SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 71 Laatste
Acties:
  • 506.995 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ow, ik zit op de laatste versie en het staat er gewoon in, dus het mag nog wel hoor...

deze heb ik erin, en mijn spotwebinstaller voor ubuntusysteempjes installeert die ook...
# Password salt -- dit is een unieke string die verplicht ingevuld en veranderd moet worden

$settings['pass_salt'] = '1234567890';

Ik haal het er wel ff uit enzo, maar als spotweb checked of het er is dan checkt ie het niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
@Mar2zzz
code:
1
2
3
4
5
6
#minute hour    mday    month   wday    who     command
0       19      *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/periscope/scanSeries.sh > /dev/null
0       */2     *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/spotweb_upd.sh > /dev/null
30      */2     *       *       *       root    cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /dev/null
0       1       *       *       6       root    /bin/sh /volume1/homes/admin/virusScan.sh
0       0       *       *       *       root    /usr/sbin/ntpdate -b nl.pool.ntp.org

Alleen de onderste is volgens mij standaard.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Thx. Ik heb nu cronjob voor retrieven van spots toegevoegd aan de synology installer. Moet de crontab ook herstart worden om het te laten werken of gaat dat automatisch bij het saven?

Nu ook toegevoegd aan mijn git-hoekje, issues met de installer kunnen dus hierheen:
https://github.com/Mar2zz/LaSi/issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:44:
Thx. Ik heb nu cronjob voor retrieven van spots toegevoegd aan de synology installer. Moet de crontab ook herstart worden om het te laten werken of gaat dat automatisch bij het saven?
Ja
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

Het heeft geen restart optie :')

Ikzelf had ergens een scriptje rondslingeren waarin het volgende is opgenomen:
grep -q retrieve.php /var/spool/cron/crontabs/root || echo -e "*/15\t*\t*\t*\t*\troot\t/usr/bin/php -c /usr/syno/etc/php.ini -f /volume1/web/inet.dl/retrieve.php" >> /var/spool/cron/crontabs/root

Zo wordt er eerst nog even gecontroleerd of er al een retrieve.php in cron staat.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens mij hoeft je cron ook niet te herstarten, dat gaat automatisch. In elk geval op de meeste unix varianten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:59:
Volgens mij hoeft je cron ook niet te herstarten, dat gaat automatisch. In elk geval op de meeste unix varianten wel.
JIj hebt geen Synology zeker? ;) Het is geen echte cron, het is de BusyBox cron.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Jawel maar die draait echt alleen als backup server, zonder verder iets erop. Dit soort dingen draai ik allemaal op mijn ESXi bak met voornamelijk ubuntu server vm's. In elk geval worden cronjobs daar automatisch ingeladen, cron hoeft daar niet herstart te worden.

Maar goed als jullie zeker weten dat het bij Synology anders is heb ik niets gezegd :P

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 28-06-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:54:
[...]

Ja
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

Het heeft geen restart optie :')

Ikzelf had ergens een scriptje rondslingeren waarin het volgende is opgenomen:
grep -q retrieve.php /var/spool/cron/crontabs/root || echo -e "*/15\t*\t*\t*\t*\troot\t/usr/bin/php -c /usr/syno/etc/php.ini -f /volume1/web/inet.dl/retrieve.php" >> /var/spool/cron/crontabs/root

Zo wordt er eerst nog even gecontroleerd of er al een retrieve.php in cron staat.
Thx. Altijd lekker als je weet dat iemand snel gaat reageren :p
Ik pas het script nog ff aan met jouw cronspul en dan vind ik het voorlopig wel even klaar...

Spotwebwiki inmiddels ook geupdate. Misschien kan iemand dat ook even in de OP vermelden, linkje daarheen ofzo...

https://github.com/spotwe...stalleren-op-Synology-NAS

edit:
Ik kan toch gewoon het bestand /etc/crontab greppen voor het bestaan van een retrieve.php? of is dat ook anders op de syno?

[ Voor 6% gewijzigd door Mar2zz op 28-06-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:38
Oke ik heb gezocht maar ik kom er niet uit :) Hoe fix ik de toegangsrechten voor push-sabnzbd (heb uberhaupt nog nooit van dat bestand gehoord..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Brickman schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:02:
@Mar2zzz
code:
1
2
3
4
5
6
#minute hour    mday    month   wday    who     command
0       19      *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/periscope/scanSeries.sh > /dev/null
0       */2     *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/spotweb_upd.sh > /dev/null
30      */2     *       *       *       root    cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /dev/null
0       1       *       *       6       root    /bin/sh /volume1/homes/admin/virusScan.sh
0       0       *       *       *       root    /usr/sbin/ntpdate -b nl.pool.ntp.org

Alleen de onderste is volgens mij standaard.
Die onderste? Staat er bij mij niet in hoor!

*/2 = iedere 2 uur toch? Zonder sterretje is op een absolute tijd eens per dag dan?

Welke virusscan draai je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
CarpeVentum schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:06:
Oke ik heb gezocht maar ik kom er niet uit :) Hoe fix ik de toegangsrechten voor push-sabnzbd (heb uberhaupt nog nooit van dat bestand gehoord..)
Als admin inloggen in spotweb en dan een nieuwe groep aanmaken met de push-sabnzbd rechten erin. En de user voor die je voor spotweb gebruikt aan deze groep toevoegen.

@Joster
In je DSM onder Control Panel -> Regional Settings kun je ntp synchronisatie aanzetten.
Gebruik ClamAV als virusscanner maar die is een dikke 12h bezig om alles te scannen.

Over de tijden in crontab: correct.

[ Voor 20% gewijzigd door Brickman op 28-06-2011 20:11 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:04
CarpeVentum schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:06:
Het is geen file.
Het is een recht die je bijvoorbeeld met de admin user in kunt stellen binnen spotweb.
Probeer op spotweb maar eens in te loggen met admin/admin (tenzij je die al kent en het wachtwoord aangepast het natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Holy Bananas! Het werkt! Nu nog in CouchPotato testen :D

Edit: Meh, krijg in CouchPotato nog steeds dezelfde fout:
20:41:29 ERROR [ app.lib.provider.rss] Something went wrong in urlopen: <urlopen error timed out>

[ Voor 59% gewijzigd door CarpeVentum op 28-06-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Joster schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:09:
[...]

Die onderste? Staat er bij mij niet in hoor!
Dat is een tijd synchronisatie, ntp staat voor Network Time Protocol. Waarschijnlijk heb jij tijdsynchronisatie dan niet aan staan ;)
*/2 = iedere 2 uur toch? Zonder sterretje is op een absolute tijd eens per dag dan?
*/2 is inderdaad iedere 2 uur. Daar gewoon twee invullen zou inderdaad elke dag om 2 uur 's nachts betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
CarpeVentum schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:27:
Holy Bananas! Het werkt! Nu nog in CouchPotato testen :D

Edit: Meh, krijg in CouchPotato nog steeds dezelfde fout:
20:41:29 ERROR [ app.lib.provider.rss] Something went wrong in urlopen: <urlopen error timed out>
Krijg je nu deze melding
code:
1
URL ophalen mislukt; Onbruikbaar NZB bestand, Opnieuw

niet meer??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Mr. Happy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:34:
[...]

Krijg je nu deze melding
code:
1

niet meer??
Nooit gehad...? Heb alleen gehad dat de URL in sab niet opgehaald kon worden, maar dat is voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
CarpeVentum schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:38:
[...]

Nooit gehad...? Heb alleen gehad dat de URL in sab niet opgehaald kon worden, maar dat is voorbij :)
Weird... Maandag meldde je dat je exact dezelfde melding had...
Mmm.. Anyways.... Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKingx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 09:54
wizkid_niels schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:59:
Nog een vraag (sorry)

Als ik spots uit de watchlist verwijder, blijven ze in de watchlist staan. Ook CTRL/F5 / relog werken niet. Als ik op de spots klik die in de watchlist staan, zie ik wel dat het watchlist-icoontje (sterretje) weer leeg is, en ik heb dus weer de optie om ze in de watchlist te plaatsen. Iets bij de watchlist zelf wordt dus niet goed geüpdatet lijkt mij.

Edit: Als ik vervolgens dezelfde spot nogmaals in mijn watchlist wil zetten dan staat deze er opeens 2x.
Edit2: Dit gebeurd alleen bij sommige users. Ikzelf zit bij de administrators-group, geen problemen. De user die problemen had heb ik toegevoegd aan administrators (tijdelijk) - maar ook dan blijven de problemen.

Kan ik hier iets aan doen?

Bedankt!
Ik loop zelf ook tegen dit probleem aan. Gebruik het admin account, maar heb ook een account zonder admin rechten aangemaakt om te kijken of dat hielp. Niet dus. De rechten voor het gebruik van de watchlist in het "voorkeuren" panel is netjes aangevinkt in beide gevallen.

Ik gebruik een Ubuntu servertje, ben tot vandaag bij met de code op git en mijn mysql database is bijgewerkt.Testinstall.php geeft overal ok. In de apache logs kan ik wel zien dat er een verzoek wordt gedaan op moment dat ik een spot in de watchlist wil plaatsen maar zie geen error. Ook system logs laten niets vreemds zien. Ik denk dus dat het systeem met opzet niet toelaat om de watchlist te gebruiken.

Is er wellicht iets dat ik handmatig moet checken / aanpassen in bv de "grouppermissions" of een van de andere settings tabellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xKingx schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:01:
[...]

Ik loop zelf ook tegen dit probleem aan. Gebruik het admin account, maar heb ook een account zonder admin rechten aangemaakt om te kijken of dat hielp. Niet dus. De rechten voor het gebruik van de watchlist in het "voorkeuren" panel is netjes aangevinkt in beide gevallen.

Ik gebruik een Ubuntu servertje, ben tot vandaag bij met de code op git en mijn mysql database is bijgewerkt.Testinstall.php geeft overal ok. In de apache logs kan ik wel zien dat er een verzoek wordt gedaan op moment dat ik een spot in de watchlist wil plaatsen maar zie geen error. Ook system logs laten niets vreemds zien. Ik denk dus dat het systeem met opzet niet toelaat om de watchlist te gebruiken.

Is er wellicht iets dat ik handmatig moet checken / aanpassen in bv de "grouppermissions" of een van de andere settings tabellen?
Even updaten, zat tot commit 368aa7e73d4685020c4f (about an hour ago) een bugje in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Mr. Happy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:41:
[...]

Deed ik waarschijnlijk omdat het heel veel leek op het probleem dat ik had. Had niet in de gaten dat je de exacte foutmelding postte... Excuus voor de onduidelijkheid (en eventueel hoop voor de oplossing voor je probleem...)

[ Voor 6% gewijzigd door CarpeVentum op 28-06-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Happy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:41:
[...]

Een hele grote gok met een nog grotere aanname die niet perse hoeft te kloppen: Aan het einde van je ownsettings sluit je af met ?>? Doe maar wegmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 15:08
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:44:
[...]

Een hele grote gok met een nog grotere aanname die niet perse hoeft te kloppen: Aan het einde van je ownsettings sluit je af met ?>? Doe maar wegmaken
Zat ik ook aan te denk en ja :) Lijkt op issue #820.

@Mr. Happy
Zie je in je sabnzbd log nog een foutmelding en komt die overeen met degene die gemeld is in #820?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Laatst online: 17:34
Ik heb sinds vanochtend na een git pull last van het feit dat bij bijna elke nieuwe spot die ik aanklik ik de volgende error krijg:
Er is een fout opgetreden bij het laden van de pagina, u wordt automatisch teruggestuurd naar het overzicht...
Klik ik weer op diezelfde spot dan laadt ie wel gewoon.

Zou het aan de newsserver kunnen liggen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$settings['nntp_nzb']['host'] = 'sslreader.eweka.nl';
$settings['nntp_nzb']['user'] = 'PASS';
$settings['nntp_nzb']['pass'] = 'USER';
$settings['nntp_nzb']['enc'] = 'ssl';
$settings['nntp_nzb']['port'] = 563;

$settings['nntp_hdr']['host'] = 'textnews.eweka.nl';
$settings['nntp_hdr']['user'] = 'USER';
$settings['nntp_hdr']['pass'] = 'PASS';
$settings['nntp_hdr']['enc'] = false;
$settings['nntp_hdr']['port'] = 119;

In mn ownsettings heeft altijd gewerkt btw

Ik gebruik mysql en apache op Arch linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FitzJac schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:48:
Ik heb sinds vanochtend na een git pull last van het feit dat bij bijna elke nieuwe spot die ik aanklik ik de volgende error krijg:
Er is een fout opgetreden bij het laden van de pagina, u wordt automatisch teruggestuurd naar het overzicht...
Klik ik weer op diezelfde spot dan laadt ie wel gewoon.

Zou het aan de newsserver kunnen liggen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$settings['nntp_nzb']['host'] = 'sslreader.eweka.nl';
$settings['nntp_nzb']['user'] = 'PASS';
$settings['nntp_nzb']['pass'] = 'USER';
$settings['nntp_nzb']['enc'] = 'ssl';
$settings['nntp_nzb']['port'] = 563;

$settings['nntp_hdr']['host'] = 'textnews.eweka.nl';
$settings['nntp_hdr']['user'] = 'USER';
$settings['nntp_hdr']['pass'] = 'PASS';
$settings['nntp_hdr']['enc'] = false;
$settings['nntp_hdr']['port'] = 119;

In mn ownsettings heeft altijd gewerkt btw

Ik gebruik mysql en apache op Arch linux
Even openen in een nieuw venster (knopje T) en zien welke foutmelding je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:49:
[...]

Even openen in een nieuw venster (knopje T) en zien welke foutmelding je krijgt.
Dan word ik geredirect naar het spotoverzicht, geen errors te zien. Voor ik die error te zien krijg zie je wel in een flits even de spot verschijnen.
code:
1
$settings['enable_stacktrace'] = true;

Heb ik overigens aan staan.

Edit:
Het lijkt trouwens wel alleen in Opera te zijn, met Chromium heb ik het nog niet zien gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door FitzJac op 28-06-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woei, zojuist voor elkaar gekregen dat Spotweb ook Twitter-berichten kan sturen. Nou nog een interface ervoor bouwen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Het lijkt nu weer gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:02:
Woei, zojuist voor elkaar gekregen dat Spotweb ook Twitter-berichten kan sturen. Nou nog een interface ervoor bouwen :')
Als in wanneer berichtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
LeechGuy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:48:
[...]

Zat ik ook aan te denk en ja :) Lijkt op issue #820.

@Mr. Happy
Zie je in je sabnzbd log nog een foutmelding en komt die overeen met degene die gemeld is in #820?
De logging van SAB geeft
code:
1
2011-06-29 07:46:14,749 WAARSCHUWING: NZB bestand api?t=get&id=UNaqZWlzhlAJ4sXTQACyP@spot.net&apikey=<apikey>.nzb is leeg

In de geschiedenis van Sab geeft ie
code:
1
http://spotweb.domein.nl/api?t=get&id=UNaqZWlzhlAJ4sXTQACyP@spot.net&apikey=<apikey> - URL ophalen mislukt; Onbruikbaar NZB bestand, Opnieuw

Overigens sluit de ownsettings.php niet met ?>....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKingx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 09:54
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:02:
[...]

Even updaten, zat tot commit 368aa7e73d4685020c4f (about an hour ago) een bugje in
Super, werkt weer. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Brickman schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:09:
[...]
@Joster
In je DSM onder Control Panel -> Regional Settings kun je ntp synchronisatie aanzetten.
Gebruik ClamAV als virusscanner maar die is een dikke 12h bezig om alles te scannen.
Bij wat voor gebruik is zo'n virusscan echt nodig?

@ Mar2zz, zei je nu dat deze versie die je geschreven hebt wel over de bestaande versie van Spotweb heen kan of moet je ook hiervoor de map spotweb in web verwijderen (zoals in versie 0.4 ofzo)? En verwijderd hij dan bijvoorbeeld ook de huidige cronjob voor retrieve.php of past hij deze aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Joster op 29-06-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
kan erover heen hij verwijdert spotweb alleen als je optie 1 kiest, hoef je zelf niet te doen. Als je volledig custom ownsettigs hebt dan moet je die ff ergens anders backuppen. De cron wordt alleen aangepast als je dat wilt, hij ziet het als er al een cron is toont hem en dan krijg je optie houden of nieuwe cronjob maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mr. Happy schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 07:50:
Overigens sluit de ownsettings.php niet met ?>....
Op zich is dat niet per se benodigd, ik doe het voor de netheid echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Heeft iemand de API (voor CP) werkend met het script van Mar2zz?
Of Mar2zz, weet je al dat je het op de goede manier hebt geimplementeerd? Bij mij krijg ik dus wel de goede xml output, maar nog wel een CP error (staat op vorige pagina)...
Overigens gebruikte ik de API key van mijn eigen gebruiker en niet van de admin, zou dat uitmaken? Mijn eigen gebruiker is inmiddels wel administrator. En de newznab url in CP is gewoon mijndomein.nl/spotweb... Of moet het localhost zijn?

EDIT:
Huh! WTF! Als ik zo'n URL open waar CP op zoekt, bijvoorbeeld:
http://localhost/spotweb/api?t=movie&imdbid=0214292&apikey=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&extended=1&cat=2030
En ik maak van localhost even mijndomein.nl, dan zie ik gewoon een XML output die gewoon resultaten geeft voor de zoekcategorie en zoekwoorden. Waarom kan CP niets vinden dan?

EDIT2:
XML output!

[ Voor 65% gewijzigd door CarpeVentum op 29-06-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CarpeVentum schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:37:
Of Mar2zz, weet je al dat je het op de goede manier hebt geimplementeerd? Bij mij krijg ik dus wel de goede xml output, maar nog wel een CP error (staat op vorige pagina)...
Overigens gebruikte ik de API key van mijn eigen gebruiker en niet van de admin, zou dat uitmaken? Mijn eigen gebruiker is inmiddels wel administrator. En de newznab url in CP is gewoon mijndomein.nl/spotweb... Of moet het localhost zijn?

EDIT:
Huh! WTF! Als ik zo'n URL open waar CP op zoekt, bijvoorbeeld:
http://localhost/spotweb/api?t=movie&imdbid=0214292&apikey=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&extended=1&cat=2030
En ik maak van localhost even mijndomein.nl, dan zie ik gewoon een XML output die gewoon resultaten geeft voor de zoekcategorie en zoekwoorden. Waarom kan CP niets vinden dan?

EDIT2:
XML output!
Zoek het probleem dan in jouw interne netwerk. Ik had er ook last van, tot ik diverse hosts bestanden aanpaste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
CarpeVentum schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:37:
volgens nightspirit zou de door het script gecreeerde .htaccess moeten werken voor de api. ik bedenk me nu alleen dat je, als je al een htaccess hebt waar de rewrite al in staat, dat ik er gewoon nog 1 bij in zet, dus dat ie er dan 2x instaat. Zou je dat even willen checken in je eigen htaccess? Wellicht gaat daar iets mis. ik pas het script nog wel even aan dat ie checkt dat de htacces die rewriterules voor spotweb nog niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Nouja, het werkt denk ik ook wel, alleen ik heb blijkbaar dus te kampen met een ander probleem. Mijn eigen .htaccess is een beetje een rommeltje door al het geklier, maar die van jou heeft er eenmalig dat rewrite spul boven gezet...
Mijn .htaccess is nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Order deny,allow
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteRule ^api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]
AuthType Basic
AuthName "Protected Area"
AuthUserFile /volume1/web/admin/.htpasswd
Require valid-user
Allow from localhost
Allow from 10.0.1.0/24
Allow from 192.168.0
Allow from 127.0.0.1
Satisfy Any

Mijn interne netwerk loopt van 10.0.1.1 (router) tot 10.0.1.255 (dacht ik), vandaar de 10.0.1.0/24 dinges (als dat zo klopt). Voor de rest weet ik ook niet van alles waarom het er staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wat staat er in de couchpotatologs van die films die je in spotweb hebt gezocht? Wellicht worden ze afgekeurd om andere redenen dan het niet werken van nzb-bestanden?

je rewrite werkt gewoon als jij xml ziet op http://server/spotweb/api?t=c (en het eruit ziet zoals op mijn blog).

Ik weet ook niet of de api toestaat dat bestanden van voor de nzb=aanwezigtijd pakt? dan zou ie nzb's requesten die er niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Edit: Mar2zz ik heb je laatste script van github opgehaald en ik had een aantal foutmeldingen dus dacht ik mik heel de spotweb map er wel af en doe het gewoon opnieuw.

Toen kreeg ik dit:

spotwebinstall_syn.sh: line 301: syntax error: unexpected newline (expecting ")")

[ Voor 181% gewijzigd door Joster op 29-06-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Mar2zz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:49:
Wat staat er in de couchpotatologs van die films die je in spotweb hebt gezocht? Wellicht worden ze afgekeurd om andere redenen dan het niet werken van nzb-bestanden?

je rewrite werkt gewoon als jij xml ziet op http://server/spotweb/api?t=c (en het eruit ziet zoals op mijn blog).

Ik weet ook niet of de api toestaat dat bestanden van voor de nzb=aanwezigtijd pakt? dan zou ie nzb's requesten die er niet zijn...
Ik zie op alle plekken gewoon XML. CouchPotato kan blijkbaar de XML niet lezen ofzo, en ziet dus ook de gevonden resultaten niet. De enige feedback die daarbij in de logs staat zijn de volgende fouten:
13:01:16 ERROR [ app.lib.provider.rss] Something went wrong in urlopen: <urlopen error timed out>
13:01:06 INFO [ider.yarr.sources.newznab] Searching: http://localhost/spotweb/api?t=movie&imdbid=0325980&apikey=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&extended=1&cat=2030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Joster schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:57:
Edit: Mar2zz ik heb je laatste script van github opgehaald en ik had een aantal foutmeldingen dus dacht ik mik heel de spotweb map er wel af en doe het gewoon opnieuw.

Toen kreeg ik dit:

spotwebinstall_syn.sh: line 301: syntax error: unexpected newline (expecting ")")
Ai foutje, er staat case op die regel, dat moet esac zijn. In de dropbox en op git gefixed.

@julian, heb je ook timeout als je htaccess alleen de rewriterules bevat en alles daarboven/onder niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mar2zz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:12:
[...]

Ai foutje, er staat case op die regel, dat moet esac zijn. In de dropbox en op git gefixed.
Dan moet ik vast niet zo ongeduldig zijn want op git staat nogsteeds laatste update 18 uur geleden en ik krijg nog dezelfde foutmelding ;)

Bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Gepushed, ik had ff ruzie met keepassx en mijn ssh-wachtwoord voor git connecties :)

De dropboxfile is makkelijker, knip/plak/enter
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spotweb/spotwebinstall_syn.sh && chmod +x spotwebinstall_syn.sh && sh spotwebinstall_syn.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mar2zz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:18:
Gepushed, ik had ff ruzie met keepassx en mijn ssh-wachtwoord voor git connecties :)

De dropboxfile is makkelijker, knip/plak/enter
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spotweb/spotwebinstall_syn.sh && chmod +x spotwebinstall_syn.sh && sh spotwebinstall_syn.sh
Same:

DiskStation> wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spotweb/spotwebinstall_syn.sh && chmod +x spotwebinstal
l_syn.sh && sh spotwebinstall_syn.sh
--2011-06-29 14:19:32--  http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spotweb/spotwebinstall_syn.sh
Resolving dl.dropbox.com... 50.17.242.125
Connecting to dl.dropbox.com|50.17.242.125|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 8574 (8.4K) [text/x-sh]
Saving to: `spotwebinstall_syn.sh.6'

100%[================================================================>] 8,574       --.-K/s   in 0.09s

2011-06-29 14:19:33 (90.6 KB/s) - `spotwebinstall_syn.sh.6' saved [8574/8574]

Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/Packages.gz
Inflating http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/Packages.gz
Updated list of available packages in /opt/lib/ipkg/lists/cross
Successfully terminated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Mar2zz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:12:
[...]
@julian, heb je ook timeout als je htaccess alleen de rewriterules bevat en alles daarboven/onder niet?
Oh wow, dan werkt het wel. Ehr, ik ga wel even kloten aan .htaccess, kijken welke ik moet weglaten... Want ik wil de spotweb sectie van mn domein wel beveiligd hebben...
Ik laat CouchPotato nu eerst wel even doordraaien, kijken of hij wat vindt :-)

[ Voor 9% gewijzigd door CarpeVentum op 29-06-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je moet de ouwe ff weggooien... Zie je wget, die saved naar Saving to: `spotwebinstall_syn.sh.6'

doe maar ff dit:
rm -f spotwebinstall_syn.sh && wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spotweb/spotwebinstall_syn.sh && chmod +x spotwebinstall_syn.sh && sh spotwebinstall_syn.sh

Je start een oude met dat commando :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Het is maar goed dat hier nog mensen komen die er wél verstand van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Het is maar goed dat je dat erbij plakte anders had ik het niet geweten en was ik blijven prutsen aan de code. Ik had nog wel een ander foutje ontdekt daardoor die heb ik inmiddels ook naar git gepushed :)

Julian, probeer dit straks eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
RewriteEngine on
AuthName "Enter password to infect PC"
AuthUserFile /volume1/web/admin/.htpasswd
AuthType Basic
Order deny,allow
deny from all
require valid-user
Allow from localhost
Allow from 127.0.0.1
Allow from 10.0.1.1/24
Allow from 192.168.0.*
Satisfy Any

En nog steeds staat je .htpasswd in je webdirectory? onveilig. En die andere subset 192.168... , is die wel nodig als je alleen 10.0... in je netwerk hebt hangen? Je syno kan maar aan 1 netwerk tegelijk hangen toch? En waarom heb je passwords als alles lokaal is?

[ Voor 75% gewijzigd door Mar2zz op 29-06-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hoe stop je dat script nadat 4 is afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ctrl+c maar ik maak nog wel ff een exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
En die crontab functie werkt volgens mij ook niet helemaal lekker. Ik kreeg de vraag, antwoord iedere 4 uur. Kreeg opnieuw de vraag, zelfde antwoord. Vervolgens sloot ie dan af maar in mijn crontab stonden nu 2 regels en beide gingen om het half uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
die 30 minuten was een knip/plakfout van de brickman tutorial :p die heeft hetzelfde foutje erin staan...

Dat ie 2x runt snap ik niet, heb je toevallig de terminal output van dat stukje cron nog?
Eigenlijk moet ik een synology VM maken ofzo om te testen... Kan ik ergens een synology-image vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Nee want ik heb daarna 16x proberen uit die loop te komen dus nu issie weg :D

Zo, nu alleen nog .htaccess (+ externe benadering), iets met dat cache gebeuren om de snelheid te verbeteren en mobile toegang en dan is Spotweb gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ok, ik denk dat het opgelost is met die 2x... in Bash moet een functie beschreven zijn voordat je 'm aanroept en in cron_Check vloog ie al naar cron_Add, maar die stond eronder, en die moet er dan dus boven staan, en waarschijnlijk (hoop ik) ging het daar dan fout en runde die het 2x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Oké nouja maakt ook niet uit. Ik ben nog wel net in staat om dat zelf te wijzigen dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Gelukkig. het script kan het nu dus, als het goed is ook wijzigen, verwijdert oude entry's en plaatst een nieuwe.

Ik las alleen dat cronjobs een reboot op synology niet overleven? Is dat een actueel iets wat nog steeds zo is of is dat al opgelost met een firmware ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Verwijderd in "SpotWeb - Webbased Spotnet"

Ik weet niet of dit nogsteeds zo is om eerlijk te zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Joster op 29-06-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Volgens mij overleeft de cronjob een reboot wel. Tenminste, had het ooit ingevoerd voor periscope, en regelmatig gereboot en alles bleef staan. En dat was dacht ik voordat ik actie had ondernomen om de cronjob reboot proof te maken dmv de stappen van iemand in dit topic...
Instant update: bakman dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vind ik de mijne toch mooier
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/sh
CRONRCFILE=/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh

case $1 in

start)
        # Let's pretend Synology is nice enough to give us Python
        ln -snf /opt/bin/python2.7 /usr/bin/python

# Add our crontab to the Synology crond

# Restarting the Synology crond
        $CRONRCFILE stop
        $CRONRCFILE start
        ;;

stop)
        ;;

*)
        echo "usage: $0 { start | stop }" >&2
        exit 1
        ;;

esac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
En moet die er nog in of is dit al verholpen zoals Julian dacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, dat script staat er bij mij gewoon nog steeds in ook al zou het niet nodig zijn. Het is iig wel nodig na een firmware upgrade, maar ook dan wordt het script automatisch gedraaid en merk ik er alsnog niets van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 15:15

MrDry

Desperados!

Ook ik krijg in SABnzb afhandeling niet voor elkaar. Tot nu toe liet ik altijd dom de NZB file opslaan in de queue folder van SABnzbd maar die optie stond in ownsettings.php en dat laat Spotweb niet meer toe.

Als ik in Spotweb op de SABnzb knop druk dan verschijnt in SABnzb de onderstaande melding:
code:
1
http://xxxx.xxxx.org/spotweb/?page=getnzb&action=display&messageid=bpzIfSuiy6opF4KTgAImi@spot.net&apikey=5551f929d6652bc042c54f35375fabf0 - URL ophalen mislukt; (), Opnieuw

Spotweb en SABnzbd staan beiden op dezelfde ubuntu 10.04 LTS server. Ik benader spotweb van 'buitenaf'. De spotweb folder is afgeschermd met een .htacces file. Ik moet dus een password opgeven om spotweb te kunnen benaderen. Ook SABnzbd is beveiligd met een password.

Kan het hier aan liggen?

Oja..het pasten van de SABnzb link in mn browser geeft "OK"

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1) Laat sab de nzb ophalen van localhost
2) Zorg dat spotweb niet om een wachtwoord vraagt wanneer localhost iets opvraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:13:
1) Laat sab de nzb ophalen van localhost
2) Zorg dat spotweb niet om een wachtwoord vraagt wanneer localhost iets opvraagt
Hoe dan? Als ik localhost opgeef bij de gebruikersinstellingen dan heeft mn browser toch geen idee waar hij heen moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrDry schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:18:
[...]

Hoe dan? Als ik localhost opgeef bij de gebruikersinstellingen dan heeft mn browser toch geen idee waar hij heen moet?
-O-
Zoek het topic eens door naar push-sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
MrDry schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:18:
[...]

Haha, ik heb dat nog in de afgelopen 5 pagina's opgelost, had exact hetzelfde probleem.

Kom er nu trouwens wel achter dat mijn .htaccess helemaal niemand meer tegenhoudt. Ook niet in de meest simpele vorm:
code:
1
2
3
4
5
6
7
RewriteEngine on
AuthType Basic
AuthName "Password Protected Area"
AuthUserFile /volume1/web/moei/lijk/veel/mapjes/en/geheim/enzo/.htpasswd
Require valid-user

Doet dus helemaal niks meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
@Julianl:
Omdat je eea mist
code:
1
2
3
Order deny,allow
Deny from all
Allow from all

Om te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
dat allow from all zou ik toch echt weglaten... Vertaal het eens en laat de betekenis ervan even op je inwerken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 06:41:
[...]

Als in wanneer berichtje?
Check je Voorkeuren even, tabje Notificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
@Mar2zz:

Daar heb je gelijk in beter is het zo te doen:
code:
1
2
3
Order deny,allow
Deny from all
Allow from 127.0.0.1

dan erheen ssh-en met
code:
1
ssh -TfnNL 8585:localhost:80 user@domain

en in je browser: localhost:8585/spotweb
voila, geen wachtwoord gezeik en niemand (behalve jij) kan erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:21:
[...]

-O-
Zoek het topic eens door naar push-sabnzbd
Ben er nog niet helemaal uit.

Standaard mag alleen de admin account meer dan via de browser aanroepen. Als ik me als admin aanmeldt heb ik wel een admin panel maar kan daar de permissies van de groep authenticated users niet wijzigen. Klopt dat? Dan moet dat zeker in de database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ja, maar dat is alleen als je spotweb opent op dezelfde machine waar het draait. Dat is bij mij niet zo...
Bovendien werkt het met dat stukje erboven nog niet...; kan er nog steeds van overal in.

@MrDry
In het admin panel moet je een nieuwe groep aanmaken die rechten heeft om Sabdingen en Api dingen te doen.
Vervolgens ken je die groep toe aan je user :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
@Julianl:
Ik draai spotweb ook op een aparte pc, das wat jij zegt is niet waar.

Heb je die info in een .htaccess bestandje of in je apache.conf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ehm, tja, ik dacht dat ik beiden had ge-edit. Ik moet iets eigenlijk uit de Apache dinges halen. En dan even de .htaccess goed zetten. Conflicteert het als het in beiden staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Dat niet maar als je in apache.conf ge-edit hebt moet je die wel restarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Een eigen groep...op zich logisch. Had ik zelf kunnen bedenken!

Thx. Nu werkt het. Gewoon weer via de save nzb functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
FitzJac schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:07:
Dat niet maar als je in apache.conf ge-edit hebt moet je die wel restarten.
Dat had ik destijds ook wel gedaan ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrDry schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:08:
Een eigen groep...op zich logisch. Had ik zelf kunnen bedenken!

Thx. Nu werkt het. Gewoon weer via de save nzb functie!
Save werkt wel en is natuurlijk niet verkeerd, alleen kun je op die manier niet automatisch een categroie meegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
CarpeVentum schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:25:
[...]

Dat had ik destijds ook wel gedaan ja :)
Julian ik heb een post of 20 terug een htacces voor je gepost die zou moeten werken, alle lokale connecties zonder password, en van buitenaf worden tegengehouden mits valide wachtwoorden/users.

Er staan wel wat opmerkingen bij waar je nog even naar zou moeten kijken.

Dat is ook een htaccess die voor anderen zou moeten werken, mits lokale iprange en pad naar .htpassword wordt aangepast aan eigen situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
M.v.Veelen schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:09:
Helaas is mijn vraag nogal ondergesneeuwd. Als er nog iemand is die mij kan helpen met het werkend krijgen van Spotweb ivm. NZBget : graag! Alle inspanningen zijn tot nog toe op niets uitgelopen.

Spotweb draait bij een collega van mij en ik heb daar voldoende rechten gekregen om e.e.a. in te stellen.
NZBget draait bij mij thuis op m'n Eminent 7071
Ik was aardig op weg geholpen in dit topic, maar slechts door 1 persoon. Als ik zie hoe handig de meesten zijn met scripting en settings, kan ik me niet voorstellen dat er niet iemand is die de goude tip heeft voor me. Laatste poging :) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Mar2zz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:32:
[...]

Julian ik heb een post of 20 terug een htacces voor je gepost die zou moeten werken, alle lokale connecties zonder password, en van buitenaf worden tegengehouden mits valide wachtwoorden/users.

Er staan wel wat opmerkingen bij waar je nog even naar zou moeten kijken.

Dat is ook een htaccess die voor anderen zou moeten werken, mits lokale iprange en pad naar .htpassword wordt aangepast aan eigen situatie.
Wow, helemaal over het hoofd gezien! Top, thanks, ik ga het testen en er naar kijken. Dus wat je zegt eigenlijk is om .htpasswd ergens anders op je Syno te zetten? Haha, had al niet in de gaten waarom het stom was. Nouja, thanks in ieder geval, je hebt me echt goed geholpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
M.v.Veelen schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:18:
[...]

Ik was aardig op weg geholpen in dit topic, maar slechts door 1 persoon. Als ik zie hoe handig de meesten zijn met scripting en settings, kan ik me niet voorstellen dat er niet iemand is die de goude tip heeft voor me. Laatste poging :) ?
Ik was nog altijd aan het wachten op wat jij in je nzbget.log ziet :)

Ik ga zo meteen naar mijn werk (vannacht een upgrade op het netwerk van een telco in Duitsland), dus vandaag kan ik je niet echt meer helpen ben ik bang. Morgen ochtend eerst uitslapen ;)

Heeft je collega trouwens php error logging aan staan, en zo ja, wat ziet hij daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Mar2zz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:13:
die 30 minuten was een knip/plakfout van de brickman tutorial :p die heeft hetzelfde foutje erin staan...

Dat ie 2x runt snap ik niet, heb je toevallig de terminal output van dat stukje cron nog?
Eigenlijk moet ik een synology VM maken ofzo om te testen... Kan ik ergens een synology-image vandaan halen?
Ik laat eerst m'n spotweb bijwerken door een git pull en upgrade-db.php. Om vervolgens, half uur later voor de zekerheid, de nieuwe spots op te halen.

De /etc/crontab blijft hetzelfde naar een firmware update, althans bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
M.v.Veelen schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:18:
[...]
't een is 't ander niet...

Dit is neem ik aan ingevuld voor jouw user, ergo, jouw user is lid van een groep die nzbget mag gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3KOfOtDGgAuAB28kt4mQJCKd/thumb.png

Daarnaast is de machine waar je nzbget op staat niet geblokkeerd door accessrules van je collega?

Krijg je meldingen? Wat logt nzbget? wat logt je collega's website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:22:
[...]

't een is 't ander niet...

Dit is neem ik aan ingevuld voor jouw user, ergo, jouw user is lid van een groep die nzbget mag gebruiken:
[afbeelding]

Daarnaast is de machine waar je nzbget op staat niet geblokkeerd door accessrules van je collega?

Krijg je meldingen? Wat logt nzbget? wat logt je collega's website?
Dat rood-omlijnde is niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat lijntje is niet van mij, ik zal die wel aangeklikt hebben en daarna schermprint ofzo.. is gewoon een feature van de weirdo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:26:
Dat lijntje is niet van mij, ik zal die wel aangeklikt hebben en daarna schermprint ofzo.. is gewoon een feature van de weirdo :p
Onhandig voor een screenshot :p
Ik krijg daar geen rode lijntjes btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dan is het of firefox of ubuntu die dat doet. waar de cursor is wordt rood. Ow wacht ff dit textvak waar ik nu in typ is ook roodomlijnd. Ik zie een verband... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
LeechGuy, Mar2zz en Nightspirit: ik kan nergens een logbestand vinden van NZBGet...(al staat in de config wel degelijk dat er logging plaats moet vinden).

Het lijkt me sterk dat er op de server van m'n collega iets geblocked wordt, al moet ik dat voor de zekerheid dan nog bij hem navragen. Evenals wat er bij hem gelogd wordt door Spotweb. Ik ben vandaag (donderdag) vrij. Misschien dat hij vrijdag iets kan zien.

Edit: wacht eens even ....... ?!?!

Ik heb net de Eminent herstart (dat probeer ik altijd te voorkomen, heel verhaal). Heb opnieuw de poort geforward en nog eens geprobeerd een NZB aan te klikken. En ineens.....begon de Eminent de NZB binnen te halen 8)7 !! Nog eens geprobeerd: niets |:( . Nog eens geprobeerd: downloaden :? !! Het ziet er dus nu naar uit dat het wel werkt, alleen moet ik morgen maar eens wat meer NZB's gaan proberen om te kijken of die ene misser een uitzondering was.

[ Voor 37% gewijzigd door M.v.Veelen op 30-06-2011 00:27 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M.v.Veelen schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:14:
LeechGuy, Mar2zz en Nightspirit: ik kan nergens een logbestand vinden van NZBGet...(al staat in de config wel degelijk dat er logging plaats moet vinden).

Het lijkt me sterk dat er op de server van m'n collega iets geblocked wordt, al moet ik dat voor de zekerheid dan nog bij hem navragen. Evenals wat er bij hem gelogd wordt door Spotweb. Ik ben vandaag (donderdag) vrij. Misschien dat hij vrijdag iets kan zien.0

Edit: wacht eens even ....... ?!?!

Ik heb net de Eminent herstart (dat probeer ik altijd te voorkomen, heel verhaal). Heb opnieuw de poort geforward en nog eens geprobeerd een NZB aan te klikken. En ineens.....begon de Eminent de NZB binnen te halen 8)7 !! Nog eens geprobeerd: niets |:( . Nog eens geprobeerd: downloaden :? !! Het ziet er dus nu naar uit dat het wel werkt, alleen moet ik morgen maar eens wat meer NZB's gaan proberen om te kijken of die ene misser een uitzondering was.
Ik pass, ik gebruikt (Rotterdams yo!) geen NZBget en geen Eminent om te downen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
@M.v.Veelen

Reboot tut gut ;)

Log bestand staat bij mij in:

LogFile=${DestDir}/nzbget.log

Waarbij ${DestDir} de directory is waar mijn downloads terecht komen.

##############################################################################
### LOGGING                                                                ###

# Create log file (yes, no).
CreateLog=yes

# Delete log file upon server start (only in server-mode) (yes, no).
ResetLog=no

# How error messages must be printed (screen, log, both, none).
ErrorTarget=both

# How warning messages must be printed (screen, log, both, none).
WarningTarget=both

# How info messages must be printed (screen, log, both, none).
InfoTarget=both

# How detail messages must be printed (screen, log, both, none).
DetailTarget=both

Waarbij het hier dus belangrijk is dat ze op 'log' of 'both' en niet op 'screen' of 'none' staan.

[ Voor 93% gewijzigd door LeechGuy op 30-06-2011 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Zozo ik heb met DDNS en een hostnaam op dyndns mijn externe ip doorgezet. Htaccess blijkt nagenoeg even snel als apache dus hou ik het bij het eerste. Enkel nog even die htpasswd aanmaken op een andere locatie dan web / spotweb meen ik (? toch).

En dan heb ik nog altijd de twijfel of ik het allemaal wel goed / veilig doe. Dat ik het nu allemaal een beetje werkend heb is leuk maar ik heb het gevoel dat alles zo lek als een mandje is. Iemand die mijn domein / ip en een van mijn users weet kan gewoon overal in toch.

Is htaccess ook geschikt om poorten voor andere IP's dan degene die ik wil af te schermen voor alles. Dus ook voor putty / dsm / etc?

Maar wat Nightspirit allemaal doet :D Wat een held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joster schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:23:
Zozo ik heb met DDNS en een hostnaam op dyndns mijn externe ip doorgezet. Htaccess blijkt nagenoeg even snel als apache dus hou ik het bij het eerste. Enkel nog even die htpasswd aanmaken op een andere locatie dan web / spotweb meen ik (? toch).
Voor de netheid en veiligheid wel een aanraden ja :)
En dan heb ik nog altijd de twijfel of ik het allemaal wel goed / veilig doe. Dat ik het nu allemaal een beetje werkend heb is leuk maar ik heb het gevoel dat alles zo lek als een mandje is. Iemand die mijn domein / ip en een van mijn users weet kan gewoon overal in toch.
Ja. En als ik je wachtwoord van gmail weet kan ik daar ook al je mails lezen.
Is htaccess ook geschikt om poorten voor andere IP's dan degene die ik wil af te schermen voor alles. Dus ook voor putty / dsm / etc?
Nah, het is geen firewall. Die kun je trouwens wel weer vinden in DSM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Haha daar heb je een goed punt ja.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:21:
[...]

<meta name="robots" content="noindex, nofollow">

Apart op de Add nzb knop lijkt daarmee al voldoende afgedaan.
En die robots.txt die besproken wordt, is dat nodig met een deny_robots in de settings.php? Ik zag via google heel wat mensen wiens spotweb gewoon te bereiken is. Waar heb jij bovenstaande code in geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joster schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:15:
Haha daar heb je een goed punt ja.

[...]

En die robots.txt die besproken wordt, is dat nodig met een deny_robots in de settings.php? Ik zag via google heel wat mensen wiens spotweb gewoon te bereiken is. Waar heb jij bovenstaande code in geplaatst?
Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mooi, die staat er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zo maar even dan? Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, kan iemand die dat wel heeft kijken en aanpassen?
https://github.com/spotwe...ki/.htaccess-voor-Spotweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Fijn, htaccess ingesteld zoals die op de vorige pagina en volgens de git dus eigenlijk. Kom ik Spotweb niet meer in. Ook nu niet nu ik iedereen toegang heb gegeven :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joster schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:54:
Fijn, htaccess ingesteld zoals die op de vorige pagina en volgens de git dus eigenlijk. Kom ik Spotweb niet meer in. Ook nu niet nu ik iedereen toegang heb gegeven :S
Heb je toch iets niet goed gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ja of Spotweb draait niet eens nu oid.
Pagina: 1 ... 60 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.