Persoonlijk vind ik Rockplayer erg sterk, speelt zelfs vanaf samba dingen af als je dat wilt (hoewel de standaard Android videospeler dat ook doet als je vanaf een samba share in een of andere explorer iets opent). Het kan rechtstreeks naar hardware renderen als een codec wordt ondersteund, en is dus niet container afhankelijk. Een MKV met bijvoorbeeld Mpeg2 er in zal dus accellerated worden. Ondersteund de hardware het niet? Menu -> Instellingen -> vinkje weghalen bij hardware accelleratie. Het ziet er wat minder uit, maar de ingebouwde FFDShow speelt alles. Je ziet mogelijk wel wat FPS reductie bij 1080p dan, immers, een dual-1GHz ARM CPU die alles moet software renderenPerceptive schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:47:
Mijn Iconia is ook niet heel gevoelig voor WiFi vergeleken met een Nexus One. De connectie valt wat eerder weg naar mate de afstand van een accesspoint groter wordt.
Sinds de update naar 3.1 werkt alles wat soepeler en zijn vervelende bugs zoals het niet kunnen gebruiken van touch na het ontwaken uit standby opgelost.
Een groot nadeel vind ik nog steeds de gebrekkige ondersteuning voor video formaten. Er wordt veel geadverteerd met HD en zelfs full HD video weergave, maar ik mis een fatsoenlijke player die alles zonder conversie vooraf af kan spelen. (VLC mediaplayer voor Android is nog steeds in ontwikkeling)
Verwijderd
Ik zoek maar kan niet vinden.
Zijn er gebruikers van zo'n pen/stilus, speciaal voor capacitieve schermen hier?
Ik vraag me af of je die op willekeurig apparaat kunt gebruiken? Moet je er iets voor installeren, of werkt het gewoon uit de doos (hoe werkt het trouwens...? zit er een batterij in ofzo? ah, linkje, met een spoeltje dus.)?
Ik denk zo'n dingetje te kopen, als het werkt tenminste, dan houd ik hoop ik mijn scherm wat schoner.
Edit.
Een testje gevonden op linkje.
Iemand die de ostylus heeft? wel erg duur hoor... 37,50 en dan nog verzending.
De alupen, voor de ipad, ook bruikbaar?
Zijn er gebruikers van zo'n pen/stilus, speciaal voor capacitieve schermen hier?
Ik vraag me af of je die op willekeurig apparaat kunt gebruiken? Moet je er iets voor installeren, of werkt het gewoon uit de doos (hoe werkt het trouwens...? zit er een batterij in ofzo? ah, linkje, met een spoeltje dus.)?
Ik denk zo'n dingetje te kopen, als het werkt tenminste, dan houd ik hoop ik mijn scherm wat schoner.
Edit.
Een testje gevonden op linkje.
Iemand die de ostylus heeft? wel erg duur hoor... 37,50 en dan nog verzending.
De alupen, voor de ipad, ook bruikbaar?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 21:08 . Reden: foutje, toevoeging ]
Met 3.1 heb ik ook het idee dat de tab iets trager is met het openen van m'n home screen.
Mijn WiFi staat ook op 2 van 4 streepjes waar het vroeger idd 3 was.
Mijn WiFi staat ook op 2 van 4 streepjes waar het vroeger idd 3 was.
Jazeker, maar wanneer is niet bekend, in ieder geval na de 25e van deze maandVerwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:52:
Komt de 3.2 update nog voor ons a500 bezitters?
GerkeP
ik vond 3.1 dan wel een beetje overbodig , heeft net iedereen die update binnen geven ze3.2 nog geen maand later uit.
Zeker niet, usb-host zat ik om te springen, en dat werkt numr.DJ95 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:53:
ik vond 3.1 dan wel een beetje overbodig , heeft net iedereen die update binnen geven ze3.2 nog geen maand later uit.
GerkeP
ja , idd net als muis ondersteuning , maar voor acer is het niet erg interessant geweest.
Verwijderd
Wifi werkt stabieler, volgens mij, meer film-formaten werken nu, dat is al heel wat aan verbetering vind ik. Er is onder de motorkap vast ook heel veel gesleuteld. Androīd is gewoon nog jong en in ontwikkeling.
Ik heb ondanks dat ik de iconia een mooi tablet vind, toch een paar minpuntjes (3.1)
Als ik wat in de default browser op sites iets intyp, lijkt het keyboard te laggen; de teks verschijnt een aantal seconden later op het beeld nadat het getypt is. Ook heb ik wel eens dat als ik iets van de market wil downloaden, de market blijft hangen op 'Wachten op installatie'. Er gebeurd dan verder niets. Als ik dan WiFi reset, begint de download pas.
Als ik wat in de default browser op sites iets intyp, lijkt het keyboard te laggen; de teks verschijnt een aantal seconden later op het beeld nadat het getypt is. Ook heb ik wel eens dat als ik iets van de market wil downloaden, de market blijft hangen op 'Wachten op installatie'. Er gebeurd dan verder niets. Als ik dan WiFi reset, begint de download pas.
Dat wachten op instaleren had ik in 3.01 ook al. Ik druk dan gewoon nog een keer op installeren. Dan doet hij het meestal.
Verwijderd
same here. erg irritant. Ik heb ook wel wat truukjes om het downloden aan de gang te krijgen, maar het is gammel. Hebben alleen iconia's daar last van?
Hier ook al vanaf begin last van installatiebug, helaas nog steeds met officiële 3.1 software en ook met custom rom. Een tweede keer op 'Installeren' klikken werkt inderdaad, maar irritant is het wel.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
volgende probleempje met mijn iconia A500. Na de update naar 3.1 merk ik dat een applicatie starten vanaf de home page een vertraging van ongeveer 1 a 2 seconden heeft, MAAR enkel wanneer de tablet niet met de volume knopjes bovenaan gepositioneerd staat. Dus wanneer de tablet met de volume knoppen naar boven gericht staat, loop alles perfect vlotjes, dan starten de apps zonder "lag". Hou je hem in een andere positie dan treed er een vertraging op. Zowel onderstenboven als verticaal... wanneer dan de app. (vb browser of mail) start, en je sluit die app terug, dan zie je een merkbare vertraging bij het sluiten (de app wordt precies een beetje vertraagd gesloten)...
Knap irritant probleempje, omdat het de positie van de tablet redelijk beperkt naar de stand "volume knoppen bovenaan"..
Iemand met dit zelfde probleem?
PS, heb het hier op het werk ook getest op een A500 met 3.01 => geen probleem. Update gedaan naar 3.1 => probleem zichtbaar..
Knap irritant probleempje, omdat het de positie van de tablet redelijk beperkt naar de stand "volume knoppen bovenaan"..
Iemand met dit zelfde probleem?
PS, heb het hier op het werk ook getest op een A500 met 3.01 => geen probleem. Update gedaan naar 3.1 => probleem zichtbaar..
@breugie: mijn Iconia heeft er al sinds de aankoop (met 3.01) last van, helaas. Zelfs na officiële 3.1-update of met een custom rom is het probleem nog steeds aanwezig. Probeer eens te letten op de soepelheid van het scrollen tussen homescreens. Het lijkt alsof de hele tablet een stukje trager is zodra de volumeknoppen niet naar boven gericht zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door jacobras op 18-08-2011 17:47 ]
Ik merk geen verschil. Er zit bij mij alleen wel tijd tussen het 'drukken' op een toets op het toetsenbord en het verschijnen van die letter in beeld. Ik kan redelijk snel typen en de Acer houdt mij niet bij. Stand van het scherm maakt hierbij niet uit
Ja zo ervaar ik het ook.E-Neo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:10:
Ik merk geen verschil. Er zit bij mij alleen wel tijd tussen het 'drukken' op een toets op het toetsenbord en het verschijnen van die letter in beeld. Ik kan redelijk snel typen en de Acer houdt mij niet bij. Stand van het scherm maakt hierbij niet uit
Vooral met typen is het soms wat irritant.
Bij het selecteren van text klopt de positie van het groene pijltje ook niet met de positie van de cursor.
Verwijderd
Ik heb het even getest. ik heb geen vertraging als ik apps start in portrait-stand. mail, browser en youtube geprobeerd. Ook niet met de rotatievergrendeling aan (je probeert eens wat).
ik ben het er wel mee eens dat er soms wat traagheid is, bij openen van webpagina's enzo, en inderdaad bij typen. Maar dat dan vooral heel erg bij xt9-keyboard. Die gebruik ik daarom niet (ik gebruik overigens sinds gisteren het hackerskeyboard, aanrader).
ik ben het er wel mee eens dat er soms wat traagheid is, bij openen van webpagina's enzo, en inderdaad bij typen. Maar dat dan vooral heel erg bij xt9-keyboard. Die gebruik ik daarom niet (ik gebruik overigens sinds gisteren het hackerskeyboard, aanrader).
Heb nu al enkele maanden ook een iconia a500 (ging wel review schrijven maar komt er niet onmiddelijk van) en ben best tevreden, ook na de update naar 3.1 die wel wat sneller mocht komen.
Er lijkt naar mijn mening geen merkbare vertraging in de verschillende standen, enkel inderdaad bij gebruik van xt9 keyboard.
Qua apps die ik snel wil aanbevelen voor mensen die ze mischien nog niet kennen: FBreader (ebook reader), Google+ (maakt hele ervaring van tablet zoveel beter doordat je de integratie tussen al je verschillende Google diensten op je tablet via je webbrowser kunt doen op een desktop), Dropbox, QuickOffice Pro (€10,39), MoboPlayer icm Upnplay (films zien die op je netwerk staan) en als je Belgacom zit: Tv Overal Tab.
De Acer case is redelijk, maar veel te duur voor de lage kwaliteit die je krijgt, na iets minder dan een maand gebruik is de velcro reeds versleten waardoor de cover niet meer goed sluit. Plus als je de tablet wilt neerzitten verschuift de tablet naar beneden waar de openingen niet meer juist zitten bij de aansluitingen, erg vervelend als je gewoon nog maar wilt opladen of de usb-aansluiting gebruikt.
Er lijkt naar mijn mening geen merkbare vertraging in de verschillende standen, enkel inderdaad bij gebruik van xt9 keyboard.
Qua apps die ik snel wil aanbevelen voor mensen die ze mischien nog niet kennen: FBreader (ebook reader), Google+ (maakt hele ervaring van tablet zoveel beter doordat je de integratie tussen al je verschillende Google diensten op je tablet via je webbrowser kunt doen op een desktop), Dropbox, QuickOffice Pro (€10,39), MoboPlayer icm Upnplay (films zien die op je netwerk staan) en als je Belgacom zit: Tv Overal Tab.
De Acer case is redelijk, maar veel te duur voor de lage kwaliteit die je krijgt, na iets minder dan een maand gebruik is de velcro reeds versleten waardoor de cover niet meer goed sluit. Plus als je de tablet wilt neerzitten verschuift de tablet naar beneden waar de openingen niet meer juist zitten bij de aansluitingen, erg vervelend als je gewoon nog maar wilt opladen of de usb-aansluiting gebruikt.
Ik heb hier ook last van.. Regelmatig (vooral na het uit slaapstand halen van de A501) moet ik WiFi even uit en aanzetten om weer een werkende verbinding te krijgen. Vreemd, hopelijk is dit opgelost in de nieuwe 3.1/3.2 update..gertitombo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:06:
Acer A501 krijgt geen 3.1 maar gaat binnenkort gelijk naar versie 3.2![]()
Ik heb alleen nog wifi problemen met mn Acer A501. Jullie ook?
Af en toe moet ik Wifi verbinding verbreken en opnieuw aanzetten.
Heb al veel instellingen en wifi beveiligingen geprobeerd.
Verwijderd
In elk geval had ik met mijn A500 precies dat probleem met wifi ook onder de meegeleverde 3.0.1 versie van android. sinds de upgrade naar 3.1 is dat opgelost.
@DaRKoNe, heb je dit ook met 3G? Ik wel, en dan moet ik bijna altijd de A501 herstarten! Hopelijk fixen ze dit binnenkort. Op XDA is er helaas nog geen alternative Rom gevonden.DaRKoNe schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:11:
[...]
Ik heb hier ook last van.. Regelmatig (vooral na het uit slaapstand halen van de A501) moet ik WiFi even uit en aanzetten om weer een werkende verbinding te krijgen. Vreemd, hopelijk is dit opgelost in de nieuwe 3.1/3.2 update..
Jamesbond007uk
Met 3G (of met de SIM kaart) heb ik soms andere problemen.. Ik krijg na het uit slaapstand halen van de A501 soms de melding dat er een SIM kaart is geplaatst of verwijderd en de tablet zal worden herstart. Vervolgens blijft hij deze melding weergeven na elke herstart van het tablet en blijft dus in een herstart loop zitten. Wanneer ik dan de A501 uit zet en de SIM kaart ook echt opnieuw plaats en 'm weer aanzet dan gaat het goed.gertitombo schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:08:
[...]
@DaRKoNe, heb je dit ook met 3G? Ik wel, en dan moet ik bijna altijd de A501 herstarten! Hopelijk fixen ze dit binnenkort. Op XDA is er helaas nog geen alternative Rom gevonden.

Dat heb ik een keer gehad! Ik laat je weten wanneer er wat nieuws is. Ik heb al een backup gemaakt van mn tablet!DaRKoNe schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:38:
[...]
Met 3G (of met de SIM kaart) heb ik soms andere problemen.. Ik krijg na het uit slaapstand halen van de A501 soms de melding dat er een SIM kaart is geplaatst of verwijderd en de tablet zal worden herstart. Vervolgens blijft hij deze melding weergeven na elke herstart van het tablet en blijft dus in een herstart loop zitten. Wanneer ik dan de A501 uit zet en de SIM kaart ook echt opnieuw plaats en 'm weer aanzet dan gaat het goed.
Jamesbond007uk
Blijft een webpagina bij jullie volledig zichtbaar als jullie scrollen? Als ik heeeeel rustig scroll bij mij wel, maar als ik 'normaal' scroll, zie ik dat een deel van de pagina wit wordt. Als ik stop met scrollen wordt het witte deel weer ingevuld. Ziet erg knullig uit op een dual core tablet. Dolphin (HD en Pad) laten hetzelfde gedrag zien op mijn stock 3.1 Acer rom. Kan me niet herinneren dat ik dat bij een vorige versie heb gezien.
Verwijderd
Klopt de standaard browser is nog niet perfect.
Misschien wordt dit in 3.2 opgelost.
Iemand al meer info over de release datum van 3.2?
Misschien wordt dit in 3.2 opgelost.
Iemand al meer info over de release datum van 3.2?
@Pvtonger en Dennis585,
Heren, ik heb het met de standaard browser, Opera mini en de Opera standaard browser geprobeerd.
Met "scrollen" omhoog of omlaag, dan blijft de website bij mij volledig zichtbaar, dus geen witte vlekken of zo. Alles is in geheel te zien.
Ik gebruik Acer A501 met de stock rom 3.01.
Heren, ik heb het met de standaard browser, Opera mini en de Opera standaard browser geprobeerd.
Met "scrollen" omhoog of omlaag, dan blijft de website bij mij volledig zichtbaar, dus geen witte vlekken of zo. Alles is in geheel te zien.
Ik gebruik Acer A501 met de stock rom 3.01.
Jamesbond007uk
Ik heb het ook wel gezien, vooral in lange forum draadjes die nog niet helemaal geladen zijn enzo.
Zojuist even Opera geprobeerd. Die vertoont dit probleem niet. Misschien een andere engine dan stock browser en Dolphin...
Ik gebruik Maxthon Mobile Browser 1.2 die werkt beter dan de standaard browserpvtonger schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:14:
Zojuist even Opera geprobeerd. Die vertoont dit probleem niet. Misschien een andere engine dan stock browser en Dolphin...
talkin' is cheap, people follow like sheep
Ik heb zojuist een systeemupdate binnengekregen. Ben benieuwd wat er anders is.
edit: Nog steeds android 3.1. Zullen wel bugfixes geweest zijn.
edit: Nog steeds android 3.1. Zullen wel bugfixes geweest zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door X_lawl_X op 23-08-2011 10:09 ]
heb eergister mijn iconia opnieuw geinstaleerd , dan merk je weer hoe snel hij kan zijn had soms echt dikke lag.
edit: ik wil eigenlijk toch wel een keer een costom rom erop zetten , zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe dit moet? via msn of skype ofzo of we spreken ergens af, het gaat om de Virtuous Galaxy ROM alvast bedankt
edit: ik wil eigenlijk toch wel een keer een costom rom erop zetten , zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe dit moet? via msn of skype ofzo of we spreken ergens af, het gaat om de Virtuous Galaxy ROM alvast bedankt
[ Voor 51% gewijzigd door mr.DJ95 op 23-08-2011 11:50 . Reden: vraag ]
Die uitleg staat al uitgebreid op dezelfde site waar de roms vandaan komen.mr.DJ95 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:11:
heb eergister mijn iconia opnieuw geinstaleerd , dan merk je weer hoe snel hij kan zijn had soms echt dikke lag.
Leuke lamp, overigens !!
Gister last met m'n wifi. M'n vrouw zat op d'r HTC flyer lekker te internetten maar mijn Acer tab gaf een zwak signaal en viel regelmatig weg 
Dit heb ik nog niet eerder gezien maar ik zat nu boven, dus de router zat achter een betonnen vloer. Toch op die 4 meter zou dat niet uit mogen maken volgens mij.
Dit heb ik nog niet eerder gezien maar ik zat nu boven, dus de router zat achter een betonnen vloer. Toch op die 4 meter zou dat niet uit mogen maken volgens mij.
Goes nieuws,
Rom 3.2 voor A500 end A501 zijn beschikbaar op de bekende rom forum.
Ik heb er een nu draaien op mn A501 zonder 3g. Deze moet wel werken volgens forum.
Zal eerdaags wel goed komen.
Ik heb er een nu draaien op mn A501 zonder 3g. Deze moet wel werken volgens forum.
Jamesbond007uk
Verwijderd
Wanneer komt ie op de gewone manier?gertitombo schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:00:
Goes nieuws,
Dat weet ik nietVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:13:
[...]
Wanneer komt ie op de gewone manier?
Jamesbond007uk
De rom is voor de A501 en niet voor de A500gertitombo schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:00:
Goes nieuws,
GerkeP
Maar hij draait er perfect opLoveparade schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:28:
[...]
De rom is voor de A501 en niet voor de A500
@lovarade
De rom is voor beide iconia tabs!
Ik gebruik nu de TABOONAY rom met 3g. Super die android 3.2
De rom is voor beide iconia tabs!
Ik gebruik nu de TABOONAY rom met 3g. Super die android 3.2
[ Voor 0% gewijzigd door jamesbond007uk op 26-08-2011 10:00 . Reden: typo ]
Jamesbond007uk
Verwijderd
De 3.2 update komt 10 september waarschijnlijk.
http://www.androidworld.n...itgesteld-naar-september/
Ik geloof geen enkele datum meer, na al dat gehannes van Acer.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:49:
De ene zegt zus de andere zegt zo, maar feit is dat de update in Polen en de VS al aan het uitrollen is OTA
GerkeP
Heb sinds gister de a100 (7inch) daar zit standaard 3.2 op.
heb ook met de a500 gespeeld een maand geleden en ik moet zeggen dat de a100 erg smooth is in vergelijking. aantal apps crashen wel. Weet niet of het door de aparte resolutie of door 3.2 komt.
heb ook met de a500 gespeeld een maand geleden en ik moet zeggen dat de a100 erg smooth is in vergelijking. aantal apps crashen wel. Weet niet of het door de aparte resolutie of door 3.2 komt.
Cool hoe is die A100?
Is die wat lichter? De A500 is 900 gr op de keukenweegschaal!
Ik vind hem lekker in de hand liggen en lekker stevig.
A500 vond ik toch wel te zwaar. Deze neem je makkelijk in 1 hand meenemen.
Toch verrast had gedacht na te komen van een archos 101 dar 7 inch te klein zou zijn.
A500 vond ik toch wel te zwaar. Deze neem je makkelijk in 1 hand meenemen.
Toch verrast had gedacht na te komen van een archos 101 dar 7 inch te klein zou zijn.
Ik heb hier ook nog wel regelmatig crashes met een a500 en 3.1 i hoop dat 3.2 dat oplost...
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Verwijderd
Tijd voor een nieuwe keukenweegschaal? :-)golem501 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:39:
Mijn A500 weegt 754 gram (incl. micro-sd kaart). Datis wel een erg groot verschil!
Wel lekker grote taarten altijd natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 09:22 . Reden: denkfout :/ ]
Verwijderd
Hallo
Ik draai ook al een tijdje Versie 3.1 voor Android Iconia A500
Maar sinds vandaag een vreemde melding :
Mijn vaste snelkoppelingen ( multimedia, ereading, spellen, sociaal) van mijn Acer A500 werken niet meer. Ik krijg de melding dat deze app onverwacht is gestopt. Hoe kan ik dit weer herstellen?.Ik zou niet weten wat er is fout gegaan.
Heeft iemand dit ook wel gehad..Dit is vandaag gebeurd. Heeft iemand een idee ?
Bedankt voor de input
Ik draai ook al een tijdje Versie 3.1 voor Android Iconia A500
Maar sinds vandaag een vreemde melding :
Mijn vaste snelkoppelingen ( multimedia, ereading, spellen, sociaal) van mijn Acer A500 werken niet meer. Ik krijg de melding dat deze app onverwacht is gestopt. Hoe kan ik dit weer herstellen?.Ik zou niet weten wat er is fout gegaan.
Heeft iemand dit ook wel gehad..Dit is vandaag gebeurd. Heeft iemand een idee ?
Bedankt voor de input
Huh... misschien eens zonder hoes proberen danVerwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:18:
[...]
Tijd voor een nieuwe keukenweegschaal? :-)
Mijn A500 weegt 754 gram (incl. micro-sd kaart). Datis wel een erg groot verschil!
Wel lekker grote taarten altijd natuurlijk....(denkdenk...) ohnee juist kleine.

Heb mijn tablet niet aangeraakt sinds vanochtend (even in oplader gedaan) en opeens staat er een notificatie 'Locatie bepaald met GPS'. Klikken erop = naar Instellingenscherm.
Highly suspicious
Highly suspicious
[ Voor 22% gewijzigd door jacobras op 01-09-2011 18:53 ]
na wat stoeien metnroot en de 3.2 update van de 501 versie, tochbkaar weer terug naar 3.1
omdat in 3.2 een aantal dingen zitten die ik nu niet heb, o.a. berichten enzo.
nu vraag ik me af of iemand al 3.2 voor zijn iconia 500 heeft?
of dat iemand al een tijdspad heeft waarop acer duidelijk heeft wanneer 3.2 ota gepushed gaat worden?
omdat in 3.2 een aantal dingen zitten die ik nu niet heb, o.a. berichten enzo.
nu vraag ik me af of iemand al 3.2 voor zijn iconia 500 heeft?
of dat iemand al een tijdspad heeft waarop acer duidelijk heeft wanneer 3.2 ota gepushed gaat worden?
Ik begin me ernstig te storen aan de lag van het onscreentoetsenbord, weet iemand of daar wat aan tedoen is?
Het zit niet in mijn toetsenbord alle toetsenborden doen het. Dus het moet wel aan 3.1 of erger acer liggen
Heeft iemand het kunnen oplossen?
Het zit niet in mijn toetsenbord alle toetsenborden doen het. Dus het moet wel aan 3.1 of erger acer liggen
Ik herken het probleem niet, toch iets geinstalleerd wat het bij jou veroorzaakt?4play schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:49:
Ik begin me ernstig te storen aan de lag van het onscreentoetsenbord, weet iemand of daar wat aan tedoen is?
GerkeP
Vreemd als ik op internet zoek zijn er mensen met verschillende ervaringen. Ook van verschillende tabs en alleen in de browser. De asus transformer schijnt er ook last van te hebben.
Ik heb de 16gb editie...
Ga nog even wat prutsen.
Ik heb de 16gb editie...
Ga nog even wat prutsen.
Verwijderd
Eerder heb ik gemeld dat ik geen last heb van toetsenbord-lag. Dat moet ik bijstellen. Soms wel namelijk. Ik merk nu dat ik op een heleboel sites geen problemen heb, maar quickreply hier op het forum is een ramp.
Toetsenbordtype/soort maakt niet uit, automatisch aanvullen enzo maakt niet uit. Quickreply is baggertraag.
Toetsenbordtype/soort maakt niet uit, automatisch aanvullen enzo maakt niet uit. Quickreply is baggertraag.
Ik heb die traagheid alleen in de browser. In Notes of bij het maken van een mailtje heb ik er geen last van. Lijkt een softwareprobleem van de browser.
Dan zou een andere browser het op moeten lossen...E-Neo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:35:
Ik heb die traagheid alleen in de browser. In Notes of bij het maken van een mailtje heb ik er geen last van. Lijkt een softwareprobleem van de browser.
Ik heb laatst de webversie van m'n werkmail geprobeerd... op m'n iPhone gaat het perfect. Op m'n tablet in de normale browser kom ik er helemaal niet in ivm een raar veiligheidscertificaat (ok, da's bekend).
Met de Firefox browser kan ik dat certificaat wel accepteren en dan lijkt alles te werken... tot ik wil gaan typen want ik krijg in een reply window gewoon geen toetsenboard

terggegrepen naar m'n iPhone dus...

Ik heb browser based toegang tot m'n werkmail, geen exchange.E-Neo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:39:
Voor mijin werkmail gebruik ik Touchdown. Werkt perfect.
Verwijderd
Het is 10 september. Al wat keertjes gechecket or een update is.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:49:
Tot nu toe niet.
Iemand anders wel (a501 owners)?
Verwijderd
De update naar 3.2 zou in het begin van week 37 komen.
Het is nu halverwege week 37 , maar nog steeds geen update.
Iemand meer info hierover?
De communicatie van Acer is belabberd, om het nog een beetje netjes te zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 07:30:
De update naar 3.2 zou in het begin van week 37 komen.
In Maleisië wordt sinds gisteren de update eindelijk uitgerold (daar was in eerste instantie aangegeven dat de update 25 augustus zou beginnen). Kennelijk communiceert Acer NL adhv de berichtgeving van Acer Maleisië en kijkend naar de uitrol van 3.1 vermoed ik dat we ergens half oktober in NL aan de beurt zijn.
GerkeP
Verwijderd
Waarom zit er nog steeds mensen te wachten op 3.2 . De iconia is zo makkelijk te rooten. Download iconia root voor 3.1. Zet er acer recovery op. Dit staat gewoon in de app market. Download de villian kernel en taboonay 2. Deze twee installeren (zogenaamd flashen) en jebt een supersnelle en stabiele iconia.
Klinkt misschien moeilijk, maar met een beetje lezen via google is het echt een eitje. Mensen niet twijfelen. Gewoon doen. Nooit meer afhankelijk van acer.
Klinkt misschien moeilijk, maar met een beetje lezen via google is het echt een eitje. Mensen niet twijfelen. Gewoon doen. Nooit meer afhankelijk van acer.
Omdat deze mensen veel geduld hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:00:
Waarom zit er nog steeds mensen te wachten op 3.2 . De iconia is zo makkelijk te rooten. Download iconia root voor 3.1. Zet er acer recovery op. Dit staat gewoon in de app market. Download de villian kernel en taboonay 2. Deze twee installeren (zogenaamd flashen) en jebt een supersnelle en stabiele iconia.
En ook mensen die niet wille riskeren dat er iets fout gaat.

En ik ga het niet doen, omdat de mijne nou te koop staat hier in V&B

Heb geen zin meer om te klooien.

Waarschijnlijk omdat ze geen risico's willen lopen?Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:00:
Ik heb hier een A500 en 2 Archos tablets liggen die niets meer zijn dan dure decoraties, want zoals je al aangeeft, het is zo simpel
GerkeP
Gister OTA 3.2 binnengekregen nadat ik m'n A500 aanzette.
Draait prima, maar nog geen fantastische verbeteringen tegengekomen. Het enige wat me is opgevallen is een icoontje dat aangeeft dat er een sd-card aanwezig is.
Draait prima, maar nog geen fantastische verbeteringen tegengekomen. Het enige wat me is opgevallen is een icoontje dat aangeeft dat er een sd-card aanwezig is.
Verwijderd
Ik keek net of er een update was maar niks hoor.Perceptive schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:50:
Gister OTA 3.2 binnengekregen nadat ik m'n A500 aanzette.
Versie 3.2 gisteren geïnstalleerd (via de bekende weg), had geen zin op de OTA te wachten. Tevens een snellere kernel (HoneyVillain 3.4+) geïnstalleerd..... wow, beetje OC'n en UV'n en mijn Iconia is weer het mannetje ;-).
Draai nu CF-Bench op 13.726 native / 4004 Java / 7892 Overall. Dat is toch een stuk sneller als mijn SGSII die overal op 6446 uit komt met zijn dual-core ;-(
Ik moest wel mijn gps.cfg file aanpassen, de NTP_Server stond wederom op USA. Ff omzetten naar nl.pool.ntp.org en ook de gps-fix is er weer binnen 20seconden!
Draai nu CF-Bench op 13.726 native / 4004 Java / 7892 Overall. Dat is toch een stuk sneller als mijn SGSII die overal op 6446 uit komt met zijn dual-core ;-(
Ik moest wel mijn gps.cfg file aanpassen, de NTP_Server stond wederom op USA. Ff omzetten naar nl.pool.ntp.org en ook de gps-fix is er weer binnen 20seconden!
Kan dat?Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:01:
Hoe stel je eigenlijk de groote in van de widgets?
in android 3.1 kan je sommige widgets aanpassen door er lang op te drukken. Als je ze dan beet hebt laat je hem los en dan komt er een blauwe rand omheen en dan kan je de grote aanpassen
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:01:
Hoe stel je eigenlijk de groote in van de widgets?
Ja, dat kan.
Dan moet je een launcher (betaalde versie) installeren. de free versie is ie uit geschakeld.
Er zijn keuze genoeg dus probeer ze allemaal.
Verwijderd
http://www.androidworld.n...oor-acer-iconia-tab-a500/
De 3.2 update kan elk moment komen , ik heb em nog niet.
Iemand de 3.2 update al OTA binnen?
De 3.2 update kan elk moment komen , ik heb em nog niet.
Iemand de 3.2 update al OTA binnen?
Nieuwe versie van Taboonay: versie 2.1. Net als de voorgaande versie een 3.2-ROM, maar deze keer gebaseerd op de stock 3.2-update (in plaats van de eerder uitgelekte 3.2-update). Heb net alles met Titanium Backup gebackupped, nu flashen en terugzetten 
Taboonay: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1138051
Taboonay: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1138051
Verwijderd
Even een vraag:giancarlo_f schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:43:
Versie 3.2 gisteren geïnstalleerd (via de bekende weg), had geen zin op de OTA te wachten. Tevens een snellere kernel (HoneyVillain 3.4+) geïnstalleerd.....
Zit je nou na dit staaltje 'diy'-en met een helemaal schone installatie?
Ofwel, ben je al je apps en instellingen kwijt?
Dat lijkt me wel vervelend. Ik heb voor een aantal appjes betaald bijvoorbeeld.
Die betaalde apps krijg je gewoon terug, is nl gekoppeld aan je market account. Ff opnieuw installeren is het enige wat je moet doen.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:31:
[...]
Even een vraag:
GerkeP
1) indien je overstapt naar een 'andere' rom raak je in 9 van de 10 gevallen je apps & instellingen TIJDELIJK kwijt. Dit is vaak ook de beste oplossing; je begint met een schone lei en je TAB is weer als 'af fabriek'Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:31:
[...]
Even een vraag:
2) nadat je je weer aanmeld met je google account krijg je de 'betaalde apps' weer geinstalleerd cq kun je ze weer 'gratis' ophalen uit de market. Ook je APN & Wifi-settings worden automatisch teruggezet door google.
3) ikzelf gebruik Titanium-Backup; dit programma zet 'automatisch in batch' je programma's met instellingen (ook bv highscores) terug.... fluitje van een cent. Wel dus eerst Titanium draaien op je oude rom
Het enig vervelende is dat je je schermen zelf opnieew dient in te richten met je widgets cq short-cuts.... deze worden niet gebackupped...
Suc6
Let er wel op (even extra ter verduidelijking) dat dit niet per se betekend dat de gegevens van apps ook worden teruggezet, daar gebruik ik Titanium Backup voor.giancarlo_f schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:21:
2) nadat je je weer aanmeld met je google account krijg je de 'betaalde apps' weer geinstalleerd cq kun je ze weer 'gratis' ophalen uit de market. Ook je APN & Wifi-settings worden automatisch teruggezet door google.
Je noemde Titanium Backup al als voorbeeld, die kan ook prima je schermen backuppen. Na een wipe restore ik even met Titanium Backup en heb ik na een herstart mijn homescreen weer exact hetzelfde (behalve de CNN-widgets, die blijven nooit staan bij mij).giancarlo_f schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:21:
Het enig vervelende is dat je je schermen zelf opnieew dient in te richten met je widgets cq short-cuts.... deze worden niet gebackupped...
Verwijderd
Hoi, had even een vraagje, waar ik zelf niet uitkom, anders had ik het ook niet gevraagd natuurlijk.
Ik wil mijn Acer Iconia weer terug brengen naar begin staat. Nu kan je dat doen met een optie ergens in het systeem, maar daarna blijft er op mijn intern geheugen en extern geheugen allerlei troep staan.
Nu weet ik van mijn HTC Desire dat je alles kan formateren en dan een x-tal partities op je extern geheugen aan moet maken etc., hoe zit dat op de Acer? Ik neem aan dat ik het externe geheugenkaartje gewoon volledig kan formateren, maar het interne geheugen, moet dat op een bepaalde manier geformateerd worden, of is dat niet nodig?
Eigenlijk wil ik alle rommel welke nu nog op het intern geheugen staat verwijderen, maar weet dus niet hoe dat te doen, dus eigenlijk (op eventueel het geroot zijn met een aangepaste rom na) een af-fabriek Acer Iconia . Wie oh wie?
Ik wil mijn Acer Iconia weer terug brengen naar begin staat. Nu kan je dat doen met een optie ergens in het systeem, maar daarna blijft er op mijn intern geheugen en extern geheugen allerlei troep staan.
Nu weet ik van mijn HTC Desire dat je alles kan formateren en dan een x-tal partities op je extern geheugen aan moet maken etc., hoe zit dat op de Acer? Ik neem aan dat ik het externe geheugenkaartje gewoon volledig kan formateren, maar het interne geheugen, moet dat op een bepaalde manier geformateerd worden, of is dat niet nodig?
Eigenlijk wil ik alle rommel welke nu nog op het intern geheugen staat verwijderen, maar weet dus niet hoe dat te doen, dus eigenlijk (op eventueel het geroot zijn met een aangepaste rom na) een af-fabriek Acer Iconia . Wie oh wie?
Verwijderd
Als ik een factory reset doe, ben ik ook mijn root kwijt geloof ik? En, wordt dan ook het intern geheugen "geformatteerd"?
Verwijderd
Bij een factory reset wordt alles en ook echt alles terug gezet naar de fabrieksinstellingen ,
dus het intern geheugen is dan ook weer zoals die voor het eerst was.
dus het intern geheugen is dan ook weer zoals die voor het eerst was.
Verwijderd
Heb een factory reset uitgevoerd, maar heb nog steeds een 3.2 rom. Als ik ook terug wil naar de originele acer 3.1 rom, hoe doe ik dat dan?
Mijn Iconia a500 krijgt nu een systeem-update :-) ik denk dat het de 3.2 update is.
UPDATE:
Het is de 3.2 update
UPDATE:
Het is de 3.2 update
[ Voor 20% gewijzigd door xarow op 26-09-2011 09:47 ]
Hier komt ie ook binnenxarow schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:44:
Mijn Iconia a500 krijgt nu een systeem-update :-) ik denk dat het de 3.2 update is.
UPDATE:
Het is de 3.2 update![]()
GerkeP
Verwijderd
Klopt hier staat de update ook te wachten.
Edit : update gelukt , alleen krijg ik de gps nog niet aan de praat.jullie wel?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 10:35 ]
Nouhouw ik heb nogaltijd geen 3.2 hier...
Is de toetsenbord LAG verdwenen in 3.2?
Is de toetsenbord LAG verdwenen in 3.2?
En op de mijne geen lag.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:51:
De lag is er nog steeds hier met 3.2
Kennelijk zit er toch verschil in hardware, las op XDA ook al dat er een aantal zijn die een slecht beeldscherm hebben
Overigens gebruik ik altijd Hackers Keyboard, misschien dat dat nog verschil maakt?
GerkeP
Even de AGPS-patch uitvoeren en je hebt een beter super fix.... eea te vinden op het bekende xda forum. Bij mij nu een fix binnen 15 seconden binnenshuis (wel nabij een raam)Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:59:
[...]
Klopt hier staat de update ook te wachten.
Edit : update gelukt , alleen krijg ik de gps nog niet aan de praat.jullie wel?
Hier ook de update. Het scherm lijkt helderder of is dat inbeelding?
Ik heb een cold fix van een dikke minuut. Daarna heb ik binnen een minuut een fix. Zonder die agps update. Daar heb je overigens root rechten voor nodig.
Ik heb een cold fix van een dikke minuut. Daarna heb ik binnen een minuut een fix. Zonder die agps update. Daar heb je overigens root rechten voor nodig.
[ Voor 53% gewijzigd door E-Neo op 26-09-2011 18:02 ]
Klopt, 720p wordt nu ook beter en scherper afgespeeld met MX PlayerE-Neo schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:42:
Hier ook de update. Het scherm lijkt helderder of is dat inbeelding?
GerkeP
Wat zijn de veranderingen?
Er is geen changelog, als er al iets bekend is kun je dat vinden op http://www.acertabletforum.com/forum/forum.phpdrumstickNL schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:42:
Wat zijn de veranderingen?
Stretch is nu standaard voor non tablet apps, sd card ondersteuning werkt nu goed, zoals al door meerdere is geconstateerd beeld is scherper
GerkeP
Wel apart dat een software update het scherm verbeterd.