SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 71 Laatste
Acties:
  • 507.010 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Tranzy schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:30:
[...]

Mijn ownsettings

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
$settings['nntp_nzb']['host'] = '**********';    # <== Geef hier je nntp server in
$settings['nntp_nzb']['user'] = '*****';               # <== Geef hier je username in
$settings['nntp_nzb']['pass'] = '*******';               # <== Geef hier je password in
$settings['nntp_nzb']['enc'] = false;               # <== false|'tls'|'ssl', defaults to false.
$settings['nntp_nzb']['port'] = 119;                # <== set to 563 in case of encryption*

// db
$settings['db']['engine'] = 'mysql';            # <== keuze uit sqlite3 en mysql
//$settings['db']['path'] = './nntpdb.sqlite3'; # <== als je geen SQLite3 gebruikt, kan dit weg 

# Als je MySQL wilt gebruiken, vul dan onderstaande in
$settings['db']['engine'] = 'mysql';
$settings['db']['host'] = 'localhost';
$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';
$settings['db']['user'] = 'spotweb';
$settings['db']['pass'] = '******';

$settings['retrieve_full'] = true;

# tonen we een update knop in de web ui?
$settings['show_updatebutton'] = true;

# toon een download-nzb knop op het overzicht?
$settings['show_nzbbutton'] = true;

En verder wat filters....

dit is het resultaat van klikken op de nzb button

[afbeelding]
ik heb het al een keer eerder gevraagd maar na een "dag" pielen kom ik er niet echt uit dus vraag ik even jullie hulp in deze.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:03:
[...]
Maar ik zal weer eens in php gaan duiken en kijken of het mogenlijk is. Ik hoorde al wel dat er een aantal het al geprobeerd hadden maar dan kregen ze problemen met sabnzbd.
Hmz, als die 'dev's' dan gewoon in de config kijken en alles wat van de SAB url afkomt toestaan, ben je d'r toch? (alleen voor downloaden nzb's)
Tranzy schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:13:
[...]
ik heb het al een keer eerder gevraagd maar na een "dag" pielen kom ik er niet echt uit dus vraag ik even jullie hulp in deze.
Plaatje; veel te weinig pixels om er überhaupt iets zinnigs over te kunnen zeggen. Sorry...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Sorry.

Heb een nieuwe clone gedaan, Database verwijderd en nieuwe full update laten doen. ownsettings opgeschoond.

knip.. geen verwijzingen naar content hier..

[ Voor 93% gewijzigd door Equator op 18-03-2011 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 13:56
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een nieuw filter maak in ownsettings.php die bijv. onder het kopje muziek valt?
Dan blijft de volgorde van de filters nog enigszins logisch en hoef ik niet te prutsen in settings.php wat weer problemen zou geven bij een 'git pull'.

Kan ik gewoon dat hele blok van filters uit settings.php overnemen en zelf wat filters ertussen frummelen, of is het ook mogelijk om slechts enkele filters in ownsettings.php te zetten die "tussengevoegd" worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
Geweldig programma dit! Iedereen bedankt voor het bijdragen.

Er is alleen een ding wat ik niet voor elkaar krijg en dat is een volledige database te vullen. Mijn 'Spotsfull' is maar 83MB en toch heb ik een retentie van 400 dagen bij Tweaknews. Enig idee hoe ik de volledige database kan vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nakebod schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:47:
In je .htaccess kan je ook aangeven welke hosts er zonder user/pass toegang hebben, zie Optioneel: SpotWeb afschermen
Ik wil spotweb ook van extern bereikbaar hebben. Vanwege de NAT-table is .htaccess op basis van IP-adres niet mogelijk. Aangezien voor extern in principe de router naar de server gaat. ;)

Ik kan een basic auth er aan hangen, maar dan krijg ik SAB dus niet aan de praat.

Mooiste zou zijn (en daar ga ik zeker een feature request van maken) is om user + pass authenticatie toe te voegen in Spotweb, want daar zit imo dat probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Dr_Hell schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:38:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een nieuw filter maak in ownsettings.php die bijv. onder het kopje muziek valt?
Dan blijft de volgorde van de filters nog enigszins logisch en hoef ik niet te prutsen in settings.php wat weer problemen zou geven bij een 'git pull'.

Kan ik gewoon dat hele blok van filters uit settings.php overnemen en zelf wat filters ertussen frummelen, of is het ook mogelijk om slechts enkele filters in ownsettings.php te zetten die "tussengevoegd" worden?
https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Hoe-filters-werken
Als je er niet uitkomt zeg je het maar, ik vind het altijd leuk om een exotisch filtertje te maken.
zeroday schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:41:
[...]

Geplaatst op zaterdag 12 maart 2011 21:02
Acties:

--------------------------------------------------------------------------------

Mar2zz, ben je al verder hiermee en kun je het delen? of heb ik ergens een aankondiging met je filters gemist?
Ik heb onlangs een icon-setje gemaakt, maar ben er niet tevreden over. In ontwerp zijn ze mooi, maar zodra ze naar 16x16 of 16x32 pixels gaan worden ze of lelijk of onduidelijk. Die default iconset vind ik op zich mooi, maar al die icons zijn wazig. Ik zoek eigenlijk naar een idee waarbij eigenlijk alleen maar symboliek wordt gebruikt en dan in de kleur van de categorie ofzo. moet nog ff een idee erover krijgen.

Ik zag al wel dat joao een v0.5 heeft gepost met ook icons voor android, iphone enzovoorts... die zou je eventueel kunnen gebruiken (staat in spotweb, zoek op spotter joao, hij is ook actief in spotnet-forum op GOT).

Heb je nog wensen ofzo?
Ik kan wel custom filters maken als je naar iets op zoek bent, maar de icons laten nog even op zich wachten..

Dit heb ik al wel, maar dat is niet zoals ik had verwacht en druk aan de ogen (klik voor groot):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WUYXU5RrrflHtIF6tqHkP8J3/thumb.png

[ Voor 6% gewijzigd door Mar2zz op 17-03-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:01:
[...]
Ik wil spotweb ook van extern bereikbaar hebben. Vanwege de NAT-table is .htaccess op basis van IP-adres niet mogelijk. Aangezien voor extern in principe de router naar de server gaat. ;)
Met een normale port-forward klopt wat je zegt totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
jeroen_76 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:59:
Geweldig programma dit! Iedereen bedankt voor het bijdragen.

Er is alleen een ding wat ik niet voor elkaar krijg en dat is een volledige database te vullen. Mijn 'Spotsfull' is maar 83MB en toch heb ik een retentie van 400 dagen bij Tweaknews. Enig idee hoe ik de volledige database kan vullen?
de volledige database is gespot.
ik heb 'm vanmiddag geimporteerd en 't werkt perfect alleen heb je bij spots van 4 maanden en ouder natuurlijk geen nzb knop, maar je kan wel zoeken op bestandsnaam.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:09
Komt er ook nog een (online) post feature? of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
[...]

Ik kan een basic auth er aan hangen, maar dan krijg ik SAB dus niet aan de praat.

Mooiste zou zijn (en daar ga ik zeker een feature request van maken) is om user + pass authenticatie toe te voegen in Spotweb, want daar zit imo dat probleem. ;)
Gaat SABnzbd het dan wel snappen als spotweb zelf authenticatie heeft?
Maar ik volg niet helemaal waarom je .htaccess niet werkt? Heb hier ook een .htaccess, en spotweb is prima vanaf buitenaf te benaderen, na ingave van user/pass uiteraard. Vanaf intern geen user/pass nodig, tenzij ik via de externe URL ga.
En hier gaat het volgens mij hetzelfde als jij bedoeld: Extern > router > portforward > websmurfer

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 15:08
@dforce1982

Volgens mij maak jij een denkfout. Ook een login schermpje via PHP gaat niet voorkomen dat je password in cleartext over de lijn gestuurd wordt.
De reden waarom passwords encrypted in een database worden opgeslagen is omdat je anders, wanneer je toegang hebt tot de database, je alle passworden kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-10 17:52

DexterDee

I doubt, therefore I might be

LeechGuy schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:04:
@dforce1982

Volgens mij maak jij een denkfout. Ook een login schermpje via PHP gaat niet voorkomen dat je password in cleartext over de lijn gestuurd wordt.
De reden waarom passwords encrypted in een database worden opgeslagen is omdat je anders, wanneer je toegang hebt tot de database, je alle passworden kunt zien.
Inderdaad. En dat kun je op twee relatief eenvoudige manieren oplossen:
1. Configureer SSL en draai de url op HTTPS
2. Gebruik DIGEST authenticatie ipv BASIC authenticatie

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 13:56
Mar2zz schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:04:
Als je er niet uitkomt zeg je het maar, ik vind het altijd leuk om een exotisch filtertje te maken.
Thanks.

Ik het hele blok met filters gekopieerd vanuit settings.php naar ownsettings.php.
Filtertje ertussen geprutst en dat werkt :9

Het enige wat ik nu zal gaan missen is een mogelijke update in de standaard filterset neem ik aan?
Omdat ik nu alle filters handmatig ingesteld heb.
Vandaar mijn vraag of ik niet in ownsettings met enkele regels een nieuw filter tussen de standaardfilters zou kunnen voegen.

Zo lukt het al prima natuurlijk, maar ik vroeg me af of het niet op een wat nettere manier zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Tranzy schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:31:
Sorry.

Heb een nieuwe clone gedaan, Database verwijderd en nieuwe full update laten doen. ownsettings opgeschoond.

Als ik de nzb aanklik dan krijg ik de parts in tekst te zien ... kleine copy paste dan maar.

link naar groot plaatje ...
[...]
Ik denk dat dit een setting in je browser is en dat je nzb's ergens mee hebt geassocieerd zodat ze in een het venster worden geopend. Zoek daar eens naar, probeer een andere browser, of doe een browser re-install.

@dr. hell.

Die default filterset zal niet gauw veranderen dus daar hoef je je niet druk over te maken. voordeel van ownsettings is dat jouw customfilterset elke git pull overleeft en tot in de oneindigheid mee kan gaan. Groot voordeel, ik heb er aardig wat tweaktijd inzitten in die filters, sommige beslaan 2 regels in de teksteditor, dus ik ben blij dat het zo kan.

[ Voor 23% gewijzigd door Mar2zz op 17-03-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 11:52
Diecke schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:29:
Komt er ook nog een (online) post feature? of is dit niet mogelijk?
Staat al tussen de issues :). Ik heb zelf ook al Drazix geDM't er over, alleen geen reactie. Heb namelijk geen idee die signature's worden gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeechGuy schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:04:
@dforce1982

Dat is waar maar doordat je in php de functie md5() hebt kan je je paswoord hashen. bij basic authenticatie van apache is dit een encoding base64 en deze is op internet en met openssl te de-encode. Een md5 hash is in feite niet terug te rekenen. Een collision maken kan wel maar dat is een ander verhaal.

Hierdoor kan je in plaats van een encoding een hash gebruiken wat veiliger is dan een encoding.
En wat ik al eerder heb gezegt een self-signed certificaat werkt niet dit is niet op echtheid te controleren.
Dus dan is de keuze tussen encoding of hashing een makkelijke keuze.

Denk fout misschien maar het door een php login scherm maak je alles een stuk veiliger als je spotweb op het grote boze internet zet. Een login framework is eigenlijk altijd veiliger ander zouden blog / forums er geen gebruik van maken. Ik zie namen hier op got een basic authenticatie 8)7
DexterDee schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:12:
Inderdaad. En dat kun je op twee relatief eenvoudige manieren oplossen:
1. Configureer SSL en draai de url op HTTPS
2. Gebruik DIGEST authenticatie ipv BASIC authenticatie
1. Zie verhaal hierboven.
2. Dit is een goed quick-fix maar ik zoek naar een structuureel oplossing voor het probleem dat ik spotweb op het grote boze internet wil hangen. En dan wil ik niet dat apache gebruiker moet authentiseren. Dit is een taak van de applicatie. Er zijn genoeg mogenlijkheden om het met apache alles dicht te timmeren maar als de applicatie het doet is het waarschijnlijk sneller en veiliger mits hier een goed framework voor is dan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 18:41 . Reden: extra tekst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:33:
[...]

Denk fout misschien maar het door een php login scherm maak je alles een stuk veiliger als je spotweb op het grote boze internet zet. Een login framework is eigenlijk altijd veiliger ander zouden blog / forums er geen gebruik van maken. Ik zie namen hier op got een basic authenticatie 8)7
Ik denk niet dat Spotweb zich moet wagen aan het supporten van openbare installaties, dat is enkel voer voor Brein & consorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:55:
[...]

Dit had ik al gelezen, maar ik dacht doe even een mooi voorzetje voor login ed. Het is natuurlijk netter omdit door spotweb zelf te laten doen. Maar voor nu zal ik het moeten doen met .htaccess en .htpasswd files. Gelukkig heb ik daar meer verstand van dan van php.
wat denk je van dit als php beveiliging van de website:

http://www.zubrag.com/scripts/password-protect.php

[ Voor 3% gewijzigd door raven22 op 17-03-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 21:49

zeroday

There is no alternative!

Targeter schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:21:
Ik heb gisteravond even een atom feed gebakken. Zijn er mensen die 'm uit willen proberen? Op die manier kan ik eventuele bugjes nog fixen voor dat 'ie in master komt. Scheelt weer pull requests enzo.

https://github.com/targeter/spotweb/tree/atom

Hij werkt als het goed is op alle filters, en auto-discovery zou ook moeten werken.

Ik ben nog van plan om SAB en NZB knopjes in de content in te bakken, zodat je vanuit je feed reader 'm naar SAB kan sturen. Daarnaast kan de layout van het content element wel wat oppgepoetst worden, maar daar ben ik geen ster in.
ik zal eens kijken of ik er wat mee kan ..

update; met de git clone krijg ik de atom feed niet mee .. :-( en als ik de package wil downloaden dan zit ie er wel in, maar wil wel dingen graag via git clone binnen halen

update,
1. feed is niet valide
2. toont daardoor error in IE
3. onder Firefox geen inhoud (leeg)
4. pak je bron, zie je inhoud.

tsjak!

[ Voor 17% gewijzigd door zeroday op 17-03-2011 19:19 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Mar2zz schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:04:
[...]

[...]

Ik heb onlangs een icon-setje gemaakt, maar ben er niet tevreden over. In ontwerp zijn ze mooi, maar zodra ze naar 16x16 of 16x32 pixels gaan worden ze of lelijk of onduidelijk. Die default iconset vind ik op zich mooi, maar al die icons zijn wazig. Ik zoek eigenlijk naar een idee waarbij eigenlijk alleen maar symboliek wordt gebruikt en dan in de kleur van de categorie ofzo. moet nog ff een idee erover krijgen.

Ik zag al wel dat joao een v0.5 heeft gepost met ook icons voor android, iphone enzovoorts... die zou je eventueel kunnen gebruiken (staat in spotweb, zoek op spotter joao, hij is ook actief in spotnet-forum op GOT).

Heb je nog wensen ofzo?
Ik kan wel custom filters maken als je naar iets op zoek bent, maar de icons laten nog even op zich wachten..

Dit heb ik al wel, maar dat is niet zoals ik had verwacht en druk aan de ogen (klik voor groot):
[afbeelding]
het ging mij alleen om die custom filters, die images vind ik van minder belang, voor mij part wordt daar gewoon iets generieks aan gehangen, maar die uitgesplitte filters is gewoon al de bom en top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:42:
[...]
Ik denk niet dat Spotweb zich moet wagen aan het supporten van openbare installaties, dat is enkel voer voor Brein & consorten.
Eens.. als men het dan persé in de buitenwereld wil hebben dan kan men altijd zelf nog extra security/login verzorgen via een eigen webserver oid.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:17:
Eens.. als men het dan persé in de buitenwereld wil hebben dan kan men altijd zelf nog extra security/login verzorgen via een eigen webserver oid.
Klop maar je zou het als feature kunen implementeren. Ik snap best dat het openbaar zetten van spotweb risco's heeft, maar er zijn een aantal mensen die ik toegang wil geven en dat wil ik dan ook op een veilige manier doen zonder hier ssl icm .htpasswd voor te gebruiken.

Ik ben daarom ook bezig om het eea aan te passen aan spotweb zodat ik het op mijn manier beveiligd hebt. Als dit dat goed werkt zal ik mijn code beschikbaar stellen aan de maker van spotweb en dan mag hij bepalen of dit een feature is die en kan komen te zitten of niet. En als er op got mensen zijn die hem dan willen hebben kunnen ze de source krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:33:
[...]

Dat is waar maar doordat je in php de functie md5() hebt kan je je paswoord hashen. bij basic authenticatie van apache is dit een encoding base64 en deze is op internet en met openssl te de-encode. Een md5 hash is in feite niet terug te rekenen. Een collision maken kan wel maar dat is een ander verhaal.
Wat is nu je argumentatie? Ja, PHP kan md5() serverside gebruiken, maar je zult username+password plain text door moeten sturen naar de webserver vóórdat PHP (op de server) dat password kan hashen. Onderweg naar de server kun je username en password dus nog steeds plain text lezen.
Hierdoor kan je in plaats van een encoding een hash gebruiken wat veiliger is dan een encoding.
En wat ik al eerder heb gezegt een self-signed certificaat werkt niet dit is niet op echtheid te controleren.
Dus dan is de keuze tussen encoding of hashing een makkelijke keuze.
hashing versus encoding is pas relevant als iemand zich toegang verschaft tot je backend en heeft niks te maken met het veiliger maken van het sturen van username + password over internet. Ik zeg niet dat hashing geen goed idee is, want dat is het zeker wel. het heeft echter geen relevantie met deze discussie.

Het feit dat een selfsigned certificaat niet op echtheid gecontroleerd kan worden, doet niks af aan het feit dat de verbinding encrypted is en dus zeer moeilijk af te luisteren is. Ja, het domein kan gekaapt zijn en dan zie je niet het verschil tussen je eigen selfsigned certificaat of dat van een aanvaller. Maar bedenk dat een domeinkaping op regulier HTTP helemaal niet te detecteren is.
Niet mee eens. Het verschil tussen een PHP login form en basic authenticatie is dat bij de eerste je username en password één keer clear text over de lijn gaat en bij de laatste bij elk request. Bij een PHP form login moet je met sessies werken, en dan ben je weer gevoelig voor session hijacking als je sessie cookie plaintext over de lijn gaat en op je PC opgeslagen staat. Schijnveiligheid dus en amper veiliger dan basic authentication via een .htaccess.

Nogmaals, selfsigned HTTPS en DIGEST authenticatie zijn de meest simpele oplossingen om het relatief veilig te maken. De voordelen zijn véél groter dan de nadelen die je noemt.

[ Voor 5% gewijzigd door DexterDee op 17-03-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel fijn
maar je zou het als feature kunen implementeren.
Las je wel waar hij op reageerde? Je gaat er volledig op voorbij.
Ik snap best dat het openbaar zetten van spotweb risco's heeft, maar er zijn een aantal mensen die ik toegang wil geven en dat wil ik dan ook op een veilige manier doen zonder hier ssl icm .htpasswd voor te gebruiken.
Dat jij je op glad ijs wilt begeven moet je zelf weten,
Ik ben daarom ook bezig om het eea aan te passen aan spotweb zodat ik het op mijn manier beveiligd hebt. Als dit dat goed werkt zal ik mijn code beschikbaar stellen aan de maker van spotweb en dan mag hij bepalen of dit een feature is die en kan komen te zitten of niet.
maar het lijkt me niet aan de maker van Spotnet om jouw openbare installatie in welke vorm dan ook te supporten.
En als er op got mensen zijn die hem dan willen hebben kunnen ze de source krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
@Splendid
Met jouw template heb ik soms nog dubbele comments :P
Misschien dat je in spotinfo.inc.php even het comments gedeelte hierin kan veranderen (net als bij we1rdo's template):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
            <div class="comments" id="comments">
                <h4>Comments</h4>
                    <ul>
<?php
        $count = 0;
        foreach($comments as $comment) {
            if ($comment['verified']) {
?>
                    <li class="<?php $count++; echo ($count % 2 ? "odd" : "even"); ?>"> <strong> Gepost door <span class="user"><?php echo $comment['from']; ?></span> (<?php echo $comment['userid']; ?>) @ <?php echo $tplHelper->formatDate($comment['date'], 'comment'); ?> </strong> <br>
                        <?php echo join("<br>", $comment['body']); ?>
                    </li>
<?php   
            } # if
        } # foreach
?>
                </ul>
            </div>
        </div>

Het gaat dan om
code:
1

Na dit toegevoegd te hebben, zie ik geen dubbele comments verder :).

[ Voor 7% gewijzigd door Pistolebob op 17-03-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hij vult bij mij die database in phpmyadmin niet... Wanneer ik op 'Update Spots' klik begint mooi dat 'wieltje' te draaien, ik krijg geen errors oid, maar de database wordt niet groter. Dit had ik eerder ook al met Internet Explorer, maar toen ik de pagina een keer opende in Chrome vulde hij wel weer gewoon. Nu niet meer. De database wordt niet groter dan ~150MB en de 'nieuwste' spot (die dus bovenaan staat) is een maand of 4 oud.

Zijn er bepaalde dingen die ik kan proberen in mijn situatie? Of is er, net als bij Spotnet, een kant-en-klare database beschikbaar die ik zou kunnen importeren in phpmyadmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:20:
Hij vult bij mij die database in phpmyadmin niet... Wanneer ik op 'Update Spots' klik begint mooi dat 'wieltje' te draaien, ik krijg geen errors oid, maar de database wordt niet groter. Dit had ik eerder ook al met Internet Explorer, maar toen ik de pagina een keer opende in Chrome vulde hij wel weer gewoon. Nu niet meer. De database wordt niet groter dan ~150MB en de 'nieuwste' spot (die dus bovenaan staat) is een maand of 4 oud.

Zijn er bepaalde dingen die ik kan proberen in mijn situatie? Of is er, net als bij Spotnet, een kant-en-klare database beschikbaar die ik zou kunnen importeren in phpmyadmin?
Als je het op een linux systeem zit kan je natuurlijk het volgende doen
$ cd /<dir>/<van>/<spotweb> && php -f retreive.php

als je geen foutmeldingen krijg moet het update knopje ook werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
99% van de applicaties op github draait veel beter op linux, wordt daarvoor sneller geupdate en dergelijke... I love that! (helemaal nu allerlei tof downloadspul daar geupdate wordt door tig verschillende mensen, zoals couchpotato, sickbeard, spotweb, albumidentify)... github geeft opensource een boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Dat script is veel te lang en gewoon even onveilig als basic authentication. Het cookie wat gezet wordt is een MD5 van username en password. Het enige wat je nodig hebt is deze MD5 hash, omdat deze genoeg is om mee in te loggen. Maakt dus niet uit of de credentials of deze hash over de lijn gaan :)

Om toch een drempel op te werpen is het plaatsen van dit stukje PHP bovenin genoeg:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
define('HTTP_USERNAME','henk');
define('HTTP_PASSWORD','tweakers');

if (!isset($_SERVER['PHP_AUTH_USER']) || ($_SERVER['PHP_AUTH_USER']!=HTTP_USERNAME || $_SERVER['PHP_AUTH_PW']!=HTTP_PASSWORD)) {
    header('WWW-Authenticate: Basic realm="SpotWeb"');
    header('HTTP/1.0 401 Unauthorized');
    echo 'This web page requires authentication.';
    exit;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben super blij met de vetgedrukte spots die nieuw zijn, maar ik kom er nu achter dat de knop "Mark all as read" op tijd werkt en niet op oude of nieuwe spots.

Als ik bv om 14:30 spotweb update en om 17:30 op mijn gemak de spots door loop, daarna op "mark all as read" klik, en daarna update zijn alle spots tussen 14:30 en 17:30 al gemarkeerd als read.
Is dit niet om te bouwen dat het via de database loopt ipv de tijd ?
Op zich moet het gaan want de gedownloade spots zijn ook gemarkeerd toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:31:
Ik ben super blij met de vetgedrukte spots die nieuw zijn, maar ik kom er nu achter dat de knop "Mark all as read" op tijd werkt en niet op oude of nieuwe spots.

Als ik bv om 14:30 spotweb update en om 17:30 op mijn gemak de spots door loop, daarna op "mark all as read" klik, en daarna update zijn alle spots tussen 14:30 en 17:30 al gemarkeerd als read.
Is dit niet om te bouwen dat het via de database loopt ipv de tijd ?
Op zich moet het gaan want de gedownloade spots zijn ook gemarkeerd toch ?
Dit komt doordat er gebruik wordt gemaakt van cookies en sessions. Handig voor verschillende gebruikers ;). Stoor me verder niet aan waar jij tegen aan loopt. Gewoon de dikgedurkte doorkijken, en als je klaar bent even op mark all as read drukken, want je hebt ze tenslotte gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@tobas: Ik ben ook nog niet helemaal tevreden over de "nieuwe spots" functionaliteit. Het is natuurlijk al een hele verbetering. Maar echt grip heb je niet op wat er nieuw is en wat niet.

Het is natuurlijk ook lastig, aangezien je meestal update via cronjobs wat dus niet betekent dat je bij het updaten spots als nieuw moet zetten. Want als jij 's nachts update per half uur, kijk je niet elk half uur de spots even door. En kan je dus niet bij elke updates de "nieuw" spots legen.

Daarom denk ik dat het het handigste is als het gewoon helemaal user gestuurd wordt. Dus als je update, zet hij alle nieuwe spots op nieuw (en als hij daarna weer update worden die ook nieuw). En hij cleared de nieuw status van spots pas als jij op de knop "Mark all as read" drukt.

Daarnaast werkt het dankzij de cookie implementatie ook niet cross browser volgens mij (alleen in FireFox zie ik de nieuwe spots dikgedrukt, in opera merk ik er niks van).

Daarnaast zou het fijn zijn als je nieuwe spots in een "filter" kon zetten. Zodat je even door alle nieuwe spots kan bladeren. Dus dat "Nieuw" een soort categorie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Pistolebob schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:12:
@Splendid
Met jouw template heb ik soms nog dubbele comments :P
Misschien dat je in spotinfo.inc.php even het comments gedeelte hierin kan veranderen (net als bij we1rdo's template):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
            <div class="comments" id="comments">
                <h4>Comments</h4>
                    <ul>
<?php
        $count = 0;
        foreach($comments as $comment) {
?>
                    <li class="<?php $count++; echo ($count % 2 ? "odd" : "even"); ?>"> <strong> Gepost door <span class="user"><?php echo $comment['from']; ?></span> (<?php echo $comment['userid']; ?>) @ <?php echo $tplHelper->formatDate($comment['date'], 'comment'); ?> </strong> <br>
                        <?php echo join("<br>", $comment['body']); ?>
                    </li>
<?php   
            } # if
        } # foreach
?>
                </ul>
            </div>
        </div>

Het gaat dan om
code:
1

Na dit toegevoegd te hebben, zie ik geen dubbele comments verder :).
Thanks, ik had dit vanmiddag ook gezien en gefixed. Zojuist gepushed. Maar mijn vorige wijzigingen wachten ook nog in een pull request dus deze komt er ook nog bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:45:
[...]

Als je het op een linux systeem zit kan je natuurlijk het volgende doen
$ cd /<dir>/<van>/<spotweb> && php -f retreive.php

als je geen foutmeldingen krijg moet het update knopje ook werken
Ik zit gewoon op Windows... Maar aangezien Couchpotato ook niet helemaal lekker werkt en je schijnbaar toch Linux kan emuleren in Windows, ga ik daar maar eens naar kijken. Scheelt weer een hoop gehannis denk ik.

Slaat Spotweb trouwens niet ergens logs op? Ik heb het draaien in xampp, maar ik vind op het oog nergens een logfiletje.

[ Voor 10% gewijzigd door Zinu op 17-03-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

shappie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:46:
@tobas: Ik ben ook nog niet helemaal tevreden over de "nieuwe spots" functionaliteit. Het is natuurlijk al een hele verbetering. Maar echt grip heb je niet op wat er nieuw is en wat niet.

Het is natuurlijk ook lastig, aangezien je meestal update via cronjobs wat dus niet betekent dat je bij het updaten spots als nieuw moet zetten. Want als jij 's nachts update per half uur, kijk je niet elk half uur de spots even door. En kan je dus niet bij elke updates de "nieuw" spots legen.

Daarom denk ik dat het het handigste is als het gewoon helemaal user gestuurd wordt. Dus als je update, zet hij alle nieuwe spots op nieuw (en als hij daarna weer update worden die ook nieuw). En hij cleared de nieuw status van spots pas als jij op de knop "Mark all as read" drukt.

Daarnaast werkt het dankzij de cookie implementatie ook niet cross browser volgens mij (alleen in FireFox zie ik de nieuwe spots dikgedrukt, in opera merk ik er niks van).

Daarnaast zou het fijn zijn als je nieuwe spots in een "filter" kon zetten. Zodat je even door alle nieuwe spots kan bladeren. Dus dat "Nieuw" een soort categorie wordt.
En wat als je met meerdere gebruikers aan het updaten gaat ? dan is het eigenlijks het zelfde als dat de cronjob doet ;)

Hoe het nu werkt is het eigenlijk prima... alleen werkt het soms gewoon niet... dan kom je de volgende dag en is er niks dik gedrukt.... ook als je een spot hebt gelezen dan blijft die dik gedrukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Brummetje: Het is inderdaad allemaal wat (of iets).

Als je rekening gaat houden met meerdere users moet je inderdaad cookies gaan gebruiken. Maar dan zit je weet met een probleem als je als 1 user zijnde 2 verschillende browsers gebruikt.

Maar ik zie dan zo snel ook geen oplossing inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe doen jullie dat eigenlijk als settings.php wijzigt? Ik vind het vrij lastig om te achterhalen of ik dan nog iets in ownsettings.php aan moet passen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 13:51
Ik lees hier van alles over vetgedrukte nieuwe spots, maar ik zie die niet...

Gebruik gewoon de laatste Gitpull met we1rdo's template, browser is Firefox.

Iemand die dit herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

shappie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:01:
@Brummetje: Het is inderdaad allemaal wat (of iets).

Als je rekening gaat houden met meerdere users moet je inderdaad cookies gaan gebruiken. Maar dan zit je weet met een probleem als je als 1 user zijnde 2 verschillende browsers gebruikt.

Maar ik zie dan zo snel ook geen oplossing inderdaad...
Een oplossing (zeg niet dat het ideaal is) zou zijn om met users te werken.... (beveiliging is sowieso wel nodig nu vind ik) dus dan kun je ook wel met een user systeem werken.... en dan per user aan de hand van de ingelogde user laten zien of die iets al heeft "gezien"... Dan krijg je in de database wel een mega tabel extra natuurlijk (regels that is) maar ik denk dat het niet heel zwaar wordt.. En opzich een prima oplossing ?

Gewoon aan de hand van de query die is gedaan (de spots die je op je scherm ziet) een extra query die kijkt in de users_watched (dummy naam) tabel of die gebruiker dat al heeft gezien (simpel gedaan met een 0/1)

Is maar even snel bedacht maar ik denk dat er best een oplossing in de richting te vinden is wat multi user prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Brummetje: Wanneer je gebruik maakt van een user systeem met login e.d. moet het goed mogelijk zijn inderdaad. De vraag is natuurlijk of je SpotWeb zo wilt gaan inrichten, zie ook de discussie eerder gevoerd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Splendid schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:55:
[...]

Thanks, ik had dit vanmiddag ook gezien en gefixed. Zojuist gepushed. Maar mijn vorige wijzigingen wachten ook nog in een pull request dus deze komt er ook nog bij :)
Zie dat er wat zaken zijn gemerged naar de master. Zojuist een git pull gedaan.

IE9 probleem is nog erger geworden.. krijg nu een leeg/wit scherm :P. De filters links staan er wel.. de rest is wit (waar de spots horen te staan)

in firefox is alles oké ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 17-03-2011 22:21 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Vind het hele inlog systeem gewoon onzin.. Waarom zou je het willen? Htaccess is voldoende denk ik. Het is maar spotweb. Is alleen maar extra nutteloze query's. Of je nou inlogt via een htaccess of via een php inlog schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shappie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:46:
Dank je, heb meteen een pull-request gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:02:
Hoe doen jullie dat eigenlijk als settings.php wijzigt? Ik vind het vrij lastig om te achterhalen of ik dan nog iets in ownsettings.php aan moet passen.
https://github.com/spotwe...mmits/master/settings.php kan je alles vertellen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Workaholic schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:20:
[...]

Zie dat er wat zaken zijn gemerged naar de master. Zojuist een git pull gedaan.

IE9 probleem is nog erger geworden.. krijg nu een leeg/wit scherm :P. De filters links staan er wel.. de rest is wit (waar de spots horen te staan)

in firefox is alles oké ;)
Hier ben ik vanmiddag een hele poos mee bezig geweest. Kennelijk vind IE het niet leuk dat er via ajax een pagina geladen wordt met javascript erin. Als ik dat eruit haalde werkte het prima. f**k IE! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Xaero: Ik moet inderdaad zeggen dat ik dit ook niet zo belangrijk vind. Is ook niet echt nodig; voor mij niet in ieder geval.

@Nightspirit: Zou top zijn als dit wordt toegelaten, bedankt!

@Splendid: Sterkte met IE, heb er (helaas) ook ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
shappie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:31:
@Xaero: Ik moet inderdaad zeggen dat ik dit ook niet zo belangrijk vind. Is ook niet echt nodig; voor mij niet in ieder geval.

@Splendid: Sterkte met IE, heb er (helaas) ook ervaring mee.
Ach moedeloos wordt je er van. Ik ben wel wat gewend door het werk maar IE verbaasd mij toch elke keer weer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shappie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:31:
Zit er nu in, have fun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Uit nieuwsgierigheid: watr voegt het onderstaande toe?
code:
1
2
3
$settings['available_templates'] = Array(   'we1rdo'    => './templates_we1rdo/', 
                                            'mobile'    => './templates_mobile/'
                                        );

Middels het onderstaande stel je, voor zover ik het begrijp, de template in:
code:
1
2
$settings['templates']['default'] = './templates_we1rdo/';
$settings['templates']['mobile'] = './templates_mobile/';

Ik snap niet waarom die templates nog in een array op worden genomen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Zodat je kan switchen tussen de verschillende templates. Dmv een cookie/GET request.

https://github.com/spotwe...be697f9ece4bc1cb55b7425c4
Die commit.

[ Voor 39% gewijzigd door Xaero op 17-03-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ok, is dat het. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
het gaat de goeie kant op (voor zoverre het nog niet goed was) een multi download, rss, multiuser/beveiliging (voor mij niet nodig maar kan begrijpen dat het voor andere een grootte wens is), beter settingssysteem (denk dat dat vanzelf komt)

andere ideeën van mij die wellicht niet mogelijk of nuttig zijn maar die in me opkwamen:
- misschien zoek optie in: nzb.su, nzbmatrix enz
- spots zoeken op imdb thetvdb enz? ter aanvulling van de spotinfo van de poster)
- updatesysteem of aanduiding hoeveel commits je achter loopt
- filtersysteem via via browser kunnen aanpassen (ipv coding)
- kolommen kunnen verplaatsen/vergroten
- favorieten (soort watchdog: voorkeuren aangeven en als de nieuwe spots aan die voorkeuren voldoen worden ze binnen dit overzicht getoond
- knop switch theme, als ik op ipad zit of ander device en je wilt toch even een andere template gebruiken kun je snel schakelen
- status van retrieve.php in procenten of hoeveel tijd die al bezig is.

Ik zie meerdere forks maar om te kijken wat er nu qua design anders is moet je de fork gebruiken kunnen mensen hier misschien wat screensposten van wat hun hebben gemaakt?

maakt nzbspots.com overigens ook gebruik van spotweb??

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
remcoXP schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:57:
- knop switch theme, als ik op ipad zit of ander device en je wilt toch even een andere template gebruiken kun je snel schakelen
Functionaliteit zit er al index. Je hoeft enkel een pagina te maken die de juiste cookie zet, kijk hierboven.
remcoXP schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:57:
- status van retrieve.php in procenten of hoeveel tijd die al bezig is.
Denk dat de meesten dit al hebben in een cronjob. Dus die informatie is voor de meesten gewoon irrelevant. Naja. Het is gewoon kijken naar laatste id, hoogste id :)

[ Voor 33% gewijzigd door Xaero op 17-03-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Ik ben er voorstander van om de meeste settings in de database te storen. Je kunt dan redelijk eenvoudig een multi-user systeem implementeren zodat je binnen een gezin/groep vrienden met 1 database kunt werken waarbij iedereen zijn eigen settings (watchlist, skin, filters, last read data, etc.) kan gebruiken.
Nu kun je dat natuurlijk ook wel enigzins faken door meerdere spotweb installaties te draaien die naar de zelfde database verwijzen, maar echt handig is dat niet.

Het 'mark all spots as read' probleem kun je dan simpel oplossen door bij ieder filter een timestamp bij te houden. Druk je op de 'Mark all as read' button, dan update je de timestamp voor dat filter. Is een spot nieuwer dan de timestamp markeer je de spot in bold en anders niet.

Wat ik nog het meeste mis is een Watchlist waar je je spots even op kunt parkeren. Misschien dat nu het moment is aangebroken om maar is een keertje echt in PHP te duiken en wat code te gaan kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LeechGuy schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:23:
Ik ben er voorstander van om de meeste settings in de database te storen. Je kunt dan redelijk eenvoudig een multi-user systeem implementeren zodat je binnen een gezin/groep vrienden met 1 database kunt werken waarbij iedereen zijn eigen settings (watchlist, skin, filters, last read data, etc.) kan gebruiken.
Nu kun je dat natuurlijk ook wel enigzins faken door meerdere spotweb installaties te draaien die naar de zelfde database verwijzen, maar echt handig is dat niet.
Je bedoelt zoals dit? Daar heb je dus geen database of aparte installatie voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik op NIEUW! click krijg ik deze melding:

Error executing query: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') ORDER BY s.stamp DESC LIMIT 101 OFFSET 0' at line 21

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:34:
als ik op NIEUW! click krijg ik deze melding:

Error executing query: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') ORDER BY s.stamp DESC LIMIT 101 OFFSET 0' at line 21

Iemand enig idee?
Op dit moment: cookie toelaten
Voor later: wachten op git update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:35:
[...]

Op dit moment: cookie toelaten
Voor later: wachten op git update
ok dank u.

nog een vraag waarom staat deze regel nog niet standaard in de settings.php onder templates:
$settings['templates']['default'] = './templates_splendid/';

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:36:
[...]

ok dank u.

nog een vraag waarom staat deze regel nog niet standaard in de settings.php onder templates:
$settings['templates']['default'] = './templates_splendid/';
Omdat dit nog niet is toegepast :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil trouwens ook nog even zeggen dat ik echt heel blij ben met jullie werk en jullie bedanken voor jullie tijd!

#datmagookweleensgezegdworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:27:
[...]
Je bedoelt zoals dit? Daar heb je dus geen database of aparte installatie voor nodig.
Dat is een quick 'n dirty fix die alleen werkt als je met verschillende pc's en ip-addressen werkt. Werkt wel voor alles wat redelijk statisch is (b.v. je filters), maar voor alles wat dynamisch is ('mark as read' timestamp, mogelijk in de toekomst watchlisten, etc.) werkt dat niet echt volgens mij.
Ik zie dat dus meer als een slim gevonden tijdelijke hack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LeechGuy schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:45:
[...]

Dat is een quick 'n dirty fix die alleen werkt als je met verschillende pc's en ip-addressen werkt. Werkt wel voor alles wat redelijk statisch is (b.v. je filters), maar voor alles wat dynamisch is ('mark as read' timestamp, mogelijk in de toekomst watchlisten, etc.) werkt dat niet echt volgens mij.
Ik zie dat dus meer als een slim gevonden tijdelijke hack :)
Je ziet alleen de mogelijkheden die ik erin heb gestopt, niet het potentieel. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Geweldig spotweb, dankzij dit topic alles meteen aan de praat gekregen. Kunnen we in de toekomst ook een comment / reactie posten via spotweb? Ik heb geen idee of dit wel kan, maar dat is eigenlijk 1 vd weinige dingen die ik nog mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pven schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:44:
Uit nieuwsgierigheid: watr voegt het onderstaande toe?
code:
1
2
3
$settings['available_templates'] = Array(   'we1rdo'    => './templates_we1rdo/', 
                                            'mobile'    => './templates_mobile/'
                                        );

Middels het onderstaande stel je, voor zover ik het begrijp, de template in:
code:
1
2
$settings['templates']['default'] = './templates_we1rdo/';
$settings['templates']['mobile'] = './templates_mobile/';

Ik snap niet waarom die templates nog in een array op worden genomen. Iemand een idee?
Hmm... Interessant om te zien dat er nu dus een themeswitcher aanwezig is. Is het wellicht geen idee, om de templates in een map templates te zetten en daaronder elke template op te nemen? Dan hoeft PHP alleen die map door te lopen, in plaats van dat settings.php elke keer aangepast wordt. Dan hou je het dynamisch, opdat iedereen dan (eventueel) een eigen template kan draaien.
DexterDee schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:29:
[...]

Dat script is veel te lang en gewoon even onveilig als basic authentication. Het cookie wat gezet wordt is een MD5 van username en password. Het enige wat je nodig hebt is deze MD5 hash, omdat deze genoeg is om mee in te loggen. Maakt dus niet uit of de credentials of deze hash over de lijn gaan :)

Om toch een drempel op te werpen is het plaatsen van dit stukje PHP bovenin genoeg:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
define('HTTP_USERNAME','henk');
define('HTTP_PASSWORD','tweakers');

if (!isset($_SERVER['PHP_AUTH_USER']) || ($_SERVER['PHP_AUTH_USER']!=HTTP_USERNAME || $_SERVER['PHP_AUTH_PW']!=HTTP_PASSWORD)) {
    header('WWW-Authenticate: Basic realm="SpotWeb"');
    header('HTTP/1.0 401 Unauthorized');
    echo 'This web page requires authentication.';
    exit;
}
Maak dan gewoon een .htaccess bestand met een .htpasswd aan, laat die .htpasswd dan buiten de map staan en heb je een veel beter beveiligde spotweb. :)

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 18-03-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-10 14:56
Paar mensen zijn daar wel mee bezig maar ik denk dat ze de hulp van Drazix nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-10 15:07
Iemand bekend met dit probleem?
Error executing query: constraint failed
Kom maar niet ervanaf :/

Draai op standaard ubuntu installatie, draaide perfect tot na een bepaalde git pull update?

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In de FAQ staat:
chmod 777 spotweb/
Het is natuurlijk veel veiliger om die rechten alléén te geven aan de database, niet de map, zeker als het alleen een machtigingen kwestie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 13:51
LiquidSmoke schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:05:
Ik lees hier van alles over vetgedrukte nieuwe spots, maar ik zie die niet...

Gebruik gewoon de laatste Gitpull met we1rdo's template, browser is Firefox.

Iemand die dit herkend?
Ah... Een keer op mark all as read gedrukt, na de volgende update werkt het dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Knip: Niet doen

[ Voor 86% gewijzigd door Equator op 21-03-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Mar2zz schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:06:
99% van de applicaties op github draait veel beter op linux, wordt daarvoor sneller geupdate en dergelijke... I love that! (helemaal nu allerlei tof downloadspul daar geupdate wordt door tig verschillende mensen, zoals couchpotato, sickbeard, spotweb, albumidentify)... github geeft opensource een boost.
is het niet iets om 'iets' in de template te hebben zodat je makkelijker kan overspringen van sick, couch, sab en spot ?, zoiets als mediafrontpage, maar dan niet af laten hangen van xbox of andere meuk? (daarnaast werkt mediafrontpage niet goed onder IE en de makers willen er ook geen ruk aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

[quote]remcoXP schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:57:
het gaat de goeie kant op (voor zoverre het nog niet goed was) een multi download, rss, multiuser/beveiliging (voor mij niet nodig maar kan begrijpen dat het voor andere een grootte wens is), beter settingssysteem (denk dat dat vanzelf komt)

andere ideeën van mij die wellicht niet mogelijk of nuttig zijn maar die in me opkwamen:

zou handig kunnen zijn, echter momenteel zet ik nog mijn vraagtekens bij hoe spotweb het mogelijk maakt (of niet maakt) om ook de PAR's mee te krijgen, want af en toe heb ik toch het idee dat er geen PAR's meekomen als er een nzb gegenereert worden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

is het iets om een standaard robots.txt op te laten nemen dat het gewoonweg door de searchengines niet opgenomen wordt? (ik weet dat je fouten van een gebruiker niet op moet lossen in je applicatie ... ) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Moedeloos wordt ik ervan. Ben in staat om de hele zooi eraf te gooien. Ik heb het denk ik wel 3 keer hier gevraagd en er wordt niet echt op gereageerd. Ik probeer echt altijd mijn eigen problemen op te lossen maar soms kom ik er zelf niet uit. Ga er geen eigen topic van maken want dan wordt hij waarschijnlijk gesloten vanwege het plaatsen van content 8)7 .

Nee het is niet mijn browser/computer die ervoor zorgt dat als ik een nzb aanklik ik alleen maar tekstuele inhoud te zien krijg van de NZB.

probeer het vandaag nog één keer middels dit bericht en anders is spotweb exit voor mij. :(

Zou ik met een compleet kale setup dit probleem niet moeten hebben ? Of zijn er settings nodig om die standaard te laten werken. Dus klik op nzb en je browser wil een .nzb downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 18-03-2011 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zeroday schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:11:
[quote]remcoXP schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:57:

zou handig kunnen zijn, echter momenteel zet ik nog mijn vraagtekens bij hoe spotweb het mogelijk maakt (of niet maakt) om ook de PAR's mee te krijgen, want af en toe heb ik toch het idee dat er geen PAR's meekomen als er een nzb gegenereert worden ..
Wel of geen pars is afhankelijk van de uploader van de nzb, daar heeft spotweb weinig mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:12

eagle00789

Est. November 2005

zeroday schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:16:
[...]

is het iets om een standaard robots.txt op te laten nemen dat het gewoonweg door de searchengines niet opgenomen wordt? (ik weet dat je fouten van een gebruiker niet op moet lossen in je applicatie ... ) ;-)
Dit zijn van die "Please replace user" gevallen.

Maar opzich lijkt me dit wel een goed idee om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 23:00

TFHfony

Professional Weirdo

Tranzy schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:19:
Moedeloos wordt ik ervan. Ben in staat om de hele zooi eraf te gooien. Ik heb het denk ik wel 3 keer hier gevraagd en er wordt niet echt op gereageerd. Ga er geen eigen topic van maken want dan wordt hij waarschijnlijk gesloten vanwege het plaatsen van content 8)7 .

Nee het is niet mijn browser/computer die ervoor zorgt dat als ik een nzb aanklik ik alleen maar tekstuele inhoud te zien krijg van de NZB.

probeer het vandaag nog één keer middels dit bericht en anders is spotweb exit voor mij. :(

Zou ik met een compleet kale setup dit probleem niet moeten hebben ? Of zijn er settings nodig om die standaard te laten werken. Dus klik op nzb en je browser wil een .nzb downloaden.
Vreemd, want normaal gesproken beslist inderdaad je browser wat er met zo'n bestand moet gebeuren. Maar uit je opmerkingen begrijp ik dat als je in een andere site een .NZB aangeboden krijgt, je deze wel gewoon kan downloaden?
Wat heb je bij de settings van spotweb ingesteld om te doen met je .NZB?
Als je hem wilt downloaden, moet je hem op:

$settings['nzbhandling']['action'] = 'save';

zetten. Wat staat daar nu?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:16:
Lijkt me een goede oplossing. Ik heb het er al in zitten zolang ik spotweb gebruik.

Voorbeeld voor www.mijn-site.nl/spotweb
code: /var/www/www.mij-site.nl/htdocs/robot.txt
1
2
User-agent: *
Disallow /spotweb/

Voorbeeld voor spotweb.mijn-site.nl
code: /var/www/spotweb.mijn-site.nl/htdocs/robot.txt
1
2
User-agent: *
Disallow /

Let op: de paden hierboven zijn afhankelijk van jou configuratie van apache. De inhoud is 1 op 1 te kopieren maar de paden van het bestand niet !

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 08:39 . Reden: extra toevoeging gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Splendid schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:28:
[...]

Hier ben ik vanmiddag een hele poos mee bezig geweest. Kennelijk vind IE het niet leuk dat er via ajax een pagina geladen wordt met javascript erin. Als ik dat eruit haalde werkte het prima. f**k IE! :X
Hehe ik hoop dat je het gefixt kunt krijgen. Er zijn toch nog een hoop gebruikers die IE gebruiken.
Ik heb voorlopig weirdo maar weer in gebruik zodat mijn schoonouders er toch gebruik van kunnen maken.

Zou mooi zijn als er een dropdown box zou zijn die de cookie zou zetten voor de template overigens. Standaard weirdo en met een dropdown box de persoonlijke instelling(en) per computer met splendid.

PS : Als we jouw template als default willen gaan zetten (dat las ik hier ergens onderin) breng je een hoop verwarring als men een leeg scherm krijgt met IE. Men gaat heel snel denken dat ze wat verkeerd hebben gedaan met de installatie.

Ik hoop dat je het opgelost krijgt. Wellicht een idee om een apart topic aan te maken op GoT bij het Webdesign/markup, client gedeelte voor wat feedback/ondersteuning. Zo heb ik het destijds wel kunnen oplossen met mijn site.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Moedeloos wordt ik ervan. Ben in staat om de hele zooi eraf te gooien. Ik heb het denk ik wel 3 keer hier gevraagd en er wordt niet echt op gereageerd. Ik probeer echt altijd mijn eigen problemen op te lossen maar soms kom ik er zelf niet uit. Ga er geen eigen topic van maken want dan wordt hij waarschijnlijk gesloten vanwege het plaatsen van content 8)7 .

Je geeft ook zo lekker veel info. op wat voor systeem draai je enzo. is je php versie wel up2date. heb je je os met nzb laten associeren met een teksteditor ofzo. heb je het in alle templates etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TFHfony schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:29:
[...]

Vreemd, want normaal gesproken beslist inderdaad je browser wat er met zo'n bestand moet gebeuren. Maar uit je opmerkingen begrijp ik dat als je in een andere site een .NZB aangeboden krijgt, je deze wel gewoon kan downloaden?
Wat heb je bij de settings van spotweb ingesteld om te doen met je .NZB?
Als je hem wilt downloaden, moet je hem op:

$settings['nzbhandling']['action'] = 'save';

zetten. Wat staat daar nu?
Save schrijft de nzb lokaal weg (op de webserver). Disable stuurt het naar de browser. (ik geef toe, staat wat onhandig in settings.php omschreven)Die setting is voor de SAB knop, niet voor de NZB knop.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Is er geen instelling om aantal lijntjes wat er gebruikt wordt te bepalen? Als ik dus een download heb draaien in SABnzbd reageert spotweb traag en meerdere regels met:

Notice: fwrite() [function.fwrite]: send of 48 bytes failed with errno=32 Broken pipe in /usr/share/pear/Net/Socket.php on line 418

Ik heb tweaknews waar ik 8 lijntjes mee mag, retentie is hoog genoeg (deze gebruik ik dus ook spotweb) en bij SABnzbd wordt ook nog news.onsbrabantnet.nl gebruikt waar ik 4 lijntjes mag en retentie volgens onsbrabantnet +60dgn is. Even voor de duidelijkheid, in ownsettings.php heb ik dus geen ' header' newsserver.

Error heb ik opgelost door SABnzbd 1 lijntje minder te geven nl. 7 i.p.v. 8

[ Voor 5% gewijzigd door Roland_Megens op 18-03-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 09:38
zeroday schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:50:
[...]

ik zal eens kijken of ik er wat mee kan ..

update; met de git clone krijg ik de atom feed niet mee .. :-( en als ik de package wil downloaden dan zit ie er wel in, maar wil wel dingen graag via git clone binnen halen
Hij staat in een branch, die moet je uitchecken na je clone:

code:
1
git checkout atom
update,
1. feed is niet valide
2. toont daardoor error in IE
3. onder Firefox geen inhoud (leeg)
4. pak je bron, zie je inhoud.

tsjak!
Dat de feed niet valide is, verbaast me. Ik heb 'm namelijk door de W3 validator heen gehaald. Dit zou aan de inhoud van een specifieke spot kunnen liggen, zou je eens zo'n kreupele feed kunnen gisten?

Bij mij werkt het trouwens in firefox, chrome (met extension), en mail.app.

Van puntje 4 snap ik niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee hoe ik een filter maak waarin in HD kwaliteit (maakt niet uit wat voor HD formaat) alles word weer gegeven behalve series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:32
Roland_Megens schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:10:
Is er geen instelling om aantal lijntjes wat er gebruikt wordt te bepalen? Als ik dus een download heb draaien in SABnzbd reageert spotweb traag en meerdere regels met:

Notice: fwrite() [function.fwrite]: send of 48 bytes failed with errno=32 Broken pipe in /usr/share/pear/Net/Socket.php on line 418

Ik heb tweaknews waar ik 8 lijntjes mee mag, retentie is hoog genoeg (deze gebruik ik dus ook spotweb) en bij SABnzbd wordt ook nog news.onsbrabantnet.nl gebruikt waar ik 4 lijntjes mag en retentie volgens onsbrabantnet +60dgn is. Even voor de duidelijkheid, in ownsettings.php heb ik dus geen ' header' newsserver.

Error heb ik opgelost door SABnzbd 1 lijntje minder te geven nl. 7 i.p.v. 8
Dit is handig inderdaad! Ook heb ik erg vaak dat ik meerdere NZB's aanklik (en het duurt even voordat een NZB geladen is) waardoor niet alles doorkomt. Reden hiervoor is natuurlijk dat het aantal beschikbare lijntjes op raakt, waardoor mijn aangeklikte NZBs resulteren in een ongeldige download. Op de een of andere manier zou het mogelijk moeten zijn om een queue te maken van de download-acties... op deze manier kun je spotweb 1 lijn toekennen die altijd beschikbaar is. Het downloaden van een NZB gaat dan nooit meer mis omdat 'de lijnen op zijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Mar2zz schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:37:
[...]

Je geeft ook zo lekker veel info. op wat voor systeem draai je enzo. is je php versie wel up2date. heb je je os met nzb laten associeren met een teksteditor ofzo. heb je het in alle templates etc.
Heb in voorgaande berichten mijn complete settings gepost. Wil niet gaan spammen vandaar dat ik het bij het laatste bericht niet heb gedaan.

Maar draai op een Qnap TS219P met PHP Version 5.2.14.

Draai een standaard git clone. welke geupdate is tot vanmorgen.

Het heeft altijd gewerkt. Maar het werkt niet onder ubuntu, XP en Win 7 op verschillende pc's. Downloaden van .nzb's werkt op een andere site wel gewoon.

Wil voor de goede orde mijn ownsettings wel posten.
Tranzy schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:30:
[...]

Nee .. Er worden ook geen pics meer geladen.

Mijn ownsettings

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
$settings['nntp_nzb']['host'] = '**********';    # <== Geef hier je nntp server in
$settings['nntp_nzb']['user'] = '*****';               # <== Geef hier je username in
$settings['nntp_nzb']['pass'] = '*******';               # <== Geef hier je password in
$settings['nntp_nzb']['enc'] = false;               # <== false|'tls'|'ssl', defaults to false.
$settings['nntp_nzb']['port'] = 119;                # <== set to 563 in case of encryption*

// db
$settings['db']['engine'] = 'mysql';            # <== keuze uit sqlite3 en mysql
//$settings['db']['path'] = './nntpdb.sqlite3'; # <== als je geen SQLite3 gebruikt, kan dit weg 

# Als je MySQL wilt gebruiken, vul dan onderstaande in
$settings['db']['engine'] = 'mysql';
$settings['db']['host'] = 'localhost';
$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';
$settings['db']['user'] = 'spotweb';
$settings['db']['pass'] = '******';

$settings['retrieve_full'] = true;

# tonen we een update knop in de web ui?
$settings['show_updatebutton'] = true;

# toon een download-nzb knop op het overzicht?
$settings['show_nzbbutton'] = true;

En verder wat filters....

dit is het resultaat van klikken op de nzb button

[afbeelding]

[ Voor 95% gewijzigd door Tranzy op 18-03-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Targeter schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:23:
[...]
Dit zou aan de inhoud van een specifieke spot kunnen liggen, zou je eens zo'n kreupele feed kunnen gisten?
Tot nu toe elke feed die ik open :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Laatst online: 10:27
ik krijg vanaf de laatste git pull op Splendid's template een hoop ?????? bovenaan en geen filtermenu meer. Als ik switch naar de template van we1rdo werkt het naar behoren? Heb m'n eigen filters al uitgecomment in ownsettings.php maar splendid's template weigert nu om goed te werken?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

[...]

Da's betrekkelijk eenvoudig op te lossen... :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
AuthType basic
AuthName "Spotweb"
AuthUserFile /var/www/mijndomein.nl/subdomains/spotweb/authfile
Order Deny,Allow
Deny from all
Allow from localhost mijndomein.nl 84.29.XX.XXRequire valid-user
Satisfy Any

Het eerste deel is je authenticatie, en in het tweede deel laat ik alles vanaf mijn server weer toe (en daar draait SABnzbd op)

Je vraagt iets, en nogmaals, daarop reageer ik dat het onleesbaar is.

Je plaatst dan een bericht waarvan het grootste deel gemodereerd wordt omdat je content plaatst die niet toegestaan is.

Concluderend;
  1. We hebben een inhoud van een ownsettings.php die inmiddels [url=vervangen is. Deze heb je niet hier gepost. Dus daar kunnen we niets mee.
  2. We hebben een onleesbaar plaatje.
Het spijt me verschrikkelijk dat mijn glazen bol stuk is, maar hoe kun je stellen dat wij je niet proberen te helpen?

Zoals hieronder; je geeft weinig info. Je settings heb je gepost ja, en je hebt ze opgeschoond; dus je hebt nu een andere file!
Tranzy schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:33:
[...]
Heb in voorgaande berichten mijn complete settings gepost. Wil niet gaan spammen vandaar dat ik het bij het laatste bericht niet heb gedaan.
[..]
Maar draai op een Qnap TS219P met PHP Version 5.2.14.

Draai een standaard git clone. welke geupdate is tot vanmorgen.

Het heeft altijd gewerkt. Maar het werkt niet onder ubuntu, XP en Win 7 op verschillende pc's. Downloaden van .nzb's werkt op een andere site wel gewoon.

Wil voor de goede orde mijn ownsettings wel posten.
[...]
Tranzy schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:31:
[...]
[...]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

CptChaos schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 00:06:
[...]
Maak dan gewoon een .htaccess bestand met een .htpasswd aan, laat die .htpasswd dan buiten de map staan en heb je een veel beter beveiligde spotweb. :)
Valt reuze mee, want dat password in PHP kun je alleen lezen als je toegang hebt tot de backend (of de php module uitschakelt in de webserver, maar dan ligt je usenet account ook op straat ivm ownsettings.php). Mocht je via PHP een backdoor vinden en PHP staat niet in safe mode, dan kun je buiten de webroot ook bestanden lezen, dus ook die .htpasswd.

Het voordeel van authenticatie in PHP is dat dit altijd werkt en een .htaccess alleen werkt met de juiste AllowOverride in apache. Wellicht heb je daar niet altijd invloed op, vooral als je op shared webhosting zit. Zoals ik al eerder zei, HTTPS en DIGEST authenticatie is pas echt een veel betere beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DexterDee schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:48:
[...]

Valt reuze mee, want dat password in PHP kun je alleen lezen als je toegang hebt tot de backend (of de php module uitschakelt in de webserver, maar dan ligt je usenet account ook op straat ivm ownsettings.php). Mocht je via PHP een backdoor vinden en PHP staat niet in safe mode, dan kun je buiten de webroot ook bestanden lezen, dus ook die .htpasswd
dus ook je PHP bestand met je wachtwoord :') Je gaat er onterecht vanuit dat PHP bestanden altijd maar geparsed worden, maar via een backdoor hoeft dat helemaal niet zo te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ja heb geprobeerd een plaatje te posten met het resultaat. Plaatje was idd te klein en niet leesbaar. Toen heb ik de content als tekst gepaste maar werd weg gemod. Toe nogmaals een url naar een groter plaatje wat ook verdwenen is. Ik kan er weinig aan doen dat weg gemod wordt en er vervolgens een aantal paginaś overheen gaan. Ik zit niet heel de dag in het topic. Heb ook mijn werk ;).

Mijn ownsettings bestaat op dit moment enkel uit mijn usenet provider en mysql settings. Verder niet. Alles default. Oh en ik maak gebruik van een .htaccess en pasword file.

nogmaals een poging naar het plaatje

Zeg maar wat je nog meer wilt weten en ik wil het je graag leveren. Waardeer echt wel je hulp vriend. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 18-03-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Tranzy schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:59:
[...]

Ja heb geprobeerd een plaatje te posten met het resultaat. Plaatje was idd te klein en niet leesbaar. Toen heb ik de content als tekst gepaste maar werd weg gemod. Toe nogmaals een url naar een groter plaatje wat ook verdwenen is. Ik kan er weinig aan doen dat weg gemod wordt en er vervolgens een aantal paginaś overheen gaan. Ik zit niet heel de dag in het topic. Heb ook mijn werk ;).

Mijn ownsettings bestaat op dit moment enkel uit mijn usenet provider en mysql settings. Verder niet. Alles default. Oh en ik maak gebruik van een .htaccess en pasword file.

nogmaals een poging naar het plaatje

Zeg maar wat je nog meer wilt weten en ik wil het je graag leveren. Waardeer echt wel je hulp vriend. ;)
Wat gebeurd er als je daar de source opvraagt met je rechtermuisknop? Zoals ik het nu zie, stuurt je server je nzb als flat text naar je browser.
code:
1
2
Header("Content-Type: application/x-nzb");
Header("Content-Disposition: attachment; filename=\"" . urlencode($fullSpot['title']) . ".nzb\"");

Deze regels zorgen ervoor dat je server het als een te downloaden bestand sturen. Deze moeten echter wel als eerste verstuurd worden.

Ik vermoed dat je server nog een warning genereerd waardoor er een output naar je browser is en deze headers genegeerd worden. Rechtermuisknop, bron weergeven, wat staat daar als eerste regel?

Een andere optie is dat je server of je browser niet weet wat ze er mee aan moeten, maar dat lijkt me sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:51:
dus ook je PHP bestand met je wachtwoord :') Je gaat er onterecht vanuit dat PHP bestanden altijd maar geparsed worden, maar via een backdoor hoeft dat helemaal niet zo te zijn.
Maar via een backdoor ligt alles sowieso op straat. Backdoors zijn security breaches. Deze wil je per default niet hebben. Maar ik heb al gezien dat er veel meer bij komt kijken.

ondanks dat ik pro php login framework ben. Heb ik het nu tijdenlijk zo opgelost.
  • .htaccess voor authenticatie (digest) + allow regels.
  • .htpasswd staat buiten de webroot.
  • spotweb directory en files ownership van echte user (geen root, www-user of www-data)
  • ssl geconfigureerd + self-sign certificaat
  • robot.txt in webroot gezet zodat google en co je niet snel of helemaal niet indexeren
Het ssl verhaal is eigenlijk overbodig aangezien het om een self-signed certificaat gaat. Dit is door andere gebruikers nooit te controleren op echtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:25:
[...]

Maar via een backdoor ligt alles sowieso op straat. Backdoors zijn security breaches. Deze wil je per default niet hebben. Maar ik heb al gezien dat er veel meer bij komt kijken.
Dan moet het ook niet als argument gebruikt worden, dat slaat natuurlijk gewoon nergens op.
Het ssl verhaal is eigenlijk overbodig aangezien het om een self-signed certificaat gaat. Dit is door andere gebruikers nooit te controleren op echtheid.
Alleen de eerste keer. Als daarna ineens het certificaat anders is krijgen ze daar een melding van en zou er toch iets aan de hand kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Rowdy.nl schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:17:
[...]

Wat gebeurd er als je daar de source opvraagt met je rechtermuisknop? Zoals ik het nu zie, stuurt je server je nzb als flat text naar je browser.
code:
1
2
Header("Content-Type: application/x-nzb");
Header("Content-Disposition: attachment; filename=\"" . urlencode($fullSpot['title']) . ".nzb\"");

Deze regels zorgen ervoor dat je server het als een te downloaden bestand sturen. Deze moeten echter wel als eerste verstuurd worden.

Ik vermoed dat je server nog een warning genereerd waardoor er een output naar je browser is en deze headers genegeerd worden. Rechtermuisknop, bron weergeven, wat staat daar als eerste regel?

Een andere optie is dat je server of je browser niet weet wat ze er mee aan moeten, maar dat lijkt me sterk...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<!DOCTYPE nzb PUBLIC "-//newzBin//DTD NZB 1.0//EN" "http://www.newzbin.com/DTD/nzb/nzb-1.0.dtd">
<!-- NZB Generated by Binsearch.info (fcgi) -->
<nzb xmlns="http://www.newzbin.com/DTD/2003/nzb">

...........
....
.

ps.. krijg in de plendid template allemaal vraagtekens boven en geen filters meer. Dit op ook weer een clean git clone. sinds vanmorgen.

[ Voor 39% gewijzigd door Tranzy op 18-03-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:25:
[...]

ondanks dat ik pro php login framework ben. Heb ik het nu tijdenlijk zo opgelost.
  • .htaccess voor authenticatie (digest) + allow regels.
  • .htpasswd staat buiten de webroot.
  • spotweb directory en files ownership van echte user (geen root, www-user of www-data)
  • ssl geconfigureerd + self-sign certificaat
  • robot.txt in webroot gezet zodat google en co je niet snel of helemaal niet indexeren
  • OwnSettings.php buiten de webroot
There, I fixed it. :)

Waarom? Stel; je installeerd een verkeerde update van PHP, vernaggeld je Apache config waardoor PHP niet meer geladen/geparsed wordt of iets dergelijks; op dat moment worden je PHP files gewoon als tekstfiles geserveerd! Dus je ownsettings.php is dan gewoon leesbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Tranzy schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:42:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<!DOCTYPE nzb PUBLIC "-//newzBin//DTD NZB 1.0//EN" "http://www.newzbin.com/DTD/nzb/nzb-1.0.dtd">
<!-- NZB Generated by Binsearch.info (fcgi) -->
<nzb xmlns="http://www.newzbin.com/DTD/2003/nzb">
...........
...........
....
.

ps.. krijg in de plendid template allemaal vraagtekens boven en geen filters meer. Dit op ook weer een clean git clone. sinds vanmorgen.
Niet die volledige namen posten! Daarom wordt het weggemodereerd! Bovenstaande is voldoende. Het lijkt er dus op dat je server óf je NZB bestanden als tekst serveert, of je browser ze ziet als XML document wat ie moet weergeven. Gebeurt dit in alle browsers?

Pagina: 1 ... 20 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.