Ja dat heb ik gedaan en dan komt er namelijk geen geluid uit.
Ik heb ook een geluidsuitdaging.
Het geluid van de DVD en van de STB van KPN is via coax aangesloten op mijn versterker.
Mijn Samsung UE40D6500 is via de optische audio-out aangesloten op mijn Harman Kardon AVR130 versterker. Nu kan ik het geluid vanuit mijn TV, voor wanneer ik bijvoorbeeld via de ZappoTV app Youtube op de TV stream, via de versterker afspelen.
Ik krijg echter alleen een 2.1 setup werkend, mijn versterker wil niet het signaal over de 5 speakers verdelen. Is dat een feature of een bug?
Het geluid van de DVD en van de STB van KPN is via coax aangesloten op mijn versterker.
Mijn Samsung UE40D6500 is via de optische audio-out aangesloten op mijn Harman Kardon AVR130 versterker. Nu kan ik het geluid vanuit mijn TV, voor wanneer ik bijvoorbeeld via de ZappoTV app Youtube op de TV stream, via de versterker afspelen.
Ik krijg echter alleen een 2.1 setup werkend, mijn versterker wil niet het signaal over de 5 speakers verdelen. Is dat een feature of een bug?
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Menu > Geluid > Luidsprekers > Extern
Tulp kabeltjes op de audio ingangen gedaan. rood op rood en wit van de versterket op wit van de televisie. Er komt gewoon geen geluid uit
Ik zie iets over het hoofd maar wat?!
Tulp kabeltjes op de audio ingangen gedaan. rood op rood en wit van de versterket op wit van de televisie. Er komt gewoon geen geluid uit
Als de bron stereo is, zal je TV er niet veel meer van kunnen maken. Als ik via mijn NAS media stream naar de TV en de audio doorstuur via SPDIF, kan ik in de geluidsinstellingen van de TV de stream kiezen (DTS, PCM, Dolby Digital bijvoorbeeld).A-Tray schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:50:
Ik heb ook een geluidsuitdaging.
Op je receiver kun je normaal ook zien wat er binnen komt, die kan het eventueel wel naar meerdere kanalen omzetten (All Channel Stereo, Dolby Neo nogwat e.d.).
Die tulp aansluiting op de TV is geen uitgang, het is een ingang. Dus geluid uitsturen via die aansluiting kan niet.rcd-rcd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:14:
Oke hoe krijg ik het geluid eruit dan?
Het is geen geluids-uitgang.rcd-rcd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:14:
Lees de antwoorden die je krijgt; SCART-aansluitingrcd-rcd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:01:
Oke hoe krijg ik het geluid eruit dan?
[ Voor 27% gewijzigd door frickY op 02-11-2011 13:11 ]
Hee Lui,
ik volg het forum al een hele tijd en heb inmiddels ook een UE40D7000 aangeschaft. Ben er zeker erg tevreden over!
Vind alleen wel dat allshare allemaal wat traag en onduidelijk werkt... Ik moet zeggen dat ik toch liever de netwerkfunctie van m'n mediacentre gebruik... Nou mis ik wel de optie om bij de webbrowser fatsoenlijk te kunnen browsen. Hoe krijg ik het nou voor elkaar om mijn galaxy s2 als toetsenboard te gebruiken? En kan ik de galaxy ook gebruiken als aanwijzer want ik vind dat "touch" stukje in het midden van de afstandsbediening echt niet goed werken of doe ik er iets fouts mee?
Btw het moet ook kunnen om het beeld op je mobiel te krijgen. Dit is me dus ook nog niet gelukt. Alles wel hetzelfde netwerkje in gegooid...
Daarnaast vraag ik me af hoe je de huidige firmware versie uit kan lezen.. Had al wel gezien dat dat in het service menu moet, maar dat moet toch eigenlijk ook op de tv zelf gemakkelijk kunnen?
Verder alles netjes gefijntuned zoals in het eerste topic beschreven maar moet zeggen dat ik met zwart beeld toch nog wel wat cloudiing zie hoor... Ook bij 3d zie ik hier en daar wel clouding in alle hoeken van de tv...
Maar over de beeldkwaliteit niks meer dan lof!!
ik volg het forum al een hele tijd en heb inmiddels ook een UE40D7000 aangeschaft. Ben er zeker erg tevreden over!
Vind alleen wel dat allshare allemaal wat traag en onduidelijk werkt... Ik moet zeggen dat ik toch liever de netwerkfunctie van m'n mediacentre gebruik... Nou mis ik wel de optie om bij de webbrowser fatsoenlijk te kunnen browsen. Hoe krijg ik het nou voor elkaar om mijn galaxy s2 als toetsenboard te gebruiken? En kan ik de galaxy ook gebruiken als aanwijzer want ik vind dat "touch" stukje in het midden van de afstandsbediening echt niet goed werken of doe ik er iets fouts mee?
Daarnaast vraag ik me af hoe je de huidige firmware versie uit kan lezen.. Had al wel gezien dat dat in het service menu moet, maar dat moet toch eigenlijk ook op de tv zelf gemakkelijk kunnen?
Verder alles netjes gefijntuned zoals in het eerste topic beschreven maar moet zeggen dat ik met zwart beeld toch nog wel wat cloudiing zie hoor... Ook bij 3d zie ik hier en daar wel clouding in alle hoeken van de tv...
Maar over de beeldkwaliteit niks meer dan lof!!
hoi
Beeld op je mobiel kan niet. Daatvoor heb je de Touch Remote met CloneTVSamsung Galaxy S2 met Smart View nodig.
Firmware-versie uitlezen kan via het reguliere menu, onder het kopje Support / Self-diagnosis.
Firmware-versie uitlezen kan via het reguliere menu, onder het kopje Support / Self-diagnosis.
[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 03-11-2011 11:13 . Reden: fixed ]
Met de Smart View applicatie kunnen Samsung Galaxy S2 gebruikers de beelden van een Samsung Smart TV of via Wi-Fi draadloos streamen naar hun Samsung Galaxy S2. Zo kun je eenvoudig tv-programma's bekijken op je Samsung Galaxy S2, maar ook dvd-films, blu-ray en zelfs beelden die afkomstig zijn van videocamera's.frickY schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:21:
Beeld op je mobiel kan niet. Daatvoor heb je de Touch Remote met CloneTV nodig. Dat zit niet in de Android-app. Firmware-versie uitlezen kan via het reguliere menu, onder het kopje Support / Self-diagnosis.
Beam this message up, Scottie!
König GAMWII-CA02 ((WII component cable) + Samsung UE40D6530
Ik wilde de WII aansluiten met een nieuw gekochte component kabel van König op de Samsung.
Nu was de eerste horde al het aansluitschema, want nergens op de verpakking van de König kabel zie ik wat welke stekker is en de kleurtjes komen niet overeen met die van de Samsung component aansluitingen.
Ook op de website van König is geen kleurenschema te vinden.
Afijn, na veel proberen toch nog beeld en geluid gekregen, maar eigenlijk nauwelijks beter beeld dan met de oorspronkelijk standaard AV kabel van de WII. En ja, uiteraard heb ik de WII dan op de hoogst haalbare breedbeeldinstelling gezet (een optie die greyed-out is, als je de originele AV kabel gebruikt, dus blijkbaar wordt de nieuwe kabel wel herkend als zijnde een correcte component kabel.)
Bovendien bromt het geluid als ik zowel L en R audio aansluit. Als ik slechts één geluidskanaal aansluit heb ik geen brom. (met originele AV kabel geen geluidsbrom)
Is die nieuwe kabel nou rot of doe ik iets verkeerd?
Heeft iemand ergens het originele aansluitschema/kleurenplaatje van welke stekker met welke stekker matched? (dus [kleur Samsung] <--> [kleur WII])
Ik wilde de WII aansluiten met een nieuw gekochte component kabel van König op de Samsung.
Nu was de eerste horde al het aansluitschema, want nergens op de verpakking van de König kabel zie ik wat welke stekker is en de kleurtjes komen niet overeen met die van de Samsung component aansluitingen.
Ook op de website van König is geen kleurenschema te vinden.
Afijn, na veel proberen toch nog beeld en geluid gekregen, maar eigenlijk nauwelijks beter beeld dan met de oorspronkelijk standaard AV kabel van de WII. En ja, uiteraard heb ik de WII dan op de hoogst haalbare breedbeeldinstelling gezet (een optie die greyed-out is, als je de originele AV kabel gebruikt, dus blijkbaar wordt de nieuwe kabel wel herkend als zijnde een correcte component kabel.)
Bovendien bromt het geluid als ik zowel L en R audio aansluit. Als ik slechts één geluidskanaal aansluit heb ik geen brom. (met originele AV kabel geen geluidsbrom)
Is die nieuwe kabel nou rot of doe ik iets verkeerd?
Heeft iemand ergens het originele aansluitschema/kleurenplaatje van welke stekker met welke stekker matched? (dus [kleur Samsung] <--> [kleur WII])
Ik heb voor de Wii deze key gekocht http://www.hdmikey.com/ en moet zeggen dat het beeld erg goed is, op mijn D8000.ehtweak schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:21:
König GAMWII-CA02 ((WII component cable) + Samsung UE40D6530
Ik ben van plan de 46" D8000 aan te gaan schaffen. Vraagje;
Kan ik er mijn laptop via hdmi (1.4) aanhangen en dan 3d films kijken? (neem aan dat er 3D mkv's te vinden zijn)
Of.. als ik een NAS heb (WD mybook) kan ik dan die 3d film streamen, aangezien de tv draadloos internet heeft?
Kan ik er mijn laptop via hdmi (1.4) aanhangen en dan 3d films kijken? (neem aan dat er 3D mkv's te vinden zijn)
Of.. als ik een NAS heb (WD mybook) kan ik dan die 3d film streamen, aangezien de tv draadloos internet heeft?
Dat vraag ik me ook af, en speelt hij side bij side af? of heb je nog een andere variatie?loepzuiver schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:31:
Ook ik heb dit topic doorgelezen en toen besloten een 55d6530 te gaan halen vandaag.
Nou prachtig beeld (net op tijd aangesloten voor voetbal op ned3 hd
)
Ik heb er ook een bluerayspeler bij, de BD-D6500.
Toen liep ik tegen een probleem aan; 2d prachtig beeld, maar bij 3D loopt er een horizontale brede balk door het beeld, iets boven het midden, en is flink wat donkerder dan de rest van het beeld en in die balk is het ook streperig.
Ik verdacht eerst de speler of de hdmi kabel, maar toen ik bij smart tv een 3d filmpje binnenhaalde had ik weer precies die zelfde balk.
Het zit 'm dus blijkbaar in de tv bij afspelen van 3d content.
Zou het ergens een instelling kunnen zijn of is er iets grondig mis?
Nou prachtig beeld (net op tijd aangesloten voor voetbal op ned3 hd
Toen liep ik tegen een probleem aan; 2d prachtig beeld, maar bij 3D loopt er een horizontale brede balk door het beeld, iets boven het midden, en is flink wat donkerder dan de rest van het beeld en in die balk is het ook streperig.
Ik verdacht eerst de speler of de hdmi kabel, maar toen ik bij smart tv een 3d filmpje binnenhaalde had ik weer precies die zelfde balk.
Gaat perfect hoor. Je hebt voor 3D niet eens 1.4 nodig trouwens, bijna elke 1.3 kabel kan het ook gewoon. Kijk zelf via m'n (bedraad) netwerk naar 3D films soms. Zijn dan Half-SBS formaat (side-by-side dus, maar het 'boven elkaar'-formaat werkt ook).loepzuiver schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:31:
Verwijderd
Je kunt in het menu geloof ik wel instellingen wijzigen maar denk niet dat dat iets met jou probleem te maken heeft, zie je het ook met een andere 3D bril of zonder 3D bril? anders kan het ook dat de 3D bril kapot is misschien?brilsmurf schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:19:
Ook ik heb dit topic doorgelezen en toen besloten een 55d6530 te gaan halen vandaag.
Nou prachtig beeld (net op tijd aangesloten voor voetbal op ned3 hd)
Het is vrijwel onmogelijk dat die kleuren niet overeenkomen bij een degelijke kabel van König. Die kleuren (groen, blauw, rood voor beeld, rood en wit voor audio) zijn gestandaardiseerd.ehtweak schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:21:
Is die nieuwe kabel nou rot of doe ik iets verkeerd?![]()
Bij mij Wii-kabel en Samsung-kabel klopten deze ook gewoon.
Welke kleuren heb jij?
Let wel op dat je de 2 roden niet verwisselt. Al zie je dat snel genoeg aan het groenige beeld.
Een vraag wat betreft een opstelling die ik in gedachte heb:
Ben van plan om een NAS (dat op linux draait) aan te schaffen. Hier wil ik de Plex (PMS) op draaien en op de tv (UE55D6500) de Plex app. Het betreft een bedraad netwerk.
Kan iemand bevestigen dat dit goed werkt? 1080p?
Ben van plan om een NAS (dat op linux draait) aan te schaffen. Hier wil ik de Plex (PMS) op draaien en op de tv (UE55D6500) de Plex app. Het betreft een bedraad netwerk.
Heb geen ervaring met Plex, maar op mijn NAS (Thecus N4200) heb ik meerdere Media Servers getest:fata schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:07:
Een vraag wat betreft een opstelling die ik in gedachte heb:
- Officiële van Thecus (Twonky 5.1.7)
- 3rd Party module van Twonky 6.0.34
- 3rd Party module van TVMobili
Twonky werkt verder prima, enkel MKV's werkte niet. Echter met TVMobili werkte het super inclusief de ondertitels (wel eerst uit de MVK halen).
Wouter,WouterHelm schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:15:
[...]
Heb geen ervaring met Plex, maar op mijn NAS (Thecus N4200) heb ik meerdere Media Servers getest:
- Officiële van Thecus (Twonky 5.1.7)
- 3rd Party module van Twonky 6.0.34
- 3rd Party module van TVMobili
Twonky werkt verder prima, enkel MKV's werkte niet. Echter met TVMobili werkte het super inclusief de ondertitels (wel eerst uit de MVK halen).
Bedankt voor je reactie.
Alleen ben ik met name geinteresseerd in ervaringen met PMS op een NAS.
Niemand die dit heeft?
Dat dacht ik ook, dat het simpel moest zijn...frickY schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:15:
[...]
Het is vrijwel onmogelijk dat die kleuren niet overeenkomen bij een degelijke kabel van König. Die kleuren (groen, blauw, rood voor beeld, rood en wit voor audio) zijn gestandaardiseerd.
Bij mij Wii-kabel en Samsung-kabel klopten deze ook gewoon.
Welke kleuren heb jij?
Let wel op dat je de 2 roden niet verwisselt. Al zie je dat snel genoeg aan het groenige beeld.
Samsung:
GroenGeel Y
Blauw Pb
Rood Pr
Wit L
Rood R
König kabel: (eerste kleur midden van stekker, tweede kleur = ring rond de eerste kleur)
Wit/Groen - aangesloten op Y
Wit/Blauw - aangesloten op Pb
Wit - aangesloten op Pr
Rood/Wit - [als ik deze aansluit op L begint het geluid te brommen]
Wit/Rood - aangesloten op R
Op deze wijze heb ik mono-geluid (zonder brom) en een beetje belabberd beeld.
Dus wat ik doe ik fout?
[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 03-11-2011 13:24 ]
Klopt: maar Half SBS geeft per oog de helft van de resolutie door (lukt prima met HDMI 1.3)... een verschil met Full SBS die per oog 1080P door geeft (hdmi 1.4a support)Wildfire schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:23:
[...]
Gaat perfect hoor. Je hebt voor 3D niet eens 1.4 nodig trouwens, bijna elke 1.3 kabel kan het ook gewoon. Kijk zelf via m'n (bedraad) netwerk naar 3D films soms. Zijn dan Half-SBS formaat (side-by-side dus, maar het 'boven elkaar'-formaat werkt ook).
Binnenkort zal ik de 55D8000 afhalen. Regelmatig heb ik mensen met verschillende toestellen diverse problemen zien schrijven. (bleeding, clouding, etc etc. Voor €250 extra kan ik de garantie v/d tv verlengen. (S&F Total Care)
Is het verstandig om deze er meteen bij te nemen?
Wat zijn de voorneemste ziektes welke ik kan verwachten?
Daarnaast ben ik ook op zoek naar een passend soundbar of 2.1 speakers.
Het hoeft geen duur pro merk/type te zijn.
Tv wordt opgehangen en soundbar/speakers op tv meubel. Iemand tips?
[ Voor 22% gewijzigd door Eskiya op 03-11-2011 15:30 ]
Heb ik geen ervaring mee, daarbij heeft PMS geen Web UI, dus is het lastig voor op een NAS. Tenminste, dat zegt een van de module makers op het Thecus forum.fata schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:11:
[...]
Alleen ben ik met name geinteresseerd in ervaringen met PMS op een NAS.
Niemand die dit heeft?
Het schijnt dat er voor QNAP iemand wel een GUI gemaakt heeft voor PMS.
Maar als je een TV hebt die standaard veel codecs ondersteund, waarom zou je dan naar je Playstation willen streamen en de media server hard laten werken om het te transcoden? Of PMS gebruiken om naar je TV te streamen terwijl er veel andere media servers zijn die goed werken?
Inderdaad vreemde kleuren. Volgens mij moet je de wit en wit/rood omwisselen:ehtweak schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:18:
[...]
Dus wat ik doe ik fout?
Wit - L
Rood/Wit - PR
Beeld op basis van de kleuren het dichtst bij het metaal en geluid op basis van de middenkleur?
Je ziet het zowel met als zonder 3d bril, heel duidelijk zelfs.Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 02:42:
[...]
Je kunt in het menu geloof ik wel instellingen wijzigen maar denk niet dat dat iets met jou probleem te maken heeft, zie je het ook met een andere 3D bril of zonder 3D bril? anders kan het ook dat de 3D bril kapot is misschien?
Er is niet normaal naar te kijken.
Dat wordt de winkel bellen dus.
Verwijderd
Ook het 3D al een keer uitgezet en weer aangezet? anders zal het inderdaad wel een defect zijn..brilsmurf schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:41:
[...]
Je ziet het zowel met als zonder 3d bril, heel duidelijk zelfs.
Er is niet normaal naar te kijken.
Dat wordt de winkel bellen dus.
Mijn stekker ziet er precies hetzelfde uit.ehtweak schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:18:
Dus wat ik doe ik fout?
De stekkers met een wit uiteinde zijn audio
De stekkers met een wit midden en gekleurd uiteinde zijn video.
Van links naar rechts op jouw foto dus video groen, video rood, audio rood, video blauw, audio wit.
Kleur op kleur op je Samsung, waarbij video rood dus op 'Rood Pr' komt en audio rood op 'Rood R'
Zo te zien heb jij nu Wit en Rood/Wit verkeerd om.
De brom komt dus omdat je een video-signaal in de audio-aansluiting stopt, en het slechte beeld komt omdat het audio-signaal op een video-signaal zit
[ Voor 41% gewijzigd door frickY op 03-11-2011 15:56 ]
Ook dankzij hier en een antwoord van kabeltje.com is 'ie nu goed aangesloten.
Ik was idd in de war door die rode/witte ronde ringen (wat is rood,
wat is wit?)
Nu weer fatsoenlijk beeld en geluid.
Wel jammer dat er niet gewoon ff wat lettertjes op die stekkers gedrukt/geperst staan. Kleine moeite, groot gemak. Of een papiertje erbij met wat wat is.
Ik was idd in de war door die rode/witte ronde ringen (wat is rood,

Nu weer fatsoenlijk beeld en geluid.
Wel jammer dat er niet gewoon ff wat lettertjes op die stekkers gedrukt/geperst staan. Kleine moeite, groot gemak. Of een papiertje erbij met wat wat is.
Ja alles al geprobeerd, alle beeldverbeteraars die ik kon vinden uitgezet.Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:44:
[...]
Ook het 3D al een keer uitgezet en weer aangezet? anders zal het inderdaad wel een defect zijn..
Het probleem bevind zich eigenlijk in de hele rechter bovenhoek tot iets voorbij het midden op het horizontale vlak en verticaal ongeveer 25% van het beeld.
Erg jammer omdat hij 2d perfect presteert. (Wat je toch het meeste zal gebruiken).
Maar deze moet gewoon terug.
Verwijderd
Firmware update is mijn laatste optie anders inderdaad terug.brilsmurf schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:49:
[...]
Ja alles al geprobeerd, alle beeldverbeteraars die ik kon vinden uitgezet.
Het probleem bevind zich eigenlijk in de hele rechter bovenhoek tot iets voorbij het midden op het horizontale vlak en verticaal ongeveer 25% van het beeld.
Erg jammer omdat hij 2d perfect presteert. (Wat je toch het meeste zal gebruiken).
Maar deze moet gewoon terug.
Ik heb de HW-D570 onder mijn Tv hangen productreview: Samsung HW-D570 Soundbar review door GerCorEskiya schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:00:
Binnenkort zal ik de 55D8000 afhalen. Regelmatig heb ik mensen met verschillende toestellen diverse problemen zien schrijven. (bleeding, clouding, etc etc. Voor €250 extra kan ik de garantie v/d tv verlengen. (S&F Total Care)
En waarom zou je 250 extra betalen? Heb ik nog nooit gedaan,.snap niet dat iemand daar intrapt.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Kan iemand bevestigen dat ik inderdaad geen gebruik kan maken van video on-demand van Ziggo zonder de interactieve HD ontvanger?
Bij het digitale televisie pakket zitten elke maand 10 on-demand films, en zou die eigenlijk wel willen bekijken.
Ik heb echter geen zin in een los kastje, ik gebruik gewoon de CI+ module in mijn D7000.
Kan de televisie zelf niets met dat on-demand signaal?
Er was iemand die aangaf dat als je de landcode aanpast naar Duits 'de rode knop' het wel doet op Ned2 voor Uitzending Gemist. Is video on-demand niet net zo iets?
Bij het digitale televisie pakket zitten elke maand 10 on-demand films, en zou die eigenlijk wel willen bekijken.
Ik heb echter geen zin in een los kastje, ik gebruik gewoon de CI+ module in mijn D7000.
Er was iemand die aangaf dat als je de landcode aanpast naar Duits 'de rode knop' het wel doet op Ned2 voor Uitzending Gemist. Is video on-demand niet net zo iets?
[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 03-11-2011 22:24 ]
Welke CAM module gebruik je? ;-)drachir2 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:24:
[...]
Zojuist gebeld met Samsung Nederland, allereerst een zeer slome dame die niet echt geïnteresseerd overkwam, maar dat even terzijde. Ik legde het verhaal voor van het af en toe verschijnen van GECODEERD SIGNAAL, en daarna verschijnt het beeld weer naar enkele seconden. Zij vertelde mij dat er continu aan de firmware wordt gesleuteld, maar er was haar niets bekend over een nieuwe houder voor de CAM-module. Ook haar supervisor wist nergens van.
Ziggo kan jou die vraag uitstekend beantwoorden.frickY schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:23:
Kan iemand bevestigen dat ik inderdaad geen gebruik kan maken van video on-demand van Ziggo zonder de interactieve HD ontvanger?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Deze week de UE37D6500 thuis gekregen, besteld via T-onlineshop. 's-middags besteld, de volgende ochtend (vanuit Frankfurt!) thuis bezorgd. Ik ben zeer tevreden over het beeld, zo scherp en helder! Zeker na het tweaken met de instellingen uit dit topic. Mijn vorige TV was een 70cm 4:3 CRT, dus dat is ook wel een stap vooruit.
Wat me alleen tegenvalt is dat je wel goed voor de TV moet zitten voor een mooi beeld, als je van de zijkant naar de TV toe kijkt is het beeld behoorlijk flets.
Er waren geen 3D-brillen meegeleverd, heb ik nog in bestelling.
Wat me alleen tegenvalt is dat je wel goed voor de TV moet zitten voor een mooi beeld, als je van de zijkant naar de TV toe kijkt is het beeld behoorlijk flets.
Heb naar aanleiding van dit draadje een week of 2 geleden een Samsung UE46D6500 in huis gehaald, gelijk opgehangen en gaan genieten van o.a. films via een (gejailbreakte) Apple TV. 't Is jammer dat de Apple TV nog geen 1080p ondersteund, maar wát een mooi beeld levert die D6500 zeg! 
Tot zover geen seconde spijt gehad van de TV… zelfs even zitten spelen met de 3D functie i.c.m. de demo filmpjes die je via 't menu van de TV kunt bekijken, en een paar dagen erna een CI+ module gehaald om zo een afstandsbediening minder in huis te hebben. Echt een prachtig apparaat, en ben meer dan tevreden met de kwaliteit van 't beeld.
Het enige wat ik nog niet heb kunnen uitvinden is hoe je apps weer kunt verwijderen. Hij heeft standaard bijvoorbeeld de Funda app geïnstalleerd, maar die wil ik helemaal niet eens zien, hehe. Heeft iemand een idee hoe je apps weer uit de "homepage" van je Smart Hub kunt halen?
Tot zover geen seconde spijt gehad van de TV… zelfs even zitten spelen met de 3D functie i.c.m. de demo filmpjes die je via 't menu van de TV kunt bekijken, en een paar dagen erna een CI+ module gehaald om zo een afstandsbediening minder in huis te hebben. Echt een prachtig apparaat, en ben meer dan tevreden met de kwaliteit van 't beeld.
Het enige wat ik nog niet heb kunnen uitvinden is hoe je apps weer kunt verwijderen. Hij heeft standaard bijvoorbeeld de Funda app geïnstalleerd, maar die wil ik helemaal niet eens zien, hehe. Heeft iemand een idee hoe je apps weer uit de "homepage" van je Smart Hub kunt halen?
Kan zo wel raden wat de Ziggo medewerker zegt; Nee, daarvoor moet u de interactieve ontvanger kopen. Deze kan ik u aanbieden voor x euro.GerCor schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:12:
Ziggo kan jou die vraag uitstekend beantwoorden.
Ik hoor het liever van de wat technischer ingestelde Tweaker
[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 04-11-2011 10:34 ]
Nieuwe firmware is uit voor de D7000 (T-GAPDEUC-1018.0)
Wat de verbeteringen zijn t.o.v. de 1017 kan ik niet echt vinden.
Verwijderd
Nee het kan niet want er zit speciale Software of iets in die Decoder om Video On Demand te bekijken, daarnaast moet je er maar is op google het stelt niks voor en werkt 9 van de 10x niet en iedereen stuurt die decoder retour, waarom wil je het uberhaupt als je alle films kan downloaden op internet we leven in 2011 hoorfrickY schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:34:
[...]
Kan zo wel raden wat de Ziggo medewerker zegt; Nee, daarvoor moet u de interactieve ontvanger kopen. Deze kan ik u aanbieden voor x euro.
Ik hoor het liever van de wat technischer ingestelde TweakerOok gaat mijn vraag verder dan slechts "kan het ja/nee".
Er is op XDA een topic gestart om het streamen (Smart view) naar een niet Samsung Galaxy apparaat mogelijk te maken. Ze zoeken daar personen die kunnen helpen. Hier de link.
Dat is gek, want die staan er wel gewoon bij.Digin schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:56:
Nieuwe firmware is uit voor de D7000 (T-GAPDEUC-1018.0)
Op de Engelse site, zoals al vaker aangegeven
[quote]1. Title
2011 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**D70** Series
3. Carrier or Corporate Customer
4. Description
T-GAPDEUC-1017.3
• Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps
• Support to Channel range for Germany KDG Cable broadcas
• Support 3D MPO file.
Zoveelste keer dat ik de improved network using Smart HUB en 3D MPO file voorbij zie komen. Lijkt ook iets mis te gaan met hun versienummering. Firmware is gereleased als 1018 maar wordt omgeschreven als 1017.3
[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 04-11-2011 11:16 ]
Heb ik ook gezien en daarom schreef ik dat ik geen verbetering zag t.o.v. 1017. Deze tekst stond er namelijk toen ook al.
Voor degene die graag een 40 of 46 inch D7000 of D8000 willen bestellen:
Er is momenteel een goede aanbieding bij bol.com. Ze adverteren er niet duidelijk mee, maar bij de TV staat een couponcode. Als je die invult in je winkelwagen krijg je een forse korting. Ik heb de UE46D8000 gekocht voor 1500 euro. Je krijgt daarnaast ook nog 150 euro retour van Samsung.
Er is momenteel een goede aanbieding bij bol.com. Ze adverteren er niet duidelijk mee, maar bij de TV staat een couponcode. Als je die invult in je winkelwagen krijg je een forse korting. Ik heb de UE46D8000 gekocht voor 1500 euro. Je krijgt daarnaast ook nog 150 euro retour van Samsung.
Heb je helemaal gelijk in, dat is idd een hele mooie aanbieding. Voor de 55" gaat er 600 euro vanaf en dit is dan weer niet de beste aanbieding.Roger12345 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:31:
[ Voor 6% gewijzigd door MY00 op 04-11-2011 11:55 ]
Ligt aan de instelling van het beeld, rest alles maar eens en zet hem dan op dynamisch. Als het goed is heb je er dan geen last meer van. Had het zelfde idee bij mijn D8000.[b][message=37070118,noline]
Heb je de brillen zelf besteld of laten weten dat ze er niet bij zaten en je deze toch alsnog graag zou ontvangen? Dat laatste zou zomaar mogelijk kunnen zijn.
Hmm... Ik heb de TV uiteindelijk bij plattetv.nl gekocht (niet om reclame te maken maar om jullie even te informeren hoe je de laagste prijs krijgt...)Het kannamelijk een stuk goedkoper nog... Er wordt overal wel een adviesprijs van 1499 gehanteerd voor de UE40D7000 maar dat is simpelweg omdat ze (als ik het goed heb) van samsung niet lager mogen adverteren. Ik heb heel brutaal allerlei winkels gevraagd wat hun uiterste prijs is. Na onderhandelen wilde zelfs de mediamarkt zakken naar 1257...
Ik was uiteindelijk 1235 kwijt voor de UE40D7000 en had in de doos 2 3d brillen zitten en ik heb nu nog de mogelijkheid om de cashback actie in te vullen dus heb m voor 1160.. Geen slechte deal dacht ik zo...
Advies is dus speel de winkels tegen elkaar uit en je komt een heel stuk lager uit
Geld voor alle modellen!
Ik was uiteindelijk 1235 kwijt voor de UE40D7000 en had in de doos 2 3d brillen zitten en ik heb nu nog de mogelijkheid om de cashback actie in te vullen dus heb m voor 1160.. Geen slechte deal dacht ik zo...
Advies is dus speel de winkels tegen elkaar uit en je komt een heel stuk lager uit
hoi
Indien je bovenstaande goed leest zie je dat je de 46D8000 voor 1500,95 euro bij bol.com kan bestellen en dan nog de 150 cashback er overheen en betaal je dus maar 1350 euro ervoor.misterdjus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:51:
Hmm... Ik heb de TV uiteindelijk bij plattetv.nl gekocht (niet om reclame te maken maar om jullie even te informeren hoe je de laagste prijs krijgt...)Het kannamelijk een stuk goedkoper nog... Er wordt overal wel een adviesprijs van 1499 gehanteerd voor de UE40D7000 maar dat is simpelweg omdat ze (als ik het goed heb) van samsung niet lager mogen adverteren. Ik heb heel brutaal allerlei winkels gevraagd wat hun uiterste prijs is. Na onderhandelen wilde zelfs de mediamarkt zakken naar 1257...
Advies is dus speel de winkels tegen elkaar uit en je komt een heel stuk lager uitGeld voor alle modellen!
Bedankt!, dat helpt inderdaad. Het is nu nog wel vrij licht in huis, denk dat ik het verschil vanavond nog duidelijker kan zien.MY00 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:49:
[...]
Ligt aan de instelling van het beeld, rest alles maar eens en zet hem dan op dynamisch. Als het goed is heb je er dan geen last meer van. Had het zelfde idee bij mijn D8000.
Heb je de brillen zelf besteld of laten weten dat ze er niet bij zaten en je deze toch alsnog graag zou ontvangen? Dat laatste zou zomaar mogelijk kunnen zijn.
De brillen hoorden er niet bij, ik had die zelf besteld. Ik heb ze nu via e-bay uit Zuid Korea, dus even wachten nog.
Maar bol.com is niet zo makkelijk uit te spelen toch? Of lees is ergens overheen?MY00 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:57:
[...]
Indien je bovenstaande goed leest zie je dat je de 46D8000 voor 1500,95 euro bij bol.com kan bestellen en dan nog de 150 cashback er overheen en betaal je dus maar 1350 euro ervoor.
Zelf vind ik de 46D7000 namelijk erg mooi (vriendin is alleen nog niet heel makkelijk over te halen) maar echt lage prijzen ben ik inderdaad nog niet tegen gekomen.
[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 04-11-2011 12:49 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ah je hebt gelijk idd... Slecht gelezen.. Iig uitspelen die hap is de key... Ze zakken toch wel...
hoi
Momenteel heeft Bol.com een couponcode UE46D8000 op hun site staan, indien je deze invult krijg je direct 500 euro korting op de basis prijs van 1999,- euro en er komt dan nog 1,95 aan verzendkosten bij.l3art schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:30:
[...]
Maar bol.com is niet zo makkelijk uit te spelen toch? Of lees is ergens overheen?
Zelf vind ik de 46D7000 namelijk erg mooi (vriendin is alleen nog niet heel makkelijk over te halen) maar echt lage prijzen ben ik inderdaad nog niet tegen gekomen.
Dat is toch wel een spectaculaire prijs als je het mij vraagt (zonder je 3D-bril en Moviemax coupon te verkopen
).
Hetzelfde is overigens van toepassing bij de D7000, verander dan de 8 in een 7 bij couponcode.
Beide komen overigens dan op hetzelfde bedrag uit (minder korting met de D7000)
Edit: na verrekening Samsung niet natuurlijk, keek alleen naar de bruto prijzen.
Hetzelfde is overigens van toepassing bij de D7000, verander dan de 8 in een 7 bij couponcode.
Beide komen overigens dan op hetzelfde bedrag uit (minder korting met de D7000)
Edit: na verrekening Samsung niet natuurlijk, keek alleen naar de bruto prijzen.
[ Voor 13% gewijzigd door Smirnoff op 04-11-2011 14:16 ]
Ik wilde eigenlijk ook voor een 46D7000 gaan maar met die Bol.com aanbiedingen is de D8000 goedkoper, dus dan moet die het maar worden. Voor de luie mensen onder ons, hier de prijzen na verrekening van alle kortingen:
40D7000 = €1225
40D8000 = €1150
46D7000 = €1425
46D8000 = €1350
55D7000 = €2225
55D8000 = €2250
40D7000 = €1225
40D8000 = €1150
46D7000 = €1425
46D8000 = €1350
55D7000 = €2225
55D8000 = €2250
Dan heb ik toch een aanzienlijk aantal euro's meer voor mijn 46D7000 betaald bij bol.com
Maar zo gaan die dingen.
Geinig dat die D8000 bij de 40 en 46 inch uiteindelijk goedkoper zijn dan de D7000 modellen.
Overigens er zaten bij mij 2 3d brillen bij. (de 3100 types). Ennuh als je vandaag bestelt heb je hem maandag pas want bol levert met UPS.
Overigens er zaten bij mij 2 3d brillen bij. (de 3100 types). Ennuh als je vandaag bestelt heb je hem maandag pas want bol levert met UPS.
Verwijderd
Vandaag nog een pakketje gehad van BOL. gewoon TNT hoor.Roger12345 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:47:
Geinig dat die D8000 bij de 40 en 46 inch uiteindelijk goedkoper zijn dan de D7000 modellen.
Yep... Alles behalve TV's versturen ze met TNT. Daar kwam ik achter nadat ik geen track en trace code kreeg en op de site ging kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:55:
[...]
Vandaag nog een pakketje gehad van BOL. gewoon TNT hoor.
http://www.bol.com/nl/m/k...#bezorging-van-televisies
[ Voor 13% gewijzigd door Roger12345 op 04-11-2011 15:10 ]
Ik kreeg vandaag een code per post van Bol: gratis verzending. Als iemand nog die 2 euro wil besparen PM me dan.
Je zou dan inderdaad voor de 8000 gaan, ware het niet dat ik persoonlijk de 7000 mooier vind.crispo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:11:
Ik wilde eigenlijk ook voor een 46D7000 gaan maar met die Bol.com aanbiedingen is de D8000 goedkoper, dus dan moet die het maar worden. Voor de luie mensen onder ons, hier de prijzen na verrekening van alle kortingen:
40D7000 = €1225
40D8000 = €1150
46D7000 = €1425
46D8000 = €1350
55D7000 = €2225
55D8000 = €2250
Mee eens, maar voor €75 minder wil ik de D8000 best mooier vinden.
Heb een UE40D7000 bij Bol.com besteld. Persoonlijk vind ik deze er beter uit zien. Hopelijk bevalt de TV.
Iemand nog een tip mbt een betaalbare platte muurbeugel? Moet gewoon zo plat mogelijk tegen de muur. Verder geen spannende zaken.
Iemand nog een tip mbt een betaalbare platte muurbeugel? Moet gewoon zo plat mogelijk tegen de muur. Verder geen spannende zaken.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
De muurbeugel van Samsung (WMN2000B) schijnt heel plat tegen de muur te gaan.
Bedankt voor de tip, eindelijk de knoop doorgehakt voor een 46D8000. Ook Crispo dank voor het overzichtje. Deze gaat een HD Ready Samsung LCD vervangen die na een jaar of zes zijn beste tijd heeft gehad.Roger12345 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:31:
Klopt. Toetsel hangt op minder dan 2cm van de muur.crispo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:16:
De muurbeugel van Samsung (WMN2000B) schijnt heel plat tegen de muur te gaan.
Ik heb bij mij de bijgeleverde afstandsbusjes moeten gebruiken voor iets meer afstand, omdat anders de scart-kabel er niet tussen past.
Heb ook maar eens een bericht naar foka verstuurd wat die doen met de prijs. Natuurlijk wel vermeld wat hij bij bol.com kost. Kan ik daarna nog naar Ben van Dijk, en daarna eventueel nog naar de MediaMarkt. Eens kijken waar ik op uit kom uiteindelijk.
Weet wel dat foka de 55d8000 goedkoper aanbied, maar denk niet dat ze dit voor de kleinere modellen doen.l3art schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:24:
Heb ook maar eens een bericht naar foka verstuurd wat die doen met de prijs. Natuurlijk wel vermeld wat hij bij bol.com kost. Kan ik daarna nog naar Ben van Dijk, en daarna eventueel nog naar de MediaMarkt. Eens kijken waar ik op uit kom uiteindelijk.
Lezen je uitkomst wel
Precies! dat vindt ik ook, ik heb een UE55D700 en het enige verschil wat ik weet is dat je iets meer geheugen hebt op de D8000 en die chrome rand.l3art schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:47:
[...]
Je zou dan inderdaad voor de 8000 gaan, ware het niet dat ik persoonlijk de 7000 mooier vind.
Verwijderd
Weet iemand hier toevallig of er een verschil zit tussen de beeldkwaliteit van de ue37d6500 en de ue40d6500? Die ue40d6500 hoor ik allemaal wel positieve verhalen over, dus ben benieuwd of die ue37d6500 precies hetzelfde is?
Verwijderd
Er zat nog een ander verschil tussen las ik van de week in een magazine, weet effe niet meer wat het was.Le_Freak ! schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:33:
[...]
Precies! dat vindt ik ook, ik heb een UE55D700 en het enige verschil wat ik weet is dat je iets meer geheugen hebt op de D8000 en die chrome rand.
Ja wie A zegt moet ook B zeggen he, nu ben ik benieuwd, zal wle iets heel kleins zijnVerwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:55:
[...]
Er zat nog een ander verschil tussen las ik van de week in een magazine, weet effe niet meer wat het was.
Verwijderd
Heb t opgezocht voor je, Geluidskwaliteit van de d8000 is iets beter dan de d7000Le_Freak ! schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:03:
[...]
Ja wie A zegt moet ook B zeggen he, nu ben ik benieuwd, zal wle iets heel kleins zijn
Klopt het dan dat ze local dimming beide hardwarematig doen, en niet dat de D7000 dit nog software-matig doet zoals bij de Amerikaanse versie?Le_Freak ! schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:33:
Precies! dat vindt ik ook, ik heb een UE55D700 en het enige verschil wat ik weet is dat je iets meer geheugen hebt op de D8000 en die chrome rand.
En vergeet de chiquere afstandsbediening bij de D8000 ook niet.
[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 04-11-2011 18:13 ]
Antwoord van foka:MY00 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:27:
[...]
Weet wel dat foka de 55d8000 goedkoper aanbied, maar denk niet dat ze dit voor de kleinere modellen doen.
Lezen je uitkomst wel
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw email m.b.t. de prijsinformatie van het door u genoemde artikel.
De hierondergenoemde prijs kan afwijken van de prijs die wij in onze winkel hanteren.
Wij verzoeken u derhalve, bij een bezoek aan onze winkel, deze mail uit te printen en mee te nemen.
Indien u dit artikel via onze webshop wilt bestellen, dan stuurt u deze mail retour met vermelding dat u deze wilt bestellen. U ontvangt dan een link, waarmee u de betaling regelt. Daarna wordt het product aan u verzonden.
PRIJSINFO (prijsinfo is gelimiteerd tot 2 prijsinformaties per email adres, voor overige prijzen bent u welkom in de winkel)
Artikel 1: Samsung UE-46D7000 Ziggo Certified, UPC Certified 1399,00
Artikel 2: + deelname aan de Samsung cashback actie!!
Artikel 3: Bezorgkosten in NL 20,00
Beste Tweakers,
Ik heb een vraag ik een een nas (synology ds211+) met daarop DLNA aanstaan en heb een mkv bestand film in de map video gezet die speelt hij vlekkeloos af.
nou heb ik een 3d bluray film binnen gehaald en dit is een iso die gooi ik ook in de map video van de DLNA van synology.
Maar de tv (d7000) kan niet de iso afspelen hij geeft aan ongeldig bestandtype of iets dergelijks
hoe kan ik deze iso afspelen wat moet ik hiervoor doen?
ik kwam niet verder met de zoekfunctie behalve dat ik las dat een iso niet mogelijk is maar hoe dan
Ik heb een vraag ik een een nas (synology ds211+) met daarop DLNA aanstaan en heb een mkv bestand film in de map video gezet die speelt hij vlekkeloos af.
nou heb ik een 3d bluray film binnen gehaald en dit is een iso die gooi ik ook in de map video van de DLNA van synology.
Maar de tv (d7000) kan niet de iso afspelen hij geeft aan ongeldig bestandtype of iets dergelijks
ik kwam niet verder met de zoekfunctie behalve dat ik las dat een iso niet mogelijk is maar hoe dan
Verwijderd
Het zijn echt belachelijk mooie prijzen en ik dacht dat ik 3 maanden geleden al de beste prijs had gekregen met 1524€.. jij kunt m nu met cashback + 3d brillen verkopen al voor 1150 hebben.
Morgen wordt ik gebeld door Ben van Dijk. Hun kennende gaan ze er nog meer onder zitten plus nog wat extra voor de extra benzine kosten om het bij hun op te halen. Ben benieuwd.
In ieder geval het verlichte Samsung logo.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:55:
[...]
Er zat nog een ander verschil tussen las ik van de week in een magazine, weet effe niet meer wat het was.
Mag ik weten waar je dat gelezen hebt ?Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:34:
[...]
Heb t opgezocht voor je, Geluidskwaliteit van de d8000 is iets beter dan de d7000
Had ik je toch al voorspeld.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:08:
[...]
Het zijn echt belachelijk mooie prijzen en ik dacht dat ik 3 maanden geleden al de beste prijs had gekregen met 1524€.. jij kunt m nu met cashback + 3d brillen verkopen al voor 1150 hebben.
Weet niet of ik 1150 voor elkaar ga krijgen hoor. Dat zou dus in de winkel 1225 zijn.
Wat ik er van weet is dat je voor die dienst moet betalen. Het heeft al helemaal niks met Samsung te maken. Op zich geen probleem maar wat mij betreft vraag je of je met een bankrelatie bij de ABN-AMRO ook kunt bankieren via internet bij de Rabobank.frickY schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:34:
[...]
Kan zo wel raden wat de Ziggo medewerker zegt; Nee, daarvoor moet u de interactieve ontvanger kopen. Deze kan ik u aanbieden voor x euro.
Ik hoor het liever van de wat technischer ingestelde TweakerOok gaat mijn vraag verder dan slechts "kan het ja/nee".
Verwijderd
1399 - 150 samsung - 100 euro verkoop van 3d brillen is 1149.l3art schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:45:
Weet niet of ik 1150 voor elkaar ga krijgen hoor. Dat zou dus in de winkel 1225 zijn.
Verwijderd
Ja maar kijk is effe wat de C7700 en de C8700 nog kosten en dan dit.. is gewoon niet normaal.
Verwijderd
Consumentenbond Magazine.Le_Freak ! schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:17:
[...]
Mag ik weten waar je dat gelezen hebt ?
Op de 7000 krijg je 75 terug ipv 150. En de brillen ga ik natuurlijk niet verkopen ;-)
Maar verreken je ze met het bedrag dat je normaal kwijt bent om ze aan te schaffen kom je redelijk in de buurt ja.
Maar verreken je ze met het bedrag dat je normaal kwijt bent om ze aan te schaffen kom je redelijk in de buurt ja.
Verwijderd
Zie nu pas dat je voor de 7000 sorry verkeerd gelezen al snap ik niet waarom als je nog stukken goedkoper uit bent ook. dat gelakte zwart is na een tijd echt niet mooi meer trekt te veel stof aan en krast te veel (zelfs met samsungs eigen schoonmaak doekjes)l3art schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:45:
Verwijderd
Ik zou ze wel verkopen en oplaadbare kopen geloof me die op batterijen zijn echt prut.l3art schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:06:
Op de 7000 krijg je 75 terug ipv 150. En de brillen ga ik natuurlijk niet verkopen ;-)
Ok dat is het overwegen waard.
En wat betreft die zwarte rand, die is niet zwart maar doorzichtig. Wat minder opvallend dan die van de 8000 en dat is ook precies wat ik er mooier aan vind.
En wat betreft die zwarte rand, die is niet zwart maar doorzichtig. Wat minder opvallend dan die van de 8000 en dat is ook precies wat ik er mooier aan vind.
Dat klopt niet. Het zit al inbegrepen in je standaard abbonement.GerCor schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:56:
Wat ik er van weet is dat je voor die dienst moet betalen.
Bij de duurdere abbonementen heb je alleen meer films en series om uit te kiezen
Mijn vraag is meer "Welke techniek wordt er voor dat video on demand gebruikt" en "Is dat niet iets dat standaard in mijn tv zit, of mogelijk later met een firmware upgrade wordt toegevoegd?"Films
Kijk 10 wisselende films on demand zonder extra kosten.
Series
Kijk 3 wisselende series on demand zonder extra kosten.
Beetje inventief denken.
[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 05-11-2011 00:54 ]
Nogmaals, wat heeft het met Samsung te maken (firmware upgrade?) Als Ziggo wil kan het gewoon beschikbaar worden voor CI+ denk ik. Ziggo kan zelfs bepalen, en daar wordt ook over gedacht, om CI+ gebruikers toe te staan TV opnames (PVR) te maken - wat nu dus kan met bepaalde Tv toestellen - en die TV opnames na 1 dag weer ongeschikt te maken zodat je het niet meer kan afspelen.
Dus, je neemt zoals gisteravond met CI+ The Voice of Holland op .... en dan mag je dat bewaren tot en met zondag. Wil je het dan nog een keer zien, dan moet je het huren.
Nu neem je gewoon op en blijft het op je HDD staan zo lang jij wil. Maar dat kan omdat ZIggo het toestaat.
Ik heb het in ieder geval niet omdat ik geen extra kastje wil. Als het met CI+ beschikbaar wordt ..... misschien.
Mijn buurman heeft zo'n kastje maar gebruikt de functies eigenlijk nooit. Uitzending gemist ..... mis ik niet, kijk eigenlijk nooit iets terug, ook niet op of via de PC en met MovieMax ben ik tevreden. Huur ongeveer 1 keer per maand een film.
Dus, je neemt zoals gisteravond met CI+ The Voice of Holland op .... en dan mag je dat bewaren tot en met zondag. Wil je het dan nog een keer zien, dan moet je het huren.
Nu neem je gewoon op en blijft het op je HDD staan zo lang jij wil. Maar dat kan omdat ZIggo het toestaat.
Ik heb het in ieder geval niet omdat ik geen extra kastje wil. Als het met CI+ beschikbaar wordt ..... misschien.
Mijn buurman heeft zo'n kastje maar gebruikt de functies eigenlijk nooit. Uitzending gemist ..... mis ik niet, kijk eigenlijk nooit iets terug, ook niet op of via de PC en met MovieMax ben ik tevreden. Huur ongeveer 1 keer per maand een film.
[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 05-11-2011 09:38 ]
Ja wij gebruiken uitzending gemist en programma's opnemen dus wel. Dus dan ben ik bij upc weer gebonden aan een extra kastje/afstandsbediening. Zonde want zou het liever zonder zien.
Jij gaat er nu van uit dat Ziggo video-on-demand heeft uitgevonden.GerCor schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:15:
Nogmaals, wat heeft het met Samsung te maken (firmware upgrade?) Als Ziggo wil kan het gewoon beschikbaar worden voor CI+ denk ik.
Ik ga er van uit dat dit een gestandaardiseerde techniek is. Overigens is de Interactieve HD ontvanger die je nodig schijnt te hebben ook gefabriceerd door Samsung.
Zie bijv interactive538 in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000". De TV kan ook overweg met HbbTV.
Ik weet niet of video-on-demand met diezelfde techniek werkt, maar geheel onmogelijk dat de TV hier iets mee kan is het dus niet.
[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 05-11-2011 10:55 ]
Verwijderd
Ziggo versleuteld de inhoud en bepaald door middel van CI+ wat je mag/kan en niet. Samsung heeft hier geen bal mee te maken. Ziggo bepaalt welk toestel kan/mag gebruikt worden op hun kabel. CI+ <- klik
Deels Ziggo en de inhoud aanbieder bepalen wat er betaald wordt voor inhoud op afroep.
Kijker moet deels gaan betalen voor Uitzending Gemist <- klik
Je TV kan het allemaal, als de basis functies aanwezig zijn. Of het mag bepaalt de kabelboer.
Deels Ziggo en de inhoud aanbieder bepalen wat er betaald wordt voor inhoud op afroep.
Kijker moet deels gaan betalen voor Uitzending Gemist <- klik
Je TV kan het allemaal, als de basis functies aanwezig zijn. Of het mag bepaalt de kabelboer.
De mogelijkheden van CI+ zijn me bekend, en hebben hier helemaal niets mee te maken.
Het gebruik van video-on-demand zit gewoon in het abbonement; het mag van de kabelboer.
Vraag is dus of de TV dit inderdaad kan, of dat die interactieve HD ontvanger de enige player is die met deze content overweg kan.
* frickY voelt zich onbegrepen
Zo ingewikkeld was de vraag toch niet
Het gebruik van video-on-demand zit gewoon in het abbonement; het mag van de kabelboer.
Vraag is dus of de TV dit inderdaad kan, of dat die interactieve HD ontvanger de enige player is die met deze content overweg kan.
[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 05-11-2011 11:52 ]
Ben van Dijk ging op 1350 zitten. Maar ze wilde wel bij 1799 beginnen. Gelukkig had ik een factuur al gemaild.
Verwijderd
frickY schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:52:
De mogelijkheden van CI+ zijn me bekend, en hebben hier helemaal niets mee te maken.
Het mag dan wel in je abonnement zitten, het is nog altijd de kabelboer dit dient vrij te schakelen op jou toestel en dan hangt het er nog vanaf of de huidige CI+ op tv toestellen hiermee overweg kan. Dus je TV kan het waarschijnlijk wel, maar het hangt ook af van die andere factoren. Probeer het uit in de winkel.Je TV kan het allemaal, als de basis functies aanwezig zijn. Of het mag bepaalt de kabelboer.
Dat is niet zo moeilijk, je hebt gewoon een goede mediaspeler nodig zoals bv de Popcorn hour.stephandeloos schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:09:
Beste Tweakers,
Verwijderd
ISO is een beeld (image) van een schijf (meestal cd/dvd) je laad (mount) deze op een virtuele drive (bvb Daemon Tools Lite) Dan haal je de vob's je de vob's van deze viruele schijf (bvb dvd decryptor) en voeg ze eventueel samen (bvb vob merge). Dit bestand kan je dan eventueel op je NAS plaatsen. Gebruik je een ander OS dan Windows dan de gepaste progjes gebruiken die het zelfde doen.