zou de template chooser al moeten werken? als ik volgende url aanroep krijg ik alleen error in me browser: http://..website../spotweb/?page=selecttemplate&template=we1rdo
Verwijderd
Backdoor heb ik nooit naar gerefereerd. Ik gaf alleen aan dat als je een backdoor hebt je een 'ander groot' probleem hebt. En zo te zien ben je het daar wel mee eensVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:31:
Dan moet het ook niet als argument gebruikt worden, dat slaat natuurlijk gewoon nergens op.
Als je het certificaat zelf maakt heb je gelijk. Maar wat als je nu achter komt dat bijv: een wildcard certificaat beter is. Voor mij zou het geen probleem zijn ik weet dat het certificaat gewijzigd is maar een ander kan dat dus niet controleren. (Het is even een voorbeeld.). En dan jij, ik en waarschijnlijk de meerdeheid hier op got weet waar ze op moeten letten bij certificaten, maar het gros van de internetters weet dat niet. Maar je punt is duidelijk.Alleen de eerste keer. Als daarna ineens het certificaat anders is krijgen ze daar een melding van en zou er toch iets aan de hand kunnen zijn.
U heeft gelijk die was ik nog vergetenRowdy.nl schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:42:
There, I fixed it.
Waarom? Stel; je installeerd een verkeerde update van PHP, vernaggeld je Apache config waardoor PHP niet meer geladen/geparsed wordt of iets dergelijks; op dat moment worden je PHP files gewoon als tekstfiles geserveerd! Dus je ownsettings.php is dan gewoon leesbaar...
sorry deed het weerRowdy.nl schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:44:
[...]
Niet die volledige namen posten! Daarom wordt het weggemodereerd! Bovenstaande is voldoende. Het lijkt er dus op dat je server óf je NZB bestanden als tekst serveert, of je browser ze ziet als XML document wat ie moet weergeven. Gebeurt dit in alle browsers?

Maar ja hij doet dit op elk werkstation met elke browser.
ps. zo ziet de splendid template er bij mij nu uit.

Ik heb ook een leuke computer..
Sinds gisteravond gebruik ik de diff van Notepad++ om de verschillen te zoeken en daar-waar-nodig aan te passen, dat werkt echt prima.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:02:
[...]
U heeft gelijk die was ik nog vergeten. Sowieso is het gebruik van ownsettings.php beter. Een nadeel wat ik gevonden heb van het gebruik van ownsetting.php is dat als settings.php aangepast word moet je ownsetting.php met de hand aanpassen of onder linux een diff maken en met patch het bestand patchen
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik zei ook niet dat jij dat wasVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:02:
[...]
Backdoor heb ik nooit naar gerefereerd. Ik gaf alleen aan dat als je een backdoor hebt je een 'ander groot' probleem hebt. En zo te zien ben je het daar wel mee eens
Had je eerder moeten bedenken[...]
Als je het certificaat zelf maakt heb je gelijk. Maar wat als je nu achter komt dat bijv: een wildcard certificaat beter is.
Wat dat betreft maakt het dan ook niet uit of het self-signed is of niet, ze klikken toch wel op alles wat ze maar bij de website brengtVoor mij zou het geen probleem zijn ik weet dat het certificaat gewijzigd is maar een ander kan dat dus niet controleren. (Het is even een voorbeeld.). En dan jij, ik en waarschijnlijk de meerdeheid hier op got weet waar ze op moeten letten bij certificaten, maar het gros van de internetters weet dat niet. Maar je punt is duidelijk.
Volgens mij is de enige logische conclusie hier dat de instellingen van je server kaduuk zijn.Tranzy schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:05:
[...]
sorry deed het weerJa zit op het werk en wil soms iets te snel zijn.
Maar ja hij doet dit op elk werkstation met elke browser.
ps. zo ziet de splendid template er bij mij nu uit.
[afbeelding]
Er valt weinig in te stellen behalve dat ik op mijn Qnap de benodigde ipkg packages moet downloaden. Reboot van de NAS had ook geen nut.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:11:
[...]
Volgens mij is de enige logische conclusie hier dat de instellingen van je server kaduuk zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door Tranzy op 18-03-2011 11:14 ]
Ik heb hetzelfde probleem. Niks aan de hand met weirdo's template maar alleen splendid's template sinds de laatste git pull. Alles werkte prima voorheen maar na de git pull ineens niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:11:
Volgens mij is de enige logische conclusie hier dat de instellingen van je server kaduuk zijn.
I want to live forever, so far.. so good.
Heb een probleem met een full_retrieve en Eweka:

Het retrieven gaat uitstekend tot de 196.732e spot. Dan crasht retrieve.php met bovenstaande melding. Dit gebeurde vorige week met een oude git-pull, vannacht met de nieuwste git-pull en op een compleet andere server installatie steeds bij exact dezelfde post.
Het opnieuw runnen van retrieve.php helpt niet, dan begint ie opnieuw (bij spot 1). In de tabel nntp staat ook geen lastrun (wss door de crash). Kan ik zelf een lastrun timestamp uit de laatste post halen zodat ik hem als ware kan overriden om door te gaan waar ie gebleven was?
Edit: ook maar even een issue aangemaakt

Het retrieven gaat uitstekend tot de 196.732e spot. Dan crasht retrieve.php met bovenstaande melding. Dit gebeurde vorige week met een oude git-pull, vannacht met de nieuwste git-pull en op een compleet andere server installatie steeds bij exact dezelfde post.
Het opnieuw runnen van retrieve.php helpt niet, dan begint ie opnieuw (bij spot 1). In de tabel nntp staat ook geen lastrun (wss door de crash). Kan ik zelf een lastrun timestamp uit de laatste post halen zodat ik hem als ware kan overriden om door te gaan waar ie gebleven was?
Edit: ook maar even een issue aangemaakt
[ Voor 3% gewijzigd door Clock op 18-03-2011 11:19 ]
Jij draait ook op een Qnap toch? Heb jij geen problemen met je NZB's ?Warbringer schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:14:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Niks aan de hand met weirdo's template maar alleen splendid's template sinds de laatste git pull. Alles werkte prima voorheen maar na de git pull ineens niet meer.
Die vraagtekens staan al opgelost in pull-request, hij heeft last van meer dan dit.Warbringer schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:14:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Niks aan de hand met weirdo's template maar alleen splendid's template sinds de laatste git pull. Alles werkte prima voorheen maar na de git pull ineens niet meer.
En als je eens in .htaccess dit zet:Tranzy schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:16:
[...]
Jij draait ook op een Qnap toch? Heb jij geen problemen met je NZB's ?
code:
.1
2
3
| <Files *.*> ForceType applicaton/octet-stream </Files> |
Dit forceert het verplicht downloaden. Moet je dus wel even een link hebben naar een NZB. Dus iets als
code:
1
| http://jeserver/spotweb/?page=getnzb&messageid=MESSAGEID VERANDEREN |
En dan even kijken of het werkt. Even messageid veranderen ofc, weet niet of dat hier mag..
[ Voor 8% gewijzigd door Xaero op 18-03-2011 11:30 ]
ik krijg de volgende melding met het draaien van de retrieve.
Notice: Undefined index: KeyID in C:\inetpub\wwwroot_spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Spots.php on line 149
Deze melding krijg ik sinds ik de laatste versie heb gedownload. (was een versie van ongeveer 2 weken geleden)
heeft iemand een idee wat hier aan gedaan kan worden?
Notice: Undefined index: KeyID in C:\inetpub\wwwroot_spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Spots.php on line 149
Deze melding krijg ik sinds ik de laatste versie heb gedownload. (was een versie van ongeveer 2 weken geleden)
Dan zou ik eens gauw gaan updaten, want er wordt elke dag wel geupdate.. Dus even de laatste versie binnenhengelen is wel aangeraden.abhaas schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:34:
Wat de persoon hierboven zegt, en https://github.com/spotweb/spotweb/issues/261abhaas schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:34:
Nee helaas ..Xaero schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:30:
[...]
En als je eens in .htaccess dit zet:
code:.
1 2 3 <Files *.*> ForceType applicaton/octet-stream </Files>
Dit forceert het verplicht downloaden. Moet je dus wel even een link hebben naar een NZB. Dus iets als
code:
1 http://jeserver/spotweb/?page=getnzb&messageid=MESSAGEID VERANDEREN
En dan even kijken of het werkt. Even messageid veranderen ofc, weet niet of dat hier mag..
Als je alleen muziek wilt filteren of laten zien met spotweb ook met zoeken dan heb je dit nodig... (settings.php)
Dit kan handig zijn met een aparte sabnzbd voor het downloaden van muziek, naar een aparte map.
Dit kan handig zijn met een aparte sabnzbd voor het downloaden van muziek, naar een aparte map.
<?php # =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Filters =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= # Default zet gemaakt door 'Nakebod' $settings['filters'] = array( Array("Reset filters", "images/icons/home.png", "&search[unfiltered]=true", "", array()), Array("Muziek", "images/icons/music.png", "cat1_a", "", Array( Array("Compressed", "images/icons/music.png", "cat1_a0,cat1_a3,cat1_a5,cat1_a6", ""), Array("Lossless", "images/icons/music.png", "cat1_a2,cat1_a4,cat1_a7,cat1_a8", "") ) ), ); # zoekmachine url (gebruikt bij spots voor 24 november als download knop, en onderaan de spot info) $settings['search_url'] = 'http://www.binsearch.info/?adv_age=&q=$SPOTFNAME'; # $settings['search_url'] = 'http://nzbindex.nl/search/?q=$SPOTFNAME'; # de filter die standaard gebruikt wordt op de index pagina (als er geen filters oid opgegeven zijn), # zorg dat deze wel gedefinieerd is. $settings['index_filter'] = array(); # als je standaard geen erotiek wilt op de index, uncomment dan volgende filter, je kan wel erotiek vinden door te zoeken $settings['index_filter'] = array('tree' => '!cat0,cat1,!cat2,!cat3,!cat0_d23,!cat0_d24,!cat0_d25,!cat0_d26!'); Dit bovenstaande met de CAT is heet belangrijk. |
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Ik bedoelde dat ik de allernieuwste versie heb neergezet.Xaero schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:36:
[...]
Dan zou ik eens gauw gaan updaten, want er wordt elke dag wel geupdate.. Dus even de laatste versie binnenhengelen is wel aangeraden.
de versie die ik daarvoor had was van ongeveer 2 weken geleden.
Ik heb dus de allernieuwste versie die er staat.
Sorry dat mijn post niet duidelijk was.
ik zal nog even extra kijken naar https://github.com/spotweb/spotweb/issues/261
Ik gebruik nzbget voor mijn NZB's en gebruik de save optie om NZB's in een watchdirectory te zetten. Sabnzbd is mij te traag met z'n python. nzbget is in C geschreven en haalt wel de volle 100% uit mijn 100/100Mbit lijn.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:20:
[...]
Die vraagtekens staan al opgelost in pull-request, hij heeft last van meer dan dit.
ok.. verkeerd geplaatste reactie?Warbringer schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:51:
[...]
Ik gebruik nzbget voor mijn NZB's en gebruik de save optie om NZB's in een watchdirectory te zetten. Sabnzbd is mij te traag met z'n python. nzbget is in C geschreven en haalt wel de volle 100% uit mijn 100/100Mbit lijn.
Dit vraagteken probleem is wat anders dan de vraagteken in de titels. Dit is een probleem in de structuur van SpotWeb en die komt alleen voor zodra je de pagina's inlaad met ajax. Daardoor werkt het op IE helemaal niet, die flipt daar op. Dit komt door het dubbel inladen van header en includes. Om de ajax methode te kunnen gebruiken zal er in de main code het een en ander bijgebouwd moeten worden. Wie weet heb ik daar van het weekend nog zin in 
Tot dat moet ik het misschien maar even uitzetten, het is niet anders...
Ik dacht meer aan de binary data die in filters.inc.php terecht is gekomen en daar niet hoortSplendid schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:00:
Dit vraagteken probleem is wat anders dan de vraagteken in de titels. Dit is een probleem in de structuur van SpotWeb en die komt alleen voor zodra je de pagina's inlaad met ajax. Daardoor werkt het op IE helemaal niet, die flipt daar op. Dit komt door het dubbel inladen van header en includes. Om de ajax methode te kunnen gebruiken zal er in de main code het een en ander bijgebouwd moeten worden. Wie weet heb ik daar van het weekend nog zin in
https://github.com/spotwe...68258e21bcd59135c78d1d33a -> "Binary file not shown"
Staat hier al als pull-request btw
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 12:04 ]
Vraag mij alleen af waarom ik die binary data niet zie?Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:02:
[...]
Ik dacht meer aan de binary data die in filters.inc.php terecht is gekomen en daar niet hoort
https://github.com/spotwe...68258e21bcd59135c78d1d33a -> "Binary file not shown"
Staat hier al als pull-request btw
Staat aan het einde van de file. Misschien negeert je editor het?Splendid schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:05:
[...]
Vraag mij alleen af waarom ik die binary data niet zie?
Ik denk het, maar belangrijker nog, hoe komt het erin? Straks heb ik het overal inzitten..textedit laat die binary data ook niet zienVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:07:
[...]
Staat aan het einde van de file. Misschien negeert je editor het?
Op 1 of andere manier wordt toch de content-type ignored en niet meegegeven. Je zou eens kunnen kijken wat er wordt gedaan als je een packetsniffer gebruikt en dan de pagina opent? Hij wordt volgens mij als plain-text meegestuurd..
Je kan eens in je apache2.conf 'DefaultType text/plain' veranderen naar 'application/octet-stream' en dan apache herstarten.
Notepad++ wel. Je andere bestanden zijn okSplendid schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:08:
[...]
Ik denk het, maar belangrijker nog, hoe komt het erin? Straks heb ik het overal inzitten..textedit laat die binary data ook niet zien
Edit: hier is het ook te zien
Oorzaak heb ik geen idee van, sorry.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 12:12 ]
Ik draai geen windows, dus geen notepad++ voor mijVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:11:
[...]
Notepad++ wel. Je andere bestanden zijn ok
Edit: hier is het ook te zien
Oorzaak heb ik geen idee van, sorry.
Mijn nano en vim zagen het ook hoorSplendid schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:15:
[...]
Ik draai geen windows, dus geen notepad++ voor mijIk heb net even in zend gekeken en daar zie ik het wel. Heb het meteen maar verwijderd. Zo maar meteen weer in IE testen, wie weet. Thanks voor het opmerken!
My bad, was een reactie op Tranzy in "SpotWeb - Webbased Spotnet"
Nou, het is in iedergeval nu 100% duidelijk wat het probleem in IE is. ik kan geen pagina inladen met ajax waarin ook javascript zit. Zodra ik de script tag eruit haal werkt het prima in IE. Helaas heb ik de javascript echt nodig
Geeft toch niet. IE gebruikers kun je toch niet speciaal voor gaan lopen devven als alle andere browsers het wel ondersteunen. Ik dacht dat workarounds sinds ie6 weg was verleden tijd was...
Wat je zou kunnen doen is de browseragent sniffen en een melding geven: IE wordt niet ondersteund. Gebruik een serieuze browser of een ander template.
Wat je zou kunnen doen is de browseragent sniffen en een melding geven: IE wordt niet ondersteund. Gebruik een serieuze browser of een ander template.
Zelfde output.Xaero schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:09:
[...]
Op 1 of andere manier wordt toch de content-type ignored en niet meegegeven. Je zou eens kunnen kijken wat er wordt gedaan als je een packetsniffer gebruikt en dan de pagina opent? Hij wordt volgens mij als plain-text meegestuurd..
Je kan eens in je apache2.conf 'DefaultType text/plain' veranderen naar 'application/octet-stream' en dan apache herstarten.
Haha, helemaal naar mijn hartMar2zz schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:35:
Geeft toch niet. IE gebruikers kun je toch niet speciaal voor gaan lopen devven als alle andere browsers het wel ondersteunen. Ik dacht dat workarounds sinds ie6 weg was verleden tijd was...
Nog even gekeken hoe je het binary gedeelte kunt voorkomen in de toekomst.
git diff geeft aan wat binary bestanden zijn (iig na commit, voor push):
git diff geeft aan wat binary bestanden zijn (iig na commit, voor push):
cube> git diff diff --git a/templates_splendid/filters.inc.php b/templates_splendid/filters.inc.php index 8a9b8b2..2184614 100755 Binary files a/templates_splendid/filters.inc.php and b/templates_splendid/filters.inc.php differ
Hoe zit het eigenlijk met multithreading van de retriever? Is dat uberhaupt mogelijk? Nu maakt ie maar met 1 thread verbinding, en duurt het naar mijn idee (zeker bij een full update) erg lang voordat de boel weer actueel is. En is anders ombouwen naar een andere taal niet een idee (perl/python/..)?
- Inlog systeem is makkelijker te beheren dan een htaccess bestand...Xaero schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:21:
Vind het hele inlog systeem gewoon onzin.. Waarom zou je het willen? Htaccess is voldoende denk ik. Het is maar spotweb. Is alleen maar extra nutteloze query's. Of je nou inlogt via een htaccess of via een php inlog schermpje?
- Nutteloze query's ? Ze zorgen ervoor dat je templates kan regelen, watched spots, watch list.. noem het maar op... Ik vind het totaal niet nutteloos..
En zo zijn er nog wel meer voordelen... En natuurlijk ook nadelen maar ik denk dat die in vergelijking met een htaccess bestand veel minder zijn.... + cookies gebruiken is ook niet fijn voor alles natuurlijk (cross browser etc)
[ Voor 13% gewijzigd door Brummetje op 18-03-2011 12:58 ]
Ah gelukt, Hij werkt nu ook goed in IE7+
Er was iets aan de hand gisteren op mijn server denk ik waardoor een en ander niet goed werkte. Mijn site was opeens ook niet meer goed te bereiken en heb een snapshot van de VM terug gezet. Heb toen Spotweb opnieuw moeten installeren, maar hij werkt nu wel weer, de JSON foutmelding is nu ook verdwenen.
Dan kan ik vanavond aan de slag om de ownsettings-generator.php de pullen naar master.
Al heb ik ook andere bugs ontdekt, die ik er uiteraard eerst uit wil slopen vooraleer ik hem push naar master.
Ook zou een mooie en betere gestylede formulier niet verkeerd zijn, ik weet echter nog niet hoe ik dat ga doen.
Dan kan ik vanavond aan de slag om de ownsettings-generator.php de pullen naar master.
Al heb ik ook andere bugs ontdekt, die ik er uiteraard eerst uit wil slopen vooraleer ik hem push naar master.
Ook zou een mooie en betere gestylede formulier niet verkeerd zijn, ik weet echter nog niet hoe ik dat ga doen.
[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 18-03-2011 13:29 ]
Glazenbol alert.. Ah. die error! Daar kunnen we wat mee. Top joh!slommer schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:57:
zou de template chooser al moeten werken? als ik volgende url aanroep krijg ik alleen error in me browser: http://..website../spotweb/?page=selecttemplate&template=we1rdo

hehe, ik zie ook niet meer als de tekst "error" staan. heb http error aanstaan maar die zegt ook niets. en errorlog van apache zit ook geen foutmelding.Xaero schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:38:
[...]
Glazenbol alert.. Ah. die error! Daar kunnen we wat mee. Top joh!![]()
als ik op andere plekke nog errors kan zien zou dat mooi zijn natuurlijk maar ik heb geen idee meer waar dan.
[ Voor 13% gewijzigd door slommer op 18-03-2011 13:52 ]
Oh, sorry. Iets te snel conclusie getrokken.. Was niet helemaal de bedoeling. Zelf ook even uitgeprobeerd. En ik krijg inderdaad ook alleen 'error'. Maar er staat nog een pull request voor een aanpassing. Misschien dat het daarin verholpen is.slommer schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:51:
[...]
hehe, ik zie ook niet meer als de tekst "error" staan. heb http error aanstaan maar die zegt ook niets. en errorlog van apache zit ook geen foutmelding.
als ik op andere plekke nog errors kan zien zou dat mooi zijn natuurlijk maar ik heb geen idee meer waar dan.
En ik zie het al
[ Voor 14% gewijzigd door Xaero op 18-03-2011 14:02 ]
Kun je niet even een 0.6v uploaden naar sourceforge oid
[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 18-03-2011 14:22 ]
error betekent simpelweg dat de gekozen template niet geldig is. Echter, de check levert altijd false op met als gevolg dat de gekozen template altijd ongeldig is. 
De code die ik had aangeleverd werkte goed, maar Spotweb heeft er een array_search constructie van gemaakt... So, don't blame me!
De code die ik had aangeleverd werkte goed, maar Spotweb heeft er een array_search constructie van gemaakt... So, don't blame me!
Je kan ook zijn fork clonen in een aparte map en vervolgens de template-folder kopiëren.Workaholic schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:22:
[...]
Kun je niet even een 0.6v uploaden naar sourceforge oid? Kan nog wel even duren voordat alle pulls erin zitten.. Dan kan ik zo de hele template map vervangen.
[ Voor 37% gewijzigd door Mawlana op 18-03-2011 14:23 ]
kan ik zomaar een git doen van een 2de spotweb versie zonder dat hij in de war raakt dan?sylvesterrr schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:22:
error betekent simpelweg dat de gekozen template niet geldig is. Echter, de check levert altijd false op met als gevolg dat de gekozen template altijd ongeldig is.
[...]
Je kan ook zijn fork clonen in een aparte map en vervolgens de template-folder kopiëren.
Of naar https://github.com/SplendidGoT/spotweb gaan en daar de bestanden handmatig downloadenWorkaholic schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:27:
[...]
kan ik zomaar een git doen van een 2de spotweb versie zonder dat hij in de war raakt dan?
code:
1
| git clone https://github.com/SplendidGoT/spotweb.git spotweb2 |
Dit levert een nieuwe directory genaamd spotweb2 op, met daarin de folder templates_splendid.
Of je downloadt een zip-file (de hele fork) inderdaad: https://github.com/SplendidGoT/spotweb/zipball/master
[ Voor 24% gewijzigd door Mawlana op 18-03-2011 14:35 ]
Hey niet zeuren, jij wilde IE ondersteuningWorkaholic schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:23:
Helaas een wit/leeg scherm met firefox nu Splendid
[ Voor 9% gewijzigd door Splendid op 18-03-2011 15:29 ]
De Splendid template zit tegenwoordig ook in de master, dus je hoeft niet per se meer Splendids fork te gebruiken. Het beste is het dus voor de eindgebruiker om de master te gebruiken, de forks lijken vroeger of later wel te pullen naar master...sylvesterrr schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:34:
code:
1 git clone https://github.com/SplendidGoT/spotweb.git spotweb2
Dit levert een nieuwe directory genaamd spotweb2 op, met daarin de folder templates_splendid.
Of je downloadt een zip-file (de hele fork) inderdaad: https://github.com/SplendidGoT/spotweb/zipball/master
Ja, dat weet ik. Ik gaf alleen maar aan hoe je de laatste versie van de splendid-template kan downloaden.CptChaos schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:32:
[...]
De Splendid template zit tegenwoordig ook in de master, dus je hoeft niet per se meer Splendids fork te gebruiken. Het beste is het dus voor de eindgebruiker om de master te gebruiken, de forks lijken vroeger of later wel te pullen naar master...
Wat is eigenlijk het verschil (functioneel) tussen splendid's template en die van we1rdo?
werkt je sabnzbd integratie in iE8 ook? ;-) en gaat sab dan downloaden?Splendid schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:28:
[...]
Hey niet zeuren, jij wilde IE ondersteuningMaar zonder gekheid, hier werkt hij overal nu. Safari, FireFox, IE7/8/9, FireFox onder Windows etc. Check of je wel alles gekopieerd hebt en clean je cache eens ^^
There are no secrets, only information you do not yet have
@smeerbartje: Volgens mij is het grootste verschil het gebruik van AJAX voor het inladen van pagina's in splendid's template. Daarnaast zijn er wat kleine wijzigingen aan de opmaak van de layout.
De opmaak is natuurlijk afhankelijk van smaak, dus je zult het zelf moeten proberen om te weten te komen welke je het fijnste vind werken. En aangezien Splendid's template sinds kort gewoon in de spotweb master zit, kan je heel makkelijk van template wisselen door een instelling te veranderen in je ownsettings.php.
Bevalt het niet verander je het weer terug! Daarnaast worden beide (we1rdo en splendid) templates zeer regelmatig geupdate, dus misschien bevalt het ene nu niet maar later weer wel. Zo nu en dan even testen is dus het slimste.
De opmaak is natuurlijk afhankelijk van smaak, dus je zult het zelf moeten proberen om te weten te komen welke je het fijnste vind werken. En aangezien Splendid's template sinds kort gewoon in de spotweb master zit, kan je heel makkelijk van template wisselen door een instelling te veranderen in je ownsettings.php.
Bevalt het niet verander je het weer terug! Daarnaast worden beide (we1rdo en splendid) templates zeer regelmatig geupdate, dus misschien bevalt het ene nu niet maar later weer wel. Zo nu en dan even testen is dus het slimste.
[ Voor 14% gewijzigd door shappie op 18-03-2011 16:21 ]
Splendid als ik jou template gebruik, de laatste versie staat er een parse error in header.inc.php
Ja werkt prima!zeroday schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:18:
[...]
werkt je sabnzbd integratie in iE8 ook? ;-) en gaat sab dan downloaden?
Ik krijg weer heel erg jeuk van GitHub. NU upload hij de nieuwe bestanden maar voor de helftjimmy87 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:27:
Splendid als ik jou template gebruik, de laatste versie staat er een parse error in header.inc.php

[ Voor 42% gewijzigd door Splendid op 18-03-2011 16:51 ]
Bedankt maar helaas nog steeds "Error executing query: constraint failed"CptChaos schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 01:31:
In de FAQ staat:
[...]
Het is natuurlijk veel veiliger om die rechten alléén te geven aan de database, niet de map, zeker als het alleen een machtigingen kwestie is.
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
@Splendid: Ik heb als ik met GitHub werk nooit last van dit soort problemen gelukkig. Ik neem aan dat je gewoon zo je wijzigingen met GitHub synct?
code:
1
2
| git commit -am "omschrijving commit" git push |
Iets anders;shappie schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:58:
@Splendid: Ik heb als ik met GitHub werk nooit last van dit soort problemen gelukkig. Ik neem aan dat je gewoon zo je wijzigingen met GitHub synct?
code:
1 2 git commit -am "omschrijving commit" git push
code:
1
2
| git commit -m 'omschrijving' git push origin master |
Zoals in de handleiding beschreven
@Splendid: Misschien dat die "-am" wel uitmaakt want die "a" staat volgens mij voor "all". Maar hoe dit precies werkt weet ik ook niet.
Daarnaast moet je nieuwe bestanden eerst toevoegen met "git add filename", maar ik neem aan dat je dit al deed.
Daarnaast moet je nieuwe bestanden eerst toevoegen met "git add filename", maar ik neem aan dat je dit al deed.
Ja anders zou hij ze ook niet voor de helft downloadenshappie schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:07:
@Splendid: Misschien dat die "-am" wel uitmaakt want die "a" staat volgens mij voor "all". Maar hoe dit precies werkt weet ik ook niet.
*Edit, fail... werkt ook niet.

*Edit 2: Nu lijkt het dan toch gelukt. Met zelfs commands als voorheen. raar
[ Voor 11% gewijzigd door Splendid op 18-03-2011 17:41 ]
Ik bedoelde mijn opmerking ook als iets om aan te passen in de FAQ, niet als oplossing voor jouw probleem... SorryJazsie schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:55:
Bedankt maar helaas nog steeds "Error executing query: constraint failed"
Lijkt te maken te hebben met sqlite. Ik heb php 5.2.17 met PDO drivers sqlite, sqlite2. pdo_sqlite: PDO Driver for SQLite 3.x (SQLite Library 3.3.7), maar als ik kijk van welk type de sqlite database file is dan staat daar sqlite 2.1 in. Met MySQL heb ik het probleem niet.Jazsie schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:55:
[...]
Bedankt maar helaas nog steeds "Error executing query: constraint failed"
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
@Splendid: Klopt het dat er (weer) binary data in je geupdate files staat? (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/257)
[ Voor 15% gewijzigd door shappie op 18-03-2011 18:25 ]
Even een update inzake mijn NZB download probleem. Ik had nog een oudere versie van 12 maart ergens staan en daar kan ik wel gewoon de nzb downloaden. Heb echter wel het probleem dat als ik een post aanklik dat hij in de fancybox de volgende melding geeft:
Error executing query: Unknown column 'revid' in 'field list'
Heb de source bekeken en daar staat het volgende in wat opvalt in vergelijking met de huidige versies:
Error executing query: Unknown column 'revid' in 'field list'
Heb de source bekeken en daar staat het volgende in wat opvalt in vergelijking met de huidige versies:
Waar ik bij de huidige versie dit hieronder kreeg<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Dit staat bij een nzb file<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<!DOCTYPE nzb PUBLIC "-//newzBin//DTD NZB 1.0//EN" "http://www.newzbin.com/DTD/nzb/nzb-1.0.dtd">
<!-- NZB Generated by Binsearch.info (fcgi) -->
<nzb xmlns="http://www.newzbin.com/DTD/2003/nzb">
dit geeft aan dat mijn setup niet kaduuk is maar er wel degelijk iets veranderd is tijdens de laatste releases waardoor dit niet meer werkt.<a class="nzb" href="?page=getnzb&messageid=KEbTim3MAOop42DTQBDHI@spot.net">NZB*</a>
[ Voor 7% gewijzigd door Tranzy op 18-03-2011 18:53 ]
Is het trouwens mogelijk om net als die Lightbox tools e.d. ipv door plaatjes door spots te bladeren? Zie bijvoorbeeld

Is er ook iets dergelijks voor in Windows? Ik wil graag zien wat retrieve.php genereert...Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:45:
[...]
Als je het op een linux systeem zit kan je natuurlijk het volgende doen
$ cd /<dir>/<van>/<spotweb> && php -f retreive.php
als je geen foutmeldingen krijg moet het update knopje ook werken
Ik heb mijn database maar eens verwijdert, want hij kwam niet over een bepaald punt van 190MB heen, en nu komt hij niet verder als 200KB...
Ik heb de guide van Mr_Blobby gebruikt, maar mijn wijzigingen maar een keer in ownsettings.php gezet. Settings.php is dus default van github. Hij maakt dus wel netjes te tabellen aan in database 'spotweb', maar ze worden niet echt gevuld...
Is er een manier om te kijken wat retrieve.php doet??
[ Voor 16% gewijzigd door Zinu op 18-03-2011 19:41 ]
Zo gauw ik filter, zie ik geen spots meer waar geen genre is ingevuld trouwens.
Verwijderd
Is deze week ergens gepost in dit topic. Gebruik het zelf ook voor xampp onder windows werkt goedZinu schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:37:
[...]
Is er ook iets dergelijks voor in Windows? Ik wil graag zien wat retrieve.php genereert...
Ik heb mijn database maar eens verwijdert, want hij kwam niet over een bepaald punt van 190MB heen, en nu komt hij niet verder als 200KB...
Is er een manier om te kijken wat retrieve.php doet??
:: Spotweb-Retrieve.bat
:: Author Darkstylo
@ECHO OFF
:: Wijzig de locatie waar retrieve.php staat
:: voorbeeld C:\xampp\htdocs
cd /d "c:\XAMPP\htdocs"
:: Wijzig het pad naar php.exe
:: Voorbeeld C:\XAMPP\php\php.exe
:: retrieve.php --force niet vergeten/verwijderen!
C:\XAMPP\php\php.exe retrieve.php --force
gevonden link
Verwijderd in "SpotWeb - Webbased Spotnet"
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 20:06 ]
Bedankt, daar lukt het mee! Ik kreeg inderdaad errors, maar na wat zoeken in dit topic is dat nu ook opgelost. Nu is dat .bat bestandje bezig spots binnen te halen, even kijken of dat goed gaat...
[ Voor 11% gewijzigd door Zinu op 18-03-2011 20:33 ]
Ik ben begonnen met het bouwen van een nieuwe ownsettings.php generator die ook middels een fork terecht gaat komen in Spotweb, ben benieuwd hoe jullie het er uit vinden zien: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3624791.html (de afbeelding is te groot om hier neer te zetten).
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 18-03-2011 21:03 ]
Ziet er goed uitCptChaos schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:55:
Ik ben begonnen met het bouwen van een nieuwe ownsettings.php generator, ben benieuwd hoe jullie het er uit vinden zien: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3624791.html (de afbeelding is te groot om hier neer te zetten).
Ik heb trouwens net gemerkt dat als de table types op InnoDB staan ipv MyISAM, dat de spots met veel comments dan sneller laden
Dank aan Darkstylo op github
Na een laatste git pull heb ik nog steeds een wit scherm in zijn geheel (dus geen template) ? Zelfs de hele template map weg gehaald en toen opnieuw git pull.. nog steeds nietsSplendid schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:28:
[...]
Hey niet zeuren, jij wilde IE ondersteuningMaar zonder gekheid, hier werkt hij overal nu. Safari, FireFox, IE7/8/9, FireFox onder Windows etc. Check of je wel alles gekopieerd hebt en clean je cache eens ^^
code:
1
| $settings['templates']['default'] = './templates_splendid/'; |
Heb ik als regel in own settings. Rechten staan juist, zijn gelijk aan die van weirdo.. en die doet het wel
Dit is dus met Firefox en IE. IE geeft http 500 overigens.
Enige idee?
oh.. stom van me. zal wel allemaal recente commmits. ging er vanuit dat jij hier ook bij zatSplendid schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:29:
[...]
In de master zit nog steeds een 'oude' versie...
[ Voor 32% gewijzigd door Workaholic op 18-03-2011 21:31 ]
In de master zit nog steeds een 'oude' versie...Workaholic schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:26:
[...]
Na een laatste git pull heb ik nog steeds een wit scherm in zijn geheel (dus geen template) ? Zelfs de hele template map weg gehaald en toen opnieuw git pull.. nog steeds niets
code:
1 $settings['templates']['default'] = './templates_splendid/';
Heb ik als regel in own settings. Rechten staan juist, zijn gelijk aan die van weirdo.. en die doet het wel
Dit is dus met Firefox en IE. IE geeft http 500 overigens.
Enige idee?
Het binnenhalen van de spots ging lang goed... tot dit:
Wat te doen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| C:\xampp\htdocs\spotweb>spotweb-retrieve.bat Retrieving new Spots from server... Spots in database: 47388 Looking for articlenumber for messageid Appr. Message count: 223350 First message number: 4108 Last message number: 227458 Current message: 84546 Retrieving 84546 till 85547 (parsed 635 headers, 632 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 1001 total messages) Retrieving 85547 till 86548 (parsed 1000 headers, 997 full, verified 1, moderate d 0, skipped 0 of 1001 total messages) Retrieving 86548 till 87549PHP Notice: Undefined index: KeyID in C:\xampp\htdoc s\spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Spots.php on line 149 Notice: Undefined index: KeyID in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\retriever\SpotRetr iever_Spots.php on line 149 Fatal error occured retrieving messages: Error executing query: Duplicate entry '3gKdLMRC36yOeaWE2mepg.UA4fSMJ1k2Cnaare NTHyw@free.pt-' for key 'idx_spotsfull_1' |
Wat te doen?
Als ik het zo lees, heb je een keer retrieve.php twee keer tegelijk gedraaid (dit kan middels --force via CLI!) op het moment dat het script twee keer draait, kún je dus spots dubbel in je spotstabellen krijgen. Om dat te voorkomen, is er een unique index opgegeven voor kolom idx (in de spotsfull tabel).
Beste rebuild je dan je database en zorg je er voor dat voortaan retrieve.php maar 1x draait.
Beste rebuild je dan je database en zorg je er voor dat voortaan retrieve.php maar 1x draait.
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 18-03-2011 21:56 ]
Dat zou best kunnen, ik heb een beetje lopen rotzooien met dat .bat bestandje en de browser GUI.
Dan beginnen we toch gewoon even een nieuwe database, was toch pas net bezig.
EDIT: Ook met een gloedjenieuwe database (dus tabel 'spotweb' verwijderen uit phpmyadmin en opnieuw aanmaken'), en daarna dat .bat-bestandje uit te voeren, krijg ik deze error na een tijdje... wat nu??
EDIT: Ook met een gloedjenieuwe database (dus tabel 'spotweb' verwijderen uit phpmyadmin en opnieuw aanmaken'), en daarna dat .bat-bestandje uit te voeren, krijg ik deze error na een tijdje... wat nu??
[ Voor 37% gewijzigd door Zinu op 18-03-2011 23:13 ]
Ik zit ook hier :-)Pistolebob schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:00:
[...]
Ziet er goed uit
Ik heb trouwens net gemerkt dat als de table types op InnoDB staan ipv MyISAM, dat de spots met veel comments dan sneller laden
Dank aan Darkstylo op github
Graag gedaan!
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
Ik draai regelmatig de volgende query in MySQL, om van comments af te komen, die niet gerelateerd zijn aan een spot, werkt ook erg handig en scheelt ook een boel!
SQL:
1
2
3
| DELETE commentsxover FROM commentsxover LEFT JOIN spots ON commentsxover.nntpref=spots.messageid WHERE spots.messageid IS NULL; |
Met dank aan Nightspirit, graag gedaanCptChaos schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:49:
Ik draai regelmatig de volgende query in MySQL, om van comments af te komen, die niet gerelateerd zijn aan een spot, werkt ook erg handig en scheelt ook een boel!SQL:
1 2 3 DELETE commentsxover FROM commentsxover LEFT JOIN spots ON commentsxover.nntpref=spots.messageid WHERE spots.messageid IS NULL;
Nadeel: soms worden comments eerder opgehaald dan de spot zelf (daarom zit het ook niet in SpotWeb op dit moment).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 00:14 ]
Wist dat ie bij iemand weg kwam: maar thanks!
Hmmm... Dat is wel een nadeel inderdaad en verklaard wel waarom ik soms minder comments zie dan het aantal wat aangegeven wordt in het overzicht. Moet zeggen, ik update de spots en zo wel veel, namelijk 1x per kwartier.Nadeel: soms worden comments eerder opgehaald dan de spot zelf (daarom zit het ook niet in SpotWeb op dit moment).
Zojuist ook ontdekt dat je ook ruimte kan besparen door deze:
MySQL:
Ik had een database van 130MB en zit nu op 110MB, is toch weer 20MB kleiner, gaat dus ook mijn aanstaande opschoonscript in. 1
| OPTIMIZE TABLE `commentsxover` , `downloadlist` , `nntp` , `spots` , `spotsfull` , `watchlist`; |
[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 19-03-2011 00:29 ]
Optimize spreekt voor zichzelfCptChaos schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:25:
[...]
Dat is wel een nadeel, maar hoe vaak zul je zoiets mislopen? Het is mij nog niet overkomen in ieder geval!Moet zeggen, ik update de spots en zo wel veel, namelijk 1x per kwartier.
Dus dat verkleint de kans op het missen van wat jij schetst ook wel denk ik.
Zojuist ook ontdekt dat je ook ruimte kan besparen door deze:MySQL:Ik had een database van 130MB en zit nu op 110MB, is toch weer 20MB kleiner, gaat dus ook mijn aanstaande opschoonscript in.
1 OPTIMIZE TABLE `commentsxover` , `downloadlist` , `nntp` , `spots` , `spotsfull` , `watchlist`;
Nog meer, voor de volledigheid:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| ALTER IGNORE TABLE commentsxover DROP INDEX idx_commentsxover_1, ADD UNIQUE idx_commentsxover_1(nntpref, messageid); ALTER TABLE commentsxover DROP INDEX idx_commentsxover_1, ADD INDEX idx_commentsxover_1(nntpref, messageid); ALTER TABLE commentsxover DROP id; ALTER TABLE commentsxover ADD id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY FIRST; ALTER TABLE spots DROP id; ALTER TABLE spots ADD id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY FIRST; ALTER TABLE spotsfull DROP id; ALTER TABLE spotsfull ADD id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY FIRST; # Oude spots verwijderen zonder nzb (oude FTD spots) DELETE FROM spots, spotsfull, commentsxover USING spots LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid LEFT JOIN commentsxover ON spots.messageid=commentsxover.nntpref WHERE spots.stamp <= 1290578400 DELETE spotsfull FROM spotsfull LEFT JOIN spots ON spotsfull.messageid = spots.messageid WHERE spots.messageid IS NULL DELETE commentsxover FROM commentsxover LEFT JOIN spots ON commentsxover.nntpref = spots.messageid WHERE spots.messageid IS NULL |
Ik kan me alleen voorstellen, dat je juist wel de oude FTD spots nog wel zou willen hebben.
Voor de rest zijn de rest wat optimalisaties, maar zorgen niet voor minder dataverbruik. Ik hou graag van zo licht mogelijk, dat houdt het zo lang mogelijk lekker snel.
Hopelijk komt MySQL 5.5 snel beschikbaar in de Debian Squeeze repositories, dan wordt het nog leuker!
Die FTD spots zijn een keuze. Ik wil ze niet, anderen wel. Vandaar even commentaar bijgezetCptChaos schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:31:
Ik kan me alleen voorstellen, dat je juist wel de oude FTD spots nog wel zou willen hebben.Voor de rest zijn de rest wat optimalisaties, maar zorgen niet voor minder dataverbruik. Ik hou graag van zo licht mogelijk, dat houdt het zo lang mogelijk lekker snel.
Hopelijk komt MySQL 5.5 snel beschikbaar in de Debian Squeeze repositories, dan wordt het nog leuker!
Optimalisatie werkt toch, of het nou minder geheugen gebruikt of niet

Dan snap ik niet waarom die alter tables niet in de main / master zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:33:
Die FTD spots zijn een keuze. Ik wil ze niet, anderen wel. Vandaar even commentaar bijgezet
Optimalisatie werkt toch, of het nou minder geheugen gebruikt of nietTheoretisch wel trouwens, aangezien je minder hoge IDs hoeft op te slaan en te gebruiken
Wat ook scheelt, de retentie van de spots gelijk zetten aan de retentie van de usenet provider. Bij Eweka is die 900 dagen.
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 19-03-2011 00:35 ]
Het levert niet echt veel op, op ouder NAS systemen zijn bovenstaande queries nogal tijdrovend en vertragend zolang ze draaien.CptChaos schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:34:
[...]
Dan snap ik niet waarom die alter tables niet in de main / master zitten.
Daarom heb ik die optie ook ingebouwdWat ook scheelt, de retentie van de spots gelijk zetten aan de retentie van de usenet provider. Bij Eweka is die 900 dagen.
Ik heb trouwens een nieuwe preview van mijn nieuwe ownsettings.php generator:
Klikbaar voor groter, verschil met de vorige preview is dat deze alles net even wat netter weergeeft, netjes onder elkaar en zo, al is dat nog niet helemaal af. Daarna ga ik bugs spletten, waarbij ik jullie om hulp wil vragen. Als dat gedaan is, dan ga ik settings.php opnieuw langs, naar instellingen die meegenomen kunnen worden, maar er nog niet in zitten. Dan weer een laatste testronde en daarna dan Spotweb in. 
Ik heb nu zojuist die instelling gedaan, 900 dagen retentie op spots, maar schoont retrieve.php dan ook bestaande spots op bij een update?

Ik heb nu zojuist die instelling gedaan, 900 dagen retentie op spots, maar schoont retrieve.php dan ook bestaande spots op bij een update?
[ Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 19-03-2011 00:51 ]
Dat is wel de bedoeling.CptChaos schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:39:
Ik doe dit op mijn mac (osx 10.6.6). Kan iemand mij hier uit de brand helpen krijg dit maar niet opgelost hij heeft in mijn terminal aangegeven dat PEAR en NET/NNTP geinstalleerd zijn maar volgens spotweb is dat niet?
Include files OK ?
Settings file OK
PEAR PEAR cannot be found
PEAR Net/NNTP PEAR Net/NNTP package cannot be found
NNTP server OK
Path PEAR found? Net/NNTP found?
/opt/share/pear
[ Voor 61% gewijzigd door DannyBevers op 19-03-2011 02:51 ]
PEAR werkend krijgenDannyBevers schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 02:45:
Ik doe dit op mijn mac (osx 10.6.6). Kan iemand mij hier uit de brand helpen krijg dit maar niet opgelost hij heeft in mijn terminal aangegeven dat PEAR en NET/NNTP geinstalleerd zijn maar volgens spotweb is dat niet?
[...]
top!!! als ik moet testen hoor ik het wel..CptChaos schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:39:
Ik heb trouwens een nieuwe preview van mijn nieuwe ownsettings.php generator:
[afbeelding]Klikbaar voor groter, verschil met de vorige preview is dat deze alles net even wat netter weergeeft, netjes onder elkaar en zo, al is dat nog niet helemaal af. Daarna ga ik bugs spletten, waarbij ik jullie om hulp wil vragen. Als dat gedaan is, dan ga ik settings.php opnieuw langs, naar instellingen die meegenomen kunnen worden, maar er nog niet in zitten. Dan weer een laatste testronde en daarna dan Spotweb in.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
ik had hetzelfde probleem, herhaaldelijk nieuwe database aanmaken en iedere keer op dezelfde spot een duplicate id...Zinu schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:05:
Dat zou best kunnen, ik heb een beetje lopen rotzooien met dat .bat bestandje en de browser GUI.
bij mij is het verholpen door ipv 1000 spots per keer 10 spots binnen te halen (ff aanpassen in de ownsettings.php), daarna liep ie bij mij helemaal door.
als ie klaar is kun je daarna die regel weer weghalen en per 1000 updaten
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Heb ik al gedaan maar werkte niet. Tevens ook al in php.ini wat gezet zoals, include_path = "/opt/share/pear" maar dit mocht ook niet baten.
Daarnet een git pull gedaan en krijg met retrieve.php de volgende error...
Het bestandje bestaat inderdaad echt niet.
Het betreft hier gewoon de orginele spotweb, geen fork
root@Netwerkcontroller01:/var/www/spotweb# php retrieve.php
PHP Warning: require_once(lib/imexport/Spot_SpotMapping.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/spotweb/retrieve.php on line 18
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/imexport/Spot_SpotMapping.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /var/www/spotweb/retrieve.php on line 18
PHP Warning: require_once(lib/imexport/Spot_SpotMapping.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/spotweb/retrieve.php on line 18
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/imexport/Spot_SpotMapping.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /var/www/spotweb/retrieve.php on line 18
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleemmarrek schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:04:
Daarnet een git pull gedaan en krijg met retrieve.php de volgende error...
d'r staat inmiddels al 3 kwartier een issue gerapporteerd op github
kijk daar eens eerst of meldt het daar. Je hebt hier alleen kans dat mede-testers het kunnen reproduceren. of kunnen confirmeren, maar dat biedt dan nog geen oplossing ..
het daadwerkelijke wordt op github gedaan.
(en ja ik heb hetzelfde probleem, zoals gemeld)
update, inmiddels is het opgelost
let wel, je moet met de laatste git pull wel even iets in je ownsettings.php toevoegen
$settings['spotweburl'] = 'http://server/spotweb/';
hier moet je even de url op ip van je installatie invullen, anders krijg je bijv. je atom feed niet aan de praat want die verwijst dan naar een verkeerde url (ook gisteren gemeld).
ben nu aan het testen, maar ik zie weer wat foute dingen waar de database niet blij mee is
[ Voor 32% gewijzigd door zeroday op 19-03-2011 10:26 ]
Verwijderd
heb je een linkje naar de melding op github? ik zie hem niet staan namelijk.zeroday schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:19:
[...]
d'r staat inmiddels al 3 kwartier een issue gerapporteerd op github
kijk daar eens eerst of meldt het daar. Je hebt hier alleen kans dat mede-testers het kunnen reproduceren. of kunnen confirmeren, maar dat biedt dan nog geen oplossing ..
het daadwerkelijke wordt op github gedaan.
(en ja ik heb hetzelfde probleem, zoals gemeld)
je ziet hem niet meer omdat ie gesloten isVerwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:23:
[...]
heb je een linkje naar de melding op github? ik zie hem niet staan namelijk.
maar hier stond ie met comment van spotweb
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/closed#issue/276
Nu heb ik
Maar als ik naar retrieve.php ga krijg ik.Include files OK ?
Settings file OK
PEAR OK
PEAR Net/NNTP PEAR Net/NNTP package cannot be found
NNTP server OK
Maar als ik retrieve.php via terminal run krijg ik.Warning: require_once(Net/NNTP/Client.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 2
Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'Net/NNTP/Client.php' (include_path='.:/Applications/XAMPP/xamppfiles/lib/php:/Applications/XAMPP/xamppfiles/lib/php/pear') in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 2
Mij lijkt het dat de mysql server niet opgestart is of de gegevens niet werken. Maar de gegevens kloppen weldegelijk dus wat doe ik nu foutUnable to connect to database: Unable to connect to MySQL server: No such file or directory

Verwijderd
net een nieuwe update gedaan. met w1erdo template lijkt de css niet geladen te worden ziet er kaal uit. die van splendid werkt goed
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.