ik vind App. Guide_Acer_1.0_A_A op de site van acer , volgens mij is dit de update ofniet? http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers
Dit is de source code. Geen update.mr.DJ95 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:24:
ik vind App. Guide_Acer_1.0_A_A op de site van acer , volgens mij is dit de update ofniet? http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers
Acer heeft devices uitgebracht met verschillende type firmwares. US, EMEA, GEN1,2,3.
Door de diversiteit is het waarschijnlijk lastig om binnen een redelijk tijdstip alle versies naar 3.1 te krijgen.
Laat staan dat alle firmwares als download worden aangeboden.
Wanneer je een GEN3 heb deze downloaden, GEN1 die etc.
Wat nu precies de verschillen zijn tussen de verschillende typen is volgens mij niemand helemaal duidelijk.
De GEN3 devices die in Nederland worden gesignaleerd, worden bijvoorbeeld ook in Mexico gesignaleerd.
Inderdaad. Ik draai nu op mijn Iconia een COM_GEN1 custom rom, draait perfect. Heb sowieso het idee dat Acer maar half weet wat ze doet, mijn volgende tablet wordt in ieder geval geen Acer meer (want voldoet zowel met officiële firmware als custom rom niet aan verwachtingen en beloftes van Acer, denk aan 1080p-support).stardust7 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:02:
[...]
Wat nu precies de verschillen zijn tussen de verschillende typen is volgens mij niemand helemaal duidelijk.
De GEN3 devices die in Nederland worden gesignaleerd, worden bijvoorbeeld ook in Mexico gesignaleerd.
Sterker nog: het liefste koop ik niets meer van Acer. Hier ook nog 'n scherm van Acer, eerste scherm wat ik ooit gekocht heb dat me tegenvalt.
[ Voor 32% gewijzigd door jacobras op 27-07-2011 17:37 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Geen update hier... nou ja ik heb ook geen haast.
Ik heb de update ook geïnstalleerd, maar wat zijn nou de belangrijkste verschillen?
18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW
Zie de platform highlights van Android 3.1Nickkie55 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:46:
Ik heb de update ook geïnstalleerd, maar wat zijn nou de belangrijkste verschillen?
Zojuist update ontvangen voor NLse Acer Iconia Tab A500. Gekocht bij de Mediamarkt in Arnhem.
4.010.42_COM_GEN1.
Eerste wat me opvalt is dat de homescreens wat smoother scrollen
4.010.42_COM_GEN1.
Eerste wat me opvalt is dat de homescreens wat smoother scrollen
[ Voor 32% gewijzigd door PhoDB op 28-07-2011 12:51 ]
Ik ben op zoek naar een streaming server welke ik thuis als server in kan richten en waar ook een client voor beschikbaar is voor de Acer Tab.(het liefst gratis.)
Zijn er mensen die dit ingericht hebben ???? wat gebruiken jullie hier voor
Ik zat te denken aan Plex server maar daar is de android client niet gratis van.
Ook kwam ik VLS/VLC tegen... Is dat ene optie ?
Ik zat te denken aan Plex server maar daar is de android client niet gratis van.
Verwijderd
Ik gebruik UPNPlay (gratis), ziet beide mediaservers in mijn netwerk ( Popcorn A-110 en De mediaserver van mijn router ), Interface is niet geoptimaliseerd voor tablets, maar dat maakt niet echt veel uit. Je moet wel een player op je tablet hebben die de bestanden die je wilt afspelen ondersteund ( mobo player in mijn geval)Dyoma schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:11:
Ik ben op zoek naar een streaming server welke ik thuis als server in kan richten en waar ook een client voor beschikbaar is voor de Acer Tab.(het liefst gratis.)
Ik gebruik ook UPNPlay in combinatie met Mobo Player om media vanaf netwerk af te spelen. Een Synology NAS dient als mediaserver.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:23:
[...]
Ik gebruik UPNPlay (gratis), ziet beide mediaservers in mijn netwerk ( Popcorn A-110 en De mediaserver van mijn router ), Interface is niet geoptimaliseerd voor tablets, maar dat maakt niet echt veel uit. Je moet wel een player op je tablet hebben die de bestanden die je wilt afspelen ondersteund ( mobo player in mijn geval)
Upnplay en mobo icm een worldbook van western digital
Verwijderd
Ik heb 3.1 en geroot. Nu probeer ik de custom Rom van taboonay te instaleren. Ik pak het zip bestand uit, kopieer ze op mijn externe sd. Zet de tab uit en start hem op door de + volume knop ingedrukt te houden. Hij heeft het heel kort over 'recovery', dan zie je 2 seconden tandwielen draaien en dan ineens een androidpop met een uitroepteken erin. Ik doe dus denk ik iets verkeerd, maar weet niet wat. Wie kan mij helpen?
Bestand wel gedecrypt?
GerkeP
Verwijderd
Ik ben weer een stap verder. Heb eerst acer recovery gedaan, toen een flash en daarna een "update fro zo from sd" .Hij ziet het bestand, hij begint en zegt dan "aborted". Ik heb meerdere roms geprobeerd, maar het lukt niet. Wat gaat er fout?
Verwijderd
Zijn er nog meer personen die de update 3.1 nog niet ontvangen hebben?? Dit wil ik graag weten omdat ik anders even contact wil opnemen met Acer.
Lees mijn post ff ;-)Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:39:
Zijn er nog meer personen die de update 3.1 nog niet ontvangen hebben?? Dit wil ik graag weten omdat ik anders even contact wil opnemen met Acer.
Ik verwacht maandag een antwoord.
GerkeP
Hier nog één... geen idee wanneer die update komt.Loveparade schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:08:
[...]
Lees mijn post ff ;-)

Verwijderd
Ik heb 'm ook nog niet. Wel geregistreerd bij aankoop, dus zou wel moeten komen lijkt me.
Mandag krijg ik mijn A501 binnen en ben me er wat meer in het verdiepen. Kan iemand mij vertellen hoe ik films vanaf mijn laptop naar de Acer kan zetten?
En welk progamma (gratis) ik het best kan gebruiken om films om te zetten naar het juiste formaat?
Bedankt.
En welk progamma (gratis) ik het best kan gebruiken om films om te zetten naar het juiste formaat?
Bedankt.
Vandaag heb ik mn T-mobile Acer Iconia A501 binnen gekregen. Echter laad hij niet op. Er was een kleine plof te horen uit de voeding!!!
Daar gaat mn weekend en kan er nu niet mee spelen ;-(.
T-mobile Doa afdeling is druk in gesprek en die krijg ik niet te pakken...
Daar gaat mn weekend en kan er nu niet mee spelen ;-(.
T-mobile Doa afdeling is druk in gesprek en die krijg ik niet te pakken...
Jamesbond007uk
Ik gebruik windows verkenner en versleep de bestanden. Als je ze op de SD kaart wilt zal je die eruit moeten halen en in je PC / laptop stoppen.mjd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:29:
Mandag krijg ik mijn A501 binnen en ben me er wat meer in het verdiepen. Kan iemand mij vertellen hoe ik films vanaf mijn laptop naar de Acer kan zetten?
Bedankt.
Ik gebruik Moboplayer maar heb nog niet echt gekeken bij een collega doet Moboplayer soms een beetje raar. Maar hij speelt alle bestandstypen die ik heb (vooral .avi) wel af.
Bedankt voor de snelle respons..golem501 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:45:
[...]
Ik gebruik windows verkenner en versleep de bestanden. Als je ze op de SD kaart wilt zal je die eruit moeten halen en in je PC / laptop stoppen.
Ik gebruik Moboplayer maar heb nog niet echt gekeken bij een collega doet Moboplayer soms een beetje raar. Maar hij speelt alle bestandstypen die ik heb (vooral .avi) wel af.
Kan iemand mij vertellen hoe je dit instelt?Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:02:
Bedankt voor het advies en de link. Ik heb gekeken maar mijn router staat op kanaal 6, dus helaas is dat het ook niet. Als iemand nog een andere idee heeft dan hoor ik het graag. Zou het dan toch het DHCP / Static IP probleem kunnen zijn?
[/quote]
Ik ben toch maar aan de gang gegaan en het switchen naar een static IP adres was dus inderdaad de oplossing. Ik heb wat moeten zoeken naar het juiste gateway adres maar uiteindelijk is het dus gelukt !!
Begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet waarom de DHCP setting een probleem was (is), maar ik ben allang blij dat alles nu werkt.....
Op mijn Desire HD was het een kwestie van instellen via IP-config. Op de Iconia heb ik deze opties niet.
Wel, je hebt wat tijd nodig, maar het is gevonden:
Toepassingen --> instellingen --> draadloos en netwerken --> wifi-instellingen --> je netwerk ingedrukt houden tot een pop-up verschijnt --> Netwerk aanpassen.
In dat scherm kan je zaken aanpassen, en dus ook naar beneden scrollen.
@E-Neo: we hadden idd gevonden dat je 'ergens' kon scrollen, alleen waar dit nu was niet.
Idd wel lomp dat ze niet duidelijker aangeven dat je kan scrollen en pas een scrollbar laten zien als je ook echt gaat scrollen.
Maar goed, eind goed al goed... nu kan het apps downloaden beginnen
Toepassingen --> instellingen --> draadloos en netwerken --> wifi-instellingen --> je netwerk ingedrukt houden tot een pop-up verschijnt --> Netwerk aanpassen.
In dat scherm kan je zaken aanpassen, en dus ook naar beneden scrollen.
@E-Neo: we hadden idd gevonden dat je 'ergens' kon scrollen, alleen waar dit nu was niet.
Idd wel lomp dat ze niet duidelijker aangeven dat je kan scrollen en pas een scrollbar laten zien als je ook echt gaat scrollen.
Maar goed, eind goed al goed... nu kan het apps downloaden beginnen
Weet iemand of het mogelijk is om de SD kaart te bereiken zonder hem eruit te halen? Ik zoek een manier om bestanden van laptop/PC naarhet SD kaartje te krijgen.
Dat zul je dan via een filemanager moeten doen, persoonlijk vind ik https://market.android.co...pop&feature=search_result geweldig (ES File Explorer).golem501 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:59:
Weet iemand of het mogelijk is om de SD kaart te bereiken zonder hem eruit te halen? Ik zoek een manier om bestanden van laptop/PC naarhet SD kaartje te krijgen.
Gewoon connecten met je Windows share, bestanden/mappen selecteren, copy, naar SD-kaart gaan, paste!
Persoonlijk gebruik ik het samen met Rockplayer om rechtstreeks vanaf mijn NAS dingen af te spelen, dit werkt gewoon geweldig.
Als je op LAN drukt en menu, add new, "scan", dan zouden je PC's moeten verschijnen. Als dit niet zo is, dan kun je het handmatig proberen. Mogelijk moet je wat tweaken met je Windows settings.
Hoewel het onverstandig is krijg je het beste resultaat door in een Windows 7 PC het volgende te doen:
Start > Advanced Sharing in het zoekvak > Alle sharing on, 40-bit sharing ook aanzetten, password protect sharing uitzetten, public folder sharing aanzetten.
Zet vervolgens de mappen die je wilt delen als delen met "everyone", en je zult gewoon contact moeten kunnen krijgen.
Ooooh goeie explorer
Bedankt voor de tip! Dat werkt wel voor mij... vermoedelijk niet voor m'n collega die geen lan/wan draaid maar het via een usb kabel probeert...
Bedankt voor de tip! Dat werkt wel voor mij... vermoedelijk niet voor m'n collega die geen lan/wan draaid maar het via een usb kabel probeert...
Verwijderd
[En nog wijzer geworden van je contact met Acer?
quote]Loveparade schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:08:
[...]
Lees mijn post ff ;-)
[/quote]
[...]
Lees mijn post ff ;-)
[/quote]
Nope, uiteraard geen belletje of mailtje gehad van Acer (wel gehoopt, maar niet verwacht)Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:27:
[En nog wijzer geworden van je contact met Acer?
![]()
[...]
Lees mijn post ff ;-)
[/quote]
Zal morgen wel weer bellen
GerkeP
Verwijderd
Ik begin een beetje moe te worden van de service van Acer, ook op mijn mail reageren ze niet. Ze beloven van alles, maar ondertussen zit ik met een A500 die steeds vast loopt. Ik heb ondertussen spijt van mijn aankoop. Had ik maar het advies van mijn zoon gevolgd. Die zei nog koop gewoon een ipad dan weet je dat hij werkt. Hij heeft nu een ipad en ja hoor nooit problemen. De Asus komt deze maand trouwens al met 3.2 (advies aan iedereen die nog een A500 wilt kopen, wacht gewoon tot al de fouten eruit zijn.)
Verwijderd
Ik ook heb een Acer Iconia A500
Ik heb Android Versie 3.01
Maar op heden nog geen update gekregen met de Android 3.1
Wel vreemd. Mijn ouders hebben ook een Acer Iconia en hebben op 26-07-2011 al een update geregen via OTA. Ik heb een mail naar Acer gestuurd en die gaven een heel vreemd antwoord :
Geachte klant deze update is nog niet bij ons, zolang deze er is zal het ook op onze website staat, U mag dit nog even afwachten.
Met vriendelijke groet,
Acer Support.
Ik heb gelijk maar weer een reply gestuurd hoe en wat.
Ik ben benieuwd hoe ze hierop reageren.
Ik had het wel degelijk duidelijk vermeld in de mail hoe en wat en wanneer die update nu eens komt.
Ik zou de Acer wel kunnen flashen etc. maar het moet toch ook via OTA kunnen. Ik wacht dus nog even met flashen van mijn acer.
Misschien zijn ze wel gestopt met het OTA van de nw Android 3.1 en wachten ze op de Android Versie 3.2
We wachten het even af :-)
Ik heb Android Versie 3.01
Maar op heden nog geen update gekregen met de Android 3.1
Wel vreemd. Mijn ouders hebben ook een Acer Iconia en hebben op 26-07-2011 al een update geregen via OTA. Ik heb een mail naar Acer gestuurd en die gaven een heel vreemd antwoord :
Geachte klant deze update is nog niet bij ons, zolang deze er is zal het ook op onze website staat, U mag dit nog even afwachten.
Met vriendelijke groet,
Acer Support.
Ik heb gelijk maar weer een reply gestuurd hoe en wat.
Ik ben benieuwd hoe ze hierop reageren.
Ik had het wel degelijk duidelijk vermeld in de mail hoe en wat en wanneer die update nu eens komt.
Ik zou de Acer wel kunnen flashen etc. maar het moet toch ook via OTA kunnen. Ik wacht dus nog even met flashen van mijn acer.
Misschien zijn ze wel gestopt met het OTA van de nw Android 3.1 en wachten ze op de Android Versie 3.2
We wachten het even af :-)
Verwijderd
Ik ben zeer benieuwd wat ze gaan zeggen bij Acer. Ik wil mijn Acer nog niet flashen, maar wacht dus nog op de OTA.Loveparade schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:49:
[...]
Nope, uiteraard geen belletje of mailtje gehad van Acer (wel gehoopt, maar niet verwacht)
Maar misschien krijgen we straks wel android 3.2
Verwijderd
Heb zaterdag een iconia gekocht en vandaag kwam de melding voor systeemupdate.
Na een pakketje van 354mb te downloaden staat er nu Android 3.1 op
Na een pakketje van 354mb te downloaden staat er nu Android 3.1 op
Heb vandaag me Acer A501 binnen en ben er zeer blij mee, loop alleen tegen een probleem aan waar hier vast wel iemand de oplossing voor heeft.
ik gebruik geen Gmail maar de mailserver van mijn internet wat ik thuis heb.
De mail komt goed binnen op de acer maar versturen lukt niet. heb al bij instellingen gekeken maar kom er niet echt uit.
ik draai via smtp.casema.nl en geeft aan bij instellen :kan geen verbinding met de server maken.
Iemand een oplossing?
Heb het gevonden, moest smtp.ziggo.nl zijn. Dus opgelost.
ik gebruik geen Gmail maar de mailserver van mijn internet wat ik thuis heb.
De mail komt goed binnen op de acer maar versturen lukt niet. heb al bij instellingen gekeken maar kom er niet echt uit.
ik draai via smtp.casema.nl en geeft aan bij instellen :kan geen verbinding met de server maken.
Iemand een oplossing?
Heb het gevonden, moest smtp.ziggo.nl zijn. Dus opgelost.
[ Voor 6% gewijzigd door mjd op 01-08-2011 21:42 ]
Verwijderd
Ik heb nog wat op het internet gevonden.Loveparade schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:49:
[...]
Nope, uiteraard geen belletje of mailtje gehad van Acer (wel gehoopt, maar niet verwacht)
Als je de update.zip hebt, kan je hem dan zo installeren hoe het hier vermeld staat :
- Plaats het update bestand op de SD kaart.
- Zorg dat je tablet opgeladen wordt of tenminste 50% opgeladen is.
- Schakel de tablet uit
- Schakel de tablet in, waarbij de ‘volume down’ knop ingehouden wordt. Wacht totdat het ROM pstartscherm
verschijnt.
- Volg de aanwijzingen op het scherm.
- Voer de update uit. Dit duurt 3 tot 5 minuten.
- Na de update start de tablet vanzelf opnieuw op.
Maar als het fout gaat, wat moet je dan doen ? Ben je dan alles kwijt wat op je tablet zit ?
Dan ben je verder van huis neem ik aan...
Tenzij je een backup van de geintalleerde ROM kunt maken ! Maar hoe doe je dat ?
Dan kan je altijd weer terug !
Of zie ik dat verkeerd.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee...of dat iemand de update al heeft geinstalleerd op bovenstaande manier...
Bedankt alvast voor de reply..
Ik weet niet waar die informatie vandaan komt, maar het klopt niet. Als je nog niets aan je tablet hebt veranderd qua recovery (denk aan ClockWorkMod) werkt het iets anders. Zodra je je tablet start met volume- ingedrukt, zal (Acer Recovery) automatisch de eerste de beste update.zip op je SD-kaart worden geïnstalleerd. Er wordt dus niet om bevestiging gevraagd.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:09:
Ik heb nog wat op het internet gevonden.
Als je de update.zip hebt, kan je hem dan zo installeren hoe het hier vermeld staat :
- Plaats het update bestand op de SD kaart.
- Zorg dat je tablet opgeladen wordt of tenminste 50% opgeladen is.
- Schakel de tablet uit
- Schakel de tablet in, waarbij de ‘volume down’ knop ingehouden wordt. Wacht totdat het ROM pstartscherm verschijnt.
- Volg de aanwijzingen op het scherm.
- Voer de update uit. Dit duurt 3 tot 5 minuten.
- Na de update start de tablet vanzelf opnieuw op.
Dat zie je goed. Als je tablet geroot is kan je ClockWorkMod installeren. Als je dan je tablet herstart met volume- ingedrukt kom je in het CWM recovery scherm. Daar kan je een zogeheten nand-backup maken, wat zegmaar een kopie is van je tablet zoals 'ie op dat moment is. Ook kan je dan restoren naar eerdere backups of een custom ROM installeren.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:09:
Tenzij je een backup van de geintalleerde ROM kunt maken ! Maar hoe doe je dat ?
Dan kan je altijd weer terug !
Of zie ik dat verkeerd.
Ik had de 3.1-update geïnstalleerd met de 3.1 OTA-update die op XDA-developers stond. Power- ingedrukt, werd automatisch geïnstalleerd en ging prima. Zaten echter nog steeds bugs in (Acer's schuld), daarom ben ik meteen erna overgeschakeld naar een custom ROM.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:09:
Misschien heeft iemand hier ervaring mee...of dat iemand de update al heeft geinstalleerd op bovenstaande manier...
Verwijderd
[quote]jacobras schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:03:
[...]
Ik weet niet waar die informatie vandaan komt, maar het klopt niet. Als je nog niets aan je tablet hebt veranderd qua recovery (denk aan ClockWorkMod) werkt het iets anders. Zodra je je tablet start met volume- ingedrukt, zal (Acer Recovery) automatisch de eerste de beste update.zip op je SD-kaart worden geïnstalleerd. Er wordt dus niet om bevestiging gevraagd.
[...]
Dat zie je goed. Als je tablet geroot is kan je ClockWorkMod installeren. Als je dan je tablet herstart met volume- ingedrukt kom je in het CWM recovery scherm. Daar kan je een zogeheten nand-backup maken, wat zegmaar een kopie is van je tablet zoals 'ie op dat moment is. Ook kan je dan restoren naar eerdere backups of een custom ROM installeren.
------------------------------
Bedankt voor de reply.....
Dan moeten we het iets anders doen dus !!
Ik heb de file gedownload :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1159443
en dan :
Acer_A500_4.010.22_COM_GEN1 : http://www.multiupload.com/ZHWIIPAAD4
(Ik heb 3.01 en kernle 2.6.36.3, build : Acer_A500_1.141.01_EMEA_GEN3
Nu eigenlijk het volgende :
- Hoe root ik mijn tablet of hoe kan ik dat zien dat hij geroot is ?
- Waar kan ik ClockWorkMod vinden ? In de market ?
Dan kunnen we dus een backup maken van mijn Tablet...
Waar slaat hij dat op ?
Dan het ZIP bestand op een SDCARD zetten en dan installeren ?
Ik neem aan dat het dan allemaal goed gaat ?
Let wel : Ik heb dit nog nooit gedaan...dus dat zal de 1ste keer worden :-)
Bedankt voor de reply !
[...]
Ik weet niet waar die informatie vandaan komt, maar het klopt niet. Als je nog niets aan je tablet hebt veranderd qua recovery (denk aan ClockWorkMod) werkt het iets anders. Zodra je je tablet start met volume- ingedrukt, zal (Acer Recovery) automatisch de eerste de beste update.zip op je SD-kaart worden geïnstalleerd. Er wordt dus niet om bevestiging gevraagd.
[...]
Dat zie je goed. Als je tablet geroot is kan je ClockWorkMod installeren. Als je dan je tablet herstart met volume- ingedrukt kom je in het CWM recovery scherm. Daar kan je een zogeheten nand-backup maken, wat zegmaar een kopie is van je tablet zoals 'ie op dat moment is. Ook kan je dan restoren naar eerdere backups of een custom ROM installeren.
------------------------------
Bedankt voor de reply.....
Dan moeten we het iets anders doen dus !!
Ik heb de file gedownload :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1159443
en dan :
Acer_A500_4.010.22_COM_GEN1 : http://www.multiupload.com/ZHWIIPAAD4
(Ik heb 3.01 en kernle 2.6.36.3, build : Acer_A500_1.141.01_EMEA_GEN3
Waar slaat hij dat op ?
Bedankt voor de reply !
Heb je je tablet geroot? Zo nee, dan is 'ie ook niet gerootVerwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:27:
Als je je tablet root met AlphaRev X dan biedt het tooltje direct aan om CWM te installeren. Bij mij lukte dat echter niet dus heb ik het op een andere manier gedaan (maar normaal gesproken zou AlphaRev moeten werken). Overigens is er nu een nieuwe versie van AlphaRev, Revolution heet 't volgens mij.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:27:
Op je SD-kaart.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:27:
Waar slaat hij dat op ?
Normaal gesproken zou het inderdaad goed moeten gaan, maar ik kan niets garanderen.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:27:
Oh ja, om die OTA-update van XDA-developers waar je naar linkt te installeren hoeft je tablet niet geroot te zijn omdat het een officiële update is. Ik heb 'm ook zonder rooten geïnstalleerd op de volgende manier: archief gedownload, uitgepakt en update.zip op sd-kaart geplaatst. Vervolgens tablet gestart met volume- en update werd geïnstalleerd.
Let wel: ik geef alleen maar advies, je doet het op eigen risico.
Hier op fuertaventura ook nog steeds geen update, net wel even geregistreert ik dacht dat het mischien daar aan lag maar nee :-[
Verwijderd
To Jacobras :
Bedankt voor de informatie. Ik weet dat je alleen advies geeft...de verantwoording ligt bij mij natuurlijk. Ik heb Acer gisteren nog een mail gestuurd. Ik hoop dat ik daar vandaag anwt.op krijg...afwachten maar weer.
Ik moet eerst maar proberen om een goede backup te maken.
PS. Je had ook die update.zip waar ik de link stuurde ook geinstalleerd..werkt deze prima ? Zijn er problemen met de WIFI. Je had het er over dat er nog wat bugs in zaten ?
Ging het bij jouw de 1ste keer goed toen je de update installeerde (die link die ik stuurde) ?
Bedankt voor de info
Bedankt voor de informatie. Ik weet dat je alleen advies geeft...de verantwoording ligt bij mij natuurlijk. Ik heb Acer gisteren nog een mail gestuurd. Ik hoop dat ik daar vandaag anwt.op krijg...afwachten maar weer.
Ik moet eerst maar proberen om een goede backup te maken.
PS. Je had ook die update.zip waar ik de link stuurde ook geinstalleerd..werkt deze prima ? Zijn er problemen met de WIFI. Je had het er over dat er nog wat bugs in zaten ?
Ging het bij jouw de 1ste keer goed toen je de update installeerde (die link die ik stuurde) ?
Bedankt voor de info
Verwijderd
Hallo Loveparade !Loveparade schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:49:
[...]
Heb je al weer informatie van Acer gekregen ? Of heb je ze nog gebeld.
Ben benieuwd wat ze zeggen over de OTA update :-)
Hier ook nog telkens geen update naar Android 3.1
Heb Android 3.01 nu
Ben zeer benieuwd naar de respons !
Ik heb maar weer gebeld.
Niets wijzer, alleen een toezegging dat ik vandaag teruggebeld wordt.
Vandaag geen belletje, dan kraak ik het apparaat maar gewoon af in mijn review.
Dit was mijn eerste Acer product en mijn laatste
Niets wijzer, alleen een toezegging dat ik vandaag teruggebeld wordt.
Vandaag geen belletje, dan kraak ik het apparaat maar gewoon af in mijn review.
Dit was mijn eerste Acer product en mijn laatste
GerkeP
Verwijderd
Ik had de 3.1-update geïnstalleerd met de 3.1 OTA-update die op XDA-developers stond. Power- ingedrukt, werd automatisch geïnstalleerd en ging prima. Zaten echter nog steeds bugs in (Acer's schuld), daarom ben ik meteen erna overgeschakeld naar een custom ROM.
[/quote]
To Jacobras :
Je zei dat er nog telkens bugs in zitten in de Android 3.1 versie die op de XDA developers staan..
Welke versie heb je nu geinstalleerd ? En voldoet deze ?
Waar kan je hem downloaden ?
En blijft al je data intact, ik bedoel al je geinstalleerde APPS...blijven die intact.
Ik hoor van je
Bedankt alvast.
[/quote]
To Jacobras :
Je zei dat er nog telkens bugs in zitten in de Android 3.1 versie die op de XDA developers staan..
Welke versie heb je nu geinstalleerd ? En voldoet deze ?
En blijft al je data intact, ik bedoel al je geinstalleerde APPS...blijven die intact.
Ik hoor van je
Bedankt alvast.
Hoeft niet dat jij die bugs ook ervaart, maar mijn tablet herstartte regelmatig uit zichzelf (soms wel 10x op een dag) als ik er even niet aan zat.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:01:
Ik draai Taboonay in combinatie met Thor's kernel.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:01:
Welke versie heb je nu geinstalleerd ? En voldoet deze ?[
Nee. Installeer je een custom rom, dan wordt je Iconia gewiped: het apparaat wordt helemaal leeggemaakt. Ik heb mijn tablet eerst geroot, toen met Titanium Backup een backup gemaakt van alle geïnstalleerde apps (+appdata). Daarna heb ik de custom rom Taboonay geïnstalleerd en toen met Titanium backup de geïnstalleerde apps teruggezet. Al mijn data (Angry Birds highscores, notities etc.) bleef intact.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:01:
Uiteraard op eigen risico, ik kan niet garanderen dat het voor jou ook werkt.
Verwijderd
Nee. Installeer je een custom rom, dan wordt je Iconia gewiped: het apparaat wordt helemaal leeggemaakt. Ik heb mijn tablet eerst geroot, toen met Titanium Backup een backup gemaakt van alle geïnstalleerde apps (+appdata). Daarna heb ik de custom rom Taboonay geïnstalleerd en toen met Titanium backup de geïnstalleerde apps teruggezet. Al mijn data (Angry Birds highscores, notities etc.) bleef intact.
Ok dan, duidelijk...Maar als je de officiele installeerd (die link die ik al eerder vermelde, de originele versie van Android 3.1) dan behoudt hij wel alle instellingen etc ?
Dus de geinstalleerde APPS etc..
PS. Met die originele versie van android 3.1 is daar ook nog het WIFI probleem ?
Misschien een domme vraag : Maar wat zal ik gaan doen...(alles op mijn eigen risico natuurlijk).
Zal ik nog even wachten opdat Acer via OTA de Android 3.1 aanbied of is versie 3.2 al onderweg of moet ik de boel flashen...en de versie van XDA downloaden en installeren en kijken maar wat er gebeurd (eerst verstandig om een backup te maken natuurlijk)
Tnx for the info !
Ok dan, duidelijk...Maar als je de officiele installeerd (die link die ik al eerder vermelde, de originele versie van Android 3.1) dan behoudt hij wel alle instellingen etc ?
PS. Met die originele versie van android 3.1 is daar ook nog het WIFI probleem ?
Misschien een domme vraag : Maar wat zal ik gaan doen...(alles op mijn eigen risico natuurlijk).
Zal ik nog even wachten opdat Acer via OTA de Android 3.1 aanbied of is versie 3.2 al onderweg of moet ik de boel flashen...en de versie van XDA downloaden en installeren en kijken maar wat er gebeurd (eerst verstandig om een backup te maken natuurlijk)
Tnx for the info !
Tipje: zet een citaat tussen [ quote] en [ /quote] (zonder spaties) 

De officiële OTA-update van XDA had ik eerst geïnstalleerd, alles bleef bewaard (apps, instellingen, data).Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:59:
Welk probleem doel je op?Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:59:
Het zou kunnen dat ze de update on-hold hebben gezet om meteen 3.2 te kunnen verspreiden, maar gezien de eerdere updatesnelheid en de kwaliteit van de updates van Acer heb ik er weinig vertrouwen in. Ik ben in ieder geval blij dat ik nu niet meer afhankelijk ben van Acer support, Taboonay draait heerlijk op m'n tabletVerwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:59:
You're welcomeVerwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:59:
Tnx for the info !
Verwijderd
Hallo Jacobras
Sommige mensen hebben problemen met WIFI. Konden ze na de update geen verbinding meer krijgen en de patch van acer hielp ook niet. Dat moeten we natuurlijk niet hebben..
Had jij hier ook problemen mee toen je die update installeerde ?
Het zou idd kunnen dat 3.2 eraan komt en dat ze dus wachten hierop.
Je zei : Ik draai Taboonay in combinatie met Thor's kernel.
Die Thor's kernel moet je die dan ook installeren voordat je taboonay installeert ?
We zouden het altijd kunnen proberen om de taboonay te installeren.
Maar heb je ook ervaring met andere ROM's ? Er zijn natuurlijk verschillende ROM's in omloop...
Weer een moeilijke keuze denk ik !
Sommige mensen hebben problemen met WIFI. Konden ze na de update geen verbinding meer krijgen en de patch van acer hielp ook niet. Dat moeten we natuurlijk niet hebben..
Het zou idd kunnen dat 3.2 eraan komt en dat ze dus wachten hierop.
Die Thor's kernel moet je die dan ook installeren voordat je taboonay installeert ?
We zouden het altijd kunnen proberen om de taboonay te installeren.
Maar heb je ook ervaring met andere ROM's ? Er zijn natuurlijk verschillende ROM's in omloop...
Oh ja, herinner het me weer. Ik had gelukkig geen WiFi-problemen na de update.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:25:
Thor's kernel (of een andere custom kernel) is niet noodzakelijk. Ik installeerde eerst Taboonay en daarna Thor's kernel (omdat die de compatibliteit met usb-opslagapparaten zou verbeteren en betere WiFi-ontvangst zou hebben, maar daar merk ik niets van).Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:25:
Ik heb geen ervaring met andere ROM's (op de Iconia). Ik heb voor Taboonay gekozen omdat die zo dicht mogelijk bij de standaard Android-software in de buurt blijft (geen Acer troep of andere interfaces e.d.). Je kan ook een rom kiezen met bijvoorbeeld de software van de Galaxy Tab of de Xoom. Wel altijd eerst goed lezen wat er aan info bij de post staat.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:25:
Waar ik al bang voor was, geen telefoontje van Acer Support. Klanten schoffeer je, die moet je niet koesteren, zijn alleen maar lastig, zijn niet belangrijk, want tevreden klanten leveren geen geld op.
Kortom, nooit weer Acer.
Kortom, nooit weer Acer.
GerkeP
Welk merk koop je normaal dan? Leveren die soortgelijke producten voor vergelijkbare prijzen en word je daar op je wenken bedient?Loveparade schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:05:
Waar ik al bang voor was, geen telefoontje van Acer Support. Klanten schoffeer je, die moet je niet koesteren, zijn alleen maar lastig, zijn niet belangrijk, want tevreden klanten leveren geen geld op.
Kortom, nooit weer Acer.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben het met je eens dat het best netter kan maar na tich uren in de wacht etc ben ik eigenlijk niet anders gewend. Behalve als je wat wilt kopen, dan is de service meestal ineens een stuk beter.
@golem
Met Asus veel betere ervaringen. Die leveren wel gewoon service. Hat een eeepc 1201, na driekwart jaar kapot. Reparatie duurde meer dan 3 weken, werd gebeld of ik daar op wilde wachten of dat ik een creditering wenste.
Bij Acer voor klanten ook al eens 3 workstations gekocht met goldgarantie on-site binnen Europa. Machines stonden in Frankrijk, maar on-site repareren deden ze niet, want geen Acer servicepunt in de buurt. Stuur maar op naar NL was toen het antwoord. Hoezo 24 uur on-site service. Inmiddels al 2 jaar bezig met advocaten etc. Had het dus moeten weten
Met Asus veel betere ervaringen. Die leveren wel gewoon service. Hat een eeepc 1201, na driekwart jaar kapot. Reparatie duurde meer dan 3 weken, werd gebeld of ik daar op wilde wachten of dat ik een creditering wenste.
Bij Acer voor klanten ook al eens 3 workstations gekocht met goldgarantie on-site binnen Europa. Machines stonden in Frankrijk, maar on-site repareren deden ze niet, want geen Acer servicepunt in de buurt. Stuur maar op naar NL was toen het antwoord. Hoezo 24 uur on-site service. Inmiddels al 2 jaar bezig met advocaten etc. Had het dus moeten weten
GerkeP
Verwijderd
Net een keurig mailtje gehad van Acer. Echter moest ik hem weer opnieuw sturen omdat ik niet op alles een antwoord heb gekregen. Wel kreeg ik het bericht dat de update 3.1 er weer aankomt in fases vandaar dat niet iedereen hem tegelijk krijgt. Verder stond er in zijn mail Asus heeft inderdaad 3.2 uitgegeven. Echter Google, de producent van Android, heeft ons geen toestemming gegeven om dat te mogen doen. We willen het wel en we kunnen het ook maar van Google mag dit niet. Andere producenten hebben deze toestemming wel gekregen. In mijn nieuwe mail vraag ik hem of 3.2 in de toekomst wel komt?
In de mail van hem stond ook nog het volgende.. Als klanten problemen ondervinden moeten ze zich bij ons melden zodat we het kunnen gaan oplossen. Dat is een verplichting van de klant om dat te doen, anders weten we niet eens dat het probleem er ook is. Dus iedereen melden die klachten tot ze er gek van worden, als ze dat nog niet zijn. Tot nu toe krijg ik altijd netjes snel bericht van Acer. Mijn tv deed het vandaag niet en moest Ziggo bellen, dan valt de service van Acer nog mee.
In de mail van hem stond ook nog het volgende.. Als klanten problemen ondervinden moeten ze zich bij ons melden zodat we het kunnen gaan oplossen. Dat is een verplichting van de klant om dat te doen, anders weten we niet eens dat het probleem er ook is. Dus iedereen melden die klachten tot ze er gek van worden, als ze dat nog niet zijn. Tot nu toe krijg ik altijd netjes snel bericht van Acer. Mijn tv deed het vandaag niet en moest Ziggo bellen, dan valt de service van Acer nog mee.
Verwijderd
Bericht voor Jacobras..
Bedankt voor je info. Ik wacht nog even af dat ik hem via OTA krijg...Zie bericht van risl :
Net een keurig mailtje gehad van Acer. Echter moest ik hem weer opnieuw sturen omdat ik niet op alles een antwoord heb gekregen. Wel kreeg ik het bericht dat de update 3.1 er weer aankomt in fases vandaar dat niet iedereen hem tegelijk krijgt.
Ik kan altijd nog de versie installeren welke ik gedownload heb van XDA.....de originele versie dus.
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1159443
en dan :
- Acer_A500_4.010.22_COM_GEN1 : http://www.multiupload.com/ZHWIIPAAD4
Ps. wat is het verschil tussen de versie 4.010.22 en 4.010.38 ??
Ik heb inmiddels wel de tablet geroot :-) Ik dacht ik doe het gewoon....
Ik heb inmiddels ook al een backup van de bestaande ROM...
Dus we kunnen altijd terug zou je zeggen...
Bedankt nogmaals voor de info.
Bedankt voor je info. Ik wacht nog even af dat ik hem via OTA krijg...Zie bericht van risl :
Net een keurig mailtje gehad van Acer. Echter moest ik hem weer opnieuw sturen omdat ik niet op alles een antwoord heb gekregen. Wel kreeg ik het bericht dat de update 3.1 er weer aankomt in fases vandaar dat niet iedereen hem tegelijk krijgt.
Ik kan altijd nog de versie installeren welke ik gedownload heb van XDA.....de originele versie dus.
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1159443
en dan :
- Acer_A500_4.010.22_COM_GEN1 : http://www.multiupload.com/ZHWIIPAAD4
Bedankt nogmaals voor de info.
Geen ideeVerwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:59:
Ah, mooi dat het je gelukt isVerwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:59:
Verwijderd
Bericht voor Jaobras
Ja idd. Ik heb een backup gemaakt met ClockWorkMod
Werkt prima dus.
Hebben we dat in iedergeval veilig gesteld.
Idem de App en appdata...met titanium backup zoals je zei...
Nu nog f wachten op Android 3.1 via OTA :-)
Ik heb weer hoop dat het eraan komt...
En als het wel heel erg lang duurt....dan kan ik het altijd nog proberen de gedownloade versie installeren..
Ik neem aan dat ik die op de SD card kan zetten en dan ook gewoon installeren...update.zip op kaartje en flashen maar :-) En dan maar hopen.....zal vast wle goed gaan :-)
Tnx again.
Ja idd. Ik heb een backup gemaakt met ClockWorkMod
Werkt prima dus.
Hebben we dat in iedergeval veilig gesteld.
Idem de App en appdata...met titanium backup zoals je zei...
Nu nog f wachten op Android 3.1 via OTA :-)
Ik heb weer hoop dat het eraan komt...
En als het wel heel erg lang duurt....dan kan ik het altijd nog proberen de gedownloade versie installeren..
Ik neem aan dat ik die op de SD card kan zetten en dan ook gewoon installeren...update.zip op kaartje en flashen maar :-) En dan maar hopen.....zal vast wle goed gaan :-)
Tnx again.
Ja, ik wacht ook nog effe ota 3.1 af en daarna kijk ik wel of ik via een omweg ( lees xda) een updat installeer
The story continues 
Zojuist wederom contact gehad met Acer Support.
Wederom uiterst vriendelijke man, daar ligt het niet aan.
Hij heeft wederom de case doorgezet naar de software afdeling, inclusief klacht, want die moeten binnen 2 dagen reageren, en inmiddels zijn we 5 werkdagen verder.
Online kun je de status van je case bekijken, mijn verbazing is dan ook groot dat de status sinds 27 juli op geregistreerd staat en er verder dus niets mee is gedaan.
Ik heb 3 opties volgens meneer, 2 officiele. 1e optie is apparaat ter reparatie aanbieden (2 a 3 weken zonder, is voor mij geen optie, want apparaat is niet stuk), 2e optie is afwachten
Onofficiele 3e optie, probeer het apparaat eens te resetten naar fabrieksinstellingen, die ga ik dan maar eens proberen, maar blij ben ik daar ook niet mee.
Conclusie: 1e lijn zijn uiterst vriendelijke mensen die verder niets kunnen, het vervolgtraject bij Acer is dramatisch slecht
Zojuist wederom contact gehad met Acer Support.
Wederom uiterst vriendelijke man, daar ligt het niet aan.
Hij heeft wederom de case doorgezet naar de software afdeling, inclusief klacht, want die moeten binnen 2 dagen reageren, en inmiddels zijn we 5 werkdagen verder.
Online kun je de status van je case bekijken, mijn verbazing is dan ook groot dat de status sinds 27 juli op geregistreerd staat en er verder dus niets mee is gedaan.
Ik heb 3 opties volgens meneer, 2 officiele. 1e optie is apparaat ter reparatie aanbieden (2 a 3 weken zonder, is voor mij geen optie, want apparaat is niet stuk), 2e optie is afwachten
Onofficiele 3e optie, probeer het apparaat eens te resetten naar fabrieksinstellingen, die ga ik dan maar eens proberen, maar blij ben ik daar ook niet mee.
Conclusie: 1e lijn zijn uiterst vriendelijke mensen die verder niets kunnen, het vervolgtraject bij Acer is dramatisch slecht
edit:
En tijdens het veiligstellen van alle data komt nu ineens de update binnenrollen??????????
Boos worden helpt kennelijk toch?
Wordt vervolgd..........
En tijdens het veiligstellen van alle data komt nu ineens de update binnenrollen??????????
Boos worden helpt kennelijk toch?
Wordt vervolgd..........
[ Voor 8% gewijzigd door GerkeP op 03-08-2011 11:30 ]
GerkeP
Vanochtend werd mijn EMEA_GEN3 tab ineens ook geupdate naar 3.1, de eerste keer ging het mis omdat de update niet geldig zou zijn, maar nu is het gelukt, Acer's fout was dat ze te veel versies hadden, naar mijn mening. Nu is denk ik alles com_gen1.
Hebben jullie ook last van stof deeltje(s) onder of boven het scherm, maar wel onder de touchplaat?
Ik heb een klein stof / beschadiging onder de bovenste glas denk ik. Top laag van het glas is helemaal glad.\
Het is klein, maar je kan het goed zien? DOA?
Ik heb een klein stof / beschadiging onder de bovenste glas denk ik. Top laag van het glas is helemaal glad.\
Het is klein, maar je kan het goed zien? DOA?
Jamesbond007uk
Verwijderd
Ik kreeg nu ook een melding om hem te downloaden.
Versie 4.010.42.....maar hij download hem wel goed en wil hem ook wel installeren maar dan zegt hij kan niet worden geinstalleerd.. Hij installeert ongeveer 1 derde van het totaal...
Wat is er nu weer aan de hand..
Wie heeft hetzelfde probleem of weet een oplossing ?
Ik heb mijn acer wel geroot...zou dat het zijn dat hij dus niet kan installeren ??
Als dat wel zo is, kunnen we de acer ook weer un rooten ??
Hoe doen we dat ?
Versie 4.010.42.....maar hij download hem wel goed en wil hem ook wel installeren maar dan zegt hij kan niet worden geinstalleerd.. Hij installeert ongeveer 1 derde van het totaal...
Wat is er nu weer aan de hand..
Wie heeft hetzelfde probleem of weet een oplossing ?
Ik heb mijn acer wel geroot...zou dat het zijn dat hij dus niet kan installeren ??
Als dat wel zo is, kunnen we de acer ook weer un rooten ??
Hoe doen we dat ?
Ook uurtje geleden de melding dat nieuwe software beschikbaar is.lnmiddels gedownload en geïnstalleerd.
Oud: Android 3.0.1 , Kernel-versie 2.6.36.3 , Build-nummer 1.141.01_EMEA_GEN3
Nu: Android 3.1 , Kernel versie 2.6.36.3 , Build-nummer 4.010.42_COM_GEN1
-------
t.a.v. Sibbele1971: eerst un-rooten, daarna installeren.
Oud: Android 3.0.1 , Kernel-versie 2.6.36.3 , Build-nummer 1.141.01_EMEA_GEN3
Nu: Android 3.1 , Kernel versie 2.6.36.3 , Build-nummer 4.010.42_COM_GEN1
-------
t.a.v. Sibbele1971: eerst un-rooten, daarna installeren.
Als het goed is kan je unrooten met hetzelfde programma dat je gebruikt hebt om te rooten.
Verwijderd
Hallo Zwebar
Ik zal het bekijken...je hoort even van mij...(ook de mede lezers natuurlijk)
Ik zal het bekijken...je hoort even van mij...(ook de mede lezers natuurlijk)
Tja, van die clockwork-mod heb ik geen verstand. Ik zou die eraf gooien en dan opnieuw proberen te installeren. Succes!
Na het installeren gaat de
tablet zich resetten en opnieuw opstarten, dit kan even duren ..
Na het installeren gaat de
tablet zich resetten en opnieuw opstarten, dit kan even duren ..
Verwijderd
Hallo
Het is opgelost.
ClockworkMod eraf gehaald (oude image weer terug) en klaar was het.
Tablet is nog wel ge-root.
Dus dat maakte niets uit.
Bedankt een ieder.
Succes die het nog niet hebben.
Het is opgelost.
ClockworkMod eraf gehaald (oude image weer terug) en klaar was het.
Tablet is nog wel ge-root.
Dus dat maakte niets uit.
Bedankt een ieder.
Succes die het nog niet hebben.
Verwijderd
Uurtje geleden ook de update binnen gekregen. Happy
Hopelijk krijgt iedereen die nog wacht hem snel binnen !
Hopelijk krijgt iedereen die nog wacht hem snel binnen !
ik had een 4.010.22 GEN1 versie van XDA draaien en kreeg eerder vanmiddag ook de update naar 4.010.38 GEN1.
WiFi problemen had ik twee weken terug. Van het een op het andere moment viel de connectie weg. Na veel zoeken vond ik de remedie: resetten tot je een ons weegt. Na 7 resets + forget network was het probleem verdwenen en was de connectie terug.
WiFi problemen had ik twee weken terug. Van het een op het andere moment viel de connectie weg. Na veel zoeken vond ik de remedie: resetten tot je een ons weegt. Na 7 resets + forget network was het probleem verdwenen en was de connectie terug.
Ik heb hem ook ontvangen, lijkt inderdaad dat acer van die vele versie's is afgestapt. Moet helaas wachten tot zondag dat ik de update kan instaleren :-\
Hij is hier ook binnen! Maar ik weet niet wat het verschil is.
Verwijderd
http://developer.android.com/sdk/android-3.1.htmlgolem501 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:33:
Hij is hier ook binnen! Maar ik weet niet wat het verschil is.
Verwijderd
Update 3.1 voor mij een grote vooruitgang (tot nu toe) zelfs mijn docking station werkt nu goed. He he eindelijk een beetje genieten.
Zijn er nog nadelen en/of bugs gevonden?
Waar zijn nu de klagers? Hebben de update waarschijnlijk ook binnen, maar nu hoor je ze niet meer.. Geduld is gewoon een schone zaak.
Hier werkt 3.1 naar behoren.
Hier werkt 3.1 naar behoren.
3.1 ook binnen en geinstalleerd. Verliep niet vlekkeloos, eerst moest CWM nog verwijderd worden en toen lukte het.
Ben niet onverdeeld gelukkig met het resultaat. Als er al sprake is van soepeler scrollen en snelheidsverhoging dan zijn die effecten marginaal.
De accu-slurpende phone apk's zijn verwijderd zodat het aftermarket programma om ze te "killen" weg kan. En ja, AdHoc netwerken zijn nu iets makkelijker te installeren zodat ik nu kan "Tetheren" met mijn Windows Mobile mobiel. Daar staat tegenover dat de netbrowser Dolphin for Pad, waar ik heel gelukkig mee was vanwege snelheid en perfecte presentatie, nu kuren vertoond. Als ik artikelen uit mijn favoriete digitale krant open (die in feite png-files zijn) zie ik er maar een stukje van en kan niet scrollen. Uiteraard allerlei instellingen geprobeerd maar noppes. Wéér met diverse browsers geexperimenteerd en uiteindelijk doet Opera Mobile 11.6 het wel goed. Het is echter ergerlijk dat goed lopende software het na updates niet meer doet als voorheen. Het maakt niet bepaald een stabiele indruk. Ook zijn er browsers die met ingeschakelde Java en bij bepaalde websites (nu.nl) plotseling afsluiten.
Vervelend is dat ik in tegenstelling tot voorheen nu ook last heb van het "shut down" syndroom als de Iconia enige tijd onberoerdis.
Een update waar lang en vurig naar uitgekeken is en waarover megabytes teksten op forums geschreven zijn hoeft niet perse een upgrade te zijn.
Desondanks denk ik nog steeds dat de Iconia een van de beste tablets op de markt is, echter de manier waarop Acer de zaak bestierd is rommelig, dubieus en klantonvriendelijk.
Op naar de volgende update !
Ben niet onverdeeld gelukkig met het resultaat. Als er al sprake is van soepeler scrollen en snelheidsverhoging dan zijn die effecten marginaal.
De accu-slurpende phone apk's zijn verwijderd zodat het aftermarket programma om ze te "killen" weg kan. En ja, AdHoc netwerken zijn nu iets makkelijker te installeren zodat ik nu kan "Tetheren" met mijn Windows Mobile mobiel. Daar staat tegenover dat de netbrowser Dolphin for Pad, waar ik heel gelukkig mee was vanwege snelheid en perfecte presentatie, nu kuren vertoond. Als ik artikelen uit mijn favoriete digitale krant open (die in feite png-files zijn) zie ik er maar een stukje van en kan niet scrollen. Uiteraard allerlei instellingen geprobeerd maar noppes. Wéér met diverse browsers geexperimenteerd en uiteindelijk doet Opera Mobile 11.6 het wel goed. Het is echter ergerlijk dat goed lopende software het na updates niet meer doet als voorheen. Het maakt niet bepaald een stabiele indruk. Ook zijn er browsers die met ingeschakelde Java en bij bepaalde websites (nu.nl) plotseling afsluiten.
Vervelend is dat ik in tegenstelling tot voorheen nu ook last heb van het "shut down" syndroom als de Iconia enige tijd onberoerdis.
Een update waar lang en vurig naar uitgekeken is en waarover megabytes teksten op forums geschreven zijn hoeft niet perse een upgrade te zijn.
Desondanks denk ik nog steeds dat de Iconia een van de beste tablets op de markt is, echter de manier waarop Acer de zaak bestierd is rommelig, dubieus en klantonvriendelijk.
Op naar de volgende update !
[ Voor 8% gewijzigd door urbie47 op 05-08-2011 02:53 . Reden: toevoeg ]
Ik heb het idee dat het iets langer duurt voordat de tablet "wakker" is. Ik zit even naar een leeg scherm te kijken voordat de widgets/apps verschijnen.
Verder nog niet echt tijd gehad om uitgebreid te neuzelen.
Kan je de foto gallery trouwens sorteren? op naam / datum ofzo?
Verder nog niet echt tijd gehad om uitgebreid te neuzelen.
Kan je de foto gallery trouwens sorteren? op naam / datum ofzo?
Verwijderd
Beste zwebar,
De klagers zorgen er wel voor dat de problemen zichtbaar worden. De 3.1 update, heeft helaas toch niet geholpen voor de werking van het dockingstation, zie geen artiesten, en nemoplayer werkt niet echt lekker als hij op het dockinstation staat. Er komt tevens geen geluid uit mijn subwoofer (via de versterker). Wel doet mijn subwoofer het als ik het geluidskabeltje uit het dockingstation haal en direct in de tablet doe. Dit werkte wel voor de update, toen had ik in ieder geval nog goed geluid. Nu heb ik echt niets aan het dockingstation. Ik ben in staat om het hele zooitje in de vuilnisbak te gooien. En een Ipad te kopen, helaas heb ik mijn geld al uitgegeven aan een Acer A500!
Dus Zwebar de klager is weer terug, maar ook daarvoor is een forum! geduld raakt ook wel eens op als ze steeds maar beloven, tenslotte ben ik de klant en heb betaald voor een apparaat wat het gewoon moet doen, ik verwacht een apparaat wat ze goed testen voor ze het op de markt brengen)..
De klagers zorgen er wel voor dat de problemen zichtbaar worden. De 3.1 update, heeft helaas toch niet geholpen voor de werking van het dockingstation, zie geen artiesten, en nemoplayer werkt niet echt lekker als hij op het dockinstation staat. Er komt tevens geen geluid uit mijn subwoofer (via de versterker). Wel doet mijn subwoofer het als ik het geluidskabeltje uit het dockingstation haal en direct in de tablet doe. Dit werkte wel voor de update, toen had ik in ieder geval nog goed geluid. Nu heb ik echt niets aan het dockingstation. Ik ben in staat om het hele zooitje in de vuilnisbak te gooien. En een Ipad te kopen, helaas heb ik mijn geld al uitgegeven aan een Acer A500!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 12:52 ]
Ik heb dit ook wel eens opgemerkt toen ik de tablet via mijn docking station aan een stereootje koppelde.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:39:
Er komt tevens geen geluid uit mijn subwoofer (via de versterker). Wel doet mijn subwoofer het als ik het geluidskabeltje uit het dockingstation haal en direct in de tablet doe. )..
Heeft te maken de de dolby instelling, wanneer je die uitzet komt je bas weer terug.....ja ik weet het

Verwijderd
Dank je rsint
. De Bas(via de subwoofer) is weer terug na jouw tip. Ik mocht het dockingstation opsturen naar Acer, dan gaan ze hem daar testen. Na lang nadenken heb ik al mijn muziek van de sd kaart gehaald en op de tablet zelf gezet. Nu werkt alles weer zoals het moet. Dus opsturen doen we nog maar even niet.
.....
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 19:32 ]
Ik probeer muziek af te spelen vanaf een usb drive. Fat32 geformateerd, maar blijkbaar kan de mediascanner van Android geen externe appraten scannen. Dus geen van de muziek spelers die ik heb geprobeerd kunnen er iets mee.
Verwijderd
Ik ben een noob met Android en tablets. Heb enthousiast apps gedownload om films te kijken (o.a. moboplayer incl codec de je aangeleverd krijgt), maar krijg maar geen geen geluid. Speakers doen het wel bij muziek.
Enkele vragen in de hoop dat iemand kan helpen:
1. Waar kan ik hardware decoden selecteren? Lost dit iets op?
2. Zijn er andere instellingen die ik moet toepassen?
3. Wat zie ik mogelijk over t hoofd?
Voor een noob is dit een fantastisch apparaat. Heb ook de Asus overwogen, maar de USB en de sd-functionaliteit hebben mij overtuigd.
Enkele vragen in de hoop dat iemand kan helpen:
1. Waar kan ik hardware decoden selecteren? Lost dit iets op?
2. Zijn er andere instellingen die ik moet toepassen?
3. Wat zie ik mogelijk over t hoofd?
Voor een noob is dit een fantastisch apparaat. Heb ook de Asus overwogen, maar de USB en de sd-functionaliteit hebben mij overtuigd.
De geluidscontrole in Mobo werken alleen als het geluid van de tab al aan staat. Daarna nog eens in Mobo het geluid harder/zachter zetten. Probeer ook eens een andere serie bestanden om te kijken of het aan de codec lig.
Hoe ging de installatie? Een collega van me heeft Mobo verwijdert en geheel nieuw geïnstalleerd, toen werkte het wel. Kijk ook uit met de functie gebieden an de randen, die werken om helderheidm geluid etc in te stellen maar er zitten geen knoppen
Hoe ging de installatie? Een collega van me heeft Mobo verwijdert en geheel nieuw geïnstalleerd, toen werkte het wel. Kijk ook uit met de functie gebieden an de randen, die werken om helderheidm geluid etc in te stellen maar er zitten geen knoppen

Verwijderd
@ wolfensteyn,
Ik heb mijn A500 ook nog niet zo lang dus betere oplossingen zijn misschien mogelijk.
Je kan met es-file explorer de usb-stick op en de files kopiëren naar de flashdisk in de a500. Niet handig,maar het kan. Je kan ook rechtstreeks vanuit es-fileexplorer afspelen. Ook niet handig...
Makkelijker lijkt het me te werken met een micro-sd kaartje. Met 1 van 16G kun je al een aardige collectie 'vast' inbouwen.
Wel raar inderdaad dat de tablet niet automatisch USB sticks mount... nouja dat doettie dus wel, maar de apps zien 'm niet ofzo.
Ik heb mijn A500 ook nog niet zo lang dus betere oplossingen zijn misschien mogelijk.
Je kan met es-file explorer de usb-stick op en de files kopiëren naar de flashdisk in de a500. Niet handig,maar het kan. Je kan ook rechtstreeks vanuit es-fileexplorer afspelen. Ook niet handig...
Makkelijker lijkt het me te werken met een micro-sd kaartje. Met 1 van 16G kun je al een aardige collectie 'vast' inbouwen.
Wel raar inderdaad dat de tablet niet automatisch USB sticks mount... nouja dat doettie dus wel, maar de apps zien 'm niet ofzo.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 16:28 ]
Verwijderd
Ik krijg mijn gps niet werkend met maps.
Hij blijft maar zoeken naar de gps.
Bij gps staat alles aan.
Het is een a500 met android 3.1.
Iemand tips om em toch werkend te krijgen?
PS. Alles werkt voor de rest perfect en ik heb em sinds gisteren.
Bij gps staat alles aan.
Het is misschien raar om te vermelden, en wie weet heb je het al gedaan maar probeer het is buiten dat was bij mij ook de oplossing.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:25:
Ik krijg mijn gps niet werkend met maps.
Bij gps staat alles aan.
Verwijderd
Nee dat helpt ook niet.mjd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:51:
[...]
Het is misschien raar om te vermelden, en wie weet heb je het al gedaan maar probeer het is buiten dat was bij mij ook de oplossing.
Hoe lang heb je gewacht? Het kan ook in de buitenlucht best een aantal minuten duren voordat hij een 'fix' heeft.
ik heb 3.1 geïnstalleerd (eindelijk) had wel een hele trage download van de acer servers af , heb hier 45mbit glasvezel ofzo en downloade met 150kb/s.
Ik heb sinds een paar dagen een Acer A501 (dus met 3G) in bezit en ben er ontzettend blij mee 
Toch lees ik in dit topic dat al veel mensen de Android 3.1 update hebben ontvangen (welliswaar op een A500 maar toch) terwijl ik nog steeds met Android 3.0.1 zit..
Als ik Systeemupdate uitvoer en hem handmatig laat zoeken naar een nieuwe versie geeft ie aan dat ik de meest recente versie geïnstalleerd heb..
Kan ik de update ook zelf ergens van de Acer servers plukken of zal ik geduldig moeten wachten tot Acer 'm zelf naar m'n A501 pushed?
Toch lees ik in dit topic dat al veel mensen de Android 3.1 update hebben ontvangen (welliswaar op een A500 maar toch) terwijl ik nog steeds met Android 3.0.1 zit..
Als ik Systeemupdate uitvoer en hem handmatig laat zoeken naar een nieuwe versie geeft ie aan dat ik de meest recente versie geïnstalleerd heb..
Kan ik de update ook zelf ergens van de Acer servers plukken of zal ik geduldig moeten wachten tot Acer 'm zelf naar m'n A501 pushed?
Ik meen dat de update voor de A501 is uitgesteld naar Q4 van dit jaar
GerkeP
Acer A501 krijgt geen 3.1 maar gaat binnenkort gelijk naar versie 3.2
Ik heb alleen nog wifi problemen met mn Acer A501. Jullie ook?
Af en toe moet ik Wifi verbinding verbreken en opnieuw aanzetten.
Heb al veel instellingen en wifi beveiligingen geprobeerd.
Ik heb alleen nog wifi problemen met mn Acer A501. Jullie ook?
Af en toe moet ik Wifi verbinding verbreken en opnieuw aanzetten.
Heb al veel instellingen en wifi beveiligingen geprobeerd.
Jamesbond007uk
Verwijderd
Sinds ca een week is versie 3.1 op mijn Acer A500 geïnstaleerd. Er is een ding waar ik me erg aan iriteer na de update. Na het indrukken van een van de navigatie knoppen, back, home of recent, duurt het even voordat er iets gebeurd. Soms wordt het beeld eerst wit. De A500 is al een paar keer spontaan uitgegaan
wat daarvoor niet gebeurde, ook vreemd. Een ander ding is dat er nu twee streepjes weergegeven worden rechts onder voor de Wi-Fi sterkte i.p.v. drie.
Ik heb nog geen USB dingen aangesloten dus daar kan ik nog niks over zeggen. Het starten van apps gaat snel.
Ik heb nog geen USB dingen aangesloten dus daar kan ik nog niks over zeggen. Het starten van apps gaat snel.
Herken ik gelukkig niet. Heb je de laatste versie van Flash geinstalleerd en heb je je browsersettings voor plugins op "vragen" ingesteld?Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:27:
Sinds ca een week is versie 3.1 op mijn Acer A500 geïnstaleerd. Er is een ding waar ik me erg aan iriteer na de update. Na het indrukken van een van de navigatie knoppen, back, home of recent, duurt het even voordat er iets gebeurd. Soms wordt het beeld eerst wit. De A500 is al een paar keer spontaan uitgegaanwat daarvoor niet gebeurde, ook vreemd. Een ander ding is dat er nu twee streepjes weergegeven worden rechts onder voor de Wi-Fi sterkte i.p.v. drie.
GerkeP
Ook ik herken me hier NIET in....... zowel niet op op de jouw omschreven 'slack' als het 'wifi' probleempje. Zou toch eens proberen 'naar fabrieksinstellingen' te resetten. Zit overduidelijk iets in de weg op jouw Tab.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:27:
Sinds ca een week is versie 3.1 op mijn Acer A500 geïnstaleerd. Er is een ding waar ik me erg aan iriteer na de update. Na het indrukken van een van de navigatie knoppen, back, home of recent, duurt het even voordat er iets gebeurd. Soms wordt het beeld eerst wit. De A500 is al een paar keer spontaan uitgegaanwat daarvoor niet gebeurde, ook vreemd. Een ander ding is dat er nu twee streepjes weergegeven worden rechts onder voor de Wi-Fi sterkte i.p.v. drie.
Mijn Iconia is ook niet heel gevoelig voor WiFi vergeleken met een Nexus One. De connectie valt wat eerder weg naar mate de afstand van een accesspoint groter wordt.
Sinds de update naar 3.1 werkt alles wat soepeler en zijn vervelende bugs zoals het niet kunnen gebruiken van touch na het ontwaken uit standby opgelost.
Een groot nadeel vind ik nog steeds de gebrekkige ondersteuning voor video formaten. Er wordt veel geadverteerd met HD en zelfs full HD video weergave, maar ik mis een fatsoenlijke player die alles zonder conversie vooraf af kan spelen. (VLC mediaplayer voor Android is nog steeds in ontwikkeling)
Sinds de update naar 3.1 werkt alles wat soepeler en zijn vervelende bugs zoals het niet kunnen gebruiken van touch na het ontwaken uit standby opgelost.
Een groot nadeel vind ik nog steeds de gebrekkige ondersteuning voor video formaten. Er wordt veel geadverteerd met HD en zelfs full HD video weergave, maar ik mis een fatsoenlijke player die alles zonder conversie vooraf af kan spelen. (VLC mediaplayer voor Android is nog steeds in ontwikkeling)