Gaat het hier met XSNews toch een stuk sneller... 70k Spots in 45 min..
database wordt beter en beter .. dus daar moet je even wat rekening mee houdenkmf schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:09:
Wat is eigenlijk de "recommended practice" voor het up to date houden van spotweb zelf? om de zoveel tijd een git update doen? Moet hierbij de ownsettings+settings even weggekopieerd worden?
(waarom staan de settings (op databasedingen na) niet gewoon in de database? lijkt me veel makkelijker aan te passen dan )
een simpele git pull op de master van tijd tot tijd is goed te doen, doe het momenteel niet teveel in de avonduren want als er updates komen dan is het vaak (tot nu toe) een berg commits achter elkaar en dan kan je wel eens achter de feiten aan lopen, ownsettings wordt niet meegenomen in de pull dus dat blijft safe ..
There are no secrets, only information you do not yet have
Ook ik heb spotweb even op mijn server gezet (ben momenteel nog op het werk, dus nog niet 100% getest)
voorlopig zie ik alleen deze fout: "Notice: Constant VERSION already defined in /var/www/spotweb/ownsettings.php on line 65"
en een 'load error' waar de filters knop / selectie vakje zou moeten staan.
Ook bij mij is hij nog steeds aan het updaten... ik laat hem gewoon lopen, maakt niet zoveel uit hoe lang dat dat precies duurt.
voor het FTD alternatief!
voorlopig zie ik alleen deze fout: "Notice: Constant VERSION already defined in /var/www/spotweb/ownsettings.php on line 65"
Ook bij mij is hij nog steeds aan het updaten... ik laat hem gewoon lopen, maakt niet zoveel uit hoe lang dat dat precies duurt.
Misschien is het ook handig als de ontwikkelaars bij een in hun ogen stabiele versie (dus vlak voor een nieuw feature, merge of serie commits) even een fork afsplitsen naar bv. spotnet_stable. Op die manier kan de 'gewone gebruiker' die met een gerust hart pullen zonder daarmee alles per ongeluk over hoop te halen. Als dit ongeveer 1 keer in de week gedaan wordt zullen de meeste gebruikers een stabielere applicatie hebben.zeroday schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:17:
[...]
database wordt beter en beter .. dus daar moet je even wat rekening mee houden
een simpele git pull op de master van tijd tot tijd is goed te doen, doe het momenteel niet teveel in de avonduren want als er updates komen dan is het vaak (tot nu toe) een berg commits achter elkaar en dan kan je wel eens achter de feiten aan lopen, ownsettings wordt niet meegenomen in de pull dus dat blijft safe ..
*en ja, ik weet dat het eigenlijk juist andersom hoort: afsplitsen, ontwikkelen, testen, terugmergen. Maar met de enorme hoeveelheid commits die nu per dag/uur gedaan worden loopt het af en toe wel eens spaak.*
Waarom zou daar zo ontzettend veel verschil in zitten? Ik zal het Eweka eens voorleggen.Brummetje schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:16:
Gaat het hier met XSNews toch een stuk sneller... 70k Spots in 45 min..
Ik ben zojuist geswitched van sqlite naar mysql. Met sqlite kreeg ik steeds dat ik niet op de database mocht schrijven als ik een spot opende... chmodden enzo hielp allemaal niet (wat ook niet de bedoeling is overigens), dus ik dacht, kom, ff een mysql-testje. Volgens mij gaat het retrieven met mysql veel sneller dan sqlite, dus dat is in ieder geval (een gevoelsmatige misschien) vooruitgang.
Kan dat kloppen dat het schrijven naar een mysql database sneller is dan naar sqlite? of is dit spiegies?
Kan dat kloppen dat het schrijven naar een mysql database sneller is dan naar sqlite? of is dit spiegies?
Nee, dit klopt. Het is sneller en de database blijft kleiner (in mb's).Mar2zz schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:41:
Ik ben zojuist geswitched van sqlite naar mysql. Met sqlite kreeg ik steeds dat ik niet op de database mocht schrijven als ik een spot opende... chmodden enzo hielp allemaal niet (wat ook niet de bedoeling is overigens), dus ik dacht, kom, ff een mysql-testje. Volgens mij gaat het retrieven met mysql veel sneller dan sqlite, dus dat is in ieder geval (een gevoelsmatige misschien) vooruitgang.
Clock schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:52:
[...]
Ja, met 1 thread van textnews.eweka.nl. Er worden ongeveer 8000 spots per uur in mysql bijgeschreven. Dit zowel op een langzame als snellere server (vergelijkbaar tempo). Misschien is eweka wel gewoon heel traag dan? De database wordt uiteindelijk ongeveer een 1GB als ik het doortrek naar 280.000.
Ligt dat aan jullie servers misschien? Ik heb ook eweka met textnews.eweka.nl voor headers. Maar toen ik alles opzette, was ie toch maar een uurtje of zo bezig geweest met het binnenhalen.Splendid schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:08:
[...]
Same here met eweka, ik haal de 8000 spots per uur niet eens denk ik, staat al sinds gisterochtend te ratelen en zit pas op 91.000, zelfs zonder full headers gaat hij zo langzaam.
Heb een synology 411. dual core + 1GB ram
mysql> select count(*) from spots ; +----------+ | count(*) | +----------+ | 253318 | +----------+ 1 row in set (0.00 sec)
hmm.. aantal spots vallen wel mee...
[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 09-03-2011 13:55 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
@zeroday: Het probleem met de filters is al gefixed en zit inmiddels ook in de spotweb/master (https://github.com/spotwe...0b0d0807512735dc95d6412fa)
Zowel de server als de verbinding lijken mij niet het probleem, cpu draait op 99% idle als hij bezig is en verbinding is 50mbit/50mbit. Ik heb nu maar de textnews eruit gegooid en alleen sslreader erin en die waren zo binnen. Jammer genoeg niet de hele oude spots maar het is nu tenminste wel lekker snelkmf schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:49:
[...]
[...]
Ligt dat aan jullie servers misschien? Ik heb ook eweka met textnews.eweka.nl voor headers. Maar toen ik alles opzette, was ie toch maar een uurtje of zo bezig geweest met het binnenhalen.
Meteen aan het tweaken geslagen, zag al wat fouten in het nzb download script wat betreft locale opslag dus dat heb ik al gefixed. Ook werkt de NZB knop nu met een ajax request, heel irritant als hij steeds een pagina opent
Zoals vanochtend aangegeven ben ik vandaag aan het proberen iets in de template van weirdo te klussen. Ik loop echter vast bij het maken van een AJAX call:
Onderstaand stuk staat in de template header. Dit werkt prima voor bijvoorbeeld een alert box. Maar verder kan ik niet bij de PHP file komen. Vergeet ik iets of is het path fout??
De betreffende PHP file is in dezelfde directory als de header van de template en bevat:
PHP file heet Sabnzbdhelper.php
Onderstaand stuk staat in de template header. Dit werkt prima voor bijvoorbeeld een alert box. Maar verder kan ik niet bij de PHP file komen. Vergeet ik iets of is het path fout??
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| function submitNZB(Spotter_Info) { if (window.XMLHttpRequest) {// code for IE7+, Firefox, Chrome, Opera, Safari xmlhttp=new XMLHttpRequest(); } else {// code for IE6, IE5 xmlhttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } xmlhttp.onreadystatechange=function() alert("Hello! I am an alert box3!"); {. if (xmlhttp.readyState==4 && xmlhttp.status==200) { // return the success message (For sabnzb a popup) alert("NZB has been passed over to SABnzbd!"); } } // Send the info from the button to the appropriate function xmlhttp.open("GET","Sabnzbdhelper.php",true); xmlhttp.send(); } |
De betreffende PHP file is in dezelfde directory als de header van de template en bevat:
PHP file heet Sabnzbdhelper.php
PHP:
1
2
3
4
| <?php $response="nothing"; echo $response; ?> |
[ Voor 29% gewijzigd door BSeB op 09-03-2011 13:55 ]
Sinds de laatste update van bakman werkt spotweb niet meer op mijn synology.
De index pagina blijft wit, testinstall geeft aan dat alles oke is.
Heb ook al mijn mysql databate verwijderd en op nieuw opgebouwd maar ook niks
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
wat voor server heb je dan? een nas ook?Splendid schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:52:
[...]
Zowel de server als de verbinding lijken mij niet het probleem, cpu draait op 99% idle als hij bezig is en verbinding is 50mbit/50mbit. Ik heb nu maar de textnews eruit gegooid en alleen sslreader erin en die waren zo binnen. Jammer genoeg niet de hele oude spots maar het is nu tenminste wel lekker snel![]()
Meteen aan het tweaken geslagen, zag al wat fouten in het nzb download script wat betreft locale opslag dus dat heb ik al gefixed. Ook werkt de NZB knop nu met een ajax request, heel irritant als hij steeds een pagina opent
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Nee zelfbouw, AMD Athlon(tm) II X2 240e , 4Gb ram
je moet even het topic doorlezenrobbinonline schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:55:
Anoniem: 34095
Ik zou iedereen zeker aanraden om alle bladzijden in dit topic (terug) te lezen want er zijn een hoop veranderingen gaande.robbinonline schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:55:
Ik lees al mij vanaf het begin. Als in het settings.php bestand de template niet verwijst naar het mobiele template zou het gewoon moeten werken, en ook mijn iphone geen beeld..Brummetje schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:02:
[...]
je moet even het topic doorlezenbakman is met de mobiele versie bezig en voor zo ver ik weet zit bakman ze template nu in de master.
Waarom zou het niet meer werken door een mobiele versie ?? Terwijl het voor de git pull wel werkte ..
Dan doe je wellicht iets niet goed, of heb je spotweb op een NAS draaien. Ik heb gisteren in een kwartiertje met mijn Debian VM de gehele database geretrieved, wel had ik de spots_full op false staan, dus haal ik niet alles op. Scheelt inderdaad ontzettend, mis het filteren op persoonsniveau nog niet echt ook.Splendid schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:08:
Same here met eweka, ik haal de 8000 spots per uur niet eens denk ik, staat al sinds gisterochtend te ratelen en zit pas op 91.000, zelfs zonder full headers gaat hij zo langzaam.
Had ik de full spots wel op true staan, dan had ik denk ik een paar honderd (ongeveer 150) in ik denk 2 minuten.
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 09-03-2011 14:44 ]
Dan moet je toch beter lezen... Bakman heeft aangegeven niet verder te zullen gaan met zijn Branch en het dus afgeraden wordt een git pull te doen.. dit omdat er te veel veranderingen waren.... Hij is nu dus alleen bezig met een Mobiele template..... En zoals ik al zei.. Bakman z`n template zit in de master.robbinonline schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:22:
[...]
Ik lees al mij vanaf het begin. Als in het settings.php bestand de template niet verwijst naar het mobiele template zou het gewoon moeten werken, en ook mijn iphone geen beeld..
Waarom zou het niet meer werken door een mobiele versie ?? Terwijl het voor de git pull wel werkte ..
Opgelost door op lijn 65 de Define van VERSION in 'ownsettings.php' te commenten....X-DraGoN schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:37:
...
deze fout:
"Notice: Constant VERSION already defined in /var/www/spotweb/ownsettings.php on line 65"
....
Doe je wel netjes delen met ons?Splendid schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:52:
[...]
Zowel de server als de verbinding lijken mij niet het probleem, cpu draait op 99% idle als hij bezig is en verbinding is 50mbit/50mbit. Ik heb nu maar de textnews eruit gegooid en alleen sslreader erin en die waren zo binnen. Jammer genoeg niet de hele oude spots maar het is nu tenminste wel lekker snel![]()

Dan is het wachten op de pull request voor de bugfix van de filters.Brummetje schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:24:
Dan moet je toch beter lezen... Bakman heeft aangegeven niet verder te zullen gaan met zijn Branch en het dus afgeraden wordt een git pull te doen.. dit omdat er te veel veranderingen waren.... Hij is nu dus alleen bezig met een Mobiele template..... En zoals ik al zei.. Bakman z`n template zit in de master.
Ik zal proberen
Weet iemand of het mogelijk is om een filter te maken die onder beeld muziek dvd/hd/divx weergeeft? Dus geen films etc? Zo ja wat moet ik dan toevoegen? Thanks.
Mooi .. hij is nu aan het updaten, maar om de haverklap, klapt ie eruit ..shappie schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:50:
@zeroday: Het probleem met de filters is al gefixed en zit inmiddels ook in de spotweb/master (https://github.com/spotwe...0b0d0807512735dc95d6412fa)
Fatal error occured retrieving messages:
Unexpected response: ''
????CptChaos schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:45:
[...]
Dan is het wachten op de pull request voor de bugfix van de filters.
En de nieuwe retrieve is weer klaar
ik heb een eigen filter voor nieuwe series bijv:Workaholic schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:09:
Weet iemand of het mogelijk is om een filter te maken die onder beeld muziek dvd/hd/divx weergeeft? Dus geen films etc? Zo ja wat moet ik dan toevoegen? Thanks.
code:
1
2
3
| $settings['filters'][] = Array("Nieuwe Series", "images/icons/film.png", "?search[tree]=cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9&search[type]=Titel&search[text]=S01E01%20", "", array() ); |
Thnx weet ik dat ook weer.. maar ik ben dus specifiek opzoek naar een filter die onder Beeld materiaal muziek dvd's/hd dvd's filtert. Ik weet niet of dit mogelijk is..?zeroday schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:15:
[...]
ik heb een eigen filter voor nieuwe series bijv:
code:
1 2 3 $settings['filters'][] = Array("Nieuwe Series", "images/icons/film.png", "?search[tree]=cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9&search[type]=Titel&search[text]=S01E01%20", "", array() );
Kreeg mijn retrieve op de QNAP via de command line niet voor elkaar dus heb ik het maar met dit commando gedaan.
curl -O http://ipadres/spotweb/retrieve.php?output=xml
[ Voor 5% gewijzigd door Tranzy op 09-03-2011 15:20 ]
Ik heb ook een leuke computer..
bakman, in mijn allergoeisteAnoniem: 34095 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:33:
Zou iemand in die settingsgenerator ook de huidige settings.php of ownsettings.php kunnen laten uitlezen ?
Ik zou graag in de mobiele variant deze onder een tabje willen zetten en ook dat ie hem meteen opslaat (en dus ook uitleest op moment van laden) alle "echo"-s zouden dan in een $var moeten gaan, die je aan het einde in een file kan schrijven.
Hij leest (ownsettings.php), en hij schrijft (testFile.txt voorlopig).
Nog niet optiomaal tho, settings die niet bestaan in ownsettings.php worden weergegeven van als / om voor mij onbekende reden.
En overal waar in de settings true/false staat heb ik 1/0 van gemaakt, anders ging het niet goed met de if/else, maakt voor de werking van spotweb verder niet uit.
Het is een begin
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik heb op de wiki van spotweb het filterverhaal wat duidelijker omschreven (hoop ik).Workaholic schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:09:
https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Hoe-filters-werken
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Array("Muziek", "images/icons/music.png", "cat1_d", "", Array( Array("Compressed", "images/icons/music.png", "cat1_a0,cat1_a3,cat1_a5,cat1_a6", ""), Array("Lossless", "images/icons/music.png", "cat1_a2,cat1_a4,cat1_a7,cat1_a8", ""), Array("Videos", "images/icons/music.png", "cat0_d13", "") ) ), |
Eventueel kan je cat0_d13 ook toevoegen aan de bovenste regel ( "cat1_d,cat0_d13"). Formaten kun je nog tunen, deze laat alle video's zien. (de categorie blijft overigens beeld, maar het filter staat dan bij Muziek
edit:
Ik zie nou pas dat je het onder beeld wilt hebben, dan hoef je alleen deze regel toe te voegen ergens bij beeld:
code:
1
| Array("Muziekvideos", "images/icons/music.png", "cat0_d13", ""), |
[ Voor 50% gewijzigd door Mar2zz op 09-03-2011 16:06 ]
Ik heb ff beeldfilters gemaakt zonder erotiek:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Array("Reset filters", "images/icons/home.png", "cat0_d,cat1_a,cat2_a,cat3_a,!cat0_d23,!cat0_d24,!cat0_d25,!cat0_d26", "", array()), Array("Beeld", "images/icons/film.png", "cat0_d,!cat0_d11,!cat0_d23,!cat0_d24,!cat0_d25,!cat0_d26,!cat0_a5", "", Array( Array("DivX", "images/icons/divx.png", "cat0,!cat0_a1,!cat0_a2,!cat0_a3,!cat0_a10,!cat0_a4,!cat0_a6,!cat0_a7,!cat0_a8,!cat0_a9,!cat0_d11,!cat0_a5,!cat0_d23,!cat0_d24,!cat0_d25,!cat0_d26", ""), Array("WMV", "images/icons/wmv.png", "cat0,!cat0_a0,!cat0_a2,!cat0_a3,!cat0_a10,!cat0_a4,!cat0_a6,!cat0_a7,!cat0_a8,!cat0_a9,!cat0_d11,!cat0_a5,!cat0_d23,!cat0_d24,!cat0_d25,!cat0_d26", ""), Array("MPEG", "images/icons/mpg.png", "cat0,!cat0_a1,!cat0_a0,!cat0_a3,!cat0_a10,!cat0_a4,!cat0_a6,!cat0_a7,!cat0_a8,!cat0_a9,!cat0_d11,!cat0_a5,!cat0_d23,!cat0_d24,!cat0_d25,!cat0_d26", ""), Array("DVD", "images/icons/film.png", "cat0,!cat0_a1,!cat0_a0,!cat0_a2,!cat0_a4,!cat0_a6,!cat0_a7,!cat0_a8,!cat0_a9,!cat0_d11,!cat0_a5,!cat0_d23,!cat0_d24,!cat0_d25,!cat0_d26", ""), Array("HD", "images/icons/hd.png", "cat0,!cat0_a1,!cat0_a0,!cat0_a2,!cat0_a3,!cat0_a10,!cat0_d11,!cat0_a5,!cat0_d23,!cat0_d24,!cat0_d25,!cat0_d26", ""), Array("Series", "images/icons/tv.png", "cat0_d11", ""), Array("Boeken", "images/icons/book.png", "cat0,!cat0_a0,!cat0_a1,!cat0_a2,!cat0_a3,!cat0_a10,!cat0_a4,!cat0_a6,!cat0_a7,!cat0_a8,!cat0_a9,!cat0_d11,!cat0_d23,!cat0_d24,!cat0_d25,!cat0_d26", ""), Array("Erotiek", "images/icons/female.png", "cat0_d23,cat0_d24,cat0_d25,cat0_d26", "") ) ), |
@pistolebob, dat kan wel korter hoor, divx bijvoorbeeld, zonder ero:
code:
1
| Array("Divx", "images/icons/divx.png", "cat0_a0,cat0_d,!cat0_d23,!cat0_d24,!cat0_d25,!cat0_d26", "") |
Ik zal ernaar kijken 
Heeft iemand trouwens al z'n database op usenet gezet?
Ik zit op 96,000 spots nu maar moet nog minstens 3 keer zoveel
.
Heeft iemand trouwens al z'n database op usenet gezet?
Ik zit op 96,000 spots nu maar moet nog minstens 3 keer zoveel

Zo, al lekker wezen snuffelen in de code. Hier kunnen we nog wel wat leuks van maken. Ben al even wezen spelen met de lijst en hierin afbeeldingen weer te geven. Aangezien dit qua snelheid een beetje een bottleneck gaat worden heb ik het nu zo gebouwd dat alle afbeeldingen lokaal opgeslagen worden. Werkt heerlijk en duidelijk! Nu nog een coverview variant en ik kan aan de linkerkant de weergave selecteren...wheei 
Klik voor groter formaat
Klik voor groter formaat

Toch over iets heen gelezen, want ik heb de fork verwijderdrobbinonline schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:22:
[...]
Ik lees al mij vanaf het begin. Als in het settings.php bestand de template niet verwijst naar het mobiele template zou het gewoon moeten werken, en ook mijn iphone geen beeld..
@splendid, nice, daar was ik zelf ook naar op zoek (in mobielformaat that is
Hoe vang je niet bestaande plaatjes of deeplinking af ?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 09-03-2011 16:16 ]
tuurlijk!shappie schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:32:
De kleuren zijn wat aangepast en er is row highlighting toegevoegd (https://github.com/we1rdo/spotweb)
Zijn er misschien mensen die dit even willen testen (en feedback geven) voordat het door gaat naar de spotweb/master?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Is er al een generate filters? Die is er wel voor spotnet zag ik. Wel handig als dat ook voor ownsettings komt. Dat je alles aanvinkt wat je gefilterd wilt hebben en dat ie 'dan voor je in array zet.
[ Voor 41% gewijzigd door Mar2zz op 09-03-2011 16:17 ]
De filters zijn in de default versie bugged; je krijgt dan items te zien in de verkeerde categoriën. Zoals lossless encoded muziek, te vinden onder compressed, wat niet logisch is.Brummetje schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:13:
En de nieuwe retrieve is weer klaaren geen dubbele meer erg nice
Is elke keer met een functie die file openen niet een beetje omslachtig. kun je hem niet beter gewoon includen en dan alsvolgt werken:Nakebod schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:36:
[...]
bakman, in mijn allergoeistePHP misbaksels heb ik wat in elkaar gedingest. http://pastebin.com/ZHHga9bb
Hij leest (ownsettings.php), en hij schrijft (testFile.txt voorlopig).
Nog niet optiomaal tho, settings die niet bestaan in ownsettings.php worden weergegeven van als / om voor mij onbekende reden.
En overal waar in de settings true/false staat heb ik 1/0 van gemaakt, anders ging het niet goed met de if/else, maakt voor de werking van spotweb verder niet uit.
Het is een begin
http://pastebin.com/U8yxemux
Is maar half af, maar heb nu geen tijd meer
werkt perfect!shappie schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:32:
De kleuren zijn wat aangepast en er is row highlighting toegevoegd (https://github.com/we1rdo/spotweb)
Zijn er misschien mensen die dit even willen testen (en feedback geven) voordat het door gaat naar de spotweb/master?
wellicht wat ideeën:
- highlighting aan/uit een setting maken?
- hightlighting ook in filters toepasbaar maken.
@CptChaos: Het probleem met de filters is al opgelost en opgenomen in de master. Dus als je even opnieuw "git pull" draait moet het werken.
Is het lokaal opslaan van de afbeeldingen van honderdduizenden spots wenselijk? Als elke spot voorzien is van een plaatje van 50KB kom je op 13GB aan plaatjes...Anoniem: 34095 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:15:
[...]
Toch over iets heen gelezen, want ik heb de fork verwijderden met een nieuwe begonnen.
@splendid, nice, daar was ik zelf ook naar op zoek (in mobielformaat that is)
Geen idee hoeveel het word, zal zeker niet weinig zijn, plaatjes in spots zijn vaak veel groter, ze moeten zowiezo geresized worden, naar zeg max 200px hoog in jpg, dan zit je tussen 4 en 30KB.
het wordt enkel beter en beter dankzij een aantal mensen met skills en de fanatiekelingen qua ideeën en testen 
wat ik wel merk is dat het niet al te snel is. ik draai het op ubuntu waar overigens niets anders open staat.
in mijn poging te onderzoeken waarom het zo traag werkt heb ik deze code in de footer geplaatst:
<?php $load = microtime();print (number_format($load,2));?>
deze geeft onder iedere pagina nu:
0.17 dan 0.03 enz. maar voor mijn gevoel kloppen deze waarden niet, wat doe ik fout?
wat ik wel merk is dat het niet al te snel is. ik draai het op ubuntu waar overigens niets anders open staat.
in mijn poging te onderzoeken waarom het zo traag werkt heb ik deze code in de footer geplaatst:
0.17 dan 0.03 enz. maar voor mijn gevoel kloppen deze waarden niet, wat doe ik fout?
Je kan altijd nog hebben dat het daardwerkelijk genereren van een pagina snel is maar door de hoeveelheid data de browser er veel langer over doet.remcoXP schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:54:
het wordt enkel beter en beter dankzij een aantal mensen met skills en de fanatiekelingen qua ideeën en testen
Kan iemand kort uitleggen hoe het nzb-retrieval verhaal werkt? Ik krijg namelijk alleen maar onbruikbare nzb-bestanden, dit is de link die het probeert op te halen in Sab, deze is correct.
http://laptop:10000/spotweb/?page=getnzb&messageid=e6a46eeb7f7d486eabf3213d09ee850921@free.pt
Waar komt die nzb nou vandaan? uit de database, uit de nieuwsgroep, wordt ie gegenereerd bij opvragen? hoe zit dit? Meer mensen last van?
http://laptop:10000/spotweb/?page=getnzb&messageid=e6a46eeb7f7d486eabf3213d09ee850921@free.pt
Waar komt die nzb nou vandaan? uit de database, uit de nieuwsgroep, wordt ie gegenereerd bij opvragen? hoe zit dit? Meer mensen last van?
Dit zit in de cell xmlsignature in de tabel spotsfullAnoniem: 34095 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:15:
[...]
Toch over iets heen gelezen, want ik heb de fork verwijderden met een nieuwe begonnen.
@splendid, nice, daar was ik zelf ook naar op zoek (in mobielformaat that is)
Ik maak kleine thumbnails voor de lijst weergave. De spotinfo pagina haalt de grote versie op zodra deze pagina wordt aangeroepen. Deze wordt dus niet opgeslagen. Dus dan zit je aan max 5kb per afbeelding. Deze afbeeldingen clear ik automatisch weer naar een x aantal dagen zeg eens 100 dagen. Maar ik moet nog eens gaan testen hoe dit gaat bevallen en of dit lekker blijft werken idd.Clock schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:37:
[...]
Is het lokaal opslaan van de afbeeldingen van honderdduizenden spots wenselijk? Als elke spot voorzien is van een plaatje van 50KB kom je op 13GB aan plaatjes...
En daar komt toch eigenlijk mijn eerder opmerking terug, misschien op zoek naar een datuminstellingClock schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:37:
[...]
Is het lokaal opslaan van de afbeeldingen van honderdduizenden spots wenselijk? Als elke spot voorzien is van een plaatje van 50KB kom je op 13GB aan plaatjes...
Leuk een volle database met 2 jaar aan info, maar wat heb je er werkelijk van nodig.
imo is 6 maanden al voldoende ( maar met de juiste dbase instelling is dat aan te passen )
< op dit soort momenten baal ik van mijn gebrekkige kennis .... >
Die heb ik gelukkig welFreshMaker schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:01:
[...]
En daar komt toch eigenlijk mijn eerder opmerking terug, misschien op zoek naar een datuminstelling
Leuk een volle database met 2 jaar aan info, maar wat heb je er werkelijk van nodig.
imo is 6 maanden al voldoende ( maar met de juiste dbase instelling is dat aan te passen )
< op dit soort momenten baal ik van mijn gebrekkige kennis .... >
Ik zou dit er wel bij kunnen bouwen, alleen hiervoor moet je diep in spotweb zelf tweaken en niet in een template directory, dus bij elke update van spotweb kun je weer opnieuw beginnen. Dit zou de maker zelf in moeten bouwen of de code van één van ons gebruiken voor de officiële versie.
of maken en dan zo dat het modulair is en als setting opgenomen kan worden (voor ieder wat wils) en dan pull request doen zodat de maker het kan beoordelen en opnemen in de mastecode..Splendid schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:08:
[...]
Die heb ik gelukkig wel![]()
Ik zou dit er wel bij kunnen bouwen, alleen hiervoor moet je diep in spotweb zelf tweaken en niet in een template directory, dus bij elke update van spotweb kun je weer opnieuw beginnen. Dit zou de maker zelf in moeten bouwen of de code van één van ons gebruiken voor de officiële versie.
Dat begrijp ik, en je moet de templates zoveel moegelijk conform de originele code houden.
Ik heb er verder weinig moeite mee met een volle database, ik heb ook een c2d server ervoor, maar ik kan me indenken dat er ook 'minimale' gebruikers zijn, en dan is 600mb aan database niet fijn ( op een nas oa )
Vanavond eens jouw template erbij zetten, ziet er nu al goed uit ..
Ik heb er verder weinig moeite mee met een volle database, ik heb ook een c2d server ervoor, maar ik kan me indenken dat er ook 'minimale' gebruikers zijn, en dan is 600mb aan database niet fijn ( op een nas oa )
Vanavond eens jouw template erbij zetten, ziet er nu al goed uit ..
Hmm... ik zit er nogsteeds mee als ik een NZB wil bekijken dat ik een
krijg..
Iemand een idee waar dat vandaan komt?
code:
1
| Connection Refused |
krijg..
Welke usenet provider, welke server probeer je mee te verbinden?durkp schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:22:
Hmm... ik zit er nogsteeds mee als ik een NZB wil bekijken dat ik een
code:
1 Connection Refused
krijg..
Eweka, maar als ik de retrieve.php laat lopen werkt wel allemaal.
Alles staat ook in de database, maar zodra ik een NZB wil downloaden, of wil toevoegen aan SABNZBD, heb beide geprobeert, krijg ik een connection refused
Alles staat ook in de database, maar zodra ik een NZB wil downloaden, of wil toevoegen aan SABNZBD, heb beide geprobeert, krijg ik een connection refused
De nzb bestanden staan op een andere eweka server dan de tekst 
edit: Oh wacht, jij gebruikt niet de nieuwe textnews server he? Dan klopt het bovenstaande niet.
edit: Oh wacht, jij gebruikt niet de nieuwe textnews server he? Dan klopt het bovenstaande niet.
[ Voor 45% gewijzigd door Pistolebob op 09-03-2011 17:31 ]
ik heb dit ook, de connection wordt volgens mij refused door spotweb zelf op localhost. dit is immers de link die je aanklikt:durkp schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:26:
Eweka, maar als ik de retrieve.php laat lopen werkt wel allemaal.
http://server:poort/spotweb/?page=getnzb&messageid=f6b3169287d14c7e80c8d2d293848dc538@free.pt
Dit is volgens mij bij mij ook de reden waarom sabnzbd geen nzb'tje krijgt. Ik denk dat ik er maar een issue van maak op github.
Inderdaad, daarom kan ik hem niet linken aan SABNZBD, maar kan gewoon niet de nzbs downloaden
Wat een idee is, wat eigenlijk al een beetje in https://github.com/spotweb/spotweb/issues#issue/89 gesuggereerd werd, is scrapper/banners van thetvdb.com en imdb.com te gebruiken.Anoniem: 34095 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:53:
Geen idee hoeveel het word, zal zeker niet weinig zijn, plaatjes in spots zijn vaak veel groter, ze moeten zowiezo geresized worden, naar zeg max 200px hoog in jpg, dan zit je tussen 4 en 30KB.
Voordeel is dat de scrappers altijd hetzelfde formaat hebben.
Kost natuurlijk wel wat extra werk, want aan de hand van de filename moet er gezocht worden naar de juiste afbeelding enzo.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik heb het probleem gevonden, misschien ook handig om anderen even na te kijken..
Toch door die generator, was er een fout in mijn script gelopen.
Waarschijnlijk gewoon mijn eigen fout.
Voor diegene die er ook tegen het Connection Refused aanlopen, kijk even de testinstall.php, en zie als daar ergens een fout naar voren komt, zo ben ik er achter gekomen.
Toch door die generator, was er een fout in mijn script gelopen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $settings['nttp_nzb']['host'] = 'newsreader**.eweka.nl'; $settings['nttp_nzb']['user'] = '***'; $settings['nttp_nzb']['pass'] = '**'; $settings['nttp_nzb']['port'] = 119; $settings['nttp_nzb']['enc'] = false; Dat stond er en het moet dit zijn: $settings['nntp_nzb']['host'] = 'newsreader**.eweka.nl'; $settings['nntp_nzb']['user'] = '***'; $settings['nntp_nzb']['pass'] = '**'; $settings['nntp_nzb']['port'] = 119; $settings['nntp_nzb']['enc'] = false; |
Waarschijnlijk gewoon mijn eigen fout.
Voor diegene die er ook tegen het Connection Refused aanlopen, kijk even de testinstall.php, en zie als daar ergens een fout naar voren komt, zo ben ik er achter gekomen.
Hm..
Volgens mij gaat het goed: http://mazzy.nl/ownsettings-generator.php
Is er al een spotweb database op usenet gevonden
?
Volgens mij gaat het goed: http://mazzy.nl/ownsettings-generator.php
Is er al een spotweb database op usenet gevonden
[ Voor 27% gewijzigd door Pistolebob op 09-03-2011 17:58 ]
Pistolebob schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:57:
Is er al een spotweb database op usenet gevonden?
Ik export die van mij net, 400mb. 170 spots ongeveer
Wut. Export je hem, istie maar 130mb.. Hoop dat ie goed is
Misschien maar beter even wachten op een makkelijke import en export functie van spotweb..
[ Voor 24% gewijzigd door Xaero op 09-03-2011 18:36 ]
Roep je wel de juiste versie van PHP aan?Tranzy schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:20:
Kreeg mijn retrieve op de QNAP via de command line niet voor elkaar dus heb ik het maar met dit commando gedaan.
curl -O http://ipadres/spotweb/retrieve.php?output=xml
doe eens een
code:
1
| find / -name php -type f |
Daar komen dan waarschijnlijk 2 resultaten uit. Roep nu de retrieve.php aan met allebei de varianten waarbij je dus het hele pad gebruikt en dus niet alleen "php retrieve.php".
I want to live forever, so far.. so good.
Als je naar de link gaat die je daar hebt, krijg je dan wel een NZB te voorschijn?Mar2zz schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:57:
Kan iemand kort uitleggen hoe het nzb-retrieval verhaal werkt? Ik krijg namelijk alleen maar onbruikbare nzb-bestanden, dit is de link die het probeert op te halen in Sab, deze is correct.
't Is al gelukt, maar er is nu in de nieuwe versie nieuwe instellingen en dat krijg ik voor sab dus niet aan de praatdurkp schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:45:
[...]
Als je naar de link gaat die je daar hebt, krijg je dan wel een NZB te voorschijn?
(zie hier voor oplossing met oude versie:
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/104#comment_852535
Ik zal vanavond even kijken of ik een install script kan maken die je kunt uitvoeren en waar je gewoon alle informatie kunt invullen en dat hij deze opslaan in de database en zo een ownsettings.php genereerd.
Ik denk dat we zo een hoop problemen kunnen voorkomen
Ik denk dat we zo een hoop problemen kunnen voorkomen
Straks maar eens kijken of ik de overige laptops ook zo kan instellen dat als hun op het sab download icoontje rammen, dat hij aan sab door geeft dat hij a.d.h.v een speciale categorie het in hun download map zet
. Zo kan iedereen downloaden.
iets van
Waarna sab het via het netwerk in de juiste map mikt
.
iets van
code:
1
2
3
| if ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] = "laptop1") { sabcategorie = "laptop1"; } |
Waarna sab het via het netwerk in de juiste map mikt
Spotweb is eindelijk klaar met bijwerken, helaas wordt er niets getoond:

Toen de eerste update begon had ik de timezone in php nog verkeerd staan, die run heb ik afgebroken en daarna weer opgestart maar dan met de juiste timezone. Het lijkt er op dat dit een restje van die ellende is. Als ik overigens naar iets ga zoeken, dan komt hetzelfde overzichtje voor de dag.
Kortom mijn vraag: iemand een idee wat hier gaande is?

Toen de eerste update begon had ik de timezone in php nog verkeerd staan, die run heb ik afgebroken en daarna weer opgestart maar dan met de juiste timezone. Het lijkt er op dat dit een restje van die ellende is. Als ik overigens naar iets ga zoeken, dan komt hetzelfde overzichtje voor de dag.
[ Voor 5% gewijzigd door pven op 09-03-2011 19:33 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
@pven, volgens mij is dat een database met de resultaten van verschillende retrieve.php versies. Heb je een git pull gedaan tussentijds ofzo? (misschien via cron?)
Wanneer heb je voor het laatst git pull gedaan ? Want je hebt zo te zien nog de oude template..pven schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:33:
[afbeelding]
Hoi Pven dit probleem had ik ook met de bakman2 git. Je moet dus gewoon spotweb hebben niet bakman2.pven schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:33:
[afbeelding]
Dank voor de tips! Nadat ik een 'git pull' heb gedaan werkt alles zoals ik verwacht, ik had idd een te oude git gebruikt.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
ik heb nu het volgende in mijn htaccess wat blijkbaar heel erg vertragend is.
hoe komt dit ? is er een manier dit te verbeteren/versnellen zonder dat het tenkoste gaat van de snelheid waarmee de website op verschillende computers/telefoons geladen worden?
als ik htaccess namelijk uitzet vlieft spotweb over het scherm zo snel!
Order deny,allow
AuthType Basic
AuthName "Restricted Files"
AuthUserFile /var//.htpasswd
Require valid-user
Allow from 192.168.0.
Allow from 127.0.0.1
Allow from localhost
Allow from *www_link_van_dyndns*
Satisfy Any
Deny from all
overigens moet ik wel als ik lokaal zit nog steeds een user en wachtwoord opgeven. en heb ik dat liever alleen als ik via buiten kom.
ik heb overigens in mijn www map een index.html met de links naar verschillende spotweb versies. Hoe kan ik ervoor zorgen dat niet de www map inhoud wordt getoond maar altijd direct de index.html?
hoe komt dit ? is er een manier dit te verbeteren/versnellen zonder dat het tenkoste gaat van de snelheid waarmee de website op verschillende computers/telefoons geladen worden?
Order deny,allow
AuthType Basic
Require valid-user
Allow from 192.168.0.
Allow from 127.0.0.1
Allow from localhost
Satisfy Any
Deny from all
overigens moet ik wel als ik lokaal zit nog steeds een user en wachtwoord opgeven. en heb ik dat liever alleen als ik via buiten kom.
ik heb overigens in mijn www map een index.html met de links naar verschillende spotweb versies. Hoe kan ik ervoor zorgen dat niet de www map inhoud wordt getoond maar altijd direct de index.html?
[ Voor 8% gewijzigd door remcoXP op 09-03-2011 22:49 ]
iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Notice: Undefined variable: settings in /var/www/spotweb/lib/page/SpotPage_getnzb.php on line 46
Warning: exec() [function.exec]: Cannot execute a blank command in /var/www/spotweb/lib/page/SpotPage_getnzb.php on line 48
Dit gebeurd als ik op de download knop gekliked heb.
Ik heb de command voor => $settings['nzb_local_queue_command'] = ''; al ingevuld met een dummy command, of leeg gelaten, dat maakt geen verschil. (Ik hoef ook geen command te laten runnen, die dir word vanzelf constant gemonitored...
Enig idee?
Notice: Undefined variable: settings in /var/www/spotweb/lib/page/SpotPage_getnzb.php on line 46
Warning: exec() [function.exec]: Cannot execute a blank command in /var/www/spotweb/lib/page/SpotPage_getnzb.php on line 48
Ik heb de command voor => $settings['nzb_local_queue_command'] = ''; al ingevuld met een dummy command, of leeg gelaten, dat maakt geen verschil. (Ik hoef ook geen command te laten runnen, die dir word vanzelf constant gemonitored...
Enig idee?
Dit had ik vanmiddag ook, ik heb toen zelf het downloadscript aangepast. Zover ik kon zien zat er een fout in het script. Heb zojuist de laatste versie geinstalleerd en nu werkt het wel naar behoren.X-DraGoN schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:52:
Enig idee?
PS; Ben al druk bezig met een configuratie script die iedereen kan gebruiker bij het installeren van spotweb. Maakt het voor iedereen een stuk gemakkelijker configureren. Geen geklooi meer met bestanden, en update proof. Je hebt alleen wel MySQL nodig
[ Voor 12% gewijzigd door Splendid op 09-03-2011 23:16 ]
T lijkt erop dat er of iets met astraweb niet goed gaat, of met spotweb niet aangezien ik niet alle spots heb die een vriend van mij wel heeft. Nog meer mensen hier last van met astraweb ?
hoeveel spots heb je dan ? ik zit op 370.000 met astra.
Mijn mobiele fork klaar, voor de liefhebbers
@ remcoXP
Haal deze eens weg, ik kan zonder die regel even goed van buiten inloggen.
(met login-vraag natuurlijk)
Haal deze eens weg, ik kan zonder die regel even goed van buiten inloggen.
(met login-vraag natuurlijk)
[ Voor 10% gewijzigd door FitzJac op 10-03-2011 00:25 ]
Hoe krijg ik deze in de standaard spotweb git, en dat te updaten blijft.. of komt deze is de standaard git?Anoniem: 34095 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:11:
Hopelijk komt ie er in, er zit nog een hardcoded path in anders krijg ik het niet (goed) aan de praat. Komt nog wel een fix voor (i hope).
maw. deze versie moet in /spotweb staan.
maw. deze versie moet in /spotweb staan.
Hier draaien Spotweb en SAB op 2 verschillende machines, en ik krijg de "push-sabnzbd"-manier niet aan de praat.
Begrijp ik het goed als ik denk dat dit ook helemaal niet kan, aangezien Spotweb een lokale NZB aan SAB probeert te voeren en SAB hier helemaal niet bij gaat kunnen komen omdat die NZB op een andere machine staat?
De oude "client-sabnzbd"-manier werkt verder wel prima, dus die blijf ik dan ook gebruiken.
Begrijp ik het goed als ik denk dat dit ook helemaal niet kan, aangezien Spotweb een lokale NZB aan SAB probeert te voeren en SAB hier helemaal niet bij gaat kunnen komen omdat die NZB op een andere machine staat?
De oude "client-sabnzbd"-manier werkt verder wel prima, dus die blijf ik dan ook gebruiken.
Nee dit begrijp je niet goed.... Er wordt een URL naar Sab gestuurd waar hij de NZB vandaan kan halen....Dr_Hell schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:28:
Hier draaien Spotweb en SAB op 2 verschillende machines, en ik krijg de "push-sabnzbd"-manier niet aan de praat.
Alleen hier werkt het sinds te laatste git pull ook niet meer.... dus gebruik op het moment gewoon de NZB knop + scan folder op m`n server.
Ik had de laatste aanpassing over het hoofd gezien my bad... het werkt nu bij mij ook weer
@Nightspirit, ja ik snap de nieuwe methode ook niet helemaal... de oude methode werkte toch gewoon prima ?
[ Voor 19% gewijzigd door Brummetje op 10-03-2011 02:11 ]
Fout, de nieuwe methode doet dat niet (waar hij het over heeft).Brummetje schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:00:
[...]
Nee dit begrijp je niet goed.... Er wordt een URL naar Sab gestuurd waar hij de NZB vandaan kan halen....
Ik snap alleen totaal het nut niet van de nieuwe methode om de nzb lokaal op te slaan. Dan krijg je alleen maar meer problemen met betrekking tot rechten en dergelijke... Het lijkt me toch beter om alsnog gewoon de URL van de nzb door te sturen.
Haal ik in console exact deze url op werkt het wel, dus de methode stream_context_create lijkt niet eens te werken.
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 10-03-2011 02:09 ]
Ach. Zolang de oude het ook nog doet (client-sabnzbd - en die doet het hier prima na aanpassing van ownsettings.php) is het toch prima? Men kan nu zelf de keuze maken wat het prettigst werkt.Brummetje schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:00:
[...]
@Nightspirit, ja ik snap de nieuwe methode ook niet helemaal... de oude methode werkte toch gewoon prima ?
Edit: @Nightspirit - dat je geen extra poort open wil hebben voor sab, is dat uit het oogpunt van beveiliging of omdat op veel lokaties (werk
[ Voor 31% gewijzigd door gigi71 op 10-03-2011 03:02 ]
Ja, maar voor de nieuwe methode hoeft sab geen externe poort open te hebben mocht ik mijzelf elders bevindengigi71 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:35:
[...]
Ach. Zolang de oude het ook nog doet (client-sabnzbd - en die doet het hier prima na aanpassing van ownsettings.php) is het toch prima? Men kan nu zelf de keuze maken wat het prettigst werkt.
Ik stem voor:
* push-sabnzbd-file - Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb, schrijft de NZB lokaal weg
* push-sabnzbd-url - Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb, geeft de URL door
Dan neem ik aan dat de eerste methode gebruikt wordt wanneer Sabnzbd+ en SpotWeb op 1 en dezelfde bak draaien. Sabnzbd+ krijgt dan een lokale file door die toegevoegd moet worden aan de queue.Anoniem: 32925 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:41:
Ik stem voor:
* push-sabnzbd-file - Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb, schrijft de NZB lokaal weg
De 2e kan je dan gebruiken om Sabnzbd+ de NZB te laten downloaden vanaf de webserver waar Spotweb op draait. Dit is dan handig wanneer de 2 op verschillende machines draaien.
Ik heb dat "opgelost" door lokaal een bookmark aan te maken met:remcoXP schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:38:
http://username:password@url.to/spotweb
Dan hoef ik iig. password/username niet meer in te typen als ik thuis ben.
Volgens mij staat je deny op de verkeerde plaatsremcoXP schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:38:
ik heb nu het volgende in mijn htaccess wat blijkbaar heel erg vertragend is.
Order deny,allow
AuthType Basic
Require valid-user
Allow from 192.168.0.
Allow from 127.0.0.1
Allow from localhost
Satisfy Any
Deny from all
Order deny,allow Deny from all AuthType Basic AuthName "Restricted Files" AuthUserFile /var/.htpasswd Require valid-user Allow from 192.168.0. Allow from 127.0.0.1 Allow from localhost Satisfy Any
Dit is wat ik gisteren al noemde en die er nu in zit, althans de file variant en de auteur heeft al laten weten ook de url optie te gaan bekijken. Voor die optie miste hij de documentatie.Anoniem: 32925 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:41:
[...]
Ja, maar voor de nieuwe methode hoeft sab geen externe poort open te hebben mocht ik mijzelf elders bevinden
Ik stem voor:
Zo, vannacht het formulier afgebouwd. Settings worden nu opgeslagen in database en de database gegevens worden weggeschreven in een locaal bestand. Nu nog even een ownsettings genereren aan de hand van dit script en we zijn ready to go!
In mijn template die ik ga maken komen veel nieuwe functies die deze settings database ook gaat gebruiken. Dus instellingen van dit script en andere instellingen zullen later via mijn template aanpasbaar zijn.
Klik voor vergroting
In mijn template die ik ga maken komen veel nieuwe functies die deze settings database ook gaat gebruiken. Dus instellingen van dit script en andere instellingen zullen later via mijn template aanpasbaar zijn.
Klik voor vergroting

De hoeveelheid is niet zozeer het probleem, maar niet elke spot lijkt binnen te komen.Anoniem: 34095 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:11:
Zoek bijvoorbeeld eens op de poster 'bradje'. Ik ze dan bijv tron 1080p niet staan terwijl ik die wel zie staan bij een vriend van mij.
Het is inderdaad opgelost door een git pull te doen deze morgen, blijkbaar was het probleem al bekend danX-DraGoN schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:52:
Enig idee?
Ik had er wel geen rekening mee gehouden dat die NZB bestandjes toch zouden door gekomen zijn, ik had ineens een download directory vol staan met vanalles
Thnx .. maar krijg 3 resultaten en heb ze alle 3 geprobeerd.Warbringer schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:45:
[...]
Roep je wel de juiste versie van PHP aan?
doe eens eencode:
1 find / -name php -type f
Daar komen dan waarschijnlijk 2 resultaten uit. Roep nu de retrieve.php aan met allebei de varianten waarbij je dus het hele pad gebruikt en dus niet alleen "php retrieve.php".
[/mnt/ext/opt/apache/bin] # php /share/Qweb/spotweb/retrieve.php PHP Warning: require_once(lib/exceptions/CustomException.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2 PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/exceptions/CustomException.php' (include_path='.:') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2 [/mnt/ext/opt/apache/bin] # cd /mnt/ext/usr/bin [/mnt/ext/usr/bin] # php /share/Qweb/spotweb/retrieve.php PHP Warning: require_once(lib/exceptions/CustomException.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2 PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/exceptions/CustomException.php' (include_path='.:') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2 [/mnt/ext/usr/bin] # cd /share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/bin [/share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/bin] # php /share/Qweb/spotweb/retrieve.php PHP Warning: require_once(lib/exceptions/CustomException.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2 PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/exceptions/CustomException.php' (include_path='.:') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2 [/share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/bin] #
Ik heb in mijn ownsettings de include line uitgeschakeld om mijn website werkend te krijgen.
Dit staat in de php.ini van de Qnap
include_path = "/opt/share/pear:.:/etc/config/php"
Elke wijziging daarop zorgt voor een niet werkende spotweb pagina.
Ik weet het ook even niet meer
Edit:
Gekke is dat ik andere resultaten krijg als ik het uitvoer vanuit de spotweb map.
[/share/Qweb/spotweb] # /mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php Warning: require_once(Net/NNTP/Client.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 2 Fatal error: require_once(): Failed opening required 'Net/NNTP/Client.php' (include_path='.:/root/daily_build/NasX86/Model/TS-419/../../NasMgmt/HTTP/php5/lib/php') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 2
Waar haalt hij het model vandaan? Ik heb een TS-219P
[ Voor 13% gewijzigd door Tranzy op 10-03-2011 09:58 ]
Die eerste melding betekend dat hij de includes niet kan vinden omdat de juiste map niet voorkomt in je includepath. Aangezien . ook in je includepath staat werkt t wel als je naar de spotweb map toegaat.
Die tweede melding komt omdat php de nntp module niet kan vinden. Heb je die al geinstalleerd ?
Die tweede melding komt omdat php de nntp module niet kan vinden. Heb je die al geinstalleerd ?
Phoenix1337 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:41:
Die eerste melding betekend dat hij de includes niet kan vinden omdat de juiste map niet voorkomt in je includepath. Aangezien . ook in je includepath staat werkt t wel als je naar de spotweb map toegaat.
[/share/Qweb/spotweb] # pear install --alldeps Net_NNTP pear/Net_NNTP is already installed and is the same as the released version 1.4.0 install failed
Als t goed is staat er in dit topic ergens hoe je t op je nas aan de praat kan krijgen. Was iets met het verplaatsen van bestanden volgens mij.
Heb je hier iets aan?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35610730
Heb je hier iets aan?
[ Voor 22% gewijzigd door Phoenix1337 op 10-03-2011 10:02 ]
jup ... dat werkt inderdaad ... heb dit kennelijk gemist.Phoenix1337 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:01:
Als t goed is staat er in dit topic ergens hoe je t op je nas aan de praat kan krijgen. Was iets met het verplaatsen van bestanden volgens mij.
Heb je hier iets aan?
maak ik je spotweb directory eens een file genaamd phpinfo.php aan. zet hierinTranzy schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:28:
[...]
Thnx .. maar krijg 3 resultaten en heb ze alle 3 geprobeerd.
[/mnt/ext/opt/apache/bin] # php /share/Qweb/spotweb/retrieve.php PHP Warning: require_once(lib/exceptions/CustomException.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2 PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/exceptions/CustomException.php' (include_path='.:') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2 [/mnt/ext/opt/apache/bin] # cd /mnt/ext/usr/bin [/mnt/ext/usr/bin] # php /share/Qweb/spotweb/retrieve.php PHP Warning: require_once(lib/exceptions/CustomException.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2 PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/exceptions/CustomException.php' (include_path='.:') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2 [/mnt/ext/usr/bin] # cd /share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/bin [/share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/bin] # php /share/Qweb/spotweb/retrieve.php PHP Warning: require_once(lib/exceptions/CustomException.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2 PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/exceptions/CustomException.php' (include_path='.:') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2 [/share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/bin] #
Ik heb in mijn ownsettings de include line uitgeschakeld om mijn website werkend te krijgen.
Dit staat in de php.ini van de Qnap
include_path = "/opt/share/pear:.:/etc/config/php"
Elke wijziging daarop zorgt voor een niet werkende spotweb pagina.
Ik weet het ook even niet meer
Edit:
Gekke is dat ik andere resultaten krijg als ik het uitvoer vanuit de spotweb map.
[/share/Qweb/spotweb] # /mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php Warning: require_once(Net/NNTP/Client.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 2 Fatal error: require_once(): Failed opening required 'Net/NNTP/Client.php' (include_path='.:/root/daily_build/NasX86/Model/TS-419/../../NasMgmt/HTTP/php5/lib/php') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 2
Waar haalt hij het model vandaan? Ik heb een TS-219P
code:
1
2
3
| <?php phpinfo() ?> |
Roep deze pagina aan via je browser en je krijg je PHP config te zien zoals Apache die binnenkrijgt. 3 dingen zijn hier belangrijk, welke versie van PHP ziet hij, wat is de waarde van de include_path variable en welke php.ini leest hij in?
I want to live forever, so far.. so good.
Ja... daar ging die discussie ook over. 1 reactie eruit pikken om op te reageren uit context werkt nietBSeB schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:20:
[...]
Dit is wat ik gisteren al noemde en die er nu in zit, althans de file variant
Nice!en de auteur heeft al laten weten ook de url optie te gaan bekijken.
Dat lijkt me toch nietVoor die optie miste hij de documentatie.
Heb jouw oplossing gebruikt in mijn crontab (thnx Phoenix1337 voor het meedenken!)Warbringer schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:14:
[...]
maak ik je spotweb directory eens een file genaamd phpinfo.php aan. zet hierincode:
1 2 3 <?php phpinfo() ?>
Roep deze pagina aan via je browser en je krijg je PHP config te zien zoals Apache die binnenkrijgt. 3 dingen zijn hier belangrijk, welke versie van PHP ziet hij, wat is de waarde van de include_path variable en welke php.ini leest hij in?
*/30 * * * * cd /share/Qweb/spotweb && /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php >>/dev/null
En dit geeft phpinfo aan.
versie = PHP Version 5.2.14
php.ini = /etc/config/php.ini
include path = .:/opt/share/pear:.:/etc/config/php
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.