Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:37
GerCor schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:51:
Dat zei ik. DRM (Digital Rights Management). Heeft niks met het niet herkennen van een HDD te maken. Als jij een TV opname maakt op de aangesloten HDD kun jij die opname alleen op die Tv bekijken. Het is zelfs zo, dat wanneer jouw moederbord wordt vervangen jij de opname ook kwijt bent.

Ik ga je dus adviseren, nogmaals voor zover je dat niet gedaan hebt, de internetkabel los te maken, de stroomkabel uit de wandcontactdoos te halen, 5 minuten te wachten, en weer aansluiten.

Als het goed is werkt dan alles weer. Schijnt de oplossing voor veel storingen te zijn.....
Ik heb hem iets langer dan 5 minuten van netstroom afgehaald, geen internetkabel in gebruik.
TV weer ingeschakeld, alles weer aangesloten: 'Geen apparaat aangesloten'.

Het rare is dat ook al verander je hardwarematig niets, je HDD zit gewoon aangekoppeld, is niet
los geweest, de tv klaarblijkelijk zelf mijn HDD geen rechten meer toewijst?

Ik heb wederom de WDC My Passport geformateerd via de TV, erg fijn allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
Cloudberry schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:23:
[...]

Voor de geinteresseerden. Op mijn vraag wat de status was van mijn verzonden 'gratis QWERTY remote' formulier ontving ik vandaag de volgende reactie van Samsung Communications:

Beste,

Helaas kan ik dat niet en ben ik ook niet de aangewezen persoon om daarvoor te mailen. Ik heb mijn e-mailadres gegevens aan bepaalde personen met problemen, maar het is niet zo dat ik tot het service center behoor en hiermee kan helpen.

Niemand krijgt bericht dat de aanvraag binnen is gekomen, wanneer mensen dit wel hebben gekregen is er vaak iets niet goed gegaan in rwaarden is te lezen dat het minstens vier weken duurt voordat u iets van ons hoort. Daarnaast is het zo dat alles binnen nu en twee weken wordt verzonden.

Met vriendelijke groet,

ZO krijg jij netjes een mail terug , ik niet dus ik wacht al een zeer lange tijd ,En ik heb de hoop maar opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smirnoff schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:39:
Voordat ik de D8000 bij het grove vuil ga zetten, kan iemand mij het volgende verklaren.
Na de firmware-update naar 1017.3 vorige week was mijn Western Digital USB schijf niet meer benaderbaar, apparaat was niet aangesloten. (nu zei iemand hier DRM beveiliging?)
Uiteindelijk heb ik de schijf opnieuw laten formateren, waarna alles opgelost leek.

Helaas zojuist na een aantal dagen goed gewerkt te hebben: 'Geen apparaat aangesloten'.
Voor de duidelijkheid, ik heb echt helemaal niets maar dan ook niets veranderd sinds gisteren.

Iemand raad voor mij? Kan samsung zelf benaderen, maar daar ga je niets wijzer van worden vrees ik.

Edit: ik had hem vannacht wel 2 films op laten nemen.
Grof vuil is wel erg zonde je mag hem ook hierheen laten verzenden ik betaal uiteraard de verzendkosten :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breins schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:40:
[...]

ZO krijg jij netjes een mail terug , ik niet dus ik wacht al een zeer lange tijd ,ik heb de hoop maar opgegeven
Jij kwam niet eens in aanmerking voor de Remote. jij had de TV al in Juli, toeminste sinds dien zit je al te klagen in dit topic en nog twijfel ik of je de TV wel echt hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:54:
[...]

Jij kwam niet eens in aanmerking voor de Remote. jij had de TV al in Juli, toeminste sinds dien zit je al te klagen in dit topic en nog twijfel ik of je de TV wel echt hebt aangeschaft.
wat je nu weer zeg klop niet! de 8000 is totaal nieuwe dus ook de bon . de 7000 heb ik div keren omgewisseld binnen 14 dagen, dus niets naar samsung gereclameerd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:15
Nieuwe iPhone, iPod en iPad remote

http://itunes.apple.com/a...mote/id441912305?mt=8<br>

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals mijn vraag over de net gekochte UE 55 D 8000:
Probleem dat ik tegenkom en nog niet kan oplossen: bij het benaderen via draadloos thuisnetwerk van foto's of muziek op mijn pc en bv de foto's in diavoorstelling wilt bekijken, begint hij normaal, maar stopt de tv na korte tijd en schakelt vanzelf terug naar de tv stand. Irritant als je een diavoorstelling bekijkt. Iemand idee hoe dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 18:21
Na 3 keer gerepareerd te zijn heb ik een nieuwe tv.gekregen in doos.(moet nog opgehaald worden)
Ik wil geen Samsung meer ivm de communicatie problemen met de reparatie service en Samsung zelf :(
Wil overstappen op Philips als het lukt
Het betreft een NL versie

heb em op vraag en aanbod geplaats

V&A aangeboden: samsung 46d8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
cemeli schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:47:
Na 3 keer gerepareerd te zijn heb ik een nieuwe tv.gekregen in doos.(moet nog opgehaald worden)
Ik wil geen Samsung meer ivm de communicatie problemen met de reparatie service en Samsung zelf :(

ik kan het wel begrijpen. Voor mijn ook nooit meer een samsung!.Maar Communicatie problemen is voor samsung niet echt vreemd?

[ Voor 5% gewijzigd door breins op 24-10-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breins schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:13:
[...]

ik kan het wel begrijpen. Voor mijn ook nooit meer een samsung!.Maar Communicatie problemen is voor samsung niet echt vreemd?
Waarom kan jij in godsnaam alleen maar slechte reacties plaatsen? Blijf dan aub gewoon weg hier uit het forum
Snap echt niet dat jij nog niet gebanned bent.

Wil je dit soort opmerkingen laten; De mods bepalen wie er gebanned wordt, jij niet. Ben je het niet eens met de gang van zaken in een topic, dan maak je rustig een TopicReport aan..

[ Voor 19% gewijzigd door Michael Knight op 25-10-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:31:
Nogmaals mijn vraag over de net gekochte UE 55 D 8000:
Probleem dat ik tegenkom en nog niet kan oplossen: bij het benaderen via draadloos thuisnetwerk van foto's of muziek op mijn pc en bv de foto's in diavoorstelling wilt bekijken, begint hij normaal, maar stopt de tv na korte tijd en schakelt vanzelf terug naar de tv stand. Irritant als je een diavoorstelling bekijkt. Iemand idee hoe dit te verhelpen is?
Probeer het eens bedraad. Ik heb wel eens gelezen dat je (in uitzonderlijke gevallen) eerst bedraad alles moet regelen en als dat goed gaat, je kunt overgaan tot draadloos. En anders een reset.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phillips is niet bepaald een slimme keuze aangezien ze zelf hun tv's al niet meer maken en allang proberen hun tv divisie af te kappen met andere woorden binnekort is er geen Phillips meer en zit jij met een TV met weinig tot geen ondersteuning als het kapot gaat, Panasonic gaat ook binnen een aantal jaar stoppen, LG is een prut merk dus blijft er in mijn ogen alleen Sony of Sharp over.

Daarnaast levert samsung toch echt de beste kwaliteit tegenover andere fabrikanten maar als je toch wilt overstappen Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34

Met welke reparatiedienst heb jij te maken gehad?
Ik ben namelijk bijzonder tevreden met de communicatie en dienstverlening van Selectro te Tilburg.

Die hebben onder garantie mijn paneel vervangen omdat ik plots strepen door het beeld had. Bij het testen merkte de reparateur dat de Enter-toets van mijn AB niet goed registeeerde, en nog geen week later had ik een nieuwe in de brievenbus. Belde ook zoals gevraagd een half uurtje voordat de reparateur langs kwam zodat ik van mijn werk naar huis kon, en geen hele dag vrij hoefde te nemen.

Niets dan lof dus. Het 0900-SAMSUNG telefoonnummer en Webcare/twitter team laten daarentegen wel te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes 3x gerepareerd + een nieuwe staat er klaar voor je en dan nog zeuren, beetje schandalig niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Hoe bedoel je schandalig?

Tv 3 weken oud zwarte balk boven aan eerst zelf op onderzoek gegaan veel forums gelezen,
Alle kabels vernieuwd 2 nieuwe HDMI kabels (40 euro)
1 Wii component kabel ( marktplaats10 euro)
Conclusie hielp niet
Had op AVSforum gelezen dat het de beeldscherm was
Samsung gebeld (4 weken na mijn aankoop) alles uitgelegd ,selectro zou mij voor een afspraak bellen
Selectro gebeld en ik zei dat het de probleemhet scherm was , ze zeiden dat de monteur moest gaan beslissen.
Monteur gekomen heeft de pcb ( of zoiets vervangen) en heeft voor de zekerheid hr type scherm opgeschreven,aan gezet beeld goed ( na 15 min weer dezelfde zwartebalk)
Weer Samsung gebeld ,selectro is weer gekomen ( geen scherm bij zich)heeft weer ietys veranderd de moederbord dacht ik of de voeding conclusie hielp niet weer de oude ingezet,toen ik zei dat de scherm al besteld was wist ie het niet ,gelijk bedrijf gebeld gelijk besteld

Monteur weer gekomen met de scherm (ik was heel blij en mijn kinderen ook )scherm vervangen probleem opgelost toch?

Echt niet
Netwerk viel steeds uit. Router gehaald. Niet opgelost

3 d deed het niet
Af en toe Spikkeltjes door heel het scherm
Scherm kon ik niet meer corrigeren
Weer gebeld.
Selecctro heeft de tv meegenomen voor 2 weken had een film bestand gemaakt en een lijstje meegegeven met de laatste firmware

Conclusie ze hebben een nieuwe firmware opgezet( de firmware wat ik zelf al heb gedaan)
3 d instellingen goed gezet? Gecontroleerd in de bijzijn van de monteur deed het nog steed niet
De irritantste probleem ( spikkels) hebben ze niet geconstateerd
Weer gebeld Samsung zou weer een monteur sturen
Ze hebben de monteur gestuurd en gelijk de tv opgehaald

Conclusie

Eind mei gekocht en tot eerste week oktober problemen totaal 5 facturen de laatste telt niet
Kwa geld was ik een router 3 kabels plus ong 87 euro aan telefoon kosten kwijt ( ook mobiel )
En vergeet niet de frustaties en de stress van mij en van mijn familie
Dit was nog de korte verhaal ik zit nog steed te trillen

Het is schandalig voor hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cemeli schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:37:
Hoe bedoel je schandalig?

Tv 3 weken oud zwarte balk boven aan eerst zelf op onderzoek gegaan veel forums gelezen,
Alle kabels vernieuwd 2 nieuwe HDMI kabels (40 euro)
1 Wii component kabel ( marktplaats10 euro)
Conclusie hielp niet
Had op AVSforum gelezen dat het de beeldscherm was
Samsung gebeld (4 weken na mijn aankoop) alles uitgelegd ,selectro zou mij voor een afspraak bellen
Selectro gebeld en ik zei dat het de probleemhet scherm was , ze zeiden dat de monteur moest gaan beslissen.
Monteur gekomen heeft de pcb ( of zoiets vervangen) en heeft voor de zekerheid hr type scherm opgeschreven,aan gezet beeld goed ( na 15 min weer dezelfde zwartebalk)
Weer Samsung gebeld ,selectro is weer gekomen ( geen scherm bij zich)heeft weer ietys veranderd de moederbord dacht ik of de voeding conclusie hielp niet weer de oude ingezet,toen ik zei dat de scherm al besteld was wist ie het niet ,gelijk bedrijf gebeld gelijk besteld

Monteur weer gekomen met de scherm (ik was heel blij en mijn kinderen ook )scherm vervangen probleem opgelost toch?

Echt niet
Netwerk viel steeds uit. Router gehaald. Niet opgelost

3 d deed het niet
Af en toe Spikkeltjes door heel het scherm
Scherm kon ik niet meer corrigeren
Weer gebeld.
Selecctro heeft de tv meegenomen voor 2 weken had een film bestand gemaakt en een lijstje meegegeven met de laatste firmware

Conclusie ze hebben een nieuwe firmware opgezet( de firmware wat ik zelf al heb gedaan)
3 d instellingen goed gezet? Gecontroleerd in de bijzijn van de monteur deed het nog steed niet
De irritantste probleem ( spikkels) hebben ze niet geconstateerd
Weer gebeld Samsung zou weer een monteur sturen
Ze hebben de monteur gestuurd en gelijk de tv opgehaald

Conclusie

Eind mei gekocht en tot eerste week oktober problemen totaal 5 facturen de laatste telt niet
Kwa geld was ik een router 3 kabels plus ong 87 euro aan telefoon kosten kwijt ( ook mobiel )
En vergeet niet de frustaties en de stress van mij en van mijn familie
Dit was nog de korte verhaal ik zit nog steed te trillen

Het is schandalig voor hun
On Topic: Dat het vervelend is is heel logisch, maar dit kan met welk merk dan ook voorkomen, als jij dit intypt op google en je zet er een ander merk voor zal je dit ook vinden, geen twijfel over mogelijk.

Dat jij toevallig een verkeerd exemplaar treft is dus zeer jammer maar ze hebben het uit jou verhaal op te merken wel zeer degelijk opgelost en je niet in de koude kleren laten zitten, Zowel Samsung als de Winkel hebben jou op de hoogte gehouden en alles gerepareerd, dat het uit eindelijk niks hielp is jammer en pech maar je krijgt nu toch een nieuwe? Dus ik snap je probleem niet zo tegenover de Fabrikant.

Dat je zelf nieuwe Kabels aanschaft + een Router is jou door niemand opgedragen dit heb je zelf gedaan, die schuld kan je dus niet op Samsung schuiven en je kunt natuurlijk ook denken ach gelijk een nieuwe (betere) router en kabels voor de Toekomst.

----------------------------------------

Off Topic: Wat trouwens wel grappig is is dat je precies hetzelfde praat als Breins ook met alle typefouten en het bagger slechte nederlands + het :( poppetje wat Breins ook altijd gebruikt en gelijk schreeuwen dat je nooit meer een samsung neemt wat Breins al meerdere malen gedaan heeft hier, Breins met een 2e account omdat ie nergens meer serieus word genomen?

Wil je dit soort opmerkingen laten; Ben je het niet eens met de gang van zaken in een topic, dan maak je rustig een TopicReport aan.. je gaat niet zelf voor mod/Sherlock spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Michael Knight op 25-10-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Ik schreeuwen?

Ik schrijf dit bericht via mijn telefoon ik probeer snel te typen dus fouten heb je altijd

En met de kabels en router ( leeftijd van de kabels 1 @ 1.5 jaar) ik kijk altijd of het probleem aan mij ligt

Dus voor een klein probleem ( voorbeeld. de films afspelen of iets aan de instellingen of je kan de power switch niet vinden) zit jij steed aan hun kop te zeuren

Sorry maar ik wil niet gaan discussiëren
Heb alleen mijn verkorte verhaal hier geplaats

Zie opmerkingen hierboven.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 25-10-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 18:38

Is het niet handiger om met de winkel waar je hem vandaan hebt een deal te sluiten? (inleveren Samsung en aankoop nieuwe Philips TV). Particulier verkopen dan weet je zeker dat je er veel minder voor terug gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 02:09:
[...]

On Topic: Dat het vervelend is is heel logisch, maar dit kan met welk merk dan ook voorkomen, als jij dit intypt op google en je zet er een ander merk voor zal je dit ook vinden, geen twijfel over mogelijk.

Dat jij toevallig een verkeerd exemplaar treft is dus zeer jammer maar ze hebben het uit jou verhaal op te merken wel zeer degelijk opgelost en je niet in de koude kleren laten zitten, Zowel Samsung als de Winkel hebben jou op de hoogte gehouden en alles gerepareerd, dat het uit eindelijk niks hielp is jammer en pech maar je krijgt nu toch een nieuwe? Dus ik snap je probleem niet zo tegenover de Fabrikant.

Dat je zelf nieuwe Kabels aanschaft + een Router is jou door niemand opgedragen dit heb je zelf gedaan, die schuld kan je dus niet op Samsung schuiven en je kunt natuurlijk ook denken ach gelijk een nieuwe (betere) router en kabels voor de Toekomst.

----------------------------------------

Off Topic: Wat trouwens wel grappig is is dat je precies hetzelfde praat als Breins ook met alle typefouten en het bagger slechte nederlands + het :( poppetje wat Breins ook altijd gebruikt en gelijk schreeuwen dat je nooit meer een samsung neemt wat Breins al meerdere malen gedaan heeft hier, Breins met een 2e account omdat ie nergens meer serieus word genomen?
heb je aandelen in Samsung dat je zo debiel doet als maar iets van Samsung hoort wat niet in jou straatje past klein kind /?

Wil je dit soort opmerkingen laten; Ben je het niet eens met de gang van zaken in een topic, dan maak je rustig een TopicReport aan..

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 25-10-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breins schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:02:
[...]

heb je aandelen in Samsung dat je zo debiel doet als maar iets van Samsung hoort wat niet in jou straatje past klein kind /?
Neehoor, gelukkig ben jij erg volwassen voor iemand van 78.

Verder heb ik mijn punt wel gemaakt dus verder Reply ik niet meer.

Hopelijk wil je nog wel een bijdrage leveren aan het verdere succes/verloop van dit topic :)

[ Voor 12% gewijzigd door Michael Knight op 25-10-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 09:06
Good news everyone! (om het weer gezellig te maken)

Ik heb gisteren mijn UE40D6500 binnengekregen en opgehangen. Het toestel komt bij T-Online vandaan, er zaten zelfs twee gratis 3D brillen bij waarover niets op de site stond! Oude voorraad uit de actieperiode wellicht, maar dat is alleen maar leuk.

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b355/Jeronimuz/IMG_0313.jpg

Wat een prachtig beeld zeg... Ik heb KPN Interactieve TV met het HD pakket, en het beeld is fantastisch, zeker vergeleken bij mijn oude JVC breedbeeld TV| met ouderwetsche beeldbuis.

Nog wel wat problemen met de wifi, maar dat schijnt aan de instellingen van mijn Experia Box te liggen, daar ga ik vanavond aan knutselen.
De iPhone app werkt trouwens geweldig, zeker met typen is at een uitkomst!

Klopt het dat er (nog) geen Uitzending Gemist app beschikbaar is voor Samsung?

[ Voor 5% gewijzigd door A-Tray op 25-10-2011 12:25 ]

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A-Tray schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:15:

Ik heb gisteren mijn UE40D6500 binnengekregen en opgehangen. Het toestel komt bij T-Online vandaan, er zaten zelfs twee gratis 3D brillen bij waarover niets op de site stond! Oude voorraad uit de actieperiode wellicht, maar dat is alleen maar leuk.

[afbeelding]

Wat een prachtig beeld zeg... Ik heb KPN Interactieve TV met het HD pakket, en het beeld is fantastisch, zeker vergeleken bij mijn oude JVC breedbeeld TV| met ouderwetsche beeldbuis.

Nog wel wat problemen met de wifi, maar dat schijnt aan de instellingen van mijn Experia Box te liggen, daar ga ik vanavond aan knutselen.

Gefeliciteerd met je TV, Hangt erg netjes aan de muur.

Uitzending Gemist is het een en ander over besproken in dit Topic een aantal pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die mij kan vertellen als ik een externe schijf aan de usb van 6530 hang of ik hem dan op het netwerk kan benaderen als netwerkschijf? of is dit een domme vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Modbreak:Heren, dames, :)

Zojuist heb ik enkele kleine opmerkingen geplaatst bij eerdere post van verschillende users.
Willen jullie a.u.b. niet op de man spelen. ZIt je iets dwars, maak dan gewoon een topicreport aan, zodat ernaar gekeken kan worden door de mods. Ga vooral niet zelf flinke taal / kreten gebruiken, waardoor de sfeer alleen maar minder wordt.

As you were ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@wimmy1
Ik vermoed van niet.
Je TV is geen DLNA-server, maar juist een client.

@A-Tray
Hangt er mooi bij!
Ik had mijn TV hangend, maar heb hem nu toch weer op zijn voet gezet. Staat hij ook weer iets dichterbij en lijkt daarmee groter :9
Opgehangen zag er een beetje apart uit in combinatie met mijn wandmeubel.

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 25-10-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19

Ziet er strak uit. Heb je geen mogelijk om kabel TV bij jouw thuis te krijgen? Qua bandbreedte per zender zitten die een stuk hoger dan KPN, dus de beeldkwaliteit zal in het algemeen een stuk beter zijn.

Uitzending gemist is idd nog niet beschikbaar, enkel via een omweg (link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 14:25
Misschien dat 1 van de ervaren samsung gebruikers hier antwoord op weet.

Welke moet ik nu kopen als ik de beste wil. en waarom is die het beste?

De samsung LED UE46D8000 of de PLASMA PS51D8000.

Voor Dessing is het de led.
Voor meer tv/prijs is het de plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung D6200 met Canal Digitaal erop. Als ik scan naar beschikbare kanalen, krijg ik alleen maar buitenlandse meuk. Voornamelijk Duitse en Franse zenders. Nederlandse zenders zitten her en der verspreidt.

Heeft iemand een scm file met een fatsoenlijke kanaallijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
WouterHelm schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:29:
[...]

Ziet er strak uit. Heb je geen mogelijk om kabel TV bij jouw thuis te krijgen? Qua bandbreedte per zender zitten die een stuk hoger dan KPN, dus de beeldkwaliteit zal in het algemeen een stuk beter zijn.

Uitzending gemist is idd nog niet beschikbaar, enkel via een omweg (link).
Dank voor de complimenten allen!

We hebben nog niet zo lang interactieve TV van KPN, wellicht dat we volgend jaar gaan kijken naar meer mogelijkheden.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07
frickY schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:38:
@wimmy1
Ik vermoed van niet.
Je TV is geen DLNA-server, maar juist een client.

@A-Tray
Hangt er mooi bij!
Ik had mijn TV hangend, maar heb hem nu toch weer op zijn voet gezet. Staat hij ook weer iets dichterbij en lijkt daarmee groter :9
Opgehangen zag er een beetje apart uit in combinatie met mijn wandmeubel.
dan ben ik toch benieuwd naar je wandmeubel :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silvester6 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:31:
Misschien dat 1 van de ervaren samsung gebruikers hier antwoord op weet.

Welke moet ik nu kopen als ik de beste wil. en waarom is die het beste?

De samsung LED UE46D8000 of de PLASMA PS51D8000.

Voor Dessing is het de led.
Voor meer tv/prijs is het de plasma.
als je een goede tv wilt hebben met een mooi design, dun en energiezuinig de Led
als je heel erg op zwartwaardes en kleuren gesteld bent en je niet druk maakt over inbranden en meer energie verbruik kun je denk ik beter voor de plasma gaan.

Ik persoonlijk heb gekozen voor de led omdat ik toch het design etc erg belangerijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 14:25
Ik denk dat ik ook voor de led ga.
Deze heeft de optie om bedient te worden door een smartphone. energie vriendelijker en idd het design trekt me nog het meeste donderdag maar is naar de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 11:53
Wat me opvalt aan die Samsung TV's, en dan met name bij de D8000 aangezien ik die zelf heb, is dat ik geen informatiebalkje meer krijg als ik zap.

Met een decoder krijg je leuk onderin te staan welk programma nu bezig is, en wat het volgende programma op die zender is. Het valt me nu pas op dat ik dat, nu ik gebruik maak van een Ci+ module, niet meer heb. Sure, je kunt die info opvragen door op de info knop te drukken, maar das toch niet hetzelfde.

Is dit een verborgen feature van de tv, dat je dat aan of uit kunt zetten, of is er een alternatieve manier om dit te krijgen of kan het gewoon niet?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werchter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-07 22:54
Dat is een feature die ik ook mis sinds ik de Ci module gebruik i.p.v. de Ziggo decoder. Ik heb nergens een alternatieve manier kunnen vinden om dit aan te zetten. Ik hoop daarom nog altijd op een firmware update waarin deze functionaliteit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Michael Knight schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:38:
[modbreak]

Heren, dames, :)

Zojuist heb ik enkele kleine opmerkingen geplaatst bij eerdere post van verschillende users.
Willen jullie a.u.b. niet op de man spelen. ZIt je iets dwars, maak dan gewoon een topicreport aan, zodat ernaar gekeken kan worden door de mods. Ga vooral niet zelf flinke taal / kreten gebruiken, waardoor de sfeer alleen maar minder wordt.

As you were ;)

[/modbreak]
Wat hebben wij een lekkere chick als moderator zeg.... :+

@Just_A_User. Over dat infobalkje. Is er niet, ook niet in te stellen dus. Heb de vraag bij WebCare uitstaan, al een paar weken. Ze willen er naar kijken ...... dus dat komt helemaal nooit.

@wimmy1. Of je een USB HDD (tv) via het netwerk kunt benaderen. 100% nee, dat kan niet.

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 26-10-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
FireFoz schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:59:
dan ben ik toch benieuwd naar je wandmeubel :)
Dat is niet zo spannend; De Magiker-serie van de Ikea.
Maar dat TV meubel is wel erg groot en leeg als er geen TV op staat;
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/25259_PE093327_S4.jpg
Just_A_User schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:39:
Is dit een verborgen feature van de tv, dat je dat aan of uit kunt zetten, of is er een alternatieve manier om dit te krijgen of kan het gewoon niet?
Ik vind dit juist wel ideaal. Ik kijk meestal alleen tv als ik weet wat er komt, en heb dat ding dan dus niet nodig.
Maar je kunt ook eerst op Info klikken en dan met up/down door de zenders bladeren om te zien wat er is, alleen zapt het beeld dan volgens mij niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 01:04:
[...]
Dat is niet zo spannend; De Magiker-serie van de Ikea.
Maar dat TV meubel is wel erg groot en leeg als er geen TV op staat;
[afbeelding]

[...]
Ik vind dit juist wel ideaal. Ik kijk meestal alleen tv als ik weet wat er komt, en heb dat ding dan dus niet nodig.
Maar je kunt ook eerst op Info klikken en dan met up/down door de zenders bladeren om te zien wat er is, alleen zapt het beeld dan volgens mij niet mee.
Klopt maar als je dan vervolgens op OK klikt springt ie wel naar die zender, erg handig vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Touch Control mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Nou, ik heb weer eens een vraag over de D8000. Ik heb een Freecom 320gb usb 3.0 hdd aangeschaft, voor het hele timeshift/opname gebeuren. Aangezien de USB aansluitingen helemaal boven aan zitten, en de kabeltjes die geleverd worden bij die USB schijfjes redelijk kort zijn, heb ik een verleng kabeltje gebruikt, zodat de HDD ook netjes kan liggen ipv hangen.

Maar, als ik de TV aan zet dan ziet hij geen HDD, hij komt ook niet met de vraag voor formatteren, en als ik in Smart TV naar opnames ga, dan zegt de tv dat er geen opname apparaat is aangesloten.

Is de HDD niet goed? Ik had in de winkel gevraagd voor die Samsung S2, en die hadden ze wel, maar alleen in het wit, en dat wil ik niet. Deze lag er naast, en usb is usb zou ik dan zeggen, maar goed, wat is nu het probleem? De HDD, het verlengkabeltje..wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Druk eens op de rode REC knop, dan zal hij vragen of hij geformateerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Smirnoff schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:13:
Druk eens op de rode REC knop, dan zal hij vragen of hij geformateerd moet worden.
Held. _/-\o_

Dit was de oplossing. Schijf is nu geformatteerd en timeshift werkt ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
;) graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:12
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:33:
Met GLS of TNT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:33:
Beste meneer XXXXXX

Het spijt mij dat u teleurgesteld bent in Samsung en de acties die zij voeren. Tijdens de registratie voor de QWERTY Remote krijgt u geen bevestigingsmail, wat ik daarnaast verder ook niet goed keur, maar dat is in dit geval niet zo dat het gebeurd.

In de actievoorwaarden staat dat de het in behandeling wordt genomen na vier weken en daarna verstuurd, wij verwachten dan dus ook dat alles binnen zes weken bij de mensen in huis zijn. Ik ga er nogmaals voor jou achteraan, wat ik ook al bij de vorige mail heb gedaan, maar het spijt mij dat het er tussendoor is geschoten, dat ik hier niet bij jou op terug ben gekomen!

Wel moet ik zeggen dat ik niet de aangewezen persoon ben voor deze e-mails en dus ook niet daardoor goed van dienst kan zijn. Ik verzorg de social media en heb verder niets met het versturen of klantenservice te maken. Ik moet nu ook een mail naar hen sturen en wacht dan ook net zo op antwoord.

wie weet zal die ooit binnen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:50

Aldmar

Niks...

Ik heb vandaag ook een Touch Control mogen ontvangen via TNT.

Het vreemde is alleen dat ik een 46D6530 heb en dus een QWERTY remote zou moeten krijgen. Óf ik heb de verkeerde aangevinkt op het formulier óf er is een foutje gemaakt bij Samsung?

De vraag blijft wel of hij compatible is met mijn tv? Op het doosje staat alleen "D7000 and above"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:29
Stuur hem dan maar door naar mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldmar schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:46:
[...]

Ik heb vandaag ook een Touch Control mogen ontvangen via TNT.

Het vreemde is alleen dat ik een 46D6530 heb en dus een QWERTY remote zou moeten krijgen. Óf ik heb de verkeerde aangevinkt op het formulier óf er is een foutje gemaakt bij Samsung?

De vraag blijft wel of hij compatible is met mijn tv? Op het doosje staat alleen "D7000 and above"...
Dat ding is 100 euro meer waard dus als hij niet werkt gewoon verkopen en je maakt er nog winst op als je vervolgens de Qwerty besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vragen waar ik niet direct antwoord op kan vinden:

1
Ik ben in het bezit van een 46D7000, nu heb ik "veel" last van verticale strepen, in een vast patroon, die zichtbaar zijn bij een egaal helder beeld. Wanneer de camera van links naar rechts gaat bijvoorbeeld, zijn de " vaste" lijnen goed te zien.(backlight 9)
Dit fenomeen is vooral 's avond goed waar te nemen. Monteur van Samsung heeft een bezoek bij me gebracht maar kon niks constateren.(overdag)

Iemand anders hier ook last van, zo ja een eventuele oplossing?

2
Eergister de update 1017 voltooid, maar ik ben er niet tevreden over, sindsdien neem ik een minimale frame lag waar. Hoe kan ik op een simpele manier terug naar 1016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O

[afbeelding]

Zier er mooi uit, is dat een ikea besta onderkast?
Daar heb ik er 4 van naast elkaar met glasplaten er op, superstrak!

Ik heb van marmitec zon remote extender geinstalleerd, dan is je dure stereo ook uit het zicht, misschien voor jou iets ( wel het achterpaneel verwijderd, kan de hitte weg
Post nog wel foto van mijn setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen... heb een UE46C8700, ik denk net 12 maanden oud. Met veel angst las ik altijd over dat euvel dat je samsung uit/aan kan springen.. onverklaarbaar.

welnu, sinds vandaag heb ik dit ook. Als ik mijn stappen doorloop: in het internetTV menu, opende ik een app (plex in dit geval). waarna de tv "vastliep", heb de stroom eraf moeten halen want hij was volledig gefreezed. Na het opnieuw opstarten, toch maar meteen de laatste firmware erop gezet. hierna nog altijd, om het kwartier: uit/aan.

zeer vervelend... graag tips van iemand dit heeft kunnen oplossen.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNT heeft hem gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:50

Aldmar

Niks...

Ik wil een wekelijks terugkerend programma opnemen op mijn D6530. Ik heb echter alleen via handmatige invoer de herhaalfrequentie kunnen vinden, maar niet via de Guide/EPG zelf. Is het mogelijk om een herhalende opname te programmeren via de Guide/EPG? Dus dat als ik een programma kies, de opname voor de komende weken in 1x kan instellen? Of ik kijk er nu gewoon dom overheen....

offtopic:
Thuggish schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:16:
[...]
Dat ding is 100 euro meer waard dus als hij niet werkt gewoon verkopen en je maakt er nog winst op als je vervolgens de Qwerty besteld.

Bij deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:16:
[...]
Denk zelfs dat het verschil nog wel wat groter is: http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item2eb82c13ee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:43:
mensen... heb een UE46C8700, ik denk net 12 maanden oud. Met veel angst las ik altijd over dat euvel dat je samsung uit/aan kan springen.. onverklaarbaar.

[..]
Je zit in het verkeerde topic, je kunt beter in [LCD TV] Samsung C7700, C8700 en C9000 Series posten. Dit topic is specifiek voor de D-reeks.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 26-10-2011 23:33 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:53
Gisteren de UE55D8000 besteld voor een prijs van €2500 Incl. slim wall mount. (en daar kan de cashback actie nog vanaf) Iemand ervaring met deze wall mount mbt het bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskiya schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:48:
Gisteren de UE55D8000 besteld voor een prijs van €2500 Incl. slim wall mount. (en daar kan de cashback actie nog vanaf) Iemand ervaring met deze wall mount mbt het bevestigen?
Samsung Wall Mount bedoel je? is zeer simpel aan de muur op te hangen, zorg alleen dat alle schroeven overal goed strak in zitten en dat het touwtje (wat je in de TV schroeft) strak gespannen staat en dan met 2 man aan de muur hangen.

Tip: doe wel eerst je USB / HDMI / Coax kabel / CI Module (of wat je dan ook zelf wilt aansluiten) in de TV voordat je hem op hangt want je komt er van je leven niet meer bij, dat is het nadeel weer van zo strak tegen de muur hangen, maargoed als je er nooit meer achter hoeft maakt het natuurlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Thuggish, je hebt nogal wat moeite met de wallmount als ik dat zo lees. Net zo makkelijk als je Tv ophangt, zo makkelijk haal je de Tv er ook weer van af. Daarnaast, Tv aan de onderkant naar je toetrekken en dan het beugeltje uitklappen, blijft de Tv netjes schuin naar voren hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:10
Heb ook vandaag mijn touch remote binnen gekregen (via TNT). Netjes op tijd dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:56:
Thuggish, je hebt nogal wat moeite met de wallmount als ik dat zo lees. Net zo makkelijk als je Tv ophangt, zo makkelijk haal je de Tv er ook weer van af. Daarnaast, Tv aan de onderkant naar je toetrekken en dan het beugeltje uitklappen, blijft de Tv netjes schuin naar voren hangen.
Nee dat valt wel mee hoor maar een USB aan de zijkant er in krijgen is bijna niet te doen, als je het beugeltje uitklapt en je moet er aan de onderkant of zijkant bij blijft het ook lastig vind ik persoonlijk.

Uiteraard is het net zo makkelijk de tv er af te halen als deze op te hangen maar ik ga toch niet voor iedere firmware de TV van m'n muur halen ? :9

Mijn vader heeft een 32 inch TV voor de slaapkamer gekocht en die ook opgehangen met een soortgelijke Wall mount maar bij die kleine TV's zitten de aansluitingen veel meer naar buiten waardoor je er makkelijker bij kunt (Dit was overigens bij mijn B6000 ook zo, bij de D8000 zitten de aanslutiing veel meer naar binnen waardoor het moeilijker is er bij te komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:12
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:40:
O
[...]

Zier er mooi uit, is dat een ikea besta onderkast?
Daar heb ik er 4 van naast elkaar met glasplaten er op, superstrak!

Ik heb van marmitec zon remote extender geinstalleerd, dan is je dure stereo ook uit het zicht, misschien voor jou iets ( wel het achterpaneel verwijderd, kan de hitte weg
Post nog wel foto van mijn setup

Dankjewel! Dat is inderdaad een Besta onderkast, die zwevend op de muur is gehangen. Ik heb flink in het achterpaneel gezaagd omdat de versterker er anders niet in paste, maar ik kan hem wegens het ophangsysteem niet helemaal verwijderen. Deze is 180cm breed en heeft inderdaad ook de glasplaat er op, maakt het helemaal af! Zo heb je voor een euro of 180 een mooi meubel.

Er is helaas nog geen Uitzending gemist app voor Samsung. daar is eerder in dit topic over gesproken.
Wel is er door mensen hier een eigen app gebouwd, daar kun je ook in dit topic meer over terugvinden.

[ Voor 11% gewijzigd door A-Tray op 27-10-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Wellicht dat iemand dit kan verklappen. Vraag het me al een poosje af en wilde het gewoon uitproberen, maar kan het net zo goed vragen;

Als je iets inplant om op te nemen, moet de tv dan aanstaan? Zoja, gaat hij vanzelf aan als hij uitstaat, of neemt hij dan niet op? Maar ik hoop dat de tv gewoon kan opnemen terwijl hij uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Een vraagje over de 3D brillen. Op eBay is er aardig wat aanbod, is hier ook al eerder genoemd. Wat ik wil weten is of deze werken met de D6200 TV. Bijv. bij deze advertentie:
http://tinyurl.com/6bcqvmj
Staat expliciet dat de bril wel werkt op de D6400 TV en hoger, en niet op de D6200.

Maar het systeem is toch bij beide TV's gelijk? Ze werken toch beide met bluetooth ipv infrarood?

Heeft dit misschien te maken met het land? Ik begreep dat in andere landen de D6400 het laagste typenummer is, terwijl het hier met de D6200 begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fk1 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:54:
Een vraagje over de 3D brillen. Op eBay is er aardig wat aanbod, is hier ook al eerder genoemd. Wat ik wil weten is of deze werken met de D6200 TV. Bijv. bij deze advertentie:
Staat expliciet dat de bril wel werkt op de D6400 TV en hoger, en niet op de D6200.

Maar het systeem is toch bij beide TV's gelijk? Ze werken toch beide met bluetooth ipv infrarood?

Heeft dit misschien te maken met het land? Ik begreep dat in andere landen de D6400 het laagste typenummer is, terwijl het hier met de D6200 begint.
Zal wel een andere Chip in de TV zitten die de brillen ondersteund en die dan niet aanwezig is in de D6200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
frickY schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:53:
Wellicht dat iemand dit kan verklappen. Vraag het me al een poosje af en wilde het gewoon uitproberen, maar kan het net zo goed vragen;

Als je iets inplant om op te nemen, moet de tv dan aanstaan? Zoja, gaat hij vanzelf aan als hij uitstaat, of neemt hij dan niet op? Maar ik hoop dat de tv gewoon kan opnemen terwijl hij uit staat.
Nee, dit hoeft niet. Maar als je de TV uitzet gaat het rode lampje niet aan. Denk dat de TV dus gewoon aanstaat alleen het beeldscherm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Fk1 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:54:

Heb geen antwoord op je vraag, maar verwacht dat ze het gewoon zouden moeten doen.
Maar ik zou nooit voor de 3050 gaan, dit is een bril waarin batterijen moeten en dit wil je volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:21:
[...]

Heb geen antwoord op je vraag, maar verwacht dat ze het gewoon zouden moeten doen.
Maar ik zou nooit voor de 3050 gaan, dit is een bril waarin batterijen moeten en dit wil je volgens mij niet.
Nee inderdaad Batterijen is echt zwaar prut, Oplaadbare moet ik nog steeds aanschaffen dus daar kan ik niks over zeggen maar schijnen stukken beter te zijn.

Wel een leuk nieuwtje eind 2012 komt misschien al Holographic TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Mooie gasten daar bij Samsung. Dan adverteren ze wel breed met dat ze tot 150 euro retour geven op een D8000, maar je moet je registreren, en zodra je dat gedaan hebt, moet je ergens gegevens invullen, maar dan werkt de website niet meer en is het van 'oops, we're sorry, blablabla'.

Zo kun je natuurlijk niks registreren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

Nee inderdaad Batterijen is echt zwaar prut, Oplaadbare moet ik nog steeds aanschaffen dus daar kan ik niks over zeggen maar schijnen stukken beter te zijn.
Welk model bril gebruik jij, en hoe lang doe je met de batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fk1 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:58:
[...]

Welk model bril gebruik jij, en hoe lang doe je met de batterijen?
Ik had die je standaard bij de TV kreeg, weet het typenummer niet meer heb ze verkocht omdat ze na 3 of 4x kijken al leeg waren, ga niet iedere week nieuwe batterijen aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware online, 001018 er staat wel 17.3 bij op de website maar als je m installeert is het dus duidelijk 001018

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Changelog;
[quote]2011 model Firmware for self-upgrade
UE**D70** Series
T-GAPDEUC-1017.3
• Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps
• Support to Channel range for Germany KDG Cable broadcast
• Support 3D MPO file.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 27-10-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:02:
Twee vragen waar ik niet direct antwoord op kan vinden:

1
Ik ben in het bezit van een 46D7000, nu heb ik "veel" last van verticale strepen, in een vast patroon, die zichtbaar zijn bij een egaal helder beeld. Wanneer de camera van links naar rechts gaat bijvoorbeeld, zijn de " vaste" lijnen goed te zien.(backlight 9)
Dit fenomeen is vooral 's avond goed waar te nemen. Monteur van Samsung heeft een bezoek bij me gebracht maar kon niks constateren.(overdag)

Iemand anders hier ook last van, zo ja een eventuele oplossing?

2
Eergister de update 1017 voltooid, maar ik ben er niet tevreden over, sindsdien neem ik een minimale frame lag waar. Hoe kan ik op een simpele manier terug naar 1016?
1
Nou, ik heb zelf dus een 46D8000 sinds een week en ik heb ook "last" van strepen. Als ik heel dicht bij m'n scherm ga zie ik geen kleur verschillen in de pixels, iets verder af zie ik dan wel deze verticale strepen. Het lijkt mij dat dit dus een probleem (of niet?) met de edge light techniek van deze tv? Van wat ik heb begrepen zit de verlichting van deze tv alleen aan de zijkanten ipv een full backlight te hebben (daarom is ie zo dun en energie zuinig).... dus ik ging er maar van uit dat dit zo hoort. Als dit dus niet zo hoort zou ik het ook graag willen weten.

Wat mij een beetje hielp met die strepen is de brightness nooit hoger dan 50 te zetten, en hdmi black level op low.

PS: Ik zeg ik heb er "last" van omdat ik het eigenlijk alleen zie als ik er echt op let, als ik naar het scherm kijk ipv de film of game. Als ik aan het gamen ben of een leuke film kijk valt het me dus bijna niet op

2
Volgens mij kan je niet terug gaan, maar er is blijkbaar alweer een nieuwe firmware uit, misschien kan je die proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasGabriel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08-2015
Misschien hebben bovenstaande tweakers hetzelfde probleem als ik. Ik heb van mijn 'line issue' wat filmpjes gemaakt. Ik heb een 55D8000 btw.

Voorbeeld 1: Fallout 3 (PS3)
Waarschijnlijk het beste voorbeeld van allemaal. Tijdens het pannen (van boven naar onder) zijn er duidelijke 'balken' zichtbaar. Dit probleem heb ik ook in onderstaande fragmenten (The Usual Suspects en Bolt 3D, beiden blu-rays). Bij TUS is het vooral zichtbaar links in de hoek, ook bij het pannen.

The Usual Suspects

Bolt 3D

De technieker van Samsung is al langs geweest en volgens hem ligt het aan de bron. Wat me redelijk onwaar lijkt.

Hopelijk kennen jullie er meer van of hebben jullie hetzelfde probleem. Ik erger me er toch dood aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 20:57

n00bs

Het is weer Zomer!

ThomasGabriel schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:39:
Misschien hebben bovenstaande tweakers hetzelfde probleem als ik. Ik heb van mijn 'line issue' wat filmpjes gemaakt. Ik heb een 55D8000 btw.

Waarschijnlijk het beste voorbeeld van allemaal. Tijdens het pannen (van boven naar onder) zijn er duidelijke 'balken' zichtbaar. Dit probleem heb ik ook in onderstaande fragmenten (The Usual Suspects en Bolt 3D, beiden blu-rays). Bij TUS is het vooral zichtbaar links in de hoek, ook bij het pannen.

The Usual Suspects

Bolt 3D

De technieker van Samsung is al langs geweest en volgens hem ligt het aan de bron. Wat me redelijk onwaar lijkt.

Hopelijk kennen jullie er meer van of hebben jullie hetzelfde probleem. Ik erger me er toch dood aan...
Ik zou eens checken of je niet toevallig een CMO paneel erin hebt zitten ipv Samsung: Verwijderd in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasGabriel
n00bs schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:47:
[...]

Ik zou eens checken of je niet toevallig een CMO paneel erin hebt zitten ipv Samsung: Verwijderd in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"
Ik vind mijn type code niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Usual Suspects

Bolt 3D

Had hier ook last van op mijn B6000 (van 2 jaar geleden) maar dan van links naar rechts, kon me er ook flink aan ergeren maar volgens mij hoort het gedeeltelijk bij de techniek (weet ik niet zeker)

Heb nu een D8000 ''46 en nergens last van. (misschien heeel minimalistisch maar niet waarneembaar) dus kan ik me er ook niet aan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins

The Usual Suspects

Bolt 3D

heb je het ook bij gewoon gewoon tv kijken>?

zo te zien ligt het aan de bron , staat er ergens een trafo in de buurt van je tv ? of anders je kabels goed afschermen
travo van bv een dimmer

[ Voor 11% gewijzigd door breins op 27-10-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasGabriel
breins schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:23:
[...]

zo te zien ligt het aan de bron , staat er ergens een trafo in de buurt van je tv ? of anders je kabels goed afschermen
Wat is een trafo? Kabels zijn perfect afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
ThomasGabriel schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:27:
[...]

Wat is een trafo? Kabels zijn perfect afgeschermd.
ik heb het even aangepast mijn replay het heeft idd niets met travo of kabels te maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasGabriel
breins schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:23:
[...]

heb je het ook bij gewoon gewoon tv kijken>?

travo van bv een dimmer
Ik kijk geen tv :P

Ik heb wel een dvt antenne maar die gebruik ik amper, het beeld is ook niet om aan te zien op een 55"...

Er is geen enkel ander licht in de kamer. Het is s'avonds gefilmd en niet overdag.

[ Voor 8% gewijzigd door ThomasGabriel op 27-10-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:37:
[...]
1
Nou, ik heb zelf dus een 46D8000 sinds een week en ik heb ook "last" van strepen. Als ik heel dicht bij m'n scherm ga zie ik geen kleur verschillen in de pixels, iets verder af zie ik dan wel deze verticale strepen. Het lijkt mij dat dit dus een probleem (of niet?) met de edge light techniek van deze tv? Van wat ik heb begrepen zit de verlichting van deze tv alleen aan de zijkanten ipv een full backlight te hebben (daarom is ie zo dun en energie zuinig).... dus ik ging er maar van uit dat dit zo hoort. Als dit dus niet zo hoort zou ik het ook graag willen weten.

Wat mij een beetje hielp met die strepen is de brightness nooit hoger dan 50 te zetten, en hdmi black level op low.

PS: Ik zeg ik heb er "last" van omdat ik het eigenlijk alleen zie als ik er echt op let, als ik naar het scherm kijk ipv de film of game. Als ik aan het gamen ben of een leuke film kijk valt het me dus bijna niet op
Hier ook, maar dan bij horizontale pans (bijv zichtbaar bij 1 vd vele 'huis/verbouwings' programma's op SBS6 waar heel vaak van die overzichts shots gemaakt worden die van links naar rechts gaan. Ik zie dan ook wat lichte strepen waardoor het beeld lijkt opgedeeld in een stuk of 6 stroken. Ik had het zowel op de 1e 55D7000 als ook op de 2e 55D7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
frickY schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:53:

Tv blijft gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:02:
[...]

Hier ook, maar dan bij horizontale pans (bijv zichtbaar bij 1 vd vele 'huis/verbouwings' programma's op SBS6 waar heel vaak van die overzichts shots gemaakt worden die van links naar rechts gaan. Ik zie dan ook wat lichte strepen waardoor het beeld lijkt opgedeeld in een stuk of 6 stroken. Ik had het zowel op de 1e 55D7000 als ook op de 2e 55D7000.
Dus een structureel issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Volgens mijn niet ik heb het niet met een D 8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasGabriel
n00bs schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:47:
[...]

Ik heb het ondertussen gevonden.

55A2UF8E is het. Een Samsung panel dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zou zomaar kunnen. Je ziet het echter alleen bij pans op grote egale vlakken (dus bijv egaal gekleurde muren). Bij voetbalwedstrijden valt het bijv weer niet op. Bij films/series ook niet. Nu ik erover nadenk zie ik het volgens mij alleen maar bij die woon-/verbouwingsprogramma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:42:
[...]

Zou zomaar kunnen. Je ziet het echter alleen bij pans op grote egale vlakken (dus bijv egaal gekleurde muren). Bij voetbalwedstrijden valt het bijv weer niet op. Bij films/series ook niet. Nu ik erover nadenk zie ik het volgens mij alleen maar bij die woon-/verbouwingsprogramma's.
Het verhaal van panning/egale vlakken klinkt bekend, maar ik ervaar het helaas ook bij het kijken naar bijv. voetbal of films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:48:
[...]

Het verhaal van panning/egale vlakken klinkt bekend, maar ik ervaar het helaas ook bij het kijken naar bijv. voetbal of films.
Hier idem op de 46d7000. Monteur van de winkel is reeds geweest en die zag het ook. Ik kan het met bv een 25% of 50% gray screen direct zichtbaar maken. Tijdens tv kijken is het storend bij voetbal en camerapanning bij lichte achtergronden. Moet komend week-end even bij de verkopende winkel langs om samen te bekijken of het bij hun toestellen ook is, maw is het met een nieuw paneel opgelost of is het structureel bij dit type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:25:
[...]

Hier idem op de 46d7000. Monteur van de winkel is reeds geweest en die zag het ook. Ik kan het met bv een 25% of 50% gray screen direct zichtbaar maken. Tijdens tv kijken is het storend bij voetbal en camerapanning bij lichte achtergronden. Moet komend week-end even bij de verkopende winkel langs om samen te bekijken of het bij hun toestellen ook is, maw is het met een nieuw paneel opgelost of is het structureel bij dit type.
Hou ons op de hoogte!
Zo te lezen zijn er meerdere met dit issue en het is altijd zinvol om een eventuele oplossing te posten hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
Heb net een voetbalwedstrijd gedownload (720p) maar de bal stottert heel
de tijd door het beeld. Op tv (geen hd signaal) heb ik nergens last van. Hoe zou
dit kunnen? Bepaalde instellingen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Op ander kanaal heb je ook weer andere instellingen, zou kijken of je wel dezelfde instellingen gebruikt voor tv en computer.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Speel het af via een hdd aangesloten op de tv. Volgens mij zijn dat
gewoon dezelfde instellingen.

edit: heb mpeg ruisfilter 'hoog' gezet, het scheelt een beetje.

[ Voor 25% gewijzigd door superpolm op 28-10-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superpolm schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:39:
Speel het af via een hdd aangesloten op de tv. Volgens mij zijn dat
gewoon dezelfde instellingen.

edit: heb mpeg ruisfilter 'hoog' gezet, het scheelt een beetje.
motion plus op helder en allebei de ruisfilters op laag of middel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:59:
[...]

motion plus op helder en allebei de ruisfilters op laag of middel
het ziet er al een stuk beter uit als voorheen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Kijk eens wat die prutsers van de Consumentenbond met het plaatje van de UE46D8000 hebben gedaan!

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2138er.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Best mooi zo'n extra zwarte rand er omheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reiben schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:53:
Kijk eens wat die prutsers van de Consumentenbond met het plaatje van de UE46D8000 hebben gedaan!

[afbeelding]
OMG hoe krijgen ze het voor elkaar, en die hebben de D8000 nog wel een prijs uitgereikt en dan beelden ze de TV nu zo af! LOL 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung remote binnen:

leuk ding, geluid bij clone tv niet te horen,

kan wel al mn andere apparaten bedienen, en toetsen leren gaat een stuk eenvoudiger dan met mn logitech harmony.

kindvriendelijk is anders, en nog wel wennen aan geen fysieke knoppen, na 1 1/2 uurtje klooien gisteravond kon ik al mn apparaten (versterker, satelietdecoder, bluerayspeler, appletv, ipod dock) bedienen,

clonetv werkt (nog slecht) en alle apps (die je op youtube ziet) heb ik nog niet gevonden

jammer dat er geen laaddock bijzit, tis een beetje klooien met los snoer,maar al een stuk beter dan iedere 2w mn oplaadbare batterijen wisselen
heb nu wifi aanstaan, als ik alleen IR gebruik zal de batterij (hopelijk ) lang(er) meegaan

ben benieuwd naar overige gebruikservaringen

eerste indruk, leuk gratis speeltje maar nog geen vervanging van mn harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:25:
[...]

Bij de winkel gekeken naar bovenstaand probleem. Hun toestellen hebben dit ook. Ik geloof niet dat het bij mij thuis erger is dan daar, maar dat is in een verlichte winkel lastig te beoordelen. Ook de d8000 gecontroleerd en daarbij hetzelfde verhaal. Winkel geeft nu aan dat het product binnen de specificaties van samsung valt en niets kan doen, terwijl de monteur het eerder met me eens was dat het niet goed is. Maar eens gaan beraden wat mijn juridische positie is, aangezien het product niet voldoet aan de verwachtingen bij aankoop van dit aangeprezen high-end toestel. Iemand al meer met dit bijltje gehakt?
Pagina: 1 ... 59 ... 99 Laatste