Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:01:
[...]

och..ik zie geen 8700 staan :-) anders count me in :-)
Volgens mij is dit de 8700.
http://www.dropshipperzone.nl/a-10784810/televisie/10-x-samsung-ue55c8000-3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:26:
[...]

volgens mij zijn dit de US modellen. Ik vraag me dan af hoe het met garantie zit?
Zou de garantie niet gewoon te claimen zijn bij Samsung zelf met het aankoop bewijs?

En zitten er vervelende verschillen tussen de US modellen en de EU of NL modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:43:
[...]

Zou de garantie niet gewoon te claimen zijn bij Samsung zelf met het aankoop bewijs?

En zitten er vervelende verschillen tussen de US modellen en de EU of NL modellen?
Volgens mij niet heel veel verschillen al krijgt Amerika wel vaak de eerste batch met nog eventuele kinderziektes die Europa dan weer vaak niet heeft. Ik denk niet dat de garantie zomaar te claimen is maar weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:48:
[...]

Volgens mij niet heel veel verschillen al krijgt Amerika wel vaak de eerste batch met nog eventuele kinderziektes die Europa dan weer vaak niet heeft. Ik denk niet dat de garantie zomaar te claimen is maar weet ik niet zeker.
garantie zal je via deze winkel moeten laten lopen.
Hoe zit het met de frequentie van de stroom voorziening dit is toch 60hz in amirika.

en een dikke €24000 betalen nou nee sorry hoor. De komma zal wel een plaatsje naar links moerten.

Ga gewoon voor europesche model. en dan de 8700 met intligente local dimming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar telefoontjes gepleegd.........

Naar Samsung voor garantie: Elke TV gekocht bij Samsung Benelux heeft 2 jaar garantie. Of deze bij een dealer of groothandel is gekocht maakt niet uit.

Dus ook gelijk even gebeld met Dropshipper: De modellen die nu op de site staan, komen allemaal van Samsung Benelux.
Hij gaat zo snel mogelijk de site aanpassen met meerdere modellen en ook de C9000 serie.
En er valt te praten over de prijs als hij in 1x meerdere TV's kan verkopen van hetzelfde model.
Wat ik dus denk is als we met meerdere daar een bestelling plaatsen, maar wel individueel, we toch een mooie prijs kunnen krijgen.

Voorlopig hou ik de site in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:18:
[...]

en een dikke €24000 betalen nou nee sorry hoor. De komma zal wel een plaatsje naar links moerten.
De komma staat goed! Je moet ze nl kopen per 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
xon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:01:
[...]

och..ik zie geen 8700 staan :-) anders count me in :-)
Ben zelf ook geinteresseerd in de C8000 (46"), en als ik de prijzen zo zie zou dit erg voordelig zijn!!!

Ik houd me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het goedkoper kan graag een 55c8700 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:28:
Even een paar telefoontjes gepleegd.........

Naar Samsung voor garantie: Elke TV gekocht bij Samsung Benelux heeft 2 jaar garantie. Of deze bij een dealer of groothandel is gekocht maakt niet uit.

Dus ook gelijk even gebeld met Dropshipper: De modellen die nu op de site staan, komen allemaal van Samsung Benelux.
Hij gaat zo snel mogelijk de site aanpassen met meerdere modellen en ook de C9000 serie.
En er valt te praten over de prijs als hij in 1x meerdere TV's kan verkopen van hetzelfde model.
Wat ik dus denk is als we met meerdere daar een bestelling plaatsen, maar wel individueel, we toch een mooie prijs kunnen krijgen.

Voorlopig hou ik de site in de gaten.
Hmm ik wacht het nog even af. De site ziet er nou ook niet echt super betrouwbaar uit. Zegt niks natuurlijk, maar goed. (prijzen voor bedrijven met kvk, maar wel alle prijzen inc. btw?). De pagina wat je linkt is toch alleen voor bedrijven? Op zijn site staat bij die pagina alleen bedrijven met kvk en btw nummer

[ Voor 16% gewijzigd door keepitfrosty op 09-04-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dropshipperzone... :O

De 40C7000 is DUURDER dan de 40C8000.. :> Ik vertrouw die simpele site niet hoor...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:41:
[...]

Hmm ik wacht het nog even af. De site ziet er nou ook niet echt super betrouwbaar uit. Zegt niks natuurlijk, maar goed. (prijzen voor bedrijven met kvk, maar wel alle prijzen inc. btw?). De pagina wat je linkt is toch alleen voor bedrijven? Op zijn site staat bij die pagina alleen bedrijven met kvk en btw nummer
Het gedeelte op de site 'groothandel' is idd alleen voor bedrijven met kvk nummer.
De losse producten worden volgens mij ook gewoon aan particulieren verkocht.

De site staat niet vermeldt bij webshop keurmerk.
Dus hoe vertrouwbaar die is weet ik ook niet. Er werd in het tel gesprek wel gezegd dat hij waarschijnlijk over ongeveer 2 a 3 maanden een winkel opent waar je gewoon naar binnen kan stappen. Maar ook dit zegt natuurlijk nog niks over de betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:05:
[...]

Het gedeelte op de site 'groothandel' is idd alleen voor bedrijven met kvk nummer.
De losse producten worden volgens mij ook gewoon aan particulieren verkocht.

De site staat niet vermeldt bij webshop keurmerk.
Dus hoe vertrouwbaar die is weet ik ook niet. Er werd in het tel gesprek wel gezegd dat hij waarschijnlijk over ongeveer 2 a 3 maanden een winkel opent waar je gewoon naar binnen kan stappen. Maar ook dit zegt natuurlijk nog niks over de betrouwbaarheid.
Ok maar is het groothandel gedeelte niet waar juist die 10x samsung schermen in staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:24:
[...]

Ok maar is het groothandel gedeelte niet waar juist die 10x samsung schermen in staan?
Klopt. Maar weet niet hoe dat gaat als we met meerdere tegelijk zouden bestellen. Lijkt me dat je dan geen kvk nummer nodig hebt.

Op de site staan ze nu ook te koop voor particulieren.
Alleen niet zo goedkoop helaas! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 22:30

xon

ach....ik denk dat ik niet het risico wil lopen om voor een niet betrouwbare shop te gaan. Ook heeft het niet zoveel zin zoiets op poten te zetten hier op het forum omdat iedereen wel een andere tv wil of in iedergeval een andere grote :-)

Verder weten de shops ook altijd dat ze de eerste weken bijna de leverancier adviesprijs kunnen vragen omdat de wachtende freaks toch wel gaan kopen voor die prijs omdat ze het toestel zo snel mogelijk in huis willen hebben. Dit keer (!) trap ik daar niet in en wacht nog even een paar weken na de introductie van eind april.

Risico hiervan is dat ik niet weet hoe het zit met de levering van samsung tv's..of het altijd zo gaat dat er altijd een eerste batch is..daarna even stilte en daarna na een paar maanden weer een batch.

iemand idee hoe dat in het verleden is gegaan?

Overigens..zo'n wifi stickkiee kost geen 80 euro maar rond de 50 pricewatch: Samsung WIS09ABGN

[ Voor 9% gewijzigd door xon op 09-04-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht gewoon tot na mijn vakantie dan is de LG LX9500 ook wel uit en kan ik mooi vergelijken. Hopelijk zijn de prijzen dan wat gezakt en kan ik mijn keus maken. Ik ga niet overhaast een scherm kopen om maar de eerste te zijn. Helemaal als het om een dergelijk bedrag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:58
Kan iemand mij vertellen of er al ue46c8700 tv's te koop zijn?? Al in verschillende winkels geweest maar alleen de 7700... En al mensen met ervaringen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20
m_ark schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:58:
Kan iemand mij vertellen of er al ue46c8700 tv's te koop zijn?? Al in verschillende winkels geweest maar alleen de 7700... En al mensen met ervaringen???
Moet nog worden verspreid door Samsung.. verwachting is dat ze vanaf volgende week in de winkels gaan opduiken!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Zijn er al veel mensen die de c7700 hebben bekeken, en 3d hebben geprobeerd?

Ben zelf afgelopen weekend bij de mediamarkt in Amsterdam noord geweest en daar hebben ze de 46 en 55 inch versie ervan hangen. Als je het personeel naar een brilletje vraagt kun je ook de 3d functionaliteit proberen. Vind het beeld persoonlijk erg onrustig, en de bril reflecteert licht vanaf buiten in je ogen. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat in een thuissituatie al weer heel anders (beter) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Beeld v/d tv is verder heel mooi. Het design ziet er geweldig uit, en tv is heel dun!

prijs is voor mij echter wel een issue. Bij de MM gaven ze als prijs voor de 40inch versie €1.999 op. Op webshops hebben wel lagere prijzen gestaan (€1.699 t/m € 1.899) maar die productpagina's zijn bijna allemaal weer verwijderd. Ben bang dat €1.999 voorlopig zo'n beetje de enige prijs is waarvoor deze tv op te halen is.
En ik denk dat een 40 inch tv voor die prijs moeilijk zal verkopen, waardoor de prijs wel weer zal zakken.

Kan iemand bevestigen dat er één 3d bril meegeleverd is? lees in de tweakers.net review nml. van wel, maar kan het nergens anders terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:20
Hier een Nederlandse review van de UE46C7700.

Wat me nog opviel was het volgende in de review:
De TV heeft één tuner dus kijken naar het ene en opnemen van het andere programma is met dit model niet mogelijk

In de OP staat dat het wel een dual tuner zou moeten zijn (dus kijken en opnemen tegelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterHelm schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:55:

De TV heeft één tuner dus kijken naar het ene en opnemen van het andere programma is met dit model niet mogelijk

In de OP staat dat het wel een dual tuner zou moeten zijn (dus kijken en opnemen tegelijk).
Wel een heel erg tegenstrijdige review vergeleken met de US reviews. Crosstalk zou duidelijk aanwezig zijn. Clouding wordt niks over gezegd. Flashlighting in donkere omgeving wordt niks over gezegd. Afstandbediening schijnt een draak te zijn etc. Of US moet al een hele andere versie / firmware hebben. Maar c7700 schijnt de nodige problemen te hebben waar je niks over leest in deze review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Welkom in nederland 8700 :-)

http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&tab=detail

Overigens hier ook geen woord over dual tuner..wel PVR

[ Voor 15% gewijzigd door xon op 13-04-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
xon schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:32:
Welkom in nederland 8700 :-)

http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&tab=detail

Overigens hier ook geen woord over dual tuner..wel PVR
Hier nog een link naar de (VS) factsheet: http://www.samsung.com/us...000xfxza/LED_C8000_46.pdf

Valt me op dat het contrast ratio nog hoger is dan van de relatief dikke B8500 met backlight dimming. Dit scherm was de absolute top vorig jaar van Samsung. Volgens mij nooit uitgekomen in NL....

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

TAG_ScorpioN schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:02:
[...]

Hier nog een link naar de (VS) factsheet: http://www.samsung.com/us...000xfxza/LED_C8000_46.pdf

Valt me op dat het contrast ratio nog hoger is dan van de relatief dikke B8500 met backlight dimming. Dit scherm was de absolute top vorig jaar van Samsung. Volgens mij nooit uitgekomen in NL....

Ben benieuwd!
Als het echt maar 1 tuner is dan vind ik de PVR functie echt waardeloos. Het gaat er juist om dat je iets anders wilt opnemen dan je kijkt. Dat timeshifting kan me gestolen worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
WouterHelm schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:55:

my mistake. Ik zal het aanpassen. bedankt voor het delen van de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afstandsbediening van de C7700 en C8700 ziet er juist top uit! Mooie RVS uitvoering. bij de C9000 wordt dus die ab met 3" Full Colour Touch screen geleverd. Overigens is mij het Crosstalk verhaal uist totaal niet opgevallen. Ook diverse gebruikersreviews en testresultaten (bijv. 3Dtvnieuws.nl) geven aan dat er geen sprake is van Crosstalk. Ik wacht toch echter even op de c8700;). Dropshipperzone> no go! Die site slaat echt nergens op. Samsung levert de 7700 en 8700 overigens niet eens aan non-partners. Wil zeggen dat het wel een buitenlands model moet zijn, en al krijg je daar wel garantie op, de verkopende partij krijgt wel een rekening hiervoor en je moet je 46" onder je arm meenemen naar een Samsung service punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens: Het PVR werkt op de digitale tuner van CY+. Aangezien de TV's (muv de C9000) maar 1 tuner heeft, kun je inderdaad maar 1 ding tegelijk. Je kunt alleen opnemen wat je kijkt, of als je niet thuis bent. Werkt overigens wel super gaaf op de EPG in het toestel. De interface die wordt gebruikt ziet er ook top uit en maakt het terug kijken van opgenomen programma's erg simpel. Datum, tijd en programma-naam staan er direct bij. Ik vind het een leuke optie, nog niet ideaal maar wel een top functie. Timeshift is tenslotte toch een gave functie. Handig als er een oet*** je stoort wanneer je voetbal kijkt. Het zin toch weer leuke innovaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Hoe zit het eigenlijk met die rechtzaak van Samsung niet de C series in Nederland uit te mogen geven? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Dwazer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:21:
Hoe zit het eigenlijk met die rechtzaak van Samsung niet de C series in Nederland uit te mogen geven? 8)7
Dat had te maken met inbreuk op het patent(en) van Sharp (meen ik) en had te maken met de serie 8 en enkele serie 7 modellen (serie C bestaat niet, maar is een generatie-aanduiding B-serie van vorig jaar, de C-serie van 2010). Inmiddels is dit geschikt. Omdat de nieuwe modellen al in de pijplijn zaten (en de oude serie 8 al niet meer geproduceerd werd) kwamen deze niet alsnog weer naar NL.

Ik ben naar de nieuwe Saturn in Zaandam geweest om eens naar hun 3D tv's te kijken.
De 46" C7700 gaf een mooi beeld, wel enig crosstalk en wat ik veel erger vond, het beeld flikkerde. In lichte scenes was het erger en in donkere scene's viel het niet echt op. Misschien dat de C8700 beter is, want die is sneller volgens mij.
Er stond ook nog een LG 3D te spelen. Die werkte niet volgens het shutterprincipe maar met horzontaal- en verticaal gepolariseerde glazen. Het 3D effect was heel behoorlijk, maar de beeldscherpte was minder dan bij de Samsung die wel volgens het shutterprincipe werkt.

[ Voor 50% gewijzigd door Daneel op 13-04-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:20:
Overigens: Het PVR werkt op de digitale tuner van CY+. Aangezien de TV's (muv de C9000) maar 1 tuner heeft, kun je inderdaad maar 1 ding tegelijk. Je kunt alleen opnemen wat je kijkt, of als je niet thuis bent. Werkt overigens wel super gaaf op de EPG in het toestel. De interface die wordt gebruikt ziet er ook top uit en maakt het terug kijken van opgenomen programma's erg simpel. Datum, tijd en programma-naam staan er direct bij. Ik vind het een leuke optie, nog niet ideaal maar wel een top functie. Timeshift is tenslotte toch een gave functie. Handig als er een oet*** je stoort wanneer je voetbal kijkt. Het zin toch weer leuke innovaties.
hmmm ik vind het toch een teleurstelling en een beetje PVR functie moet toch echt beschikken over 2 (of zelfs 3) tuners. Voor mij echt een twijfelgeval nu om voor een CI te gaan + 65gb memstick en genoegen te nemen of toch een losse PVR ontvanger waar je weeeeeeer een losse ontvanger moet gebruiken terwijl de CI mooi geïntegreerd is.

trouwens ook wel erg nieuwsgierig of de TV aangaat op het moment hij gaat opnemen ;-). Neem je midden in de nacht Formule 1 op gaat in 1 keer de tv keihard aan :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Ik heb dacht ik wel eens op een forum een CI cam module gezien waarin je ook een memory kaartje kon steken om op te nemen.......of heb ik het nu mis??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

golfgti5 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:52:
Ik heb dacht ik wel eens op een forum een CI cam module gezien waarin je ook een memory kaartje kon steken om op te nemen.......of heb ik het nu mis??
kan me niet voorstellen...de pvr functie en de software die hier omheen hangt zit puur in de TV zelf. Verder is een memorycard nog niet echt heel interessant omdat de ruimte nog echt beperkt is. Een HD programma opnemen en je kaartje zit na een kwartier vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen de 8700 en 9000 zijn voornamelijk de gadgets toch?
Of zit er toch een groot verschil tussen kwa beeld kwaliteit?

Want kwa gadgets zit er bij de 9000 serie, 2x 3D brillen a ongeveer 80,-
De touch remote 239,-
En je heb geen dongel nodig voor WIFI a 50,-
Kom je op 449,- om de gadgets appart te kopen!
Waarom dan een verschil van 700,- tussen deze 2 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfgti5 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:52:
Nee, dit is wel zeker een keer voorbij gekomen. Maar niet in ons werelddeel.

Ik heb mij laten informeren dat toentertijd Panasonic daar bezig mee was. Die maakten gebruik van een modulekaart waarin je dan weer een SD-kaartje kon steken om het op te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:57:
[...]

Nee, dit is wel zeker een keer voorbij gekomen. Maar niet in ons werelddeel.

Ik heb mij laten informeren dat toentertijd Panasonic daar bezig mee was. Die maakten gebruik van een modulekaart waarin je dan weer een SD-kaartje kon steken om het op te nemen!
Precies, dan heb ik die gezien!
Ben benieuwd of dat gaat komen in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:42:
Het verschil tussen de 8700 en 9000 zijn voornamelijk de gadgets toch?
Of zit er toch een groot verschil tussen kwa beeld kwaliteit?

Want kwa gadgets zit er bij de 9000 serie, 2x 3D brillen a ongeveer 80,-
De touch remote 239,-
En je heb geen dongel nodig voor WIFI a 50,-
Kom je op 449,- om de gadgets appart te kopen!
Waarom dan een verschil van 700,- tussen deze 2 series?
Niet helemaal. Het prijsverschil bestaat ook nog uit het (veel) dunnere design, en wat ik dus hierboven lees en extra digitale tuner voor bij het opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Igor4 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 07:45:
[...]

Niet helemaal. Het prijsverschil bestaat ook nog uit het (veel) dunnere design, en wat ik dus hierboven lees en extra digitale tuner voor bij het opnemen.
WAT een extra tuner? dat heb ik even gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:20:
Overigens: Het PVR werkt op de digitale tuner van CY+. Aangezien de TV's (muv de C9000) maar 1 tuner heeft,
Volgens hem heeft de C9000 dus minstens 2 tuners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
En hoe kan je de 9000 aan de muur hangen? Ik had begrepen dat ze een deel van de hardware in de voet moesten plaatsen omdat het scherm te dun was om daar alles in kwijt te kunnen.

Iemand al NL winkels/internetwinkels gezien die de 8700 aanbieden met prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

m_ark schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:32:
En hoe kan je de 9000 aan de muur hangen? Ik had begrepen dat ze een deel van de hardware in de voet moesten plaatsen omdat het scherm te dun was om daar alles in kwijt te kunnen.

Iemand al NL winkels/internetwinkels gezien die de 8700 aanbieden met prijs?
Ik dacht dat dat met die sony was maar kan het door elkaar halen. Als ik review lees van 7700 geven ze aan dat er veel verloopstekkers bijzitten om zo maar aansluitingen te kunnen combineren en te sparen in ruimte.

Realistische prijzen voor de 8700 zullen pas rond eind april komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dacht dat ik de eerste was die het gezien had maar staan al in Pricewatch. :z :z

Bij modern.nl hebben ze alleen de 55 inch 7700 in voorraad.
De prijzen staan er wel bij.

UE 40c7700: €1999,- per 1-5-2010
UE 46C7700: €2299,- per 17-4-2010
UE 55C7700: €3199,- vooraad

UE 40C8700: €2199,- per 1-5-2010
UE 46C8700: €2499,- per 1-5-2010
UE 55C8700: €3399,- per 1-5-2010

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-08 21:56
Op AreaDVD staat een ( mijns inziens) prima test van de C8790. Mooie foto's en als eindoordeel Uberragend.
Link

Nadelen: een roodzweem, ghosting ( bij 3d) en de veelheid aan verloopkabeltjes. Over de zwartwaarden zijn ze heel enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

zegel schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:43:
Op AreaDVD staat een ( mijns inziens) prima test van de C8790. Mooie foto's en als eindoordeel Uberragend.
Link

Nadelen: een roodzweem, ghosting ( bij 3d) en de veelheid aan verloopkabeltjes. Over de zwartwaarden zijn ze heel enthousiast.
8790? is dit buitenlands model of zo en gelijk aan normale 8700 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de Plasma Discounter hanteert een prijs van 3399,- voor de UE55C8700.
Dus eerder opgegeven prijzen in dit topic van de PD kloppen helaas dus niet.

Bij de wehkamp dus tot nu toe het goedkoopst? 3249,-
Of iemand hem al goedkoper gevonden bij een betrouwbaar bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

media markt in Rijswijk heeft de 55C7700 staan.
Ze verwachten volgende week ook de 46c7700 te krijgen en zoals ik hoorde de sony 3d maar dat geloof ik niet echt omdat die pas in de zomer pas zou worden geleverd, wat ik heb gelezen op de sony site.

De ervaring vond ik best wel kikken van 3d. Het geeft echt iets extra's wat denk ik echt in games geweldig is.
Voor films weet ik niet echt.
De ervaring was niet echt dat iets uit het scherm springt maar dat het meer naar achteren wordt gezet.
Maar diepte gevoel was er echt wel. De bril zit best wel goed, is licht in gewicht.
alleen wat ik wel ervaarde dat er licht inval van de zijkant is, maar als je een donkere kamer hebt is de ervaring naar mijn idee geweldig. en je kijkt toch meestal films of speelt games in een donkere omgeving.

Dus voor mij is het wel iets wat ik wil hebben, echt geweldig.

Het hele goosting etc heb ik niet ervaren. Is gewoon een perfect beeld.

Ik wacht met smacht op de c8700, om te zien of ik verschil zie, maar op dit moment is het echt geweldig.

Dus nu maar even sparen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Iemand al enig idee wanneer de 8700 komt ? 1-5 vind ik te vaag, lijkt wel alsof er gezegd wordt in mei komt ie, en vervolgens zet je gewoon 1-05 erop.

Wellicht kan Schiz0007nl iets melden ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
:?

[ Voor 142% gewijzigd door m_ark op 16-04-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:35:
media markt in Rijswijk heeft de 55C7700 staan.
Ze verwachten volgende week ook de 46c7700 te krijgen en zoals ik hoorde de sony 3d maar dat geloof ik niet echt omdat die pas in de zomer pas zou worden geleverd, wat ik heb gelezen op de sony site.

De ervaring vond ik best wel kikken van 3d. Het geeft echt iets extra's wat denk ik echt in games geweldig is.
Voor films weet ik niet echt.
De ervaring was niet echt dat iets uit het scherm springt maar dat het meer naar achteren wordt gezet.
Maar diepte gevoel was er echt wel. De bril zit best wel goed, is licht in gewicht.
alleen wat ik wel ervaarde dat er licht inval van de zijkant is, maar als je een donkere kamer hebt is de ervaring naar mijn idee geweldig. en je kijkt toch meestal films of speelt games in een donkere omgeving.

Dus voor mij is het wel iets wat ik wil hebben, echt geweldig.

Het hele goosting etc heb ik niet ervaren. Is gewoon een perfect beeld.

Ik wacht met smacht op de c8700, om te zien of ik verschil zie, maar op dit moment is het echt geweldig.

Dus nu maar even sparen:)
De 46c7700 hebben ze bij de mm amsterdam al 2 weken staan. Ik had ook het idee dat het vooral de diepte was die je zag. Wat betreft dat licht. Dat komt inderdaad door de felle tl balken daar...
Zit ook op de 8700 te wachten om te vergelijken. Ook zit ik eraan te denken om misschien toch voor de panasonic plasma 50vt20 te gaan. 600 hz en volgens de test een betere 3d ervaring...
Ze hadden hem alleen niet staan bij media markt a'dam... Iemand ervaring???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:44:
Ook de Plasma Discounter hanteert een prijs van 3399,- voor de UE55C8700.
Dus eerder opgegeven prijzen in dit topic van de PD kloppen helaas dus niet.

Bij de wehkamp dus tot nu toe het goedkoopst? 3249,-
Of iemand hem al goedkoper gevonden bij een betrouwbaar bedrijf?
Ook Wehkamp heeft zijn prijs aangepast naar 3399,- :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 16:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb me een UE40C7700 besteld. Normaalgezien is het leverbaar binnen een week... Afwachten dan maar? :)

Zijn er anders nog mensen die deze tv hebben?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:16:
Afstandsbediening van de C7700 en C8700 ziet er juist top uit! Mooie RVS uitvoering. bij de C9000 wordt dus die ab met 3" Full Colour Touch screen geleverd. Overigens is mij het Crosstalk verhaal uist totaal niet opgevallen. Ook diverse gebruikersreviews en testresultaten (bijv. 3Dtvnieuws.nl) geven aan dat er geen sprake is van Crosstalk. Ik wacht toch echter even op de c8700;). Dropshipperzone> no go! Die site slaat echt nergens op. Samsung levert de 7700 en 8700 overigens niet eens aan non-partners. Wil zeggen dat het wel een buitenlands model moet zijn, en al krijg je daar wel garantie op, de verkopende partij krijgt wel een rekening hiervoor en je moet je 46" onder je arm meenemen naar een Samsung service punt..
Geen idee welke reviews jij dan leest (3dtv nieuws hecht ik als review bron niet echt waarde aan) maar crosstalk komt wel degelijk bij beide modellen voor. Check hier voor voorbeeld en een uitgebreide review. Enige die op dit moment het "goed" schijnt te doen is de panasonic plasma. Zelfs met de meest recente firmware krijg je nog crosstalk op beide modellen. Check anders het AVS forum. Daar is een aparte thread voor kopers van de c7700 en c8700. Daar lees je genoeg over de positieve dingen en ook de negatieve zaken zoals het crosstalk, clouding, flashlighting probleem van de 7700 en in mindere mate bij de 8700

[ Voor 17% gewijzigd door keepitfrosty op 18-04-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20
MSoft06 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:40:
Iemand al enig idee wanneer de 8700 komt ? 1-5 vind ik te vaag, lijkt wel alsof er gezegd wordt in mei komt ie, en vervolgens zet je gewoon 1-05 erop.

Wellicht kan Schiz0007nl iets melden ? :)
Als ik het niet verkeerd had zou dat of in week 16 of in week 17 moeten zijn :)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schizo007nl schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:20:
[...]

Als ik het niet verkeerd had zou dat of in week 16 of in week 17 moeten zijn :)
dan hadden ze er al 2 a 3 weken moeten zijn of bedoel je week 26 a 27 ;) .
Ik zie ze wel verscheinen, en de aanschaf zal wel ergens eind van de zomer zijn, meer reviews, prijs gestabiliseerd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:46
Ik ben zeer geïnteresseerd in de C8700 (55inch) en eventueel in de C9000 (55inch).
Is het trouwens mogelijk om ook spellen in 3D te converteren? Want een voetbalwedstrijd 3D bekijken is eigenlijk de enige reden voor mij om een 3D tv te kopen. Nou speel ik af en toe een potje Pro Evo (voetbalspel op de Playstation 3) en zou ook leuk zijn als die in 3D kon. Maar met het converteren ben ik bang dat er een "lag/delay" inzit. Dat zou het hele spel verpesten.

Iemand een review of ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kx22 schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:20:
Ik ben zeer geïnteresseerd in de C8700 (55inch) en eventueel in de C9000 (55inch).
Is het trouwens mogelijk om ook spellen in 3D te converteren? Want een voetbalwedstrijd 3D bekijken is eigenlijk de enige reden voor mij om een 3D tv te kopen. Nou speel ik af en toe een potje Pro Evo (voetbalspel op de Playstation 3) en zou ook leuk zijn als die in 3D kon. Maar met het converteren ben ik bang dat er een "lag/delay" inzit. Dat zou het hele spel verpesten.

Iemand een review of ervaring hiermee?
Dit schijnt bij games redelijk goed te werken. Tevens komen er ook xbox en ps3 games die dit gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de 3D liefhebbers gaat Samsung iedereen nu toch waarschuwen voor het gebruik van de 3D techniek :)

Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Vraag me eigenlijk af, gaat er een actie in Europa komen zoals in de VS? (gratis 3D-kit bij aankoop van tv)

Ik ga me toch in ieder geval zonder 3d-bril hebben. 3D-bril koop ik er wel bij als er effectief veel films gaan zijn, en de technologie goedkoper gaat worden. 100€ voor een brilletje is volkomen belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riquard
  • Laatst online: 09-04-2022
Werken die brilletjes die je bij Pathe krijgt hetzelfde of niet? Anders zou je er daar eentje kunnen 'lenen' O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een UE46C7700 gekocht. Het was een beetje een impuls aankoop. Ik wilde eigenlijk een kleinere TV voor de slaapkamer hebben en eenmaal in de winkel kwam het besluit om mijn huidige woonkamer TV te degraderen tot slaapkamer TV en een nieuwe UE46C7700 te kopen. Donderdag wordt het toestel geleverd. Ik kan haast niet wachten :)

Ik heb wel nog een aantal vragen waar ik het antwoord niet op internet kan vinden.
1. Is er een 3D bril meegeleverd? Hier lees ik tegenstrijdige berichten over.
2. Waar kan ik eventueel (online) extra 3D brillen kopen?
3. Werkt de Touch Remote ook op de C7700 en is deze al ergens te koop?

Is er iemand die me hier mee kan helpen? Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:57:
Vandaag heb ik een UE46C7700 gekocht. Het was een beetje een impuls aankoop. Ik wilde eigenlijk een kleinere TV voor de slaapkamer hebben en eenmaal in de winkel kwam het besluit om mijn huidige woonkamer TV te degraderen tot slaapkamer TV en een nieuwe UE46C7700 te kopen. Donderdag wordt het toestel geleverd. Ik kan haast niet wachten :)

Ik heb wel nog een aantal vragen waar ik het antwoord niet op internet kan vinden.

Ook meteen wifi stick gekocht? Anders heb je niets aan het internet gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:04:
[...]

Die moet ik inderdaad ook nog halen. Ik was niet helemaal goed voorbereid in de winkel :)
Het ophangsysteem heb ik in ieder geval wel al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op de samsung site gelezen dat alleen bij de 9000 de brillen er standaard bijgeleverd wordt.
Ik ga er van uit dat de winkel waar je die tv kocht de brillen wel heeft, anders is het een grote flater van die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
xon schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:04:
[...]

Daar heb je toch geen wifi stick voor nodig, dat kan toch ook gewoon via een UTP kabel in de Ethernet (LAN) aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:13:
Voor de 3D liefhebbers gaat Samsung iedereen nu toch waarschuwen voor het gebruik van de 3D techniek :)

Klik hier
Tja is hetzelfde verhaal als in het begin van de game tijdperk met de shooter games. Hier stond staat mischien nog steeds een waarschuwing op dat je een epileptische aanvallen kan krijgen en misselijk kan worden etc.

Dit is gewoon indekken tegen evt schade claims. In amerika is dit vrij normaal want daar moet je echt alles specifiek definieren.

"vb. van het verhaal van een schade claim tegen mcdonalds omdat de koffie warmer was dan 80 graden en een vrouw zich hier aan had verbrand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Waarom geen samsung plasma 3d kopen?

Zie hier bij wehkamp: http://www.wehkamp.nl/bee...bwLCjC7wEwybwLCjC7wEwybwL

Stukken goedkoper. Heb ze op internet al voor 1499 gezien. En maar 3,6 cm dik

Ik zie alleen nergens reviews...
De plasma zal voor de 3d lijkt mij alleen maar beter zijn. Bekijk maar de reviews van de panasonic plasma tv...
Iemand argumenten om deze wel of niet te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

speedhaste schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:16:
[...]

Daar heb je toch geen wifi stick voor nodig, dat kan toch ook gewoon via een UTP kabel in de Ethernet (LAN) aansluiting.
ja dat kan ook..ik haat kabels dus was aanname van moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag die plasma serie inderdaad zien. De B850 was al een top serie en schijnt dat de nieuwe plasma nog betere zwart waardes hebben. Ik vindt wel dat de leveringen van de schermen erg langzaam gaat. Veel onduidelijkheid vanuit Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m_ark schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:50:

De plasma zal voor de 3d lijkt mij alleen maar beter zijn. Bekijk maar de reviews van de panasonic plasma tv...
Korte gebruiker review op best buy kunnen vinden. Zou er niet teveel waarde aan hechten, maar de gebruiker geeft wel aan dat het 3D effect stukken beter is dan de LCD varianten van Samsung.

"Last week I get my new Samsung tv, the picture is very clear and crisp.
The sound is not too good , but works.
Yesterday I bought the 3 D dvd player and the glasess ( The dvd player in one store and the glasess in another) just to get the combo before may 1st, and let me tell you something, the 3D movie that is coming with the dvd player you even can touch the actors , the 3D is unvelivable , but this is because is a PLASMA TV , the LED LCD are not even close to this TV, you can wacth 3D from any angle or resting lay in a sofa and you never will lose the 3D effect ( you can not do that in a LCD LED TV)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De C9000 series schijn je wel te kunnen ophangen. De voet, waar de elektronica inzit, kun je naar achter klappen.Of de TV vervolgens aan de voet zelf, of aan een beugel hangt is niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4

Het is qua prijs heel interessant inderdaad. Vind het persoonlijk zo jammer dat hij enkel vanaf 50 inch verkrijgbaar is want dat is voor mij simpelweg op een studentenkamer te groot. Hierdoor ga ik zelf hoogstwaarschijnlijk voor een 3d Philips zodra die uitkomen omdat die ook in 32 en 37 inch formaten beschikbaar komen (samsung 3d lcd vanaf 40 inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:57:

Nice laat je ff weten hoe hij is als je hem binnen hebt?

1. zover ik hoor niet..

2. o.a. hier:
http://www.coolsound.nl/search/?q=3d+bril&cat_id=0

3. Deze werkt op je nieuwe tv en is o.a. hier verkrijgbaar: http://www.coolsound.nl/p..._screen_afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15

Zier er interessant uit deze tv, alleen is het stroomverbruik wel vrij hoog.
Op de meeste sites met info word dan ook niets gezegd over het stroomverbruik buiten de standby stand van 0,2 W

Via de duitse Samsung site kwam ik er achter dat hij het volgende verbruikt:

Maximaal Stroomverbruik 500 W
Stroomverbruik (IEC 62087 Edition 2) 245 W
Stroomverbruik in Energie spaarmodus 190 W

Hoeveel het werkelijke gemiddelde stroomverbruik is nog niet kunnen achterhalen maar ik schat dat het zo'n 350 - 400 W zal zijn wat aanzienlijk meer is dan de LCD LED varianten. Als je echter naar de aanschaf prijs kijkt is de plasma iig wel veel gunstiger.

Het maakt de keuzes er niet makkelijker voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
speedhaste schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:06:
[...]

Zier er interessant uit deze tv, alleen is het stroomverbruik wel vrij hoog.
Op de meeste sites met info word dan ook niets gezegd over het stroomverbruik buiten de standby stand van 0,2 W

Via de duitse Samsung site kwam ik er achter dat hij het volgende verbruikt:

Maximaal Stroomverbruik 500 W
Stroomverbruik (IEC 62087 Edition 2) 245 W
Stroomverbruik in Energie spaarmodus 190 W

Hoeveel het werkelijke gemiddelde stroomverbruik is nog niet kunnen achterhalen maar ik schat dat het zo'n 350 - 400 W zal zijn wat aanzienlijk meer is dan de LCD LED varianten. Als je echter naar de aanschaf prijs kijkt is de plasma iig wel veel gunstiger.

Het maakt de keuzes er niet makkelijker voor mij op.
Voor mij ook zeer zeker niet. Maar ik heb het idee dat de 3d beter zal werken op een plasma scherm. Alleen het formaat... Ik zat eerst aan een 42 inch scherm te denken. Toen maar naar de 46 omdat de led 40 of 46 inch had. En nu misschien de 50 inch...

Iemand deze plasma al in een winkel zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Ik denk dat ik er al overuit ben of ik een led of plasma ga kopen... Ik ga voor de plasma (denk ik 8) )

Ik ben redelijk overtuigd na het bekijken van dit filmpje... Check de kleuren van de samsung led tv´s, wanneer je er niet recht voor zit!

Filmpje: http://www.i4u.com/article31950.html

[ Voor 6% gewijzigd door m_ark op 20-04-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m_ark schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:58:
Ik denk dat ik er al overuit ben of ik een led of plasma ga kopen... Ik ga voor de plasma (denk ik 8) )

Ik ben redelijk overtuigd na het bekijken van dit filmpje... Check de kleuren van de samsung led tv´s, wanneer je er niet recht voor zit!

yep de eerste 1000 uren de panasonic 3d zal het beste beeld geven daarna word de zwart waarde minder zoals de grijze vlekken die je bij de samsung ziet. Als je bij panasonc hier over aanklopt dan zeggen ze heel netjes dat ze daar over niks kunnen zeggen door legalen redenen.
( http://www.youtube.com/watch?v=BmK5yT1izRg 1.45 sec )

Ik heb de samsung gezien en zag geen dubbel beeld met de bril op, ook de reden om te gaan liggen bij een film kijken is geen reden, dan kijk je deze toch in 2d dan heb je ook geen last van die bril als je met je hoofd op een kussen ligt.

De perfecte tv bestaat niet en beide technieken hebben voor en nadelen, ieder moet maar kijken hoe hij de tv het meest gebruikt en daar van uitgaan met uitkiezen van zijn tv.

Voor mij zal het lcd worden, zal veel statische beelden hebben ( gamming ), komt in de slaapkamer dus lcd produceert minder warmte en van kijkhoek geen last want zit er recht voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:46
Op de C9000 zitten er knoppen aan de voet.
Betekend dit dat je het niet kan ophangen?
Want staand past het niet bepaald bij mijn woonkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:21:
[...]

Voor mij zal het lcd worden, zal veel statische beelden hebben ( gamming ), komt in de slaapkamer dus lcd produceert minder warmte en van kijkhoek geen last want zit er recht voor.
Wat bedoel je met statische beelden? En met gamming bedoel je gaming neem ik aan.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=gamming :)

Is lcd beter geschikt om te gamen? Ben ook erg aan het twijfelen tussen die Panasonic plasma of de C8700...
Maar als de zwartwaarde echt zo snel achteruit gaat bij plasma... 1000 uur, das een jaar voor een gemiddeld huishouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kx22 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:20:
Op de C9000 zitten er knoppen aan de voet.
Betekend dit dat je het niet kan ophangen?
Want staand past het niet bepaald bij mijn woonkamer...
Hier staat dat de voet tevens dienst doet als wall mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:13:
[...]

Wat bedoel je met statische beelden? En met gamming bedoel je gaming neem ik aan.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=gamming :)

Is lcd beter geschikt om te gamen? Ben ook erg aan het twijfelen tussen die Panasonic plasma of de C8700...
Maar als de zwartwaarde echt zo snel achteruit gaat bij plasma... 1000 uur, das een jaar voor een gemiddeld huishouden?
Sorry ik mix de hele dag 4 talen en raak snel in de war met grammatica op dit moment :P

Ik bedoel static, stil staande beelden zoals de hud en ook also ik in slaap val voor de tv, gebeurd nog al eens, dan blijft de dvd of bd menu enige tijd in beeld, dit is voor een plasma niet echt goed.

Of een lcd beter is voor gaming, nee eigenlijk niet, ik doel hier op de inputlag, deze is op een plasma bijna nihil maar aan de andere kant een plasma heeft problemen met inbranden van stil staande beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Panasonic heeft (volgens diverse fora/tests) geen last van inbranden. Bij de oudere modellen wil IR (image retention) nog wel eens voorkomen, maar is dat geen permanente situatie.
De Samsung plasma's van vorig jaar kende nog wel de nodige klachten over inbranden (wel permanent). Samsung heeft beloofd dat de nieuwe plasma's op dit vlak duidelijke verbeteringen zou kennen.
LCD tv's (CCFL of LED) zouden eigenlijk geen last meer mogen hebben van inbranden. Het zou LCD ook ongeschikt maken om als techniek te gebruiken in computer beeldschermen.

Ik ben wel benieuwd naar (vergelijkende) tests van de C8700, met name in vergelijking tot de C7700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
De nieuwe plasma van Samsung heeft nu ook screen burn protection. Dus ik neem aan dat het tot een minimum wordt beperkt. Wat mij denk ik over de streep gaat trekken is toch echt de prijs. De led is toch 1000 euro duurder.
Maar wat ook zeker meespeeld is dat bij de 3d van de plasma je er niet recht voor hoeft te gaan zitten. En dat je bij een plasma een goed/scherp zicht blijft houden bij een breede kijkhoek, ook bij de 3d. En dat ik regelmatig lees dat de 3d beter uitkomt op een plasma...

Zou graag deze tv live willen bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe UE46C9000 staat op de site van Samsung.

Wat me opviel bij de specificaties was dat er bij 3D glasses NEE staat!!!!
Nee??? Uh ja toch en wel 2 dacht ik!
Of heb ik het mis?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daneel schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:19:
Panasonic heeft (volgens diverse fora/tests) geen last van inbranden. Bij de oudere modellen wil IR (image retention) nog wel eens voorkomen, maar is dat geen permanente situatie.
De Samsung plasma's van vorig jaar kende nog wel de nodige klachten over inbranden (wel permanent). Samsung heeft beloofd dat de nieuwe plasma's op dit vlak duidelijke verbeteringen zou kennen.
LCD tv's (CCFL of LED) zouden eigenlijk geen last meer mogen hebben van inbranden. Het zou LCD ook ongeschikt maken om als techniek te gebruiken in computer beeldschermen.

Ik ben wel benieuwd naar (vergelijkende) tests van de C8700, met name in vergelijking tot de C7700.
In the youtube link die ik een paar postings terug heb geplaatst word over IR van de 2009 modellen gevraagd en panasonic gaf als antwoord dat voor legalen redenen dat niets over kon zeggen.
Ik had een 42G15 en heb deze na 3 maanden weer verkocht, beeld was goed maar te veel kleine dingen die niet in orde waren zoals IFC niet werkte, het beeld was schokkerig zodra de het beeld horizontaal bewoog en er een beetje achtergrond was. Dit was bij mij sony 40WE5 niet het geval, ik had een streep in beeld doordat ik een dvd menu 10 minuten liet staan en logos van een aantal zenders waren ook nog te zien. Dit was geen inbranding maar image retencions, zodra je een ext bron zwart beeld kwamen al deze imperfectheden te zien. Die streep zag ik weken lang door normal tv kijken bij lichte beelden.
Nee plasma is het voor mij niet, echt een beeld dat erg goed is mar je moet altijd op eieren lopen en daar heb ik geen zin meer in dus heb deze G15 verkocht.

Nu zit ik te kijken naar een samsung, sony of philips lcd en als het even kan toch ook 3D ready. Na het zien van die samsungs demo wil ik deze optie toch wel hebben, niet direct voor films maar zodra de ps3 3D upgrade krijgt en de 3D spelen er zijn denk ik dat het leuk is om 3D te hebben.

Nu had ik gelezen dat de sony 3D brillen het maar 24 uur op die baterij uithoud, een beetje weinig eigenlijk. ik weet niet of philips of sony ook een oplaadbare zoals samsung heeft op de markt brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kijkhoek van het filmpje waarbij het echt grijs is nou niet bepaald de hoek waarin ik films kijk. En de panasonic plasma schijnt nog steeds het zwart waarde probleem te hebben maar dan in mindere mate. Maar er wordt weer niet gezegd hoeveel dat nu is geworden want de 2009 modellen met hun 1000 branduren is natuurlijk niks. Panasonic stond hoog op mijn lijst als nieuwe televisie maar na het lezen over de zwart waarde die erg snel minder wordt heb ik deze geschrapt van de lijst. Dat je bij samsung 3d niet op je zij kan liggen is dan jammer maar is voor mij geen bezwaar als ik een film in 3D kijk dan zit ik toch het liefst om er maximaal van te kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:34:
[...]

De kijkhoek van het filmpje waarbij het echt grijs is nou niet bepaald de hoek waarin ik films kijk. En de panasonic plasma schijnt nog steeds het zwart waarde probleem te hebben maar dan in mindere mate. Maar er wordt weer niet gezegd hoeveel dat nu is geworden want de 2009 modellen met hun 1000 branduren is natuurlijk niks. Panasonic stond hoog op mijn lijst als nieuwe televisie maar na het lezen over de zwart waarde die erg snel minder wordt heb ik deze geschrapt van de lijst. Dat je bij samsung 3d niet op je zij kan liggen is dan jammer maar is voor mij geen bezwaar als ik een film in 3D kijk dan zit ik toch het liefst om er maximaal van te kunnen genieten.
Zo denk ik er ook over, ben er alleen nog niet helemaal over uit welke grote ik moet gaan, 52'' zou volgens mij de beste maat zijn 46'' een beetje aan de kleine kant en 55'' een beetje te groot bij 2.30-2.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
keepitfrosty schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:34:
[...]

Ik ga bij een 3d film er ook niet bij liggen... Maar ik zit te twijfelen om de kijkhoek. Je moet bij de led er recht voor zitten. Bij de plasma kan dat ook schuin. Als je met 5 man zit kan je er niet allemaal recht voor zitten...
Maar ik zal van het weekend wel even een bezoekje brengen aan een zaak met de led, om nogmaals te bekijken of het echt zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 02:17:
De nieuwe UE46C9000 staat op de site van Samsung.

Wat me opviel bij de specificaties was dat er bij 3D glasses NEE staat!!!!
Nee??? Uh ja toch en wel 2 dacht ik!
Of heb ik het mis?
wat vaag dat deze nu al op de site staat terwijl de enige 3d led tv die enigzins verkrijgbaar is op dit moment (c7700) er nog niet op staat.. 8)7

dacht zelf dat er ook 2 brilletjes meegeleverd zouden gaan worden.. helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Vanavond ga ik naar een showcase van Samsung 3D, hebben jullie nog specifieke vragen? Wellicht als ik tijd heb kan ik ze daar even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Neefdave schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:15:
Vanavond ga ik naar een showcase van Samsung 3D, hebben jullie nog specifieke vragen? Wellicht als ik tijd heb kan ik ze daar even vragen.
Als je wil.. :

1. adviesprijzen c9000 serie?
2. 32 inch c8700 ook 3d ondersteuning?
3. komen er nog kleinere formaten 3d led tv's? (onder de 40 inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Neefdave,

waar is die showcase? En is die toegankelijk voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw1973
  • Laatst online: 08-05-2023
hoi neefdave,

ik heb vandaag de 55c7700 gezien bij Correct.
echt heel erg mooi.
de vraag wanneer de 55c8700 kwam, konden ze niet beantwoorden.
misschien wil jij het vragen vanavond.

en tja misschien dat je ons morgen kan vertellen of er kwalitatief verschil in beeld is tussen de 7700 en 8700?
hier ben ik echt benieuwd naar. is dat de meerprijs waard?

alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altezzaSienlaai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-05 15:41
Omdat ik een nieuwe woning heb gekocht ben ik ook op zoek naar een nieuw tv.
Ik heb gekeken naar de 46" van samsung en heb toch liever iets groters, dus ben ik van plan een 55" te halen. Wou eerst gaan voor een 3d led tv, maar vrienden van mij vertellen mij dat ik beter kan wachten totdat de ontwikkeling van 3d verder is, en adviseren mij om nu gewoon een led tv te gaan halen. Iemand die me wat tips kan geven of 3400 euro uitgeven aan een 3d led tv dat nog in ontwikkeling is, of 2400 euro uitgeven aan een led tv uitgeven dat al verder is ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben vandaag nog eens bij de media markt geweest en heb het verschijnsel op het filmpje geprobeerd.
Ik kan je zeggen dat het beeld iets donkerder wordt maar je ziet nog steeds de diepte en het beeld.
Dus wat ze in het filmpje laten zien is waar maar als je de bril op hebt zie je nog steeds het beeld en de diepte.
Dus het filmpje (persoon) is wat panasonic gericht dunkt me.

Verder de inkijkhoek tja oke, maar zit je echt vanaf zo'n hoek tv te kijken denk ik niet.
Ik vind zelf dat de inkijk hoek oke is, je hoeft er niet kaars recht voor te zitten zoals er hier soms beweert wordt. een normale afwijking heb je nog steeds het 3d effect.

Verder het crossfading (of zo) heb ik gezien. Maar storend is het niet. Je moet echt opletten om het te zien, en het is niet altijd aanwezig en ook niet overal. Ik verwacht dat de 8700 er minder last van heeft omdat deze werkt met 200Hz ipv 100Hz van de 7700.

7700 en 8700 zijn alle 2 200Hz. foutje sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
altezzaSienlaai schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:32:
Ik heb gekeken naar de 46" van samsung en heb toch liever iets groters, dus ben ik van plan een 55" te halen. Wou eerst gaan voor een 3d led tv, maar vrienden van mij vertellen mij dat ik beter kan wachten totdat de ontwikkeling van 3d verder is, en adviseren mij om nu gewoon een led tv te gaan halen. Iemand die me wat tips kan geven of 3400 euro uitgeven aan een 3d led tv dat nog in ontwikkeling is, of 2400 euro uitgeven aan een led tv uitgeven dat al verder is ontwikkeld.
voor die €3400 heb je dezelfde verontwikkelde led-tv als voor die €2400 maar dan zit er ondersteuning voor 3d op. Persoonlijk vind ik de 3d functie nu al prima werken, maar je kunt het beste gewoon eens langs de dichtstbijzijnde mediamarkt of saturn en het eens proberen.

Overigens heb je ook nog de full-led tv's met local dimming die sowieso een veel beter beeld zouden moeten geven. Deze maakt Samsung echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:51:
[...]
Ik verwacht dat de 8700 er minder last van heeft omdat deze werkt met 200Hz ipv 100Hz van de 7700.
De C7700 heeft 200Hz, trouwens (240 om precies te zijn, zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jw1973 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:43:
[...]

hoi neefdave,

ik heb vandaag de 55c7700 gezien bij Correct.
echt heel erg mooi.
de vraag wanneer de 55c8700 kwam, konden ze niet beantwoorden.
misschien wil jij het vragen vanavond.

en tja misschien dat je ons morgen kan vertellen of er kwalitatief verschil in beeld is tussen de 7700 en 8700?
hier ben ik echt benieuwd naar. is dat de meerprijs waard?

alvast bedank
Zeker wel verschil in beeld tussen 7700 en 8700. 8700 heeft precision edge dimming wat zorgt voor betere zwartwaardes. Ook het flashlighting probleem schijnt bij de 8700 niet aanwezig te zijn (bij donkere beelden gaan de lampen wat aan en uit knipperen) Ook clouding is bij de 8700 veel minder (grijze ongelijke vlekken bij donkere scenes door de led lampen). tevens de leds zijn erg duidelijk te zien in de hoeken, ook dit is stukken minder bij de 8700. 8700 betere keus imho. 7700 teveel minpunten die je pas gaat zien wanneer je het scherm thuis hebt staan in een normale lichtomgeving of donkere omgeving. Dit ga je niet zien wanneer je in de mediamarkt staat met hun TL verlichting erboven. Tevens draaien ze een demo waar je amper donkere scenes ziet. 8700 is ook niet perfect maar kwalitatief wel beter dan 7700

Acties:
  • 0 Henk 'm!
altezzaSienlaai schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:32:
qua led ontwikkeling zal je geen verschil hebben. Dus de tv van 2400 is niet verder ontwikkeld dan de 3d led tv. Het is alleen het 3D gedeelte wat nog in de kinderschoenen staat. En je betaalt geen 1000 euro meer voor alleen de 3D functie. 3D functie zelf kost misschien 200 - 300 euro bovenop de prijs. Waarschijnlijk knalt de 3D Led tv qua PQ de 2400 led tv eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Igor4 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 07:42:
[...]

voor die €3400 heb je dezelfde verontwikkelde led-tv als voor die €2400 maar dan zit er ondersteuning voor 3d op. Persoonlijk vind ik de 3d functie nu al prima werken, maar je kunt het beste gewoon eens langs de dichtstbijzijnde mediamarkt of saturn en het eens proberen.

Overigens heb je ook nog de full-led tv's met local dimming die sowieso een veel beter beeld zouden moeten geven. Deze maakt Samsung echter niet.
Heeft samsung wel maar is nooit in Nederland uitgekomen. Ik dacht de B8500 was local dimming. Was qua zwartwaarden veel beter dan de 8700 alleen wat wel wat last van halo effect om plaatjes op een zwarte achtergrond, maar schijnen veel local dimming sets wat last van te hebben vanwege het beperkte aantal led sectoren achter het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:51:
[...]

ben vandaag nog eens bij de media markt geweest en heb het verschijnsel op het filmpje geprobeerd.
Ik kan je zeggen dat het beeld iets donkerder wordt maar je ziet nog steeds de diepte en het beeld.
Dus wat ze in het filmpje laten zien is waar maar als je de bril op hebt zie je nog steeds het beeld en de diepte.
Dus het filmpje (persoon) is wat panasonic gericht dunkt me.

Verder de inkijkhoek tja oke, maar zit je echt vanaf zo'n hoek tv te kijken denk ik niet.
Ik vind zelf dat de inkijk hoek oke is, je hoeft er niet kaars recht voor te zitten zoals er hier soms beweert wordt. een normale afwijking heb je nog steeds het 3d effect.

Verder het crossfading (of zo) heb ik gezien. Maar storend is het niet. Je moet echt opletten om het te zien, en het is niet altijd aanwezig en ook niet overal. Ik verwacht dat de 8700 er minder last van heeft omdat deze werkt met 200Hz ipv 100Hz van de 7700.
Top van je dat je even ben wezen kijken... Na die negatieve berichten over de plasma ben ik toch weer aan het twijfelen... 50 inch plasma met 3d of de 46 inch led van de 8700 serie... Zucht...
Pagina: 1 2 ... 45 Laatste