SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Gisteravond level 41 geworden op m'n cleric, van het weekend 2k planarite gefarmd! Ging lekker, raid bossje gedaan (bagger loot).
Begin steeds meer in rift te geloven, geweldige game.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Verwijderd

hijs wel lekker te farmen though
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 14:15 ]
Ik speel op Ultra met een paar sliders verschoven zoals de foliage array (?). Iig de afstand dat je bosjes en plantjes ziet, die is vrij laag want dat boeit me niet zo op afstand. Mijn rig:
Core2Duo 8400 op 3,6 Ghz
AMD Radeon 6870 1GB
4 GB Ram en 7200 rpm HDD
Edit: ik speel op 1920x1200 op een BenQ 24"
Doorgaans heb ik 45-55 FPS als ik solo en tijdens instances.
Op hele drukke momenten (rifts met 20+ man) heb ik ~30 fps. Wat mij betreft dikke prima gezien de graphics van de game. Ik solo het meeste dus dan vind ik 50 fps meer dan voldoende.
Heel vaak bekijk ik de details van armor en weapons en de veelal hoogwaardige textures op gebouwen en dan vind ik dat de engine best efficient werkt.
Anyway, dit weekend zo'n 12 uur Rift kunnen spelen en vanochtend naar lvl 24 gegaan. Kreeg van een guildie een blauwe mace die ik nu net kan gebruiken. Hij mept heerlijk en vanavond na m'n werk voor de eerste keer naar Darkening Deeps. Die map met alle locaties en lvl requirements voor instances was zeer welkom! Die link heb ik meteen doorgegeven op het forum van m'n guild.
[ Voor 2% gewijzigd door Blaim op 11-04-2011 16:23 . Reden: Resolutie toegevoegd ]
Heb een Paladin/Reaver/Warlord sould build opgestart op de shard Riptalon om maar eens een deftige tank te gaan spelen in deze game. Ook voor questen werkt dit bijzonder prima moet ik zeggen, mss gaat het zelfs wel iets te makkelijk. In pak em beet 4 uurtjes naar level 10 gegaan.
Things to do:
- Mount scoren
- Professions uitdokteren en doorlevellen naar gewenst niveau.
- Build finetunen en doorlevellen
- Een toffe guild vinden (iemand hier die ook op Riptalon speelt?)
GamiQ, de game notes app met game maps!
Yeh, quick maintenance voor een vlugge patch. 15 Minutes zeiden ze, dus zal zo weer up zijn.-SaveMe- schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:18:
Hmmm, servers down op dit moment? Onderhoud ofzo? Rare tijd ...
Verwijderd
Nog mensen defiant op shivermere?
Lol, fijn heh hoe games als deze je zo lekker weten te pakken en je niet meer los laten ^_^Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 07:05:
Jaja gisteren toch al een mooie 4uur gespeeld =< en we zijn alweer verslaafd... lvl 13 cleric
Want a cookie?!
Verwijderd
Het is ook gewoon leuk om bvb een invasion te stoppen & te beseffen dat het voor een keer iets uitmaakt wat je aan het doen bent
Echter moet ik nog wel enorm veel uitzoeken wat wat is enzo.
En beslissen welke profs ik nu uiteindelijk ga nemen.. lol
Ja ik speel met een aantal vrienden van mij op shivermere defiantVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 07:05:
Jaja gisteren toch al een mooie 4uur gespeeld =< en we zijn alweer verslaafd... lvl 13 cleric
We zitten in een grote casual guild -> Borderline Insanity, aantal nederlanders hierin is vrij hoog!
Hebben ondertussen ook al wat belgen erbij weten te krijgen.
Guild is wel internationaal.
Je bent welkom mij te pm-en. Lyme of Danphe ben ik meestal.
Merroc (ook een tweaker) heeft een eigen guild volgens mij, Xplore. een kleine 2 weken geleden waren deze ook op zoek naar nieuwe leden.
Dat is wel heel lastig natuurlijk hahaRenquin schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:05:
[...]
Lol, fijn heh hoe games als deze je zo lekker weten te pakken en je niet meer los laten ^_^
"That's what I do. I drink and I know things."
Ik heb butchering (wows variant is skinning/leatherworking) Outfitter (tailoring/leatherworking) en Runecrafter (zie 't als enchanting). Ik skin beesten voor hun hides, die hides gebruik ik om Outfitter te levelen en de producten die ik maak Runebreak(disenchant) ik om Runecrafting te levelen. Kost je bijna niets op deze manier.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:17:
Ja inderdaad... of het altijd een goed iets is...
Het is ook gewoon leuk om bvb een invasion te stoppen & te beseffen dat het voor een keer iets uitmaakt wat je aan het doen bent
Echter moet ik nog wel enorm veel uitzoeken wat wat is enzo.
En beslissen welke profs ik nu uiteindelijk ga nemen.. lol
De professions vullen elkaar allemaal erg mooi aan vind ik. Het is idd wel even zoeken waar alles zit enzo.
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
Verwijderd
Alright! Deze avond keer een PM sturenHydrosine schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:36:
[...]
Ja ik speel met een aantal vrienden van mij op shivermere defiant
We zitten in een grote casual guild -> Borderline Insanity, aantal nederlanders hierin is vrij hoog!
Hebben ondertussen ook al wat belgen erbij weten te krijgen.
Guild is wel internationaal.
Je bent welkom mij te pm-en. Lyme of Danphe ben ik meestal.
Merroc (ook een tweaker) heeft een eigen guild volgens mij, Xplore. een kleine 2 weken geleden waren deze ook op zoek naar nieuwe leden.
Ik denk datk oftewel voor armorsmithing + butching + mining ga gaan ofwel foraging + Apothecary + runecrafting...
Will see
Gezellig! Kijk er naar uit samen wat rifts te closenVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:56:
[...]
Alright! Deze avond keer een PM sturendan heb je er nog een belg bij ;-)
Ik denk datk oftewel voor armorsmithing + butching + mining ga gaan ofwel foraging + Apothecary + runecrafting...
Will see
Ik zou voor de eerste gaan, dat is namelijk een complete set waarbij je niemand anders nodig hebt. Wil je apthecary doen heb je ook butchering nodig. En voor runecrafting raad ik aan om een craft erbij te hebben waarmee je wapens of armor kan maken.
Ik heb zelf de 2e combinatie, en momenteel alleen runecrafting op 280 (en dat heeft me flink wat knaken gekost door armor te kopen op ah). Foraging en Apothecary heb ik even links laten liggen, maar wil ik nu in combinatie met de crafts van mijn alt gaan levelen.
[ Voor 37% gewijzigd door Hydrosine op 12-04-2011 09:22 ]
Je kan in rift gewoon op level 6 (na de verplicht intro zone), 300 in elke skill halen.
Zeker in guild wie al langer speelt zal meeste crafting prof al voorzien zijn. en simmige al meer rare pattern hebben.
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Verwijderd
Dat is natuurlijk ook altijd een optieTeunis schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:35:
Als ik persoonlijk op nieuw zou starten zou ik op mijn eerste char alle 3 gatherings nemen, en dan op een alt de crafting proffesions doen.
Je kan in rift gewoon op level 6 (na de verplicht intro zone), 300 in elke skill halen.
Zeker in guild wie al langer speelt zal meeste crafting prof al voorzien zijn. en simmige al meer rare pattern hebben.
Trouwens nog een vraag. Is er een soort 'bank' systeem?
Aangezien ik hier op het werk bijna niets kan opzoeken vraag ik het maar even hier.
Ja er zijn banken in Meridian en Sanctum. Geen guild bank.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:48:
[...]
Dat is natuurlijk ook altijd een optie
Trouwens nog een vraag. Is er een soort 'bank' systeem?
Aangezien ik hier op het werk bijna niets kan opzoeken vraag ik het maar even hier.
^ fixedSnoeiKoei schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:52:
[...]
Ja er zijn banken in Meridian en Sanctum. NOG Geen guild bank.
Want a cookie?!
Currently playing: MTG Arena (PC)
Gisteren nog, ik capture, loop terug tot halfweg de map, zie ik mijn teammates (10 stukes) allemaal voor me uitrennen naar 2 defiants, terwijl ik in de rug word aangevallen door 5 anderen. Zucht.
Edit: overigens duurt het nu veel langer om in de WF te geraken. Ik moet gemiddeld 30 min queuen na 21h, lvl 43 op Steampike.
[ Voor 10% gewijzigd door Dnomaid op 12-04-2011 10:00 ]
Niet iedereen is natuurlijk even oplettend als jou en als je geen goede leider heb die aangeeft wat er gedaan moet worden dan houd het uiteraard snel op.Dnomaid schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:57:
Gisteren nog, ik capture, loop terug tot halfweg de map, zie ik mijn teammates (10 stukes) allemaal voor me uitrennen naar 2 defiants, terwijl ik in de rug word aangevallen door 5 anderen. Zucht.
Ik heb er totaal geen moeite mee on als ranged dps een groep te vinden. Ik hoefde gisteren één shout te geven en ik had al iets gevonden. Ik deed me eerste run in CC en ben nu bijna lvl 50Uhmmie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:56:
Al een aantal dagen rift niet meer opgestart...... (wel al 6 maanden betaald). Grootste probleem (en reden dat ik niet meer inlog) is gewoon omdat ik elke avond opnieuw gezeik heb met het vinden van een groep (sparkwing guardian side). Er zijn gewoon bijna geen clerics (en nee ik heb ook echt geen zin om te rerollen en weer opnieuw een toon te levelen).
Trion heeft nog nooit gezegd dat er wel guild banken komen dus ik zou er ook niet op rekenen. Beetje voorbarig gefixt dus wmb
En soms heb je geweldig team, en soms ben je de enige die de fang probeerd te killen,flag capture/return, codex aanvalt.
zelf vind ik spel met dag minder worden misschien is het omdat we met een guild gemerged zijn, opzicht niks mis mee. was het niet dat de 'andere' guild een goede 5 man samen stelling heeft, en de rest van 'onze oude' guild maar zeer weinig in experts zit.
voor me zelf heb ik 21:00 in expert or exit policy op dit moment, omdat je anders vaak tot laat in de nacht nog bezig bent
mijn mage is onderhand alweer 44, ga zo langzaam mogelijk
maar verwacht dat deze over 2 weken ook wel 50 is.
opzicht is leuk spel maar zonder dungeon finder ( ja ik ben spoiled, was een tank in wow), en zelf geen groot fan van pvp. is bar weinig te doen op level 50 (heb ook geen planar meer nodig dus invasions is dan ook stuk minder boeiend)
Eerlijk is eerlijk er is netto wel meer te doen dan bij wow
Ik ben weliswaar niet heel erg bekend met WOW maar een dungeon finder is toch een optie dat een groep voor je zoekt toch? Dat zal wel verdomde makkelijk zijn als ze dat implementerenTeunis schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:18:
opzicht is leuk spel maar zonder dungeon finder ( ja ik ben spoiled, was een tank in wow), en zelf geen groot fan van pvp. is bar weinig te doen op level 50 (heb ook geen planar meer nodig dus invasions is dan ook stuk minder boeiend)
Eerlijk is eerlijk er is netto wel meer te doen dan bij wow
Verwijderd
Beste is dat dit inter realm was.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 10:26 ]
Ik stem voor dat ze het dan zo snel mogelijk gaan inbouwen hahaha, moet te doen zijn lijkt mij.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:26:
@Keffie ja, zeker als tank & healer in wow was dit quasi instant.
Beste is dat dit inter realm was.Dus altijd wel mensen genoeg
Verwijderd
De nadelen zijn: mensen worden beetje elitist... 1 dingetje die je fout doet en je wordt gekicked.
Of ze leaven gewoon instant voor stomme dingen.
Maar dit vergelijk je dan met WOW neem ik aan en als dat zo is dan ben ik van mening dat je de twee spellen niet met elkaar kan vergelijken daar in. Ik denk dat de community van RIFT professioneler is dan andere spellen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:28:
Het heeft zijn voor en nadelen.
De nadelen zijn: mensen worden beetje elitist... 1 dingetje die je fout doet en je wordt gekicked.
Of ze leaven gewoon instant voor stomme dingen.
Overigens is het ook nu al zo heb ik wel een beetje gemerkt wanneer de instance niet lekker loopt mensen gewoon eruit gaan en de groep in de steek laat.
Verwijderd
Wat je zegt van community kan ik wel inkomen.
ben nog nooit zo goed geholpen geweest in een mmo. Iets vragen en mensen hebben die het letterlijk komen tonen... gotta love it
Ik betrap mezelf regelmatig op het feit dat ik enkel voor raids inlog, en nu die niet meer zo goed gaan heb ik het helemaal gehad.
Hopelijk merkt Trion dit op en doet er wat aan (PvP-wise), ik merk dat de halve server (en in mijn guild) dat men minder lol heeft en nauwelijks nog inlogd.
De straf voor te snel lvlen en hardcore alles halen? You be the judge
Hope is the first step on the road to disappointment.
Het spel opzich is ook een stuk moeilijker dan WoW. In wow kan ik 1-60 levelen zonder ook maar 1 keer dood te gaan, dat lukt je bijna niet in Rift. Ik ga gemiddeld toch wel elk uur een keer dood tijdens m'n avonturen
Eerste 2 maanden van nieuwe expansion is dit geweldig tool, veel effort voor weinig gear.
meeste fun in wow is de eerste maand heroics doen, en dan maakt echt niet uit of het pug is
Maar zodra raid gear een common good wordt is dit een ander verhaal. (of geen upgrades in dungoens welke zei aan runnen zijn kunnen krijgen)
Mensen gaan zich weer gedragen 10 jarige. voor tank uit pullen, weten opeens niet meer waar de interrupt button is, zijn altijd beter dan wie dan ook, crowed control is een mythe.
en waag het niet om just HC ready gear in hun groep als fresh tank te beginnen.
doe je minder dan X dps -> kick
Nu gebeurt die selectie al bij het inviten, een T2 groep gaat echt niet met normal ap/cc geared tank een T1 runnen, bij automatisch systeem moet je het maar slikken.
wat dus helaas bijna niet gebeurt, en mensen dus zonder goede reden uit de groep gezet worden.
ps.
De boven staande dingen zijn maar schets, er zijn goede groepen tussen, maar in de majorty is moraal om elkaar te helpen echt 0.0
Tot level 50 waar een cleric of een chloro voldoet is er inderdaad geen probleem. Maar voor T2 etc waar je cleric en chloro moet hebben is het wel echt een probleem.Keffie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:08:
[...]
Ik heb er totaal geen moeite mee on als ranged dps een groep te vinden. Ik hoefde gisteren één shout te geven en ik had al iets gevonden. Ik deed me eerste run in CC en ben nu bijna lvl 50
Currently playing: MTG Arena (PC)
WFS, breek me de bek er niet over open.Dnomaid schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:57:
Moet even wat frustratie kwijt. Sinds level 30 heb ik PvP quests voor Whitefall Steppes. Sindsdien ben ik er niet in geslaagd 1x in het winnend team te zitten. Wat is dat toch met Guardians en PvP? Andere PvP potjes worden wel vlotjes gewonnen. Vanaf we echter WS gaan spelen zitten we echter met 15 man, waarvan 1 bard support healer.
Edit: overigens duurt het nu veel langer om in de WF te geraken. Ik moet gemiddeld 30 min queuen na 21h, lvl 43 op Steampike.
Alhoewel....
1 Groot probleem met WFS: de map is veels te groot in z'n huidige opzet.
Er zijn 3 punten die je kan scoren, waar je dus alleen voor het oppakken / capturen / returnen van je ss punten krijgt. Dat is gewoon te weinig variatie. Iedereen gaaf óf focussen op ss's rennen, óf ze gaan gewoon PvP killen en zoveel mogelijk punten binnenharken.
Dat is ook de essentie van dit spel, maar als je warfronts zo bekijkt, is het belangrijkste dat je moet samenwerken om te winnen. En dat gaat er niet in bij Guardians.
Kijk maar eens hoeveel lui bij de start achterblijven om de eigen sourcestone te verdedigen. Het kost maar 1 persoon om zo'n sourcestone te pakken.
Maar een map te grootte van WFS is niet te doen met 10 man, daar moet echt een limiet van 18-20 man op zitten, en dan wordt het gewoon een clusterfuck van rushes naar sourcestones.
Dan kan er beter gekeken worden naar Port Scion
(Voor degene die het niet weten, port scion heeft 1 vlag in het midden van de map als die gecaptured wordt, wordt het het spawnpoint van de betreffende partij.
Aan weerszijden van de map zijn sourcestones te halen die gebracht kunnen worden naar een verzamelpunt waardoor je 30 punten krijgt, 1000 punten wint de match).
In Port Scion krijg je verschillende manieren om punten te halen.
- -Sourcestones
- -Guardian/Defiant strike forces te killen
- -Planar Protectors te killen
- -Gast bij het inzamelpunt te killen
En als je weer terug naar WFS kijkt, weet je waarom ik queue op black garden (snelle gameplay), codex (meerdere punten) en port scion (zie eerder).
Plus, het kost een shitton aan tijd om uberhaupt wat hoger te komen, ben al sinds dag 1 aan het PvPen (ongeveer 5-10 WF's per dag) en ben nu pas tegen prestige 4 aan het hikken met 10k playerkills.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Anyways, sinds ik lvl 50 ben en Warfronts doe voor prestige heb ik er nog maar 1 verloren van de 15 ofzo. Als Guardian zijnde that iskKaltUu schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:52:
[...]
crit door wall of text o_O
Plus, het kost een shitton aan tijd om uberhaupt wat hoger te komen, ben al sinds dag 1 aan het PvPen (ongeveer 5-10 WF's per dag) en ben nu pas tegen prestige 4 aan het hikken met 10k playerkills.
M'n vrienden zijn nog steeds druk aan het levelen, daarnaast heb ik alle tijd. Vermaak me nog uitstekend. Genoeg te doen namelijk. M'n reps zijn nog lang niet op niveau, en m'n prestige is ook nog niet max. Daarnaast kan ik nog een hoop planar items fixen.
Wat ik ook niet snap, is dat je klaagt dat alles zo lang duurt? Ik ben blij dat je moeite moet doen voor je items en om iets te halen. Ik ken spellen waarbij je alles kreeg voor minimale moeite.
[ Voor 22% gewijzigd door Dakreal op 12-04-2011 11:32 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Verwijderd
wat is de beste manier om wat geld te cashen? (voor een leuk paardje..)
Ik mankeer nog 1plat denk ik.
Gewoon voort questen or are there better ways?
Je zou kunnen gaan zoeken naar Artifacts? Of gewoon even grinden/farmenVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:35:
Trouwens als lowbie zijnde,
[ Voor 4% gewijzigd door Frozenhands op 12-04-2011 12:41 ]
Dat probleem heb ik ook (ook op Sparkwing). Ik heb met mijn 3 toons in totaal nog maar 3 dungeons gedaan. Mijn mage, L41 heeft Fae,DD en FC gedaan, daarna niks meer ...Uhmmie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:56:
Al een aantal dagen rift niet meer opgestart...... (wel al 6 maanden betaald). Grootste probleem (en reden dat ik niet meer inlog) is gewoon omdat ik elke avond opnieuw gezeik heb met het vinden van een groep (sparkwing guardian side). Er zijn gewoon bijna geen clerics (en nee ik heb ook echt geen zin om te rerollen en weer opnieuw een toon te levelen).
Verwijderd
Brengt het zoeken naar artifacts zoveel geld in het laatje?Keffie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:41:
[...]
Je zou kunnen gaan zoeken naar Artifacts? Of gewoon even grinden/farmen
Verwijderd
Heb in het begin grey items zitten verkopen, dus ook telke malen meenemen. En vooral questen. Heb buiten dat nooit Artifacts verkocht, en mijn paard was er toch "vrij snel".Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:35:
Trouwens als lowbie zijnde,
Ook aan te raden is rifts doen, de groene items die droppen mee verkopen, zorgen voor extra poen in de buidel.
Ik had op lvl 15 genoeg P voor een paardjeVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:58:
Alright dus basically alles doen wat ik momenteel aan het doen ben!
Niet per definitie, kost tijd en als je de juiste vind blauw/paars die kunnen wel wat leuks opleveren.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:57:
[...]
Brengt het zoeken naar artifacts zoveel geld in het laatje?
Verwijderd
Er bestaat maar 1 paarse artifact en die brengt niet zo heel veel meer op, sinds men wel weet dat die eigenlijk helemaal zo zeldzaam niet is (vergelijkbaar met de meeste groene).Keffie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:22:
[...]
Niet per definitie, kost tijd en als je de juiste vind blauw/paars die kunnen wel wat leuks opleveren.
Agreed, what he saidSnoeiKoei schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:23:
[...]
Er bestaat maar 1 paarse artifact en die brengt niet zo heel veel meer op, sinds men wel weet dat die eigenlijk helemaal zo zeldzaam niet is (vergelijkbaar met de meeste groene).
Gewoon je tijd nemen inderdaad, zo kan je alles van het spel ontdekken en dat houd het ook leuk.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:23:
Ach, ben niet gehaastlekker traag levelen en alles uitzoeken. Geen rush leveling meer zoals ik steeds deed bij wow.. om dan tot de constatatie te komen op een alt wat voor leuks k allemaal had gemist -.-
Etc
Op dit moment is er geen trial meer, maar de afgelopen 2 weken was er wel een trial weekend.mg794613 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:58:
Even een vraagje, weet iemand wanneer er een trial te downloaden valt? Ik speel op dit moment WoW en Rift lijkt me wel erg gaaf; maarja ga niet een game kopen om erna achter te komen dat het eiglk helemaal niks is. (kon het ook niet in o.p. vinden e.d.)
Oftewel, u bent te laat
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Oppassen geblazen dus!
Lol, dus je moet het spel kopen om te mogen proberen. Right ik kijk wel even verder.Thanks voor het snelle antwoordDakreal schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:08:
[...]
Op dit moment is er geen trial meer, maar de afgelopen 2 weken was er wel een trial weekend.
Oftewel, u bent te laat
Die artifacts zijn wel mooi gevonden trouwens. Merk zelf al dat ik vaak ff een rondje doe door een gebied om te kijken of er iets op te rapen valt. In een stadje ook meteen een mede-brabo'r gevonden.. mepte een kat en kreeg meteen "verrekte kattemepper!" toegeslingerd (benaming voor Helmonders)Keffie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:41:
[...]
Je zou kunnen gaan zoeken naar Artifacts? Of gewoon even grinden/farmen

Le Meow
Hmm, vraag ik me toch af, waarom jij een mailtje dan kreeg.-SaveMe- schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:38:
Ik keeg net een mailtje dat ik coin locked zou zijn. mailtje ziet er verdomd echt uit en vraagt je om in te loggen op http://www.riftgame.com, wat mijn alarmbellen deed afgaan. URL ziet er imho legit uit, maar is toch echt fake, want je komt terecht op http://www.riftgame.net.i...dentify.com/security.html
Oppassen geblazen dus!
Heb je soms op een of andere vage homepagina met rift gedoe je geregistreerd?
Nee, niet dat ik weet. ook was de mail niet correct geadresseerd. Ik heb een eigen domein en de mail was geadresseeerd aan een niet bestaand mailadres binnen dat domein ... Hoe ze bij mij terecht zijn gekomen, geen idee...bangkirai schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:00:
[...]
Hmm, vraag ik me toch af, waarom jij een mailtje dan kreeg.
Heb je soms op een of andere vage homepagina met rift gedoe je geregistreerd?
Le Meow
Verwijderd
Ondertussen al een mooi paardje (met dank aan hydrosine)
En tot grote frustratie kan ik vandaag niet spelen *Arg* O_O
Ohjee, je hebt nu al last van Rifdrawal! Zelfs al bij het vooruitzicht van vandaag niet spelen!Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:01:
Jaja gisteren weer een dagje geleveled, ondertussen 16 (denk ik, lost track)
Ondertussen al een mooi paardje (met dank aan hydrosine)
En tot grote frustratie kan ik vandaag niet spelen *Arg* O_O
Verwijderd
Jammer genoeg heb ik wel de urge & need om elke rift & elke invasion van wat dan ook te gaan stoppen...
Zo graak ik wel nergens
Gisteren een nieuwe build geprobeerd van iemand en die beviel zeer prima: http://forums.riftgame.co...st-1.1-Bladedancer-ownage deze nieuwe build heeft me wel wat duiten gekost waardoor ik nu nog geen lvl 50 mount kan kopen maar deze zal ik binnenkort wel halen aangezien ik nog een level 50 gebied moet klaar spelen qua quests.
Maar goed, dat ten zijde ik heb nog een hoop te doen qua ‘eind’ spel dus ik ben nog wel een paar maandjes zoet.
Verwijderd
Momenteel met men cleric een pure solo build (sent/druid/sham)
Beetje experimenteren met een ranged build / tank / heal build!
Kreeg ik ook op mijn normale e-mail adres. Die gebruikte ik in het verleden voor WoW. Later gebruikte ik een ander e-mail adres voor WoW. Dat andere adres gebruik ik nu voor Rift.-SaveMe- schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:38:
Ik keeg net een mailtje dat ik coin locked zou zijn. mailtje ziet er verdomd echt uit en vraagt je om in te loggen op http://www.riftgame.com, wat mijn alarmbellen deed afgaan. URL ziet er imho legit uit, maar is toch echt fake, want je komt terecht op http://www.riftgame.net.i...dentify.com/security.html
Oppassen geblazen dus!
Ik heb zo'n vermoeden dat ik het in die hoek kan gaan zoeken. Mijn WoW account was in het verleden gehackt. En soms krijg ik nog van die "Blizzard" mails binnen. Ook al heb ik al maanden geleden mijn WoW account opgezegd.
2e role is 30g, en is makkelijk te doenVerwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:50:
Hoeveel kost het eigenlijk voor een 2de role te kopen? (en een 3de / 4de)
Momenteel met men cleric een pure solo build (just/druid/sham)
Beetje experimenteren met een ranged build / tank / heal build!(nadat ik de souls heb ofc :<)
Ik heb zelf nu 2 roles met mijn Cleric
Healing (Sentinel, Warden, Purifier) en Solo (Shaman, Justicar, Sentinel).
He who controls the Spice, controls the Universe.
http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|
Verwijderd
heb me wel aangemeld op de site. heb ook al een payment method gedaan. kan iemand mij helpen???
Het zou misschien even kunnen duren voordat ze het verwerkt hebben binnen hun sytemen, hier heb ik ook in het begin last van gehad. Probeer het binnen een uurtje.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:10:
heb net het spel via steam gekocht. alleen als ik nu in wil loggen krijg ik: "u are not authorised to play this game, error 2002"
heb me wel aangemeld op de site. heb ook al een payment method gedaan. kan iemand mij helpen???
Ik kreeg een coin locked popup melding ingame met verzoek uit te kijken naar een email en daaruit de code ingame te gebruiken.SandsOfArrakis schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:58:
[...]
Kreeg ik ook op mijn normale e-mail adres. Die gebruikte ik in het verleden voor WoW. Later gebruikte ik een ander e-mail adres voor WoW. Dat andere adres gebruik ik nu voor Rift.
Ik heb zo'n vermoeden dat ik het in die hoek kan gaan zoeken. Mijn WoW account was in het verleden gehackt. En soms krijg ik nog van die "Blizzard" mails binnen. Ook al heb ik al maanden geleden mijn WoW account opgezegd.
[...]
2e role is 30g, en is makkelijk te doen3 roles (die ik ook nog eens moet aanschaffen) is rond de 4p. 4e geen idee.
Ik heb zelf nu 2 rolls met mijn Cleric
Healing (Sentinel, Warden, Purifier) en Solo (Shaman, Justicar, Sentinel).
[ Voor 14% gewijzigd door Ashrah op 13-04-2011 10:17 ]
Heb nu ook rift aangeschaft en zit als gaurdian mage (Searan lvl 13/14? elementalist) op steampike.
Het levelen gaat zoals altijd in de eerste 20 lvls vrij snel.
Ik heb het erg naar mijn zin, maar ik voorzie dat ik veel alleen ga levelen vanwege werk en dat soort zaken.
Ik heb nu butchering en outfitting als tradeskills, welke derde kan ik hier het beste bij nemen?
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Ik frustreer me nog steeds gigantisch op de laatste boss in exCC, tot twee keer toe de instance redelijk eenvoudig gecleared tot de laatste boss maar krijgen hem niet neer. Waarschijnlijk gaat het mis in de transitie van phase 2 naar 3. Oh well.... nog een tripje naar DSM en dan heb ik alle T2 dungeons ook gehad.
Nog 10 plagues en dan kan ik m'n T1 tank pants kopen en dan kan ik ook T2 tanken als dat ooit nodig mocht zijn. Ik denk dat ik de T2 plaque items skip en gewoon voor drops ga tijdens de runs want de upgrade naar T2 van T1 is niet zo heel erg groot maar de plaque kosten zijn gigantisch.
Nog een punt van frustratie, een fatsoenlijke healer / cast shouder rune! Iemand enig idee of deze er is en wat de naam is? Liefst iets met spellpower / wisdom / int.
[ Voor 17% gewijzigd door Lukin op 13-04-2011 10:42 ]
Ik kan een cabalist aan iedere cleric die wil pvpen aanraden.
[ Voor 7% gewijzigd door Seth_Chaos op 13-04-2011 11:00 ]
heb je ook je riftkey uit steam toegevoegd bij je rift account ? volgens mij is dit noodzakelijk anders werkt het niet.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:10:
heb net het spel via steam gekocht. alleen als ik nu in wil loggen krijg ik: "u are not authorised to play this game, error 2002"
Ik heb butchering en outfitting op mijn Rogue. Als derde beroep ben ik voor mining gegaan. Heb de ore zelf niet nodig, maar kan het altijd in de AH gooienWillemAtHome schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:33:
Na lange tijd meelezen toch maar eens reageren.
Heb nu ook rift aangeschaft en zit als gaurdian mage (Searan lvl 13/14? elementalist) op steampike.
Het levelen gaat zoals altijd in de eerste 20 lvls vrij snel.
Ik heb het erg naar mijn zin, maar ik voorzie dat ik veel alleen ga levelen vanwege werk en dat soort zaken.
Ik heb nu butchering en outfitting als tradeskills, welke derde kan ik hier het beste bij nemen?
He who controls the Spice, controls the Universe.
Op de shard waar ik speel is het zelfs niet noodzakelijk om butchering te kiezen, gezien er genoeg butchers hun waren op AH zetten en cloth is er al helemaal in overvloed. Het is gewoon voordeliger cloth via AH te kopen dan het zelf te verzamelen. Doe gewoon een quest en koop van de opbrengsten een berg cloth.SandsOfArrakis schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:16:
[...]
Ik heb butchering en outfitting op mijn Rogue. Als derde beroep ben ik voor mining gegaan. Heb de ore zelf niet nodig, maar kan het altijd in de AH gooien
Tsja ik vind het ook wel weer leuk zelf materialen te verzamelen, ben ook butcher/outfitter/miner (alleen mijn mining loopt veeeel te ver achter, moet nog copper minen voordat ik zelfs maar iron kan minenSeth_Chaos schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:24:
[...]
Op de shard waar ik speel is het zelfs niet noodzakelijk om butchering te kiezen, gezien er genoeg butchers hun waren op AH zetten en cloth is er al helemaal in overvloed. Het is gewoon voordeliger cloth via AH te kopen dan het zelf te verzamelen. Doe gewoon een quest en koop van de opbrengsten een berg cloth.
Alleen om butchering te skillen boven 270 heb je ironhide nodig en die dropt gewoon nauwelijks. Op AH kosten ironhides niet heel veel (15-20G per stuk) dus daar heb ik er een zootje van gekocht zodat ik imbued leather kon maken en zo butchering kon skillen.
Zelf sloop en skin ik iedere lvl48+ skinnable mob in Stillmoor maar ik kom op een avond maar 1 of 2 ironhides tegen.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd

Tsja het is het enige "epic" artifact in het spel maar dat zegt niks, het is een deel van een set waarvan de artifacts gewoon geweldig grappige namen hebben en de epicness juist een deel van de grap is. Nee zo zeldzaam is ie niet, op Steampike staat hij vaak voor 1-1.5P op AH (en dan staan er wel 10 op ofzo) dus als je er 5P voor krijgt is dat erg goed cashen.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:32:
Lees dit topic door, kom ik erachter dat ik een paarse artifact voor 5 plat verkocht heb, terwijl volgens topic een blauwe al voor 10 plat gaat #FAILwas de youmistakethisforaweapon
Blues zijn meestal veeeeeeeel zeldzamer, uitzonderingen zijn de artifacts die van invasions droppen. Die zijn vaak zo algemeen en goedkoop dat ze ook niks waard zijn.
Bedankt voor de tip.SandsOfArrakis schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:16:
[...]
Ik heb butchering en outfitting op mijn Rogue. Als derde beroep ben ik voor mining gegaan. Heb de ore zelf niet nodig, maar kan het altijd in de AH gooien
Vinden de gaurdian tweakers op steampike het erg als ik ze ga lastig vallen voor een guild invite?
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Ik kan je vertellen dat het langs Guardian zijde niet anders is hoor.Op lvl 30 krijg je een PvP objective om 4x Whitefall Steppes te winnen. Ik heb sinds ik die quets heb niet 1 potje gewonnen.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:38:
Wat me erg tegenvalt in dit spel is de pvp op defiant , ik verlies zoveel meer dan dat ik win omdat teammates brainless zijn of niet willen meewerken (( vooral op codex -.- )) mensen die verliefd zijn op vault :< hopen dat m'n guild pre-mades gaat doen ...
Hoe zit het eigenlijk met die world PvP? Welke servers worden eigenlijk gebundeld? Want ik sta gemiddeld toch een half uur te queuen voor een potje WS.
Verwijderd
Hehe ga nog niet weg hoor, de rest van het spel vind ik echt geweldig en als shooter fan rol je er gemakkelijk in.kKaltUu schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:39:
Wat me erg tegenvalt in dit spel is de pvp op guardian, ik verlies zoveel meer dan dat ik win omdat teammates brainless zijn of niet willen meewerken (( vooral op codex -.- )) mensen die verliefd zijn op vault :< hopen dat m'n guild pre-mades gaat doen ...
Alleen veel matches verloren gister door vault, of thontic liefhebbers (: Wat me wel opvalt is dat er guardian meer cohesie is tussen spelers iig in de pvp.
Ik bedoelde met mijn post: dit is precies hetzelfde op de guardiankant. alhoewel bij de lv 50 wf's is het iets beter .Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:51:
[...]
Hehe ga nog niet weg hoor, de rest van het spel vind ik echt geweldig en als shooter fan rol je er gemakkelijk in.
Alleen veel matches verloren gister door vault, of thontic liefhebbers (: Wat me wel opvalt is dat er guardian meer cohesie is tussen spelers iig in de pvp.
Verwijderd
Ben een aoe tank leveling specje aan het proberen te maken voor men cleric maar zonder soul calcs wordt dit vrij lastig
Nope, dat is zelfs erg veel voor die paarse, bij ons staan er circa 15 op de AH en die halen niet eens 1 plat...Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:32:
Lees dit topic door, kom ik erachter dat ik een paarse artifact voor 5 plat verkocht heb, terwijl volgens topic een blauwe al voor 10 plat gaat #FAILwas de youmistakethisforaweapon
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Ik wou gister ook even pvpen ben nu 37 en kan normaal gesproken weer lekker los.
Eerst een qeu ok. kan niets mis mee de verwachte tijd was 4 min uit eindelijk 15 min later mag ik in de codex, het was toen al 800:200 dus dit was al weer een snel verloren potje. Vervolgens nog maar eens in de qeu weer 15 min wachten dit keer blackgarden, het zag er goed uit maar toen wij 150 punten hadden verloren we de fang en daarna niet meer terug gezien...
Over de hele avond max 6 potjes gedaan en 1 keer tie (of terwijl niemand die mee helpt die flag terug te brengen) en 1 potje gewonnen.... fijn hoor defaint
Verwijderd
Eigenlijk zouden ze een soort van voice - com in moeten bouwen dan kun je imo meer samenspelen wat vooral in blackgarden en codex erg belangrijk is ivb met de snelheid waarmee punten gehaald kunnen worden.Donnows schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:10:
Over pvp:
Ik wou gister ook even pvpen ben nu 37 en kan normaal gesproken weer lekker los.
Eerst een qeu ok. kan niets mis mee de verwachte tijd was 4 min uit eindelijk 15 min later mag ik in de codex, het was toen al 800:200 dus dit was al weer een snel verloren potje. Vervolgens nog maar eens in de qeu weer 15 min wachten dit keer blackgarden, het zag er goed uit maar toen wij 150 punten hadden verloren we de fang en daarna niet meer terug gezien...
Over de hele avond max 6 potjes gedaan en 1 keer tie (of terwijl niemand die mee helpt die flag terug te brengen) en 1 potje gewonnen.... fijn hoor defaint
Wat mij vooral opviel is dat er aan de gardian side steeds 1 of 2 30/31 waren en de rest 35+ en bij defaint was het 5 a 6 30 tm 33 en de rest 35 of 36. op die manier heb je natuurlijk al weinig kans.
Verwijderd
Gewoon met je eigen team op een voicecomm programma zitten.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:12:
[...]
Eigenlijk zouden ze een soort van voice - com in moeten bouwen dan kun je imo meer samenspelen wat vooral in blackgarden en codex erg belangrijk is ivb met de snelheid waarmee punten gehaald kunnen worden.
Wel een goed programma als mumble

Je begrijpt wel dat World PVP geen drol te maken heeft met Warfronts he?Dnomaid schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:49:
[...]
Ik kan je vertellen dat het langs Guardian zijde niet anders is hoor.Op lvl 30 krijg je een PvP objective om 4x Whitefall Steppes te winnen. Ik heb sinds ik die quets heb niet 1 potje gewonnen.
Hoe zit het eigenlijk met die world PvP? Welke servers worden eigenlijk gebundeld? Want ik sta gemiddeld toch een half uur te queuen voor een potje WS.
Ik sla de termen door elkaar.Dakreal schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:44:
[...]
Je begrijpt wel dat World PVP geen drol te maken heeft met Warfronts he?
Ik weet bijvoorbeeld wel dat Warfronts niet servergebonden zijn. Maar kan je dan spelers van heel EU in je WF krijgen? Of is dat taalgebonden EN/FR/DE? Of is het PvP/PvE gebonden? Of een combinatie?
En world pvp, da's free-roaming pvp neem ik aan?
Verwijderd
Open world PVP is inderdaad "overal".Dnomaid schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:48:
[...]
Ik sla de termen door elkaar.
Ik weet bijvoorbeeld wel dat Warfronts niet servergebonden zijn. Maar kan je dan spelers van heel EU in je WF krijgen? Of is dat taalgebonden EN/FR/DE? Of is het PvP/PvE gebonden? Of een combinatie?
En world pvp, da's free-roaming pvp neem ik aan?
Warfronts, zijn cross server maar, meestal is je server enkel met 2 andere servers gelinked.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC