Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:12:
[...]

Bij de winkel gekeken naar bovenstaand probleem. Hun toestellen hebben dit ook. Ik geloof niet dat het bij mij thuis erger is dan daar, maar dat is in een verlichte winkel lastig te beoordelen. Ook de d8000 gecontroleerd en daarbij hetzelfde verhaal. Winkel geeft nu aan dat het product binnen de specificaties van samsung valt en niets kan doen, terwijl de monteur het eerder met me eens was dat het niet goed is. Maar eens gaan beraden wat mijn juridische positie is, aangezien het product niet voldoet aan de verwachtingen bij aankoop van dit aangeprezen high-end toestel. Iemand al meer met dit bijltje gehakt?
Uiteraard moet je helemaal zelf weten wat je doet, ik kon mij aan mijn vorige toestel er ook aan ergeren maar heb het voor lief genomen, dit toestel kan ik het heel weinig tot bijna niet aan zien maargoed als er momenteel niks beters is waarom zou je er dan moeilijk over doen? het is helemaal je eigen keuze ik vraag het alleen maar. anders moet je toch misschien over op plasma maar die zou ook weer zijn eigen nadelen hebben. de perfecte TV bestaat gewoon niet.

Vroeger hoorde je ook niemand over hun oude dikke beeldbuis maar tegenwoordig klaagt iedereen over elk klein puntje misschien is het meer een luxe probleem (myself included)

P.S ik heb laatst nog toevallig bij een kennis op zo een oude beeldbuis gekeken en die had ook die strepen door het beeld, LCD TV's en LED Tv's ook allebei, Plasma kan ik niet beoordelen want dat zie ik eigenlijk nergens. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Reiben schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:53:
Kijk eens wat die prutsers van de Consumentenbond met het plaatje van de UE46D8000 hebben gedaan!

[afbeelding]
Volgens mij hebben ze dat ding nog niet eens getest. Dan zie je toch meteen dat ie er heel anders uitzag?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:25:
[...]

Hier idem op de 46d7000. Monteur van de winkel is reeds geweest en die zag het ook. Ik kan het met bv een 25% of 50% gray screen direct zichtbaar maken. Tijdens tv kijken is het storend bij voetbal en camerapanning bij lichte achtergronden. Moet komend week-end even bij de verkopende winkel langs om samen te bekijken of het bij hun toestellen ook is, maw is het met een nieuw paneel opgelost of is het structureel bij dit type.
Lijkt me een heel goede manier van testen. Ik krijg binnenkort de 40D7000 en ben dus ook geïnteresseerd in deze test.
Is zo'n gray screen vanuit het menu op te roepen, zit het ergens anders of heb je het op een andere manier gedaan? Dank alvast voor je moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:45
eivissa100 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:18:
[...]

Lijkt me een heel goede manier van testen. Ik krijg binnenkort de 40D7000 en ben dus ook geïnteresseerd in deze test.
Is zo'n gray screen vanuit het menu op te roepen, zit het ergens anders of heb je het op een andere manier gedaan? Dank alvast voor je moeite.
Als je de AVS HD 709 mp4 download (zie eerder in dit topic) zitten er in de folder ColorHCFR Fields\25% Grayscale verschillende fullscreen grayscales (25/50/75/100%). Afspelen met willekeurige mediaplayer en je zou het moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
D-TECH schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:39:
[...]

Volgens mij hebben ze dat ding nog niet eens getest. Dan zie je toch meteen dat ie er heel anders uitzag?

8)7
Hij ziet er toch echt zo uit. Ze hadden waarschijnlijk alleen foto's van de TV's zonder beeld erop (dus TV in uit-stand) en bij de opmaak van het blad hebben ze in iedere TV gewoon hetzelfde plaatje geplakt, maar bij de 46D8000 geen rekening gehouden met de dunne rand. Het is nu dus eigenlijk gewoon een niet-fullscreen beeld wat je ziet, waardoor het lijkt alsof deze TV net zoals de andere TV's een dikke rand heeft. Wel slordig, want die dunne rand is nu juist waar veel mensen voor vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:11:
[...]

Ik had die je standaard bij de TV kreeg, weet het typenummer niet meer heb ze verkocht omdat ze na 3 of 4x kijken al leeg waren, ga niet iedere week nieuwe batterijen aanschaffen
Dat loop ik al vanaf het begin te roepen, de brillen kunnen niet uit blijven continue aan, of je moet 50 uur achter elkaar film kijken.

Ga je dus een nieuwe tv aanschaffen zeg dan tegen de dealer, hoeveel korting je krijgt als ze de brillen met batterij er niet bij hoeven te geven.

Ben tot nog toe tevreden over de brillen wat je kunt opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:09

Wildfire

Joy to the world!

sverzijl schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:43:
[...]

Hij ziet er toch echt zo uit. Ze hadden waarschijnlijk alleen foto's van de TV's zonder beeld erop (dus TV in uit-stand) en bij de opmaak van het blad hebben ze in iedere TV gewoon hetzelfde plaatje geplakt, maar bij de 46D8000 geen rekening gehouden met de dunne rand. Het is nu dus eigenlijk gewoon een niet-fullscreen beeld wat je ziet, waardoor het lijkt alsof deze TV net zoals de andere TV's een dikke rand heeft. Wel slordig, want die dunne rand is nu juist waar veel mensen voor vallen.
Als iemand die een UE46D8000 heeft: zoals die pic van de Consumentenbond ziet de TV er dus NIET uit. De UE46D8000 heeft een dunne zilveren rand, met een niet-opgerekte 4:3 uitzending zou je aan de bovenkant dus het beeld rechtstreeks op de dunne zilveren rand zien aansluiten wat in de verste verte niet zo'n dikke rand oplevert als op dit plaatje.

En dat plaatje plakken wat je noemt... raar plaatje wat ze dan plakken, dat plaatje heeft dan aan alle kante fikse zwarte balken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik kan niet vinden dat er al iets dergelijks voor de D6500 serie is gepost....

Maar ik vond dit op avforums, kalibratie voor de D6500 (D6530) in dit geval:

Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachments/lcd-led-lcd-tvs/257748d1313398984-samsung-d6530-series-led-part-2-image-2993291712.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Wildfire schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:38:
[...]

Als iemand die een UE46D8000 heeft: zoals die pic van de Consumentenbond ziet de TV er dus NIET uit. De UE46D8000 heeft een dunne zilveren rand
Kijk dan toch nog maar eens echt goed naar de geposte pagina en denk die man met boot even weg. Dan zie je duidelijk dat het toch echt een xxD8000 is met zilveren rand en bijbehorende voet van de D7000/D8000.
En dat plaatje plakken wat je noemt... raar plaatje wat ze dan plakken, dat plaatje heeft dan aan alle kante fikse zwarte balken.
Ja duh, dat is het hele punt :) Daar zijn ze nu juist de fout in gegaan zoals ik al zei. Afdeling opmaak heeft het plaatje 'man met boot' waarschijnlijk zover verkleind in de TV geplakt zodat het nu een TV lijkt met dikke balken. Ze hebben echt geen foto gemaakt van de TV met daarin het beeld 'man met boot', maar dit is er later (en in dit geval dus verkeerd) ingeplakt.

Maar goed, lekker belangrijk verder, of ga jij echt af op recensies van een blad als de consumentenbond, waar het aanwezig zijn van een NL handleiding belangrijker is dan de daadwerkelijke kwaliteit van een produkt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Ach, de Consumentenbond vaar ik blind op. Dat wil zeggen, dat ik geen enkele waarde hecht aan hun oordeel over elektronica van wat voor aard dan ook. :+

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb een vraag over de PVR functie op de 55D8000.

Kun je - na het aansluiten van een externe hdd op de USB HDD poort - programma's opnemen als de tv uit staat of schakelt de tv zichzelf aan en na de opname weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:07
SalimRMAF schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:20:
-Samsung D6*** varianten kunnen GEEN 3D FullHD produceren.
...
Samsung Duitsland is kennelijk zover dat ze hierom € 150 cashback geven.

vanaf 5e post van Tingltanglferdi <-- klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 07-10 22:54
floesh schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:23:
Ik heb een vraag over de PVR functie op de 55D8000.

Kun je - na het aansluiten van een externe hdd op de USB HDD poort - programma's opnemen als de tv uit staat of schakelt de tv zichzelf aan en na de opname weer uit?
GerCor in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:15

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is eerngister weer een nieuwe Firmware online gezet voor de D8000, maar er staat 1018,1 bij (Die had ik vorige week al geinstalleerd) is dit weer een foutje in de naam of is het echt 1018.1?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
  • Laatst online: 17-12-2022
quote]GerCor schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:36:
[...]

[/quote]

Bedankt voor je snelle reactie GerCor.
Hoe werkt dit dan precies, want de externe HDD heeft toch voeding nodig vanuit de USB HDD poort of levert deze ook voldoende stroom als de tv uit staat?

[ Voor 32% gewijzigd door Floesh op 30-10-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
Oplichterij / Fraude Samsung 3D Full-HD, HD-halve, kwart-HD?
is dat alleen voor de D.6... serie of ook voor de 7 en 8 series of kunnen we nog meer lijken uit de kast van Samsung verwachten> :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:51:
Er is eerngister weer een nieuwe Firmware online gezet, maar er staat 1018,1 bij (Die had ik vorige week al geinstalleerd) is dit weer een foutje in de naam of is het echt 1018.1?
T-GASDEUC-1015.1 is de nieuwste volgens de samsung.nl website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wat? Geen 3DFullHD?

Lekker dan... kunnen we in Nederland als eigenaar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:08:
[...]

T-GASDEUC-1015.1 is de nieuwste volgens de samsung.nl website.
Niet voor de D8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:12:
Wat? Geen 3DFullHD?

Lekker dan... kunnen we in Nederland als eigenaar iets mee?
Geld alleen voor de modellen uit de 6000 serie, dus niet de D7000 en D8000

Uiteraard kun je hier iets mee, er stond toch op de doos 3D Full HD, dit heb je niet dus mag je een D7000 Claimen of je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
floesh schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:54:
[...]

[/quote]

Hoe werkt dit dan precies, want de externe HDD heeft toch voeding nodig vanuit de USB HDD poort of levert deze ook voldoende stroom als de tv uit staat?
Ik ben a-technisch. Maar ik zie ook niet direct wat het één met het ander te maken heeft. Ik stel me zo voor dat als ik de Tv opdracht geef de Tv aan te zetten er een relais geschakeld wordt en ik beeld en geluid heb. Voor opnames lijkt me het aanzetten van beeld en geluid niet nodig. Dus wordt de HDD gewoon gevoed met de nodige spanning.

Voorheen, ik heb een C-model waarbij je het Samsung logo kan in- en uitschakelen programmeerde ik een opname, zette de Tv uit en als de Tv ging opnemen werd het logo verlicht. Tv bleef gewoon uit. Nu, gaat tijdens een geprogrammeerde opname de verlichting van de standbystand uit. Zo weet je dus dat er een opname plaatvindt als de Tv uitstaat. Is de opname gereed, dan gaat de standbyverlichting weer aan. Ik heb nu trouwens de logoverlichting altijd uit staan.

offtopic..

Ga straks weer even proberen met logoverlichting aan, maar goed, daar gaat jouw vraag niet over.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
GASDEUC is nooit voor de D8000, maar jij melde niet voor welke tv of voor welke firmware. Je melde slechts een versie nummer. Dus voortaan even beter specifieceren waarom het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:29
breins schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:05:
[...]

Oplichterij / Fraude Samsung 3D Full-HD, HD-halve, kwart-HD?
is dat alleen voor de D.6... serie of ook voor de 7 en 8 series of kunnen we nog meer lijken uit de kast van Samsung verwachten> :(
Schandalig inderdaad!

Ik denk dat er nog veel meer lijken uit de kast komen vallen, t'is tenslotte Samsung waar we het over hebben, een waardeloze, frauduleuze en onbetrouwbare partij die rommel produceert.

Misschien eens contact opnemen met het Hof van Justitie en ze aanklagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
partyondude schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:22:
[...]

Schandalig inderdaad!

Ik denk dat er nog veel meer lijken uit de kast komen vallen, t'is tenslotte Samsung waar we het over hebben, een waardeloze, frauduleuze en onbetrouwbare partij die rommel produceert.

Misschien eens contact opnemen met het Hof van Justitie en ze aanklagen?
ik ben al blij ,iedereen dacht dat ik een trol hier was/ben/ . en voor de 7000 en 8000 mankeert er ook echt te veel aan
voor dat geld Maar verschuilen ze zich achter de specificaties wat nooit stand houd in een rechtszaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik was net niet serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
ik wel kijk maar eens op de Duitse forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Geen behoefte aan. Na 2x ruilen heb ik nu een prima functionerende D7090 waar ik met veel plezier naar kijk. Dan kan ik wel met alle wolven mee gaan huilen hier en er azijn over gaan pissen totdat ik er geel van zie, maar daar schiet ik helemaal niks mee op.

Heb nog wel meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:21:
[...]

GASDEUC is nooit voor de D8000, maar jij melde niet voor welke tv of voor welke firmware. Je melde slechts een versie nummer. Dus voortaan even beter specifieceren waarom het gaat.
Prima zal er in het vervolg op letten, maar jij melde ook slechts het versie nummer :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
floesh schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:54:
[...]
[/quote]
Zoals reeds vermeld, blijft de TV in mijn ogen uit staan alleen het paneel staat niet aan. Het verschil wat je ziet tussen de TV uit en op PVR is dat het rode lampje rechtsonder niet brand, dus staat er dan ook spanning op de USB poort. Dit is dus ook als de TV aanstaat + dat het paneel dan aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breins schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:37:
[...]

ik wel kijk maar eens op de Duitse forums
Bron: een ander forum

slechte tv ever clouding en nog eens clouding ik heb er totaal 3 terug gesteurd en het naak niet uit hoe je hem instel ik ben nu terug naar plasma 3D voor mijn nooit meer een led van samsung

Dus jij hebt niet eens meer een D8000 LED? En dan toch blijven klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
sverzijl schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:37:
[...]

Als je de AVS HD 709 mp4 download (zie eerder in dit topic) zitten er in de folder ColorHCFR Fields\25% Grayscale verschillende fullscreen grayscales (25/50/75/100%). Afspelen met willekeurige mediaplayer en je zou het moeten zien.
Bedankt voor je moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07
Weet iemand of je voor een usb hdd ieder usb hdd kunt gebruiken of een speciale nodig hebt? Kan daar zo niks over vinden.

En weet iemand of je ook kunt opnemen en tegelijkertijd bijvoorbeeld een dvd kan kijken of xboxxen? Ik weet dat je niet tegelijk een andere zender kunt kijken maar hoe zit het met een andere input?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:19:
[...]

slechte tv ever clouding en nog eens clouding ik heb er totaal 3 terug gesteurd en het naak niet uit hoe je hem instel ik ben nu terug naar plasma 3D voor mijn nooit meer een led van samsung

Ja, t'is een aparte kostganger hoor die breins 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:19:
[...]

Graag de link van dat forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:03
FireFoz schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:26:
Weet iemand of je voor een usb hdd ieder usb hdd kunt gebruiken of een speciale nodig hebt? Kan daar zo niks over vinden.

En weet iemand of je ook kunt opnemen en tegelijkertijd bijvoorbeeld een dvd kan kijken of xboxxen? Ik weet dat je niet tegelijk een andere zender kunt kijken maar hoe zit het met een andere input?
Andere imput kan prima, we hebben onze oude HDD recorder met analoog nog,, dus tegelijk analoog kijken + digitaal opnemen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:15:
[...]

Geld alleen voor de modellen uit de 6000 serie, dus niet de D7000 en D8000

Uiteraard kun je hier iets mee, er stond toch op de doos 3D Full HD, dit heb je niet dus mag je een D7000 Claimen of je geld terug.
Ik heb een D6530 dus ik zou aanspraak maken... morgen maar eens proberen contact te krijgen met Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
FireFoz schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:26:

USB schijven moeten geen probleem zijn, al raad Samsung wel een Samsung S2 schijf aan (goh).
Met USB Flash Drives is hij wat kritischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:03:
[...]

Ik heb een D6530 dus ik zou aanspraak maken... morgen maar eens proberen contact te krijgen met Samsung
Dan moet je uiteraard wel testen of die van jou geen FULL HD kan afspelen, het is namelijk niet bij ieder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:44:
[...]

Dan moet je uiteraard wel testen of die van jou geen FULL HD kan afspelen, het is namelijk niet bij ieder model.
Idd.. mijn 55" D6530 heeft het probleem namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik heb 3 dagen geleden een d6500 gekocht en hier staat alleen 3d op de doos, geen full 3d. Ik krijg heel 3d echter nog niet aan de praat omdat mijn onboard videokaart het niet ondersteund, dus kan het nog niet testen. Morgen maar een nieuwe gforce kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:44:
[...]

Uiteraard! Daar was ik me van bewust.

Een andere vraag:

Welke instellingen (beeld) moet mijn mediaplayer hebben voor weergave op de D6530?
Ik heb nu een instellingen van 1080p met 60Hz en 24p Frame Rate Sync.

Klopt die 60hz wel?

[ Voor 26% gewijzigd door ManiacScum op 30-10-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik heb hem op 24 hz, bij sommige films 25 hz. Bij 60 gaat ie haperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
FireFoz schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:15:
Ik heb hem op 24 hz, bij sommige films 25 hz. Bij 60 gaat ie haperen
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MY00 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:59:
[...]

Zoals reeds vermeld, blijft de TV in mijn ogen uit staan alleen het paneel staat niet aan. Het verschil wat je ziet tussen de TV uit en op PVR is dat het rode lampje rechtsonder niet brand, dus staat er dan ook spanning op de USB poort. Dit is dus ook als de TV aanstaat + dat het paneel dan aanstaat.
Je hebt gelijk. Ik heb een Skype camera en die gaat aan (power on) als de Tv de geprogrammeerde opname start. Ook gaat de Samsung logoverlichting aan, standbyverlichting gaat uit. Zelfs ARC op mijn soundbar functioneert (zonder geluid overigens). Alleen het beeldscherm blijft op zwart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de zapsnelheid met een neotion kaartje?
bij ons duurt het echt 4 seconden voor er weer beeld is!!! gewoon niet leuk meer.

Zit er hard aan te denken om een Smith kaartje kopen

Zou het probleem in het kaartje zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:36:
bij ons duurt het echt 4 seconden voor er weer beeld is!!! gewoon niet leuk meer.

Zit er hard aan te denken om een Smith kaartje kopen

Zou het probleem in het kaartje zitten?
Een SMIT verschild het, indien je van 1 naar 2 duurt het 2 seconden. Ga je van 1 naar 17 bijvoorbeel kan het ook gemakkelijk tot 4 seconden duren. Denk dus niet dat het in de het kaartje zit. Zijn er wel genoeg andere problemen welke zouden kunnen voorkomen door de Neotion kaart. Zie elders in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 11:53
frickY schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:20:
[...]

USB schijven moeten geen probleem zijn, al raad Samsung wel een Samsung S2 schijf aan (goh).
Met USB Flash Drives is hij wat kritischer.
Ik heb zelf een USB gevoede 320gb Freecom hdd aan de tv gehangen. Ik was op zoek naar de S2, en die vond ik wel, maar niet meer in zwart, en ik wilde op dát moment een HDD hebben. De freecom lag er ook, is zwart en was 5 euro goedkoper, dus heb ik die aangeschaft.

Werkt perfect :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:21:
[...]

Een SMIT verschild het, indien je van 1 naar 2 duurt het 2 seconden. Ga je van 1 naar 17 bijvoorbeel kan het ook gemakkelijk tot 4 seconden duren. Denk dus niet dat het in de het kaartje zit. Zijn er wel genoeg andere problemen welke zouden kunnen voorkomen door de Neotion kaart. Zie elders in dit topic.
Thnx, heb net een smit besteld.. eens kijken of het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:36:
Die is wel irritant langzaam ja, heb hem zelf ook.
Ik neem het maar voor lief. En in plaats van door de zenders te zappen, scroll ik vaak maar door de guide.

Let er wel op dat je signaalsterkte in orde is (kun je ergens in het menu onder Service vinden). Sinds ik die continue op 100% (t-splitsing weg en nieuwe coax-kabel) heb lijkt het zappen iets vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19
Ik zie hier vaker info voorbij komende betreffende het streamen van MKV (vanuit NAS) naar de TV via DLNA.

Ik heb hier ook problemen mee gehad (46D8000). Ik gebruikte altijd Twonky op mijn Thecus NAS en ik had moeite om überhaupt MKV aan de praat te krijgen (ook na het aanpassen van clients.db). Daarnaast werd mijn clients.db na het rebooten van de NAS weer terug gezet naar de originele waarde (schijnbaar normaal bij de meeste NAS apparaten).

Recentelijk kwam ik op het Thecus forum een 3rd party DLNA module tegen, welke gebaseerd is op TVMobili.

En kijk, gelijk werken al mijn MKV bestanden op mijn TV.

Ondertitels werken door de SRT met mkvcleaver (wat een GUI is voor mkvtoolnix) uit het MKV bestand te halen. Let er dan wel even op ze EXACT dezelfde bestandsnaam te geven als het MKV bestand.

Ben hier ook wel eens de vraag tegen gekomen betreffende het doorsturen van de audio naar een externe receiver. Met zowel Dolby Digital als bij DTS werkt dit. In het audio menu van de Samsung krijg ik alle audio streams die het betreffende bestand bevat correct te zien. Op mijn Onkyo receiver zie ik dan ook dat het "overspringt" naar het correcte formaat nadat ik deze op mijn TV heb aangepast.

[ Voor 16% gewijzigd door SpaceAce op 31-10-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Chaser2600 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:33:
[...]

Idd.. mijn 55" D6530 heeft het probleem namelijk niet
Dat is dan wel bijzonder. Op het Duitse forum bleken alle toestellen uit serie 6 het probleem te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door rindertb op 31-10-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
rindertb schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:20:
[...]

Dat is dan wel bijzonder. Op het Duitse forum bleken alle toestellen uit serie 6 het probleem te hebben.
Ik heb het getest met de files die ook in dat forum worden aangehaald.
Dus op een USB stick gezet en ongeacht of ik 3d mode gebruik of niet, de letters blijven even scherp
Verder heb ik overigens niet getest.. dus wellicht speelt het probleem met een blu-ray wel (hoewel me dat dan ook weer erg sterk lijkt).
Mijn scherm is wel nog niet zo heel lang geleden (enkele weken) vervangen door een nieuwe.. printplaten e.d. zijn toen omgeschroefd.. dus het LCD scherm zelf is splinter nieuw Imoest besteld worden bij Samsung)
Wellicht heeft het daar mee te maken ? Software versie is iig gelijk aan iedere andere D6530

Overigens heb ik alle beeldverbeteraars uitgezet... en verder staan mijn instellingen op movie mode. Backlight staat op 8 (wordt aangepast aan omgevingslicht). Wellicht dat het hier nog mee te maken heeft ?

[ Voor 11% gewijzigd door AP3X op 31-10-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdag mijn Neotion omgeruild voor een Smit i.v.m de melding "gecodeerd signaal" . Het lijkt nu beter , ik heb het signaal niet meer gehad maar de zap snelheid maakt niet uit. Er was toevallig een vertegenwoordiger van Samsung en Samsung onderkent het probleem van "gecodeerd signaal". Er is nu een nieuwe cammodulehouder ontwikkeld die je gratis op kan vragen bij 0900-Samsung. Ik heb dit zelf nog niet gedaan. Ik ga eerst de Smit eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rindertb schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:20:
[...]

Misschien mensen die wat denken te zien of willen zien om mee te lopen met de trend, wellicht vele duitse Breins duplicators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Bij mij blijven programma's als "That 70's Show" in een 4:3 verhouding?
Ik zal er wel enorm overheen kijken... maar hoe in hemelsnaam pas ik dat aan? (of is dat niet aan te passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:00:
Bij mij blijven programma's als "That 70's Show" in een 4:3 verhouding?
Ik zal er wel enorm overheen kijken... maar hoe in hemelsnaam pas ik dat aan? (of is dat niet aan te passen)
Als het een HD zender is klopt het, ligt bij degene die het uitzend, HD kan niet opgerekt worden.
Als het geen HD zender is Menu, Beeld, Schermaanpassing, 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:06:
[...]

Als het een HD zender is klopt het, ligt bij degene die het uitzend, HD kan niet opgerekt worden.
Check, nooit aan gedacht dat het HD zender is.... thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:22

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:06:
[...]

Thanks! Hier liep ik ook wel eens tegen aan, bedankt voor de info!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Chaser2600 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:34:
[...]

Ik heb het getest met de files die ook in dat forum worden aangehaald.
Dus op een USB stick gezet en ongeacht of ik 3d mode gebruik of niet, de letters blijven even scherp
Verder heb ik overigens niet getest.. dus wellicht speelt het probleem met een blu-ray wel (hoewel me dat dan ook weer erg sterk lijkt).
Mijn scherm is wel nog niet zo heel lang geleden (enkele weken) vervangen door een nieuwe.. printplaten e.d. zijn toen omgeschroefd.. dus het LCD scherm zelf is splinter nieuw Imoest besteld worden bij Samsung)
Wellicht heeft het daar mee te maken ? Software versie is iig gelijk aan iedere andere D6530

Overigens heb ik alle beeldverbeteraars uitgezet... en verder staan mijn instellingen op movie mode. Backlight staat op 8 (wordt aangepast aan omgevingslicht). Wellicht dat het hier nog mee te maken heeft ?
Ik heb beter gekeken en zie nog andere meldingen van een goed werkende 55''. My bad...

Overigens maakt Samsung Duitsland het wel spannend: 'Hab bei Samsung angerufen und nächste Woche bekomme ich einen D7090 ohne Aufpreis und die nehmen den D6500 mit!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Hallo,

Ik heb deze tv Samsung 6530 Serie LED 55" zodra ik hem uit zet hoor je het wel bekend tik tak geluid tevens zelfde geluid als je hem aan zet, hiermee is verder niks mis mee. Alleen als hij uit staat "standby dus" hoor je soms dat geluid "tik tak"net of iemand hem aan of uit zet, erg vreemd waarom is dat? Het is heel soms heb hem wel gewoon aan de stroom hangen en het rode lampje rechts onder brand zoals altijd normaal, verder geen problemen met aan of uit zetten, tv 6 maanden in bezit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Ik hen nu ineens dat de onderste menus voor de kleurknoppen van teletekst geen tekst meer laten zien, maar 100, 200 etc. Hebben hier meer mensen last van of weet iemand hoe dit op te lossen, op een D6530?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dephaezer schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 00:44:
Hallo,

Ik heb deze tv Samsung 6530 Serie LED 55" zodra ik hem uit zet hoor je het wel bekend tik tak geluid tevens zelfde geluid als je hem aan zet, hiermee is verder niks mis mee. Alleen als hij uit staat "standby dus" hoor je soms dat geluid "tik tak"net of iemand hem aan of uit zet, erg vreemd waarom is dat? Het is heel soms heb hem wel gewoon aan de stroom hangen en het rode lampje rechts onder brand zoals altijd normaal, verder geen problemen met aan of uit zetten, tv 6 maanden in bezit
Is heel normaal, omdat de TV een beetje warm word tijdens gebruik zet het uit, en als je de TV uit zet en dus afkoelt krimpt het weer dus hoor je een tikkend geluidje, bij de PS3 is het echt belachelijk erg omdat dat ding ontzettend heet word, TV word niet heel erg warm dus is het tik geluid ook veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 01:38:
[...]

Is heel normaal, omdat de TV een beetje warm word tijdens gebruik zet het uit, en als je de TV uit zet en dus afkoelt krimpt het weer dus hoor je een tikkend geluidje, bij de PS3 is het echt belachelijk erg omdat dat ding ontzettend heet word, TV word niet heel erg warm dus is het tik geluid ook veel minder.
Ja? raar ook als hij al een half uur uit staat of een uur je dit aan uit geluid hoort? mmm denk niet dat dit het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Een leuke testfilm om 3D op je Samsung te testen: een 3D bergbeklimmersfilm die je vrij kunt downloaden bij de duitse ZDF. Duurt ff voordat je 'm binnenhebt. (het uiteindelijke bestand is bijna 4GB), maar wel een mooie film voor de liefhebbers van dit genre.
http://huberbuam.zdf.de/
Kompleet met allerlei info hoe het opgenomen is, etc. Verkrijgbaar in anaglyph en Side-by-Side formaat, zowel 12mb als 5mb codering.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dephaezer schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 00:44:
Hallo,

Staan automatische updates uit? Op die momenten schakelt de TV aan om online naar updates te zoeken.
De monteur raadde mij aan deze uit te zetten. Ook zodat je altijd weet welke versie er op je tv staat, voor het geval hij plots problemen geeft en je komt niet meer in het menu.
En zo vaak zijn er toch geen updates.
pacificocean schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 01:09:
Ik hen nu ineens dat de onderste menus voor de kleurknoppen van teletekst geen tekst meer laten zien, maar 100, 200 etc. Hebben hier meer mensen last van of weet iemand hoe dit op te lossen, op een D6530?
Dat wordt bepaald door de zender. De NOS heeft hier doorgaans snelkoppelingen naar nieuws, verkeer, sport. De commercieële hebben hier vaak kanaalnummers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudberry
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-07 13:23
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:48:
Ik heb vrijdag mijn Neotion omgeruild voor een Smit i.v.m de melding "gecodeerd signaal" . Het lijkt nu beter , ik heb het signaal niet meer gehad maar de zap snelheid maakt niet uit. Er was toevallig een vertegenwoordiger van Samsung en Samsung onderkent het probleem van "gecodeerd signaal". Er is nu een nieuwe cammodulehouder ontwikkeld die je gratis op kan vragen bij 0900-Samsung. Ik heb dit zelf nog niet gedaan. Ik ga eerst de Smit eens testen.
Interessant. Maar eens gaan bellen voor m'n 37D6750. Verrassend dat nu de kaarthouder in een keer de boosdoener kan zijn. Tot nu toe kreeg eventueel de CI+ module de schuld. Maar die kaarthouder is toch maar een beetje plastic met wat ijzer (connector), ik bedoel geen electronica / firmware of zo. Beetje apart verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudberry
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-07 13:23
:) Hey! Samsung heeft gereageerd op mijn vraagje:

Geachte heer/mevrouw,

We hebben uw aanvraag ontvangen en verwerkt.

Wij bedanken u dat u zich heeft geregistreerd voor de Samsung Remote actie. Deze actie is zo succesvol mede dankzij de modellen, welke door de consumentenbond als beste zijn getest, dat er bij de uitlevering van de extra afstandsbediening een vertraging is ontstaan. Helaas kan het zijn dat wij de afstandsbediening niet binnen de gestelde termijn kunnen leveren, onze excuses hiervoor.

Zodra wij de afstandsbedieningen op voorraad hebben zullen wij zo spoedig overgaan tot verzending.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk | Acties.nu
Email: helpdesk@acties.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zit ook al 5 weken te wachten op die gratis QWERTY remote...
Nu maar hopen dat ik geen AZERTY remote krijg. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Bij mij heeft het 6 weken geduurd. Remote was 2 dagen voordat ik contact opnam al verzonden. Het lijkt dus echt een kwestie van vertrouwen en geduld. Sowieso maakt het nu niet meer uit als ze je aanmelding niet hebben ontvangen, je bent al te laat om hem opnieuw op te sturen :) Nu heb je dus niets meer te verliezen met gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed.. heb nu een maand aan de samsung tv in huis (6530) en aangezien ik film freak ben heb ik de "mediaplayer" functionaliteit eens goed getest.
Normaal kijk ik via mijn Eminent, maar ik dacht laat ik nu eens de Samsung de boel rechtstreeks afspelen.
Mijn ervaring tot op heden is dat het niet goed bruikbaar is..

Waar ik tegen aan loop:

1/ IMG / ISO .. Onbekende extensie, films zijn niet af te spelen hiermee

2/ VIDEO_TS folders,
afspelen geen probleem, alleen ondertitels die hierin ingepakken zitten zijn niet te selecteren..
Als ik in het menu onderin naar ondertitels gaat is dit greyed out, terwijl in mijn Eminent ze wel te selecteren zijn

3/ Fatsoenlijk verder spoelen met de >> toetsen is ook niet mogelijk
Functie wordt niet ondersteund.

Heel jammer dat dit alles niet werkt nog Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dephaezer schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 07:24:
[...]

Ja? raar ook als hij al een half uur uit staat of een uur je dit aan uit geluid hoort? mmm denk niet dat dit het is
Afkoelen is niet in 5 minuten gebeurd hoor dit gaat geleidelijk tot kamertemperatuur.

Eerlijk gezegd denk ik dat het de lampjes zijn die langs de rand van het scherm zitten (tegen de bezel aan) want bij mijn B6000 had ik het geluid heel erg en bij mijn D8000 totaal niet, ik denk dat Metaal niet uitzet en Plastic juist wel heel erg (bij deze lage temperaturen dan)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:01:
Goed.. heb nu een maand aan de samsung tv in huis (6530) en aangezien ik film freak ben heb ik de "mediaplayer" functionaliteit eens goed getest.
Normaal kijk ik via mijn Eminent, maar ik dacht laat ik nu eens de Samsung de boel rechtstreeks afspelen.
Mijn ervaring tot op heden is dat het niet goed bruikbaar is..

Waar ik tegen aan loop:

2/ VIDEO_TS folders,
afspelen geen probleem, alleen ondertitels die hierin ingepakken zitten zijn niet te selecteren..
Als ik in het menu onderin naar ondertitels gaat is dit greyed out, terwijl in mijn Eminent ze wel te selecteren zijn

Mee eens het werkt voor geen meter heb het 5 minuten getest en daarna snel mee opgehouden, in de D5000 zit gewoon dezelfde als in de D8000 dus speciaal is die mediaspeler ook niet en ook niet verbeterd tegen opzichten van de D5000, beetje schandalig voor dit geld.

Smart TV valt voor mij helemaal tegen maar gelukkig gebruik ik het bijna niet.

Volgende week komt de AC Ryan Veolo uit, die ga ik denk ik aanschaffen, eerst even de reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:59
Mijn ouders hebben een UE37D6750 aangeschaft ter vervanging van de Panasonic 32LZD85. Overall genomen is de Samsung wel een verbetering. Maar ontdek toch een probleem met de Samsung waar ik geen oplossing voor heb.

De tv heeft bij snelle wisselingen in het beeld last van artifacts en schokt soms. Dit is zowel bij TV signaal (Cisco HD Ontvanger) als bij DVD/Blu-Ray (Marantz UD7006). Ik kan helaas erg weinig vinden over artifacts binnen de D6*** series.

Iemand dit dit herkend of heeft opgelost?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:01:
Waar ik tegen aan loop:

2/ VIDEO_TS folders,

1/2: Ik maak eigenlijk enkel gebruik van MKV's en haal daar de SRT's uit zodat de ondertiteling goed werkt. IMG's en ISO's heb ik niet getest, ging er eigenlijk ook wel vanuit dat dit niet zou gaan werken, aangezien dit geen media standaarden zijn. DVD's in de vorm van VIDEO_TS e.d. gebruik ik al tijden niet meer, altijd al problemen mee gehad met media spelers (menu's en ondertitels die niet werken).

Het blijft inderdaad wel zo dat een specifieke media player qua ondersteuning meer zal bieden. Indien je die ondersteuning nodig hebt, zou je toch van zo'n apparaat moeten blijven gebruiken. Ik heb betreffende de media speler functie geen ervaring met andere TV's, maar ik denk dat je daar toch tegen hetzelfde probleem aan zult lopen.

Maar als je een echte filmliefhebber bent wil je toch eigenlijk niks minder dan 1080P? Wat moet je dan nog met DVD's? Of heb je nog een berg oudere films die niet op Blu-Ray verschenen zijn?

3: Voor het vooruit spoelen gebruik ik altijd de functie waarbij je in stappen van minuten naar voren en achteren kunt (weet zo even niet hoe die heet), werkt perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door SpaceAce op 01-11-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked-Game schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:25:
Mijn ouders hebben een UE37D6750 aangeschaft ter vervanging van de Panasonic 32LZD85. Overall genomen is de Samsung wel een verbetering. Maar ontdek toch een probleem met de Samsung waar ik geen oplossing voor heb.

De tv heeft bij snelle wisselingen in het beeld last van artifacts en schokt soms. Dit is zowel bij TV signaal (Cisco HD Ontvanger) als bij DVD/Blu-Ray (Marantz UD7006). Ik kan helaas erg weinig vinden over artifacts binnen de D6*** series.

Iemand dit dit herkend of heeft opgelost?
Motion plus op helder, ruisfilters allebei op laag of middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interactive538
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:16:
[...]

Mee eens het werkt voor geen meter heb het 5 minuten getest en daarna snel mee opgehouden, in de D5000 zit gewoon dezelfde als in de D8000 dus speciaal is die mediaspeler ook niet en ook niet verbeterd tegen opzichten van de D5000, beetje schandalig voor dit geld.

Smart TV valt voor mij helemaal tegen maar gelukkig gebruik ik het bijna niet.

Volgende week komt de AC Ryan Veolo uit, die ga ik denk ik aanschaffen, eerst even de reviews afwachten.
Zag de AC Ryan Veolo ook staan, helaas HDMI 1.3 dus wordt hem niet voor mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interactive538 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:29:
[...]

Zag de AC Ryan Veolo ook staan, helaas HDMI 1.3 dus wordt hem niet voor mij....
Klopt dat is wel minder, snap ook niet dat ze dat in deze tijd niet aanpassen maar de rest van de specificaties zien er wel prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een vraag die jullie vast snel kunnen beantwoorden.

Kan ik met mijn iMac/Macbook via dvi naar hdmi met behulp van xbmc op een samsung 3d tv D6**, D7000 of D8000 3d films afspelen? Of moet mijn iMac/Macbook videokaart dat ook ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 19:25
Cloudberry schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:25:
[...]

Interessant. Maar eens gaan bellen voor m'n 37D6750. Verrassend dat nu de kaarthouder in een keer de boosdoener kan zijn. Tot nu toe kreeg eventueel de CI+ module de schuld. Maar die kaarthouder is toch maar een beetje plastic met wat ijzer (connector), ik bedoel geen electronica / firmware of zo. Beetje apart verhaal.
Zojuist gebeld met Samsung Nederland, allereerst een zeer slome dame die niet echt geïnteresseerd overkwam, maar dat even terzijde. Ik legde het verhaal voor van het af en toe verschijnen van GECODEERD SIGNAAL, en daarna verschijnt het beeld weer naar enkele seconden. Zij vertelde mij dat er continu aan de firmware wordt gesleuteld, maar er was haar niets bekend over een nieuwe houder voor de CAM-module. Ook haar supervisor wist nergens van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
drachir2 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:24:
[...]

Zojuist gebeld met Samsung Nederland, allereerst een zeer slome dame die niet echt geïnteresseerd overkwam, maar dat even terzijde. Ik legde het verhaal voor van het af en toe verschijnen van GECODEERD SIGNAAL, en daarna verschijnt het beeld weer naar enkele seconden. Zij vertelde mij dat er continu aan de firmware wordt gesleuteld, maar er was haar niets bekend over een nieuwe houder voor de CAM-module. Ook haar supervisor wist nergens van.
Waarom bel je eigenlijk? Ze weten toch nooit wat, probleem opgelost. Gewoon een callcenter....

Gisteren las ik nog op Twitter: O, uw Tv gaat spontaan aan en uit? Ik vraag het even aan onze productspecialisten.

WebCare heeft de supportsite zo beveiligd dat ze er aanvankelijk zelf niet meer in konden. Ik kan er in ieder geval niet meer op.

Nee, helemaal geweldig .... dat support van Samsung.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 01-11-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de changelog van de nieuwe firmware voor de UE40D8000?
T-GAP8DEUC-1018.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:18:
Wat is de changelog van de nieuwe firmware voor de UE40D8000?
T-GAP8DEUC-1018.1
Dat is de beschrijving van de aanpassingen in de software. Maar, even onthouden ... changelog altijd beschikbaar op de UK site van Samsung. De rest van de Samsung familie vindt blijkbaar dat het niet belangrijk is de bezitters en gebruikers te informeren.

http://www.samsung.com/uk...tv/UE40D8000YUXXU-support

[ Voor 38% gewijzigd door GerCor op 01-11-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:46:
[...]

Waarom bel je eigenlijk? Ze weten toch nooit wat, probleem opgelost. Gewoon een callcenter....

Gisteren las ik nog op Twitter: O, uw Tv gaat spontaan aan en uit? Ik vraag het even aan onze productspecialisten.

WebCare heeft de supportsite zo beveiligd dat ze er aanvankelijk zelf niet meer in konden. Ik kan er in ieder geval niet meer op.

Nee, helemaal geweldig .... dat support van Samsung.
Service is toch van elk bedrijf bagger? vooral telecom bedrijven daar kan je je helemaal dood lachen / schamen. Dat ze zelf niks begrijpen en jou af doen als een dom persoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:58:
[...]

Service is toch van elk bedrijf bagger? vooral telecom bedrijven daar kan je je helemaal dood lachen / schamen. Dat ze zelf niks begrijpen en jou af doen als een dom persoon.
Nou... van Samsung is het wel extreem, ik denk vanwege het grote assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:58:
[...]

De service van de ABN-AMRO is perfect. De app beurstrends was in storing. Ik een Tweet gestuurd, moest ik via een DM mijn telefoonnummer geven en 1 minuut later werd ik al gebeld. Volgende dag deed de app het weer.

Meneer van De Bank vroeg of hij nog meer voor mij kon doen. Ik zeg: nee hoor, ik bel zelden, doe alles via internet of iPhone. HIj zei: kent u onze app Op Weg al? Ik: Nee, wat is dat? Dan kunt u de dichtbijzijnde ABN-AMRO vinden. Leuk, maar voeg al die apps eens samen tot 1, waarom 7 verschillende apps? Goed idee meneer, ga ik gelijk bespreken .....

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 01-11-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimoawi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 16:56
hallo allemaal,
ten eerst sorry dat mijn nederlands niet zo goed is.
Ik heb Samsung D6510 40" bij T-online.nl besteld. Vrijdag is ie binnen gekomen. the good news is dat de doos bevat ook 2 gratis 3D brillen. Nu heb ik paar vragen ,
Wat is het verschil tussen de D6510 en de D6510WS ?
Ik heb in Mediamarkt een 3D Demo uitgeprobeerd op een sony TV het was een aquarium en toon had ik het gevool dat de haai ziet zo als hij uit het scherm komt. maar op de D6510WS die ik heb zie ik de 3D alleen diep in het schem. ik heb alleen de 3D uitgeprobeerd via Explore 3D app niet via Blu-Ray.
Nog maals sorry als mij omschrijving niet duidlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Is er iemand met een D8000 en een 1016 firmware of lager, die kan bevestigen of de taal instelling met dvd's en mkv's nog werkt door uitsluitend met de pijltjes toets langs de talen te wandelen???

Sinds firmware 1017 en hoger kan dit niet meer, nu moet je de taal selecteren met pijltjes omlaag/omhoog en op ENTER drukken voordat je de taal hoort. Dat was eerst niet! Voorheen kon ik nog gewoon langs de talen zappen en meteen horen welke nederlands was.

Ook bij dvd vob's pakt ie wel automatisch het vervolg (de 1073 MB stukken), maar loopt regelmatig bij de tweede of laatste vast.

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcd-rcd
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 20:28
Beste Tweakers,

Ik heb sinds gisteren de UE40D6500 tv.

Echt geweldig beeld en vele aansluitmogelijkheden.
Echter stuit ik op het volgende probleem en ik heb de handleiding etc echt goed doorgelezen maar ik kom er gewoonweg niet uit.

Ik heb ene versterker waar 2 boxjes zijn op aangesloten en vanuit de versterker lopen er 2 tulp kabeltjes naar de televisie. Alleen krijg ik het geluid via deze boxen niet werkend. Heeft iemand voor mij de gouden tip?

Bij voorbaat dank!

rcd-rcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De TV geeft zijn audio-output optisch over de SPDIF-uitgang.
Waar heb je die tulp-stekkertjes op aangesloten?

Wel een kleine kans dat als je ze op 1 van de SCART-aansluitingen aansluit het wel werkt. Moet je ze beide proberen, want dat werkt er altijd maar op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcd-rcd
Ik heb ze aangesloten op de audio out stekkertjes. Normaal gesproken zou het moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Je hebt geen analoge "Audio out" aansluiting. Slechts een digitale optische uitgang.
Input & Output
HDMI 4
USB 3
Componentingang (Y / Pb / Pr) 1
1 Composiet (AV) Standaard gebruikt voor Component Y
Digitale audio-uitgang (optisch) 1 (zijkant)
Pc-ingang (D-sub)
CI-sleuf 1
SCART
1 RF In (Terrestrial / Cable Input)
1 RF In (Satelite Input)
Hoofdtelefoon
Pc-audio-ingang (mini-jack)
DVI-audio-ingang (mini-jack) 1 (standaard gebruikt voor pc-audio-ingang)
Ethernet (LAN) 1

[ Voor 110% gewijzigd door frickY op 02-11-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcd-rcd
In de zijkant van de tv kan je ene kabel inpluggen. Daar kan je component en audio in L en R invoeren. Daar heb ik die tulp kabels op aangesloten. Dus met andere woorden heb ik niets meer aan mijn audio systeem ?

Ik begrijp er steeds minder van lijkt het :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
rcd-rcd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:30:
In de zijkant van de tv kan je ene kabel inpluggen. Daar kan je component en audio in L en R invoeren. Daar heb ik die tulp kabels op aangesloten. Dus met andere woorden heb ik niets meer aan mijn audio systeem ?

Je krijgt alleen geluid via deze aansluiting als je ook wat via de bijbehorende video (composiet) aansluit en vervolgens dit op je TV als bron selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcd-rcd
Pfff, dus dan ik niet via HDMI kijken.

Ik weet voldoende. Ik moet dus gewoonweg gebruik maken van de optische ingang.

Bedankt tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
rcd-rcd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:41:
Pfff, dus dan ik niet via HDMI kijken.

Ik weet voldoende. Ik moet dus gewoonweg gebruik maken van de optische ingang.

Bedankt tweakers!
Ik neem aan dat je het geluid van je TV over je speakers wilt hebben? Anders zie ik geen rede om je TV op de versterker aan te sluiten. Je versterker heeft geen digitale ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcd-rcd
Nee dat is het probleem. Dat heeft mijn versterker niet. Op mijn vorige Samsung tv was het geen enkel probleem. Ik kijk thuis er weer eens goed na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
rcd-rcd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:30:

Dat is input voor je TV. Bijv. om een videocamera op de TV aan te sluiten.

Probeer mijn tip met de scart-aansluiting eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcd-rcd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:49:
Nee dat is het probleem. Dat heeft mijn versterker niet. Op mijn vorige Samsung tv was het geen enkel probleem. Ik kijk thuis er weer eens goed na.
Gewoon zo aansluiten zoals je hebt gedaan en dan in Menu > Geluid > Luidsprekers > Extern
Pagina: 1 ... 60 ... 99 Laatste