk ook, maar ook daar zijn problemen mee. Je zou ook terug kunnen gaan naar de 3.0.1 ROM totdat je de OTA krijgt.
Zou aan Acer kunnen liggen, gezien de eerdere bugs die mijn tablet had met officiële software. Maar zou natuurlijk ook kunnen liggen aan het feit dat ik een EU-model heb met nu de US-update erop.

Overigens bedoelde ik met "meteen van die falende Acer troep af" dat als ik een custom rom installeer ik mooi van Acer Registratie, Acer Sync, Acer Multimedia en Acer Sociaal apps af ben.

[ Voor 13% gewijzigd door jacobras op 12-07-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
jacobras schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:17:
[...]

Zou aan Acer kunnen liggen, gezien de eerdere bugs die mijn tablet had met officiële software. Maar zou natuurlijk ook kunnen liggen aan het feit dat ik een EU-model heb met nu de US-update erop.

Overigens bedoelde ik met "meteen van die falende Acer troep af" dat als ik een custom rom installeer ik mooi van Acer Registratie, Acer Sync, Acer Multimedia en Acer Sociaal apps af ben.
Ik heb sowieso het idee dat Acer niet al te veel tijd gestoken heeft in het optimaliseren van de ROM voor de tablet. Ik heb gisteren de Virtuous Galaxy ROM erop geïnstalleerd.
Deze is op basis van de Samsung Galaxy Tab 10.1 ROM en werkt echt heel snel. Ook is de look-and-feel aangepast door Samsung, zo is er een calculator op te roepen als los venstertje( a la windows dus), erg leuk.

Voorlopig blijf ik dus custom ROMs draaien, die werken (op dit moment) beter dan de standaard ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ignatius schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:53:
[...]

Ik heb sowieso het idee dat Acer niet al te veel tijd gestoken heeft in het optimaliseren van de ROM voor de tablet. Ik heb gisteren de Virtuous Galaxy ROM erop geïnstalleerd.
Deze is op basis van de Samsung Galaxy Tab 10.1 ROM en werkt echt heel snel. Ook is de look-and-feel aangepast door Samsung, zo is er een calculator op te roepen als los venstertje( a la windows dus), erg leuk.
Was 'm al tegengekomen, die klokken, agenda en muziekplayer kun je net als de calculator oproepen? Waar druk je dan op? Ik ga 'm zelf waarschijnlijk niet flashen, vind die Samsung-interface niet mooi.

Zelf zou ik eerder voor Taboonay of HoneyVillain gaan.

Afbeeldingslocatie: http://shoobee.eu/upp/thumbs/178306home.png Afbeeldingslocatie: http://shoobee.eu/upp/thumbs/787163drawer.png

Vraag me alleen af hoe het zit met bepaalde tweaks als "Dalvik optimized" en "Kernel tweaks", wil niet dat mijn development tablet anders gaat reageren door halfgare tweaks.

Dit is wel interessant:
FYI.. I was able to go from 1.141.07 to Taboonay 0.8 w/o doing a Data Wipe. It booted fine and everything was setup the way I had it. Only problem I've found was the ApinAp FC, but fixed with deleting data just for that app.

[ Voor 11% gewijzigd door jacobras op 12-07-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
jacobras schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:35:
[...]

Was 'm al tegengekomen, die klokken, agenda en muziekplayer kun je net als de calculator oproepen? Waar druk je dan op? Ik ga 'm zelf waarschijnlijk niet flashen, vind die Samsung-interface niet mooi.

Zelf zou ik eerder voor Taboonay of HoneyVillain gaan.

[afbeelding] [afbeelding]

Vraag me alleen af hoe het zit met bepaalde tweaks als "Dalvik optimized" en "Kernel tweaks", wil niet dat mijn development tablet anders gaat reageren door halfgare tweaks.

Dit is wel interessant:

[...]
Als je hier klikt, zijn het de laatste 6 screenshots in de post. Je ziet daarin de onderste balk waarin normaal gesproken alleen back, home en menu staan? In het midden ervan zie je een pijltje omhoog, als je daarop tikt, krijg je een soort van iPad-achtige dockbar waar de 6 apps op staan. Ik ben er nog niet achter gekomen of je ook andere apps kunt toevoegen of de bestaande kan verwijderen.

Dalvik optimized en kernel tweaks maken de tablet alleen maar sneller. Hoe precies weet ik niet meer (heb ooit de technische achtergrond gelezen), maar het is betrekkelijk veilig. Maar het blijft natuurlijk een custom ROM.....

Taboonay heeft nu een bug dat je muziek ermee stopt als je tablet in stand-by gaat(niet direct, maar na een tijdje) maar werkt wel snel. Honeyvillain heb ik nog niet geprobeerd. De andere virtuous ROM (picasso) draai ik nu en bevalt me ook uitstekend. Die is gebaseerd om de stock ACER rom met HC 3.1

Overigens altijd een full wipe voordat je een custom ROM flashed. In recovery maak je eerst een backup van de stock-rom. Met Titanium backup bewaar je (onder andere) je Angry Birds voortgang ;) Dat werkt echt perfect! Zelfs de snelkoppelingen op m'n launcher en m'n achtergrond zit in m'n backup.

[ Voor 15% gewijzigd door ignatius op 12-07-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Ah, ik zie het pijltje inderdaad in de screenshots.
ignatius schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:58:
[...]

Dalvik optimized en kernel tweaks maken de tablet alleen maar sneller. Hoe precies weet ik niet meer (heb ooit de technische achtergrond gelezen), maar het is betrekkelijk veilig. Maar het blijft natuurlijk een custom ROM.....
Maar wat ik me afvraag... Waarom zit het er standaard niet in? Weet je misschien nog op welke site je de technische achtergrond van die tweaks gelezen hebt?
Taboonay heeft nu een bug dat je muziek ermee stopt als je tablet in stand-by gaat(niet direct, maar na een tijdje) maar werkt wel snel. Honeyvillain heb ik nog niet geprobeerd. De andere virtuous ROM (picasso) draai ik nu en bevalt me ook uitstekend. Die is gebaseerd om de stock ACER rom met HC 3.1
Hm, bedankt. Taboonay lijkt me interessant, muziek speel ik toch niet op mijn tablet. Taboonay is trouwens ook gebaseerd op de stock Acer ROM (Acer_A500_4.010.22_COM_GEN1).
Overigens altijd een full wipe voordat je een custom ROM flashed. In recovery maak je eerst een backup van de stock-rom. Met Titanium backup bewaar je (onder andere) je Angry Birds voortgang ;) Dat werkt echt perfect! Zelfs de snelkoppelingen op m'n launcher en m'n achtergrond zit in m'n backup.
I know :). Maakte voordat ik een nieuwe nightly ging flashen op mijn vorige telefoon (HTC Legend) altijd eerst een backup met CWM, werkt perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door jacobras op 12-07-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjooKoel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:11:
[...]

Weet je toevallig ook wat voor problemen? Of heb je een linkje?

Thnx
of 't allemaal waar is weet ik niet maar hier een link:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1158359
er zou een issue te zijn met wifi, die werkt in sommige gevallen niet, vandaar dat er op de rem is getrapt en dat een nieuwe versie uitgerold gaat worden....
nogmaals, veel is hearsay, weinig feiten van de bron (Google/Acer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Balen , als ik mn iconia opstart verschijnt er meteen inbeeld dat de launcher onverwachts is afgesloten , maar harde reset. Moet dat gewoon met een paperclip of iets dergelijks? en is hij dan weer als nieuw?

edit: ik kan dus ook niet naar instellingen gaan en doen wat http://how2fix.org/hard-r...-to-factory-settings.html staat ,

aanvulling , via een omweg is het me gelukt om bij instellingen te komen , mischien vanavond toch maar een andere rom proberen , ik vind die van de galaxy erg gaaf eruit zien

[ Voor 46% gewijzigd door mr.DJ95 op 12-07-2011 18:22 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Ik heb stoute schoenen aangetrokken en mijn tablet van een custom rom voorzien (virtuous). Ik moet zeggen dat die beter aanvoelt dan de originele acer 3.1 rom. Vooral selecteren van tekst werkt beter. Video performance lijkt iets minder goed (720p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
jacobras schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:16:
Ah, ik zie het pijltje inderdaad in de screenshots.

[...]

Maar wat ik me afvraag... Waarom zit het er standaard niet in? Weet je misschien nog op welke site je de technische achtergrond van die tweaks gelezen hebt?
Tja, luiheid van Acer? Of ze willen geen risico's lopen (klachten over vastlopers, oid) en configureren de kernel op safe?
Anyway, dit is wat ik kon vinden over de Dalvik cache. De meegeïnstalleerde apps worden dus geoptimaliseerd voor de ROM, dit is kennelijk iets wat met behulp van de Dalvik VM gebeurd?

Ik heb vanmiddag overigens nog even de Virtuous Galaxy ROM erop gezet. Ondanks dat deze toch echt het snelst aanvoelt en er best mooi uitziet, ben ik toch teruggegaan naar de Picasso ROM. Die van Samsung is toch niet mijn ding, maar qua prestaties denk ik wel de beste die je nu kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ignatius schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:58:
[...]
Anyway, dit is wat ik kon vinden over de Dalvik cache. De meegeïnstalleerde apps worden dus geoptimaliseerd voor de ROM, dit is kennelijk iets wat met behulp van de Dalvik VM gebeurd?
Dat gaat volgens mij over de roms van dat moment. Post #3 heeft het over optimalisaties die nodig zijn omdat er standaard geen JIT-compiler aan boord is. Dat is gepost op 9 mei, Android 2.2 (waarin de JIT-compiler werd geïntroduceerd) is volgens mij later pas vrijgegeven dus lijkt dat me niet de uitleg ervoor.

De reden van Acer zal inderdaad wel uit veiligheidsoverwegingen zijn.

Titanium backup:
Batch back-up onderbroken door de gebruiker
Helemaal niet! Raakte alleen even scherm aan, anders gaat ie stand-by en zie ik niet wanneer 't klaar is.

[ Voor 10% gewijzigd door jacobras op 13-07-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
jacobras schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:45:
Titanium backup:

[...]

Helemaal niet! Raakte alleen even scherm aan, anders gaat ie stand-by en zie ik niet wanneer 't klaar is.
Ja, dat heb ik ook al een keer meegemaakt.... Heel raar. Laten we maar 's een mailtje naar de developer sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ignatius schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:16:
[...]

Ja, dat heb ik ook al een keer meegemaakt.... Heel raar. Laten we maar 's een mailtje naar de developer sturen....
Zou ook kunnen dat het zo hoort. Titanium gaat wel gewoon verder, rechtsonderin blijft een notificati staan.

Net custom rom geflashed. Backuppen van Titanium blijft hangen op 42% - Friend Me 1.2. Proces maar gekillt, nu overnieuw restoren.

Eerst even Titanium Backup kopen, alles handmatig aanvinken is niet fijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door jacobras op 13-07-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Zolang Titanium backup bezig is, zal de Iconia niet in standby gaan. Dus je ziet dat Titanium klaar is, wanneer het scherm uit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Wolfensteijn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:01:
Zolang Titanium backup bezig is, zal de Iconia niet in standby gaan. Dus je ziet dat Titanium klaar is, wanneer het scherm uit is ;)
Het scherm ging iets gedimd, dus ik ging snel met m'n vinger richting scherm ;).

Inmiddels alles weer teruggezet, prima gegaan. Enige wat niet is teruggezet: mijn bookmarks! Die heb ik gesynchroniseerd met Chrome, maar zelfs als ik de synchronisatie opnieuw instel komen ze niet terug (ook niet na reboot of wachten) :'(

Update:
Met Titanium backup niet alleen de app data van Browser maar ook de Browser zelf hersteld en nu werkt het. Versienummers waren exact hetzelfde. Nu nog even een nand-backup maken.

[ Voor 14% gewijzigd door jacobras op 13-07-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
jacobras schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:10:
[...]

Het scherm ging iets gedimd, dus ik ging snel met m'n vinger richting scherm ;).

Inmiddels alles weer teruggezet, prima gegaan. Enige wat niet is teruggezet: mijn bookmarks! Die heb ik gesynchroniseerd met Chrome, maar zelfs als ik de synchronisatie opnieuw instel komen ze niet terug (ook niet na reboot of wachten) :'(

Update:
Met Titanium backup niet alleen de app data van Browser maar ook de Browser zelf hersteld en nu werkt het. Versienummers waren exact hetzelfde. Nu nog even een nand-backup maken.
Het scherm dimt inderdaad wel iets, maar zal niet volledig uitgaan. Tip voor de volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Wolfensteijn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:33:
[...]

Het scherm dimt inderdaad wel iets, maar zal niet volledig uitgaan. Tip voor de volgende keer ;)
Heb het inmiddels gezien, mijn Desire S is nu aan het backuppen. Maar bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een A500 binnen, mooi design maar wel zwaar. Snel en mooi apparaat overigens.
Waar ik echter tegenaan loop is dat het apparaat geen adhoc Wifi en geen BT tethering ondersteund. Niet bepaald handig als je onderweg gebruik wil gaan maken van de 3G verbinding via de telefoon (N8) in dit geval.
De Archos 101 ondersteund wel BT tethering via mijn N8 dus ik begrijp niet waarom zoiets simpels niet op zo'n high-end apparaat als de Acer kan. Zou er een hack zijn die tethering via Wifi (Joikuspot op de N8) of BT biedt? Ik heb wel een wpa-supplicant van de Xoom voorbij zien komen maar die werkt voor geen meter op de Acer i.c.m. Joikuspot/N8. Iemand hier al mee gestoeid? Ik kan natuurlijk ook een nieuwe phone aanschaffen die standaard als een Wifi infrastructure accespoint te gebruiken is maar welke doen dat? Ik heb nog een paar dagen om iets uit te vogelen anders gaat de Acer retour want dan heb ik er niets aan.

NB. ik kreeg gisteravond een update van Acer voorbij die de een upgrade deed naar versie 3.1. Ik heb een EMEA-Gen 3 device

[ Voor 6% gewijzigd door regmaster op 13-07-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
jacobras schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:28:
[...]

Zou ook kunnen dat het zo hoort. Titanium gaat wel gewoon verder, rechtsonderin blijft een notificati staan.

Net custom rom geflashed. Backuppen van Titanium blijft hangen op 42% - Friend Me 1.2. Proces maar gekillt, nu overnieuw restoren.

Eerst even Titanium Backup kopen, alles handmatig aanvinken is niet fijn :)
Pro versie is inderdaad wel erg gemakkelijk :)

Ik heb de developer ondertussen al gemaild en ook reactie gekregen. Dus wie weet binnenkort een update, dankzij ons :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
regmaster schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:24:
Ik heb sinds gisteren een A500 binnen, mooi design maar wel zwaar. Snel en mooi apparaat overigens.
Waar ik echter tegenaan loop is dat het apparaat geen adhoc Wifi en geen BT tethering ondersteund. Niet bepaald handig als je onderweg gebruik wil gaan maken van de 3G verbinding via de telefoon (N8) in dit geval.
De Archos 101 ondersteund wel BT tethering via mijn N8 dus ik begrijp niet waarom zoiets simpels niet op zo'n high-end apparaat als de Acer kan. Zou er een hack zijn die tethering via Wifi (Joikuspot op de N8) of BT biedt? Ik heb wel een wpa-supplicant van de Xoom voorbij zien komen maar die werkt voor geen meter op de Acer i.c.m. Joikuspot/N8. Iemand hier al mee gestoeid? Ik kan natuurlijk ook een nieuwe phone aanschaffen die standaard als een Wifi infrastructure accespoint te gebruiken is maar welke doen dat? Ik heb nog een paar dagen om iets uit te vogelen anders gaat de Acer retour want dan heb ik er niets aan.

NB. ik kreeg gisteravond een update van Acer voorbij die de een upgrade deed naar versie 3.1. Ik heb een EMEA-Gen 3 device
Je zou 's door de ROM's op het xda-developers forum moeten bladeren. Volgens mij zij er een aantal ROM's die tethering via BT ondersteunen.

Android telefoons doen tethering via WiFi. M'n Desire HD gebruik ik regelmatig als accesspoint voor m'n tablet. Te beveiligen met WPA2 en elk MAC-adres apart autoriseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Nieuwe ROM: Virtuous XooM, gebaseerd op 3.2 stock-ROM van de Xoom :D. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1167391 . Nog wel wat issues:
Issues (WIP):
- Camcorder
- Sensors
- dhcp
- you tell me
Is de eerste port van een Xoom ROM voor de Iconia volgens mij. Motorola schijnt nogal sterke beveiligingen te hebben in hun stock ROM's.

[ Voor 48% gewijzigd door jacobras op 13-07-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
ignatius schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:06:
[...]

Je zou 's door de ROM's op het xda-developers forum moeten bladeren. Volgens mij zij er een aantal ROM's die tethering via BT ondersteunen.

Android telefoons doen tethering via WiFi. M'n Desire HD gebruik ik regelmatig als accesspoint voor m'n tablet. Te beveiligen met WPA2 en elk MAC-adres apart autoriseren.
Thanks, ik ga er even naar kijken.
Er staat overigens op YouTube een demo van een medewerker van Acer zelf die laat zien hoe je via je telefoon kan tetheren. Wat hij er niet bij verteld is dat de Iconiatab geen ad-hoc Wifi ondersteund en dat de telefoon in kwestie (Acer Liquid mini) zich voordoet als een infrastructure accespoint i.p.v. een ad-hoc accespoint. Beetje misleidend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die een update 3.1 hebben ontvangen? En dan wel voor gewoon een A500 uit nederland.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk nog bijna niemand....update schijnt te zijn uitgestelt...
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:38:
Zijn er al mensen die een update 3.1 hebben ontvangen? En dan wel voor gewoon een A500 uit nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekent wanneer deze nieuwe versie beschikbaar komt?
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:48:
Ik denk nog bijna niemand....update schijnt te zijn uitgestelt...

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Pff, moet wel zeggen dat sinds ik Taboonay draai mijn WiFi overdrachtssnelheid gigantisch achteruit is gegaan. Normaal pluk ik een pdf van ~60 MB zo binnen een paar minuutjes van mijn NAS, nu duurt 't minimaal 10 minuten. En een video hoef ik al helemaal niet te proberen, duurt gewoon veel te lang. Hopelijk komt er een fix voor, zal eens kijken of het een bekend probleem is.

Update:
Ik ga Thor's kernel flashen in plaats van de normale die ik nu gebruik. Schijnt ook beter om te gaan met usb-apparaten, ben benieuwd.

Speedtest zegt trouwens wel gewoon 9,62 Mbps / 0,91 Mbps. Op laptop haal ik 11,05 Mbps / 0,93 Mbps.

Nu test ik weer een videobestand vanaf mijn NAS en haal ik wel de normale snelheid. Las net op xda dat er een bug zou zitten in WiFi performance na sleep mode, dus even testen.

[ Voor 36% gewijzigd door jacobras op 19-07-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontving een mailtje van Acer, binnen enkele dagen zal de update 3.1 komen. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Morgen komt mijn Targus Stylus Pen for Media Tablets (verwijzing naar ReplaceDirect waar ik besteld heb omdat 'ie niet in de Pricewatch staat) binnen, zal mijn ervaringen hier posten.

Zie ook de productpagina op de website van Targus. Heb de stylus toegevoegd aan de Pricewatch (aangevraagd om toe te voegen is 't eigenlijk ;)).

Update:
De stylus is inmiddels toegevoegd: pricewatch: Targus Targus Stylus for Media Tablets .

[ Voor 44% gewijzigd door jacobras op 21-07-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-09 20:17
Sinds eergisteren ook de gelukkige eigenaar van deze tab.
Morgen zal ik is een poging wagen om de rom te flashen.

edit:

Ben aan het kijken hoe ik hem kan flashen met de app lukt het niet deze zegt "supperuser not found"
Hoe heeft 1 van jullie cwm er op gekregen?

[ Voor 41% gewijzigd door silvester6 op 21-07-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 19:05
silvester6 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:52:
Ben aan het kijken hoe ik hem kan flashen met de app lukt het niet deze zegt "supperuser not found"
Hoe heeft 1 van jullie cwm er op gekregen?
Eerst zorgen dat je Iconia gerooted is.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1055354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Kwam er gister avond al achter ff rooten met een app daarna een andere app en whoppa klaar was het al weer.

De tab scoorde 10% meer met antutu heb nu de HoneyVillain 1.04 er op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Kleine toevoeging:

Iconia met Android 3.0: rooten met Gingerbreak.
Iconia met Android 3.1: rooten met IconiaRoot.
Op eigen risico uiteraard.

Moest gisteren mijn tablet opnieuw rooten, omdat ik root-toegang was verloren. Kon nog wel roms flashen dankzij ClockWorkMod, maar in Android zelf kon niets root-toegang krijgen. Even IconiaRoot gedraaid en weer geroot, werkt perfect (en snel!):)

[ Voor 31% gewijzigd door jacobras op 22-07-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag allen. Ik ben nieuw hier.

Mijn geduld met wachten op de 3.1 update begint wat op te raken met acer dus misschien ga ik mijn A500 ook maar zelf updaten met een nieuwe costom ROM.
Nou is dat nieuw dus ik wil wel even alles goed helder hebben voordat ik er aan begin. Ik wil geen dooie tablet.

Rooten was geen probleem.

Maar dan wordt het wat warrig.
Ik heb de gewenste ROM in als zip klaar staan.
Als ik dan de howto's bekijk blijk ik steeds meer tooltjes en dingetjes nodig te hebben om de rom te flashen. Clockworkmod, adb, en nog een paar.
Valt me toch wat tegen. Of stel ik me aan? :-)
Heeft iemand een goed leesbare, liefst nederlandse walkthrough voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nederlandse handleiding zou idd super gemakkelijk zijn ja...
Mijn engels is redelijk goed....mijn technisch engels iets minder, hi
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:04:
Goeiedag allen. Ik ben nieuw hier.

Mijn geduld met wachten op de 3.1 update begint wat op te raken met acer dus misschien ga ik mijn A500 ook maar zelf updaten met een nieuwe costom ROM.
Nou is dat nieuw dus ik wil wel even alles goed helder hebben voordat ik er aan begin. Ik wil geen dooie tablet.

Rooten was geen probleem.

Maar dan wordt het wat warrig.
Ik heb de gewenste ROM in als zip klaar staan.
Als ik dan de howto's bekijk blijk ik steeds meer tooltjes en dingetjes nodig te hebben om de rom te flashen. Clockworkmod, adb, en nog een paar.
Valt me toch wat tegen. Of stel ik me aan? :-)
Heeft iemand een goed leesbare, liefst nederlandse walkthrough voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:37:
Een nederlandse handleiding zou idd super gemakkelijk zijn ja...
Mijn engels is redelijk goed....mijn technisch engels iets minder, hi

[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1159443 voor de stock 3.1 Gen1
Zo ingewikkeld is het nu ook niet: Edit : You can flash it with stock Acer recovery. Put the update.zip on your SDCard without renaming the filename, and reboot into recovery with Power / Vol+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Zijn er al mensen Acer Iconia A501? Ik zie namelijk nog geen berichten erover.

Vandaag via T-mobile 2 jaar Internet Extra+Laptop abonnement besteld met Acer Iconia A501 32GB. Eerste jaar 25 euro per maand, tweede jaar 37,50 euro per maand met eenmalig aanbetaling van 139 euro's.
A.s. zaterdag wordt ie geleverd.

Niet gek dacht ik.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
eigenlijk is het ook best simpel maar door de vele dingen wordt het onduidelijk.

eerst rooten met de app gingerbreak
daarna cwm installeren via de app acer recovery

daarna kan je via cwm een andere zip rom installeren

deze site legt het goed uit

http://androidflip.com/ho...0-with-gingerbreak-v-120/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

silvester6 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:14:
eigenlijk is het ook best simpel maar door de vele dingen wordt het onduidelijk.

eerst rooten met de app gingerbreak
daarna cwm installeren via de app acer recovery

daarna kan je via cwm een andere zip rom installeren
Klopt, en dan raad ik aan om meteen een backup te maken in cwm zodat je ergens naar terug kan mocht het flashen niet lukken.

Ook hier kleine toevoeging:

Iconia met Android 3.0: rooten met Gingerbreak.
Iconia met Android 3.1: rooten met IconiaRoot.
Op eigen risico uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
heb zelf net deze er op gezet

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1129826

heeft altijd goede roms met antutu score van 5278 stock was de score 4434

edit:

de kernel zit in de rom ingebakken deze hoef je dus niet apart te flashen

[ Voor 20% gewijzigd door silvester6 op 24-07-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn aconia kreeg om 18:00 een systeem update en is bezig te installeren.

Versie: 3.1
Kernel: 2.6.36.3
Buildnr:Acer_A500_4.010.42_COM_GEN1

[ Voor 33% gewijzigd door uroy op 25-07-2011 18:22 ]

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
bij mij nog niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een download. Hij is bezig. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
hebben jullie hem allemaal automatisch binnen gekregen op de iconia zelf of op een pc of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
je kan kijken bij instellingen --> over tablet -->systeem update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
nee bij mij nog steeds niets helaas :( heb de gewone mediamarkt iconia om het zo maar even te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

uroy schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:12:
Mijn aconia kreeg om 18:00 een systeem update en is bezig te installeren.

Versie: 3.1
Kernel: 2.6.36.3
Buildnr:Acer_A500_4.010.42_COM_GEN1
Dat is geen in NL geleverde Iconia? Amerikaanse?

Op XDA de eerste met de EMEA rom die de update heeft gehad, zal een dezer dagen dan eindelijk wel gaan komen :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
hier ook zojuist. hij is de update aan het downloaden. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 19:05
gertitombo schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:29:
Zijn er al mensen Acer Iconia A501? Ik zie namelijk nog geen berichten erover.

Vandaag via T-mobile 2 jaar Internet Extra+Laptop abonnement besteld met Acer Iconia A501 32GB. Eerste jaar 25 euro per maand, tweede jaar 37,50 euro per maand met eenmalig aanbetaling van 139 euro's.
A.s. zaterdag wordt ie geleverd.

Niet gek dacht ik.
Hier iemand met een 32gb/501. :)

Leuk ding, 3G doet wat ie doen moet, helaas is er nog geen custom rom beschikbaar die ook de 3G instellingen meeneemt. Update naar 3.1 is er voorlopig ook nog niet maar vind m'n tablet nu al prima om mee te werken.

Los gekocht voor 400 euro, was net een week oud... gast wilde liever een Asus... heb hem er veel succes mee gewenst! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Loveparade schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:25:
[...]

Dat is geen in NL geleverde Iconia? Amerikaanse?

Op XDA de eerste met de EMEA rom die de update heeft gehad, zal een dezer dagen dan eindelijk wel gaan komen :D
Mijn vorige versie 3.01 versie was wel EMEA en in nederland gekocht.
Ben gisteren pas thuis gekomen van 2 weken turkije.
Aconia is ook mee geweest misschien in de war met turkije servers.
De Aconia was de hele dag op standby en toen ik hem vandaag om 18:00 wakker maakte was er een systeem update beschikbaar.

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 10:07
Hier ook een systeem update, alleen ik zit op een camping in Frankrijk met een slome WiFi verbinding. Ik wacht wel tot ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier inmiddels ook een update....
Had een gen3.... nu na de update een gen1??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

porto33 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:40:
[...]

Hier iemand met een 32gb/501. :)

Leuk ding, 3G doet wat ie doen moet, helaas is er nog geen custom rom beschikbaar die ook de 3G instellingen meeneemt. Update naar 3.1 is er voorlopig ook nog niet maar vind m'n tablet nu al prima om mee te werken.

Los gekocht voor 400 euro, was net een week oud... gast wilde liever een Asus... heb hem er veel succes mee gewenst! 8)7
Dat is erg goedkoop zeg! twee collega's van mij hebben de Asus en ik vond het scherm erg slecht met vinger bewegingen.Heb de Acer A500 in de winkel getest en vond deze veel mooier.

De Updates komen wel hoor :) Wacht maar een paar weken en dan staat er op XDA wel een update. Volgens mij hoeven ze alleen de telefoon module mee te nemen in de A500 images.........

Ik ben benieuwd a.s. zaterdag :P

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb ook een update. Hij is aan het downloaden.
Ik heb een nederlandse versie (neem ik aan, gekocht bij Saturn).
Stond 3.01 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em ook vanmiddag binnen gekregen, en ik ben een happy camper nu :)

enige reden dat ik 3.1 wilde is van wege muis support en dat werkt als een zonnetje.

Mocht je je afvragen waarom ik een muis wil op mijn tablet; VMware heeft de view client tech preview voor android gereleased, en nu kan ik mijn iconia echt als mobile thin client gebruiken. En het werkt als een zonnetje :) Sterker nog, ik type dit bericht nu via onze VMware View omgeving, met mijn iconia op het dock en een muis en keyboard aangesloten. YEAH! (ja ik ben er echt blij mee :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

De update is binnen! Zag ineens een nieuw icoontje rechtsonderin staan wat ik nog nooit eerder had gezien, dus meteen erop drukken en dat was een systeemupdate-melding.

Heb eerst de services geactiveerd in de Acer Iconia Battery Saver, anders scheen de update te mislukken.

Ging verder in 1 keer goed. Heeft 5-10 minuten staan downloaden, toen installeren en rebooten. Alles bij elkaar een kwartier denk ik.

Android-versie: 3.1
Build-nummer: Acer_A500_4.010.42_COM_GEN1

Dus geen "EMEA" in de build!

Exchange instellen werkt goed, staat er zelfs bij in de email app, dus hoeft niet via instellingen>accounts te worden toegevoegd. Verder zijn er wat nieuwe programma's bijgekomen: 3D-Fotobrowser (erg vet!), een Google Zoeken icoontje (of was die er al?), Kobo (boekenhandel), Movie Studio en Zinio (tijdschriftenhandel). Misschien zie ik ook nog wel wat over het hoofd, want ik heb er een heleboel meuk op staan.

Blij! :D

[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 25-07-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister nog heel acer aan de telefoon vervloekt en nu eindelijk 3.1
heeft die 1.5 euro toch nog zin gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja update ook hier gelukt. HC 3.1
Was wel even spannend want ik was al met voorbereidingen bezig om zelf een rom te flashen. Apparaat was al geroot en dat recovery ding geinstalleerd.
Dus de update liep vast op een leuk plaatje van dat androidrobotje.
Na een hele tijd wachten maar gereset en gelukkig startte hij op met 3.0.1 en de melding dat de update was mislukt en dat er een update beschikbaar was. Phew!
Mijn aanpassingen ongedaan gemaakt en hup maar weer.
Ik ben al erg tevreden over 3.1. Veel werkt beter. Vooral Wifi.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 11:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ik heb nog steeds niks binnen gekregen helaas:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nu aan het bellen met Acer Support waar de update blijft.
Volgens hen moet die er al lang zijn, zijn nu aan het kijken met behulp van SNID waar het fout gaat, ben benieuwd

edit:
ze zoeken het uit, en het kan 3 a 4 werkdagen duren voordat ik terug gebeld wordt?

[ Voor 22% gewijzigd door GerkeP op 27-07-2011 10:35 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardust7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-04 07:27
Voor wie niet kan wachten totdat de stock Acer 3.1 update automatisch beschikbaar komt.
De volledige stock update naar 3.1 voor de GEN3 devices is hier te downloaden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1113878

Acer_A500_4.010.42_EMEA_GEN3 :

http://cdn.acer.futuredia...311244577711_036d89ae.zip

Na het downloaden met de Acer update Decrypter de file uitpakken.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1113878

Alleen de file update.zip uitpakken en op een geplaatste micro-sd kaart zetten.
De Iconia aanzetten met de Aan knop en de "Volume down" knop ingedrukt.
Vervolgens zal de update uit zichzelf starten.
Ging bij mij in één keer goed.

Vandaag ook een mail ontvangen van Acer Support.

"De update van Android 3.1 zal door Acer zelf worden uitgeleverd middels de F.O.T.A. optie op uw tablet. Op dit moment is de update naar 3.1 reeds gereleased in Spanje / Italië /Frankrijk en Engeland. Verwacht wordt dat in de komende 2 weken de update ook uitgerold gaat worden in de overige landen van EU.

Met vriendelijke groet,
Acer Support."

[ Voor 4% gewijzigd door stardust7 op 27-07-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dat is wel vreemd die mail, aan de telefoon werd mij net verteld dat de update voor NL op 15 juli al in gang gezet is????????????

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 dagen geleden de upgrade naar 3.1 gehad. Vergeet niet dat ze de upgrade gefaseerd pushen, en ik meen dat ik ergens gelezen heb dat de mensen die de vorige upgrade niet hebben gehad nu voorrang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
niks van voorang gezien:( , mn iconia blijft up-to-date zeggen tot grote ergenis van mij aangezien in morgen op vakantie ga met mn iconia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( nog steeds geen update.! Met de update hoop ik dat mijn dockingstation beter werkt.. Ik heb Acer van de week een mailtje gestuurd omdat mijn dockingstation voor de A500, het nog steeds niet goed doet. Hun oplossing terug naar fabrieksinstellingen. Volgens mij zeggen ze dat altijd als ze het niet weten. Volgens hun ben ik dan wel alles kwijt. Weet er iemand een goed backup programma (gratis) zodat ik mijn app's niet kwijt ben. Het blijft vreemd als je een Acer dockingstation koopt dat het niet gewoon werkt, maar dat je eerst je tablet terug moet zetten naar fabrieksinstelling. Het zou voor zoveel geld gewoon moeten werken. Bovendien heb ik geen garantie dat, als ik doe wat Acer zegt dat hij het dan wel goed doet. Zijn er meer personen met een acer dockinstation model ADT-002 met problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardust7
Loveparade schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:15:
Dat is wel vreemd die mail, aan de telefoon werd mij net verteld dat de update voor NL op 15 juli al in gang gezet is????????????
De officiële uitrol is volgens mij snel on hold gezet, vanwege een wifi bug.
Hier is inmiddels een fix voor uitgebracht, te downloaden bij acer zelf. En al ingebakken in de laatste ROMS.

Er draait dan een applicatie "WIFI FIX" bij "Alle Applicaties".

Acer is echter niet duidelijk in de communicatie. Veel mensen krijgen totaal andere antwoorden.
Met alle ergernis van dien. Daarbij lijkt het uitrolproces ook niet soepel te verlopen. En laat de informatievoorziening op de site te wensen over.
De juiste update zou naast OTA ook beschikbaar gesteld kunnen worden op de Acer site zelf met bijbehorende instructie.

Laten we hopen dat Acer leert van deze eerste stappen op Android Honeycomb gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dat snap ik, maar zoals je al zelf aangeeft, de communicatie bij Acer is belabberd.
Je loopt het telefoonmenu door en komt dan (dat denk ik dan) bij de specialisten voor Tablets en smartphones terecht.

Helaas werd ik meerdere malen in de wacht gezet omdat de (uiterst vriendelijke en beleefde) medewerker steeds moest navragen bij zijn collega's.

Wachttijd was ook echt minimaal, direct na het gekozen menu iemand aan de lijn, maar het gesprek heeft zeker nog 10 minuten geduurd, en ik ben niets wijzer geworden.

Ik wacht wel af, maar zit best wel te springen om die update, kan ik eindelijk mijn Dinovo mini volledig gebruiken

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardust7
Loveparade schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:02:
Dat snap ik, maar zoals je al zelf aangeeft, de communicatie bij Acer is belabberd.
Je loopt het telefoonmenu door en komt dan (dat denk ik dan) bij de specialisten voor Tablets en smartphones terecht.

Helaas werd ik meerdere malen in de wacht gezet omdat de (uiterst vriendelijke en beleefde) medewerker steeds moest navragen bij zijn collega's.

Wachttijd was ook echt minimaal, direct na het gekozen menu iemand aan de lijn, maar het gesprek heeft zeker nog 10 minuten geduurd, en ik ben niets wijzer geworden.

Ik wacht wel af, maar zit best wel te springen om die update, kan ik eindelijk mijn Dinovo mini volledig gebruiken
Je kan altijd nog de update handmatig installeren. Op XDA zijn ze allemaal te downloaden. Een paar posten eerder staat er een link. Dit zijn de officiële updates, die je ook via OTA gaat krijgen.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste