Dat staat toch echt in de commit list
op github.
Uhm, nee?
Klopt het was niet in de commit maar in de issue. Even snel gekeken:
https://github.com/spotwe...#issue/104/comment/853721
Hiervoor is nog een andere reactie geweest, maar die kan ik niet zo snel terugvinden. Vind ik verder ook niet belangrijk
https://github.com/spotwe...#issue/104/comment/853721
Hiervoor is nog een andere reactie geweest, maar die kan ik niet zo snel terugvinden. Vind ik verder ook niet belangrijk
uiteindelijk is mijn MySQL DB 232 Mb groot, eerste stuk had ik gedaan met FULL aan, maar daarna heb ik gecancled en opnieuw gestart met de quick way. Valt me behoorlijk goed mee moet ik zeggen.
code:
1
| 5 tabel(len) Som 523,004 MyISAM latin1_swedish_ci 232,3 MB |
[ Voor 17% gewijzigd door X-DraGoN op 10-03-2011 11:08 ]
Ter vergelijking een FULL database met comments van Eweka (gister geretrieve't)X-DraGoN schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:05:
uiteindelijk is mijn MySQL DB 232 Mb groot, eerste stuk had ik gedaan met FULL aan, maar daarna heb ik gecancled en opnieuw gestart met de quick way. Valt me behoorlijk goed mee moet ik zeggen.
code:
1 5 tabel(len) Som 523,004 MyISAM latin1_swedish_ci 232,3 MB
code:
1
| 5 tabel(len) Som ~703,137 InnoDB latin1_swedish_ci 864,9 MB |
Anoniem: 106736
Is het ook al mogelijk om de nieuwe spots vetter weer te geven dan de spots voor de laatste update ?
dat zou een stuk duidelijker zijn.
Misschien zie ik de optie over het hoofd ?
Tobas
Tobas
Ff vraagje over de filters.
Ik probeer een categorie Films HD te maken en heb daarvoor het volgende filter gemaakt:
Hiermee krijg ik wel alleen maar HD resulataten terug en voor zover ik zo zie geen erotiek maar wel tvseries!?
Komt dat omdat die vaak meerdere genre tags meekrijgen?
Zo ja, enig idee hoe tvseries er helemaal uit te filteren?
Ik probeer een categorie Films HD te maken en heb daarvoor het volgende filter gemaakt:
code:
1
| Array("Film HD", "images/icons/hd.png", "cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9,cat0_d,!cat0_d11,!cat0_d23,!cat0_d24,!cat0_d25,!cat0_d26", ""), |
Hiermee krijg ik wel alleen maar HD resulataten terug en voor zover ik zo zie geen erotiek maar wel tvseries!?
Komt dat omdat die vaak meerdere genre tags meekrijgen?
Zo ja, enig idee hoe tvseries er helemaal uit te filteren?
Zit nog in de issue lijst..Anoniem: 106736 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:36:
Is het ook al mogelijk om de nieuwe spots vetter weer te geven dan de spots voor de laatste update ?
Tobas
De download van github werkt niet, nog andere download links?
Welke downloadlink gebruik je en op welk platform?slayerduck schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:54:
De download van github werkt niet, nog andere download links?
Gewoon de links op Github doen het nu even niet... doet het straks vast weer wel.Phoenix1337 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:08:
[...]
Welke downloadlink gebruik je en op welk platform?
Mijn database is met 253627 spots maar 79.40MB groot, met de full optie uit, had de database rebuild nadat ik die optie uit had gezet.
Ik snap alleen niet hoe anderen zoveel spots meer dan mij kunnen zien... Komt dat omdat ik Eweka gebruik of wat is daar de oorzaak van?
Ik snap alleen niet hoe anderen zoveel spots meer dan mij kunnen zien... Komt dat omdat ik Eweka gebruik of wat is daar de oorzaak van?
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2011 12:55 ]
Je hebt 2x "." in je include_path staan, op zich overbodig maar goed, boeit verder weinig. Maar het werkt nu dus?Tranzy schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:21:
[...]
Heb jouw oplossing gebruikt in mijn crontab (thnx Phoenix1337 voor het meedenken!)
*/30 * * * * cd /share/Qweb/spotweb && /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php >>/dev/null
En dit geeft phpinfo aan.
versie = PHP Version 5.2.14
php.ini = /etc/config/php.ini
include path = .:/opt/share/pear:.:/etc/config/php
I want to live forever, so far.. so good.
ik krijg mijn downlaods wel in sabnzb maar spotweb geeft wel de volgende fout:
ERRORUnable to open sabnzbd url: http://****:**/sabnzbd/api?mode=$SABNZBDMODE&name=$NZBURL&nzbname=Joomla Add-on Pack 62&cat=consoles&apikey=1a8397e9d36ce1fc9858c218b4a039c9&output=text
is dat bekend of ligt het aan mijn misconfiguratie?
ERRORUnable to open sabnzbd url: http://****:**/sabnzbd/api?mode=$SABNZBDMODE&name=$NZBURL&nzbname=Joomla Add-on Pack 62&cat=consoles&apikey=1a8397e9d36ce1fc9858c218b4a039c9&output=text
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Zo te zien moet je je settings even aanpassen. Sinds gisteren is $settings['sabnzbd'] gewijzigd in $settings['nzbhandling']['sabnzbd'] (en nog meer aanpassingen).remcoXP schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:12:
ik krijg mijn downlaods wel in sabnzb maar spotweb geeft wel de volgende fout:
is er toevallig ergens een changelog ofzo te vinden?
ik had de sabnzb settings in mijn ownsettings.php staan maar opeens werkte het allemaal niet meer.
opnieuw die file aangemaakt en filters overgezet nu en werkt weer. maar wel handig om te zien wat er verandert is en vooral dat ik niets nieuws wil missen
ik had de sabnzb settings in mijn ownsettings.php staan maar opeens werkte het allemaal niet meer.
opnieuw die file aangemaakt en filters overgezet nu en werkt weer. maar wel handig om te zien wat er verandert is en vooral dat ik niets nieuws wil missen
https://github.com/spotweb/spotweb/commits/masterslommer schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:53:
is er toevallig ergens een changelog ofzo te vinden?
thnx heb er wel lopen zoeken daar maar niet goed genoeg blijkbaar.
nice. sabnzb download via api word nu ook marked as downloaded.
[ Voor 12% gewijzigd door slommer op 10-03-2011 14:10 ]
Zonet geïnstalleerd, lijkt goed te werken.
Ik denk dat ik 'm toegankelijk ga maken voor familie/vrienden, bij mij staat de server toch 24/7 aan.
multiuser interface?sylvesterrr schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:59:
Zonet geïnstalleerd, lijkt goed te werken.Ik denk dat ik 'm toegankelijk ga maken voor familie/vrienden, bij mij staat de server toch 24/7 aan.
of gewoon het linkje doorgeven?
Gewoon het linkje doorgeven inderdaad. Wellicht dat ik op basis van login/ip-adres/URL bepaalde opties ga aan- en/of uitzetten, ik zag in dit topic al een mooi voorzetje hiervoor.
[ Voor 16% gewijzigd door Mawlana op 10-03-2011 14:29 ]
Even een klein sprongetje: is er een script zoals bijv. http://www.tvairdates.com/ of tvcountdown.com die op je eigen server geinstalleerd kan worden?
ik mis zoiets zodat ik in spotweb eea kan terug vinden .. sickbeard heb ik draaien maar ik wil iets simpels als overzicht ..
ik mis zoiets zodat ik in spotweb eea kan terug vinden .. sickbeard heb ik draaien maar ik wil iets simpels als overzicht ..
There are no secrets, only information you do not yet have
Hier ook Eweka en eenzelfde aantal spots. De oudste komt uit 21 oktober 2009. Het heeft geen zin om de spots van zo oud of ouder te hebben, kleine kans dat ze nog downloadbaar zijn. Ik denk dat je met 260.000 spots prima zitCptChaos schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:54:
Mijn database is met 253627 spots maar 79.40MB groot, met de full optie uit, had de database rebuild nadat ik die optie uit had gezet.
Dit hoort totaal niet in dit topic + Wat is er niet simpel aan Sickbeard ? je voegt ze toe en je hebt een perfect overzicht met wanneer iets wordt uitgezonden....zeroday schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:45:
Even een klein sprongetje: is er een script zoals bijv. http://www.tvairdates.com/ of tvcountdown.com die op je eigen server geinstalleerd kan worden?
Sinds gisteren loop ik tegen een vreemd probleem aan.
Als ik een spot wil openen dan krijg ik de volgende melding:
Nu heb ik de sqlite3 database een paar keer opnieuw op laten bouwen maar elke keer komt deze melding weer terug en uitgeprobeerd met een full of een normale retrieve.
Edit:
Ik ga maar weer eens alles opnieuw installeren..
Ergens gaat er iets fout.
Error executing query: attempt to write a readonly database |
Nu heb ik de sqlite3 database een paar keer opnieuw op laten bouwen maar elke keer komt deze melding weer terug en uitgeprobeerd met een full of een normale retrieve.
Edit:
[ Voor 8% gewijzigd door Mabili op 10-03-2011 16:16 ]
heb ik ook gehad en kongeen oplossing viden/bedenken, behalve overstappen op mysql. en dat werkt sneller. dus...
Geef eens schrijf rechten op de spotweb directory?Mabili schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:11:
Sinds gisteren loop ik tegen een vreemd probleem aan.
Error executing query: attempt to write a readonly database
Edit:
Serieus ik heb precies het zelfde probleem gehad, alles geprobeerd. chmods, alles helemaal open, nieuwe spotweb, nieuwe builds, chowns, retrieves en al die rommel meer. helemaal niets hielp, overgestapt op mysql, alles weer normaal, en ook nog snelheidswinst. daarom is mysql > sqlite.
hahah .. ik blijf vragen stellen. Ja sorry dit is niet mijn plakje cake
. Doe mijn best om zelf overal achter te komen maar goed.
Is dit bekend in Chrome, Safari en IE? Enkel Firefox weet de pagina goed weer te geven.
Is dit bekend in Chrome, Safari en IE? Enkel Firefox weet de pagina goed weer te geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Tranzy op 10-03-2011 17:17 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Bij mij is de oudste spot ook van 21 oktober 2009, ik gebruik echter Astraweb.Clock schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:27:
[...]
Hier ook Eweka en eenzelfde aantal spots. De oudste komt uit 21 oktober 2009. Het heeft geen zin om de spots van zo oud of ouder te hebben, kleine kans dat ze nog downloadbaar zijn. Ik denk dat je met 260.000 spots prima zit
Het ophalen van de volledige spots duurt trouwens érg lang... Het is al enkele uren bezig en is nu bij november 2010...
Met Chrome werkt het hier prima.Tranzy schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:09:
hahah .. ik blijf vragen stellen. Ja sorry dit is niet mijn plakje cake. Doe mijn best om zelf overal achter te komen maar goed.
[afbeelding]
[ Voor 45% gewijzigd door Mawlana op 10-03-2011 17:40 ]
@Tranzy: Ik heb hier met Opera, Chrome, Firefox, Safari en IE9 nergens last van. Denk ik een probleempje aan jouw kant. Misschien even "git pull" draaien om de laatste versie binnen te halen.
Het zou ook kunnen dat je filters fout staan in je ownsettings.php aangezien de afbeeldingen hier een tijdje geleden zijn aangepast. Als dit zo is zou je de default filters uit settings.php kunnen gebruiken. Deze werken in ieder geval goed nu.
Het zou ook kunnen dat je filters fout staan in je ownsettings.php aangezien de afbeeldingen hier een tijdje geleden zijn aangepast. Als dit zo is zou je de default filters uit settings.php kunnen gebruiken. Deze werken in ieder geval goed nu.
[ Voor 14% gewijzigd door shappie op 10-03-2011 17:41 ]
Is het ook mogelijk om irritante spotters, die bijvoorbeeld een aantal spots doen om 'te testen' in een soort van negeer lijst / blacklist te zetten? Begin me er meer en meer aan te ergeren...
De maker is al bezig om bepaalde spots te blocken. Aangezien nu de hele XML wordt opgehaald, kan het UID ook gelezen worden. Je kan natuurlijk wel zelf een query uitvoeren.. waardoor hij verwijderd wordt?CptChaos schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:51:
Is het ook mogelijk om irritante spotters, die bijvoorbeeld een aantal spots doen om 'te testen' in een soort van negeer lijst / blacklist te zetten? Begin me er meer en meer aan te ergeren...
Ja dat kan op zich ook, al moet ik dat dan elke keer doen. Een mooie blacklist functie in Spotweb zou daar een mooie oplossing voor zijn. Dat ie de spots van die persoon ophaalt vind ik niet erg (mijn database is klein, zo'n 80MB met 250k spots), ik wil ze alleen niet in mijn overzicht zien.Xaero schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:56:
De maker is al bezig om bepaalde spots te blocken. Aangezien nu de hele XML wordt opgehaald, kan het UID ook gelezen worden. Je kan natuurlijk wel zelf een query uitvoeren.. waardoor hij verwijderd wordt?
Grootste probleem wat jij nu hebt: de uid's worden niet in jou database opgeslagen denk ik. Heb je een volle spotsfull tabel? Aangezien daar de uid's in staan. In de andere tabel (spots) staan alleen gebruikersnamen. Deze kunnen mensen zelf invullen, dus daarop kan je niet echt filteren.CptChaos schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:58:
[...]
Ja dat kan op zich ook, al moet ik dat dan elke keer doen. Een mooie blacklist functie in Spotweb zou daar een mooie oplossing voor zijn. Dat ie de spots van die persoon ophaalt vind ik niet erg (mijn database is klein, zo'n 80MB met 250k spots), ik wil ze alleen niet in mijn overzicht zien.
Je kan natuurlijk wel (als je wil) in "spotweb\templates\spots.inc.php" bij de foreach iets bovenin zetten
code:
1
| if ($spot['poster'] == "spotternaam") { break 1; } |
Bedankt voor de tip!Mar2zz schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:06:
Serieus ik heb precies het zelfde probleem gehad, alles geprobeerd. chmods, alles helemaal open, nieuwe spotweb, nieuwe builds, chowns, retrieves en al die rommel meer. helemaal niets hielp, overgestapt op mysql, alles weer normaal, en ook nog snelheidswinst. daarom is mysql > sqlite.
Nu ook Mysql gebruikt en totaal geen problemen meer.
Je merkt inderdaad dat het allemaal wat sneller loopt
Nieuwe versie van Spotnet:
http://twitter.com/spotned/
Posts kunnen gerapporteerd worden? Heeft dit mooie gevolgen voor spotweb
Anoniem: 304651 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:29:
Versie 1.7 is nu beschikbaar
- Start sneller op
- Reacties laden sneller
- Zoekfunctie verbeterd
- Gebruikt minder geheugen
- Je kunt spots favoriet maken
- Je kunt spots nu rapporteren
- Kolommen kunnen aangepast worden
Ja ben alleen wel benieuwd hoe dit precies werktMar2zz schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:43:
Nieuwe versie van Spotnet:
[...]
Dat vind ik nou nog steeds het erge van de spotnet ontwikkelaar Drazix, hij heeft nu een programma gemaakt, en maar geeft dan geen specificaties. Ik heb alleen maar een deel van de source code gehad, maar de hele GUI liet hij achterweg, met het motto "daar heb je toch niks aan"Ja ben alleen wel benieuwd hoe dit precies werkt
Als hij nou eens wat aan zijn documentatie deed, dan is het voor iedereen duidelijk hoe alles werkt, en hoe je je eigen cliënt kan schrijven.
Je kan toch wel reverse engineeren? Het resultaat van wat het programma doet komt toch op usenet terecht? dat is toch niet encrypted ofzo. Volgens mij zou je handmatig een post kunnen maken door via google.groups in free.pt een message te posten die aan de voorwaarden voldoet?
Dan nog is goede documentatie altijd gewoon netjes om voor zo iets te hebben. Deze manier kunnen andere mensen zelf iets maken of zelfs helpen met het ontwikkelen.... Dit blokkeert die nu eigenlijk gewoon en dat is toch zeker wel jammer... En natuurlijk kun je altijd de code gaan uitpluizen/reverse engineeren maar dat kost ook veel tijd.Mar2zz schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:27:
Je kan toch wel reverse engineeren? Het resultaat van wat het programma doet komt toch op usenet terecht? dat is toch niet encrypted ofzo. Volgens mij zou je handmatig een post kunnen maken door via google.groups in free.pt een message te posten die aan de voorwaarden voldoet?
Ook staat me er iets van bij dat er een bepaald ID/Code/Encrypte iig iets nodig is waardoor spotnet de spot op de nieuwsgroep herkend als iets van spotnet zelf en niet een random post.
Is het niet zo dat als de code van Spotnet algemeen beschikbaar is het een stuk makkelijker is om automatisch spam in spotnet/web te dumpen? Verder moeten we er imho ook voor waken dat er een wildgroei aan Spotnetklonen gaat ontstaan. Daarmee wordt het ook niet echt overzichtelijker.Brummetje schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:57:
[...]
Dit blokkeert die nu eigenlijk gewoon en dat is toch zeker wel jammer...
|< knip >|
Ook staat me er iets van bij dat er een bepaald ID/Code/Encrypte iig iets nodig is waardoor spotnet de spot op de nieuwsgroep herkend als iets van spotnet zelf en niet een random post.
Spots_Full is bij mij leeg, ik heb de volledige spots niet nodig. Ik vind het dus niet erg dat ze opgehaald worden, zoveel ruimte is het dan niet, ik wil ze kunnen filteren vanuit de GUI en dáár is (IMO) geen UID voor nodig.Xaero schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:01:
[...]
Grootste probleem wat jij nu hebt: de uid's worden niet in jou database opgeslagen denk ik. Heb je een volle spotsfull tabel? Aangezien daar de uid's in staan. In de andere tabel (spots) staan alleen gebruikersnamen. Deze kunnen mensen zelf invullen, dus daarop kan je niet echt filteren.
Je kan natuurlijk wel (als je wil) in "spotweb\templates\spots.inc.php" bij de foreach iets bovenin zetten
code:
1 if ($spot['poster'] == "spotternaam") { break 1; }
Op zich kan ik dat wel doen ja, maar wat als er meerdere 'spotters' komen? Dan is een uitgebreidere lijst maken lastig.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2011 21:28 ]
Hoezo is er via de GUI ineens geen UID nodig?CptChaos schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:59:
[...]
Spots_Full is bij mij leeg, ik heb de volledige spots niet nodig. Ik vind het dus niet erg dat ze opgehaald worden, zoveel ruimte is het dan niet, ik wil ze kunnen filteren vanuit de GUI en dáár is (IMO) geen UID voor nodig.
Op zich kan ik dat wel doen ja, maar wat als er meerdere 'spotters' komen? Dan is een uitgebreidere lijst maken lastig.
Zo, configuratiescript is gereed. Heb hem hier nu in gebruik. Werkt perfect. Zo kan iedereen gemakkelijk SpotWeb configureren zonder dat ze bestanden hoeven aan te passen. SpotWeb kan ook gewoon geupdate worden, script zal zijn werking behouden. Wel MySQL benodigd.
Mensen die het willen testen voordat ik het de buitenwereld in slinger? DM me maar
Klik voor vergroting
Mensen die het willen testen voordat ik het de buitenwereld in slinger? DM me maar
Klik voor vergroting

[ Voor 7% gewijzigd door Splendid op 10-03-2011 23:27 ]
kan je deze niet aanbieden aan de master?? zodat die op wordt genomen voor iedereen in de volgende git pull?Splendid schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:27:
Zo, configuratiescript is gereed. Heb hem hier nu in gebruik. Werkt perfect. Zo kan iedereen gemakkelijk SpotWeb configureren zonder dat ze bestanden hoeven aan te passen. SpotWeb kan ook gewoon geupdate worden, script zal zijn werking behouden. Wel MySQL benodigd.
Mensen die het willen testen voordat ik het de buitenwereld in slinger? DM me maar![]()
Klik voor vergroting
[afbeelding]
wel supervet!
Als je slim bent fork je het git project en doe je een pull request
dan komt hij in de officiële spotweb terecht.
[ Voor 5% gewijzigd door Phoenix1337 op 10-03-2011 23:35 ]
Dat is inderdaad het slimste; spotweb project forken en dan een pull request indienen. Hoe sneller je het als pull request aanbiedt hoe beter, want het zou zeker een aanwinst zijn!
Dat lijkt me niet zo; het schrijven van een programmatje om acties in een willekeurig programma acties uit te voeren is nou niet onwijs schokkend. 'Security through obscurity' is ook geen optie; als er op grote schaal misbruik gemaakt kan worden van het systeem dan zit het systeem in feitte niet goed in elkaar, het wel of niet beschikbaar zijn van de code zal daar weinig aan kunnen doen, het zal er waarschijnlijk juist eerder door gezien/opgelost kunnen worden.gigi71 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:47:
[...]
Is het niet zo dat als de code van Spotnet algemeen beschikbaar is het een stuk makkelijker is om automatisch spam in spotnet/web te dumpen?
Dat is imo geen probleem; je ziet bij de grotere projecten op Github altijd wel dat er allerlei forks worden gemaakt van het project en weer plenty forks daarvan. Zolang de 'main' fork geupdate blijft worden en het beste biedt zal het wel de toonaangevende repo blijven, zo niet dan verschijnen er vanzelf anderen die ook wel gepropageerd zullen worden.Verder moeten we er imho ook voor waken dat er een wildgroei aan Spotnetklonen gaat ontstaan. Daarmee wordt het ook niet echt overzichtelijker.
Uiteindelijk kun je het ook nooit afdwingen natuurlijk; het mooie van Github is juist dat de forks duidelijk zichtbaar zijn zodat je relatief eenvoudig kunt bekijken welke wat te bieden heeft - mits de developers zinvolle commit messages meegeven uiteraard.
Ik zie in de spots table gewoon een kolom staan genaamd Spotter? Daar kan je dan (eventueel) ook op filteren, al heeft het (performance wise) niet de voorkeur.Xaero schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:56:
Hoezo is er via de GUI ineens geen UID nodig?. De UID wordt pas opgehaald, wanneer je een spot aanklikt. En dan haalt hij de hele spot op van de usenet server. Dan kan je ze dus ook niet uit de lijst filteren. Enkel wat er bij jou geladen wordt bij de lijst, zijn de titel, naam, messageid, datum etc. Hier zit geen uid bij.
Ai, ik ben er een beetje bang voor dat er iets mis gaat in spotweb met posts die met de nieuwe versie van spotnet zijn gepost. Ik krijg bij artikelen, bijvoorbeeld custom filters van poster joao, ik krijg dan no such article found, maar de post verschijnt wel in het overzicht van spotweb, maar kan 'm dus niet openen.
Heb het met nog een paar posts uit de categorie windows applicaties. Anderen ook last van? Misschien is het eweka is, ik zag dat dat rapportagebeuren wordt gepost in free.willey volgens een andere tweaker, misschien is dat het probleem?
Heb het met nog een paar posts uit de categorie windows applicaties. Anderen ook last van? Misschien is het eweka is, ik zag dat dat rapportagebeuren wordt gepost in free.willey volgens een andere tweaker, misschien is dat het probleem?
Ik zie alleen de kolom 'poster' staan, en deze bevat hier enkel een naam van diegene.. Geen UID.CptChaos schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:56:
[...]
Ik zie in de spots table gewoon een kolom staan genaamd Spotter? Daar kan je dan (eventueel) ook op filteren, al heeft het (performance wise) niet de voorkeur.
Iedereen praat over die joao, maar ik krijg geen enkele post van hem ?Mar2zz schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 07:27:
Ai, ik ben er een beetje bang voor dat er iets mis gaat in spotweb met posts die met de nieuwe versie van spotnet zijn gepost. Ik krijg bij artikelen, bijvoorbeeld custom filters van poster joao, ik krijg dan no such article found, maar de post verschijnt wel in het overzicht van spotweb, maar kan 'm dus niet openen.
[ Voor 49% gewijzigd door Xaero op 11-03-2011 07:33 ]
Ik heb zonet de laatst build uit GIT 'gepulled' en heb het volgende in m'n ownsettings.php file gezet:
Dit werkt top! Ga ik met m'n normale computer naar spotweb, dan krijg ik netjes de template van we1rdo. Ga ik met m'n iPhone, dan krijg ik de mobiele versie.
Toch heb ik een klein probleem met de mobiele versie. Ik kan de NZB's namelijk niet downloaden naar de server. Ik ownsettings heb ik NZBHANDLING op 'save' gezet. Dit werkt ook prima voor de We1rdo template, maar de mobile template geeft me een gele error: "ERROR LOADING PAGE". Ik heb gekeken naar de links achter de download-knop (
) en die zijn gelijk:
WE1RDO Template:
http://www.mijnurl/sw/ind...ssageid=bladiebla@free.pt
MOBILE Template:
Er gaat dus iets verkeerd met de ajax-call ben ik bang.
VERBETERPUNT WEIRDO TEMPLATE
Tevens heb ik voor de WE1RDO-template een verzoek: na het klikken op de download knop (
, zou deze ofwel van kleur moeten wijzigen ofwel iets anders herkenbaars zodat je zeker weet dat je goed op de knop hebt geklikt. Het duurt namelijk even voordat het knopje verdwijnt (dus als de ajax call de bevestiging heeft teruggegeven).
PHP:
1
2
3
4
5
6
| if (preg_match('/(up.browser|up.link|mmp|symbian|smartphone|midp|wap|phone|android)/i', strtolower($ _SERVER['HTTP_USER_AGENT']))) { $settings['tpl_path'] = './templates_mobile/'; } else { $settings['tpl_path'] = './templates_we1rdo/'; } |
Dit werkt top! Ga ik met m'n normale computer naar spotweb, dan krijg ik netjes de template van we1rdo. Ga ik met m'n iPhone, dan krijg ik de mobiele versie.
Toch heb ik een klein probleem met de mobiele versie. Ik kan de NZB's namelijk niet downloaden naar de server. Ik ownsettings heb ik NZBHANDLING op 'save' gezet. Dit werkt ook prima voor de We1rdo template, maar de mobile template geeft me een gele error: "ERROR LOADING PAGE". Ik heb gekeken naar de links achter de download-knop (

WE1RDO Template:
MOBILE Template:
Tevens heb ik voor de WE1RDO-template een verzoek: na het klikken op de download knop (

[ Voor 23% gewijzigd door smeerbartje op 11-03-2011 11:28 ]
Het is zeker niet een probleem met mijn computer omdat ik het op mijn laptop, vaste pc en zelfs ook op mijn iphone heb.shappie schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:40:
@Tranzy: Ik heb hier met Opera, Chrome, Firefox, Safari en IE9 nergens last van. Denk ik een probleempje aan jouw kant. Misschien even "git pull" draaien om de laatste versie binnen te halen.
Dit is de image url. http://******/spotweb/images/audio2.png (deze bestanden die hij mist staan daar helemaal niet)
Heb niets aan de filters gedaan en dit is een standaard we1rdo template met standaard ownsettings filters.
Laat maar ... had nog filters in mijn ownsettings staan. Heb deze verwijderd uit dit bestand en gebruik de standaard settings.php filters.
[ Voor 10% gewijzigd door Tranzy op 11-03-2011 08:52 ]
Ik heb je stukje code gekopieerd en geplakt, maar nu krijg ik een error 500..smeerbartje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:33:
Ik heb zonet de laatst build uit GIT 'gepulled' en heb het volgende in m'n ownsettings.php file gezet:
PHP:
1 2 3 4 5 if (preg_match('/(up.browser|up.link|mmp|symbian|smartphone|midp|wap|phone|android)/i', strtolower($ $settings['tpl_path'] = './templates_mobile/'; } else { $settings['tpl_path'] = './templates_we1rdo/'; }
...................
Het lijkt dat er een { ontbreekt....
Klopt dat (mijn php kennis is niet geweldig
Thanks!
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
wil je wel DM-en maar geen idee, hoe en waar hier ;-)Splendid schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:27:
Mensen die het willen testen voordat ik het de buitenwereld in slinger? DM me maar![]()
Klik voor vergroting
[afbeelding]
ik heb namelijk nog wel wat verzoekjes omdat er meer dingen mogelijk zijn die er wellicht 'nog' niet in zitten ;-)
bijv. ondersteuning van sabnzbd categorieen die niet default aanwezig zijn en/of gewijzigd moeten worden.
gisteravond is er een commit geweest die eea kaputt heeft gemaakt waardoor mensen die met git pull werken misschien en/of wellicht een merge conflict probleem te zien krijgen.
Dit valt niet simpel op te lossen.
Advies: kopieer je ownsettings.php naar een veilige locatie
en zorg voor een git clone [adres] spotweb zodat je een frisse installatie krijgt
je eigen ownsettings.php kun je dan gewoon weer gebruiken als je het in je installatie kopieerd.
Ter info
en zorg voor een git clone [adres] spotweb zodat je een frisse installatie krijgt
je eigen ownsettings.php kun je dan gewoon weer gebruiken als je het in je installatie kopieerd.
Ter info
Het lijkt wel alsof de code vanuit een console-editor is gekopieerd. Een stukje van de if-regel is weggevallen.Mr. Happy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:16:
[...]
Ik heb je stukje code gekopieerd en geplakt, maar nu krijg ik een error 500..
Klopt dat (mijn php kennis is niet geweldig)
Thanks!
Nergens last van na een normale update...zeroday schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:36:
gisteravond is er een commit geweest die eea kaputt heeft gemaakt waardoor mensen die met git pull werken misschien en/of wellicht een merge conflict probleem te zien krijgen.
Ter info
Op GitHub kwam iemand met dit stukje code voor het wisselen van template aan de hand van de user-agent.
Of het werkt kan ik vanaf hier niet testen, maar ziet er opzich logisch uit. Enige minpunt zou zijn het iPhone only is en dus niet kijkt of iemand bijvoorbeeld android draait, wat eigenlijk wel zou moeten.
@smeerbartje: Het viel mij inderdaad ook op dat dit nog een beetje rommelig/vaag is; de sabnzbd knop. Het lijkt er wel op dat in header.inc.php staat dat er een loading.gif moet komen te staan ipv niks, wat natuurlijk het probleem verhelpt, maar ik zie deze nergens terug. Dus misschien zit er een foutje in deze code.
code:
1
2
3
4
5
6
| $browser = strpos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],"iPhone"); if ($browser == true) { $settings['tpl_path'] = './templates_mobile/'; } else { $settings['tpl_path'] = './templates_we1rdo/'; } |
Of het werkt kan ik vanaf hier niet testen, maar ziet er opzich logisch uit. Enige minpunt zou zijn het iPhone only is en dus niet kijkt of iemand bijvoorbeeld android draait, wat eigenlijk wel zou moeten.
@smeerbartje: Het viel mij inderdaad ook op dat dit nog een beetje rommelig/vaag is; de sabnzbd knop. Het lijkt er wel op dat in header.inc.php staat dat er een loading.gif moet komen te staan ipv niks, wat natuurlijk het probleem verhelpt, maar ik zie deze nergens terug. Dus misschien zit er een foutje in deze code.
De mobiele versie van bakman werkt super alleen als ik een post aanklik op mijn iphone (maar ook via pc) dan blijft hij loading. pc geeft een fout en iphone blijft laden.
Is het mogelijk dat spotweb detect of het een mobiele browser is of niet en dan de juiste template gebruikt?
----------------
het updaten via git pull geeft nu de volgende problemen:
Hoe kan ik deze verhelpen?
remote: Compressing objects: 100% (97/97), done.
remote: Total 100 (delta 48), reused 15 (delta 1)
Receiving objects: 100% (100/100), 183.54 KiB, done.
Resolving deltas: 100% (48/48), completed with 15 local objects.
From https://github.com/spotweb/spotweb
+ 206f6f5...41218f7 master -> origin/master (forced update)
Auto-merging lib/SpotNzb.php
CONFLICT (content): Merge conflict in lib/SpotNzb.php
Automatic merge failed; fix conflicts and then commit the result.
root@xbmc:/var/www/spotweb#
root@xbmc:/var/www/spotweb# Auto-merging lib/SpotNzb.php
root@xbmc:/var/www/spotwebwe# git pull
remote: Counting objects: 108, done.
remote: Compressing objects: 100% (70/70), done.
remote: Total 84 (delta 60), reused 23 (delta 14)
Unpacking objects: 100% (84/84), done.
From https://github.com/we1rdo/spotweb
63bba79..e93e2e6 master -> origin/master
Updating 63bba79..e93e2e6
error: Your local changes to 'index.php' would be overwritten by merge. Aborting.
Please, commit your changes or stash them before you can merge.
root@xbmc:/var/www/spotwebwe#
Is het mogelijk dat spotweb detect of het een mobiele browser is of niet en dan de juiste template gebruikt?
----------------
error: Your local changes to 'index.php' would be overwritten by merge. Aborting.
@remcoXP: zoals hierboven al gemeld is door zeroday, is er gisteren iets fout gegaan met git waardoor je nu bij een "git pull" deze error krijgt. Makkelijkste is (zoals al gemeld) even je ownsettings.php veilig opslaan en een nieuwe "git clone" uitvoeren.
Het staat er letterlijk bij hoe je dat oplostremcoXP schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:48:
git reset --hard HEAD && git pull
dat zou een geforceerde pull moeten geven die de wijzigingen lokaal overshrijft.
dat zou een geforceerde pull moeten geven die de wijzigingen lokaal overshrijft.
Zo zou die moeten werken. Dit is heel basic er zijn meer geavanceerde scripts met nauwkeurige detectie te vinden.smeerbartje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:33:
PHP:
1 2 3 4 5 if (preg_match('/(up.browser|up.link|mmp|symbian|smartphone|midp|wap|phone|android|windows mobile)/i', strtolower(@$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']))) { $settings['tpl_path'] = './templates_mobile/'; } else { $settings['tpl_path'] = './templates_we1rdo/'; }
[ Voor 1% gewijzigd door Maranello op 11-03-2011 10:27 . Reden: WM add & Undefined index fix ]
* edit, spuit 11Mr. Happy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:16:
[...]
Ik heb je stukje code gekopieerd en geplakt, maar nu krijg ik een error 500..
Klopt dat (mijn php kennis is niet geweldig)
Thanks!
Ja gewoon hier een DM sturenzeroday schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:34:
[...]
wil je wel DM-en maar geen idee, hoe en waar hier ;-)
ik heb namelijk nog wel wat verzoekjes omdat er meer dingen mogelijk zijn die er wellicht 'nog' niet in zitten ;-)
bijv. ondersteuning van sabnzbd categorieen die niet default aanwezig zijn en/of gewijzigd moeten worden.
[ Voor 53% gewijzigd door Splendid op 11-03-2011 10:08 ]
Thanks!Maranello schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:02:
[...]
Zo zou die moeten werken. Dit is heel basic er zijn meer geavanceerde scripts met nauwkeurige detectie te vinden.
Vooralsnog is dit voldoende, het werkt iig (icm Android)
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
op mijn windows phone nog niet. ff volgende aan de regel toevoegen en dan werkt hij daar ook op:
|Windows Mobile
|Windows Mobile
Maar dan zonder hoofdletters, gezien strtolower.slommer schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:09:
op mijn windows phone nog niet. ff volgende aan de regel toevoegen en dan werkt hij daar ook op:
|Windows Mobile
Edit
offtopic:
Iets met spuit 11 en eerst vernieuwen
Iets met spuit 11 en eerst vernieuwen
[ Voor 89% gewijzigd door xiD op 11-03-2011 10:16 ]
67890
An sich werkt die mobile template if/else, alleen als ik nu handmatig retrieve.php run:
DiskStation> /usr/bin/php retrieve.php
PHP Notice: Undefined index: HTTP_USER_AGENT in /ownsettings.php on line 4
Notice: Undefined index: HTTP_USER_AGENT in /ownsettings.php on line 4
Hij doet het verder wel gewoon.
[ Voor 5% gewijzigd door Nakebod op 11-03-2011 10:15 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Je kan een @ voor $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] plaatsen, als het goed is lost dat het op.Nakebod schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:15:
An sich werkt die mobile template if/else, alleen als ik nu handmatig retrieve.php run:
Ik denk niet dat deze versie geschikt is voor de final aangezien je hiervoor MySQL geïnstalleerd moet hebben anders heb je er helemaal niks aan.Phoenix1337 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:35:
Als je slim bent fork je het git project en doe je een pull requestdan komt hij in de officiële spotweb terecht.
Anoniem: 304651
Even een korte dev-update, sinds versie 1.7:
- Worden de User-Signatures berekend over de Message-ID's ipv Subject+From
(Dus beiden mogelijkheden berenen, klopt er 1 van de 2, is de signature geldig)
- Is elke Message-ID tegelijkertijd ook een 16-bits Hashcash
(Hoeft voorlopig nog niet gecontroleerd te worden)
- Zijn er spots met KeyID 7 die zonder sign server/signature geplaatst worden
(Hebben alleen een hashcash+user signature)
- Zijn er moderator berichten met KeyID 2 die wel met signature geplaats worden
(Handtekening controleren anders kan iedereen spots verwijderen)
Dit is allemaal redelijk backwards-compatible, maar om reacties/spots uit 1.7 goed weer te geven zijn er misschien toch wat kleine aanpassingen nodig in Spotweb.
Dit is allemaal redelijk backwards-compatible, maar om reacties/spots uit 1.7 goed weer te geven zijn er misschien toch wat kleine aanpassingen nodig in Spotweb.
bedankt maar helaas:sl1000 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:00:
git reset --hard HEAD && git pull
root@xbmc:/var/www/spotweb# git reset --hard HEAD && git pull
HEAD is now at 206f6f5 Door de wijzigingen in settings.php werkte de controle op de lokale directory
Anoniem: 304651 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:50:
Even een korte dev-update, sinds versie 1.7:
Dat verklaart waarschijnlijk dat sommige posts wel in overzicht komen, maar niet inhoudelijk getoond kunnen worden. Ik weet niet zeker of spotweb hier kijkt, dus ik zet het wel op github.
Git pull lost dit probleem op, dus nog maar even geen issue van maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Mar2zz op 11-03-2011 11:23 ]
Je hebt het waarschijnlijk over deze Issue https://github.com/spotweb/spotweb/issues#issue/114 dat is inmiddels al opgelost.Mar2zz schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:15:
[...]
Dat verklaart waarschijnlijk dat sommige posts wel in overzicht komen, maar niet inhoudelijk getoond kunnen worden. Ik weet niet zeker of spotweb hier kijkt, dus ik zet het wel op github.
Had ik hier ook, heb het daarna even gefixt door met htaccess een rewrite rule te maken. Dit komt omdat het server.nl/spotweb/ er hardcoded in staat. Als hij (in jou geval) in een andere subdir staat, werkt het dus niet.smeerbartje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:33:
PHP:
1 2 3 4 5 6 if (preg_match('/(up.browser|up.link|mmp|symbian|smartphone|midp|wap|phone|android)/i', strtolower($ _SERVER['HTTP_USER_AGENT']))) { $settings['tpl_path'] = './templates_mobile/'; } else { $settings['tpl_path'] = './templates_we1rdo/'; }
Toch heb ik een klein probleem met de mobiele versie. Ik kan de NZB's namelijk niet downloaden naar de server. Ik ownsettings heb ik NZBHANDLING op 'save' gezet. Dit werkt ook prima voor de We1rdo template, maar de mobile template geeft me een gele error: "ERROR LOADING PAGE". Ik heb gekeken naar de links achter de download-knop ([afbeelding] ) en die zijn gelijk:
WE1RDO Template:
MOBILE Template:
Tevens heb ik voor de WE1RDO-template een verzoek: na het klikken op de download knop ([afbeelding], zou deze ofwel van kleur moeten wijzigen ofwel iets anders herkenbaars zodat je zeker weet dat je goed op de knop hebt geklikt. Het duurt namelijk even voordat het knopje verdwijnt (dus als de ajax call de bevestiging heeft teruggegeven).
Iemand een oplossing voor deze fout bij uitvoeren van php retrieve.php
PHP Warning: require_once(lib/exceptions/CustomException.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/exceptions/CustomException.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2
PHP Warning: require_once(lib/exceptions/CustomException.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/exceptions/CustomException.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2
Eerst naar de map van spotweb gaan, dan php hard opvragen op retrieve.php. Zie eerder in dit topic.S1W schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:41:
Iemand een oplossing voor deze fout bij uitvoeren van php retrieve.php
ligt het aan mij want mijn laatste post is van gisteravond 21 uur..
Als ik nu een retrieve draai....
Retrieving new Spots from server...
Spots in database: 141829
Appr. Message count: 217372
First message number: 4108
Last message number: 221480
Current message: 222183
Processed a total of 0 spots
Finished retrieving spots.
Retrieving new comments from server...
Appr. Message count: 333938
First message number: 11
Last message number: 333949
Current message: 333946
Retrieving 333950 till 334950, found 4 comments
Processed a total of 4 comments
Finished retrieving comments.
bijnaPhoenix1337 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:46:
cd /pad/naar/spotweb && php retrieve.php dus
cd /pad/naar/spotweb && /pad/naar/php retrieve.php
In zijn geval
cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php
dus:
cd /volume1/web/spotweb/ && php retrieve.php
Ik blijf die vage error houden...
EDIT: ah ff hierboven proberen
EDIT2: cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php werkt
Tnx!
cd /volume1/web/spotweb/ && php retrieve.php
Ik blijf die vage error houden...
EDIT: ah ff hierboven proberen
EDIT2: cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php werkt
[ Voor 41% gewijzigd door S1W op 11-03-2011 11:52 ]
Waarom niet
/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php ?
Omdat het script probeert (bijvoorbeeld) require_once "settings.php"; en deze niet in je huidige map te vinden is, tenzij je eerst naar de spotweb folder gaat. Dat is eerder al uitgebreid besproken.Xaero schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:54:
Waarom niet
Hmm, ur rightAnoniem: 32925 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:03:
[...]
Omdat het script probeert (bijvoorbeeld) require_once "settings.php"; en deze niet in je huidige map te vinden is, tenzij je eerst naar de spotweb folder gaat. Dat is eerder al uitgebreid besproken.

code:
1
2
3
| #!/bin/sh cd /volume1/web/spotweb/ /usr/bin/php retrieve.php |
Dat bestandje opslaan in /volume1/web/spotweb/ en executable maken (chmod ug+x retrieve.sh). Daarna kan je het gewoon runnen met /volume1/web/spotweb/retrieve.sh .
Zo heb ik dat gedaan op mijn Debian-bak. Dat shell-script draait iedere 30 minuten (cron).
[ Voor 15% gewijzigd door Mawlana op 11-03-2011 12:09 ]
Kun je dat dan niet beter in /opt/bin (of /bin) zetten, dan kun je er tenminste overal bij?sylvesterrr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:08:
code:
1 2 3 #!/bin/sh cd /volume1/web/spotweb/ /usr/bin/php retrieve.php
Dat bestandje opslaan in /volume1/web/spotweb/ en executable maken (chmod ug+x retrieve.sh). Daarna kan je het gewoon runnen met /volume1/web/spotweb/retrieve.sh .
Zo heb ik dat gedaan op mijn Debian-bak. Dat shell-script draait iedere 30 minuten (cron).
Als je retrieve enkel uit cron draait is dat bestand zelfs volledig overbodig met de regel cd /volume1/web/spotweb/ && /usr/bin/php retrieve.php. Hoeft je machine tevens /bin/sh niet te laden.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 11-03-2011 12:20 ]
Dat is ook een mogelijkheid, voor mij is dat echter niet interessant. Ik start dat scriptje nooit handmatig, dat doet cron wel voor me.
Cool, ga ik ook ff doensylvesterrr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:08:
code:
1 2 3 #!/bin/sh cd /volume1/web/spotweb/ /usr/bin/php retrieve.php
Je kan t beter direct in je crontab zetten ipv er een bestand voor aan te maken
cd /pad/naar/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php
XSNews zeker ?Tranzy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:48:
ligt het aan mij want mijn laatste post is van gisteravond 21 uur..
Header problemen
2011-03-10 20:30
Wegens een onbekende oorzaak is het ophalen van headers sinds 20:30 uur verstoord. We werken aan een oplossing.
Bedankt voor je antwoord, maar ik snap 'm niet helemaal. Beide download links zijn gelijk; dus voor zowel de mobile als de 'normale' template. En toch werkt de download niet. Wat heb je precies veranderd?Xaero schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:33:
[...]
Had ik hier ook, heb het daarna even gefixt door met htaccess een rewrite rule te maken. Dit komt omdat het server.nl/spotweb/ er hardcoded in staat. Als hij (in jou geval) in een andere subdir staat, werkt het dus niet.
Configuratiescript staat online voor de liefhebbers!
https://sourceforge.net/projects/spotwebconfig/files/
Ik kreeg die ene regel niet uitgevoerd, en omdat ik dan weet dat een scriptje wel werkt gebruik ik een scriptje in de cron waarvan ik weet dat het 100% goed is ;-)Phoenix1337 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:21:
Dan kan je dus nog beter die regel in je crontab zetten dan een bestandje:)
Downloaded, we gaat het bekijken .. waar wil je opmerkingen / commentaar hebben?Splendid schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:18:
Configuratiescript staat online voor de liefhebbers!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.