Iemand heeft vanochtend iig heel spotnet/spotweb/w.e. volgespamt. Alleen het ID is voor iedereen hetzelfde. Hoe knal je dit er allemaal in 1x uit?
Ook last van de spam, allemaal verschillende afzenders, maar de filesize was steeds hetzelfde. Met de kans op teveel deleten, dit gedaan in de spotweb-db:
mysql> delete from spots where filesize='94165742';
De spam is weg, hopelijk blijft die ook weg...
Helaas, na een update weer 181 spamberichten:
Query OK, 181 rows affected (0.50 sec)
Deze query maar na een update draaien via de cron.
De spam is weg, hopelijk blijft die ook weg...
Helaas, na een update weer 181 spamberichten:
Query OK, 181 rows affected (0.50 sec)
Deze query maar na een update draaien via de cron.
[ Voor 37% gewijzigd door ralfbosz op 27-09-2011 09:52 ]
rm -r *
Heb
DELETE FROM spots WHERE filesize = '256531'
er nog even achteraan gedaan. Zaten er nog 30 bij die er uit konden.
DELETE FROM spots WHERE filesize = '256531'
er nog even achteraan gedaan. Zaten er nog 30 bij die er uit konden.
Dan delete je dus ook applicaties die niet groter zijn dan xxx mb
Is er geen andere mogelijkheid?
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
Als je alle volledige spots in de database heb zitten ($settings['retrieve_full'] = true;), dan kan je toch alles van het unieke userid van de spammer wissen (YNQuNQ)?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Nee hoor je delete alleen de spots die precies zo groot zijn, de kans dat je legale spots delete is 1% denk ik, het kan gebeuren, maar dan moet die op de byte nauwkeurig zo groot zijn.Darkstylo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:55:
rm -r *
Als het goed is word het ook automatisch gedaan bij een retrieve als de spots zijn gemarkeerd als spam (weet niet hoe snel dat gebeurd) en je 'spot_moderation' op 'act' hebt gezet in je ownsettings.Xaero schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:42:
Iemand heeft vanochtend iig heel spotnet/spotweb/w.e. volgespamt. Alleen het ID is voor iedereen hetzelfde. Hoe knal je dit er allemaal in 1x uit?
Volgens mij kan dit anders ook het het beste via een delete op UserID. Alleen haal ik geen volledige spots op dus dan kan je daar dan ook niet op filteren/query op los laten.
De filesize van de spam is juist overal hetzelfde begrijp ikDarkstylo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:55:
Hoe? Ik zie in de spots-table dit id niet?Mr_Blobby schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:56:
Als je alle volledige spots in de database heb zitten ($settings['retrieve_full'] = true;), dan kan je toch alles van het unieke userid van de spammer wissen (YNQuNQ)?
| 177156 | 3IFc9fyvuPMy29L3xzUJN@spot.net | Tuigjhuigj | Baywatch Season 10 | | 0 | a3| | b0|b1|b2|b3|b4|b6|b7|b8|b9| | c0|c1|c2|c3|c4|c6|c7|c10|c11|c12|c13|c14| | d0|d1|d2|d3|d4|d5|d6|d7|d8|d9|d10|d11|d12|d13|d14|d15|d16|d17|d | z1| | 1317108468 | -1317108468 | 94165742 | NULL | 0 | 0 |
rm -r *
Ahh correct, bedankt!ralfbosz schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:57:
[...]
Nee hoor je delete alleen de spots die precies zo groot zijn, de kans dat je legale spots delete is 1% denk ik, het kan gebeuren, maar dan moet die op de byte nauwkeurig zo groot zijn.
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
Query OK, 8949 rows affected (2.58 sec)
dat zijn er een hoop -_-
Query OK, 8949 rows affected (2.58 sec)
dat zijn er een hoop -_-
mysql> use spotweb;Xaero schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:59:
Moet je in de spotsfull tabel zoeken. Daar staan ook de userid's bij..
Database changed
mysql> delete from spotsfull where userid='YNQuNQ';
Query OK, 8742 rows affected (15.37 sec)
Is trouwens niet genoeg, die spots-database is nog vervuild. Dus in de spots-db ook de boel gedelete op filesize, anders zie ik de spam nog steeds.
[ Voor 19% gewijzigd door ralfbosz op 27-09-2011 10:07 ]
rm -r *
Als ik dat doe, haalt die ze dan niet op bij een nieuwe retrieve ?ralfbosz schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:05:
[...]
mysql> use spotweb;
Database changed
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Het heeft sowieso nu niet veel nut, want z'n bot/script/tool staat nog aan en blijft doorgaanralfbosz schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:05:
[...]
mysql> use spotweb;
Database changed
Is trouwens niet genoeg, die spots-database is nog vervuild. Dus in de spots-db ook de boel gedelete op filesize, anders zie ik de spam nog steeds.
Dat ruimt de spots-tabel nou niet bepaald opralfbosz schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:05:
[...]
mysql> use spotweb;
Database changed
Gevonden via Spotweb zelf (GitHub Forum):Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:09:
[...]
Dat ruimt de spots-tabel nou niet bepaald op
DELETE FROM spots WHERE messageid IN (SELECT messageid FROM spotsfull WHERE userid = 'YNQuNQ');
DELETE FROM spotsfull WHERE userid = 'YNQuNQ';
rm -r *
Ook een manierralfbosz schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:10:
[...]
Gevonden via Spotweb zelf (GitHub Forum):
DELETE FROM spots WHERE messageid IN (SELECT messageid FROM spotsfull WHERE userid = 'YNQuNQ');
DELETE FROM spotsfull WHERE userid = 'YNQuNQ';
SQL:
1
2
| DELETE spots FROM spots LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid WHERE spotsfull.userid = 'YNQuNQ'; DELETE FROM spotsfull WHERE userid = 'YNQuNQ'; |
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 10:24 ]
Ik heb m'n cronjob voor de retrieve maar even uitgezet totdat het is opgelost ...
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
ERROR 1064 (42000): You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'YNQuNQ' at line 1Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:11:
[...]
Ook een manier
SQL:
1 2 DELETE spots FROM spots LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid WHERE spotsfull.userid IS YNQuNQ; DELETE FROM spotsfull WHERE userid = 'YNQuNQ';
Die IS moet een = zijn bij mij en de ' ' om de userid (beide 1e regel).
[ Voor 7% gewijzigd door ralfbosz op 27-09-2011 10:15 ]
rm -r *
IS -> =ralfbosz schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:13:
[...]
ERROR 1064 (42000): You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'YNQuNQ' at line 1
Persoon spamt nog steeds, dus dan maar dit:
In het SQL-script staan de commando's van een paar posts hierboven.
code:
1
2
| /usr/bin/php -q /var/www/html/spotweb/retrieve.php /usr/bin/mysql spotweb < /usr/local/sbin/spam-delete.sql |
In het SQL-script staan de commando's van een paar posts hierboven.
rm -r *
Ook maar even een regel bij m'n script gezet, die op basis van specifieke grote aangezien ik geen fullspots download.
Wat een losers zeg, ik ga mijn script ook maar even uit zetten 
nu maar hopen dat we binnenkort met een rechtermuisknop klik een user kunnen bannen...
nu maar hopen dat we binnenkort met een rechtermuisknop klik een user kunnen bannen...
[ Voor 41% gewijzigd door Royz op 27-09-2011 11:32 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Heeft iemand al abuses gestuurd naar zijn USP eigenlijk?
Ook ik heb maar een crontab gemaakt op m'n linux bak..
Username, Password en DBNAME aanpassen
spam.sql
code:
1
2
| */4 * * * * /usr/bin/php /var/www/retrieve.php */2 * * * * /usr/bin/mysql --user=username --password=password DBNAME < /var/www/spam/spam.sql |
spam.sql
code:
1
2
| DELETE spots FROM spots LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid WHERE spotsfull.userid = 'YNQuNQ'; DELETE FROM spotsfull WHERE userid = 'YNQuNQ' |
https://github.com/nights...4d1ec6d1c170dd9a386704788Darkstylo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:12:
Ook ik heb maar een crontab gemaakt op m'n linux bak..
code:
1 2 */4 * * * * /usr/bin/php /var/www/retrieve.php */2 * * * * /usr/bin/mysql --user=username --password=password DBNAME < /var/www/spam/spam.sql
spam.sql
code:
1 2 DELETE spots FROM spots LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid WHERE spotsfull.userid = 'YNQuNQ'; DELETE FROM spotsfull WHERE userid = 'YNQuNQ'
Ga ik verder niet als "fix" aanmelden, maar helpt tijdelijk wel.
nog veel BETER, maar goed we zullen zien wat er gaat gebeuren..Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:18:
[...]
https://github.com/nights...4d1ec6d1c170dd9a386704788
Ga ik verder niet als "fix" aanmelden, maar helpt tijdelijk wel.
elevator schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:29:
Heeft iemand al abuses gestuurd naar zijn USP eigenlijk?
mysql> select count(1) from spotsfull where userid = 'YNQuNQ'; +----------+ | count(1) | +----------+ | 11750 | +----------+ 1 row in set (0.02 sec)

Ik heb maar even gechat met iemand van Eweka (ik kreeg geen expliciete toestemming de log te posten, dus even een samenvatting) en deze heeft aangegeven dat ze iets hebben/gaan doen met de spammer.
volgens mij is het nu ook opgehouden
Verwijderd
misschien een tab-blad waar je de user-id kan ingeven om op een soort blacklist te zetten ?
Gebruiker mag niet meer dan x aantal spots p/u aanmelden?Xaero schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:56:
Maar, wat gaan we doen om het in het vervolg te voorkomen?..
/edit: anti spam scriptje toegevoegd aan de update job toegevoegd, werkt perfect
Er gaat nog wel iets met categorieën fout, maar dat was al bekend geloof ik...
[ Voor 26% gewijzigd door LiquidSmoke op 27-09-2011 13:09 ]
Edit, via spotnet zelf wel de laatste versie binnen, werkt nu weer prima.
Thanx ! spotnet !
Thanx ! spotnet !
[ Voor 79% gewijzigd door notsonewbie op 27-09-2011 13:28 ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
ik zou zo graag willen dat er een camera ploeg van powned naar tim kuik gaat en hem vraagt waarom ie zo kinderachtig doet
.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Inmiddels is op het Spotnet topic door Drazix gemeld dat de spamgolf komt van de server waarop Spotplanet.org draait. De aanval lijkt dus niet uit de hoek van Brein te komen.Royz schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:53:
ik zou zo graag willen dat er een camera ploeg van powned naar tim kuik gaat en hem vraagt waarom ie zo kinderachtig doet.
WTF? van binnen uit aanvallen? straks is het hek van de dam als ftdworld enzo ook mee gaan doenVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:59:
[...]
Inmiddels is op het Spotnet topic door Drazix gemeld dat de spamgolf komt van de server waarop Spotplanet.org draait. De aanval lijkt dus niet uit de hoek van Brein te komen.
Daarna is er ook nog een reactie van degene van Spotplanet:
Wil hier natuurlijk even op in gaan.
Wij hebben pas een spot-systeem gemaakt, en het komt inderdaad bij ons vandaan.
Helaas merk ik dit nu pas op, maar we gaan natuurlijk maatregelen nemen om dit tegen te gaan.
Ik ga nu direct het systeem offline gooien. Helaas zijn er mensen die niet snappen dat we met z'n allen moeten bouwen aan een beter usenet. Dit komt van een persoon die ons sinds het begin al dwars probeert te zitten. (een persoon van ftdworld (claimt hij iig, ik zeg niet dat het waar is), ip van hem: 80.57.239.220)
Excuses voor deze fout mensen!
actie van Brein tegen FTD was ook erg dom van ze. Nu hebben ze helemaal geen grip meer op het downloaden.
Bedankt voor de handige queries!
mysql> DELETE FROM spotsfull WHERE userid = 'YNQuNQ';
Query OK, 11750 rows affected (10.24 sec)
Ik bedoel maar.......
mysql> DELETE FROM spotsfull WHERE userid = 'YNQuNQ';
Query OK, 11750 rows affected (10.24 sec)
Ik bedoel maar.......
Ow...11750 stond boven ook al...sorry
Heb net Spotweb Server 1.8.2 geinstalleerd (Windows). Ik heb de binary in the startup folder gezet (XP Vmware box). Daarmee wordt kennelijk ook de MySQL server gestart. Alleen vraagje: kun je de machine gewoon uit laten schakelen zonder eerst de server te killen? (gewone 'shutdown') Of raakt dan de MySQL server corrupt?
Ook kan ik nergens vinden hoe vaak (en of) Spotweb server zelf update (het is immers een permanent runnende server), of dat je dat, net als in spotnet, iedere keer met de hand moet doen.
Ook kan ik nergens vinden hoe vaak (en of) Spotweb server zelf update (het is immers een permanent runnende server), of dat je dat, net als in spotnet, iedere keer met de hand moet doen.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Weet iemand toevallig ook hoe je spotweb als service installeert? (onder XP). Ik heb het volgende gedaan:
sc.exe create "SpotWeb" binPath= "C:\Spotweb Server 1.8.2\Spotweb Server.exe"
Ik krijg de service echter niet opgestart zo ("Service failed to respond")
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Windows zal taken bij een 'shutdown' altijd netjes afsluiten en wacht daar ook op (zit wel een uiteindelijke timeout op, maar die zal voldoende lang zijn). Mijn server gaat al maanden iedere nacht automatisch in standby en MySQL heeft er nog niet onder geleden. Updaten zal met de hand moeten, of anders met een batch-script als geplande taak/scheduled task.albatross schreef op donderdag 29 september 2011 @ 02:28:
Heb net Spotweb Server 1.8.2 geinstalleerd (Windows). Ik heb de binary in the startup folder gezet (XP Vmware box). Daarmee wordt kennelijk ook de MySQL server gestart. Alleen vraagje: kun je de machine gewoon uit laten schakelen zonder eerst de server te killen? (gewone 'shutdown') Of raakt dan de MySQL server corrupt?
Gaat waarschijnlijk niet omdat de executable interactie wil met een grafische interface en een service daar niet voor bedoeld is. Je kan kijken of "Interactie van service met bureaublad toestaan" aanzetten bij je aangemaakte service helpt (via Start > Uitvoeren > services.msc). Anders zou ik adviseren de Xampp oplossing te gebruiken gezien Xampp als service is in te stellen.albatross schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:02:
Weet iemand toevallig ook hoe je spotweb als service installeert? (onder XP). Ik heb het volgende gedaan:
Ik heb zelf overigens ook een keer zoiets gemaakt als Spotweb Server. Het zit tussen dat en Xampp in, er is al een hoop in voorbereid en kan ook als service draaien: Maranello in "SpotWeb - Webbased Spotnet"
[ Voor 6% gewijzigd door Maranello op 29-09-2011 14:48 ]
^^ Bedankt, Maranello, voor je uitgebreide antwoord!
Ja, ik vond het al vreemd dat je spotweb server direct als service zou kunnen draaien (immers, er zal eigenlijk toch een soort schilletje omheen moeten om opdrachten als 'start', 'stop', e.d. te verwerken),
Ik zal in ieder geval jouw oplossing ook eens nader onderzoeken.
Ja, ik vond het al vreemd dat je spotweb server direct als service zou kunnen draaien (immers, er zal eigenlijk toch een soort schilletje omheen moeten om opdrachten als 'start', 'stop', e.d. te verwerken),
Ik zal in ieder geval jouw oplossing ook eens nader onderzoeken.
Ik was wat te voorbarig. Met bovenstaande regel wordt spotweb toch als service geinstalleerd, en ook gestart wanneer je de status op 'Automatic' zet! Weliswaar krijg je een time-out wanneer je de server een 'start' commando geeft, maar hij start kennelijk wel op. Heel grappig dit.albatross schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:02:
zoek eens op uTorrent als windows service draaien, die handleiding kun je ook voor spotweb gebruiken.albatross schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:06:
[...]
Ik was wat te voorbarig. Met bovenstaande regel wordt spotweb toch als service geinstalleerd, en ook gestart wanneer je de status op 'Automatic' zet! Weliswaar krijg je een time-out wanneer je de server een 'start' commando geeft, maar hij start kennelijk wel op. Heel grappig dit.
Voor het gemak help ik je even in de juiste richting: http://www.deciphered.net...ndows_home_server_whs_ctp
Zoals je zelf al schrijft kun je niet elk willekeurig programma zomaar als service starten...
Edit: ik heb ook even voor je getest of de edit knop werkt, deze werkt nog steeds, wil je die de volgende keer ajb ook gebruiken?
[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 29-09-2011 19:31 ]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik heb vanmiddag spotweb op mijn Synology DS211J geinstalleerd.
Echter krijg ik bij het uitvoeren van retrieve .php telkens de volgende melding
Iemand een idee wat de fout kan zijn?
EDIT: Ik had niet aangegeven dat de textnews server SSL heeft en kon daarom niet verbinden.
Nu is die aan het headeren
Echter krijg ik bij het uitvoeren van retrieve .php telkens de volgende melding
code:
1
2
3
4
5
| Retrieving new Spots from server textnews.eweka.nl... Fatal error occured while connecting to the newsserver: (-1) Failed to read from socket...! [response: ""] [response: ""] |
Iemand een idee wat de fout kan zijn?
EDIT: Ik had niet aangegeven dat de textnews server SSL heeft en kon daarom niet verbinden.
code:
1
2
3
4
5
| $settings['nntp_hdr']['host'] = 'textnews.eweka.nl'; $settings['nntp_hdr']['user'] = '****'; $settings['nntp_hdr']['pass'] = ****'; $settings['nntp_hdr']['enc'] = 'ssl'; $settings['nntp_hdr']['port'] = 563; |
Nu is die aan het headeren
[ Voor 31% gewijzigd door SpeedySK op 02-10-2011 00:59 ]
Hallo,
Ik heb spotweb op mijn server gezet en alles lijkt te werken, alleen kan ik geen nzb bestanden downloaden want deze zijn niet zichtbaar...Ik heb ook al een user id aangemaakt en ben ingelogd, maar de nzb bestanden zijn nog steeds niet beschikbaar. Zie screenshot..

Doe ik wat verkeerd? Of, heb ik iet over het hoofd gezien? Daarnaast zie ik ook geen comments, het lijkt wel incompleet.
EDIT: NZB's zijn nu zichtbaar alleen wilt het pushen naar SABnzbd niet lukken, ik heb de webpagina's password beveiligd door een htacces file, zou dit de oorzaak kunnen zijn?
EDIT2: Alles doet het alleen comments lijken niet in te laden...
Ik heb spotweb op mijn server gezet en alles lijkt te werken, alleen kan ik geen nzb bestanden downloaden want deze zijn niet zichtbaar...Ik heb ook al een user id aangemaakt en ben ingelogd, maar de nzb bestanden zijn nog steeds niet beschikbaar. Zie screenshot..

Doe ik wat verkeerd? Of, heb ik iet over het hoofd gezien? Daarnaast zie ik ook geen comments, het lijkt wel incompleet.
EDIT: NZB's zijn nu zichtbaar alleen wilt het pushen naar SABnzbd niet lukken, ik heb de webpagina's password beveiligd door een htacces file, zou dit de oorzaak kunnen zijn?
EDIT2: Alles doet het alleen comments lijken niet in te laden...
[ Voor 22% gewijzigd door Empo op 03-10-2011 22:59 ]
Ik heb een probleempje met mijn ownsettings file en had gehoopt dat iemand hier me zou kunnen helpen.
Ik heb ownsettings.php aangepast naar mijn newsserver. toch vind ik om de x aantal minuten news.ziggo.nl terug in deze file wanneer ik een grep uitvoer. als ik dan retreive.php uitvoer mislukt dit ook & ben ik unauthorized. als ik dan nano op ownsettings doe en gewoon save (zonder aanpassingen, want in feite staan mijn juiste gegevens in die file). dan werkt retreive.php weer x aantal minuten. grep op ziggo in de spotweb map geeft dan ook geen resultaat meer in ownsettings.php. uit het niets kan ik dan weer geen spots updaten, wanneer ik grep naar ziggo in de spotweb map vind die toch weer news.ziggo.nl in de ownsettings.php file.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb ownsettings.php aangepast naar mijn newsserver. toch vind ik om de x aantal minuten news.ziggo.nl terug in deze file wanneer ik een grep uitvoer. als ik dan retreive.php uitvoer mislukt dit ook & ben ik unauthorized. als ik dan nano op ownsettings doe en gewoon save (zonder aanpassingen, want in feite staan mijn juiste gegevens in die file). dan werkt retreive.php weer x aantal minuten. grep op ziggo in de spotweb map geeft dan ook geen resultaat meer in ownsettings.php. uit het niets kan ik dan weer geen spots updaten, wanneer ik grep naar ziggo in de spotweb map vind die toch weer news.ziggo.nl in de ownsettings.php file.
...lolwutstrat schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:47:
Ik heb een probleempje met mijn ownsettings file en had gehoopt dat iemand hier me zou kunnen helpen.
SpotWeb schrijft zelf niets weg naar bestanden (behalve een databasebestand, mocht je sqlite gebruiken). Voor dit probleem zul je dus elders moeten zoeken.
Ik verzeker je dat ik dit niet verzin. Ik begrijp er zelf ook echt niets van.
Ik heb spotweb wel binnengehaald via GIT en het draait op een synology NAS.
NAS> grep -r -H "ziggo" /volume1/web/spotweb/
/volume1/web/spotweb/settings.php:$settings['nntp_nzb']['host'] = 'news.ziggo.nl'; # <== Geef hier je nntp server in
/volume1/web/spotweb/ownsettings.php:$settings['nntp_nzb']['host'] = 'news.ziggo.nl'; # <== Enter your newsserver address
NAS> nano /volume1/web/spotweb/ownsettings.php
/volume1/web/spotweb/settings.php:$settings['nntp_nzb']['host'] = 'news.ziggo.nl'; # <== Geef hier je nntp server in
--> daar waar ik de nano heb gedaan heb ik enkel gesaved, niets aan de file veranderd. Dit moet ik dus elke keer doen via SSH vooraleer ik een retreive succesvol kan uitvoeren.
na enkele tijd geeft de grep dus altijd terug het eerste resultaat => ziggo gevondein in ownsettings.php ...
bij het openen van de ownsettings file staat er toch gewoon mijn usenet provider, saven en closen helpt me dan weer heel even verder...
Ik heb spotweb wel binnengehaald via GIT en het draait op een synology NAS.
/volume1/web/spotweb/ownsettings.php:$settings['nntp_nzb']['host'] = 'news.ziggo.nl'; # <== Enter your newsserver address
NAS> nano /volume1/web/spotweb/ownsettings.php
--> daar waar ik de nano heb gedaan heb ik enkel gesaved, niets aan de file veranderd. Dit moet ik dus elke keer doen via SSH vooraleer ik een retreive succesvol kan uitvoeren.
na enkele tijd geeft de grep dus altijd terug het eerste resultaat => ziggo gevondein in ownsettings.php ...
bij het openen van de ownsettings file staat er toch gewoon mijn usenet provider, saven en closen helpt me dan weer heel even verder...
Ik zeg ook zeker niet dat je het verzint
Ik zeg alleen dat SpotWeb niets kan wijzigen in/aan ownsettings.php, waardoor de oorzaak van dit probleem elders aanwezig is.
Overigens is settings.php wijzigen niet zo handig. Ik zou je (correcte!) ownsettings.php even veiligstellen en daarna de source opnieuw binnenhengelen via git.
Overigens is settings.php wijzigen niet zo handig. Ik zou je (correcte!) ownsettings.php even veiligstellen en daarna de source opnieuw binnenhengelen via git.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 00:13 ]
Als ik "markeer als spam" aanvink, krijg ik de melding "Not logged in" terwijl ik dat wel ben. Meer mensen hier last van?
Heb ik al geprobeerd... hiermee blijft het probleem zich toch nog steeds stellenVerwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:12:
Ik zeg ook zeker niet dat je het verzintIk zeg alleen dat SpotWeb niets kan wijzigen in/aan ownsettings.php, waardoor de oorzaak van dit probleem elders aanwezig is.
Is er iemand die er in geslaagd is zijn eigen filters te uploaden? Zou moeten kunnen via het admin panel. Ik geen een gewijzigd xml document mee, upload de file, en zou dan de editfilter page te zien moeten krijgen, maar wordt direct teruggeleid naar: page=edituserprefs.
Uploads zijn toegestaan in php.ini, en ook de directory is toegankelijk.
Uploads zijn toegestaan in php.ini, en ook de directory is toegankelijk.
Ik heb het idee dat Spotweb niet alle spots bevat die ik wel bijv op binsearch.info tegenkomen (voorbeeld titel: Much ado about nothing), ik krijg hier enkel een bluray variant staan en op binsearch staan er meerdere. Iemand suggesties?
Een zoekmachine != een systeem waar mensen spots handmatig aanmeldenM@rijn schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:12:
Ik heb het idee dat Spotweb niet alle spots bevat die ik wel bijv op binsearch.info tegenkomen (voorbeeld titel: Much ado about nothing), ik krijg hier enkel een bluray variant staan en op binsearch staan er meerdere. Iemand suggesties?
Hoe werkt het rapporteren van spam precies? eigenlijk wil ik gewoon zelf beheren welke spots ik ophaal, dus als ik een user rapporteer zie ik nooit meer iets van hem
meer mensen met het probleem dat sinds ergens vandaag alle posts opeens verdwenen zijn tot 4 dagen en 15uur terug? als ik oude database restoren van vannacht netjes tot dan posts in het overzicht. draai ik weer een retrieve verdwijnt alles weer tot 4 dagen en 15uur. alsof iemand alles als spam markeert??
[ Voor 40% gewijzigd door slommer op 06-10-2011 01:14 ]
Oude spots staan er nog wel in bij mij, maar kan ze niet downloaden. Krijg dan vage meldingen...slommer schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:02:
meer mensen met het probleem dat sinds ergens vandaag alle posts opeens verdwenen zijn tot 4 dagen en 15uur terug? als ik oude database restoren van vannacht netjes tot dan posts in het overzicht. draai ik weer een retrieve verdwijnt alles weer tot 4 dagen en 15uur. alsof iemand alles als spam markeert??
Ga eens een gedeelte van de database truncaten en opnieuw inlezen...
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
terug naar oudere spotweb versie en alles staat er gewoon in. ff niet updaten maar dus.slommer schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:02:
Bij mij werkt alles nog prima. Laatste spot is van 35 min geleden.slommer schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:02:
Met updates tot en met de laatste hier geen problemenslommer schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:08:
[...]
terug naar oudere spotweb versie en alles staat er gewoon in. ff niet updaten maar dus.
Ik zie maar geen comments onder de spots...Alles werkt alleen comments zie ik niet, alle tabellen zijn gevuld alleen bij comments staat er 0.
[ Voor 25% gewijzigd door Empo op 07-10-2011 11:45 ]
Hmmm, mijn filters werken niet meer. ik zie dat er gisteravond blijkbaar een update was mbt filters. moet ik alles opnieuw doen?
Die van mij zijn ook kapot. Het is alleen niet erg duidelijk hoe de filters momenteel in elkaar steken.Royz schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:52:
Hmmm, mijn filters werken niet meer. ik zie dat er gisteravond blijkbaar een update was mbt filters. moet ik alles opnieuw doen?
Ik snap het ook niet meer echt. Ook het zoeken gaat fout, dus mijn filters zelf lijken niet stuk, maar het filteren wel.Phoenix1337 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:20:
[...]
Die van mij zijn ook kapot. Het is alleen niet erg duidelijk hoe de filters momenteel in elkaar steken.
Het enige wat fout lijkt te gaan zijn trouwens films. Animatie geeft ook gewoon actiefilms e.d. terug. Bij muziek werkt het voor zover ik kan zien wel OK
Verwijderd
Ik ben vandaag begonnen met de installatie van Spotweb.
Tijdens het installeren op mijn Synology DS209 van pear install "--alldeps Net_NNTP" krijg ik onderstaande foutmelding:

Ik heb het hele sticky/tutotial afgwerkt maar krijg het niet het gewenste resultaat bij de test van "testinstall.php". Ik verwacht dan ook dat bovenstaand het probleem is.
Iemand een idee hoe dit op te lossen
Tijdens het installeren op mijn Synology DS209 van pear install "--alldeps Net_NNTP" krijg ik onderstaande foutmelding:

Ik heb het hele sticky/tutotial afgwerkt maar krijg het niet het gewenste resultaat bij de test van "testinstall.php". Ik verwacht dan ook dat bovenstaand het probleem is.
Bij jouw staat zo te zien staat je Memory limit op 8MVerwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:45:
...
Voor de Qnap is er een oplossing om het Memory limit te verhogen.
Misschien werkt dat voor een Synology ook wel
SuccesWarbringer schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:02:
Installatie van PHP-Pear en PEAR/Net/NNTP
1. Met IPKG installeren we pear en met pear installeren we de NNTP modules.Krijg je hier memory limit issues, edit dan /etc/config/php.ini (voor sommige QNAP's is het /mnt/HDA_ROOT/.config/php.ini) en pas de memory_limit variable aan van 8M naar 16M of 32M.ipkg install php-pear pear install --alldeps Net_NNTP
Probeer eens:
ipkg install php-pear
pear install Net_NNTP
Volgens mij heb je het hele pear en NNTP gebeuren niet meer nodig voor spotweb, maar wel handig voor andere applicaties zoals newznab.
ipkg install php-pear
pear install Net_NNTP
Volgens mij heb je het hele pear en NNTP gebeuren niet meer nodig voor spotweb, maar wel handig voor andere applicaties zoals newznab.
Nog beter dan bovenstaande tips: sla deze stap maar helemaal over. Het was ooit nodig, nu niet meerVerwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:45:
Ik ben vandaag begonnen met de installatie van Spotweb.
[afbeelding]
Nog mensen met problemen met updaten van spots? Mijne werkt niet meer..
"Help, het werkt niet!". Duidelijk ja...jeroentjeh schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:13:
Nog mensen met problemen met updaten van spots? Mijne werkt niet meer..
Vanmorgen gewoon geupdate hier?
Ik ben benieuwd of ik qua versie achter lig omdat ik notificatie mogelijkheid zie naar Notifo, iemand die dat zeker weet? Spotweb werkt prima namelijk en dan vind ik updaten niet noodzakelijk. Mocht Notifo later zijn toegevoegd dan wil ik wel een git update doen...
Edit: Ok, Notifo is dood, misschien eens Growl of Prowl proberen..
Ik ben benieuwd of ik qua versie achter lig omdat ik notificatie mogelijkheid zie naar Notifo, iemand die dat zeker weet? Spotweb werkt prima namelijk en dan vind ik updaten niet noodzakelijk. Mocht Notifo later zijn toegevoegd dan wil ik wel een git update doen...
[ Voor 10% gewijzigd door Joster op 10-10-2011 12:55 ]
tsja.. achter liggen .. je kan elke dag wel updaten zou je dat willen .. via github ..Joster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:56:
ik heb zaterdag de laatste update binnengehaald.
en die test ik dan en meld de bugs op github mocht ik die hebben.
ik heb al maanden weinig problemen kunnen ontdekken. Erg stabiel geworden !
There are no secrets, only information you do not yet have
En zit er bij jou wel een Notifo functie op of maakt dat niets uit?
Edit: en met de eerste regel waarin ik update van vanmorgen zei bedoelde ik eigenlijk het opnieuw ophalen van spots waar de twee posters boven me het over hadden
Edit: en met de eerste regel waarin ik update van vanmorgen zei bedoelde ik eigenlijk het opnieuw ophalen van spots waar de twee posters boven me het over hadden
[ Voor 57% gewijzigd door Joster op 10-10-2011 15:26 ]
Is Notifo dood of werkt de Notifo-functie van SpotWeb niet? In het laatste geval heb ik iets te fixenJoster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:56:
Toch nog even over filters he; ik ben er wat verder op ingegaan...
kan iemand even proberen Animatie en Familie films in HD, dus;
http://xxx/spotweb/?search%5Btree%5D=cat0_z0_a6%2Ccat0_z0_a9%2Ccat0_z0_d2%2Ccat0_z0_d8&sortdir=DESC&sortby=stamp#
Dan zie ik bij resultaten gewoon Misdaad en actie staan bijv. Is dat nou alleen bij mij of zijn er meerdere mensen met dezelfde zoekresultaten?
En dan heb ik het echt over films als Godfather, die alleen bij misdaad staan en niet stiekem ook bij familie of animatie
kan iemand even proberen Animatie en Familie films in HD, dus;
http://xxx/spotweb/?search%5Btree%5D=cat0_z0_a6%2Ccat0_z0_a9%2Ccat0_z0_d2%2Ccat0_z0_d8&sortdir=DESC&sortby=stamp#
Dan zie ik bij resultaten gewoon Misdaad en actie staan bijv. Is dat nou alleen bij mij of zijn er meerdere mensen met dezelfde zoekresultaten?
En dan heb ik het echt over films als Godfather, die alleen bij misdaad staan en niet stiekem ook bij familie of animatie
[ Voor 14% gewijzigd door Royz op 10-10-2011 20:18 ]
Even afwachten op we de enige twee blijven
Er is al een topic op github:
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1025
Ik heb namelijk hetzelfde probleem met subtitles.
/edit
Er is nog een fix gecommit. Als het goed is moet het probleem daar mee opgelost zijn.
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1025
Ik heb namelijk hetzelfde probleem met subtitles.
/edit
Er is nog een fix gecommit. Als het goed is moet het probleem daar mee opgelost zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Phoenix1337 op 10-10-2011 20:49 ]
Ok ik kan het pas morgen ochtend zien. Mijn updates zijn elke nacht gescheduled
Notifo is dood maar blijft nog werken zolang ze de server kosten kunnen betalen. Binnen Spotweb kan ik nergens aanvinken dat ik een melding naar Notifo wil.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:06:
[...]
Is Notifo dood of werkt de Notifo-functie van SpotWeb niet? In het laatste geval heb ik iets te fixen
SAB ondersteunt dat overigens ook niet maar die laat ik dan maar mailen wat ik laat doorsturen naar Notifo

?page=edituserprefs -> NotificatiesJoster schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:38:
[...]
Binnen Spotweb kan ik nergens aanvinken dat ik een melding naar Notifo wil.
Het enige dat ik daar zie is het volgende:
Vandaar dat ik benieuwd was of ik wellicht een verouderde versie van Spotweb had en of het dan noodzakelijk was een nieuwe van git te trekken.E-mail versturen naar @gmail.com?
Growl gebruiken?
Prowl gebruiken?
[ Voor 21% gewijzigd door Joster op 11-10-2011 15:34 ]
Is het ook mogelijk SpotWeb op te zetten op een goedkoop hostingpakketje? Ik kan niet voorbij de upgrade-db.php stap komen zonder Shell access.
Dan moet je een paar regels code verwijderen en daarna upgrade-db.php in de browser laden (succes niet gegarandeerd).Crim schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:36:
Is het ook mogelijk SpotWeb op te zetten op een goedkoop hostingpakketje? Ik kan niet voorbij de upgrade-db.php stap komen zonder Shell access.
PHP:
1
2
3
4
| # Verzeker onszelf ervan dat we niet vanuit de webserver uitgevoerd worden if (isset($_SERVER['SERVER_PROTOCOL'])) { die("Sorry, db-upgrade.php kan enkel vanuit de server zelf uitgevoerd worden, niet via de webbrowser!"); } # if |
Werkt inderdaad! Maar later loop ik tegen meer problemen aan, dus niet veel kans dat het goed gaat werken zo.
Ik heb net een git pull gedaan en wilde nu upgrade-db.php draaien maar krijg daarbij de volgende foutmelding:
What's up?
Edit: nu heb ik dit gedaan en lijkt het wel of hij blijft hangen?:
DiskStation> php upgrade-db.php PHP Warning: require_once(lib/SpotSecurity.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 44 PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/SpotSecurity.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 44
What's up?
Edit: nu heb ik dit gedaan en lijkt het wel of hij blijft hangen?:
DiskStation> cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php upgrade-db.php Updating schema..(mysql) Validating spots(messageid) Validating spots(poster) Validating spots(title) Validating spots(tag) Validating spots(category) Validating spots(subcata) Validating spots(subcatb) Validating spots(subcatc) Validating spots(subcatd) Validating spots(subcatz) Validating spots(stamp) Validating spots(reversestamp) Validating spots(filesize) Validating spots(moderated) Validating spots(commentcount) Validating spots(spotrating) Validating spots(reportcount) Adding column reportcount(INTEGER) to spots
[ Voor 47% gewijzigd door Joster op 12-10-2011 11:30 ]
De spots tabel wordt aangepast en dat duurt altijd heel lang (natuurlijk afhankelijk van de snelheid van je database server, maar relatief gezien altijd erg lang), gewoon geduld hebben dus
Ok thanks, hij leeft alweer en is klaar. Ik was te ongeduldig (dat krijg je als je niet precies weet wat je doetelevator schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:34:
De spots tabel wordt aangepast en dat duurt altijd heel lang (natuurlijk afhankelijk van de snelheid van je database server, maar relatief gezien altijd erg lang), gewoon geduld hebben dus
Hmm, nogsteeds geen notifo om in te stellen, moet dat dan toch via mail (en dan via je mail naar Notifo)?

Tsjonge wat dom zeg, gebruikersgroep kende notificatie verzenden naar service "notifo" niet omdat ik die niet had toegevoegd

[ Voor 26% gewijzigd door Joster op 12-10-2011 21:17 ]
notifo, voorbeelldje van de TheNymf in een bashscript stoppen met je eigen gegevens, of python:
http://forums.sabnzbd.org...6e1e7f602bf7e44ec2ec98ae5
of deze nog even doornemen, as long as it lasts:curl -k -u thenymf:apikey \-d "to=TheNymf&msg=%22transcode+completed:$NEW_NAME%22&title=Greeting&uri=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2F" \https://api.notifo.com/v1/send_notification
Hehe ik dacht dat het bij Spotweb een kwestie van aanvinken wasMar2zz schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:08:
notifo, voorbeelldje van de TheNymf in een bashscript stoppen met je eigen gegevens, of python:
[...]
of deze nog even doornemen, as long as it lasts:
SAB is lastiger omdat daar enkel een e-mail notificatie (die met gmail kennelijk niet werkt) ingebakken zit. Een post processing script maken wat er op die link te vinden is zeker te doen maar dat kan niet tegelijk met mijn sabtosickbeard script hè
Of moet ik dat er gewoon bij knallen? Moet ik het default script nog oppakken en in dit nieuwe script verwerken of maakt dat niets uit?
Je kunt scripts gewoon bij elkaar instoppen. als ze van verschillende extensie zijn, dus sh en python bijvoorbeeld, moet je wel ff anders aanpakken, dan maak je bijvoorbeeld 1 bash script waarin je de sh code stopt en dan als je de py wilt uitvoeren daarin een regel zet: python /pad/naar/script $@
Enig idee waar het default script van SABnzbd überhaupt staat? Of is dat geen script en doet dat eigenlijk niets?Mar2zz schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:49:
Je kunt scripts gewoon bij elkaar instoppen. als ze van verschillende extensie zijn, dus sh en python bijvoorbeeld, moet je wel ff anders aanpakken, dan maak je bijvoorbeeld 1 bash script waarin je de sh code stopt en dan als je de py wilt uitvoeren daarin een regel zet: python /pad/naar/script $@
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.