Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:26
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:24:
Wel grappig, de defiant hoor je bezig dat ze alles verliezen, komen de guardians er achter met net hetzelfde verhaal >:)
Uiteindelijk zal het probleem vaker liggen in slechte match making dan wat dan ook. Er wordt veelal te weinig gefilterd op level, en daarnaast kun je gewoon als 5 player party joinen in any random bg. Tegen een premade welk gemakkelijk tactieken snel kan bespreken via voice chat is het toch al een stuk lastiger, zeker als ze ook alle 5 nog eens tegen het eind van de tier zitten.

Dit is een probleem welk niet enkel Rift kent, maar iets wat in vele MMO's gezien wordt. Het is jammer dat een wat ingenieuzer match making systeem veelal achterwege gelaten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
psychodude schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:43:
[...]
Uiteindelijk zal het probleem vaker liggen in slechte match making dan wat dan ook. Er wordt veelal te weinig gefilterd op level, en daarnaast kun je gewoon als 5 player party joinen in any random bg. Tegen een premade welk gemakkelijk tactieken snel kan bespreken via voice chat is het toch al een stuk lastiger, zeker als ze ook alle 5 nog eens tegen het eind van de tier zitten.

Dit is een probleem welk niet enkel Rift kent, maar iets wat in vele MMO's gezien wordt. Het is jammer dat een wat ingenieuzer match making systeem veelal achterwege gelaten wordt.
QFT, ik hoop dan ook dat hier nog aan gesleuteld zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59
psychodude schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:43:
[...]

Ik verwacht dat ze per prestige gaan indelen, enige manier om enigszins controle over het niveau te hebben.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
kKaltUu schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:49:
[...]

Ik verwacht dat ze per prestige gaan indelen, enige manier om enigszins controle over het niveau te hebben.
Dat is denk ik de beste manier.
Als je veel wint krijg je veel prestige en zul je moeilijkere matches krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Nah, dat denk ik niet...
Ze zouden meer aan spec balance mogen doen. en dan bedoel ik meer kijken naar spec.

Dus meer vullen op de spec ipv class... Dus dat je weer een mix van healer/tank/dps krijgt. En hoe langer mensen in de queue staan hoe minder je spec telt en hoe hoger de kans dat je kan joinen ondanks dat je de "verkeerde" spec hebt.

Nu zie je steeds dat mensen zeuren als een cleric niet healed (tja, geef ze wel gelijk, alleen is degene die de cleric speelt de enige die betaald/bepaald wat hij speelt, tevens kunnen klagers ook re-rollen en een healer worden ;-). Of als een Mage probeerd te healen en daardoor te weinig dps of CC doet....

Ach, ik hou het lekker (bij voorkeur) bij mijn guild pre-mades, grote kans dat je de warfronts wint tegen pugs.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
Gisteren lvl29 bereikt en een flinke duit verdiend via 't AH :) Sommige mensen snappen nog niet helemaal dat je ook je starting bid van rare/epic items enigsinds aan moet passen en niet op bv 16g moet laten staan. Heb er zelf ook nog een leuke upgrade aan overgehouden in de vorm van een rare blue dagger.

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Potame schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:43:
Gisteren lvl29 bereikt en een flinke duit verdiend via 't AH :) Sommige mensen snappen nog niet helemaal dat je ook je starting bid van rare/epic items enigsinds aan moet passen en niet op bv 16g moet laten staan. Heb er zelf ook nog een leuke upgrade aan overgehouden in de vorm van een rare blue dagger.
Ik heb het al vreemder gezien, een stack cloth staat er voor 80G op. Als ik het vendor levert het 51G op en en de plaats kosten zijn 30G.. (getallen zijn verzonnen)
Dan kom ik op een verlies van 1G uit (ten opzichte van vendoren), mits het verkocht wordt natuurlijk!!

Hou mn stacks cloth dus maar zelf voor de een of andere alt die vast ooit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Gisteren een eerste run in Realm of the Fae (Expert) gedaan, nou dit ging dus niet geheel vlekkeloos jammer genoeg, helaas moest ik halverwege stoppen omdat ik moest trainen. Helaas ook geen items eruit kunnen halen die ik kon gebruiken. Misschien dat ik vanavond hier een vervolg aan kan gaan geven want vond het wel leuk om te doen.

Ook gelijk maar weer warfront gedaan (allemaal level 50 nu) en gelijk een stuk moeilijker en dat bevalt me wel :) als het te makkelijk is dan is het niet meer leuk.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51
Hoe zit dat nou met hit voor rogues? Werkt dat alleen voor physical attacks ofzo? Gisteren hebben we als guild voor 't eerst een raid rift gedaan (death rift in Stillmoor), was errug gaaf. Ik heb daar druk lopen barden want ik dacht dat ik daar met zo'n 80hit als melee niet zoveel bij zou dragen. Maar ik heb met 80 hit niet 1 van mijn cadences ofzo zien missen!

Verder nog een paar expert rifts gedaan, was ook tof.

Kwam er alleen te laat achter dat voor rifts ook dailies bestaan :X

Tenslotte mijn outfitting naar 300 geskilled en mijn eerste epic gecraft: Mask of the Hunter met een leuke (epic dexterity) augment.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 20:28
Hydrosine schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:47:
[...]

Ik heb het al vreemder gezien, een stack cloth staat er voor 80G op. Als ik het vendor levert het 51G op en en de plaats kosten zijn 30G.. (getallen zijn verzonnen)
Dan kom ik op een verlies van 1G uit (ten opzichte van vendoren), mits het verkocht wordt natuurlijk!!

Hou mn stacks cloth dus maar zelf voor de een of andere alt die vast ooit komt :)
Heel de markt is zo gaar .
Het is niet zo alleen met cloth maar ook met leather en eigenlijk haast wel alles .
Met nadruk op haast ,want gisteren heb ik dus voor het eerst iets gevonden wat ik dus net bij de vendor verkocht had (kon het niet meer terug kopen ) en moest het naderhand voor 3plat kopen op AH .
Die steentjes die je extra kan krijgen met mining , nog nooit gebruikt dus hoppa vendor 8)7

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:59:
Hoe zit dat nou met hit voor rogues? Werkt dat alleen voor physical attacks ofzo? Gisteren hebben we als guild voor 't eerst een raid rift gedaan (death rift in Stillmoor), was errug gaaf. Ik heb daar druk lopen barden want ik dacht dat ik daar met zo'n 80hit als melee niet zoveel bij zou dragen. Maar ik heb met 80 hit niet 1 van mijn cadences ofzo zien missen!

Verder nog een paar expert rifts gedaan, was ook tof.

Kwam er alleen te laat achter dat voor rifts ook dailies bestaan :X

Tenslotte mijn outfitting naar 300 geskilled en mijn eerste epic gecraft: Mask of the Hunter met een leuke (epic dexterity) augment.
wasleuk :Y
Hit gaat pas meelopen op het moment dat je greenscale gaat doen, 120+ voor rogues als ik het goed heb.

[ Voor 5% gewijzigd door kKaltUu op 14-04-2011 11:26 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
kKaltUu schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:25:
[...]

wasleuk :Y
Hit gaat pas meelopen op het moment dat je greenscale gaat doen, 120+ voor rogues als ik het goed heb.
Maar ik lees overal dat je zo'n 50 hit moet hebben om op T1 bosses niets meer te missen, 100 voor T2 en 150 voor raids? Klopt niet dus?

Niet dat ik het erg vond te barden hoor. Wel leuk voor afwisseling en sowieso wel zinnig voor de raid (was de enige).

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-04-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
SnoeiKoei schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:42:
[...]

Maar ik lees overal dat je zo'n 50 hit moet hebben om op T1 bosses niets meer te missen, 100 voor T2 en 150 voor raids? Klopt niet dus?

Niet dat ik het erg vond te barden hoor. Wel leuk voor afwisseling en sowieso wel zinnig voor de raid (was de enige).
Zo weinig? :| ik heb iets van 180 hit op mijn rogue. Dat is dus dikke overkill dan!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Weet je dan toevallig ook hoe dat met focus zit? zit nu rond de 100, met alleen T1 gear, maar dat is dus al bijna genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
hugoy schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:32:
Weet je dan toevallig ook hoe dat met focus zit? zit nu rond de 100, met alleen T1 gear, maar dat is dus al bijna genoeg?
Ga me er niet op quoten, want ik vraag juist hoe het zit, maar dit is wat IK heb gehoord/gelezen:

Wil je niet missen worden op expert en raid bosses, dan heb je als melee / ranged een minimale hoeveelheid hit nodig, als caster een minimale hoeveelheid focus. Als tank heb je diezelfde minimale hoeveelheid toughness nodig. Die hoeveelheid wordt wel aangeduid als "cap" maar da's eigenlijk incorrect omdat een cap een bovengrens is, het gaat hier om een minimum.

Dat minimum is:

T1: 50 hit / focus / toughness
T2: 100 hit / focus / toughness
raids: 150 200 hit / focus / toughness

Dat is wat mij is uitgelegd maar of het klopt vraag ik me dus af, aangezien ik met 80 hit niet meer miste op de boss mobs in een raid rift.

Edit: ik lees dat raids 200 hit / focus / toughness moet zijn, niet 150. Maar dan zit ik er met 80 hit nog verder van af. Of geldt dit op het moment echt alleen voor Greenscale's Blight en niet voor andere raid content?

Leesvoer:
http://www.riftjunkies.co...owthread.php?1944-Hit-Cap

Edit 2: Ik lees dat 25Hit = 5% bonus. Als bard heb ik het 5% hit talent uit de Blade Dancer tree dus dat komt overeen met 25 hit erbij. Scheelt een boel dus.

[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-04-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Heb een Rift account van iemand die ik in wow ken gekregen. Speel nu een rogue (L13) op Shivermere (Defiant). Ben via /4 opzoek gegaan naar een engels sprekend guild maar dat schiet vooralsnog niet echt op. Er wordt sowieso weinig gechat heb ik het idee.
Aangezien ik nu nog niet echt veel tijd in mijn rogue geinvesteerd heb zou ik nog naar een andere shard kunnen verhuizen. Hebben mensen hier wat dat betreft nog tips? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
ebborazor schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:46:
Heb een Rift account van iemand die ik in wow ken gekregen. Speel nu een rogue (L13) op Shivermere (Defiant). Ben via /4 opzoek gegaan naar een engels sprekend guild maar dat schiet vooralsnog niet echt op. Er wordt sowieso weinig gechat heb ik het idee.
Aangezien ik nu nog niet echt veel tijd in mijn rogue geinvesteerd heb zou ik nog naar een andere shard kunnen verhuizen. Hebben mensen hier wat dat betreft nog tips? Thanks!
Ik zou zeggen, kijk de OP even door en bestudeer wat je wilt gaan spelen.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-08 08:18
ebborazor schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:46:
je mag mij in game wel aanspreken en dan regel ik wel een invitte voor je. het gootste gedeelde van de guild is NL maar niet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/r1imz8v8/2011_04_14_215922.jpg
Wat ziet die relic gear er vet uit zeg! :D Body armor is zelf gecraft, helm en shoulders zijn van de relic vendor. Shoulders zijn wel erg groot, maar hoe meer ik mijn andere armor upgrade hoe minder dat opvalt (het is cloth)

[ Voor 11% gewijzigd door hugoy op 14-04-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Review op gametrailers: 8.2/10
http://www.gametrailers.com/video/review-rift/712778
Benieuwd of jullie akkoord gaan met de bevindingen van GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
Hurtebise schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:34:
IK heb het idee dat ik het er wel redelijk mee eens ben

Zij kraken het iig niet af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Hydrosine schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:47:
[...]

Dat is nog niet eens het ergste.

Heb een keer iets op de AH gezien voor 50G dat bij een NPC 60G opleverde. (getallen zijn verzonnen)
Direct gekocht en bij een NPC ingeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
Jegorex schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 05:06:
[...]

Dat is nog niet eens het ergste.

Heb een keer iets op de AH gezien voor 50G dat bij een NPC 60G opleverde. (getallen zijn verzonnen)
Direct gekocht en bij een NPC ingeleverd ;)
Oeh leuk :D Daar ga ik zelf ook eens voor rondkijken. Denk dat dit op onze server ook wel voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Hurtebise schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:34:
Ze hebben het spel redelijk goed neergezet, ze hebben alle aspecten genoemd die in het spel aanwezig zijn. Ook geven ze aan uiteraard dat het spel net nieuw is en nog in de kinderschoenen staat en dat er ruimte voor verbetering is maar dit een kwestie van tijd is.

Helaas heb ik gisteren niet kunnen spelen, sociaal leven moet ik op peil houden haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Lief dagboek,

Gisteren eindelijk een expert instance gedaan; Iron Tombs. Pug healer, rest guildies. Errug gaaf. Paar leuke upgrades van gekregen: een (blauwe) gun en een epic ring (zone drop). En mijn eerste 17 plaques binnen (daily + bosses + guild perk). Denk dat ik eerst voor T1 shoulders spaar, da's de grootste upgrade tov de greens die ik nu nog heb.

Verder had ik nog de raid quest in Stillmoor open om de Baron om te leggen, reward: epic pantz. Nou organiseerde er iemand een Mathosian rep run, dus met een volle raid een heleboel van die elite mobs in het westen van Stillmoor verzamelen en dan flink los met AoE. De rep stroomt dan binnen (10 rep per mob, zomaar 10-15K rep per uur, mobs respawnen snel genoeg om continu te kunnen blijven nuken). Afspraak gemaakt met de RL dat als we een volle raid konden maken, we dan 1x de Baron om zouden leggen voor degenen die de quest nog open hadden staan. Raid was al snel vol, dus idd de Baron omgelegd en daarna nog een tijd rep gefarmd. Quest ingeleverd, daarna kon ik hem meteen weer accepten maar dan als weekly raid :D Later op de avond, na IT, zag ik dat een guildy probeerde een raid te maken voor Baron dus toen nog maar een keer gedaan en zo meteen de weekly raid kunnen doen. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 11:38
Dagboek,

Maar even mijn mede guildy na-apen en ook een dagboekje maken. Het is al lang geleden dat ik hier nog eens over RIFT heb gesproken. Deze week was erg productief, heb mijn tanking setje en soul klaargestoomd (ben cleric). Mijn main soul blijft healer maar kan nu ook DPSen en tanken. Heb full T1 tanking dus zelfs T2 zou moeten lukken! Heb het nu wel beetje gezien met T1, buiten de dailies doe ik het niet meer tenzij de guild nog een tank ofzo kan gebruiken (kan ik nog wat oefenen).

Deze week ook moet SnoeiKoei en Kkaltuu vanhier de eerste raid rift gedaan. Aangezien ik raid leader ben was ik heel tevreden dat we vlot doorheen de rift gingen (buiten trash niet gewiped). We waren wel met net iets teveel volk maar dat geeft niet natuurlijk.

Vandaag ga ik proberen die epic quest in Silverwood af te werken en dan de rest ook nog te proberen, dan nog wat rep krijgen met Icewatch en mijn dagje zit er wel op denkik (proberen nog een T2tje te doen met guild, als healer geen probleem!)

Servers zijn nu wel down dus heb eigenlijk tijd om wat op te ruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Lief dagboek,

PvP gaat nog steeds te traag.

Echt, ffs, ik moet nog echt heel weinig prestige voor d'n volgend level, maar het komt maar niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Haha, maar ja beter zo dan dat iedereen in een maandje rank 6 heeft zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Paterpor schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:00:
Vandaag ga ik proberen die epic quest in Silvermoon
Silvermoon? Heb je een bloodelf ge-rerolled? :o

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_ijkHkz_ds_0/TSIPM7Qw5aI/AAAAAAAAAFI/yFAKmz4A7uY/s1600/Warcraft__Karina_of_Silvermoon_by_GENZOMAN.jpg

Neem aan dat je Silverwood bedoelt. Op welk deel van de epic q zit je, Care and Imprisonment of Changelings of al verder? Voor 1 van de vervolgen moet je RotF doen, kwam solo @ 50 nog niet voorbij de 1e boss :X

[ Voor 15% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-04-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Silverwood uiteraard! Na al die jaren WoW blijven de namen toch hardnekkig steken ^^. Moet juist nog Cinderon hebben ( juiste naam?). Ik heb zojuist Runic Descent getankt en dat zonder healer dus alleen self heal dus ik vermoed dat ik RotF ook wel aankan. Anders doe ik wel expert het is de daily gok ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Paterpor schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:09:
Silverwood uiteraard! Na al die jaren WoW blijven de namen toch hardnekkig steken ^^. Moet juist nog Cinderon hebben ( juiste naam?). Ik heb zojuist Runic Descent getankt en dat zonder healer dus alleen self heal dus ik vermoed dat ik RotF ook wel aankan. Anders doe ik wel expert het is de daily gok ik!
Ik hoor het wel, ik wil wel mee als DPS / bard ook. ;) Effe opschieten met Cinderon dus, daarna questje in Pallisade (ff goed quest lezen, anders kan het veel extra tijd kosten weet ik uit ervaring). Daarna Fae.

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-04-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:18:
[...]

Ik hoor het wel, ik wil wel mee als DPS / bard ook. ;) Effe opschieten met Cinderon dus, daarna questje in Pallisade (ff goed quest lezen, anders kan het veel extra tijd kosten weet ik uit ervaring). Daarna Fae.
Aeon Knights + FAE is slecht nieuws :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
kKaltUu schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:09:
[...]

Aeon Knights + FAE is slecht nieuws :'(
?Vertel? Heb je daar zulke slechte ervaringen mee? Ik neem aan dat het toch onder de knie te krijgen is als je er moeite in stopt?

Vraagje aan rogues, ik merk in expert IT en bij diverse raid bosses (raid rift, world event bosses, zone event bosses, Baron in Stillmoor etc) dat end-game bosses erg melee-onvriendelijk zijn dus ik wil er wel een ranged DPS spec bij hebben. Ik heb al een bard support spec. Kan iemand me een ranged DPS spec aanraden?

[ Voor 35% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-04-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:03:
[...]

?Vertel? Heb je daar zulke slechte ervaringen mee? Ik neem aan dat het toch onder de knie te krijgen is als je er moeite in stopt?
Het is een aantal keer voorgekomen dat we met Aeon Knights 3-5 verschillende healers tijdens een run hebben versleten omdat we er maar niet er doorheen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
kKaltUu schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:07:
[...]

Het is een aantal keer voorgekomen dat we met Aeon Knights 3-5 verschillende healers tijdens een run hebben versleten omdat we er maar niet er doorheen kwamen.
Waar gaat het mis, op grote trash packs of bosses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Speel ook sinds vandaag, maar gekozen voor een Defiant Warrior. Moet wel bekennen dat het moeilijker is om te overleven dan WoW in het begin, ben al meerdere keren dood gegaan als ik 2 mobs op me krijg. Ze slaan gewoon sneller dan ik damage doe, vrij irritant :P.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
SnoeiKoei schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:03:
[...]

Vraagje aan rogues, ik merk in expert IT en bij diverse raid bosses (raid rift, world event bosses, zone event bosses, Baron in Stillmoor etc) dat end-game bosses erg melee-onvriendelijk zijn dus ik wil er wel een ranged DPS spec bij hebben. Ik heb al een bard support spec. Kan iemand me een ranged DPS spec aanraden?
Als je al een bard hebt: Ranger/Assasin/Marksman
Als jij bard moet spelen: Ranger/Assasin/Bard

Assasin kan je misschien ook wel inruilen voor een andere soul met bijv +15% DEX.

Als rogue moet je het ranged toch meer van je AOE hebben, en dan is ranger een must met Rain of Arrows. Single target dps van rogues valt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Wat ik eigenlijk nog steeds niet snap, ik heb drie van die blauwe shards aan mijn character portrait, waar zijn die voor? Volgens mij heb ik er nog niet iets mee gedaan of kunnen doen en ik ben toch al L42 ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Dat zijn Planar Charges. Hiermee kan je Planar Abilities gebruiken. Die kan je kopen voor planarite in Sanctum of Meridian.

Vanochtend nog een "fuck up" gemaakt. Was in eAP bij de laatste boss, dropped de epic DPS staff voor clerics en mages. Klik ik need terwijl ik eigenlijk greed wou klikken, win ik de rol van de mage met 2 punten |:( .....

Gelijk iedereen pissed, ik gelijk een ticket aangemaakt en nou maar hopen dat Trion het niet te druk heeft om de staff even te verwijderen uit mijn inventory en bij die mage toe te voegen.

[ Voor 62% gewijzigd door Lukin op 16-04-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

En die planar abilities, wat kun je daarmee? Waarom die abilties kopen ipv equipement ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe moet ik zeggen dat ik nog niet onder de indruk ben. ben dan ook pas level 12. maar dan zit je toch wel al in de "rift" wereld. vind het allemaal een beetje onsamenhangend en je wordt teveel aan je handje meegenomen de wereld door. weinig plekken gehad waar ineens een hoger level liep. als je gewoon je questjes doet loop je er zo doorheen tot nu toe.

wordt het spel een beetje beter zo rond level 15 of zoiets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het nu een tijdje en ben bijna level 30 maar ik vind het gewoon leuk om te doen, gaat nog niet vervelen tenminste. Ik doe mijn quests en tussendoor af en toe es een warfront of craften en artifacts zoeken, zo kan je als je zat bent van het ene weer even bezig met een ander onderdeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Event is gestart btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu al??? Nice, ik ga kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:32:
[...]

Nu al??? Nice, ik ga kijken :D
we zitten al op stage 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
-SaveMe- schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:50:
En die planar abilities, wat kun je daarmee? Waarom die abilties kopen ipv equipement ?
Die abilities houd je voor altijd. Denk aan een rescue medic skill die een medic summoned, daar waar je nu bent, waarmee je je soul kan healen. Handig voor dungeon runs. Je kan ook een ability kopen waardoor je 100% meer damage doet tegen rift mobs en 70% minder damage ontvant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het door ja, heb nog even meegevochten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Phase 3 over, geen enkele boss, gewoon direct achi en klaar. Lekker bugged weer :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeeehm nu staat er bij mij weer dat ze zijn begonnen aan fase 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:15:
Hehe misschien hebben ze nog een week nodig om het te "fixen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:15:
Same, lol. Phase 2 ging al met veel issues gepaard weer, nu weer dit soort resets xD. Ach ja, ze hebben het goed geregeld ;-). Heb iig mijn achi binnen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we nog een week gezellig sourcestones mogen verzamelen :P en dan natuurlijk volgend weekend nog een keer fase 2 en 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit vast in River of Souls op Argent server defiant zijde. Ik kon wel uitloggen,maar bij opnieuw inliggen blijft het vast zitten bij 9%. Een alt kan niet inloggen, omdat mijn main nog niet uitgelogt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 23:55

ResuCigam

BOFH

-SaveMe- schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:50:
Een van de leukste dingen die je met je planar charges kunt doen is het activeren van wardstones in diverse zones. Dan komt er een npc die een kampje inricht en een repeatable quest heeft die de eerste keer een sourceshard als reward heeft. Als de wardstone in contested gebied staat kan het nog een stukje complexer worden omdat de wardstone zowel door defiants als door guardians geactiveerd kan worden en elk hun eigen quest hebben. Om dan je eigen quest weer te kunnen inleveren moet je eerst de guardian npc en steen slopen en dat flagged je voor PvP 8)

Verder hebben guilds afhankelijk van hun level een aantal skills (perks) tot hun beschikking die soms planar charges kosten zoals bv een guild revive skill.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukin schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:19:
Dat zijn Planar Charges. Hiermee kan je Planar Abilities gebruiken. Die kan je kopen voor planarite in Sanctum of Meridian.

Vanochtend nog een "fuck up" gemaakt. Was in eAP bij de laatste boss, dropped de epic DPS staff voor clerics en mages. Klik ik need terwijl ik eigenlijk greed wou klikken, win ik de rol van de mage met 2 punten |:( .....

Gelijk iedereen pissed, ik gelijk een ticket aangemaakt en nou maar hopen dat Trion het niet te druk heeft om de staff even te verwijderen uit mijn inventory en bij die mage toe te voegen.
Kan je niet traden in dit spel dan?

Dit weekend heb ik het even gratis geprobeerd.. vind het een beetje meh .. wat voegen die souls nou eigenlijk toe? Je kan toch net zo goed een rogue hebben met alle classes daarin.. als je nou een cleric rogue kon zijn, dat voegt pas iets toe..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

ResuCigam schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:30:
[...]

Een van de leukste dingen die je met je planar charges kunt doen is het activeren van wardstones in diverse zones. Dan komt er een npc die een kampje inricht en een repeatable quest heeft die de eerste keer een sourceshard als reward heeft. Als de wardstone in contested gebied staat kan het nog een stukje complexer worden omdat de wardstone zowel door defiants als door guardians geactiveerd kan worden en elk hun eigen quest hebben. Om dan je eigen quest weer te kunnen inleveren moet je eerst de guardian npc en steen slopen en dat flagged je voor PvP 8)

Verder hebben guilds afhankelijk van hun level een aantal skills (perks) tot hun beschikking die soms planar charges kosten zoals bv een guild revive skill.
Dat heb ik inderdaad al een aantal maal gedaan, maar is me nog nooit opgevallen dat dat die planar shards verbruikt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:06:
[...]

Kan je niet traden in dit spel dan?

Dit weekend heb ik het even gratis geprobeerd.. vind het een beetje meh .. wat voegen die souls nou eigenlijk toe? Je kan toch net zo goed een rogue hebben met alle classes daarin.. als je nou een cleric rogue kon zijn, dat voegt pas iets toe..
Nou laten we zeggen, mijn puur DPS Cleric kan totaal niet healen waar mijn Healer slecht is in DPS. Je moet toch je keuzes maken wat je op dat moment wilt doen. Hetzelfde met mijn Mage, DPS als Chloromancer is gewoon laag maarja, je krijgt er toch de healing voor terug.

En traden, Ja je kan traden maar Nee, je kan geen BoP items traden.

[ Voor 4% gewijzigd door ZanielGa op 17-04-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja en als je niet in concrete rollen denkt? Bijvoorbeeld een cleric met een speedskill van een riftstalker zodat ie snel weg kan gaan in pvp bijvoorbeeld. Bij guildwars vind ik dit echt goed gedaan..Twee rollen die totaal niks met elkaar te maken hebben en niet eens op elkaar lijken toch op een of andere manier kunnen verbinden.. Maar het kan zijn dat de skills in dit spel hiervoor niet geschikt zijn hoor

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Op het eidn is de zone/level verdeling wel heel ruim. Ik ben nu 44 en nog aan het questen in Droughtlands. En dan heb ik Iron Peak, Stillmoor en Shimmersand nog niet gedaan. Zit ik straks allemaal te questen zonder er nog exp voor te krijgen ...

En ik heb niet eens veel dungeons en Rifts gedaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvosje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:05
Kan iemand mij vertellen welke stats ik ongeveer nodig heb om raid instances te gaan doen als een Cleric healer/dps? Op het moment heb ik:
Int: 288
Wis: 381
End: 340
189 focus
376 Spell Crit
825 Spell Power

Ben van de week begonnen met T2 instances. En vandaag heb ik AP+CC+DD+RD met 1 groep gedaan. En we zijn er zo makkelijk doorheen gegaan dat ik me af vraag of ik nog langer die instances moet farmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
-Ignore- Double post |:(

[ Voor 86% gewijzigd door Lukin op 17-04-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
200 Focus (als DPS). Voor de rest zou ik wat meer SC proberen te krijgen en je SP naar rond 900-1000 proberen te krijgen. Focus is namelijk niets waard voor healers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvosje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:05
Ja, van dat focus weet ik. Als ik een item kan krijgen met SC of SP, dan neem ik dat liever. Maar als er focus bij zit is dat mooi meegenomen :P

Zit me nu ook te bedenken dat ik me misschien wat meer met raid rifts bezig moet houden :P Kan ik m'n planar essences misschien nog iets meer ugraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:12:
tot nu toe moet ik zeggen dat ik nog niet onder de indruk ben. ben dan ook pas level 12. maar dan zit je toch wel al in de "rift" wereld. vind het allemaal een beetje onsamenhangend en je wordt teveel aan je handje meegenomen de wereld door. weinig plekken gehad waar ineens een hoger level liep. als je gewoon je questjes doet loop je er zo doorheen tot nu toe.

wordt het spel een beetje beter zo rond level 15 of zoiets??
Rond de 20 wordt het pas moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
Dat klopt :) Je gaat echt veel vaker dood als je niet oppast, zeker als je een class hebt zonder healing mogelijkheden. Ik ben met m'n rogue druk met 't systematisch uitzoeken van mobs die ik veilig af kan maken :)
Net level 35 aangetikt en besloten om flink te gaan sparen voor m'n 90% mount die ik op lvl40 wil gaan aanschaffen... zit nu op 13P :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
Ben het er wel mee eens, ik kan mij niet herinneren dat ik voor lvl 24 dood ben gegaan op mijn warrior door een q (behalve pvp)

Daarna echter moet ik wel echt uitkijken dat ik niet per ongeluk 3 of 4 mobs tegelijk pull want dan ben ik wel de sjaak.

Moet trouwens zeggen dat wanneer ik mobs van mijn eigen level neem ik bijna oneindig door ga zolang ze maar per 1 komen (dwz ik kan makkelijk meer dan 10 achter elkaar aan zolang ze maar niet samen komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
Goedenmorgen,

Dit weekend ben ik level 50 geworden op m'n cleric, heerlijk geen questen meer :-). Nu focussen op Tier 1 en Tier 2 & Raiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
Potame schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:19:
Dat klopt :) Je gaat echt veel vaker dood als je niet oppast, zeker als je een class hebt zonder healing mogelijkheden. Ik ben met m'n rogue druk met 't systematisch uitzoeken van mobs die ik veilig af kan maken :)
Net level 35 aangetikt en besloten om flink te gaan sparen voor m'n 90% mount die ik op lvl40 wil gaan aanschaffen... zit nu op 13P :(
Mijn tactiek om te overleven is met mijn bladedancer/assasin om de npc's health bar eerder leeg te hebben als de mijne :+ dit lukt me redelijk makkelijk tot 3 mobs, daarboven is het zeer moeilijk (nie genoeg cc om ze 1 voor een af te werken)
Als ik op 30-40% heal ik dmv een drankje of als deze op zijn switch ik naar bard. Dan loop ik met 25% een fight in (tegen een mob max dan wel) en loop ik 90-100% naar buiten :) superhandig.

Gebruik bij voorkeur wel de drankjes aangezien deze sneller healer als een de bard manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Laatst online: 12-09 13:08
Level 50 en wat zijn de mogelijkheden?

- Epics kopen op AH? }:O
- Tier 1 & 2 ?
- REP farmen
- Alt?

[ Voor 50% gewijzigd door Evion op 18-04-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
J.Christ schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:17:
Level 50 en wat zijn de mogelijkheden?

- Epics kopen op AH? }:O
- Tier 1 & 2 ?
- REP farmen
- Alt?
Beetje vreemde vraag.. je kunt alles doen op lvl 50, pvp/arti's farmen/Profs fixen/Rep farmen/Prestige pompen/raiden/experts doen/Raidrifts/lvl 50 rifts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Dakreal ja dat kan mits je een (over)volle server hebt.

Zit op een servetje ocharm misschien 40 lvl 50's ds pvp bolt niet :D

Ben wel zeer trots op mijn lvl 23 mage die er toch maar op dat level 289 sp uit perst unbuffed O+ twinks have arrived :P

Persoonlijk vindt ik de invasions fijn, zoland het geen death is, die komen mijn neus uit...

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Dus, opnieuw terug naar fase 1??? Of is het inmiddels echt allemaal afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Potame schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:19:
Ik snap echt niet hoe jullie dat doen met zo weinig plat ? :?
Mijn level 31 warrior zit al op 66p en dan heb ik weinig bijzonders gedaan, gewoon questen.
Mijn level 44 mage heeft haar 40 mount natuurlijk en tikt alweer de 100p aan. Ik heb echt nooit een gebrek aan plat gehad. En dan kop ik ook nog wel eens wat op de AH, zoals bags ...
SnoeiKoei schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:03:
Dus, opnieuw terug naar fase 1??? Of is het inmiddels echt allemaal afgelopen?
Ben ik ook benieuwd naar. Voorlopig blijft het angstvallig stil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

-SaveMe- schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:30:

Ben ik ook benieuwd naar. Voorlopig blijft het angstvallig stil....
Phase 3 heb ik ook al zien voorbij komen hoor, zijn 7 objectives, dacht gewoon baasjes killeuh

Tis wel zeer irritant die Phase1 over en over special als Phase 2 gedaan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
yzx schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:33:
[...]

Phase 3 heb ik ook al zien voorbij komen hoor, zijn 7 objectives, dacht gewoon baasjes killeuh

Tis wel zeer irritant die Phase1 over en over special als Phase 2 gedaan is
Ja duh, phase 3 kwam een week geleden ook al voorbij. Daarna ging het weer naar phase 1 omdat er van alles misging. En nu lees ik berichten dat dat zaterdag ook weer gebeurde, alleen zie ik nergens of dat nu nog steeds zo is of niet (en kan tot vanavond laat niet inloggen om het te zien, daarom informeer ik.)

Er gaat trouwens wel wat gebeuren ter compensatie van alle bugs enzo:
River of Souls World Event Wrapup

When we set out to get this unveil event in front of you, it was all about some serious ambitions.

Great new types of content to unveil a brand new raid zone. Events that really push the edge of what's possible not just in Rift, but in any MMO of its kind. All within an incredibly rapid amount of time following launch.

In this case, while we did get to "what's possible" we didn't get to "solid gameplay for the entire game universe." The later phases of the event were too concentrated and time-compressed, which caused issues on a number of worlds.

Ambition is important -- It's what keeps us improving day to day, week to week, month to month. But, it's equally important to know when you walked too close to the edge and got cut.

Between our previous experience with zone events and now with world events, we have a much better idea of the range we can create "fun" for at a mass scale in the future, and the steps we need to take to continue progressing the more solid gameplay experiences that only happen in RIFT.

As I had posted earlier, our next world events will already be taking everything we learned, as well as all of your comments about the event, into account. Please do keep them coming -- I guarantee we're here reading them all, weekend or not.

As developers, none of us are happy when anyone who chooses to spend their valuable time in our game feels like they got the short end of our aspirations.

To that end, even if something goes great for some, when it doesn't go great for all, we're going to go out of our way to make it up in some way wherever we can.

We're going to assume that if you are an active subscriber you were intending to participate in the final stages.

1) Operating on that assumption, later this week everyone will be receiving an in-game mail with the River of Souls Event Reward Pack containing:

Symbol of Purity – This item starts a quest you can complete to obtain

* 250 Otherworldly Sourcestone
* 1x - Purified Treasure Cache – Contains a random chance of obtaining one of the special world drop event rewards from the day of the event
o Common – Grave Goods Bag -Unique 20 Slot Bag (NEW ITEM)
o Uncommon - Shroud of Anti-Life – Lorn non combat Polymorph
o Rare – Nimble Spectral Horse – 90% Speed Mount
o Ultra Rare – Swift Spectral Warhorse – 110% Speed Mount
* Shadetouched Weapon Cache – The starter item for the Rare Death weapon quests. You can choose whichever level appropriate one you'd like.
* The following two Achievements, since not everyone who was (or wanted to be) present was able to obtain them.
o Grim Hero
o Grim Protector

2) The achievement for kneeling to Alsbeth will remain available in her incarnation inside the River of Souls.

3) Additionally, we're also going to continue the Otherworldly Sourcestone drops for the next few days, for those who haven't yet finished off their collections and would care to.

4) And since the question has come up quite a few times -- the ability to complete the quests from the Shadetouched Weapon Cache will continue, such that you're always able to finish them.

We do thank you for your patience with us during this first ever World Event. We know that patience isn't infinite. We do respect that fact greatly, and you have our word that we're listening and reacting smartly for the next round.

- Scott
Linkje: Officiele post op Rift forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
Wat snoeikoei dus een minuut voor mij verteld :)

[ Voor 86% gewijzigd door Hydrosine op 18-04-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Nice, die vent reward in de mail. Leuke questline om te doen lijkt me. Ben benieuwd of dat ook allemaal solo kan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

-SaveMe- schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:08:
Nice, die vent reward in de mail. Leuke questline om te doen lijkt me. Ben benieuwd of dat ook allemaal solo kan ...
Als je die Qline van dat item van uit de mail bedoelt, zeker solo baar :P heb hem zelfs al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Laatst online: 17-09-2024
Dat is dan wel weer netjes van ze moet ik eerlijk zeggen.
Van het weekend geen kans gehad om in te loggen, dus ik ben hier wel blij mee ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ik ben nu level 50 en vraag me af welke instances ik eerst moet doen?
Is er ergens een lijst/tutorial die beschrijft welke instances ik in welke volgorde moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Jegorex schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:13:
Ik ben nu level 50 en vraag me af welke instances ik eerst moet doen?
Is er ergens een lijst/tutorial die beschrijft welke instances ik in welke volgorde moet doen?
Begint met IT of FEA, dan kun je nog andere T1's doen zoals KB, FC & FoLH, de rest doe je dan pas op expert als je T1 volledig is

Voor snel te gearen kun je normale AP & CC doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
FeA is toch een iets moeilijkere! In mijn ogen is IT en LH zeer gemakkelijk, maar ook FC of KB zijn niet echt moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Fea valt mee als je de tactics kent :P, FC is beetje moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Paterpor schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:47:
FeA is toch een iets moeilijkere! In mijn ogen is IT en LH zeer gemakkelijk, maar ook FC of KB zijn niet echt moeilijk.
Ik vond Fae juist makkelijk, misschien ligt je ervaring ook puur aan de mensen waar je mee bent

IT is lastig met ene paar tactics en wat pulls, Fae heeft op de sneeuwberg ook een aantal rotpacks
voor de rest vind ik het wel meevallen op zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Dakreal schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:05:
[...]

Ik vond Fae juist makkelijk, misschien ligt je ervaring ook puur aan de mensen waar je mee bent

IT is lastig met ene paar tactics en wat pulls, Fae heeft op de sneeuwberg ook een aantal rotpacks
voor de rest vind ik het wel meevallen op zich
Bwah, IT vindt ik dan net weer easy, het moelijkste stuk is gewoon in die tunnel met die lange katten :P

Iemand die weer waarom de servers weer off liggen? Back to phase 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
yzx schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:40:
Fea valt mee als je de tactics kent :P, FC is beetje moeilijk
RotF is makkelijk met een goede tank en/of healer, alle andere T1 zijn prima te doen in een groen/blauwe mix.
Ik ben vandaag ook maar eens begonnen aan het rogue tanken, en ik moet zeggen dat het totaal niet meevalt om goed te tanken, aggro houden is prima te doen, wat de andere tanks doen heb ik geen idee van (PuG's dan, onze guild tanks zijn allemaal gewoon ervaren en zwaar gegeared) Alleen het probleem met de rogue tank is dat het uren duurt voordat je normale damage mitigation hebt.
5 stacks -> 50% damage reduction
5 stacks -> 50% extra shield
Tegen die tijd heb je al 10-20k damage te pakken waar de meeste healers niet op zitten te wachten.
Daarna gaat het een stuk makkelijker natuurlijk, totaal van 56% damage reduction en dan nog je armor.

Waar ik vooral tegenaan hik in Raids is dat de bosses veel te veel random attacks hebben, te weinig skill te veel luck.
Hylas -> 4k hit soul fracture, Dot van 1k per seconde daarna, totaal damage 7k, dus je moet minimaal 2k heals krijgen om een beetje speling te hebben in die 6/7 seconde.
Daarna kan hylas je nog veranderen in een konijn en een ground AoE spawnen die ook 2.5k damage doet waardoor je minimaal 5k heal moet krijgen binnen 4 seconde, vrij zware pil!

Onze guild zit trouwens erover te denken om van server te wisselen zodra dit mogelijk is naar een drukkere server (drukker in de vorm van meer nolifers dus betere economie) Steampike zit vol met spelers die vooral 's avonds ff inloggen, paar dingen doen, daarna gaan pitten, zo zijn wij als een semi-hardcore guild de beste van de server zonder daar echt veel moeite in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
Er is een talent die direct voor 15% reductie zorgt na dat je zo'n "teleport" ability gebruikt, kan zo ff niet op de naam komen.
*edit* Rift Barrier

[ Voor 9% gewijzigd door Potame op 19-04-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Soms snap ik het verschil toch niet tussen T1 en T2. Ik ben zelf een mail healer, en zit volledig in T1 gear. Ik doe nog wel steeds T1 runs met guildies omdat ze zelf niet klaar zijn voor T2. Zo hebben we het nog niet klaar gekregen om de laatste spider boss van FC neer te krijgen. En met de 2 leeuwen in KB hebben we ook geen pretje eerlijk gezegd.

Gisteren had ik met dezelfde groep IT gedaan. De run zat er snel op, dus had ik in een gekke bui voorgesteld DD te doen. Een T2 instance. Het viel wel tegen dat er zooooveel trash was, maar de 2 eerste bazen gingen gewoon direct neer. We zijn hierna gestopt omdat het te laat werd. Raar ...

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
DD is ook zwaar generfed in de afgelopen patches. De enige echte uitdaging in DD was de eindbaas, Scarn. Maar deze is zwaar generfed, beetje een push over nu.

Wat betreft de manticores in KB. Tank grijpt agro op beide, iedereen rent het zwarte plekje in de boom in en blijft daar voor de duur van het gevecht, boom links. Tank loopt er ook in als hij agro heeft. Dood de witte manticore eerst daarna de overige en voila.

Spider boss in FC is meer een tank gevecht. Tank grijpt agro, groep rent naar het midden (licht circkel) en gaat daar staan op een hoopje. Tank kite de boss rondom de cirkel. Afhankelijk van hoe goed je DPS is ga je onmiddelijk voor de boss of doe je eerste wat AoE tot 1 a 2 adds dood zijn en dan de volledige DPS op de boss.

[ Voor 5% gewijzigd door Lukin op 19-04-2011 09:36 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Catscratch schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:22:
Soms snap ik het verschil toch niet tussen T1 en T2. Ik ben zelf een mail healer, en zit volledig in T1 gear. Ik doe nog wel steeds T1 runs met guildies omdat ze zelf niet klaar zijn voor T2. Zo hebben we het nog niet klaar gekregen om de laatste spider boss van FC neer te krijgen. En met de 2 leeuwen in KB hebben we ook geen pretje eerlijk gezegd.

Gisteren had ik met dezelfde groep IT gedaan. De run zat er snel op, dus had ik in een gekke bui voorgesteld DD te doen. Een T2 instance. Het viel wel tegen dat er zooooveel trash was, maar de 2 eerste bazen gingen gewoon direct neer. We zijn hierna gestopt omdat het te laat werd. Raar ...
Spier boss: iedereen op zo'n rond platform laten staan en met de spider clockwise tanken op ~2 meter afstand van dit platform. (zodra er een gifwolk komt, de tank wat naar achter laten stappen met de klok mee).

De manticores in KB zijn hard, die worden waarschijnlijk binnenkort gefixt, de enige manier is degene die met een A begint (lekker vaag, ik weet het), te focussen. als de 2e nog leeft, meteen gaan huggen met z'n allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Met die leeuwen hebben we al geprobeerd ze te tanken in de boom, zonder succes.

Maar het probleem is gewoon dat onze tank geen aggro kan houden op de caster. Voor je het weet, heb ik em op mij als healer of molt hij een andere dps. De paar keren wanneer we em neer kregen, hebben we ze beiden gewoon open en bloot in het midden getanked. Probleem zal wel aan onze tank liggen vermoed ik, aangezien ik met PUG's hier al wel meerdere keren ben doorgegaan.

Met de spiderboss hebben we de hier beschreven tactiek gebruikt, maar ik trek het niet als healer van zodra er 8 adds op de tank zitten. En met onze beste try hadden we de spin tot op 40%. We hebben wel nooit geprobeerd de adds te aoe'n. Da's misschien nog een goede tip. Misschien vanavond FC nog eens voorstellen. ;)

Trouwens een ander vraagje. Ben ik de enige die achter loopt met z'n essences? Ik zie onze guild elke dag nog geen expert en raid rifts farmen voor die blauwe en paarse stenen ...

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Onze guild zit trouwens erover te denken om van server te wisselen zodra dit mogelijk is naar een drukkere server (drukker in de vorm van meer nolifers dus betere economie) Steampike zit vol met spelers die vooral 's avonds ff inloggen, paar dingen doen, daarna gaan pitten, zo zijn wij als een semi-hardcore guild de beste van de server zonder daar echt veel moeite in te steken.
Elke EU server kampt met een tekort van, lvl 50's, bij piek uren op onze server kunnen we net een 6v6 Black garden doen, Codex al 2 maand niet meer gedaan om het zo te zeggen.
Maar het probleem is gewoon dat onze tank geen aggro kan houden op de caster. Voor je het weet, heb ik em op mij als healer of molt hij een andere dps. De paar keren wanneer we em neer kregen, hebben we ze beiden gewoon open en bloot in het midden getanked. Probleem zal wel aan onze tank liggen vermoed ik, aangezien ik met PUG's hier al wel meerdere keren ben doorgegaan.
Als je tank een Pally is kan ie een spell geven op 1 van de healer ( wss waar de aggro van die caster naar toegaat ) dat all zijn threat naar de warrior wordt gestuurd.

Heb hem zelfs bij de ingang getanked. En telkens als me shield throw van CD was ff tegen de caster zijn bek gesmeten.
Trouwens een ander vraagje. Ben ik de enige die achter loopt met z'n essences? Ik zie onze guild elke dag nog geen expert en raid rifts farmen voor die blauwe en paarse stenen ...
Expert rifting is laaaaaaaaang farmen met die dailies om een decent essence te krijgen., Major rifts in SS hebben mij veel maar echt veel rare & epic essence gegeven :D

En om even te showen hoe slecht mijn server is op PvP vlak :+ sta nu al 2h in que voor bg & codex op me lvl 23 mage :w

[ Voor 3% gewijzigd door yzx op 19-04-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 20:28
Lukin schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:32:Spider boss in FC is meer een tank gevecht. Tank grijpt agro, groep rent naar het midden (licht circkel) en gaat daar staan op een hoopje. Tank kite de boss rondom de cirkel. Afhankelijk van hoe goed je DPS is ga je onmiddelijk voor de boss of doe je eerste wat AoE tot 1 a 2 adds dood zijn en dan de volledige DPS op de boss.
Je kan hem ook buggen >:)
Bij de waterval heb je volgens mij een stuk boom ofzo , daar moeten alle dpsers op gaan staan .
Tank pulled en geef zijn leven voor de groep , doordat je op hogere plek sta zal de spider boss onder je komen zonder je te raken .Zelfs de healer kan gewoon een dps spec pakken .
Als je de tank ressed , moet je dit wel op de grond doen , zoniet raakt tank stuck onder de "boom" .

Giserent weer eens een run IT gedaan aangezien het de daily was , en voor het eerst geen enkele epic drop in de instance . ;(

[ Voor 7% gewijzigd door MaFFia op 19-04-2011 10:13 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
yzx schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:54:
[...]

Elke EU server kampt met een tekort van, lvl 50's, bij piek uren op onze server kunnen we net een 6v6 Black garden doen, Codex al 2 maand niet meer gedaan om het zo te zeggen.

[...]
Sorry hoor, maar dit is onzin. Je hebt zelf waarschijnlijk de verkeerde server gekozen. Op Cinderon stikt het van de lvl 50's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Dakreal schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:23:
[...]

Sorry hoor, maar dit is onzin. Je hebt zelf waarschijnlijk de verkeerde server gekozen. Op Cinderon stikt het van de lvl 50's.
Ja zit op een recommered, maar hij is niet verkeerd ofzo.

Heb ook char op andere niet recommered servers. En daar zijn ook niet masaal veel mensen.
Pakweg van alle servers zijn er maar 25% die goed vol zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
yzx schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:28:
[...]

Ja zit op een recommered, maar hij is niet verkeerd ofzo.

Heb ook char op andere niet recommered servers. En daar zijn ook niet masaal veel mensen.
Pakweg van alle servers zijn er maar 25% die goed vol zitten
Ik vraag me af wat de werkelijke cijfers zijn.
Recommended servers zijn de lege servers namelijk, en daarom dus ook aangeraden om te beginnen omdat je dan geen wachtrijen hebt.

http://www.riftserverstatus.com/

Onderaan staan de EU servers, ik zie 1 op low staan. De rest is medium of High. Denk dat je verhaal dus niet echt klopt. Duimpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Dakreal schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:31:
[...]

Ik vraag me af wat de werkelijke cijfers zijn.
Recommended servers zijn de lege servers namelijk, en daarom dus ook aangeraden om te beginnen omdat je dan geen wachtrijen hebt.

http://www.riftserverstatus.com/

Onderaan staan de EU servers, ik zie 1 op low staan. De rest is medium of High. Denk dat je verhaal dus niet echt klopt. Duimpje?
Medium is voor mij low man :P Instant PvP Que moet ik hebben xD
Had dat wss even moeten vermelden, en jaaaaaaaaaaah wij zijn de enigste low server +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zhoreb
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 10:14
Hydrosine schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:25:
[...]

Mijn tactiek om te overleven is met mijn bladedancer/assasin om de npc's health bar eerder leeg te hebben als de mijne :+ dit lukt me redelijk makkelijk tot 3 mobs, daarboven is het zeer moeilijk (nie genoeg cc om ze 1 voor een af te werken)
Als ik op 30-40% heal ik dmv een drankje of als deze op zijn switch ik naar bard. Dan loop ik met 25% een fight in (tegen een mob max dan wel) en loop ik 90-100% naar buiten :) superhandig.

Gebruik bij voorkeur wel de drankjes aangezien deze sneller healer als een de bard manier.
Heb al heel wat platinum uitgegeven aan respecs van m'n rogue. Steeds weer op zoek naar wat ik het lekkerst vind questen. En heb nu eindelijk een spec gevonden waarmee ik al meerdere levels gedaan heb.
Bladedancer/Riftstalker met wat punten in Nightblade voor de +15% damage talents.

Dit is de build zoals ik hem nu heb op lvl 44:
http://rift.zam.com/en/stc.html?t=0MVpi.xbdVhoRRGd.VcbIho.V

Tot nu toe de fijnste levelling spec die ik heb geprobeerd. Hoewel Bard/nightblade ook wel aardig is (maar wel een stuk trager). Met alle planeshifts van de riftstalker (met bijbehorende buffs) ben je razendsnel bij de volgende mob(s). Hoge survivability, gecombineerd met hoge dps, en uitstekende selfhealing (6% van je total health per combopoint op de mob als ie dood gaat). 4, 5 mobs van m'n eigen level is doorgaans geen probleem en meestal weer full health na afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Dakreal schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:23:
[...]

Klopt :) WF's is meestal wel goed bevolkt, alleen een groep vinden is lastig uiteraard voor mij aangezien ik vaak alleen maar de mogelijkheid heb om 's avonds te spelen. Maar goed binnenkort heb ik wel een aantal dagen vrij dus dan kan ik lekker doorspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Keffie schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:20:
[...]

Klopt :) WF's is meestal wel goed bevolkt, alleen een groep vinden is lastig uiteraard voor mij aangezien ik vaak alleen maar de mogelijkheid heb om 's avonds te spelen. Maar goed binnenkort heb ik wel een aantal dagen vrij dus dan kan ik lekker doorspelen :)
Kheb nog nooit die hoogste wf gezien, BoPS ( of hoe die heet ) en whitefalls steps ook maar 1x kunnen doen :D
Das het nadeel aan low pop, het andere voordeel is je hebt tons off server firsts :D

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste