Elco kapot aan het gaan.Neefdave schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:09:
Ellende! Hoge pieptoon in de ue46d8000. Duidelijk hoorbaar bij licht beeld, bij donker beeld minder. Lijkt van het midden / links uit uit de tv te komen. Gelukkig nog net binnen de garantie.
Hai wellicht kunnen jullie me helpen met mijn ue40d6500. Sinds vandaag reageert mijn televisie niet meer op mijn afstandbediening. Batterijen vervangen. Maar nog steeds geen resultaat. TV gaat Rechtsonder in het beeld zie ik een aantal symbolen, met rechtsonder een rood continue knipperend lichtje. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe is dat op te lossen?
Bedankt!
Bedankt!

Ondertussen heb ik het zelf opgelost. Kwestie van minutenlang de stekker eruit.
Iemand enig idee waarom ik JPG bestanden vanaf mijn Windows7 laptop niet naar de TV kan afspelen ?
De TV zegt doodleuk dat het bestandsformaat niet ondersteund wordt.
De TV is een D6530 , de fotos zijn gemaakt met een Nikon camera en de laptop is gewoon een windows 7 laptop.
De TV zegt doodleuk dat het bestandsformaat niet ondersteund wordt.
De TV is een D6530 , de fotos zijn gemaakt met een Nikon camera en de laptop is gewoon een windows 7 laptop.
Wat bedoel je met "naar de TV kan afspelen" ?
Dat zou te maken kunnen hebben met de bestandsomvang van de foto's. Ook gewone .jpeg's zijn tegenwoordig soms zo groot dat dit problemen oplevert. Heb je andere/kleinere foto's geprobeerd?
Beste mensen,
Zoals jullie misschien gezien hebben zijn we onlangs verblijd met de al langer toegezegde "regio-TV" apps (één algemene app voor alle zenders en ook nog per zender 1 app).
Die werken eigenlijk heel goed en ik zag dat Omroep Brabant en Omrop Fryslan zich bovendien in een heel goede beeldkwaliteit mogen verheugen (wellicht toeval).
Nu zou ik als inwoner van Utrecht ook wel graag RTV Utrecht willen ontvangen (nog leuker als je een keer niet in Utrecht zit) maar dat is nog niet zo simpel. Op mijn UE46D8000 krijg ik namelijk helemaal geen beeld en dat was bij de app die er tot voor enkele weken op stond wel anders. Je zou denken dat het wellicht toch aan mijn eigen verbinding ligt, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk omdat alle andere zenders (vanavond toevallig RTV Rijnmond niet) het wél doen en bovendien het probleem beperkt is tot de live televisie stream (dus niet de beide radio streams en ook niet de nieuwspagina's of de rubriek "uitzending gemist" van RTV Utrecht). Bovendien krijg ik alle zenders wel te zien op de computers die ik hier heb staan.
Nu heb ik wel contact met TV Utrecht en daar wordt er ook naar gekeken, maar het zou natuurlijk aardig zijn als ik uit meer bronnen kan horen of er ook elders "iets" mis lijkt met de RTV Utrecht app (althans voorzover het de live TV stream betreft, de rest werkt immers). En misschien zijn er wel Tweakers die een andere Samsung TV hebben waarop het juist wel werkt.
Ik kan er voor wat mijn kant van de zaak nog aan toevoegen dat ik zelf gebruik maak van een adsl2+ verbinding van Telfort die momenteel volgens de router 19826 kbps snel is. Dat is dus zeker niet te langzaam.
Zoals jullie misschien gezien hebben zijn we onlangs verblijd met de al langer toegezegde "regio-TV" apps (één algemene app voor alle zenders en ook nog per zender 1 app).
Die werken eigenlijk heel goed en ik zag dat Omroep Brabant en Omrop Fryslan zich bovendien in een heel goede beeldkwaliteit mogen verheugen (wellicht toeval).
Nu zou ik als inwoner van Utrecht ook wel graag RTV Utrecht willen ontvangen (nog leuker als je een keer niet in Utrecht zit) maar dat is nog niet zo simpel. Op mijn UE46D8000 krijg ik namelijk helemaal geen beeld en dat was bij de app die er tot voor enkele weken op stond wel anders. Je zou denken dat het wellicht toch aan mijn eigen verbinding ligt, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk omdat alle andere zenders (vanavond toevallig RTV Rijnmond niet) het wél doen en bovendien het probleem beperkt is tot de live televisie stream (dus niet de beide radio streams en ook niet de nieuwspagina's of de rubriek "uitzending gemist" van RTV Utrecht). Bovendien krijg ik alle zenders wel te zien op de computers die ik hier heb staan.
Nu heb ik wel contact met TV Utrecht en daar wordt er ook naar gekeken, maar het zou natuurlijk aardig zijn als ik uit meer bronnen kan horen of er ook elders "iets" mis lijkt met de RTV Utrecht app (althans voorzover het de live TV stream betreft, de rest werkt immers). En misschien zijn er wel Tweakers die een andere Samsung TV hebben waarop het juist wel werkt.
Ik kan er voor wat mijn kant van de zaak nog aan toevoegen dat ik zelf gebruik maak van een adsl2+ verbinding van Telfort die momenteel volgens de router 19826 kbps snel is. Dat is dus zeker niet te langzaam.
Vanavond de app van RTV even getest. Ik heb wel beeld.
Wat was dat voor type TV, want ik heb het gisterenavond laat direct gecontroleerd en de fout is er nog steeds. Zou dit per type TV verschillend zijn ? Ik heb van RTV Utrecht trouwens bericht gehad dat is achterhaald waar de fout zit en dat men hoopt die volgende week op te kunnen lossen. Ik denk zelf ook dat het een "oplosbare" bug moet zijn omdat de enige zender die tot op heden geen beeld opeverde RTV Utrecht was. Alle andere zenders heb ik inmiddels wel één of meer keren aan de praat gekregen, zonder enige moeite (de stream start binnen enkele seconden) en enkele zelfs met een uitstekende beeldkwaliteit.Rallye schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:49:
Vanavond de app van RTV even getest. Ik heb wel beeld.
Ik heb een UE46D8000.
Realiseer mij nu dat ik mogelijk niet de livestream heb gecheckt gisteravond. Zal daar nog even naar kijken. Nu is de TV in gebruik voor de Wii......
Edit: sorry voor de verwarring. Inderdaad ook hier vanavond geen Live-beeld op de RTv-Utrecht app.
Realiseer mij nu dat ik mogelijk niet de livestream heb gecheckt gisteravond. Zal daar nog even naar kijken. Nu is de TV in gebruik voor de Wii......
Edit: sorry voor de verwarring. Inderdaad ook hier vanavond geen Live-beeld op de RTv-Utrecht app.
[ Voor 100% gewijzigd door Rallye op 26-01-2014 22:14 ]
Rechts achterop je toestel zitten aanraak gevoelige knopjes die dit menu bedienen.sebastiaan1973 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:24:
Hai wellicht kunnen jullie me helpen met mijn ue40d6500. Sinds vandaag reageert mijn televisie niet meer op mijn afstandbediening. Batterijen vervangen. Maar nog steeds geen resultaat. TV gaat Rechtsonder in het beeld zie ik een aantal symbolen, met rechtsonder een rood continue knipperend lichtje. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe is dat op te lossen?
Bedankt!
[afbeelding]
Waarschijnlijk lag er iets tegen aan of stond er te dicht bij, en heb je dat verholpen toen je de televisie verschoof om de stekker er uit te halen
hebben meer mensen hier problemen met smart hub. Kreeg gisteren opeens een update en toen begon smart hub alle apps te verwijderen. Samsung apps opent niet meer en de verborgen functie om van land te veranderen verschijnt ook niet. Heb meerdere malen geprobeerd smart hub te resetten maar dat verhelpt het probleem niet. Graag jullie hulp.
tv: UE46D6200
Versie Smart Hub : 3.723-6.0.00067
grtz mrmo
tv: UE46D6200
Versie Smart Hub : 3.723-6.0.00067
grtz mrmo
ik heb de tv al meerdere malen van het stroom gehaalt en ook een factory reset uitgevoerd maar dat verhelpt het probleem niet.
[ Voor 16% gewijzigd door mrmo op 05-02-2014 19:54 ]
Zou het mogelijk zijn een firmware van de D7000 serie te porten naar de D6750 of zit daar enormveel hardware verschil in?
Ik heb nog van niemand gelezen die dat gelukt is, maar dat kan ook aan de door Samsung aangebrachte beveiligingen liggen.
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dat gaat lukken. Samsung gebruikt duidelijk 2 totaal verschillende firmwares voor deze tvs. Zelfs de releases lopen totaal uit elkaar.Thombias schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:21:
Zou het mogelijk zijn een firmware van de D7000 serie te porten naar de D6750 of zit daar enormveel hardware verschil in?
Voor de mensen die graag netfix willen op de tv,ik heb de 8000 en daar is een update voor, deze kan je downloaden van de Samsung site, installeren via usb en je zal zien dat netflix er op staat🙋
Netflix is al lange tijd gewoon beschikbaar in de Samsung app store hoor?
Voor de 6000 serie is er geen Netflix app in de samsung store toch? Heb een 6530...
Had ook geen netflix, echter na een update wel, als je trouwens een blueray speler neemt van Samsung staan daar ook de Samsung apps op en kan je ook netflix gebruiken
een chromecast is dan 'ietswat' minder duur als het puur om netflix gaat
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
nieuwe firmware op http://www.samsung.com/nl.../UE40D8000YSXXH-downloads T-GAP8DEUC-1031.1
Interessant! Daar had ik niet meer op gerekend. Het zal uiteraard wel weer totaal onbekend blijven wat er veranderd is, maar ok...chanelboris schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:31:
nieuwe firmware op http://www.samsung.com/nl.../UE40D8000YSXXH-downloads T-GAP8DEUC-1031.1
Net upgrade via USB gedaan van 1027.1 --> 1031.1 (online zag geen update terwijk 1029 er al wel heel erg lang was).chanelboris schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:31:
Media hub verwijderde 1 app, verder eigenlijk niet gemerkt. Iemand een changelog?
Anoniem: 424044
Hallo, ik had dus effe een vraagje:
Ik ga dus een Samsung UE40D6530 kopen via Marktplaats, en had dus de volgende vragen:
-Wat zijn de beste kalibratieinstellingen voor deze TV?
-Is de Smart Hub nog te updaten naar de nieuwe versie?
-Zijn er nog enige klachten waarmee ik rekening moet houden?
Bij voorbaat dank.
Ik ga dus een Samsung UE40D6530 kopen via Marktplaats, en had dus de volgende vragen:
Bij voorbaat dank.
Weer eens gezocht op internet. Het zou kunnen zijn dat ze nu iets hebben gedaan aan het feit dat je om de zoveel tijd de opnamen op je hard disk kwijt bent (tenzij je dat repareert via Linux, wat trouwens niet moeilijk is) Verder zag ik iets staan over wat ieuwe opties (niet de moiete van hety mnoemen waard en boen dien was dat volgens mij niet nieuw) en "geanimeerde menu-items" (wat me nou ook niet zo aanspreekt). Bij SammyGo verder geen ontdekkingen die er op duiden dat de TV verder wordt dichtgespijkerd (waarschijnlijk bij Samsung geen belangstelling meer voor).Peetke schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:54:
[...]
Net upgrade via USB gedaan van 1027.1 --> 1031.1 (online zag geen update terwijk 1029 er al wel heel erg lang was).
Media hub verwijderde 1 app, verder eigenlijk niet gemerkt. Iemand een changelog?
Nog een toevoeging (edit): het zou wel eens kunnen zij dat de ook ergerlijke bug dat zenders die je op alfabetische vogorde hebt gezet iedere keer terugvielen op de volgorde waarin ze gescand zijn (categorie vs alfabetisch) nu is verholpen. Het was (is ?) altijd enorm vervelend dat je bij een voorkeurslijst van enkele tientallen kanalen de alfabetische volgorde kwijtraakte. In mijn geval viel dat met name op met mijn voorkeurslijst Engelse kanalen (lijst I) en Duitse kanalen (lijst II) waar heel wat in staat.
[ Voor 22% gewijzigd door jlaarts op 28-06-2014 13:33 ]
Ik heb deze ook. De laatste firmware kan je downloaden van de site van samsung.Anoniem: 424044 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:44:
Bij voorbaat dank.
Helaas geen netflix app maar dit kan je via een chromecast makkelijk oplossen.
Instellingen en zo zijn persoonlijke voorkeur dus gewoon even testen wat je het beste bevalt.
Op youtube staan nog wat leuke tips e.d.
Anoniem: 427085
Als je bedoelt de SH zoals op de E serie nee dat gaat niet.Anoniem: 424044 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:44:
Bij voorbaat dank.
Ik lees ook steeds vaker dat er App's al niet meer geupdate worden voor de D serie, helaas begint dat ook al bij de E serie daar blivjen we de oude Netflix houden.
De E serie heeft dan wel het voordeel dat er bij de drie top modellen een EVO kit op kan waardoor je weer een "2014" TV hebt.
Instellingen zijn niet zo persoonlijk als men denkt dat het is. Een correct gekalibreerde televisie zal door het grootste gedeelte van de mensen als fijnst ervaren worden.Thombias schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:37:
[...]
Instellingen en zo zijn persoonlijke voorkeur dus gewoon even testen wat je het beste bevalt.
De beste instellingen zijn per televisie trouwens verschillend. Instellingen overnemen van iemand anders kan resulteren in slechtere prestaties. Anders zouden televisies uit de fabriek wel met de beste instellingen geleverd worden.
Afgelopen week de T-GAPDEUC_1031 versie geïnstalleerd. Tv reboot nu soms spontaan.
Waar kan ik de vorige versie (29) vinden ?
Waar kan ik de vorige versie (29) vinden ?
Spijtig van de reboots 
Dat terug flashen wordt lastig omdat je niet een versie lager kan terug flashen. Tenzij je een gelekte rom versie 0000 vind, je zou ook nog even kunnen kijken naar de rooted firmwares voor de d8000.
Dat terug flashen wordt lastig omdat je niet een versie lager kan terug flashen. Tenzij je een gelekte rom versie 0000 vind, je zou ook nog even kunnen kijken naar de rooted firmwares voor de d8000.
helemaal ruk dus, nog contact gehad met de support van samsung maar daar kom je ook niet verder mee of je moet een monteur laten komen à minimaal € 112.50 voorrij-, onderzoeks- en arbeidskosten....
Is er uberhaupt een hack voor de D7000 mogelijk ? En waar is de d8000 firmware te vinden ?
Is er uberhaupt een hack voor de D7000 mogelijk ? En waar is de d8000 firmware te vinden ?
[ Voor 19% gewijzigd door relaxteb op 25-07-2014 13:23 ]
Kijk hier eens rond, zegt mij niks kwam het tegen toen in google deed op T-GAPDEUC_1029
http://wiki.samygo.tv/index.php5/Old_%26_Good_Firmwares
http://wiki.samygo.tv/index.php5/Old_%26_Good_Firmwares
Dit werkt bij mij prima om de firmware te downgraden: http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?t=4199 .relaxteb schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:12:
helemaal ruk dus, nog contact gehad met de support van samsung maar daar kom je ook niet verder mee of je moet een monteur laten komen à minimaal € 112.50 voorrij-, onderzoeks- en arbeidskosten....
Je moet wel elke stap letterlijk volgen. Daarna kun je die firmware behouden of op internet zoeken naar hogere firmware versie. Ze zijn lastig te vinden, maar ze zijn er wel. Overigens werkt de firmware na de downgrade zelf ook prima. Dus je hoeft niet per se op zoek naar recentere firmware. Het is ook gewoon originele Samsung firmware, zij het een oudere versie.
[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 25-07-2014 14:44 ]
Op mijn 46D8000 start sinds gisteren de Youtube app in de SH niet meer door.. Connectie is in orde, App heb ik al opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft nog steeds hangen op het Youtube logo...
Bij mijn ouders met een H serie TV doet hij het nog wel..
En zonder Youtube app kan ik geen nijntje filmpjes voorschotelen aan mijn kroost...
Iemand met gelijke problemen en een oplossing?
www.google.nl
Samsung update altijd hun apps, zonder te kijken of de app nog wel op oude tvs werkt. Met als gevolg dat apps het soms niet doen. Zoek een in dit draadje naar youtube hd. Die kan je als custom user app installeren.MisteRMeesteR schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:47:
![]()
Op mijn 46D8000 start sinds gisteren de Youtube app in de SH niet meer door.. Connectie is in orde, App heb ik al opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft nog steeds hangen op het Youtube logo...
En zonder Youtube app kan ik geen nijntje filmpjes voorschotelen aan mijn kroost...
Ik zou een chromecast aanschaffen. Dat kost 35 euro en je hebt youtube, netflix-app etc.MisteRMeesteR schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:47:
![]()
En het gaat nog eens veel sneller dan de smarttv schil.
Mijn pa heeft dus de Samsung UE46D8000YSXXN dewelke toch de Netflix app zou moeten hebben. Netflix is pas beschikbaar in Belgie maar echter krijg ik de app niet op de TV. Ook na het installeren van de nieuwste firmware, de 1031.1 is ie niet beschikbaar. Iemand enig idee wat de reden daarvan kan zijn?
Bedankt voor de suggestie. Heb dernet even de Smart Hub gereset en inderdaad herinstallatie van een hoop apps maar echter nog steeds geen Netflix te bespeuren. Vreemd*Anoniem: 427085 schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:07:
Probeer eens de SH te resetten.
FW van de TV heeft niet veel met Netflix te doen.
Dat klopt. Ook hier een Belg met een D8000 die dat probleem heeft/had.Ravefiend schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:43:
[...]
Bedankt voor de suggestie. Heb dernet even de Smart Hub gereset en inderdaad herinstallatie van een hoop apps maar echter nog steeds geen Netflix te bespeuren. Vreemd*
Enige manier (dat ik tot nu toe ken) is om de SmartHub taal te gaan veranderen naar Nederland.
Blijkbaar wil Samsung voorlopig de app nog niet vrijgeven voor belgische (vlaamse) smarthubs.
Om je SH in andere taal te zetten toets je deze combo in: FF (fast forward), 2, 8, 9, RW (rewind).
Waarschuwing: je apps verdwijnen en je krijgt de default NL apps. Je kan de meeste wel terugvinden in de NL store en terug installeren uiteraard.
Of je nu de belgische of nederlandse netflix content krijgt, weet ik niet. Dat moet ik nog eens uitzoeken. Voor alle duidelijkheid: ik werk niet met vpn's of andere ip relocate mechanismen. Enkel de SH in NL modus zodat je tenminste de app kunt gebruiken.
Heb zonet contact gehad met de Samsung Live Chat om dit aan te kaarten. Ze zijn ervan op de hoogte dat de Netflix App nog niet beschikbaar is in Belgie maar men doet er alles aan om deze zo snel mogelijk beschikbaar te maken. Het advies was om regelmatig de Smart Hub een reset te geven (default password is 0000).
Edit: nog wat extra informatie verkregen via Samsung Customer Support
Edit: nog wat extra informatie verkregen via Samsung Customer Support
De Netflix app is 2 weken geleden geintroduceerd voor de Samsung klanten in Belgie. Van de app-ontwikkelaar Netflix hebben wij informatie gekregen dat de uitrol van hun app enige vertraging heeft opgelopen. Het kan daarom nog even duren voordat Belgische eindgebruikers deze app ingeladen krijgen in hun smart tv. Het is nog niet bekend wanneer u hier gebruik van kunt maken.
[ Voor 42% gewijzigd door Ravefiend op 30-09-2014 17:08 ]
Anoniem: 119565
Is dat ook voor de 6530? Die krijg ik namelijk volgende weekvirtua69 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:07:
Had ook geen netflix, echter na een update wel, als je trouwens een blueray speler neemt van Samsung staan daar ook de Samsung apps op en kan je ook netflix gebruiken
Anders moet ik het via m'n tablet naar de tv casten...
Het Smarttv gedeelte van de D-serie vindt ik persoonlijk erg traag en stroperig te bedienen.Anoniem: 119565 schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:06:
[...]
Is dat ook voor de 6530? Die krijg ik namelijk volgende week![]()
Anders moet ik het via m'n tablet naar de tv casten...
Ik raadt een chromecast aan.
Heb zelf een 46D8000 waarvan het panel vervangen j.l.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat de zilveren rand aan de onderkant los laat van het panel ?
Heeft iemand hiermee ervaring of is dit een productie fout.
Alvast bedankt.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat de zilveren rand aan de onderkant los laat van het panel ?
Heeft iemand hiermee ervaring of is dit een productie fout.
Alvast bedankt.
Die rand zit toch niet aan het panel vast, is na mijn weten een losse rand dus er zal iets niet goed vast gezet zijn.
Mmm aan de onderkant van het scherm kan ik paneel iets naar binnen drukken terwijl de zijkanten mooi tegen de rand aan vast zitten. Mijn oud panel had dit niet. Dus volgens mij is die zilveren rand vast geplakt aan het panel zoals ik het zieAnoniem: 427085 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:00:
Die rand zit toch niet aan het panel vast, is na mijn weten een losse rand dus er zal iets niet goed vast gezet zijn.
Zie foto:

[ Voor 25% gewijzigd door limboconnect op 27-12-2014 12:17 ]
Zie http://www.homecinemamaga...-meer-met-oude-smart-tvs/. YouTube-applicatie werkt straks niet meer met smart tv’s uit 2012 of eerder. Ik wacht af.....
[ Voor 26% gewijzigd door Rallye op 17-02-2015 20:13 ]
Ik ook de software op de 2011 tv's zijn rete traag en onpraktisch te bedienen.virtua69 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:42:
Gebruik standaard chromecast 😀
Gaat weer lekker! Gebruik zelf de app hier vrij weinig. Maar ken genoeg mensen die dat wel doen.Rallye schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:12:
Zie http://www.homecinemamaga...-meer-met-oude-smart-tvs/. YouTube-applicatie werkt straks niet meer met smart tv’s uit 2012 of eerder. Ik wacht af.....
Inderdaad is (achteraf) de implementatie van het smart-TV gebeuren bij onze Samsung niet helemaal geslaagd. Met name het feit dat alle toepassingen volkomen apart staan van het TV-kijken, zorgt ervoor dat je ze niet automatisch gebruikt. Toch blijf ik het vreemd vinden dat blijkbaar de verwachting leeft dat je elke drie à vier jaar een nieuwe TV koopt.
Vanaf 2012 hopen ze gewoon dat je een EVO kit koopt, kreeg in 2014 al te horen dat mijn 2012 TV te oud was voor de laatste update's van o.a Netflix.
Lachertje inderdaad. Als ik in 2012 kon kiezen tussen geld er af zonder smarthub had ik dat direct gedaan. Beter voegt Samsung nu een optie toe aan de tv "Delete smarthub" ben ik meteen van die rommel af.Anoniem: 427085 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:51:
Vanaf 2012 hopen ze gewoon dat je een EVO kit koopt, kreeg in 2014 al te horen dat mijn 2012 TV te oud was voor de laatste update's van o.a Netflix.
Raspberry pi 2 icm Kodi + Chromecast.
Ik heb ook de D6530. Nu heb ik de Netflix app geinstalleerd alleen blijft deze steeds verbinden. Iemand ervaring met de Netflix app op deze televisie? Ik heb het geprobeerd met de 8.8.8.8 DNS van Google, maar ook dit had geen effect.
Ik heb de app er ook op gehad maar geen enkele truuk werkt. Blijft verbinden. Ik doe het nu via een chromecast. En dat werkt super.Larry schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:51:
Ik heb ook de D6530. Nu heb ik de Netflix app geinstalleerd alleen blijft deze steeds verbinden. Iemand ervaring met de Netflix app op deze televisie? Ik heb het geprobeerd met de 8.8.8.8 DNS van Google, maar ook dit had geen effect.
Anoniem: 669588
Ik had het probleem dat ik de Netflix app niet kon downloaden op mijn UE46D8000 Samsung tv. Na zoeken en hier ook lezen en nog meer zoeken zonder resultaat, heb ik het even laten rusten.
De oplossing: eerst moet de firmware van de tv geupgrade worden. Dit kan enkel via USB (mijn tv is met internet verbonden via een kabel - gaat sneller dan wifi - en via deze weg lukt het niet).
Hier kan je dit downloaden: http://www.samsung.com/nl/support/model/UE46D8000YSXXH
je moet dan dit bestand downloaden:
Upgrade File(USB type)
All OS, 130.71 MB, exe, MULTI LANGUAGE
Versie : T-GAP8DEUC-1031.1
2014.05.28 tooltipbox
Bij het bestand zitten er ook instructies hoe je dit moet toepassen, ofwel staan ze hier nog eens:
How to prepare the USB Memory Drive
Please check Firmware name of your TV Monitor before upgrading (OSD > Support > Contact Samsung)
1. Save the firmware file from Samsung.com onto your computer.
File Name :T-GAP8DEUC_1031.1
2. Connect the USB Memory Drive to the USB port of your PC.
Copy the file onto the USB Memory Drive.
3. Go to the USB Memory Drive and then double click the file.
4. Press the "Install" button.
5. Unzipping is in progress.
6. After completing, please press the"OK" and "Close" button.
7. A folder containing the firmware files has been added to the USB memory drive.
Folder Name : T-GAP8DEUC
8. Safely disconnect the USB memory drive by right clicking the green check mark on the taskbar and then left click"Safely Remove".
OPGEPAST:
Als je dit bij de UE46D8000 (of een ander D model) wil doen, mag je niet naar smarthub gaan. Zet gewoon je tv aan - vervolgens druk je op menu van je afstandsbediening en dan ga je naar 'ondersteuning' - 'software upgrade' - en vervolgens kies je voor de usb (die al in je tv zit). Hij zal deze nu zoeken en eraan beginnen. Als hij gedaan heeft met deze upgrade, dan druk je op smarthub, en dan zal deze zich normaal gezien automatisch moeten updaten. Eens dit achter de rug is werden al je persoonlijke instellingen normaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar moet je ook de netflix app zichtbaar geworden zijn tussen de overige samsung apps (bij de video apps)
De oplossing: eerst moet de firmware van de tv geupgrade worden. Dit kan enkel via USB (mijn tv is met internet verbonden via een kabel - gaat sneller dan wifi - en via deze weg lukt het niet).
Hier kan je dit downloaden: http://www.samsung.com/nl/support/model/UE46D8000YSXXH
je moet dan dit bestand downloaden:
Upgrade File(USB type)
All OS, 130.71 MB, exe, MULTI LANGUAGE
Versie : T-GAP8DEUC-1031.1
2014.05.28 tooltipbox
Bij het bestand zitten er ook instructies hoe je dit moet toepassen, ofwel staan ze hier nog eens:
How to prepare the USB Memory Drive
Please check Firmware name of your TV Monitor before upgrading (OSD > Support > Contact Samsung)
1. Save the firmware file from Samsung.com onto your computer.
File Name :T-GAP8DEUC_1031.1
2. Connect the USB Memory Drive to the USB port of your PC.
Copy the file onto the USB Memory Drive.
3. Go to the USB Memory Drive and then double click the file.
4. Press the "Install" button.
5. Unzipping is in progress.
6. After completing, please press the"OK" and "Close" button.
7. A folder containing the firmware files has been added to the USB memory drive.
Folder Name : T-GAP8DEUC
8. Safely disconnect the USB memory drive by right clicking the green check mark on the taskbar and then left click"Safely Remove".
OPGEPAST:
Als je dit bij de UE46D8000 (of een ander D model) wil doen, mag je niet naar smarthub gaan. Zet gewoon je tv aan - vervolgens druk je op menu van je afstandsbediening en dan ga je naar 'ondersteuning' - 'software upgrade' - en vervolgens kies je voor de usb (die al in je tv zit). Hij zal deze nu zoeken en eraan beginnen. Als hij gedaan heeft met deze upgrade, dan druk je op smarthub, en dan zal deze zich normaal gezien automatisch moeten updaten. Eens dit achter de rug is werden al je persoonlijke instellingen normaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar moet je ook de netflix app zichtbaar geworden zijn tussen de overige samsung apps (bij de video apps)
De app is wel zichtbaar en geïnstalleerd, maar hij verbind niet met Netflix zelf. Dat is het grote probleem.Anoniem: 669588 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:39:
Eens dit achter de rug is werden al je persoonlijke instellingen normaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar moet je ook de netflix app zichtbaar geworden zijn tussen de overige samsung apps (bij de video apps)
Anoniem: 135867
Hoi ik heb problemen met 3D weer gave van titels met rechter oog eerst.
Voorbeelden van de film met rechter oog eerst:
Sammy's avonturen 1 en 2
Dolphin Tale 1 en 2
Prometheus
Edge Of Tomorrow
Ice age Age 4
De meeste 3D blu-ray's worden uitgegeven met Linker oog eerst.
Dan is er wel een optie om Linker oog te wisselen met rechter oog
Maar volgens mij moet de TV toch rechter oog eerst, toch ook kunnen ondersteunen of zie ik dat verkeerd?
Voorbeelden van de film met rechter oog eerst:
Sammy's avonturen 1 en 2
Dolphin Tale 1 en 2
Prometheus
Edge Of Tomorrow
Ice age Age 4
De meeste 3D blu-ray's worden uitgegeven met Linker oog eerst.
Dan is er wel een optie om Linker oog te wisselen met rechter oog
Maar volgens mij moet de TV toch rechter oog eerst, toch ook kunnen ondersteunen of zie ik dat verkeerd?
Ik krijg als ik op de 3D knop van de televisie druk drie opties (2D -> 3D en verticale of horizontale weergave van het 3D beeld (moeilijk uit te leggen, maar dit zie je direct als je het zelf even bekijkt). Mijn ervaring is dat ongeacht welke van de laatste twee opties je gebruikt, de televisie 3D *lijkt* weer te geven. Echter, ik ben er inmiddels wel achter gekomen (bij Avatar, dat heel mooie 3D effecten heeft) dat als je de *verkeerde* keuze maakt, het 3D beeld bepaald niet overhoudt. Diepte is er dan nauwelijks te zien. Ik dacht aanvankelijk dat het aan de DVD speler lag, maar daar heeft het dus niets mee te maken. Je moet op via de afstandsbedineing van de TV zelf de juiste 3D weergave kiezen.
verkeerde topic
[ Voor 93% gewijzigd door Mars18 op 22-06-2015 08:18 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
nieuwe firmware update voor UE40D8000 versie 1033.2
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40D8000YSXXH
Heb de D8000 gehad, prachtige tv, maar begaf het spontaan na vier jaar dienst. Het led paneel bleek kapot te zijn en dat terwijl de tv max drie uur per dag aanstond.
Gelukkig heb ik nu de ue55hu7500. Wereld van verschil!
Gelukkig heb ik nu de ue55hu7500. Wereld van verschil!
Dat lees ik nu pas. Meteen maar weer uitgevoerd, in de hoop dat het niets verruineert wat ik graag behouden had. Het gaat deze keer trouwens ook goed via internet. Het is mij menigmaal gebeurd dat ik de firmware slechts via USB kon overdragen. Zal weer eens proberen ergens wat te vinden.chanelboris schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:12:
nieuwe firmware update voor UE40D8000 versie 1033.2
Hi,
ik heb een UE40D7000 waarvan de afstandsbediening defect is. Eigenlijk wil ik weer een originele samsung afstandsbediening. Weet iemand of dit ook mogelijk is?
ik heb een UE40D7000 waarvan de afstandsbediening defect is. Eigenlijk wil ik weer een originele samsung afstandsbediening. Weet iemand of dit ook mogelijk is?
Anoniem: 545455
p.m mij even welke kleur en wij kunnen ze voor je bestellen.
origineel wel te verstaan!
origineel wel te verstaan!
the Runningman schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:16:
Hi,
Ik heb via marktplaats een namaak afstandsbediening gekocht. Wat is er bij jou stuk gegaan als ik vragen mag? Bij ons het middelste knopje, de enter zeg maar.
De namaakversie valt mee qua prijs - de look & feel is weliswaar minder goed maarja alle waarde naar z'n geld.
De namaakversie valt mee qua prijs - de look & feel is weliswaar minder goed maarja alle waarde naar z'n geld.
Ik heb een beeldprobleem met mijn Samsung UE46D8000. Aan de linkerkant van het scherm zitten verticale strepen van in totaal zo'n 10 cm breed. Helemaal tegen de rand aan is de streep alle kleuren van de regenboog. De strepen zijn vooral zichtbaar wanneer het beeld rood, groen of blauw. Zie bijgevoegde foto's.
http://imgur.com/LqKECkM
http://imgur.com/TZPGXgM
Mijn tv is bijna 4 jaar oud en heb geen extra garantie. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand tips hoe dit te regelen met samsung. Heb geen zin in reparatiekosten van 500 euro. Mij tv destijds voor 1700 euro gekocht (standaardprijs was 2000 euro). Ging er wel een beetje van uit wanneer je zoveel geld voor een tv betaalt, dat deze wel langer als 4 jaar mee gaat zonder extra kosten.
Mijn tv is bijna 4 jaar oud en heb geen extra garantie. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand tips hoe dit te regelen met samsung. Heb geen zin in reparatiekosten van 500 euro. Mij tv destijds voor 1700 euro gekocht (standaardprijs was 2000 euro). Ging er wel een beetje van uit wanneer je zoveel geld voor een tv betaalt, dat deze wel langer als 4 jaar mee gaat zonder extra kosten.
En dat is ook zeker het geval. In tegenstelling tot wat veel consumenten denken, geldt in Nederland niet de Europese Garantie van 2 jaar maar een garantietermijn afgestemd op de verwachte levensduur van een apparaat. Voor een televisie van een dergelijk bedrag mag je dus ook zeker verwachten dat deze langer dan 4 jaar probleemloos werkt en je kunt daarom nog altijd aanspraak maken op de garantie. Deze garantie dien je wel te claimen bij de verkoper en niet de fabrikant omdat dit geen fabrieksgarantie (meestal 1 of 2 jaar) betreft maar consumentengarantie.Zmokkie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:56:
Ik heb een beeldprobleem met mijn Samsung UE46D8000. Aan de linkerkant van het scherm zitten verticale strepen van in totaal zo'n 10 cm breed. Helemaal tegen de rand aan is de streep alle kleuren van de regenboog. De strepen zijn vooral zichtbaar wanneer het beeld rood, groen of blauw. Zie bijgevoegde foto's.
Ga wel eerst even na of het probleem ook echt door het toestel zelf wordt veroorzaakt en sluit andere apparatuur uit. Zo voorkom je dat de verkoper je alsnog met een factuur voor de gemaakte kosten stuurt.
Meld je tv aan, valt onder coulance. zoals in je andere post vermeld zal je panel vervangen moeten worden.
bekend probleem
bekend probleem
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 545455 op 09-10-2015 12:12 ]
Ik heb een samsung D6200 uit 2011, sindskort is ineens mijn FOX sports app verdwenen uit de smarthub. Met deze app keek ik de wedstrijden altijd live op mijn tv door in te loggen. Na wat gemail met FOX kreeg ik te horen dat tv's van voor 2012 niet meer ondersteund worden voor deze app, terwijl het eerst prima werkte. Lekker dan!
Heeft iemand toevallig nog de oude (of nieuwe??) app software liggen zodat ik deze handmatig op mijn tv kan installeren??
Heeft iemand toevallig nog de oude (of nieuwe??) app software liggen zodat ik deze handmatig op mijn tv kan installeren??
en aans löpt wa vast
En waar zou je die volgens jou aanmelden?Anoniem: 545455 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:11:
Meld je tv aan, valt onder coulance. zoals in je andere post vermeld zal je panel vervangen moeten worden.
bekend probleem
Mijn D7000 uit 2011 heeft namelijk hetzelfde probleem, en het wordt ook met de week erger.
Ik kan alleen de bol.com factuur niet vinden en hij is ooit gekocht met een account waar ik geen toegang meer toe heb.
In 2012 is het panneel ook al eens vervangen. Toen waren het horizontale strepen
zonder aankoop factuur kan je geen coulance claim indienen, wordt als eerst nagevraagd.frickY schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:03:
[...]
En waar zou je die volgens jou aanmelden?
Mijn D7000 uit 2011 heeft namelijk hetzelfde probleem, en het wordt ook met de week erger.
Ik kan alleen de bol.com factuur niet vinden en hij is ooit gekocht met een account waar ik geen toegang meer toe heb.
In 2012 is het panneel ook al eens vervangen. Toen waren het horizontale strepen
Maar als ik die straks gevonden heb, dan wat?
De Samsung Live Chat medewerker wilde best een reparatie afspraak voor me maken, maar de kosten zouden voor eigen rekening zijn.
Ik zie op internet overigens een aantal mensen die het hebben opgelost door de TV open te maken en een van de printplaten wat te forceren.
Anderen zeggen weer dat dit soort symptomen door "stervende" transistors/diodes/drivers op het LCD panel zelf komen
De Samsung Live Chat medewerker wilde best een reparatie afspraak voor me maken, maar de kosten zouden voor eigen rekening zijn.
Ik zie op internet overigens een aantal mensen die het hebben opgelost door de TV open te maken en een van de printplaten wat te forceren.
Anderen zeggen weer dat dit soort symptomen door "stervende" transistors/diodes/drivers op het LCD panel zelf komen
je hebt altijd een stukje eigen kosten, maar coulance houdt in dat samsung ook een stukje meebetaald.
aanmelden via samsung, en Selectro zal langs komen en afhandelen
aanmelden via samsung, en Selectro zal langs komen en afhandelen
Ik heb standaard altijd de ondertitels aanstaan. Ik merk echter dat dit niet meer werkt op de HD kanalen (npo 1,2,3) van Ziggo (oud UPC). Hebben meer mensen hier last van?
Voor degenen die een satellietschotel aan hun TV hebben hangen even het volgende. Ik heb 4 LNB's op de schotel staan had inmiddels wel 5000 zenders in de TV opgeslagen.
De laatste maanden ging het TV kijken niet best: ik startte de TV, kreeg dan soms even (enkele seconden) beeld op de laatste zender die ik activeerde. Vervolgens bevroor het beeld en werd het beeld zwart. Geen beeld dus (zender niet beschikbaar). Switchen naar andere zenders hielp niet, die bleven ook zwart, ook al betrof het een andere satelliet.
Zette ik de TV uit en vervolgens weer aan dan kwam er wel beeld. Dat beeld bleef dan aan, ook en zappen naar andere zenders was eveneens weer mogelijk. Het feit dat alles uiteindelijk dus wel werkte maakte dat ik het een tijdje lang maar heb gelaten zoals het was. Maar vorige week had ik er toch genoeg van, dus ben ik eens op zoek gegaan naar de oorzaak.
Het eigenaardige probleem bleek niet op te lossen met een nieuwe Disecq switch. Kabel was ook goed en met het veranderen van de menu instellingen op de TV kwam ik ook niet verder.
Dan ga je toch denken aan de TV zelf en de goedkoopste manier om van het probleem af te komen. De oplossing blijkt gelukkig én simpel én goedkoop: je moet de TV resetten en alle zenders opnieuw inscannen.
Dit laatste betekent dat een hoop ruimte op de TV vrijkomt, want veel kanalen zijn - b.v. t.g.v. transponderwissel - natuurlijk dubbel ingelezen en vervolgens ook niet meer te wissen.
Hoewel je na het opnieuw inscannen natuurlijk ook alle "favorieten" opnieuw moet organiseren (uren werk dus), blijkt dat ik nu bij het aanzetten van de TV weer probleemloos beeld krijg. M.a.w.: de TV heeft dus geen "reset" meer nodig via "aan" en "uit" en vervolgens weer "aan" zetten.
Kortom: ik ben nog steeds zeer tevreden over de TV. En ook erg blij dat ik het er destijds gewoon maar eens op gewaagd heb er een "Duitse" TV (mét HbbTV) van te maken. Daar komt ook steeds meer van beschikbaar
De laatste maanden ging het TV kijken niet best: ik startte de TV, kreeg dan soms even (enkele seconden) beeld op de laatste zender die ik activeerde. Vervolgens bevroor het beeld en werd het beeld zwart. Geen beeld dus (zender niet beschikbaar). Switchen naar andere zenders hielp niet, die bleven ook zwart, ook al betrof het een andere satelliet.
Zette ik de TV uit en vervolgens weer aan dan kwam er wel beeld. Dat beeld bleef dan aan, ook en zappen naar andere zenders was eveneens weer mogelijk. Het feit dat alles uiteindelijk dus wel werkte maakte dat ik het een tijdje lang maar heb gelaten zoals het was. Maar vorige week had ik er toch genoeg van, dus ben ik eens op zoek gegaan naar de oorzaak.
Het eigenaardige probleem bleek niet op te lossen met een nieuwe Disecq switch. Kabel was ook goed en met het veranderen van de menu instellingen op de TV kwam ik ook niet verder.
Dan ga je toch denken aan de TV zelf en de goedkoopste manier om van het probleem af te komen. De oplossing blijkt gelukkig én simpel én goedkoop: je moet de TV resetten en alle zenders opnieuw inscannen.
Dit laatste betekent dat een hoop ruimte op de TV vrijkomt, want veel kanalen zijn - b.v. t.g.v. transponderwissel - natuurlijk dubbel ingelezen en vervolgens ook niet meer te wissen.
Hoewel je na het opnieuw inscannen natuurlijk ook alle "favorieten" opnieuw moet organiseren (uren werk dus), blijkt dat ik nu bij het aanzetten van de TV weer probleemloos beeld krijg. M.a.w.: de TV heeft dus geen "reset" meer nodig via "aan" en "uit" en vervolgens weer "aan" zetten.
Kortom: ik ben nog steeds zeer tevreden over de TV. En ook erg blij dat ik het er destijds gewoon maar eens op gewaagd heb er een "Duitse" TV (mét HbbTV) van te maken. Daar komt ook steeds meer van beschikbaar
Laatst ook weer een update binnengekregen op mijn 40D6750. Wat er nu echt veranderd is weet ik niet maar SocialTV gaat/is verdwenen in het smarttv gedeelte
Betreft: Netflix App en ondertitels
Hoi!
Twee vraagjes waarvan er eentje eigenlijk niet thuishoort in dit topic.
Ik heb een UE46D8000 en gebruik sinds kort de Netflix-App. De ondertiteling is bij mij geel. Is dat aan te passen en zo ja, hoe?
De Netflix-app op een Apple TV (3e generatie) werkt erg goed en intuïtief. Zeker een stuk beter als die op m'n D8000. Weet iemand of er in Tizen een vergelijkbare Netflix-app zit? Of lijkt deze meer op die van de D8000?
Ben benieuwd!
Hoi!
Twee vraagjes waarvan er eentje eigenlijk niet thuishoort in dit topic.
Ik heb een UE46D8000 en gebruik sinds kort de Netflix-App. De ondertiteling is bij mij geel. Is dat aan te passen en zo ja, hoe?
De Netflix-app op een Apple TV (3e generatie) werkt erg goed en intuïtief. Zeker een stuk beter als die op m'n D8000. Weet iemand of er in Tizen een vergelijkbare Netflix-app zit? Of lijkt deze meer op die van de D8000?
Ben benieuwd!
Hallo,
Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een ue55D7000. Deze begon de laatste tijd steeds vaker vanzelf aan en uit te gaan. Nu is het echter zo ver gekomen dat hij helemaal niet meer aangaat maar alleen het klik geluid laat horen en met het lampje knippert. Ik vreesde het ergste en na het lezen over mensen met soortgelijke problemen die het nooit hebben kunnen oplossen werden mijn vermoedens bevestigd
. Het probleem lijkt zich zelfs af te spelen binnen verschillende generaties televisies. Nu vroeg ik mij af of misschien hier iemand een soortgelijk probleem heeft kunnen oplossen en zo ja hoe? Het is natuurlijk belachelijk dat een tv die niet eens zo heel veel gebruikt werd zo snel kapot zou gaan.
Alvast bedankt.
Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een ue55D7000. Deze begon de laatste tijd steeds vaker vanzelf aan en uit te gaan. Nu is het echter zo ver gekomen dat hij helemaal niet meer aangaat maar alleen het klik geluid laat horen en met het lampje knippert. Ik vreesde het ergste en na het lezen over mensen met soortgelijke problemen die het nooit hebben kunnen oplossen werden mijn vermoedens bevestigd
Alvast bedankt.
Dit ligt waarschijnlijk aan het voedingsbord waarvan de eelco's het weer eens begeven hebben. Als je handig bent kun je dit zelf makkelijk vervangen. Je zou eerst is kunnen kijken door de achterkant van de tv los te halen en het voedingsbord te bestuderen. Zie je hier kapotte of bolle staande eelco's op, dan weet je het zeker. Een nieuw voedingsbord hoeft niet echt duur te zijn. Je moet wel zeker weten dat je een voedingsbord op te kop weet te tikken die bij jou tv aansluit. Op het voedingsbord zit een sticker met een barcode. Als je deze door google heen trekt, krijg je verschillende verkoopadressen die jou bord kunnen leveren. Succes!Fredje7 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:29:
Hallo,
Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een ue55D7000. Deze begon de laatste tijd steeds vaker vanzelf aan en uit te gaan. Nu is het echter zo ver gekomen dat hij helemaal niet meer aangaat maar alleen het klik geluid laat horen en met het lampje knippert. Ik vreesde het ergste en na het lezen over mensen met soortgelijke problemen die het nooit hebben kunnen oplossen werden mijn vermoedens bevestigd. Het probleem lijkt zich zelfs af te spelen binnen verschillende generaties televisies. Nu vroeg ik mij af of misschien hier iemand een soortgelijk probleem heeft kunnen oplossen en zo ja hoe? Het is natuurlijk belachelijk dat een tv die niet eens zo heel veel gebruikt werd zo snel kapot zou gaan.
Alvast bedankt.
Bedankt voor je antwoord blueface. Zojuist is inderdaad bevestigd dat het om het voedingsbord gaat. De tv begon opeens weer te werken en in die tijd heb ik meteen een factory reset gedaan
. Vijf minuten later hoor ik doodleuk een luid gekraak uit de tv komen en de hele woonkamer begint te stinken naar gesmolten plastic
. Natuurlijk snel de tv uit het stopcontact gehaald en hem opengemaakt. De oorzaak lijkt een slechte soldeerverbinding te zijn en deze heb ik even verwarmt met een soldeerijzer. De tv lijkt nu te werken maar een vervanging voor het voedingsbord is in ieder geval onderweg. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat zoiets gebeurd en het leek ook niet iets dat slechts een keer zou gebeuren waarna het bord zichzelf helemaal zou uitschakelen. Als het geluid van de tv had aangestaan zou ik het niet gehoord hebben.
Ook de foto's wil ik jullie niet ontzeggen.

Het is inderdaad jammer dat Samsung blijft bezuinigen op hun voedingsbron. Dit speelt al jaren bij de Tv's van Samsung. Wees blij dat je thuis was toen het plastic smolt. Die foto's wordt je inderdaad niet vrolijk van.Fredje7 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:03:
Bedankt voor je antwoord blueface. Zojuist is inderdaad bevestigd dat het om het voedingsbord gaat. De tv begon opeens weer te werken en in die tijd heb ik meteen een factory reset gedaan. Vijf minuten later hoor ik doodleuk een luid gekraak uit de tv komen en de hele woonkamer begint te stinken naar gesmolten plastic
. Natuurlijk snel de tv uit het stopcontact gehaald en hem opengemaakt. De oorzaak lijkt een slechte soldeerverbinding te zijn en deze heb ik even verwarmt met een soldeerijzer. De tv lijkt nu te werken maar een vervanging voor het voedingsbord is in ieder geval onderweg. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat zoiets gebeurd en het leek ook niet iets dat slechts een keer zou gebeuren waarna het bord zichzelf helemaal zou uitschakelen. Als het geluid van de tv had aangestaan zou ik het niet gehoord hebben.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mag ik vragen waar je het nieuwe voedingsbord besteld hebt en wat je betaald hebt?
Ik heb nog geen keuze gemaakt aangezien er verschillende versies in omloop lijken te zijn.blueface schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:01:
[...]
Het is inderdaad jammer dat Samsung blijft bezuinigen op hun voedingsbron. Dit speelt al jaren bij de Tv's van Samsung. Wees blij dat je thuis was toen het plastic smolt. Die foto's wordt je inderdaad niet vrolijk van.
Mag ik vragen waar je het nieuwe voedingsbord besteld hebt en wat je betaald hebt?
Op mijn voedingsbord staat BN44-00428B (PD55B2_BHS).
Dit is dan precies mijn voedingsbord:
http://www.cradeal.com/in...uct_info&products_id=1362
Bij deze staat een foto van BN44-00428A (PD55B2_BSM)
http://tinyurl.com/hknrp4y
De heat spreaders zijn duidelijk anders maar de aansluitingen lijken overeen te komen.
Vervolgens zijn er ook veelal Chinese websites die beweren dat de versies gelijk zijn:
http://tinyurl.com/zjadfll
Een Nederlandse webshop heb ik nog niet gevonden. Ik zal nog wel wat meer moeten gaan zoeken voordat ik er zeker van ben dat ik het juiste onderdeel koop. Een nieuw onderdeel lijkt mij ook het best.
Waarom claim je eigenlijk geen garantie? In Nederland heb je garantie op de verwachte levensduur van een apparaat, wat voor een dergelijk toestel zeker 5 jaar is. Aangezien het toestel maximaal 4,5 jaar oud is, zou je dus zeker nog garantie moeten krijgen. Helemaal als het gaat om de voeding.Fredje7 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:52:
[...]
Ik heb nog geen keuze gemaakt aangezien er verschillende versies in omloop lijken te zijn.
De heat spreaders zijn duidelijk anders maar de aansluitingen lijken overeen te komen.
Vervolgens zijn er ook veelal Chinese websites die beweren dat de versies gelijk zijn:
Een Nederlandse webshop heb ik nog niet gevonden. Ik zal nog wel wat meer moeten gaan zoeken voordat ik er zeker van ben dat ik het juiste onderdeel koop. Een nieuw onderdeel lijkt mij ook het best.
Waarom claim je eigenlijk geen garantie? In Nederland heb je garantie op de verwachte levensduur van een apparaat, wat voor een dergelijk toestel zeker 5 jaar is. Aangezien het toestel maximaal 4,5 jaar oud is, zou je dus zeker nog garantie moeten krijgen. Helemaal als het gaat om de voeding.Fredje7 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:52:
[...]
Ik heb nog geen keuze gemaakt aangezien er verschillende versies in omloop lijken te zijn.
Ik zal Samsung zeker nog contacteren en ze de foto's laten zien, maar ik heb zelf nog nooit van een garantietermijn van 5 jaar gehoord. Het lijkt mij dat ik dan waarschijnlijk erg veel moeite zal moeten doen met geen garantie op enig resultaat. Zelfs al zouden zij bereid zijn bijvoorbeeld de helft van een reparatie te vergoeden, dan is het zelf kopen en vervangen van een voedingsbord voor rond de 120 euro bijna zeker een goedkopere optie.Dimens schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:10:
[...]
Waarom claim je eigenlijk geen garantie? In Nederland heb je garantie op de verwachte levensduur van een apparaat, wat voor een dergelijk toestel zeker 5 jaar is. Aangezien het toestel maximaal 4,5 jaar oud is, zou je dus zeker nog garantie moeten krijgen. Helemaal als het gaat om de voeding.
[ Voor 18% gewijzigd door Fredje7 op 17-01-2016 17:55 ]
Je zult dan ook geen garantie moeten claimen bij Samsung maar bij de verkoper, die heeft zich immers te houden aan de consumentengarantie die in Nederland geldt. De fabrikant mag eigen regels opstellen en dan geldt dat je geen garantie meer kan claimen bij Samsung.Fredje7 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:54:
[...]
Ik zal Samsung zeker nog contacteren en ze de foto's laten zien, maar ik heb zelf nog nooit van een garantietermijn van 5 jaar gehoord. Het lijkt mij dat ik dan waarschijnlijk erg veel moeite zal moeten doen met geen garantie op enig resultaat. Zelfs al zouden zij bereid zijn bijvoorbeeld de helft van een reparatie te vergoeden, dan is het zelf kopen en vervangen van een voedingsbord voor rond de 120 euro bijna zeker een goedkopere optie.
Zie ook: https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa & http://www.radartv.nl/uit...levensduur-van-apparaten/
Je kunt proberen bij je verkoooppunt nog een deel garantie te claimen.Fredje7 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:54:
[...]
Ik zal Samsung zeker nog contacteren en ze de foto's laten zien, maar ik heb zelf nog nooit van een garantietermijn van 5 jaar gehoord. Het lijkt mij dat ik dan waarschijnlijk erg veel moeite zal moeten doen met geen garantie op enig resultaat. Zelfs al zouden zij bereid zijn bijvoorbeeld de helft van een reparatie te vergoeden, dan is het zelf kopen en vervangen van een voedingsbord voor rond de 120 euro bijna zeker een goedkopere optie.
Had op www.samsungonderdelen.com gekeken die is ie een stuk duurder. Deze onderdelen komen van selectro vandaan. Vindt de prijs wel schandalig voor het voedingsbord. 192 euro. Die andere website die je noemde is de bovenste een amerikaanse versie. Die zou ik niet nemen. Op ebay staan ook nog wel eens goede deals.
Ik heb een probleem met mijn 46D7000 gekocht in Augustus 2012. Ik krijg een blauwe streep aan de zijkant van het scherm.
Ik heb eerder in dit forum gelezen dat dit vaker voor komt bij een 46D8000.
Maar mijn vraag is nu komt dit ook veel vaker voor bij de 46D7000. Hebben ze hier ook een coulance regeling voor? En weet iemand hoe ik het beste contact kan leggen met Samsung. Dat ik direct bij de juiste persoon/afdeling zit.
Groet,
Niels.
Maar mijn vraag is nu komt dit ook veel vaker voor bij de 46D7000. Hebben ze hier ook een coulance regeling voor? En weet iemand hoe ik het beste contact kan leggen met Samsung. Dat ik direct bij de juiste persoon/afdeling zit.
Groet,
Niels.
Direct boven je gaat het over garanties.lammiehier schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:12:
Ik heb een probleem met mijn 46D7000 gekocht in Augustus 2012. Ik krijg een blauwe streep aan de zijkant van het scherm.
Groet,
Niels.
Ja dat klopt. Maar mijn vraag is ook. Of het bij mijn type voorkomt. En of hier uberhaupt een coulance regeling is rechtstreeks bij Samsung voor dit model.
Omdat ik dat eerder in dit forum wel zoiets zag voor een ander model. En of iemand dan weet wat de juiste afdeling is die ik kan contacteren.
Waarom zou je een coulanceregeling willen bij Samsung - indien die er al zou zijn - als je nog garantie hebt bij de verkoper?lammiehier schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:56:
[...]
Ja dat klopt. Maar mijn vraag is ook. Of het bij mijn type voorkomt. En of hier uberhaupt een coulance regeling is rechtstreeks bij Samsung voor dit model.
Omdat ik dat eerder in dit forum wel zoiets zag voor een ander model. En of iemand dan weet wat de juiste afdeling is die ik kan contacteren.
Anoniem: 692591
Het zou mooi zijn als er de mogelijkheid bestond om Tizen op mijn 40D6750 te flashen maar dat zal wel niet meer tot de mogelijkheden behoren.