SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 71 Laatste
Acties:
  • 506.789 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Unk, erg vaag.. zojuist om te proberen opera mini geïnstalleerd en toen deed hij het wel.. het lijkt er dus op dat het aan de standaard browser op Android 2.3 ligt (die ik verder overigens prima vind werken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 13:54

ralfbosz

xm create bosz -c

LeechGuy schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:44:
[...]

Die erg ver achter ligt...
Heb je het nu over die spotweb-versie of de template?

Ik zie nog steeds spam-berichten in mijn overzicht, dus helpt niet veel. Ga weer terug, gelukkig alles gebackupped :).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 23:00
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:43:
[...]

Ik ga die 500 toch eens optioneel maken, het is me te laag :')
in welke file kan ik die setting nu zelf aanpassen? ik wil die cijfertjes weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:51

Zjemm

...

ik heb maar weer eens een update gedaan sids lange tijd maar nu heb ik geen update knop meer.
ik heb geen gebruikers aangemaakt omdat ik de enige ben die dit op mijn lan gebruikt. ik wil dus eigenlijk niet moeten inloggen voor ik spotweb kan gebruiken.

maar hoe krijg ik dat nu voor elkaar dat ik zonder in te loggen toch kan updaten enz. ?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb spotweb geinstalleerd op Windows 7 met XAMPP, maar als ik het volgende commando uitvoer:
C:\xampp\htdocs\spotweb>C:\xampp\php\php.exe retrieve.php --force 

Krijg steeds de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Fatal error occured retrieving messages:
  Unexpected response: ''

#0 C:\xampp\php\PEAR\PEAR.php(917): eval()
#1 C:\xampp\php\PEAR\PEAR.php(576): PEAR_Error->PEAR_Error('Unexpected resp...',
 0, 32, NULL, '')
#2 C:\xampp\php\PEAR\PEAR.php(596): PEAR->raiseError('Unexpected resp...', 0, NU
LL, NULL, '')
#3 C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php(499): PEAR->throwError('Unexpe
cted resp...', 0, '')
#4 C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php(1002): Net_NNTP_Protocol_Clien
t->_handleUnexpectedResponse(0)
#5 C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Client.php(529): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdHead
('<98e9cb8cfa254f...')
#6 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php(78): Net_NNTP_Client->getHeader('<98
e9cb8cfa254f...')
#7 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php(263): SpotNntp->getHeader('<98e9cb8c
fa254f...')
#8 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Spots.php(185): SpotNntp-
>getFullSpot('98e9cb8cfa254fb...')
#9 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Abs.php(125): SpotRetriev
er_Spots->process(Array, 166132, 166633)
#10 C:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php(103): SpotRetriever_Abs->loopTillEnd(16
5130, 500)
#11 {main}

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik gebruik de laatste versie Net_NNTP (Net_NNTP-1.5.0a1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:59
Zjemm schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:58:
ik heb maar weer eens een update gedaan sids lange tijd maar nu heb ik geen update knop meer.
ik heb geen gebruikers aangemaakt omdat ik de enige ben die dit op mijn lan gebruikt. ik wil dus eigenlijk niet moeten inloggen voor ik spotweb kan gebruiken.

maar hoe krijg ik dat nu voor elkaar dat ik zonder in te loggen toch kan updaten enz. ?
Misschien even de wiki lezen op github.
Daar staat uitgelegd hoe je dat zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zjemm schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:58:

Verdiep je eens in PHP CLI, werkt ook op Windows, succes. Mooie daar aan is, dat je het kan automatiseren en hoef je dus zelf niet eens meer om te kijken naar updates. :)
shadowman12 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:36:
Ik heb spotweb geinstalleerd op Windows 7 met XAMPP, maar als ik het volgende commando uitvoer:
C:\xampp\htdocs\spotweb>C:\xampp\php\php.exe retrieve.php --force 

Krijg steeds de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Fatal error occured retrieving messages:
  Unexpected response: ''

#0 C:\xampp\php\PEAR\PEAR.php(917): eval()
#1 C:\xampp\php\PEAR\PEAR.php(576): PEAR_Error->PEAR_Error('Unexpected resp...',
 0, 32, NULL, '')
#2 C:\xampp\php\PEAR\PEAR.php(596): PEAR->raiseError('Unexpected resp...', 0, NU
LL, NULL, '')
#3 C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php(499): PEAR->throwError('Unexpe
cted resp...', 0, '')
#4 C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php(1002): Net_NNTP_Protocol_Clien
t->_handleUnexpectedResponse(0)
#5 C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Client.php(529): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdHead
('<98e9cb8cfa254f...')
#6 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php(78): Net_NNTP_Client->getHeader('<98
e9cb8cfa254f...')
#7 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php(263): SpotNntp->getHeader('<98e9cb8c
fa254f...')
#8 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Spots.php(185): SpotNntp-
>getFullSpot('98e9cb8cfa254fb...')
#9 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Abs.php(125): SpotRetriev
er_Spots->process(Array, 166132, 166633)
#10 C:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php(103): SpotRetriever_Abs->loopTillEnd(16
5130, 500)
#11 {main}

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik gebruik de laatste versie Net_NNTP (Net_NNTP-1.5.0a1)
Wat heb je zelf al geprobeerd dan? Heb je bijvoorbeeld het topic doorzocht, wellicht ben je niet de enige geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 09-07-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
CptChaos schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:51:
[...]
Verdiep je eens in PHP CLI, werkt ook op Windows, succes. Mooie daar aan is, dat je het kan automatiseren en hoef je dus zelf niet eens meer om te kijken naar updates. :)

[...]
Wat heb je zelf al geprobeerd dan? Heb je bijvoorbeeld het topic doorzocht, wellicht ben je niet de enige geweest.
Ik heb inderdaad gezocht in het topic, maar kon geen oplossing vinden. Op een gegeven moment heb ik mijn news server omgezet van reader.xsnews.nl naar newszilla.xs4all.nl en toen gingen de updates vlekkeloos. Ik had al geprobeerd om Mysql en PHP wat meer memory te geven dan de default instellingen van XAMPP.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 09-07-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat heb je dan als je de testinstall.php bekijkt? Zie je daar ook alles goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
CptChaos schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:18:
Wat heb je dan als je de testinstall.php bekijkt? Zie je daar ook alles goed staan?
Ja, alles OK, behalve curl NOT OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 13:46
ralfbosz schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:05:
[...]

Heb je het nu over die spotweb-versie of de template?
De Spotweb versie, upgrade_db.php is van 26 mei. Dat is dus nog van voor de grote db wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 21:32
Heeft iemand het aansturen van SABnzb voor elkaar gekregen met behulp van een Ipad/Ipad2 ?

Ik heb de mobile detect uit weten te zetten voor alle devices. Maar als ik nu in Spotweb de opdracht geef om een NZB naar SABnzb te sturen, veranderd het groene pijltje in een rond draaiend pijltje. (net zoals op mijn PC)

Maar er komt geen enkele opdracht binnen bij SABnzb.

Ik gebruik dezelfde user als op de PC. Dus die instellingen zijn gelijk.

SABnzb luistert op 0.0.0.0 op poort 9200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Laatst online: 18-09 09:30
Is er ergens een tutorial te vinden voor 't instellen van SpotWeb zodat ie de NZB's naar Sabnzbd stuurt? Ik had een tutorial gevonden, maar daar staan variabelen in die ik niet heb bij mijn settings.php? Ook zag ik iets van ownsettings.php voorbij komen, maar heel duidelijk is t niet voor mij. Iemand die mij even bij kan praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 21:32
In Spotweb :

Ga naar admin paneel.
Ga naar NZB afhandeling.
Kies "roep sabnzb+ aan via de users browser"
Bij URL naar sabnzb+ vul je in "Http://<IP-adres waar sabnzb+ draait>:poort waar sabnzb+ naar luistert
Bij mij is dat dan 192.168.1.166:9200

Bij API-key voor sabnzb plak je de key die in SABNZB staat in de tabblad Instellen--> Algemeen.

En dan werkt het bij mij.

[ Voor 3% gewijzigd door __R__ op 11-07-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Laatst online: 18-09 09:30
Thanks, het is gelukt! Wel even mn users in moeten stellen, maar ook dat is gelukt. Nogmaals bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Meer mensen ervaringen met XSNews dat je daar vaak een time-out krijgt. Bij Eweka en XS4ALL heb ik er zelf helemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:18
Ja ik had bij het ophalen van ALLE spots met XSnews bijna iedere keer een timeout. Uiteindelijk heb ik wel alles kunnen ophalen door het geheel gewoon een paar keer opnieuw te doen. De binnengehaalde spots worden dan niet nog een keer opgehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vraag voor de Eweka gebruikers onder ons:
Als jullie een spot downloaden, vanuit Spotweb, hoeveel komt er dan incompleet binnen? Ik krijg namelijk de laatste tijd best veel incompleet binnen, waardoor ik soms meerdere pogingen moet wagen om eea binnen te hebben. Gebruiken jullie de SSL reader of een van de anderen?

Overigens heb ik dit niet alleen met Spotweb, maar ook met Couchpotato en Sickbeard, ik kijk dus niet Spotweb hier op aan en ben puur naar ervaringen op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Geen problemen via Eweka en spots. Al heb ik de laatste tijd alleen oudere spots gedowned. Ik zit standaard via de SSL reader (behalve voor het commenten en ophalen van headers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 19:03
shadowman12 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:40:
Meer mensen ervaringen met XSNews dat je daar vaak een time-out krijgt. Bij Eweka en XS4ALL heb ik er zelf helemaal geen last van.
Afgelopen weken eigenlijk geen problemen mee gehad - hooguit die ene keer dat ik vanuit een lege database alles probeerde op te halen.
Maar zojuist m'n spots bijgewerkt en zeker vijf keer een timeout gekregen.

XSnews dus. Voor mij wel lekker goedkoop, het meest kale abonnement, goed genoeg voor een 6Mbit ADSL lijn - maar dit soort timeout problemen moeten niet te vaak voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mar2zz schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:40:
Geen problemen via Eweka en spots. Al heb ik de laatste tijd alleen oudere spots gedowned. Ik zit standaard via de SSL reader (behalve voor het commenten en ophalen van headers).
En hoe gaan jouw downloads dan? Hoeveel zijn bij jou incompleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
CptChaos schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:27:
[...]
En hoe gaan jouw downloads dan? Hoeveel zijn bij jou incompleet?
Volgens mij is het Newsservers met binaries [Deel 11] topic een betere plaats voor dit soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMr2Mike
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 14:33
Enig idee waarom ik met xlned alleen de laatste 2 weken aan spots binnen krijg?

Alles draait prima op een Synology 1511+ verder, maar krijg de volgende retrieve keer op keer:

DiskStation1511> /usr/bin/php retrieve.php --force
Retrieving new Spots from server reader6.xlned.com...
Spots in database: 0
Appr. Message count: 5674
First message number: 1635140
Last message number: 1640814
Current message: 1635140

Heb onderstaande in mijn ownsettings staan voor de retention en retrieve_newer_than, maar heb ook beide er niet ingehad en standaard uit settings staat op 0 dus onbeperkt naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Eergisteren de grote update uitgevoerd en users etc ingesteld. So far so good.

Sabnzbd ontvangt de url, echter dan faalt deze met de melding:
url fetching failed unusable nzb file
Enig idee wat er mis is? Daarvoor werkte het prima.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
@MightyMr2Mike

Misschien heeft xlned wel geen meer headers beschikbaar. Probeer eens een andere newsserver als je deze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMr2Mike
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 14:33
hhoekstra schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:51:
@MightyMr2Mike

Misschien heeft xlned wel geen meer headers beschikbaar. Probeer eens een andere newsserver als je deze hebt.
Word net inderdaad door een collega geattendeerd op onderstaande storing bij xlned... Kan dat het zijn, want dan komt het vanzelf weer goed als ik het goed begrijp.... 8)7 toch?

Storing header data
9 juli 2011, 13:12:00 CEST (+0200) - Opgelost
Door corruptie is een groot deel van onze header data verloren gegaan. Dit probleem is inmiddels opgelost, maar de header data was helaas niet meer te herstellen. Onze header database bouwt zich op dit moment weer op, en zal iedere dag doorgroeien naar het normale niveau. Het downloaden via NZB bestanden werkt wel zonder problemen. We doen er alles aan om de header database weer zo snel mogelijk up-to-date te brengen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 13:59
Ondanks mijn zoektocht nog steeds geen oorzaak gevonden waarom ik mijn spots niet meer kan downloaden. Het vervelende is dat ik ook geen foutmeldingen krijg. Ik maak gebruik van MYSQL op Windows.

Met de vorige versie van spotweb draaide ik altijd retrieve.php vanaf de dos prompt. Ging Prima.
Nu krijg ik niets terug na het starten van php retrieve.php. Ook geen foutmelding.
De update knop geeft ook geen resultaat.
MySQL heb ik niet in strict mode draaien, las dat dit misschien de oorzaak kan zijn.
Ik heb meerdere keren mijn spotweb database gedropt, en opnieuw aangemaakt. Upgrade-db.php gaat goed en tesinstall.php geeft alles OK.

Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen.

Update: Omdat nietmand dit probleem heeft moest het wel aan mijzelf liggen STOM...Ik heb er niet meer bij stil gestaan dat de Net/NTTP dir ook in de spotweb dir thuis hoort. Toch jammer dat je geen foutmelding krijgt. Zal het nooit meer vergeten.... maar ik ben weer online.

[ Voor 16% gewijzigd door danielvn op 15-07-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
heb eergister me centos server opnieuw geinstalleerd. spotweb DB overgezet samen met de www map.
site ziet er werkend uit alleen zodra op een spot klik om deze te openen krijg ik de error:
Er is een fout opgetreden bij het laden van de pagina, u wordt automatisch teruggestuurd naar het overzicht...

had php errors al aanstaan maar andere errors krijg ik niet. als ik de url uit me log paste waar ik hen zou moeten gaan krijg ik de volgende foutmelding (gedeelte hier):
[code]object(NntpException)#18 (9) { ["message":protected]=> string(17) "Permission denied" ["string":"CustomException":private]=> NULL ["code":protected]=> int(13) ["file":protected]=> string(38) "/var/www/html/spotweb/lib/SpotNntp.php" ["line":protected]=> int(99) [/code]

iemand enig idee wat ik nog verkeerd heb staan?

blijkbaar was nog een reboot voldoende ofzo. werkt opeens weer.

[ Voor 4% gewijzigd door slommer op 14-07-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:48
Omdat het verzenden naar sab userbased is, en ik via de mobile skin niet kan inloggen.
Will ik iedereen met een door mij aangemaakte user laten inloggen.

Volgens de wiki moet ik volgende doen:

Voeg aan je ownsettings.php de volgende regel toe: $settings['nonauthenticated_userid'] = * ; Vervang hierbij de * voor het userid die je net aangemaakt hebt

Dit staat default op 1 , ik heb dit aangepast naar 2(daarna 3,4,5,6) maar dit werkt niet.
Ook als ik de userid invul werkt dit niet.

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

HeyDude schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:51:
Eergisteren de grote update uitgevoerd en users etc ingesteld. So far so good.
Sabnzbd ontvangt de url, echter dan faalt deze met de melding:

[...]

Enig idee wat er mis is? Daarvoor werkte het prima.
Gevonden in de admin settings: Roep sabnzbd+ aan via HTTP door Spotweb

pff, wat een zoektocht. Beetje hulp was wel handig geweest ;)

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan je spotweb ook koppelen aan couchpotato en dat deze dan alle x264 films binnen haalt met nl ondertiteling en covers voor xmbc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ferra schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:59:
Kan je spotweb ook koppelen aan couchpotato en dat deze dan alle x264 films binnen haalt met nl ondertiteling en covers voor xmbc?
Als je echt alle x264 films wilt downloaden kun je beter de RSS feed in SABnzbd opnemen.

?page=rss&search[tree]=cat0_a9&sortby=s.stamp&sortdir=DESC&apikey=<apikey>
En dan nog wat subdingen erbij voor ondertiteling selectie, heb ik heel even geen zin in om uit te zoeken :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 13:06
Ferra schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:59:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:02:
Als je echt alle x264 films wilt downloaden kun je beter de RSS feed in SABnzbd opnemen.

En dan nog wat subdingen erbij voor ondertiteling selectie, heb ik heel even geen zin in om uit te zoeken :+
Natuurlijk wil je niet alle x264 films downloaden. Dat kan niet eens met couchpotato.
Ik wil dat couchpotato gebruik maakt van een specifiek filter dat ik in Spotweb heb aangemaakt om in te zoeken.
Kan dat?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:02:
[...]

Het gaat niet om alle. Als ik bijv. Naar spotweb kijk, zou ik alles willen downloaden van poster THC ofwel simplyreleases. Maar ik wil ook films 'pre orderen' in couchpotato. Vervolgens moeten deze gedownload worden, inclusief subs en dan automatisch uitgelezen worden in XMBC inclusief hoesje, info en fanart. Ik vroeg me af of dit mogelijk is...

Ik wil namelijk NIKS meer zelf te hoeven doen :-D

[ Voor 3% gewijzigd door Ferra op 16-07-2011 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Ik had al een tijdje geen nieuwe versie meer gepulled, omdat ik bang was voor het hele user gebeuren enzo. Maar ik moet zeggen jongens, schitterend staaltje werk hoor het werkt perfect en zonder problemen echt onwijs bedankt voor jullie inzet en keep up the good work! (mocht ook wel weer eens gezegd worden toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Ben naar de voorlaatste versie gegaan en alles doet het behalve zoeken in Spotweb, want dan krijg ik een (lange) foutmelding met daarin:
code:
1
Error executing query: Can't find FULLTEXT index matching the column list"

Ik had Spotweb eerst lokaal op mijn Windows omgeving uitgeprobeerd en daar werkte het prima.
Dus toen heb ik op mijn webserver Spotweb ook naar dezelfde versie gebracht en vervolgens:
  • de database gewist
  • nieuwe database leeg aangemaakt
  • een upgrade-db gedraaid
  • import gedaan van de volledige database uit mijn Windows omgeving (met behulp van MySQLDumper).
Ook na de import geeft upgrade-db geen foutmelding.
Ik vermoed dat ik nog iets moet aanpassen op de database, maar ik dacht dat upgrade-db alles tegenwoordig controleerde en corrigeerde ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:25
waarom de database wissen?

ik gebruik nog steeds de db die ik lang geleden van usenet heb getrokken.
nooit problemen mee gehad.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Webjunkie schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:49:
waarom de database wissen?

ik gebruik nog steeds de db die ik lang geleden van usenet heb getrokken.
nooit problemen mee gehad.
Om geen oude vervuiling mee te nemen (mijn vorige versie is maanden oud) prefereer ik een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mr_Blobby schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:31:
Dus toen heb ik op mijn webserver Spotweb ook naar dezelfde versie gebracht en vervolgens:
  • de database gewist
  • nieuwe database leeg aangemaakt
  • een upgrade-db gedraaid
  • import gedaan van de volledige database uit mijn Windows omgeving (met behulp van MySQLDumper).
De meeste MySQL dump programma's droppen de tabellen in de database en creeeren in de dump de structuur opnieuw.

Je zou eens kunnen kijken of de indexen op de 'spots' tabel wel exact hetzelfde zijn:

mysql> SHOW INDEXES FROM spots;
+-------+------------+-----------------+--------------+--------------+-----------+-------------+----------+--------+------+------------+---------+
| Table | Non_unique | Key_name        | Seq_in_index | Column_name  | Collation | Cardinality | Sub_part | Packed | Null | Index_type | Comment |
+-------+------------+-----------------+--------------+--------------+-----------+-------------+----------+--------+------+------------+---------+
| spots |          0 | PRIMARY         |            1 | id           | A         |      428805 |     NULL | NULL   |      | BTREE      |         |
| spots |          0 | idx_spots_1     |            1 | messageid    | A         |      428805 |     NULL | NULL   |      | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_2     |            1 | stamp        | A         |      428805 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_3     |            1 | reversestamp | A         |      428805 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_4     |            1 | category     | A         |           4 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_4     |            2 | subcata      | A         |          45 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_4     |            3 | subcatb      | A         |        2013 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_4     |            4 | subcatc      | A         |        8576 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_4     |            5 | subcatd      | A         |       42880 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_4     |            6 | subcatz      | A         |       42880 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_fts_spots_1 |            1 | poster       | NULL      |       15314 |     NULL | NULL   | YES  | FULLTEXT   |         |
| spots |          1 | idx_fts_spots_2 |            1 | title        | NULL      |      107201 |     NULL | NULL   | YES  | FULLTEXT   |         |
| spots |          1 | idx_fts_spots_3 |            1 | tag          | NULL      |       13832 |     NULL | NULL   | YES  | FULLTEXT   |         |
13 rows in set (0.02 sec)

Volgens de foutmelding mis jij die FULLTEXT indexes -- misschien dat die bij jou wel bestaan, maar niet van het type FULLTEXT zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
elevator schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:57:
[...]

De meeste MySQL dump programma's droppen de tabellen in de database en creeeren in de dump de structuur opnieuw.

Je zou eens kunnen kijken of de indexen op de 'spots' tabel wel exact hetzelfde zijn:

mysql> SHOW INDEXES FROM spots;
| Table | Non_unique | Key_name        | Seq_in_index | Column_name  | Collation | Cardinality | Sub_part | Packed | Null | Index_type | Comment |
| spots |          0 | PRIMARY         |            1 | id           | A         |      428805 |     NULL | NULL   |      | BTREE      |         |
| spots |          0 | idx_spots_1     |            1 | messageid    | A         |      428805 |     NULL | NULL   |      | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_2     |            1 | stamp        | A         |      428805 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_3     |            1 | reversestamp | A         |      428805 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_4     |            1 | category     | A         |           4 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_4     |            2 | subcata      | A         |          45 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_4     |            3 | subcatb      | A         |        2013 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_4     |            4 | subcatc      | A         |        8576 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_4     |            5 | subcatd      | A         |       42880 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_spots_4     |            6 | subcatz      | A         |       42880 |     NULL | NULL   | YES  | BTREE      |         |
| spots |          1 | idx_fts_spots_1 |            1 | poster       | NULL      |       15314 |     NULL | NULL   | YES  | FULLTEXT   |         |
| spots |          1 | idx_fts_spots_2 |            1 | title        | NULL      |      107201 |     NULL | NULL   | YES  | FULLTEXT   |         |
| spots |          1 | idx_fts_spots_3 |            1 | tag          | NULL      |       13832 |     NULL | NULL   | YES  | FULLTEXT   |         |
13 rows in set (0.02 sec)

Volgens de foutmelding mis jij die FULLTEXT indexes -- misschien dat die bij jou wel bestaan, maar niet van het type FULLTEXT zijn?
De drie laatste getalen in de kolom "Cardinality" zijn bij mij 1 (de andere getallen in die kolom zijn ongeveer dezelfde grootte).
Verder zie ik geen verschillen in de tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Mr_Blobby schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:11:
De drie laatste getalen in de kolom "Cardinality" zijn bij mij 1 (de andere getallen in die kolom zijn ongeveer dezelfde grootte).
Verder zie ik geen verschillen in de tabel.
De error die je krijgt zegt volgens mij dat je zoekt op een kolom die geen FULLTEXT type index heeft. Als jouw indexes op je werkende installatie en je niet-werkende installatie hetzelfde zijn dan weet ik het ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
elevator schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:17:
[...]

De error die je krijgt zegt volgens mij dat je zoekt op een kolom die geen FULLTEXT type index heeft. Als jouw indexes op je werkende installatie en je niet-werkende installatie hetzelfde zijn dan weet ik het ook niet :P
Dit is mijn uitvoer: http://pastehtml.com/view/b0mniowgt.html
Ik ga wel even vergelijken mijn lokale versie op Windows ...

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Blobby op 16-07-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Er staat achter dat die indexes disabled zijn (of is dat comment?). Kan het zijn dat je de indexen nog moet enablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwbek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-02-2024
Er is een kans dat ik nu recht door iemands vraag heen kom, excuus hiervoor.
Ik ben samen met nog een aantal mensen een addon aan het maken, maar ik zal er niet omheen draaien, t gaat niet snel. Daarom zou ik graag er wat meer mensen bij betrekken.
Het betreft een addon om (oa lokaal) moderators aan te stellen. Voor de mensen die willen weten wat de voortgang is, dies 0,1 (das weinig ja).
Dit alles zal via een ander forum lopen, simpelweg omdat ik daar wat ruimte kan krijgen voor een teampje en daarmee wat boards zonder pottenkijkers.

Mensen die interesse hebben mogen zich bij mij melden, dan kunnen we wat afspreken. Mensen die meer willen weten mogen zich natuurlijk ook bij mij melden.
Ik kan geen snelle respons garanderen, tweakers is niet mijn 'thuisbasis' (kijk mn postcount maar), maar leek me wel een geschiktere plek voor deze vraag.

Ik hoop niet dat dit onder adverteren valt. Als dit wel het geval is spijt mij dit echt heel erg enorm en ben ik bereid dit alles vrijwillig weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
elevator schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:25:
Er staat achter dat die indexes disabled zijn (of is dat comment?). Kan het zijn dat je de indexen nog moet enablen?
Die "disabled" in de commentaar kolom blijkt inderdaad te betekenen dat de indexen zijn uitgeschakeld.
Dat zal dan wel bij het exporteren/importeren zijn gebeurd ....
In ieder geval heb ik met het commando "ALTER TABLE spots ENABLE KEYS" weer alles functioneel!
Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Laatst online: 06:18
Ik heb trouwens in mijn browser dat ik niet kan scrollen in spotweb (en dat vond ik eerst juist zo prettig).
Nu moet ik dus mijn browser venster verkleinen, dan komen er scrollbars, en dan pas kan ik scrollen... Eerst was dat dacht ik niet zo... Meer mensen die dat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

CarpeVentum schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:44:
Ik heb trouwens in mijn browser dat ik niet kan scrollen in spotweb (en dat vond ik eerst juist zo prettig).
Nu moet ik dus mijn browser venster verkleinen, dan komen er scrollbars, en dan pas kan ik scrollen... Eerst was dat dacht ik niet zo... Meer mensen die dat hebben?
Even op de punaise klikken linksboven, et voila: je kan weer scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:59
Mr_Blobby schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:11:
Ik wil dat couchpotato gebruik maakt van een specifiek filter dat ik in Spotweb heb aangemaakt om in te zoeken.
Kan dat?
Nope, is niet mogelijk door de manier waarop de Newsnap API werkt.
Vanuit spotnet is hier niets op aan te passen, ik had dit aan het begin van de ontwikkeling al aan Nightspirit gevraagd en die gaf toen al aan dat dat onmogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_Omgwtf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 13:59
Ben bezig met het installeren van spotweb op mijn Ubuntu Server (x64 11.04), was al uitgerust met LAMP. Als ik echter de webinterface probeer te benaderen krijg ik:

"Unable to connect to MySQL server: Access denied for user 'spotweb'@'localhost' (using password: YES)".

Hier: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=33&p=30780 heeft iemand een soortgelijk probleem. Het zal dus in de mysql database permissies liggen echter is mijn kennis hiervan nihil.

Heb al de spotweb directory ge-chmod naar 777 voor de zekerheid maar dat helpt echter niet. Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven? :)

[ Voor 18% gewijzigd door o_Omgwtf op 18-07-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

CarpeVentum schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:44:
ja had ik ook. dan moet je even het aantal spots per pagina vergroten :P. dat was bij mij de oplossing iig. staat nu op 25 waarschijnlijk

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
o_Omgwtf schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:02:
Ben bezig met het installeren van spotweb op mijn Ubuntu Server (x64 11.04), was al uitgerust met LAMP. Als ik echter de webinterface probeer te benaderen krijg ik:

"Unable to connect to MySQL server: Access denied for user 'spotweb'@'localhost' (using password: YES)".

Hier: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=33&p=30780 heeft iemand een soortgelijk probleem. Het zal dus in de mysql database permissies liggen echter is mijn kennis hiervan nihil.

Heb al de spotweb directory ge-chmod naar 777 voor de zekerheid maar dat helpt echter niet. Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven? :)
Waarschijnlijk moet je dan even inloggen op phpmyadmin. Wel als root, en dan naar 'Rechten' gaan. Hier moet je wat extra rechten geven aan je spotweb user..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Duumke schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:28:
[...]

Nope, is niet mogelijk door de manier waarop de Newsnap API werkt.
Vanuit spotnet is hier niets op aan te passen, ik had dit aan het begin van de ontwikkeling al aan Nightspirit gevraagd en die gaf toen al aan dat dat onmogelijk zou zijn.
Natuurlijk is het wel mogelijk om aan te passen.
Spotweb bepaald welke resultaten worden teruggegeven bij een query van CouchPotato of SickBeard.

Je kan nu al eenvoudig de categorie-filters aanpassen die Spotweb moet gebruiken voor de Newznab categorieën.
Voorbeeld:
het filter dat Spotweb gebruikt voor de Newznab categorie 2040 (=HD Movies) staat hier gedefinieerd: https://github.com/spotwe...Page_newznabapi.php#L618:
code:
1
case 2040: return 'cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3';

Dit kan dus eenvoudig worden aangepast.
Maar het werkt niet om hier zoekqueries (op titel, tag of poster) aan toe te voegen.

Ik zie dat er momenteel veel wordt aangepast op filter-gebied en het zou heel mooi zijn als we straks onze eigen filters kunnen koppelen aan de Newznab categorieën. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:29:
[...]
Natuurlijk is het wel mogelijk om aan te passen.
Spotweb bepaald welke resultaten worden teruggegeven bij een query van CouchPotato of SickBeard.

Je kan nu al eenvoudig de categorie-filters aanpassen die Spotweb moet gebruiken voor de Newznab categorieën.
Voorbeeld:
het filter dat Spotweb gebruikt voor de Newznab categorie 2040 (=HD Movies) staat hier gedefinieerd: https://github.com/spotwe...Page_newznabapi.php#L618:
code:
1
case 2040: return 'cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3';

Dit kan dus eenvoudig worden aangepast.
Maar het werkt niet om hier zoekqueries (op titel, tag of poster) aan toe te voegen.

Ik zie dat er momenteel veel wordt aangepast op filter-gebied en het zou heel mooi zijn als we straks onze eigen filters kunnen koppelen aan de Newznab categorieën. :)
  1. een aantal categorieën teruggeven op aanvraag is slechts onderdeel van een filter. Een volledig filter zoals eerder werd gevraagd is in deze opzet niet mogelijk
  2. Filtering van resultaten gebeurt in de client-applicatie (bijvoorbeeld op basis van resolutie, prefered words, ...)
  3. Als een programma vraagt om HD movies krijg je HD movies terug. Waarom je dat zou willen aanpassen is onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_Omgwtf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 13:59
Xaero schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:19:
[...]

Waarschijnlijk moet je dan even inloggen op phpmyadmin. Wel als root, en dan naar 'Rechten' gaan. Hier moet je wat extra rechten geven aan je spotweb user..
De user spotweb had inderdaad niet alle rechten. Dit heb ik aangepast, onder rechten staat nu 'ALL PRIVILEGES'. Ook onder de spotweb database heeft de user spotweb alle rechten. Echter krijg ik nogsteeds dezelfde melding. Is er nog iets anders wat ik zou moeten herstarten behalve mysql en apache2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Heb ik niet goed gezocht of is de mogelijkheid om een filter toe te voegen nog niet beschikbaar??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:03:
[...]
  1. een aantal categorieën teruggeven op aanvraag is slechts onderdeel van een filter. Een volledig filter zoals eerder werd gevraagd is in deze opzet niet mogelijk
  2. Filtering van resultaten gebeurt in de client-applicatie (bijvoorbeeld op basis van resolutie, prefered words, ...)
  3. Als een programma vraagt om HD movies krijg je HD movies terug. Waarom je dat zou willen aanpassen is onduidelijk
Op die laatste vraag:
Je wil bijvoorbeeld alleen HD Movies hebben van een bepaalde spotter.
Die kan je niet door de client-applicatie laten filteren omdat de naam van de spotter niet wordt meegegeven.

Ik heb een feature request hiervoor aangemaakt: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:36:
[...]
Op die laatste vraag:
Je wil bijvoorbeeld alleen HD Movies hebben van een bepaalde spotter.
Die kan je niet door de client-applicatie laten filteren omdat de naam van de spotter niet wordt meegegeven.

Ik heb een feature request hiervoor aangemaakt: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/912
En die valt terug op punt 1. Er is ook geen reden om dat aan te passen, dat is gewoon geen onderdeel van de newznab-api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:37:
[...]

En die valt terug op punt 1. Er is ook geen reden om dat aan te passen, dat is gewoon geen onderdeel van de newznab-api.
Ik snap dat het in de huidige opzet niet mogelijk is, want als dat het geval was, hoefde ik het niet te vragen.
En ik vind het ook prima als besloten wordt om het niet te implementeren maar zeg dat dan, i.p.v. technisch niet mogelijk of onwenselijk.
Waarom het bijv. wel wenselijk is:
  • alleen movies/tv-servies met nederlandse ondertitels
  • alleen movies/tv-series van een bepaalde source (alleen R5 en Retail)
  • alleen movies/tv-series van een bepaalde spotter
  • etc.
Dit zijn allemaal zaken die Spotweb kan filteren en CoachPotato of Sick Beard niet.
Waarom niet de mogelijkheid geven om gebruik te maken van de fantastische filter-mogelijkheden van Spotweb?
Je kan dan besluiten om de Newznab client te laten filteren, wat het kan filteren, en wat het niet kan filteren, door de filters van Spotweb te laten afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat je vraagt is de documentatie van de newznab-api aan de kant te gooien en er een eigen implementatie bij te verzinnen. Dat leidt tot ongewenst gedrag.
Je kunt nog beter een eigen API ontwerpen voor Spotweb, deze implementeren en documenteren en zorgen dat deze opgenomen wordt als Provider in de verschillende programma's. Op die manier kun je ook direct de volledige mogelijkheden van Spotweb correct benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
ik zal wel een verschrikkelijke zeur zijn :) maar ik irriteer me mateloos aan het feit dat de zoekresultaten in spotweb niet automatisch op datum worden gesorteerd.

da's gewoon weer een extra click die je moet doen en met m'n suffe hoofd click ik altijd eerst op het verkeerde pijltje zodat de oudste resultaten boven aan staan dus dan moet ik nog een keer clicken 8)7

ik kan ook geen geen reden verzinnen waarom iemand niet op datum zou willen sorteren.
dat zou gewoon de default setting moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Webjunkie op 18-07-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
^^ +1, ik zat me er toevallig gister ook aan te ergeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09-2021
Webjunkie schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:45:
ik zal wel een verschrikkelijke zeur zijn :) maar ik irriteer me mateloos aan het feit dat de zoekresultaten in spotweb niet automatisch op datum worden gesorteerd.

da's gewoon weer een extra click die je moet doen en met m'n suffe hoofd click ik altijd eerst op het verkeerde pijltje zodat de oudste resultaten boven aan staan dus dan moet ik nog een keer clicken 8)7

ik kan ook geen geen reden verzinnen waarom iemand niet op datum zou willen sorteren.
Vandaag bij de update kwam ik erachter dat de filters nu in mysql zitten. Ik ben dus even aan het stoeien geweest met de filters overzetten. Daarna had ik de filters ook niet op datum. Dit moest op te lossen zijn. Ik heb het als volgt opgelost. In mysql naar filters. Zoek dan je filter op. En ga deze editen. Voel bij sorton in stamp (bij mij moest het in kleine letters) en vul bij sortorder DESC in. Daarna ff spotweb refreshen en je filter is op datum

EDIT: Mocht je nog de oude manier van filters hebben via een php file. Zet dan het volgende achter je filter &sortby=stamp&sortdir=DESC

[ Voor 6% gewijzigd door henv op 18-07-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webjunkie schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:45:

Het wordt gesorteerd op de SQL-waarde relevantie (daar is je reden ;))
henv schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:59:
[...]

Vandaag bij de update kwam ik erachter dat de filters nu in mysql zitten. Ik ben dus even aan het stoeien geweest met de filters overzetten. Daarna had ik de filters ook niet op datum. Dit moest op te lossen zijn. Ik heb het als volgt opgelost. In mysql naar filters. Zoek dan je filter op. En ga deze editen. Voel bij sorton in stamp (bij mij moest het in kleine letters) en vul bij sortorder DESC in. Daarna ff spotweb refreshen en je filter is op datum

EDIT: Mocht je nog de oude manier van filters hebben via een php file. Zet dan het volgende achter je filter &sortby=stamp&sortdir=DESC
Je had ook direct de Wiki kunnen lezen :p

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henv
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:08:

Je had ook direct de Wiki kunnen lezen :p
Volgens mij staat daar alleen nog de oude manier. En niet de manier nu via sql, daarover beantwoord ik een vraag. Met alleen een edit als de persoon toevallig nog de oude manier gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:08:

Het wordt gesorteerd op de SQL-waarde relevantie (daar is je reden ;))
dan is het nog steeds de vraag: waarom :)

je wilt (bijna) altijd het liefst de nieuwste versie van je zoekresultaat.
dat iets 1.8 jaar geleden onder dezelfde naam is gespot, is leuk, maar weinig relevant ;)

ik zal die filters 's gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
henv schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:11:
[...]

Volgens mij staat daar alleen nog de oude manier. En niet de manier nu via sql, daarover beantwoord ik een vraag. Met alleen een edit als de persoon toevallig nog de oude manier gebruikt
De zaken die je aanklikt in het zoekscherm voegt toch echt precies dat toe aan de url. Na het toevoegen kun je diezelfde URL weer opslaan als filter in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henv
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:16:
[...]

De zaken die je aanklikt in het zoekscherm voegt toch echt precies dat toe aan de url. Na het toevoegen kun je diezelfde URL weer opslaan als filter in de database.
Dat klopt. Je maakt een filter met bijv een tag. Vervolgens geef je ook als optie sorteren op datum. Als ik vervolgens de zoek startte werkte het. Sloeg ik vervolgens het filter op. Refreshde ik spotweb en startte ik het filter, dan was dit niet op datum. Daarom heb ik het zo opgelost

edit: In mijn database komen er ook geen waarden te staan bij het nieuwe filter welke ik als optie sorteren op datum had aangemaakt

[ Voor 10% gewijzigd door henv op 18-07-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webjunkie schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:16:
[...]

dan is het nog steeds de vraag: waarom :)
Zoeken maar eens op een combinatie van algemene woorden, zoals "big bang theory" (zonder quotes), gesorteerd op datum. Vergelijk dat resultaat met dezelfde zoekopdracht gesorteerd op relevantie. Dan snap je het direct.
dat iets 1.8 jaar geleden onder dezelfde naam is gespot, is leuk, maar weinig relevant ;)
Als je dat niet relevant vindt, heb je via de settings natuurlijk allang ingesteld dat die spots automatisch verwijderd zijn op basis van leeftijd ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:32:
[...]
Zoeken maar eens op een combinatie van algemene woorden, zoals "big bang theory" (zonder quotes), gesorteerd op datum. Vergelijk dat resultaat met dezelfde zoekopdracht gesorteerd op relevantie. Dan snap je het direct.
ik krijg dan 2 dezelfde lijstjes alleen is er 1tje op datum gesorteerd en de ander niet :)
Als je dat niet relevant vindt, heb je via de settings natuurlijk allang ingesteld dat die spots automatisch verwijderd zijn op basis van leeftijd ;)
nee, want dan mis je weer wat als je iets ouds zoekt.

[ Voor 20% gewijzigd door Webjunkie op 18-07-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webjunkie schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:37:
[...]

ik krijg dan 2 dezelfde lijstjes alleen is er 1tje op datum gesorteerd en de ander niet :)
Mja, dan gebruik je pdo_mysql (welke totaal nog niet geoptimaliseerd is mbt zoeken) of sqlite, wat SQL relevance niet kent.
De status van postgresql is mij onbekend in deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
't is leuk dat de filters nu in mysql zitten, maar dat betekent dat ik nu voor iedereen filters aan moet gaan maken (daar waar ik dit voorheen in 1 bestandje kon doen).
is er een manier om 1 setje aan te maken voor iedere gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Iemand enig idee hoe ik een nieuw filter toevoeg en me eigen settings erin zet? in mijn ownsetting had ik 3 eigen filters staan die ik toch wel graag weer terug zou willen.
heb al gezocht hier in het forum maar zie weinig over filters in sql. gebruik mysql database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
slommer schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:22:
Iemand enig idee hoe ik een nieuw filter toevoeg en me eigen settings erin zet? in mijn ownsetting had ik 3 eigen filters staan die ik toch wel graag weer terug zou willen.
heb al gezocht hier in het forum maar zie weinig over filters in sql. gebruik mysql database.
enige wat ik nog heb gevonden is handmatig toevoegen in de tabel.
zou mooi zijn als het via de webinterface zou kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Gewoon je filter kopieren, plakken in de URL. Even op het zoek-balkje-ding klikken en 'Sla filter op' klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Xaero schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:45:
Gewoon je filter kopieren, plakken in de URL. Even op het zoek-balkje-ding klikken en 'Sla filter op' klikken.
Je kan je filter ook hermaken via de webinterface zelf, zie: https://github.com/spotwe.../911#issuecomment-1594222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Xaero schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:45:
thnx. dat knopje miste ik. alles staat er weer in. alleen volgorde nog ruzie mee want hij wil verschuivingen niet opslaan. maar vanavond ff rustig naar kijken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:02:
[...]

Je kan je filter ook hermaken via de webinterface zelf, zie: https://github.com/spotwe.../911#issuecomment-1594222
Ja... zijn oplossing is toch echt sneller en makkelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mr. Happy schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:54:
't is leuk dat de filters nu in mysql zitten, maar dat betekent dat ik nu voor iedereen filters aan moet gaan maken (daar waar ik dit voorheen in 1 bestandje kon doen).
is er een manier om 1 setje aan te maken voor iedere gebruiker?
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb 12 gebruikers.. en ze gebruiken nu allemaal mijn filters en heb weinig zin om 12x uit te leggen hoe ze dit kunnen aanmaken?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kan je dat niet direct in de db proppen? voor 1 user aanmaken en dan de tabellen kopieren naar die andere users.

Zou mooi zijn als op het tabblad filter ook gedeeltes van filters uit een bestaand filter gemikt kunnen worden.

Nu kan je alleen de naam aanpassen. Bv mac / linux / os2. alleen linux interesseert me, dus mac en os2 moet ik dan wegmikken. dan moet ik eerst terug naar het overzicht, dan zoeken op linux, dat opslaan en dat linux noemen. Niet zo handig imho. Je zou verwachten dat je meer kunt op het filtertab in voorkeuren dan alleen verwijderen en hernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Mar2zz schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:56:
Kan je dat niet direct in de db proppen? voor 1 user aanmaken en dan de tabellen kopieren naar die andere users.
Dat Klinkt niet erg simpel, ik ga is een issue aanmaken en kijken of dit in de interface gedaan kan worden, of desnoods de "default" filter aan kunnen passen zodat deze voor iedereen hetzelfde is + mijn filters.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Workaholic schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:00:
[...]

Dat Klinkt niet erg simpel, ik ga is een issue aanmaken en kijken of dit in de interface gedaan kan worden, of desnoods de "default" filter aan kunnen passen zodat deze voor iedereen hetzelfde is + mijn filters.
De anonymous user heeft al die filters. Opizch zou je alles behalve je eigen weg kunnen gooien, dan die van je eigen veranderd naar userid 1, zodat hiuj van anonymous is, en dan upgrade-db draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Xaero schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:18:
[...]

De anonymous user heeft al die filters. Opizch zou je alles behalve je eigen weg kunnen gooien, dan die van je eigen veranderd naar userid 1, zodat hiuj van anonymous is, en dan upgrade-db draaien?
Dit volg ik even niet.. zet ik hiermee de user/anonymous functionaliteit juist niet uit?

Heb een issue aangemaakt in de hoop dat ze het als feature gaan toevoegen :

https://github.com/spotweb/spotweb/issues/918

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 19-07-2011 19:38 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
ik heb alles geinstalleerd voor spotweb:

xampp
database aangemaakt met spotweb user
nu wil ik spotweb benaderen en geeft hij de volgende foutmelding:

"Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist"

een tabel bestaat dus niet. Maar er staat nergens in een beschrijving dat ik tabellen in de spotweb database heb moeten aanmaken...

[ Voor 188% gewijzigd door Ferra op 19-07-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Maar er staat wel dat je upgrade-db.php moet draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Slurpgeit schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:58:
Maar er staat wel dat je upgrade-db.php moet draaien :)
ja dat had ik gevonden. maar nu staan alle / verkeerd om in de php files voor de require_once
die moet je allemaal ombouwen naar \ om te laten kloppen in CMD voor windows

is hier nog een andere manier voor? ik heb echt geen zin om al die php bestanden af te lopen om die slashes goed te zetten :(

[ Voor 15% gewijzigd door Ferra op 19-07-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Ferra schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:01:
[...]

ja dat had ik gevonden. maar nu staan alle / verkeerd om in de php files voor de require_once
die moet je allemaal ombouwen naar \ om te laten kloppen in CMD voor windows

is hier nog een andere manier voor? ik heb echt geen zin om al die php bestanden af te lopen om die slashes goed te zetten :(
ik gebruik windows (niet met xampp) maar ik heb daar geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Mr. Happy schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:11:
[...]

ik gebruik windows (niet met xampp) maar ik heb daar geen last van...
het is me al gelukt. php win gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Ferra schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:24:
ik heb alles geinstalleerd voor spotweb:

xampp
database aangemaakt met spotweb user
nu wil ik spotweb benaderen en geeft hij de volgende foutmelding:

"Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist"

een tabel bestaat dus niet. Maar er staat nergens in een beschrijving dat ik tabellen in de spotweb database heb moeten aanmaken...
Staat letterlijk op pagina 1 van dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
LeechGuy schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:12:
[...]

Staat letterlijk op pagina 1 van dit topic...
onnodige opmerking. ik geef al aan dat ik het gevonden had. iedereen kan weleens ergens overheen lezen.

Ontopic: ik heb retrieve.php draaien... Maar ik kreeg een session timeout... Moet ik de sessietijd verhogen in de php.ini hiervoor?

[ Voor 64% gewijzigd door Ferra op 20-07-2011 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Ferra schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:16:
[...]

onnodige opmerking. ik geef al aan dat ik het gevonden had. iedereen kan weleens ergens overheen lezen.

Ontopic: ik heb retrieve.php draaien... Maar ik kreeg een session timeout... Moet ik de sessietijd verhogen in de php.ini hiervoor?
dit heb je wss alleen de eerste keer (bij het vullen van de db), als ie 1 keer gevuld is zal dat vaak niet meer voorkomen... dus gewoon een paar keer retrieve draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ferra schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:16:
Ook deze is al diverse keren voorbij gekomen. Zoek in jouw settings.php naar increment (standaard waarde staat op 1000), en verlaag deze naar een ander (lager) getal.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Laatst online: 07:46
Hebben meer mensen er last van dat als je je filters op de juiste plek hebt "gesleept" onder voorkeuren, dat dat niet onthouden blijft? Zowel onder Opera 11.50 en Chromium 12 lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
FitzJac schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:05:
Hebben meer mensen er last van dat als je je filters op de juiste plek hebt "gesleept" onder voorkeuren, dat dat niet onthouden blijft? Zowel onder Opera 11.50 en Chromium 12 lukt het niet.
Ik had die functionaliteit nog helemaal niet gezien.
Het ziet er goed uit, als het zou werken. :)
Want inderdaad bij mij werkt het op IE8 en Chrome 12.x ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henv
@Nightspirit ben jij nog bezig geweest met het maken van een user setting tot bij hoeveel nieuwe posts dit wordt weergegeven naast de filters. Gister geupdate en vandaag weer en er waren 463 nieuwe posts. Dit in 1 dag. Dus misschien nog 2/3 uurtjes wachten en ik zou het niet meer zien staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik ben nu inmiddels aangekomen bij het instellen van spotweb als provider. Ik draai Xampp en ben een beetje zoekende naar dit stukje uit de blog van mar2zz:

<Directory /var/www/spotweb/>
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteRule ^api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]
Options Indexes FollowSymLinks Multiviews
AllowOverride None
Order allow,deny
allow from all
</Directory>

ik moet dit neem ik aan plaatsen in mijn httpd.conf. Alleen klopt de directory niet /var/www/spotweb/
dit heb ik aangepast naar:

<Directory "C:/Xampp/htdocs/spotweb">
RewriteEngine on
AllowOverride None
Order allow,deny
allow from all
</Directory>

maar nu wil apache niet meer opstarten... iemand suggesties?

[ Voor 26% gewijzigd door Ferra op 20-07-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Je was er bijna:

<Directory "/xampp/htdocs/spotweb/">
RewriteEngine on
AllowOverride None
Order allow,deny
allow from all
</Directory>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:23:
Je was er bijna:

<Directory "/xampp/htdocs/spotweb/">
RewriteEngine on
AllowOverride None
Order allow,deny
allow from all
</Directory>
hij draaide op mijn instellingen inmiddels... nu vraag ik me af wat couchpotato doet.
Ik heb in spotweb een film opgezocht die er zeker staat, in dit geval ninja assasin.
Vervolgens force ik een check in couchpotato ervan uitgaande dat hij deze spot vindt in spotweb.
Nu doet hij in het log van couchpotato het volgende:

21:36:12 INFO [ app.lib.cron.yarr] Finished search.
21:36:10 INFO [ider.yarr.sources.newznab] Searching: http://127.0.0.1/spotweb/...e980e&extended=1&cat=2040
21:36:10 INFO [ app.lib.cron.yarr] Searching for new downloads, for all movies.

maar hij vindt dus geen ninja assasin. Wat gaat hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Couchpotato zoekt maar op 1 profiel, 2040=HD? Daar is maar 1 versie van in Spotweb. Couchpotato krijgt geen enkele feedback terug zo te zien, die hele ninja assasin (categorie BluRay) wordt dus niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ferra schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:39:
[...]

hij draaide op mijn instellingen inmiddels... nu vraag ik me af wat couchpotato doet.
Ik heb in spotweb een film opgezocht die er zeker staat, in dit geval ninja assasin.
Vervolgens force ik een check in couchpotato ervan uitgaande dat hij deze spot vindt in spotweb.
Nu doet hij in het log van couchpotato het volgende:

21:36:12 INFO [ app.lib.cron.yarr] Finished search.
21:36:10 INFO [ider.yarr.sources.newznab] Searching: http://127.0.0.1/spotweb/...86367&extended=1&cat=2040
21:36:10 INFO [ app.lib.cron.yarr] Searching for new downloads, for all movies.

maar hij vindt dus geen ninja assasin. Wat gaat hier fout?
1) je deelt je apikey :')
2) op diezelfde URL krijg ik gewoon resultaat
Mar2zz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:43:
Couchpotato zoekt maar op 1 profiel, 2040=HD? Daar is maar 1 versie van in Spotweb. Couchpotato krijgt geen enkele feedback terug zo te zien, die hele ninja assasin (categorie BluRay) wordt dus niet gezien.
2040 = cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 21:45 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.