Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
Echter stoor ik me aan 1 ding, en ik krijg het maar niet correct.
Ik heb mijn apperaten via hdmi gekoppeld aan de tv (humax 5200 / ps3) en de tv via een spdif kabel verbonden aan mijn versterker.
Nu is het zo dat al deze apparaten andere audio formaten uitsturen (pcm / dts / DD).
alleen pakt mijn tv maar niet standaard op welk audio fromaat er binnen komt. ik moet telkens handmatig de voorkeurs uitgangs signaal kiezen.
hij schiet constant terug naar pcm.
zou dit niet mogelijk zijn?
Je receiver beschikt niet over een HDMI-switch en ARC? Dat zou uiteraard het meest ideaal zijn.
Let op dat er momenteel promotionele acties lopen voor zowel je D7000 alsook je nog te kopen 3D bluray-speler. €15075 retour voor je tv en 2 brillen en de film Megamind voor je bluray-speler.badmilo08 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:09:
Heb m voor een leuke prijs mee kunnen krijgen naar mijn mening..Zat gelukkig de nieuwe afstandsbediening in met twee 3d brillen van Samsung..
Nu nog een 3d speler en een externe hdd.
Heb zelf een BD-D5500 gekocht, helaas net een week voor deze actie. Ondersteunt helaas geen Ethernet over HDMI (net zo min de D7000 overigens) en heeft geen WLAN aan boord. Was voor mij tegenvaller.
@l3art, je hebt gelijk
[ Voor 61% gewijzigd door frickY op 12-10-2011 17:58 . Reden: prijs gefixt ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Alvast bedankt
Verwijderd
Ik heb zowel mijn TV als mijn PS3 met een optische kabel verbonden met de receiver. Het beeld loopt via HDMI kabel.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:02:
Ik heb sinds kort een ue40d7000 in huis en hij bevalt zoals velen erg goed.
Echter stoor ik me aan 1 ding, en ik krijg het maar niet correct.
Ik heb mijn apperaten via hdmi gekoppeld aan de tv (humax 5200 / ps3) en de tv via een spdif kabel verbonden aan mijn versterker.
Nu is het zo dat al deze apparaten andere audio formaten uitsturen (pcm / dts / DD).
alleen pakt mijn tv maar niet standaard op welk audio fromaat er binnen komt. ik moet telkens handmatig de voorkeurs uitgangs signaal kiezen.
hij schiet constant terug naar pcm.
zou dit niet mogelijk zijn?
Werkt perfect. Zowel DD als DTS. Zelfs DD bij digitale zenders
Verwijderd
Elders in mijn netwerk staat een NAS..
Hoe kan ik deze samsung naar mijn NAS laten kijken? Welke app moet ik hiervoor openen om een film van mijn nas te laten afspelen?? zie door de bomen het bos niet eigenlijk..
Verwijderd
Ik loop snel door de kamer om mijn telefoon te pakken om een foto te maken en kom ik terug, is het weg.
Alles. De bewegende strepen en de hinderlijke grijze strepen van de afgelopen week
Toestel lijkt op het moment weer pico bello te functioneren, net nu ik voor morgen een homeservice afspraak heb staan....
Hoop dat ze alsnog het onderdeel vervangen dat ze besteld hebben op basis van mijn eerdere foto's en omschrijving, want snap er nu helemaal geen ballen meer van. Hij is op een paar uur na precies 1 week kapot geweest
En deze ochtend zijn de lijnen weer terug
En de strepen zijn weer weg. Dit keer hopelijk definitief, want het paneel is inmiddels vervangen door de reparateur
[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 13-10-2011 10:17 ]
Verwijderd
Wel bout dat die samsung tv's geen normale VIDEO_TS folder kunnen afspelen..
EN dat je niet normaal vooruit kan spoelen!.. ook ondertiteling ontbreekt..
Bout ding.. toch maar mijn eminent maar weer aansluiten..
Moet ze allemaal stuk voor stuk openen...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 22:12 ]
Verwijderd
Eh?Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:51:
Thnx werkt al!!
Vob's aan elkaar plakken met meuk: VobMerge 2.50
Hoezo niet spoelen, ja indien je deze voor de video gebruikt op de AB << en >>. spoelen in een clip doe je met de AB cursor (toetsen rond de OK) links en rechts, met hoog jump je naar het einde van de clip.
Ergerlijk bij Samsung is dat SD PAL TV 16:9 met de interne media player in 4:3 afspeelt.
Samsung is hier van op de hoogte en brengt geen update uit om dit op te lossen.
Reeksen 2009, 2010 & 2011, doe zo verder Samsung.
Verwijderd
Ik gebruik altijd een mediaspeler er tussen, zal mooi zijn als dat niet zou hoeven maar die interne mediaspeler is gewoon bagger, als ze zo aan die smart TV werken mogen ze eerst wel een zeer degelijke mediaspeler bouwen want daar is niks smart aanVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:51:
Thnx werkt al!!
Eergisteren toch weer geprobeerd om de firmware 01015 te updaten via USB (dit was de laatste kans die de TV kreeg
Andere USB stick genomen, firmware erop gezet en in de TV en toen de update gestart.
De TV gaf netjes aan dat er een nieuwe versie gevonden was, v01016 en gaf aan dat de TV uitging tijdens de update en dan weer zou aanspringen.
Welnu dat uitspringen deed ie, maar aanspringen ho maar
Vervolgens wilde de TV niet meer aan en reageerde nergens meer op via de RC of de knoppen aan de zijkant.
Toen prik eraf, een paar minuten gewacht, prik er weer op. De USB stick zat er nog steeds in. Maar de TV reageerde nog steeds nergens meer op (Ledje rechtsonder bleef ook uit

En toen .....

Dat duurde een minuut of 5 en toe was die klaar en sprong die weer uit. maar bleef het ledje rechtsonder wel rood branden (standby)
Nou toen stick eruit, aanzetten via RC en mijn TV was weer helemaal terug als voorheen
Hij doet het nu weer perfect, is weer snel en reageert weer 100% op de RC.
Conclusie: Die 01015 versie was echt brak!!!.....
Dus voor diegenen die ook een TV hebben die traag is, een update werkt blijkbaar wel.....
Arriving Somewhere but not here....
Oke, maar hoelang ben je daar mee bezig dan met vobmerge ? en pakt ie dan ook de ondertiteling ?Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:21:
[...]
Eh?
Vob's aan elkaar plakken met meuk: VobMerge 2.50
Hoezo niet spoelen, ja indien je deze voor de video gebruikt op de AB << en >>. spoelen in een clip doe je met de AB cursor (toetsen rond de OK) links en rechts, met hoog jump je naar het einde van de clip.
Ergerlijk bij Samsung is dat SD PAL TV 16:9 met de interne media player in 4:3 afspeelt.
Samsung is hier van op de hoogte en brengt geen update uit om dit op te lossen.
Reeksen 2009, 2010 & 2011, doe zo verder Samsung.
ps. waar kan je eigenlijk vinden welke mediabestanden hij allemaal afspeelt ? (UE55D7000)
[ Voor 5% gewijzigd door Le_Freak ! op 13-10-2011 10:41 ]
Beste JoopJoop_Klepzeiker schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:26:
Even een Update van mijn Super Trage D8000:
Welnu dat uitspringen deed ie, maar aanspringen ho maar
Hoelang heb je gewacht op het weer aanspringen van de televisie? Ik heb dezelfde tv en wil ook gaan updaten vandaar.
Als ik dat probeer, dan geeft de TV een foutmelding: Een driehoekje met een uitroepteken en de tekst "niet beschikbaar".Happy2000 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:08:
Dan moet je even met de ruSamsungTVCommunicator op Factory en 3speed drukken, dan restart de tv en zijn de opties wel toegankelijk.
Is er iets anders wat je eerst moet doen voordat de TV (een UE40D6530) dit accepteert?
Verwijderd
is eigenlijk een copy (paar minuten)Le_Freak ! schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:29:
[...] Oke, maar hoelang ben je daar mee bezig dan met vobmerge ? en pakt ie dan ook de ondertiteling ?
ingesloten ondertitels spelen niet af. uitwendig wel:
- .ttxt: mpeg-4 time based
- .sml: SAMI
- .srt: SubRip
- .sub SubViewer
- .sub of .txt Micro DVD
Vroeger bij de papieren handleiding vond je bij filmbestand afspelen een tabel die afspeelt. vb reeks 6 van 2009.ps. waar kan je eigenlijk vinden welke mediabestanden hij allemaal afspeelt ? (UE55D7000)
- *.avi met videocodecs (divx 3.11, ...) en audiocodecs (mp3, ac3, ...)
- *.mkv met videocodecs (divx 3.11, ...) en audiocodecs (mp3, ac3, ...)
- *.asf met videocodecs (divx 3.11, ...) en audiocodecs (wma, mp3, ac3, ...)
- *.mp4 met videocodecs (H.264 BP, ...) en audiocodecs (adpcm ...)
- *.3gp met videocodecs (divx 3.11, ...) en audiocodecs (adpcm ...)
- *.3vro (ps) met videocodecs (MPEG2, MPEG1) en audiocodecs (AC3, ...)
- *.mpg (ps) met videocodecs (MPEG1 (program stream), MPEG2 (program stream)) en audiocodecs (AC3, ...)
- *.ts met videocodecs (MPEG2 (transport stream), H.264 (transport stream) & VC1 (transport stream)) en audiocodecs (AAC, HE-AAC, MP3, DD+)
Zojuist geïnstalleerd in de Samsung. Zo te zien werkt alles nog prima, maar wat nou de verbeteringen zijn...
De ci+ module is geen volledige decoder.. het zorgt alleen voor dat de versleuteling van de zenders afgaat. Alles wat daarna komt gebeurt in de tv, en jouw tv heeft geen on demand mogelijkheden.Wilfred schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:35:
Ik kom op veel plaatsen wel tegen dat CI+ van UPC geen on demand diensten faciliteerd maar ik kan nergens vinden wat de reden daarvan is? Is het technisch niet mogelijk of staat het gewoon nog niet aan.
Een week geleden was de meest recente versie op de Samsung site 1013.7 en nu zie ik 1015.1 staan. En nu lees ik hier dat er 1016.3 is??? Op de Samsung.nl site zie ik geen 1016 versie voor een 6530...
Maar is dat niet verschillend per type? Ik heb het hier over de UE40D6530.
BTW: iemand enig idee waar een changelog is te vinden?
[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 13-10-2011 13:27 ]
5 minuten en toen heb ik de stekker er uit gehaald. 1 minuut wachten, dan stekker er weer in.Moorkoppen schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:56:
[...]
Beste Joop
Hoelang heb je gewacht op het weer aanspringen van de televisie? Ik heb dezelfde tv en wil ook gaan updaten vandaar.
Na een paar minuten werd de update toen hervat....
Suc6 ermee
Arriving Somewhere but not here....
Ik ben namelijk op zoek naar een goede tv, onze huidige plasma heeft steeds op een dressoir gestaan, maar met herinrichten van de leefruimte is hij tegen de muur gehangen, en nu heb ik het idee dat de 42" te klein is geworden.
Keuze heb ik kunnen beperken tot de Lg LW980S, maar die is in Belgie bijna niet te krijgen, de Panasonic GT30 en dus deze Samsung D8000
[ Voor 52% gewijzigd door Acemath op 13-10-2011 14:12 ]
als ie hersteld is doen!Acemath schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:09:
Kan een herstelde Samsung UE46D8000 kopen voor 1399, terwijl hij dus normaal gezien in Belgie 1999 komt. Is dit een goede deal of kan ik voor dat geld betere tv's kopen?
Probleem is dat er niet bij vermeld is wat er defect aan was. Je krijgt wel weer 2 jaar garantie, maar toch. 600 euro korting is al heel wat...Er zitten ook geen kabels bij ,maar dat kost zeggen en schrijven 50 eurootjes, dus de korting bedraagt dan evenzeer nog 550 euro. Net die hoge korting doet me een beetje huiveren...
Als je garantie hebt lijkt het mij geen probleem, ik neem aan dat het wel via een officieel kanaal gaat.Acemath schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:18:
[...]
Probleem is dat er niet bij vermeld is wat er defect aan was. Je krijgt wel weer 2 jaar garantie, maar toch. 600 euro korting is al heel wat...Er zitten ook geen kabels bij ,maar dat kost zeggen en schrijven 50 eurootjes, dus de korting bedraagt dan evenzeer nog 550 euro. Net die hoge korting doet me een beetje huiveren...
standaard zitten er geen aansluit kabels meer bij, behalve de stroomkabel en misschien coax dat weet ik niet zeker. Hdmi en optische kabel moet je toch al zelf aanschaffen.
Verwijderd
Vraag me af of de tv ooit voor een lagere prijs op de markt komt maar dat denk ik niet.
Jij hebt het dus over een andere tv dan frickY, lees zijn reactie op jouw vraag nog eens door en dan begrijp je hoe het zit.ehtweak schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:26:
He? Nou snap ik het ff niet meer.
Een week geleden was de meest recente versie op de Samsung site 1013.7 en nu zie ik 1015.1 staan. En nu lees ik hier dat er 1016.3 is??? Op de Samsung.nl site zie ik geen 1016 versie voor een 6530...
Maar is dat niet verschillend per type? Ik heb het hier over de UE40D6530.
BTW: iemand enig idee waar een changelog is te vinden?
En waar heb je dit dan betaald?Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:29:
Heb mijn UE46D8000 toch voor de mooiste prijs gehad denk ik, uiteindelijk maar 1524,00 voor betaald
Vraag me af of de tv ooit voor een lagere prijs op de markt komt maar dat denk ik niet.
Wel knap dat je zo lang hebt kunnen wachten. Heb je ook 2 brillen gekregen en de nieuwe AB?
En natuurlijk komt de TV ooit voor een lagere prijs op de markt.
[ Voor 19% gewijzigd door MY00 op 13-10-2011 18:14 ]
Verwijderd
Ik heb de TV al sinds 25 juni hoorMY00 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:39:
[...]
En waar heb je dit dan betaald?
Wel knap dat je zo lang hebt kunnen wachten. Heb je ook 2 brillen gekregen en de nieuwe AB?
En natuurlijk komt de TV ooit voor een lagere prijs op de markt.
Prijs was officieel toen 2099,00€
Kon hem bij een webshop halen voor 1899,00€
Daarna 100 euro korting eraf gekregen is 1799,00€
Van Samsung de 150 Cashback gekregen is 1649,00€
Van Samsung de Smartpack ontvangen & verkocht voor 100 is 1549,00€
Mijn handleiding en verlengstekkertjes (ja echt waar)
Verkocht voor 25 euro = 1524,00€ totaal.
Waarom die het wou hebben weet ik ook niet maar ik heb er toch niks aan
Handleiding was mager en staat veel uitgebreider in de TV en wie gebruikt er nou nog
Scart met zo een TV? Dus die verloopsnoertjes heb ik niks aan.
Ik heb mijn TV aan de muur hangen en kan ook nog besluiten mijn voet te verkopen
Bij mijn vorige tv heeft deze ook alleen maar op zolder gelegen nieuw in plastic
Maar hier krijg je maar ongeveer 30 euro voor en als ik mijn TV ga verkopen denk ik toch dat deze
Flink in waarde zal zakken als je geen voet erbij levert, of kan je de voet ergens los kopen?
Ik dacht eigenlijk dat de TV nooit onder de 1500 euro zou komen omdat ik de C7700 en C8700 ook lang heb gevolgd maar die kwamen zelfs toen de D serie geintroduceerd werd niet onder de 1500 maar ze zijn nu al nog maar in de 1200 terwijl die op de markt kwamen voor 2500 euro. de 8000 serie zal volgend jaar denk ik nog maar 1000 euro zijn.
Maar had je al een muurbeugel? Zie deze namelijk niet in de opsomming.
Verwijderd
Muurbeugel heb ik ja maar dat is toch los van de TVMY00 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:15:
Ok, nu begrijp ik het.
Maar had je al een muurbeugel? Zie deze namelijk niet in de opsomming.
Anders kan ik m'n PS3, HDMI Kabels, Coax Kabel en Surround set ook gaan mee rekenen
Niet helemaal natuurlijk. Je krijgt er een voet bij maar hangt deze op dus is echt nodig om Tv te kunnen kijken, coax kabel zou je mee kunnen tellen maar hiervan neem ik aan dat je deze reeds in bezit had, verder heb je denk ik ook een CI+ module er nog bij gekocht.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:49:
[...]
Muurbeugel heb ik ja maar dat is toch los van de TV![]()
Anders kan ik m'n PS3, HDMI Kabels, Coax Kabel en Surround set ook gaan mee rekenen
Verwijderd
Heb mijn lijstje weten terug te brengen naar nog 2 modellen, waaronder de
- Samsung 46D6200
Wie kan me ervaringen met dit toestel bieden?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 22:30 ]
Denk dat je in dit topic weinig ervaringen met de LG zult vinden.
Verwijderd
Je hebt gelijk...even mn post aangepastfrickY schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:29:
Verwacht je de brillen zo vaak op te hebben dat je die zo zwaar mee laat wegen?
Denk dat je in dit topic weinig ervaringen met de LG zult vinden.
Verwijderd
Heb afgelopen weekend de stap genomen en de 46D7000 gekocht. Erg mooi apparaat; overtrof m'n verwachtingen (en ik kom van een prima Panasonic-plasma).
Wel wat moeten spelen met de juiste beeldinstellingen, en dat zou zonder jullie hulp een helse klus zijn geweest. Backlight op 8, digital noise en MPEG op 'low', motion plus op 'clear' en dynamic contrast 'off'; hele goede tips om artefacts en backlight bleeding tot een minimum te beperken. Veel beter zo dan de instellingen uit de doos. (In die doos zaten wel de nieuwe ab en 2 brillen, dus dat was een mooie meevaller.)
Wel nog één ding dat ik nog niet heb kunnen oplossen. Voor m'n xbox360 ben ik aangewezen op component (is een oud beestje, geen HDMI). Beeldkwaliteit is tamelijk beroerd: onscherp door halo's aan de rechterkant van letters/afbeeldingen. Beetje als ghosting; alsof een halve centimenter rechts van het normale beeld een tweede, vage afspiegeling van dat beeld wordt weergegeven. Is onafhankelijk van beweging; dus ook bij stilstaand beeld.
Heb verschillende beeldinstellingen proberen aan te passen (van sharpness tot game-mode instellingen tot kleurendiepte), maar dat helpt niet.
Ik vrees dat het aan het nogal klungelige verbindingsstukje van de TV ligt - dat kleine groene plugje dat m'n drie vergulde component-tulpen in één ouderwetse walkman-achtige plug laat uitkomen. Kan me haast niet voorstellen dat daar een goed 720p signaal doorkan (laat staan 1080p). Maar kan me ook niet voorstellen dat Samsung een 'gehandicapte' component-poort levert (alhoewel ik had verwacht dat de component-ingang uit drie tulpingangen zou bestaan, net als bij andere audio/video-apparatuur).
Iemand hier een idee? Of dezelfde kwaliteitsproblemen via component? Zou jullie hulp/ideeen zeer op prijs stellen!
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
Eigenlijk niet echt een antwoord op je vraag maar ps3 is toch veel beter kwa graphics etc.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:49:
M'n eerste bericht hier; alle forumleden veel dank voor de vele goede tips in de voorgaande 222 pagina's!![]()
Heb afgelopen weekend de stap genomen en de 46D7000 gekocht. Erg mooi apparaat; overtrof m'n verwachtingen (en ik kom van een prima Panasonic-plasma).
Wel wat moeten spelen met de juiste beeldinstellingen, en dat zou zonder jullie hulp een helse klus zijn geweest. Backlight op 8, digital noise en MPEG op 'low', motion plus op 'clear' en dynamic contrast 'off'; hele goede tips om artefacts en backlight bleeding tot een minimum te beperken. Veel beter zo dan de instellingen uit de doos. (In die doos zaten wel de nieuwe ab en 2 brillen, dus dat was een mooie meevaller.)
Wel nog één ding dat ik nog niet heb kunnen oplossen. Voor m'n xbox360 ben ik aangewezen op component (is een oud beestje, geen HDMI). Beeldkwaliteit is tamelijk beroerd: onscherp door halo's aan de rechterkant van letters/afbeeldingen. Beetje als ghosting; alsof een halve centimenter rechts van het normale beeld een tweede, vage afspiegeling van dat beeld wordt weergegeven. Is onafhankelijk van beweging; dus ook bij stilstaand beeld.
Heb verschillende beeldinstellingen proberen aan te passen (van sharpness tot game-mode instellingen tot kleurendiepte), maar dat helpt niet.
Ik vrees dat het aan het nogal klungelige verbindingsstukje van de TV ligt - dat kleine groene plugje dat m'n drie vergulde component-tulpen in één ouderwetse walkman-achtige plug laat uitkomen. Kan me haast niet voorstellen dat daar een goed 720p signaal doorkan (laat staan 1080p). Maar kan me ook niet voorstellen dat Samsung een 'gehandicapte' component-poort levert (alhoewel ik had verwacht dat de component-ingang uit drie tulpingangen zou bestaan, net als bij andere audio/video-apparatuur).
Iemand hier een idee? Of dezelfde kwaliteitsproblemen via component? Zou jullie hulp/ideeen zeer op prijs stellen!
Hier ziet het er echt waanzinnig uit
Mijn Wii geeft prima beeld over dit gehandicapte stekkertje, voor zover een Wii dat doet. In ieder geval haarscherp. Stuurt je xbox wel een HD beeld uit?Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:49:
Maar kan me ook niet voorstellen dat Samsung een 'gehandicapte' component-poort levert (alhoewel ik had verwacht dat de component-ingang uit drie tulpingangen zou bestaan, net als bij andere audio/video-apparatuur).
http://www.google.nl/prod...BQ&sqi=2&ved=0CGUQ8wIwAA#
Rood, Groen en Blauw voor beeldweergave, (groene Samsung adapterkabel) Rood en Wit voor audio (gele Samsung adapterkabel)
[ Voor 115% gewijzigd door GerCor op 14-10-2011 00:12 ]
Ik heb hier geen last van, heb trouwens tijdens het TV kijken ook geen last van clouding of andere onoverkomelijkheden zoals anderen hier vermelden. Ik heb de TV gewoon zelf een beetje afgesteld, zodat ik het beeld mooi vind om na te kijken.Count_B schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:45:
Ik ben van plan om een 46D8000 aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of er veel motion judder zichtbaar is zoals in de review van hdtvtest.co.uk wordt beschreven? Bij mijn oude Samsung B650 is het namelijk erg storend als ik de Motion Plus helemaal uit of op clear zet.
Verwijderd
Totaal geen last van op de B6000 serie die ik hiervoor had was het wel iritant, alleen bij sommige zenders heb ik er soms last van maar ik denk dat dat gewoon aan de slechte uitzending ligt.Count_B schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:45:
Ik ben van plan om een 46D8000 aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of er veel motion judder zichtbaar is zoals in de review van hdtvtest.co.uk wordt beschreven? Bij mijn oude Samsung B650 is het namelijk erg storend als ik de Motion Plus helemaal uit of op clear zet.
Ben wel benieuwd wat er nou eigenlijk aangepast is/wordt (of niet)
http://www.vandenborre.be...b?Detail=MCqaMadmM6tnNe9k
Nee, maar ik ga dezelfde vraag in het Pana topic stellen. Misschien heeft er daar iemand ervaring met beide toestellen.partyondude schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:15:
Denk dat je vraag niet in dit topic thuis hoort, kans is niet zo heel erg groot dat men ervaring heeft met dat toestel.
Op de UK-site staan ze gewoon bij de downloads. zoals een andere Tweaker mij eerder attendeerde.ehtweak schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:33:
Heeft trouwens iemand ooit ergens een changelog kunnen vinden van de firmware updates die Samsung uitbrengt?
Ben wel benieuwd wat er nou eigenlijk aangepast is/wordt (of niet)
Op de Nederlandse site ontbreken ze inderdaad.
Ik kijk er vast heel erg overheen, maar ik zie alleen de upgrade file, allshare, 2 manuals en een ce document staan, waar staat de changelog dan?frickY schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:20:
[...]
Op de UK-site staan ze gewoon bij de downloads. zoals een andere Tweaker mij eerder attendeerde.
Op de Nederlandse site ontbreken ze inderdaad.
Klik op de description "Upgrade File(USB type)"
Dan klapt een tabelletje uit met
[quote]
1. Title
2011 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**D70** Series
3. Carrier or Corporate Customer
4. Description
T-GAPDEUC-1016.3
• Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps
Dat had ik ook, maar alleen als ik de XBOX aansloot via mijn receiver (terwijl ik daar geen last van had bij mijn vorige plasma TV). Haal ik die er tussenuit dan is 720p weergave zonder ghosting. Bij 1080p echter weer wel ghosting, maar aangezien bijna alle spellen 720p zijn (althans degene die ik heb, heb geen recente titels <1jr aangeschaft) heb ik daar geen probleem mee.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:49:
M'n eerste bericht hier; alle forumleden veel dank voor de vele goede tips in de voorgaande 222 pagina's!![]()
Wii stuurt toch maar max 480p signaal uit en geen HD ? Mijn Wii die aangesloten is via composite op deze TV geeft zelfs nog prima beeldfrickY schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:49:
[...]
Mijn Wii geeft prima beeld over dit gehandicapte stekkertje, voor zover een Wii dat doet. In ieder geval haarscherp. Stuurt je xbox wel een HD beeld uit?
[ Voor 16% gewijzigd door sverzijl op 14-10-2011 13:46 ]
1* Met uitwendig bedoel je ondertitels die je er bijzet in dezelfde map met dezelfde naam ?Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:24:
[...]
is eigenlijk een copy (paar minuten)
ingesloten ondertitels spelen niet af. uitwendig wel:[...]
- .ttxt: mpeg-4 time based
- .sml: SAMI
- .srt: SubRip
- .sub SubViewer
- .sub of .txt Micro DVD
Vroeger bij de papieren handleiding vond je bij filmbestand afspelen een tabel die afspeelt. vb reeks 6 van 2009.Nu Samsung alleen prietpraat verkoopt en geen door klant controleerbare specificaties, verkoopt Samsung een kat in zak. Goed apparaat voor testers, brol voor de klanten. Zie Samsung 3D versus 3D Full HD. Panel refresh rate 50 of 100 Hz, alleen de virtuele refresh wordt vermeld, ...
- *.avi met videocodecs (divx 3.11, ...) en audiocodecs (mp3, ac3, ...)
- *.mkv met videocodecs (divx 3.11, ...) en audiocodecs (mp3, ac3, ...)
- *.asf met videocodecs (divx 3.11, ...) en audiocodecs (wma, mp3, ac3, ...)
- *.mp4 met videocodecs (H.264 BP, ...) en audiocodecs (adpcm ...)
- *.3gp met videocodecs (divx 3.11, ...) en audiocodecs (adpcm ...)
- *.3vro (ps) met videocodecs (MPEG2, MPEG1) en audiocodecs (AC3, ...)
- *.mpg (ps) met videocodecs (MPEG1 (program stream), MPEG2 (program stream)) en audiocodecs (AC3, ...)
- *.ts met videocodecs (MPEG2 (transport stream), H.264 (transport stream) & VC1 (transport stream)) en audiocodecs (AAC, HE-AAC, MP3, DD+)
En wat bedoel je precies met die list met subrip en subviewer erin ?
2* Die lijst die je aangaf is van een 2009 tv ? kun je de lijst voor de 7000 en de 8000 serie echt nergens inzien ?
Verwijderd
Inderdaad, je kan die ook uit de vob's halen met SubRip, decrypter, ...Le_Freak ! schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:17:[...]
1* Met uitwendig bedoel je ondertitels die je er bijzet in dezelfde map met dezelfde naam ?
En wat bedoel je precies met die list met subrip en subviewer erin ?
Gebruikte standaard, soms ook programma: SubRip <- klik, SubViewer <- klik
Ja, LE40B650, de UE40B80000 was iets meer typen.2* Die lijst die je aangaf is van een 2009 tv ? kun je de lijst voor de 7000 en de 8000 serie echt nergens inzien ?
Verwijderd
Oh dat is een LCD TV toch? Die LE40B650.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:18:
[...]
Inderdaad, je kan die ook uit de vob's halen met SubRip, decrypter, ...
[...]
Ja, LE40B650, de UE40B80000 was iets meer typen.Dit staat misschien in de electronische handleiding? Ooit een 40D6300 papieren handleiding gezocht en niet gevonden,
Er zijn wel heel wat verbeterpunten bij de LCD-LED Technologie vind ik persoonlijk, betere zwartwaardes etc.
LCD was ik helemaal niet zo over te spreken.
Verwijderd
Ik ga ervanuit dat de taal duits is die die menu;s aangeven, of zijn die ook in het nederlands te zetten?
En wat kunnen of zijn nog meer nadelen van tv's i duitsland kopen?
alvast bedankt
Goed zoeken in dit topic.. staat al meerdere malen besproken..passat_v5 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:31:
Hallo, ik heb een vraagje heeft iemand ervaring met idealo.de. Het is een vergelijkingssite en als ik dan af ga op de UE55D7000, die hier 2399 euro kost, kost daar 1938euro voor hetzelfde toestel.
Ik ga ervanuit dat de taal duits is die die menu;s aangeven, of zijn die ook in het nederlands te zetten?
En wat kunnen of zijn nog meer nadelen van tv's i duitsland kopen?
alvast bedankt

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Ik heb mijn aanmelding nu een week of 5 geleden verstuurd en nog steeds geen enkele vorm van feedback (geen afstandsbediening, ook geen bevestigiing) gehad.
Het webcare-team op twitter is ook weinig behulpzaam.
Verwijderd
Ja, bij mij heeft het ook al vijf weken geduurdfrickY schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:21:
Zijn er mensen die meedoen aan de gratis Qwerty- en Touch-remote promotie, en hun Qwerty-remote al daadwerkelijk hebben ontvangen?
Ik heb mijn aanmelding nu een week of 5 geleden verstuurd en nog steeds geen enkele vorm van feedback (geen afstandsbediening, ook geen bevestigiing) gehad.
Ik ga voor de Touch-remote.
Mijn tv is een UE40D7000.
Ik ben voor de Qwerty gegaan voor mijn 46D7000. Touch leek me chiquer, maar vermoed dat hij net zo irritant werkt als de Android-app, dus toch voor de Qwerty gekozen.
Ja oké dus eerst vobmerge gebruiken en daarna eventueel nog voor de Subs aan de slag, hmmmm gepriegel en tijd gaat dat kosten. We gaan maar is aan de pocorn hour om van alles af te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:18:
[...]
Inderdaad, je kan die ook uit de vob's halen met SubRip, decrypter, ...
[...]
Ja, LE40B650, de UE40B80000 was iets meer typen.Dit staat misschien in de electronische handleiding? Ooit een 40D6300 papieren handleiding gezocht en niet gevonden,
Nog een vraagje: ik heb de UE55D7000 en weet jij waar ik de meest complete info kan vinden over wat mijn tv afspeelt? Of zo ie zo überhaupt de Nederlandse handleiding die ik kan uitprinten.
Verwijderd
Ik heb hem dus nog niet.frickY schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:08:
'Ja' suggereert dat je hem al hebt, 'al geduurd' juist weer van niet. Heb je hem nu of niet?
Ik ben voor de Qwerty gegaan voor mijn 46D7000. Touch leek me chiquer, maar vermoed dat hij net zo irritant werkt als de Android-app, dus toch voor de Qwerty gekozen.
En als ik hem heb ontvangen , zal ik er een melding van maken.
Verwijderd
In je tv de E-manuel en hier de papieren http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support(Nog een vraagje: ik heb de UE55D7000 en weet jij waar ik de meest complete info kan vinden over wat mijn tv afspeelt? Of zo ie zo überhaupt de Nederlandse handleiding die ik kan uitprinten.
Ik heb mijn Touch-remote binnen, maar erg blij wordt ik er nog niet van.frickY schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:21:
Zijn er mensen die meedoen aan de gratis Qwerty- en Touch-remote promotie, en hun Qwerty-remote al daadwerkelijk hebben ontvangen?
9 september de spullen opgestuurd en 24 september via de post bezorgd.
Verwijderd
Ik heb er reeds melding van gemaakt bij de winkel en die komen er komende week op terug, maar ben ondertussen benieuwd of meerdere gebruikers dit probleem herkennen.
Verwijderd
Verwijderd
Dit had ik ook op mijn B6000, verschrikkelijk iritant! Maar nu op mijn D8000 geen last meer van.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:19:
Sinds een aantal weken heb ik een 46D7000. De tv geeft een superstrak beeld. Wat alleen erg storend is zijn verticale, donkere banen die bij links/ruitsverschuivende beelden in het beeld zichtbaar zijn. Deze zitten op het hele scherm, maar rechtzijde lijkt iets meer last ervan te hebben. Dit is met name het geval bij beelden met lichtere kleuren en extreem te zien bij voetbalwedstrijden. Heb al diverse keren de beeldinstellingen (backlight, helderheid, contrast) veranderd maar daar lijkt het niet in te zitten. Alle beeldverbeteringstechnieken staan bij mij uit.
Ik heb er reeds melding van gemaakt bij de winkel en die komen er komende week op terug, maar ben ondertussen benieuwd of meerdere gebruikers dit probleem herkennen.
Op welke Modus heb je je TV staan? Mijne staat op Natural, andere modussen heb ik niet bekeken dus daar kan ik niks over zeggen.
Verwijderd
Ik heb mn tv op filmmodus staan. Heb ook standaard en natural geprobeerd maar dat geeft hetzelfde probleem. Welke setting qua backlight, contrast en helderheid gebruik je?Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:54:
[...]
Dit had ik ook op mijn B6000, verschrikkelijk iritant! Maar nu op mijn D8000 geen last meer van.
Op welke Modus heb je je TV staan? Mijne staat op Natural, andere modussen heb ik niet bekeken dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik heb hetzelfde! Ook 46D7000. Zie het met name goed bij voetbalwedstrijden.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:19:
Sinds een aantal weken heb ik een 46D7000. De tv geeft een superstrak beeld. Wat alleen erg storend is zijn verticale, donkere banen die bij links/ruitsverschuivende beelden in het beeld zichtbaar zijn. Deze zitten op het hele scherm, maar rechtzijde lijkt iets meer last ervan te hebben. Dit is met name het geval bij beelden met lichtere kleuren en extreem te zien bij voetbalwedstrijden. Heb al diverse keren de beeldinstellingen (backlight, helderheid, contrast) veranderd maar daar lijkt het niet in te zitten. Alle beeldverbeteringstechnieken staan bij mij uit.
Beeldinstelling is standaard, backlight 12
Het is geen zeuren, maar ongeduld. En ik zou het vervelend vinden als na 2 maanden geduldig wachten dat ze mijn aanmelding uberhaupt nooit ontvangen hebben, en ik dan te laat ben om hem opnieuw in te sturen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:19:
Wat kan iedereen hier zeuren over een paar weken zeg, misschien moeten ze wel 1 miljoen aanvragen verwerken das ook niet in 3 tellen gedaan, als je na 2 maanden zeurt snap ik het maar daarvoor moet je echt je mond houden vind ik.
Het wachten is geen probleem, ik wil allleen graag een bevestiging of hij nog komt.
@Erik76
Die verticale strepen lijkt me inherent aan LCD techniek, en juist precies waar de digitale beeldverbeteraars voor bedoeld zijn. Hoe heb je de Sharpness, Dynamic Contrast, LED Motion, Motion Plus en Edge Enhancement instellingen staan?
Ik had hem binnen 24 uur (binnen 2 weken na opsturen van de documentatie) nadat ik contact had met een van de twitter contacten. Heb je net haar adres via de PB verstuurd.frickY schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:21:
Verwijderd
Sharpness op 50 (standaardinstelling vlgs mij). Dynamisch contrast, led motion, motion plus en randverbetering staat allemaal uit. Ik vind deze functies het beeld vaak meer verstoren dan dat het beter wordt. Overigens staat het volgens mij totaal los van de donkere strepen (op vaste plekken) in het scherm.frickY schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:18:
[...]
Die verticale strepen lijkt me inherent aan LCD techniek, en juist precies waar de digitale beeldverbeteraars voor bedoeld zijn. Hoe heb je de Sharpness, Dynamic Contrast, LED Motion, Motion Plus en Edge Enhancement instellingen staan?
Dat is snel ik wacht al veeeeeeeeeel langerboschaj schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:53:
[...]
Ik heb mijn Touch-remote binnen, maar erg blij wordt ik er nog niet van.
9 september de spullen opgestuurd en 24 september via de post bezorgd.
Ik heb nog wel even geduld (een kleine 2 weken geleden opgestuurd) maar kan je mij haar adres ook al even bezorgen aub? Voor het geval dat het niet in orde komt.. Samsung kennende...MY00 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:05:
[...]
Ik had hem binnen 24 uur (binnen 2 weken na opsturen van de documentatie) nadat ik contact had met een van de twitter contacten. Heb je net haar adres via de PB verstuurd.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Heb je het adres gestuurd. Begrijp alleen je laatste opmerking niet. Volgens mij heeft hier nog niemand een bericht achter gelaten dat ze iets niet ontvangen hebben maar wel verwacht.bibi2205 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:15:
[...]
Ik heb nog wel even geduld (een kleine 2 weken geleden opgestuurd) maar kan je mij haar adres ook al even bezorgen aub? Voor het geval dat het niet in orde komt.. Samsung kennende...
Verwijderd
Ik heb het ook op mij ue55d7000Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:19:
Onacceptabel voor een tv van meer dan 2k
Maandag komt een monteur van samsung een nieuwe printplaat plaatsen.
Ik heb gewoon de helpdesk gebeld en die onderkennen het probleem...
Nu nog oplossen!
Mijn 46D8000 speelt gewoon MKV bestanden af. SW versie .15 of zo, ten minste niet de laatste.Eolis schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:46:
Ik heb een UE55D8000, en als ik via de standaard Samsung manier een .mkv film wil afspelen zie ik dat m'n TV niet eens .mkv bestanden ziet. Klopt het dat je niet met de standaard Samsung media sharing .mkv's kunt afspelen?
[ Voor 6% gewijzigd door MY00 op 16-10-2011 18:31 ]

(excuses voor de matige kwaliteit)
De Canal Digitaal zenderlijst blijft gewoon behouden als de landcode op "Duitsland" staat en ook SmartTV blijft Nederlands. Je kunt alleen niet meer de CD zenderlijst opnieuw inladen, mochten er wijzigingen zijn. Dan zou je tijdelijk de landcode naar "Nederland" moeten wijzigen of de frequenties handmatig moeten invoeren. Het zou dus helemaal ideaal zijn als het mogelijk wordt om "Dataservice" in te kunnen schakelen, terwijl de landcode op "Nederland" blijft staan.
Welke satelliet instellingen gebruik jij in combinatie met canal digitaal ?TexMex schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:14:
Met de interne satelliet-tuner en een Canal Digitaal module werkt Uitzending gemist via HbbTv prima. De landcode moet inderdaad op "Duitsland" staan, zodat in het Menu onder "Systeem" "Dataservice" ingeschakeld kan worden. Op de sd-versies van Ned 1, 2 en 3 verschijnt dan rechtsonder in het beeld een rode cirkel. Door vervolgens op de rode A-knop te drukken, wordt Uitzending Gemist geopenend:
.......
Het lukt mij wel beeld te krijgen maar niet op alle zenders.
Hij pakt alleen de zenders van 1 satteliet en kan op een of andere manier niet zelf overschakelen als ik naar een zender op de andere Astra satelliet wil kijken
Heb ik zojuist geprobeerd, en ja inderdaad. All Share werkt perfect! hij ziet m'n NAS (Synology DS1511+) en speelt alles goed af. Het enige is weer de snelheid van de draadloze verbinding. Tv staat nu draadloos aangesloten op het newerk (router: WRT610N) en hiermee stream ik alles (films, foto's en muziek).partyondude schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:56:
Via Allshare kun je gewoon .mlv's afspelen, geen probleem.
Wat weer zo jammer is, is dat bij het afspelen van HD films de verbinding blijkbaar niet snel genoeg is en dat er regelmatig even een pauze plaats vindt zodat de de boel geladen kan worden alvorend het beeld weer verder gaat. Hebben jullie dat nou ook? Is er geen ontkomen aan om de TV met een kabel aan te sluiten op het netwerk?
Ik gebruik Allshare op mijn Samsung BD speler en die is gewoon met kabel aan de router aangesloten, werkt perfect. Draadloos via de tv gaat bij mij ook niet helemaal lekker inderdaad.Eolis schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:29:
[...]
Heb ik zojuist geprobeerd, en ja inderdaad. All Share werkt perfect! hij ziet m'n NAS (Synology DS1511+) en speelt alles goed af. Het enige is weer de snelheid van de draadloze verbinding. Tv staat nu draadloos aangesloten op het newerk (router: WRT610N) en hiermee stream ik alles (films, foto's en muziek).
Wat weer zo jammer is, is dat bij het afspelen van HD films de verbinding blijkbaar niet snel genoeg is en dat er regelmatig even een pauze plaats vindt zodat de de boel geladen kan worden alvorend het beeld weer verder gaat. Hebben jullie dat nou ook? Is er geen ontkomen aan om de TV met een kabel aan te sluiten op het netwerk?
EDIT: Heb het via het servicemenu gedaan; ook nu de extra opties bij Ned1 , 2 en 3 SD. De HD zenders werken nog even niet! Zal morgen proberen om een filmpje te maken; best grappig. Nu even de duitse satellietzenders voorbijstreven.
[ Voor 55% gewijzigd door SalimRMAF op 17-10-2011 01:58 ]
Gulfstream G650
Niet alleen via allshare maar ook gewoon via een USB stick of portable he gewoon afspeelbaar hier op mijn UE55D7000.Eolis schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:46:
Ik heb een UE55D8000, en als ik via de standaard Samsung manier een .mkv film wil afspelen zie ik dat m'n TV niet eens .mkv bestanden ziet. Klopt het dat je niet met de standaard Samsung media sharing .mkv's kunt afspelen?
Vraagje, ik heb een Sony bd speler maar wat heeft het voor zin om een bd speler op de router aan te sluiten?partyondude schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:36:
[...]
Ik gebruik Allshare op mijn Samsung BD speler en die is gewoon met kabel aan de router aangesloten, werkt perfect. Draadloos via de tv gaat bij mij ook niet helemaal lekker inderdaad.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Het zou er mee te maken kunnen hebben dat je de verkeerde USB ingang gebruikt (klinkt stom, maar dat was ook mijn fout de eerste keer)mlo schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:56:
van het weekend geprobeerd om laatste firmware via USB te installeren. Ik krijg echter een melding dat er geen firmware gevonden kan worden. Ik zit nu op 1014 en wil update naar laatste firmware 1016.3. Ik heb het exe bestand op usb geplaatst en op mijn pc de exe gerund (dus laten uitpaken op de USB stick zelf) daarna de exe van de USB verwijderd. Er staat nu alleen nog maar 1 map op de USB, als ik de USB (die fat 32 geformateerd is) in de tv steek en wil updaten krijg ik een melding dan er gescand word wat 1 minuut kan duren en daarna een melding dat er niets gevonden is.
heb volgens mij usb 1 en 2 geprobeerd, kan ze vanavond wel eens allemaal langs gaanremcheese schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:05:
[...]
Het zou er mee te maken kunnen hebben dat je de verkeerde USB ingang gebruikt (klinkt stom, maar dat was ook mijn fout de eerste keer)
Verwijderd
Je moet je usb stick in FAT32 formatteren en het gedownloade bestand uitpakken op je usb stick. Dan pas werkt het.mlo schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:06:
[...]
heb volgens mij usb 1 en 2 geprobeerd, kan ze vanavond wel eens allemaal langs gaan
en zo niet?Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:42:
[...]
Je moet je usb stick in FAT32 formatteren en het gedownloade bestand uitpakken op je usb stick. Dan pas werkt het.
als je mijn eerder bericht gelezen hebt, lees je dat de stick fat 32 geformateerd is en ik de bestanden uitgepakt heb( de exe gerund welke de bestanden uitpakt) -->
mlo schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:56:
van het weekend geprobeerd om laatste firmware via USB te installeren. Ik krijg echter een melding dat er geen firmware gevonden kan worden. Ik zit nu op 1014 en wil update naar laatste firmware 1016.3. Ik heb het exe bestand op usb geplaatst en op mijn pc de exe gerund (dus laten uitpaken op de USB stick zelf) daarna de exe van de USB verwijderd. Er staat nu alleen nog maar 1 map op de USB, als ik de USB (die fat 32 geformateerd is) in de tv steek en wil updaten krijg ik een melding dan er gescand word wat 1 minuut kan duren en daarna een melding dat er niets gevonden is.
[ Voor 46% gewijzigd door mlo op 17-10-2011 11:24 ]
omdat ik in eerdere berichten op dit forum had vernomen dat dat nodig was, ook vanwege het feit dat de tv de firmware niet wilde installeren. Ik kan nog eens proberen zonder de exe te verwijderen. Het zou wel raar zijn als de exe op de USB nodig is, aangezien het OOK mogelijk is wat jij beschrijft, de exe te downloaden op je PC en te installeren/uitpaken op de USB in dat geval is er ook GEEN exe aanwezig op de USB.GerCor schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:33:
Wat je moet doen is de firmware downloaden op je pc, dan uitpakken op de USB..... waarom verwijder je de exe? Er staat toch helemaal nergens dat je iets verwijderen moet?