Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
Maar als je alle armors die je vind "salvaged" dan verdien je niet veel geld wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
firlian schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:05:
[...]

Gewoon kopen, die 32plat stelt echt niet veel meer voor wanneer je lvl 50 bent :)
En die nieuwe mount is echt enorm fijn :P
100 plat als je genoeg notority hebt -> doable @ argent glade
Maar als je niet in een goede guild zit kan het zo zijn dat je 30 plat kwijt bent puur voor je runes.
En zonder runes kom je niet echt ver naar mijn mening.

Ik speel momenteel in een redelijke enthousiaste guild waar we momenteel nog steeds prince hylas niet neer hebben kunnen krijgen (eerste 3 van de 5 van greenscale gaan neer binnen 40 minuten, hooguit 2 wipes)
Maar als ik ga kijken wat je moet doen voor sommige items dan gaat het wel ver.
Order of the Mathos reputation is echt killing veel.
Elke dag dailies doen voor 250 rep per stuk vind ik echt wel "Ga maar grinden" niveau.

Over de update kan ik kort zijn, onze guild is momenteel het meest ver in greenscale, als er nu al updates uitkomen voor die miniscule groep die greenscale al heeft gedowned vind ik het wel erg vroeg.
Er wordt gesproken over T1.5 niveau voor die raid addition.

En de nerfs waren te verwachten natuurlijk, voor mij zal het hooguit paar aanpassingen vergen en misschien dat ik vaker dien te barden in raids wat natuurlijk erg jammer is.
Ik gebruik momenteel erg actief al mijn 4 roles om optimaal bezig te zijn, dus als ik er 2 moet aanpassen blijven er nog altijd 2 over die hetzelfde zullen blijven.
Een sab PvE topdps red nu 900+ @ greenscale, weliswaar met full T2+ gear en 2 T3 onehanders (single target dps that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zo mijn Elf clericje is nu level 14 :) Net alle soul quests gedaan en gespecced naar Inquisitor / Warden / Purifier :) 12 / 2 / 4 momenteel :)

Nog geen instance of zo gedaan, maar voor solo erg fijn :) 3 dot's om op een tegenstander te doen (waarvan er 1 mij ook healed), 2 hot's, een shield. En naast een aantal spells met timer, ook een instant cast die aardig wat damage doet :9 Maakt kiten een goede optie, dot/instant cast and run. Zeker met de Inquisitor's snare >:)

Ik moet zeggen dit spel is een verademing :) Rift hunten is ook leuk om te doen en dan samen met andere spelers de Rifts sluiten :) PVP ook even bekeken, maar was niet veel aan als level 12 tussen level 19's. Maar toch een paar kills kunnen maken.

Binnenkort maar eens kijken naar een 2e rol voor instance runs, zal wel volledig healer spec worden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door SandsOfArrakis op 26-03-2011 12:18 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer dat er geen trial te krijgen is van dit spel. Ik ga niet zomaar een boel uitgeven zonder te weten of het enigszins bevalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

Nou ik heb dan ook het spel gekocht. Moet straks nog een user aanmaken en ben van plan te spelen op Shivermere als Defiant aangezien dat PVP is waar een aantal Tweakers zitten.

Ingamenaam wordt trouwens SuitedMonkey. Kan iemand mij toevoegen aan de spreadsheet aangezien die schijnbaar niet publiek te editen is :)

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindamann schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:11:
Nou ik heb dan ook het spel gekocht. Moet straks nog een user aanmaken en ben van plan te spelen op Shivermere als Defiant aangezien dat PVP is waar een aantal Tweakers zitten.

Ingamenaam wordt trouwens SuitedMonkey. Kan iemand mij toevoegen aan de spreadsheet aangezien die schijnbaar niet publiek te editen is :)
Moet je even vragen of je in ons guild mag aan Evion. Explore heet hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Laatst online: 02-05-2021
Kan iemand mij toevoegen aan de spreadsheet aangezien die schijnbaar niet publiek te editen is :)
Daar is het formulier voor toch? Rift User Database formulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Inderdaad dankje, zodra ik in een Guild zit zal ik die even invullen. Heb nu gekozen voor een Paragon met Reaver geloof ik.

Kan em alleen op low heel smooth draaien sadly enough. Misschien over maandje een 6870 ofzoiets kopen.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Pindamann schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 17:13:
Inderdaad dankje, zodra ik in een Guild zit zal ik die even invullen. Heb nu gekozen voor een Paragon met Reaver geloof ik.

Kan em alleen op low heel smooth draaien sadly enough. Misschien over maandje een 6870 ofzoiets kopen.
Pallly/Reaver/Para of rift en je gaat niet kapot, des te meer mobs des te moeilijker je neer gaat :P als je weet hoe te spelen.

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ik zou Rift/Reaver/Beastmaster doen om zo snel mogelijk te levelen/questen :)
High dps single target. Reaver krijgt later abilities om health terug te krijgen waardoor je geen downtime hebt of potions hoeft te gebruiken. Beastmaster later vervangen voor paladin voor de full heal. :)
In pvp is het ook een beest :P

Dood gaan tijdens het questen is niet echt een issue, bovendien kun je sterke mobs kiten met freeze armor :)

[ Voor 79% gewijzigd door firlian op 26-03-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Pindamann schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 17:13:

Draait hier op max als een tierelier met een 5850 1gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

SandsOfArrakis schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:05:
[...]

Draait hier op max als een tierelier met een 5850 1gb :)
Oh dat is wel verassend. Ik kan alleen Low dus smooth draaien met een X3 3.2 ghz en 4890. Zit een beetje te overwegen om een 6870 te kopen. Met 160 euro goed te betalen en een flinke upgrade. Denk zelf niet dat de CPU hard zal bottlenecken.

Heb nu trouwens Paragon-Reaver-Riftblade gekozen. Niet al te lang bij stilgestaan maar gewoon melee dps met wat support dmv abilities :)

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Is inderdaad verrassend dat SandsOfArrakis alles op max kan draaien met een 5850 die vergelijkbaar is met een 6870 als ik het goed heb. Mijn 6850 kan het spel net op high draaien, maar bij grote raids of mass pvp dropt mijn fps naar ~15.

Alles op max geloof ik sowieso weinig van, dat houd voor mij in AA en alles aan en alle bars helemaal naar rechts. Ik heb het idee dat ik echt een factor 3 aan gpu power tekort kom voor max settings. Vooral wanneer er veel (n)pcs op mijn scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 22:34
Heeeej all....

Ben nu lvl50 Warrior op Firesand, maar word echt maf van de pvp... Ga dus ook rerollen op een pve server...

Op welke server is er voor mij de mogelijkheid om een NL guild te joinen.. En dan natuurlijk ook welke zijde Guard of Def.... ?.

-edit- nvm zie net het database formulier...

[ Voor 8% gewijzigd door RaymondG op 27-03-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Pindamann schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:22:
[...]

Oh dat is wel verassend. Ik kan alleen Low dus smooth draaien met een X3 3.2 ghz en 4890. Zit een beetje te overwegen om een 6870 te kopen. Met 160 euro goed te betalen en een flinke upgrade. Denk zelf niet dat de CPU hard zal bottlenecken.

Heb nu trouwens Paragon-Reaver-Riftblade gekozen. Niet al te lang bij stilgestaan maar gewoon melee dps met wat support dmv abilities :)
Ikzelf draai op een i7 920 + 4890 videokaart, maar ultra is dan toch prima te doen? Zelf ben ik helaas genoodzaakt om lightning en shader detail lager te zetten wegens een nasty AMD bug (zwart scherm, 100% fan op je vidkaart) op bepaalde plekken, vooral in scarlet gorge en deathrifts :P

Persoonlijk vind ik het spel er ook op wat lager detail verbluffend uitzien, dat lightning detail bijv, voegt alleen maar wat meer bloom en HDR toe, wat ik geen toegevoegde waarde vind hebben in Rift.

btw: Wat een enorme spikedamage heeft pyromancer >:) Heb als 3 losse specs nu een PvE Warlock/ele spec, een Supportspec met Archon/Chloro, en sinds gister ook een pure Pyro spec (met warlock voor wat mana) Maar wat een verschil zeg, van een max crit van 800 in mijn PvE spec, naar een veel vaker voorkomende 1400 crit + zware AoE disable/damage, alleen in PvE zit ik enorm snel zonder mana, maar daarom is het ook mijn PvP spec. :)

[ Voor 17% gewijzigd door hugoy op 26-03-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2023

SuitedMonkey does not exist ;). Laat maar horen wat je ingame naam is, ik kan je ook inviten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Omdat ik een female character heb, heb ik toch maar voor een wat normalere naam gekozen: "Avandi". PM me maar een keer als ik online ben. Ben ondertussen wel een guild gejoined maar die kan ik wel leaven evt :)

Heb trouwens diverse GoTers uit de DBlijst toegevoegd dus dat komt wel goed!

Worden de mobs trouwens nog moeilijker? Ben nu level11 maar mn warrior ploegt echt zonder problemen door alles heen. Zo makkelijk dat er nog weinig uitdaging in zit. Ook de rifts gaan nergens over :P Zelfs in je eentje hak je die aan gort. Maar zal wel te maken hebben met het feit dat ik nog maar level11 ben.

Overigens ook een Radeon 6780 kaart besteld. Dus hopelijk straks genieten van betere graphics! :9~

[ Voor 54% gewijzigd door Pindamann op 27-03-2011 21:40 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
Pindamann schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:45:
Omdat ik een female character heb, heb ik toch maar voor een wat normalere naam gekozen: "Avandi". PM me maar een keer als ik online ben. Ben ondertussen wel een guild gejoined maar die kan ik wel leaven evt :)

Heb trouwens diverse GoTers uit de DBlijst toegevoegd dus dat komt wel goed!

Worden de mobs trouwens nog moeilijker? Ben nu level11 maar mn warrior ploegt echt zonder problemen door alles heen. Zo makkelijk dat er nog weinig uitdaging in zit. Ook de rifts gaan nergens over :P Zelfs in je eentje hak je die aan gort. Maar zal wel te maken hebben met het feit dat ik nog maar level11 ben.

Overigens ook een Radeon 6780 kaart besteld. Dus hopelijk straks genieten van betere graphics! :9~
Sommige builds zijn enorm overpowered momenteel, een goede tankbuild kan block on hit gewoon zichzelf healen als er maar genoeg mobs hem aanvallen, dus omgekeerde wereld, hoe meer aanvallen hoe meer heals.
Op lvl 11 zijn de rifts wel heel erg simpel, ik kan met mijn AoE build alle units bij elkaar halen en in 1 hit neerploegen.
Let wel op bij die rifts:
Minor rifts -> normale mobs, moet te doen zijn alleen of eventueel met 2e personen
Major rifts -> alleen maar elites, doe dit alleen met 5 man ofzo.
Het verschil zie je op je (mini)map door eroverheen te hoveren.

Natuurlijk zijn er op lvl 50 de expert rifts (5man rifts), raid rifts(10 man rifts), expert dungeons (Tier1 en Tier2) Raids (Greenscale en die andere miep in shimmersands)

Onze guild had vanavond (zoals 4 andere dagen in de week) vaste raiduren maar we waren maar met 18 man ipv de standaard 20, wat ervoor zorgde dat we 5 raidrifts hebben gepakt en gestopt zijn omdat alle zones op en zoneevent zaten die momentele ook weer eens bugged is.
Die raidrifts zijn grappig om te doen als je je als grote groep verveeld, maar als je bij greenscale aangekomen bent kun je zown raidrift zonder moeite aanpakken.

Al moet ik eerlijk zeggen, we hebben afgelopen 2 weken die greenscale bosses aangepakt, en de eerste keer dat je ze doet kost het je ~10-20 whipes totdat je weet hoe hij moet, de week erop is in het in 1 of 2x erdoorheen hakken.
Wij zijn iig blij met de nieuwe raidspullen in de update, en balen allemaal van de nerfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Dondorp schreef op maandag 28 maart 2011 @ 02:43:
[...]
Wij zijn iig blij met de nieuwe raidspullen in de update, en balen allemaal van de nerfs.
Tja, vrijwel elke calling wordt generfed, op de mage na, die krijgt in general een buff. Ik kan niet zeggen dat ik dit heel erg vind (heb zelf alleen maar 1 character, level 48 mage) En ik merk in PvP dat je echt een glass cannon bent. Waar warriors vaak bovenaan staan in damage done, komt dit omdat ik vaak mensen in no-time neermaai, maar zelf ook zo neer ben. Als 1 iemand het op mij gemunt heeft komt er geen skill meer uit, omdat ik voor die tijd al dood ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh Rift, Ik heb de open beta gespeeld :)
Maar omdat het de game play te veel op wow leek en het uiterlijk op Aion vond ik het wat minder. Missschien dat ik er te veel van had verwacht, maar er waren toch wel wat dingen wat te veel was, zo als de classes waar je je talentspoint kon indelen waren gewoon te veel, en de meeste quest waren gewoon te makkelijk. Dat haalde voor mij de fun en uitdaging uit het spel. ;w

Zal ongetwijfeld misschien verander zijn.
Ik speel graag game's zo als wow en Aion. Zit nu ook te wachten op Guildwars 2 en Diablo 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Heeft iemand van jullie al uitgevonden wat de nieuwe prijzen zijn (in plaques of achievement) voor de T1 en T2 gear? En hoeveel plaques je voor de nieuwe daileys krijgt (die ter vervangen komen voor de quest die 2 of 4 plaques geeft aan de eind van de instance).

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 21:26
-Weekend-
Niet echt veel gedaan op mijn level 50 rogue
Doe eigenlijk alleen de Icewatch dailies, alleen jammer dat ze nu naar 300 (ipv 1k) per daily hebben gebracht
Ach ja gelukkig was ik al 30k into revered.
Rest van guild was jarig of zo, we zitten nu rond de 10 level 50 nu, alleen moet rond 5 spelen nu nog T1 gearen (en voor rare reden is 90% cleric in onze guild).

Dus dit het weekend maar zitten spelen met andere callings, uiteindelijk bij mage blijven hangen.
Gister avond nog net 28 voordat ik offline ging. beetje balen dat puzzels pas bij 29 lvl 30 loot gaan geven.
Tot zover een prima keuze, alleen in pvp zeer groote glasscannon zonder charge (ben nerco) is heel snel over met je gevecht.
1v1 gevecht kan tot zover wel vergeten, wat met warrior of cleric wel anders is

En nerfs/buffs ach zo'n grote pvp fan ben ook weer niet dus ik ga wel beleven.
Ben zeer benieuw naar hoe extreem de launch event aanstande woensdag gaat worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Teunis op 28-03-2011 09:12 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 08:59:
Ahh Rift, Ik heb de open beta gespeeld :)
Maar omdat het de game play te veel op wow leek en het uiterlijk op Aion vond ik het wat minder. Missschien dat ik er te veel van had verwacht, maar er waren toch wel wat dingen wat te veel was, zo als de classes waar je je talentspoint kon indelen waren gewoon te veel, en de meeste quest waren gewoon te makkelijk. Dat haalde voor mij de fun en uitdaging uit het spel. ;w

Zal ongetwijfeld misschien verander zijn.
Ik speel graag game's zo als wow en Aion. Zit nu ook te wachten op Guildwars 2 en Diablo 3 :P
Is het niet zo dat de quests minimaal net zo makkelijk zijn als die in WoW?
Tot welk level heb je het gespeeld? :)

Van het weekend lekker aan de slag geweest met mijn rogue, ben nu lvl 45 geworden en gisteren nog een mooie lvl 45 epic dagger of teh warfront gelewt! Vanavond ga ik deze even uitproberen.
Het valt me op dat mijn combi: Bladedancer/Assasin (maintree)/Riftstalker erg goed werkt! Ik heb echt totaal geen problemen met gasten neerbeuken, doormiddel van al mijn planarshifts komen gasten niet meer weg!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Ik snap niet dat iedereen de quests zo makkelijk en saai vind. Lees het in het Tweakers review artikel ook weer! Het komt toch vaker voor dat ik iets met Items moet doen (low level voorbeeld is het vangen van die fire squirrels). Dit zijn toch de quests die de variatie er voor mij inhouden en een welkome afwisseling bieden van de standaard kill 10 quests!

Vanavond kijken of ik level 42 kan bereiken, krijg wat hulp van guildies en ben nu lvl 40 en 3 kwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Pindamann schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:22:
[...]

1680x1050 res (wat mijn scherm maximaal ondersteund), alle settings of max. Gebruik alleen geen AA. Om eerlijk te zijn zie ik persoonlijk weinig verschil. Het ziet er zo ook meer dan mooi uit :) Loop standaard met 61 fps rond. Meer ondersteund mijn scherm ook niet. Rift parties en raids lopen ook vloeiend :) Ben dan te druk bezig om de fps in de gaten te houden, maar echt veel zal het niet naar beneden gaan.

Gisteren level 22 gehaald met Elysaine, mijn Cleric. RoF voor het eerst gedaan na een 2e role te hebben gekocht. Leuke Healer build gevonden op Internet en die ben ik nu aan het levelen.

Tevens een kleine maar gezellige Guild gejoined. Ik zie me hier nog erg lang in dit spel rondlopen. LOTRO zit weer in de koelkast.

Ik moet zeggen dat tot nu toe, afgezien van de echte groupquests, mijn combinatie Inquisitor/Warden/Purifier door alles heenblaast. Alleen voor een instance of voor rifts ga ik naar mijn Heal spec. Moet ook wel, want het lijkt wel of 99% van de spelers in een Rift puur als dps gaan. En ze hebben, volgens mij, geen idee waarom ze maar niet dood gaan. 1 keer heb ik tot nu toe een "Thanks for the healing" gehad.

Nog steeds niet klaar in het startgebied, nog een aantal quests openstaan. Ben ondertussen wel Gloamwood ingedoken. Lekker creepy area overigens. Doet me erg aan Duskwood uit WoW denken. Maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SandsOfArrakis schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:07:
[...]

Ik moet zeggen dat tot nu toe, afgezien van de echte groupquests, mijn combinatie Inquisitor/Warden/Purifier door alles heenblaast. Alleen voor een instance of voor rifts ga ik naar mijn Heal spec. Moet ook wel, want het lijkt wel of 99% van de spelers in een Rift puur als dps gaan. En ze hebben, volgens mij, geen idee waarom ze maar niet dood gaan. 1 keer heb ik tot nu toe een "Thanks for the healing" gehad.
Bedank jij hun wel voor de dps? :p je vervuld allemaal een rol en je bedankt elkaar aan het einde van de run voor de moeite. Ik ga niet specifiek iemand mijn thx geven ;-) Alleen als die het echt verdiend.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59
Dakreal schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:22:
[...]

Bedank jij hun wel voor de dps? :p je vervuld allemaal een rol en je bedankt elkaar aan het einde van de run voor de moeite. Ik ga niet specifiek iemand mijn thx geven ;-) Alleen als die het echt verdiend.
DPSen is een cakewalk, healen niet.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
kKaltUu schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:29:
[...]

DPSen is een cakewalk, healen niet.
Krijg je dit weer... beide zijn knopjes indrukken. Healen is net zo moeilijk als fatsoenlijk dpsen.
Als de Dpsers goed bezig zijn, kan de healer lekker chillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
Dakreal schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:58:
[...]

Krijg je dit weer... beide zijn knopjes indrukken. Healen is net zo moeilijk als fatsoenlijk dpsen.
Als de Dpsers goed bezig zijn, kan de healer lekker chillen.
Alleen moet de ander iets meer knopjes in drukken dan de ander. Healen kan in sommige situatie's moeilijker zijn dan DPS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
J.Christ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:38:
[...]

Alleen moet de ander iets meer knopjes in drukken dan de ander. Healen kan in sommige situatie's moeilijker zijn dan DPS'en.
Misschien, maar zeker niet per definitie, met mijn Marksman build heb ik echt een stuk of 10 actieve ability's die ik gebruik tijdens combat. En daar komen ook nog cooldowns bij op langere gevechten.

Hoe beter de DPS zijn werk doet, hoe makkelijker de healer het heeft.

Trouwens, over Warfronts. Ik vind Whitefall wel een ERG grote map zeg. Net te groot als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Laatst online: 17-09-2024
Dakreal schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:46:
Misschien, maar zeker niet per definitie, met mijn Marksman build heb ik echt een stuk of 10 actieve ability's die ik gebruik tijdens combat. En daar komen ook nog cooldowns bij op langere gevechten.

Hoe beter de DPS zijn werk doet, hoe makkelijker de healer het heeft.
Ik gebruik met mij Purifier/Sentinel build iets van 14 spells/talents actief om te mainhealen.
Het is gedeeltelijk waar dat de DPS het healen gemakkelijker kan maken, maar vaak kan de DPS hier weinig aan doen i.v.m. AOE's tijdens bossfights enzo.

Mainheal nu steeds meer Experts en moet zeggen dat het toch op het rijtje dat je gebruikt aan komt, maar toch vooral om welke gear je hebt.

Gelukkig is goede gear vaak ook gewoon te craften, dus daar zou niemand problemen mee moeten hebben :)

edit: Zit inmiddels aan de 94 completed collections. Van't weekend heel veel door Silverwood en Gloamwood gelopen en dit heeft wel aardig geholpen.
Nu die laatste 6 collections nog en dan kan ik me op mijn volgende doel gaan richten :P

[ Voor 11% gewijzigd door Renquin op 28-03-2011 13:17 ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51
J.Christ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:38:
[...]

DPSen kan in sommige gevallen moeilijker zijn dan Healen. ZOMG, see what I did there?

Serieus, kap allemaal nou es met die gevoelens van superioriteit en het gevoel dat je recht hebt op bedankjes als je tankt of healt. Je BENT niet beter of belangrijker dan een ander die ook zijn werk doet. Als ik buffs, dps, crowd control en oh-shit-opties meebreng naar instances verwacht ik ook geen bedankjes als ik die weet te gebruiken en die zijn net zo levensreddend als een tank of healer die snapt wat 'ie wanneer moet doen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
SnoeiKoei schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:15:
[...]

DPSen kan in sommige gevallen moeilijker zijn dan Healen. ZOMG, see what I did there?

Serieus, kap allemaal nou es met die gevoelens van superioriteit en het gevoel dat je recht hebt op bedankjes als je tankt of healt. Je BENT niet beter of belangrijker dan een ander die ook zijn werk doet. Als ik buffs, dps, crowd control en oh-shit-opties meebreng naar instances verwacht ik ook geen bedankjes als ik die weet te gebruiken en die zijn net zo levensreddend als een tank of healer die snapt wat 'ie wanneer moet doen.
Weet je wanneer je pas echt goed bent in een spel? Als je er plezier in hebt.. ipv stress en druk om te "presteren". Pas als je écht plezier hebt in Rift - gebruik je de game zoals ie bedoeld is: ontspanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
SnoeiKoei schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:15:
[...]

Hier ben ik het volledig mee eens, het lijkt ook allemaal om DPS te gaan.. Debuffs en dergelijke worden nergens waar gezeurd wordt in de vergelijking meegenomen... Een bard, healt minder, dps-ed weinig maar heeft een goeie oh shit skill, en geeft een massive boost aan andermans dps door middel van 2 coda's en het actief houden van motifs.
Voor andere classes geldt dit net zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Ero-Sensei schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:25:
[...]

Weet je wanneer je pas echt goed bent in een spel? Als je er plezier in hebt.. ipv stress en druk om te "presteren". Pas als je écht plezier hebt in Rift - gebruik je de game zoals ie bedoeld is: ontspanning
Doe ik ook hoor. Alleen kan ik er erg slecht tegen als mensen zich wel aansluiten bij een groepsinspanning en dan niet hun best doen. Maw, ook als DPS zorg ik er bijvoorbeeld voor dat een instance zo vlot mogelijk verloopt. Tuurlijk speel ik ter ontspanning maar ik kan het wel slecht hebben dat de tank en/of healer het dan doen voorkomen dat het aan hun geweldige skillz ligt dat die instance zo vlot ging, terwijl ik een aantal keer hun aars heb moeten redden. Een groepsinspanning is precies dat: als niet iedereen zijn rol speelt gaat het moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Lol.. Dat is net zoiets als dat we met 3 man (ik, mijn vriendin en een guildie) experts aan het puggen waren. Op een gegeven moment hadden we een cleric die ook dacht dat ie eigenlijk te goed was om nog T1 te runnen en dat we dankbaar moesten zijn dat hij met ons mee ging. blablabla. Op een gegeven moment ergerde we ons zo dood aan hem dat we mijn vriendin die in chloro spec zat te helpen vertelde dat ze naar der pyro spec moest gaan.. 3x gewhiped.. En daarna hebben we die cleric niet meer gehoord tot het einde van de run :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Dat ben ik met je eens SnoeiKoei, ik probeerde alleen een statement te maken dat de discussie die gevoerd werdt niks te maken heeft met de reden dat je het spel speelt: je speelt geen Healer voor de bedankjes, en je speelt geen DPS om een inferieure rol te spelen. Je speelt een class omdat je er plezier in hebt. Dus als een healer of tank graag bedankt wil worden dan gaat ie maar vrijwilligers werk doen.

Ik heb bij Wow altijd tank gespeeld (bij Rift nog niet ver genoeg) en het is leuk als je een keer een "nice tanking" krijgt oid.. een DPS die echt max dps doet krijgt volgens mij hetzelfde te horen. Als ik het voor de bedankjes moest doen had ik me laptop allang het raam uitgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Ero-Sensei schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:58:
Dat ben ik met je eens SnoeiKoei, ik probeerde alleen een statement te maken dat de discussie die gevoerd werdt niks te maken heeft met de reden dat je het spel speelt: je speelt geen Healer voor de bedankjes, en je speelt geen DPS om een inferieure rol te spelen. Je speelt een class omdat je er plezier in hebt. Dus als een healer of tank graag bedankt wil worden dan gaat ie maar vrijwilligers werk doen.

Ik heb bij Wow altijd tank gespeeld (bij Rift nog niet ver genoeg) en het is leuk als je een keer een "nice tanking" krijgt oid.. een DPS die echt max dps doet krijgt volgens mij hetzelfde te horen. Als ik het voor de bedankjes moest doen had ik me laptop allang het raam uitgegooid.
Dan zijn we het helemaal met elkaar eensch! d:)b

---------------

Weinig gespeeld dit weekend, bezoek gehad en Vivarium-beurs bezocht... Wel nog ff 43 gedingd en ik zit nu op 94 ingeleverde artifact sets dus dat gaat prima. Ongezond uitziende schildpad, here I come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SnoeiKoei schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:11:
[...]

Dan zijn we het helemaal met elkaar eensch! d:)b

---------------

Weinig gespeeld dit weekend, bezoek gehad en Vivarium-beurs bezocht... Wel nog ff 43 gedingd en ik zit nu op 94 ingeleverde artifact sets dus dat gaat prima. Ongezond uitziende schildpad, here I come!
Gaat lekker duwd :) ik doe het zelf lekker rustig aan met Artifacts, ga ze niet kopen voordat ik mijn mount heb. Ondertussen pas 3 completed, maar wel stuk of 25 waarik nog 1 artifact moet.

Ook nog een paar rare artifacts gevonden tijdens questen. Alleen ze verkopen nog niet zo hard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
SnoeiKoei schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:11:
Lopen we qua artifact sets dus aardig gelijk ^_^ (Zie mijn post van vanmorgen).

Ach, het schildpad ziet er niet alleen ongezond uit, hij maakt ook hele rare geluiden alstie loopt :D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik ben nu 36 en uitgequest in scarwood (op de dailies na dan). Ik kan nu naar droughtlands en moonshade highlands. Waar kan ik het beste het eerst naar toe gaan ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
-SaveMe- schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:17:
Ik ben nu 36 en uitgequest in scarwood (op de dailies na dan). Ik kan nu naar droughtlands en moonshade highlands. Waar kan ik het beste het eerst naar toe gaan ?
Als ik het me goed kan herinneren, dan waren de begin questen van droughtlands net iets lager in level dan die van moonshade. Ik had wat probleempjes met de questen in moonshade en ben toen geswitched naar droughtlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 20:28
Zo , ook eindelijk de 50 gehaald en maar eens pvp op 50 proberen . Wat kwam ik onder een koude douche te staan . Heel de avond bezig geweest met men warden pvp heal spec en echt werkelijk waar 3 potjes gewonnen en dat met een instant join . Dus blijkbaar zijn de defiant dan beter so be it , maar wat erger ik me aan de stuns die op mij komen in secondes , de ene na de andere keer ben ik gewoon in secondes weg doordat ik gewoon weg geen kans heb dit op een normale manier te counteren , of ik zal non-stop op mezelf pre-casten .
Hoe doen jullie dit , niet naar gear kijken nog aangezien ik net 50 ben .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
MaFFia schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:45:
Zo , ook eindelijk de 50 gehaald en maar eens pvp op 50 proberen . Wat kwam ik onder een koude douche te staan . Heel de avond bezig geweest met men warden pvp heal spec en echt werkelijk waar 3 potjes gewonnen en dat met een instant join . Dus blijkbaar zijn de defiant dan beter so be it , maar wat erger ik me aan de stuns die op mij komen in secondes , de ene na de andere keer ben ik gewoon in secondes weg doordat ik gewoon weg geen kans heb dit op een normale manier te counteren , of ik zal non-stop op mezelf pre-casten .
Hoe doen jullie dit , niet naar gear kijken nog aangezien ik net 50 ben .
Defiants hebben meer party-joins, als je instant wil winnen, ga dan met een prebuild de warfront in.
Pak gewoon:
-1 Tank die iedereens aandacht probeert te pakken,
-2 dps
-1 support en
-1 fullheal
En je wint gegarandeerd , zorg dat een van jullie de targets markt (door gewoon een marker erop te zetten als je raid leader bent)
Als jij de mark erop zet gaan alle andere lui er ook op in hakken.
Doe dit beetje met tactiek en je ramt een 95% win eruit.

Als je ff kijkt in de soultree van je PvP dan is het goed mogelijk dat je kortere stuns kunt krijgen etc.
En ja, probeer een goede rotation bij elkaar te krijgen.

Ikzelf ga alleen nog maar warfronts in met teams, en aangezien ik bij een vrij goede guild zit lopen we allemaal met T2 meuk en zware dpsbuilds rond.
Als je kijkt naar onze default dps met 5 man, dan zit dat zonder moeite over de 2000 per seconde, en dan vallen de tegenstanders heel snel om.
Zoals jij waarschijnlijk ook vaak tegen je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Uhmmie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:00:
Heeft iemand van jullie al uitgevonden wat de nieuwe prijzen zijn (in plaques of achievement) voor de T1 en T2 gear? En hoeveel plaques je voor de nieuwe daileys krijgt (die ter vervangen komen voor de quest die 2 of 4 plaques geeft aan de eind van de instance).
Lees nu deze post pas...

Iig: T1 gaat met 10 plaques omhoog en T2 met 50 of 100 plaques (even vergeten).

Verder geeft de quest aan het einde van de instances al een tijdje 1 plaque. Geen idee wat dit voor de dailies gaat worden.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Dondorp schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:49:
[...]

Defiants hebben meer party-joins, als je instant wil winnen, ga dan met een prebuild de warfront in.
Pak gewoon:
-1 Tank die iedereens aandacht probeert te pakken,
-2 dps
-1 support en
-1 fullheal
En je wint gegarandeerd , zorg dat een van jullie de targets markt (door gewoon een marker erop te zetten als je raid leader bent)
Als jij de mark erop zet gaan alle andere lui er ook op in hakken.
Doe dit beetje met tactiek en je ramt een 95% win eruit.
Nog beter, laat de tank weg en pak extra AoE dps mee.
Tevens: vink Target of target aan in je opties als je ranged bent, dan pak je altijd samen hetzelfde doel. Dat is bijna een instant meld van je target :P

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 22:44
Ik zie niet hoe ik een bericht naar MrDummy kan sturen dus dan plemp ik het hier maar in.
Op zoek naar koper meuk leek me de riftworldmap wel handig.
Kom ik een koper tegen die er nog niet op staat en wil em toe voegen.

Wat blijkt, op dat punt kan dus een tin of een koper te voorschijn komen en in de db staat het al als tin en kan ik er geen koper aan toevoegen.

Het zou dus handig zijn om 1 gathering punt te kunnen binden met verschillende materialen.
Want dan zou dat punt te voorschijn komen als je naar tin of koper zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
Gister net mijn doel niet gehaald, ben level 41,7 geworden.
Heb King's Breach doorlopen, erg vette instance moet ik zeggen!! Alleen zie je op een gegeven moment Asha Catari staan, hoe kom je daar bij? We zijn er niet langsgekomen.

Na de instance nog storyline van moonshade highlands gefinished, vind het erg leuk dat deze solo te doen zijn!
Dailies in moonshade zijn erg handig om ook meteen artifacts te verzamelen, je wordt de hele map over gestuurd :)

Meteen ook nog een vraagje over Rare Creatures (voor de achievement), verschijnen deze op vaste plaatsen?? ik heb er nog geen enkele gevonden namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Hydrosine schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:18:
Gister net mijn doel niet gehaald, ben level 41,7 geworden.
Heb King's Breach doorlopen, erg vette instance moet ik zeggen!! Alleen zie je op een gegeven moment Asha Catari staan, hoe kom je daar bij? We zijn er niet langsgekomen.
Staat ze niet gelijk waar je de instance binnen komt?
Na de instance nog storyline van moonshade highlands gefinished, vind het erg leuk dat deze solo te doen zijn!
Dailies in moonshade zijn erg handig om ook meteen artifacts te verzamelen, je wordt de hele map over gestuurd :)
Moet hier zelf nog steeds aan beginnen. Moet ook nog een zooi quests in Iron Pine Peak en Shimmersand afmaken. Maja, eerst m'n 100 collections :P
Meteen ook nog een vraagje over Rare Creatures (voor de achievement), verschijnen deze op vaste plaatsen?? ik heb er nog geen enkele gevonden namelijk!
Deze spawnen inderdaad op vaste plekken. Maar meestal roamen ze wel (afgezien van degenen in Shimmersand, die blijven ook echt op dezelfde plek staan).

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Hoe zit het nou eigenlijk met de leveling zones? Ik ben so far het volgende tegen gekomen op Guardian side:

1-7 Starter area
7-22 Silverwood
20-28 Gloamwood
28-32 Scarlet Gorge
31-35 Scarwood Reach
35-40 Moonshade Highlands
38-44 Droughtlands
42-47 Iron Peaks
45-50 Stillmoor

Mijn vraag is echter, welk lvl is Shimmersand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:53
Dakreal schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:52:
Hoe zit het nou eigenlijk met de leveling zones? Ik ben so far het volgende tegen gekomen op Guardian side:

1-7 Starter area
7-22 Silverwood
20-28 Gloamwood
28-32 Scarlet Gorge
31-35 Scarwood Reach
38-44 Droughtlands
42-47 Iron Peaks
45-50 Stillmoor

Gelijk aan Stillmoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Shimmersand is ook gelijk voor de (raid) rifts, check dat strand maar wat aan de lake of solace ligt, kan je je kapot riften.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
Renquin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:17:
[...]

Lees nu deze post pas...

Iig: T1 gaat met 10 plaques omhoog en T2 met 50 of 100 plaques (even vergeten).

Verder geeft de quest aan het einde van de instances al een tijdje 1 plaque. Geen idee wat dit voor de dailies gaat worden.
Feet/Belt: 100 Plaques
Head/Shoulders: 150 Plaques
Chest/Legs: 200 Plaques

Merkwaardig besluit:
Eerst instances minder loot laten geven (T2), daarna ook de gear duurder maken.
Lullig want paar guildies van mij betalen nu 2x zoveel en krijgen de helft aan plaques.

T1:
Per boss: 1 Plaque
Bij finished: 1 Plaque bonus
Meestal dus 5/6 plaques

T2:
Per boss: 2 Plaques
By finished: 4 Plaques
Meestal 12 plaques, maar dat kan ook gewoon 18 zijn aangezien er een instance is met 7 bosses.

Greenscale:
Per boss: 5 Plaques
By finished: voor mij onbekend maar het zal wel 30 ofzo zijn

Dat wijffie in de woestijn: 20 plaques bij downen (quest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Shimmersand is ook 48-50 volgens mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Sneezzer op 29-03-2011 11:12 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
Dakreal schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:52:

1-7 Starter area
7-22 Silverwood
20-28 Gloamwood
28-32 Scarlet Gorge
31-35 Scarwood Reach
38-44 Droughtlands
42-47 Iron Peaks
45-50 Stillmoor

Dan kan ik bijna naar Moonshade Highlands :) Een nieuw gebied is altijd leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
Renquin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:35:
[...]

Staat ze niet gelijk waar je de instance binnen komt?
Oeps ik bedoelde niet de King's Breach maar Runic Descent... Hier zie je op een gegeven moment een quest marker van Asha, maar ze is niet in zicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Hydrosine schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:22:
[...]

Oeps ik bedoelde niet de King's Breach maar Runic Descent... Hier zie je op een gegeven moment een quest marker van Asha, maar ze is niet in zicht..
Is voor expert, waarschijnlijk zie je dat bovenin de map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Gisteren speciaal een toon geleveld op de alpha server om de nieuwe prijzen van t1/t2/t3 te bekijken:
Since no one seemed to care to post i decided to level a character on the test server to see what is going on when it comes to plaques of achievement:

New prices:
t1 belt 20
t1 boots 30
t1 gloves 30
t1 shoulders 40
t1 head 40
t1 chest 50
t1 legs 50

t2 belt 100
t2 boots 120
t2 gloves 120
t2 helm 160
t2 shoulders 160
t2 chest 200
t2 Legs 200

mj boots 50 + token
mj golves 50 + token
mj head 80 + token
mj shoulders 80 + token
mj chest 100 + token
mj legs 100 + token

First T1 dailey complete gives + 10 plaques.
First T2 dailey complete gives + 20 plaques.

Seems its not all that bad as some ppl made us believe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Uhmmie schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:38:
Gisteren speciaal een toon geleveld op de alpha server om de nieuwe prijzen van t1/t2/t3 te bekijken:

[...]
Ziet er uitstekend uit, misschien dat de spullen nu iets te snel te krijgen waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Hmz... Je krijgt meer plaques voor die quests dan ik dacht :) Dan valt het allemaal wel te overzien idd.

Had ik gister weer btw... Heb ik net een epic chainmail chest laten craften, ga ik mee met een Expert DSM run, dropt daar ook de epic chainmail chest -.- Nu heb ik er dus 2, waaruit ik niet kan kiezen :(

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
J.Christ schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:16:
[...]

Dan kan ik bijna naar Moonshade Highlands :) Een nieuw gebied is altijd leuk!
Op de volgende link staat een mooi overzicht van de leveling zones en de dungeons:
http://cdn.riftjunkies.co...-Map-and-Level-Ranges.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Ik vind het juiste een twijfelachtige beslissing. Dit doet mij denken aan het kunstmatig verlengen van de content voor level 50 spelers door de benodigde grind voor items langer te maken. Men heeft zich volgens mij gewoon verkeken op de snelheid waarmee de spelers door de content heen gaan.

Rifts, behalve Experts, zijn na de aankoop van je 7.5k source en de Medic gewoon niet de tijd meer waard (3 planar charges per dag i.v.m. Medic). Invasions op level 50, alhoewel een potentieel leuke bron van inkomen dankzij de artifacts, zijn ook de moeite niet waard. Epic stones droppen bijna nooit en wat je er voor kan kopen is sub par aan Tier 1.

Rep grinden, behalve voor de Mount, duurt ook eeuwen sinds de nerf op reputatie van dailies. Het runnen van instances voor de meeste factions zijn de moeilijkere T2 dungeons (denk aan Whitefall en Mathosians). Dit met het feit dat als je al T2 runt voor rep dan ben je eigenlijk ook al nutteloos bezig voor items. De reputation items doen het zwaar onder voor T2.

Ik ga graag een T1 of T2 dungeon in want dat behalve artifacts verzamelen (en de AH bespelen) is het enige wat A. nuttig is om te doen en B. niet compleet voelt als een complete grind.

De dailies, alhoewel een leuke toevoeging, compenseren niet voor de nerf in plague drops van bosses. Tenzij je in een guild zit die dagelijks draait en ook instances weet te completen, zal je netto minder plagues binnen krijgen dan nu. Dit resulteert in een nog langere grind voordat je van T1 naar T2 of van T2 naar Raid kan gaan (belangrijk hier is het zien en ondervinden van “nieuwe” content).

Een degelijke groep krijgen is op dit moment al niet eenvoudig (op mijn server). Veel mensen hebben groepjes gevormd zodat de meeste non guild of kleine guilds al buiten de boot vallen. Dit effect wordt nog meer gestimuleerd door de Hit, Toughness en Focus minimum eisen voor T1 en helemaal voor T2.

Door de nerf verwacht ik dat het nog moeilijker zal zijn om een groep te vinden. Je zou denken, join dan een grotere guild. Dat is in principe mogelijk al zullen deze natuurlijk ook gear eisen gaan stellen om in content te kunnen blijven vorderen.

Anyway, just my 2 cents :) en ik ben benieuwd hoe het vanaf morgen allemaal zal gaan. De nieuwe zone trekt mij in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Lukin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:11:
Ik vind het juiste een twijfelachtige beslissing. Dit doet mij denken aan het kunstmatig verlengen van de content voor level 50 spelers door de benodigde grind voor items langer te maken. Men heeft zich volgens mij gewoon verkeken op de snelheid waarmee de spelers door de content heen gaan.

Rifts, behalve Experts, zijn na de aankoop van je 7.5k source en de Medic gewoon niet de tijd meer waard (3 planar charges per dag i.v.m. Medic). Invasions op level 50, alhoewel een potentieel leuke bron van inkomen dankzij de artifacts, zijn ook de moeite niet waard. Epic stones droppen bijna nooit en wat je er voor kan kopen is sub par aan Tier 1.

Rep grinden, behalve voor de Mount, duurt ook eeuwen sinds de nerf op reputatie van dailies. Het runnen van instances voor de meeste factions zijn de moeilijkere T2 dungeons (denk aan Whitefall en Mathosians). Dit met het feit dat als je al T2 runt voor rep dan ben je eigenlijk ook al nutteloos bezig voor items. De reputation items doen het zwaar onder voor T2.

Ik ga graag een T1 of T2 dungeon in want dat behalve artifacts verzamelen (en de AH bespelen) is het enige wat A. nuttig is om te doen en B. niet compleet voelt als een complete grind.

De dailies, alhoewel een leuke toevoeging, compenseren niet voor de nerf in plague drops van bosses. Tenzij je in een guild zit die dagelijks draait en ook instances weet te completen, zal je netto minder plagues binnen krijgen dan nu. Dit resulteert in een nog langere grind voordat je van T1 naar T2 of van T2 naar Raid kan gaan (belangrijk hier is het zien en ondervinden van “nieuwe” content).

Een degelijke groep krijgen is op dit moment al niet eenvoudig (op mijn server). Veel mensen hebben groepjes gevormd zodat de meeste non guild of kleine guilds al buiten de boot vallen. Dit effect wordt nog meer gestimuleerd door de Hit, Toughness en Focus minimum eisen voor T1 en helemaal voor T2.

Door de nerf verwacht ik dat het nog moeilijker zal zijn om een groep te vinden. Je zou denken, join dan een grotere guild. Dat is in principe mogelijk al zullen deze natuurlijk ook gear eisen gaan stellen om in content te kunnen blijven vorderen.

Anyway, just my 2 cents :) en ik ben benieuwd hoe het vanaf morgen allemaal zal gaan. De nieuwe zone trekt mij in ieder geval wel.
Wat mij opvalt, is dat je het belangrijk vind dat je snel je spullen krijgt zonder er al te veel moeite voor te doen? Ik vind het juist goed dat je moeite moet doen voor je spullen. Ben benieuwd hoe de rest hierover denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Eindhoven657 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:06:
[...]

Op de volgende link staat een mooi overzicht van de leveling zones en de dungeons:
http://cdn.riftjunkies.co...-Map-and-Level-Ranges.jpg
Als ik die map bekijkt dan lijkt me droughtlands meer een defiant area en moonshade de guardian versie ervan ? Ik zit precies op het punt om te kiezen, ga denk ik eerst naar moonshade ...

En zijn er meer mensen zoals ik die niet zo geinteresseert zijn in de eind content en het eindeloos raiden, maar meer in het levvelen en exploren? Wanneer ik 50 ding ga ik niet eindeloos dungeons doen voor steeds net iets betere gear, dan haak ik af. Maar ik ben 1 main en 2 alts aan het levvelen, dus ik kan nog wel even. En dan natuurlijk nog de defiant kant proberen....

[ Voor 35% gewijzigd door -SaveMe- op 29-03-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
-SaveMe- schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:55:
[...]

Als ik die map bekijkt dan lijkt me droughtlands meer een defiant area en moonshade de guardian versie ervan ? Ik zit precies op het punt om te kiezen, ga denk ik eerst naar moonshade ...
In beide zones zul je veel van de andere factie tegenkomen. Er zijn zelfs gedeelde hubs! dit is erg vreemd in het begin, kijk vooral uit met rechtsklikken op npc's als er een enemy naast staat, als je misklikt heb je alle defenders van het kampje op je nek zitten!

Ik persoonlijk vind Moonshade een leukere zone om in te levelen dan Droughtlands vanwege de bossige omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
[...]

Maar dat is niet zo hoor. Na de eerste 2 zones (Freemarch+Stonefield of Silverwood+Gloamwood) questen defiant en guardians samen in dezelfde gebieden. In Scarlet Gorge en Scarwood Reach hebben beide factions nog hun eigen steden, daarna zijn er gezamenlijke steden in Droughtlands, Moonshade Highlands en Ironpine Peaks. De laatste 2 gebieden weet ik nog niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
[...]

Volgens mij heb ik ongeveer evenveel quests gedaan in Droughtlands en in Moonshade Highlands (ben Defiant).

@ Lukin: ik moet zeggen dat ik het niet helemaal met je eens bent.
Dit focus/hit/toughness waar jij het over hebt is gemakkelijk te halen met crafted greens, blues en zeker met purples. Hier kan iedereen met een klein beetje moeite aan komen :) Zonder enige epic gear had ik al 110 focus namelijk, niet dat ik het als healer nodig heb, maar toch.

edit: @SnoeiKoei: In Shimmersand en Stillmoor zijn er idd ook gezamelijke steden. Hier moet je echter ook op gaan passen dat je niet perongelijk door het stukje van de andere factie loopt, anders heb je boze bewakers achter je aan -.-

[ Voor 13% gewijzigd door Renquin op 29-03-2011 13:01 ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Beste Rifters, ik heb een vraagje over het geluid in de game. Ik heb gisteravond Rift gekocht in een beetje een impuls. Omdat ik al een tijdje opzoek was naar een nieuwe online game waar ik me in kon verdiepen en WoW en Warhammer beu was. Heb tot voor gisteravond een 3/4 maanden geen MMO meer aangeraakt. Maar dankzij reviews en dit topic toch maar de 50 euro's neergeteld voor Rift.

Ik speel op een Ati HD 4850 met alle settings op medium (net een HD 6870 gekocht om alle eyecandy aan te zetten) en over de visuals van het spel heb ik niks dan lof. Maar het geluid van de game voorkomt nog een beetje dat ik er helemaal in op kan gaan. Ik heb al veel gepriegeld aan de verschillende audiosliders maar heb tot nu toe nog niet echt een bevredigend resultaat. Misschien ben ik wel te veeleisend.

Wat mij opviel is dat de omgevingsgeluiden standaard heel erg hard staan. Nu zijn daar twee sliders voor geloof ik, ambient en surrounding ofzo? Ik vind het erg fijn dat stemmen duidelijk verstaanbaar zijn. Wat mij aantrok aan WoW en Warhammer is dat ik daar met standaardsettings wel aardig mooi geluid had. Ik gebruik de 5.1 realtek chip op mijn mobo icm Logitech Z-5500 via drie analoge 3,5 mm jacks. En tot nu toe heeft dat altijd prima gewerkt. Maar de stemmen komen niet helemaal lekker uit de centre speaker.

Wat vinden jullie van de audio van Rift en hebben jullie tips voor een goede afstelling ervan? Of moet ik gewoon een keer alle drivers updaten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Dakreal schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:29:
[...]
Wat mij opvalt, is dat je het belangrijk vind dat je snel je spullen krijgt zonder er al te veel moeite voor te doen? Ik vind het juist goed dat je moeite moet doen voor je spullen. Ben benieuwd hoe de rest hierover denkt.
Moeite doen is voor mij een uitdaging overkomen en een uitdaging is niet hetzelfde over en over en over te blijven doen. Dat is grinden, daar heb ik een issue mee. Je bent niet de eerste die zich dit verschil blijkbaar niet realiseert. Het is een MMO dus er blijft altijd een een grind element maar het kan ook te erg worden.
@ Lukin: ik moet zeggen dat ik het niet helemaal met je eens bent.
Dit focus/hit/toughness waar jij het over hebt is gemakkelijk te halen met crafted greens, blues en zeker met purples. Hier kan iedereen met een klein beetje moeite aan komen :) Zonder enige epic gear had ik al 110 focus namelijk, niet dat ik het als healer nodig heb, maar toch.
Als jij aan komt zetten met meer groene spullen dan blauw, dan kom je niet in een T1 dungeon, hoe hoog je hit, focus of toughness ook mag zijn. De verwachting op mijn server is dat je minimaal als beginnend T1 speler, in voornamelijk AP/CC blues aan komt zetten en daarnaast je minimum aan hit, focus en toughness hebt. Heb je dat niet dan wordt je gewoon of a. niet uitgenodigt of b.uit de groep verwijderd op het moment dat ze je inspecteren.

Hetzelfde geld voor T2 groepen, geen meerendeels T1 epics en je minimum aan hit, focus of toughness? Tough luck! Misschien is het een server ding maar tot nu toe is dit de gang van zaken.
Wat vinden jullie van de audio van Rift en hebben jullie tips voor een goede afstelling ervan? Of moet ik gewoon een keer alle drivers updaten oid?
Persoonlijk heb ik het geluid meestal uit staan maar als ik het aan heb staan dan vind ik voornamelijk de speler gegenereerde geluiden erg hard zoals spells, hits etc. De omgeving valt mij altijd wel mee eerlijk gezegd.

[ Voor 64% gewijzigd door Lukin op 29-03-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Lukin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:23:
Als jij aan komt zetten met meer groene spullen dan blauw, dan kom je niet in een T1 dungeon, hoe hoog je hit, focus of toughness ook mag zijn. De verwachting op mijn server is dat je minimaal als beginnend T1 speler, in voornamelijk AP/CC blues aan komt zetten en daarnaast je minimum aan hit, focus en toughness hebt. Heb je dat niet dan wordt je gewoon of a. niet uitgenodigt of b.uit de groep verwijderd op het moment dat ze je inspecteren.

Hetzelfde geld voor T2 groepen, geen meerendeels T1 epics en je minimum aan hit, focus of toughness? Tough luck! Misschien is het een server ding maar tot nu toe is dit de gang van zaken.
Heb ik blijkbaar het geluk dat ik een goede guild heb. Toen ik m'n eerste T1 deed had ik voornamelijk hele oude blue's en een paar greens aan. Had maar 1 blue uit CC. Toch zonder problemen kunnen healen en het, uiteraard met een paar wipes i.v.m. gewoon nog uitvinden hoe alle bazen werken, redelijk soepel kunnen uitvoeren.

Inmiddels loop ik zowat geheel paars rond, dus ik maak me er geen zorgen meer om.
Wel gezellig dat jullie server er zo over denkt dan zeg...

Durf bijna niet te vragen op welke server je zit :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
[...]

Moeite doen is voor mij een uitdaging overkomen en een uitdaging is niet hetzelfde over en over en over te blijven doen. Dat is grinden, daar heb ik een issue mee. Je bent niet de eerste die zich dit verschil blijkbaar niet realiseert. Het is een MMO dus er blijft altijd een een grind element maar het kan ook te erg worden.
Ik zie niet in hoe dit anders is dan bijvoorbeeld WoW? Daar kon je elke nieuwe uitbreiding weer dezelfde dungeons gaan farmen voor betere gear.

Daarnaast was je vroeger met WoW ook een aardige tijd bezig met repfarmen. Denkt aan Timbermaw/Wintersaber trainers.

[ Voor 9% gewijzigd door Dakreal op 29-03-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Renquin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:59:
[...]edit: @SnoeiKoei: In Shimmersand en Stillmoor zijn er idd ook gezamelijke steden. Hier moet je echter ook op gaan passen dat je niet perongelijk door het stukje van de andere factie loopt, anders heb je boze bewakers achter je aan -.-
ohja, Shimmersand had ik moeten weten, ben ik immers ook al geweest.... Daar heb je zo'n gezamenlijke stad aan die baai liggen, met ook een portcullis die voor beide factions werkt. Alleen Stillmoor ben ik nog echt helemaal niet geweest dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:12
Wat een onzin. Ik deed m'n eerste T1 zonder gear uit AP/CC, enkel wat groene en blauwe items en het liep prima. Met T1 gear en andere epics gaat het zeker een stuk sneller, maar je moet ergens beginnen.
Op een fijne server zit je dan, als ze er zo over denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
[...]
Ehm, MMO's = grinden :? Als je zo denkt kan je beter stoppen met MMO's, anders zie ik jou nut in een game niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik blijf Rift een goeie game vinden maar ik ben helaas dankzij Rift erachter gekomen dat ik een beetje klaar ben met 't genre. Het is dus wachten op Diablo 3 :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Dakreal schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:54:
[...]
Ik zie niet in hoe dit anders is dan bijvoorbeeld WoW? Daar kon je elke nieuwe uitbreiding weer dezelfde dungeons gaan farmen voor betere gear.

Daarnaast was je vroeger met WoW ook een aardige tijd bezig met repfarmen. Denkt aan Timbermaw/Wintersaber trainers.
Yup. Daarom ben ik er ook mee gestopt jaren geleden toen ik er spuugzat van werd. Omdat het vroeger gebeurde betekend niet dat ik het nu moet gaan lopen "toleren". Wat betreft nieuwe dungeons in WoW, het sleutel woord is hier "nieuw". Nieuwe dungeons, nieuwe bosses, nieuwe tactics. Bij Rift zit er toch een hoop herhaling weer in. Maar goed in WoW ook vandaar dat ik ook op een gegeven moment gestopt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Lukin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:44:
[...]

Yup. Daarom ben ik er ook mee gestopt jaren geleden toen ik er spuugzat van werd. Omdat het vroeger gebeurde betekend niet dat ik het nu moet gaan lopen "toleren". Wat betreft nieuwe dungeons in WoW, het sleutel woord is hier "nieuw". Nieuwe dungeons, nieuwe bosses, nieuwe tactics. Bij Rift zit er toch een hoop herhaling weer in. Maar goed in WoW ook vandaar dat ik ook op een gegeven moment gestopt ben.
Een hoop herhaling, right.. het spel is 1 maand uit. Dat jij ervoor gekozen hebt om heel snel te gaan levelen.. dat moet je de makers niet kwalijk nemen. Met mijn rustige levelen ben ik nu lvl 46. Dus als de uitbreidingspatch morgen uitkomt, dan heb ik zelfs nog een hoop te doen naast end-content.

Misschien is dit genre gewoon niet het juiste voor jou. RPG's blijft een hoop hetzelfde doen, geld eigenlijk voor alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hydrosine schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:59:
[...]

Ik persoonlijk vind Moonshade een leukere zone om in te levelen dan Droughtlands vanwege de bossige omgeving.
Dat heb ik nou ook, heerlijk zo'n groene omgeving ipv zo droge zanderige omgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Dakreal schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:57:
[...]
Een hoop herhaling, right.. het spel is 1 maand uit. Dat jij ervoor gekozen hebt om heel snel te gaan levelen.. dat moet je de makers niet kwalijk nemen. Met mijn rustige levelen ben ik nu lvl 46. Dus als de uitbreidingspatch morgen uitkomt, dan heb ik zelfs nog een hoop te doen naast end-content.

Misschien is dit genre gewoon niet het juiste voor jou. RPG's blijft een hoop hetzelfde doen, geld eigenlijk voor alle games.
Snel levelen? Ik heb toevallig gewoon best veel tijd gehad om te spelen. Een van de redenen waarom ik Rift ben gaan spelen is omdat ze veel content hadden voor level 50. Dit is ook als marketings punt naar voren gebracht. Uiteindelijk valt het allemaal wel erg mee tot nu toe.

Ik heb simpelweg incl. de headstart 4 weken over gedaan tot ik level 50 was, 3 - 4 dagen playtime waarin ik bijna alle quests gedaan heb in alle zones (behalve de twee guardian). Er waren al level 50 binnen één week. Dat is snel levelen. Iedereen die nu niet al een tijdje 50 is doet het op z'n dooie akker of ik 50 uur tijd in 4 weken nou speel of jij in 10 weken. Uiteindelijk hebben we allebei dezelfde speeltijd. Dit is de tijd die geldig is, niet de tijd tussen nu en launch.

De gemiddelde speler doet er nou eenmaal langer over. Alleen als hij eenmaal 50 is staat hij op hetzelfde punt als waar ik nu sta. Er is een goede reden waarom er een hoop kritiek is op de huidige aanpak m.b.t. de plaques. Nu wordt het door ons al gezien als een wat overdreven grind. Met de nieuwe veranderingen, waar ik trouwens veel minder last van heb dan degene die nu pas 50 zijn of het nog moeten worden, zal dit nog erger worden.

De reden waarom ik nog niet gecancelled heb is omdat er al wat nieuwe content aan komt. Daar ben ik blij om. In tegenstelling tot WoW waarbij de eerste echte content patch, wat een half jaar tot een jaar of meer op zich liet wachten? Ik ben daarom ook nog wat positief ingesteld richting de toekomst van Rift.

Alleen in de nieuwe content patch (1.1) worden er ook een aantal dingen veranderd waarvan ik zoiets heb van, dit is puur het kunstmatig instant houden van de oude content en niet op een leuke manier, maar door mensen het nog vaker door te laten spelen voordat ze "nieuwere" content kunnen zien / spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
-SaveMe- schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:04:
[...]

Dat heb ik nou ook, heerlijk zo'n groene omgeving ipv zo droge zanderige omgeving :)
Vond ik ook en toen was ik klaar in Moonshade... en was het toch wel erg leuk om een paar levels te gaan pakken in Droughtlands. Toch wel erg gaaf uitgewerkt, al is het alleen maar omdat Trion er moeite voor heeft gedaan te laten zien dat de wereld er ooit anders heeft uitgezien: aan de wrakken van boten enzo is te zien dat eerder het meer zoveel hoger heeft gestaan dat Droughtlands onder water stond. Best goed uitgewerkt, zulke zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

SnoeiKoei schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:10:
[...]
Best goed uitgewerkt, zulke zones.
Dat geldt voor het hele spel imho. Erg kanppe prestatie van zo'n kleine onbekende studio ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
-SaveMe- schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:23:
Dat geldt voor het hele spel imho. Erg kanppe prestatie van zo'n kleine onbekende studio ...
Eens, maar vergis je niet, de meeste medewerkers van Trion komen bij de grote studio's vandaan :)

Verder zeker eens dat het een hele prestatie is dat het zo goed uitgewerkt is allemaal :)

@Lukin: er is sowieso behoorlijk veel te doen op lvl 50 hoor.

Mijn lijstje atm van wat ik wil doen:

- 100 artifact collections completen voor die epic turtle
- m'n professions op 300 krijgen
- alle t2's met gemak uit kunnen spelen
- Greenscale raid dungeon helemaal completen
- Alle quests die ik nog niet gedaan heb doen. Moet er nog veel in IPP/Shimmersand en alles in Stillmoor.
- Factions omhoog helpen
- Beste uit m'n Source Engine halen (dus veel rifts neerhalen).
- Alle expert rifts clearen
- Outdoor raid bosses clearen

En zo kan ik nog wel even doorgaan geloof ik.
Natuurlijk zit er een grind in, maar dat is logisch. Het is en blijft een MMO :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 11:38
Wat bedoel je met die Source Engine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Renquin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:33:
[...]

Mijn lijstje atm van wat ik wil doen:
- 100 artifact collections completen voor die epic turtle
Dat ding is foei lelijk maar goed ik ben er wel mee bezig. Ik heb 61 Lucky Coins en 30 collections waarbij alleen de blauwe nog ontbreekt.
- m'n professions op 300 krijgen
Crafting is niet mijn ding tenzij het leuk en goed is uitgewerkt. Op dit moment is dit niet het geval en een grote time en money sink. Tijd die ik liever besteed aan dingen die ik wel leuk vind om te doen, zoals T2 dungeons die ik nog niet gezien heb en geld dat ik al helemaal niet heb. Het is een mening maar deze wordt door een hoop mensen gedeeld.
- alle t2's met gemak uit kunnen spelen
Dit is definitief een doelstelling van mij en ben daar dan ook mee bezig.
- Greenscale raid dungeon helemaal completen
Naar toe aan het werken maar dit valt onder hetzelfde argument. Eerst T1 grinden, dan T2 grinden dan pas Raiden. Nu is het nog te doen. Straks na de plague nerf gaat dit heel lang duren en veel op een verplichte grind lijken.
- Alle quests die ik nog niet gedaan heb doen. Moet er nog veel in IPP/Shimmersand en alles in Stillmoor.
Ben ik klaar mee. Ik heb nog 2 epic quests open staan waarmee ik bezig ben maar voor de rest heb ik alleen nog maar dailies. Heb bijna puur via quests geleveld.
- Factions omhoog helpen
Zonde van de tijd. Zie ook eerdere argumentatie hiertegen. Leuk voor een epic mount als het "natuurlijk" gebeurd maar ik ben niet rijk en ik heb er ook al één, twee als ik succesvol de 100 Lucky Coins haal.
- Beste uit m'n Source Engine halen (dus veel rifts neerhalen).
Zoals eerder gezegd. Rifts op level 50 nadat je je 7.5k sourcstone (misschien 2) en je Medic Planar Ability hebt, weinig zinvols. Een dagje rift farmen en je hebt meer dan genoeg planarite om dit te kopen. Leuke afwisseling echter als je je echt helemaal verveeld en wacht op een dungeon groep.
- Alle expert rifts clearen
Vereist veel grinden van T1 en T2 dungeons want je hebt de "souls" nodig van de bosses in die tiers om een planar lure te maken voordat je aan een expert rift kan beginnen. Ik zie mensen dit wel meer doen in de toekomst aangezien de hogere vereiste voor items gelijk staat aan een grotere beschikbaarheid aan souls.
- Outdoor raid bosses clearen
Invasions zijn aardig, zie ook eerdere rift opmerking. Alleen de item rewards zijn niet de moeite waard, laat staan dat je ooit een epic stone zal zien droppen. Dit zal je moeten doen omdat je het heel erg leuk vind.

Misschien kom ik wat negatief over maar ik speel het spel nog met plezier alleen waar ik eerst nog erg positief tegenover de toekomst stond getoond door bv. een 3 maanden sub, is dat sinds ik 50 ben toch wel een stuk gedaald. Heb het dan ook terug gezet op maand basis. Veel van mijn vrienden die het spelen hebben of gecancelled of de sub terug gezet naar per maand. Puur omdat zij ook met dezelfde twijfels rondlopen als ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Lukin op 29-03-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Paterpor schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:34:
Wat bedoel je met die Source Engine?
Je Source Engine is dat ding wat onder je char staat in je character scherm. Je kan er maximaal 4 lesser en 2 greater essences in kwijt.

Zie bijvoorbeeld hier.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Lukin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:50:
[...]

[...]

Dat ding is foei lelijk maar goed ik ben er wel mee bezig. Ik heb 61 Lucky Coins en 30 collections waarbij alleen de blauwe nog ontbreekt.

[...]

Crafting is niet mijn ding tenzij het leuk en goed is uitgewerkt. Op dit moment is dit niet het geval en een grote time en money sink. Tijd die ik liever besteed aan dingen die ik wel leuk vind om te doen, zoals T2 dungeons die ik nog niet gezien heb en geld dat ik al helemaal niet heb. Het is een mening maar deze wordt door een hoop mensen gedeeld.

[...]

Dit is definitief een doelstelling van mij en ben daar dan ook mee bezig.

[...]

Naar toe aan het werken maar dit valt onder hetzelfde argument. Eerst T1 grinden, dan T2 grinden dan pas Raiden. Nu is het nog te doen. Straks na de plague nerf gaat dit heel lang duren en veel op een verplichte grind lijken.

[...]

Ben ik klaar mee. Ik heb nog 2 epic quests open staan waarmee ik bezig ben maar voor de rest heb ik alleen nog maar dailies. Heb bijna puur via quests geleveld.

[...]

Zonde van de tijd. Zie ook eerdere argumentatie hiertegen. Leuk voor een epic mount als het "natuurlijk" gebeurd maar ik ben niet rijk en ik heb er ook al één, twee als ik succesvol de 100 Lucky Coins haal.

[...]

Zoals eerder gezegd. Rifts op level 50 nadat je je 7.5 sourcstone (misschien 2) en je Medic Planar Ability hebt, weinig zinvols. Een dagje rift farmed en je hebt meer dan genoeg planarite om dit te kopen. Leuke afwisseling echter als je je echt helemaal verveeld en wacht op een dungeon groep.

[...]

Vereist veel grinden van T1 en T2 dungeons want je hebt de "souls" nodig van de bosses in die tiers om een planar lure te maken voordat je aan een expert rift kan beginnen. Ik zie mensen dit wel meer doen in de toekomst aangezien de hogere vereiste voor items gelijk staat aan een grotere beschikbaarheid aan souls.

[...]

Invasions zijn aardig, zie ook eerdere rift opmerking. Alleen de item rewards zijn niet de moeite waard, laat staan dat je ooit een epic stone zal zien droppen. Dit zal je moeten doen omdat je het heel erg leuk vind.

Misschien kom ik wat negatief over maar ik speel het spel nog met plezier alleen waar ik eerst nog erg positief tegenover de toekomst stond getoond door bv. een 3 maanden sub, is dat sinds ik 50 ben toch wel een stuk gedaald. Heb dan ook terug gezet op maand basis. Veel van mijn vrienden die het spelen hebben of gecancelled of de sub terug gezet naar per maand. Puur omdat zij ook met dezelfde twijfels rondlopen als ik.
Het valt mij idd op dat je erg negatief bent, en het spel afschilderd als "Weinig content' terwijl je zelf niet bereid bent op 75% van de game te doen. Das wel erg makkelijk zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Lukin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:50:
Dit valt best wel mee eigenlijk. Het ligt er niet alleen aan hoe hoog je dps en healing zijn, maar vooral hoe goed je medespelers zijn. Mijn guild heeft zondag de eerste boss gedowned. En ik denk dat 75% van de raid misschien 2 of hooguit 3 T3 items hebben.
Je hebt ook factie nodig om de planar lures te kunnen maken waarmee je de expert en raid rifts kan openen.
Zoals eerder gezegd. Rifts op level 50 nadat je je 7.5 sourcstone (misschien 2) en je Medic Planar Ability hebt, weinig zinvols. Een dagje rift farmed en je hebt meer dan genoeg planarite om dit te kopen. Leuke afwisseling echter als je je echt helemaal verveeld en wacht op een dungeon groep.
Ik doel dus op de beste Essences voor IN mijn Flawless Sourse Shard. Hiervoor moet je aardig wat rifts/invasions doen om hiervan de beste te halen. Zijn de blauwe lessers die je kan kopen bij faction merchants met van die crystals die op bananen lijken.
Dit is echter wel de moeite waar gezien het leuke nieuwe uitdagingen zijn en vooral veel leuke loot :)
Ik doel niet op de Invasion bosses maar op de outdoor raid bosses. Waarvan die Baron Dipshit (weet z'n echte naam even niet meer, zo wordt hij in de guild genoed :P) in Stillmoor de eerste is.
Verder heb je o.a. nog die spider boss in Scarlet Gorge (maar die is low lvl) en de Desert Queen in Shimmersand.

Het leuke van MMO's blijft dat de spelervaring voor iedereen anders is en dat iedereen andere doelen heeft.
Het fantastische aan Rift vind ik dat er echt al ver-schrik-ke-lijk veel te doen is.

Bedenk me net dat ik het nog geneens over PvP Warfronts heb gehad, daar is ook nog genoeg voor mij te doen, al is het alleen maar de achievements halen ^_^
Owja, daar zijn er ook nog een heeeeele zooi van die door de wereld verspreid zijn.

Weer 2 punten erbij... Naja, ik heb het komende half jaar iig genoeg te doen :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Dakreal schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:58:
[...]
Het valt mij idd op dat je erg negatief bent, en het spel afschilderd als "Weinig content' terwijl je zelf niet bereid bent op 75% van de game te doen. Das wel erg makkelijk zeg..
Welke 75% van de game ben ik niet bereid om te doen? Ik heb alle quests af, alle dungeons gedaan behalve een paar op T2 waar ik nog niet in geweest ben en de Raid dungeon. Deze staan op de planning. Ik ben bezig met mijn artifact collection, goed op gang, zelfs "bijna" klaar.

Ik heb Rifts gedaan van hier tot Tokyo. Op dit moment heb 10 blauwe sourstones uit de level 50 zones en heb "net" 22.5k planarite uitgegeven en nog meer een handjevol over. Ik "speel" met de economie door Artifacts te verhandelen. Het enige wat ik niet doe is craften.

Is craften 75% van het spel?
Renquin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:00:
[...]

Dit valt best wel mee eigenlijk. Het ligt er niet alleen aan hoe hoog je dps en healing zijn, maar vooral hoe goed je medespelers zijn. Mijn guild heeft zondag de eerste boss gedowned. En ik denk dat 75% van de raid misschien 2 of hooguit 3 T3 items hebben.

[...]

Je hebt ook factie nodig om de planar lures te kunnen maken waarmee je de expert en raid rifts kan openen.

[...]

Ik doel dus op de beste Essences voor IN mijn Flawless Sourse Shard. Hiervoor moet je aardig wat rifts/invasions doen om hiervan de beste te halen. Zijn de blauwe lessers die je kan kopen bij faction merchants met van die crystals die op bananen lijken.

[...]

Dit is echter wel de moeite waar gezien het leuke nieuwe uitdagingen zijn en vooral veel leuke loot :)

[...]

Ik doel niet op de Invasion bosses maar op de outdoor raid bosses. Waarvan die Baron Dipshit (weet z'n echte naam even niet meer, zo wordt hij in de guild genoed :P) in Stillmoor de eerste is.
Verder heb je o.a. nog die spider boss in Scarlet Gorge (maar die is low lvl) en de Desert Queen in Shimmersand.

Het leuke van MMO's blijft dat de spelervaring voor iedereen anders is en dat iedereen andere doelen heeft.
Het fantastische aan Rift vind ik dat er echt al ver-schrik-ke-lijk veel te doen is.

Bedenk me net dat ik het nog geneens over PvP Warfronts heb gehad, daar is ook nog genoeg voor mij te doen, al is het alleen maar de achievements halen ^_^
Owja, daar zijn er ook nog een heeeeele zooi van die door de wereld verspreid zijn.

Weer 2 punten erbij... Naja, ik heb het komende half jaar iig genoeg te doen :)
Die outdoor bosses die jij bedoelt dat zijn "weeklies". Je kan ze vaker doen maar ze droppen geen loot en de quest reward is faction en de eerste keer 10 plagues. Ook al gedaan. Was grappig die heb ik toevallig gepugged :) Na de eerste keer verdwijnt de plague reward.

Ik heb de mijne al goed gevuld volgens mij. Ik zie alleen epic essenses die beter zijn maar die droppen alleen van expert rifts en voordat je die kan doen, zie eerder verhaal van grind en nu komt faction grind daar ook nog bij. Dat is een behoorlijke barriere voor een stukje content.

Warfront was ik inderdaad vergeten. Nog weinig in geinvesteerd moet ik zeggen tot nu toe. De enige die mij wat lijkt is Port of Scion. Misschien dat ik die maar weer eens ga proberen.

Wat betreft de rift raids en expert rifts. Dat klinkt inderdaad leuk maar waarom zit er nu al zo'n gigantische grind aan vooraf voordat ik met dat speciefieke leuke gedeelte van het spel mag beginnen? Work before play, alleen hoort de tijd die ik aan Rift besteed "play" tijd te zijn en niet, voor zover mogelijk, als "work" te voelen.

Voor Raid rifts geld hetzelfde als normale Raids, gear check, hoe kom je aan gear? T1 en T2 en de cirkel is compleet.

[ Voor 64% gewijzigd door Lukin op 29-03-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb recipies die rood zijn omdat ik niet friendly ben bij Runeguards. Wie zijn dat en hoe word ik er friendly ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
-SaveMe- schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:07:
Ik heb recipies die rood zijn omdat ik niet friendly ben bij Runeguards. Wie zijn dat en hoe word ik er friendly ?
Da's een faction in Moonshade Highlands. Quests doen daar en je bent zomaar friendly.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 29-03-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SnoeiKoei schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:12:
[...]

Da's een faction in Moonshade Highlands. Quests doen daar en je bent zomaar friendly.
Volgens mij ben ik zelfs al bijna revered daar, met die 2k rep per quest gaat dat als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Dakreal schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:16:
[...]

Volgens mij ben ik zelfs al bijna revered daar, met die 2k rep per quest gaat dat als een trein!
Ja daarom zeg ik ook dat je zomaar friendly bent, da's echt geen opgave inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Lukin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:02:
Voor Raid rifts geld hetzelfde als normale Raids, gear check, hoe kom je aan gear? T1 en T2 en de cirkel is compleet.
Vergeet niet dat er voor alle callings een stuk of 4 crafted items zijn die, met de juiste augmentation, beter zijn dan T2 items.
Hierdoor hoef je geen experts te grinden, maar "enkel" zorgen dat je de benodigde materials + de gewenste augmentation hebt.

Dit geeft je weer wat extra opties. Misschien toch een idee om aan professions te beginnen?
Voordat je het zegt: Ik weet het, je moet de recipies uit T2's halen :P

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

SnoeiKoei schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:12:
[...]

Nog ff wachten dus, mijn warrior komt pas net aan in de gorge :)
Overigens begint mijn warrior build (custom experiment ;) ) wel veel downtime te kennen vanaf level 25, nu 26. Champion/Reaver/(Paragon).

Ik gebruik soul sickness als eerst in de rotation, maar die healt bijna lange na niet genoeg. Na elk gevecht ben ik zo'n 15-20% HP kwijt en na een paar snelle fights achter elkaar moet ik toch echt ff drinken :o
Ik zie ook warriors in no time 4 man tegelijkertijd neerhalen, hoef ik echt niet te proberen...

Tips anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Renquin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:26:
[...]
Vergeet niet dat er voor alle callings een stuk of 4 crafted items zijn die, met de juiste augmentation, beter zijn dan T2 items.
Hierdoor hoef je geen experts te grinden, maar "enkel" zorgen dat je de benodigde materials + de gewenste augmentation hebt.

Dit geeft je weer wat extra opties. Misschien toch een idee om aan professions te beginnen?
Voordat je het zegt: Ik weet het, je moet de recipies uit T2's halen :P
:p Nah ja, ik hoop dat het morgen interresant wordt met het event en de nieuwe content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
-SaveMe- schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:36:
[...]

Nog ff wachten dus, mijn warrior komt pas net aan in de gorge :)
Overigens begint mijn warrior build (custom experiment ;) ) wel veel downtime te kennen vanaf level 25, nu 26. Champion/Reaver/(Paragon).

Ik gebruik soul sickness als eerst in de rotation, maar die healt bijna lange na niet genoeg. Na elk gevecht ben ik zo'n 15-20% HP kwijt en na een paar snelle fights achter elkaar moet ik toch echt ff drinken :o
Ik zie ook warriors in no time 4 man tegelijkertijd neerhalen, hoef ik echt niet te proberen...

Tips anyone ?
Je kunt ook beter beginnen met Rift Surge, die triggert geen aggro en gebruikt weinig Power. Soul feast geeft pas veel HP terug wanneer je ook soul devour hebt, en die krijgt een flinke nerf zo dadelijk... Verder helpen skills als Planar Attunement en Rift Fury die je DPS dmg verhogen enorm.

Single target Rotatie voor als je met full HP wilt eindigen: Rift Surge -> Freeze armor -> Soul feast -> Necrotic Wounds -> Fiery Burst -> Flame spear (tot ie dood is spammen)
Nadat je freeze armor hebt gedaan gewoon achteruit lopen en kiten. Voordat de mob bij je is, zal die bijna dood zijn :)

Nadeel is wel dat je power bar na elke mob leeg is...

Oh, en natuurlijk Grisly Works (Reaver) een prioriteit maken, geeft 9% HP terug na het killen van een mob.

Ook lvl50 geworden gisteren na 2 weken Rift te hebben gespeeld. Gaat wel lekker snel dat levelen, en helemaal geen grind. Een totaal nieuwe MMO ervaring voor mij, zeker vergeleken met Lineage II. WoW heb ik nooit gespeeld, dus heel veel dingen zijn voor mij compleet nieuw die voor anderen vrij normaal zijn.

Nu wou ik dus een 100P mount kopen, maar blijk je daar enorm veel Notoriety voor nodig te hebben, in totaal bijna 140.000. Is er een manier om Glorified te worden zonder 2 maanden lang daily's te farmen?

[ Voor 21% gewijzigd door firlian op 29-03-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

firlian schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:51:
[...]

Je kunt ook beter beginnen met Rift Surge, die triggert geen aggro en gebruikt weinig Power. Soul feast geeft pas veel HP terug wanneer je ook soul devour hebt, en die krijgt een flinke nerf zo dadelijk... Verder helpen skills als Planar Attunement en Rift Fury die je DPS dmg verhogen enorm.

Single target Rotatie voor als je met full HP wilt eindigen: Rift Surge -> Freeze armor -> Soul feast -> Necrotic Wounds -> Fiery Burst -> Flame spear (tot ie dood is spammen)
Nadat je freeze armor hebt gedaan gewoon achteruit lopen en kiten. Voordat de mob bij je is, zal die bijna dood zijn :)

Nadeel is wel dat je power bar na elke mob leeg is...
Hmmmm, mijn mail soul is de champion en ik heb maar 6 punten in de reaver soul, dus ik heb al die abilities niet :>
Ik modder maar nog wat aan, wil eigenlijk niet Reaver als main build hebben...
Overigens heb ik een stuk of 15 sneltoetsen die ik actief gebruik en rouleer.. erg intensief. Ook jammer dat mijn warrior weinig crit, anders zou het er heel anders uit zien ...

[ Voor 8% gewijzigd door -SaveMe- op 29-03-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
firlian schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:51:
[...]
Ook lvl50 geworden gisteren na 2 weken Rift te hebben gespeeld. Gaat wel lekker snel dat levelen, en helemaal geen grind. Een totaal nieuwe MMO ervaring voor mij, zeker vergeleken met Lineage II. WoW heb ik nooit gespeeld, dus heel veel dingen zijn voor mij compleet nieuw die voor anderen vrij normaal zijn.

Nu wou ik dus een 100P mount kopen, maar blijk je daar enorm veel Notoriety voor nodig te hebben, in totaal bijna 140.000. Is er een manier om Glorified te worden zonder 2 maanden lang daily's te farmen?
Half, volgens mij zijn dungeon runs het meest effectief tot revered. Op het moment dat je revered bent dropped het aantal reputatie van de dailies naar 250. Dus tot revered kan je het afwisselen met dungeon runs zoals AP voor Whitefall en de IPP dailies.

Het makkelijkste is om gewoon een Epic mount te kopen die geen reputatie vereist. Kost je 25 plat meer volgens mij maar dat scheelt een maand aan reputatie grinds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
En hoppa, lvl44 en 101 lucky coins inmiddels. Nog 6 levels erbij voor ik er wat mee kan maar ik zou de schildpad al kunnen kopen! :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YDo1EJBTySc8QrSHpsVisSXb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 11:38
zodus je noemt Paradox, ga je in mijn vrienden zetten dan kan ik je wat in het oog houden ^^
Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste