Tsja, er zijn inmiddels wel van sommige gebieden kaarten met spawn locations maar de meeste ontdek je zelf ook wel als je de tijd neemt om een gebied te verkennen. Over het algemeen geldt:Hydrosine schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:24:
@snoeikoei
Hoe vind jij zoveel artifacts? Enige zone waar ik tot nu toe een route heb gevonden met flink wat artifacts is stonefield. Heb jij ergens een site met routes of iets dergelijks
* artifacts liggen in de buitenlucht vaak op vaste types plek. Veelvoorkomend zijn: onder bruggetjes, tussen de wortels van bomen (met name de kant die van de weg is afgewend of, als een boom op een helling staat, aan de heuvelkant van de boom), achter rotsblokken (zelfde regels als voor bomen), tegen hekjes/lantaarns aan, onder struikjes, in emmers/bloembakken. Het gaat hier meestal om "witte" artifacts, dus de meer voorkomende.
* ga je in grotten kijken, dan liggen artifacts vaak achter of onder rotsblokken, soms moet je de camera draaien om ze te zien. Als er onder het plafond van de grot een netwerk van wortels is, liggen daar vaak artifacts op.
* watervallen zijn ook populair, kijk in de voet van de waterval. Moeilijk te zien door het schuim.
* grote aantallen kun je, met name gedurende de rustige uurtjes van de nacht, vinden op zonegrenzen, zeker als daar leuke bergruggetjes liggen. Voorbeelden: de bergrug tussen gloamwood en silverpine, of de bergrug tussen silverpine en moonshade highlands.
* verder geldt, hoe moeilijker een plek te bereiken is, hoe groter de kans dat er artifacts liggen en hoe groter de kans dat daar een uncommon (groen) of rare (blauw) tussen zit. Denk aan torens van ruïnes, lastig bereikbare rotsrichels. Bij sommige plekken vraag ik me af hoe spelers zonder angelic flight of de Defiant-versie er ooit moeten komen.
Ook grotere risico's = zeldzamere artifacts. Voorbeeld; de torens van de Silverpine puzzle... Soms spawnen er artifacts op de uiteinden van de uitsteeksels rondom de torens, net buiten bereik als je op de rand van de toren staat. Moet je op het uitsteeksel springen, spring je mis dan ben je dood. Er spawnen ook artifacts net binnen bereik, die zijn (bijna?) nooit "blauw".
Veel specifieker ga ik het niet maken, als je het niet zelf uitvogelt is er genoeg te vinden op internet, maar zelf uitvinden en een zoekbeeld ontwikkelen is het leukst!
[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-03-2011 15:04 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"