Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:35
Wie weet, maar ik ben helemaal Microsoft/Windows fan. Apps van derden vind ik prima zolang het maar in Win8 style is, anders hoef ik het niet.

OFFTOPIC: ik gebruik ook dropbox om html documenten in WP8 style op mijn WP8 telefoon te kunnen zien. In Skydrive wil dat helaas niet, anders zou ik dat gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 22-02-2013 12:24 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Nog even wat betreft Plex: ik ben van plan mijn popcornhour de deur uit te zetten en over te stappen naar een NAS waar PLex client op kan draaien. Icm met mn D8000 + plex app moet dit ideaal zijn: downloaden en sorteren op de nas en de tv speelt het af via de plex app.
Iemand tips/suggesties/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

blueface schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:26:
Nieuwe firmware versie uit 1027.1. Geen release notes zoals gebruikelijk. Ben nu aan het installeren.
Dit alles voor de D8000. Ben benieuwd.
Begin maar vast met het laatste deel van de USB mapnaam te verwijderen, want anders verrekt ie het!

_SECUSB <<< verwijderen uit naam :)

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 16:15
Mauridia schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:07:
[...]

Begin maar vast met het laatste deel van de USB mapnaam te verwijderen, want anders verrekt ie het!

_SECUSB <<< verwijderen uit naam :)
Heb hem gewoon online binnengehaald. Was gelijk ook online samen met de usb versie. Het viel me trouwens ook op dat de naam van de bestandsmap ook anders was. Ook het downloadbestand was anders van naam tegenover de vorige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58

Yucko

One clown to rule them all !

checkdiz schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:39:
Nog even wat betreft Plex: ik ben van plan mijn popcornhour de deur uit te zetten en over te stappen naar een NAS waar PLex client op kan draaien. Icm met mn D8000 + plex app moet dit ideaal zijn: downloaden en sorteren op de nas en de tv speelt het af via de plex app.
Iemand tips/suggesties/ervaringen?
werkt hier bij mij thuis perfect op een LE40C650 (Internet@TV) en een UE40ES6100 (Smarthub) icm met een DS412+.
Heerlijk al mijn series + films zowel in de woonkamer als slaapkamer beschikbaar :9 (en als ik op mijn troon zit te boetseren ook middels de Plex app op mijn android foon :+ )

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Mijn UE46D7000 kan de online update niet vinden. Hij draait nog op 1021 en kijk toch wel regelmatig of er een update is.
1021 heb ik toen der tijd van USB geïnstalleerd. Kan ik misschien daarom niet meer vanaf online updaten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
frickY schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:05:
Mijn UE46D7000 kan de online update niet vinden. Hij draait nog op 1021 en kijk toch wel regelmatig of er een update is.
1021 heb ik toen der tijd van USB geïnstalleerd. Kan ik misschien daarom niet meer vanaf online updaten :?
Heb ook regelmatig geüpdatet via USB en toen daarna online. Misschien dat de update voor de d7000 nog niet op de online server staat van Samsung. Staat de USB update wel op de site voor de d7000? Je kunt de tv dan gewoon updaten via de USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Yucko schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:42:
[...]

werkt hier bij mij thuis perfect op een LE40C650 (Internet@TV) en een UE40ES6100 (Smarthub) icm met een +.
Heerlijk al mijn series + films zowel in de woonkamer als slaapkamer beschikbaar :9 (en als ik op mijn troon zit te boetseren ook middels de Plex app op mijn android foon :+ )
Argh Yucko I envy you!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
blueface schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:15:
Staat de USB update wel op de site voor de d7000? Je kunt de tv dan gewoon updaten via de USB stick.
Zo te zien wel. Dat maar doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Ik ben nog niet zo blij met Plex. Speelt geen ISO's (doen overigens de meeste servers niet, maar mijn WDTV wel), veel foutmeldingen over ontbrekende codecs. Vanavond een afleving van Californication en een aflevering van Girls geprobeerd te kijken, na gisteren Plex geupdate te hebben. Plex heeft mooie plaatjes erbij gezocht, maar als ik wil afspelen blijft het scherm zwart. UE46D8000 met QNAP 439 Pro.

Ik heb ook Plex op mijn computer, wellicht dat het aan de processorsnelheid/geheugen van de NAS ligt....... Ik zal het eens proberen. Muziek via de smartphone loopt, na enig wachten, redelijk goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 24-02-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Wie gebruikt allshare i.c.m. een Synologyserver of andere DLNA-server? Mijn Synology staat o.a. als mediaserver ingesteld, maar nieuwe films die ik erop zet verschijnen niet op de TV, terwijl films die ik verwijder (bijv. via Mediacenter) er op blijven staan (maar natuurlijk niet af te spelen zijn). M.a.w. de content is niet uptodate.

Het lijkt verholpen als ik op de Synology handmatig opnieuw indexeer (maar dat duurt uren, niet iets wat je even tussen neus en lippen door test), maar op andere apparaten heb ik dit probleem niet voor zover bekend.

Ik zag ergens een topic (zonder oplossing) dat de TV misschien een soort interne cache gebruikt die niet goed ververst wordt.

Het is me niet duidelijk of het nu aan de synology ligt of aan de TV. Heb het al 2x gepost in het Synology-topic, maar daar komt geen reactie op. Maar misschien is de TV wel de oorzaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 23-02-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik gebruik mijn Windows7 pc met Windows Media Player als DLNA server, en ervaar hetzelfde.
WMP heeft een eigen library en cache van de media-bestanden die je, als je direct een wijziging wilt zien, moet rebuilden.
Normaliter gebeurd dat refreshen bij het opstarten of dagelijks.

Aan de TV zelf ligt het niet. Ook met andere DLNA-clients zie ik nieuwe of verwijderde bestanden niet direct wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:37
Ligt inderdaad aan de gebruikte server. Zelf heb ik goede ervaringen met MiniDLNA, deze houdt z'n database wel real-time bij (via inotify) en ondersteunt ook losse ondertitels via .srt's icm met Samsung. Ik weet alleen niet of hij op de Synology beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
frickY schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:50:
[...]
Zo te zien wel. Dat maar doen dan.
De update op de USB stick ziet hij ook niet :?

Heb een mapje "T-GAPDEUC" maar de TV doet niets als ik de USB-stick plaats, en als ik zelf naar de stick browse geeft hij aan dat er geen video-bestanden gevonden zijn.
De update naar 1021 vorig jaar ging prima met deze stick (4GB FAT32)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je weet dat je de updatefunctie in het menu van de tv moet gebruiken? Naar de map browsen werkt niet, dan wordt hij als mediabron gezien, en alleen de stick plaatsen is ook niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
|:( Ben ervoor nog in dat menu geweest om nogmaals een online update te proberen, en nog vergeet ik dat.
Ik was er zeker van dat de TV automatisch de firmware zou zien en vragen of hij mocht updaten.
Is nu prima geinstalleerd, dank je!

Wel jammer dat Samsung nog steeds automatisch allerlei app's installeert als je Smart Hub opent. Zit je lang te wachten op dingen waar je niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
hcQd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:10:
Ligt inderdaad aan de gebruikte server. Zelf heb ik goede ervaringen met MiniDLNA, deze houdt z'n database wel real-time bij (via inotify) en ondersteunt ook losse ondertitels via .srt's icm met Samsung. Ik weet alleen niet of hij op de Synology beschikbaar is.
Een handmatige herindexering op de synology werkt volgens mij, maar dat is natuurlijk niet bijzonder handig naast dat het volgens mij wel even duurt voor de NAS weer klaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@stefijn: kun je ergens in het DNLA-programma van je Synology aangeven dat hij moet verversen? Bij de Twonky-server op mijn QNAP heb ik aangegeven dat hij elke twee uur allles naloopt op wijzigingen. Ook dan zie je wijzigingen dus niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb wat gezocht op syno-forums: als het goed is worden zaken die via FS worden geladen wel automatisch geindexeerd. De indexer detecteert blijkbaar andere vormen van "verkeer" niet

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=114&t=17337
http://sickbeard.com/foru...52&hilit=Synology+Indexer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Rallye schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:17:
@hcQd: kun je ergens in het DNLA-programma van je Synology aangeven dat hij moet verversen? Bij de
Gaf ik de indruk dat ik een Synology bezit? Ik heb dus geen idee, kijk eens in de handleiding zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Sorry dat was Stefijn inderdaad. Ik pas mijn bericht aan. Just trying to help here.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
frickY schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:59:
|:( Ben ervoor nog in dat menu geweest om nogmaals een online update te proberen, en nog vergeet ik dat.
Ik was er zeker van dat de TV automatisch de firmware zou zien en vragen of hij mocht updaten.
Is nu prima geinstalleerd, dank je! (...)
Ik vrees dat de nieuwe firmware nog steeds niet weet van HBB-TV in Nederland inhoudt en dus dat ik mij er verre van moet houden, omdat ik anders mijn HBB-TV setttings kwijt ben. Maar als er beter nieuws is lees ik het natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat ligt niet aan de firmware (anders had je het nu ook niet ;)).
Volgens mij heeft dat te maken met de Ziggo/UPC certificering.

Samsung wil graag certificering van het CI-slot om eenvoudiger te verkopern
Kabelaars willen graag dat consumenten hun betaalde diensten afnemen.
win-win voor hun, loose voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Laatst online: 09:11
Ik heb dit topic zitten grasduinen maar kon niet het gewenste antwoord vinden. Eergisteren hebben we de UE40D6530 aangeschaft. Gelijk even een 3d film op 1080p uitgeprobeerd en dat werkte prima. Echter heb ik naderhand wat meer films van 1080p op onze NAS gezet (waar al het vorige materiaal 720p was) en tot mijn verbazing vind de tv deze bestanden niet, sterker nog de 3d film die we hebben gekeken wordt ook niet meer weergegeven (enige wat ik heb gedaan is deze verplaats in een submap). Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Edit: de NAS is een Netgear ReadyNas Duo v2, de schrijven zijn volgens AFP & CIFS ingedeeld.
Edit2: ik merk dat het bij sommige bestanden helpt om de extensie te veranderen naar .mp4

[ Voor 14% gewijzigd door Koenbr op 25-02-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb me net aangemeld bij dit forum omdat het mij niet lukt om een aantal films vanaf een externe harde schijf af te spelen op mijn Samsung D7000. Hij ondersteunt de file formats (oa .mkv) niet. Iemand zei dat ik dan de k-lite codec op de tv moet zetten maar dat lukt me niet ik heb ze op een USB stick staan maar krijg ze niet op de TV geinstalleerd. Verder kan ik nergens zien op dit forum waar ik een nieuw topic aan kan maken vandaar hier een reactie hopelijk op de juiste plaats anders laat even weten.

Anyway hoop dat iemand tips heeft want ik heb een TB aan films en series die ik graag wil kijken ;)

Grt Leonard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Die .mkv bestanden renamen naar .avi, en ze doen het waarschijnlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
wat is precies het verschil tussen de 6100 en de 6710? Op zwart tegenover wit uiterlijk?

http://www.onyougo.com/sa...arative_pi1598303;1598304

Wat heeft de 6710 wat de 6100 niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
200Hz vs 400Hz, 3D-only vs 2D-naar-3D-mogelijkheid, aansluitingen steken uit naar achteren en bij de 6710 gaan ze naar beneden/zijkant (makkelijker op te hangen dus). En verder de voet en het randje.

Maar dit is het D-serie-topic en dit gaat over de ES-serie :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
frickY schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:30:
Dat ligt niet aan de firmware (anders had je het nu ook niet ;)).
Volgens mij heeft dat te maken met de Ziggo/UPC certificering.

Samsung wil graag certificering van het CI-slot om eenvoudiger te verkopern
Kabelaars willen graag dat consumenten hun betaalde diensten afnemen.
win-win voor hun, loose voor ons.
Dat is waar. Maar het is een vreemd beleid: als je de televisie omzet op EU_Germany krijg je wel HBB TV (nu ook al op TVE) . Nu is het natuurlijk wel zo dat Duitsland niet alleen veel satellietkijkers heeft maar ook een aantal grote kabelnetten, en ongetwijfeld ook niet allemaal met één uniforme uitzendstandaard. Ik kreeg ooit in het Samsung forum als reactie dat we hier geen HBB TV hebben "vanwege het feit dat het niet compatible is met kabel". Dat geloof je dan uiteraard niet... Het ergste is: ik heb de TV nu juist aangeschaft omdat er een ingebouwde satelliet tuner in zit, niet vanwege zijn "kabel-mogelijkheden" (want ik heb niet eens kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:38:
Iemand zei dat ik dan de k-lite codec op de tv moet zetten maar dat lukt me niet ik heb ze op een USB stick staan maar krijg ze niet op de TV geinstalleerd.
Beste Leonard, je TV is wel smart, maar geen computer. Je kunt er dus, net als bijvoorbeeld op een iPad alleen apps op installeren. Een codec pack zal niet lukken. Je zou, zoals eerder gesteld, wel eens kunnen proberen om de .mkv's te hernoemen naar .avi. Ook zou je de films op je PC kunnen zetten en daarop de Plex server kunnen installeren. Op je TV kun je dan de Plex-app installeren en mogelijkzo je film kijken. Dan moet de PC wel aanstaan om de films te kunnen kijken.
Koenbr schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:57:
Gelijk even een 3d film op 1080p uitgeprobeerd en dat werkte prima. Echter heb ik naderhand wat meer films van 1080p op onze NAS gezet (waar al het vorige materiaal 720p was) en tot mijn verbazing vind de tv deze bestanden niet, sterker nog de 3d film die we hebben gekeken wordt ook niet meer weergegeven (enige wat ik heb gedaan is deze verplaats in een submap). Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Edit: de NAS is een Netgear ReadyNas Duo v2, de schrijven zijn volgens AFP & CIFS ingedeeld.
Edit2: ik merk dat het bij sommige bestanden helpt om de extensie te veranderen naar .mp4
Beste Koenbr, kun je uitleggen met welke functie van de TV je de film probeert te kijken?

[ Voor 34% gewijzigd door Rallye op 27-02-2013 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
hcQd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:10:
Mag ik vragen waar je minidlna op draait? Probeer het al een lange tijd draaiende te krijgen op een popcornhour, zonder goed resultaat (kan geen bestanden vinden)
Thnx

• hcQd
Op een Linux-server. Gecompileert van de source vanwege een paar patches: auto thumbnails en markeren wat al bekeken is.

• Koenbr
Rallye schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 06:55:
[...]
Beste Koenbr, kun je uitleggen met welke functie van de TV je de film probeert te kijken?
Allshare, DNLA.

• checkdiz
  • Niet online
checkdiz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:05:
[...]

Mag ik vragen waar je minidlna op draait? Probeer het al een lange tijd draaiende te krijgen op een popcornhour, zonder goed resultaat (kan geen bestanden vinden)
Thnx
Ok dankjewel!
Popcornhour is linux based dus het zou mij ook moeten lukken.
Ik heb idd iets gelezen over die patches, het beste is dus om zelf de config file op te bouwen vanuit een of meerdere patches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Laatst online: 13-08 07:30
Nieuwe firmware!
In ieder geval voor mijn UE40D8000
Versie 1027.1 datum 2013-02-25
Ik heb hem binnengehaald via de auto-update-functie op mijn tv. Hij is handmatig hier te downloaden:
http://www.samsung.com/nl...H-downloads?downloadName=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Koenbr: ik heb geen ervaring met Allshare. Zal eens proberen of die mijn NAS ziet.

@Peetke: voor mijn UE46D8000 is er nog geen automatische update.

[ Voor 29% gewijzigd door Rallye op 01-03-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Al enkele dagen geleden hier gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26
Rallye schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:38:
@Koenbr: ik heb geen ervaring met Allshare. Zal eens proberen of die mijn NAS ziet.

@Peetke: voor mijn UE46D8000 is er nog geen automatische update.
Mijn deed het ook niet automatisch, even gedownload van de samsung site en 10 minuten later stond de nieuwe versie erop.
Gewoon even downloaden, bestanden uitpakken naar een memorystick, op de TV aangeven dat deze moet zoeken naar een update op de stick, ff wachten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Koenbr: ik heb de Allshare app even geprobeerd. Hij ziet zowel de Plex-server als de Twonkyserver op mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
MYOO wat bedoel je precies? Rallye, ik wil het zo simpel mogelijk houden, de schijven zijn tevens niet alleen voor multimedia bedoeld. Het liefste wil ik dus geen additionele server software moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Koenbr: myoo reageert op de verhalen over een software update van de TV.

Ik heb zelf geen Netgear, dus weet niet wat de gevolgen zouden kunnen zijn van het draaien van een server op je NAS. Kun je niet gewoon de mappen sharen met je TV (ik heb daar geen ervaring mee, daarvoor gebruik ik mijn WDTV, die sowieso de mappen op mijn QNAP ziet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Als je mijn iets verhaal iets beter had gelezen dat had je gezien dat ik ze al geshared heb;) Anyway bedankt voor de hulp! Probleem zit hem puur in het bestandsformaat (mkv) wat meestal wel werkt als ik het hernoem naar mp4 of avi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Koenbr schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:26:
Als je mijn iets verhaal iets beter had gelezen dat had je gezien dat ik ze al geshared heb;)
Dat werkte toch niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:56
Firmware update nu ook voor de 6500/6530. Van 1021>1024 Via tv binnen gehaald geen release notes.

[ Voor 8% gewijzigd door Remco Tr op 04-03-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-09 11:31
Hey mensen,

Is het verstandig om nu een 55es8000 te kopen of beter nog ff wachten? Aangezien de nieuwe line-up komt van de serie f8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Moet je zelf weten. Geen idee wat een 55ES8000 kost t.o.v. de nieuwe 'line-up'. Een aantal ES8000 bezitters zal waarschijnlijk de evolution kit kopen om op hetzelfde niveau te komen als de 2013 serie.

Dus ja, wat is wijsheid?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Rallye schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:40:
[...]

Dat werkte toch niet meer?
Jawel d.m.v. de bestanden ter hernoemen. Wellicht had ik een time-update bij mijn edit moeten zetten.

Ik heb onze TV gecheckt m.b.t de update, deze zit al op 1031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Laatst online: 12-09 12:26
therick schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 01:30:
Hey mensen,

Is het verstandig om nu een 55es8000 te kopen of beter nog ff wachten? Aangezien de nieuwe line-up komt van de serie f8500.
Ik zou persoonlijk altijd wachten. Met de ES serie zijn enkele nieuwe dingen geintroduceerd en deze zullen bij de F serie wel beter uitgewerkt zijn. Moet je daar natuurlijk wel tegenover zetten dat de F serie waarschijnlijk duurder zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:46

filthy rich

löp wa los

Ik heb thuis een Samsung D6200 staan, nu weet ik dat hij met de 3d brillen verbinding maakt dmv bluetooth.

Ik heb thuis ook een Bose Soundlink staan, zou het mogelijk zijn om deze via bluetooth te connecten met de tv?

ik ga er vanuit dat t niet kan, maar t zou leuk zijn van wel

[ Voor 13% gewijzigd door filthy rich op 16-03-2013 22:11 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Voor de Android-app heb je ook bluetooth nodig, van andere dingen weet ik niet of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Van het weekend geprobeerd om films te bekijken op de 46d6320
Hadden een harde schijf via USB direct op de tv aangesloten.

Echter kregen wij geen ondertiteling te zien, las dat het een bekend probleem was. Software update heeft ook niet geholpen.

Gemiste kans, gelukkig werkt het thuis bij mij wel op een 2012 model.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 12:30
Misschien komt de update nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:16
Mars18 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:20:
Van het weekend geprobeerd om films te bekijken op de 46d6320
Hadden een harde schijf via USB direct op de tv aangesloten.

Echter kregen wij geen ondertiteling te zien, las dat het een bekend probleem was. Software update heeft ook niet geholpen.

Gemiste kans, gelukkig werkt het thuis bij mij wel op een 2012 model.
Vreemd, bij mij werkt het wel, zelfde tv. Uit een MKV kan de tv ze niet halen, vaak doordat dit niet hard erin staat. Als ik een srt file ernaast zet met dezelfde naam werkt het prima. Als ik een AVI heb met hardcoded subs gaat het ook prima.

MKV bevat vaak ook meerdere ondertiteling waardoor het denk ik niet werkt. Gewoon een srt opzoeken en het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik ben een beetje aan het experimenteren geweest met de iPad-app myTifi remote en mijn Samsung UE46D8000.

Conclusie: de app werkt goed! Een erg handige extra is, dat je bij het internetten via de app op de Samsung, hele zoekwoorden kunt oversturen. Je hoeft dus niet alles op sms-wijze te spellen. Dat komt het gebruik van de smarthub zeer ten goede. Ik heb daarom de Samsung remote-apps (voor iPhone en iPad - die laatste werkte trouwens toch al bagger) verwijderd: die zijn niet meer nodig.

Heeft iemand anders goede (of slechte) ervaringen met deze app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Pannekoek81 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:22:
[...]

Vreemd, bij mij werkt het wel, zelfde tv. Uit een MKV kan de tv ze niet halen, vaak doordat dit niet hard erin staat. Als ik een srt file ernaast zet met dezelfde naam werkt het prima. Als ik een AVI heb met hardcoded subs gaat het ook prima.

MKV bevat vaak ook meerdere ondertiteling waardoor het denk ik niet werkt. Gewoon een srt opzoeken en het werkt. :)
Moet toch zonde srt file ook kunnen.
Bij mijn eigen 2012 model werkt het wel.

Ik vind het een gebrek in de 2011 models.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Na veel zoeken kom ik dan eindelijk in dit topic terecht met mijn vraag, welke gaat over input lag van D6500-serie. Dit is van belang voor het kiezen van aansluiting van mijn Xbox.

Elke LCD TV heeft in meer of mindere mate last van input lag. Mijn vraag is of er verschil is in de diverse aansluitmogelijkheden, VGA, HDMI, component?

In mijn geval is dat een UE55D6530 met een oude Xbox. Nu heb ik ergens iets opgevangen van het 1:1 signaal van een VGA kabel, welke mogelijk sneller is dan een component signaa. Maar deze ga ik niet aanschaffen zonder dat er verschil is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Zelfde ervaringen als jij.
Ik gebruik myTifi alleen voor youtube filmpjes opzoeken enzo. Je moet wel een paar keer op de tekst en op enter drukken, maar allicht nog beter dan tekst via je a.b. intikken!
Rallye schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:58:
Ik ben een beetje aan het experimenteren geweest met de iPad-app myTifi remote en mijn Samsung UE46D8000.

Conclusie: de app werkt goed! Een erg handige extra is, dat je bij het internetten via de app op de Samsung, hele zoekwoorden kunt oversturen. Je hoeft dus niet alles op sms-wijze te spellen. Dat komt het gebruik van de smarthub zeer ten goede. Ik heb daarom de Samsung remote-apps (voor iPhone en iPad - die laatste werkte trouwens toch al bagger) verwijderd: die zijn niet meer nodig.

Heeft iemand anders goede (of slechte) ervaringen met deze app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:16
Mars18 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:57:
[...]

Moet toch zonde srt file ook kunnen.
Bij mijn eigen 2012 model werkt het wel.

Ik vind het een gebrek in de 2011 models.
Volgens mij ligt het eraan hoe de ondertiteling erin is gebakken. Soms gaat goed, soms niet. Valt op dat als ik een mkv heb met 2 verschillende ondertitels dat het mis gaat. Kan dan ook niet kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
blueface schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:15:
Heb ook regelmatig geüpdatet via USB en toen daarna online. Misschien dat de update voor de d7000 nog niet op de online server staat van Samsung. Staat de USB update wel op de site voor de d7000? Je kunt de tv dan gewoon updaten via de USB stick.
is dat toevallig deze? (geen idee waar 'LU' voor staat)

dan is het een kwestie van de .exe op een usb-stick, of moet ie eerst uitgepakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
habermas schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:02:
[...]

is dat toevallig deze? (geen idee waar 'LU' voor staat)

dan is het een kwestie van de .exe op een usb-stick, of moet ie eerst uitgepakt worden?
Inderdaad, uitpakken OP de USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
thanks, was de eerste keer in meer dan een jaar dat ik em updatete, van 10124 naar 10127 :D

wel alles gefactory reset lijkt t :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Klopt het dat je met een D7000 met een externe hdd tv kan opnemen? Ik vroeg mij hierbij ook af of je dan een opname kan inplannen en dat het programma, zonder dat de tv aanstaat, opgenomen kan worden>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Dark0z: ja dat klopt. De 7000 heeft maar 1 tuner, dus je kunt niets iets anders opnemen dan je aan het kijken bent. De opnamefunctie werkt ook als de TV op standby staat (hij staat nooit helemaal uit). Wel is de TV vrij kritisch op welke HD of stick hij "slikt". Zoek voor ervaringen het topic maar eens door.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Hi heren,

ik heb een samsung ue40D6530 en iptv via glasvezel van lijbrandt. Mijn kanaallijst is niet beschikbaar, waardoor ik geen zender-favorietenlijst kan maken. Ik begreep dat deze functie expres door samsung is uitgeschakeld onder druk van de providers (in het menu is het tab "kanaal" inderdaad grijs gemaakt).

Is er een manier om dit te omzeilen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Volgens mij is die alleen grijs als er geen kabel (danwel coax danwel sateliet) is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Doc25: ik zit ook bij Concepts op de glasvezel. Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Je zegt dat je IPTV hebt, maar ook dat je op je TV een kanaallijst wilt maken. Concepts biedt echter IPTV alleen aan via de Amino-ontvanger (aan te sluiten met een netwerkkabel), zodat je afhankelijk bent van de kanaallijst van de ontvanger.

Concepts biedt ook via de coax signaal aan (digitaal en analoog), dat is echter geen IPTV. Kortom waar ziet je vraag op, op de Amino en IPTV, of op de analoge of digitale TV via de coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik heb een vreemd probleem met opnemen van programma's met mijn D6200. Ik heb de TV een hele tijd geleden "veranderd" in een D6100 en kon daarna probleemloos opnemen. Nu heb ik sinds kort het probleem dat er geen geluid meer wordt opgenomen. Dit probleem bestaat alleen bij een geprogrammeerde opname waarbij de TV al enige tijd op standby stond. Live opnemen werkt wel goed; dus met geluid. Ik heb inmiddels de laatste firmware geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ja, dat het waardeloos is. Je kunt ook een app installeren op je smartphone. Kost niks, doet precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Real_MaRsMaN schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:11:
Nu heb ik sinds kort het probleem dat er geen geluid meer wordt opgenomen.
Probeer eens een ander geluidsspoor (TOOLS→Taal voor audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Real_MaRsMaN schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:11:
Ik heb een vreemd probleem met opnemen van programma's met mijn D6200. Ik heb de TV een hele tijd geleden "veranderd" in een D6100 en kon daarna probleemloos opnemen. Nu heb ik sinds kort het probleem dat er geen geluid meer wordt opgenomen. Dit probleem bestaat alleen bij een geprogrammeerde opname waarbij de TV al enige tijd op standby stond. Live opnemen werkt wel goed; dus met geluid. Ik heb inmiddels de laatste firmware geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Volgens mij kun je de D6200 beter veranderen naar D6300. Of dat het probleem ook echt oplost weet ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Laatst online: 15:49
Ik heb dit topic goed doorgelezen maar heb sinds kort een probleem met mijn D6500 Led TV.
De TV ziet de bronnen die zijn verbonden dmv een HDMI kabel niet meer. Mijn Blu-ray speler en HD medialink wordt niet meer herkend. Mijn Receiver ziet hij wel maar krijg geen geluid via de Receiver.
De laatste firmware is op de tv geinstalleerd. Ik heb de TV ook opnieuw geinstalleerd met pin code etc.

Wie herkend dit ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
NeWSJuNK schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:54:
Ik heb dit topic goed doorgelezen maar heb sinds kort een probleem met mijn D6500 Led TV.
De TV ziet de bronnen die zijn verbonden dmv een HDMI kabel niet meer. Mijn Blu-ray speler en HD medialink wordt niet meer herkend. Mijn Receiver ziet hij wel maar krijg geen geluid via de Receiver.
De laatste firmware is op de tv geinstalleerd. Ik heb de TV ook opnieuw geinstalleerd met pin code etc.

Wie herkend dit ? :?
Dit heb ik ook wel eens gehad met een D8000.

Dacht dat ik het toen opgelost had door van alle randappraten en de tv zelf een paar uurtjes de stroom eraf had gehaald. (stekker eruit). Ook alle hdmi kabels en antenne kabels eruit. Dus echt niets mag meer met de tv verbonden zijn. Daarna tv weer aansluiten op de stroom en 1 voor 1 alles weer aansluiten. Als je de hdmi kabels er weer in doet, zou ik zorgen dat de tv op standby staat. Dus eerst blu-ray speler, dan kijken of de hdmi-ingang herkend wordt, enz.

Dat is voor nu de enige tip tie ik je kan geven. Hoop dat het werkt voor je. Het liefst een uurtje of 4 alles zonder stroom.

[ Voor 12% gewijzigd door blueface op 19-05-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik ga dat proberen.

Bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
het werkt. heel veel dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@NeWSJuNk: mooi dat alles het weer doet. Mag ik vragen waarom je niet alles apparaten via de receiver hebt lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Rallye schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:27:
@NeWSJuNk: mooi dat alles het weer doet. Mag ik vragen waarom je niet alles apparaten via de receiver hebt lopen?
Hallo,

Wat voor voordelen bied dat dan? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@NeWSJuNk: veel TV's geven, zo he ik begrepen, via HDMI ingekomen surround niet door naar de receiver, bijvoorbeeld vanaf blu ray. Bovendien is de TV een extra tussenstap, terwijl je gebruikelijk alles schakelt via de receiver. Zie jij nadelen van de normale opstelling dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
@Rallye

Wat is de "normale" opstelling dan ?

Betekend dat ik alle aansluitingen op mijn receiver moet doen behalve natuurlijk de receiver via arc op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ja, zo wordt het meestal gedaan. Zie bijvoorbeeld http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=6689.0 en http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=18841.0

Vandaar mijn vraag: waarom doet jij het anders? Dat is natuurlijk toegestaan, maar ik hoor graag jouw redenen. Wat voor receiver heb je overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
@ Rallye

Ik weet niet of het echt anders is. Het functioneerd nu weer goed.

Receiver is Yamaha RX-V771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

ik heb een ued8000 en een dvd speler/reciever hte350

Ik heb een vraag, anynet werkt prima tot ik een ander apparaat in de hdmi poort doe.
Iemand een idee?

En als ik de tv aanzet gaat de reciever niet vanzelf aan, klopt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Misschien moet je je vragen wat verduidelijken:
- wat versta je onder Anynet, gaat het enkel om de weergave van het geluidsniveau op de TV?
- wat gebeurt er met Anynet als je een ander apparaat in de HDMI doet?
- heb je zowel op de TV, als op de receiver de optie aangezet dat de TV de receiver aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rallye schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 07:47:
Misschien moet je je vragen wat verduidelijken:
- wat versta je onder Anynet, gaat het enkel om de weergave van het geluidsniveau op de TV?
- wat gebeurt er met Anynet als je een ander apparaat in de HDMI doet?
- heb je zowel op de TV, als op de receiver de optie aangezet dat de TV de receiver aanzet?
je merkt er niets aan alleen als ik dan het volume wil veranderen merk ik dat de verbinding verbroken is.

ik kan in de reciever niet vinden dat de tv de reciever aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij mijn Marantz zit dat onder "HDMI CONTROL" en dan "Power Off Control".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Enkele maanden later ben ik nog steeds opzoek naar info over de verschillen in de input lag. Iemand met verstand van de achterliggende technieken die weet in welk opzicht hier verschil in zit?

Mijn doel is om voor de aansluiting te kiezen met de laagste input lag. Component gebruik ik nu, VGA kabel overweeg ik te kopen. Maar mijn Xbox heeft geen HDMI en mocht de input lag het laagst liggen wil ik overwegen om een (2e hands) Xbox met hdmi te kopen.

Heb mezelf suf gegoogled maar niemand weet hier iets over. Ik heb een UE55D6530 staan.
Novah schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:45:
Na veel zoeken kom ik dan eindelijk in dit topic terecht met mijn vraag, welke gaat over input lag van D6500-serie. Dit is van belang voor het kiezen van aansluiting van mijn Xbox.

Elke LCD TV heeft in meer of mindere mate last van input lag. Mijn vraag is of er verschil is in de diverse aansluitmogelijkheden, VGA, HDMI, component?

In mijn geval is dat een UE55D6530 met een oude Xbox. Nu heb ik ergens iets opgevangen van het 1:1 signaal van een VGA kabel, welke mogelijk sneller is dan een component signaa. Maar deze ga ik niet aanschaffen zonder dat er verschil is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
In theorie geeft een digitaal signaal (zoals over HDMI) minder input lag als een analoog signaal dat nog omgezet moet worden (zoals over VGA). Component zal waarschijnlijk wel 'beter' zijn als VGA en composiet.

Echter, de meeste vertraging zit in de beeld verbeteringstechniek in je LCD. Let er op dat je je TV daarom in 'Game Mode' zet. En dan denk ik dat je het verschil tussen HDMI en VGA niet eens merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Weet niet of het al eerder besproken is, maar kan ik met n d8000 content afspelen vanaf synology nas? Via dlna? Zonder tussenkomst van een mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Vanaf mijn QNAP kan dat wel, evt. via Plex. Zie http://www.plexapp.com/getplex/ en installeer de Plex-app op de TV. Hij kan wel minder bestandsformaten aan dan een echte mediaplayer, maar je kunt het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Maar dan heb jij wel een gespierde NAS denk ik, want dan heb je plex mediaserver op je QNAP geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Alleen als je Syno een DLNA-server draait, zoals Plex of Twonky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
frickY schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:23:
Alleen als je Syno een DLNA-server draait, zoals Plex of Twonky.
Of gewoon de OOTB DLNA-server van Syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
checkdiz schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:50:
Weet niet of het al eerder besproken is, maar kan ik met n d8000 content afspelen vanaf synology nas? Via dlna? Zonder tussenkomst van een mediaplayer?
Ik heb een Synology nas (ds411) en samsung UE46D6000 - wifi dongle van samsung erin en alles wat in de nas als video/photo/music staat aangegeven kan je via sources knop je je afstandsbediening bereiken. Neem aan dat het met een d8k versie ook moet lukken.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Klinkt positief, dank voor de reacties. Heb nog geen synology dus suggesties/ervaringen zijn welkom. (Ds411?, ander merk?) btje offtopic maarja moet kunnen.
Heb nu nog een popcornhour, ik wil graag overstappen naar een nas en zodoende alle media via de samsung afstbediening kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
checkdiz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:16:
Maar dan heb jij wel een gespierde NAS denk ik, want dan heb je plex mediaserver op je QNAP geinstalleerd?
Op mijn QNAP 439 Pro II+ kun je Plex gewoon installeren. Nadeel is echter dat bijvoorbeeld iso's niet gelezen worden. Ook de Samsung zelf kan dat niet. Toch wel een fors nadeel ten opzichte van een mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
checkdiz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:56:
Klinkt positief, dank voor de reacties. Heb nog geen synology dus suggesties/ervaringen zijn welkom. (Ds411?, ander merk?) btje offtopic maarja moet kunnen.
Heb nu nog een popcornhour, ik wil graag overstappen naar een nas en zodoende alle media via de samsung afstbediening kunnen afspelen.
dss411 is een type nas van syno. Qua bestandsondersteuning speelt je samsung hetzefde af als dat ie van een harde schijf kan spelen (zonder extra dingen te doen). Dus zoals boven me gezegd wordt: geen iso. Ik heb meestal mkv + srt's - dat werkt prima.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 06:14
checkdiz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:56:
Ik heb zelf een Thecus (N4200ECO) met Plex draaien (47D8000). Dit werkt echt super omdat er een App beschikbaar is van Plex voor op m'n Samsung TV. Het voordeel hiervan:
- De Interface van Plex is vele male mooier dan als je de standaard DLNA client gebruikt van de TV. Krijg covers te zien, film informatie e.d., de navigatie is sneller en overzichtelijker.
- Plex heeft de mogelijkheid om te transcoden, mocht je dus een bestandsformaat hebben waarmee je TV niet overweg kan, kan Plex dit transcoden

[ Voor 3% gewijzigd door SpaceAce op 29-06-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Ok en dat draait op 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Weet iemand waarom Plex-app niet te downloaden is (bij mij althans)? Ik krijg een netwerkerror, maar met het netwerk is niets mis (getuige uitzendinggemist bijv, of streaming vanaf mijn NAS)

Ik heb een 46ES7000 TV

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 29-06-2013 11:29 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 99 Laatste