Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59
Nipje schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:18:
Hmm ik ben toch echt ff de weg kwijt met de souls :O. Ik ben bang dat ik, als ik nu verkeerd kies, straks allemaal nieuwe gear kan gaan halen.

Anyway ik heb nu: Beastmaster, Riftblade en Champion

Is dat een beetje een goeie keuze voor een damage warrior?
Ben geen warrior dus ik kan dat niet zeggen, maar het maakt geen HOL uit wat voor souls je kiest. je kan 4 verschillende specs pakken waar 3 verschillende souls inzitten. en elke spec kan je resetten voor 50 gold. Speel ermee wat je wilt, je zal geen permanente schade doen aan je character. :)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
kKaltUu schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:21:
[...]

Ben geen warrior dus ik kan dat niet zeggen, maar het maakt geen HOL uit wat voor souls je kiest. je kan 4 verschillende specs pakken waar 3 verschillende souls inzitten. en elke spec kan je resetten voor 50 gold. Speel ermee wat je wilt, je zal geen permanente schade doen aan je character. :)
Oke fijn! bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:04:
[...]

Paard heet "spectral horse" en is een drop van death rifts en invasions, gewoon uit je planar loot window, maar schijnbaar wel snikkelend zeldzaam. Ik heb maar 1x een andere gezien bij ons op de shard.

Die hound en glow item kun je kopen voor (ieder) 100 van die Otherworldly Shadestone. De hound heet voluit Shade Touched Hound en die glow thingy heet Touch of the Shade.

Zie voor een handige event guide:

http://gaarawarrgabs.word...t-rift-world-event-guide/
Bedankt!

Dan was ik toch met de meeste dingen al vrij zeker waar te halen, alleen het paard zal een pijnlijke zaak worden. Heb al zoveel rifts gesloten elke dag dat ik bijna het spel begin te aanzien dat er niets anders te doen is buiten het sluiten van rifts :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok verveel me kapot vanavond :P ... iemand nog n trial key over wil het graag proberen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2023
Je krijgt zo een DM

Let wel, de key geld van 10am PDT April 8, 2011 through 10am PDT April 11, 2011
Hetgeen overeenkomt met 7 uur morgen avond tot 7 uur zondag avond.

[ Voor 79% gewijzigd door Merroc op 07-04-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merroc je bent mijn held ! :p hoe meer ik erover lees hoe leuker het me lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Mij lijkt het ook wel leuk. Ik heb zelf ook in de beta gezeten waar tweakers keys voor had, maar toen heb ik niet lang kunnen spelen en toen ik speelde moesten alle settings omlaag omdat mijn PC het niet trok met zo veel mensen in beeld.

Ik hoop dat mn pc het nu wel een beetje kan trekken, want zonder de graphics lijkt me de game-ervaring toch een stuk minder.

edit: ik heb trouwens al een key weten te bemachtigen voor dit weekend :D

[ Voor 15% gewijzigd door ulTimaS op 07-04-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Yay ding 50!
Yay eindelijk rondcrossen op mijn Shiny Tartagon!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
SnoeiKoei schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 00:57:
Yay ding 50!
Yay eindelijk rondcrossen op mijn Shiny Tartagon!
Congrats met 50 en congrats met je hele blij kijkende, aan een of andere enge ziekte lijdende, dodelijk bleek glimmende tweekoppige schildpad ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online
Renquin schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 07:50:
[...]

Congrats met 50 en congrats met je hele blij kijkende, aan een of andere enge ziekte lijdende, dodelijk bleek glimmende tweekoppige schildpad ^_^
Thnx *O* En nu maar gear gaan sparen. Ik heb al gezien dat het best lastig is om groepen te vinden voor normal CC en AP maar op 't moment zitten nog een paar guildies vers op 50, hebben al een keer CC gedaan en dat was echt lachen (niemand was er eerder geweest, dus zelf uitzoeken, alleen 1 wipe op die laatste boss met d'r lightning-attack). Dus dat krijgt nog wel een vervolg. Ik neem aan dat het wel verstandig is tenminste goed in de CC/AP blues te zitten voordat je aan T1 begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Dat is zeer afhankelijk van je group, zelf liep ik 70% level 45+ blues rond, en de rest zelf gecrafte greenies, en zo heb ik 3x T1 gedaan en zo mijn greenies vervangen met epics/blues die dropten, maar op sommige shards en in sommige groups stellen ze voor T1 een eis aan je gear. Een handig begin is de quest: Herald of Discord in stillmoor (kom je vanzelf met questen) hiervoor is een epic legging de reward, je moet echter wel een hele raid zien te vinden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online
hugoy schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:34:
Dat is zeer afhankelijk van je group, zelf liep ik 70% level 45+ blues rond, en de rest zelf gecrafte greenies, en zo heb ik 3x T1 gedaan en zo mijn greenies vervangen met epics/blues die dropten, maar op sommige shards en in sommige groups stellen ze voor T1 een eis aan je gear. Een handig begin is de quest: Herald of Discord in stillmoor (kom je vanzelf met questen) hiervoor is een epic legging de reward, je moet echter wel een hele raid zien te vinden :P.
Ja die q heb ik... Maar het vullen van een (volle?) raid is niet makkelijk idd. Zijn er trouwens geen rare planar goods vendors die lvl50-gear verkopen? Ik zag wel een rare planar goods vendor in Stillmoor (oostkant ergens, bij 1 van die kleinere quest hubs aan de kant van IPP) maar die verkoopt lvl45-ish gear, de epic head piece daar is nog altijd een flinke upgrade (over de blue helm uit CC die ik heb) maar het is een beetje zonde om die te kopen en er daarna achter te komen dat er NOG een vendor is die beter spul heeft voor mijn level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
SnoeiKoei schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:28:
[...]

Ja die q heb ik... Maar het vullen van een (volle?) raid is niet makkelijk idd. Zijn er trouwens geen rare planar goods vendors die lvl50-gear verkopen? Ik zag wel een rare planar goods vendor in Stillmoor (oostkant ergens, bij 1 van die kleinere quest hubs aan de kant van IPP) maar die verkoopt lvl45-ish gear, de epic head piece daar is nog altijd een flinke upgrade (over de blue helm uit CC die ik heb) maar het is een beetje zonde om die te kopen en er daarna achter te komen dat er NOG een vendor is die beter spul heeft voor mijn level.
Kijk even hier: http://rift.zam.com/en/

Handige site, soort van Wowhead, .. nu alleen Rifthead? :P

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
SnoeiKoei, als je nog wat geld hebt, kan je ook gaan voor wat gecrafte purples :) Let wel dat het de gedropte recipies zijn.
Deze zijn, afhankelijk van de augment die erin gepropt wordt, beter dan t2 en liggen tegen t3 aan.
Heb er zelf 2 aan aan die zijn echt _O_ -o- _O_

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online
Renquin schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:25:
SnoeiKoei, als je nog wat geld hebt, kan je ook gaan voor wat gecrafte purples :) Let wel dat het de gedropte recipies zijn.
Deze zijn, afhankelijk van de augment die erin gepropt wordt, beter dan t2 en liggen tegen t3 aan.
Heb er zelf 2 aan aan die zijn echt _O_ -o- _O_
Wat moet ik me voorstellen bij "wat geld", qua materiaalkosten? Ik hoefde op lvl50 geen epic mount te kopen (ja van lucky coins, niet van plat) dus ik kan wel wat besteden. Er zijn in t guild vast wel wat crafters met goeie epic crafting recipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na wat veel forumtrollen op de official forums, klopt t dat voor nieuwe spelers het bijna onmogelijk is om grps te vinden voor normal dungeons ? of is dat een hoop onzin van players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:30:
na wat veel forumtrollen op de official forums, klopt t dat voor nieuwe spelers het bijna onmogelijk is om grps te vinden voor normal dungeons ? of is dat een hoop onzin van players.
Kan idd vies tegenvallen soms. Hangt er wel helemaal vanaf wat je doet, als je healer of tank bent heb je zo een groep. Sommige callings zijn echt de lul, warrior dps kan het bijvoorbeeld in veel gevallen schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Hoger level dungeons (denk aan Kings breach, Runic Descent enzo.) Heb ik niet echt problemen om een group te vinden. Lager ook niet (maar dat was tijdens de superdrukte :))
Zou zoiezo op zoek gaan naar een guild, soms moeten mensen nog een quest in de eerdere instances. en dan kun je er met ze drieen doorheen rennen.

op wat snoeikoei zegt: Ik ben dan ook altijd als Tank of Support meegeweest. DPS is er in overvloed, dus zorg dat je een andere rol kan invullen!

[ Voor 10% gewijzigd door Hydrosine op 08-04-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok ... moet nog even kijken wat voor n roll ik op me ga nemen ... heb altijd tank classes leuk gevonden in vorige mmo's maar bladedancer sprak me ook aardig aan... ben nooit echt n grote fan geweest van healer haha ... maar tanks kunnen ook n beetje solo lvlen neem k aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:36:
ah ok ... moet nog even kijken wat voor n roll ik op me ga nemen ... heb altijd tank classes leuk gevonden in vorige mmo's maar bladedancer sprak me ook aardig aan... ben nooit echt n grote fan geweest van healer haha ... maar tanks kunnen ook n beetje solo lvlen neem k aan
Je kunt sowieso een tweede (en derde en vierde) role kopen en daartussen switchen. Dus bijvoorbeeld als rogue kun je EN een melee dps-spec hebben, EN een ranged dps-spec, EN een tank (riftstalker) spec, EN een healer/support (bard) spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn deze tank en healing rollen dan net zo effectief als bijv een warrior tank of cleric healer ? of is het net niet genoeg om goed te kunnen tank / healen in dungeons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:01
Het hangt veel af van je eigen instelling. Als jij een guild joined welk veel leveling characters heeft welk niet te beroerd zijn om dungeons te doen, is het geen probleem.

Ik ben bijv. een aantal dagen geleden begonnen met een paar vrienden, en we hebben al vrij snel wat spelers kunnen vinden welk zich bij ons aansluiten om dungeons mee te doen. Zijn ze niet on, dan puggen we vlot even een dps.

De afgelopen dagen duurden het iig < 5 minuten om een groep vol te krijgen nadat we wilden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Ik heb ook nooit een probleem gehad een groep te vinden.

wat betreft efficientie.
Mages kunnen nog aardig main healen als chloro (wat ik ervan begreep), moeten echter wel dpsen om te healen, naast caster dps te zijn.
Rogues kunnen prima tanken (ben nu recentelijk ook overgestapt naar riftstalker, best leuk nog), healen is wat minder. Bard is echt een support/group healer en zal dus niet mainhealen.
Clerics kunnen het beste healen, maar daarnaast ook nog prima maintanken en dpsen.
Warriors, afhankelijk van wie je het vraagt kunnen prima dpsen, vooral tanken, maar hebben ook een support role.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online
Merroc schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:06:

wat betreft efficientie.
Mages kunnen nog aardig main healen als chloro (wat ik ervan begreep), moeten echter wel dpsen om te healen, naast caster dps te zijn.
Rogues kunnen prima tanken (ben nu recentelijk ook overgestapt naar riftstalker, best leuk nog), healen is wat minder. Bard is echt een support/group healer en zal dus niet mainhealen.
Clerics kunnen het beste healen, maar daarnaast ook nog prima maintanken en dpsen.
Warriors, afhankelijk van wie je het vraagt kunnen prima dpsen, vooral tanken, maar hebben ook een support role.
Warriors kunnen idd prima dps'en, de reden dat warrior dps zo vaak de lul zijn is niet dat ze niet goed zijn maar dat ze in pugs gewoon worden geweigerd door de party leader. Dat is namelijk meestal de tank en dus vaak zelf een warrior. Guess what, die wil geen concurrentie voor gear dus die neemt liever twee rogues mee die het maar moeten uitvechten dan nog een warrior.

Zelf wil ik riftstalker tanken ook wel es proberen maar ik weet nog ff niet waar ik moet beginnen, best veel abilities om me in te verdiepen :9 Schijnt wel dat ze in T1/T2 instances achterblijven bij warrior tanks of is dat warrior propaganda bullshit?

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-04-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:52:
zijn deze tank en healing rollen dan net zo effectief als bijv een warrior tank of cleric healer ? of is het net niet genoeg om goed te kunnen tank / healen in dungeons
De Rogue, Cleric en Warrior tank build zijn allen goed in tanken en kunnen alle instances moeiteloos aan.
Qua healing zit je toch echt bij de Cleric en de Mage (Chloromancer). Healing van de Rogue (Bard) is zeer group gericht, dus voor single target ben je gewoon de lul.
SnoeiKoei schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:29:
Wat moet ik me voorstellen bij "wat geld", qua materiaalkosten? Ik hoefde op lvl50 geen epic mount te kopen (ja van lucky coins, niet van plat) dus ik kan wel wat besteden. Er zijn in t guild vast wel wat crafters met goeie epic crafting recipes.
Als je mensen in je guild hebt dan zal het meevallen. Zelf heb ik de mats uit mijn guildbank gekregen, dus dat scheelde mij een hoop. Meestal is het wel aan te raden om even in je guild te vragen of iemand kan craften/dan wel wat mats voor je heeft :)
Anders kan een beetje Epic je al snel 50-100 plat kosten helaas :(

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
SnoeiKoei schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:09:
[...]

Zelf wil ik riftstalker tanken ook wel es proberen maar ik weet nog ff niet waar ik moet beginnen, best veel abilities om me in te verdiepen :9 Schijnt wel dat ze in T1/T2 instances achterblijven bij warrior tanks of is dat warrior propaganda bullshit?
Donno, ben zelf sinds gister lvl 44. Dus over lvl 50 content kani k niets over zeggen. Weet alleen dat je vooral voor endurance + dex/str moet gearen. Rogue tanks hebben als het goed is meer hp dan same geared warrior tank. En daar komt nog eigenlijk ~33% bovenop wegens rift guard.

Kwa threat heb ik helemaal geen problemen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Rogue tanks hebben meer HP omdat ze minder armor hebben :)
Hierdoor worden ze harder geraakt en dat moet op een manier gecompenseerd worden.
Verder is je dodge als rogue wel hoger natuurlijk, maar dat is een "incidentele" stat.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online
Nou ik ga me d'r dan maar es in verdiepen en oefenen, op zich wel handig ook te kunnen tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Renquin schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:44:
Hierdoor worden ze harder geraakt en dat moet op een manier gecompenseerd worden.
Verder is je dodge als rogue wel hoger natuurlijk, maar dat is een "incidentele" stat.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb (met guarded steel up) genoeg armor. Daarnaast de absorb. Dodge is mss wel hoger, maar parry is lager. (ivm warrior tank)

edit: Ik denk dat het eerder hoger is door het gemis van block :P

[ Voor 6% gewijzigd door Merroc op 08-04-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Renquin schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:44:
Incidentele stats zijn echter so slecht nog niet voor tanks. Zolang als je maar een parate healer hebt welk niet half ligt te tukken is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Natuurlijk ligt het aan de healer die erachter staat.
Het enige wat ik aan wil geven is dat ze op een bepaalde manier het verschil in stats moeten "compenseren" om Rogue tanks ook viable te laten zijn.

Cleric tanks moeten het vooral hebben van ietsjes meer armor en veel self-heals.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Laatst online: 12-09 13:08
Merroc schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:06:
Meestal hebben wij een vaste groep >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-08 08:18
Ik zoek meestal geen groepen de groepen vinden mij vaak, ik ben als tank zijnde vaak wel gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Laatst online: 12-09 13:08
Donnows schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:02:
Ik zoek meestal geen groepen de groepen vinden mij vaak, ik ben als tank zijnde vaak wel gewild.
Klopt, als tank ben je gewild. Maar ben je ook goed genoeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
momenteel nog wel maarja ik ben dan ook nog maar net lvl 36. wel moet ik mijn soulpoints op nieuw verdelen in mijn tank spac heb toch wel ergens een fundenmentele fout zitten maar tot dus ver daar nog niet echt probelemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:02

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Is er een optie om makkelijk van gear te wisselen, zoals outfitter van wow.
Bijvoorbeeld van tank gear naar dps.

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online
SV3NNER schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:29:
Is er een optie om makkelijk van gear te wisselen, zoals outfitter van wow.
Bijvoorbeeld van tank gear naar dps.
Nee zoiets zit er niet in nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
Kan je niet door middel van een macro het switchen en het switchen van gear aanzetten? Ik heb zo iets niet geprobeerd maar het lijkt mij wel mogelijk. iig lijkt het mogelijk om de spec wissel wel te macro`en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:36
Je kan als het goed is de functies

/saveequip 1
/loadequip 1
role 1

gebruiken hiervoor, zelf nog niet geprobeerd omdat ik toch maar 1 role gebruik momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Hier nog een code voor dit weekend:
ZQYC-7JDW-TLJC-L22T-JWJ3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:02

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

ZanielGa schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 03:26:
Je kan als het goed is de functies

/saveequip 1
/loadequip 1
role 1

gebruiken hiervoor, zelf nog niet geprobeerd omdat ik toch maar 1 role gebruik momenteel.
Dit werkt perfect, voorlopig _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fase 2 van het River of Souls Event zal vandaag plaatsvinden om, als ik het goed bereken, 21u00 vanavond ( 09/04/2011 ) onze tijd ( NL/BE ). Aangezien de 2de fase maar een aantal uren duurt is het een uitzondering waar je bij moet kunnen zijn. Nadien volgt Fase 3 meteen op alswaar we undead mogen gaan neermeppen richting Raid Instance :)

Nog steeds achter mijn spectral Horse aan het zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ziet er best tof uit, hoe is deze game in vergelijk met WoW of zit ik er nu al helemaal naast? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drumstickNL schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:48:
Ziet er best tof uit, hoe is deze game in vergelijk met WoW of zit ik er nu al helemaal naast? :P
Ik speel momenteel zowel een beetje WoW als rift. Het is zo dat Rift nu niet de heruitvinding is van het wiel of warm water. Hoewel ze enkele andere extra's hebben dan wow, zoals bv Dynamische Rift Events, Artifacts zodat grote mensen nu ook heel hun Rift MMO carrier door naar "paaseieren kunnen zoeken zonder zich te schamen".

Het is eigenlijk gewoon eens "iets nieuws" Iedereen kent ondertussen Azeroth vanop zijn duimpje, hier is alles fresh en onbekend gebied. WoW is ondertussen al wel helemaal binnenste buiten gedraaid.

Kzou zeggen als je WoW tijdelijk eens beu bent kan je met Rift eens verder gaan, er zijn vele grote raakvlakken met WoW, dus zeker niet moeilijk om te starten. Ik vind het een goede aanvulling van elkaar en afwisseling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:46:
Fase 2 van het River of Souls Event zal vandaag plaatsvinden om, als ik het goed bereken, 21u00 vanavond ( 09/04/2011 ) onze tijd ( NL/BE ). Aangezien de 2de fase maar een aantal uren duurt is het een uitzondering waar je bij moet kunnen zijn. Nadien volgt Fase 3 meteen op alswaar we undead mogen gaan neermeppen richting Raid Instance :)

Nog steeds achter mijn spectral Horse aan het zoeken :(
ik zou juist zeggen om 2 uur smiddags. In dat menu staat 12pm en de servertijd (waar ik dan verwacht dat het op gebaseerd is) loopt twee uur achter (=GMT)

Deels ook omdat ik dat hoop, vanavond kan ik niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merroc schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:02:
[...]

ik zou juist zeggen om 2 uur smiddags. In dat menu staat 12pm en de servertijd (waar ik dan verwacht dat het op gebaseerd is) loopt twee uur achter (=GMT)

Deels ook omdat ik dat hoop, vanavond kan ik niet :(.
Oi? Als ik ga lezen op de event site:

Phase 2: The Reaping
This phase is scheduled to begin on April 9, 2011 at noon Pacific ( Noon Pacific Time is 21u00 bij ons. Wij staan 9uur voor ).

Friday's Dev Chat revealed:

Phase 2 of the event will begin tomorrow, April 9, at noon PDT. "I would recommend being there on time, this phase will take a different form than the current one," Krausnick said.
Phase 2 will last until players beat it. Krausnick said it will likely last a matter of hours.
Players of all levels will be able to participate in Phase 2.
Players will receive messages tomorrow telling them where they should go for Phase 2. Cook said that for the bulk of the phase you can pick any zone and you won't be wrong.
Much of the content you'll see in Phase 2 and Phase 3 is one-time only.

This information is from the Alpha Shard and may change before going live: Alsbeth is attacking Fortified Wardstones with undead Colossi pulled from the River of Souls. Destroy these creatures in each zone to save Telara from Destruction!

Shimmersand Defended
Droughtlands Defended
Freemarch Defended
Stonefield Defended
Scarlet Gorge Defended
Gloamwood Defended
Silverwood Defended
Moonshade Highlands Defended
Iron Pine Peak Defended
Scarwood Reach Defended
Stillmoor Defended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Het is begonnen, ben ingame. Merroc nergens te bekennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Merroc stond onder de douche :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firlian schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:03:
Het is begonnen, ben ingame. Merroc nergens te bekennen...
Ah, dan zit ik mis met de timing voor EU/US servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvanCade schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 06:06:
Hier nog een code voor dit weekend:
ZQYC-7JDW-TLJC-L22T-JWJ3
Bedankt voor het posten van de code! Ik heb even een account aangemaakt en ben nu aan het downloaden. Gaat lekker snel, goede eerste indruk wat dat betreft aangezien de patcher van Warhammer Online (wat ik nu dus speel) echt dramatisch langzaam is. Aan het einde van het weekend zal ik mijn mening hier eens typen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Hier nog een code om te proberen. Net in mijn mail gehad. (heb de beta gespeeld)

YRT7-L6Y7-LK7Q-MCLK-KPPC

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Ik heb em net gekocht, geinstalled en de code ingevoerd en daarna een betaalplan gekozen en met creditcard info aangevuld.

Nu zegtie dat ik niet authorized to play ben. Wat nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Hehe, volgens mij rekenen de servers toch niet helemaal op het aantal spelers in dit event :p. Heerlijk lagfestijn, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik kan niet eens meer mn account pagina bereiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvosje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:05
Echt belachelijk dat ze het mogelijk maken om vrienden te inviten voor zo'n event. Het is voor velen onmogelijk om tegen die bosses te vechten door lag. Blijkbaar niets geleerd sinds de head-start :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ik had geen last van lag... Eerst in droughtlands wezen kijken op mijn lv41 mage, maar werd gekilled door lv50 guardians die aan het raiden waren. Daarna lv28 gedaan in 1 van de lagere gebieden met Merroc. Na een uur was ik 10 van die event valuta items rijker en een "first to kill x on this shard" achievement voor last hit :D

Bijzonder saai event, reaping wat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Was in scarlet gorge idd een boss met 7.55m hitpoints. We waren aangekomen toe ie op ~99.5% stond en heeft ons in totaal makkelijk een uur gekost (in totaal 55 min gecombat logged, maar begon daar pas laat mee). En dat was dan 1 boss. En wat firlian zegt, 10 van die nutteloze currency dingen (had mn lvl 50 ring al) en voor hem dan de shardfirst.. had toch op zn minst wel een lading planerite en een epic sourceshard verwacht...
Daarna andere boss daar, maar die was nog erger, ook 7.5m hitpoints, deed om de 5 sec een knockback (viel dus al niet te tanken, als riftstalker zijnde zelfs). En om de halve minuut of zo werd ze een bat, dropte ze dingen op de grond die een lvl 25 zou one-shotten en alleen raakbaar door ranged. dus weer niet te taken. Toen gaf ik het maar op...

Kijken wat Phase 3 brengt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Phase 3 is trouwens al 30min aan de gang, maar is in stillmoor. Ik zie bijna alleen maar Guardians, dus laat het maar aan mij voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Japser schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:18:
Ik heb em net gekocht, geinstalled en de code ingevoerd en daarna een betaalplan gekozen en met creditcard info aangevuld.

Nu zegtie dat ik niet authorized to play ben. Wat nu??
Iemand enig idee? Trion support desk is closed en ik heb 20-30 min gewacht, mn password veranderd maar nog steeds die error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Gaat lekker met het event, hehe. Reset naar phase 1 op de world quest, Alsbeth en de generals blijven alsmaar verdwijnen :p. Andere servers hetzelfde probleem? Of Blightweald een uniek geval qua resets van het event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:18:
Gaat lekker met het event, hehe. Reset naar phase 1 op de world quest, Alsbeth en de generals blijven alsmaar verdwijnen :p. Andere servers hetzelfde probleem? Of Blightweald een uniek geval qua resets van het event?
Icewatch heeft hetzelfde voor. Event is down gehaald. Nu weet ik niet of ik mezelf maar ff terug naar het stad smijt en wat items ga exchangen voor men stones of blijf wachten... Was al een hele ervaring om als lvl 29 in Caer Mathos te raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59
Hetzelfde hier in Steampike, blijkbaar heeft het met baron krevic te maken.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:31:
[...]

Icewatch heeft hetzelfde voor. Event is down gehaald. Nu weet ik niet of ik mezelf maar ff terug naar het stad smijt en wat items ga exchangen voor men stones of blijf wachten... Was al een hele ervaring om als lvl 29 in Caer Mathos te raken :)
Hehe, yeh, zelf nog maar lvl 23 hier. Het was een flinke klus om in Caer Mathos te komen, combinatie van soul walk, death runs en veel deaths xD. Nu maar zien wanneer het weer terug komt, of het vanavond zal worden of volgend weekend ofzo. Hoop dat ik het iig niet mis hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:44:
[...]

Hehe, yeh, zelf nog maar lvl 23 hier. Het was een flinke klus om in Caer Mathos te komen, combinatie van soul walk, death runs en veel deaths xD. Nu maar zien wanneer het weer terug komt, of het vanavond zal worden of volgend weekend ofzo. Hoop dat ik het iig niet mis hierdoor.
Yeah, hetzelfde hier, doet me denken aan WoW om in high level gebieden door te komen, meer butt-naked lopen en sterven/ghostform :p

Mmm Ik hoop dat ze het ook deftig resetten en aankondigen wanneer het verder loopt. Wil het stukje ook niet missen. En ik moet nadien nog al men shards binnenbrengen voor wat pets en andere fancies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Phase 3 is bugged op Firesand.
Nu hebben we weer Phase 1 op onze server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een paar uurtjes gespeeld. Goede eerste indruk! Loopt lekker vloeiend op mijn bakkie.

Qua gameplay is het standaard MMO spul eerlijk gezegd maar doordat de animaties natuurgetrouw zijn komt alles net even wat beter over dan die 'andere grote MMO'. Het feit dat je uiteindelijk ook drie classes kiest vond ik ook een leuke vondst. Natuurlijk is dit al eerder gedaan in Runes of Magic maar toch, voelt goed. Grafisch vind ik alles echt geweldig dus kudos naar Trion Worlds hiervoor. Schijnt dat de serverpopulatie op dit moment nogal hoog ligt maar weinig last gehad wat betreft lag. Ik zal het spel zeker in de gaten houden.

Waar ik wel ZEER NEGATIEF over ben en een absolute dealbreaker is dat je OF een creditcard OF een PayPal account nodig hebt om überhaupt het spel te spelen. Dan kan je uiteraard wel zeggen: 'Vul een fake Credit Card nummer in' maar dit is uiteraard hartstikke illegaal en zelfs strafbaar in de VS. En je moet zelfs een CC invoeren als je de game net hebt gehaald. Daar ga ik dus mooi niet aan beginnen. Kom op jongens: Anno 2011 zijn er genoeg gemakkelijke manieren voor ontwikkelaars om betaalmethoden toe te passen. IDeal wordt steeds meer ondersteund.

Helaas Trion Worlds. Ik had jullie graag mijn geld willen geven maar als ik dat geen eens kan wordt het moeilijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:48:
Net een paar uurtjes gespeeld. Goede eerste indruk! Loopt lekker vloeiend op mijn bakkie.

Qua gameplay is het standaard MMO spul eerlijk gezegd maar doordat de animaties natuurgetrouw zijn komt alles net even wat beter over dan die 'andere grote MMO'. Het feit dat je uiteindelijk ook drie classes kiest vond ik ook een leuke vondst. Natuurlijk is dit al eerder gedaan in Runes of Magic maar toch, voelt goed. Grafisch vind ik alles echt geweldig dus kudos naar Trion Worlds hiervoor. Schijnt dat de serverpopulatie op dit moment nogal hoog ligt maar weinig last gehad wat betreft lag. Ik zal het spel zeker in de gaten houden.

Waar ik wel ZEER NEGATIEF over ben en een absolute dealbreaker is dat je OF een creditcard OF een PayPal account nodig hebt om überhaupt het spel te spelen. Dan kan je uiteraard wel zeggen: 'Vul een fake Credit Card nummer in' maar dit is uiteraard hartstikke illegaal en zelfs strafbaar in de VS. En je moet zelfs een CC invoeren als je de game net hebt gehaald. Daar ga ik dus mooi niet aan beginnen. Kom op jongens: Anno 2011 zijn er genoeg gemakkelijke manieren voor ontwikkelaars om betaalmethoden toe te passen. IDeal wordt steeds meer ondersteund.

Helaas Trion Worlds. Ik had jullie graag mijn geld willen geven maar als ik dat geen eens kan wordt het moeilijk. :(
Je kunt ook een timecard gebruiken, eventueel digitaal bestellen via bijv gamecardwinkel.nl . Alhoewel het uiteraard wel jammer is dat iDeal geïmplementeerd is, maarja, veel buitenlandse bedrijven zijn daar uitermate langzaam mee. Blizzard bijv. biedt nog steeds geen iDeal aan voor al hun items, slechts een gedeelte. Wordt tijd dat iDeal een grotere dekking krijgt, dan kunnen bedrijven er vanzelf niet langer omheen.

Verder jammer dat er geen ETA is op het event probleem [ http://forums.riftgame.co...vent-Temporarily-Disabled ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Phase 2 was echt snel voorbij. Heb in Moonsahde meegedaan aan het ombrengen van de boss. 12miljoen HP :X fase 3 was in stillmore, waar ik nog nooit ben geweest. Geprobeerd er naar toe te rijden op mijn mount, maar halverwege stillmore ging ik dood door alle mobs die ik aggro-de en ik begon bij de garveyard in scarwood (!!). TOen heb ik fase 3 maar gelaten voor wat het was ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:53:
[...]

Je kunt ook een timecard gebruiken, eventueel digitaal bestellen via bijv gamecardwinkel.nl . Alhoewel het uiteraard wel jammer is dat iDeal geïmplementeerd is, maarja, veel buitenlandse bedrijven zijn daar uitermate langzaam mee. Blizzard bijv. biedt nog steeds geen iDeal aan voor al hun items, slechts een gedeelte. Wordt tijd dat iDeal een grotere dekking krijgt, dan kunnen bedrijven er vanzelf niet langer omheen.

Verder jammer dat er geen ETA is op het event probleem [ http://forums.riftgame.co...vent-Temporarily-Disabled ]
Nee dat kan je niet. Je moet eerst je CC invullen voordat je die 30 dagen krijgt die bij de box zitten. Of je moet een Gamecard invoeren. Maar dat is natuurlijk van de pot gerukt: 67 euro om met Rift te beginnen voor iemand die geen CC heeft. Belachelijk! Maarja, misschien staat alles over een aantal maanden er beter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:58:
[...]

Nee dat kan je niet. Je moet eerst je CC invullen voordat je die 30 dagen krijgt die bij de box zitten. Of je moet een Gamecard invoeren. Maar dat is natuurlijk van de pot gerukt: 67 euro om met Rift te beginnen voor iemand die geen CC heeft. Belachelijk! Maarja, misschien staat alles over een aantal maanden er beter voor.
Ik zou persoonlijk ook aanraden om het spel aan te schaffen via direct2drive, de UK prijs betalen. Voor de CE betaal je ruwweg 40 Euro, en voor de normal version ongeveer 35 Euro ofzo.

Daarnaast is dit niets anders dan wat noodzakelijk was in MMO's als WoW, Aion, War, etc. Het is vrij gebruikelijk om direct een payment method in te moeten voeren of een timecard te moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:02:
[...]

Ik zou persoonlijk ook aanraden om het spel aan te schaffen via direct2drive, de UK prijs betalen. Voor de CE betaal je ruwweg 40 Euro, en voor de normal version ongeveer 35 Euro ofzo.

Daarnaast is dit niets anders dan wat noodzakelijk was in MMO's als WoW, Aion, War, etc. Het is vrij gebruikelijk om direct een payment method in te moeten voeren of een timecard te moeten gebruiken.
Ik snap je punt. Maar bij WoW en WAR hoeft dit al jaren niet meer. Ik hoop dan ook dat Trion Worlds dit later aanpast.

In ieder geval bedankt voor de tip. Zal nu stoppen met mijn gal spuwen over betalingsmethoden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
Japser schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:41:
[...]

Iemand enig idee? Trion support desk is closed en ik heb 20-30 min gewacht, mn password veranderd maar nog steeds die error.
Hmm volgens mij moet je nog in je trion account je spel code invoeren. iig dat was bij mij ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ben zelf bezig op Icewatch. En ze hadden het beter Lagwatch kunnen noemen. Normaal zit ik op ongeveer 30 ms latency. Nu varieerde het tussen de 8k en 98k.

Zo'n überboss viel Argent Glade aan en neergekregen. Maar wel na een disconnect. 30 seconden freezes en tig keer dood gegaan. Boss was een 17 elite, maar die level 23's wel nagenoeg met 1 mep dood kreeg :S Viel soms niet echt tegen te healen. Ben uiteindelijk puur en alleen de beide tanks (47 & 48) gaan healen met mijn Inquisitor/Warden/Purifier build. Een uur later en de boss ging neer.

Heb toch het idee dat Tirion zich een beetje verkeken heeft op server belasting.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Damn, fase 3 is ook voorbij en fase 1 staat gewoon weer open. Quest/event is bugged. Wordt aan gewerkt. Niemand heeft ook rewards gekregen, lekkerrrrrr ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

-SaveMe- schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:01:
Damn, fase 3 is ook voorbij en fase 1 staat gewoon weer open. Quest/event is bugged. Wordt aan gewerkt. Niemand heeft ook rewards gekregen, lekkerrrrrr ...
En uitgerekend dit weekend hebben veel mensen een trial. Goede reclame voor het spel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
Ik heb zelf actief meegespeeld aan de phases, en best grappig allemaal.
Phase 2:
Shimmersand 1e boss: 3x vastgelopen, 3x event gerestart.
Daarna ff wat bosses neergemaaid met me guild, 20 man die ook tegenover greenscale gestaan hebben die alleen maar mee willen doen om de achievement te krijgen. Het boeide niemand die corrupted sourceshards, vrijwel iedereen van ons heeft Alle items gekocht mogelijk bij die vendor (gemiddeld eigenlijk al woensdag, dat is dus 4x 100 + 300 + 500 = 1200 van die dingen. Ik loop dus rond met zinloze dingen momenteel.

Volgende phase:
Caer Mathos, naast de Baron 'boss' die mathos reputation geeft (900)
Omdat we allemaal stonden te wachten hebben we die maar even de grond in getrapt, wat eigenlijk het volgende veroorzaakte:
Phase 3.1 -> 2 bosses (Fae Lord Twyn & een andere mafketel die ik vast ergens in een expert gezien heb met 14 miljoen hp.)
=====> 3x gereset, totaal verkregen sourceshards: 30.....
Phase 3.2 -> 1 boss (die boom uit RotF met ook 14 miljoen HP)
=====> 3x gereset, totaal verkegen: 0 (!)

Toen begon Trion te vertellen dat het een week later word:
Hail Ascended!

We want to thank everyone for coming out today and taking part in the most massive event RIFT has ever seen. Our first run this morning on the European servers was a true test of the platform we have built and a learning experience for us all. With the hold on the final phases in the River of Souls event we have decided to extend Phase 1 an additional week.

This extension will allow everyone more opportunities to earn the event rewards, but we’re not stopping there! Here are a couple of improvements you can look forward to in the next day:

Increasing the amount of Otherworldy Sourcestones you can earn from Death Rifts and Invasions
More new rewards for purchase from the World Event merchant!

We’re working on rolling these changes out and will share the full details when they go live.

In the end, more people will have the opportunity to enjoy the event and all the rewards that come with it. We’re thrilled by how many of you turned up today and your encouragement is why we are committed to providing first-class World Events– anything less is unacceptable.

So enjoy the extra week and brand new rewards – We’ll see you next Saturday (04/16/11) at 12:00PM server time when we push Alsbeth back to her bastion once and for all!

Have a great weekend,
The RIFT Development Team
Ook is er weer sprake van de trail een week.
En natuurlijk blijft de nieuwe instance gesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Het lijkt erop dat er wel grotere problemen zijn dan een event dat het niet helemaal doet:
http://twitpic.com/4isskg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
Jegorex schreef op zondag 10 april 2011 @ 02:41:
Het lijkt erop dat er wel grotere problemen zijn dan een event dat het niet helemaal doet:
http://twitpic.com/4isskg
De server messages schenen idd gehacked te zijn.
Zal vast extreem snel gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al gefixed in de nieuwe hotfix. notes:
Hotfix #15: 10/04/11

WORLD EVENT
* Phase 2 of the World Event has been rescheduled for April 16 at 12:00pm server time, due to the stability issues discovered this morning. The World Event UI now shows the updated date.
* For Phase 1, new Trinket items, Lesser Essences, and weapon glow effect items have been added to the World Event merchants.
* Minor Death Rifts now all drop 4 Otherworldly Sourcestone. Major Death Rifts drop 8. Death Zone Events and River of Souls daily quests now award 15 Otherworldly Sourcestone.

GENERAL
* Re-added the ability to promote guild members who are not online.
* Fixed a bug with taunts not always working correctly, especially on initial pulls.
* Audio: Corrected the repeating buff sound from Beastmaster's Protective Companion.
* Fixed a chat bug that allowed sending of fake server messages.

ZONES

GREENSCALE'S BLIGHT [Raid]
* Players can no longer enter the Hylas arena without being teleported during the critter phase.
* Life Aura should spawn more reliably.

IRON PINE PEAK
* Telara On the Brink: Fixed a bug that would often cause this quest to not function properly.

SHIMMERSAND
* Sight Unseen: Players who die in Farsight Tower should now be able to resurrect at their corpse if they choose to respawn.

MOONSHADE HIGHLANDS
* Increased the respawn time on some named faeries in Faering Woods if no players are nearby who need them for quests.

======================================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Laatst online: 05-09 09:47
Ondertussen al level 25 rogue :D Niet slecht voor iemand die pas 4 dagen speelt. Ik ben van plan om m'n 3e role aan te schaffen. Heb nu assasin/bladedancer/saboteur als melee role, ranger/marksman/saboteur voor ranged role en voor m'n 3e role zit ik toch echt te twijfelen tussen een tank of support role... Een bard fatsoenlijk spelen lijkt me erg ingewikkeld.

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 20:18
Omdat het redelijk veel weg heeft van WoW, is dat ook gelijk de reden dat het zo verslavend is :)
Het speelt lekker snel en alles voelt vertrouwd en bekend.

Ik had zelf een maandje of twee een nieuwe PC (GTX480) aangeschaft in de aanloop naar Dragon Age 2 en SWTOR, maar het komt bij Rift ook goed van pas. Tijdens Phase 2 was ik Moonshade en hadden we uiteindelijk wel iets van 50 man die op zo'n boss (Dark Claw of Regulos) in stonden te hakken. Maar ondanks high settings zat ik nog op 40 - 50 fps en kon ik gewoon fraps draaien.

Ben net lvl 43 geworden op mn Cleric, dus hoop dat ik een beetje dichtbij 50 zit als Phase 2 volgende week weer begint. Kan ik wat veiliger in Stillmore komen :)

Ik heb van het weekend toen ik lvl 39 was, ook eens effe de battleground geprobeerd.
Codex (Unspoken rep) is vrijwel exact als Arathi Basin. 5 bases in totaal en voor elke base die jouw faction bezet houdt, krijg je langzaam punten opgeteld.
Whitefall (Whitefall rep) is vrijwel exact als Warsong Gulch. Capture the flag en breng hem naar jouw basis om een punt te scoren, maar je kan alleen scoren als jouw vlag er nog is.
Black Garden (Caretakers rep) is nieuw. Deze map is vrij klein. Je hebt een soort van krater in het midden en daarin ligt de Fang of Regulos. Als iemand van jouw team deze pakt, krijg je punten, alleen je krijgt damage van die fang, die steeds hoger oploopt, totdat je vanzelf een keer dood gaat. En natuurlijk kan je gewoon afgemaakt worden door de vijand. Het team dat uiteindelijk het langste de fang in zijn bezit heeft gehad wint.

PVP op de Cleric was trouwens erg relaxt, ik ben momenteel Inqui/Caba dus kan lekker dots gooien en bolt of depravity en decay/obliterate schieten en heb nog Sent erbij voor Healing Breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zhoreb
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 10:14
Potame schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:48:
Een bard fatsoenlijk spelen lijkt me erg ingewikkeld.
Het is juist heel simpel. Als support houd je je motifs up, cadence en debuf coda's en coda of restoration indien nodig. Als er tijd over is doe je wat DPS.

Maar speel m'n bard ook solo. Moet zeggen dat, hoewel de DPS natuurlijk lager is, het niet zoveel lager is dan m'n dps spec. Dit is niet gemeten met een parser, maar gewoon gevoelsmatig, tijd die je kwijt bent aan een mob/mobs. En nooit downtime....of in het ergste geval 1seconde, om je motif of regeneration aan te zetten. Mijn bard is Bard/Nightblade (met 25 punten in nightblade, t/m heat retention.). Deze combinatie bevalt me uitstekend. Alle damage buffs die NB geeft gelden voor je bard attacks. Die zijn non physical. Dat is dus:

15% op combopoint builders
15% op finishers
9% op non physical damage
3% op alles
2%-10% op non physical damage (heat retention, afhankelijk van aantal combopoints)
30% op finisher (als heat retention 5x stacked)
5% van melted skin. Niet altijd up maar procced volgens mij ook van Fiery spike ticks...

Deze tijd van de avond ben ik niet meer zo'n rekenwonder, maar de bonus van je finisher kan volgens mij oplopen tot 62% (77% als je de bard bonus op coda telt...). En dan is die Coda ineens best acceptabel. En van de combobuilders is de bonus 27% tot 42%.

Als ik solo, houd ik m'n rotatie het liefst simpel....Fiery spike en cadence, Blazing strike en coda.

[ Voor 4% gewijzigd door zhoreb op 11-04-2011 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
In dungeons doet een bard ongeveer 250 dps (met beetje redelijk gear, dus T1)
Dit vs. Melee & ranged 500, wat een beetje normaal is voor T1 gear, ikzelf tik de 750 aan.

[ Voor 37% gewijzigd door Highlandd op 11-04-2011 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online
Met welke spec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 12-09 21:26
Gisteren de spectral horse die tijdens phase 2 event geloot had verkocht voor 50p
(en dat voor een 60% mount :S, misschien had nog meer voor kunnen krijgen)

Meteen even rond lopen spelen met mijn test role, komt vrij wel op neer dat de role die heb niet te uit dpsen is :(

Getest:
51 MM, 15 ass
51 MM, 15 nb
20 MM, 17 ass, 29 nb (zo ver beste ranged zonder ranger build)
31 Ranger, 17 ass, 18 nb (goede 2de om zonder pestal te spelen)
31 Ranger, 17 ass, 18 mm (nog steeds de beste ranged, die tot zo ver geprobeerd heb)
de gratis 100 dps van pet maakt bijna geen ander build goed :(

dungeon dummy dps 560 T2 purple boe bow, rest T1
de restzat rond 430 - 470 dps niet echt gamebreaking ten op zichte van
mischien dat ik nog een keer sabo moet testen, maar spreekt mij qua soul echt niet aan

[ Voor 15% gewijzigd door Teunis op 11-04-2011 09:24 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Teunis schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:16:
31 Ranger, 17 ass, 18 mm (nog steeds de beste ranged, die tot zo ver geprobeerd heb)
de gratis 100 dps van pet maakt bijna geen ander build goed :(
Jammer alleen dat je 31pt ranger raptor bij bijna elke dungeon boss na de eerste cleave dood is en bij de bazen waar die niet doodgaat door aoe kan je voor alsnog beter een melee build hebben (meer dps met zelfde gear).

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 20:28
Gisteren men eerste expert gedaan en wat viel dat even vies tegen .
Ik met blauwe gear en een mage de mage ook , allebei eigenlijk full healing .
Op bazen kwam er nog een bard bij , en uiteindelijk wel IT gecleared , maar wat vind ik het bizar hoeveel healing men nodig heeft .
Een rogue met 9.5 HP als tank en dat ging wel , maar ik begreep dat je normaal maar 1 healer tijdens trash nodig heb ?
Vraag ik me toch af hoe ik dat moet doen als warden , ik zie me dat namelijk in alle eerlijkheid niet doen =(

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Uhmmie schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:05:
[...]

Jammer alleen dat je 31pt ranger raptor bij bijna elke dungeon boss na de eerste cleave dood is en bij de bazen waar die niet doodgaat door aoe kan je voor alsnog beter een melee build hebben (meer dps met zelfde gear).
Ik vind persoonlijk nog wel meevallen, en dan nog zonder pet zit rond dezelfde waardes die getest heb zonder ranger build, dus ja het is dps lose maar voor de tijd dat wel overleeft (dit scheelt per boss soms leeft complete fight andere is binnen 5 sec dood) is het extra damage.
en vind persoonlijk wel meevalen hoevaak mijn pet dood is. (nog weinig T2 gedaan, toevallig die bow van ah geplukt voor 60p)

En ja ik weet ook wel in mijn full assin build doe ik 500 dps op de zelfde dummy
maar ja door time on boss is op 9/10 bosses ranged fijner, niet te spreken van de less damage taken.

Maar meestal zit in een 8 nb,31 rang, 27 bard build voor dungeons
speelt heerlijk, cc, healing, dps tuurlijk doe ik minder dan full dps maar kan instand in fight swappen waar nodig

[ Voor 9% gewijzigd door Teunis op 11-04-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

MaFFia schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:15:
Gisteren men eerste expert gedaan en wat viel dat even vies tegen .
Ik met blauwe gear en een mage de mage ook , allebei eigenlijk full healing .
Op bazen kwam er nog een bard bij , en uiteindelijk wel IT gecleared , maar wat vind ik het bizar hoeveel healing men nodig heeft .
Een rogue met 9.5 HP als tank en dat ging wel , maar ik begreep dat je normaal maar 1 healer tijdens trash nodig heb ?
Vraag ik me toch af hoe ik dat moet doen als warden , ik zie me dat namelijk in alle eerlijkheid niet doen =(
Ben zelf nog maar net level 30 met mijn Cleric. Maar persoonlijk spreekt mij Sentinel als hoofdsoul in mijn healing build me het meeste aan.

Heb momenteel maar 5 punten in Warden voor de 10% extra mana. En ik gebruik de 2 Warden HoT's tijdens het begin en probeer ze zoveel mogelijk op te houden. Samen met vooral de Sentinel instant cast healing spell (Healing Breath geloof ik), gebruik ik voornamelijk Healing Invocation. Ben nu punten in het opvolgende talent aan het stoppen zodat Healing Invocation ook nog een HoT plaatst.

Healing Communion gebruik ik, als AOE spell, alleen als het moet. Want die lust aardig wat mana. En ik heb mijn healing spell mana reductie talent van Sentinel nog niet.

Purifier heb ik 10 punten inzitten. Voor de heal crit en wisdom bonussen.

Warden lijkt me een leuke tree, maar ik ben persoonlijk zelf niet zo'n HoT healer. In WoW gaf ik ook altijd de voorkeur aan mijn Priest of Paladin boven mijn Druid.

Tot nu toe werkt deze combinatie prima voor mij. Maar hoe het later in het spel zal gaan moet ik nog even afwachten :)

Misschien dat je hier wat mee kunt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Meeste tank healers die ik hoor spelen puriefier (voor namelijk voor 31 talent tree)
de persoon specifiek speel 51 pur, 15 sent
eigenlijk wordt warden alleen gebruikt voor backup/aoe healing (waar chloro, bar te weinig doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een tijdje aan het twijfelen of ik zou beginnen met rift of niet.

Nu zie ik het absoluut niet meer zitten om hardcore te raiden zoals ik ook deed in wow.
Ik vroeg me eigenlijk af of je je goed kan bezig houden met andere zaken zoals crafting / pvp / dailies / ...?

Is er eigenlijk een soort van world pvp?

Ik had al een paar dingen gelezen dat er weinig worldpvp gebeurde & dat de crafting vrij 'casual' was

Nu weet ik niet wat ik er moet van denken dus vraag ik hier maar eens raad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
Ikzelf ben ook vrij casual na jarenlang hardcore wow-raider te zijn geweest. In rift kun je je prima vermaken door gewoon te questen, craften etc. Ik onderhoud nu 2 crafting profession met 1 gathering profession en 't kost me geen cent om ze te levelen. Ik ben dan maar pas 4 dagen bezig met Rift, maar vermaak me heel erg! Zorg dat je een goeie shard (realm) uitzoekt die enigsinds druk is en als je van pvp houdt zul je je volgens mij op hogere levels prima vermaken met world pvp.

Heeft iemand trouwens nog tips over hoe je met runecrafting wat extra P kunt verdienen? Zit nu op een skill level van 130 ofzo en alles wat ik maak gaat naar de vendor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alright dan weet ik weer wat doen straks!

Enige shards die worden aangeraden?
Heb even de player database overlopen maar die lijkt mij vrij outdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Van het weekend een 20tal uur rift gespeeld maar moet helaas toch zeggen dat het me niet vasthoud, maar misschien doe ik iets fout en kunnen jullie me uit de brand helpen.

Met een Nvidia GTX460 en de gfx settings op Ultra + AF en AA op maximum krijg ik nog steeds zeer veel gekartelde randen en ziet alles er nogal grouw uit, drivers zijn geupdate naar de laatste versie (helaas vergeten screenshot te maken :/)

AoC en Aion zagen er allebei toch echt beter uit op deze pc ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:08:
Ik ben nu al een tijdje aan het twijfelen of ik zou beginnen met rift of niet.

Nu zie ik het absoluut niet meer zitten om hardcore te raiden zoals ik ook deed in wow.
Ik vroeg me eigenlijk af of je je goed kan bezig houden met andere zaken zoals crafting / pvp / dailies / ...?

Is er eigenlijk een soort van world pvp?

Ik had al een paar dingen gelezen dat er weinig worldpvp gebeurde & dat de crafting vrij 'casual' was

Nu weet ik niet wat ik er moet van denken dus vraag ik hier maar eens raad ;-)
Crafting is soortgelijk als in WoW, alleen heb je vaker items nodig van meerdere soorten gathering profs; welk je echter weer kunt compenseren via rewards van je daily crafting quests.

World PvP is er in de traditionele vorm van flagged PvP, niet echt objective based.

Als casual minded speler is er in the end voldoende te doen in Rift, met name de Rifts, invasions, etc. kunnen je flink bezig houden als je MMO combat een beetje leuk vindt. Daarnaast zijn de dungeons ook een leuke afwisseling, vind ze persoonlijk sterker dan veel dungeons in WoW.

En de world event van afgelopen weekend, alhoewel een beetje een fail, was toch vrij epic. Heerlijk kunnen genieten om met ruim 150 man ofzo op die bosses in te hakken, hehe :p. Als ze dat soort aantallen kunnen blijven trekken voor dat soort events, maar dan zonder de latency issues en iets meer tactics required dan vrijwel enkel tank 'n spank zal dat ook zeker een buiten gewoon interessante toevoeging zijn. Hoop dan ook dat er nog vele world events zullen volgen.
Ashrah schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:17:
Van het weekend een 20tal uur rift gespeeld maar moet helaas toch zeggen dat het me niet vasthoud, maar misschien doe ik iets fout en kunnen jullie me uit de brand helpen.

Met een Nvidia GTX460 en de gfx settings op Ultra + AF en AA op maximum krijg ik nog steeds zeer veel gekartelde randen en ziet alles er nogal grouw uit, drivers zijn geupdate naar de laatste versie (helaas vergeten screenshot te maken :/)

Zet AA in Rift eens uit, en probeert het via je Nvidia control panel te forceren. Dat werkt vaak beter als de ingame settings niet lekker meewerken.

[ Voor 18% gewijzigd door psychodude op 11-04-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
hmm daar heb ik geen last van. Ik heb alles op High staan maar heb shadows uitgezet. Meestal irriteer ik me daar enorm aan in rpg's dus die zet ik standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ashrah schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:17:

Misschien is het ook belangrijk om erbij te vermelden wat voor resolutie je gebruikt. Met deze settings speel je zeker niet op 1920x1200. Dus misschien dat het er daarom minder mooi uitziet.

Ik heb niets te klagen, en Aion is een lelijk spel. AoC ziet er ook mooi uit, maar das voor de rest een baggergame.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Et voila, Rift gekocht :)
En nu vol spanning w88 tot het werk erop zit... -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Dakreal schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:28:
[...]

Misschien is het ook belangrijk om erbij te vermelden wat voor resolutie je gebruikt. Met deze settings speel je zeker niet op 1920x1200. Dus misschien dat het er daarom minder mooi uitziet.

Ik heb niets te klagen, en Aion is een lelijk spel. AoC ziet er ook mooi uit, maar das voor de rest een baggergame.
1680*1050 op een 22" lcd, AoC was wel aardig opgezet nadat ze tortuga uitbrachten echter de voice overs stoppen compleet als je van dat eiland afgaat, dat was toch echt een grote afknapper. Aion was niet echt geweldig idd.

[ Voor 19% gewijzigd door Ashrah op 11-04-2011 12:31 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste