• Igor4
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 10:17

Samsung gaat in 2010 ongeveer 20 nieuwe LED-TV's in Europa uitbrengen. Daaronder vallen de modellen in de C7700, C8700 en C9000 serie. Deze drie series ondersteunen het vertonen van 3D content en beschikken over verschillende nieuwe features.

Premium Touch Remote

De C9000 wordt standaard met de Premium Touch Remote geleverd. Deze afstandsbediening beschikt over een groot 3.5" touchscreen waarmee de tv, en andere apparatuur bediend kan worden. Bijzonder is dat het videosignaal vanaf de tv naar de afstandsbediening gestreamd kan worden. Als je bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd aan het volgen bent, maar wel even drinken in de keuken wilt halen kun je gewoon de afstandsbediening meenemen. Groot voordeel van het touchscreen is dat de bediening modulair is. De knoppen kunnen aangepast worden per apparaat. Of en hoe Samsung dit gaat doen is niet bekend.
De afstandsbediening werkt op de C7700, C8700, C9000, C750 (lcd) , C7000 en C8000 (plasma) tv's. Hij is los verkrijgbaar voor ongeveer €239. (enkel meegeleverd bij de C9000)

PVR

PVR staat voor personal video recorder. Alle in de alinea hierboven genoemde tv's beschikken hierover. De tv beschikt over één digitale tuner, waardoor je dus digitaal kunt opnemen. Opnemen gaat op een harddisk die je aansluit via USB.

Internet@TV & Samsung Apps

Dit bestond al op de vorige serie LED-TV's, maar is nu behoorlijk veranderd. Samsung Apps is een van de onderdelen ervan. Vergelijkbaar met de App Store van de iPhone kun je op je tv applicaties downloaden om de functionaliteit uit te breiden. Bijvoorbeeld Youtube en Nu.nl
De Nederlandse applicaties van Samsung Internet@TV op een rij:
• Nu.nl: het laatste nieuws van Nu.nl op de TV
• NOS: bekijk het laatste NOS journaal wanneer het je uitkomt
• Buienradar: bekijk de buienradar voor je regio, Nederland of Europa
• Fileindex: het meest actuele overzicht van de files op de weg
• 9292: plan op je TV je reis met het openbaar vervoer
• ABN AMRO: recente beursberichten, overzicht van de belangrijkste koersen en indices, toegang tot je schaduwportefeuille en tickertape met koersinformatie
• Quoteweb: overzicht van de financiële markten in Europa en de Verenigde Staten
• Hyves: de eerste volledige Hyves-applicatie voor de TV
• Funda: ontdek je droomhuis in het actuele aanbod van huizen in Nederland
• Just Eat: bestel via je TV een menu bij een restaurant dat bij je in de buurt bezorgt
• Panorama: bekijk panorama.nl met de spectaculairste filmpjes en foto’s van de dag
• TV Gids: de meest actuele en handigste TV-gids
• Cinenews.nl: alle film- en bioscoopinformatie op een rij
• MovieMax: met de Video on Demand service kun je de nieuwste films bestellen en direct bekijken.
Realtime 2D to 3D conversion

Een bijzondere feature is 2D to 3D conversion. Hiermee wordt 2D beeld omgezet naar 3D via een ingewikkeld algoritme door een chip in de tv. Hoe dit exact werkt is onbekend. In een review waren er wat gemengde reacties over.
Deze feature zit wederom op de C7700, C8700, C9000, C750 (lcd), C7000 en C8000 (plasma) tv's.

Skype@TV

De tv's met internet@tv krijgen ook allemaal Skype@tv, met een optionele camera kun je videogesprekken houden.

Waarschijnlijk voor veel mensen de reden om voor LED backlight tv's te gaan is het uiterlijk. En met de 2010 line-up laat Samsung opnieuw zien hier heer en meester in te zijn:

C9000 Series
  • 8 mm dun
  • 3D + 2D to 3D conversion
  • Edge LED
  • Premium Touch Remote
  • 200 Hz Motion Plus
  • PVR Ready
  • Internet@TV
  • Samsung Apps
  • Ultra Clear Panel
  • Wi-Fi
  • DLNA
  • Beschikbaar in de zomer van 2010
Komt in 46 en 55 inch (er zijn geruchten voor een 40 inch in de nabije toekomst)

Officiële dollarprijsVermoedelijke prijs in €
UE46C9000$5.999€3.199
UE55C9000$6.999€3.999

C8700 Series
  • 24 mm
  • Edge LED with local dimming
  • Premium Remote
  • 200 Hz Motion Plus
  • PVR Ready
  • Internet@TV
  • Samsung Apps
  • Ultra Clear Panel
  • Wi-Fi
  • DLNA
  • Beschikbaar in april
Officiële dollarprijsPrijs in €
UE32C8700 (geen 3D, 100Hz)?€1.399
UE40C8700?€1.835 ? - €2.199
UE46C8700$2.799€2.499
UE55C8700$3.499€3.299
UE65C8700$4.999?

C7700 Series
  • Dunner dan 30 mm
  • Edge LED
  • 200 Hz Motion Plus
  • PVR Ready
  • Internet@TV
  • Samsung Apps
  • Ultra Clear Panel
  • Ready for Wi-Fi
  • DLNA
  • Verkrijgbaar vanaf april
Officiële dollarprijsPrijs in €
UE40C7700$1.999€1.999
UE46C7700$2.599€2.299
UE55C7700$3.299€3.199

[Voor 255% gewijzigd door Igor4 op 13-04-2010 15:18]

• Igor4
TS is nog niet geheel af, er gaan de komende dagen nog wat toevoegingen komen

• SpaceAce
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-10 22:31
Mooie openings post. Zelf twijfel ik nog een beetje of ik een 3D TV wil of niet. Op de een of andere manier zie ik mij niet met een brilletje in de huiskamer zitten. En als je met meerdere personen tegelijk wilt kijken ben je bijna een vermogen kwijt aan brilletjes.

Het design en de PVR functie van deze TV's bevalt mij enorm. Ik zag dat oa de UE40C6800 (geen 3D) dit ook heeft. Die zal, door het ontbreken van 3D ondersteuning, qua prijs misschien interessanter zijn.

We wachten nog even af :).

• zegel
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14-10 08:01
Mooie TS, dank daarvoor.

Ik denk snel na introductie een 46C8700 aan te schaffen, ben heel enthousiast over integratie van apps, PVR en de drie verschillende tuners.

Hierover gaat ook mijn vraag: ik lees veelal dat deze Samsung series ook een sateliet tuner aan boord hebben. Mijn vraag: Weet iemand of dat ook voor de Nederlandse producten geldt? En weet iemand of je in een CI slot ook de Canaal Digitaal kaart met een ( bijvoorbeeld Aston) Cam kan stoppen en zo de Nederlandse zenders kan bekijken? ( Of is het alleen Freesat) En of dit dan allemaal ook weer met de PVR functie werkt?

Dit zou mij een aparte satteliet HD PVR schelen, en een veel simpeler gebruiksgemak: Dus volop aankoopargumenten naar mijn vrouw :*)

• Igor4
WouterHelm schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:06:
Mooie openings post. Zelf twijfel ik nog een beetje of ik een 3D TV wil of niet. Op de een of andere manier zie ik mij niet met een brilletje in de huiskamer zitten. En als je met meerdere personen tegelijk wilt kijken ben je bijna een vermogen kwijt aan brilletjes.

Het design en de PVR functie van deze TV's bevalt mij enorm. Ik zag dat oa de UE40C6800 (geen 3D) dit ook heeft. Die zal, door het ontbreken van 3D ondersteuning, qua prijs misschien interessanter zijn.

We wachten nog even af :).
40C6800 heb ik nog niet gezien, wel de 40C6700 (bijna hetzelfde volgens mij) die zeker gunstig geprijsd is inderdaad (~€1.200)

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-10 14:02

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmmm ik lees zojuist in de manual:

✎DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)
x When a Digital Audio System is connected to the DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) jack, decrease the volume
of both the TV and the system.
x 5.1 CH (channel) audio is available when the TV is connected to an external device supporting 5.1 CH.
x When the receiver (home theater) is set to on, you can hear sound output from the TV’s optical jack. When the
TV is receiving a DTV signal, the TV will send 5.1 CH sound to the home theater receiver. When the source is
a digital component such as a DVD / Blu-ray player / cable box / STB (Set-Top-Box) satellite receiver and is
connected to the TV via HDMI, only 2 CH audio will be heard from the home theater receiver
. If you want to
hear 5.1 CH audio, connect the digital audio out jack from your DVD / Blu-ray player / cable box / STB satellite
receiver directly to an amplifier or home theater.

=================

Ik wilde dus de XBOX360, DVB-S Sat receiver etc aansluiten via HDMI, maar dat betekend dat ik geen 5.1 geluid krijg?!?! ( Spdif naa rmn receiver) :(

Gulfstream G650

• SpaceAce
Igor4 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:06:
[...]

40C6800 heb ik nog niet gezien, wel de 40C6700 (bijna hetzelfde volgens mij) die zeker gunstig geprijsd is inderdaad (~€1.200)
Info over de 40C6800, staat op Duitse websites voor zo'n 1160~1200 Euro.

Volgens deze info heeft de 40C6700 geen PVR, die valt dan eigenlijk wel af.

• marketeer
  • Laatst online: 19-09 12:20
Ik ben afgelopen week even naar de Samsung 3D store in de PC geweest en daar eens even goed een 3D bril opgezet............. _/-\o_

Wat een vette shit om even mijn enthousiasme te tonen, ik had altijd een negatief gevoel over deze techniek maar damn. Ze hebben trailers met bijvoorbeeld voetbal, een wedstrijd van Chelsea wat zag dat er cool uit zeg, eindelijk voetbal zoals het bedoeld is ;-)

Ook de brillen vielen mij helemaal mee, met de 200hz schermen is het allemaal top te zien. Kortom IK WIL 3D!

Nu zit ik nog te twijfelen voor de LED of LCD... Prijsverschil is best aardig te noemen.. Dus wat zeggen jullie?

LCD of LED voor 3D :*)

[Voor 2% gewijzigd door FeaR op 25-03-2010 21:41]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nu sowieso LED, maar...

Ik heb in een PDF gezien dat er GEEN LNB-ingang is... op de C7,8,9 serie? Hoe zit dat... De amerikaanse versie heeft in ieder geval geen DVB-C (PDF)

Gulfstream G650

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:01

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

salimrmaf schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:23:
Ik wilde dus de XBOX360, DVB-S Sat receiver etc aansluiten via HDMI, maar dat betekend dat ik geen 5.1 geluid krijg?!?! ( Spdif naa rmn receiver) :(
Het aanbod van tv's die wel Dolby Digital weergeven door de tv heen is klein. En veelal blijft het dan bij Dolby Digital en dus geen DTS. Dus inderdaad HDMI naar de tv voor beeld en dan de rest van de apparaten rechtstreeks aansluiten op de receiver voor audio...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• wildcheese
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:19
Ik heb deze naast de nieuwe philips op m'n lijstje staan, moet toch eens mijn 8 jaar oude Philips LCD vervangen. 3D is wel leuk, maar volgens mij is het nog te veranderlijk om al een tv voor te kopen. Zo ondersteunt mijn TV ook HD, 8 jaar terug dus al, maar helaas is 576i/p het niet echt geworden. En dat verwacht ik ook van 3D, vele ontwikkelingen volgen en het kan alle kanten opgaan.

Wat ik interessant vind v/d samsung is de PVR functie...maar hoe werkt dat? Moet je zelf een HDD inbouwen ofzo? of USB HDD?

Verder heb ik het angstige vermoeden dat de Samsung schermen glanzend zijn, klopt dit? Dat wil ik nl echt niet...

Overigens mooie en informatieve TS _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door wildcheese op 25-03-2010 22:56]

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Opvallend dat de 40 inch variant van de C8700-serie goedkoper is dan het C7700-serie toestel. Ik vermoed dat de eerste prijs dan ook een fout is, of de prijs is een stuk reëler. :P

Overigens heeft de 32-inch variant ook een lagere prijs: €1.168

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west)

• Patrix007
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 31-07-2010
Nou deze start topic scheelt toch niet veel van de mijne dacht ik! hahaha. 8)7

Nee hoor.... super gemaakt Igor4 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Bedankt hiervoor!

Nu wachten op de eerste die hem thuis heeft staan!

En marketeer........... een aanrader dus voor iedereen om een keer de trein naar A'dam te pakken en de shop te bezoeken en 3D te ervaren?
Oh en mannen 1 tip........ doe dit zonder vrouw/vriendin, want vrouwen en PC Hoofdstraat kost geld en die TV is al duur zat!!!!!! |:( :P

• Djteaser
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 06-08-2019
Is er al een release datum voor deze serie??

• Igor4
Djteaser schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:46:
Is er al een release datum voor deze serie??
Staat in de topic start...

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Veel amerikanen en canadezen hebben hem al; ze klagen vooral om clouding bij de 7-serie, en ook in de hoeken is er "flashlighting" . :)

Gulfstream G650

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:48

jasjenl

Liab A Tymo

salimrmaf schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:51:
Veel amerikanen en canadezen hebben hem al; ze klagen vooral om clouding bij de 7-serie, en ook in de hoeken is er "flashlighting" . :)
Zelfde verhaal dus als bij de LED modellen van vorig jaar... Jammer dat Samsung hier blijkbaar geen waarde aan hecht, want dit soort issues doen wel degelijk afbreuk aan de beeldkwaliteit. Maar ja, gezien de goede verkopen van de LED LCD's zal Samsung waarschijnlijk weinig noodzaak zien om deze minpunten te verhelpen...

• berry37
  • Laatst online: 21-06-2010
hoi salimrmaf ik ben maar een leek maar wat houd clouding bij de 7-serie in.en wat betekent "flashlighting en wat houd het in bij deze led tv

• marketeer
Patrix007 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:57:

En marketeer........... een aanrader dus voor iedereen om een keer de trein naar A'dam te pakken en de shop te bezoeken en 3D te ervaren?
Oh en mannen 1 tip........ doe dit zonder vrouw/vriendin, want vrouwen en PC Hoofdstraat kost geld en die TV is al duur zat!!!!!! |:( :P
Verwacht geen grote winkel, ze hebben een lekker hoekje met de 3d tv brilletjes, xbox 360, bluray bankje goede sound. En in de rest van de zaak hangen nog 4 exemplaren. Dus als je niet op de hoek woont tja... Zou ik het in de buurt zoeken, woon je in A'dam en omstreken en ben je in de buurt zou ik zeker ff checken!

• Vegito
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-02-2015
Ik zag dat bij correct hebben ze binnen. Wel dikke prijzen 3999 voor de C9000 55 inch. :P

AMD XP 1800+@2530Mhz|768MB DDR 400 dual channel |Epox 8rda3G|ATI X800XT-PE 256MB GDDR3 | 440GB opslag ruimte |

• Igor4
wildcheese schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:52:
...
Wat ik interessant vind v/d samsung is de PVR functie...maar hoe werkt dat? Moet je zelf een HDD inbouwen ofzo? of USB HDD?

Verder heb ik het angstige vermoeden dat de Samsung schermen glanzend zijn, klopt dit? Dat wil ik nl echt niet...

Overigens mooie en informatieve TS _/-\o_
Voor de PVR functie sluit je een externe schijf aan via usb en zet die gewoon naast je tv (er zal vast wel een soort muurbeugel komen dat je hem achterop je tv kunt bevestigen oid)

Alle Samsung schermen (uit de LED serie iig) zijn glanzend
Krisp schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:38:
Opvallend dat de 40 inch variant van de C8700-serie goedkoper is dan het C7700-serie toestel. Ik vermoed dat de eerste prijs dan ook een fout is, of de prijs is een stuk reëler. :P

Overigens heeft de 32-inch variant ook een lagere prijs: €1.168
Klopt, heb nu alleen bij de 40 inch C8700 een prijs van dat bedrijf neergezet. Met een vraagteken erbij. Dat komt omdat ik het enigzins onbetrouwbaar vind. Prijs verschilt wel heel erg veel met de Nederlandse prijzen (van degene die bekend zijn althans). Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat ze niet Ziggo gecertificeerd zijn, wat betekent dat het CI slot nutteloos wordt. Om deze reden is het voor veel mensen sws niet een heel handige aankoop. Dat deed zich met modellen uit duitsland van de huidige serie ook al voor (had iets te maken met het wxpps achtervoegsel oid)

[Voor 21% gewijzigd door Igor4 op 26-03-2010 17:40]

• Igor4
marketeer schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:08:
[...]

Verwacht geen grote winkel, ze hebben een lekker hoekje met de 3d tv brilletjes, xbox 360, bluray bankje goede sound. En in de rest van de zaak hangen nog 4 exemplaren. Dus als je niet op de hoek woont tja... Zou ik het in de buurt zoeken, woon je in A'dam en omstreken en ben je in de buurt zou ik zeker ff checken!
Weet je misschien welke series ze er hebben hangen? de 7,8 en 9?

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:22
marketeer schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:08:
[...]

Kom er nu net vandaan. Was een dag vrij dus samen met een maat even langs geweest, echt een leuke ervaring!

Leuke meiden ook in die shop. :9

No Shame, only Fame!

• berry37
nee hebben ze niet binnen net gebeld naar correct leverbaar juni hebben ze mij verteld. :'( :'(
Vegito schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:23:
Ik zag dat bij correct hebben ze binnen. Wel dikke prijzen 3999 voor de C9000 55 inch. :P

• Igor4
S2801 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:16:
[...]

[...]

Leuke meiden ook in die shop. :9
Nog een goede reden! O+

• xon
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:55
De pvr functie met twee tuners....hoe werkt dit? Stel je doet er een CI kaart in is deze kaart dan ook door twee tuners te benaderen? Of moet je OF twee kaarten of werkt het alleen niet digitaal met twee keer coax?

Verder ben ik nieuwsgierig hoe samsung het heeft opgelost wat betreft muurbeugel. Komen/zijn hier weer van die speciale samsung beugels voor zodat ze heel erg dicht tegen de muur kunnen worden bevestigd? Ook belangrijk dat de aansluitingen niet recht achter op zitten maar in een uitsparing of zo anders kan je de kabels niet kwijt. En een uitsparing op zo'n dunne TV is toch knap :-)

benieuwd!

• Vegito
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-02-2015
berry37 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:55:
nee hebben ze niet binnen net gebeld naar correct leverbaar juni hebben ze mij verteld. :'( :'(

[...]
Ja, inderdaad ik had ze ook opgebeld net.. jammer.

AMD XP 1800+@2530Mhz|768MB DDR 400 dual channel |Epox 8rda3G|ATI X800XT-PE 256MB GDDR3 | 440GB opslag ruimte |

• iandirk
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01-03-2011
Ik wil alleen de afstandbediening

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

UE55C7700 staat opgesteld in mediamarkt den haag. Prijs 3199.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• golfgti5
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15-10 17:23
Fantastische openingspost!!
Thanks.

Kan je soms ook een kadertje maken met daarin de verschillen tussen de 7700-8700-9000 Samsungs??
Again, top post, word waarschijnlijk wel zo'n mooie lcd voor mij
marketeer schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:58:
Ik ben afgelopen week even naar de Samsung 3D store in de PC geweest en daar eens even goed een 3D bril opgezet............. _/-\o_

Wat een vette shit om even mijn enthousiasme te tonen, ik had altijd een negatief gevoel over deze techniek maar damn. Ze hebben trailers met bijvoorbeeld voetbal, een wedstrijd van Chelsea wat zag dat er cool uit zeg, eindelijk voetbal zoals het bedoeld is ;-)

Ook de brillen vielen mij helemaal mee, met de 200hz schermen is het allemaal top te zien. Kortom IK WIL 3D!

Nu zit ik nog te twijfelen voor de LED of LCD... Prijsverschil is best aardig te noemen.. Dus wat zeggen jullie?

LCD of LED voor 3D :*)
Lol de LED schermen zijn gewoon LCD schermen met LED verlichting. Zijn geen echte LED schermen.

Eerste reviews van de 3D LCD led schermen van samsung vallen jammergenoeg tegen. Veel last van ghosting en effect schijnt vanuit bepaalde kijkhoeken al behoorlijk minder te worden. En in ligstand blijft er helemaal niks over van het 3d effect. Panasonic schijnt dit veel beter voorelkaar te hebben, alleen is daar weer niks bekend over hoelang de 2010 schermen nu meegaan voordat ze het grijsprobleem gaan krijgen. Ik ben toch van plan een LCD LED scherm van samsung te halen maar ik denk dat ik wel een met local dimming haal. Maar ook daar had ik wat tegenvallende zaken over gelezen dat er niet altijd goed per sector gedimmed werd. Maar goed eerst maar de complete reviews afwachten. In de saturn zag de 7700 (edge led) er in ieder geval erg gelikt uit maar schijnt enorm motion judder probleem te hebben. Kon dit niet zo zien bij de Saturn, maar even de reviews gechecked bij best buy. Ben benieuwd naar reviews van de 8700 serie

[Voor 34% gewijzigd door keepitfrosty op 28-03-2010 13:29]

• Patrix007
xon schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 08:47:
De pvr functie met twee tuners....hoe werkt dit? Stel je doet er een CI kaart in is deze kaart dan ook door twee tuners te benaderen? Of moet je OF twee kaarten of werkt het alleen niet digitaal met twee keer coax?

Verder ben ik nieuwsgierig hoe samsung het heeft opgelost wat betreft muurbeugel. Komen/zijn hier weer van die speciale samsung beugels voor zodat ze heel erg dicht tegen de muur kunnen worden bevestigd? Ook belangrijk dat de aansluitingen niet recht achter op zitten maar in een uitsparing of zo anders kan je de kabels niet kwijt. En een uitsparing op zo'n dunne TV is toch knap :-)

benieuwd!
Heb je met PVR ook de pauze functie?
Ik bedoel hiermee dat als je lekker TV zit te kijken en er aangebeld wordt of de tel gaat, je de TV op pauze zet.
Zo wordt het programma opgenomen en kan je enkele minuten later weer verder kijken. Ik twijfel namelijk of het mogelijk is af te spelen en op te nemen tegelijk op een extern opslagmedium via USB.
Iemand hier ervaring mee?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dit gaat moeilijk worden... De TV's met DVB-S aan boord, hebben maar 1 CI-poort (!).

Hiermee kan ik persoonlijk dus niet naar CanalDigitaal en Ziggo TV kijken tegelijkertijd.. :( Ik denk dat ik dit maal voor LG ga, en de volgende keer (~2012?) Voor Samsung, helaas.

De 40C6710 is alleen wel erg mooi... :9~

Gulfstream G650

• Igor4
Patrix007 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:50:
[...]

Heb je met PVR ook de pauze functie?
Ik bedoel hiermee dat als je lekker TV zit te kijken en er aangebeld wordt of de tel gaat, je de TV op pauze zet.
Zo wordt het programma opgenomen en kan je enkele minuten later weer verder kijken. Ik twijfel namelijk of het mogelijk is af te spelen en op te nemen tegelijk op een extern opslagmedium via USB.
Iemand hier ervaring mee?
yup, er zit een pauze knop op voor usb-recording:

ervaring hebben kan nog niet omdat de tv's nog niet verkrijgbaar zijn, maar op verschillende plekken staat in de specificaties van deze tv, dat er 2 tuners inzitten. Hierdoor moet het mogelijk zijn om tegelijk op te nemen en te kijken. Als dit er niet in zit zou dat een grote misstap zijn van Samsung, want dat zou die functionaliteit waardeloos maken.

[Voor 6% gewijzigd door Igor4 op 29-03-2010 14:40]

• xon
Igor4 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:38:
[...]

yup, er zit een pauze knop op voor usb-recording:
[afbeelding]

ervaring hebben kan nog niet omdat de tv's nog niet verkrijgbaar zijn, maar op verschillende plekken staat in de specificaties van deze tv, dat er 2 tuners inzitten. Hierdoor moet het mogelijk zijn om tegelijk op te nemen en te kijken. Als dit er niet in zit zou dat een grote misstap zijn van Samsung, want dat zou die functionaliteit waardeloos maken.
Maaaaar..is er dan op te nemen vanaf 1 en dezelfde CI kaart of van 1 en dezelfde analoge input. Als ik logisch nadenk zou je zeggen dat het alleen met een coax signaal kan omdat je hier op 1 input met meerdere tuners kan " luisteren" . Een losse ontvanger zal in iedergeval niet werken omdat die alleen maar een signaal stuurt welke je instelt op de tuner.

Ik moet zeggen dat ik erg uitkijk naar de C8700 samen met zo'n platte wall mount. Ik snap alleen dat er zo moeilijk gedaan wordt over releasetijden. Zo is het april..dan mei..dan juni....niemand zegt er wat over.

• marketeer
Lees toch hier en daar wat klachten over de LED varianten omdat deze Edge-LED hebben.

Iemand bekend met de LE-46C750 of LE-40C750? Die ondersteunen ook 3D maar zijn puur LCD

• janhaag
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-01-2013
Wat ik zo lees dat ze meestal de C7700 (C7000) hebben getest en dat hier die bleading probleem is.
Deze heeft ook edge led.
De C8700 heeft ook edge led maar met local dimming, en hier heb ik nog weinig over gelezen. Ik kan me voorstellen dat deze hier minder last van heeft.

• Igor4
marketeer schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:18:
Lees toch hier en daar wat klachten over de LED varianten omdat deze Edge-LED hebben.

Iemand bekend met de LE-46C750 of LE-40C750? Die ondersteunen ook 3D maar zijn puur LCD
Ik lees het ook hier en daar. met de huidige generatie heb ik wel wat ervaring (vrienden hebben een B7000) maar daar zie ik bijvoorbeeld niets van onregelmatig verdeeld licht, bleeding etc.

De LE-40C750 is eigenlijk exact hetzelfde als de c7700, behalve dan de backlight. Die bestaat uit ccfl's ipv leds. heel interessant alternatief omdat hij rond de €700-€800 goedkoper is.. maar niet zo dun.. moeilijk moeilijk :/

• janhaag
Igor4 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:33:
[...]

De LE-40C750 is eigenlijk exact hetzelfde als de c7700, behalve dan de backlight. Die bestaat uit ccfl's ipv leds. heel interessant alternatief omdat hij rond de €700-€800 goedkoper is.. maar niet zo dun.. moeilijk moeilijk :/
de 750 heeft toch ook gewoon edge ccfl's verlichting, en toch niet een volledig backlight wat achter het scherm zit.

• SpaceAce
janhaag schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:48:
[...]

de 750 heeft toch ook gewoon edge ccfl's verlichting, en toch niet een volledig backlight wat achter het scherm zit.
Een edge CCFL bestaat volgens mij niet, die zitten standaard achter het scherm. Bij een LED backlight kan het dus edge of achter het scherm zijn.

Voordeel dus van edge is het dunnere scherm, maar als nadeel dat het bleeding kan hebben.

Ik zie veel berichten waar het stroomverbruik genoemd wordt als voordeel van LED tov CCFL. Wat was is nu daadwerkelijk het verschil in KWh? Ik vraag me af wat je bij gemiddeld TV kijken op jaarbasis aan stroom bespaart.

[Voor 4% gewijzigd door SpaceAce op 30-03-2010 11:04]

• Igor4
WouterHelm schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:03:
[...]

Een edge CCFL bestaat volgens mij niet, die zitten standaard achter het scherm. Bij een LED backlight kan het dus edge of achter het scherm zijn.

Voordeel dus van edge is het dunnere scherm, maar als nadeel dat het bleeding kan hebben.

Ik zie veel berichten waar het stroomverbruik genoemd wordt als voordeel van LED tov CCFL. Wat was is nu daadwerkelijk het verschil in KWh? Ik vraag me af wat je bij gemiddeld TV kijken op jaarbasis aan stroom bespaart.
Ik zag in het Sony 2010 topic, dat het €10 per jaar scheelt als je 4u per dag kijkt.. niet heel veel dus
Vooral het dunnere scherm is een koopargument denk ik..

• Hornikx
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Net zoiets dus als een Ferrari rijden en klagen over het verbruik.......

• speedhaste
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08-10 20:35
WouterHelm schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:03:
[...]

Als ik de specificaties van de Samsung website als uitgangs punt neem is het verschil tussen bv: LE46B653T5W (CCFL Energie verbruik tijdens werking 240W) en UE46B6000 (LED Energie verbruik tijdens werking 80W) Volgens de Specificaties van samsung een verschil van 160W.

Als je uitgaat van een kWh prijs van 22 cent inc. belasting en een gebruik van 4 uur tv kijken per dag en dat een jaar lang, kom je op het volgende: 0.16 * 4 * 365 * 0.22 = €51.39 verschil op jaar basis tussen deze 2 tv's op basis van de in het voorbeeld genoemde gebruik en energie prijs. Tussen het werkelijke verbruik tijdens werking en de opgegeven specificaties van Samsung kan verschil zitten.

Hoop dat dit een iets duidelijker plaatje geeft in een verschil in verbruik en besparing per jaar.

• SpaceAce
speedhaste schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:14:
[...]

Als ik de specificaties van de Samsung website als uitgangs punt neem is het verschil tussen bv: LE46B653T5W (CCFL Energie verbruik tijdens werking 240W) en UE46B6000 (LED Energie verbruik tijdens werking 80W) Volgens de Specificaties van samsung een verschil van 160W.

Als je uitgaat van een kWh prijs van 22 cent inc. belasting en een gebruik van 4 uur tv kijken per dag en dat een jaar lang, kom je op het volgende: 0.16 * 4 * 365 * 0.22 = €51.39 verschil op jaar basis tussen deze 2 tv's op basis van de in het voorbeeld genoemde gebruik en energie prijs. Tussen het werkelijke verbruik tijdens werking en de opgegeven specificaties van Samsung kan verschil zitten.

Hoop dat dit een iets duidelijker plaatje geeft in een verschil in verbruik en besparing per jaar.
Thanks, goede berekening :).

Vond hier nog een grafiek van Hardare.info. Het gaat daar dus om geteste waardes, niet wat door de fabrikant is opgegeven.

Valt me op dat er nog veel verschil zit tussen de verschillende CCFL TV's. De Sony KDL-40Z5500 verbruikt ruim 60 Watt minder als een Sony KDL-Z4500.

Er staat helaas geen 40" LED backlight TV in de lijst. Maar om het verschil goed weer te kunnen geven zul je toch de modellen die je zou willen hebben naast elkaar moeten leggen. Je kunt niet zeggen dat een 40" LED backlight TV een x aantal procenten minder stroom zal verbruiken als een 40" CCFL backlight TV.

• marketeer
janhaag schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:26:
Wat ik zo lees dat ze meestal de C7700 (C7000) hebben getest en dat hier die bleading probleem is.
Deze heeft ook edge led.
De C8700 heeft ook edge led maar met local dimming, en hier heb ik nog weinig over gelezen. Ik kan me voorstellen dat deze hier minder last van heeft.
De 2010 serie LED's hebben Edge LED Precision Dimming
"Dit is een verdere verfijning van de Edge LED techniek. De LED's aan de rand van het scherm kunnen onafhankelijk van elkaar in lichtsterkte worden geregeld...... Edge LED Precision Dimming is beschikbaar op de LED 8700 serie"

Kortom zelfde panelen als de 2009 serie behalve de high end versies :|

• xon
marketeer schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:42:
[...]

De 2010 serie LED's hebben Edge LED Precision Dimming
"Dit is een verdere verfijning van de Edge LED techniek. De LED's aan de rand van het scherm kunnen onafhankelijk van elkaar in lichtsterkte worden geregeld...... Edge LED Precision Dimming is beschikbaar op de LED 8700 serie"

Kortom zelfde panelen als de 2009 serie behalve de high end versies :|
Vanmiddag even gebeld met " een" leverancier. (de enige die prijzen durft te noemen) en die heeft eind april/begin mei doorgekregen voor wat betreft de 2010 serie

• marketeer
janhaag schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:48:
[...]

LE-40 of LE-46 C750 LCD serie
- Crystal TV - Black
- 3d Hyper real Engine
- Ultra Clear Panel (blokkeert storend omgevingslicht voor mooie zwart kleuren)
- 200Hz Motion Plus
- Ultra Contrast
- PVR Ready
- Internet@ TV, Skype
- WLAN (n)
- Connect Share Movie & Allshare

Afmetingen BxDxH zonder voet in mm
LE-40: 986.7 x 80.4 x 603.9
LE-46: 1119.1 x80.3 x 679.4

Dus ja zo plat zijn ze helaas niet de LCD varianten :-(

• schipuid
  • Laatst online: 04-05-2017
Misschien niet een al te slimme vraag maar hier komt ie! :P
Kan je nou ook gewoon televisie kijken in 2D op de C9000 :?
Of wordt alles naar 3D veranderd? Ik kan het nergens vinden!

• LaZZ
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 24-09 16:43
Tuurlijk kun je in 2D kijken... :s

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• xon
schipuid schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:48:
Misschien niet een al te slimme vraag maar hier komt ie! :P
Kan je nou ook gewoon televisie kijken in 2D op de C9000 :?
Of wordt alles naar 3D veranderd? Ik kan het nergens vinden!
Als je het donderdag had gevraagd hadden we nog een mooi verhaal op kunnen hangen dat je altijd de bril op moet houden en zo :-)

geintje..

• schipuid
  • Laatst online: 04-05-2017
8)7 ;)

• LaZZ
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 24-09 16:43
Aardig wat bijgelezen over de aankomende modellen die 3D ondersteunen. Bij de Samsung C7700 viel me het zogenaamde "crosstalk" wel op. Bij de demo bij de Saturn viel het me vooral op bij de scene op de atletiekbaan. Bij de onderwaterscene en de 2D to 3D voetbal had ik daar eigenlijk geen last van. Ook het concert had er redelijk last van.

Is crosstalk iets wat echt in de TV zit (hardwarematig) of is het iets wat met een firmware update gefixed kan worden? Heb dit niet kunnen vinden..

De Panasonic 3DTVs schijnen er minder (tot geen) last van te hebben.

Goed artikel hierover:

http://gizmodo.com/550190...0-vs-panasonic-tc+p50vt20

[Voor 9% gewijzigd door LaZZ op 31-03-2010 09:51]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• FloRadix
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:17
HDGuru heeft de Samsung 55″ UN55C8000 gereviewed

• Igor4
FloRadix schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:54:
HDGuru heeft de Samsung 55″ UN55C8000 gereviewed
Super! bedankt voor de link! :)

• Igor4
LaZZ schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:41:
[...] Bij de Samsung C7700 viel me het zogenaamde "crosstalk" [...]
Bedoelen ze met crosstalk dus dat je met het beeld van 1 oog, toch 2 beelden door elkaar ziet? begrijp het niet helemaal :?

• janhaag
Igor4 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:33:
[...]

Bedoelen ze met crosstalk dus dat je met het beeld van 1 oog, toch 2 beelden door elkaar ziet? begrijp het niet helemaal :?
Het brilletje verduisterd elk oog om en om, links en dan rechts etc.
Het beeld wat weergegeven wordt op het scherm zijn eigenlijk gelijk aan deze cyclus. Maar voor elk oog zijn eigen beeld.

Als nu dit zeg maar niet helemaal perfect op elkaar afgesteld is beeld en bril dan zie je zeg maar met het linker oog net nog een beeldje wat voor rechts bedoeld was. Dit is crosstalk. wat je ziet is zeg maar een soort schaduw, dat stel ik mij maar voor.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Qua functionaliteit zijn de neiuwe Samsungs niet te breken, maar als het om PQ gaat...

Doet de oude B8500 het nog beter dan de C8000. Ik denk niet dat iemand naar zo'n tv wilt kijken... O-)

Gulfstream G650

salimrmaf schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:39:
Qua functionaliteit zijn de neiuwe Samsungs niet te breken, maar als het om PQ gaat...
[afbeelding]

Doet de oude B8500 het nog beter dan de C8000. Ik denk niet dat iemand naar zo'n tv wilt kijken... O-)
Dat is wel heel erg jammer ja. Heb je deze foto zelf genomen? Ik blijf wachten op de complete reviews maar lijkt er toch op dat ik naar een ander scherm ga kijken dan c8000 serie dit soort waas vertoont.

[Voor 13% gewijzigd door keepitfrosty op 01-04-2010 16:32]

• Mmore
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 00:30
Iemand die weet waar ik 3D content kan vinden om op de C7700 af te spelen? :'(

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 ELITE | Ballistix Elite 4x8GB @3600Mhz CL16 | Samsung 950 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | AMD Radeon 6800 XT Midnight Black | LG UltraGear 34GN850 | Pixel 3A

• JoopFeenstra
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Het crosstalk verhaal gaat bij Samsung niet op. Ik heb 3D nu uitvoerig bekeken op de C7700 en geen enkele waarneming van Crosstalk. Ik heb dit ook uitgezocht, Samsung plaatst aan ieder einde van een frame een minuscuul kort Zwart beeld. Dit moet er voor zorgen dat het linkeroog nooit het beeld van het rechteroog ziet.

• xon
Voor mij nog steeds de vraag wat betreft PVR overigens

Vanuit de OP:

PVR
PVR staat voor personal video recorder. Alle in de alinea hierboven genoemde tv's beschikken hierover. De tv beschikt over twee tuners, waardoor je dus digitaal kunt opnemen en tegelijk een andere zender digitaal kunt kijken . Opnemen gaat op een harddisk die je aansluit via USB.

Maar hoe zal dit dus werken in samenwerking met een CI kaart?! Zou je dan de 2e tuner naar dezelfde CI kaarten kunnen laten kijken of werkt dit alleen met een analoog kabelsignaal?

Verder kan ik (maar hier kan ik overheen gelezen hebben misschien) niet heel duidelijk terugvinden of er ook volledig naar de TV te streamen is draadloos (HD/DIVX etc) zodat je dus eigenlijk geen mediacenter meer nodig hebt? En is er nog een aparte dongle voor nodig of zit een wifi module ingebouwd..

vragen vragen vragen :)

[Voor 23% gewijzigd door xon op 02-04-2010 13:52]

• SpaceAce
xon schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:48:
Voor mij nog steeds de vraag wat betreft PVR overigens

Vanuit de OP:

PVR
PVR staat voor personal video recorder. Alle in de alinea hierboven genoemde tv's beschikken hierover. De tv beschikt over twee tuners, waardoor je dus digitaal kunt opnemen en tegelijk een andere zender digitaal kunt kijken . Opnemen gaat op een harddisk die je aansluit via USB.

Maar hoe zal dit dus werken in samenwerking met een CI kaart?! Zou je dan de 2e tuner naar dezelfde CI kaarten kunnen laten kijken of werkt dit alleen met een analoog kabelsignaal?
De tweede tuner maakt gewoon gebruik van je smart card, dus je kunt een digitaal kanaal kijken en opnemen (tegelijk). Wat ik me overigens afvroeg is hoe het zit als je een weekend niet thuis bent en je wilt dan een programma van de zaterdag avond opnemen. Moet je dan de TV aan laten staan het hele weekend? Of heeft de TV een bepaalde modus (met scherm uit) waarmee je eventueel kunt opnemen?

• xon
WouterHelm schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:52:
[...]

De tweede tuner maakt gewoon gebruik van je smart card, dus je kunt een digitaal kanaal kijken en opnemen (tegelijk). Wat ik me overigens afvroeg is hoe het zit als je een weekend niet thuis bent en je wilt dan een programma van de zaterdag avond opnemen. Moet je dan de TV aan laten staan het hele weekend? Of heeft de TV een bepaalde modus (met scherm uit) waarmee je eventueel kunt opnemen?
Ja dat is een goeie..ik denk dat je hem gewoon uit kan zetten en de recorder doorgaat. Anders zou het hele " videorecorder" verhaal wel een beetje gek zijn. Hij zal dan gewoon wel beeld uitzetten.

• riquard
  • Laatst online: 25-01-2020
Kan je i.p.v. een externe hard disk aan te sluiten, ook een USB stick gebruiken? Ik gebruik dit soort features toch niet zo vaak, dus om er dan meteen een externe hard disk in het zicht naast te zetten....

• Schizo007nl
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-10 14:31
riquard schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:51:
Kan je i.p.v. een externe hard disk aan te sluiten, ook een USB stick gebruiken? Ik gebruik dit soort features toch niet zo vaak, dus om er dan meteen een externe hard disk in het zicht naast te zetten....
Ja dat is ook mogelijk, je zou ook een 2,5'' externe harddisk kunnen gebruiken en die met klittenband achter de tv bevestigen! ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• xon
Schizo007nl schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:10:
[...]

Ja dat is ook mogelijk, je zou ook een 2,5'' externe harddisk kunnen gebruiken en die met klittenband achter de tv bevestigen! ;)
Ahh dat kan nog makkelijker..gewoon 5 meter kwaliteits usb kabel en hij kan in een hoekje :-) Het is wel even de vraag of er gewoon power uit de usb poort komt om de drive te voorzien van het vereiste stroom/amp.

Maaaaar nog steeds me vraag die openstaat wat betreft het streamen (HD/Divx etc)...kan dit nou wel of niet?

• Schizo007nl
xon schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:05:
[...]

Ahh dat kan nog makkelijker..gewoon 5 meter kwaliteits usb kabel en hij kan in een hoekje :-) Het is wel even de vraag of er gewoon power uit de usb poort komt om de drive te voorzien van het vereiste stroom/amp.

Maaaaar nog steeds me vraag die openstaat wat betreft het streamen (HD/Divx etc)...kan dit nou wel of niet?
De televisies met ConnectShare (DLNA) en AllShare (USB 2.0 Movie) spelen veel bestanden af.. o.a. MKV, H.264 files.. vandaag nog op het werk gebruikt! ;)

• Patrix007
De UE55C7700 staat nu bij Plasma Discounter voor 2879,- te koop. _/-\o_

Alleen is de TV via de gewone weg niet te vinden bij hun, maar wel al via google.
Maar wel mooi dat de prijzen dus waarschijnlijk minder worden! :)

• Patrix007
Nog meer gevonden bij de Plasma Discounter:

UE32C8700 1259,-
UE40C8700 1979,-
UE46C8700 2249,-

UE40C7700 1799,-
UE46C7700 2069,-
UE55C7700 2879,-

• Schizo007nl
Patrix007 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 01:57:

UE32C8700 1259,-
UE40C8700 1979,-
UE46C8700 2249,-

UE40C7700 1799,-
UE46C7700 2069,-
UE55C7700 2879,-
Wel toevallig dat ze de tv's niet hebben héh?! Dat is ook makkelijk, een prijs op de site zetten wanneer je het toestel niet op voorraad hebt, zullen ze dus wel problemen met Samsung hebben! ;)

• xon
Schizo007nl schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 07:08:
[...]

Wel toevallig dat ze de tv's niet hebben héh?! Dat is ook makkelijk, een prijs op de site zetten wanneer je het toestel niet op voorraad hebt, zullen ze dus wel problemen met Samsung hebben! ;)
Ze geven aan deze eind april begin mei binnen te hebben met max 2 weken uitloop (uit ervaring met samsung)

• xon
Schizo007nl schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:07:
[...]

De televisies met ConnectShare (DLNA) en AllShare (USB 2.0 Movie) spelen veel bestanden af.. o.a. MKV, H.264 files.. vandaag nog op het werk gebruikt! ;)
En wireless lan zit dan in de tv ingebouwd neem ik aan en je moet niet nog een extra stick erbij kopen? Werkte je met mediaserver in windows of via een andere applicatie?

• berry37
hoi ik kom net van de saturn in tilburg en daar staat de 5,6,7,c serie van samsung. heb de 55c7700 gezien voor de prijs van 3199,- prachtig beeld en tv volop leverbaar. alllen de 55c8700 haden ze niet jammer wisten ook niet wanneer deze tv binnen kwam

• Igor4
salimrmaf schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:39:
[afbeelding]

hmmm... je ziet bij de c8700 duidelijk dat de edge led boven de zwarte vlakken uit staat, het levert dan wel een mooier zwart op, maar het is vele malen lelijker beeld door het vage verloop van kleur... denk trouwens dat de c7700 en c9000 hier minder last van hebben

• Igor4
Patrix007 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 01:57:

UE32C8700 1259,-
UE40C8700 1979,-
UE46C8700 2249,-

UE40C7700 1799,-
UE46C7700 2069,-
UE55C7700 2879,-
Ben bang dat je niet echt op deze prijzen kunt vertrouwen. via hun website zelf zijn ze inderdaad niet te vinden, en waarschijnlijk wachten ze nog even totdat Samsung ze hun lijstje met adviesprijzen geeft, voordat ze ze erop zetten.

Een aantal andere webshops hebben ze er een paar weken geleden ook opgezet maar vervolgens snel weer afgehaald. Dit geld alleen voor de 3d modellen, lijkt erop dat Samsung afwacht totdat Sony en LG hun prijzen bekend maken..

• tvinformatie
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-11-2010
Ik denk dat dit niet met prijstaktiek te maken heeft, maar simpelweg met het feit of iets op korte termijn leverbaar wordt of niet. Ik denk namelijk dat de C7700 en de C8700 nog heel even op zich laat wachten. Ze zitten namelijk ook nog met veel oude modellen in hun maag die ze natuurlijk eerst zo snel mogelijk willen slijten!

• P.E
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 05-12-2012
Net bij Saturn de 55c7700 gezien, heel mooi beeld en een behoorlijk 3d effect, volgende week zou de c8700 komen en die heb ik gereserveerd, hopelijk werkt de CI+ modulen van Ziggo, kan iemand daar iets over zeggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• berry37
ik heb een website gevonden waar de c7700 voor 2599,- wordt aangeboden in belgie http://www.electromania.b...ma-tv/lcd-tv/lcd-tv-52-70 .
ben bij de saturn geweest in tilburg kost ie 3199.-
de 8700 hebben ze nog niet komt over 3 weken voor 2699.-
dit zijn leuke prijzen
mensen prettige pasen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xon
berry37 schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:44:
ik heb een website gevonden waar de c7700 voor 2599,- wordt aangeboden in belgie http://www.electromania.b...ma-tv/lcd-tv/lcd-tv-52-70 .
ben bij de saturn geweest in tilburg kost ie 3199.-
de 8700 hebben ze nog niet komt over 3 weken voor 2699.-
dit zijn leuke prijzen
mensen prettige pasen
hmm bij de 7700 staat

" Wireless DLNA ondersteuning(met optionele dongle), "

Optionele Dongle? bouwt Samsung dit niet standaard in? En is dit zo voor allemodellen??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tvinformatie
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-11-2010
P.E schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:49:
Net bij Saturn de 55c7700 gezien, heel mooi beeld en een behoorlijk 3d effect, volgende week zou de c8700 komen en die heb ik gereserveerd, hopelijk werkt de CI+ modulen van Ziggo, kan iemand daar iets over zeggen?
Officieel ondersteunt Ziggo deze modellen nog niet. Ik verwacht echter wel dat het geen probleem is om de CI+ kaart te gaan gebruiken in deze nieuwe modellen als ik even afga op wat Ziggo momenteel al van Samsung ondersteunt (zowel LED, LCD als plasma).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Igor4
xon schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:44:
[...]

hmm bij de 7700 staat

" Wireless DLNA ondersteuning(met optionele dongle), "

Optionele Dongle? bouwt Samsung dit niet standaard in? En is dit zo voor allemodellen??
nope, bij de 7700 niet bij de c9000 wel en bij de c8700 is het nog niet bekend (ene zegt van wel andere van niet).

Dongle is 8 tientjes, dus idd een minpunt dat hij niet ingebouwd zit.

Goed Pasen mensen

• xon

• Patrix007
Niet echt voor die prijs!
Vind dit een mooiere prijs. Klik hier.

Alleen weet ik niet hoe betrouwbaar die zaak. Iemand daar ervaring mee?

• MSoft06
  • Laatst online: 22-09 08:23

MSoft06

Battlelog: H3llSp4wn_M

Patrix007 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:32:
[...]

Niet echt voor die prijs!
Vind dit een mooiere prijs. Klik hier.

Alleen weet ik niet hoe betrouwbaar die zaak. Iemand daar ervaring mee?
grote online shop qua prul verkoop etc, dus echt wel te vertrouwen.

• xon
beperkt leverbaar ;-) right...

Maaarum...nog even mijn vraag in de groep..heb je voor (bijvoorbeeld) de 8700 nou wel of niet nog een aparte wifistick nodig voor internet?

• Patrix007
xon schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:07:
beperkt leverbaar ;-) right...

Maaarum...nog even mijn vraag in de groep..heb je voor (bijvoorbeeld) de 8700 nou wel of niet nog een aparte wifistick nodig voor internet?
Op de site van Samsung staat bij de specs:

WiFi Adaptor Support Ja

Verder niks volgens mij. Dus denk ik idd dat je daar een apparte stick voor nodig heb.

• m_ark
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Hallo,

Ik denk dat ik zeer binnenkort een van deze modellen ga aanschaffen.
Ik zit nu alleen te twijfelen tussen de 46C7700 en en 46c8700. Het enige verschil is het local dimming van de 8700. Zal dat die 400/500 euro verschil waard zijn?

En wat betreft die 3d... weet iemand of het ook mogelijk is om je eigen homevideo's in 3d weer te geven? Of is die conversie van 2d naar 3d alleen bij kabeluitzendingen mogelijk? En zou dat ook mogelijk zijn voor consoles?

Edit: ik snap trouwens echt niet waarom er geen standaard wifi op zit. Ik ga echt geen 80 euro betalen om youtube filmpjes en het weer te kunnen zien via mijn tv. Dit kan ik ook wel met mijn xbox 360 die verbonden is met mijn mediacenter.

[Voor 25% gewijzigd door m_ark op 07-04-2010 17:34]

• Igor4
m_ark schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:30:
Hallo,

Ik zit nu alleen te twijfelen tussen de 46C7700 en en 46c8700. Het enige verschil is het local dimming van de 8700. Zal dat die 400/500 euro verschil waard zijn?

En wat betreft die 3d... weet iemand of het ook mogelijk is om je eigen homevideo's in 3d weer te geven? Of is die conversie van 2d naar 3d alleen bij kabeluitzendingen mogelijk? En zou dat ook mogelijk zijn voor consoles?

Edit: ik snap trouwens echt niet waarom er geen standaard wifi op zit. Ik ga echt geen 80 euro betalen om youtube filmpjes en het weer te kunnen zien via mijn tv. Dit kan ik ook wel met mijn xbox 360 die verbonden is met mijn mediacenter.
Enige verschil is inderdaad de local dimming en het design. Op een foto die eerder in dit topic stond, zag het er naar mijn mening heel slecht uit. Dus dan zou de c8700 dat verschil niet waard zijn. Ik weet alleen niet hoe het er uitziet met andere beelden in het echt, dus het beste kun je zoeken naar een zaak (volgens mij de saturn&MM) die ze beide heeft staan en vergelijken. Als ze bijv. de c8700 wel hebben en de c7700 niet kun je de c8700 vergelijken met een b7000.

Die 2d naar 3d conversie werkt op alle bronnen, zelfs met foto's. Het werkt zo ver ik weet niet perfect, maar het is zeker een mooie optie. de playstation 3d gaat deze zomer ook native 3d ondersteunen, dus het beeld wordt dan waarschijnlijk beter als via de 2d naar 3d optie.

Standaard wifi laten ze waarschijnlijk weg om de kosten laag te houden :/

Als je eentje in huis hebt, laat je dan hier even weten hoe hij bevalt ;)

• xon
Hallo,

owkee..meteen mijn vraag beantwoord :-) dus geen standaard wifi?

Voor mij zijn de apps zeker ook niet de reden maar streaming wel. In de planning stond een popcorn of een andere mediabox erbij aan te schaffen om hd en divx te kijken die ik stream vanaf een nas of pc..nou dat hoeft niet als het allemaal vanuit je tv kan..
Misschien niet zo uitgebreid als een popcorn maar wel weer een apparaat minder..

Overigens is het verschil in prijs het mij wel waard omdat ie bij mij echt (met de speciale samsung mount) strak aan de muur hangt..tis toch een blikvanger in je huis

• Schizo007nl
Hallo,

Het prijsverschil tussen de C7700 en C8700 is op dit moment 200 euro en die USB dongle is inderdaad optioneel! De prijs daarvan ligt op 59 euro op dit moment ;)

Het WiFi gedeelte is weggelaten om kosten te besparen, aldus Samsung.. echter kun je wifi voor Internet@TV en DLNA gebruiken en is het in veel gevallen die 59 euro wel waard ;)

M.b.t. conversie van 2d naar 3d is al het een en ander gezegd, maar het belangrijkste is dat je zelf moet ervaren of jij het prijsverschil redelijk vind!

• Igor4
Schizo007nl schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:06:
[...]

[...]
M.b.t. conversie van 2d naar 3d is al het een en ander gezegd, maar het belangrijkste is dat je zelf moet ervaren of jij het prijsverschil redelijk vind!
2d to 3d zit op alle Samsung 3d modellen. Dus ook de c7700.

[Voor 33% gewijzigd door Igor4 op 07-04-2010 21:33]

• Schizo007nl
Igor4 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:32:
[...]

2d to 3d zit op alle Samsung 3d modellen. Dus ook de c7700.
Ik zeg ook niet dat het ontbreekt op de C7700 ;) Er waren een aantal vragen en die heb ik beantwoord

• xon
http://www.wehkamp.nl/bee.../C12_N01_K50_714754/?PI=8

ook daar durven ze hem erop te zetten..de verwachte levertijd is daarmee ook bevestigd omdat wehkamp daar op zich wel altijd aardig goed zit. Ook bij een andere leverancier stond ie op eind april.

Het was voor mij de keuze om toch weer voor een Philips te gaan maar ik ben inmiddels wel overtuigd dat ik voor een platte samsung ga en stukje design. Wat betreft prijs maakt het niet zoveel uit want als je een wifi stick erbij moet aanschaffen + dure wall mount kom je aardig in de buurt van de Philips prijzen.

• janhaag
xon schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:45:
http://www.wehkamp.nl/bee.../C12_N01_K50_714754/?PI=8

ook daar durven ze hem erop te zetten..de verwachte levertijd is daarmee ook bevestigd omdat wehkamp daar op zich wel altijd aardig goed zit. Ook bij een andere leverancier stond ie op eind april.

Het was voor mij de keuze om toch weer voor een Philips te gaan maar ik ben inmiddels wel overtuigd dat ik voor een platte samsung ga en stukje design. Wat betreft prijs maakt het niet zoveel uit want als je een wifi stick erbij moet aanschaffen + dure wall mount kom je aardig in de buurt van de Philips prijzen.
Via de link krijg je hem te zien maar gewoon zoeken op wehkamp niet, alleen de oudere modellen. vreemd maar rustig afwachten op een aantal echte reviews die ook 2d meenemen en niet alleen 3d.
Igor4 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:18:
[...]

Enige verschil is inderdaad de local dimming en het design. Op een foto die eerder in dit topic stond, zag het er naar mijn mening heel slecht uit. Dus dan zou de c8700 dat verschil niet waard zijn. Ik weet alleen niet hoe het er uitziet met andere beelden in het echt, dus het beste kun je zoeken naar een zaak (volgens mij de saturn&MM) die ze beide heeft staan en vergelijken. Als ze bijv. de c8700 wel hebben en de c7700 niet kun je de c8700 vergelijken met een b7000.

Die 2d naar 3d conversie werkt op alle bronnen, zelfs met foto's. Het werkt zo ver ik weet niet perfect, maar het is zeker een mooie optie. de playstation 3d gaat deze zomer ook native 3d ondersteunen, dus het beeld wordt dan waarschijnlijk beter als via de 2d naar 3d optie.

Volgens meerdere mensen op het avs forum schijnt de c8700 behoorlijk goed zwart weer te geven. Flashlighting probleem wat de 7700 heeft is bij deze amper aanwezig. Het is nog steeds niet te vergelijken met de local dimming variant van vorig jaar maar bij de c8700 was de PQ zichtbaar beter. En de foto die hier eerder geplaatst is is ook overexposed. Ik zit er nu toch serieus over te denken om de c8700 te gaan halen. Al wacht ik nog wel even tot de LG LX9500 ook uit is om goed te vergelijken. Ook zou het 3D effect beter zijn bij de c8700. Geen last van dubbele beeldjes in rechter of linker oog waar de 7700 ook weer last van zou hebben.
Igor4 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:18:
[...]

C8700 heeft geen local dimming. Iets met precision edge dimming. Heeft geen led sectoren achter het scherm. Maar het schijnt behoorlijk goed te werken als je een aantal eigenaren mag geloven op avs

screen van c8000 in donkere kamer. Lijkt hier dus behoorlijk mee te vallen met de doorschijnen van de lichtzweem

screen van c8000 aan de muur

hier een review van de c7700 btw

[Voor 24% gewijzigd door keepitfrosty op 08-04-2010 13:56]

Hallo,

Ik zou voor de c8700 gaan.

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-04 10:05
keepitfrosty schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:31:
[...]

screen van c8000 in donkere kamer. Lijkt hier dus behoorlijk mee te vallen met de doorschijnen van de lichtzweem
[afbeelding]

[afbeelding]

screen van c8000 aan de muur

[afbeelding]

hier een review van de c7700 btw
Wil je deze foto's verwijderen aub? M'n hele bureau zit onder het kwijl... ;)

• Patrix007
http://www.dropshipperzone.nl/c-676067/televisie/

Mooie prijzen................ als je nog 9 andere kan vinden die dezelfde TV willen hebben!!!!

• xon
Patrix007 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:42:
http://www.dropshipperzone.nl/c-676067/televisie/

Mooie prijzen................ als je nog 9 andere kan vinden die dezelfde TV willen hebben!!!!
och..ik zie geen 8700 staan :-) anders count me in :-)
Pagina: 1 2 3 ... 45 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee