Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31
Hydrosine schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:24:
@snoeikoei

Hoe vind jij zoveel artifacts? Enige zone waar ik tot nu toe een route heb gevonden met flink wat artifacts is stonefield. Heb jij ergens een site met routes of iets dergelijks :o
Tsja, er zijn inmiddels wel van sommige gebieden kaarten met spawn locations maar de meeste ontdek je zelf ook wel als je de tijd neemt om een gebied te verkennen. Over het algemeen geldt:

* artifacts liggen in de buitenlucht vaak op vaste types plek. Veelvoorkomend zijn: onder bruggetjes, tussen de wortels van bomen (met name de kant die van de weg is afgewend of, als een boom op een helling staat, aan de heuvelkant van de boom), achter rotsblokken (zelfde regels als voor bomen), tegen hekjes/lantaarns aan, onder struikjes, in emmers/bloembakken. Het gaat hier meestal om "witte" artifacts, dus de meer voorkomende.

* ga je in grotten kijken, dan liggen artifacts vaak achter of onder rotsblokken, soms moet je de camera draaien om ze te zien. Als er onder het plafond van de grot een netwerk van wortels is, liggen daar vaak artifacts op.

* watervallen zijn ook populair, kijk in de voet van de waterval. Moeilijk te zien door het schuim.

* grote aantallen kun je, met name gedurende de rustige uurtjes van de nacht, vinden op zonegrenzen, zeker als daar leuke bergruggetjes liggen. Voorbeelden: de bergrug tussen gloamwood en silverpine, of de bergrug tussen silverpine en moonshade highlands.

* verder geldt, hoe moeilijker een plek te bereiken is, hoe groter de kans dat er artifacts liggen en hoe groter de kans dat daar een uncommon (groen) of rare (blauw) tussen zit. Denk aan torens van ruïnes, lastig bereikbare rotsrichels. Bij sommige plekken vraag ik me af hoe spelers zonder angelic flight of de Defiant-versie er ooit moeten komen.
Ook grotere risico's = zeldzamere artifacts. Voorbeeld; de torens van de Silverpine puzzle... Soms spawnen er artifacts op de uiteinden van de uitsteeksels rondom de torens, net buiten bereik als je op de rand van de toren staat. Moet je op het uitsteeksel springen, spring je mis dan ben je dood. Er spawnen ook artifacts net binnen bereik, die zijn (bijna?) nooit "blauw".

Veel specifieker ga ik het niet maken, als je het niet zelf uitvogelt is er genoeg te vinden op internet, maar zelf uitvinden en een zoekbeeld ontwikkelen is het leukst!

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-03-2011 15:04 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
..knip..
Veel specifieker ga ik het niet maken, als je het niet zelf uitvogelt is er genoeg te vinden op internet, maar zelf uitvinden en een zoekbeeld ontwikkelen is het leukst!
Dit advies ga ik zeker opvolgen! ik was meestal lukraak aan het rondrennen, maar met jou tips kom ik wel al verder om mijn paadjes te vinden :)

[ Voor 72% gewijzigd door psychoclown op 21-03-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
..knip..

En inderdaad met Artifacts is het eigenlijk een kwestie van een keer extra achter je kijken en net ff om dat hoekje gluren, er zit een logica achter en als je die eenmaal een beetje doorhebt pak je er steeds meer op.

[ Voor 73% gewijzigd door psychoclown op 21-03-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb het een tot level 20 gespeeld, was toch niet helemaal mijn ding.

Reden waarom ik gestopt was voornamelijk dat ik de spells/abilities niet echt leuk vond, het maakte niet uit wat ik deed alles hit voor hetzelfde.
Wel moet ik zeggen dat het er zeer goed uit zag.

[ Voor 15% gewijzigd door DRaakje op 21-03-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
DRaakje schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:53:
Heb het een tot level 20 gespeeld, was toch niet helemaal mijn ding. Als er nog mensen interesse hebben om goedkoop aan rift te komen moeten ze het maar even laten weten.

Reden waarom ik gestopt was voornamelijk dat ik de spells/abilities niet echt leuk vond, het maakte niet uit wat ik deed alles hit voor hetzelfde.
Wel moet ik zeggen dat het er zeer goed uit zag.
Duidelijke reden zeg. Alles hit voor hetzelfde.

wat heb je uberhaupt gemaakt voor class en welke souls heb je geprobeerd?

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 12:42
zo heb maar eens de database bijgewerkt ook al gebruikt niet veel hem nog :P

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Ienni1983 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:04:
zo heb maar eens de database bijgewerkt ook al gebruikt niet veel hem nog :P
Ik denk dat de meeste mensen inderdaad een plekje hebben gevonden op de servers.
Maar het is altijd handig om aan te geven wie waar zit :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Modbreak:Zojuist een aantal posts getrashed. Voor hulp bij het samenstellen van een PC moet je hier, [BBG aanschaf] Gamesysteem, wezen. Dat soort dingen horen niet thuis in een topic over een spel :)

Graag dus weer ontopic.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik ben met mijn L31 mage (guardian) aangekomen in scarwood reach en ben daar aan het questen. Alleen raak ik daar een beetje in de verwarring:

Je hebt overal quest hubs, net als de eerdere zones, maar er zijn ook kampjes waar allemaal npc's staan met gele namen. Dat zijn neutralen? er staan vaak ook rode npc's tussen, normale mobs dacht ik, maar die blijken defiant te zijn. Als ik ze aanval wordt ik pvp geflagged.

Hoe herken ik het verschil tussen defiant npc (rood) en een normale enemie mob (ook rood) ?
En hoe herken ik defiant spelers? Guardian heeft blauwe namen, zij ook ?

En tot hier sloeg ik altijd de pvp quest over, alleen heb ik het idee dat dat er in reach wel erg zijn en ik dus een groot stuk xp ga missen. Hoe belangrijk zin de pvp quests ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 12:42
door het tekentje aan de rechterkant van de face.

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:12
Je hoeft die PvP quests niet per se te doen, zoveel zijn het er ook niet.
Heb ze zelf ook geskipped en ben nergens in de problemen gekomen qua exp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

superbassie schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:59:
Je hoeft die PvP quests niet per se te doen, zoveel zijn het er ook niet.
Heb ze zelf ook geskipped en ben nergens in de problemen gekomen qua exp.
K, heb er toch een paar gedaan, maar toch... nog steeds geen idee hoe ik een defiant speler herken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2023
Zit je op een PVP server? Dan zijn ze rood en zijn het geen humanoids, maar Eth's, Bahmi en Kelari. Ook te herkennen aan menselijk gedrag (dus onvoorspelbaar).
Op een PVE server zullen ze wel groen zijn oid (tenzij ze PVP aan ehbben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
-SaveMe- schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:24:
[...]

K, heb er toch een paar gedaan, maar toch... nog steeds geen idee hoe ik een defiant speler herken ..
Zoals lenni1983 al zei, dat zie je aan het Defiant logo naast de avatar als je op zo'n gast klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

superbassie schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:42:
[...]

Zoals lenni1983 al zei, dat zie je aan het Defiant logo naast de avatar als je op zo'n gast klikt.
Mja, dat zie je alleen als je hem echt selecteert. Was handiger geweest als je het had kunnen zien aan de naam kleur of in de mouseover ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:59:
[...]

Mja, dat zie je alleen als je hem echt selecteert. Was handiger geweest als je het had kunnen zien aan de naam kleur of in de mouseover ...
Je ziet het ook aan de huidskleur.
Defiant is meestal paarsachtig en Guardian is meer mensachtig qua huidskleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Ik ben nu een rogue tank, level 29 met 3,5k HP.. instances tanken gaat zeer makkelijk en de healers zijn maar al te blij met de damage reduction die ik met me meebreng.

Ik heb wel problemen met Aoe Threat holding, ik heb maar 2 aoe threat skills die beide op een lange cooldown zitten, nog tips?
Jegorex schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 05:58:
[...]

Je ziet het ook aan de huidskleur.
Defiant is meestal paarsachtig en Guardian is meer mensachtig qua huidskleur.
Hoeft niet, dit kan je zelf bepalen. Ik heb een Eth(geloof ik?) Defiant en die ziet er qua kleur waarschijnljik 'menselijker' uit dan een guardian :P.

[ Voor 117% gewijzigd door kaluro2 op 22-03-2011 09:22 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
kaluro2 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:00:
Ik ben nu een rogue tank, level 29 met 3,5k HP.. instances tanken gaat zeer makkelijk en de healers zijn maar al te blij met de damage reduction die ik met me meebreng.

Ik heb wel problemen met Aoe Threat holding, ik heb maar 2 aoe threat skills die beide op een lange cooldown zitten, nog tips?
Ik weet niet wat voor spec je precies bent naast Riftwalker, mocht je Blade dancer erin hebben zitten, daar zitten ook nog een aantal AoE ability's bij zoals ( 2 targets raken) en een finisher die een tig tal targets kan raken mits ze voor je staan.

Gisteren level 38 geworden! nog 2 leveltjes voor m'n snellere mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Dakreal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:19:
[...]

Ik weet niet wat voor spec je precies bent naast Riftwalker, mocht je Blade dancer erin hebben zitten, daar zitten ook nog een aantal AoE ability's bij zoals ( 2 targets raken) en een finisher die een tig tal targets kan raken mits ze voor je staan.

Gisteren level 38 geworden! nog 2 leveltjes voor m'n snellere mount.
Sorry ik was mn build vergeten te linken:

http://rift.zam.com/en/stc.html?t=1MpV_.xIt0uzzozkM.x0b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59
Planar attraction en Rift Disturbance gebruik ik om mobs terug te pullen, planar strike als threat holder. Als ik thread kan houden gebruik ik cadence uit de bard tree om nog een beetje te healen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
ff nog 2 puntjes in Blade dancer wanneer je die hebt voor Twin strike en Compound attack dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Gisteren lvl40 geworden en snellere mount gehaald, yay! Klaar in Scarwood Reach, flinke hap geslagen in de quests in Moonshade Highlands en natuurlijk nog ff artifacts aan het hunten geweest :P

Nog even wat tips voor mensen die zich afvragen hoe anderen aan zoveel complete sets komen, zo gaat het hard in Moonshade:
  • Start bij het Guardian dorp, Three Springs, in Moonshade Highlands (helemaal in het oosten).
  • In het dorp zijn al een aantal spawn points, met name rondom de inn en aan de buitenkant van de "Hobbitholen"
  • Meteen ten noorden van Three Springs is een serie poelen die dmv watervallen met elkaar in verbinding staan. In de poelen en onderaan de watervallen vind ik altijd wel een aantal artifacts.
  • Volg de watervallen naar boven. Bij de bovenste poel steek je het grasveld over naar zee.
  • Hier kun je naar beneden springen, naar een richeltje. Vandaar weer een richeltje lager en weer 1. Op al deze richeltjes zijn spawn points voor artifacts, waaronder rares.
  • Vanaf het onderste richeltje spring je naar beneden, de zee in.
  • Zwem naar het noordoosten, richting de zone-grens (stippellijn op de map). Langs de zonegrens, bovenaan een afgrond, liggen vaak een aantal artifacts. Volg deze richel een stukje naar het zuiden.
  • Voor nog meer artifact-geluk moet je eigenlijk water breathing hebben (potion of andere buff). Zwem daarmee de diepte in van de afgrond. Beneden liggen soms in totaal wel 10 artifacts klaar. De 2x dat ik er ben geweest lagen er een boel groene maar met wat geluk zijn er blauwe.
Nou, dat was mijn tip van de dag maar weer dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SnoeiKoei schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:52:
Gisteren lvl40 geworden en snellere mount gehaald, yay! Klaar in Scarwood Reach, flinke hap geslagen in de quests in Moonshade Highlands en natuurlijk nog ff artifacts aan het hunten geweest :P

Nog even wat tips voor mensen die zich afvragen hoe anderen aan zoveel complete sets komen, zo gaat het hard in Moonshade:
  • Start bij het Guardian dorp, Three Springs, in Moonshade Highlands (helemaal in het oosten).
  • In het dorp zijn al een aantal spawn points, met name rondom de inn en aan de buitenkant van de "Hobbitholen"
  • Meteen ten noorden van Three Springs is een serie poelen die dmv watervallen met elkaar in verbinding staan. In de poelen en onderaan de watervallen vind ik altijd wel een aantal artifacts.
  • Volg de watervallen naar boven. Bij de bovenste poel steek je het grasveld over naar zee.
  • Hier kun je naar beneden springen, naar een richeltje. Vandaar weer een richeltje lager en weer 1. Op al deze richeltjes zijn spawn points voor artifacts, waaronder rares.
  • Vanaf het onderste richeltje spring je naar beneden, de zee in.
  • Zwem naar het noordoosten, richting de zone-grens (stippellijn op de map). Langs de zonegrens, bovenaan een afgrond, liggen vaak een aantal artifacts. Volg deze richel een stukje naar het zuiden.
  • Voor nog meer artifact-geluk moet je eigenlijk water breathing hebben (potion of andere buff). Zwem daarmee de diepte in van de afgrond. Beneden liggen soms in totaal wel 10 artifacts klaar. De 2x dat ik er ben geweest lagen er een boel groene maar met wat geluk zijn er blauwe.
Nou, dat was mijn tip van de dag maar weer dan :P
Gz met lvl 40 :P Ik heb er idd ook ontzettend veel in Moonshade Highlands gevonden, vooral bij die waterval wat jij aangaf. Stuk of 6 in het water, ook groene ( misschien gewoon geluk? ).

Hoe vond je deze zone? ik vind hem erg leuk op gezet en de sfeer is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Dakreal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:00:
[...]

Hoe vond je deze zone? ik vind hem erg leuk op gezet en de sfeer is goed :)
Ja ik vind 'm ook wel mooi, qua landschap, alleen vind ik dat er qua quests iets teveel thema's in gepropt zijn: piraten, schatzoekers, cults, fae en undead is iets teveel. Ik had liever gehad dat ze deze zone hadden gebruikt om het fae-thema verder uit te werken. Zeker die piraten zijn wat overbodig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Is het ook niet zo met artifacts dat je net geluk moet hebben dat niet iemand m voor je gekaapt heeft?

En zojuist Codex gewonnen met 1000 tegen 3. Ze hebben niet 1 seconden een punt gehad, best wel zielig eigenlijk... Jammer dat in de laatste minuut nog 3 van ons dood gingen, anders was t 1000v0 :(. Heb bijna medelijden met de Guardians :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:08:
[...]

Dat dus. Trion staat erom bekend veel mee te denken met de community en lost problemen zeer snel op moet ik zeggen!
Ik weet niet bij wie dat bekend staat, maar niet bij mij. Ik heb drie dagen geleden een melding gemaakt en om support van een GM gevraagd. Tot op heden hebben ze nog niet gereageerd. Op de Shard waar ik speel, is een zone die compleet niet werkt voor alle gebruikers. Alles staat daar stil. Je mag toch op zijn minst verwachten dat een GM in ieder geval even reageerd dat het in behandeling wordt genomen. Nu is de halve server in een veel te hoge zone aan het lvlen om toch nog verder te komen. Hele raids die gevormd worden om toch een quest te kunnen doen.... Triest noem ik dat. Daar betaal je geen maandelijkse kosten voor.

[ Voor 24% gewijzigd door Seth_Chaos op 22-03-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Merroc schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:28:
Is het ook niet zo met artifacts dat je net geluk moet hebben dat niet iemand m voor je gekaapt heeft?
Uiteraard. En spawn points met grotere kans op groene / blauwe artifacts respawnen veel trager dan de veelvoorkomende.
Seth_Chaos schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:00:
[...]

Ik weet niet bij wie dat bekend staat, maar niet bij mij. Ik heb drie dagen geleden een melding gemaakt en om support van een GM gevraagd. Tot op heden hebben ze nog niet gereageerd. Op de Shard waar ik speel, is een zone die compleet niet werkt voor alle gebruikers. Alles staat daar stil. Je mag toch op zijn minst verwachten dat een GM in ieder geval even reageerd dat het in behandeling wordt genomen. Nu is de halve server in een veel te hoge zone aan het lvlen om toch nog verder te komen. Hele raids die gevormd worden om toch een quest te kunnen doen.... Triest noem ik dat. Daar betaal je geen maandelijkse kosten voor.
Wat ik triest vind is klagen over de weinige kinderziektes in een complex spel dat een zeldzaam vlotte start heeft gehad en waarbij gemelde bugs tot nog toe altijd binnen korte tijd zijn aangepakt. Sowieso betaal je nog helemaal geen maandelijkse kosten, je 30 dagen zijn nog niet op. Drie dagen is natuurlijk niks als er een complex probleem moet worden opgelost en ze kunnen beter hun tijd besteden aan het oplossen van het probleem dan aan het beantwoorden van duizenden petities. Hoe dan ook loopt het helpen van petitions achter, vanwege de "hacked" account problemen. Je kunt natuurlijk ook gewoon blijven ademen zolang het probleem bestaat. Ja het is irritant, nee de wereld vergaat niet, en nee Trion is niet almachtig als het gaat om het oplossen van je probleem. En tenslotte: ja, Trion heeft wel degelijk bewezen zeldzaam goed naar spelers en hun klachten/problemen te luisteren.

[ Voor 71% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-03-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Seth_Chaos schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:00:
[...]

Welke zone is dit?
Heb je al op Riftforums gekeken naar het probleem?
Wat werkt er precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:04:
[...]

Uiteraard. En spawn points met grotere kans op groene / blauwe artifacts respawnen veel trager dan de veelvoorkomende.

[...]

Wat ik triest vind is klagen over de weinige kinderziektes in een complex spel dat een zeldzaam vlotte start heeft gehad en waarbij gemelde bugs tot nog toe altijd binnen korte tijd zijn aangepakt. Sowieso betaal je nog helemaal geen maandelijkse kosten, je 30 dagen zijn nog niet op. Drie dagen is natuurlijk niks als er een complex probleem moet worden opgelost en ze kunnen beter hun tijd besteden aan het oplossen van het probleem dan aan het beantwoorden van duizenden petities. Hoe dan ook loopt het helpen van petitions achter, vanwege de "hacked" account problemen. Je kunt natuurlijk ook gewoon blijven ademen zolang het probleem bestaat. Ja het is irritant, nee de wereld vergaat niet, en nee Trion is niet almachtig als het gaat om het oplossen van je probleem. En tenslotte: ja, Trion heeft wel degelijk bewezen zeldzaam goed naar spelers en hun klachten/problemen te luisteren.
Customer support is van groot belang. Voor die 30 dagen heb ik wel degelijk betaald. Op een product dat ik aanschaf verwacht ik support. En als ik een probleem heb met dat product verwacht ik dat ik contact, en een reactie krijg. Er is geen enkel excuus voor het geen gehoor geven aan klanten die om hulp vragen. Het niet communiceren naar klanten is het kenmerk van een slechte customer service. Je kunt zeggen dat ze veel problemen oplossen, je kunt zeggen dat ze naar klanten luisteren, maar je kunt niet zeggen dat ze goede support geven. Want hun support is op dit moment bedroevend.
Dakreal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:18:
[...]

Welke zone is dit?
Heb je al op Riftforums gekeken naar het probleem?
Wat werkt er precies niet?
Het betreft een gedeelte van de Scarlet Gorge. In dat gedeelte staat alles stil. Je kunt er doorheen lopen, maar je kunt vrijwel geen targets aanvallen. Het heeft nog het meest weg van een hele hoge latensie. Het lijkt erop dat de zones zijn verdeelt over aparte servers dan wel blades, en dat die specifieke blade met van alles druk bezig is, behalve met wat die blade zou moeten doen.
ResuCigam schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat de prioriteit van de support desk momenteel ligt bij het herstellen van duizenden gehackte accounts waar ze zelfs extra personeel voor aangenomen hebben.
Dat lijkt me een logische verklaring, maar daar moet ik bij zeggen dat het verhelpen van een groot probleem geen geldig excuus is om alle andere problemen te laten liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Seth_Chaos op 22-03-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:23

ResuCigam

BOFH

Seth_Chaos schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:25:
[...]
Je kunt zeggen dat ze veel problemen oplossen, je kunt zeggen dat ze naar klanten luisteren, maar je kunt niet zeggen dat ze goede support geven. Want hun support is op dit moment bedroevend.
Ik denk dat de prioriteit van de support desk momenteel ligt bij het herstellen van duizenden gehackte accounts waar ze zelfs extra personeel voor aangenomen hebben.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Als je naar je ISP provider belt is de kans ook groot dat je in de wacht staat, toch? Betaal je ook voor.
Nou heeft je ISP misschien net zo veel klanten als Trion, echter bellen die niet allemaal tegelijkertijd, meestal althans. Het blijft mensen werk en mensen hebben nou eenmaal beperkte tijd voor handen.

En het argument, dan huur je toch meer mensen in, geldt ook maar gedeeltelijk. a) deze mensen hebben training nodig, dat kost tijd en b) deze mensen zouden dan wellicht over een maand (of 2) weer ontslagen moeten worden omdat de drukte voorbij is. Verder hadden ze deze account hack gebeuren waarschijnlijk niet voorspeld.

Ik heb WoW in het begin niet gespeeld, maar het lijkt me dat zij ook een langere wachtrij hadden dan nu het geval is.
Dat neemt echter niet weg dat er een probleem is op je server natuurlijk. Maar er zijn altijd twee kanten van de medaille. Is er inderdaad al een post gemaakt op jullie shard forum? Het lijkt me dat die sneller bekeken worden door mensen ogen die het door kan spelen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze aan het zoeken zijn naar een oplossing, maar die nog niet hebben gevonden.

Uiteindelijk lijkt het erop dat de community een (goede?) tijdelijke oplossing heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Als je alle quests in de voorgaande zones doet kun je Scarlet Gorge vrij makkelijk overslaan, ik heb maar een handjevol quests in SG gedaan voordat ik naar Scarwood Reach ging. Later ben ik nog eens teruggegaan om toch SG maar even te doen. En anders run je een paar keer extra de instance in de zone ervoor.

Als het probleem was opgelost dmv een simpele reboot van de SG-blade dan was dat heus allang gebeurd.

Nogmaals, dat je al wel 3 hele dagen niks hebt gehoord nav je ticket wil niet zeggen dat er niks gedaan wordt en je dus maar in paniek / een tantrum hoeft te geraken. Je kunt je ook TE verwend gedragen. Dat je betaalt wil niet zeggen dat Trion voor jou door het stof hoeft te gaan en onmenselijke inspanningen hoeft te verrichten om jouw ongemak te verlichten. Als ik een auto koop, dan betaal ik en dan kan het nog steeds zo zijn dat ik weken moet wachten tot ik hem heb ("maar daar betaal ik toch GVD niet voor!!!11one"), ga ik naar een pizzeria dan moet ik wachten op mijn pizza terwijl ik toch betaal!!!11 ("boehoe!") en het KAN zelfs zijn dat ze het zo druk hebben dat je langer wacht dan normaal. Suck it up, deal with it, ga naar buiten want het is lekker weer. Trion doet z'n best wel, ook al zie jij niet het resultaat op het moment dat jij dat eist.

[ Voor 68% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-03-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Seth_Chaos schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:25:
[...]

[...]

Het betreft een gedeelte van de Scarlet Gorge. In dat gedeelte staat alles stil. Je kunt er doorheen lopen, maar je kunt vrijwel geen targets aanvallen. Het heeft nog het meest weg van een hele hoge latensie. Het lijkt erop dat de zones zijn verdeelt over aparte servers dan wel blades, en dat die specifieke blade met van alles druk bezig is, behalve met wat die blade zou moeten doen.
Ik heb heel Scarlet Gorge uitgequest, en geen enkel probleem ondervonden. Dus ik denk dat het nog server specifiek ook. Oftewel, hoge prio, maar lagere prio dan gehackte accounts.

Oftewel, gedult opbrengen. Als het maar een klein stukje is is dat echt wel te overzien door 1x DD te doen. De manier waarop het nu overkomt is meer als een klein kind die zijn zin niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Merroc schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:37:
Als je naar je ISP provider belt is de kans ook groot dat je in de wacht staat, toch? Betaal je ook voor.
Nou heeft je ISP misschien net zo veel klanten als Trion, echter bellen die niet allemaal tegelijkertijd, meestal althans. Het blijft mensen werk en mensen hebben nou eenmaal beperkte tijd voor handen.

En het argument, dan huur je toch meer mensen in, geldt ook maar gedeeltelijk. a) deze mensen hebben training nodig, dat kost tijd en b) deze mensen zouden dan wellicht over een maand (of 2) weer ontslagen moeten worden omdat de drukte voorbij is. Verder hadden ze deze account hack gebeuren waarschijnlijk niet voorspeld.

Ik heb WoW in het begin niet gespeeld, maar het lijkt me dat zij ook een langere wachtrij hadden dan nu het geval is.
Dat neemt echter niet weg dat er een probleem is op je server natuurlijk. Maar er zijn altijd twee kanten van de medaille. Is er inderdaad al een post gemaakt op jullie shard forum? Het lijkt me dat die sneller bekeken worden door mensen ogen die het door kan spelen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze aan het zoeken zijn naar een oplossing, maar die nog niet hebben gevonden.

Uiteindelijk lijkt het erop dat de community een (goede?) tijdelijke oplossing heeft gevonden.
Het is niet het einde van de wereld. :) Maar om te zeggen dat hun support zo fantastisch is vindt ik niet kloppen. Als je een auto koopt bij een dealer en die begeeft het binnen een week. En de dealer geeft geen gehoor wanneer je ze belt, schrijft, en voor de deur staat, noem je geen fantastische dealer.

Maar weer ontopic. Ik speel op het moment een Cleric lvl 28 en dat bevalt me tot nog toe goed. Ik gebruik een shaman build voor pve. En een sentinel build voor raids en groups. Ik ben alleen nog opzoek naar een goede pvp built. Dat valt niet mee. Met bovenstaande builds bereik ik weinig in pvp.

Black Garden vindt ik tot op heden een onoverzichtelijk zooitje. Er zit weinig strategie in. Het zijn gewoon twee groepen die op mekaar in blijven hakken tot één van beide wint. Maar wellicht is dat een stuk beter wanneer ik dit eens op lvl 50 probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Seth_Chaos schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:53:
[...]

Het is niet het einde van de wereld. :) Maar om te zeggen dat hun support zo fantastisch is vindt ik niet kloppen. Als je een auto koopt bij een dealer en die begeeft het binnen een week. En de dealer geeft geen gehoor wanneer je ze belt, schrijft, en voor de deur staat, noem je geen fantastische dealer.

Maar weer ontopic. Ik speel op het moment een Cleric lvl 28 en dat bevalt me tot nog toe goed. Ik gebruik een shaman build voor pve. En een sentinel build voor raids en groups. Ik ben alleen nog opzoek naar een goede pvp built. Dat valt niet mee. Met bovenstaande builds bereik ik weinig in pvp.

Black Garden vindt ik tot op heden een onoverzichtelijk zooitje. Er zit weinig strategie in. Het zijn gewoon twee groepen die op mekaar in blijven hakken tot één van beide wint. Maar wellicht is dat een stuk beter wanneer ik dit eens op lvl 50 probeer.
Ik denk toch dat het probleem bij Black Garden aan jou ligt :P
Het doel is de relic te krijgen, en dan krijg je extra points voor een kill.

Tevens, beste spec voor een Cleric in PvP is volgens mij healer, maar als je dat niet leuk vind kan je ook wat prutten met Justicar ( ontzettend veel selfhealing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

Ik speel zelf ook cleric (als alt, maar voornamelijk pvp) en ik heb enorm veel lol als Inquisitor/Justiciar. Inquisitor vex spammen voor self heal (dmv talents) en dan op een groupje afrennen en soul drain casten. Goeie self heal en enorm veel damage. De meeste spelers schrikken vaak na een soul drain van de damage die ze krijgen dat ik er 1tje uitpik en die afmaak met spells/melee. 3e soul had ik eerst purifier voor zn shield, maar zodra je wat punten over hebt (level 27 ongeveer) kun je cabalist nemen met 6 punten erin voor nog meer AOE dmg (obliterate gelijk na een soul drain voor een enorme AOE spike)

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merroc schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:28:

En zojuist Codex gewonnen met 1000 tegen 3. Ze hebben niet 1 seconden een punt gehad, best wel zielig eigenlijk... Jammer dat in de laatste minuut nog 3 van ons dood gingen, anders was t 1000v0 :(. Heb bijna medelijden met de Guardians :P.
medelijden hebben is niet nodig. Ik verlies vaker dan ik win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:44:
[...]

medelijden hebben is niet nodig. Ik verlies vaker dan ik win.
Gisteren 2 potjes gedaan als Guardian, 1/1.

Eerlijk zat :) hoorde van een dude uit de guild (die is lvl 50) dat hij er 13 achter elkaar gewonnen had.
Dus het zal allemaal wel :P als je wint is het leuk, als je verliest moet je de volgende keer meer je best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakreal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:49:
[...]

Gisteren 2 potjes gedaan als Guardian, 1/1.

Eerlijk zat :) hoorde van een dude uit de guild (die is lvl 50) dat hij er 13 achter elkaar gewonnen had.
Dus het zal allemaal wel :P als je wint is het leuk, als je verliest moet je de volgende keer meer je best doen.
Of je team moet eens luisteren -_-. Gaan ze met zijn allen vault aanvallen in het begin. Ook niet goed wijs ben je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Dat klinkt inderdaad als een leuke pvp build. Healen in pvp bevalt me tot op heden niet erg goed. De raid window vindt ik erg onoverzichtelijk. pvp is voor mij nog te chaotisch om daar echt m'n weg in te kunnen vinden. Ik vindt bijvoorbeeld dat het slecht te zien is wanneer iemand in of buiten de range van mijn spells is. In echte raids heb ik daar geen problemen mee, gezien daar iedereen netjes binnen mijn range blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:51:
[...]

Of je team moet eens luisteren -_-. Gaan ze met zijn allen vault aanvallen in het begin. Ook niet goed wijs ben je dan.
"of je team" nee, je bent onderdeel van het team. Afhankelijk met hoeveel je begint is de Statue en Vault een hele goeie start strategie. makkelijk verdedigbaar, en de Vault is helemaal makkelijk te verdedigen.. 1 touwbrug. De rest is een stuk lastiger, Waarbij de Codex bijna niet te verdedigen is.
Seth_Chaos schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:52:
Dat klinkt inderdaad als een leuke pvp build. Healen in pvp bevalt me tot op heden niet erg goed. De raid window vindt ik erg onoverzichtelijk. pvp is voor mij nog te chaotisch om daar echt m'n weg in te kunnen vinden. Ik vindt bijvoorbeeld dat het slecht te zien is wanneer iemand in of buiten de range van mijn spells is. In echte raids heb ik daar geen problemen mee, gezien daar iedereen netjes binnen mijn range blijft staan.
In mijn bevindingen, worden de raidvensters donker als iemand buiten bereik is.

[ Voor 36% gewijzigd door Dakreal op 22-03-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakreal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:53:
[...]

"of je team" nee, je bent onderdeel van het team. Afhankelijk met hoeveel je begint is de Statue en Vault een hele goeie start strategie. makkelijk verdedigbaar, en de Vault is helemaal makkelijk te verdedigen.. 1 touwbrug. De rest is een stuk lastiger, Waarbij de Codex bijna niet te verdedigen is.

[...]

Is wel leuk en aardig, maar the vault levert weinig punten op. Of je moet EN de vault EN thontic EN scope hebben, maar dat houdt je onmogelijk vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Dakreal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:53:
[...]

[...]

Gewoon statue en codex pakken en die verdedigen. Haal je genoeg punten om de match te winnen zonder dat je uberhaupt naar de andere controlpoints hoeft te niezen.

Gister bij Port Scion: ik kwam na 5 minuten dat de match bezig was binnen: hadden de defiants alle sourcestones.
Die hielden ze bij en gingen ze voor de uitgang van de Guardians staan en gewoon kills farmen.
|:( :r

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kKaltUu schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:10:
[...]

Gewoon statue en codex pakken en die verdedigen. Haal je genoeg punten om de match te winnen zonder dat je uberhaupt naar de andere controlpoints hoeft te niezen.

Gister bij Port Scion: ik kwam na 5 minuten dat de match bezig was binnen: hadden de defiants alle sourcestones.
Die hielden ze bij en gingen ze voor de uitgang van de Guardians staan en gewoon kills farmen.
|:( :r
nou je kan wel achter vault aangaan, als je zeker weet dat je sterk genoeg bent om codex en scope ook te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik ben momenteel L33 en in scarwood reach bezig. Tot welk level kan ik het uithouden hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:41:
Ik ben momenteel L33 en in scarwood reach bezig. Tot welk level kan ik het uithouden hier ?
Lvl38 is wel haalbaar als je de voorgaande gebieden netjes hebt leeggequest en alle instances van je eigen faction minstens 1x hebt gedaan. Doe je meer instances, bv die van de andere faction of meerdere keren dezelfde, of je doet veel rifts/invasions, dan is 39 ook haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:41:
Ga er maar vanuit dat je ongeveer lvl 35-36 wordt, het perfecte instap level voor Moonshade Highlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Zoveel nog? Ik heb al aardig wat quest gedaan in scarwood. Moeten er dus nog heel veel zijn dan ?
Heb nog geen FC of KB gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:48:
Zoveel nog? Ik heb al aardig wat quest gedaan in scarwood. Moeten er dus nog heel veel zijn dan ?
Heb nog geen FC of KB gedaan...
Doe die beiden (inclusief de quests) en je hebt er weer een compleet level ofzo.

Edit: FC heb ik trouwens ook nog niet gedaan, alleen 1x RotF, 1x DD, 1x KB. Ik ben nu lvl40 en heb ongeveer een vol level aan quests gedaan in Moonshade Highlands. De andere 39 levels heb ik in de startzone, Silverwood, Gloamwood, Scarlet Gorge en Scarlet Reach gedaan. Geen warfronts (zelfs geen idee of je daar XP voor krijgt?) en niet vreselijk veel rifts/invasions. Wel veel artifacts gezocht maar behalve van het beetje verkennen (nog nauwelijks buiten deze zones) krijg je daar geen XP voor, tenzij je er continu mobs voor moet slopen en dat hoeft niet zo vaak.

[ Voor 46% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-03-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:51:
[...]

Doe die beiden (inclusief de quests) en je hebt er weer een compleet level ofzo.

Edit: FC heb ik trouwens ook nog niet gedaan, alleen 1x RotF, 1x DD, 1x KB. Ik ben nu lvl40 en heb ongeveer een vol level aan quests gedaan in Moonshade Highlands. De andere 39 levels heb ik in de startzone, Silverwood, Gloamwood, Scarlet Gorge en Scarlet Reach gedaan. Geen warfronts (zelfs geen idee of je daar XP voor krijgt?) en niet vreselijk veel rifts/invasions. Wel veel artifacts gezocht maar behalve van het beetje verkennen (nog nauwelijks buiten deze zones) krijg je daar geen XP voor, tenzij je er continu mobs voor moet slopen en dat hoeft niet zo vaak.
ja, je krijgt xp voor PVP ik heb zelfs volledige lvls gedaan met pvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Volgens mj heb ik alle regios leeg gequest en ik heb al veel gedaan in scarwood, ben benieuwd of ik dara nog 5 levels kan volmaken... Instances heb ik weinig gedaan. Ook niet echt de indruk dat ik er veel levelde ...
Wel gemerkt dat je in scarwood veel moet exploren om quest te vinden. En volgens is het hele gebied ook questarea, terwijl bij de gorge de helft alleen maar defiant quests zitten ...

[ Voor 29% gewijzigd door -SaveMe- op 22-03-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:26:
Volgens mj heb ik alle regios leeg gequest en ik heb al veel gedaan in scarwood, ben benieuwd of ik dara nog 5 levels kan volmaken... Instances heb ik weinig gedaan. Ook niet echt de indruk dat ik er veel levelde ...
Wel gemerkt dat je in scarwood veel moet exploren om quest te vinden. En volgens is het hele gebied ook questarea, terwijl bij de gorge de helft alleen maar defiant quests zitten ...
Eum.. ik vond Scarwood echt 1 van de makkelijkste zones om quest's in te vinden en om te levelen. Je wordt van questhub naar questhub geleid. (Guardian side)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Dakreal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:45:
[...]

Eum.. ik vond Scarwood echt 1 van de makkelijkste zones om quest's in te vinden en om te levelen. Je wordt van questhub naar questhub geleid. (Guardian side)
Mjah dat vind ik tot nu toe van iedere zone wel. In eerste instantie had ik een paar quests te weinig voor de achievement in Gloamwood. Tijden gezocht, bleek uiteindelijk dat ik 1 quest vergeten was op te pikken bij de ingang met die spinnen. Daar kwamen mooi dus nog zo'n 9 vervolgquests achter weg (niet altijd directe vervolgen maar wel dat je ze unlockt door bepaalde andere quests in te leveren ofzo, lever je 1 quest in, verschijnen er bij 3 andere NPCs weer "!"). Maar zolang je geen quests over het hoofd ziet en alles oppikt wat je kunt als je ergens heen wordt gestuurd, krijg je vanzelf de hele zone te zien.

Vanavond hopelijk Moonshade afmaken en daarna moet ik beslissen wat ik dan ga doen, Droughtlands is het logische vervolg maar da's dan al wel low-lvl voor me, terwijl ik er nog niet 1 quest heb gedaan :X Iron Pine kan ook al op lvl41 las ik... Dilemma dus. Als ik nu eerst easy mode Droughtlands ga doen is Iron Pine Peaks straks ook easy mode en dan daarna de volgende zone ook weer... Vooralsnog snap ik (nog) niet hoe het kan dat mensen moeten grinden of tig keer dezelfde instance moeten doen omdat ze door de quests voor hun level heen zijn maar misschien krijg ik dat probleem later ook nog wel.

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-03-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SnoeiKoei schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:33:
[...]

Mjah dat vind ik tot nu toe van iedere zone wel. In eerste instantie had ik een paar quests te weinig voor de achievement in Gloamwood. Tijden gezocht, bleek uiteindelijk dat ik 1 quest vergeten was op te pikken bij de ingang met die spinnen. Daar kwamen mooi dus nog zo'n 9 vervolgquests achter weg (niet altijd directe vervolgen maar wel dat je ze unlockt door bepaalde andere quests in te leveren ofzo, lever je 1 quest in, verschijnen er bij 3 andere NPCs weer "!").

Vanavond hopelijk Moonshade afmaken en daarna moet ik beslissen wat ik dan ga doen, Droughtlands is het logische vervolg maar da's dan al wel low-lvl voor me, terwijl ik er nog niet 1 quest heb gedaan :X Iron Pine kan ook al op lvl41 las ik... Dilemma dus. Als ik nu eerst easy mode Droughtlands ga doen is Iron Pine Peaks straks ook easy mode en dan daarna de volgende zone ook weer... Vooralsnog snap ik (nog) niet hoe het kan dat mensen moeten grinden of tig keer dezelfde instance moeten doen omdat ze door de quests voor hun level heen zijn maar misschien krijg ik dat probleem later ook nog wel.
Droughtlands is idd 37-38 om te beginnen. Dus niet echt low level, juist goed om te doen. Je ratst er als een malle doorheen. Dikke rewards e.d. en rep opbouwen met (volgens mij Arcane hand), dus het heeft sowieso nut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je eigenlijk aan reputation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Dakreal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:35:
[...]

Droughtlands is idd 37-38 om te beginnen. Dus niet echt low level, juist goed om te doen. Je ratst er als een malle doorheen. Dikke rewards e.d. en rep opbouwen met (volgens mij Arcane hand), dus het heeft sowieso nut!
Nou, dan maar effe doen dus :) Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:35:
Wat heb je eigenlijk aan reputation?
Kan je behoorlijk lekkere items kopen bij vendors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
SnoeiKoei schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:33:
[...]
Vooralsnog snap ik (nog) niet hoe het kan dat mensen moeten grinden of tig keer dezelfde instance moeten doen omdat ze door de quests voor hun level heen zijn maar misschien krijg ik dat probleem later ook nog wel.
Heb lvl50 gehaald door alleen maar quests te doen en per zone 1 of 2x een instance. Dat is het mooie van dit spel, grinden is absoluut niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Wat betreft codex. Die run waren we ook kills aan het farmen bij hun spawn point. Maar belangrijker: om te winnen moet 8~10 man codex pakken en verdedigen. 3~5 man statue/scope pakken en verdedigen. En 1~2 infin stealth moet de ander lastig vallen door steeds vault en statue/scope proberen te pakken. Dan win je vrij gemakkelijk. Helaas heeft het gros van de spelers zoiets van defenden als er niets gebeurd is niet leuk (wat ik ook wel kan inzien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Zijn er veel WoW spelers die overgestapt zijn op deze game ?
Zoja, wat zijn de ervaringen in vergelijking tot ? ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf gestopt met wow en gestart met dit spel,
Krijg wel heel veel te horen dat het op level 50 heel erg boring is.
Heb al meerdere mensen terug zien gaan naar WoW.

Zelf vindt ik de graphics beter, en de gameplay.
Wel zie je nog dat er veel bugs inzitten, qua quests, vastzitten in bomen etc.
Quests zijn eentonig, dat dan weer wel, maar dat mag de pret niet drukken.

PvP heeft iets, het is leuk, maar om te levelen, nee.
Ik krijg nu 4000 xp voor 1 warfront, wat ongeveer gelijk staat aan 1 quest.
Ook doe je er dan ongeveer 10 - 15 minuten over, ligt eraan welke warfront je hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 20:05 . Reden: typfoutjes verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Lasteraar schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:08:
Zijn er veel WoW spelers die overgestapt zijn op deze game ?
Zoja, wat zijn de ervaringen in vergelijking tot ? ....
Ik ben ook overgestapt van Wow naar Rift. Dit zijn mijn bevindingen:

De warfronts vindt ik minder dan de tegenhanger van WoW.
De world pvp vindt ik daar in tegen weer beter bij Rift.
De graphics zijn vele malen beter van Rift.
De pve missies zijn één op één vergelijkbaar met WoW, wat ik opzich geen slechte zaak vindt. Die zijn bij WoW ook gewoon goed.
De economie in WoW vindt ik vele malen beter dan die van Rift nu is. Maar dat zal met de tijd wel verbeteren.
De Rifts maken het spel veel dynamischer. Wel mis ik de veréénde krachten voor het stoppen van de rifts. In de begin zones gaat dat uitstekend. Maar in latere zones ontbreekt de samenhorigheid voor het sluiten van de rifts volledig.
Ik mis een looking for group optie. Of die is er niet, of ik heb die nog niet gevonden. Met als resultaat dat ik zelden in de instances kom.
GM's ben ik in RIft nog nooit tegengekomen ook niet wanneer ik contact zocht voor support. Problemen worden wel opgelost. Maar wanneer en of ze dat doen krijg je nooit te horen. Zelfs niet wanneer het is opgelost.
De souls constructie is superieur aan de skill trees van Wow. Het voorkomt de stigmatisering van de classes. Geen irritante mensen die roepen dat je een healer bent omdat je als class een druid hebt enz. Het kunnen aanemen van vele rollen zorgt er tevens voor dat je niet gehinderd wordt door de skills die je gekozen hebt.

Alles bij elkaar op geteld vindt ik Rift niet beter of slechter dan WoW. En Rift is erg vermakelijk wanneer je bent uitgekeken op WoW.

Ik vergeet nog één van de verbeteringen. Het kleuren van je uitrusting. Wat er in iedergeval voor zorgt dat je niet tijdens de endgame content 400 clonen ziet rond wandelen in indentieke uitrusting.

[ Voor 9% gewijzigd door Seth_Chaos op 22-03-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is grappig dat je zegt dat het kleuren van je gear ervoor zorgt dat je niet 400 clonen ziet rondlopen in endgame, want nu is het namelijk zo dat lvl50 epic gear er niet anders uit ziet dan de gear die je vind tussen level 1-50.

Trion heeft totaal geen moeite gedaan om verschillende armor models te maken met als excuus dat het spel dan soepeler loopt tijdens de rifts, en als je er anders uit zien doe je er maar een kleurtje op.

Leuk hoor, een level 50 die de zelfde gear graphics heeft als een level 10. Ik voel me een beetje als een "outland clown" (de leveling gear uit outland in WoW zag er verschrikkelijk uit!), maar dan met de beste endgame gear........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
@ bovenstaand

Dat is dus dikke onzin want de expert epic gear sets zijn wel degelijk unieke armorsets kwa stijl, gearsets die je echt niet vind van lvl 1-50 op normale gear vind. dit is ook zo voor de "T1" en "T2" expert sets.

En als je nu al bent gedecked in "de beste" endgame gear heb je iets vaags ge-exploit, aangezier er maar 1 token dropt per 20man raid per boss (5 bosss) in de raid, 5 tokens per week max dus met geluk per 20 man (niet elke boss dropt altijd een token), en je hebt 8 van die tokens nodig voor een volle raid gearset.

@ vergelijking met wow

Ben zelf na 6,5 jaar WoW overgestapt Rift (ook EQ2, aoc, lotro, who gespeeld).

Pluspunten Rift:
  • Levelen is veel leuker dan WoW
  • Dynamischere wereld door toevoeging van rifts en invasions
  • Achievement systeem is goed uitgewerkt, niet veel onzin achievements, de meeste zijn leuk om te doen.
  • Artifacts systeem houd je goed lang bezig
  • Grafisch top, vooral de dungeons
  • Souls systeem is superieur vergeleken met wow builds
Minpunten Rift:
  • PVP is saai, de warfronts raak je snel op uitgekeken
  • Endgame (lvl 50) PVP is enorm ongebalanceerd, er zijn maar ene paar soulbuilds die echt goed werken. Mensen zeggen wel eens dat wow pvp "unbalanced" is maar vergeleken met rift is het in wow supergoed voor elkaar. Mages zijn vrijwel compleet waardeloos in warfronts, er zijn maar 2 cleric builds die het goed doen (warden en inquisitor), dps warriors en de meeste rogue souls zijn compleet overpowered.
  • Endgame PVP zal alleen maar meer ongebalanceerd worden doordat je voor de PVP soul prestige ranks moet hebben, dit betekent dat over ene tijdje een beginnende lvl 50 honderden wf's zal moeten doen tegen prestige rank 6 pvp souls om zelf die soul te kunnen gebruiken, niet goed over nagedacht.
  • Expert dungeons zijn te makkelijk, tier1 experts ren je zo doorheen, tier2 experts zijn wel lastiger en vereisen voor de gemiddelde groep wel redelijk wat gear, een goede groep met voicecomm rent er echter ook hier zo doorheen.
  • Rifts en invasions worden vrij snel saai, na een tijdje heb je dit wel gezien, zeker omdat een groot deel van het spel hierop is gebaseerd (expert en raid rifts zijn wel leuk voor even, maar meer van hetzelfde)
  • Gigantische grind op lvl 50, er zijn tig factions en de reputation gaat erg traag, grind-niveau van een korean-mmo.
  • Replay value is laag, een alt levelen doen veel mensen niet zo snel omdat je weer precies dezelfde zones zal moeten doen, een echte keuze in zones heb je alleen rond lvl 38-44 (moonshade of droughtlands).
Ik zie in het spel al een grote leegloop van spelers, velen gaan terug naar WoW of EQ2. De oorzaak hiervan is dat het op lvl 50 vrij saai is. De experts zijn makkelijk te doen, zeker als je al wat gear hebt verzameld, dus mensen raken daar snel op uitgekeken. PVP op lvl 50 is niet leuk voor de meesten door de balancing issues en de wf's die vrij saai zijn. Dus dan heb je je dalies over, voor de factions die interresant zijn ben je daar in ene half uurtje doorheen.
Het is een nieuwe MMO, dus er zit nog veel kans voor verbetering en ik blijf zeker nog een tijdje hangen, maar Trion zal wel snel met wat nieuwe ideeën moeten komen om een goed aantal spelers vast te houden (van wat vrienden weet ik dat er al verschillende ghost-town servers zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door Krukar op 23-03-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Tsja, dat punt van de lage replay-value vind ik persoonlijk nog het grootste probleem: het is leuk om 1 Guardian en 1 Defiant te levelen en daarna heb je alles tussen 0 en 50 gezien. Met name de 2 zones na de startzone (dus Silverwood+Gloamwood en Freemarch+Stonefield) blijf je lang hangen tijdens het levelen, je kunt er nauwelijks omheen om daar vrijwel alle quests te doen en dan ben je zo'n 28 levels en een paar avonden verder.

Voor wat betreft endgame content, die zat ook niet of nauwelijks in WoW zo kort na de start en Trion heeft al bevestigd dat er grote patches met content komen. De mensen die zich nu vervelen zijn de mensen die naar 50 gerushd zijn en dat is bij een nieuw spel sowieso geen formule voor langdurig vermaak, aangezien er dan weinig levelgenoten zijn en de economie en pvp nog nauwelijks op gang komt voor jouw levelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:15:
Het is grappig dat je zegt dat het kleuren van je gear ervoor zorgt dat je niet 400 clonen ziet rondlopen in endgame, want nu is het namelijk zo dat lvl50 epic gear er niet anders uit ziet dan de gear die je vind tussen level 1-50.

Trion heeft totaal geen moeite gedaan om verschillende armor models te maken met als excuus dat het spel dan soepeler loopt tijdens de rifts, en als je er anders uit zien doe je er maar een kleurtje op.

Leuk hoor, een level 50 die de zelfde gear graphics heeft als een level 10. Ik voel me een beetje als een "outland clown" (de leveling gear uit outland in WoW zag er verschrikkelijk uit!), maar dan met de beste endgame gear........
Dit en het bericht daarboven zijn echt humor :)
Toen WoW net uit was het vele male slechter.
Economy was (iig op mijn server) in het begin verschrikkelijk.
LFG had je niet en zo goed als niemand stak ook maar enige moeite in dungeons op Deadmines na.
Helemaal in het begin waren er nog geen graphics voor sommige epic items en leken mensen veel op elkaar.

Normaliter ben ik totaal niet van de vergelijkingen, maar als iedereen het dan zo graag doet zorg dan wel dat je vergelijkingen kloppen met hoe WoW bij de launch was.

Rift is gewoon vanaf dag 1 al veel completer dan WoW was.

Anyway, vanavond maar weer eens wat meer spelen, drukke week gehad en niet veel tijd gehad. Ook maar eens kiezen welke char ik nou mee verder ga, heb er 4 op 20+ en ben er eigenlijk nog steeds niet over uit welke ik nou echt wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 21:26
De replay value is inderdaad laag, het is omdat warfronts xp geven waardoor meeste alts nu rond 14 hangen.
om eerlijk te zijn ben nog niet echt uit wat ik als alt wil, de rogue voldoet op dit moment prima.

Warfronts heb ik eigenlijk sinds 39 niet meer gedaan (1 sion om te kijken)
te ongebalanceerd als je niet in de juiste superspec bent lig je binnen een paar seconde op de vloer te rollen.
Hoor heel veel QQ over warriors heb zelf nog niet veel over meegemaakt.
In goed team vs team is heel ander verhaal en zie hele andere battles, dan standaart weirdo die solo in team charge en denkt dat ie levend uit kan komen.

Dailies zijn van te Irritant Simple (Moonshine), Prima (Iron Peaks) tot Vervellend hoge respawn (Stillmore)
+ de rep die je bijhoornde factie ook nog bager is (250 per daily), bij runegaurd krijg je 2000 voor beetje rond rennen.

Over algemeen ben ik verder tevreden, wow is ook echt niet zaligmakend.
Pvp daar is pricies hetzelfde alleen heb je 1v2 nog een kans hier absoluut niet. Heroics zijn lachertje in t11 gear, is hier niks anders.

Waar ik voornamelijk nog voor schuw is wat gaat gebeuren als niemand die rift invasie meer boeit, daar draait het voornamelijk in deze game om.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:46
Voor wat betreft endgame content, die zat ook niet of nauwelijks in WoW zo kort na de start en Trion heeft al bevestigd dat er grote patches met content komen. De mensen die zich nu vervelen zijn de mensen die naar 50 gerushd zijn en dat is bij een nieuw spel sowieso geen formule voor langdurig vermaak, aangezien er dan weinig levelgenoten zijn en de economie en pvp nog nauwelijks op gang komt voor jouw levelgroep.
Feit is dat dat meer dan 5 jaar geleden was, Rift moet nu concurreren met wow voor potentiele spelers, niet met de 1.0 versie van wow en heeft dus nu werkende end-game nodig als ze geen mensen willen verliezen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ websnake

ik als tank heb nu 5/5 dungeon expert gear -t2
gemixed met t2 badgeloot.. en raidrift loot.

het verschil tussen de tier 3 "raid greenscale loot" is zo minimaal dat het vaak de upgrade niet eens waard is

het enige grote verschil is wat ik merk is de insane wapen dps upgrades tussen t2-raid content

Tyrlith MT van Immortalis Noctis Atm bezig met greenscale 4/5 cleared

ik snap niet wat mensen huilen over endgame hebben jullie uberhaubt al raid rifts gedaan of GSB ?
en dan komt river of souls binnen een maand of 2 ook nog eens uit..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
Normaliter ben ik totaal niet van de vergelijkingen, maar als iedereen het dan zo graag doet zorg dan wel dat je vergelijkingen kloppen met hoe WoW bij de launch was.
Het vergelijken is logisch, aangezien een MMORPG veel tijd 'kost' willen veel mensen een keuze maken. Dat je nu Rift moet vergelijken met hoe WoW was bij de release is klinkklare onzin - ookal breng jij het alsof het zo moet. We hebben namelijk nú de keus: het huidige WoW, of het huidige Rift.

(als ze nu een of andere roestbak als auto uitbrengen voor dezelfde prijs als een 'normale' nieuwe auto, dan koop jij ook niet de roestbak "omdat die nu al veel beter en completer is dan de allereerste auto")

Ik vindt Rift niet leuk nu omdat WoW bij release minder compleet was - ik vindt Rift voorlopig leuk omdat het eindelijk een goed alternatief is, en ik uitgekeken ben op WoW. Op de vraag wat een completer spel is: WoW zonder discussie. Op de vraag of Rift potentie heeft om dit niveau te halen --> absoluut. Maar WoW is nu eenmaal de graadmeter voor alternatieve spellen.

Een LFG zoals in WoW is geimplementeerd zal de afwisseling in Rift al snel ten goede komen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
blouweKip schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:24:
[...]

Feit is dat dat meer dan 5 jaar geleden was, Rift moet nu concurreren met wow voor potentiele spelers, niet met de 1.0 versie van wow en heeft dus nu werkende end-game nodig als ze geen mensen willen verliezen.
Nog een feit is dat er werkende end-game content komt maar dat het helemaal niet ongebruikelijk is dat dat niet meteen is geïmplementeerd. Mensen hebben geen geduld meer tegenwoordig, dat blijkt ook een feit. Feit: Vorige week heeft Trion die grote raid rifts ingebouwd, volgende keer is het weer wat anders. Maar ook als alles tegelijk wordt ingebouwd vinden mensen wel weer een reden om te miepen (ik verzamel feiten vandaag).

Laatste feit: Trion heeft werkelijk een fenomenale prestatie geleverd met de start van Rift, het is echt vlekkeloos verlopen vergeleken bij welke grote MMO dan ook. En ook nu nog zijn ze hard aan de weg aan het timmeren om dingen te verbeteren. Er valt altijd wel wat te verbeteren en ik heb persoonlijk liever dat ze dat doen dan halsoverkop end-game content erin te pushen voor de 2% van de player base die naar lvl50 is gerushd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik ben tegen een kleine muur aangelopen. Ik level samen met mijn vriendin dus minder xp tijdens het questen.
En daar komt mijn probleem. Wij zijn nu lvl30 en lvl31 maar de enig beschikbare questen (Scarwood Reach) zijn nu lvl35.
Wel te doen natuurlijk maar toch.
Ik vermaak me nog steeds prima met spel en de artifact jacht/professions. Dus ook al heb ik nu een zure appel om door te bijten het blijft leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Alleen het LFG moet echt beter. Ik hou helemaal niet van zeuren. Maar de game is echt een hel geworden sinds ik 50 ben. Gisteren avond was toch wel een toppunt. Ik ben samen met wat guildies 2.5uur lang bezig geweest om een healer te vinden voor Experts. De verhouding online (level 50's) was iets van:
- 30% warriors
- 40% rogues
- 20% mages
- 10% clerics

Waarvan zogoed als elke cleric de gehele tijd in een groep zaten, en de enkeling die niet in de groep zat:
- geen zin had om te healen (hun goed recht).
- alleen maar T2 runs wilde doen (sjah het voordeel dat er zoveel vraag naar je is :)).
- geen zin in instances hadden (helaas).

Kortom geen healer (1 chloromancer + bard support redden het helaas niet in Experts mede doordat sommige bosses tijdelijk immune worden en dan kunnen beide "zo goed als niet" healen).

Na 2.5 uur uitgelogd met flink wat irritatie.. En ik maar denken dat die 40 minuten queue in wow als dps slecht waren.

Nu zullen er vast wel een hoop zijn die zeggen /reroll cleric. Maarja ik heb net alle quests gecomplete op mijn rogue en ik heb geen zin om nu alweer die quests opnieuw door te lopen. Als ik dit van te vorenhad geweten dat had ik zeker een cleric ipv een rogue gererolled.

Ik hoop dan ook echt dat Trion:
1) Bard zover wil tweaken dat ze wat nuttiger healen in 5 man instances want 50%-80% van hun healing gaat verloren (helemaal als ze naast een chloromancer staan).
2) Het mogelijk maken dat 2 chloromancers samen kunnen werken. Net als dat 2 healing clerics samen kunnen werken.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Carthrax schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:44:
Ik ben tegen een kleine muur aangelopen. Ik level samen met mijn vriendin dus minder xp tijdens het questen.
En daar komt mijn probleem. Wij zijn nu lvl30 en lvl31 maar de enig beschikbare questen (Scarwood Reach) zijn nu lvl35.
Ik vermaak me nog steeds prima met spel en de artifact jacht/professions. Dus ook al heb ik nu een zure appel om door te bijten het blijft leuk om te doen.
Ben je level 30 en heb je alle Scarlett Gorge quests al gedaan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Weet niet of je Defiant bent, maar zodra via de lift reach binnen gaat is de eerste hub groep spiders
om 1 of ander vage reden zijn groot deel van de spiders level 35 :S (deze hoef je btw niet te killen)
maar irritant is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Carthrax schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:44:
Ik vindt het toch wel apart dat mensen alle quests klaar hebben van rond hun level.

Ik heb zelf de gehele game samen geleveld met mijn vriendin en we hadden toen we 50 waren onze hele quest log vol met quests en overal doken nog nieuwe quests op die we niet meer konden pakken omdat onze log dus vol zat. Ondertussen hebben we wel iets van 50+ quests gedaan en nog steeds zit mijn quest log zo goed als vol.. Dus ik ben toch echt bang dat je meerdere complete quest chain/hubs gemist hebt.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Uhmmie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:57:
[...]

Ik vindt het toch wel apart dat mensen alle quests klaar hebben van rond hun level.

Ik heb zelf de gehele game samen geleveld met mijn vriendin en we hadden toen we 50 waren onze hele quest log vol met quests en overal doken nog nieuwe quests op die we niet meer konden pakken omdat onze log dus vol zat. Ondertussen hebben we wel iets van 50+ quests gedaan en nog steeds zit mijn quest log zo goed als vol.. Dus ik ben toch echt bang dat je meerdere complete quest chain/hubs gemist hebt.
De beste optie is de gehele zone opnieuw afstruinen, en alle footholds en rifts in die zone slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Gisteren met een groepje wezen rift chasen. Als chloro probeer ik dan mijn groep in leven te houden. 2 seconden later gaat het licht uit en ben ik dood. Kijk ik in mijn combat log en kom er achter dat door de heal mijn pvpflag aangegaan is en ik in 1 shot van 3600 hits dood ben.

Dit is geen onbalans meer; dit is incompetentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
SnoeiKoei schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:32:
Tsja, dat punt van de lage replay-value vind ik persoonlijk nog het grootste probleem: het is leuk om 1 Guardian en 1 Defiant te levelen en daarna heb je alles tussen 0 en 50 gezien. Met name de 2 zones na de startzone (dus Silverwood+Gloamwood en Freemarch+Stonefield) blijf je lang hangen tijdens het levelen, je kunt er nauwelijks omheen om daar vrijwel alle quests te doen en dan ben je zo'n 28 levels en een paar avonden verder.

Dat klopt wel, maar dat is geen goede vergelijking. De start van wow was 2005, het is nu 2011. Als er een nieuwe shooter uitkomt dan zeg je ook niet "mwah is niet erg dat dit en dit er niet in zit, want dat zat er bij unreal tournament 1 ook niet in in het begin". De verwachtignen zijn nu éénmaal hoger door wat we gewend zijn uit eerdere mmo's (niet alleen wow, ook andere mmo's zoals eq2).

Naar 50 "gerushed" heb ik echt niet, ik heb het zelfs rustig aan gedaan, regelmatig gestopt om een alt wat te levelen, alle puzzels enzo gedaan op de weg naar 50.

Het probleem is ook niet dat er geen endgame is, het probleem is dat de endgame die er is, te snel saai wordt.
Zoals ik eerder zei is de pvp op lvl 50 compleet ongebalanceerd en saai. Dan houd je pve over wat normaliter niet erg is. Maar dan kom je dus uit bij expert dungeons, die veel te makkelijk zijn.
In de tier 1 experts zit welgeteld 1 boss met originele mechanics (de laatste in foul cascade, met die spikes), in tier2 experts eigenlijk alleen maar standaard bossfights die veel te simpel zijn.

Het effect van simpele dungeons is dat mensen dat snel saai vinden worden, en aangezien je een stuk of 50-60 t2 runs moet doen voor de volle t2 set die je nodig hebt voor de raids, kom je nergens;
Mensen haken na een paar dagen af, waardoor je weer met nieuwe mensen door die t1's moet gaan runnen, die nieuwe mensen denken "dit t1 is veeeeel te makkelijk" omdat ze dat met 3 van ons in t2 gear doen, en zo blijft het zich herhalen. van de originele 10 mensen die lvl 50 waren in onze guild, zijn er nog 2 over die nog rift spelen (ik en 1 andere).
Die expert rifts hebben we ook gedaan, is wel even leuk maar toch meer van hetzelfde (rifts doe je al de hele tijd van lvl 1-50), en van wat ik gezien heb zijn die raid rifts gewoon meer van hetzelfde maar dan voor 10 of 20 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
kKaltUu schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:51:
[...]

Ben je level 30 en heb je alle Scarlett Gorge quests al gedaan? :o
Helaas wel ja, ik ben voor de zekerheid (en ook om te mijnen) heel de Gorge door gereden, ook alle Guardian plekken etc. (wij spelen aan de Defiant kant) en het enige wat daar nog beschikbaar is zijn die daily questen.
Maar dit probleem hadden we in de begin tijd van WoW ook altijd al, omdat je met z'n 2en quest word ook de XP gehalveerd en kom je uiteindelijk in de problemen met quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:46
Nog een feit is dat er werkende end-game content komt maar dat het helemaal niet ongebruikelijk is dat dat niet meteen is geïmplementeerd. Mensen hebben geen geduld meer tegenwoordig, dat blijkt ook een feit. Feit: Vorige week heeft Trion die grote raid rifts ingebouwd, volgende keer is het weer wat anders. Maar ook als alles tegelijk wordt ingebouwd vinden mensen wel weer een reden om te miepen (ik verzamel feiten vandaag).
Zoals ik al aangaf: het maakt niet uit of het gebruikelijk is, als je als MMO wilt concurreren dat ga je nat als je niet hetzelfde kunt/wilt aanbieden als de concurrent, dat kun je goed proberen te praten maar het is de nummer 1 reden waarom ik nu al veel mensen weer terug zie keren naar bijvoorbeeld wow. (en er is zeker wel ruimte voor een nieuwe pve/raiding mmo, voor pvp mmo's is al zware marktverzadiging)
Laatste feit: Trion heeft werkelijk een fenomenale prestatie geleverd met de start van Rift, het is echt vlekkeloos verlopen vergeleken bij welke grote MMO dan ook. En ook nu nog zijn ze hard aan de weg aan het timmeren om dingen te verbeteren. Er valt altijd wel wat te verbeteren en ik heb persoonlijk liever dat ze dat doen dan halsoverkop end-game content erin te pushen voor de 2% van de player base die naar lvl50 is gerushd.
Ik heb meedere mmo's gespeeld vanaf de launch/beta, waaronder rift en ik zie weinig verschil in de launches, tot nu toe lijkt het wel ok te gaan maar het springt er niet speciaal uit. (ik geef toe dat ik het niet veel meer gespeeld heb sinds de beta, te lui om te rebooten voor een game :P)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Bertus15 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:06:
Gisteren met een groepje wezen rift chasen. Als chloro probeer ik dan mijn groep in leven te houden. 2 seconden later gaat het licht uit en ben ik dood. Kijk ik in mijn combat log en kom er achter dat door de heal mijn pvpflag aangegaan is en ik in 1 shot van 3600 hits dood ben.

Ik kan je niet volgen :?
Wie heeft je zo hard geraakt? Een elite van een hoog level? of een andere speler?
Wat bedoel je met pvpflag? Speel je op een pve server? Dan heeft een van je healtargets een andere speler aangevallen....

Ach ja, gelukkig kunnen dergelijke problemen zich niet voordoen op een pvp server, denk ik.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Bertus15 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:06:

Als jij een PvP flagged target healed, wordt je zelf ook flagged. Dit is geen incompetentie, dit is intended en netjes gedaan.

Ik weet niet welk level je bent maar op level 30 crit mijn sab al voor meer dan 3k :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Sneezzer schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:21:
[...]

Wat bedoel je met pvpflag? Speel je op een pve server? Dan heeft een van je healtargets een andere speler aangevallen....
Als bijvoorbeeld een defiant zich PVP flagt en in een guardian raid gaat staan en er vervolgens een guardian een AoE effect gebruikt of per ongeluk de verkeerde target selecteert (tab cast tab cast "oh shit") dan is die guardian ineens ook PVP flagged. En dan raken de healers dat ook, en iedereen die een buff op die guardian cast. En voordat je het weet worden je healers gesloopt door een defiant die de raid wil griefen.

Lees gerust guardian waar ik defiant zeg vice versa, het is een voorbeeld en gaat om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

SnoeiKoei schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:27:
[...]

Als bijvoorbeeld een defiant zich PVP flagt en in een guardian raid gaat staan en er vervolgens een guardian een AoE effect gebruikt of per ongeluk de verkeerde target selecteert (tab cast tab cast "oh shit") dan is die guardian ineens ook PVP flagged. En dan raken de healers dat ook, en iedereen die een buff op die guardian cast. En voordat je het weet worden je healers gesloopt door een defiant die de raid wil griefen.

Lees gerust guardian waar ik defiant zeg vice versa, het is een voorbeeld en gaat om het principe.
Heeft niks met griefen te maken, als iemand niet goed oplet en zich flagged, in welk opzicht is de enemy dan aan het griefen? Zodra er PvP op een PvE server gebeurd, is het griefen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speel gewoon op een pvp server en kill hun voordat ze je ook maar iets kunnen doen ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:27:
[...]

Dit is heerlijk om in Freemarch / Sanctum te doen als level 50 :p Gewoon in een rift staan en wachten tot iemand tab target.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Pff, Menu -> Setup -> Interface -> Combat -> Auto flag PVP off
klaar, lekker aoe-en, tabtargeten healen maakt niet uit of iemand in pvp flag tussen staat
al aan staan sinds ik gevonden heb, speel op pvE server voor reden.
(Ps enige nadeel is als je iemand van andere factie wil aanvallen moet je specifiek aanzetten)
tja als je op pvp server speelt vraag je er om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
kaluro2 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:36:
[...]

Heeft niks met griefen te maken, als iemand niet goed oplet en zich flagged, in welk opzicht is de enemy dan aan het griefen? Zodra er PvP op een PvE server gebeurd, is het griefen? :9
Op een PvE server vind ik het wel degelijk griefen. Ik mot geen PvP, daarom speel ik op een PvE server dus opzouten met je PvP. Zorg er op z'n minst voor dat AoE spells en abilities geen PvP triggeren. Nu hoeft maar 1 persoon een foutje te maken en een kwaadwillende lvl50 verkracht je hele low-lvl raid. PvP op een PvE server is natuurlijk geen probleem, zolang mensen er niet ongewild toe gedwongen worden.
Teunis schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:03:
Pff, Menu -> Setup -> Interface -> Combat -> Auto flag PVP off
klaar, lekker aoe-en, tabtargeten healen maakt niet uit of iemand in pvp flag tussen staat
al aan staan sinds ik gevonden heb, speel op pvE server voor reden.
(Ps enige nadeel is als je iemand van andere factie wil aanvallen moet je specifiek aanzetten)
tja als je op pvp server speelt vraag je er om.
Kijk dat wist ik dan weer niet _/-\o_ Bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-03-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Ik zit op pvp server, en nu in droughtlands wordt ik minder vaak neergeslagen als in stonefield. vind het wel leuk dat bepaalde hubs gedeeld zijn! Dit geeft je toch een soort van respect voor elkaar, ook als ik een Guardian zie doe ik vaak /greet. En als ik dan een greet terugkrijg dan vallen we elkaar niet aan.

In Moonshade highlands ben ik wel op een gegeven moment zo vaak neergeslagen door hetzelfde popje dat ik ben uitgelogd.. Maarja dat hoort er bij he :P Reageerde ook niet op /say...

Halfuur later was die weg en kwam ik midden in een zone event terecht. Meteen boss neergeslagen en achievement gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
Sinds kort ben ik rogue (close combat) ligt het nou aan mij of kan je heel moeilijk 3 mobs tegelijk aan? Eindig meestal met 500 hp ( max; 2.3k) iemand anders last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
J.Christ schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:45:
Sinds kort ben ik rogue (close combat) ligt het nou aan mij of kan je heel moeilijk 3 mobs tegelijk aan? Eindig meestal met 500 hp ( max; 2.3k) iemand anders last van?
Ligt niet aan jou hoor, als ze met hun drieën op je in staan te hakken komt dat best hard aan met je leren armor. :P

Ik weet niet welke spec je hebt maar als ik een pak slaag wil overleven sla ik meestal 1 mob buiten westen en pak ik eerst de anderen aan. Verder heb ik zo'n ability waar ik tijdelijk +50% dodge krijg, scheelt een boel damage.

Nightblade / Assassin / Blade Dancer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
SnoeiKoei schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:52:
[...]

Ligt niet aan jou hoor, als ze met hun drieën op je in staan te hakken komt dat best hard aan met je leren armor. :P

Ik weet niet welke spec je hebt maar als ik een pak slaag wil overleven sla ik meestal 1 mob buiten westen en pak ik eerst de anderen aan. Verder heb ik zo'n ability waar ik tijdelijk +50% dodge krijg, scheelt een boel damage.

M'n build: Nightblade / Assassin / Riftstalker

Jij hebt zeker deze build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
J.Christ schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:56:
[...]

M'n build: Nightblade / Assassin / Riftstalker

Jij hebt zeker deze build?
Scheelt niet veel idd, heb geen build van internet af gehaald ofzo dus gewoon tijdens het levelen de puntjes gestopt in waar ik dacht dat ik er het meest aan ging hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Voor PvE gebruik ik Bladedancer (AoE) + Riftstalker voor Rift Scavenger. Zo kan je gemakkelijk meerdere mobs tegelijk aan en eindig je vaak met full HP dankzij RS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
superbassie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:03:
Voor PvE gebruik ik Bladedancer (AoE) + Riftstalker voor Rift Scavenger. Zo kan je gemakkelijk meerdere mobs tegelijk aan en eindig je vaak met full HP dankzij RS.
Dat ga ik vanavond even uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Uhmmie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:49:
Alleen het LFG moet echt beter. Ik hou helemaal niet van zeuren. Maar de game is echt een hel geworden sinds ik 50 ben. Gisteren avond was toch wel een toppunt. Ik ben samen met wat guildies 2.5uur lang bezig geweest om een healer te vinden voor Experts. De verhouding online (level 50's) was iets van:
- 30% warriors
- 40% rogues
- 20% mages
- 10% clerics

Waarvan zogoed als elke cleric de gehele tijd in een groep zaten, en de enkeling die niet in de groep zat:
- geen zin had om te healen (hun goed recht).
- alleen maar T2 runs wilde doen (sjah het voordeel dat er zoveel vraag naar je is :)).
- geen zin in instances hadden (helaas).

Kortom geen healer (1 chloromancer + bard support redden het helaas niet in Experts mede doordat sommige bosses tijdelijk immune worden en dan kunnen beide "zo goed als niet" healen).

Na 2.5 uur uitgelogd met flink wat irritatie.. En ik maar denken dat die 40 minuten queue in wow als dps slecht waren.

Nu zullen er vast wel een hoop zijn die zeggen /reroll cleric. Maarja ik heb net alle quests gecomplete op mijn rogue en ik heb geen zin om nu alweer die quests opnieuw door te lopen. Als ik dit van te vorenhad geweten dat had ik zeker een cleric ipv een rogue gererolled.

Ik hoop dan ook echt dat Trion:
1) Bard zover wil tweaken dat ze wat nuttiger healen in 5 man instances want 50%-80% van hun healing gaat verloren (helemaal als ze naast een chloromancer staan).
2) Het mogelijk maken dat 2 chloromancers samen kunnen werken. Net als dat 2 healing clerics samen kunnen werken.
Dus wat je aangeeft is dat jij ook geen zin hebt om te healen en dat er een probleem is met healers.

Funny.. Mensen die klagen dat er een tekort aan healers zijn en vervolgens niet bereid zijn om te healen vind ik echt nutteloos.

Zelfde als in Warfronts, omg.. no healers again.. Guardian sux bla bla. Roll een healer en doe er wat aan, oh wacht.. healers zijn niet fotm :(

Ik hoop dat Trion doorgaat zoals ze bezig zijn, het spel is vrijdag officieel 3 weken uit, en mensen klagen nu al...

Geduld van een kurk noemen we dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakreal schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:30:
[...]

Dus wat je aangeeft is dat jij ook geen zin hebt om te healen en dat er een probleem is met healers.

Funny.. Mensen die klagen dat er een tekort aan healers zijn en vervolgens niet bereid zijn om te healen vind ik echt nutteloos.

Zelfde als in Warfronts, omg.. no healers again.. Guardian sux bla bla. Roll een healer en doe er wat aan, oh wacht.. healers zijn niet fotm :(

Ik hoop dat Trion doorgaat zoals ze bezig zijn, het spel is vrijdag officieel 3 weken uit, en mensen klagen nu al...

Geduld van een kurk noemen we dat.
ik ben 1 van die gelukkige healers.
En waarom mensen het niet leuk vinden??? geen idee
Rifts sta ik vrij zelden buiten de top3
bijna altijd een group voor een dungeon.

En laten we eerlijk zijn het is allemaal best een smoothe launch met end content die goed is.

En ach heb je healers te kort. lvl een clericje kan je zelf snel naar t2 rammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:41:
[...]

ik ben 1 van die gelukkige healers.
En waarom mensen het niet leuk vinden??? geen idee
Rifts sta ik vrij zelden buiten de top3
bijna altijd een group voor een dungeon.

En laten we eerlijk zijn het is allemaal best een smoothe launch met end content die goed is.

En ach heb je healers te kort. lvl een clericje kan je zelf snel naar t2 rammen
Ik heb ook mijn cleric een healingspec gegeven. Moet er alleen nog even met oefenen. Wil eerst mijn Rogue lvl 50 hebben en er wat mee prutten. Daarna ga ik voor alts kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
SnoeiKoei schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:52:
[...]

Goede combinatie heb je, die gebruik ik ook! Erg hoge DPS.
Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste