Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:18
Het probleem met Neotion is al zeer vaak gemeld in dit forum. Smit is daarom zeker een aanrader.
@just_a_user: Tweakers heeft van de D8000 een review gemaakt. Hier kun je zo de settings van overnemen voor kalibiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:51:
Kan iemand die een D8000 heeft hier zn beeldinstellingen plaatsen in de verschillende beeldmodi die er zijn? Ik weet nl niet of ik nu het maximale uit de tv haal zeg maar.

Overigens, wat me opviel, een hoop uitzendingen laat ie in een soort van 4:3 formaat zien. De panasonic die ik had rekte dat op, maar dan op zo'n manier dat 't er nog steeds normaal uitzag. Het verbaasde me dat deze tv dat niet lijkt te kunnen? of heb ik 't mis?
Dit is uitsluitend bij de HD Zenders, daar blijft het formaat altijd Origineel en kan niet opgerekt worden, ongeacht welke decoder of TV je hebt.

Als je vervolgens naar de SD zender zapt zie je dat het daar wel gewoon opgerekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom word die update nooit gewoon normaal naar die TV doorgestuurd? Vrij iritant heb echt geen zin iedere 2 weken met een USB stick te moeten kloten als die TV zo strak tegen de muur hangt.

Dat mogen ze wat mij betreft ook wel fixen.

Daarnaast is het ook erg op een TV van 2100 euro dat je echt recht op het rode lampje van de TV moet zappen wil je iets kunnen, ik ging voor de grap voor de TV zitten (halve meter eraf) en richte naar links en dan kan die niet eens verbinding maken met de afstandsbediening, kan niet door dekens etc heen echt belachelijk zelfs mijn PS3 controller van 40 euro kan dat met een PS3 van 250 euro, wat kost zo iets nou extra? gewoon helemaal niks toch gewoon een zendertje extra er in ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:24:
Dit is uitsluitend bij de HD Zenders, daar blijft het formaat altijd Origineel en kan niet opgerekt worden, ongeacht welke decoder of TV je hebt.
Hmmm, is daar geen enkele optie voor? Ben me een beetje aan het inlezen in de Samsungs, en dit vind ik toch wel vrij vervelend. Mijn Windows Media Center kan dit wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:30:
[...]

Hmmm, is daar geen enkele optie voor? Ben me een beetje aan het inlezen in de Samsungs, en dit vind ik toch wel vrij vervelend. Mijn Windows Media Center kan dit wel...
Het ligt niet aan Samsung, het ligt bij Ziggo / UPC / Caiway die zenden het zo uit heeft verder niks met de TV te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
GerCor schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:48:
[...]

Voor een 1 uur HD opname moet je denken aan 6 Gb. Bij timeshift moet je denken aan streamen. De opname wordt in het geheugen geplaatst maar zodra je van zender verandert ben je het kwijt. Kijk je film en moet je even naar kamertje 100 of iemand staat voor de deur, dan pauzeer je de (live uitzending) even, of als je dat vergeten bent, dan 'spoel' je even terug naar waar je was. En een opname wordt op jouw HDD gezet. Bij de Samsung TV's kun je maximaal 90 minuten timeshiften. Timeshift, het woord zegt het eigenlijk al..... je verschuift de tijd. Timeshift wordt trouwens erg slecht/summier uitgelegd in de handleiding.

Ik heb 2 mediaplayers (Eminent) maar die heb ik niet aangesloten op de Samsung maar op 2 andere Tv's in mijn huis. En dan heb ik nog een 4e Tv waar een Humax 5050i op zit aangesloten.
Dus mijn portable HD van Samsung in tweeen delen (500GB NTFS en 500GB FAT32 ) is voldoende ? of gaat ie dan toch nog zeuren dat ie de hele schijf wil defragmenteren ?
En je zegt dat ene opname van 1 uur 6GB is maar FAT32 kan toch maar tot 4GB dus kun je nooit 6GB opnemen toch of zie ik u iets over het hoofd ? :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Smirnoff schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:40:
De update naar 1017.3 heeft ervoor gezorgd dat al mijn opgenomen programma's 'beveiligd' en niet meer toegangelijk zijn. Time shift niet meer werkt.
De Western Digital HDD (die qua config of kabels) niet is veranderd, is niet meer benaderbaar. Geen apparaat aangesloten? Top update weer dus. (D8000)
Dat is wel iets meer dan dat er in de changelog staat.. dont upgrade if it works gaat dus ook op voor tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Le_Freak ! schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 01:25:
[...]
Dus mijn portable HD van Samsung in tweeen delen (500GB NTFS en 500GB FAT32 ) is voldoende ? of gaat ie dan toch nog zeuren dat ie de hele schijf wil defragmenteren ?
En je zegt dat ene opname van 1 uur 6GB is maar FAT32 kan toch maar tot 4GB dus kun je nooit 6GB opnemen toch of zie ik u iets over het hoofd ? :?
Opdelen in tweeën en dan kun je er een formateren voor opnames en de andere kun je dan gebruiken om andere spullen erop te zetten.

Omdat de HD geformatteerd wordt door de TV heb je geen problemen met grotere bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Kan iemand die een D8000 heeft hier zn beeldinstellingen plaatsen in de verschillende beeldmodi die er zijn? Ik weet nl niet of ik nu het maximale uit de tv haal zeg maar.
Ben je niet te vreden met het beeld dan? Iedereen heeft aan andere "smaak" dus gewoon instellen zodat je er zelf tevreden mee bent.
Overigens, wat me opviel, een hoop uitzendingen laat ie in een soort van 4:3 formaat zien. De panasonic die ik had rekte dat op, maar dan op zo'n manier dat 't er nog steeds normaal uitzag. Het verbaasde me dat deze tv dat niet lijkt te kunnen? of heb ik 't mis?
Heeft idd niets met de TV te maken maar met de HD uitzendingen. De Panasonics kunnen dit nu ook niet meer. Je kunt natuurlijk wel inzoomen, maar denk niet dat dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Mr. Noodle schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 06:59:
[...]

Dat is wel iets meer dan dat er in de changelog staat.. dont upgrade if it works gaat dus ook op voor tv's
Precies, ik heb na lang klooien m'n TV weer goed met versie 1016 en ik ga dus voorlopig niet meer upgraden..... :+

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:26:
Waarom word die update nooit gewoon normaal naar die TV doorgestuurd? Vrij iritant heb echt geen zin iedere 2 weken met een USB stick te moeten kloten als die TV zo strak tegen de muur hangt.

Dat mogen ze wat mij betreft ook wel fixen.

Daarnaast is het ook erg op een TV van 2100 euro dat je echt recht op het rode lampje van de TV moet zappen wil je iets kunnen, ik ging voor de grap voor de TV zitten (halve meter eraf) en richte naar links en dan kan die niet eens verbinding maken met de afstandsbediening, kan niet door dekens etc heen echt belachelijk zelfs mijn PS3 controller van 40 euro kan dat met een PS3 van 250 euro, wat kost zo iets nou extra? gewoon helemaal niks toch gewoon een zendertje extra er in ofzo.
De update komt ook gewoon via de TV hoor, alleen moeten ze deze dan vrij geven. Ik ben tevreden met de TV zoals ie er nu staat en ga echt geen moeite doen om hem met de hand te upgraden. Ik heb de USB kabels gewoon in de TV kast liggen dus zou erg weining moeite zijn om dit te doen, maar waarom?

Er is al vaker iets geschreven over de AB's dat deze het niet goed doen, mijne had er ook last van. Maar na nieuwe batterijen (orginelen zijn echt bagger) doet ie het nu weer goed. Had voorheen het idee dat ik de AB "wakker" moest maken en erna deed ie het goed, ook van grotere afstand. Je zou ook altijd nog de Tough kunnen proberen, op het moment dat je deze ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Smirnoff schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:40:
De update naar 1017.3 heeft ervoor gezorgd dat al mijn opgenomen programma's 'beveiligd' en niet meer toegangelijk zijn. Time shift niet meer werkt.
De Western Digital HDD (die qua config of kabels) niet is veranderd, is niet meer benaderbaar. Geen apparaat aangesloten? Top update weer dus. (D8000)
Dat zal met de DRM beveiliging te maken hebben.
Als je de schijf los haalt en opnieuw aansluit vermoed ik zomaar dat hij zal vragen of hij hem opnieuw mag initialiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
nilisvw schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:12:
Het probleem met Neotion is al zeer vaak gemeld in dit forum. Smit is daarom zeker een aanrader.
@just_a_user: Tweakers heeft van de D8000 een review gemaakt. Hier kun je zo de settings van overnemen voor kalibiratie.
Ben ik het niet mee eens, heb even gegoogled maar de neotion is sneller en ik lees dat de smit dezelfde problemen kan hebben.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
MY00 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:27:
[...]

De update komt ook gewoon via de TV hoor, alleen moeten ze deze dan vrij geven. Ik ben tevreden met de TV zoals ie er nu staat en ga echt geen moeite doen om hem met de hand te upgraden. Ik heb de USB kabels gewoon in de TV kast liggen dus zou erg weining moeite zijn om dit te doen, maar waarom?
Met via de tv bedoel je via de aangesloten kabel naar je router toe ?
En zijn de firmwareupdates via deze weg minder snel beschikbaar bedoel je ?
Ik check namelijk ook alleen via de tv of er een update is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Le_Freak ! schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:56:
[...]

Met via de tv bedoel je via de aangesloten kabel naar je router toe ?
En zijn de firmwareupdates via deze weg minder snel beschikbaar bedoel je ?
Ik check namelijk ook alleen via de tv of er een update is.
De kleinere updates worden via de TV vrijgegeven. De grotere zul je via USB moeten firmwareneren. Af en toe dus even checken op de Samsung site, of GoT

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 17:37
frickY schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:44:
[...]

Dat zal met de DRM beveiliging te maken hebben.
Als je de schijf los haalt en opnieuw aansluit vermoed ik zomaar dat hij zal vragen of hij hem opnieuw mag initialiseren.
Nope, ik heb gisteren alles geprobeerd.
Op een gegeven moment was de hele schijf zelfs niet meer benaderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:15
NeFoRcE schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:05:
[...]

De kleinere updates worden via de TV vrijgegeven. De grotere zul je via USB moeten firmwareneren. Af en toe dus even checken op de Samsung site, of GoT
Dat is onzin. Ik heb een keer een online update gedaan (altijd rond de 132 MB) toen de update net uitgekomen was. Niet veel later was die update alleen via USB beschikbaar. Samsung Nederland, of het nou hun internetsite is of webcare .... het zijn een stelletje klunzen. Voor veel produkten is er niet eens een handleiding beschikbaar. Wat dat aangaat is de site van Duitsland vele malen beter. En als je vraagt waarom de upgrade niet online beschikbaar is, zegt WebCare: "We gaan het eerst zelf testen". Ach ja..... geloof je het zelf? De upgrades komen vrijwel altijd in Australië als eerste op de site en een dag later in Europa. Ik heb zelf ook wel eens een upgrade uit Australië geinstalleerd Werkt allemaal prima. Willen de Nederlanders (Samsung) een firmware soms tegenhouden?

Op WebCare wordt wel eens naar een changelog gevraagd ...... hebben ze geen idee van. Ze zullen de firmware wel op hun eigen server moeten zetten maar je mag je afvragen wie eerder weet of er een upgrade is; Samsung Nederland of de gebruikers? Ik heb nog een vraag uitstaan bij WebCare, over Discovery HD Showcase en automatisch timeshift, al meer dan een half jaar. 'We gaan het uitzoeken en laten het je weten'. Niet dus.

Iemand vroeg destijds wanneer de Qwerty Remote in Nederland te koop zou zijn: 'Wij verwachten de remote binnen 6 weken in de Benelux', en dat terwijl het al te koop was bij Electroworld en MediaMarkt'. Ze hebben gewoon GEEN idee wat de werkelijkheid is.

Kortom, aan Samsung Nederland (WebCare) heb je vrij weinig. Zinloze club ambtenaren.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 21-10-2011 09:30 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Voor mensen die een nieuwe TV gaan kopen en een zo hoog mogelijke kwaliteit willen (dus een Samsung paneel en niet CMO):

•Version "A" panels: AC01, AC02, AC03, AC04, AA01, AA02, AA03, AA04 and BA01 all come from AU Optronics
•Version "S" panels: SQ01, SQ02, SQ03, SQ04, SS01, SS02, SS03, SS04 and SX03 are made by Samsung
•Version "C" panels: CN01, CN02, BN01 and BN02 stand for CMO, according to one reader who found yet another MVA panel on his 32''.

But even then, different panels from the same series can also show variation. For instance, panels SQ01 and SQ02 are both PVA panels with an extended gamut (92% of the NTSC colour space) and 10 bit colour, while panels SS03 and SS04 have a standard gamut (72% of NTSC) and 8 bits.

That's why it's better to find out more by using the 'Service Menu', which the manufacturer advises against for safety reasons. For the time being, we've only found a few rare cases where the information onscreen contradicts the label on the outside (but it did happen on the B7020 for instance). Whatever you do, don't touch anything: just read what it says on screen. One forum member, Kimou, explains how to get there:

Press Info, Menu, Mute and then restart the TV
Select the Advanced menu and press 0 four times in a row

For example, if you find the following model: 40A1UF0C:

40 — inches, the screen size
A — panel manufacturer (A = Samsung; D = CMO; L = AUO; I = CPT)
1 — frequency (6 = 50/60 Hz; 1 = 100/120 Hz; 2 = 200/240 Hz)
U — panel (A = AntiGlare; T = TN; U = Ultra Clear)
F — resolution (F = Full HD; H = HD; U = UD)
0 — 1st, 2nd panel and so on (1st = 0; 2nd = 1 ...)
C — backlight unit (C = CCFL; L = LED; E = Edge LED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Le_Freak ! schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:51:
[...]
Ben ik het niet mee eens, heb even gegoogled maar de neotion is sneller en ik lees dat de smit dezelfde problemen kan hebben.
Waarom geef je nu dit antwoord? Op dit forum zijn vele tevreden gebruikers van de SMIT module (de meeste winkels adviseren deze) en indien er problemen zijn met een module zijn het altijd de Neotion gebruikers die deze hebben. Kun jij wel googlen, maar persoonlijk vind ik dat hier dan de waarheid staat.
Mijn schoonmoeder zegt ook wel eens, het is echt waar wat ik zeg want het werd op de radio verteld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
MY00 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:27:
[...]

Waarom geef je nu dit antwoord? Op dit forum zijn vele tevreden gebruikers van de SMIT module (de meeste winkels adviseren deze) en indien er problemen zijn met een module zijn het altijd de Neotion gebruikers die deze hebben. Kun jij wel googlen, maar persoonlijk vind ik dat hier dan de waarheid staat.
Mijn schoonmoeder zegt ook wel eens, het is echt waar wat ik zeg want het werd op de radio verteld 8)7
Toon ons dan is dat de SMIT beter is, of heb je dat alleen van horen zeggen hier, want jij zegt nu als het hier op tweakers staat dan is het zo. dan zeg je toch hetzelfde als je schoonmoeder ?
Waar staat aantoonbaar een vergelijkingstest ?

ps. ik heb zelf de neotion en heb nu 3 keer in 2 maanden de zenders opnieuw moeten instellen, daar ben ik natuurlijk niet blij mee maar als ik dan ga zoeken naar hard bewijs dat een andere beter is lees ik ook over de SMIT minder goede dingen.
Dus ja, als dit zo blijft zoek ik ook een betere module maar wil dat wel goed onderbouwt doen en niet zomaar geld gaan uitgeven.

[ Voor 19% gewijzigd door Le_Freak ! op 21-10-2011 10:24 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
GerCor schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:12:
[...]

Dat is onzin. Ik heb een keer een online update gedaan (altijd rond de 132 MB) toen de update net uitgekomen was. Niet veel later was die update alleen via USB beschikbaar. Samsung Nederland, of het nou hun internetsite is of webcare .... het zijn een stelletje klunzen. Voor veel produkten is er niet eens een handleiding beschikbaar. Wat dat aangaat is de site van Duitsland vele malen beter. En als je vraagt waarom de upgrade niet online beschikbaar is, zegt WebCare: "We gaan het eerst zelf testen". Ach ja..... geloof je het zelf? De upgrades komen vrijwel altijd in Australië als eerste op de site en een dag later in Europa. Ik heb zelf ook wel eens een upgrade uit Australië geinstalleerd Werkt allemaal prima. Willen de Nederlanders (Samsung) een firmware soms tegenhouden?
Dus alle updates zijn gewoon via de tv binnen te halen ?
Ander vraagje, heb ook gelezen hier op tweakers dat die updates ook je calibratie kunnen beinvloeden, is dat zo ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Le_Freak ! schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:22:
[...]
Toon ons dan is dat de SMIT beter is, of heb je dat alleen van horen zeggen hier, want jij zegt nu als het hier op tweakers staat dan is het zo. dan zeg je toch hetzelfde als je schoonmoeder ?
Waar staat aantoonbaar een vergelijkingstest ?

ps. ik heb zelf de neotion en heb nu 3 keer in 2 maanden de zenders opnieuw moeten instellen, daar ben ik natuurlijk niet blij mee maar als ik dan ga zoeken naar hard bewijs dat een andere beter is lees ik ook over de SMIT minder goede dingen.
Dus ja, als dit zo blijft zoek ik ook een betere module maar wil dat wel goed onderbouwt doen en niet zomaar geld gaan uitgeven.
Niet helemaal waar wat je schrijft natuurlijk, op tweakers staat een verzameling van gebruikers ervaringen en niet van één persoon zijn mening. Dit is voor mijn veel waardevoller dan welke vergelijkingstest ook.

Toen ik mijn TV kocht kreeg ik bij 2 winkels te horen dat Samsung beter werkt met de SMIT dan met de Neotion.
Verder lees je alleen maar mensen die klachten hebben met de Neotion en niet met de SMIT.
Neemt niet weg dat de Neotion met een ander merk de betere module kan zijn, maar niet ism een Samsung TV.

[ Voor 7% gewijzigd door MY00 op 21-10-2011 10:40 . Reden: Duidelijker verwoord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Le_Freak ! schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:26:
[...]

Dus alle updates zijn gewoon via de tv binnen te halen ?
Ander vraagje, heb ook gelezen hier op tweakers dat die updates ook je calibratie kunnen beinvloeden, is dat zo ?
Dat weet je dus nooit zeker, maar na verloop van tijd en dat kan maanden zijn, zal jouw Tv een keer aangeven dat er nieuwe firmware beschikbaar is.

Of de update een calibratie kan beïnvloeden weet niemand van de gebruikers, denk ik. Samsung communiceert NUL KOMMA NUL.

Voor mijn C-model was een maand of wat terug een nieuwe firmware, de 3010.1. Dus, gelijk geïnstalleerd. Een paar dagen later was 3010.1 weer verdwenen en hadden ze 3009 teruggezet. Vraag ik aan WebCare waarom, krijg ik als antwoord: '3010.1 is instabiel'. En dat was het. Wat er dan instabiel aan was, zeggen ze niet. Bleek al snel dat de Tv zichzelf inschakelde en uitschakelde. Ligt dat aan het C-model, vragen bezitters zich af? Nee, want Samsung Tv's kennen dat probleem al sinds in ieder geval 2007. En toch weten ze een firmware in 2011 daarmee te verkloten. Oplossing was: netwerkkabel loshalen, stroom er af, 5 minuten wachten en de handel weer aansluiten. Maar die informatie (oplossing) komt bij gebruikers vandaan ..... niet van Samsung.

Vorig jaar hadden ze voor de C-modellen met een nieuwe firmware 3D verkloot. De hele wereld aan Samsung bezitters in paniek. Samsung zegt weer NUL KOMMA NUL en plaatsen een paar dagen later een nieuwe firmware. Ook weer met een lager nummer, dus upgraden lukt niet. Weer een paar dagen later, een hoger nummer, nu lukt het upgraden wel en is het 3D probleem opgelost.

Ik had toen ik de Tv kocht een beetje last van clouding, elke firmware upgrade werd het erger terwijl ik hoopte dat het minder zou worden. En .... weer een nieuwe firmware upgrade ..... weg clouding en nooit meer teruggehad bij opvolgende upgrades.

Iedere firmware is een grote gok. Changelog heb je helemaal niks aan want nergens in de vorige firmware upgrade van de C-modellen stond te lezen: Deze upgrade maakt uw Tv instabiel.

Ik lees regelmatig een Duits forum over Samsung. En als er dan weer een nieuwe firmware upgrade is lijkt het wel of bijna niemand DURFT te upgraden en wacht men op elkaar wie als eerste het lef heeft. Maar je hebt altijd durfals.....

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 21-10-2011 11:12 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Door alle posts over updates en CI+ modules sneeuwt de laatste post van n00bs over de verschillende panelen een beetje onder, terwijl die misschien wel een plaats in de openingspost verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
GerCor schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:00:
[...]

Dat weet je dus nooit zeker, maar na verloop van tijd en dat kan maanden zijn, zal jouw Tv een keer aangeven dat er nieuwe firmware beschikbaar is.

Of de update een calibratie kan beïnvloeden weet niemand van de gebruikers, denk ik. Samsung communiceert NUL KOMMA NUL.

Voor mijn C-model was een maand of wat terug een nieuwe firmware, de 3010.1. Dus, gelijk geïnstalleerd. Een paar dagen later was 3010.1 weer verdwenen en hadden ze 3009 teruggezet. Vraag ik aan WebCare waarom, krijg ik als antwoord: '3010.1 is instabiel'. En dat was het. Wat er dan instabiel aan was, zeggen ze niet. Bleek al snel dat de Tv zichzelf inschakelde en uitschakelde. Ligt dat aan het C-model, vragen bezitters zich af? Nee, want Samsung Tv's kennen dat probleem al sinds in ieder geval 2007. En toch weten ze een firmware in 2011 daarmee te verkloten. Oplossing was: netwerkkabel loshalen, stroom er af, 5 minuten wachten en de handel weer aansluiten. Maar die informatie (oplossing) komt bij gebruikers vandaan ..... niet van Samsung.

Vorig jaar hadden ze voor de C-modellen met een nieuwe firmware 3D verkloot. De hele wereld aan Samsung bezitters in paniek. Samsung zegt weer NUL KOMMA NUL en plaatsen een paar dagen later een nieuwe firmware. Ook weer met een lager nummer, dus upgraden lukt niet. Weer een paar dagen later, een hoger nummer, nu lukt het upgraden wel en is het 3D probleem opgelost.

Ik had toen ik de Tv kocht een beetje last van clouding, elke firmware upgrade werd het erger terwijl ik hoopte dat het minder zou worden. En .... weer een nieuwe firmware upgrade ..... weg clouding en nooit meer teruggehad bij opvolgende upgrades.

Iedere firmware is een grote gok. Changelog heb je helemaal niks aan want nergens in de vorige firmware upgrade van de C-modellen stond te lezen: Deze upgrade maakt uw Tv instabiel.

Ik lees regelmatig een Duits forum over Samsung. En als er dan weer een nieuwe firmware upgrade is lijkt het wel of bijna niemand DURFT te upgraden en wacht men op elkaar wie als eerste het lef heeft. Maar je hebt altijd durfals.....
Je maakt het ons wel heel duidelijk, bedankt voor je antwoordt, ik bedenk me wel een paar keer voordat ik een update doe nu ik dit lees.

Andere vraag GerCor :) als ik tv kijk dan zie ik lang niet alles scherp, dat heeft uiteraard te maken met de uitzendingen die niet HD zijn dan want als ik bv europsport HD bekijk dan is die meestal wel haarscherp.
Maar klopt het dat dat veelal gebeurt met veel zenders ondanks dat ze HD aangeven als je zapt ?
Een HD zender wil niet zeggen dat datgene wat uitgezonden wordt bv reclame of programma ook in HD is opgenomen dus wij als kijker met zo'n tv zien dat het niet echt scherp is perse.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudberry
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-07 13:23
Just_A_User schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:04:
[...]

Ik heb in t begin als ik de tv aanzet dat ie zegt dat ie moet controleren, en dan komt ie met de melding gecodeerd signaal, en daarna springt het beeld aan.

Tijdens het tv kijken (dus na die 1e keer zeg maar) zelf of tijdens zappen gebeurd dat bij mij verder niet.
Inderdaad, bij mij de zelfde situatie.
Neemt niet weg dat zappen relatief langzaam gaat. Ik heb niet getimed, maar ik schat toch zo'n 4 seconde (dus zonder meldingen verder, tussenbeeld gewoon op zwart). Ik merk wel dat sommige gecodeerde zenders net iets sneller in beeld komen dan andere.

Is dit nu een typisch Neotion 'probleem', dus gaat zappen met 'Smit' sneller dan pak 'm beet 4 seconde?

[ Voor 3% gewijzigd door Cloudberry op 21-10-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 09:06
Ik ben van plan om bij T-Online de UE40D6500 aan te schaffen. Omdat ik interactieve televisie van KPN heb lijkt de enige manier om hem aan te sluiten via de HDMI op mijn Motorola 1603 digitale topbox.

Is er een mogelijkheid om dit signaal rechtstreeks op de TV aan te sluiten via de Wifi wellicht?

Ik wil de Duitse versie bestellen, dat scheelt € 150,- namelijk. Qua performance maakt dat niets uit toch?

Bedankt voor jullie hulp!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
GerCor schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:12:
Op WebCare wordt wel eens naar een changelog gevraagd ...... hebben ze geen idee van. Ze zullen de firmware wel op hun eigen server moeten zetten maar je mag je afvragen wie eerder weet of er een upgrade is
Toen k de Samsung klantenservice belde in verband met de problemen met mijn TV vroeg de lieftallig dame mij letterlijk;
Heeft u de firmware al geprobeerd?
Waarmee ze uiteraard bedoelde of ik al een update van de firmware had geïnstalleerd.
Ga er dus naar van uit dat het gewoon een random callcenter met een Samsung-draaiboek is, zonder enige kennis of betrokkenheid van de producten zellf
Cloudberry schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:50:
[...]

Neemt niet weg dat zappen relatief langzaam gaat. Ik heb niet getimed, maar ik schat toch zo'n 4 seconde. Ik merk wel dat sommige gecodeerde zenders net iets sneller in beeld komen dan andere.

Is dit nu een typisch Neotion 'probleem', dus gaat zappen met 'Smit' sneller dan pak 'm beet 4 seconde?
Dit is een typisch CI probleem. Ik heb ook een Neotion en het zappen duurt inderdaad 3 tot 4 seconde, afhankelijk van de zender. Heb gelezen dat de SMIT juist iets sneller zou zijn als de Neotion, maar een setopbox is soweiso een stuk sneller.

[ Voor 33% gewijzigd door frickY op 21-10-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudberry schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:50:
[...]

Neemt niet weg dat zappen relatief langzaam gaat. Ik heb niet getimed, maar ik schat toch zo'n 4 seconde (dus zonder meldingen verder, tussenbeeld gewoon op zwart). Ik merk wel dat sommige gecodeerde zenders net iets sneller in beeld komen dan andere.

Zappen via de Channel List of Guide gaat veel sneller en overzichtelijker, gewoon zappen doe ik eigenlijk nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Meer info over SMIT ? als iemand nou een link heeft naar de site waar SMIT zo geweldig is wil ik die wel zien met testen erbij etc.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudberry
Le_Freak ! schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:28:
Meer info over SMIT ? als iemand nou een link heeft naar de site waar SMIT zo geweldig is wil ik die wel zien met testen erbij etc.
Of iets soortgelijks van Neotion!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Waarom begin je hier nu weer over?
De mensen hebben alleen problemen met de Neotion en niet met de SMIT module. Dit zou toch genoeg moeten zijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Voor ik de TV kocht en wat vooronderzoek deed ben ik ook diverse fora tegen gekomen waar mensen problemen rapporteerden met Neotion-modules in combinatie met Samsung en Sony toestellen. Die problemen hadden zij met Smit niet.
Omgekeerd zou de Smit weer niet lekker met alle Philips toestellen werken.

Wellicht heb jij geen problemen met je Neotion in je Samsung. Ik in ieder geval, behalve direct na installatie, ook niet. Andere mensen wel. Dat kan toch?

Zie bijv \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat en http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=28546

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 21-10-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Le_Freak ! schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:23:
[...]

Je maakt het ons wel heel duidelijk, bedankt voor je antwoordt, ik bedenk me wel een paar keer voordat ik een update doe nu ik dit lees.

Andere vraag GerCor :) als ik tv kijk dan zie ik lang niet alles scherp, dat heeft uiteraard te maken met de uitzendingen die niet HD zijn dan want als ik bv europsport HD bekijk dan is die meestal wel haarscherp.
Maar klopt het dat dat veelal gebeurt met veel zenders ondanks dat ze HD aangeven als je zapt ?
Een HD zender wil niet zeggen dat datgene wat uitgezonden wordt bv reclame of programma ook in HD is opgenomen dus wij als kijker met zo'n tv zien dat het niet echt scherp is perse.
Zo technisch ben ik ook weer niet maar ik neem aan dat Ziggo dat HD symbool gewoon meestuurt met de uitzending.

Ik denk namelijk dat het ook niet zo zal zijn dat wanneer het SD zender betreft en er een HD film wordt uitgezonden je ineens een HD symbool ziet verschijnen.

Zoiets als The A-Team blijft gewoon een drama om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 17:09
Even een vraag voor de mensen die beschikken over een UE37D6500, ik ben hier absoluut geen expert in maar vraag me af als ik een coax kabel aansluit op deze tv voor het normale TV kijken is de kwaliteit dan merkbaar slechter? Kijk namelijk absoluut nooit TV maar zou het toch wel fijn vinden om de mogelijkheid te hebben voor even journaal of iets maar ik heb geen zin om hier nog een digitaal abbo voor af te moeten sluiten ( en bijbehorende kosten ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07
Ben vandaag eens wezen kijken bij bcc voor de D6500 (55") maar ze hadden helaas geen 6500, alleen de 7000 en 8000.

Wow, de 800 is echt HEEL mooi. Maar helaas wel ook HEEL duur. Ik vond het wel jammer dat ze geen D6500 hadden want ik ben erg benieuwd hoe die presteert naast een D7000. Zelfs dat verschil vind ik al erg hoog (750 euro verschil!) voor een 55". Ik ga binnenkort maar eens naar wat andere zaken want ik wil de D6500 toch eerst even zien voordat ik hem koop, maar het beeld moet toch wel een stuk slechter zijn dan de D7000 wilt dat de 750 euro verschil goedmaken...
Timv37 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:18:
Even een vraag voor de mensen die beschikken over een UE37D6500, ik ben hier absoluut geen expert in maar vraag me af als ik een coax kabel aansluit op deze tv voor het normale TV kijken is de kwaliteit dan merkbaar slechter? Kijk namelijk absoluut nooit TV maar zou het toch wel fijn vinden om de mogelijkheid te hebben voor even journaal of iets maar ik heb geen zin om hier nog een digitaal abbo voor af te moeten sluiten ( en bijbehorende kosten ) :)
Uiteraard is er wel verschil te zien, maar zeker op een wat kleiner formaat is dat prima te doen zonder digitale tv hoor. Ik heb nog een 46" en zelfs geen digitale tv :P

[ Voor 38% gewijzigd door FireFoz op 21-10-2011 23:25 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

Kraz

Saving the world

@Timv37
Als je goede kabels en connectoren gebruikt dan denk ik dat het beeld reuze meevalt en prima te bekijken is.
Natuurlijk is digitaal altijd helderder en scherper, maar als je het niet naast elkaar ziet denk ik dat het prima te doen is met analoog beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Timv37 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:18:
Bij bijvoorbeeld Ziggo zit bij je standaard televisiepakket het digitale pakket inclusief. Ik betaal nu ook niets extra's als toen ik analoog keek, behalve dat je die CI+ module met smartcard moet aanschaffen.

Je kunt wel gewoon analoog televisie kijken, maar het ziet er uit alsof je naar een oude videoband kijkt. Zonde van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
GerCor schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:31:
[...]

Zo technisch ben ik ook weer niet maar ik neem aan dat Ziggo dat HD symbool gewoon meestuurt met de uitzending.

Ik denk namelijk dat het ook niet zo zal zijn dat wanneer het SD zender betreft en er een HD film wordt uitgezonden je ineens een HD symbool ziet verschijnen.

Zoiets als The A-Team blijft gewoon een drama om naar te kijken.
Precies, omdat het wel via een HD zender uitgezonden wordt maar niet in HD is opgenomen, dat heb je met heel veel programma's,reclame etc. nog, dacht eerst dat alles dan HD is qua scherpte maar dat is een utopie.

Nog een vraag, wat is hbbtv activated en dan stream via DVB-S, als je dat hebt kun je ook uitzending gemist ontvangen las ik ergens. Of moet je daar een satteliet ontvanger voor hebben ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Noodle schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:55:
[...]

ik heb het ook met een 55D7000, tv hangt aan de muur en dat randje zit net op oog hoogte als ik op de bank lig... best wel storend, randje zit trouwens rond de hele tv als ik er dicht op kijk
Dat randje hoort er niet en zou mij ook storen, Kun je beter voor een D6*** Gaan veel minder last van bleeding geen randje stukkie goedkoper iets minder design maar toch een perfect beeld.

Al heeft de D7000/8000 gewoon een strakker en beter beeld, ik hoop dat samsung volgend jaar komt met een stabiele televisie met net zo'n dunne rand als de7000/8000 nu heeft maar dan zonder het randje en de bleeding misschien nog 400cmr erbij knallen net als de awardwinning 46 inch van Philips 2500euri! and im am probably in.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:05:
[...]

Dat randje hoort er niet en zou mij ook storen, Kun je beter voor een D6*** Gaan veel minder last van bleeding geen randje stukkie goedkoper iets minder design maar toch een perfect beeld.

Al heeft de D7000/8000 gewoon een strakker en beter beeld, ik hoop dat samsung volgend jaar komt met een stabiele televisie met net zo'n dunne rand als de7000/8000 nu heeft maar dan zonder het randje en de bleeding misschien nog 400cmr erbij knallen net als de awardwinning 46 inch van Philips 2500euri! and im am probably in.
Alleen geen full HD 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung ue40 ue46 D7000 en ue 40 ue46 Samsung D8000 televisie reviews

een extreem storend randje en veel te veel bleeding en dat voor 2000euro!!!..

De Samsung UE40D6500 ziet er gewoon scherp uit zowel gewoon als in 3D en dat zonder bleeding en een storend randje.

Niet voor niets is de Samsung UE40D6500 uitgeroepen door de Eisa als Best Buy tv van het jaar.

Voor minder dan 1000euro haal je een topper in huis

Gewoon waar voor je geld

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
wat is bleeding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 21:18
Ik heb een samsung 46ue6530 led tv met de laatste 1015 firmware. Deze is via optical out verbonden aan mijn receiver.
Ik heb daarnaast ook een wdtv live mediaspeler. Deze heb ik via HDMI aangesloten op mijn TV.
Ik krijg het niet voor elkaar om DD/DTS geluid op mijn reciever te krijgen. Het lukt alleen via een extra optische kabel vanuit mijn wdtv naar de reciever, maar ik wil dit graag via de tv laten lopen ivm synchroon geluid.
Het gaat goed als ik de wdtv instel op stereo geluid. Dan geeft de tv geluid door,maar hier heb ik natuurlijk niets aan.

Iemand een idee of de tv geluid (DD/DTS) van de wdtv door hoort te geven? En zo ja, welke instelling ik op de tv moet maken?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

gloed van de backlight.

anyway, hier staat de 40D8000, bijna geen bleeding. Haarscherp, helder goed gekleurd beeld. Kost wat, maar ook dit is een topper!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik heb mijn gratis Qwerty-remote inmiddels ontvangen. Leuk dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Mijn vader is slechthorend en wil graag een hoofdtelefoon aansluiten op zijn 46" 8000. Als hij echter een hoofdtelefoon aansluit, geeft de tv geen geluid meer via de luidsprekers van tv. Ik had gehoopt dat er een setting in het menu zou zijn om dit simultaan toch door te geven. Ik zie het niet. Mis ik iets? Iemand die weet hoe deze situatie op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 06-10 20:07
Vandaag de D6500, D7000 en de D6500 naast elkaar gezien. Je ziet inderdaad wel kwaliteitsverschil maar je moet er wel echt op gaan letten. Wel is het design stukken mooier. Maar als je kijkt wat het prijsverschil is dan denk ik dat je voor de 6500 een veel betere prijs-kwaliteitsverhouding hebt.

Je hebt nu wel een cashback van 75 euro op D7000 en 150 euro op de D8000, plus dat je er een 3D bril bij krijgt.... maarja dan nog is het wel een groot prijsverschil. Ik kijk ook veel uitzendinggemist e.d. en dan is het beeld natuurlijk al niet geweldig, dus om dan zo veel meer geld uit te gaan geven terwijl je dat 9/10 keer toch niet ziet ivm de source is denk ik wel zonde dan.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
frickY schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:44:
Hier nog niets ook geen mail terug gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
NeFoRcE schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:09:
[...]

gloed van de backlight.

anyway, hier staat de 40D8000, bijna geen bleeding. Haarscherp, helder goed gekleurd beeld. Kost wat, maar ook dit is een topper!
Die gloed is dat het zwarte gedeelte waar witte wolken inzetten?in de hoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
FireFoz schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:54:
Vandaag de D6500, D7000 en de D6500 naast elkaar gezien. Je ziet inderdaad wel kwaliteitsverschil maar je moet er wel echt op gaan letten. Wel is het design stukken mooier. Maar als je kijkt wat het prijsverschil is dan denk ik dat je voor de 6500 een veel betere prijs-kwaliteitsverhouding hebt.

Je hebt nu wel een cashback van 75 euro op D7000 en 150 euro op de D8000, plus dat je er een 3D bril bij krijgt.... maarja dan nog is het wel een groot prijsverschil. Ik kijk ook veel uitzendinggemist e.d. en dan is het beeld natuurlijk al niet geweldig, dus om dan zo veel meer geld uit te gaan geven terwijl je dat 9/10 keer toch niet ziet ivm de source is denk ik wel zonde dan.
Bij de makro zaten er 2 brillen in de doos van de D6500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
UltraSub schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:53:
Mijn vader is slechthorend en wil graag een hoofdtelefoon aansluiten op zijn 46" 8000. Als hij echter een hoofdtelefoon aansluit, geeft de tv geen geluid meer via de luidsprekers van tv. Ik had gehoopt dat er een setting in het menu zou zijn om dit simultaan toch door te geven. Ik zie het niet. Mis ik iets? Iemand die weet hoe deze situatie op te lossen is?
Je zou de hoofdtelefoon via de scartaansluiting of via een dac kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
UltraSub schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:53:
Je zou de hoofdtelefoon ook aankunnen sluiten op een versterker welke je via de optische uitgang hebt aangesloten. Mijn kinderen zijn beide slechthorend en had gehoopt hun gehoorapparaten via de bluetooth op de TV te kunnen koppelen. Helaas geen suc6, nu gaat het via de "solo" en versterker, werkt super. Wel een duurdere oplossing als je de solo apparatuur nog niet in bezit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudberry
breins schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:39:
[...]

Hier nog niets ook geen mail terug gehad
Hier ook nog niets, en ook nog geen reactie op mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:35
screamhouse schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:46:
[...]

Bij de makro zaten er 2 brillen in de doos van de D6500
Bij de D6570 (in België exclusief voor Selexion winkels) krijg je in de doos 2 brillen..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook een programma op je smartphone zetten, Samsung remote. Dan kan je via wifi het toetsenbord van je smartphone gebruiken. Erg handig!! :)

Ik kijk nu Ned. 1 en had een film op RTL 5 op willen nemen maar als de opname begint springt de tv op
RTL 5. Wat doe ik verkeerd? Je moet toch de ene zender kunnen kijken terwijl je de andere opneemt? ;(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:31:
Je kan ook een programma op je smartphone zetten, Samsung remote. Dan kan je via wifi het toetsenbord van je smartphone gebruiken. Erg handig!! :)

Ik kijk nu Ned. 1 en had een film op RTL 5 op willen nemen maar als de opname begint springt de tv op
RTL 5. Wat doe ik verkeerd? Je moet toch de ene zender kunnen kijken terwijl je de andere opneemt? ;(
Nee. De TV heeft maar één tuner. Wat je wilt opnemen is daarmee dus ook automatisch de zender die dan opstaat.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Laatst online: 30-10-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:31:

Zover ik weet kan er maar 1 tuner actief zijn. Dus de ene zender kijken en de andere opnemen gaat dan niet.

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 17:03

ThaHandy

Discovery Channel

kan wel, zolang de zenders in dezelfde transport stream zitten.
zie hier voor Ziggo

ik heb zelf nog geen samsung TV, maar geeft de TV dat niet aan?

[ Voor 59% gewijzigd door ThaHandy op 22-10-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
En je kunt de andere zender uiteraard ook analoog kijken, lijkt mij.Blijkbaar niet :(

De Samsung Remote App op Android vind ik niet bepaald foutloos werken. Kunt het toetsenbord bijv niet gebruiken in de zoekfunctie van de Moviemax-app. Al zegt dat wellicht meer over Moviemax dan over de Remote-app.

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 22-10-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
frickY schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:25:
En je kunt de andere zender uiteraard ook analoog kijken, lijkt mij.
ThaHandy schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:19:
kan wel, zolang de zenders in dezelfde transport stream zitten.
zie hier voor Ziggo

ik heb zelf nog geen samsung TV, maar geeft de TV dat niet aan?
Beide is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties. Jammer, had ik niet gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
en voor de geinteresseerden.....een 46 inch voet (zilver, D7000) past onder een 40 inch tv D6500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Wat in ieder geval wel kan, is via de interne satelliettuner een zender opnemen en dan vervolgens via een externe tuner naar Digitenne kijken. Werkt perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:05:
[...]

je zegt het zelf al de D7/8 geeft strakker beeld dan ga ik niet voor de D6 natuurlijk :) al was de vormgeving voor mij de doorslag

het komt ook door berichten van andere dat je op dingen extra gaat letten zoals dat randje, gister voor het eerst een film gezien en niet aan dat randje gedacht en is me tijdens de film ook niet opgevallen, het valt me wel op, als ik hier topics lees en de tv aan zet, dat ik me meteen op het randje fixeer :)
dan moet ik er ook bijzeggen dat als ik me op dat randje fixeer, de film/tv compleet mis omdat ik alleen maar dat randje probeer te zien.

Bleeding geen last van, alleen als ik hem op zwart/grijs beeld zet, maar aangezien ik nooit naar zwart beeld kijk heb ik er geen last van, tijdens gewoon gebruik met backlight op 12...

wie kijkt er nou naar een grijs of zwart beeld de hele dag ? het meeste wat ik hier lees zijn het mensen die er een USB stick in stoppen met grijs plaatje en dan klagen ik heb last van bleeding... maar ik lees bijna nooit iemand die zegt er last van te hebben tijdens gewoon gebruik.

ik had het ook op mijn oude Sony X2000 zelfde verhaal, op AV beeld zie je het, maar tijdens gebruik was het me bijna nooit opgevallen, en die tv was +/- 6 jaar oud.. nu met de samsung valt het me totaal niet meer op.
wil je geen bleeding, dan kan je beter voor plasma gaan, Sony heeft er last van, op mijn Philips van een jaar oud zit het ook, en de LG van mijn buurman heeft het ook, allemaal op AV bron of zwart/grijs beeld, gewoon gebruik geen last van (op de oude Sony’s na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
breins schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:43:
[...]

Die gloed is dat het zwarte gedeelte waar witte wolken inzetten?in de hoeken
Ja, als het goed is heb je er alleen last van op stilstaand donker beeld. tijdens normaal gebruik zou je er geen last van moeten hebben, als je er wel last van hebt tijdens nornaal gebruik dan zou ik er mee terug gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Mr. Noodle schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 08:34:
[...]

Ja, als het goed is heb je er alleen last van op stilstaand donker beeld. tijdens normaal gebruik zou je er geen last van moeten hebben, als je er wel last van hebt tijdens nornaal gebruik dan zou ik er mee terug gaan
Bij normaal gebruik zie ik dat tijdens het tv kijken een 30 cm verticale streep, rechts { bleeding } als er zwart of grijs in de film zit
dit is alleen in de avond type D 8000 55"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Mr. Noodle schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 08:22:
[...]Bleeding geen last van, alleen als ik hem op zwart/grijs beeld zet, maar aangezien ik nooit naar zwart beeld kijk heb ik er geen last van, tijdens gewoon gebruik met backlight op 12...
Dit is ook mijn mening, op het moment dat ik een film uitzoek zie ik idd bleeding, maar op het moment dat ik een film aan kijken ben heb ik er nog nooit last van gehad. Dus maak ik me er zeker niet druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze week de UE 55 D8000 gekocht. Ben er heel tevreden over. Hoewel ik wel moet wennen aan het grote zwarte spiegelende vlak in de kamer als de tv uit staat. Als ik gewoon tv of film kijk zie ik geen witte randjes of andere vervelende dingen. Prachtig beeld (kabel Caiway). Als ik echter ( n.a.v. klachten hier ) speciaal op de randjes let, zie ik wel eens 'bleeding' of 'clouding?', maar het valt me anders eigenlijk niet op.
Zit nog wel te zoeken naar de mooiste instelling. Standaard is voor mij helderder dan de andere standen. Dynamisch is erg over de top. Zelfs met de invallende zon op het scherm is beeld heel goed te zien. Geluid vind ik erg goed voor alleen een led-tv. Zelfs muziek klinkt al heel acceptabel, dus heb je zelfs niet meteen een home cinema set nodig.

Iemand een advies welke home cinema ik er het beste bij kan aanschaffen? Is de Samsung HT D5500 goed? Of heb ik dan al teveel dubbelop gekocht en dus betaald?

Probleem dat ik wel tegenkom en nog niet kan oplossen: bij het benaderen via draadloos thuisnetwerk van foto's of muziek op mijn pc, stopt de tv na korte tijd en schakelt vanzelf terug naar de tv stand. Irritant als je een diavoorstelling bekijkt. Iemand idee hoe dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:33:
Heb deze week de UE 55 D8000 gekocht. Ben er heel tevreden over. Hoewel ik wel moet wennen aan het grote zwarte spiegelende vlak in de kamer als de tv uit staat. Als ik gewoon tv of film kijk zie ik geen witte randjes of andere vervelende dingen. Prachtig beeld (kabel Caiway). Als ik echter ( n.a.v. klachten hier ) speciaal op de randjes let, zie ik wel eens 'bleeding' of 'clouding?', maar het valt me anders eigenlijk niet op.
Zit nog wel te zoeken naar de mooiste instelling. Standaard is voor mij helderder dan de andere standen. Dynamisch is erg over de top. Zelfs met de invallende zon op het scherm is beeld heel goed te zien. Geluid vind ik erg goed voor alleen een led-tv. Zelfs muziek klinkt al heel acceptabel, dus heb je zelfs niet meteen een home cinema set nodig.

Iemand een advies welke home cinema ik er het beste bij kan aanschaffen? Is de Samsung HT D5500 goed? Of heb ik dan al teveel dubbelop gekocht en dus betaald?

Probleem dat ik wel tegenkom en nog niet kan oplossen: bij het benaderen via draadloos thuisnetwerk van foto's of muziek op mijn pc, stopt de tv na korte tijd en schakelt vanzelf terug naar de tv stand. Irritant als je een diavoorstelling bekijkt. Iemand idee hoe dit te verhelpen is?
Ik zou inderdaad voor de Samsung HT D5500 gaan, ga hem zelf ook aanschaffen binnekort:

http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
frickY schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:25:
En je kunt de andere zender uiteraard ook analoog kijken, lijkt mij.Blijkbaar niet :(

De Samsung Remote App op Android vind ik niet bepaald foutloos werken. Kunt het toetsenbord bijv niet gebruiken in de zoekfunctie van de Moviemax-app. Al zegt dat wellicht meer over Moviemax dan over de Remote-app.
Met de iPhone app kan het wel.

Heb ik ook nog een vraag. Heeft iemand Skype in gebruik met de CY-STC1100? Ik heb namelijk een UE46C8700 met die camera maar als ik 'uit' bel geeft de app wel aan: 'overgaan' maar ik hoor geen toon. Ook bij inkomende gesprekken hoor ik geen toon, ik krijg wel een popup scherm rechts onderin beeld.

De D-modellen gebruiken andere Skype software dan de C-modellen. Dan kun je zoomen, fullscreen kijken en is van een hogere resolutie.

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 23-10-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Even een vraag ik heb sinds een paar dagen een samsung ue55D8000 3d tv in mijn bezit, icm met een CI+ module van UPC, had hiervoor de mediabox.
Ik moet zeggen ik merk geen verschil kwa beeld kwaliteit, denk dat de mediabox een beter beeld genereerd.

Wel vind ik het volgende irritant aan deze tv, misschien valt het in te stellen maar weet dit niet zo even te doen.

Ik heb de sateliet optie geprogrammeerd kan er perfect mee kijken, maar hoe kan ik makkelijk omschakelen van TV ( CI+ module UPC naar satteliet??
Nou moet ik onder chanel list de rode blokje A vinken vervolgens scrollen naar tv of satteliet om de keuze te maken.
Helaas onder de knop source zie ik alleen tv staan, had hier ook een snelkeuze verwacht met satteliet optie, maar misschien is dit in te stellen, wie kan mij hiermee helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:39:
[...]

Ik zou inderdaad voor de Samsung HT D5500 gaan, ga hem zelf ook aanschaffen binnekort:

http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail
Als je hem voor 6 november besteld krijg je er ook nog 2 3D brillen bij.

Maar ja hoe goed is het geluid van dit setje in de praktijk ?

[ Voor 7% gewijzigd door Le_Freak ! op 23-10-2011 18:15 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:42
Ik heb bij mijn UE 46D7000 de HT D5500 gekocht.

Geluid is goed, bass is te hard, ook op z'n zachtste stand, dat is best irritant. Verder voor het geld een prima set, speakers zijn klein maar dat zegt echt niets over het geluid, dat klink verder fenomenaal.

Zit een ethernet aansluiting op, ideaal. Films vanaf pc streamen via Allshare gaat prima, als ik dit via de tv (WiFi) doe, gaat dat vaak niet vlekkeloos omdat er geladen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:26:

Geluid is goed, bass is te hard, ook op z'n zachtste stand, dat is best irritant. Verder voor het geld een prima set, speakers zijn klein maar dat zegt echt niets over het geluid, dat klink verder fenomenaal.

Zit een ethernet aansluiting op, ideaal. Films vanaf pc streamen via Allshare gaat prima, als ik dit via de tv (WiFi) doe, gaat dat vaak niet vlekkeloos omdat er geladen moet worden.
Heb nu nog een Sony Surround Set en wil deze graag vervangen voor de HT D5500, ik heb Schroefjes in de muur waar de speakers gewoon aan zijn opgehangen, kan dit bij de HT D5500 ook? of zijn ze echt om neer te zetten, alvast bedankt voor je tijd en antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2TheMaks
  • Laatst online: 27-02 18:03
Ik had gisteren iets geks met m'n UE55D8000 (slechts 2 dagen in bezit):

TV voerde automatisch een reset uit. Ten minste: hij ging spontaan uit, en weer aan, hetgeen ik als een reset interpreteer. Vervolgens schakelde het ding iedere keer na 2 minuten automatisch uit. Alle ECO-shit uitgezet, maar het probleem bleef. Ook schakelde de TV niet meer volledig uit. Om hem weer aan te krijgen had hij een power-cycle (stekker eruit, ff wachten, stekker er weer in) nodig. Dan deed hij het weer 2 minuten, om vervolgens weer vanzelf uit te gaan.

Firmware was op dat moment T-GAP8DEUC-1016. Omdat T-GAP8DEUC-1017 sinds vrijdag beschikbaar is wilde ik deze erop zetten in de hoop dat dit het euvel zou verhelpen. Het leek mij echter niet slim een firmware-upgade te doen op een apparaat dat halverwege de update uit zichzelf mogelijk uitschakelt.

Om alle mogelijke oorzaken van het vanzelf uitschakelen te elimineren heb ik alle kabels los getrokken (behalve de power uiteraard), en de CAM (Ziggo CI+ Module, SMiT) verwijderd. Nu bleef de TV wel gewoon aan, en durfde ik het aan de firmware-update uit te voeren (via USB).

Update ging prima. Alle (video/audio) kabels weer aangesloten, en de CAM er weer ingestopt. Je raad het al: na 2 minuten TV weer uit zichzelf uit. De update had dus weinig geholpen. Omdat het euvel niet optrad wanneer de CAM niet in het toestel zat begon ik de CAM te verdenken. Dus de CAM er weer uit, en ik kon ongestoord een film kijken (via HDMI-aangesloten speler). Echter, zodra ik zonder CAM naar Nederland-1 ging kijken (NED-1 is het enige free-to-air/cable kanaal bij Ziggo) schakelde de TV na 2 minuten weer vanzelf uit.

Mijn verdenking ging nu uit naar de ingebouwde DVB-C/T tuner. Immers: alleen wanneer deze tuner in gebruik was ging de TV na 2 minuten vanzelf uit. Misschien even een reset uitvoeren, dacht ik bij mezelf, doch dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Het kost enig zoekwerk om de (factory-default) reset procedure te achterhalen (gevonden op de Samsung-site bij de FAQ voor dit toestel). De procedure om het NVRAM/Flash geheugen weer in maagdelijke staat (factory-default van de firmware) te krijgen is als volgt:

--------------------
Televisie in TV-Mode zetten (gewoon een TV-kanaal kiezen), en vervolgens de [EXIT] button op de afstandsbediening 15 tot 20 seconden ingedrukt houden. TV vraagt dan of je het apparaat terug wilt zetten op de fabrieksinstellingen. Beantwoord deze vraag met "JA". De TV schakelt dan uit, en de volgende keer dat je hem aanzet krijg je de Plug-and-Play wizard te zien, net als toen hij voor het eerst uit de doos kwam.
--------------------

Na deze fabrieksinstellingen-reset geen probleem meer gehad met vanzelf uitschakelen of resetten. De oplossing voor vage problemen met DVB-C en Ziggo CI+ modules is dus een factory-default reset.

Nadeel van de reset is dat ALLE instellingen verloren gaan (aangemelde smartphones/afstandsbedieningen, DLNA, recording-device (USB HDD/SSD), 3D-brillen, Apps, enz.). Je bent dus echt weer terug op het punt waarop de TV vers uit de doos kwam, en kan volledig overnieuw beginnen.

Ik hoop dat het probleem weg BLIJFT,
Maks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2TheMaks
  • Laatst online: 27-02 18:03
Helaas onder de knop source zie ik alleen tv staan, had hier ook een snelkeuze verwacht met satteliet optie, maar misschien is dit in te stellen, wie kan mij hiermee helpen..
De snelste manier om te switchen tussen DVB-T/C/S is i.d.d. via de channel-list:

Channel-list openen, rode knop (A), en vervolgens de gewenste DVB-Tuner mode kiezen (Antenne/DVB-T, Kabel/DVB-C of Satelliet/DVB-S). Bij elkaar vier of vijf toetsaanslagen op je afstandsbediening, dat is waar. Maar het lijkt mij een stuk sneller dan wachten totdat je via HDMI aangesloten DVB-S STB is opgestart.

Maks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:23:
[...]

Heb nu nog een Sony Surround Set en wil deze graag vervangen voor de HT D5500, ik heb Schroefjes in de muur waar de speakers gewoon aan zijn opgehangen, kan dit bij de HT D5500 ook? of zijn ze echt om neer te zetten, alvast bedankt voor je tijd en antwoord.
Jep, geen probleem, kan allemaal opgehangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Werken de calibratie settings van een D7000 (eerder genoemd in dit topic) ook voor een D6530, of is dat een heel andere setting?

Heeft iemand daar wellicht ook een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:34:
Werken de calibratie settings van een D7000 (eerder genoemd in dit topic) ook voor een D6530, of is dat een heel andere setting?

Heeft iemand daar wellicht ook een link van?
Nee is altijd anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Dat dacht ik al....
Nou we zoeken fijn verder. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
kan je best zelf...staan goede manuals op het net. Niet zo goed als een echte, wel een verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
2TheMaks schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:19:
Ik had gisteren iets geks met m'n UE55D8000 (slechts 2 dagen in bezit):

TV voerde automatisch een reset uit. Ten minste: hij ging spontaan uit, en weer aan, hetgeen ik als een reset interpreteer. Vervolgens schakelde het ding iedere keer na 2 minuten automatisch uit. Alle ECO-shit uitgezet, maar het probleem bleef. Ook schakelde de TV niet meer volledig uit. Om hem weer aan te krijgen had hij een power-cycle (stekker eruit, ff wachten, stekker er weer in) nodig. Dan deed hij het weer 2 minuten, om vervolgens weer vanzelf uit te gaan.

Firmware was op dat moment T-GAP8DEUC-1016. Omdat T-GAP8DEUC-1017 sinds vrijdag beschikbaar is wilde ik deze erop zetten in de hoop dat dit het euvel zou verhelpen. Het leek mij echter niet slim een firmware-upgade te doen op een apparaat dat halverwege de update uit zichzelf mogelijk uitschakelt.

Om alle mogelijke oorzaken van het vanzelf uitschakelen te elimineren heb ik alle kabels los getrokken (behalve de power uiteraard), en de CAM (Ziggo CI+ Module, SMiT) verwijderd. Nu bleef de TV wel gewoon aan, en durfde ik het aan de firmware-update uit te voeren (via USB).

Update ging prima. Alle (video/audio) kabels weer aangesloten, en de CAM er weer ingestopt. Je raad het al: na 2 minuten TV weer uit zichzelf uit. De update had dus weinig geholpen. Omdat het euvel niet optrad wanneer de CAM niet in het toestel zat begon ik de CAM te verdenken. Dus de CAM er weer uit, en ik kon ongestoord een film kijken (via HDMI-aangesloten speler). Echter, zodra ik zonder CAM naar Nederland-1 ging kijken (NED-1 is het enige free-to-air/cable kanaal bij Ziggo) schakelde de TV na 2 minuten weer vanzelf uit.

Mijn verdenking ging nu uit naar de ingebouwde DVB-C/T tuner. Immers: alleen wanneer deze tuner in gebruik was ging de TV na 2 minuten vanzelf uit. Misschien even een reset uitvoeren, dacht ik bij mezelf, doch dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Het kost enig zoekwerk om de (factory-default) reset procedure te achterhalen (gevonden op de Samsung-site bij de FAQ voor dit toestel). De procedure om het NVRAM/Flash geheugen weer in maagdelijke staat (factory-default van de firmware) te krijgen is als volgt:

--------------------
Televisie in TV-Mode zetten (gewoon een TV-kanaal kiezen), en vervolgens de [EXIT] button op de afstandsbediening 15 tot 20 seconden ingedrukt houden. TV vraagt dan of je het apparaat terug wilt zetten op de fabrieksinstellingen. Beantwoord deze vraag met "JA". De TV schakelt dan uit, en de volgende keer dat je hem aanzet krijg je de Plug-and-Play wizard te zien, net als toen hij voor het eerst uit de doos kwam.
--------------------

Na deze fabrieksinstellingen-reset geen probleem meer gehad met vanzelf uitschakelen of resetten. De oplossing voor vage problemen met DVB-C en Ziggo CI+ modules is dus een factory-default reset.

Nadeel van de reset is dat ALLE instellingen verloren gaan (aangemelde smartphones/afstandsbedieningen, DLNA, recording-device (USB HDD/SSD), 3D-brillen, Apps, enz.). Je bent dus echt weer terug op het punt waarop de TV vers uit de doos kwam, en kan volledig overnieuw beginnen.

Ik hoop dat het probleem weg BLIJFT,
Maks
Als je nou even de moeite had genomen een paar pagina's van deze topic te lezen dan had je kunnen weten dat Samsung Tv's al sinds 2007 zichzelf aan en uitschakelen (kunnen). Oplosssing: netwerkkabel losmaken, Tv van het stroomnet halen .... 5 minuten wachten, de boel weer aansluiten en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Volgens mij omschrijft hij vrij volledig dat hij ook dat al heeft geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
frickY schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:39:
Volgens mij omschrijft hij vrij volledig dat hij ook dat al heeft geprobeerd?
O, en ik lees: Om alle mogelijke oorzaken van het vanzelf uitschakelen te elimineren heb ik alle kabels los getrokken (behalve de power uiteraard),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
partyondude schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:26:

Kun je iets specifieker zijn over wat je bedoelt met bass te hard ? bedoel je daarmee dat je echt een zware donkere bass hoort die storend is bij het film kijken en daardoor continue donker geluid hoort of ?

Want aan de andere kant zeg je dat het geluid fenomenaal klinkt :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Die bass komt gewoon kneiterhard je woonkamer in, zo bedoel ik het :) Het is niet dat de rest overstemd wordt of daardoor onzuiver klinkt, zeker niet.

Ik woon in een appartement en dan is dat niet echt relaxt voor de mensen onder je. Ik krijg er ook af en toe hoofdpijn van.

Ik ben wel zeer te spreken over de uitgebreide menu structuur vwb geluidsinstellingen. Je kan afstand, volume etc instellen of gewoon een microfoontje plaatsen op de plek waar je zit en dan stelt het apparaat alles automatisch in.

Gisteren weer Pirates of the Carribean gekeken en dan is zo'n set toch wel master hoor _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door partyondude op 24-10-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:54:
Die bass komt gewoon kneiterhard je woonkamer in, zo bedoel ik het :) Het is niet dat de rest overstemd wordt of daardoor onzuiver klinkt, zeker niet.

Ik woon in een appartement en dan is dat niet echt relaxt voor de mensen onder je. Ik krijg er ook af en toe hoofdpijn van.

Ik ben wel zeer te spreken over de uitgebreide menu structuur vwb geluidsinstellingen. Je kan afstand, volume etc instellen of gewoon een microfoontje plaatsen op de plek waar je zit en dan stelt het apparaat alles automatisch in.

Gisteren weer Pirates of the Carribean gekeken en dan is zo'n set toch wel master hoor _/-\o_
Mijn sony surround set heeft ook een keiharde bass maar ik vind het juist wel mooi (de buren niet) haha :9

Vind alleen de afstandsbedieningen van die setjes altijd zo belachelijk lomp met 1000e knopjes die je nooit gebruikt is die afstandsbediening van de Samsung wat overzichtelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Die lijkt als 2 druppels water op die van de tv, je kan zo ook door elkaar gebruiken, wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:56:
Die lijkt als 2 druppels water op die van de tv, je kan zo ook door elkaar gebruiken, wel handig.
Ik vind er net inderdaad een foto van ziet er stukken beter uit dan wat ik nu heb, en de Blu-Ray speler en Receiver zitten gewoon in 1 toch?

Het enige wat belangerijk voor mij is is dat ik het volgende er allemaal op kan aansluiten:

- TV
- PC
- PS3
- AC Ryan

Maar dat moet geen probleem zijn lijkt me?

Voor de rest ziet het setje er zeer nice uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Jep, 3D BD speler en receiver in 1.

BD en DVD loopt prima hier. Enige wat niet altijd goed gaat is geluidssynchronisatie als ik vanaf mijn pc films stream. Je kan een vertraging inbouwen, maar geen versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:03:
Jep, 3D BD speler en receiver in 1.

BD en DVD loopt prima hier. Enige wat niet altijd goed gaat is geluidssynchronisatie als ik vanaf mijn pc films stream. Je kan een vertraging inbouwen, maar geen versnelling.
Nice!

Ja ik kijk geen films op mijn computer eigenlijk maar luister wel altijd muziek daarom heb ik mijn PC aangesloten op de Receiver. maar op de Afstandsbediening van de Samsung zie ik alleen BD en TV staan.

Terwijl er op mijn afstandsbediening BD / DVD / TV / SAT staat, maar ik zie ook nog een knopje Source dus daaronder zal de rest te vinden zijn denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Jep, tot en met Allshare aan toe. 'In' je BD speler kun je via Allshare dus ook al je muziek zien en afluisteren, dus mocht je veel MP3's op je pc hebben staan dan is dat natuurlijk een leuke bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:17
frickY schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:44:
Weet je of hij via TNT of GLS is verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
partyondude schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:54:

Dus als je een film bekijkt dan hoor je bassen bij het minste geringste geluid wat zich in de film afspeelt ? met andere woorden is die bass altijd aanwezig op een irritante manier en dus ook niet in evenwicht met de rest van het geluid of hoe het geluid hoort te zijn. of is het meer een warme prettige bass ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:04:
Jep, tot en met Allshare aan toe. 'In' je BD speler kun je via Allshare dus ook al je muziek zien en afluisteren, dus mocht je veel MP3's op je pc hebben staan dan is dat natuurlijk een leuke bijkomstigheid.
Bedankt voor je antwoorden, had deze set al langer op het oog en zal hem na de feestdagen zeker gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Le_Freak ! schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:12:
[...]

Dus als je een film bekijkt dan hoor je bassen bij het minste geringste geluid wat zich in de film afspeelt ? met andere woorden is die bass altijd aanwezig op een irritante manier en dus ook niet in evenwicht met de rest van het geluid of hoe het geluid hoort te zijn. of is het meer een warme prettige bass ?
De bas is wat mij betreft net wat harder dan noodzakelijk, geluid is verder prima in balans. Verder prima set met voldoende extra features .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudberry
grotegok schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:56:
[...]

Weet je of hij via TNT of GLS is verstuurd?
Voor de geinteresseerden. Op mijn vraag wat de status was van mijn verzonden 'gratis QWERTY remote' formulier ontving ik vandaag de volgende reactie van Samsung Communications:

Beste,

Helaas kan ik dat niet en ben ik ook niet de aangewezen persoon om daarvoor te mailen. Ik heb mijn e-mailadres gegevens aan bepaalde personen met problemen, maar het is niet zo dat ik tot het service center behoor en hiermee kan helpen.

Niemand krijgt bericht dat de aanvraag binnen is gekomen, wanneer mensen dit wel hebben gekregen is er vaak iets niet goed gegaan in rwaarden is te lezen dat het minstens vier weken duurt voordat u iets van ons hoort. Daarnaast is het zo dat alles binnen nu en twee weken wordt verzonden.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 6% gewijzigd door Cloudberry op 24-10-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 17:37
Voordat ik de D8000 bij het grove vuil ga zetten, kan iemand mij het volgende verklaren.
Na de firmware-update naar 1017.3 vorige week was mijn Western Digital USB schijf niet meer benaderbaar, apparaat was niet aangesloten. (nu zei iemand hier DRM beveiliging?)
Uiteindelijk heb ik de schijf opnieuw laten formateren, waarna alles opgelost leek.

Helaas zojuist na een aantal dagen goed gewerkt te hebben: 'Geen apparaat aangesloten'.
Voor de duidelijkheid, ik heb echt helemaal niets maar dan ook niets veranderd sinds gisteren.

Iemand raad voor mij? Kan samsung zelf benaderen, maar daar ga je niets wijzer van worden vrees ik.

Edit: ik had hem vannacht wel 2 films op laten nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Smirnoff op 24-10-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dat zei ik. DRM (Digital Rights Management). Heeft niks met het niet herkennen van een HDD te maken. Als jij een TV opname maakt op de aangesloten HDD kun jij die opname alleen op die Tv bekijken. Het is zelfs zo, dat wanneer jouw moederbord wordt vervangen jij de opname ook kwijt bent.

Ik ga je dus adviseren, nogmaals voor zover je dat niet gedaan hebt, de internetkabel los te maken, de stroomkabel uit de wandcontactdoos te halen, 5 minuten te wachten, en weer aansluiten.

Als het goed is werkt dan alles weer. Schijnt de oplossing voor veel storingen te zijn.....

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 24-10-2011 19:54 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 99 Laatste