• Fridge-RaideR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:44

sdk1985

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-01 15:24

kKaltUu

Rift (eerst nog "Rift: Planes of Telara" genoemd) is een 3D fantasie mmorpg van Trion Worlds Network dat 4 maart in europa gaat uitkomen. Op youtube staan verschillende trailers. Het spel heeft intensieve alpha testen ondergaan en heeft vorige week de laatste beta test afgerond. De headstart is op dit moment bezig voor de mensen die ge-preorderd hadden. Vananvond om 19:00 gaat Rift open voor de mensen die de normale editie hebben.

Rifts
Rift is een mmorp gesitueerd in de fantasie wereld van Telara, wat de kruising is tussen verschillende 'planes'. Deze planes breken nu door en daardoor komen er openingen of 'rifts' in de wereld van Telera. Deze rifts spawnen monsters die, als je ze niet tegenhoud, door marcheren naar belangrijke punten in de speelwereld. Het is aan de players om deze monsters te verslaan en de rift te sluiten. Als rifts niet gesloten worden komen er invasies uit die langzamerhand de map beginnen te veroveren. Ze maken alles dood op hun pad en maken het de spelers erg moeilijk, belangrijke dingen om je heen worden ineens bewaakt door monsters en je questgivers. Je kan vervolgens alleen of met een groep er tegen strijden en je wordt beloond door planar (nodig voor o.a. gear) en items. De grootte en locaties van de rift zijn helemaal dynamisch. Rifts van 6 verschillende types (earth, fire, air, water, life and death) zijn mogelijk en rifts van verschillende types zullen mekaar bijvoorbeeld ook aanvallen als ze in elkaars vaarwater komen.

Het verhaal
Telara was aanvankelijk een utopie van "vrede en overvloed" waarin de volkeren contact zochten met de goden en deze volgden.

In der loop van tijd, is de "Blood Storm"(lees paragraaf hieronder) gevonden en deze kwam naar Telara, De "Blood Storm", in draakvorm richtte grote schade aan Telara, zelfs wanneer stervelingen zichzelf aansluiten bij de "Blood Storm" op hoop van voordeel hieruit te halen.

De "Blood Storm" werd uiteindelijk verslagen in een burgeroorlog waarbij de stervelingen van Telara hun krachten bundelden.

Na de oorlog, zijn de goden met elkaar verbonden onder de noemer "Vigil" en hebben de stervelingen geholpen bij de bouw van een tegenmiddel welke Telara zou beschermen tegen de openstaande dimensies.

Blood storm
De "Blood Storm" zijn een aantal goden, welke de zes essentiële krachten; leven, dood, lucht, vuur, water en aarde belichamen. Onder leiding van Regulos, waren deze op pad gestuurd om de wereld van Telara te voeden maar veranderden al snel van gedachten en er begon een gevecht onderling voor het recht om te heersen over de planeet. Dit zou leiden tot hun ondergang als de bewoners van Telara terug vochten, het overwinnen Regulos zijn 'spirit' en het vangen van de vijf andere draakgoden in 'elemental prisons'.

Facties en rassen
  • Guardians
    De Guardians zijn de uitverkorenen van de Vigil, bestaande uit de rassen welken het meeste vertrouwen hebben in de goden.

Beschikbare rassen
    • Dwarves
    • High elves
    • Mathosian
  • Deviant
    Stervelingen welke zich tegen de goden keren.

Beschikbare rassen
    • Bahmi
    • Eth
    • Kelari
Classes en Callings
  • Warrior
    • Champion
    • Reaver
    • Paladin
    • Warlord
    • Paragon
  • Cleric
    • Purifier
    • Inquisitor
    • Sentinel
    • Justicar
    • Shaman
  • Rogue
    • Nightblade
    • Ranger
    • Bladedancer
    • Assassin
    • Rigtstalker
  • Mage
    • Elementalist
    • Warlock
    • Pyromancer
    • Stormcaller
    • Archon
Player-versus-Player
PvP zal plaatsvinden in battlegrounds genaamd "Warfronts".

Een paar handige links voor onbekenden:

Zeerhandig!: The Things I wish I had known sooner thread.Officiele website: http://www.riftgame.com/
Twitter: http://twitter.com/Riftgame
Facebook: http://www.facebook.com/p...ara/104699396236602?ref=t
Flickr: http://www.flickr.com/photos/riftmmo/
Rift Server status: http://www.riftgame.com/en/status/index.php

Wiki pagina: http://telarapedia.com

Screenshots

Tweakers toevoeging!
Of je nou andere tweakers wilt joinen, of gewoon benieuwd bent waar iedereen zit. Hier een handige lijst om te kijken waar iedereen zit:
Rift User Database
Rift User Database formulier
Ienni1983 schreef:
voor degene die toch wel een wie speelt waar lijst interessant vind kan mij en natuurlijk iedere tweaker helpen hier een inkje bijgewerkt zodat iedereen zich erin kan zetten.
MrDummie is druk bezig met zijn wereld map van rift.
MrDummy schreef:
Riftworldmap wordt voorzien van meer icons. Zoals wardstones en mob types.
Een database lijst is erbij gedaan om updates makkelijk te kunnen bekijken.
Alleen nog niet IE scroll probleem gefixed, dat moet nog even gebeuren.

Offtopic
En als laatste nog een maffe quote uit dit deel:
[bHydra schreef:[/b]
OMG!!!!

Ik kende deze button niet!!!

Wie kan mij helpen de openingspost wat netter/uitgebreider te maken? :+

[Voor 36% gewijzigd door Fridge-RaideR op 04-03-2011 10:16]

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Topicstarter
Ik ga morgenmiddag/avond met de first post bezig. Waarom nu niet? Aangezien ik het leuk vind om mezelf bezig te houden, was ik vanmiddag bezig met het huidge forum van me guild en het toekomstige, vanavond visite, vannacht werken en morgenochtend slapen ;) Alle dingen die julie willen toevoegen gaarne gewoon in deze post en niet in een pm, op die manier kan iedereen er meteen over discusieren voor het geval het overbodig is of juist beter kan.

• kKaltUu
superbassie schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:21:
Op Blightweald is zojuist de eerste persoon lvl 50 geworden. :o
Om ongeveer 13:00 was de eerste lv 50 op SteamPike aanwezig... en dan ook zonder account sharing :S
Zelf maar tot level 24 vandaag, tijd genoeg om tot level 50 te komen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• kKaltUu
kaluro2 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 02:16:
Vandaag toch maar gepreordered.
Heb een bard(12 points)/ranger(0 points)/marksman(de rest van de punten) gemaakt.
Bard cadence is een 2 second channel voor 3 combo points.
Bard Power Chord is een insta hit voor 2 combo points.
Dan heb je al 5 combo points, kan je mooi de marksman finishers gebruiken, terwijl je gratis ranger pet alles tanked.
Ook die raid heals/buffs van de bard zijn niet mis, ik en mn pet kunnen makkeljik 3 mobs each tanken zonder problemen. Helaas mis ik aoe damage ;).

In 4 tal uurtjes level 14 geworden, ben nu maar wat met professions bezig.

Ik geloof niet dat er een snellere solo class is dan de hierboven genoemde, single target althans.
saboteur ipv mm is ook aan te raden

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• kKaltUu
Sneezzer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:25:
Zo,
Mijn Dominator is nu lvl 21, heb het grootste deel van de wereld al in beeld.
Foraging & mining beide boven de 115 en weaponsmithing op 100. Gaat wel lekker zo.

We wilden met de guild eigenlijk op Whitefall samen met het gros van de warhammer guilds zodat we veel PvP zouden krijgen... maar hebben donderdag avond besloten om op Si... (weet de naam niet maar was een verse pvp UK server) te gaan spelen.

Ik moet zeggen dat ik het nog steeds erg soepel vind draaien =en dat de makers leuke details hebben toegepast, bijv springen van een hoge berg in water is 0 damage ;-)
Ja, ik heb de titel base jumper.
Welke is dat? m.i. zijn er 2 spring-achievements, 1 in granite falls en 1 in sanctum.

• kKaltUu
So much fun, I did it twice? ^^

• kKaltUu
Xynergy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:41:
Jongens, het is een beta-release. Dat mensen exploiten is op zich niet zo schandalig, ze missen enorm veel gear en ze leren hun class niet deftig. Die pak je later zo in PvP.

Ik vind het eigenlijk wat kortzichtig om die mensen zomaar te gaan bannen. Een rollback is meer dan normaal, maar moest niemand die exploit ontdekt hebben zou die nog aanwezig geweest zijn in de uiteindelijke release. Da's toch het punt van een beta?
Klopt wat je zegt, alleen het is geen beta meer.

• kKaltUu
Ik snap het hele probleem niet, join een guild waar je geen harde verplichtingen hebt, maar zo vaak mee kan doen als je wilt. Mocht iemand daar problemen hebben eenmaal je erin zit, dan is het zijn probleem. jij speelt gewoon vrolijk verder.

• kKaltUu
TheAngel schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:23:
[...]

Geen propaganda ;).
Iedereen weet shivermere is de server voor échte mannen. :+
Je spelt Steampike verkeerd. :+

• kKaltUu
Ik ben blijkbaar een quest op het begineiland vergeten, nu heb ik op mijn poppetje geen planar lure :(

• kKaltUu
Hydra schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:49:
[...]

Als je je Planar Lure cast naast een tear (zo'n wit ding, wat nog geen rift is) onstaat er een rift. Als je in een raid zit en het is een major tear ontstaat er ook een major rift. Als je alleen bent een minor.
Wat ook leuk is: als jij hem opent, en de rift verslaat, krijg jij extra leuke loot.

• kKaltUu
Moraxv schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:09:
[...]

Betekent dat dus dat op een PVE-server je ervoor kan kiezen NOOIT in een PvP-gevecht betrokken te raken?
Er zijn in PvE, PvP quests. bvb een bepaalde NPC uitschakelen, dan wordt je wel snelgenoeg PvP flagged >:)

Gister ook zo'n quest gedaan, bij het teruglopen zagen we 2 defiants die ook PvP flagged waren bij een rift staan, fijn genoeg waren ze beiden healers.

Die hebben we natuurlijk even zonder glijmiddel aangepakt.
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:37:
[...]

Ja, en op een PvP server is dat gruwelijk irritant :P Ik kom haast niet aan questen toe in Scarlet Gorge. Misschien laat ik het questen tijdelijk wel even vallen.. of weet iemand nog een goede level zone voor 31+?
Moonshade highlands / droughtlands.
kaluro2 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:24:
3x 10 slot bags en 1x 24 slot bag en een bank vol met gecrafte cloth/leather gear die ik momenteel niet kan runebreaken.. -_-
Je kan bags in de onderste open te kopen slots bij de banker inzetten, scheelt ruimte

[Voor 54% gewijzigd door kKaltUu op 04-03-2011 09:58]

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Topicstarter
@theangel en @hydra
Dacht dat het een casual topic was in plaats van een raid topic, waar je ipv "HIJ IS NOU AL 4 DAGEN OFFLINE" iets hebt als"oh hij zal vast iets belangrijks hebben, komt wel goud" :P
Sorry voor mijn afwezigheid, we zitten op het werk een beetje onderbemand en ben nu op 1 dag na al nonstop aan het werk. Wou echt geen openings topic hebben hoor, zal me een worst wezen ;)

Anyway, hoop dingetjes toegevoegt, iets netter gemaakt... morgen weer een dag. Ik ga slapen!

[Voor 23% gewijzigd door Fridge-RaideR op 04-03-2011 10:21]

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Topicstarter
Hydra schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:49:
[...]

Het is juist in een startup periode handig als iemand een beetje actief de TS up to date houdt. Niks mis dat je aangeeft dit op je te willen nemen (helemaal top zelfs) maar als je dat doet moet je ook leveren. Als je weet dat je kwa tijd krap komt te zitten kun je ook zelf het initiatief nemen om een co-auteur in te schakelen of op z'n minst ff te melden dat je geen tijd hebt.

Bedankt voor het updaten in ieder geval :)
Gelijk heb je, vindt t ook een rete gaaf spel maar zoals ik al zei, beetje druk =)

Dus bij deze, ik heb 1 co-auteur nodig. Niet iedereen kan zich daar voor opgeven, zoals hydra al zei, het moet een beetje regelmatig ge-update worden. Dus diegene die zich opgeeft moet zowieso vaak gepost hebben in dit threat.
Ik kom zowieso 1 a 2x per week terug om t threat te updaten voor zolang als deel 2 in iedergeval duurt, laat never nooit me werk in de steek. Maar er moet iemand de gaatjes tussendoor invullen.

Waarom jij eigenlijk niet hydra? :P of angel?

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Topicstarter
hellfighter87 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:58:
[...]

dacht ik maak je lijstje maar ff af

Level 0 mount: 2p 35g 60% speed
Level 40 mount: 35p 90% speed
Level 50 mount: 100p 100% speed
Level 50 mount: 125p 110% speed
voor 100plat heb je ook een mount met 110% speed =)

• kKaltUu
Fridge-RaideR schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:01:
[...]

voor 100plat heb je ook een mount met 110% speed =)
moet je ook een behoorlijk hoge notoriety hebben

• kKaltUu
Hydra schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:25:
[...]

In Freemarch ja, da's niet zo moeilijk. Gaat erg hard met wat IT runs :)
Hoe ziet die mount eruit voor Defiants? voor Guardians is het een paard met bepansering.

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Topicstarter
m1nt schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 02:32:
Groups vinden voor dungeons is lastig.
Mwa, er gebeuren in mijn guild gemiddeld 4 tot 5 instance runs per dag, en stuk of 15 battlegrounds met een party. En das alleen binnen mijn guild, dus denk dat je beter moet zoeken, of gewoon een andere guild zoeken =) Al ben ik wel een pro leader *kuch* *stik* *proest* =P

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Topicstarter
mr dummy, ik heb een stuk meer artifacts op me eigen map staan voor de artifact run die ik telkens doe. Als je me toevoegt op msn kan ik je die wel sturen. Kan je t toevoegen =)

• kKaltUu
MrDummy schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:20:
[...]

Systeem is al zo gemaakt dat je zelf kan toevoegen. Je tikt coords in (ik hoop dat je weet hoe je correct coords krijgt, want er is maar 1 manier om correct coords te krijgen), je klikt dan op Jump To Coords om te verifieren of coords wel kloppen tegenover waar je bent, en als dat goed is kies je dan icoon Artifact en in veld Where/Comment vul je dan zo nodig aanvullende locatie info in, bijvoorbeeld dat ie onder een steen ligt.

Ik zag dat riftjunkies al heel wat hebben opgezocht en staan op hun site. Die data ga ik ook invoeren voor alle zones, hebben we ook meer aan. :)
Misschien is het iets leuks om de coords vanuit ingame te parsen, á la RiftJunkies Combat Parser (een aanrader).

• kKaltUu
Dakreal schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:16:
Na 5 dagen spelen moet ik zeggen dat ik het spel wel erg geslaagd vind zeg.
Op dit moment een lvl 20 Cleric (Justicar/Shaman/Druid) en een lvl 21 Rogue (Assasination/Bladedancer/Riftstalker) Op dit moment bevalt m'n Rogue mij uitstekend.

Gisteren ook m'n onbeperkt stealth talent gekregen, zodat ik nu lekker afk kan gaan in stealth.
De damage die je doet is echt insane! daarnaast heb je best wel wat utility, zoals stuns/evasion en andere mooie poison zaken!

Gisteren ook in Gloamwood begonnen, kwam goed uit, want ik had Silverwood ondertussen wel gezien ^^ Al met al vermaak ik me uitstekend!
Ik ben ook begonnen als pure assassin met bladedancer en riftstalker ernaast, en ik moet zeggen: het kan niet tippen bij saboteur. Assassin heeft leuke damage, dat zeker.
Maar een Saboteur heeft lekkere burstdamage. :D

• kKaltUu
Dakreal schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:32:
[...]

Het spel is ook nog geen week uit (officieel), dus ik denk dat ze het druk zat hebben.
Beetje begrip kan geen kwaad ;-) Wees blij dat alles (afgezien van jouw probleem) zo soepel werkt, ik ben afgezien van een paar kleine dingen (geen textures op monsters) nog niet echt iets storends gezien.

Die texture bugs zitten zelfs nog in WoW, en dat is al 6 jaar op de markt. (om maar niet te spreken van de rest van de troep wat niet/goed werkt)
Ze zijn er iig flink mee bezig, ik had vorige week elke dag problemen met een gedeelte in droughtlands (met van die hagedismennekes) waar ik om de 10 seconden spelen uit het spel vloog. Van het weekend kwam er een update. Na deze update bleef mijn beeld op dezelfde precieze momenten hangen, waar na het na 10 seconden weer soepel liep.
Begin deze week nog een patch, en nu loopt het als een zonnetje daar.

Nu nog wel een GM aangesproken over een hidden questchain bij Lantern's hook, waarbij de desbetreffende NPC niet spawned.

• kKaltUu
kaluro2 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:51:
Ik snap al die ophef niet over saboteurs.. er zijn souls die meer burst damage doen, zonder delay..
Saboteur heeft weinig tot geen insta-burst damage, wat ze zeer ongewild maken in pvp.
Als hun burst damage heeft een aantal seconden delay, dit is echt slecht in pvp.

En dan hebben we het niet over 1v1 PvP, dat is gewoon geen argument voor balancing.

en in PvE doet een ranger zoveel meer damage dan een saboteur, vooral met AoE.

Saboteurs zijn ervoor om delayed burst damage te geven, en redelijk wat ook.. ze zijn goed in zeer kleine fights, niks waard in grotere fights.

Ik snap echt de ophef niet.
Dan denk ik dat je nog niet tegenover een saboteur heeft gestaan die Shrapnel Charge, Last Stand, Annihalation bomb en/of Choking Gas Bomb had geleveled. Allemaal harde AOE stun/dmg.

• kKaltUu
kaluro2 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:25:
[...]

Ik snap je probleem en/of redenatie niet helemaal. Ik heb niemand de toegang tot het mening uiten ontzegd, Ik heb wat standpunten geleverd betreffende de saboteur om ze de andere kant van het verhaal te laten zien.

Ik heb per definitie niet eens fel gereageerd, dat heb je er ook van gemaakt. 8)7
Plus je hebt een goed argument, de 6 sec geen damage doen moet wel tegen de DPS die je zelf ontvangt staan, en het is makkelijk de charges te purgen.
Al met al, in PvP speel ik niet tegen al te slimme lui, misschien kom ik er gewoon met geluk vanaf.

• kKaltUu
geemfriek schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:36:
hey kaluro, op welke server zit je?
Is dat niet te vinden in de startpost ?

• kKaltUu
J.Christ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:27:
[...]

Wat vind jij van de optie "bard" ? De extra 10% HP wat je gelijk in het begin kan bijvullen is lekker meegenomen. Maar over de rest ben ik er nog niet over uit. Weet dus niet precies of het een goeie mede soul is, hoe denk jij erover?

& De Ranger soul geeft ook in de eerste 5 punten ook nog 5% HP en 25% naar je pet.
Bard is over het algmeen een goede soul. Heerlijke survivability + support.

• kKaltUu
DPS/tank/healer zijn de 3 rollen die je ook nodig hebt in een dungeon. Support is leuk om te hebben, maar je gaat er niet specifiek op staan zoeken.

Vaak hebben Bards een DPS rol ernaast, dus je kan zelf adverteren voor DPS/support.
Natuurlijk kan je full DPS, maar als je ziet dat je healer problemen heeft: hoppa, switch naar bard en help het healen.

• kKaltUu
OxiMoron schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:21:
Ik ben vaak de healer met m'n bard.
Werkt prima als je ook een beetje een goeie tank hebt.

Gewoon Armor anthem, and je motif's up houden dan kun je met je cadance + powercord en dan de healing Coda prima healen. soms is zelfs de healing Code niet nodig, dan kan ik ook dpsen :D
En als je ziet dat je toch moet healen kan je Riff gebruiken (instant 5 puntjes) en dan Virtuoso (komende 10 seconden geen combopunten verliezen) en dan gewoon je healding blijven spammen.

• kKaltUu
Dakreal schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:26:
[...]

Wat ook lekker is is een cleric met een beacon op de tank ( alle overhealing van de cleric gaat dan naar de tank). Dus dat werkt als een zonnetje.. enige nadeel dan weer is dat de cleric niet heel veel dps doet.
Zolang de tank (en party) blijft leven is het toch goed? DPS betekent ook niet alles.

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:18:
Sommige UI-dingen zie je ook echt alleen als iemand je erop wijst. Zo dacht ik ook weken lang (beta t/m paar dagen terug :X) dat je nergens kon zien hoe lang je (rogue) stealth ability nog te gaan had, ik zag nergens een buff met een timer ofzo. Tot ik toevallig op het Rift-forum een post las dat er een stealth timertje links naast je bottom action bars verschijnt.
Dat viel mij vanaf de eerste seconde al op :p Plus als je nog 2 skillpoints in je tree gooit blijf je infinit stealthed.

• kKaltUu
Teunis schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:54:
Red Shard/Portal = Defiant
Blue Shard/Portal = Guardians
Green Shard/Portal = Shared
Bijna alle hubs in: Shimmersand,Stillmoor,Iron Peak,Moonshine, Droughtlands zijn shared

Op level 34 kun je wereld exploren kost je paar deads maar het is te managen.
Gewoon die hele map soulwalken, kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.

• kKaltUu
Seth_Chaos schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:24:
Ik begin me te storen aan de slechte action house. Je kunt niet tijdens het posten van een item zien wat anderen voor een vergelijkbaar item vragen. Wat het erg omslachtig maakt, en tot gevolg heeft dat vrijwel niemand de actionhouse gebruikt. Het zou erg fijn zijn wanneer ze die functionaliteit eens toevoegen, zodat de economie binnen het spel eindelijk eens begint te lopen.
Eerst op het overzicht in de auctionhouse staan en dan op je item met rechtsklikken, krijg je te zien wat mensen ervoor vragen, dan naar de auctiontab gaan en je eigen prijs ingeven.
Mocht je nog terug willen kijken naar de andere prijzen kan je altijd weer terug naar de eerste tab.

• kKaltUu
Casah schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:02:
Mensen,

Ben nu met mijn warrior cleric ook lvl 15. Heb nog een Roque op lvl 15 ernaast.

Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op onderstaande vraag:
Ik ben apothecary met mijn cleric en er wordt geadviseerd om hiervoor butchering en foraging te gebruiken.
Foraging is mij helder maar waarvoor heb ik butchering nodig? Zie nergens in de recipes dat ik daar iets van nodig heb?
De extra craftingmaterials die je nodig hebt haal je uit butchering (plus je verdient er een aardig zakcentje mee).

• kKaltUu
Hydrosine schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:05:
Vanavond kan ik eindelijk weer eens spelen na een druk weekend. Ben nog aan het twijfelen wat ik ga doen ik hoop eigenlijk wel een instance te draaien. Tot nu toe alles tot Kings Breach gespeeld, ben level 37 weet niet of er nu weer een nieuwe beschikbaar is?

Vorige week heb ik eindelijk eens een 2e soul tree gevuld, met riftstalker(37)/bard(8)/bladedancer(rest). Maar ik kom er toch niet echt uit hoe ik hiermee in level moet blijven. Ik kom vanaf een main Bard spec waarmee ik mezelf toch tegen een groot aantal mobs in leven kon houden. 1 on 1 pvp was ik meestal kansloos vandaar dat ik eens een tank build wil proberen en ik wil ook graag eens een instance tanken met mijn rogue!

Met mijn Bard kon ik eigenlijk altijd doorvechten (pve) vanwege de goede selfheals. Heb nooit drinks bij, om te healen val ik wel een mobje aan. tegen een on level mob kan ik makkelijk met 25% erin lopen en met 99% eruit. Ik denk dat dit met een tank niet meer mogelijk is he? :(

Zijn er hier nog mensen met een Riftstalker rogue? en hoe gebruik je deze, welke skills gebruik je het meest?
Met mijn tankbuild gebruik ik (zodra ik in een mob sta):
-Rift Guard
-Guarded steel

Als je bladedancer ernaast hebt kan je Side Steps gebruiken icm Strike Back :p

• kKaltUu
Ik ben al een tijdje level 50, en ik moet zeggen: warfronts op lagere levels zijn veel leuker.
Ik speel nu whitefall steppes en port scion om en om, en zodra het team 1 punt achter staat is het een gezeikfeest van hier tot tokyo.

Member 1: WIJ MOETEN DE BRUG HOUDEN
Member 2: Nee, wij moeten de kerk afschermen en die sourcestones doorvoeren voor punten, zodra we dat doen krijgen we 50 punten. Wel kunnen we vanaf de kerk pushen om de brug te veroveren. maar ons focuspunt ligt echt bij de kerk.
Member 3: wij verliezen door die PvE lui, die killen alleen mobs
Member 4: wij verliezen door die PvP lui, die gaan alleen maar voor playerkills

Member 5: STOP MSN AND KILL PLS

Ero-Sensei: probeer anders de addon: Rift Junkies Combat Parser. doet precies wat ik wil. Laat DPS en HPS zien met overlay in het spel zelf.
Wel een kleine disclaimer: het installeren van addons is een risico, en het zal mij niet verbazen dat er malafide versies in omloop zijn.

• kKaltUu
Dakreal schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:06:
[...]

Dit is niet anders dan op low level, en ook niet anders dan bij andere games :P
Dit is gewoon hoe mensen hun frustratie uitte omdat ze niet winnen.

Nou ben ik op het moment toch amper bezig met Warfronts, meestal pak ik de laatste 2 lvls volledig met warfronts bv, x8/x9 tot x0 en dan weer op x8/x9 weer naar x0 :P

Op low level voeg je toch niets toe, alleen easy kills voor de tegenpartij :)
Ik vermaak me dan ook geweldig in Warfronts op dat level als assasin zijnde!
Imho, op lagere levels was het gezeik flink minder. plus ook nu dat warriors mij de pan uithakken omdat ik maar een gedeelte van m'n T1 set heb / maar prestiege 2 ben.

• kKaltUu
Planar attraction en Rift Disturbance gebruik ik om mobs terug te pullen, planar strike als threat holder. Als ik thread kan houden gebruik ik cadence uit de bard tree om nog een beetje te healen.

• kKaltUu
Dakreal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:53:
[...]

"of je team" nee, je bent onderdeel van het team. Afhankelijk met hoeveel je begint is de Statue en Vault een hele goeie start strategie. makkelijk verdedigbaar, en de Vault is helemaal makkelijk te verdedigen.. 1 touwbrug. De rest is een stuk lastiger, Waarbij de Codex bijna niet te verdedigen is.

[...]

In mijn bevindingen, worden de raidvensters donker als iemand buiten bereik is.
Gewoon statue en codex pakken en die verdedigen. Haal je genoeg punten om de match te winnen zonder dat je uberhaupt naar de andere controlpoints hoeft te niezen.

Gister bij Port Scion: ik kwam na 5 minuten dat de match bezig was binnen: hadden de defiants alle sourcestones.
Die hielden ze bij en gingen ze voor de uitgang van de Guardians staan en gewoon kills farmen.
|:( :r

• kKaltUu
KajLaurent schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:35:
Wat heb je eigenlijk aan reputation?
Kan je behoorlijk lekkere items kopen bij vendors.

• kKaltUu
Carthrax schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:44:
Ik ben tegen een kleine muur aangelopen. Ik level samen met mijn vriendin dus minder xp tijdens het questen.
En daar komt mijn probleem. Wij zijn nu lvl30 en lvl31 maar de enig beschikbare questen (Scarwood Reach) zijn nu lvl35.
Wel te doen natuurlijk maar toch.
Ik vermaak me nog steeds prima met spel en de artifact jacht/professions. Dus ook al heb ik nu een zure appel om door te bijten het blijft leuk om te doen.
Ben je level 30 en heb je alle Scarlett Gorge quests al gedaan? :o

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:27:
[...]

Als bijvoorbeeld een defiant zich PVP flagt en in een guardian raid gaat staan en er vervolgens een guardian een AoE effect gebruikt of per ongeluk de verkeerde target selecteert (tab cast tab cast "oh shit") dan is die guardian ineens ook PVP flagged. En dan raken de healers dat ook, en iedereen die een buff op die guardian cast. En voordat je het weet worden je healers gesloopt door een defiant die de raid wil griefen.

Lees gerust guardian waar ik defiant zeg vice versa, het is een voorbeeld en gaat om het principe.
Dit is heerlijk om in Freemarch / Sanctum te doen als level 50 :p Gewoon in een rift staan en wachten tot iemand tab target.

• kKaltUu
Damian schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:42:
Jammer dat hier geen trial of iets dergelijks voor mogelijk is, wil het graag eens proberen.
Het spel is net uit, met hiervoor 7(?) Beta trajecten die gratis gespeeld konden worden. Denk dat het publiek wat Rift wilde bereiken ook bereikt is met dit traject, en is er ook niet echt een grote vraag voor guestpasses.

• kKaltUu
Dakreal schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:33:
[...]

Zulke spelers voegen toch niets toe :) Gisteren idd nog gebruik gemaakt van Founders offer. Scheelt toch weer wat munten hehe.

Hoe kijken jullie tegen de wijzigingen aan? Zit er nog iets bij wat jullie ook graag zagen bij jullie souls?
Saboteur wordt hard generft, maar ik vind het wel hard verdient :')
Ikzelf ben vaak sabo of bard, en in warfronts 100% saboteur omdat het echt gewoon een faceroll op je keyboard is om iemand te killen. Rapid Setup + 1 charge is vaak meer dan genoeg om iemand te killen als hij half HP is.

• kKaltUu
kaluro2 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:57:
[...]

Saboteur heeft een 10 meter reduction op zijn charges, verder is er niks generfed.
Je doet veel meer damage door 5 verschillende charges te gebruiken dan 5x blast charge, dit kan echt 20% damage schelen ofzo. Dus de nerf dat alle charges apart af gaan is niet bepaald een nerf.
Mensen die 5x blast charge stacken, lopen zeer veel damage mis...

een 10 meter reduction nerf is wel hard, maar verder geen damage nerf of iets dergelijks.
Er is een talent die per unieke charge, een extra charge erbij gooit.

5x blast charge + 1 = 6 blast charges
1x blast(+1) 1x amber(+1) 1x spike(+1) 1x splinter(+1) 1x shrapnel(+1) charge = 10 charges total

4 extra charges en nog de extra effecten die je erbij krijgt. de initiële damage is al meer dan bij de 5x blast charges en de extra DoTs doen nog meer pijn.

Dus dat alle charges apart critten is geen nerf... tenzij je puur op "geluk" speelde en hoopte op een wat, 25% crit chance op je blast charges? Je zou überhaupt geen mass blast charges moeten gebruiken.
Je denkt teveel uit DPS oogpunt, dit vergt 6-11 handelingen om uberhaupt damage te doen.
Mijn meuk is: die Rapid setup (next attack will add 5 charges..) en dan blast charge, en daarna detonate.
dat zijn 3 tot 8 handelingen minder, als iemand dan nog niet neer is, is het wel flink makkelijker om hem down te krijgen met een combo van overige charges.

• kKaltUu
Uhmmie schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:07:
[...]

Met spike charge doe je het bijna het dubbele aan damage ;) tuurlijk het duurt 6 seconde, maar tis nog steeds cast en forget. Denk wel dat je bijna zeker boven de 5k komt per keer.
Met spike charge krijgt iemand ook 5 - 10 seconden om te healen. Dan ga ik liever voor een sure kill.
Sure kill met veel damage -> kill met heel veel damage

• kKaltUu
J.Christ schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:59:
[...]
Word het niet tijd voor deel 3?
Over 1k posts. Als je dat wilt hanteren kan er best een teil 3 gemacht worden.

BTW:

nieuws: Rift krijgt eerste grote update

• kKaltUu
Dakreal schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:22:
[...]

Bedank jij hun wel voor de dps? :p je vervuld allemaal een rol en je bedankt elkaar aan het einde van de run voor de moeite. Ik ga niet specifiek iemand mijn thx geven ;-) Alleen als die het echt verdiend.
DPSen is een cakewalk, healen niet.

• kKaltUu
Shimmersand is ook gelijk voor de (raid) rifts, check dat strand maar wat aan de lake of solace ligt, kan je je kapot riften.

• kKaltUu
Hydrosine schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:22:
[...]

Oeps ik bedoelde niet de King's Breach maar Runic Descent... Hier zie je op een gegeven moment een quest marker van Asha, maar ze is niet in zicht..
Is voor expert, waarschijnlijk zie je dat bovenin de map?

• kKaltUu
Paterpor schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:06:
[...]

Jaja kzit ook op Steampike, je kan me vinden op Bibje of Bib.
Jij, bent awesome

• kKaltUu
Waarschijnlijk is dan de worldevent verlopen / gratis termijn verlopen voor perorder.
SnoeiKoei schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:23:
[...]

Jouw toon heb ik al wel es langs zien scheuren trouwens :o
Volgende keer roepen, dan zeg ik wel hoi :)

[Voor 33% gewijzigd door kKaltUu op 30-03-2011 13:46]

• kKaltUu

Gasten bij google zijn cool :)

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:54:
Heb me op uitnodiging van Kkaltuu aangesloten bij Aeon Knights, gezellige boel en een aardig grote club leden online (waaronder Kkaltuu en Paterpor dus en missch nog wel meer tweakers?).

@48 zonder tankspec FC getankt voor 3 guildies die wel in de normale level range zaten, was erg lachen (en stiekem nog best oppassen, zelfs @48 slaan die lvl30 elites soms nog best hard).
Verder ook al 1 zo'n grote death event in Stillmoor meegemaakt maar het is me niet duidelijk of daar nou zo'n colossus is gespawnd of niet aan het eind, zo ja dan was die zo snel dood dat de meesten in de zone hem nooit hebben gezien. Jammer, zo wordt het lastig dat quest item van die cache quest te krijgen (de rest heb ik wel al).
Probleem in stillmoor was dat er een wardstone is die verdedigd moest worden. Deze was vernietigd een aantal seconden nadat de boss gespawned was.
Ik heb toch zo'n sourcestone gekregen.

• kKaltUu
Jammer genoeg is het blijkbaar alleen te halen als random rift drop, niet bij die vendor.

Er is een Planar Lure van de Death Serpent (die te maken is met infused souls, te halen uit dungeons) waar een Raid Rift mee geopend kan worden.
Leuk en aardig, maar op een begeven moment zijn er een 8 tal beestjes die verslagen moeten worden. Probleem is: dingen doen 43k damage per hit aan een single target. :X
Ik heb daar mijn lesje wel geleerd, ik wacht wel tot iemand anders aanvalt en dan begin ik zachtjes aan met damage te doen :p

• kKaltUu
Dakreal schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:47:
Ik vind echt dat er veel tijd in het design van items is gestoken, het ziet er allemaal prachtig uit!
Ik wil dit graag zeggen over de monsters / NPC's... maar dat kan ik niet :'(
Elke monster is 6x gerecycled, wat behoorlijk jammer is.
Zelfs een aantal bosses zien er hetzelfde uit met een ander naampje.

• kKaltUu
Potame schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:11:
Gisteren dan toch maar overstag gegaan en Rift aangeschaft. Paar uurtjes kunnen spelen als Rogue (assassin soul) en was al redelijk snel lvl10. (Op blightweald als Defiant). Nu nog opzoek naar een leuke guild :)
Heb me erg vermaakt gisteravond. Lang geleden dat dat is gebeurd! Ik kwam op lvl10 bij zo'n haven aan vlak bij meridian(?) en daar was net een vage invasie aan de gang. Uiteindelijk leverde dat zo'n epic shard gevalletje op... wat kan ik hiermee? Heb ook zo'n ding in een blue variant ergens opgepikt...
Jammer dat ik vanavond niet kan spelen, maar heb een lang en vrij weekend voor de boeg :D
Vet dat je zo snel in de actie wordt gegooid.
Je kan die (source)shard gebruiken om bij de planar vendors behoorlijk lekkere items te kopen (de allereerste zit in kings breach).

• kKaltUu
Uhmmie schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:48:
Ik zit momenteel nog met een E7400 C2D (4GB DDR2) met een 4850 (1GB) Saphire videokaart en ik vroeg me af of ik met een nieuwe videokaart van +- 125 tot 150 euro nog wat nuttige preformance winst kan boeken in deze game?

Ik zat te denken aan een Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2 of een Asus ENGTX550 Ti DC TOP/DI/1GD5, maar ik weet niet goed waar rift beter op draait? Op zicht speelt het spel redelijk op mijn huidige pc tot dat ik in een raid van 20 man zit. Dan trekt mijn pc het echt niet meer.

Zou een dergelijke upgrade genoeg zijn? Of is mijn cpu nu al de bottleneck?

Naast rift speel ik overigens niks anders, dus het gaat hier echt om rift (en ik kan geen reviews van de bovenstaande videokaarten vinden in combinatie met rift).
Ik zou het iig raar vinden als je CPU de bottleneck niet is.
Maar voor zo veel geld: meten = weten, kijk eens wat je cpu/gpu/mem/schijf-verbruik is en pak de zwakke punten aan.
Nipje schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:48:
Ah sorry.

Ik speel Guardian! Mijn in-game name is Nipje. Zijn jullie ook guardian?
Bibje, Snoeikoei en ik zijn iig Guardians in 1 guild op Steampike.

Waarschijnlijk is het beste als je even in de TS kijkt, staat namelijk een lijst van wie waar speelt.

• kKaltUu
Anoniem: 402809 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:11:
ik zie veel mensen guardian spelen :P is dat gewoon een goede class of veel gewild ?
Mwa, het is óf guardian óf defiant, net als horde en alliance bij WoW. De een zal ik zo niet beter noemen dan de andere. Tenzij het om warfronts gaat, want daar is guardian duidelijk beter })
totempaal schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:55:
Oja was ik vergeten te vermelden....... Guardian! Naam is Miriyam. Bibje ben ik al een keer tegen gekomen. Helaas stond hij AFK.....
Welke guild zitten jullie? Veel Nederlanders in de guild? Ik zit momenteel wel bij een guild maar altijd op zoek naar wat beters en vind het gezelliger om in guild te zitten met wat meer Nederlanders.
Zit een redelijk aantal Nederlanders in, het staat je altijd vrij om eens langs te springen bij een van ons (of andere tweakers natuurlijk).
Uhmmie schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:59:
[...]

5 jaar terug had ik precies geweten hoe of wat of waar... Maar tegenwoordig houdt ik me er allemaal niet meer zoveel mee bezig. Waar kan ik ergens zien hoe zwaar mijn videokaart het heeft?
Een programma als GPU-Z kan al veel dingen van je videokaart blootleggen, maar ik denk dat dat een beetje te offtopic raakt, misschien dat hier: Videokaarten & Beeldschermen wat interresants staat.

• kKaltUu
Nipje schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:18:
Hmm ik ben toch echt ff de weg kwijt met de souls :O. Ik ben bang dat ik, als ik nu verkeerd kies, straks allemaal nieuwe gear kan gaan halen.

Anyway ik heb nu: Beastmaster, Riftblade en Champion

Is dat een beetje een goeie keuze voor een damage warrior?
Ben geen warrior dus ik kan dat niet zeggen, maar het maakt geen HOL uit wat voor souls je kiest. je kan 4 verschillende specs pakken waar 3 verschillende souls inzitten. en elke spec kan je resetten voor 50 gold. Speel ermee wat je wilt, je zal geen permanente schade doen aan je character. :)

• kKaltUu
Hetzelfde hier in Steampike, blijkbaar heeft het met baron krevic te maken.

• kKaltUu
Hebben anderen bij PvP warfront Port Scion ook zo'n last van Ooo? Gast is blijkbaar flink aan het botten en is een hele reputatie aan het opbouwen.

• kKaltUu
Dnomaid schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:57:
Moet even wat frustratie kwijt. Sinds level 30 heb ik PvP quests voor Whitefall Steppes. Sindsdien ben ik er niet in geslaagd 1x in het winnend team te zitten. Wat is dat toch met Guardians en PvP? Andere PvP potjes worden wel vlotjes gewonnen. Vanaf we echter WS gaan spelen zitten we echter met 15 man, waarvan 1 bard support healer.

Gisteren nog, ik capture, loop terug tot halfweg de map, zie ik mijn teammates (10 stukes) allemaal voor me uitrennen naar 2 defiants, terwijl ik in de rug word aangevallen door 5 anderen. Zucht.

Edit: overigens duurt het nu veel langer om in de WF te geraken. Ik moet gemiddeld 30 min queuen na 21h, lvl 43 op Steampike.
WFS, breek me de bek er niet over open.

Alhoewel....

1 Groot probleem met WFS: de map is veels te groot in z'n huidige opzet.
Er zijn 3 punten die je kan scoren, waar je dus alleen voor het oppakken / capturen / returnen van je ss punten krijgt. Dat is gewoon te weinig variatie. Iedereen gaaf óf focussen op ss's rennen, óf ze gaan gewoon PvP killen en zoveel mogelijk punten binnenharken.
Dat is ook de essentie van dit spel, maar als je warfronts zo bekijkt, is het belangrijkste dat je moet samenwerken om te winnen. En dat gaat er niet in bij Guardians.
Kijk maar eens hoeveel lui bij de start achterblijven om de eigen sourcestone te verdedigen. Het kost maar 1 persoon om zo'n sourcestone te pakken.

Maar een map te grootte van WFS is niet te doen met 10 man, daar moet echt een limiet van 18-20 man op zitten, en dan wordt het gewoon een clusterfuck van rushes naar sourcestones.
Dan kan er beter gekeken worden naar Port Scion
(Voor degene die het niet weten, port scion heeft 1 vlag in het midden van de map als die gecaptured wordt, wordt het het spawnpoint van de betreffende partij.
Aan weerszijden van de map zijn sourcestones te halen die gebracht kunnen worden naar een verzamelpunt waardoor je 30 punten krijgt, 1000 punten wint de match).
In Port Scion krijg je verschillende manieren om punten te halen.
  • -Sourcestones
  • -Guardian/Defiant strike forces te killen
  • -Planar Protectors te killen
  • -Gast bij het inzamelpunt te killen
Dit zorgt er voor dat je gebalanceerd kunt spelen om je punten binnen te harken.

En als je weer terug naar WFS kijkt, weet je waarom ik queue op black garden (snelle gameplay), codex (meerdere punten) en port scion (zie eerder).

Plus, het kost een shitton aan tijd om uberhaupt wat hoger te komen, ben al sinds dag 1 aan het PvPen (ongeveer 5-10 WF's per dag) en ben nu pas tegen prestige 4 aan het hikken met 10k playerkills.

• kKaltUu
Wat me erg tegenvalt in dit spel is de pvp op guardian, ik verlies zoveel meer dan dat ik win omdat teammates brainless zijn of niet willen meewerken (( vooral op codex -.- )) mensen die verliefd zijn op vault :< hopen dat m'n guild pre-mades gaat doen ...

;w

• kKaltUu
Anoniem: 367011 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:51:
[...]

Hehe ga nog niet weg hoor, de rest van het spel vind ik echt geweldig en als shooter fan rol je er gemakkelijk in.
Alleen veel matches verloren gister door vault, of thontic liefhebbers (: Wat me wel opvalt is dat er guardian meer cohesie is tussen spelers iig in de pvp.
Ik bedoelde met mijn post: dit is precies hetzelfde op de guardiankant. alhoewel bij de lv 50 wf's is het iets beter .

• kKaltUu
Anoniem: 367011 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:12:
[...]

Eigenlijk zouden ze een soort van voice - com in moeten bouwen dan kun je imo meer samenspelen wat vooral in blackgarden en codex erg belangrijk is ivb met de snelheid waarmee punten gehaald kunnen worden.
Gewoon met je eigen team op een voicecomm programma zitten.
Wel een goed programma als mumble :Y , niet met troepprogramma's als teamspeak of ventrilo

• kKaltUu
psychodude schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:43:
[...]

Uiteindelijk zal het probleem vaker liggen in slechte match making dan wat dan ook. Er wordt veelal te weinig gefilterd op level, en daarnaast kun je gewoon als 5 player party joinen in any random bg. Tegen een premade welk gemakkelijk tactieken snel kan bespreken via voice chat is het toch al een stuk lastiger, zeker als ze ook alle 5 nog eens tegen het eind van de tier zitten.

Dit is een probleem welk niet enkel Rift kent, maar iets wat in vele MMO's gezien wordt. Het is jammer dat een wat ingenieuzer match making systeem veelal achterwege gelaten wordt.
Ik verwacht dat ze per prestige gaan indelen, enige manier om enigszins controle over het niveau te hebben.

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:59:
Hoe zit dat nou met hit voor rogues? Werkt dat alleen voor physical attacks ofzo? Gisteren hebben we als guild voor 't eerst een raid rift gedaan (death rift in Stillmoor), was errug gaaf. Ik heb daar druk lopen barden want ik dacht dat ik daar met zo'n 80hit als melee niet zoveel bij zou dragen. Maar ik heb met 80 hit niet 1 van mijn cadences ofzo zien missen!

Verder nog een paar expert rifts gedaan, was ook tof.

Kwam er alleen te laat achter dat voor rifts ook dailies bestaan :X

Tenslotte mijn outfitting naar 300 geskilled en mijn eerste epic gecraft: Mask of the Hunter met een leuke (epic dexterity) augment.
wasleuk :Y
Hit gaat pas meelopen op het moment dat je greenscale gaat doen, 120+ voor rogues als ik het goed heb.

[Voor 5% gewijzigd door kKaltUu op 14-04-2011 11:26]

• kKaltUu
Lief dagboek,

PvP gaat nog steeds te traag.

Echt, ffs, ik moet nog echt heel weinig prestige voor d'n volgend level, maar het komt maar niet. :(

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:18:
[...]

Ik hoor het wel, ik wil wel mee als DPS / bard ook. ;) Effe opschieten met Cinderon dus, daarna questje in Pallisade (ff goed quest lezen, anders kan het veel extra tijd kosten weet ik uit ervaring). Daarna Fae.
Aeon Knights + FAE is slecht nieuws :'(

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:03:
[...]

?Vertel? Heb je daar zulke slechte ervaringen mee? Ik neem aan dat het toch onder de knie te krijgen is als je er moeite in stopt?
Het is een aantal keer voorgekomen dat we met Aeon Knights 3-5 verschillende healers tijdens een run hebben versleten omdat we er maar niet er doorheen kwamen.

• kKaltUu
Event is gestart btw.

• kKaltUu
we zitten al op stage 3

• kKaltUu
Catscratch schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:22:
Soms snap ik het verschil toch niet tussen T1 en T2. Ik ben zelf een mail healer, en zit volledig in T1 gear. Ik doe nog wel steeds T1 runs met guildies omdat ze zelf niet klaar zijn voor T2. Zo hebben we het nog niet klaar gekregen om de laatste spider boss van FC neer te krijgen. En met de 2 leeuwen in KB hebben we ook geen pretje eerlijk gezegd.

Gisteren had ik met dezelfde groep IT gedaan. De run zat er snel op, dus had ik in een gekke bui voorgesteld DD te doen. Een T2 instance. Het viel wel tegen dat er zooooveel trash was, maar de 2 eerste bazen gingen gewoon direct neer. We zijn hierna gestopt omdat het te laat werd. Raar ...
Spier boss: iedereen op zo'n rond platform laten staan en met de spider clockwise tanken op ~2 meter afstand van dit platform. (zodra er een gifwolk komt, de tank wat naar achter laten stappen met de klok mee).

De manticores in KB zijn hard, die worden waarschijnlijk binnenkort gefixt, de enige manier is degene die met een A begint (lekker vaag, ik weet het), te focussen. als de 2e nog leeft, meteen gaan huggen met z'n allen.

• kKaltUu
Wacht, er zijn dus serieus guilds die mensen na 3 dagen mensen gaan kicken? :?
Dan kan ik mezelf alleen maar voorstellen wat voor mensen dat leiden of zulke regels pikken. 8)7

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:17:
Nou ik weet uit ervaring dat RL-ontwikkelingen er makkelijk voor kunnen zorgen dat je een paar dagen niet kunt spelen (ben sinds vrijdag niet meer ingelogd precies vanwege zulke ontwikkelingen, buurvrouw is overleden en ik vang o.a. de kat op, rust en geluk van een levend wezen is altijd belangrijker dan een spel) en ik schijt echt op guilds die je dan meteen straffen.

Edit: Meer on topic; ik vroeg me af of er hier rogues zijn die ervaring hebben met het solo'en van elites (bv die lvl50 elite gastjes in het westen van Stillmoor, zowel de commanders als die golems) en zo ja, welke spec daar het meest voor geschikt is? Ik kan me voorstellen dat het handig is om een pet te laten tanken maar kun je die ook snel genoeg healen om klappen te blijven opvangen? Met mijn melee spec (nightblade/assassin/blade dancer) ga ik zo neer, bij gebrek aan self-healing voornamelijk.
Saboteur, ik heb eigenlijk maar 2 buids, sabo en bard, en bard gebruik ik alleen bij dungeons.
Met sabo kan je overal doorheen, als je maar je snares / escapes goed hebt staan (en natuurlijk je DPS doet).

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:12:
[...]

Dus snaren en dan volplakken met charges, rinse/repeat en dan gaan ook elites aan stront? Kunnen ze geen snares dispellen/resisten dan? Lijkt me namelijk dat je dan toch wel royaal het bokje bent. Wat voor andere souls heb je in die spec?
Infiltrator en nightblade, infiltrator heb je met 0 punten een escape en nightblade gebruik ik alleen de passives van.
Dispellen van m'n snares is bij mij nog niet voorgekomen, en anders heb je altijd carpet bombing om je targets te stunnen of verder te slowen.

• kKaltUu
Expert Dungeon final bosses are now guaranteed to drop an Epic item
HOOOOOOOOAH, heerlijk.

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:31:
[...]

Omdat anders de volgende post 100% gegarandeerd in de strekking is van "Ik zit op mijn werk, ik kan die link niet openen, kan iemand de patch notes copy/pasten?"... Kleine moeite voor jou om er langs te scrollen toch?

[...]

T2 gear is een upgrade van T1 toch? Moet je je ouwe gear + aanvullende plaques voor inleveren toch, of heb ik dat verkeerd gezien?
Dat heb je verkeerd gezien, het zijn andere items.

Snoei, kijk even op het AK forum, iets belangrijks over greenscale.

• kKaltUu
Heb gister even een T1 zitten tanken als rogue voor de gein.
Behoorlijk veel moeite met het krijgen van aggro in grote groepen, maar met bossfights was het een cakewalk.

• kKaltUu
je kan je rift guard toch gewoon om de x finishers weer opzetten? de enige die ik zie die nuttig zijn als finishers zijn guarded steel en rift guard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Helaas, de servers zijn op dit moment offline.

hadden ze wel even van tevoren kunnen melden, had 20 keer zitten inloggen voordat ik op het forum keek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Kan iemand (als hij het niet aan z'n account gekoppeld heeft) kijken of de rift authenticator voor android werkt? ik heb het van het weekend geherinstalleerd, en ik kan maar geen nieuwe key genereren bij "setup".

Als je het aan je account gekoppeld hebt, moet je zeker geen nieuwe key gaan genereren, dadelijk zit je in hetzelfde bootje als ik :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Keffie schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:27:
Of je gebruikt het gewoon niet en je maakt een sterk wachtwoord?
Beetje laat sjefke, sterk ww heb ik al, maar auth is wel zo prettig (als het werkt)

Cust support gister proberen te bellen, was al gesloten. kan pas vanaaf weer proberen, daarom vroeg ik het hier.

• kKaltUu
Welke raidrun Keffie? GSB heb ik met ~150 Hit gedaan als DPS spec.

• kKaltUu
Keffie schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:24:
[...]

Al mijn gear gear bezit nu wel de runes, nu nog de rest van de gear aanpakken.
Je kan het beste even rondkijken wat de beste runes / gear is voor je char. Zeker met je daggers en ranged weapon moet je ong. 30 Hit per wapen kunnen pakken, en dan heb je nog runes erbij die 15 hit kunnen stapelen.

Gister dropte de Duke een 33+ DPS / 38 hit Axe, en mijn roll was het hoogst, jammer genoeg had ik niet genoeg DKP voor de loot, en kreeg de volgende op de lijst MIJN axe:'(

• kKaltUu
Mwa, daar valt nog wel wat over te zeggen. Zolang het duidelijk en eerlijk is wie er als volgende kan looten moet je er niet over "zeuren". Ik zeur in m'n post, maar ik ben wel blij voor die gast (onze guild is een groep die van andere spellen zijn over komen lopen, en behoorlijk sterk naar elkaar toegegroeid zijn) dus no hard feelings.
Maar waarom stappen jullie niet over naar iets in de trand van DKP or EQDKP?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Hydrosine schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:32:
Gister eens even gekeken in meridian bij die quest givers. Vind dit leuker opgezet als die death event omdat je hier meteen een reward krijgt als je een quest haalt! Ook mn eerste 4 eieren gevonden in een Earth rift (in stillmoor??).

Komen earth en fire rifts nu in elke zone voor?
Niet in alle zones, per zone heb je een vast setje rifts en invasions van een bepaalde kleur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Oh damn, heb helemaal over die pre-1.2 update gelezen. Zolang 1.2 nog niet uit is kan het me reet roesten, ik moet die 200 Plaques halen voor m'n T2 leggings. Had gehoord dat na 1.2 ze nóg duurder gaan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Sneezzer schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:16:
Pff heb ik net 90 artifact sets dus bijna mijn epic turtle, heb ik er geen snars aan....
Kan ik alsnog flink plat gaan besteden voor extra snelheid...

Nou ja, het is niet anders..
Gewoon level 50 worden, problem solved.

Gister 3 uur bezig geweest bij de 2e boss van GSB, telkens bij 10% tot zelfs 5% gekomen om maar hard gewiped te worden.

kut whisps.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Wij hadden laatst een raidrift gedaan, maar omdat masterloot kaputt is, hadden we op mumble afgesproken dat iedereen pass zou doen, en daarna een /roll om rustig een looter te kiezen.
Wat doet een warrior die niet op mumble zit? need en greed op een epic rogue planarite en een epic cleric ring.
Beetje jammer, aangezien hij makkelijk kon zien dat iedereen een "pass" deed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Meridian en Sanctum vliegen vet laag op FPS, dat is geen geheim. De laatste (of volgende) patch laat de framerate in de steden wat verhogen. Het maakt wel uit of je in windowed noborder draait of niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Renquin schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:25:
[...]

Ik mag aannemen dat deze guildie even op non-actief gezet is?
Waarom is het ook niet in raidchat gemeld verder trouwens? Beeeetje errug dom...
Nah, onfortuinlijk, maar het was onze fout dat hij niet op mumble zat. Hij kan toch niets met de items.

• kKaltUu
Dondorp schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:11:
Vandaag 1.2
Toch wat dingen geprobeerd:
Shard first:
-Expert Earth Rift
-Raid Earth Rift
-Raid Fire Rift (tot phase 3, daarna zijn we gestopt, tis een klote rift)
10 man instance:
1e boss Pittig
2e boss Heel erg leuk (tis een simon says boss, dus als hij zegt jump, springen, run, turn etc.
(Lures first, items, crafting stuff, achievement met die artifacts uit meridian)
Om 05:00 opgestaan, om 9:15 eindelijk begonnen.
Momenteel nog mee bezig, ik gok een 30 wipes momenteel en nu even 45 minuten break.

En Fridge, bedankt voor de felicitatie :) Highland hiero
Wij zijn 3 uur bezig geweest met de 1e boss, maar wat we ook probeerden, we kregen hem niet neer.
Rond 80% HP ging telkens de switch van onze tanks verkeerd. dat beest reageert niet op taunts ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Raxious schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:42:
ah ok, kopen jullie de gamecards gewoon via internet, of in de winkel?
Winkel EN via internet. Ik kan gewoon met gamecards (maakt niet uit waar gekocht) op US shards en EU shards zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Ik kan met trots zeggen dat Trion de laatste baas van CC heeft veranderd, maar dat we hem weer kapot hebben gemaakt :(

Bij de lightningfase draaide de eerste keer de boss rond met d'r bliksem. Bij de andere keren dat deze voorkwam focusste ze op 1 punt en draaide ze niet meer om :(

Kan ook zijn dat we de baas ervoor iets van 4x achter elkaar kunnen doen door een leuke bug >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Raxious schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:30:
[...]

srry dat ik informeer, maar de rift website staat geen info, ik kan daar niet posten, en ik heb al een hoop gezeik gehad met DC Universe Online, dus vandaar dat ik het allemaal ff zeker wil weten.
https://trionworlds.custhelp.com/ kunnen je vast helpen met vragen
http://www.gamecard.nu/pr...aid_time_card_30_day.html nederlandse site met kaarten
http://www.g2play.net/store/Rift/ heeft ook nog wat kaarten

En waarschijnlijk hebben winkels als bijv. de GameMania wel kaarten te koop, of op de lijst staan.
-SaveMe- schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:46:
[...]

Die lightning is echt zwaar k*t. Dat van die baas ervoor dat heb ik voor 1.2 ook al eens meegemaakt ... die stond er direct weer 8)7
*was kut

De lightning nu is flink verbeterd, je kan er nu binnen een seconde uitlopen en de graphics kloppen nu iig.

[Voor 22% gewijzigd door kKaltUu op 13-05-2011 12:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Je kan doorlopen en weggaan, en als je bij de winterboss bent, kan je naar beneden droppen.

Bij de 1e boss van fae is ook een bug, als je de boss of adds killt op het moment dat je doodgaat, reset de boss maar ligt er wel een lijk met loot. wij hebben dat 3 keer per ongeluk gedaan :)

[Voor 51% gewijzigd door kKaltUu op 13-05-2011 13:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Dondorp schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 01:48:
Ik heb de laatste paar dagen die nieuwe 10 man instance geprobeerd, waar ik de conclusie moet plaatsen dat dit voor 95% van de server absoluut buiten bereik is van hun gear & kunnen.
We hebben vandaag vrij vlot boss 2 & 3 gekilled, nadat we een uur of 6 gewiped hadden op boss 2.

Zeer leuke mechanics op de bosses hier btw.
Alleen boss 4 is toch wel vrij extreem pittig.
We hebben hem niet verder dan 65% ofzo gekregen, en hij schijnt pas echt moeilijk te worden onder 30% 8)7

Hier trouwens een screenie, vrij trots erop :)
[afbeelding]

[...]

Kan zijn dat hij taunt immune is na zoveel taunts, ik heb geen idee of jullie tank dat continu spammed.
Moet hij weer gaan pochen :(
Maar thanks voor de tip, het gaat puur fout bij de tanks, bij teveel stacks moet de 2e tank het overnemen, maar dat lukt niet en dan gaan ze beiden dood.

Gister weer een Infiltrator Johlen geprobeerd. we komen telkens tot 4-5% HP over, maar dan gaat iedereen dood door whisps en melee vliegen in de rondte door de bommen.
We zetten ranged/healers bij de 4 bomen neer, en alle meelee volgen de tank. Probleem is dat de healers ook bommen op zich krijgen en dan niet kunnen overleven.
Woensdag maar nog een keer proberen :)

We zien in elk geval wel voortgang, we pakken Duke nu in een keer, dus zodra we Johlen uitgevogeld hebben zal dat ook telkens een cakewalk worden :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Ik had last van preformanceissues, terwijl m'n CPU's uit z'n neus stonden te eten. Toen ik MainThreadCPU = naar 0 had gezet kreeg ik na herstarten van Rift een overal betere preformance.
Misschien iets om naar te kijken. (voor degenen met issues).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
Lukin schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:52:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd nog niet eens gelet op mijn CPU verbruik. Ik zal daar eens naar gaan kijken vanavond. In welk bestand heb je dat aangepast?
rift.cfg, deze zit in %ProgramFiles%/Rift dacht ik.

Ik speel zelf met een GTX260 en een Q9550, en overal schommelt mijn FPS van 16 tot 40. Na deze setting op 0 gezet te hebben merk ik in ieder geval dat het spel soepeler voor mij loopt. Geen idee of dit voor anderen ook zo is.

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee