Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 16:51
Mijn 8000 geeft ook wel eens een netwerkerror. Gewoon nogeens proberen helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 23:16
Ja, zonder problemen. Ook nog nooit problemen gehad met ondertitels of formaten. Via DLNA (Twonky bijvoorbeeld) had ik wel eens problemen als "file format not supported" op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
WouterHelm schreef op zondag 30 juni 2013 @ 09:12:
[...]

Ja, zonder problemen. Ook nog nooit problemen gehad met ondertitels of formaten. Via DLNA (Twonky bijvoorbeeld) had ik wel eens problemen als "file format not supported" op mijn TV.
Kwestie van de goede bestanden binnenharken toch? :) Voor mij is het alleen een probleem met mn gopro filmpjes die op een te hoge framerate worden opgenomen wat mijn tv niet aankan. (50fps werkt helaas niet)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nu Netflix naar Nederland komt, komt bij mij de vraag op of Samsung de Netflix-app ook in Nederland voor onze, inmiddels wat oudere, toestellen beschikbaar zal stellen. In andere landen is zo'n app er al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532004

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Samsung UEd6500 tv. Hij wil namelijk via het menu niet updaten (online, usb en kanaal) en blijft hardnekkig op 001018 staan ik blijf de melding krijgen dat er geen software update beschikbaar is (online) en bij usb dat er geen bestand voor bijwerken beschikbaar is.

Na een livechat met Samsung een paar maanden terug, heb ik vandaag voor de 2e keer n.a.v. een telefonisch gesprek met de helpdesk per usb (FAT32) geprobeerd te updaten, maar zonder succes. M'n televisie blijft zeggen dat er geen bestand voor bijwerken beschikbaar is.
Hierna heb ik m'n televisie gereset (20 seconden exit knop). Daarna alles opnieuw geïnstalleerd en nogmaals geprobeerd de software upgrade uit te voeren (via online, kanaal en usb). Zonder succes.
Heb Samsung weer gemaild, maar wellicht hebben jullie in de tussentijd nog een goed idee?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 17:37
Anoniem: 532004 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:13:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Samsung UEd6500 tv. Hij wil namelijk via het menu niet updaten (online, usb en kanaal) en blijft hardnekkig op 001018 staan ik blijf de melding krijgen dat er geen software update beschikbaar is (online) en bij usb dat er geen bestand voor bijwerken beschikbaar is.

Na een livechat met Samsung een paar maanden terug, heb ik vandaag voor de 2e keer n.a.v. een telefonisch gesprek met de helpdesk per usb (FAT32) geprobeerd te updaten, maar zonder succes. M'n televisie blijft zeggen dat er geen bestand voor bijwerken beschikbaar is.
Hierna heb ik m'n televisie gereset (20 seconden exit knop). Daarna alles opnieuw geïnstalleerd en nogmaals geprobeerd de software upgrade uit te voeren (via online, kanaal en usb). Zonder succes.
Heb Samsung weer gemaild, maar wellicht hebben jullie in de tussentijd nog een goed idee?

Alvast bedankt!!
Wat heb je op de usb aangesloten en welk bestand staat hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06 10:40
Ik zie dit nogal laat, maar ik ben toch benieuwd *waarom* je zou willen updaten. Ik durf zelf niet meer te updaten omdat de versie die ik nu gebruik een versie is waarmee ik mijn TV naar believen van EU_Germany naar EU_Benelux kan switchen. Hij staat nu standaard op EU-Germany, omdat ik dan mooi HBBTV heb (dat is voor Duitse, Spaanse en enkele Nederlandse zenders erg prettig).

Waar ik me echter mateloos aan erger is dat mijn zenderindeling op willekeurige momenten van "sorteren op alfabet" terugspringt op "sorteren op categorie"(waar ik helemaal niets aan heb). Ongetwijfeld een of andere software bug, maar ja... als je niet durft te upgraden blijf je natuurlijk met het probleem zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Rallye schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:29:
Nu Netflix naar Nederland komt, komt bij mij de vraag op of Samsung de Netflix-app ook in Nederland voor onze, inmiddels wat oudere, toestellen beschikbaar zal stellen. In andere landen is zo'n app er al wel.
Ik lees vandaag bij Totaal TV dat het wel is gebeurd op de nieuwe modellen. Mij valt inmiddels op de YouTube app kennelijk automatisch door Samsung wordt verwijderd als je bij een herstart de Smarthub opent. Je kunt hem dan wel weer terugzetten (locken heeft geen effect) maar daarvan wordt je niet blij. Je zou haast denken dat YouTube een te vette concurrent is van Netflix en daarom niet mag blijven. En dat zou dan weer doen vermoeden dat er een Netflix app voor de D-serie aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:16

Yucko

One clown to rule them all !

Nou ja, mijn C650 (2010) heeft vooralsnog geen netflix beschikbaar, daar waar de ES6100 (2013) vanmorgen wel ging updaten en netflix erbij kreeg. Kan me alleen niet herinneren dat youtube of sbs6 app verwijderd werd (zoals iemand in een ander topic hier op GoT aangaf)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:38
Ik heb een D6530.
Geen idee of het ergens bekend was, maar als je in de smarthub fast forward, 2, 8, 9, rewind drukt dan kun je de landinstelling aanpassen. Ik woon in Duitsland en heb met deze truuk de TV op NL gezet en ineens ging de smarthub updaten: Duitse apps werden verwijderd, en Nederlandse apps kwamen erop. Nu hopen dat Netflix erop komt en dan met unblock us eens kijken of dat Nederlandse Netflix wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

Yucko schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:34:
Kan me alleen niet herinneren dat youtube of sbs6 app verwijderd werd (zoals iemand in een ander topic hier op GoT aangaf)
Dat was ik, de SBS App uit de bovenbalk wordt tijdens de update ingeruild voor Netflix.
Jammer weer een App in die balk die ik niet gebruik.
In het onderste deel van de Smarthub wordt SBS er dan bijgezet.

Wat ik wel gek vindt is dat je van SBS 3 app's hebt, SBS6, NET5, Veronica terwijl de inhoud naar mijn inziens gelijk is van deze app's

Oja het betreft een ES model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Anoniem: 427085 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:17:
[...]

Dat was ik, de SBS App uit de bovenbalk wordt tijdens de update ingeruild voor Netflix.
Jammer weer een App in die balk die ik niet gebruik.
In het onderste deel van de Smarthub wordt SBS er dan bijgezet.

Wat ik wel gek vindt is dat je van SBS 3 app's hebt, SBS6, NET5, Veronica terwijl de inhoud naar mijn inziens gelijk is van deze app's

Oja het betreft een ES model
En zoals ik op 30-08 meldde: bij de D modellen (althans: mijn D8000) wordt YouTube er afgegooid maar er komt niets voor in de plaats (geen Netflix). Nu heb ik, omdat Samsung er toch wat rare kuren op nahoudt wel een PC aan de TV gekoppeld dus ik houd toch wel wat ik op die TV wil zien maar zo wordt het natuurlijk niks met die smart TV's: het is zeer waarschijnlijk dat ik met Netflix niks zal doen maar met YouTube deed ik dat juist wel (omdat dat nu eenmaal gratis is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
marcelmg2 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:55:
Ik heb een D6530.
Geen idee of het ergens bekend was, maar als je in de smarthub fast forward, 2, 8, 9, rewind drukt dan kun je de landinstelling aanpassen. Ik woon in Duitsland en heb met deze truuk de TV op NL gezet en ineens ging de smarthub updaten: Duitse apps werden verwijderd, en Nederlandse apps kwamen erop. Nu hopen dat Netflix erop komt en dan met unblock us eens kijken of dat Nederlandse Netflix wat is.
Ik wist wel dat je je land kon wijzigen, ik heb dat wel eens gedaan om te kijken wat er in Engeland zoal te krijgen is, ik weet niet meer hoe ik dat deed. Maar ik geloof niet dat ik deze truc ook kende. Ik heb maar eens even rondgekeken op Frankrijk (o.a. een erg mooie versie van uitzending gemist, maar dan van Samsung). En bij de USA: daar kun je ontdekken dat er inderdaad ook voor de D serie een Netflix app bestaat. Daar kom je alleen geen steek mee verder (zwart scherm). Ik heb zo mijn ideeen waarom niet (technisch overigens).
In beide landen leeft trouwens YouTube ook nog, is dus niet gewist zoals hier in Nederland.
Ik heb geen idee hoe je alle mooie apps uit andere landen mee kunt nemen naar de Nederlandse smart hub (of omgekeerd: hoe je Nederlandse apps kunt behouden in een andere smart hub omgeving. Een aantal apps overleeft de transplantatie steeds, maar de diverse Nederlandse "uitzending gemist" apps gaan er aan onderdoor en worden gewist als je van land wisselt. Dat is niet zo leuk, want zo kun je dus ok Netflix niet uit de USA smart hub exporteren naar de Nederlandse versie daarvan. Ik weet niet of je dat met een developer accpunt kunt oplossen o.i.d. De app locken om te voorkomen dat hij gewist wordt, is onvoldoende (kennelijk resulteert dat niet in een "read only attribute).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:16

Yucko

One clown to rule them all !

Nee, ik heb de installatie zip om netflix via het developer account te installeren maar die wil niet opstarten (zwart scherm) en wordt zelfs automatisch verwijderd door smart hub. Waarschijnlijk omdat er op dit moment geen netflix app is vrijgegeven voor de 2010 modellen in NL. Sterker nog, als ik de reactie op de FP moet geloven komt die er ook niet voor de 2010 modellen. Alleen de high-end 2011 en nieuwer zouden de netflix app krijgen wat ik nogal raar vind daar hij in de usa wel voor de C-series is (zie hieronder)

Mijn C650 via die 289 code naar usa omzetten heb ik ook geprobeerd. Hij ging uit zichzelf moviemax e.d. vervangen met hulu, netflix en nog wat apps maar die werkten niet (in ieder geval niet met de gratis dns services om usa diensten als netflix of hulu te benaderen. Unblock-us heb ik niet geprobeerd)

[ Voor 14% gewijzigd door Yucko op 31-08-2013 19:52 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
jlaarts schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:56:
Ik lees vandaag bij Totaal TV dat het wel is gebeurd op de nieuwe modellen. Mij valt inmiddels op de YouTube app kennelijk automatisch door Samsung wordt verwijderd als je bij een herstart de Smarthub opent. Je kunt hem dan wel weer terugzetten (locken heeft geen effect) maar daarvan wordt je niet blij. Je zou haast denken dat YouTube een te vette concurrent is van Netflix en daarom niet mag blijven. En dat zou dan weer doen vermoeden dat er een Netflix app voor de D-serie aankomt.
Vreemd. Ik heb ook een D8000, maar Youtube heeft bij mij nooit in de bovenste balk ("Aanbevolen") gestaan. Daarin staan Uitzending gemist, SBS6, RTL XL, Fox Eredivisie Live, Social TV en Explore 3D, die ik er helaas ook niet uit krijg naar andere mappen. Het icoon van Eredivisie Live is een aantal weken geleden nog aangepast naar Fox.

Youtube is in tegenstelling tot bij jou niet weg, maar stond nog gewoon in zijn eigen map (ik heb alle apps in mappen zitten). Wel moest ik gisteren opnieuw inloggen: mijn accountgegevens waren weg.

[ Voor 13% gewijzigd door Rallye op 01-09-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij op een ES is Youtube ook niet verwijderd.
Wel vondt Samsung kort geleden het nodig om alle standaard app's terug te zetten die ik verwijderd had brrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Ga nog maar is herhalen ! : Samsung F6400 Series met Plex + Synology en Plek = Awesome !

• Rallye
Blijft het probleem dat Plex geen ISO-files pakt. OT: op mijn iPad krijg ik in de folderweergave maar een deel van mijn mappen te zien (tot halverwege de letter B). Daarom ben ik minder enthousiast.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Gebruik je dan Plex op je Tablet ?, ik gebruik op mijn tablet gewoon de apps van de Nas die ik heb.
Dan kan ik en Files uitzoeken en hernoemen etc en als ik wil afspelen / streamen.

En dan nu de andere domme vraag, waarom ISO's ?.

• Rallye
Op het gevaar af teveel OT te gaan: zo komen ze op mijn NAS. Voor de muziek geldt dat ik via Plex in principe een goede interface heb en via Airplay mijn receiver of Gear4-speler aan kan sturen. Tips wellicht beter via pm (als ik uitvind hoe dat bij Tweakers werkt).

Nu weer On topic: is het iemand anders opgevallen dat het menu "Aanbevolen" is opgeruimd (SBS6, Veronica, RTLXL en NET5 eruit)?

[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 05-09-2013 22:50 ]

Yep en bij de 2013 modellen ook Fox Sports eruit jippy :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Was ik even vergeten, maar die is er bij mijn UE46D8000 uit 2011 inderdaad ook uit. Staat nu netjes in een mapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hiephoi. Ook de 2011-toestellen hebben Netflix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Rallye schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:54:
Hiephoi. Ook de 2011-toestellen hebben Netflix!
Ik zie nog niets van Netflix op mijn UE46D8000. Welk type heb jij ?

Inmiddels is het foutje wel hersteld dat iedere keer YouTube er af werd gegooid. Ik verwacht wel dat Netflix er op gezet wordt aangezien de app er immers al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb ook een UE46D8000. Bij het aanzetten van het smart-gedeelte van de TV zei hij iets van "smart TV moet worden geüpdatet" en vervolgens verscheen Netflix in het stukje "aanbevolen". Gebeurde vijf minuten voordat ik het gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 23:38
Mijn D6530 is ook geupdate, maar met Pathe en Moviemax. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Is je map "aanbevolen" niet gewoon opgeruimd? Dan komt Netflix morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Rallye schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:10:
Is je map "aanbevolen" niet gewoon opgeruimd? Dan komt Netflix morgen.
We gaan het in de loop van vandaag eens aan zien. Het schijnt wel zo te zijn dat Smarthub pas gaat updaten nadat de TV uit is gezet en weer aan is gezet en Smarthub wordt gestart, niet als de TV al loopt vanuit de vorige dag (zoals dat nu bij mij het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb al vaker opgemerkt dat mijn UE46D6500 wat banden (verticaal) toont bij grijze vlakken, maar begin me er meer en meer aan te ergeren. Ik heb een panel test gedaan middels het "geheime" menu en deze zegt failure. Prima, heb voor de rest geen problemen, maar het toont wellicht wel aan dat mijn scherm niet is zoals het zou moeten zijn.

Ben in ieder geval voornemens om deze lekker naar de slaapkamer te brengen en een andere in de woonkamer. Vind het ding maar zo/zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 539241

Jammer dat sumsung niet duidelijk aangeeft welke d serie high en modellen zijn?! Ben benieuwd of mijn ue32d6500 nog netflix gaat krijgen. Tot de dag van vandaag nog niks |:(

Moet ik straks een externe apparaat aanschaffen. Blehh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
De D7000 en D8000 waren de high-end modellen. De 6-serie mid-range. Dat was in 2011 wel duidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 10-09-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O, ok. Dat wist ik niet. Dan kan ik het helemaal vergeten dat ik netflix krijg.

}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Anoniem: 539241 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:44:
O, ok. Dat wist ik niet. Dan kan ik het helemaal vergeten dat ik netflix krijg.

}:|
Alle hoop is nog niet weg: ik heb zo'n D8000 maar toch ook nog geen Netflix. Helpt ook niet om met de hierboven beschreven truc de landcode te veranderen en terug te zetten, wat een update forceert. Er staat geen Netflix tussen.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26
Zou op de D7000 al wel Netflix beschikbaar moeten zijn ? Ik heb zojuist na ongeveer een jaar Smarthub weer eens aangezet, hij begon wel wat te updaten, maar Netflix is nog niet te vinden.

[edit] Krijg hem wel als ik de TV op US zet, maar dan de foutmelding dat ik niet mag streamen in 'your area'.

[edit2] tunlr.net DNS gebruiken en het werkt.

Nu alleen nog een manier om subs te enablen (wanneer ze beschikbaar zijn uiteraard). Iemand enig idee of dit mogelijk is ?

[ Voor 45% gewijzigd door sverzijl op 11-09-2013 17:38 ]

• Lifeowned45
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-07-2022
Hallo allemaal,

Hierbij een vraag over een Samsung UE55D6530 TV met software versie 1026.
Het gaat hierbij om de Samsung Smart TV Spotify app, deze is nog steeds niet beschikbaar in de Samsung Apps winkel.

Natuurlijk heb ik al uitgebreid gezocht op internet, maar wordt hier niet veel wijzer van.
Oftewel: Zijn er hier forumleden die de Spotify app op een andere(?) manier geïnstalleerd hebben gekregen voor deze serie televisies? Bijvoorbeeld door de SmartHUB in een andere landinstelling te zetten?

Alvast bedankt voor jullie reactie & inzet.

Groeten,
Lifeowned45

• jlaarts
sverzijl schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:07:
Zou op de D7000 al wel Netflix beschikbaar moeten zijn ? Ik heb zojuist na ongeveer een jaar Smarthub weer eens aangezet, hij begon wel wat te updaten, maar Netflix is nog niet te vinden.

[edit] Krijg hem wel als ik de TV op US zet, maar dan de foutmelding dat ik niet mag streamen in 'your area'.

[edit2] tunlr.net DNS gebruiken en het werkt.

Nu alleen nog een manier om subs te enablen (wanneer ze beschikbaar zijn uiteraard). Iemand enig idee of dit mogelijk is ?
Hm, dat is een belangrijke hint die je geeft. Ik zelf heb, zoals ongetwijfeld meer mensen, niet de standaard provider DNS op de router in gebruik (wel: open DNS en Google). Het kan misschien toch zijn dat dit Netflix tegenhoudt. Ik heb nu geen tijd om te expermenteren maar ik zal binnenkort eens een andere DNS er in gooien.

• sverzijl
jlaarts schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:50:
[...]
Hm, dat is een belangrijke hint die je geeft. Ik zelf heb, zoals ongetwijfeld meer mensen, niet de standaard provider DNS op de router in gebruik (wel: open DNS en Google). Het kan misschien toch zijn dat dit Netflix tegenhoudt. Ik heb nu geen tijd om te expermenteren maar ik zal binnenkort eens een andere DNS er in gooien.
Als je gewend bent aan XBMC voor je series/films, is de Netflix app toch wel een behoorlijke stap terug, maar het is leuk dat het werkt (met US content nu, de NL content is nog maar mager). Ik ga het een maandje proberen en dan zien we wel verder.

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
mee eens. het is vooral leuk voor 'tussendoor' spul, zoals even een halfuurtje Moder Family kijken, maar voor recente films en series ben je toch op torrents aangewezen (en dat het geluid bij mij niet via m'n receiver loopt helpt ook niet mee...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdfreak_99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09-2021
Is er een mogelijkheid om Netflix geïnstalleerd te krijgen op een Samsun UE40D6500?

Ik heb een 32d6500 ook nog geen netflix. Ben bang dat ie ook niet komt. Vind het belachelijk dat oudere samsung tv's geen netflix krijgen

Ik kijk nu via mijn ps3.

• frickY
Dat heeft niets met ouder te maken. Jouw D6500 is net zo oud als mijn D7000, waar ik hem wel op heb.
Dit is gewoon een deel van de marketingtruuk om high-end toestellen te verkopen.

Voor developers was er volgens mij altijd de mogelijkheid om je eigen apps te installeren. Kun je op dezelfde manier ook niet de Netfix app forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Waar ik dan maar aan toevoeg dat ik na lekker experimenteren met allerlei DNS servers toch echt moet constateren dat er tot dusverre nog steeds geen Netflix op mijn D8000 televisie staat. Geen idee waar dat aan ligt. Het enige wat theoretisch nog mogelijk is, is dat de firmware een rol speelt. Maar de versie die ik nu heb (ik meen iets van versie 18) verander ik niet. Als ik nog ooit van HBBTV af zou willen (ik vind dat enorm succesvol), moet ik er beslist geen firmware op hebben die mij verhindert om terug te gaan naar EU_Benelux ipc EU_Germany (waardoor ik de HBBTV heb kunnen activeren).

Los van het feit dat ik niet warm loop voor Netflix (ik kan al teveel TV kijken) denk ook ik dat een Netflix app op veel "connected TV's" wel gemakkelijk te installeren is maar dat daarvan om marketing technische redenen wordt afgezien.
Ik constateerde vorig jaar al dat een kleine PC naast de TV (maar wel aangesloten op het grote beeldscherm) heel wat meer vrijheid en flexibiliteit biedt dan "connected TV". En laten wel wezen, dat heeft nóg een voordeel: problemen met randapparatuur (zoals o.a. de beruchte Samsung Skype camera die alleen met zichzelf compatible is en slecht werkt), doet zich bij zo'n PC ook niet voor.

Nu fabrikanten tekort schieten met hun weigering connected TV's adequaat te updaten (zelfs Microsoft heeft een betere track record) schieten ze zich dan ook flink in de voet. De consument zal constateren dat je met een connected TV iets koopt dat zich nog te snel ontwikkelt en waarvan je van de betreffende fabrikant blijkbaar hoogstens één à anderhalf jaar plezier van kunt /mag hebben. Daarna moet je blijkbaar maar gaan upgraden naar een nieuw toestel. Maar als dat zo doorgaat, duurt het niet lang meer of mensen gaan over op kleine USB modules en dergelijke (waarmee je van een gewone TV ook een connected TV maakt) of ze verbinden eenvoudig kleine PC aan het LCD scherm. Daarmee kun je méér en je bent voor eventuele updates in programma's ook niet meer afhankelijk van onwillige TV fabrikanten waardoor je TV weer wat langer mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De D6500 heeft een single core CPU dacht ik, de 7000 en 8000 dual. Wellicht dat dat nog uitmaakt voor de Netflix app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315891

Ik denk het niet, ik heb ook de D8000 maar bij mij staat Netflix er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@jlaarts: het lijkt dus inderdaad aan je firmware-versie te liggen. Je hebt dus de keuze: Netflix of HBBTV. Zo te zien heb je je keuze al gemaakt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kunt trouwens ook gewoon je D8000 met EU_Ger wel updaten naar de laatste firmware-versie. Dan zul je vermoedelijk ook gewoon de Netflix-app krijgen. Op het forum van SamyGO is er oude firmware beschikbaar die je kunt installeren om de de landcode te wijzigen. Dus mocht je dan alsnog terug willen naar EU_Benelux, dan is die mogelijkheid altijd aanwezig. Zelfs als je nu de nieuwste firmware installeert.

• jlaarts
Laat Netflix maar lekker zitten waar-ie nu zit, kan ook via de PC op de TV gezet worden. Mijn interesse is groot, maar niet mijn interesse om er iets aan te betalen....
HBBTV is me toch echt meer waard en is nog gratis ook. De truc van SammyGo ken ik, die heb ik gebruikt toen ik weet terug wilde naar een firmware versie die ik zelf naar believen van de juiste landcode kan switchen.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik zie hier mensen zeggen dat ze de Netflix app op hun D6500/6530 hebben staan. Hoe krijg je dit nou voor elkaar? Ik probeer hem namelijk te vinden maar krijg maar geen update.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Volgens mij zie je vooral staan dat ze dat niet hebben..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik zag onlangs dat Netflix op mn D8000 stond. Heb accountje gemaakt en wat filmpjes/series gekeken. Het is 1 mnd gratis dus altijd goed om te proberen. Wat mij betreft werkt een goede download/mediaspeler nog steeds het beste. favoriete films/series worden automatisch gedownload. Een Netflix abbo voor 8eu/mnd zit er dus voor mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Laatst online: 25-04 22:11
nieuwe firmware d8000 T-GAP8DEUC-1029.0

[ Voor 190% gewijzigd door edjetfsi op 20-09-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09-2021
Vanavond PROBEREN te gamen op de 6530. GtaV.. wat een drama. Met alle spellen trouwens. Enorm veel ijling ghosting lag etc. En daarnaast schokt het beeld al erg snel. Als ik met een mannetje spring gaat het al schokkerig... op me 5 jaar oude plasma geen last van. Ik weet dat plasma een snellere reactietijd heeft maar dit is overdreven. Heb het idee dat er een fabrieksfout is? Me tv lijkt wel een pc die een game afspeelt waarbij de grafische kaart het niet trekt. Meer mensen hier last van bij de 6530? Ps: ik heb alle instellingen op de tv geprobeerd... ook met led motion etc. Niets helpt of verminderd het probleem.

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:45
Heb een Samsung UE40D6750, met daarbij een home cinema set de Samsung HT-F5530.
Nu beschikken de TV en de Home cinema set over ARC, maar kan iemand mij vertellen of geluid dat bijv. een mediaspeler via HDMI stuurt naar de TV (5.1), ook 1:1 doorgestuurd wordt naar de Home cinema set over ARC (dus 5.1), of dat dit naar stereo omgezet wordt?

• jlaarts
edjetfsi schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:50:
nieuwe firmware d8000 T-GAP8DEUC-1029.0
Wel verroest, en niemand weet natuurlijk waar die voor dient. Ik heb een Italaanse website gevonden waar wel meer staat.

(http://www.avmagazine.it/...ex.php/t-190997-p-11.html), reactie dedalo_69

Ik haal niet het complete bericht aan, onderstaande is het meest relevant deel (en dat deel is gelukkig nog grotendeels in het Engels ook, want mijn Italiaans houdt niet over...):

"De Amerikaanse variant UN55D8000 (http://www.samsung.com/us...rs/product/UN55D8000YFXZA) is al bij versie 1029,0 ...

Ugrade File(USB type) (Firmware) (ver.1029.0)

1.Title Firmware for LED TV D8000 series.(ver 1029.0)
2.Applicable Model UN46D8000Y,UN55D8000Y,UN60D8000Y, UN65D8000X
3.Description

- Supports the latest Verizon, MLB.TV, Netflix apps.
- Decreases flickering problem on 3D mode.
- Changes the way to get out of Store Demo Mode
- Prevents escaping issue when pressing volume button on video apps(Netflix, Vudu, etc)
- Supports Remote Service

Jammer dat de firnware in kwestie alleen in het Engels is."
]

Bezwaar is natuurlijk dat dit geen Europese versie van de D serie is en dat het toch ook nu gissen blijft wat wel en niet op de Europese toestellen is aangepast (ik denk wel dat het deels hetzelfde is maar met Verizon hebben wij natuurlijk niets te maken).

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het zou mooi zijn als Samsung ervoor zorgt dat MKV's die gemaakt zijn met de nieuwere specifiatie (header compression) werken. Nu crasht elke recente MKV (in de Plex app).
Bovenstaand changelog geeft weinig hoop maar toch het proberen waard :X.

Edit: Helaas, upgraden naar 1029 heeft geen effect gehad. Wel een aantal nieuwe apps in de Smart Hub erbij gekregen.

[ Voor 19% gewijzigd door RambOo op 22-09-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Diamond3d schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 23:31:
Vanavond PROBEREN te gamen op de 6530. GtaV.. wat een drama. Met alle spellen trouwens. Enorm veel ijling ghosting lag etc. En daarnaast schokt het beeld al erg snel. Als ik met een mannetje spring gaat het al schokkerig... op me 5 jaar oude plasma geen last van. Ik weet dat plasma een snellere reactietijd heeft maar dit is overdreven. Heb het idee dat er een fabrieksfout is? Me tv lijkt wel een pc die een game afspeelt waarbij de grafische kaart het niet trekt. Meer mensen hier last van bij de 6530? Ps: ik heb alle instellingen op de tv geprobeerd... ook met led motion etc. Niets helpt of verminderd het probleem.
Je hebt wel de game mode gebruikt ipv movie/standard mode (Of heeft de 6530 die niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
boemboem schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:09:
Heb een Samsung UE40D6750, met daarbij een home cinema set de Samsung HT-F5530.
Nu beschikken de TV en de Home cinema set over ARC, maar kan iemand mij vertellen of geluid dat bijv. een mediaspeler via HDMI stuurt naar de TV (5.1), ook 1:1 doorgestuurd wordt naar de Home cinema set over ARC (dus 5.1), of dat dit naar stereo omgezet wordt?
Dat zou je op je Homecinemaset moeten kunnen zien. De meeste TV's geven dat, zo lijkt het, niet door. De standaard manier om zo'n mediaplayer aan te sluiten is dan ook rechtstreeks op je set, en niet op de TV. De set is dan je "centrale" waar je alles op aansluit, de TV is slechts monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
RambOo schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:19:
Het zou mooi zijn als Samsung ervoor zorgt dat MKV's die gemaakt zijn met de nieuwere specifiatie (header compression) werken. Nu crasht elke recente MKV (in de Plex app).
Bovenstaand changelog geeft weinig hoop maar toch het proberen waard :X.

Edit: Helaas, upgraden naar 1029 heeft geen effect gehad. Wel een aantal nieuwe apps in de Smart Hub erbij gekregen.
Wat een lousy basterds bij Samsung, nog steeds geen HBBTV begrijp ik (althans op de Nederlandse modellen, die dat hardwarematig prima aankunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
jlaarts schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:16:
[...]

Wat een lousy basterds bij Samsung, nog steeds geen HBBTV begrijp ik (althans op de Nederlandse modellen, die dat hardwarematig prima aankunnen).
Ja, dat blijft inderdaad belachelijk. Maar heb je zelf de nieuwste firmware geprobeerd? Ik nog niet, maar de hoop op HbbTV heb ik wel zo'n beetje opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
TexMex schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:50:
[...]

Ja, dat blijft inderdaad belachelijk. Maar heb je zelf de nieuwste firmware geprobeerd? Ik nog niet, maar de hoop op HbbTV heb ik wel zo'n beetje opgegeven.
Ik overweeg die nieuwe firmware uit te proberen, maar de TV zal dan wat mij betreft toch op EU_Germany blijven staan waar hij nu ook op staat.Dat is de enige methode om HbbTV te laten staan die ik er al vrijwel direct na aankoop op had gezet (door er een EU_Germany TV van te maken) . Maar omdat het dan geen EU_Benelux TV is, kun je zo natuurlijk ook niet testen of die op die TV's inmiddels wel is ingevoerd. Ik meen overigens met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te kunnen aannemen dat dit niet het geval is: we zouden hier dan een explosieve toename van het aantal berichten moeten zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
jlaarts schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:10:
[...]

Ik overweeg die nieuwe firmware uit te proberen, maar de TV zal dan wat mij betreft toch op EU_Germany blijven staan waar hij nu ook op staat.Dat is de enige methode om HbbTV te laten staan die ik er al vrijwel direct na aankoop op had gezet (door er een EU_Germany TV van te maken) . Maar omdat het dan geen EU_Benelux TV is, kun je zo natuurlijk ook niet testen of die op die TV's inmiddels wel is ingevoerd. Ik meen overigens met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te kunnen aannemen dat dit niet het geval is: we zouden hier dan een explosieve toename van het aantal berichten moeten zien >:)
Denk je dat echt? Het lijkt mij dat dat wel meevalt. Het HbbTV-signaal wordt door Ziggo en UPC überhaupt niet doorgegeven, dus voor veruit de meeste mensen speelt HbbTV geen enkele rol. Ik denk dat de meeste mensen niet eens weten wat het is. Toch blijft het zonde dat Samsung dit niet gewoon even regelt voor de 2011 modellen. Zoals je stelt hebben de tv's het hardwarematig gezien gewoon al aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543463

hallo mensen,

Ik heb al rondgezocht op het forum maar heb niet het antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Mijn vraag is: ik wil graag mijn ue 55 d8000 updaten de versie wie er nu op staat is T-GAP8DEUC-1015,0
Ik heb op samsung.com de volgende versie gevonden T-GAP8DEUC-1029.0
Heb deze gedownload en uitgepakt en toen gekopieerd naar een usb stick
daarna deze in de tv gestopt op usb 1 en via menu naar update gegaan en usb geselecteerd en geeft de tv aan dat er niks opstaat???
Online update geeft hij aan geen software beschikbaar!
kan iemand me uitleggen wat ik fout doe?
alvast bedankt peter

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 543463 op 27-09-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 12:00
Anoniem: 543463 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:51:
hallo mensen,

Ik heb al rondgezocht op het forum maar heb niet het antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Mijn vraag is: ik wil graag mijn ue 55 d8000 updaten de versie wie er nu op staat is T-GAP8DEUC-1015,0
Ik heb op samsung.com de volgende versie gevonden T-GAP8DEUC-1029.0
Heb deze gedownload en uitgepakt en toen gekopieerd naar een usb stick
daarna deze in de tv gestopt op usb 1 en via menu naar update gegaan en usb geselecteerd en geeft de tv aan dat er niks opstaat???
Online update geeft hij aan geen software beschikbaar!
kan iemand me uitleggen wat ik fout doe?
alvast bedankt peter
Heb je het bestand wel uitgepakt door er op de dubbelklikken op de usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het op de pc eerst geopend en daarna pas op de stick gezet

• frickY
Is de USB-stick FAT32 geformatteerd?

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:45
Rallye schreef op maandag 23 september 2013 @ 08:57:
[...]

Dat zou je op je Homecinemaset moeten kunnen zien. De meeste TV's geven dat, zo lijkt het, niet door. Destabdaard manier om zo'n mediaplayer aan te sluiten is dan ook rechtstreeks op je set, en niet op de TV. De set is dan je "centrale" waar je alles op aansluit, de TV is slechts monitor.
Home cinema set is (voor mij in ieder geval) wat onhandig, zit niet echt wat voor signaal er binnen komt.
Maar volgens mij inderdaad gewoon stereo (van externe bronnen op de TV, gewoon TV (tuner) en Smart TV komt het wel 5.1 door.
Overigens heb ik de mediaspeler wel rechtstreeks aangesloten op de home cinema set, alleen m'n Xbox niet (HCS heeft maar 1 HDMI ingang *stom van me, bij aankoop niet goed op gelet*)

• Rallye
Hmmmm, is een HDMI-splitter dan een oplossing voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]frickY schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:06:
Is de USB-stick FAT32 geformatteerd?
[/quote

Heb gekeken er staat bij eigenschappen bestandsysteem FAT32 dus dat moet goed zijn toch.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 543463 op 29-09-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 22:35
ik heb even door het forum heen zitten spitten en zoektermen gebruikt: D6 ziggo
Ik ga nu nog even verder zoeken op: D6 duitsland maar een antwoord zou een heel stuk op weg helpen

Nu kom ik erop uit dat je niet zomaar elke 6000 serie uit duitsland hier in nederland met ziggo kan gebruiken. ik moet dit weekend ergens een: UE46F6510SSXZG aan gaan sluiten en nu is mijn vraag: kan deze werken op ziggo? Zonder dat ik een monteur afstandsbediening van samsung heb. Google geeft geen uitkomst.

Edit: na wat zoekwerk kom ik echt alleen oude post tegen dus mijn vraag is hoe actueel is dit probleem nog? Ik zie dat veel nederlandse webshops dit duitse model gewoon verkopen, dus in mijn ogen kan ik hem gewoon bij het installeren om zetten naar nederlands maar dit zou ik graag bevestigd willen hebben door een van jullie :) en ik wil hem graag in de doos laten zitten voor het geval dat ik hem terug moet brengen. (nu hebben die mensen er ook nog een 5 jaar garantie plan bij afgesloten in duitsland dus het wordt sowieso een leuk verhaal om deze terug te brengen.)

[ Voor 36% gewijzigd door boombes op 10-10-2013 16:25 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als die TV's via Nederlandse webshops worden verkocht zal het zo'n vaart niet lopen. Anders krijgen ze ze, in ieder geval uit Noord- en Zuid-Nederland, massaal terug.

Zou je je vraag overigens niet beter in het topic over de F-modellen (als dat er is) kunnen stellen? Dit topic gaat over de D-modellen (inmiddels twee jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 23:33
Ook ik heb op mijn 8000 smart tv regelmatig een "tik" die ik hoor. Het lijkt wel of de TV aan of uit wordt gezet, het is exact hetzelfde geluid. Echter, ik zit dan gewoon in de woonkamer te werken, de TV heeft gisteren vor het laatst aan gestaan en staat gewoon UIT. Hij springt niet aan, het is alleen de "tik" van het relais.

Wat is mijn TV aan het doen? Of wat heeft ie gedaan? NSA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Laatst online: 16-06 15:22
slelieveld schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:12:
Ook ik heb op mijn 8000 smart tv regelmatig een "tik" die ik hoor. Het lijkt wel of de TV aan of uit wordt gezet, het is exact hetzelfde geluid. Echter, ik zit dan gewoon in de woonkamer te werken, de TV heeft gisteren vor het laatst aan gestaan en staat gewoon UIT. Hij springt niet aan, het is alleen de "tik" van het relais.

Dat doet mijn TV ook regelmatig, ik was altijd in de veronderstelling dat hij dan keek of er firmware/smarthub updates beschikbaar zijn. Het is hetzelfde tikje als dat je iets wil opnemen terwijl de TV uit staat, niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Die van mij doet het ook. Ik heb er nooit op gelet of er een regelmaat in zit. Het is hetzelfde tikje als je hoort wanneer je hem aan- of uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:56
Iemand die mij kan vertellen of er ook een manier is om netflix te krijgen op en ue46d6200 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ik heb gelezen dat dit is om de authenticatie status van de smartcard te checken/updaten.
In tegenstelling tot (oude) losse ontvangers die altijd een paar watt verbruiken, gaan moderne tv's in
diepe standby (~0,1W). Daardoor moet een tv inschakelen, behalve het beeld, dat blijft uit.
(Wel is een keer toen ik dit hoorde de tv aan gedaan en had erg snel beeld :9 )

Overigens 'tikken' 2012 modellen niet meer, maar dat geheel terzijde :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

redah schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:45:
[...]

Dat doet mijn TV ook regelmatig, ik was altijd in de veronderstelling dat hij dan keek of er firmware/smarthub updates beschikbaar zijn. Het is hetzelfde tikje als dat je iets wil opnemen terwijl de TV uit staat, niet? :)
Rallye schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:44:
Die van mij doet het ook. Ik heb er nooit op gelet of er een regelmaat in zit. Het is hetzelfde tikje als je hoort wanneer je hem aan- of uitzet.
Dat zijn de Elektrolytische condensatoren van de voeding die je hoort bij het in- of uitschakelen van de televisie. Dit kan ook zijn als de televisie de authenticatie met de CI+ vernieuwd, de EPG update of iets gaat opnemen.

Mocht het tikken erger worden, zou je de Elco's kunnen vervangen. Die zullen dan bol staan of zelfs al lekken. Met een soldeerbout makkelijk zelf te doen, je hoeft er geen professional voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
[b]RambOo schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:37:
Ik heb gelezen dat dit is om de authenticatie status van de smartcard te checken/updaten.
Doet hij dat ook als er geen smartcard inzit? Ik heb namelijk geen smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat is gewoon de automatische firmware update.
Zet dat uit in het menu, en het gebeurd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:36

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ok, ik zal eens kijken, mijn D8000 heeft er ook 'last' van.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552005

hallo even een vraagje ik heb een samsung d6200 kan ik daar een netflix app op krijgen en zo ja hoe moet ik dat doen want hij staat niet in de app store alvast bedankt voor juliie reactie gr willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zoals al een aantal keren in dit forum vermeld kan een 6xxx geen Netflix krijgen. Alleen de 7000 en de 8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 11:56
Ik heb een ES7000. Ik vind het gebrek aan een zoom-mogelijkheid bij andere bronnen dan TV nogal een misser, bijv. wanneer ik films vanaf mijn NAS stream en de film is héél erg breed; dan hou je op een 42" televisie een beeld van krap 35cm hoog over. Is daar nog iets voor?

[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 04-11-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 23:16
stefijn schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:52:
Ik heb een ES7000. Ik vind het gebrek aan een zoom-mogelijkheid bij andere bronnen dan TV nogal een misser, bijv. wanneer ik films vanaf mijn NAS stream en de film is héél erg breed; dan hou je op een 42" televisie een beeld van krap 35cm hoog over. Is daar nog iets voor?
Het zoomen van het beeld lijkt me toch vervelender. Links en rechts zullen er toch flinke stukken beeld wegvallen en als je het beeldvullend gaat maken door het op te rekken zal alles vervormd raken.

Dus bij het downloaden of aanschaffen van een film zou je dus even naar de verhoudingen moeten kijken. Als dit 16:9 is zou het geen zwarte balken moeten weergeven bij een breedbeeld TV. Een andere optie is zo'n Philips TV aan de muur te hangen met 21:9 verhouding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, maar nu is het beeld soms zo klein (lees breed en laag) dat ik niks zie op 4 meter afstand. Een béétje zoom zou boven en onder nog steeds een balk geven, en links en rechts een beetje afknippen. Meestal gaat het toch niet om de buitenste 20% van het beeld. Daarbij heb je hetzelfde verlies wanneer je een film in 16:9 download (want dan mis je ook de buitenste delen?)

Ik vind de balken an sich niet erg, wel dat het beeld zo laag wordt dat ik niks over houd.

Om nu daarvoor een 21:9 TV te kopen....wat als je film 16:9 is? Een zoomfunctie geeft je de flexibiliteit én de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Een paar opmerkingen:
- is een ES7000 wel van 2011 (dit forum);
- vier meter is voor een 42" ook wel wat ver weg;
- je kunt de TV toch laten zoomen, of werkt dat niet vanaf de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkelator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik heb een Samsung D8000 tv en wil graag de Spotify-app hebben op mijn TV.
Er is wel een Deezer-app, maar dit werkt niet best en niet alle albums zijn aanwezig waar ik naar luister.

Hoe krijg ik een Spotify-app op mijn TV? Deze is in de Smart Hub niet aanwezig? Nieuwere modellen van Samsung hebben dit (helaas) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkelator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07-2021
En anders zou de vraag zijn.. hoe kan ik het beste er voor zorgen dat ik Spotify kan afspelen (evt. via iPhone / iPad). Bestaat er zoiets als een Airplay USB-dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Rallye schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:28:
Een paar opmerkingen:
- is een ES7000 wel van 2011 (dit forum);
- vier meter is voor een 42" ook wel wat ver weg;
- je kunt de TV toch laten zoomen, of werkt dat niet vanaf de NAS?
- nee (ik zal even in het ES topic posten)
- ik had achteraf ook liever een grotere gewild, maar 1200 euro meerprijs was me wat te gortig (en ik heb al een beamer voor het echte werk, maar daar kan ik bijv. geen 3D films op kijken)
- nee, dat is nou net het punt: de TV heeft wel zo'n functie, maar alleen bij de TV bron (in ieder geval niet bij afspelen vanaf de NAS, dan is deze functie niet beschikbaar)

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 06-11-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
  • Laatst online: 11-06 07:15
Ik heb de UE40D7000 en ik vroeg mij af of Interactieve CI+ van Ziggo ook werkt op dit toestel, ondanks dat hij niet gecertificeerd is. Bij UPC werken veel toestellen wel, ondanks dat ze nog niet gecertificeerd zijn.

Vandaar dat ik benieuwd ben of het interactieve gedeelte ook werkt. Op de website staat hij namelijk (nog) niet als gecertificeerd.

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

De mogelijkheid tot interatieve TV moet natuurlijk wel in de firmware aanwezig zijn. En voor samsung is dat alleen het geval met de 2013 modellen (F-serie, vanaf F6000).

[ Voor 4% gewijzigd door job op 26-11-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Vanavond verdween de app Swipe-it van mijn TV. Kan verder niet vinden of er direct iets voor in de plaats komt. Als de app werkte vond ik het een leuke. Helaas wel veel storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Rallye schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 01:10:
Zoals al een aantal keren in dit forum vermeld kan een 6xxx geen Netflix krijgen. Alleen de 7000 en de 8000.
Wat is hier eigenlijk de reden van? Ik heb het land in de smarthub gewijzigd naar de Verenigde Staten en dan krijg je ineens wel Netflix op de D6530. Het kan dus technisch wel, alleen vertikt Samsung het dus om hem in Nederland uit te geven. Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat de app ook daadwerkelijk opent wanneer ik het land heb veranderd? Wanneer ik namelijk de Netflix app open, dan blijft het rondje draaien, maar de app zelf opent niet. Is er een manier om dit op te lossen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Mij gaat het boven de pet, maar dan moet je net doen of je TV in de V.S. staat. Ik neem aan dat de V.S.-Netflix-app checkt op ip-adres, en dat onthult dat je niet in de V.S. zit.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 14:06

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Rallye schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:22:
Mij gaat het boven de pet, maar dan moet je net doen of je TV in de V.S. staat. Ik neem aan dat de V.S.-Netflix-app checkt op ip-adres, en dat onthult dat je niet in de V.S. zit.
Helaas heb je dan ook geen toegang meer tot de nederlandse 'Gemist' apps...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Laatst online: 21:56
Iemand enig idee hoe je netflix krijgt op de ue46d6200.
Het land veranderen met de FF,289,RW en de dns aanpassen wil niet.
Hij installeert de app wel, maar hij kan hem niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 568082

Iemand enig idee wanneer netflix beschikbaar is voor de LE40C750 of hoe 'm hierop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Laatst online: 30-05 07:29
is er al een manier om betere 3D te krijgen met de d6200 ?

het lijkt net alsof ik in SD zit te kijken met me PC, of ligt het aan mij dat de subtitles enzo er niet mooi uitzien in 3D?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 17:37
Tiduz schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:50:
is er al een manier om betere 3D te krijgen met de d6200 ?

het lijkt net alsof ik in SD zit te kijken met me PC, of ligt het aan mij dat de subtitles enzo er niet mooi uitzien in 3D?
Nope Anoniem: 402830 in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"
Hardware probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Laatst online: 30-05 07:29

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:46
Ellende! Hoge pieptoon in de ue46d8000. Duidelijk hoorbaar bij licht beeld, bij donker beeld minder. Lijkt van het midden / links uit uit de tv te komen. Gelukkig nog net binnen de garantie.
Pagina: 1 ... 97 ... 99 Laatste