SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 71 Laatste
Acties:
  • 507.068 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus je OS geeft het goed aan. En PHP zelf?
PHP:
1
echo date("l, F d, Y h:i" ,time());

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-10 11:03

S1W

kmf schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:16:
Spotweb begint hier al wat traagjes te worden door de vele posts/comments. Het zoeken werkt ook niet altijd goed.

Misschien wordt het tijd om een goede snelle search engine te implementeren: http://sphinxsearch.com

[...]
Of een andere manier van opslaan en indexeren? Ik denk dat Lucene ook heel interessant is als back-end voor Spotnet.

http://lucene.apache.org/java/docs/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:40:
PHP:
1
Sorry had ik ook in mijn vorige reactie gezet. Maar loopt ook optijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mr. Happy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 08:11:
als ik met phpmyadmin m'n mysql database bekijk en ik ververs daarna het scherm staan er ineens veel minder records in de tabel, ververs ik nog een keer staan er weer meer records in (het gaat iig om spotsfull)...
Hebben meer mensen dit en hoe kan dit??
Als de tabellen als engine InnoDB hebben, dan kan het exacte aantal records niet makkelijk worden bepaald. Staat ook in de link die erbij staat, die verwijst naar een item in de FAQ., op diezelfde pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:43:
[...]

Sorry had ik ook in mijn vorige reactie gezet. Maar loopt ook optijd.
Meh, je had stiekem edit gedaan :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:53:
[...]

Meh, je had stiekem edit gedaan :+
<server>.<user> % php
<?php
?>
Monday, March 21, 2011 11:53

Geeft ook de juiste tijd weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
CptChaos schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:46:
[...]
Als de tabellen als engine InnoDB hebben, dan kan het exacte aantal records niet makkelijk worden bepaald. Staat ook in de link die erbij staat, die verwijst naar een item in de FAQ., op diezelfde pagina.
Thanks!
Die link heb ik wss over het hoofd gezien... :9

Is het veel werk om MS SQL als backend te gebruiken ipv mysql??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Spotweb begint hier al wat traagjes te worden door de vele posts/comments. Het zoeken werkt ook niet altijd goed.

Misschien wordt het tijd om een goede snelle search engine te implementeren: http://sphinxsearch.com/
Kun je eens aangeven wannéér het traag is? "Het is traag" zegt namelijk zo ontzettend weinig. Kijk ook eens even naar jouw instellingen. Ik heb gezien dat als je 1000 spots per pagina doet, dat het laden lang duurt (doh!) en dat je browser zijn geheugen gebruik de lucht in schiet (FF 3.6.15 iig!). Wat je dus kan doen, is jouw installatie verder optimaliseren, scheelt al stukken. ;) Nightspirit heeft daar al heel veel queries voor geschreven. Uiteraard kun je ook al veel optimaliseren door
MySQL:
1
OPTIMIZE TABLE `commentsxover` , `downloadlist` , `nntp` , `spots` , `spotsfull` , `watchlist`;
te draaien. :)
Mr. Happy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:59:
Thanks!
Die link heb ik wss over het hoofd gezien... :9
Graag gedaan! :)
Is het veel werk om MS SQL als backend te gebruiken ipv mysql??
Waarschijnlijk moeten alle queries dan herschreven worden, of een database abstraction layer moet geïnstalleerd worden, zoals Pear DB, maar dan moet je veel inleveren op performance. :)
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:06:
Een index aanmaken op Title en een op Poster in de spots-tabel scheelt al aanzienlijk in zoektijden.

Zou standaard erin moeten zitten, geen idee waarom dat niet zo is.
Kun je anders jouw SQL tweaks doorgeven via een issue, of een pull request als je een fork hebt?

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Misschien wordt het tijd om een goede snelle search engine te implementeren: http://sphinxsearch.com/
Een index aanmaken op Title en een op Poster in de spots-tabel scheelt al aanzienlijk in zoektijden.

Zou standaard erin moeten zitten, geen idee waarom dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12
Over de snelheid van Spotweb heb ik ook weinig te klagen, met 100 spots per pagina. Vind mijn Synology een stuk beter, 1000 is echt teveel. Zoeken is wel "traag", als in enkele lange seconden, maar nog wel acceptabel. Sneller mag natuurlijk altijd.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 12:36
Kan ik een veilige pull doen nu? :P
Durf niet meer, na alle berichten hier. Gooi ik de db meteen ff leeg, en begin opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 22:26
UltraSub schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:28:
Kan ik een veilige pull doen nu? :P
Durf niet meer, na alle berichten hier. Gooi ik de db meteen ff leeg, en begin opnieuw.
Zelf gister gepulled en van scratch begonnen, nu lijkt het allemaal goed te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
CptChaos schreef op maandag 21 maart 2011 @ 01:37:
[...]
Ga even naar http://cptchaos.nl/ownsettings-generator. Ik heb wat bugs er uit gehaald voor je, waardoor ik nu vrijwel zeker weet dat je een werkende ownsettings.php bestand krijgt, mits je alles goed invult.
Werkt nog niet helemaal lekker :)
Alles ingevuld, blijkt daarna dat de sql settings leeg zijn, en hij viel over SSL instead of ssl ;)

/edit
Sorry, had vorige post willen editten :X

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 21-03-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:40:
PHP:
1
Zat net even te zoeken maar de database loop "echt" x uur achter.
Als ik op spotnetweb.net kijk loopt die bijv. wel optijd.

Echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Tenzij ik eroverheen kijk, maar heb je ook een PHP script via de webbrowser getest die de datum/tijd weergeeft?
Want ik zie volgens mij nu dat je 'date' op de CLI van de server geeft, en je echoed de date van PHP. Maar het is mij niet duidelijk of dat je CLI-PHP is, of je webserver PHP. Want daar zit meestal een ander config bestand achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:38:
Tenzij ik eroverheen kijk, maar heb je ook een PHP script via de webbrowser getest die de datum/tijd weergeeft?
Want ik zie volgens mij nu dat je 'date' op de CLI van de server geeft, en je echoed de date van PHP. Maar het is mij niet duidelijk of dat je CLI-PHP is, of je webserver PHP. Want daar zit meestal een ander config bestand achter.
Ja ik heb ook even een php pagina gemaakt en via de browser bekeken en hier was de tijd ook correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10 17:25
Trek eens een timecode uit je database, en post die hier eens? Als die gewoon niet correct in de database worden gegooit, dan kan het ofc daardoor komen. Eventueel met messageid, om te checken.

[ Voor 11% gewijzigd door Xaero op 21-03-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

UltraSub schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:53:
[...]
Werkt nog niet helemaal lekker :)
Alles ingevuld, blijkt daarna dat de sql settings leeg zijn, en hij viel over SSL instead of ssl ;)
SQL settings gingen gisteravond gewoon goed, de andere bug heb ik geplet, dank u! :>

@dforce1982: Welke timezone heb je ingesteld staan, zowel in PHP als in het systeem zelf? Ik heb (bij beiden) Europe/Amsterdam staan. Als je (net als ik) NTP gebruikt voor tijdsynchronisatie, met welke timeserver synchroniseer je dan?

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-10 17:15
Is er misschien een makkelijke manier om je tables/kolommen naar latin1_swedish_ci of utf8_general_ci te converteren i.v.m die hoofdletter gevoeligheid? Of moet ik de database leeg gooien, handmatig elke kolom aanpassen, en daarna alles opnieuw inlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Niet getest, maar je kan misschien dit PHP scriptje proberen: http://kb.siteground.com/...tables_in_db_to_UTF8.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Senaxx schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:06:
Is er misschien een makkelijke manier om je tables/kolommen naar latin1_swedish_ci of utf8_general_ci te converteren i.v.m die hoofdletter gevoeligheid? Of moet ik de database leeg gooien, handmatig elke kolom aanpassen, en daarna alles opnieuw inlezen?
Je hoeft de database niet leeg te gooien daarvoor. De collatie die je nu gebruikt, latin1, is ook al case insensitive, dus schakelen naar UTF-8 zou niet mogen uitmaken. Als je geen _CI ziet staan in de collatie die jij hebt, dan zou ik voor utf8_general_ci gaan. :)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10 15:57

Apie!

Newer, better & confusinger

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:08:
Mijn ownsettings voor gebruik met multi-users (schoonouders in mijn geval):

PHP:
1
<knip/>
Misschien heeft iemand er iets aan ;)
Ik laat spotweb over https lopen en check of ik de huidige gebruiker ben, zo niet dan disable ik de SAB button in ownsettings :
PHP:
1
2
3
4
5
if ($_SERVER["REMOTE_USER"] != "Apie!" ){
        $settings['nzbhandling']['action'] = 'disable';
}else{
        $settings['nzbhandling']['action'] = 'push-sabnzbd';
}

Simpel, maar effectief :) Familie en vrienden mogen best kijken, maar ik wil niet hebben dat ze dingen in m'n queue kunnen gooien.

Nou weet ik wel dat ze de push-sabnzbd url zo in elkaar kunnnen flansen als ze weten hoe dat werkt, maar als ze zo ver gaan dan kunnen ze zelf ook een spotwebje inrichten :Y)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
CptChaos schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:17:
[...]
Je hoeft de database niet leeg te gooien daarvoor. De collatie die je nu gebruikt, latin1, is ook al case insensitive, dus schakelen naar UTF-8 zou niet mogen uitmaken. Als je geen _CI ziet staan in de collatie die jij hebt, dan zou ik voor utf8_general_ci gaan. :)
Mijn searches zijn wel degelijk hoofdletter gevoelig (helaas). En Nakebod bedankt voor het scriptje, en hij heeft inderdaad netjes de tabellen binnen de database netjes veranderd, maar helaas de kolommen niet. Dus het ziet er toch naar uit dat ik deze handmatig allemaal moet gaan aanpassen.

Alle kolommen staan allemaal nog op latin1 (en geen _ci)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

CptChaos schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:05:
[...]
Kun je eens aangeven wannéér het traag is? "Het is traag" zegt namelijk zo ontzettend weinig. Kijk ook eens even naar jouw instellingen. Ik heb gezien dat als je 1000 spots per pagina doet, dat het laden lang duurt (doh!) en dat je browser zijn geheugen gebruik de lucht in schiet (FF 3.6.15 iig!). Wat je dus kan doen, is jouw installatie verder optimaliseren, scheelt al stukken. ;) Nightspirit heeft daar al heel veel queries voor geschreven. Uiteraard kun je ook al veel optimaliseren door
MySQL:
1
OPTIMIZE TABLE `commentsxover` , `downloadlist` , `nntp` , `spots` , `spotsfull` , `watchlist`;
te draaien. :)
staat er al toch? bij het zoeken.
Blijkt dus dat er inderdaad geen index op title of poster stond. Dit maakte het zoeken veel trager dan nodig. Daar kan optimize weinig mee doen dan.

edit: ook niet voor tag dus.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Senaxx: Ik kon hier in PHPmyAdmin gewoon aangeven dat ik de hele tabel naar utf8 wilde zetten. Had hiervoor geen script nodig.

Gewoon de bij de table die je wilt omzetten: browse en dan bovenin bij de tabs "Operations" hier kan je je collation veranderen. Ik heb het alleen getest op de watchlist tabel dus of het echt werkt kan ik je niet verzekeren, maar die werd nadat ik dat uitvoerde wel netjes utf8_common ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Apie! schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:18:
Simpel, maar effectief :) Familie en vrienden mogen best kijken, maar ik wil niet hebben dat ze dingen in m'n queue kunnen gooien.

Nou weet ik wel dat ze de push-sabnzbd url zo in elkaar kunnnen flansen als ze weten hoe dat werkt, maar als ze zo ver gaan dan kunnen ze zelf ook een spotwebje inrichten :Y)
Dan geef je toch als SABnzbd server de interne hostname of het interne IP-adres op... Dan weet je zeker dat alleen mensen van intern erbij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dat mijn spotweb achter loop is gefixed.

Ik download nu de headers van textreader.eweka.nl (81.171.88.253) en nu gaat het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
shappie schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:34:
@Senaxx: Ik kon hier in PHPmyAdmin gewoon aangeven dat ik de hele tabel naar utf8 wilde zetten. Had hiervoor geen script nodig.

Gewoon de bij de table die je wilt omzetten: browse en dan bovenin bij de tabs "Operations" hier kan je je collation veranderen. Ik heb het alleen getest op de watchlist tabel dus of het echt werkt kan ik je niet verzekeren, maar die werd nadat ik dat uitvoerde wel netjes utf8_common ofzo.
Ik dank u zeer! :) ik was niet op de hoogte van deze optie van mysql onder Operations. Hij werkt nu inderdaad, en is niet meer hoofdletter gevoelig. Ik heb hem naar utf8_general_ci gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waar Spotnet bij mij een paar releases terug altijd goed NZBs kon versturen naar SAB, lijkt het nu weer sporadisch wel te werken en dan weer niet. Ik gebruik de oude methode, weet even niet meer welke dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Voor wie trouwens zijn database erotiek vrij wil houden na een update i.p.v. te filteren kan je deze query draaien:

*KNIP* van de code

Met dank aan Nightspirit voor de originele query die ik nu aangepast heb om de pr0n er uit te halen :) Het kan vast makkelijker, door een aggegratie niveautje hoger te pakken, maar this will do for now :)

*edit blijkbaar mis ik iets meer dan mij lief is (PS3 bijvoorbeeld)

[ Voor 47% gewijzigd door Senaxx op 21-03-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

CptChaos schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:37:
[...]
Dan geef je toch als SABnzbd server de interne hostname of het interne IP-adres op... Dan weet je zeker dat alleen mensen van intern erbij kunnen.
Hoe voorkom ik daarmee dat guest gebruikers via internet/intranet in spotweb op de SAB knop drukken dan?

edit: zowel in SABnzbd als in spotweb wordt al verwezen naar het interne ip adres van SABnzbd trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door Apie! op 21-03-2011 15:54 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-10 17:18
Apie! schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:49:
[...]

Hoe voorkom ik daarmee dat guest gebruikers via internet in spotweb op de SAB knop drukken dan?
Checken op interne IP's? :)

Ik vond dit voor je maar waarschijnlijk is er nog ergens wel iets beters te bedenken ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<?php

function urlIsPublic($url) {

/* Check URL is not private */

$parsedurl = parse_url($url);

$ip = gethostbyname($parsedurl['host']);
        $long = ip2long($ip);

if (($long >= 167772160 AND $long <= 184549375) OR ($long >= -1408237568 AND $long <= -1407188993) OR ($long >= -1062731776 AND $long <= -1062666241) OR ($long >= 2130706432 AND $long <= 2147483647) OR $long == -1) {

return false;

}

return true;

// 167772160 - 10.0.0.0

// 184549375 - 10.255.255.255

//

// -1408237568 - 172.16.0.0

// -1407188993 - 172.31.255.255

//

// -1062731776 - 192.168.0.0

// -1062666241 - 192.168.255.255

//

// -1442971648 - 169.254.0.0

// -1442906113 - 169.254.255.255

//

// 2130706432 - 127.0.0.0

// 2147483647 - 127.255.255.255 (32 bit integer limit!!!)

//

// -1 is also b0rked

}

?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

sus

is druk :+

Is retriever.php inmiddels multithreaded/maakt hij meer dan 1 verbinding met de nieuwssever? Of moet ik nog steeds een dag wachten als ik een full-update doe. Giganews hier, met 50Mbit, maar dat schoot in de laatste versie die ik geinstalleerd heb niet op. Draai daarom nog steeds niet op een full-database.

[ Voor 9% gewijzigd door sus op 21-03-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Thanks, maar het gaat me niet om interne of externe IP's... :)

Ik wil anderen de mogelijkheid geven om mijn spotweb te benaderen en het maakt me niet uit of dat via internet of intranet is. Ik wil echter niet dat ze de mogelijkheid hebben om in spotweb op de SAB download link te drukken, want dan komt de NZB middels push-sabnzbd rechtstreeks in m'n SABnzbd queue te staan.
Het enige wat ik dus met dat stukje code doe, is die SAB download link niet tonen als ik het niet ben.

De reden waarom ik het in ownsettings.php doe, is omdat die niet in GIT staat en ik dus niet bang hoef te zijn dat ie overschreven wordt .

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik sta op het punt om mijn spotweb project te stoppen. Ik krijg het niet meer werkend. NZB bestanden downloaden is mij een raadsel en ben niet bij kennis dit op te lossen. Ook images worden de ene keer wel en de andere keer niet geladen.

Misschien is het draaien met een ietwat oudere php versie het probleem op een QNAP. Ben hier nu een week mee bezig en kom gewoon kennis te kort om het te vinden.

Ik heb geprobeerd jullie te voorzien van input wat mijn bevindingen zijn maar door gebrek aan kennis van php weet ik niet meer waar ik naar moet zoeken.

Tranzy in "SpotWeb - Webbased Spotnet" was mijn laatste wapenfeit wat ik had gedaan maar er is helaas niet meer op gereageerd.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Tranzy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:05:
Ik sta op het punt om mijn spotweb project te stoppen. Ik krijg het niet meer werkend. NZB bestanden downloaden is mij een raadsel en ben niet bij kennis dit op te lossen. Ook images worden de ene keer wel en de andere keer niet geladen.

Misschien is het draaien met een ietwat oudere php versie het probleem op een QNAP. Ben hier nu een week mee bezig en kom gewoon kennis te kort om het te vinden.

Ik heb geprobeerd jullie te voorzien van input wat mijn bevindingen zijn maar door gebrek aan kennis van php weet ik niet meer waar ik naar moet zoeken.

Tranzy in "SpotWeb - Webbased Spotnet" was mijn laatste wapenfeit wat ik had gedaan maar er is helaas niet meer op gereageerd.
Welke PHP versie draai je? PHP 5.2.x is toch wel aan te raden! PHP 5.3.x is al helemaal aan te raden. Je kan ook je PHP toch gewoon updaten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Apie! schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:03:
Thanks, maar het gaat me niet om interne of externe IP's... :)

Ik wil anderen de mogelijkheid geven om mijn spotweb te benaderen en het maakt me niet uit of dat via internet of intranet is. Ik wil echter niet dat ze de mogelijkheid hebben om in spotweb op de SAB download link te drukken, want dan komt de NZB middels push-sabnzbd rechtstreeks in m'n SABnzbd queue te staan.
Het enige wat ik dus met dat stukje code doe, is die SAB download link niet tonen als ik het niet ben.

De reden waarom ik het in ownsettings.php doe, is omdat die niet in GIT staat en ik dus niet bang hoef te zijn dat ie overschreven wordt .
Je vraagt hoe je het moet doen maar je hebt toch ook al een eigen oplossing?(http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35720334) Of begrijp ik je nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heel mooi.. Alles werkt. Spotweb is de db aan het vullen. Maar ik kan er weinig mee. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar om SAB te laten downloaden. Als ik op de NZB button klik, krijg ik dit soort taferelen, welke mode ik ook gebruik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 187

Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/spotweb/lib/SpotNzb.php on line 117

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/spotweb/lib/SpotNzb.php on line 117

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/spotweb/lib/SpotNntp.php:187) in /var/www/spotweb/lib/SpotNzb.php on line 131

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/spotweb/lib/SpotNntp.php:187) in /var/www/spotweb/lib/SpotNzb.php on line 132

Hier mijn settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
# Instellingen voor directe koppeling met SABnzbd's API.
$settings['nzbhandling']['action'] = 'push-sabnzbd';
#$settings['nzbhandling']['action'] = 'client-sabnzbd';
#$settings['nzbhandling']['action'] = 'save';
$settings['nzbhandling']['local_dir'] = '/data/SABnzbd/nzb/';
$settings['nzbhandling']['command'] = '';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd'] = array();
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = 'localhost:40000';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = 'apikey hier ingevuld';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['spotweburl'] = 'http://localhost/spotweb/';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=$SABNZBDMODE&name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SANZBDCAT&apikey=$APIKEY&output=text';
?>

SAB draait op dezelfde host, op port 40000.
(Nog geen .htaccess actief).

Kan iemand me een zetje in de juiste richting geven?

/edit
Opgelost!!
chmod 777 /data/SABnzbd/nzb/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

superbig91 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:31:
[...]

Je vraagt hoe je het moet doen maar je hebt toch ook al een eigen oplossing?(http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35720334) Of begrijp ik je nu verkeerd?
Aha, nu snap ik 'm... ik deelde net zoals Verwijderd in "SpotWeb - Webbased Spotnet" mijn probleem en mijn oplossing voor eventuele anderen :)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ik heb spotweb nu ook draaien op me Windows pc met Xampp. Nu heb ik gekozen voor een mysql database. Ik heb in myphpadmin een database met spotweb aangemaakt en de gegevens in settings.php ingevuld.
# db
$settings['db']['engine'] = 'mysql'; # <== keuze uit sqlite3 en mysql

# Als je MySQL wilt gebruiken, vul dan onderstaande in
#$settings['db']['engine'] = 'mysql';
#$settings['db']['host'] = 'localhost';
#$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';
#$settings['db']['user'] = 'root';
#$settings['db']['pass'] = '';
Nu krijg ik deze error als ik na de pagina ga:
Notice: Undefined index: host in C:\xampp\htdocs\spot\lib\SpotDb.php on line 28

Notice: Undefined index: user in C:\xampp\htdocs\spot\lib\SpotDb.php on line 29

Notice: Undefined index: pass in C:\xampp\htdocs\spot\lib\SpotDb.php on line 30

Notice: Undefined index: dbname in C:\xampp\htdocs\spot\lib\SpotDb.php on line 31
Unable to select MySQL db: No database selected
Met de sqlite3 werkte het wel allemaal, en zag ik ook spots, maar de spot werden niet verder dan 1 week gezien en zodra ik weer op update klik krijg ik error fetching spots...

[ Voor 8% gewijzigd door rikadoo op 21-03-2011 16:47 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-10 13:49
Als je nou eens de # voor #$settings['db']['engine'] = 'mysql'; etc. weghaalt dan zul je zien dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Manuel schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:49:
Als je nou eens de # voor #$settings['db']['engine'] = 'mysql'; etc. weghaalt dan zul je zien dat het wel werkt.
En ook voor de rest :) van de properties van de SQL, zoals username, wachtwoord, engine, database.

code:
1
2
3
4
DELETE FROM spots, spotsfull, commentsxover USING spots
     LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid
     LEFT JOIN commentsxover ON spots.messageid=commentsxover.nntpref
     WHERE subcatd='d23|' or subcatd='d24|' or subcatd='d25|' or subcatd='d26|' or subcatd='d25|d23|' or subcatd='d23|d25|' or subcatd='d23|d25|d26|'

Ik heb dit kleine pr0n filtertje gemaakt, maar weet iemand ook of dit makkelijker kan om het te verwijderen uit de database. alles staat in subcatd column, maar er zijn nog al niet wat opties mogelijk. elke categorie (4 stuks) kan ook nog eens afzonderlijk aan elkaar geplakt zijn, dat geeft dus een heleboel opties. (4 tot de macht 4? om alle opties te dekken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Apie! schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:49:
Hoe voorkom ik daarmee dat guest gebruikers via internet/intranet in spotweb op de SAB knop drukken dan?
Die knop staat er dan wel, maar werkt dan niet voor hun, omdat zij dan niet bij de genoemde machine kunnen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 12:47
ik zie geen vet gedrukte spots? volgens eerdere posts zou er een cookie weggeschreven moeten worden waarin de 'last_visit' time staat, op basis waarvan deze bepaald welke spots nieuw zijn en welke niet.

als ik $_SESSION['last_visit'] naar het scherm stuur dan staat er bij mij niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ronjon schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:59:
ik zie geen vet gedrukte spots? volgens eerdere posts zou er een cookie weggeschreven moeten worden waarin de 'last_visit' time staat, op basis waarvan deze bepaald welke spots nieuw zijn en welke niet.

als ik $_SESSION['last_visit'] naar het scherm stuur dan staat er bij mij niks?
Een $_COOKIE is dan ook iets anders als een $_SESSION. ;) En weet je 100% zeker dat je de nieuwste versie gebruikt? Want ik heb het namelijk wel. :)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 21-03-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Er zweven nu verschillende beheerscriptjes rond in dit topic: Dubbele spots/comments verwijderen, database optimalisatie, pr0nverwijderaars, enz. Misschien is het een idee om ze op één (php) onderhoudspagina te bundelen zodat je ze snel kan terugvinden en eenvoudig en met regelmaat kunt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maranello schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:04:
Er zweven nu verschillende beheerscriptjes rond in dit topic: Dubbele spots/comments verwijderen, database optimalisatie, pr0nverwijderaars, enz. Misschien is het een idee om ze op één (php) onderhoudspagina te bundelen zodat je ze snel kan terugvinden en eenvoudig en met regelmaat kunt draaien?
En ook die ben ik van plan om te gaan maken. :)

@Nightspirit, kan je mij daarvoor de queries die je in het topic eens had gezet naar mij DM'en? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Kan ik ergens de functie van de 'Update Spots' knop aanpassen? Nu voert die knop natuurlijk 'retrieve.php' uit, maar dat werkt bij mij niet altijd. Het wieltje blijft dan draaien maar er gebeurt niks.
Als ik dan spotweb-retrieve.bat uitvoer welke 'retrieve.php --force' doet, werkt het wel netjes. Kan ik dus niet gewoon die knop 'Update Spots' de --force parameter mee laten geven, altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Zinu schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:09:
Kan ik ergens de functie van de 'Update Spots' knop aanpassen? Nu voert die knop natuurlijk 'retrieve.php' uit, maar dat werkt bij mij niet altijd. Het wieltje blijft dan draaien maar er gebeurt niks.
Als ik dan spotweb-retrieve.bat uitvoer welke 'retrieve.php --force' doet, werkt het wel netjes. Kan ik dus niet gewoon die knop 'Update Spots' de --force parameter mee laten geven, altijd?
Ik zou hier gewoon even een issue voor aanmaken. Dat hele --force is volgens mij er bij gekomen nadat er dubbele spots kwamen en om dit te voorkomen was er nog maar 1 sessie tegelijk mogeijk. Dit is later weer verholpen door dubbele spots al bij het ophalen te detecteren en dan niet in de database te zetten. Dus volgens mij is er nu geen reden meer dat hij er nog in moet blijven?:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:05:
[...]
@Nightspirit, kan je mij daarvoor de queries die je in het topic eens had gezet naar mij DM'en? :)
Ik heb ze hier al op een rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat mag ook, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Senaxx schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:54:
[...]

En ook voor de rest :) van de properties van de SQL, zoals username, wachtwoord, engine, database.

code:
1
2
3
4
     WHERE subcatd='d23|' or subcatd='d24|' or subcatd='d25|' or subcatd='d26|' or subcatd='d25|d23|' or subcatd='d23|d25|' or subcatd='d23|d25|d26|'

Ik heb dit kleine pr0n filtertje gemaakt, maar weet iemand ook of dit makkelijker kan om het te verwijderen uit de database. alles staat in subcatd column, maar er zijn nog al niet wat opties mogelijk. elke categorie (4 stuks) kan ook nog eens afzonderlijk aan elkaar geplakt zijn, dat geeft dus een heleboel opties. (4 tot de macht 4? om alle opties te dekken?)
code:
1
2
3
4
     WHERE subcatd LIKE '%d23%' OR subcatd LIKE '%d24%' OR subcatd LIKE '%d25%' OR subcatd LIKE '%d26%'

Werkt dat ook niet gewoon? Zal wel iets langer duren door de LIKE volgens mij

Template gevonden:
code:
1
?page=getspot&messageid=gUsapAhFs1U9nKHTQATRN%40spot.net
:).

[ Voor 29% gewijzigd door Xaero op 21-03-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Hehe wou die template ook net neergooien hier.

Hebben jullie dat ook dat je, als je via de zoekbox een term zoekt dat je dan 2x moet enteren? eerst lijkt ie die filtertjes te herladen, druk je dan weer enter dan zoekt ie op je term. Ik heb dit in we1rdo template, in de splendid lijkt ie dat niet te doen, maar die is verder onbruikbaar als je filters van 2 niveau's diep gebruikt (issue al bekend bij splendid).

[ Voor 76% gewijzigd door Mar2zz op 21-03-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Ik zag de template inderdaad ook al staan.

Jammer dat deze persoon niet met GitHub werkt, dan kon iedereen er heel gemakkelijk gebruik van maken en blijf je makkelijk up to date.

@Mar2zz: Hier nergens last van, gewoon je zoekterm intypen en op enter drukken.
Al is er sinds laatst, toen de filters zijn aangepast met die "strong NOT", wel iets mis met de dynatree (waarin je kan aanvinken in welke categorieen je wilt zoeken), hopelijk wordt dit binnenkort weer opgelost.

[ Voor 47% gewijzigd door shappie op 21-03-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Manuel schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:49:
Yes het werkt!, Stom dat ik hieroverheen gekeken heb, want het was wel ergens vermeld in het topic geloof ik.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Wow. Ik zag net de spot 'Hannes3 heb je een vriendin?'
Paar minuten daarna was de spot al weg!
Mods zijn best actief dus :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pistolebob op 21-03-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadoupy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 14:14
De testinstall.php geeft geen fouten. De site krijg ik netjes voor mijn neus, maar kan geen updates ophalen.
Doe ik: http://mijndomein/spotweb/retrieve.php?output=xml dan krijg ik:
Fatal error occured retrieving messages: Authentication rejected

Iemand een idee waar dit aan ligt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
dadoupy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:25:
De testinstall.php geeft geen fouten. De site krijg ik netjes voor mijn neus, maar kan geen updates ophalen.
Doe ik: http://mijndomein/spotweb/retrieve.php?output=xml dan krijg ik:
Fatal error occured retrieving messages: Authentication rejected

Iemand een idee waar dit aan ligt? :?
Al je verbindingen naar newsserver zijn al in gebruik, of je gegevens kloppen niet.
Waarschijnlijk het eerste, heb ik ook soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
De huidige settings.php en dan bij filters bevat een klein foutje:
Array("Beeld", "images/icons/film.png", "~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", "",

moet zijn:
Array("Beeld", "images/icons/film.png", "cat0_a,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", "",

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
DannyBevers schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:38:
Ben een beetje aan het expirimenteren en inklappen heb ik nu op deze manier.

[afbeelding]

Iemand nog tips voor het inklappen van categorieën O-)
Al vooruitgang ?:+. Zou graag zoiets willen zien, filters worden nu namelijk wel aardig lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
CptChaos schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:04:
[...]
Een $_COOKIE is dan ook iets anders als een $_SESSION. ;) En weet je 100% zeker dat je de nieuwste versie gebruikt? Want ik heb het namelijk wel. :)
jazekers, ik heb zeker de laatste versie.
Als ik in de code kijk dan moet er een $_SESSION['last_visit'] worden opgehaald (uit een cookie?) waarmee nieuwe spots vetgedrukt worden. Zoals gemeld heeft bij mij $_SESSION['last_visit'] geen waarde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Pistolebob schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:24:
Wow. Ik zag net de spot 'Hannes3 heb je een vriendin?'
Paar minuten daarna was de spot al weg!
Mods zijn best actief dus :)
Hij is nu weer terug, lol. Hij is wel als ongewenst gemodereerd. (vreemd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@ template makers. Ik heb net wat zitten prutsen in templates om te kijken hoe dat allemaal werkt. Nu zit ik rechtstreeks in de bestandstekst te klooien, en haal html-kleurcodes uit de gimp enzo, maar waar maken jullie die templates mee?

Ik heb een paar dingetjes aangepast en dat kost me al een half uur uitzoeken en dan is het resultaat gewoon slecht. Is er een wysiwyg editor ofzo? Ik heb bluefish erbij gepakt, dat maakt het wel aardig overzichtelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat jullie al die css en php-code met de hand tikken. Zo wel, dan veel respect, dat kost heel veel tijd...

Is er een programma waar ik bijvoorbeeld we1rdo's template in kan laden en dat ik dan on the fly kan aanpassen ofzo?

2. Dat met die cookie dat werkt bij mij ook nog niet. Heeft nog nooit gewerkt ook. Er wordt maar 1 cookie geplaatst door localhost bij mij en daar staat niets in over tijd. Ik heb firefox wel de hele dag openstaan en meestal laat ik gewoon sessie herstellen @ reboot van de laptop, dus ik heb niet echt verschillende sessies ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Mar2zz schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:56:
@ template makers. Ik heb net wat zitten prutsen in templates om te kijken hoe dat allemaal werkt. Nu zit ik rechtstreeks in de bestandstekst te klooien, en haal html-kleurcodes uit de gimp enzo, maar waar maken jullie die templates mee?

Ik heb een paar dingetjes aangepast en dat kost me al een half uur uitzoeken en dan is het resultaat gewoon slecht. Is er een wysiwyg editor ofzo? Ik heb bluefish erbij gepakt, dat maakt het wel aardig overzichtelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat jullie al die css en php-code met de hand tikken. Zo wel, dan veel respect, dat kost heel veel tijd...
Gewoon met de hand denk ik hoor :). Is meest makkelijke. Je kan met iets als Dreamweaver ofzo de boel gaan aanpassen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het zo gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Ligt het aan mij of is spotweb's github pagina 3 dagen terug gegaan?!
Opgelost

[ Voor 10% gewijzigd door Pistolebob op 21-03-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
En nu niet meer, haha. f5 hielp ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Mar2zz schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:56:

Is er een programma waar ik bijvoorbeeld we1rdo's template in kan laden en dat ik dan on the fly kan aanpassen ofzo?

2. Dat met die cookie dat werkt bij mij ook nog niet. Heeft nog nooit gewerkt ook. Er wordt maar 1 cookie geplaatst door localhost bij mij en daar staat niets in over tijd. Ik heb firefox wel de hele dag openstaan en meestal laat ik gewoon sessie herstellen @ reboot van de laptop, dus ik heb niet echt verschillende sessies ofzo.
1. Met de hand =) Als je veel ervaring hebt is dat zo gefixt ;)
2. Je cookie moet wel geaccepteerd worden door de browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Mar2zz: Zoiets kost juist het minste tijd als je het met de hand doet, wanneer je beetje ervaring en kennis hebt van HTML en CSS is een wysiwyg juist vreselijk om in te werken.

Die doet alles verkeerd en omslachtig en het oplossen van dit soort problemen veroorzaakt door je wysiwyg editor kost meer tijd dan het gewoon met de hand schrijven van je code.

Ik denk trouwens niet dat je een template zo ergens kan inladen en simpel kan aanpassen. Er zit veel php e.d. in waardoor de wysiwyg editors het niet meer snappen. Bekijk een template maar eens in dreamweaver in de design view, je ziet alleen een wit blad met wat php tekentjes en paar stukken halve tekst.

[ Voor 30% gewijzigd door shappie op 21-03-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ah ok, man, wat een typwerk dan! Ik ga eens kijken of ik een beetje template kan maken. Ik neem gewoon die van shappie en ga daar mee prutsen. CSS is niet iets wat me vreemd is maar waar ik wel heel weinig van weet en wel meer wil weten. Eerst maar eens backgroundjes enzo ;-) Ik heb geen smaak en/of oog voor stijl dus ik zal het ook nooit releasen :p

Mijn browser accepteert cookies. Ik gebruik wel cslite, maar die geeft aan dat er maar 1 geplaatst wordt.
Deze dus, maar daar heb ik volgens mij niets aan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mcrUGW5EGVaNoN5C5GWm8pix/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmpff.. Kom net tot de conclusie dat ik op mijn werk geen toegang heb tot mijn spotweb. De Bluecoat server pikt hem er tussenuit wat ik ook probeer. Aliases zijn in ieder geval niet genoeg. Toch maar eens onderzoeken waarom hij eruit gepikt wordt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
UltraSub schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:11:
Hmpff.. Kom net tot de conclusie dat ik op mijn werk geen toegang heb tot mijn spotweb. De Bluecoat server pikt hem er tussenuit wat ik ook probeer. Aliases zijn in ieder geval niet genoeg. Toch maar eens onderzoeken waarom hij eruit gepikt wordt. :(
https al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Standaard de porno verbergen. Valt vast over vieze woordjes die in de spotstable staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-10 13:11
Xaero schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:42:
[...]

Al vooruitgang ?:+. Zou graag zoiets willen zien, filters worden nu namelijk wel aardig lang..
Heb bij mezelf problemen ondervonden bij het in/uitklappen. Ben mezelf aan het overhalen een eigen template te maken met deze functionaliteiten. Voor splendid ga ik nog wel aan de slag alleen kan op dit moment niet roepen hoe of wat ik ga eerst nu proberen een eigen template opzetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ah joh, dat is toch zo gepiept :p

hier:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
    function showOptionsDrop($array, $active, $echo=true){
        $string = '';

foreach($array as $k => $v){
            $s = ($active == $k)? ' selected="selected"' : '';
            $string .= '<option value="'.$k.'"'.$s.'>'.$v.'</option>'."\n";
        }

if($echo)   echo $string;
        else        return $string;
    }
?>
<select name="films">
    <option value="0">Films</option>
    <?php showOptionsDrop($films_arr, null, true); ?>
</select>

Gewoon ff die arraytjes er in hangen, rekening houden met hoofd en subarrays en klaar ben je :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kan niet. Loopt active-sync op. Wordt serieus tijd voor meerdere externe ip's :(
Mar2zz schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:14:
[...]

Standaard de porno verbergen. Valt vast over vieze woordjes die in de spotstable staan.
Hmm.. Goed punt. Ga ik eens testen. Thanks!

[ Voor 31% gewijzigd door UltraSub op 21-03-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UltraSub schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:26:
[...]

Kan niet. Loopt active-sync op. Wordt serieus tijd voor meerdere externe ip's :(
Zit je werk al op ipv6? Zo ja, geen probleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
ronjon schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:45:
[...]

jazekers, ik heb zeker de laatste versie.
Als ik in de code kijk dan moet er een $_SESSION['last_visit'] worden opgehaald (uit een cookie?) waarmee nieuwe spots vetgedrukt worden. Zoals gemeld heeft bij mij $_SESSION['last_visit'] geen waarde ?
ben er eindelijk uit. ik draai mijn spotweb niet op standaard poort 80, maar poort 90
kennelijk kan de $domain parameter van setcookie daar niet mee omgaan en wordt het cookie dus nooit gezet!

opgelost door de $settings['cookie_host'] parameter via ownsettings.php te overriden:
$settings['cookie_host'] = 'mijndomein.nl'; (in plaats van mijndomein.nl:90)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10 22:22

zeroday

There is no alternative!

ik heb even de filters van mar2zz in de test en ik dacht .. voordat ik een bende van mijn ownsettings.php maak .. ik ga gewoon de filters includen ..

heb even een filters.php aangemaakt en hop .. in de ownsettings.php volgende regels geplaats
code:
1
2
if (file_exists('../filters.php')) { include_once('../filters.php'); }  # <== deze lijn mag je eventueel verwijderen
if (file_exists('./filters.php')) { include_once('./filters.php'); }    # <== deze lijn mag je eventueel verwijderen

en hop .. ik heb een bestand waar ik zonder problemen nu in de filters kan knoeien zonder direct mijn ownsettings te verknallen .. dus het is dan wat meer overzichtelijker (voor mij).

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:30:
[...]
Zit je werk al op ipv6? Zo ja, geen probleem :D
Nee.. En dat duurt nog wel ff als ik de netwerk jongens hoor. Under investigation :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
zeroday schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:16:
en hop .. ik heb een bestand waar ik zonder problemen nu in de filters kan knoeien zonder direct mijn ownsettings te verknallen .. dus het is dan wat meer overzichtelijker (voor mij).
He das een goeie om andere sets te testen.

Kan zoiets ook met pad naar map met icons/plaatjes? zodat die filters automatisch naar een andere map kijken als je zo een regeltje ofzo opneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Mar2zz schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:07:
Ah ok, man, wat een typwerk dan! Ik ga eens kijken of ik een beetje template kan maken. Ik neem gewoon die van shappie en ga daar mee prutsen. CSS is niet iets wat me vreemd is maar waar ik wel heel weinig van weet en wel meer wil weten. Eerst maar eens backgroundjes enzo ;-) Ik heb geen smaak en/of oog voor stijl dus ik zal het ook nooit releasen :p

Mijn browser accepteert cookies. Ik gebruik wel cslite, maar die geeft aan dat er maar 1 geplaatst wordt.
Deze dus, maar daar heb ik volgens mij niets aan:
[afbeelding]
Alles zelf typen ja, wysiwyg editors maken er alleen maar een puinzooi van, vooral Dreamweaver!

Ik ben nu bezig met met multiple download functie bezig en daarna zal ik eens kijken naar het in/uit klappen van menu items :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 19-10 13:11
Splendid schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:35:
[...]
Ik ben nu bezig met met multiple download functie bezig en daarna zal ik eens kijken naar het in/uit klappen van menu items :D
Zou je bij in/uitklappen van menuitems dan ook erbij kunnen maken dat hij het opslaat in een cookie dat ik dan niet constant weer opnieuw moet switchen met inklappen enzo. Dit was mijn namelijk niet gelukt op basis van alleen javascript hij opende maar ook sluiten als ik binnen de hoofdmenu klikte.

Ging niet echt goed dus als je kan moet je gewoon in de filters php wat extra classes of dergelijke maken of je moet het met alleen javascript kunnen dan ben je een held dan wil ik weten hoe _/-\o_ Mijn lukte het niet helaas had constant problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kort vraagje, hoef ik niet het hele topic volledig door te spitten; als ik een retentie van 900 opgeef in ownsettings.php, en ik draai op dag 901 een retrieve, wordt er dan ook automatisch die dag die er uit valt opgeschoond? Of moet ik daar mgmt scripts voor draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UltraSub schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:01:
Kort vraagje, hoef ik niet het hele topic volledig door te spitten; als ik een retentie van 900 opgeef in ownsettings.php, en ik draai op dag 901 een retrieve, wordt er dan ook automatisch die dag die er uit valt opgeschoond? Of moet ik daar mgmt scripts voor draaien?
Doorlezen niet verplicht, maar zoeken is toch geen overbodige luxe?

En ja, nee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:03:
[...]

Doorlezen niet verplicht, maar zoeken is toch geen overbodige luxe?

En ja, nee :p
Ja, gebeurt automatisch, nee je hoeft geen mgmt scripts te draaien daar voor?

Sorry, ik heb het topic uiteraard doorzocht, kwam wel tegen dat jij daar over gepost zou hebben, maar die posts vond ik dus niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Hoe kan het dat ik na verloop van tijd bij het binnen halen van spots "Error Fetching Updates" krijg? Want nu kan ik geen spots meer binnen halen, heb nu van 5 maanden terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roland_Megens schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:30:
De huidige settings.php en dan bij filters bevat een klein foutje:
Array("Beeld", "images/icons/film.png", "~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", "",

moet zijn:
Array("Beeld", "images/icons/film.png", "cat0_a,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", "",
Fixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 16-10 15:51
voor de qnappers onder ons een qpkg van spotweb: sl1000 in "Het grote QNAP topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10 22:22

zeroday

There is no alternative!

Mar2zz schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:31:
[...]

He das een goeie om andere sets te testen.

Kan zoiets ook met pad naar map met icons/plaatjes? zodat die filters automatisch naar een andere map kijken als je zo een regeltje ofzo opneemt?
moet wel kunnen als je bovenin een variabele opneemt en die plaats als pathnaam voor de plaatjes.
het is in feit gewoon 'php' wat de ownsettings.php doet ..
ik schrijf geen php, maar zoiets als set $icons= ./dit-is-path
en dan $icons/plaatje.png
gaan gebruiken

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 17:24
Raar, onze Bluecoat laat dat gewoon door... Zal toch een verschil van instellingen zijn op die Bluecoat. Moet nu ook wel zeggen dat ik standaard pr0n heb verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
superbig91 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:31:
[...]

Nee, wat je ziet was een oudere versie van spotweb.Ik merkte enkel het verschil op tussen de 2 versies wat de de afhandeling van nzb bestanden downloaden betreft. Ik plaatste het om zo meer input te geven aan de mensen hier met meer kennis van php dan ik. Ik ben niet meer bij kennis om dit zelf op te lossen.

Dus sinds die verandering werkt het downloaden van nzb bestanden niet meer en ik heb werkelijk waar geen idee meer waar ik het moet zoeken. Ik heb het idee dat de QNAP niet goed met de aangegeven DOCTYPE kan omgaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Tranzy op 22-03-2011 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Tranzy schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:19:
[...]

Nee, wat je ziet was een oudere versie van spotweb.Ik merkte enkel het verschil op tussen de 2 versies wat de de afhandeling van nzb bestanden downloaden betreft. Ik plaatste het om zo meer input te geven aan de mensen hier met meer kennis van php dan ik. Ik ben niet meer bij kennis om dit zelf op te lossen.

Dus sinds die verandering werkt het downloaden van nzb bestanden niet meer en ik heb werkelijk waar geen idee meer waar ik het moet zoeken. Ik heb het idee dat de QNAP niet goed met de aangegeven DOCTYPE kan omgaan.
Uhm, volgens mij reageer je nou op een post die aan mij gericht was...

Had je sl1000 in "SpotWeb - Webbased Spotnet" al gezien? een spotweb package voor Qnap

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Top! Toegevoegd in de TS.
Ook stoer dat je automatisch update van GIT, en hier zit ook gelijk een gevaar zoals je misschien al eens gemerkt hebt, de laatste GIT kan soms meer dingen stuk maken dan werkend.
Indien mogelijk, zou ik dat dus optioneel maken, of via een tussenstap: kopieer werkende spotweb dir naar een backup dir, nieuwe git pull in de huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Apie! schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:35:
[...]

Uhm, volgens mij reageer je nou op een post die aan mij gericht was...

Had je sl1000 in "SpotWeb - Webbased Spotnet" al gezien? een spotweb package voor Qnap
Ik wist dat het er was maar ik wil juist geen gebruik maken van sabnzbd, Ik heb het er ook niet eens op staan. Ik wil alleen de nzb files. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Splendid schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:35:
[...]

Alles zelf typen ja, wysiwyg editors maken er alleen maar een puinzooi van, vooral Dreamweaver!

Hmmm, ik kijk er naar uit wanneer het in/uit klappen er in zit. Kan ik eindelijk iets meer gespecificeerde categorieën maken zonder dat me lijst super lang wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 15:23
@Splendid

Splendid, ik heb vanochtend nogmaals een nieuwe pull gedaan + een nieuwe retrieve, maar jouw template blijft het niet doen onder IE, klopt dit? De template bouwt gewoon goed op, maar geen spots zichtbaar!

Werkt gewoon goed onder FireFox, maar de rest van de familie gebruikt IE!

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Ik heb sinds kort dat als ik via de webinterface spots vernieuw hij niet lijkt bij te werken, alleen dat cirkeltje draait.
Is het niet mogelijk om hier een uitgebreidere voortgangs/status/iets van/voor te maken??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Mr. Happy: Dit lijkt alleen maar zo, het duurt alleen soms enkele minuten voordat hij klaar is met updaten.

Al zou het inderdaad wel fijn zijn als er wat duidelijker stond wat er gebeurde. Bijv. dat je het proces opdeelt in 2 stukken (spots en comments) en hiervan in percentage aangeeft hoe ver hij is per onderdeel.

Maak hiervoor anders een issue aan op GitHub, dan pakt de ontwikkelaar het misschien op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Maar dan nog.. Waarom zou je het niet automatiseren? Gewoon een cronjob/task en je hoeft er gewoon niet meer naar om te kijken?
Pagina: 1 ... 24 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.