Zal het niet weten, helaas
Het Smarttv gedeelte van de D-serie vindt ik persoonlijk erg traag en stroperig te bedienen.Anoniem: 119565 schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:06:
[...]
Is dat ook voor de 6530? Die krijg ik namelijk volgende week![]()
Anders moet ik het via m'n tablet naar de tv casten...
Ik raadt een chromecast aan.
Heb zelf een 46D8000 waarvan het panel vervangen j.l.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat de zilveren rand aan de onderkant los laat van het panel ?
Heeft iemand hiermee ervaring of is dit een productie fout.
Alvast bedankt.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat de zilveren rand aan de onderkant los laat van het panel ?
Heeft iemand hiermee ervaring of is dit een productie fout.
Alvast bedankt.
Anoniem: 427085
Die rand zit toch niet aan het panel vast, is na mijn weten een losse rand dus er zal iets niet goed vast gezet zijn.
Mmm aan de onderkant van het scherm kan ik paneel iets naar binnen drukken terwijl de zijkanten mooi tegen de rand aan vast zitten. Mijn oud panel had dit niet. Dus volgens mij is die zilveren rand vast geplakt aan het panel zoals ik het zieAnoniem: 427085 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:00:
Die rand zit toch niet aan het panel vast, is na mijn weten een losse rand dus er zal iets niet goed vast gezet zijn.
Zie foto:

[ Voor 25% gewijzigd door limboconnect op 27-12-2014 12:17 ]
Zie http://www.homecinemamaga...-meer-met-oude-smart-tvs/. YouTube-applicatie werkt straks niet meer met smart tv’s uit 2012 of eerder. Ik wacht af.....
[ Voor 26% gewijzigd door Rallye op 17-02-2015 20:13 ]
Ik ook de software op de 2011 tv's zijn rete traag en onpraktisch te bedienen.virtua69 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:42:
Gebruik standaard chromecast 😀
Gaat weer lekker! Gebruik zelf de app hier vrij weinig. Maar ken genoeg mensen die dat wel doen.Rallye schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:12:
Zie http://www.homecinemamaga...-meer-met-oude-smart-tvs/. YouTube-applicatie werkt straks niet meer met smart tv’s uit 2012 of eerder. Ik wacht af.....
Inderdaad is (achteraf) de implementatie van het smart-TV gebeuren bij onze Samsung niet helemaal geslaagd. Met name het feit dat alle toepassingen volkomen apart staan van het TV-kijken, zorgt ervoor dat je ze niet automatisch gebruikt. Toch blijf ik het vreemd vinden dat blijkbaar de verwachting leeft dat je elke drie à vier jaar een nieuwe TV koopt.
Anoniem: 427085
Vanaf 2012 hopen ze gewoon dat je een EVO kit koopt, kreeg in 2014 al te horen dat mijn 2012 TV te oud was voor de laatste update's van o.a Netflix.
Lachertje inderdaad. Als ik in 2012 kon kiezen tussen geld er af zonder smarthub had ik dat direct gedaan. Beter voegt Samsung nu een optie toe aan de tv "Delete smarthub" ben ik meteen van die rommel af.Anoniem: 427085 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:51:
Vanaf 2012 hopen ze gewoon dat je een EVO kit koopt, kreeg in 2014 al te horen dat mijn 2012 TV te oud was voor de laatste update's van o.a Netflix.
Raspberry pi 2 icm Kodi + Chromecast.
Ik heb ook de D6530. Nu heb ik de Netflix app geinstalleerd alleen blijft deze steeds verbinden. Iemand ervaring met de Netflix app op deze televisie? Ik heb het geprobeerd met de 8.8.8.8 DNS van Google, maar ook dit had geen effect.
Ik heb de app er ook op gehad maar geen enkele truuk werkt. Blijft verbinden. Ik doe het nu via een chromecast. En dat werkt super.Larry schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:51:
Ik heb ook de D6530. Nu heb ik de Netflix app geinstalleerd alleen blijft deze steeds verbinden. Iemand ervaring met de Netflix app op deze televisie? Ik heb het geprobeerd met de 8.8.8.8 DNS van Google, maar ook dit had geen effect.
Anoniem: 669588
Ik had het probleem dat ik de Netflix app niet kon downloaden op mijn UE46D8000 Samsung tv. Na zoeken en hier ook lezen en nog meer zoeken zonder resultaat, heb ik het even laten rusten.
De oplossing: eerst moet de firmware van de tv geupgrade worden. Dit kan enkel via USB (mijn tv is met internet verbonden via een kabel - gaat sneller dan wifi - en via deze weg lukt het niet).
Hier kan je dit downloaden: http://www.samsung.com/nl/support/model/UE46D8000YSXXH
je moet dan dit bestand downloaden:
Upgrade File(USB type)
All OS, 130.71 MB, exe, MULTI LANGUAGE
Versie : T-GAP8DEUC-1031.1
2014.05.28 tooltipbox
Bij het bestand zitten er ook instructies hoe je dit moet toepassen, ofwel staan ze hier nog eens:
How to prepare the USB Memory Drive
Please check Firmware name of your TV Monitor before upgrading (OSD > Support > Contact Samsung)
1. Save the firmware file from Samsung.com onto your computer.
File Name :T-GAP8DEUC_1031.1
2. Connect the USB Memory Drive to the USB port of your PC.
Copy the file onto the USB Memory Drive.
3. Go to the USB Memory Drive and then double click the file.
4. Press the "Install" button.
5. Unzipping is in progress.
6. After completing, please press the"OK" and "Close" button.
7. A folder containing the firmware files has been added to the USB memory drive.
Folder Name : T-GAP8DEUC
8. Safely disconnect the USB memory drive by right clicking the green check mark on the taskbar and then left click"Safely Remove".
OPGEPAST:
Als je dit bij de UE46D8000 (of een ander D model) wil doen, mag je niet naar smarthub gaan. Zet gewoon je tv aan - vervolgens druk je op menu van je afstandsbediening en dan ga je naar 'ondersteuning' - 'software upgrade' - en vervolgens kies je voor de usb (die al in je tv zit). Hij zal deze nu zoeken en eraan beginnen. Als hij gedaan heeft met deze upgrade, dan druk je op smarthub, en dan zal deze zich normaal gezien automatisch moeten updaten. Eens dit achter de rug is werden al je persoonlijke instellingen normaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar moet je ook de netflix app zichtbaar geworden zijn tussen de overige samsung apps (bij de video apps)
De oplossing: eerst moet de firmware van de tv geupgrade worden. Dit kan enkel via USB (mijn tv is met internet verbonden via een kabel - gaat sneller dan wifi - en via deze weg lukt het niet).
Hier kan je dit downloaden: http://www.samsung.com/nl/support/model/UE46D8000YSXXH
je moet dan dit bestand downloaden:
Upgrade File(USB type)
All OS, 130.71 MB, exe, MULTI LANGUAGE
Versie : T-GAP8DEUC-1031.1
2014.05.28 tooltipbox
Bij het bestand zitten er ook instructies hoe je dit moet toepassen, ofwel staan ze hier nog eens:
How to prepare the USB Memory Drive
Please check Firmware name of your TV Monitor before upgrading (OSD > Support > Contact Samsung)
1. Save the firmware file from Samsung.com onto your computer.
File Name :T-GAP8DEUC_1031.1
2. Connect the USB Memory Drive to the USB port of your PC.
Copy the file onto the USB Memory Drive.
3. Go to the USB Memory Drive and then double click the file.
4. Press the "Install" button.
5. Unzipping is in progress.
6. After completing, please press the"OK" and "Close" button.
7. A folder containing the firmware files has been added to the USB memory drive.
Folder Name : T-GAP8DEUC
8. Safely disconnect the USB memory drive by right clicking the green check mark on the taskbar and then left click"Safely Remove".
OPGEPAST:
Als je dit bij de UE46D8000 (of een ander D model) wil doen, mag je niet naar smarthub gaan. Zet gewoon je tv aan - vervolgens druk je op menu van je afstandsbediening en dan ga je naar 'ondersteuning' - 'software upgrade' - en vervolgens kies je voor de usb (die al in je tv zit). Hij zal deze nu zoeken en eraan beginnen. Als hij gedaan heeft met deze upgrade, dan druk je op smarthub, en dan zal deze zich normaal gezien automatisch moeten updaten. Eens dit achter de rug is werden al je persoonlijke instellingen normaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar moet je ook de netflix app zichtbaar geworden zijn tussen de overige samsung apps (bij de video apps)
De app is wel zichtbaar en geïnstalleerd, maar hij verbind niet met Netflix zelf. Dat is het grote probleem.Anoniem: 669588 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:39:
Eens dit achter de rug is werden al je persoonlijke instellingen normaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar moet je ook de netflix app zichtbaar geworden zijn tussen de overige samsung apps (bij de video apps)
Anoniem: 135867
Hoi ik heb problemen met 3D weer gave van titels met rechter oog eerst.
Voorbeelden van de film met rechter oog eerst:
Sammy's avonturen 1 en 2
Dolphin Tale 1 en 2
Prometheus
Edge Of Tomorrow
Ice age Age 4
De meeste 3D blu-ray's worden uitgegeven met Linker oog eerst.
Dan is er wel een optie om Linker oog te wisselen met rechter oog
Maar volgens mij moet de TV toch rechter oog eerst, toch ook kunnen ondersteunen of zie ik dat verkeerd?
Voorbeelden van de film met rechter oog eerst:
Sammy's avonturen 1 en 2
Dolphin Tale 1 en 2
Prometheus
Edge Of Tomorrow
Ice age Age 4
De meeste 3D blu-ray's worden uitgegeven met Linker oog eerst.
Dan is er wel een optie om Linker oog te wisselen met rechter oog
Maar volgens mij moet de TV toch rechter oog eerst, toch ook kunnen ondersteunen of zie ik dat verkeerd?
Ik krijg als ik op de 3D knop van de televisie druk drie opties (2D -> 3D en verticale of horizontale weergave van het 3D beeld (moeilijk uit te leggen, maar dit zie je direct als je het zelf even bekijkt). Mijn ervaring is dat ongeacht welke van de laatste twee opties je gebruikt, de televisie 3D *lijkt* weer te geven. Echter, ik ben er inmiddels wel achter gekomen (bij Avatar, dat heel mooie 3D effecten heeft) dat als je de *verkeerde* keuze maakt, het 3D beeld bepaald niet overhoudt. Diepte is er dan nauwelijks te zien. Ik dacht aanvankelijk dat het aan de DVD speler lag, maar daar heeft het dus niets mee te maken. Je moet op via de afstandsbedineing van de TV zelf de juiste 3D weergave kiezen.
verkeerde topic
[ Voor 93% gewijzigd door Mars18 op 22-06-2015 08:18 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
nieuwe firmware update voor UE40D8000 versie 1033.2
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40D8000YSXXH
Heb de D8000 gehad, prachtige tv, maar begaf het spontaan na vier jaar dienst. Het led paneel bleek kapot te zijn en dat terwijl de tv max drie uur per dag aanstond.
Gelukkig heb ik nu de ue55hu7500. Wereld van verschil!
Gelukkig heb ik nu de ue55hu7500. Wereld van verschil!
Dat lees ik nu pas. Meteen maar weer uitgevoerd, in de hoop dat het niets verruineert wat ik graag behouden had. Het gaat deze keer trouwens ook goed via internet. Het is mij menigmaal gebeurd dat ik de firmware slechts via USB kon overdragen. Zal weer eens proberen ergens wat te vinden.chanelboris schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:12:
nieuwe firmware update voor UE40D8000 versie 1033.2
Hi,
ik heb een UE40D7000 waarvan de afstandsbediening defect is. Eigenlijk wil ik weer een originele samsung afstandsbediening. Weet iemand of dit ook mogelijk is?
ik heb een UE40D7000 waarvan de afstandsbediening defect is. Eigenlijk wil ik weer een originele samsung afstandsbediening. Weet iemand of dit ook mogelijk is?
Anoniem: 545455
p.m mij even welke kleur en wij kunnen ze voor je bestellen.
origineel wel te verstaan!
origineel wel te verstaan!
the Runningman schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:16:
Hi,
Ik heb via marktplaats een namaak afstandsbediening gekocht. Wat is er bij jou stuk gegaan als ik vragen mag? Bij ons het middelste knopje, de enter zeg maar.
De namaakversie valt mee qua prijs - de look & feel is weliswaar minder goed maarja alle waarde naar z'n geld.
De namaakversie valt mee qua prijs - de look & feel is weliswaar minder goed maarja alle waarde naar z'n geld.
Ik heb een beeldprobleem met mijn Samsung UE46D8000. Aan de linkerkant van het scherm zitten verticale strepen van in totaal zo'n 10 cm breed. Helemaal tegen de rand aan is de streep alle kleuren van de regenboog. De strepen zijn vooral zichtbaar wanneer het beeld rood, groen of blauw. Zie bijgevoegde foto's.
http://imgur.com/LqKECkM
http://imgur.com/TZPGXgM
Mijn tv is bijna 4 jaar oud en heb geen extra garantie. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand tips hoe dit te regelen met samsung. Heb geen zin in reparatiekosten van 500 euro. Mij tv destijds voor 1700 euro gekocht (standaardprijs was 2000 euro). Ging er wel een beetje van uit wanneer je zoveel geld voor een tv betaalt, dat deze wel langer als 4 jaar mee gaat zonder extra kosten.
Mijn tv is bijna 4 jaar oud en heb geen extra garantie. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand tips hoe dit te regelen met samsung. Heb geen zin in reparatiekosten van 500 euro. Mij tv destijds voor 1700 euro gekocht (standaardprijs was 2000 euro). Ging er wel een beetje van uit wanneer je zoveel geld voor een tv betaalt, dat deze wel langer als 4 jaar mee gaat zonder extra kosten.
En dat is ook zeker het geval. In tegenstelling tot wat veel consumenten denken, geldt in Nederland niet de Europese Garantie van 2 jaar maar een garantietermijn afgestemd op de verwachte levensduur van een apparaat. Voor een televisie van een dergelijk bedrag mag je dus ook zeker verwachten dat deze langer dan 4 jaar probleemloos werkt en je kunt daarom nog altijd aanspraak maken op de garantie. Deze garantie dien je wel te claimen bij de verkoper en niet de fabrikant omdat dit geen fabrieksgarantie (meestal 1 of 2 jaar) betreft maar consumentengarantie.Zmokkie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:56:
Ik heb een beeldprobleem met mijn Samsung UE46D8000. Aan de linkerkant van het scherm zitten verticale strepen van in totaal zo'n 10 cm breed. Helemaal tegen de rand aan is de streep alle kleuren van de regenboog. De strepen zijn vooral zichtbaar wanneer het beeld rood, groen of blauw. Zie bijgevoegde foto's.
Ga wel eerst even na of het probleem ook echt door het toestel zelf wordt veroorzaakt en sluit andere apparatuur uit. Zo voorkom je dat de verkoper je alsnog met een factuur voor de gemaakte kosten stuurt.
Meld je tv aan, valt onder coulance. zoals in je andere post vermeld zal je panel vervangen moeten worden.
bekend probleem
bekend probleem
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 545455 op 09-10-2015 12:12 ]
Ik heb een samsung D6200 uit 2011, sindskort is ineens mijn FOX sports app verdwenen uit de smarthub. Met deze app keek ik de wedstrijden altijd live op mijn tv door in te loggen. Na wat gemail met FOX kreeg ik te horen dat tv's van voor 2012 niet meer ondersteund worden voor deze app, terwijl het eerst prima werkte. Lekker dan!
Heeft iemand toevallig nog de oude (of nieuwe??) app software liggen zodat ik deze handmatig op mijn tv kan installeren??
Heeft iemand toevallig nog de oude (of nieuwe??) app software liggen zodat ik deze handmatig op mijn tv kan installeren??
en aans löpt wa vast
En waar zou je die volgens jou aanmelden?Anoniem: 545455 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:11:
Meld je tv aan, valt onder coulance. zoals in je andere post vermeld zal je panel vervangen moeten worden.
bekend probleem
Mijn D7000 uit 2011 heeft namelijk hetzelfde probleem, en het wordt ook met de week erger.
Ik kan alleen de bol.com factuur niet vinden en hij is ooit gekocht met een account waar ik geen toegang meer toe heb.
In 2012 is het panneel ook al eens vervangen. Toen waren het horizontale strepen
zonder aankoop factuur kan je geen coulance claim indienen, wordt als eerst nagevraagd.frickY schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:03:
[...]
En waar zou je die volgens jou aanmelden?
Mijn D7000 uit 2011 heeft namelijk hetzelfde probleem, en het wordt ook met de week erger.
Ik kan alleen de bol.com factuur niet vinden en hij is ooit gekocht met een account waar ik geen toegang meer toe heb.
In 2012 is het panneel ook al eens vervangen. Toen waren het horizontale strepen
Maar als ik die straks gevonden heb, dan wat?
De Samsung Live Chat medewerker wilde best een reparatie afspraak voor me maken, maar de kosten zouden voor eigen rekening zijn.
Ik zie op internet overigens een aantal mensen die het hebben opgelost door de TV open te maken en een van de printplaten wat te forceren.
Anderen zeggen weer dat dit soort symptomen door "stervende" transistors/diodes/drivers op het LCD panel zelf komen
De Samsung Live Chat medewerker wilde best een reparatie afspraak voor me maken, maar de kosten zouden voor eigen rekening zijn.
Ik zie op internet overigens een aantal mensen die het hebben opgelost door de TV open te maken en een van de printplaten wat te forceren.
Anderen zeggen weer dat dit soort symptomen door "stervende" transistors/diodes/drivers op het LCD panel zelf komen
je hebt altijd een stukje eigen kosten, maar coulance houdt in dat samsung ook een stukje meebetaald.
aanmelden via samsung, en Selectro zal langs komen en afhandelen
aanmelden via samsung, en Selectro zal langs komen en afhandelen
Ik heb standaard altijd de ondertitels aanstaan. Ik merk echter dat dit niet meer werkt op de HD kanalen (npo 1,2,3) van Ziggo (oud UPC). Hebben meer mensen hier last van?
Voor degenen die een satellietschotel aan hun TV hebben hangen even het volgende. Ik heb 4 LNB's op de schotel staan had inmiddels wel 5000 zenders in de TV opgeslagen.
De laatste maanden ging het TV kijken niet best: ik startte de TV, kreeg dan soms even (enkele seconden) beeld op de laatste zender die ik activeerde. Vervolgens bevroor het beeld en werd het beeld zwart. Geen beeld dus (zender niet beschikbaar). Switchen naar andere zenders hielp niet, die bleven ook zwart, ook al betrof het een andere satelliet.
Zette ik de TV uit en vervolgens weer aan dan kwam er wel beeld. Dat beeld bleef dan aan, ook en zappen naar andere zenders was eveneens weer mogelijk. Het feit dat alles uiteindelijk dus wel werkte maakte dat ik het een tijdje lang maar heb gelaten zoals het was. Maar vorige week had ik er toch genoeg van, dus ben ik eens op zoek gegaan naar de oorzaak.
Het eigenaardige probleem bleek niet op te lossen met een nieuwe Disecq switch. Kabel was ook goed en met het veranderen van de menu instellingen op de TV kwam ik ook niet verder.
Dan ga je toch denken aan de TV zelf en de goedkoopste manier om van het probleem af te komen. De oplossing blijkt gelukkig én simpel én goedkoop: je moet de TV resetten en alle zenders opnieuw inscannen.
Dit laatste betekent dat een hoop ruimte op de TV vrijkomt, want veel kanalen zijn - b.v. t.g.v. transponderwissel - natuurlijk dubbel ingelezen en vervolgens ook niet meer te wissen.
Hoewel je na het opnieuw inscannen natuurlijk ook alle "favorieten" opnieuw moet organiseren (uren werk dus), blijkt dat ik nu bij het aanzetten van de TV weer probleemloos beeld krijg. M.a.w.: de TV heeft dus geen "reset" meer nodig via "aan" en "uit" en vervolgens weer "aan" zetten.
Kortom: ik ben nog steeds zeer tevreden over de TV. En ook erg blij dat ik het er destijds gewoon maar eens op gewaagd heb er een "Duitse" TV (mét HbbTV) van te maken. Daar komt ook steeds meer van beschikbaar
De laatste maanden ging het TV kijken niet best: ik startte de TV, kreeg dan soms even (enkele seconden) beeld op de laatste zender die ik activeerde. Vervolgens bevroor het beeld en werd het beeld zwart. Geen beeld dus (zender niet beschikbaar). Switchen naar andere zenders hielp niet, die bleven ook zwart, ook al betrof het een andere satelliet.
Zette ik de TV uit en vervolgens weer aan dan kwam er wel beeld. Dat beeld bleef dan aan, ook en zappen naar andere zenders was eveneens weer mogelijk. Het feit dat alles uiteindelijk dus wel werkte maakte dat ik het een tijdje lang maar heb gelaten zoals het was. Maar vorige week had ik er toch genoeg van, dus ben ik eens op zoek gegaan naar de oorzaak.
Het eigenaardige probleem bleek niet op te lossen met een nieuwe Disecq switch. Kabel was ook goed en met het veranderen van de menu instellingen op de TV kwam ik ook niet verder.
Dan ga je toch denken aan de TV zelf en de goedkoopste manier om van het probleem af te komen. De oplossing blijkt gelukkig én simpel én goedkoop: je moet de TV resetten en alle zenders opnieuw inscannen.
Dit laatste betekent dat een hoop ruimte op de TV vrijkomt, want veel kanalen zijn - b.v. t.g.v. transponderwissel - natuurlijk dubbel ingelezen en vervolgens ook niet meer te wissen.
Hoewel je na het opnieuw inscannen natuurlijk ook alle "favorieten" opnieuw moet organiseren (uren werk dus), blijkt dat ik nu bij het aanzetten van de TV weer probleemloos beeld krijg. M.a.w.: de TV heeft dus geen "reset" meer nodig via "aan" en "uit" en vervolgens weer "aan" zetten.
Kortom: ik ben nog steeds zeer tevreden over de TV. En ook erg blij dat ik het er destijds gewoon maar eens op gewaagd heb er een "Duitse" TV (mét HbbTV) van te maken. Daar komt ook steeds meer van beschikbaar
Laatst ook weer een update binnengekregen op mijn 40D6750. Wat er nu echt veranderd is weet ik niet maar SocialTV gaat/is verdwenen in het smarttv gedeelte
Betreft: Netflix App en ondertitels
Hoi!
Twee vraagjes waarvan er eentje eigenlijk niet thuishoort in dit topic.
Ik heb een UE46D8000 en gebruik sinds kort de Netflix-App. De ondertiteling is bij mij geel. Is dat aan te passen en zo ja, hoe?
De Netflix-app op een Apple TV (3e generatie) werkt erg goed en intuïtief. Zeker een stuk beter als die op m'n D8000. Weet iemand of er in Tizen een vergelijkbare Netflix-app zit? Of lijkt deze meer op die van de D8000?
Ben benieuwd!
Hoi!
Twee vraagjes waarvan er eentje eigenlijk niet thuishoort in dit topic.
Ik heb een UE46D8000 en gebruik sinds kort de Netflix-App. De ondertiteling is bij mij geel. Is dat aan te passen en zo ja, hoe?
De Netflix-app op een Apple TV (3e generatie) werkt erg goed en intuïtief. Zeker een stuk beter als die op m'n D8000. Weet iemand of er in Tizen een vergelijkbare Netflix-app zit? Of lijkt deze meer op die van de D8000?
Ben benieuwd!
Hallo,
Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een ue55D7000. Deze begon de laatste tijd steeds vaker vanzelf aan en uit te gaan. Nu is het echter zo ver gekomen dat hij helemaal niet meer aangaat maar alleen het klik geluid laat horen en met het lampje knippert. Ik vreesde het ergste en na het lezen over mensen met soortgelijke problemen die het nooit hebben kunnen oplossen werden mijn vermoedens bevestigd
. Het probleem lijkt zich zelfs af te spelen binnen verschillende generaties televisies. Nu vroeg ik mij af of misschien hier iemand een soortgelijk probleem heeft kunnen oplossen en zo ja hoe? Het is natuurlijk belachelijk dat een tv die niet eens zo heel veel gebruikt werd zo snel kapot zou gaan.
Alvast bedankt.
Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een ue55D7000. Deze begon de laatste tijd steeds vaker vanzelf aan en uit te gaan. Nu is het echter zo ver gekomen dat hij helemaal niet meer aangaat maar alleen het klik geluid laat horen en met het lampje knippert. Ik vreesde het ergste en na het lezen over mensen met soortgelijke problemen die het nooit hebben kunnen oplossen werden mijn vermoedens bevestigd
Alvast bedankt.
Dit ligt waarschijnlijk aan het voedingsbord waarvan de eelco's het weer eens begeven hebben. Als je handig bent kun je dit zelf makkelijk vervangen. Je zou eerst is kunnen kijken door de achterkant van de tv los te halen en het voedingsbord te bestuderen. Zie je hier kapotte of bolle staande eelco's op, dan weet je het zeker. Een nieuw voedingsbord hoeft niet echt duur te zijn. Je moet wel zeker weten dat je een voedingsbord op te kop weet te tikken die bij jou tv aansluit. Op het voedingsbord zit een sticker met een barcode. Als je deze door google heen trekt, krijg je verschillende verkoopadressen die jou bord kunnen leveren. Succes!Fredje7 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:29:
Hallo,
Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een ue55D7000. Deze begon de laatste tijd steeds vaker vanzelf aan en uit te gaan. Nu is het echter zo ver gekomen dat hij helemaal niet meer aangaat maar alleen het klik geluid laat horen en met het lampje knippert. Ik vreesde het ergste en na het lezen over mensen met soortgelijke problemen die het nooit hebben kunnen oplossen werden mijn vermoedens bevestigd. Het probleem lijkt zich zelfs af te spelen binnen verschillende generaties televisies. Nu vroeg ik mij af of misschien hier iemand een soortgelijk probleem heeft kunnen oplossen en zo ja hoe? Het is natuurlijk belachelijk dat een tv die niet eens zo heel veel gebruikt werd zo snel kapot zou gaan.
Alvast bedankt.
Bedankt voor je antwoord blueface. Zojuist is inderdaad bevestigd dat het om het voedingsbord gaat. De tv begon opeens weer te werken en in die tijd heb ik meteen een factory reset gedaan
. Vijf minuten later hoor ik doodleuk een luid gekraak uit de tv komen en de hele woonkamer begint te stinken naar gesmolten plastic
. Natuurlijk snel de tv uit het stopcontact gehaald en hem opengemaakt. De oorzaak lijkt een slechte soldeerverbinding te zijn en deze heb ik even verwarmt met een soldeerijzer. De tv lijkt nu te werken maar een vervanging voor het voedingsbord is in ieder geval onderweg. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat zoiets gebeurd en het leek ook niet iets dat slechts een keer zou gebeuren waarna het bord zichzelf helemaal zou uitschakelen. Als het geluid van de tv had aangestaan zou ik het niet gehoord hebben.
Ook de foto's wil ik jullie niet ontzeggen.

Het is inderdaad jammer dat Samsung blijft bezuinigen op hun voedingsbron. Dit speelt al jaren bij de Tv's van Samsung. Wees blij dat je thuis was toen het plastic smolt. Die foto's wordt je inderdaad niet vrolijk van.Fredje7 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:03:
Bedankt voor je antwoord blueface. Zojuist is inderdaad bevestigd dat het om het voedingsbord gaat. De tv begon opeens weer te werken en in die tijd heb ik meteen een factory reset gedaan. Vijf minuten later hoor ik doodleuk een luid gekraak uit de tv komen en de hele woonkamer begint te stinken naar gesmolten plastic
. Natuurlijk snel de tv uit het stopcontact gehaald en hem opengemaakt. De oorzaak lijkt een slechte soldeerverbinding te zijn en deze heb ik even verwarmt met een soldeerijzer. De tv lijkt nu te werken maar een vervanging voor het voedingsbord is in ieder geval onderweg. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat zoiets gebeurd en het leek ook niet iets dat slechts een keer zou gebeuren waarna het bord zichzelf helemaal zou uitschakelen. Als het geluid van de tv had aangestaan zou ik het niet gehoord hebben.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mag ik vragen waar je het nieuwe voedingsbord besteld hebt en wat je betaald hebt?
Ik heb nog geen keuze gemaakt aangezien er verschillende versies in omloop lijken te zijn.blueface schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:01:
[...]
Het is inderdaad jammer dat Samsung blijft bezuinigen op hun voedingsbron. Dit speelt al jaren bij de Tv's van Samsung. Wees blij dat je thuis was toen het plastic smolt. Die foto's wordt je inderdaad niet vrolijk van.
Mag ik vragen waar je het nieuwe voedingsbord besteld hebt en wat je betaald hebt?
Op mijn voedingsbord staat BN44-00428B (PD55B2_BHS).
Dit is dan precies mijn voedingsbord:
http://www.cradeal.com/in...uct_info&products_id=1362
Bij deze staat een foto van BN44-00428A (PD55B2_BSM)
http://tinyurl.com/hknrp4y
De heat spreaders zijn duidelijk anders maar de aansluitingen lijken overeen te komen.
Vervolgens zijn er ook veelal Chinese websites die beweren dat de versies gelijk zijn:
http://tinyurl.com/zjadfll
Een Nederlandse webshop heb ik nog niet gevonden. Ik zal nog wel wat meer moeten gaan zoeken voordat ik er zeker van ben dat ik het juiste onderdeel koop. Een nieuw onderdeel lijkt mij ook het best.
Waarom claim je eigenlijk geen garantie? In Nederland heb je garantie op de verwachte levensduur van een apparaat, wat voor een dergelijk toestel zeker 5 jaar is. Aangezien het toestel maximaal 4,5 jaar oud is, zou je dus zeker nog garantie moeten krijgen. Helemaal als het gaat om de voeding.Fredje7 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:52:
[...]
Ik heb nog geen keuze gemaakt aangezien er verschillende versies in omloop lijken te zijn.
De heat spreaders zijn duidelijk anders maar de aansluitingen lijken overeen te komen.
Vervolgens zijn er ook veelal Chinese websites die beweren dat de versies gelijk zijn:
Een Nederlandse webshop heb ik nog niet gevonden. Ik zal nog wel wat meer moeten gaan zoeken voordat ik er zeker van ben dat ik het juiste onderdeel koop. Een nieuw onderdeel lijkt mij ook het best.
Waarom claim je eigenlijk geen garantie? In Nederland heb je garantie op de verwachte levensduur van een apparaat, wat voor een dergelijk toestel zeker 5 jaar is. Aangezien het toestel maximaal 4,5 jaar oud is, zou je dus zeker nog garantie moeten krijgen. Helemaal als het gaat om de voeding.Fredje7 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:52:
[...]
Ik heb nog geen keuze gemaakt aangezien er verschillende versies in omloop lijken te zijn.
Ik zal Samsung zeker nog contacteren en ze de foto's laten zien, maar ik heb zelf nog nooit van een garantietermijn van 5 jaar gehoord. Het lijkt mij dat ik dan waarschijnlijk erg veel moeite zal moeten doen met geen garantie op enig resultaat. Zelfs al zouden zij bereid zijn bijvoorbeeld de helft van een reparatie te vergoeden, dan is het zelf kopen en vervangen van een voedingsbord voor rond de 120 euro bijna zeker een goedkopere optie.Dimens schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:10:
[...]
Waarom claim je eigenlijk geen garantie? In Nederland heb je garantie op de verwachte levensduur van een apparaat, wat voor een dergelijk toestel zeker 5 jaar is. Aangezien het toestel maximaal 4,5 jaar oud is, zou je dus zeker nog garantie moeten krijgen. Helemaal als het gaat om de voeding.
[ Voor 18% gewijzigd door Fredje7 op 17-01-2016 17:55 ]
Je zult dan ook geen garantie moeten claimen bij Samsung maar bij de verkoper, die heeft zich immers te houden aan de consumentengarantie die in Nederland geldt. De fabrikant mag eigen regels opstellen en dan geldt dat je geen garantie meer kan claimen bij Samsung.Fredje7 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:54:
[...]
Ik zal Samsung zeker nog contacteren en ze de foto's laten zien, maar ik heb zelf nog nooit van een garantietermijn van 5 jaar gehoord. Het lijkt mij dat ik dan waarschijnlijk erg veel moeite zal moeten doen met geen garantie op enig resultaat. Zelfs al zouden zij bereid zijn bijvoorbeeld de helft van een reparatie te vergoeden, dan is het zelf kopen en vervangen van een voedingsbord voor rond de 120 euro bijna zeker een goedkopere optie.
Zie ook: https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa & http://www.radartv.nl/uit...levensduur-van-apparaten/
Je kunt proberen bij je verkoooppunt nog een deel garantie te claimen.Fredje7 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:54:
[...]
Ik zal Samsung zeker nog contacteren en ze de foto's laten zien, maar ik heb zelf nog nooit van een garantietermijn van 5 jaar gehoord. Het lijkt mij dat ik dan waarschijnlijk erg veel moeite zal moeten doen met geen garantie op enig resultaat. Zelfs al zouden zij bereid zijn bijvoorbeeld de helft van een reparatie te vergoeden, dan is het zelf kopen en vervangen van een voedingsbord voor rond de 120 euro bijna zeker een goedkopere optie.
Had op www.samsungonderdelen.com gekeken die is ie een stuk duurder. Deze onderdelen komen van selectro vandaan. Vindt de prijs wel schandalig voor het voedingsbord. 192 euro. Die andere website die je noemde is de bovenste een amerikaanse versie. Die zou ik niet nemen. Op ebay staan ook nog wel eens goede deals.
Ik heb een probleem met mijn 46D7000 gekocht in Augustus 2012. Ik krijg een blauwe streep aan de zijkant van het scherm.
Ik heb eerder in dit forum gelezen dat dit vaker voor komt bij een 46D8000.
Maar mijn vraag is nu komt dit ook veel vaker voor bij de 46D7000. Hebben ze hier ook een coulance regeling voor? En weet iemand hoe ik het beste contact kan leggen met Samsung. Dat ik direct bij de juiste persoon/afdeling zit.
Groet,
Niels.
Maar mijn vraag is nu komt dit ook veel vaker voor bij de 46D7000. Hebben ze hier ook een coulance regeling voor? En weet iemand hoe ik het beste contact kan leggen met Samsung. Dat ik direct bij de juiste persoon/afdeling zit.
Groet,
Niels.
Direct boven je gaat het over garanties.lammiehier schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:12:
Ik heb een probleem met mijn 46D7000 gekocht in Augustus 2012. Ik krijg een blauwe streep aan de zijkant van het scherm.
Groet,
Niels.
Ja dat klopt. Maar mijn vraag is ook. Of het bij mijn type voorkomt. En of hier uberhaupt een coulance regeling is rechtstreeks bij Samsung voor dit model.
Omdat ik dat eerder in dit forum wel zoiets zag voor een ander model. En of iemand dan weet wat de juiste afdeling is die ik kan contacteren.
Waarom zou je een coulanceregeling willen bij Samsung - indien die er al zou zijn - als je nog garantie hebt bij de verkoper?lammiehier schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:56:
[...]
Ja dat klopt. Maar mijn vraag is ook. Of het bij mijn type voorkomt. En of hier uberhaupt een coulance regeling is rechtstreeks bij Samsung voor dit model.
Omdat ik dat eerder in dit forum wel zoiets zag voor een ander model. En of iemand dan weet wat de juiste afdeling is die ik kan contacteren.
Anoniem: 692591
Het zou mooi zijn als er de mogelijkheid bestond om Tizen op mijn 40D6750 te flashen maar dat zal wel niet meer tot de mogelijkheden behoren.
Of Android ;-)Anoniem: 692591 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:33:
Het zou mooi zijn als er de mogelijkheid bestond om Tizen op mijn 40D6750 te flashen maar dat zal wel niet meer tot de mogelijkheden behoren.
Hallo allen,
Ik had dit weekend iets heel stoms.
We hebben voor de woonkamer een nieuwe tv gekocht.
De oude, een samsung d, gaat naar de camping.
Loop ik met tv en kabels naar de auto, valt de scart verloop uit mijn handen precies in een zinkput
Als je het erin zou willen gooien lukt het je niet maar nu dus precies er in.
Heeft iemand hier nog zo'n verloop die niet gebruikt in de kast ligt?
Zo ja, kan ik die overnemen?
Zie dat ze via internet al snel 20 euros zijn....
Ik had dit weekend iets heel stoms.
We hebben voor de woonkamer een nieuwe tv gekocht.
De oude, een samsung d, gaat naar de camping.
Loop ik met tv en kabels naar de auto, valt de scart verloop uit mijn handen precies in een zinkput

Als je het erin zou willen gooien lukt het je niet maar nu dus precies er in.
Heeft iemand hier nog zo'n verloop die niet gebruikt in de kast ligt?
Zo ja, kan ik die overnemen?
Zie dat ze via internet al snel 20 euros zijn....
Bij mijn Samsung D8000 doet RTLXL al een tijdje niks meer.
Ik kan de app starten maar de helft van de afleveringen zie ik een zwart plaatje en als ik een aflevering aanklik dan begint hij niet met spelen, maar zie ik een buffericoon draaien.
Meer mensen met dit probleem?
Heb RTLXL app al gedeinstalleerd en er weer opgezet, maar dat mocht niet baten.
Iemand nog suggesties?
Ik kan de app starten maar de helft van de afleveringen zie ik een zwart plaatje en als ik een aflevering aanklik dan begint hij niet met spelen, maar zie ik een buffericoon draaien.
Iemand nog suggesties?
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Probeer deze eens.henkyyyyyyy schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:08:
Bij mijn Samsung D8000 doet RTLXL al een tijdje niks meer.
Iemand nog suggesties?
http://www.ugsamsungapp.nl
He thanks, ga ik proberen!pacificocean schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:14:
[...]
Probeer deze eens.
Edit : ja hij doet het!
[ Voor 6% gewijzigd door henkyyyyyyy op 13-08-2016 12:07 ]
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Hallo,
Sinds 2011 heb ik de UE46D8000-3D en ik merk dat het scherm wat naar voren is gaan hangen.
De voet (X-vorm met twee poten naar voren en twee naar achteren) is goed gemonteerd destijds en daar is niets aan veranderd.
De voet kan kennelijk het gewicht van het scherm niet (meer) aan.
Het geheel maakt ook geen stabiele indruk. Waarom heeft Samsung de voet destijds niet van metaal gemaakt zou je zeggen.
Kent iemand dit probleem?
Maar vooral, wat kan ik er aan doen?
Ik heb al de voorste voetjes van verhogende viltjes voorzien maar dat helpt niet echt. De poten gaan dan doorhangen.
Het lijkt er op dat je dan over de hele lengte van de voorste voeten iets zou moeten verhogen.
Sinds 2011 heb ik de UE46D8000-3D en ik merk dat het scherm wat naar voren is gaan hangen.
De voet (X-vorm met twee poten naar voren en twee naar achteren) is goed gemonteerd destijds en daar is niets aan veranderd.
De voet kan kennelijk het gewicht van het scherm niet (meer) aan.
Het geheel maakt ook geen stabiele indruk. Waarom heeft Samsung de voet destijds niet van metaal gemaakt zou je zeggen.
Kent iemand dit probleem?
Maar vooral, wat kan ik er aan doen?
Ik heb al de voorste voetjes van verhogende viltjes voorzien maar dat helpt niet echt. De poten gaan dan doorhangen.
Het lijkt er op dat je dan over de hele lengte van de voorste voeten iets zou moeten verhogen.

Heeft iemand enig idee of dit te repareren is of beter een nieuwe TV kopen? Ik denk dat de TV nog rond de 300 euro waard is.
Weet iemand wat er met deze site is gebeurd? Er staat geen content meer op.pacificocean schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:14:
[...]
Probeer deze eens.
Volgens de handleiding http://downloadcenter.sam...3733/Web_GSDVBEUA-DUT.pdfgerard87 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 20:29:
[...]
Een bericht van een tijdje terug, maar helaas heb ik nog niet helemaal duidelijk waar nou precies het probleem zit. Ik heb dit keer een video met de volgende codec informatie:
[afbeelding]
Ik open het bestand via mijn Samsung D6200 met DLNA en krijg dan de foutmelding dat deze video codec niet wordt ondersteund.
Wat mij opvalt is dat video's die wel werken allemaal een beeldsnelheid hebben van 23.976215 fps. Alle bestanden die niet werken hebben een fps van 25 of 50. Waarschijnlijk zit daar dus het probleem.
Als ik de video uit bovenstaande afbeelding via de iPad met DS Video open en dan via Chromecast op de tv stream dan werkt het wel.
Als dit het probleem is heeft iemand van jullie hier dan een oplossing voor? Ik neem aan dat het probleem ontstaat bij de tv. Is het misschien iets wat specifiek met Samsung tv's te maken heeft?
op pagina 251 worden een aantal features (FMO, ASO) van de codec niet ondersteund. zie
Wikipedia: H.264/MPEG-4 AVC
Ik ben driftig aan het zoeken geweest op het forum maar nergens een echt antwoord vinden op de volgende vraag. Ik wil graag een Xbox One aansluiten op mijn ue46d8000 tv, maar vaag me af of dat allemaal een beetje werkt voor het spelen van games.
Heeft iemand hier aan deze TV een xbox one aangesloten en kan mij vertellen of dat allemaal lekker soepel werkt.
Heeft iemand hier aan deze TV een xbox one aangesloten en kan mij vertellen of dat allemaal lekker soepel werkt.
Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
onlangs is bekend gemaakt dat de youtube app op de samsung tv's van 2012 en ouder, niet meer ondersteund wordt.
https://www.homecinemamag...-meer-met-oude-smart-tvs/
Op mijn tv uit 2012 is deze automatisch verwijderd en staat ook niet in de store om opnieuw te installeren.
Heeft iemand al een manier gevonden op de youtube app er weer op te krijgen ?
Op mijn tv uit 2012 is deze automatisch verwijderd en staat ook niet in de store om opnieuw te installeren.
[ Voor 14% gewijzigd door Aloysxda op 02-07-2017 15:34 ]
Google Chromecast stick zou je kunnen proberen. Kan het zelf niet meer testen, heb al een poosje een 2015 model. Dacht dat de 2011 modellen een usb-poort hadden. Als chromecast werkt , heb je ook gelijk Netflix erop.Aloysxda schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:33:
onlangs is bekend gemaakt dat de youtube app op de samsung tv's van 2012 en ouder, niet meer ondersteund wordt.
Je kan gewoon zelfgemaakte apps uploaden naar je tv. Dus als je de app ergens kan downloaden kan je hem ook uploaden naar je tv.Aloysxda schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:33:
Alleen heb je er niets aan want Youtube ondersteunt hem niet meer. Volgens mij werkte hij ook al tijden niet meer.
Een Chromecast is inderdaad een goed idee. Ik heb er ook één aan mijn UE46D8000 hangen; de USB geeft genoeg stroom.
Een duurdere oplossing zou deze zijn: https://myhumax.info/product/humax-tv-h3/.
Of evt. een Apple TV.
Over niet-werkende apps gesproken: de apps van nusport.nl en nu.nl staan nog steeds op de TV, maar geven consequent een verbindingsfout. De app van Time evenzo. De app van DFT.nl start wel op, maar geeft geen info meer. De app van Panorama doet het niet meer.
Gisteren nog veel meer apps verwijderd. Allemaal leeg of verbindingsfouten (terwijl bv Netflix het wel doet).
Hoe zit dit bij anderen?
Een Chromecast is inderdaad een goed idee. Ik heb er ook één aan mijn UE46D8000 hangen; de USB geeft genoeg stroom.
Een duurdere oplossing zou deze zijn: https://myhumax.info/product/humax-tv-h3/.
Of evt. een Apple TV.
Over niet-werkende apps gesproken: de apps van nusport.nl en nu.nl staan nog steeds op de TV, maar geven consequent een verbindingsfout. De app van Time evenzo. De app van DFT.nl start wel op, maar geeft geen info meer. De app van Panorama doet het niet meer.
Gisteren nog veel meer apps verwijderd. Allemaal leeg of verbindingsfouten (terwijl bv Netflix het wel doet).
Hoe zit dit bij anderen?
[ Voor 38% gewijzigd door Rallye op 24-07-2017 22:42 ]
Hier hetzelfde verhaal idd nu.nl werkt hier ook niet meer en ook de youtube app is verwijderd.Rallye schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:53:
Alleen heb je er niets aan want Youtube ondersteunt hem niet meer. Volgens mij werkte hij ook al tijden niet meer.
Of evt. een Apple TV.
Hoe zit dit bij anderen?
Het is niet meer dan een erg platte monitor ondertussen.
Het enige wat ik nog gebruik is de DS video app verder niks meer skype werkt allang niet meer en netflix gebruik ik niet.
De volgende keer koop ik gewoon een 4k monitor, dat hele smart verhaal slaat na 5 jaar werkelijk nergens meer op!
Ik vond de apps in 2011 al zo goed als onbruikbaar op de UE55D7000 vanwege de trage response. Heb ze dus nooit gebruikt (net als de overbodige 3D meuk). Beeld is nog steeds prima, maar had van mij zonder deze apps/3D gemogen.
Chromecast en een XBMC/Kodi mediaplayer erbij werkt al jaren prima.
Chromecast en een XBMC/Kodi mediaplayer erbij werkt al jaren prima.
Ik heb ze inderdaad minder gebruikt dan oorspronkelijk gedacht. Bedienen via iPad of iPhone zoals bij de Apple TV of Chromecast is toch handiger dan de door Samsung ontworpen bedienomgeving. Zeker, omdat je ook nog moet overschakelen naar een aparte Smart TV-omgeving, die inderdaad ook nog eens langzaam opstart.
En de NPO app is ook verwijderd. Die deed het nog gewoon.
Weet iemand of de NPO app nog ergens te downloaden is?

Weet iemand of de NPO app nog ergens te downloaden is?
weet iemand of het mogelijk is om de volume-informatie op het beeld van de EU46D8000 uit is te schakelen?
ik gebruik tegenwoordig de afstandbediening van mijn versterker voor volume up en down, maar nu komt zowel de volume-informatie van de versterker als die van de tv in beeld
ik gebruik tegenwoordig de afstandbediening van mijn versterker voor volume up en down, maar nu komt zowel de volume-informatie van de versterker als die van de tv in beeld

Vroeger kon ik de volumebalk op de Samsung in- of uitschakelen, maar die optie vind ik nergens meer terug. Ik krijg alleen de CEC-info van mijn Onkyo-receiver te zien, maar die klopt niet helemaal (20 op de Onkyo wordt 25 op de Samsung, of zo).Mip schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:04:
weet iemand of het mogelijk is om de volume-informatie op het beeld van de EU46D8000 uit is te schakelen?
Ik heb dus eigenlijk het omgekeerde. ik zou graag de eigen volume-info van de tv zien. Dan schakel ik die andere op de receiver uit.
Is het in jouw situatie niet mogelijk om de info van de versterker uit te schakelen? Dat is bij de Onkyo gewoon een optie in het setupmenu.
Vandaag viel het me op dat links in beeld (ue46d7000) allemaal vertikale lijnen zichtbaar waren. Niet heel duidelijk en afhankelijk van de achtergrond meer of minder zichtbaar.
Na wat googlen was ik bang dat het paneel kapot aan het gaan was wat nogal veel voorkomt bij dit type panelen.
Vanavond toch maar even het service menu ingedoken en wat testen gedaan (rgb test, grijstinten, vlakken etc) en zowaar lijken de strepen nu opeens weer weg. Net alsof het paneel weer een boost heeft gekregen door de testen op volledige helderheid.
Iemand ervaring hiermee? Is dit blijvend of zijn de strepen weer terug te verwachten op korte termijn? Ik vraag me dit af in verband met of ik nu een nieuwe tv ga aanschaffen en deze nog wil proberen te verkopen, of dat ik deze helemaal 'op ga kijken'.
Edit:
Helaas, de volgende dag zijn de lijnen weer terug.
Na wat googlen was ik bang dat het paneel kapot aan het gaan was wat nogal veel voorkomt bij dit type panelen.
Vanavond toch maar even het service menu ingedoken en wat testen gedaan (rgb test, grijstinten, vlakken etc) en zowaar lijken de strepen nu opeens weer weg. Net alsof het paneel weer een boost heeft gekregen door de testen op volledige helderheid.
Iemand ervaring hiermee? Is dit blijvend of zijn de strepen weer terug te verwachten op korte termijn? Ik vraag me dit af in verband met of ik nu een nieuwe tv ga aanschaffen en deze nog wil proberen te verkopen, of dat ik deze helemaal 'op ga kijken'.
Edit:
Helaas, de volgende dag zijn de lijnen weer terug.
[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 04-03-2018 07:28 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Vandaag de Netflix-app weer eens geprobeerd. Hij laadt gewoon, maar als je voor een aflevering van een serie kiest laadt hij geen beeld. Ligt dat aan mijn TV of is ook deze app on the way out?
Edit: de app start nu nog wel, maar kan helemaal heen verbinding meer met Netflix krijgen en geeft dat ook aan.
Edit 2: heb een Sonos Beam aangesloten via HDMI ARC. Een aantal bronnen geeft geen DD door (Mede8er, PS4), maar de de Telfort decoder en de Apple TV3 weer wel. Doet de HDMI ARC nu wel of geen passthrough?
Edit 3: de Samsung lijkt het binnenkomende signaal van bepaalde bronnen niet te herkennen als Dolby Digital. De Samsung heeft wel passtrough want de DD van mijn Apple TV3 en Telfort settopbox geeft hij wel door aan de Sonos. Andere oplossing gevonden: een audio extractor/embedder, https://www.amazon.de/dp/B0746K9BNL?ref=yo_pop_ma_swf. Voor de Mede8er voor deze oplossing gekozen: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1 Deze vertelt de Samsung wat hij wil horen en dan gaat het DD- geluid opeens wel naar de Sonos,
Edit: de app start nu nog wel, maar kan helemaal heen verbinding meer met Netflix krijgen en geeft dat ook aan.
Edit 2: heb een Sonos Beam aangesloten via HDMI ARC. Een aantal bronnen geeft geen DD door (Mede8er, PS4), maar de de Telfort decoder en de Apple TV3 weer wel. Doet de HDMI ARC nu wel of geen passthrough?
Edit 3: de Samsung lijkt het binnenkomende signaal van bepaalde bronnen niet te herkennen als Dolby Digital. De Samsung heeft wel passtrough want de DD van mijn Apple TV3 en Telfort settopbox geeft hij wel door aan de Sonos. Andere oplossing gevonden: een audio extractor/embedder, https://www.amazon.de/dp/B0746K9BNL?ref=yo_pop_ma_swf. Voor de Mede8er voor deze oplossing gekozen: https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1 Deze vertelt de Samsung wat hij wil horen en dan gaat het DD- geluid opeens wel naar de Sonos,
[ Voor 92% gewijzigd door Rallye op 01-01-2019 02:43 ]
Weet iemand of dvb t2 h265 op deze tv's gaat werken?
Wil graag net als nu FTA npo 123 blijven ontvangen met een simpele antenne en niet er een aparte ab en kastje bij hebben.
Deze tv destijds aangeschaft omdat alles er in zit, lekker met 1 ab alles bedienen We zijn nu bijna 7 jaar verder en alles is verdwenen als sneeuw voor de zon lekker hoor!
Wil graag net als nu FTA npo 123 blijven ontvangen met een simpele antenne en niet er een aparte ab en kastje bij hebben.
Deze tv destijds aangeschaft omdat alles er in zit, lekker met 1 ab alles bedienen We zijn nu bijna 7 jaar verder en alles is verdwenen als sneeuw voor de zon lekker hoor!
[ Voor 74% gewijzigd door Buitenkamp op 19-12-2018 18:11 ]
MHI SRK25ZSX-WT, Daalderop close-in 15 ltr. + Ecosavers douchekop, 8 x longi 450 wp, 8 x JA solar 410wp, Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos..
@Buitenkamp H265 is een vrij nieuwe codec. De kans is niet groot dat je deze op een TV van acht jaar geleden terugvindt.
Check: in de handleiding staat h265 niet genoemd.
De smart TV is inderdaad steeds dommer geworden; wellicht valt daar in deze tijd niet aan te ontkomen. Een chromecast lost dat (deels) op. Wat mij bij dat “dommer worden” wel ergert is dat apps die het niet meer doen juist niet verdwijnen en in sommige gevallen zelfs niet te verwijderen zijn. Zoals Netflix bijvoorbeeld.
Check: in de handleiding staat h265 niet genoemd.
De smart TV is inderdaad steeds dommer geworden; wellicht valt daar in deze tijd niet aan te ontkomen. Een chromecast lost dat (deels) op. Wat mij bij dat “dommer worden” wel ergert is dat apps die het niet meer doen juist niet verdwijnen en in sommige gevallen zelfs niet te verwijderen zijn. Zoals Netflix bijvoorbeeld.
Samsung heeft de evolutionkit het is heel moeilijk hier de specs van te krijgen ze zijn zwart en idd black box
Ze zijn voor es 7000 / 8000 werkt het ook op een d7000? Kom er nog niet achter en wat krijg je voor 300 Euro? Zijn alle apps weer te gebruiken?
er zijn verschillende jaargangen passen deze alle op een 2012 toestel?
Misschie is er iemand met ervaring hiermee
Ze zijn voor es 7000 / 8000 werkt het ook op een d7000? Kom er nog niet achter en wat krijg je voor 300 Euro? Zijn alle apps weer te gebruiken?
er zijn verschillende jaargangen passen deze alle op een 2012 toestel?
Misschie is er iemand met ervaring hiermee
MHI SRK25ZSX-WT, Daalderop close-in 15 ltr. + Ecosavers douchekop, 8 x longi 450 wp, 8 x JA solar 410wp, Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos..
Ik graaf nu in mijn herinnering, dus is misschien weinig betrouwbaar, maar die evolution kit is volgens mij voor TV’s van het jaar na onze TV (D-serie). Voor onze TV’s zouden ze er dan dus niet zijn. Bovendien zijn die kits ook al minstens zes jaar oud.....
De nieuwste kit is van 2018 nu voor Spanje Noorwegen en Zweden musschien ook nog in de toekomst voor andere landen dat met de D serie ben ik niet helemaal uit.
Je kunt er ook een chromecast in steken of zoiets.
300 euro voor wat apps lijkt me nogal pittig, als het al zou werken (volgens mij heeft Rallye gelijk en is de evolution kit alleen voor de volgende generatie).
Of spaar even door. Voor 1200 euro (na cash back) heb ik een 55 inch LG Oled aangeschaft. De Samsung staat nu in een andere kamer.
300 euro voor wat apps lijkt me nogal pittig, als het al zou werken (volgens mij heeft Rallye gelijk en is de evolution kit alleen voor de volgende generatie).
Of spaar even door. Voor 1200 euro (na cash back) heb ik een 55 inch LG Oled aangeschaft. De Samsung staat nu in een andere kamer.
Alles met 1 ab bedienen zonder toeters en bellen, beeld is prima hd
Er is aan de achterzijde wel een stikker ga deze verwijderen om te zien of er een aansluiting achter zit
Nogmaals tv is prima en 1200 -300 is 900 euries is best wel wat.
Er is aan de achterzijde wel een stikker ga deze verwijderen om te zien of er een aansluiting achter zit
Nogmaals tv is prima en 1200 -300 is 900 euries is best wel wat.
Voor veel minder dan 300 euro kun je behalve een chromecast ook nog een Harmony hub companion erbij nemen. Die combinatie gebruik ik om alles op de Samsung te bedienen, inclusief mediaspeler en receiver.
Ik denk dat die sticker geen geheim verbergt, voelt aan als gewoon een plakker. Maar wie weet.
Ik denk dat die sticker geen geheim verbergt, voelt aan als gewoon een plakker. Maar wie weet.
[ Voor 19% gewijzigd door drfruit op 04-01-2019 22:30 ]
@Buitenkamp Zie https://www.samsung.com/n...de-samsung-evolution-kit/ en https://www.homecinemamag...it-voor-oudere-smart-tvs/ Mijn herinnering wordt bevestigd: geen Evolution Kit voor de D-serie. Onze TV’s zijn van model 2011. Evolution kit is met ingang van 2012.
De evolution kit gaat het niet worden ik gebruik nu de h96 android stick zie https://www.amazon.de/Min...ID=41dnpCBSjyL&ref=plSrch
Werkt niet feilloos beeld schokt en valt af en toe stil, wanneer deze goed zou werken is het voor mij aanvaardbaar kan dan alles via wifi streamen helaas nog wel twee ab. Gebruik voor de stick een fly mouse
De slechte werking ligt volgens mij niet aan het streamen maar lijkt meer iets met de beeldverweking te maken te hebben.
Of een toevallig slechte stick
De stick is 4K en de tv HD misschien gaat dat niet goed
Werkt niet feilloos beeld schokt en valt af en toe stil, wanneer deze goed zou werken is het voor mij aanvaardbaar kan dan alles via wifi streamen helaas nog wel twee ab. Gebruik voor de stick een fly mouse
De slechte werking ligt volgens mij niet aan het streamen maar lijkt meer iets met de beeldverweking te maken te hebben.
Of een toevallig slechte stick
De stick is 4K en de tv HD misschien gaat dat niet goed
Ik heb vorig jaar gewoon een appletv gekocht aangezien ik zelden of nooit gewoon "ouderwets" tv kijk. tv aan/uit en volume van de soundbar wordt netjes geregeld. maw als ik gewoon smart kijk, wat ik 99% van de tijd doe, heb ik enkel de remote van de appletv nodig.
Ik verwacht dat dat bij een premium android box ook prima gaat. bijvoorbeeld de shield tv.
Ik verwacht dat dat bij een premium android box ook prima gaat. bijvoorbeeld de shield tv.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Een 4k mediaspeler werkt ook gewoon met een HD tv, dat gaat bij mijn minix 4K speler en de Samsung ook goed.
Voor de nieuwe LG Oled tv heb ik een shield tv genomen (die was in de aanbieding voor ca. 140 euro) en dat werkt echt veel sneller en soepeler.
Voor de nieuwe LG Oled tv heb ik een shield tv genomen (die was in de aanbieding voor ca. 140 euro) en dat werkt echt veel sneller en soepeler.
Het laatste jaar kon mijn Netflix-app geen verbinding meer krijgen met Netflix. Ik dacht dat dat aan de leeftijd van de TV/app zou liggen, maar na een reset van de TV (om andere redenen) doet hij het weer!
Onze UE46D8000 is nu exact 8 jaar oud en na in deze tijd intensief te zijn gebruikt beginnen we nu wat verticale strepen te zien aan de linkerkant van het scherm. Vooral tijdens voetbalwedstrijden is dit duidelijk te zien adhv de kleuren van het gras.
Ben benieuwd wanneer hij de geest gaat geven (of wanneer het ons gaat storen
)
Ben benieuwd wanneer hij de geest gaat geven (of wanneer het ons gaat storen
www.google.nl
Mijn UE46D7000 doet het vooralsnog prima, heb ik sinds 2011 of zo. Eigenlijk best een goed toestel, ik geloof er wel in om een topmodel te kopen, heb je lang plezier van.
Maar de 55Q70R lonkt, zeker nu die weer flink in prijs is gezakt. Lijkt me een meer dan waardige vervanger.
Maar de 55Q70R lonkt, zeker nu die weer flink in prijs is gezakt. Lijkt me een meer dan waardige vervanger.
* knip *
Deze vraag hoort hier niet thuis. Had je eerder gesteld in stefijn in "[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000". Daar dus verder.
Deze vraag hoort hier niet thuis. Had je eerder gesteld in stefijn in "[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000". Daar dus verder.
[ Voor 97% gewijzigd door S1NN3D op 19-09-2019 13:01 ]
Weet iemand eventueel of Netflix ondersteuning ook op de D8000 series komt te vervallen? De Samsung 2011 en 2012 modellen zouden vanaf 1 december niet meer werken. Ik las ergens dat je al een bericht in je Netflix app zou moeten krijgen dat ondersteuning zou stoppen, echter heb ik deze nog niet gezien.
Andere mensen die deze wel gezien hebben?
Anders toch maar eens gaan kijken voor een alternatief (geen TV, maar Chromecast oid).
Anders toch maar eens gaan kijken voor een alternatief (geen TV, maar Chromecast oid).
Ik heb de netflix app recent op de UE46D8000 nog eens geopend, maar die werkte gewoon niet (could not connect to netflix service).SpaceAce schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:56:
Weet iemand eventueel of Netflix ondersteuning ook op de D8000 series komt te vervallen? De Samsung 2011 en 2012 modellen zouden vanaf 1 december niet meer werken. Ik las ergens dat je al een bericht in je Netflix app zou moeten krijgen dat ondersteuning zou stoppen, echter heb ik deze nog niet gezien.
Zelf gebruik ik het niet, met een shield maar het viel me op recent dat de ganse smart hub van 2011 van samsung gewoon echt niet meer bruikbaar is tegenwoordig, en dat lijkt me de logica zelve eigenlijk na 8 jaar.
Intussen al een nieuwe TV gekocht (LG C9) en de D8000 op een andere plaats in huis gehangen
HDMI ARC probleem na aansluiten Mede8er.
Configuratie:
Samsung QE55Q70R - 4K QLED TV.
Samsung HW-Q70R soundbar - op HDMI 4 (ARC).
Ziggo mediabox XL (Samsung) - op HDMI 1.
Google Chromecast - op HDMI 3.
Dit alles werkt goed met HDMI (ARC) en het geluid komt netjes uit de soundbar.
Na aansluiten Mede8er 500x (mediaspeler) op HDMI 2 werkt ARC niet meer en komt het geluid niet meer uit de soundbar maar uit de TV.
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem?
Configuratie:
Samsung QE55Q70R - 4K QLED TV.
Samsung HW-Q70R soundbar - op HDMI 4 (ARC).
Ziggo mediabox XL (Samsung) - op HDMI 1.
Google Chromecast - op HDMI 3.
Dit alles werkt goed met HDMI (ARC) en het geluid komt netjes uit de soundbar.
Na aansluiten Mede8er 500x (mediaspeler) op HDMI 2 werkt ARC niet meer en komt het geluid niet meer uit de soundbar maar uit de TV.
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem?
Dacht dat ik de enige was.MisteRMeesteR schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:56:
Onze UE46D8000 is nu exact 8 jaar oud en na in deze tijd intensief te zijn gebruikt beginnen we nu wat verticale strepen te zien aan de linkerkant van het scherm. Vooral tijdens voetbalwedstrijden is dit duidelijk te zien adhv de kleuren van het gras.
Ben benieuwd wanneer hij de geest gaat geven (of wanneer het ons gaat storen)
Zelfde effect bij mij , links meer dan rechts.
Inderdaad benieuwd waar en wanneer dit eindigt.
Vooralsnog stoort het ons niet en draait de TV vrolijk z’n uurtjes.petkaij schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:20:
[...]
Dacht dat ik de enige was.
www.google.nl
Best wel raar, ook bij ons heeft de UE46D8000 paarse vertical strepen aan de linkerkant.petkaij schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:20:
[...]
Dacht dat ik de enige was.
Het begon zonder dat je het zag op 3 meter, maar intussen zijn het er al veel en zie je het heel goed.
Rechts niets, maar begon links en er is al 1 licht streepje naar het midden toe ook...
Mn ouders hebben links ook een verticale streep. Dat zie je overigens alleen met een deadpixeltest. Vind dat de tv lang meegaat, staat toch wel minstens 6uur per dag aan.
Overigens vind ik het beeld van de d7000 zodanig goed dat ik bij nog geen enkel ander huishouden, waar ik kom, een beter beeld heb gezien.
Heeft iemand hier wellicht een idee wat een waardig opvolger van de d7000 kan zijn?
Overigens vind ik het beeld van de d7000 zodanig goed dat ik bij nog geen enkel ander huishouden, waar ik kom, een beter beeld heb gezien.
Heeft iemand hier wellicht een idee wat een waardig opvolger van de d7000 kan zijn?
Ik heb zelf een F7000 60" gehad. Voor de prijzen van die modellen destijds heb je nu een OLED TV. De enige echte upgrade wat mij betreft. Ik doe nu drie jaar met een LG C7 65" en die gaat eventueel weg voor een 77" CX, maar op het gebied van beeldkwaliteit valt er weinig tot niks meer te winnen de laatste jaren. Een QLED, wat gewoon een LCD met goeie marketing is, zou ik nooit kopen.Waterkoker schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:42:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein