Hey hallo, ik dacht dat jullie misschien wel een user review wilde horen van de 7700

Ik heb afgelopen week namelijk een Samsung UE55C7700 gekocht. Is woensdag geleverd en ben de laatste 2 dagen alles een beetje uit aan het testen. Ik heb de laatste 2 jaar de Samsung LE52A656 gehad en daar was ik helemaal tevreden over. Dit is dus ook mijn eerste LED TV.
Zwartkleuren / clouding / flashlighting
Hoewel plasma TV's een stuk goedkoper zijn heb ik toch voor een LCD gekozen omdat ik mijn TV zeer vaak als PC monitor gebruik. Ik ben niet iemand die snel zeikt over wanneer zwart niet helemaal zwart is of wanneer er minimale clouding/flashlighting te zien is tijdens volledig zwarte beelden. De 7700 heeft namelijk wel last van clouding en flashlighting wanneer het beeld helemaal 'zwart' is. Ik lees dat alle LED's er last van zouden moeten hebben maar ik vind het niet storend, voornamelijk omdat het beeld gewoon zelden helemaal zwart is. Wanneer er een logo of tekst ergens op de TV staat is het minder erg of helemaal niet aanwezig. Ook de instellingen maken een groot verschil. Natuurlijk ga ik de komende week nog een hoop testen maar tot nu toe ben ik dik tevreden.
3D
Het is heel moeilijk om te zeggen of de 3D goed of slecht is. Dat komt omdat de 3D kwaliteit enorm veel kan verschillen per video, ik weet niet zeker of het dan aan de video ligt, aan de samsung 3D software of dat dit een probleem is wat alle TV's gaan krijgen. Ik heb een sterk vermoeden dat als het 3D effect gewoon goed is geproduceerd (bv. monsters vs aliens) dan werkt het 3D effect gewoon zeer goed en is het ook geweldig. Crosstalk heb ik niet gezien, maar de trailer die ik gevonden heb kapt er halverwege mee dus ik hoop nog een keer de hele trailer te kunnen kijken.
2D -> 3D
Ik heb al een tijdje lang Nvidia's 3D Vision voor op de PC en via 3Dfier is 2D->3D conversion op de PC al langer mogelijk. Het 2D->3D effect op de samsung lijkt in eerste opzicht beter dan 3Dfier. Je hebt 10 sterktes waarop je de conversie kan instellen. Vreemd genoeg heb ik nauwelijks of geen crosstalk gezien, wat voor 2D->3D conversie enorm goed is (vergeleken met 3Dfier bv.). Het 3D effect verschilt enorm en of het leuk is om sommige 2D films/games in 2D->3D te spelen moet nog blijken. Ik heb tot nu toe 2 spellen getest, Battlefield Bad Company 2 op de xbox 360 gaf een enorm mooi 3D effect, het lijkt bijna echt 3D maar het effect was wel erg vermoeiend/zwaar op de ogen. Het spel kreeg een mooie diepte maar toch was het niet helemaal lekker spelen. Misschien als ik het 3D effect lager zet dat het beter zou gaan. Het andere spel wat ik getest heb is FFXIII op de ps3. Het 3D effect was hier minder goed zichtbaar, er zit namelijk al een enorm diepte gevoel in de TV zonder enige 3D modus dus het extra 3D effect leek niet veel toe te voegen aan de game. Wat me wel weer opviel was dat ik totaal geen crosstalk zag.
Tot nu toe ben ik helemaal tevreden met deze TV. De 8700 zou minder last hebben van clouding/flashlighting maar ik weet niet hoeveel. Mocht het helemaal weg zijn bij de 8700 dan is het denk ik de extra 200 wel waard. Mocht het alleen iets minder zijn dan denk ik niet. Maar dat is mijn persoonlijke mening, ik weet dat veel mensen over de 8700 en 7700 zitten te twijfelen.
Laatste wat ik nog even wil vermelden is dat het mij enorm opvalt dat deze TV erg veel diepte heeft (zonder enige 3D modus ingeschakelt), het geeft een soort van klein 3D effect. Ik weet niet of dit normaal is voor LED TV's of dat het iets nieuws is voor deze samsungs maar ik vind het echt prachtig.