Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Zet de files gewoon los op de stick, niet in een folder. Die .exe kan je wel gewoon verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 12:03

mlo

n00bs schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:36:
Zet de files gewoon los op de stick, niet in een folder. Die .exe kan je wel gewoon verwijderen.
de files worden door de exe al in een map gezet, het zou raar zijn als ik dat zou moeten aanpassen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreazyRocks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-03 02:23
Ik ben van plan een UE46D7000 te kopen maar heb al vele nare ervaringen gelezen op avforums en hier ook over 'clouding' en 'banding' en dat het mogelijk een tiket uit de loterij moet zijn wanneer je wel een goed paneel hebt met weinig 'clouding' en 'banding'
Is dit zo?
Je mag toch verwachten voor zo'n dure tv's dat ze nagenoeg perfect moeten zijn.
Als dit het geval is welke tv raden jullie me dan wel aan als plasma of LCD met weinig van zo'n problemen.
De tv zou dienen voor films en games.

Panasonic TX-P50GTW60 | Logitech Z-5500 | HTPC C2D E8400 | PS3 Slim | Xbox 360 Slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:15
Het zou een ticket uit de loterij zijn als jij een Tv koopt met de genoemde ergenissen. Op dit forum zitten juist de mensen die problemen hebben ..... en dat zijn er maar weinig. Er worden duizenden Tv's gekocht en toch melden zich hier, of bij Samsung WebCare, maar enkelen met klachten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Chaser2600 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:51:
[...]

Welke satelliet instellingen gebruik jij in combinatie met canal digitaal ?
Het lukt mij wel beeld te krijgen maar niet op alle zenders.
Hij pakt alleen de zenders van 1 satteliet en kan op een of andere manier niet zelf overschakelen als ik naar een zender op de andere Astra satelliet wil kijken
Dit is een post van mij van een aantal maanden geleden:
Heb je de CI-module en de smartcard op de juiste wijze geplaatst? En heb je de juiste instellingen onder in het menu bij "Kanaal"?
Antenne: CD TVV TELESAT
Land: Nederland
Bij Automatisch afstemmen kies je voor de vierde optie onder "Digitaal", namelijk CD TVV TELESAT.
TexMex in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

Misschien heb je er wat aan... Zorg er wel voor dat je tv op "Nederland" staat afgesteld, anders zijn de opties voor Canal Digitaal niet aanwezig. Succes!

[ Voor 35% gewijzigd door TexMex op 17-10-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreazyRocks schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:09:
Ik ben van plan een UE46D7000 te kopen maar heb al vele nare ervaringen gelezen op avforums en hier ook over 'clouding' en 'banding' en dat het mogelijk een tiket uit de loterij moet zijn wanneer je wel een goed paneel hebt met weinig 'clouding' en 'banding'
Is dit zo?
Je mag toch verwachten voor zo'n dure tv's dat ze nagenoeg perfect moeten zijn.
Als dit het geval is welke tv raden jullie me dan wel aan als plasma of LCD met weinig van zo'n problemen.
De tv zou dienen voor films en games.
En als je dat hebt heb je toch altijd het recht om het om te ruilen dus wat is het probleem, en niet van iedereen op dit forum moet je je wat aantrekken want er zaten er ook een aantal tussen om het alleen te verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudberry
  • Laatst online: 30-07 13:23
frickY schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:21:
Zijn er mensen die meedoen aan de gratis Qwerty- en Touch-remote promotie, en hun Qwerty-remote al daadwerkelijk hebben ontvangen?
Ik heb mijn aanmelding nu een week of 5 geleden verstuurd en nog steeds geen enkele vorm van feedback (geen afstandsbediening, ook geen bevestigiing) gehad.
Het webcare-team op twitter is ook weinig behulpzaam.
Ik heb ook nog geen enkel teken van leven ontvangen!
19 september opgestuurd.
12 oktober gebeld > mailen svp
12 oktober gemaild
17 oktober > nog geen reactie!

[ Voor 69% gewijzigd door Cloudberry op 17-10-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudberry schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:21:
[...]

Ik heb ook nog geen enkel teken van leven ontvangen!
19 september opgestuurd.
12 oktober gebeld > mailen svp
12 oktober gemaild
17 oktober > nog geen reactie!
En wat begrijp jij niet uit de voorwaarden? er staat toch echt duidelijk.

De Touch of Qwerty Remote Control wordt binnen 4 weken na ontvangst van uw inzending
– uitsluitend naar een adres in Nederland - verstuurd.

Als je het dus 19 september hebt opgestuurd zit je nu precies in de 4e week, en het is na ontvangst van je inzending niet wanneer je het opgestuurd hebt, dus de 4 weken zijn nog niet voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:22:
[...]

Ik heb het ook op mij ue55d7000
Onacceptabel voor een tv van meer dan 2k
Maandag komt een monteur van samsung een nieuwe printplaat plaatsen.

Ik heb gewoon de helpdesk gebeld en die onderkennen het probleem...
Nu nog oplossen!
Monteur vannochtend langs geweest, probleem lag in het scherm zelf.
hij liet de voorbeeldfoto zien van die kinderen op het strand (onder menu, - geloof support - selfdiagnostics (doe het uit mn hoofd)

daar zag hij allemaal onscherpe delen in de hoeken, dat was niet goed.

hij keek alleen maar naar het scherm vanaf 1/2 meter
strepen op het scherm zag hij ook, conclusie nieuw scherm en nieuwe printplaat ( bijna nieuwe tv dus)

spullen komen direct uit korea, duurt weekje, dan komt ie de spullen omwisselen

Mooie kerel, had zelf een ue55c7000, was een behoorlijke pietlut, dus dat gaat goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
TexMex schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:15:
[...]

Dit is een post van mij van een aantal maanden geleden:

[...]

TexMex in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

Misschien heb je er wat aan... Zorg er wel voor dat je tv op "Nederland" staat afgesteld, anders zijn de opties voor Canal Digitaal niet aanwezig. Succes!
Hmm ja dat is inderdaad wat ik gedaan heb
Ik hou het erop dat het aan de CI module ligt
Misschien dan toch maar voor een officiële Canal Digitaal CI module gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Laatst online: 05-10 20:40
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:19:
[...]
Mooie kerel, had zelf een ue55c7000, was een behoorlijke pietlut, dus dat gaat goed komen.
Dat is toch ook precies wat je wilt als je veel geld voor een TV betaald en deze niet naar wens is en ook echt stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 09:55 . Reden: nvt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Waar je dus niks aan hebt: zie jou link en betekenis hieronder.

BD-Live

The biggest difference between Bonus View and BD-Live is that BD-Live requires the Blu-ray Disc player to have an Internet connection to access Internet-based content. BD-Live features have included Internet chats, scheduled chats with the director, Internet games, downloadable featurettes, downloadable quizzes, and downloadable movie trailers.[112][113][114] Note that while some Bonus View players may have an Ethernet port, these are used for firmware updates and are not used for Internet-based content.[115] In addition, Profile 2.0 also requires more local storage in order to handle this content.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:42:
[...]

Je moet je usb stick in FAT32 formatteren en het gedownloade bestand uitpakken op je usb stick. Dan pas werkt het.
Ik heb er dus een Samsung portable HD aan hangen ntfs en als ik wil opnemen zegt ie dat ik de schijf moet formatteren.

Maar FAT32 kan toch niet met grote bestanden omgaan ? (en als je van de tv opneemt is 4 GB toch niet voldoende in FAT32 mode ? de schijf die ik heb is 1TB wat moet ik dan doen ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Le_Freak ! schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:31:
[...]

Ik heb er dus een Samsung portable HD aan hangen ntfs en als ik wil opnemen zegt ie dat ik de schijf moet formatteren.

Maar FAT32 kan toch niet met grote bestanden omgaan ? (en als je van de tv opneemt is 4 GB toch niet voldoende in FAT32 mode ? de schijf die ik heb is 1TB wat moet ik dan doen ?
Haal je niet wat zaken door elkaar?

Om firmware op je Tv te zetten gebruik je een USB stick. Software downloaden op de PC, uitpakken op de USB stick. USB stick in de TV en upgraden maar.

Vervolgens kun je met de TV TV opnames maken en timeshiften, daarvoor gebruik je bij voorkeur een USB HDD. Opnames die je maakt met de TV zijn beschermd met DRM en dus wordt jouw HDD geformatteerd. Haal je de HDD weer van de TV en sluit je het aan op een PC, dan wordt de HDD weer geformatteerd.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Sinds vanavond komt er een ruis uit de luidspreker van mijn D8000, ik het begin had ik het niet in de gaten toen ik het geluid op 0 had gezet hoorde ik een ruis uit de speaker komen. Ik heb ook nog content via internet afgespeeld dan blijf ik een ruis houden, tv ook al eens uitgezet.

Iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:11:
Sinds vanavond komt er een ruis uit de luidspreker van mijn D8000, ik het begin had ik het niet in de gaten toen ik het geluid op 0 had gezet hoorde ik een ruis uit de speaker komen. Ik heb ook nog content via internet afgespeeld dan blijf ik een ruis houden, tv ook al eens uitgezet.

Iemand dit ook wel eens meegemaakt?
Speakers opgeblazen door het geluid iedere keer veelste hard te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:19:
[...]
Speakers opgeblazen door het geluid iedere keer veelste hard te zetten?
Wij hebben het geluid nooit hard staan, daar kan het niet aan liggen.

Nog even een firmware upgrade gedaan van 15 naar 16, ook geen resultaat. Denk dat er iets kapot is, wel minder.

[ Voor 17% gewijzigd door Bram op 17-10-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Le_Freak ! schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:28:
Waar je dus niks aan hebt: zie jou link en betekenis hieronder.
Op sommige bluray-speler wordt de ethernet poort inderdaad alleen voor firmware upgrades gebruikt.
Maar men vroeg wat het nut is om je speler aan het netwerk te hangen, en mits de speler dat ondersteund is BD-Live dus ook een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:24:
[...]

Wij hebben het geluid nooit hard staan, daar kan het niet aan liggen.

Nog even een firmware upgrade gedaan van 15 naar 16, ook geen resultaat. Denk dat er iets kapot is, wel minder.
Als ik mijn geluid op mijn geluidssysteem heel zacht heb staan hoor ik er ook een ruis door heen hoor, is volgens mij heel normaal of het ligt aan de kabel die van de PC naar het geluidsysteem gaat want als ik het bijv via de playstation of TV beluister heb ik weer geen ruis, ik weet ook niet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:19
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 01:56:
[...]

Als ik mijn geluid op mijn geluidssysteem heel zacht heb staan hoor ik er ook een ruis door heen hoor, is volgens mij heel normaal of het ligt aan de kabel die van de PC naar het geluidsysteem gaat want als ik het bijv via de playstation of TV beluister heb ik weer geen ruis, ik weet ook niet waar het aan ligt.
is het gezoem niet de hardeschijf die aan de tv hangt voor het time shiften? misschien dat de behuizing van de tv de trilling een beetje versterkt.. Althans dit had ik soms. Beetje anders ophangen hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
HBSVDK schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:39:
[...]

is het gezoem niet de hardeschijf die aan de tv hangt voor het time shiften? misschien dat de behuizing van de tv de trilling een beetje versterkt.. Althans dit had ik soms. Beetje anders ophangen hielp.
Klopt ....heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:18
In tegenstelling tot vele op dit forum heb ik wel een nette melding gehad van Samsung. Ik heb mijn actiepapieren 1 week terug verstuurd ongeveer. Dus een vrij snelle reactie.

Dit was het e-mailtje wat ik kreeg van Samsung.

Geachte Geachte heer ...,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw inschrijving en kunnen wij u melden dat uw aanvraag is goedgekeurd.
U kunt uw cadeaukeuze binnen de gestelde actieperiode verwachten.

Uw coupon / referentienummer is .

Met vriendelijke groet,

Samsungacties.com
IJsselstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Keurig!
Zoiets verwachtte ik nou ook. Begin steeds meer te vrezen dat ze de mijne niet ontvangen hebben. En dat zou vervelend zijn, want er zat maar 1 sticker op mijn doos, en de actie is gister afgelopen :(
Collega heeft ook al feedback gehad en heeft later dan mij ingestuurd.

Sowieso jammer dat ze anno 2011 dit soort dingen niet gewoon online regelen.

[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 18-10-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
-Samsung D6*** varianten kunnen GEEN 3D FullHD produceren.

http://wiki.samygo.tv/index.php5/D6x00_TVs_FULL_HD_3D_Defect

http://www.hdtvtest.co.uk...e32d6530-201108131337.htm

Ga het zo bij mijn D6530 uittesten...

Het is trouwens NIET mogelijk om je TV te unbricken; http://wiki.samygo.tv/ind...icking_TV_by_EEPROM_Reset

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Qwerty actie :
-de spullen op 2 september ingezonden.
-status opgevraagd via Twitter Samsung maar die konden niks doen.
-Op de 23e een mail retour dat er wat ontbrak, hierop een reply verzonden maar nooit antwoord gekregen.
-Zag wat er miste (verkeerde code van de doos gehaald) en op 3 of 4 oktober alles opnieuw ingezonden inclusief de mail van Samsung vd 23e.
-Hierop nog geen reactie of bevestiging van volledigheid ontvangen.

De reacties zijn wat traag en niet alle mail wordt beantwoord maar ik heb goede hoop dat ik binnenkort bericht krijg, de actie van huurtegoed en 3D brillen heeft ook lang geduurd als ik het hier lees.

Wel apart dat sommige wel snel bericht krijgen en dat niet alle mail wordt beantwoord, heb geen idee hoeveel [post.mail ze ontvangen maar dat mag geen excuus zijn wat de verkoopaantallen kan je aardig inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
frickY schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:54:
Had je al een mail gestuurd naar het adres welke ik je gestuurd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:20:
-Samsung D6*** varianten kunnen GEEN 3D FullHD produceren.

http://wiki.samygo.tv/index.php5/D6x00_TVs_FULL_HD_3D_Defect

http://www.hdtvtest.co.uk...e32d6530-201108131337.htm

Ga het zo bij mijn D6530 uittesten...

Het is trouwens NIET mogelijk om je TV te unbricken; http://wiki.samygo.tv/ind...icking_TV_by_EEPROM_Reset
Als je het forum had doorgelezen had je gezien dat dit allang gepost is en dat ik vervolgens de samygo site ook gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keurig!
Zoiets verwachtte ik nou ook. Begin steeds meer te vrezen dat ze de mijne niet ontvangen hebben. En dat zou vervelend zijn, want er zat maar 1 sticker op mijn doos, en de actie is gister afgelopen :(

Ik had ook geen bericht ontvangen maar wel mijn Cashback + 3D Brillen ontvangen na 10 weken.
Dus niks om je zorgen over te maken.

Mocht je echt geen bericht ontvangen binnen 10 weken na inzending gewoon een klacht indienen op www.klacht.nl dan word je echt super snel geholpen! werkt echt, Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn 3D-brillen, ga nu week 12 in wat ik echt SCHANDALIG vind!!!
Via Twitter Samsung aangesproken en ze zouden het uitzoeken (6 dagen geleden) dus ik ben benieuwd hoelang het nu nog gaat duren....@samsung_prutsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
MY00 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:48:
Had je al een mail gestuurd naar het adres welke ik je gestuurd heb?
Ja, gister toch maar gedaan. Vrij vlot een antwoord dat ze het gaat uitzoeken en er op terug komt. Dat is dus ook afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds blij met de 40d8000

zoek nu voor slaapkamer een 32" maar die is er alleen in de 6000 serie maar die lijken een bredere rand te hebben.

weet iemand of er met de vormgeving van 7000 of 8000 serie een 32" op de markt komt.??

40"is een beetje groot voor op de slaapkamer tv staat aan het voeteneind van bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:52:
[...]

Als je het forum had doorgelezen had je gezien dat dit allang gepost is en dat ik vervolgens de samygo site ook gepost heb.
En dus ook dat ik het op mijn 55" D6530 niet kan reproduceren
Hiervan is enkele weken terug het panel vervangen ivm reparatie, dus wellicht heeft het daarmee te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaser2600 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:34:
[...]

En dus ook dat ik het op mijn 55" D6530 niet kan reproduceren
Hiervan is enkele weken terug het panel vervangen ivm reparatie, dus wellicht heeft het daarmee te maken ?
Ik denk dat het iets Software matigs is inplaats van de Hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudberry
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:34:
[...]

En wat begrijp jij niet uit de voorwaarden? er staat toch echt duidelijk.

De Touch of Qwerty Remote Control wordt binnen 4 weken na ontvangst van uw inzending
– uitsluitend naar een adres in Nederland - verstuurd.

Als je het dus 19 september hebt opgestuurd zit je nu precies in de 4e week, en het is na ontvangst van je inzending niet wanneer je het opgestuurd hebt, dus de 4 weken zijn nog niet voorbij.
Ben een ongeduldig typetje, die paar dagen gaan het verschil toch niet maken dacht ik zo ... ff w88 nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ondertussen een klein weekje de Samsung CY-STC1100 Skype camera binnen uit Zuid-Korea voor netto 60 euro. Werkt als een tierelier. Iets langer wachten maar 130 ><170 euro wat je hier in Nederland moet betalen is me te gek.

productreview: Samsung STC1100 Skype TV Camera review door GerCor

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 18-10-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
Keurig!

Het zelfde hier vrees ik , jij en ik hebben gewoon pech :Y PS wat is hun mail??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik heb hem je per DM gestuurd. Met dank aan MY00 van wie ik hem heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Ik heb mijn oog laten vallen op de UE55D6530 vooral voor het design.
Maar ik vind het beeld nog belangrijker dus probeer reviews te vinden, deze zijn er voor 55" helaas amper.
Weten jullie of alles TV's uit de D6530 serie dezelfde panelen gebruiken en of ik ook reviews daarvan kan gebruiken?

Gelangrijke punten zijn:
- Goede zwart weergave
- Egale kleur en zwartwaarde over het scherm, iets waar met zeer platte schermen vaak concessies worden gedaan.
- Ik wil hem als pc monitor gebruiken, dus met native resolutie en zonder beeldverscherping enzo, kan dit? (met mijn philips 47" LCD kan dit wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
frickY schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:02:
Ik heb hem je per DM gestuurd. Met dank aan MY00 van wie ik hem heb,
Dank je , ik heb net een mail gestuurd nu maar even afwachten wat er gaat gebeuren d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door breins op 18-10-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
MY00 thx voor de hulp _/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door breins op 18-10-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
MMM, weet niet wat ik hiervan moet denken.

Maar ok, hopelijk heb je er iets aan.

[ Voor 9% gewijzigd door MY00 op 18-10-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:49:
[...]

MMM, weet niet wat ik hiervan moet denken.

Maar ok, hopelijk heb je er iets aan.
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GlC0j80tGwc&feature=channel_video_title]

Een video met alle hacks die je kunt uitvoeren op een Samsung D6+ TV. Inclusief HbbTV, 3D Infrarood, Servicemenu, etc etc! Het meeste informatie vindt je ook al in de OP.

[ Voor 10% gewijzigd door SalimRMAF op 18-10-2011 23:16 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand nog alle codes van de verschillende panelen die er zijn? (ook handig voor de OP) evenals bovenstaande video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Samsung UE45D6530 nu een weekje in het bezit..
Er zit een ION Ci+ module in met een ziggo smartcard.

Elke keer als de tv aangaat dan geeft hij eerst aan geen smartcard gevonden..
Vervolgens na 5 seconden vindt hij hem en komt er beeld.
Als je vervolgens een avondje tv kijkt.. dan valt hij op een avond 5x weg..
Signaal wordt helemaal zwart en hij ziet weer geen module / smartcard.

Ook tijdens het zappen is er letterlijk 4 seconden zwart beeld.. dit lijkt me wel erg lang.
Komt iemand dit bekend voor?

Ligt dit nu aan de tv? de Ci+ module? of de smartcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 11:53
Nou, ik meld me ook maar even in dit topic. Ik heb sinds gisteren de UE46D8000. Ik heb hem gekocht bij de Electroworld, en de service is daar zo dat ze hem komen brengen, ophangen en installeren. Prima, geen probleem.

Ik had in de woonkamer een Panasonic TH-42PZ85, maar die is inmiddels naar de slaapkamer verhuisd. Dus, die monteur komt met die tv, ik helemaal blij, oude beugel van de muur, nieuwe beugel aan de muur, kabels in de tv, tv ophangen, aanzetten..ennnn....niks. TV kapot. Zo uit de doos. Godverdegodverdomme. Nou, was uiteraard niet meer op voorraad bij de lokale Electroworld, dus dat werd zaterdag pas.

Ik had de tv echter helemaal niet bij de lokale Electroworld gekocht, maar bij een andere vestiging, dus heb ik naar die vestiging gebeld. De verkoper die mij toen geholpen heeft aan de lijn gehad en die schrok ervan dat de TV kapot was. Ik zeg ja en nu blijkt ie niet meer op voorraad te zijn, waarop hij aangaf wel gewoon een tv op voorraad te hebben, maar dat de monteur niet naar hem gebeld heeft, omdat die vestiging niet op zijn route ligt. De volgende keer dat hij weer op mijn route zou zijn zou dus die zaterdag zijn, vandaar.

Uiteindelijk ben ik de TV zelf gaan halen, terug naar huis gereden, en nog geen 15 min later stond dezelfde monteur aan de deur. TV opgehangen, kabels erin, aangezet, geïnstalleerd, ziggo kaart geactiveerd en alles werkte.

Wat mij nu wel opvalt, is dat ik erg moet wennen aan het beeld, en dan vooral aan de backlight, want ik zie rondom de randen toch wel wat backlight bleeding. Daarnaast is zwart ook niet echt zwart. Ik heb een link hier gevolgd en de tv gecalibreerd voor 'film' zeg maar, maar ik blijf dat backlight toch wel een beetje zien. Kwestie van wennen of kan ik hier toch wat aan instellen nog? Ik heb uiteraard de backlight helemaal naar beneden geschroefd, op 4 staat ie maar volgens mij.

Andere vraag; ik wil graag een hddtje dr aan hangen voor dat timeshift gebeuren. Moet dat een hdd zijn met een eigen voeding, of haalt ie die voeding gewoon 'uit' de USB aansluiting? Ik heb dat vooralsnog niet kunnen vinden, en de monteur had het antwoord ook niet.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Just_A_User schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:56:Wat mij nu wel opvalt, is dat ik erg moet wennen aan het beeld, en dan vooral aan de backlight, want ik zie rondom de randen toch wel wat backlight bleeding. Daarnaast is zwart ook niet echt zwart. Ik heb een link hier gevolgd en de tv gecalibreerd voor 'film' zeg maar, maar ik blijf dat backlight toch wel een beetje zien. Kwestie van wennen of kan ik hier toch wat aan instellen nog? Ik heb uiteraard de backlight helemaal naar beneden geschroefd, op 4 staat ie maar volgens mij.

Andere vraag; ik wil graag een hddtje dr aan hangen voor dat timeshift gebeuren. Moet dat een hdd zijn met een eigen voeding, of haalt ie die voeding gewoon 'uit' de USB aansluiting? Ik heb dat vooralsnog niet kunnen vinden, en de monteur had het antwoord ook niet.
Ik heb de Tv nu enkele weken en moet ook nog steeds wennen aan het beeld na de overstap van Plasma op LED. Maar indien ik nu na de Plasma kijk welke we op de slaapkamer hebben staan vind ik dit ook niet meer zalig makend en zie ook wel voordelen bij de LED.

Ik heb zelf een HD met voeding aan de TV hangen, maar een vriend van me heeft aan zijn C serie TV er een zonder voeding aanhangen wat ook gewoon werkt. De Samsung HD welke ze uitgebrachte hebben met de This is it film van MJ is ook zonder externe voeding.

Maar ik kan je dit niet voor 100% garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:56:
Nou, ik meld me ook maar even in dit topic. Ik heb sinds gisteren de UE46D8000. Ik heb hem gekocht bij de Electroworld, en de service is daar zo dat ze hem komen brengen, ophangen en installeren. Prima, geen probleem.

Ik had in de woonkamer een Panasonic TH-42PZ85, maar die is inmiddels naar de slaapkamer verhuisd. Dus, die monteur komt met die tv, ik helemaal blij, oude beugel van de muur, nieuwe beugel aan de muur, kabels in de tv, tv ophangen, aanzetten..ennnn....niks. TV kapot. Zo uit de doos. Godverdegodverdomme. Nou, was uiteraard niet meer op voorraad bij de lokale Electroworld, dus dat werd zaterdag pas.

Ik had de tv echter helemaal niet bij de lokale Electroworld gekocht, maar bij een andere vestiging, dus heb ik naar die vestiging gebeld. De verkoper die mij toen geholpen heeft aan de lijn gehad en die schrok ervan dat de TV kapot was. Ik zeg ja en nu blijkt ie niet meer op voorraad te zijn, waarop hij aangaf wel gewoon een tv op voorraad te hebben, maar dat de monteur niet naar hem gebeld heeft, omdat die vestiging niet op zijn route ligt. De volgende keer dat hij weer op mijn route zou zijn zou dus die zaterdag zijn, vandaar.

Uiteindelijk ben ik de TV zelf gaan halen, terug naar huis gereden, en nog geen 15 min later stond dezelfde monteur aan de deur. TV opgehangen, kabels erin, aangezet, geïnstalleerd, ziggo kaart geactiveerd en alles werkte.

Wat mij nu wel opvalt, is dat ik erg moet wennen aan het beeld, en dan vooral aan de backlight, want ik zie rondom de randen toch wel wat backlight bleeding. Daarnaast is zwart ook niet echt zwart. Ik heb een link hier gevolgd en de tv gecalibreerd voor 'film' zeg maar, maar ik blijf dat backlight toch wel een beetje zien. Kwestie van wennen of kan ik hier toch wat aan instellen nog? Ik heb uiteraard de backlight helemaal naar beneden geschroefd, op 4 staat ie maar volgens mij.

Probeer het is af te stellen via de Natural modus, mij bevalt deze erg goed en is het zwart ook donkerder, backlight op 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:29:

Ook tijdens het zappen is er letterlijk 4 seconden zwart beeld.. dit lijkt me wel erg lang.

Ik denk dat het aan de CI Module ligt, dat hij zegt geen smartcard gevonden is normaal dat hoort ook zo.
Maar de rest hoort echt niet, misschien in combinatie van smartcard + ci module, welke smartcard heb je? de nieuwe Oranje of een oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Just_A_User schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:56:
Samsung geeft zelf de voorkeur aan een HDD met USB voeding, ik ook, scheelt in ieder geval een extra stekker. Bij externe voeding KAN het storingen geven bij HDD's groter dan 900 gig. Zelf heb ik de Samsung G2 portable 320 gig voor 50 euro, destijds.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 19-10-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:15
Heeft iemand de D8000 op een Onkyo receiver aangesloten? Ik lees namelijk op een ander forum dat er met deze combinatie erg veel delay is. Aangezien ik een Onkyo receiver heb en bijna op het punt sta de D8000 te bestellen zou ik graag willen weten of dit probleem in het algemeen bij Onkyo receivers voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
GerCor schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:50:
[...]

Haal je niet wat zaken door elkaar?

Om firmware op je Tv te zetten gebruik je een USB stick. Software downloaden op de PC, uitpakken op de USB stick. USB stick in de TV en upgraden maar.

Vervolgens kun je met de TV TV opnames maken en timeshiften, daarvoor gebruik je bij voorkeur een USB HDD. Opnames die je maakt met de TV zijn beschermd met DRM en dus wordt jouw HDD geformatteerd. Haal je de HDD weer van de TV en sluit je het aan op een PC, dan wordt de HDD weer geformatteerd.
Hallo GerCor, als eerste even een misverstand uit de wereld helpen, ik heb het inderdaad niet over firmware downloaden want dat doe ik gewoon via internet waar ik de tv op aangesloten heb.

Ik wil kunnen opnemen en heb een Samsung S2 - 1TB USB 3.0-Powered 2.5 Portable die ik dan in de tweede usb ingang prik (staat ook op de tv usb HDD) en dan ? moet die schijf dan eerst geformatteerd worden ?

Heb de schijf net ingedeeld met mappen op mijn pc en zet er namelijk ook series, films etc op. maar als ik het goed begrijp kan dat dus niet als je ook wil opnemen van je tv want dan gaat ie hem formatteren en ben ik wat ik erop gezet heb via de pc kwijt ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:53:
[...]

Ik had ook geen bericht ontvangen maar wel mijn Cashback + 3D Brillen ontvangen na 10 weken.
Dus niks om je zorgen over te maken.

Mocht je echt geen bericht ontvangen binnen 10 weken na inzending gewoon een klacht indienen op www.klacht.nl dan word je echt super snel geholpen! werkt echt, Suc6!
Doe even normaal zeg mensen hier, pfffff wat een zielige zeikerds zijn sommige, het heeft bij mij ruim 2 maanden geduurd maar wacht het gewoon af of zo. ongelooflijk!

Sorry voor deze opmerking maar hou het even bij het onderwerp.

[ Voor 5% gewijzigd door Le_Freak ! op 19-10-2011 13:23 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Count_B schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:39:
Heeft iemand de D8000 op een Onkyo receiver aangesloten? Ik lees namelijk op een ander forum dat er met deze combinatie erg veel delay is. Aangezien ik een Onkyo receiver heb en bijna op het punt sta de D8000 te bestellen zou ik graag willen weten of dit probleem in het algemeen bij Onkyo receivers voorkomt.
Dat is een beetje algemeen. Het wordt wel audio delay genoemd maar volgens mij is het meer image delay. Hoe sluit je de tv en de onkyo op elkaar aan? Het beeld blijft namelijk achter bij het geluid, zo heb ik altijd begrepen, en dat komt doordat een tv allerlei bewerkingen op het beeld los laat, waardoor het beeld dus later komt dan het geluid.

Ik heb sinds gisteren een D8000 hangen, en ik heb proberen te kijken of ik lipsync issues heb, maar die heb ik niet volgens mij. Ik heb een Marantz SR4600 die geen mogelijkheid biedt tot geluidsvertraging. Ik heb de TV op de Marantz aangesloten met een optisch kabeltje, en bij gewone uitzendingen heb ik geen vertraging.

Daarnaast maak ik gebruik van een AC Ryan mini 2, die ook met een optisch kabeltje is aangesloten op de SR4600, en daar heb ik gisteren wat testjes mee gedaan. Ik kan geen lipsync issues ontdekken.

Als ik jouw omschrijving zo lees, en ik combineer dat met wat ik denk te weten over het waarom van de audio delay, dan ligt dat aan de tv, en niet aan de receiver, dus ook niet specifiek aan Onkyo of welk merk dan ook.

tenzij ik je natuurlijk helemaal verkeerd begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Le_Freak ! schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:19:
[...]
Ik wil kunnen opnemen en heb een Samsung S2 - 1TB USB 3.0-Powered 2.5 Portable die ik dan in de tweede usb ingang prik (staat ook op de tv usb HDD) en dan ? moet die schijf dan eerst geformatteerd worden ?

Heb de schijf net ingedeeld met mappen op mijn pc en zet er namelijk ook series, films etc op. maar als ik het goed begrijp kan dat dus niet als je ook wil opnemen van je tv want dan gaat ie hem formatteren en ben ik wat ik erop gezet heb via de pc kwijt ?
Oké, dan is dat eerste misverstand hiermee uit de wereld. Dan jouw vraag.

Als jij een USB HDD koopt, deze uit de doos haalt en aansluit op je Tv dan zal de Tv vragen wat je met de HDD wilt doen, namelijk: Mediaplay ..... jouw content afspelen of opnemen en timeshift. Kies jij, nu jij je content net netjes in mappen op jouw HDD hebt, voor Mediaplay, dan gebeurt er verder helemaal niets met jouw content. Je kunt prima jouw content bekijken.

Alleen, kies jij voor opnemen en/of timeshift DAN PAS gaat de Tv jouw HDD formatteren, dat komt doordat Samsung de opnames beschermt tegen kopieeren met DRM (Digital Rights Management).

Hoe los je dat nou op? Sluit je HDD aan op een PC en maak partities op de HDD aan. Heb je 2 partities dan ben je spekkoper want dan kun je .... én jouw content op de HDD zetten (op de ene partitie) ..... én opnemen/timeshiften (op de andere partitie).

EDIT: zelf heb ik mijn HDD niet opgedeeld in partities want ik gebruik de USB HDD voor opnames en timeshift en ik heb een netwerk HDD ergens op zolder staan voor mijn content.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 19-10-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Heb de TV aangesloten op mijn Onkyo versterker via een optischekabel en heb geen last van vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
SalimRMAF schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:14:
[video]

Een video met alle hacks die je kunt uitvoeren op een Samsung D6+ TV. Inclusief HbbTV, 3D Infrarood, Servicemenu, etc etc! Het meeste informatie vindt je ook al in de OP.
Maar werk niet met externe satellietontvangers zoals dreambox .i.o voor uitzending gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Lennart_1337 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:01:
Ik heb mijn oog laten vallen op de UE55D6530 vooral voor het design.
Maar ik vind het beeld nog belangrijker dus probeer reviews te vinden, deze zijn er voor 55" helaas amper.
Weten jullie of alles TV's uit de D6530 serie dezelfde panelen gebruiken en of ik ook reviews daarvan kan gebruiken?

Gelangrijke punten zijn:
- Goede zwart weergave
- Egale kleur en zwartwaarde over het scherm, iets waar met zeer platte schermen vaak concessies worden gedaan.
- Ik wil hem als pc monitor gebruiken, dus met native resolutie en zonder beeldverscherping enzo, kan dit? (met mijn philips 47" LCD kan dit wel)
Ik heb de 55" maar het is natuurlijk lastig aan te geven hoe het beeld is.
Het is ook maar net wat je gewend bent.
Zelf vind ik het beeld erg goed.. diepe zwartwaardes en een goede kleurverhouding (ben fotograaf van beroep dus toch wel enigszins kritisch ;-)).
Ik heb hem op de Movie stand staan en dan de kleuren wat teruggeschroefd.
Backlight op 8 en heb geen last van bleeding (of heel erg licht bij een compleet zwart beeld).
Er zit ook een "game mode" op die alle poespas uitschakelt.. dus dat lijkt me uitermate geschikt voor het aansluiten van een PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Chaser2600 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:08:
[...]
.... (ben fotograaf van beroep dus toch wel enigszins kritisch ;-)).
Prachtige foto's op jouw site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wat voor bestanden en ondertitels de D6200 ondersteund via de built in media player? Ik heb een externe harde schijf aangesloten op de tv en vroeg me af het ook full sbs mkvs afspeelt. Streamen lukt me niet echt, de tv geeft aan dat het geen ondersteund bestandstype is, dat is bij alle mkvs zo. ik stream via tversity. misschien iets anders proberen? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Hmm, ik heb toch nog een issue met backlightbleeding. Niet over het gehele scherm, maar echt aan de onderste rand. Het is logisch dat daar bleeding zit, aangezien de LEDs daar natuurlijk ook zitten, maar er zit aan de onderkant echt een verlicht randje dat duidelijk lichter is dan de rest van het beeld, en dat stoort me eigenlijk.

Is daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet hoort dit gewoon, ieder scherm heeft het (ongeacht welk merk) alleen op een groot scherm zie je het gewoon veel meer maar voor zover ik weet hoort dit en is er niks aan te doen. maar dat is geen bleeding hoor zo een lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:04:
Voor zover ik weet hoort dit gewoon, ieder scherm heeft het (ongeacht welk merk) alleen op een groot scherm zie je het gewoon veel meer maar voor zover ik weet hoort dit en is er niks aan te doen. maar dat is geen bleeding hoor zo een lijntje.
Hmm, oke. Ja, ik zit net die review @ tweakers te lezen: reviews: Samsung D8000: over de rand en als je dan die foto 6 van 8 bekijkt, met die gast voor die dumptruck of wat het is, dan zie je aan de onderkant van de tv echt heel duidelijk over eigenlijk de gehele lengte een 'balkje licht' lopen, waar duidelijk te zien is dat het daar lichter is dan de rest van het scherm.

Dat heb ik dus ook. Ik begrijp dus dat dat normaal is, maar het stoort me wel een beetje. Nu heb ik de tv uiteraard pas sinds gisteren, dus das een kwestie van wennen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:09:
[...]

Hmm, oke. Ja, ik zit net die review @ tweakers te lezen: reviews: Samsung D8000: over de rand en als je dan die foto 6 van 8 bekijkt, met die gast voor die dumptruck of wat het is, dan zie je aan de onderkant van de tv echt heel duidelijk over eigenlijk de gehele lengte een 'balkje licht' lopen, waar duidelijk te zien is dat het daar lichter is dan de rest van het scherm.

Dat heb ik dus ook. Ik begrijp dus dat dat normaal is, maar het stoort me wel een beetje. Nu heb ik de tv uiteraard pas sinds gisteren, dus das een kwestie van wennen denk ik.
Ik dacht altijd dat zo een dun lijntje was om je beeld strak te trekken maar of dit echt zo is durf ik niet met zekerheid te zeggen, als je naar google gaat en dan naar Afbeeldingen en intypt Backlight Bleeding zie je wel dat dat iets heel anders is dan zo een dun lijntje!

Sommige dingen kun je je inderdaad wel aan ergeren maarja zolang er niet beter is en je weet dat ieder ander scherm het ook heeft is het niet meer zo een ramp toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
GerCor schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:55:
[...]

Oké, dan is dat eerste misverstand hiermee uit de wereld. Dan jouw vraag.

Als jij een USB HDD koopt, deze uit de doos haalt en aansluit op je Tv dan zal de Tv vragen wat je met de HDD wilt doen, namelijk: Mediaplay ..... jouw content afspelen of opnemen en timeshift. Kies jij, nu jij je content net netjes in mappen op jouw HDD hebt, voor Mediaplay, dan gebeurt er verder helemaal niets met jouw content. Je kunt prima jouw content bekijken.

Alleen, kies jij voor opnemen en/of timeshift DAN PAS gaat de Tv jouw HDD formatteren, dat komt doordat Samsung de opnames beschermt tegen kopieeren met DRM (Digital Rights Management).

Hoe los je dat nou op? Sluit je HDD aan op een PC en maak partities op de HDD aan. Heb je 2 partities dan ben je spekkoper want dan kun je .... én jouw content op de HDD zetten (op de ene partitie) ..... én opnemen/timeshiften (op de andere partitie).

EDIT: zelf heb ik mijn HDD niet opgedeeld in partities want ik gebruik de USB HDD voor opnames en timeshift en ik heb een netwerk HDD ergens op zolder staan voor mijn content.
Inderdaad precies wat ik bedoel.
Heb ik daar genoeg aan als ik twee partities van 500gb maak (de schijf dus in tweeen deel) geen idee hoeveel een film in beslag neemt qua ruimte. Heb je enig idee hoelang je kunt opnemen met 500 gb ?

Btw, wat is het verschil tussen opnemen en timeshiften ?
Daarbuiten wil ik net als jou een mediaspeler gaan aanschaffen, dan ben je klaar.
:)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 10:41
Ik heb zojuist versie 1013 aangeboden gekregen voor mijn D6510, is dit eenzelfde upgrade als de 8000 en 7000 serie ook al gehad hebben?een changelog zou fijn zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19
Just_A_User schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:11:
Hmm, ik heb toch nog een issue met backlightbleeding. Niet over het gehele scherm, maar echt aan de onderste rand. Het is logisch dat daar bleeding zit, aangezien de LEDs daar natuurlijk ook zitten, maar er zit aan de onderkant echt een verlicht randje dat duidelijk lichter is dan de rest van het beeld, en dat stoort me eigenlijk.

Is daar wat aan te doen?
Ik heb precies hetzelfde en vroeg me ook af of het "normaal" is of niet. Omdat ik er nog niet veel mensen over heb horen klagen dacht ik eigenlijk dat mijn model een fout had. Het is bij mij hetzelfde als bij de foto van de Tweakers review.

Ik irriteer met er ook regelmatig aan (heb de TV inmiddels ruim 1,5 maand). Het is geen backlight bleeding zoals vaker besproken, daar heb ik eigenlijk geen last van tijdens het normale TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Le_Freak ! schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:21:
[...]

Inderdaad precies wat ik bedoel.
Heb ik daar genoeg aan als ik twee partities van 500gb maak (de schijf dus in tweeen deel) geen idee hoeveel een film in beslag neemt qua ruimte. Heb je enig idee hoelang je kunt opnemen met 500 gb ?

Btw, wat is het verschil tussen opnemen en timeshiften ?
Daarbuiten wil ik net als jou een mediaspeler gaan aanschaffen, dan ben je klaar.
:)
Voor een 1 uur HD opname moet je denken aan 6 Gb. Bij timeshift moet je denken aan streamen. De opname wordt in het geheugen geplaatst maar zodra je van zender verandert ben je het kwijt. Kijk je film en moet je even naar kamertje 100 of iemand staat voor de deur, dan pauzeer je de (live uitzending) even, of als je dat vergeten bent, dan 'spoel' je even terug naar waar je was. En een opname wordt op jouw HDD gezet. Bij de Samsung TV's kun je maximaal 90 minuten timeshiften. Timeshift, het woord zegt het eigenlijk al..... je verschuift de tijd. Timeshift wordt trouwens erg slecht/summier uitgelegd in de handleiding.

Ik heb 2 mediaplayers (Eminent) maar die heb ik niet aangesloten op de Samsung maar op 2 andere Tv's in mijn huis. En dan heb ik nog een 4e Tv waar een Humax 5050i op zit aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 20-10-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:11:

Is daar wat aan te doen?
ik heb het ook met een 55D7000, tv hangt aan de muur en dat randje zit net op oog hoogte als ik op de bank lig... best wel storend, randje zit trouwens rond de hele tv als ik er dicht op kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fata
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:16
GerCor schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:48:
[...]

Ik heb 2 mediaplayers (Eminent) maar die heb ik niet aangesloten op de Samsung maar op 2 andere Tv's in mijn huis. En dan heb ik nog een 4e Tv waar een Humax 5050i op zit aangesloten.
Wat is de reden dat jullie een mediaspeler erbij nemen? De tv heeft toch ook een mediaspeler?

Wat zijn de voordelen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
fata schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:56:
[...]
Wat is de reden dat jullie een mediaspeler erbij nemen? De tv heeft toch ook een mediaspeler?

De Mediaplayer van Samsung is zeer beperkt, kan weinig bestandsformaten aan terwijl mijn Eminent alles afspeelt. Ik heb op mijn netwerkschijf mappen aangemaakt: Samsung Films, Xbox360 films en overige films. De Samsung Tv kan, maar dat lijkt me logisch, alleen de films uit het mapje Samsung Films laten zien. Sommige films uit de mapjes Xbox360 films en overige kan ik wel afspelen op de Samsung Tv maar dan zit er geen geluid bij. De Eminent pakt gewoon (bijna) alles inclusief geluid en ondertiteling.

@coldasice Als je op zoek bent naar een changelog dan moet je op de UK site van Samsung kijken, dat is voor zover ik weet, de enige site dat een changelog van de firmware upgrades heeft. De changelog van de nieuwste, de 1015, voor jouw Tv staat bij de 40 inch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik ben een beetje aan het kijken naar een opslagmedium om Timeshift te kunnen gaan gebruiken op mijn D7000. Ik kan alleen nergens vinden hoeveel ruimte ik nodig heb.

Het gaat me er puur om dat ik live-tv even kan pauzeren als bijvoorbeeld de deurbel gaat. Of hoogstens eens een programma opnemen als ik van huis moet (kun je uberhaupt opnemen als de tv uitstaat?).
Aan een paar uur heb ik dus ruimschoots voldoende. Maar hoeveel GB moet ik dan aan denken?

Ik zou bij voorkeur een USB stick gebruiken en geen losse harde schijf,. maar weet dus niet of 8GB of 16GB voldoend is? Las wel dat Samsung minstens 50GB adviseert. Maar zie nergens waarom.

Gewoon een paar posts boven mij ook al verteld |:(
USB-stick van 16GB zou dus voldoende voor me moeten zijn.

//edit
Zie dat 32GB sticks inmiddels ook al goed betaalbaar zijn. Mooi!

[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 20-10-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
frickY schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:29:
Ik ben een beetje aan het kijken naar een opslagmedium om Timeshift te kunnen gaan gebruiken op mijn D7000. Ik kan alleen nergens vinden hoeveel ruimte ik nodig heb.

Het gaat me er puur om dat ik live-tv even kan pauzeren als bijvoorbeeld de deurbel gaat. Of hoogstens eens een programma opnemen als ik van huis moet (kun je uberhaupt opnemen als de tv uitstaat?).
Aan een paar uur heb ik dus ruimschoots voldoende. Maar hoeveel GB moet ik dan aan denken?

Ik zou bij voorkeur een USB stick gebruiken en geen losse harde schijf,. maar weet dus niet of 8GB of 16GB voldoend is? Las wel dat Samsung minstens 50GB adviseert. Maar zie nergens waarom.

Gewoon een paar posts boven mij ook al verteld |:(
USB-stick van 16GB zou dus voldoende voor me moeten zijn.

//edit
Zie dat 32GB sticks inmiddels ook al goed betaalbaar zijn. Mooi!
Ja, alleen is vrijwel geen enkele USB-stick geschikt. Dus, even goed kijken wat je gaat kopen .... Er is al een naam genoemd van een stick wat het wel doet ....

Als je even zoekt in deze topic kom je tegen dat de TDK USB-stick 32GB Trans-IT mini geschikt is.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 20-10-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:40
Als je even zoekt in deze topic kom je tegen dat de TDK USB-stick 32GB Trans-IT mini geschikt is.
Zeker, die gebruik ik ook naar volle tevredenheid. Gekocht bij Conrad. Link en kortingscode staan ook in dit topic.

Wat me wel is opgevallen, is dat de TV geen melding geef dat de stick (bijna) vol is. Je kunt gerust programma's programmeren. En als de tijd daar is dat 'ie moet opnemen, dan doet 'ie dat. Totdat de stick vol is. En dat kan al na één minuutje zijn. Het zou fijn zijn als de TV bij het programmeren aangeeft dat de opname x GB in beslag neemt er nog maar x GB beschikbaar is...

Dus nu maar aanwennen om na het terugkijken direct het programma te verwijderen van de USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Is bekend waarom de TV kritisch zou zijn met bepaalde sticks?
Geld dat probleem ook voor losse harde schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw hier. Ik heb nu twee weken geleden een D6570 gekocht. Prachtig speelgoed, superscherp beeld en inmiddels al bericht gehad dat de RC met qwerty toetsenbord binnenkort geleverd zal worden. Ik heb er twee Samsung HDD 2'5 inch aanhangen. Een voor opnemen van TV en een voor mijn films, foto's en muziek. Dit werkt allemaal prima. Ik ben alleen nog een beetje aan het zoeken naar welke bestanden wel of niet afgespeeld kunnen worden. Een hoop wat ik hier lees is nog wartaal voor mij maar ik hoop daar snel van te leren. Ik heb ook last gehad van de melding " Gecodeerd signaal " maar nu al een paar dagen niet meer. Ik ben nu nog op zoek naar een 2.1 systeem maar dan alleen met boxen daar ik een speler niet meer nodig heb. Iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

fata schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:56:

[...]

Het hangt er vanaf wat je allemaal wilt kunnen afspelen. Mijn vader kijkt MKVtjes waarin x264 video zit en een AC3 en/of DTS audiotrack. Gaat probleemloos, enige waar je dan rekening mee moet houden is dat eventuele subs als los bestand bij de film moeten zitten. Subs die in een MKV zitten ingesloten ondersteunt Samsung (nog) niet.

Diegenen die er een losse mediaplayer op aansluiten hebben meestal ook andere formaten waarvoor een mediaplayer dan weer veel beter geschikt is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 55D8000 nu een week in huis.
Ik zie bij panning van boven naar beneden een streep lopen midden in het beeld.
En bij motion zie ik nog te veel blur en zie ik vaak een behoorlijke hik in het beeld.
zijn er meer die hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:24:
Ik heb de 55D8000 nu een week in huis.
Ik zie bij panning van boven naar beneden een streep lopen midden in het beeld.
En bij motion zie ik nog te veel blur en zie ik vaak een behoorlijke hik in het beeld.
zijn er meer die hier last van hebben.
ruisfilter en mpg filter op laag en motion plus op helder zal het moeten oplossen.

Streep in het midden van het beeld heb ik niet dus kan ik niks over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Nieuwe firmware 1017.3 voor de 40D8000 is uit.

http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:56
En dus ook voor de D7000 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudberry
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:29:

Heb ik ook, precies het zelfde (UE37D6750).
Neotion CI+ module met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:45:
[...]

ruisfilter en mpg filter op laag en motion plus op helder zal het moeten oplossen.

Streep in het midden van het beeld heb ik niet dus kan ik niks over zeggen
Als ik hem op helder zet dan loopt de film helemaal te hikken, allemaal kleine tikken achter mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Cloudberry schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:23:[...]Heb ik ook, precies het zelfde (UE37D6750).
Is toch ook algemeen bekend dat de Neotion niet lekker samen werkt met Samsung TV's.
Indien nog niet heel oud terug brengen en omruilen (met waarschijnlijk bijbetaling) voor een SMIT Module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
dat is snel, is er ook een change log van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interactive538
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05-2023
Mr. Noodle schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:05:
[...]

dat is snel, is er ook een change log van ?
Changelog T-GAP8DEUC-1017.3
- Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps
- support to Channel range for Germany KDG Cable broadcast
- support to 3D MPO file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c64flash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-08 22:39
MY00 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:43:
[...]

Is toch ook algemeen bekend dat de Neotion niet lekker samen werkt met Samsung TV's.
Indien nog niet heel oud terug brengen en omruilen (met waarschijnlijk bijbetaling) voor een SMIT Module.
Ik had ook hetzelfde probleem (CI card herstart elke keer waardoor het beeld wegvalt) icm een D6530. Gewoon terugbrengen dat ding en een SMIT bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:38:
[...]

Als ik hem op helder zet dan loopt de film helemaal te hikken, allemaal kleine tikken achter mekaar.
Weet wat je bedoeld, heb ik ook wel is gehad maar dat bleek aan de Source te liggen.

Probeer is iets anders bijv andere TV zender / ander apparaat en bekijk een aantal sources als het maar bij 1 is weet je dat het aan de source ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

interactive538 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:07:
[...]

Changelog T-GAP8DEUC-1017.3
- Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps
- support to Channel range for Germany KDG Cable broadcast
- support to 3D MPO file.
Klinkt goed! Nog meer improvement voor Wifi dus? vorige update (1016 meen ik) had dat ook al ;)
Vanavond ff downloaden en toepassen!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik heb die 32GB TDK USB-stick maar eens besteld. Met die kortingscode (020477-89) kost hij maar €27,- Bedankt voor de tips.

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 20-10-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudberry schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:23:
[...]

Heb ik ook, precies het zelfde (UE37D6750).
heb ik ook in samenwerking met neotion, ik heb hem al een paar maanden dus omruilen voor een Smit zal wel niet meer gaan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11
synthdood schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:42:
Zijn er meer mensen die vinden dat de D7000/8000 wat veel roze in het beeld heeft? Wit is niet echt wit en huidtinten zijn ook niet echt goed te krijgen
Beetje laat misschien, maar, ja ik heb dit zojuist ook gehad.

Ik was even wat verder aan het rondkijken in het service menu en door de non-intuitieve controls activeerde ik per-ongeluk de HDMI calibratie. Deze 'failed' waarna het contrast een stuk donkerder werd en er een soort roze gloed over het scherm kwam. (Deze roze gloed viel mij in 1e instantie niet eens zo ontzettend op al zag ik wel dat er iets niet klopte, maar toen mijn vrouw de kamer binnen liep was het eerste wat ze zei 'jemig wat een roze beeld! wat is er gebeurd?')

Allereerst bijna een hartverzakking natuurlijk want iets verkloten in service menu = geen garantie meer.
Na een tijdje zoeken vond ik echter nog meer van mijn soort domme mensen die hetzelfde hadden gedaan bij andere Samsung LCDs :) En dan blijkt dat je dit probleem wel zelf kan verhelpen door het juiste schaakbord-patroon aan te bieden via HDMI waarna je de HDMI calibratie opnieuw uitvoert.
Hierna verdween meteen weer de roze gloed en contrast was ook weer in orde.

Mocht je de moed hebben de HDMI calibratie ook uit te willen voeren, dit is wat je moet doen :

- Noteer alle huidige display settings (backlight/contrast/etc), deze worden gereset bij deze procedure.
- download het schaakpatroon : http://imageshack.us/f/442/calibratiepatternsamsun.jpg/
- display dit pattern full screen (via mediaplayer/laptop/pc)
- open service menu (zie TS)
- met cursor up/down naar ADC/WB navigeren
- Cursor naar rechts om naar submenu te gaan
- !! Open ADC Target en ADC Result pagina's (cursor rechts) en maak foto van huidige instellingen. Zodoende kan je deze als het fout gaat evt handmatig terugzetten !!
- Ga met Return terug naar vorige menu
- Op 'ADC' cursor naar rechts om naar calibratie menu te gaan
- cursor down naar 'HDMI calibration' en druk op cursor rechts
- druk nogmaals cursor rechts om calibratie te starten
Dit duurt ongeveer een half minuutje waarna er 'success' moet komen te staan.

Disclaimer: Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid mocht dit niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zap ik net naar RTL 4, springt ie toch weer op "gecodeerd signaal" . TV uit en weer aangezet en hij doet het alweer een paar uur. Toch maar eens informeren naar een SMIT....... :? :? Ik zit nu Exp. Robinson te kijken en het is alsof ik er middenin zit, zo scherp :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Zaterdag de 40D6510 halen. Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
Ik heb mijn UE46D8000 aangesloten op een Onkyo 609 via hdmi. Heb e.e.a. op automatisch staan en heb geen delay problemen. Werkt probleemloos.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudberry
MY00 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:43:
[...]

Potverdorie. Vooraf nog zo goed research gedaan. Ik kwam nergens overtuigende verhalen tegen van Neotion versus Smit. Alleen ergens dat de Neotion iets minder meldingen gaf. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:37
De update naar 1017.3 heeft ervoor gezorgd dat al mijn opgenomen programma's 'beveiligd' en niet meer toegangelijk zijn. Time shift niet meer werkt.
De Western Digital HDD (die qua config of kabels) niet is veranderd, is niet meer benaderbaar. Geen apparaat aangesloten? Top update weer dus. (D8000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Kan iemand die een D8000 heeft hier zn beeldinstellingen plaatsen in de verschillende beeldmodi die er zijn? Ik weet nl niet of ik nu het maximale uit de tv haal zeg maar.

Overigens, wat me opviel, een hoop uitzendingen laat ie in een soort van 4:3 formaat zien. De panasonic die ik had rekte dat op, maar dan op zo'n manier dat 't er nog steeds normaal uitzag. Het verbaasde me dat deze tv dat niet lijkt te kunnen? of heb ik 't mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Cloudberry schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:35:
[...]

Potverdorie. Vooraf nog zo goed research gedaan. Ik kwam nergens overtuigende verhalen tegen van Neotion versus Smit. Alleen ergens dat de Neotion iets minder meldingen gaf. :'(
Ik heb in t begin als ik de tv aanzet dat ie zegt dat ie moet controleren, en dan komt ie met de melding gecodeerd signaal, en daarna springt het beeld aan.

Tijdens het tv kijken (dus na die 1e keer zeg maar) zelf of tijdens zappen gebeurd dat bij mij verder niet.

Pagina: 1 ... 57 ... 99 Laatste