Toon posts:

SpotWeb - Webbased Spotnet OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste
Acties:
  • 478.915 views

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-08 16:28
Je kan zelf een postprocessing script instellen. Als je daar je eigengemaakte script instelt moet het lukken toch?

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:50
Ik heb mijn retentie omlaag gezet naar 500 dagen, was eerst onbeperkt. Maar mijn database blijft meer dan 1GB. Ik heb al even gezocht om een query of script die oude spots opruimt maar kan het niet vinden. Ik heb wel al een optimize gedaan maar dat scheelt ook niet veel.

Weet iemand hoe ik de spots ouder dan 500 dagen kan wissen uit de database?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-07 20:32
Joster schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:31:
[...]
Enig idee waar het default script van SABnzbd überhaupt staat? Of is dat geen script en doet dat eigenlijk niets?
sab heeft geen default script, maar onder categorien kun je er wel 1 toekennen onder default, of met een prequeue/postprocess script een dynamische toekenning van een postprocesscript/acties, zodat je ongeacht waarvan de nzb vandaan komt, zonder tussenkomst de juiste processing kan bepalen.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 09:32
Mar2zz schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:42:
[...]

sab heeft geen default script, maar onder categorien kun je er wel 1 toekennen onder default, of met een prequeue/postprocess script een dynamische toekenning van een postprocesscript/acties, zodat je ongeacht waarvan de nzb vandaan komt, zonder tussenkomst de juiste processing kan bepalen.
Oké, dat vroeg ik me puur af omdat er altijd "default" staat bij categorieën waar geen persoonlijk script wordt aangeroepen.

En dat laatste doe ik ook inderdaad. Ik heb aparte voor SB (series_sb > post processing door SB), CP (movies_cp > post processing door CP en Spotweb (series & movies > post processing door SAB).

Voor Notifo ga ik geen script toevoegen. Heb SAB nu gekoppeld aan mijn mail welke meteen doorgestuurd wordt naar Notifo en verwijdert wordt uit mijn mailbox. Ik wil van iedere SAB download ook weten of hij gereed is zodat ik weet dat ik een Notifo melding van CP en SB kan verwachten. Wanneer die niet binnenkomt weet ik dat er iets loos is (zoals het niet juist post processen wat ik momenteel met CP nog al eens tegenkom helaas..).

[Voor 22% gewijzigd door Joster op 13-10-2011 11:28]

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 10:20
is er iemand die spotweb op zend server ce draait?

ik was een beetje benieuwd of de php accelerator een beetje snelheidswinst zou opleveren, maar spotweb is echt niet vooruit te branden.
zowel op W7 als ubuntu server is zend server echt super traag.
op xampp en een standaard LAMP ubuntu draait spotweb wel lekker soepel.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Anoniem: 32925

Topicstarter
Joster schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:31:
[...]

Het enige dat ik daar zie is het volgende:

[...]

Vandaar dat ik benieuwd was of ik wellicht een verouderde versie van Spotweb had en of het dan noodzakelijk was een nieuwe van git te trekken.
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je installatie is en/of je wel de juiste securitysettings hebt om naar Notifo te mogen versturen.

• Joster
Joster schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:37:
Tsjonge wat dom zeg, gebruikersgroep kende notificatie verzenden naar service "notifo" niet omdat ik die niet had toegevoegd |:(
;)

Topicstarter
Dat krijg je soms met TL;DR (topic had ik niet helemaal bijgehouden). Sorry! ;)

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 14-10-2011 07:32]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Webjunkie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:22:
is er iemand die spotweb op zend server ce draait?

ik was een beetje benieuwd of de php accelerator een beetje snelheidswinst zou opleveren, maar spotweb is echt niet vooruit te branden.
zowel op W7 als ubuntu server is zend server echt super traag.
op xampp en een standaard LAMP ubuntu draait spotweb wel lekker soepel.
Als je 'enable_timing' aanzet in je ownsettings.php kan je zien waar Spotweb de meeste tijd besteed. Bij mij zijn dat de mysql queries.

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

• Joster
@ Nightspirit: maakt niet uit :)
elevator schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:56:
[...]

Als je 'enable_timing' aanzet in je ownsettings.php kan je zien waar Spotweb de meeste tijd besteed. Bij mij zijn dat de mysql queries.
Ook maar eens gedaan.

Wat bij mij overigens wel vreemd is, is dat ik in mijn ownsettings.php heb gezet dat hij geen comments hoeft op te halen:

# moeten wij comments ophalen?
$settings['retrieve_comments'] = false;

Nu, wanneer ik in mijn Notifo kijk dan krijg ik bijvoorbeeld de melding: Er zijn 94 spots en 63 reacties opgehaald. :?

Ook het ophalen van volledige spots heb ik uit staan:

# Moeten de headers door retrieve volledig geladen worden? Als je dit op 'true' zet wordt
# het ophalen van headers veel, veel trager. Het staat je dan echter wel toe om te filteren op userid.
#
$settings['retrieve_full'] = false;

Maar wanneer ik in in Spotweb op een userid klik dan filtert hij daar dus echt wel op.

Hoe kan dit nu?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:07
Is filteren op user-ID (met mysql commando's dus) alleen mogelijk als je de spots compleet binnenhaalt ('full')?

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:08
vanaalten schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:41:
Is filteren op user-ID (met mysql commando's dus) alleen mogelijk als je de spots compleet binnenhaalt ('full')?
Ja.
Filteren op usernaam kan wel zonder de spots compleet binnen te halen.
Dus maak voor jezelf de afweging:
neem ik die paar fakers (die onder een bestaande usernaam posten) voor lief t.o.v. het veeeeeeeeel langer bezig zijn met het (initieel) binnenhalen van de complete spots (en de veeeeeeel grotere database).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• vanaalten
Mr_Blobby schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:19:
[...]
Ja.
Filteren op usernaam kan wel zonder de spots compleet binnen te halen.
Dus maak voor jezelf de afweging:
neem ik die paar fakers (die onder een bestaande usernaam posten) voor lief t.o.v. het veeeeeeeeel langer bezig zijn met het (initieel) binnenhalen van de complete spots (en de veeeeeeel grotere database).
Hoeveel groter gaat die database dan worden? Nu, zonder full-spots, zit ik op 80MB.

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:57
vanaalten schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:37:
[...]

Hoeveel groter gaat die database dan worden? Nu, zonder full-spots, zit ik op 80MB.
Spots is hier 144mb met een spotsfull database van 1,3gb

• elevator
  • Niet online

elevator

Joster schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:24:
Maar wanneer ik in in Spotweb op een userid klik dan filtert hij daar dus echt wel op.
Kan het zijn dat dit vroeger op true stond, of dat je erg weinig resulaten krijgt als je er op zoekt?

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:08:
[...]

Kan het zijn dat dit vroeger op true stond
Nee
of dat je erg weinig resulaten krijgt als je er op zoekt?
Dat ligt er dus aan of je alle fullspots binnen hebt gehaald en of die poster ook aardig wat heeft gepost natuurlijk.

• elevator
  • Niet online

elevator

Anoniem: 32925 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:09:
Dat ligt er dus aan of je alle fullspots binnen hebt gehaald en of die poster ook aardig wat heeft gepost natuurlijk.
Je spotsfull wordt ook gevuld als je geen full spots ophaalt, maar wel spots opent. Dat was een beetje de reden van die vraag :)

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:33:
[...]

Je spotsfull wordt ook gevuld als je geen full spots ophaalt, maar wel spots opent. Dat was een beetje de reden van die vraag :)
Dan kun je dus alleen op de spots zoeken die je al hebt geopend. Open deur..?

• Joster
Anoniem: 32925 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:09:
[...]
Nee

[...]
Ik vind gewoon alle spots van kaj7 van de door mij ingestelde retentie volgens mij. De uitleg van Mr_Blobby lijkt me juist.

Overigens wel vaag dat die comments wel meekomen. In settings.php staat dit op true maar in ownsettings.php staat dit wel degelijk op false. Ik weet zeker dat ownsettings.php gezien wordt want dat is de enige waarin mijn newsserver gegevens ingevuld staan. Erg vaag dat Notifo meldt dat er dan comments zijn binnen gehaald hoor.

Topicstarter
Joster schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:38:
[...]

Ik vind gewoon alle spots van kaj7 van de door mij ingestelde retentie volgens mij. De uitleg van Mr_Blobby lijkt me juist.
Dat is het verschil tussen zoeken op username en userid. Hij zegt hetzelfde als ik hoor.

• Joster
Ok, my bad.

Ervaring met het installeren van pip terwijl ik een Python spk van Zebulon heb? ;)

Topicstarter
Joster schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:03:
Ok, my bad.

Ervaring met het installeren van pip terwijl ik een Python spk van Zebulon heb? ;)
Verkeerde topic ;)

Wat is pip?

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden: Notify My Android is nu ook toegevoegd.

• klabaum
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-02 12:48
Ik heb een crontab probleempje, als ik retrieve.php uitvoer vanuit een door crontab gestart script dan knalt het script er standaard uit met Access denied.
Mijn kennis van php is te beperkt om het volgende uit retrieve.php te snappen, maar uit het commentaar begrijp ik dat een script vanaf het console normaal wel zou moeten werken.

PHP: retrieve.php
1
2
        if (($userSession == false) || (!$userSession['security']->allowed(SpotSecurity::spotsec_retrieve_spots, ''))) {
                die("Access denied");

Iemand enig idee waarom het vanuit cron niet werkt, maar met dezelfde user in de shell wel werkt?

Topicstarter
Spotweb - Spot toevoegen
Hopen dat deze doorkomt :)

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 17-10-2011 10:11]

• vanaalten
Xaero schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:47:
Spots is hier 144mb met een spotsfull database van 1,3gb
Wat doe ik fout?
Heb twee databases, 'spotweb' met niet-full inhoud en 'spotweb2' met full-spots ($settings['retrieve_full'] = true;). Spotweb2 database gisteren aangemaakt, dezelfde user privileges daarop gegeven en upgrade.php / retrieve.php gedaan. Een nachtje verder:
code:
1

Gezien de omvang lijkt mij dat 'ibdata1' wel eens de inhoud van o.a. spotweb2 kan zijn, en dat ik last heb van '1 innodb voor alle databases'

Is de huidige situatie handig? Lijkt mij dat de andere databases er mogelijk last van hebben dat spotweb2 zo gegroeid is, en 1 file per database werkt dan beter, of maak ik mij onnodig zorgen?

Als ik de boel zou willen omzetten naar 1 innodb file per database, wat is dan de handigste aanpak: alle databases 1 voor 1 dumpen, droppen en restoren? Dan ook de databases 'information_schema' en 'mysql'?
(ja, ben een mysql-noob...)
Hey, spots aanmelden vanuit spotweb? Goede toevoeging, kan flink helpen om Spotweb populairder te maken! :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is er of gaat er een mogelijkheid komen om bijvoorbeeld comments ouder dan een half jaar te verwijderen? Zou denk ik enorm in database grootte gaan schelen. Posts die ouder zijn dan dat lijken mij ook niet echt meer interessant.

[Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2011 15:33]

• Joster
Ik wil ze sowieso verwijderen eigenlijk, maar zoals ik al eerder aan gaf lijkt het wel of dat niet gebeurt:
Joster schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:38:
[...]
Overigens wel vaag dat die comments wel meekomen. In settings.php staat dit op true maar in ownsettings.php staat dit wel degelijk op false. Ik weet zeker dat ownsettings.php gezien wordt want dat is de enige waarin mijn newsserver gegevens ingevuld staan. Erg vaag dat Notifo meldt dat er dan comments zijn binnen gehaald hoor.
Een andere optie zou inderdaad zijn wat jij zegt, dan kan je nog wel comments lezen omtrent ervaringen.

Overigens heb ik in Spotweb nog nooit één comment gelezen haha. Notifo meldt soms trouwens ook dat er geen comments zijn binnen gehaald (of eigenlijk, puur dat er nieuwe spots zijn in dat geval(, maar dat is vaak na het updaten van spots 's nachts, wat er dan toch minder zijn.

Topicstarter
vanaalten schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:12:
[...]
Hey, spots aanmelden vanuit spotweb? Goede toevoeging, kan flink helpen om Spotweb populairder te maken! :)
Als je reeds up-to-date bent: Een spot toevoegen kan al met het knopje linksonder. De screenshot was slechts een verplaatsing van het knopje ;)

• Joster
Volgens mij zit er een foutje in mijn Spotweb, ik krijg allemaal dit soort meuk:

Wat is dat?! :D

Heb het eigenlijk in ieder scherm, ook onder mijn spots of wat dan ook..

Misschien is dat ook wel de oorzaak voor deze foutmeldingen in respectievelijk SickBeard en CouchPotato die ik nu krijg:

code:
1
2011-10-17 17:26:30.245809 SEARCHQUEUE-BACKLOG-224061 :: Error trying to load Spotweb RSS feed: junk after document element: line 146, column 0

code:
1
2
09:14:48 ERROR [     app.lib.provider.rss] Error parsing RSS. junk after document element: line 20, column 0
09:14:47 INFO  [ider.yarr.sources.newznab] Searching: xxxxxxxxxxxx/spotweb/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

[Voor 53% gewijzigd door Joster op 17-10-2011 19:00]

Topicstarter
Joster schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:58:
Volgens mij zit er een foutje in mijn Spotweb, ik krijg allemaal dit soort meuk:

[afbeelding]

Wat is dat?! :D

Heb het eigenlijk in ieder scherm, ook onder mijn spots of wat dan ook..
Dat is "$settings['enable_timing'] = false;" die op true staat.

• Joster
Oh dus dat hoort zo en heeft niets te maken met de foutmeldingen die ik krijg in SB of CP, jammer.

Topicstarter
Joster schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:01:
Oh dus dat hoort zo en heeft niets te maken met de foutmeldingen die ik krijg in SB of CP, jammer.
Nou... diezelfde meuk wordt (met die optie aan) ook via de api uitgepoept, dat zou weleens problemen kunnen geven.

• Joster
Anoniem: 32925 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:03:
[...]

Nou... diezelfde meuk wordt (met die optie aan) ook via de api uitgepoept, dat zou weleens problemen kunnen geven.
Getest en heb nu geen foutmelding meer, bedankt voor de tip!

Topicstarter
Joster schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:14:
[...]

Getest en heb nu geen foutmelding meer, bedankt voor de tip!
En jij bedankt ;)

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-08 17:32
Retrieving 3201723 till 3202724 (parsed 81 headers, 4 full, verified 4, moderate
d 54, skipped 0 of 1001 total messages)
PHP Notice: Undefined offset: 7 in C:\webserver\download\NNTP\Client.php on lin
e 1004
PHP Notice: Undefined offset: 8 in C:\webserver\download\NNTP\Client.php on lin
e 1004
Retrieving 3202724 till 3203725 (parsed 1001 headers, 976 full, verified 751, mo
derated 16, skipped 0 of 1001 total messages)

Fatal error occured retrieving messages:
Error executing query: Incorrect integer value: '' for column 'stamp' at row 1

#0 C:\webserver\download\lib\dbeng\dbeng_abs.php(88): dbeng_mysql->rawExec('INSE
RT INTO spo...')
#1 C:\webserver\download\lib\dbeng\dbeng_mysql.php(115): dbeng_abs->exec('INSERT
INTO spo...', Array)
#2 C:\webserver\download\lib\SpotDb.php(1265): dbeng_mysql->modify('INSERT INTO
spo...', Array)
#3 C:\webserver\download\lib\retriever\SpotRetriever_Spots.php(240): SpotDb->add
Spots(Array, Array)
#4 C:\webserver\download\lib\retriever\SpotRetriever_Abs.php(123): SpotRetriever
_Spots->process(Array, 3202724, 3203725)
#5 C:\webserver\download\retrieve.php(106): SpotRetriever_Abs->loopTillEnd('3201
723', 1000)
#6 {main}

Sinds een aantal dagen krijg ik deze error bij het ophalen van spots

• checky
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01-2018
ik krijg dit na een git pull en update van de db.
Hoe download ik deze versie op mijn synology?

Database schema of settings upgrade mislukt:
Je huidige Spotweb database installatie is te oud om in een keer te upgraden naar deze versie.
Download een eerdere versie van spotweb (https://github.com/spotwe...823cccfefc39375b37e9bee),
draai daarmee upgrade-db.php en als die succesvol is, start dan nogmaals de upgrade via deze versie.

EDIT: gewoon alles erin gemikt en draai nu upgrade-db hopen dat het werkt

[Voor 7% gewijzigd door checky op 17-10-2011 22:15]

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:37
hallo, ik heb ook eindelijk het werkend op mijn windows machine,
Ik heb windows 7 en xampp met Spotweb en Sabnzbd integratie,

Nu is het alleen zo dat via intern de sabintegratie werkt maar niet als ik via mijn externe IP/DNS werk.

Ik heb bij NZB afhandeling wel http://externip:8080 en de API key ingevuld.

Ik heb alle benodigde poorten geopend op mijn router en zelfs tijdelijk Exposed Host gemaakt.

weet iemand hoe dit wel zou kunnen werken ?
// ik heb ook het host IP adres aangepast in SABNZBD.
// ik heb ook genoeg lijntjes via XSnews

[Voor 8% gewijzigd door misterm90 op 17-10-2011 22:32]

• Mr_Blobby
mistermerlijn schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:28:
hallo, ik heb ook eindelijk het werkend op mijn windows machine,
Ik heb windows 7 en xampp met Spotweb en Sabnzbd integratie,

Nu is het alleen zo dat via intern de sabintegratie werkt maar niet als ik via mijn externe IP/DNS werk.

Ik heb bij NZB afhandeling wel http://externip:8080 en de API key ingevuld.

Ik heb alle benodigde poorten geopend op mijn router en zelfs tijdelijk Exposed Host gemaakt.

weet iemand hoe dit wel zou kunnen werken ?
// ik heb ook het host IP adres aangepast in SABNZBD.
// ik heb ook genoeg lijntjes via XSnews
Kan je met de browser wel via port forwarding naar SABnzbd?
Heeft in SpotWeb de default user (standaard "Jane Doe") wel rechten op object-id "push-sabnzbd"? (zie: hier)

[Voor 4% gewijzigd door Mr_Blobby op 18-10-2011 09:35]

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:33:
[...]
Kan je met de browser wel via port forwarding naar SABnzbd?
Heeft in SpotWeb de default user (standaard "Jane Doe") wel rechten op object-id "push-sabnzbd"? (zie: hier)
Met push heb je die port-forwarding dan weer niet nodig.

• Mr_Blobby
Anoniem: 32925 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:36:
[...]

Met push heb je die port-forwarding dan weer niet nodig.
Juist wel volgens de wiki:
"Indien Sabnzbd via het internet door SpotWeb benadert moet worden en Sabnzbd zich achter een router bevindt die NAT doet, dan moet op de router port forwarding geconfigureerd worden zodat SpotWeb met Sabnzbd kan communiceren."

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:45:
[...]
Juist wel volgens de wiki:

[...]
Je zegt het zelf: "Indien Sabnzbd via het internet door SpotWeb benadert moet worden". Hij draait het op 1 machine en dus is er van "via internet" geen sprake.

• Mr_Blobby
Anoniem: 32925 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:51:
[...]

Je zegt het zelf: "Indien Sabnzbd via het internet door SpotWeb benadert moet worden". Hij draait het op 1 machine en dus is er van "via internet" geen sprake.
Hij zegt nergens dat SABnzbd op dezelfde machine draait als SpotWeb. Hij zegt:
Ik heb windows 7 en xampp met Spotweb en Sabnzbd integratie
Dus hij heeft SABnzbd integratie, hij zegt niet dat hij SABnzbd op dezelfde machine heeft staan.
Verder lees ik uit zijn tekst:
dat hij bedoelt dat de integratie via het interne netwerk wel werkt, maar niet van buitenaf (internet?) .

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:02:
[...]
Hij zegt nergens dat SABnzbd op dezelfde machine draait als SpotWeb. Hij zegt:

[...]

Dus hij heeft SABnzbd integratie, hij zegt niet dat hij SABnzbd op dezelfde machine heeft staan.
Zo, doe gewoon ff 1 regel eerder van hem quoten dan
mistermerlijn schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:28:
hallo, ik heb ook eindelijk het werkend op mijn windows machine
Verder lees ik uit zijn tekst:

[...]

dat hij bedoelt dat de integratie via het interne netwerk wel werkt, maar niet van buitenaf (internet?) .
Ja... dus? Hij zal waarschijnlijk dus geen push hebben ingesteld, waar onze discussie wel over ging.

• Mr_Blobby
Anoniem: 32925 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:04:
[...]
Zo, doe gewoon ff 1 regel eerder van hem quoten dan
Die snap ik niet. Ik mijn eerste reactie op zijn post staat zijn volledige quote.
Ja... dus? Hij zal waarschijnlijk dus geen push hebben ingesteld, waar onze discussie wel over ging.
Omdat hij poorten heeft geopend op zijn router, ga ik ervan uit dat hij van buitenaf bij zijn SABnzbd probeert te komen (vandaar ook dat hij zijn externe ip adres invult voor de SABnzbd machine).

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:12:
[...]

Die snap ik niet. Ik mijn eerste reactie op zijn post staat zijn volledige quote.
Je probeert je stelling kracht bij te zetten door een gedeelte van een quote te gebruiken. Dat je in een eerdere post anders quote maakt dat niet anders.
Omdat hij poorten heeft geopend op zijn router, ga ik ervan uit dat hij van buitenaf bij zijn SABnzbd probeert te komen (vandaar ook dat hij zijn externe ip adres invult voor de SABnzbd machine).
Nogmaals... dus? De discussie ging over dat er bij push + op dezelfde machine (of hetzelfde netwerk) geen port-forwarding nodig is. Niet over waarom het bij hem niet werkt. Zijn voorbeeld erbij pakken is dus overbodig.

• Mr_Blobby
Anoniem: 32925 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:16:
[...]

Je probeert je stelling kracht bij te zetten door een gedeelte van een quote te gebruiken. Dat je in een eerdere post anders quote maakt dat niet anders.

[...]
Nogmaals... dus? De discussie ging over dat er bij push + op dezelfde machine (of hetzelfde netwerk) geen port-forwarding nodig is. Niet over waarom het bij hem niet werkt. Zijn voorbeeld erbij pakken is dus overbodig.
Ik heb nergens quotes verkort en ik probeer slechts mistermerlijn te helpen en dus heb ik bij al mijn reacties zijn situatie in mijn achterhoofd. Het was dus niet slechts "een voorbeeld".
Maar genoeg hierover van mijn kant.
Ik wacht tot mistermerlijn reageert.

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 09:05
Vandaag na lange tijd Spotweb geupdate.
Dat ging zonder problemen, echter heb ik al even in dit topic gezocht en ook op de Wiki maar ik kan met geen mogelijkheid de update knop meer terug krijgen.

Die was verwijderd maar zou ook zichtbaar gemaakt kunnen worden, alleen de manier waarop is me niet duidelijk.
Als ik als 'admin' of met mijn eigen user, die ook in de 'admin' groep zit inlog, dan krijg ik de knop ook niet te zien.
De cookies heb ik al verwijderd maar dat hielp ook niet.

Klopt het dat deze permissie: spotsec_retrieve_spots ervoor zorgt dat die knop wel of niet zichtbaar zou moeten zijn?
Deze staat met ID 21 in de grouppermissions tabel, maar dat helpt niet zoveel.
Iemand nog een duidelijke beschrijving van hoe dit voor elkaar te krijgen is?

Topicstarter
Frijns.Net schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:22:
Vandaag na lange tijd Spotweb geupdate.
Dat ging zonder problemen, echter heb ik al even in dit topic gezocht en ook op de Wiki maar ik kan met geen mogelijkheid de update knop meer terug krijgen.

Die was verwijderd maar zou ook zichtbaar gemaakt kunnen worden, alleen de manier waarop is me niet duidelijk.
Als ik als 'admin' of met mijn eigen user, die ook in de 'admin' groep zit inlog, dan krijg ik de knop ook niet te zien.
De cookies heb ik al verwijderd maar dat hielp ook niet.

Klopt het dat deze permissie: spotsec_retrieve_spots ervoor zorgt dat die knop wel of niet zichtbaar zou moeten zijn?
Deze staat met ID 21 in de grouppermissions tabel, maar dat helpt niet zoveel.
Iemand nog een duidelijke beschrijving van hoe dit voor elkaar te krijgen is?
&& spotsec_consume_api
Tevens is de knop (daardoor eigenlijk) weg voor anonymous & admin

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 09:05
Dat was de setting die ik miste, bedankt.

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:37
Ah, excuus voor de verwarring

ik draai wel alles van 1 systeem, portforwarding was ook ingeschakeld op de router.

Uiteindelijk hebben jullie me wel in de goede richting geduwd, ik heb alles ingesteld op de "server". dus ook de userinstellingen, wanneer je dus inlogd via het internet krijg je bij "NZB afhandeling" meerdere opties die ik dus in het begin niet kreeg, de juiste instelling is voor mijn situatie : "Roep sabnzbd+ aan via http door spotweb".

enorm bedankt voor het duwtje, alles werkt nu als een zonnetje behalve dat het updaten wat traag gaat maar dat ben ik nog aan het onderzoeken !

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 16:49

Caveman

whahoehaha

Ik had al maanden niet meer geupdate... (spotweb deed wat ie moest doen voor mij :) ) Maar ik krijg er een gebruiker bij, dus het rechtensysteem lijkt me wel wat.
Ik ben nu een nieuwe db aan het retrieven (de oude kon niet eens meer geupdate worden :o ) Maar tjees wat duurt dat lang. Is er een mogelijkheid om dat op achtergrond te laten doen zodat ik de terminal en mijn pc kan afsluiten. Ik heb spotweb op een synology draaien.

Opgelost: ik was veels te moeilijk aan het denken. Ik heb een (eenmalige) cronjob aangemaakt en dat werkt prima. Alleen heeft die de comments niet opgehaald, terwijl dat wel op true staat.

[Voor 18% gewijzigd door Caveman op 19-10-2011 10:52]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Topicstarter
mistermerlijn schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:40:
Ah, excuus voor de verwarring

ik draai wel alles van 1 systeem, portforwarding was ook ingeschakeld op de router.

Uiteindelijk hebben jullie me wel in de goede richting geduwd, ik heb alles ingesteld op de "server". dus ook de userinstellingen, wanneer je dus inlogd via het internet krijg je bij "NZB afhandeling" meerdere opties die ik dus in het begin niet kreeg, de juiste instelling is voor mijn situatie : "Roep sabnzbd+ aan via http door spotweb".

enorm bedankt voor het duwtje, alles werkt nu als een zonnetje behalve dat het updaten wat traag gaat maar dat ben ik nog aan het onderzoeken !
Heel fijn d:)b
Mocht je nou geen lekker gevoel hebben bij een portforwarding naar SAB toe en geen behoefte hebben om SAB remote te bekijken, kun je alsnog de push-optie (Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb) inschakelen.

• checky
ik krijg mijn sabnzbd ook niet meer automatisch
In de oudere versie van spotweb kon ik klikken en verscheen de boel automatisch in sabnzb.
Nu krijg ik het niet werkend, ik kan ook niet uit de voeten met de wiki aangezien die het over een "admin" user heeft ? Ik heb geen gebruikers? Help

• Xaero
checky schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:34:
ik krijg mijn sabnzbd ook niet meer automatisch
In de oudere versie van spotweb kon ik klikken en verscheen de boel automatisch in sabnzb.
Nu krijg ik het niet werkend, ik kan ook niet uit de voeten met de wiki aangezien die het over een "admin" user heeft ? Ik heb geen gebruikers? Help
Wanneer je nog niemand hebt qua users kan je inloggen met 'admin' en password 'admin'. Als het goed is kan je hiermee wel weer alles instellen (push sabnzbd en client-sanbzbd).
Eventueel kan je met je phpmyadmin database ook Anonymous lid maken van de Administrators groep.
Dan werkt het allemaal weer ;)
SQL:
1
INSERT INTO usergroups (userid, groupid, prio) VALUES (1,3,1)

Zoiets zou volgens mij er voor moeten zorgen dat gebruiker Anoniem ook admin rechten heeft. Hiermee werkt push-sabnzbd ook weer. Dan zorgt Spotweb er voor dat de NZB naar sab gaat in plaats van dat het via jou browser gaat.

[Voor 17% gewijzigd door Xaero op 18-10-2011 23:49]

• checky
Xaero schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:45:
[...]

Wanneer je nog niemand hebt qua users kan je inloggen met 'admin' en password 'admin'. Als het goed is kan je hiermee wel weer alles instellen (push sabnzbd en client-sanbzbd).
Eventueel kan je met je phpmyadmin database ook Anonymous lid maken van de Administrators groep.
SQL:
1

Zoiets zou volgens mij er voor moeten zorgen dat gebruiker Anoniem ook admin rechten heeft. Hiermee werkt push-sabnzbd ook weer. Dan zorgt Spotweb er voor dat de NZB naar sab gaat in plaats van dat het via jou browser gaat.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
THANKS!!!!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Topicstarter
[...]

SQL:
1

Ipv "Wanneer je nog niemand hebt qua users" lijkt het me beter om te zeggen "Wanneer spotweb van buitenaf niet benaderbaar is".

• elevator
  • Niet online

elevator

SQL:
1

Veel makkelijker is om je eigen gebruiker te maken en die als anonymous user in te stellen. Met jouw oplossing kan je bijvoorbeeld geen comments posten

• Xaero
elevator schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:27:
[...]

Veel makkelijker is om je eigen gebruiker te maken en die als anonymous user in te stellen. Met jouw oplossing kan je bijvoorbeeld geen comments posten
Je hebt gelijk hoor ;). Voor Checky betekent natuurlijk even een neiuwe user aanmaken, deze in de Administrator groep zetten, en dan via ownsettings.php het volgende stukje er bij gooien:
PHP:
1
$settings['nonauthenticated_userid'] = [ID-VAN-USER];

Waardoor diegene automatisch inlogd :)

• checky
Bedankt,

Ik dacht alles weer op de rit te hebben, maar zag dat de post niet automatisch waren bijgewerkt. Na een handmatige draai krijg ik de volgende meldingen:

Retrieving 3207382 till 3207759 (parsed 377 headers, 368 full, verified 367, moderated 8, skipped 0 of 377 total messages)
PHP Notice: Undefined index: filesize in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1247
PHP Notice: Undefined index: poster in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1253
PHP Notice: Undefined index: tag in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1255
PHP Notice: Undefined index: subcata in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1256
PHP Notice: Undefined index: subcatb in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1257
PHP Notice: Undefined index: subcatc in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1258
PHP Notice: Undefined index: subcatd in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1259
PHP Notice: Undefined index: messageid in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1263
PHP Notice: Undefined index: category in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1267
PHP Notice: Undefined index: subcatz in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1272
PHP Notice: Undefined index: stamp in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1273
PHP Notice: Undefined index: stamp in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 1274

Fatal error occured retrieving messages:
Error executing query: Duplicate entry '' for key 'idx_spots_1'

#0 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(88): dbeng_mysql->rawExec('INSERT INTO spo...')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(115): dbeng_abs->exec('INSERT INTO spo...', Array)
#2 /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php(1275): dbeng_mysql->modify('INSERT INTO spo...', Array)
#3 /volume1/web/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Spots.php(246): SpotDb->addSpots(Array, Array)
#4 /volume1/web/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php(123): SpotRetriever_Spots->process(Array, '3207382', 3207759)
#5 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(106): SpotRetriever_Abs->loopTillEnd('3207382', 1000)
#6 {main}

Iemand enig id? Ik heb de database opnieuw aangemaakt van scratch?

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zie in de commits e-mail voorbij komen, maar heb hier afgezien van de andere notifcation opties geen optie voor. Is dit mogelijk uitgeschakeld of nog under construction? Of doe ik wat fout?

Topicstarter
Workaholic schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:56:
Ik zie in de commits e-mail voorbij komen, maar heb hier afgezien van de andere notifcation opties geen optie voor. Is dit mogelijk uitgeschakeld of nog under construction? Of doe ik wat fout?
Check je rechten, standaard niet voor normal-users open

• Mar2zz
Anderen ook last dat ingeklapte filters zoals boeken weer open staan bij een nieuw bezoek? dat was eerder toch niet zo? heb dat sinds een nieuwe ubuntu install, dus weet niet of het nou aan spotweb ligt of aan de verse install.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

checky schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:10:
Bedankt,

Ik dacht alles weer op de rit te hebben, maar zag dat de post niet automatisch waren bijgewerkt. Na een handmatige draai krijg ik de volgende meldingen:

Retrieving 3207382 till 3207759 (parsed 377 headers, 368 full, verified 367, moderated 8, skipped 0 of 377 total messages)
PHP Notice: Undefined index: filesize ............

Iemand enig id? Ik heb de database opnieuw aangemaakt van scratch?
Na een retrieve van meer dan 24 uur, had ik ook van dat soort meldingen. Ik heb mijn database ge-optimized en toen was het weer goed. Bij een grote db duurt het optimise wel ff...

code:
1
OPTIMIZE TABLE `commentsxover` , `downloadlist` , `nntp` , `spots` , `spotsfull` , `watchlist`;

[Voor 7% gewijzigd door Caveman op 19-10-2011 20:07]

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:03:
Anderen ook last dat ingeklapte filters zoals boeken weer open staan bij een nieuw bezoek? dat was eerder toch niet zo? heb dat sinds een nieuwe ubuntu install, dus weet niet of het nou aan spotweb ligt of aan de verse install.
Nieuw bezoek of page refresh? Ik het eerste geval lijkt me dat je je cookies laat weggooien door de browser bij het afsluiten. In het 2e geval worden cookies gewoon helemaal niet bewaard.

• Mar2zz
Ik zie wel nieuwe spots gemarkeerd sinds last visit, dat is toch ook cookiebased. Na een pagerefresh is het ook weer uitgeklapt.

[Voor 22% gewijzigd door Mar2zz op 19-10-2011 20:33]

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:33:
Ik zie wel nieuwe spots gemarkeerd sinds last visit, dat is toch ook cookiebased.
nee, dat is niet cookiebased

• Workaholic
  • Niet online
Anoniem: 32925 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:57:
[...]

Check je rechten, standaard niet voor normal-users open
Ik ben admin :) Enige idee wat er mis gaat?

[Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 19-10-2011 20:50]

Topicstarter
Workaholic schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:49:
[...]

Ik ben admin :) Enige idee wat er mis gaat?
Volgens mij klopt mijn vorige stelling trouwens niet, zou open moeten staan voor alle users :+
Dan dien je nog steeds te checken of de rechten wel goed staan om e-mail te versturen.

SQL:
1
INSERT INTO grouppermissions(groupid,permissionid, objectid) VALUES(2, 31, 'email');

• Mar2zz
Vaag, ik heb niets aan de cookie instellingen verandert. Nu ook even getest in een vanilla Chromium, en ook daar worden die filter-ingeklapt niet onthouden?

Any other pointers?

Topicstarter
Mar2zz schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:31:
[...]

Vaag, ik heb niets aan de cookie instellingen verandert. Nu ook even getest in een vanilla Chromium, en ook daar worden die filter-ingeklapt niet onthouden?

Any other pointers?
?page=static&type=js openen, zoeken op domain: ' (regel 2707). Correcte waarde?

• Workaholic
  • Niet online
Anoniem: 32925 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:17:
[...]

Volgens mij klopt mijn vorige stelling trouwens niet, zou open moeten staan voor alle users :+
Dan dien je nog steeds te checken of de rechten wel goed staan om e-mail te versturen.

SQL:
1

code:
1

Nu zie ik inderdaad bij alle users een e-mail notifcatie optie. Dank je wel

Verder nog een andere vraag, in het admin panel is er een instellingen tab, klopt het dat deze nog leeg is en geen functie heeft?

Dit vraag ik me nu toch af omdat ik eerder ook geen e-mail notificatie had en eigenlijk netjes altijd gewoon git pulls heb gedaan? Mogelijk dat deze settings ook niet goed staan net zoals bij de e-mail?

[Voor 23% gewijzigd door Workaholic op 20-10-2011 11:48]

• Mar2zz
Anoniem: 32925 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:38:
[...]

?page=static&type=js openen, zoeken op domain: ' (regel 2707). Correcte waarde?
help ik begin me dom te voelen:
http://laptop/spotweb/?page=static&type=js

Krijg ik gewoon een spotspage, niet een andere page ofzo. in de bron zie ik ook niet zoiets?

Omdat je domain zei dacht ik dat het aan domainname lag, dus ik heb apache verteld wat de servernaam is, maar dat mocht ook niet baten..

Topicstarter
Mar2zz schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:12:
[...]

help ik begin me dom te voelen:
http://laptop/spotweb/?page=static&type=js

Krijg ik gewoon een spotspage, niet een andere page ofzo. in de bron zie ik ook niet zoiets?

Omdat je domain zei dacht ik dat het aan domainname lag, dus ik heb apache verteld wat de servernaam is, maar dat mocht ook niet baten..
Bah, ik was een s'je vergeten
http://laptop/spotweb/?page=statics&type=js

• Mar2zz
Gelukkig :)

domain is leeg:
code:
1
2
3
4
5
// Regel positie en gedrag van sidebar (fixed / relative)
$().ready(function() {
    $('#filterscroll').bind('change', function() {
        var scrolling = $(this).is(':checked');
        $.cookie('scrolling', scrolling, { path: '', expires: 30, domain: '' });

Moet laptop zijn. Staat in apache httpd.conf en daarnaast natuurlijk hostname op de machine geeft ook laptop.

Met localhost of 127.0.0.1 werkt het ook niet :(

Cookie is wel aanwezig, spotweb heeft er 3 geplaatst:
http://tweakers.net/ext/f/g9ghCCKrBsicTC9bh6UNuwWV/thumb.png

[Voor 18% gewijzigd door Mar2zz op 20-10-2011 10:39]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Hmm, er volgens mij iets mis met de standaard filters: bv als ik naar boeken kijk dan geeft die aan dat er bv. 17 new spots zijn, maar als ik op het icoontje epub klik zijn dat er veel meer, ruim 50 ?
Kijk ik bv. naar spellen, dan zegt ie 25 new, maar als ik de sub cats optel zijn dat er ook weer veel meer?

Er staat bv. in de db bij de hoofdcat. boeken cat0_z2, het icoontje "Epub" geeft aan cat0_a5, a5 zie ook nergens meer terug komen, maar er zijn kennelijk wel spots van.

[Voor 21% gewijzigd door Caveman op 20-10-2011 11:07]

Topicstarter
Mar2zz schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:30:
Gelukkig :)

domain is leeg:
code:
1
2
3
4
5
// Regel positie en gedrag van sidebar (fixed / relative)
$().ready(function() {
    $('#filterscroll').bind('change', function() {
        var scrolling = $(this).is(':checked');
        $.cookie('scrolling', scrolling, { path: '', expires: 30, domain: '' });

Moet laptop zijn. Staat in apache httpd.conf en daarnaast natuurlijk hostname op de machine geeft ook laptop.

Met localhost of 127.0.0.1 werkt het ook niet :(
"laptop" is alleen niet RFC2109, dus daarom niet geaccepteerd door de automatische host-detectie. Mocht je per se "laptop" willen gebruiken moet je dat even in ownsettings.php opnemen

PHP:
1
$settings['cookie_host'] = 'laptop';

Edit: en daarna even ctrl+F5 in je browser doen, anders verandert er niets

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 20-10-2011 10:43]

• Mar2zz
Sorry, ik word hier gek van, jij vast ook, maar dat helpt niet.
Ik heb ook nog geprobeerd met:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php 
# Waar is SpotWeb geinstalleerd (voor de buitenwereld), deze link is nodig voor zaken als de RSS feed en de 
# sabnzbd integratie. Let op de afsluitende slash "/"!
if (isset($_SERVER['SERVER_PROTOCOL'])) {
    $settings['spotweburl'] = (@$_SERVER['HTTPS'] == 'on' ? 'https' : 'http') . '://' . @$_SERVER['HTTP_HOST'] . (dirname($_SERVER['PHP_SELF']) != '/' && dirname($_SERVER['PHP_SELF']) != '\\' ? dirname($_SERVER['PHP_SELF']). '/' : '/');    
} else {
    $settings['spotweburl'] = 'http://laptop/spotweb/';
} # if
?>

Helpt ook niet.

Topicstarter
Mar2zz schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:47:
Sorry, ik word hier gek van, jij vast ook, maar dat helpt niet.
Ik heb ook nog geprobeerd met:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php 
# Waar is SpotWeb geinstalleerd (voor de buitenwereld), deze link is nodig voor zaken als de RSS feed en de 
# sabnzbd integratie. Let op de afsluitende slash "/"!
if (isset($_SERVER['SERVER_PROTOCOL'])) {
    $settings['spotweburl'] = (@$_SERVER['HTTPS'] == 'on' ? 'https' : 'http') . '://' . @$_SERVER['HTTP_HOST'] . (dirname($_SERVER['PHP_SELF']) != '/' && dirname($_SERVER['PHP_SELF']) != '\\' ? dirname($_SERVER['PHP_SELF']). '/' : '/');    
} else {
    $settings['spotweburl'] = 'http://laptop/spotweb/';
} # if
?>

Helpt ook niet.
$settings['cookie_host'] != $settings['spotweburl'] ?

• Mar2zz
Nee, dat is zo, maar cookie host werkt ook niet, ook niet met ctrl+f5.

Ben ik nou de enige met dit probleem?

• Postmen
  • Laatst online: 07-08 21:56
Gisteren op mijn NAS (Synology) SABnzb geupgrade naar versie 0.6.10 en daarna een Git Pull gedraaid voor Spotweb. Alles werkend, behalve wanneer ik iets wil downloaden. De NZB komt netjes aan in SABnzb, deze geeft dan de melding URL ophalen mislukt; Onbruikbaar NZB bestand.

Ik heb in Spotweb een NZB bestandje aangemaakt, deze heb ik in de Dirscan map gezet van SABnzb. SabNZB geeft dan een andere melding waar ik iets meer mee kon: Foutief NZB bestand NAAMBESTAND.nzb, overslaan (reden=not well-formed (invalid token), regel=199)

Wanneer ik deze NZB open, zie ik dat regel 199 een blanco laatste regel is. Wanneer ik deze verwijder, en het bestand opsla, wordt deze netjes in SABnzb geopend, gedownload en verwerkt.

Het lijkt er dus op dat Spotweb sinds de update die ik gisteravond heb gedraaid, een witregel toevoegt aan het NZB bestand waardoor SABnzb er geen zin meer in heeft? Iemand ook dit probleem (of gehad) en een oplossing?

Topicstarter
Postmen schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:16:
Gisteren op mijn NAS (Synology) SABnzb geupgrade naar versie 0.6.10 en daarna een Git Pull gedraaid voor Spotweb. Alles werkend, behalve wanneer ik iets wil downloaden. De NZB komt netjes aan in SABnzb, deze geeft dan de melding URL ophalen mislukt; Onbruikbaar NZB bestand.

Ik heb in Spotweb een NZB bestandje aangemaakt, deze heb ik in de Dirscan map gezet van SABnzb. SabNZB geeft dan een andere melding waar ik iets meer mee kon: Foutief NZB bestand NAAMBESTAND.nzb, overslaan (reden=not well-formed (invalid token), regel=199)

Wanneer ik deze NZB open, zie ik dat regel 199 een blanco laatste regel is. Wanneer ik deze verwijder, en het bestand opsla, wordt deze netjes in SABnzb geopend, gedownload en verwerkt.

Het lijkt er dus op dat Spotweb sinds de update die ik gisteravond heb gedraaid, een witregel toevoegt aan het NZB bestand waardoor SABnzb er geen zin meer in heeft? Iemand ook dit probleem (of gehad) en een oplossing?
Je hebt je ownsettings.php afgesloten met een ?> en daarna nog een enter

• Workaholic
  • Niet online
Workaholic schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:57:
[...]

code:
1
2
1 row(s) inserted.
Inserted row id: 93 ( Query took 0.0760 sec )

Nu zie ik inderdaad bij alle users een e-mail notifcatie optie. Dank je wel

Verder nog een andere vraag, in het admin panel is er een instellingen tab, klopt het dat deze nog leeg is en geen functie heeft?

Dit vraag ik me nu toch af omdat ik eerder ook geen e-mail notificatie had en eigenlijk netjes altijd gewoon git pulls heb gedaan? Mogelijk dat deze settings ook niet goed staan net zoals bij de e-mail?
Zou iemand nog op het bold gedeelte kunnen reageren :)?

[Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 20-10-2011 11:48]

• Postmen
  • Laatst online: 07-08 21:56
Anoniem: 32925 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:39:
[...]

Je hebt je ownsettings.php afgesloten met een ?> en daarna nog een enter
Dank je voor je snelle antwoord! Echter:

Ik had als laatste regel in de ownsettings het volgende:
code:
1

De extra witregels heb ik weggehaald, dit hielp niet. Daarna de ?> toegevoegd, ook dit helpt niet. Nog een suggestie?

• Joster
Mar2zz schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:51:

Neuh, bij mij zijn ze ook uitgeklapt maar het is voor mij te klein om me er aan te irriteren. Daarnaast heb ik toch de kennis niet om het aan te passen dus ik laat het er maar bij zitten :P

Topicstarter
Mar2zz schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:51:

Volgens mij ben ik eruit (en had het niet zo heel veel met je cookies te maken, maar dat was even lastig door te krijgen :+ )
https://github.com/nights...e92306a5cd667182528f2090c

• Mar2zz
:) hoe krijg je die code uit je mouw geschud en hoe vind je uberhaupt de plek waar het zit...
Thx, ik neem aan dat jouw pr's snel gesubmit worden? Ik heb even een clone gemaakt van jouw repo, maar dan moet ik een upgrade-db draaien omdat securitysettings gewijzigd zijn, dat doe ik even niet, want ik weet niet of ik dan ook zo weer terug kan naar de official repo en de mysql-db.

Topicstarter
Mar2zz schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:16:
:) hoe krijg je die code uit je mouw geschud en hoe vind je uberhaupt de plek waar het zit...
Thx, ik neem aan dat jouw pr's snel gesubmit worden? Ik heb even een clone gemaakt van jouw repo, maar dan moet ik een upgrade-db draaien omdat securitysettings gewijzigd zijn, dat doe ik even niet, want ik weet niet of ik dan ook zo weer terug kan naar de official repo en de mysql-db.
Mwoa, dat is het enige stukje wat een cookie genereert voor de filters, dus waar ik het zoeken moest was niet zo lastig. Alleen dan de juiste code erbij vinden zodat het wel werkt... |:( doen en er valt weleens correcte code uit mijn oor

Als je uit de mijn repo lib/SpotSecurity even 2e regel aanpast naar versie 0.18 hoef je upgrade niet te draaien :)

• Mar2zz
Top, je hebt het gefixed. Thx! Zeer snel weer :)

• checky
nu heb ik heb echt voor mekaar, heb wel lopen #@# met mysql en het ww voor de admin user gewist... kan ik dit nog terugvoeren? of opnieuw aanmaken?

Topicstarter
checky schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:40:
nu heb ik heb echt voor mekaar, heb wel lopen #@# met mysql en het ww voor de admin user gewist... kan ik dit nog terugvoeren? of opnieuw aanmaken?
PHP:
1
2
3
$passSalt = $this->_settings->get('pass_salt');
$password = "1kh3b33nc001w4chtw00rdv4rz0nn3n!"
$adminPwdHash = sha1(strrev(substr($passSalt, 1, 3)) . $password . $passSalt);

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 20-10-2011 17:49]

• checky

• vanaalten
Ik zou gokken dit in een tekstbestand te gooien, hernoemen naar 'bla.php' en dan vanaf de command line 'php bla.php' of zo.

• checky
dat heb ik ook gegokt maar dat werkt niet, mooi w8woord btw ;-)

Topicstarter
checky schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:06:
dat heb ik ook gegokt maar dat werkt niet, mooi w8woord btw ;-)
Dat werkt prima, je hebt dan een gehashde pass op je scherm. En aangezien je toch al weet hoe je met MySQL dingen weg kunt gooien, kun je nu mooi leren hoe je er ook weer iets in terug krijgt :+

• checky
Anoniem: 32925 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:36:
[...]

Dat werkt prima, je hebt dan een gehashde pass op je scherm. En aangezien je toch al weet hoe je met MySQL dingen weg kunt gooien, kun je nu mooi leren hoe je er ook weer iets in terug krijgt :+
weggooien was kwestie van verkeerd klikken ...... weinig met sql van doen...

Topicstarter
checky schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:41:
[...]

weggooien was kwestie van verkeerd klikken ...... weinig met sql van doen...
Dan maar droogcoden voor de luie medemens 8)

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
require_once "lib/SpotClassAutoload.php";
require_once "settings.php";
$db = new SpotDb($settings['db']);
$db->connect();
$dbCon = $db->getDbHandle();

$settings = SpotSettings::singleton($db, $settings);
$passSalt = $settings->get('pass_salt');
$password = "1kh3b33nc001w4chtw00rdv4rz0nn3n!";
$adminPwdHash = sha1(strrev(substr($passSalt, 1, 3)) . $password . $passSalt); 

$dbCon->exec("UPDATE users SET passhash = '" . $adminPwdHash . "' WHERE username = 'admin'");

• checky
het is me gelukt, niet met bovenstaande scriptie (waarvoor dank). Simpelste manier was gehele admin user wegmikken en update-db draaien.

• checky
ah zie dat script inmiddels is geüpdate, dacht al.... toch reuze bedankt! verwijzing in script maakte dat ik mijn oplossing gekozen heb.

Topicstarter
checky schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:39:
het is me gelukt, niet met bovenstaande scriptie (waarvoor dank). Simpelste manier was gehele admin user wegmikken en update-db draaien.
Ik wist wel dat het wegmikken van de admin + upgrade-db.php draaien een nieuwe admin zou aanmaken, maar ik wist niet precies wat er automatisch wordt meeverwijderd als je de user kwijtmaakt. Daarom had ik dat niet voorgesteld ;)
Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee