Toon posts:

XMS Glasvezel ervaring - XI Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 123.601 views

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 09:34
Loveparade schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:16:
[...]

In dit geval ging het voor mij om mijn werk, en die hangen aan Sara en Telecity II, en ik kan je vertellen dat ik ruim 2 uur niets heb kunnen doen, uiteindelijk met mijn HSDPA verbinding van TMobile zaken zitten oplossen, want die werkte wel goed.

En redundancy naar een het zelfde punt, in dit geval naar NIKHEF, blijft een risico, NIKHEF is dan nog steeds een SPOF ;)
Globalswitch is iets anders dan de NIKHEF :) Volgens de netwerkbeheerder is onze setup tussen NIKHEF en Global dusdanig dat die pas wegvalt als er een stroomstoring is.. en de eerste backup down gaat en daarna ook nog eens de 2e backup.

Anyway: jij kan ook bevestigen dat er meerdere storingen liepen met elk een andere impact op klanten die achter de AMS-IX hingen. Een aantal hadden alleen overlast voor verkeer vanaf de NIKHEF naar buiten, andere hadden overlast voor bijna alle locaties.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:07

GerkeP

Vragen mag altijd........

denan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:22:
[...]

Globalswitch is iets anders dan de NIKHEF :) Volgens de netwerkbeheerder is onze setup tussen NIKHEF en Global dusdanig dat die pas wegvalt als er een stroomstoring is.. en de eerste backup down gaat en daarna ook nog eens de 2e backup.

Anyway: jij kan ook bevestigen dat er meerdere storingen liepen met elk een andere impact op klanten die achter de AMS-IX hingen. Een aantal hadden alleen overlast voor verkeer vanaf de NIKHEF naar buiten, andere hadden overlast voor bijna alle locaties.
Dat is helemaal correct, er speelde wel meer. Maar bij de storing van afgelopen vrijdag was het echt alleen NIKHEF waar het fout ging, een ook toen duurde het minstens een half uur voordat er weer wat leven in de verbindingen kwam.

GerkeP

• denan
Loveparade schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:26:
[...]
Dat is helemaal correct, er speelde wel meer. Maar bij de storing van afgelopen vrijdag was het echt alleen NIKHEF waar het fout ging, een ook toen duurde het minstens een half uur voordat er weer wat leven in de verbindingen kwam.
Heb je toen geprobeerd om je sessies te restarten? Als iets specifiek op de NIKHEF speelde zou het volgens onze netwerkbeheerders maximaal 10 minuten mogen duren. Mocht het weer gebeuren (AMS-IX gokt dat na de werkzaamheden van gisteravond de problemen wat minder gaan worden.. ook al weten ze nog niet waar het door komt) houd het dan even in de gaten. Ik hoor het graag als de backup langer duurt.

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:33:
[...]

Heb je toen geprobeerd om je sessies te restarten? Als iets specifiek op de NIKHEF speelde zou het volgens onze netwerkbeheerders maximaal 10 minuten mogen duren. Mocht het weer gebeuren (AMS-IX gokt dat na de werkzaamheden van gisteravond de problemen wat minder gaan worden.. ook al weten ze nog niet waar het door komt) houd het dan even in de gaten. Ik hoor het graag als de backup langer duurt.
Jazeker, alle VPN tunnels afgebouwd, alles opnieuw opgebouwd, achterdeurtjes herstart, niets hielp.
Ik zal in het vervolg wel een stuk logging voor je bewaren ;)

GerkeP

• denan
Loveparade schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:38:
[...]

Jazeker, alle VPN tunnels afgebouwd, alles opnieuw opgebouwd, achterdeurtjes herstart, niets hielp.
Ik zal in het vervolg wel een stuk logging voor je bewaren ;)
Doe dat inderdaad maar even. Hoe laat was dat ongeveer?

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:55:
[...]

Doe dat inderdaad maar even. Hoe laat was dat ongeveer?
Weet ik zo niet precies, dacht ergens rond een uur of 11 's avonds, zal kijken of ik dat nog kan achterhalen thuis.

GerkeP

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:13

Fiber

Beaches are for storming.

denan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:14:
...
- Naast de NIKHEF specifieke hickups zijn er ook andere issues geweest waar bijna iedereen op de AMS-IX last van had. Dat zie ik los van het bovenstaande.
...
Ik geloof je direct. Enige wat ik als leek wel gek vind is dat de Ziggo van een van de buren het wel gewoon bleef doen. Gelukkig is hun wifi vrijwel net zo sterk als de mijne, prima back-up. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• denan
Fiber schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:25:
[...]

Ik geloof je direct. Enige wat ik als leek wel gek vind is dat de Ziggo van een van de buren het wel gewoon bleef doen. Gelukkig is hun wifi vrijwel net zo sterk als de mijne, prima back-up. ;)
UPC ging vroeger over Polen/Rusland omdat dat goedkoper was... wellicht Ziggo ook nog? ;)

• Fiber

Fiber

Nehh, is een Casema gebied. Snel en stabiel, ik kan XMS eigenlijk wel opzeggen en gewoon blijven lurken... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• denan
Fiber schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:37:
Nehh, is een Casema gebied. Snel en stabiel, ik kan XMS eigenlijk wel opzeggen en gewoon blijven lurken... ;)
Goed dat je dat zegt.. ik denk er opeens aan dat ik met dat nikhef gezeur mijn d-link naar factory defaults heb gereset. Even straks een password op het wireless deel plaatsen :P

Anoniem: 174828

De AMS-IX heeft een overzicht van klanten per locatie: https://my.ams-ix.net/members/expanded Daar kun je zien dat er nogal wat bedrijven om de nikhef locatie zitten. Dus dat we 'meer dan 5 minuten' last hebben gehad bij sommige sites is logisch ;)
Bij ons opt werk krijgen we uit heel nederland (en daar buiten) verbindingen binnen en de problemen van nikhef waren duidelijk merkbaar ;)

• denan
Anoniem: 174828 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:48:
De AMS-IX heeft een overzicht van klanten per locatie: https://my.ams-ix.net/members/expanded Daar kun je zien dat er nogal wat bedrijven om de nikhef locatie zitten. Dus dat we 'meer dan 5 minuten' last hebben gehad bij sommige sites is logisch ;)
Bij ons opt werk krijgen we uit heel nederland (en daar buiten) verbindingen binnen en de problemen van nikhef waren duidelijk merkbaar ;)
Yup.. mijn punt was eigenlijk dat verkeer wat naar "buiten" ging (en dus niet peerde naar andere bedrijven op de NIKHEF) hooguit 5 a 10 minuten last mocht hebben van de problemen. Laten we in ieder geval hopen dat de werkzaamheden van de afgelopen nacht het gewenste resultaat hebben gehad. Volgens mij is er een software upgrade geweest maar of dat ook echt geholpen heeft zullen ze pas over een paar maanden zeker weten.
En hier weer een rare.
Buurman overkant,weer lid geworden van xms (jullie eredivisie schijnt goedkoper te zijn) telefoonstoring. (dode lijn en bij bellen met mobiel de melding dat het nummer niet in gebruik is)
Ik echter, kan gewoon bellen.

Er is dus iets wat de packetfront laat vastlopen,alleen als dat signaal uit de pop zou komen,zou mijn telefoon ook geblokkeerd zijn.
De telefoonstoring die ik gisteren had,had hij weer niet.
In alle gevallen helpt het om het packetfront even opnieuw op te starten,maar de telefoonstoring treedt dus niet bij iedereen op het zelfde moment op de pop op.

Wat de ams-ix betreft, steeds als de storing optrad had het geen zin de browser opnieuw op te starten,geen zin om opnieuw een download te starten,het had geen zin om mijn pc te rebooten,het had geen zin om mijn router te resetten en het had geen zin om de packetfront te rebooten.
Al die acties gedaan en de boel bleef gewoon dood.

Via Ziggo kon ik wel zien dat dan de Nikhef een dip maakte maar met XMS kon ik zelfs de bewuste Nikhef page en grafieken niet meer laden, ik kon niet eens meer op tweakers komen.
Ziggo heeft iets van 20 lijnen bij Nikhef,misschien verdeelt men daar het aanbod en de vraag beter zodat een dip niet zo snel opgemerkt wordt.
Sorry dat ik ff pissig werd maar had even het idee dat je de boel wilde bagataliseren,maar als ik het over een Nikhef storing heb dan heb ik het niet over een paar minuten,dan bedoel ik dat serieus.

[Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 03-03-2011 15:58]

Anoniem: 295271

Nick39 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:54:
Wat de ams-ix betreft, steeds als de storing optrad had het geen zin de browser opnieuw op te starten,geen zin om opnieuw een download te starten,het had geen zin om mijn pc te rebooten,het had geen zin om mijn router te resetten en het had geen zin om de packetfront te rebooten.
Al die acties gedaan en de boel bleef gewoon dood.
Klopt, heb vorige week ook al deze acties geprobeerd (meerdere keren). Geen enkel effect.
En mijn lijn was dus echt minimaal 2 uur helemaal plat.
Anoniem: 295271 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:29:
[...]

Klopt, heb vorige week ook al deze acties geprobeerd (meerdere keren). Geen enkel effect.
En mijn lijn was dus echt minimaal 2 uur helemaal plat.
Jeps.. en beslist geen 5 tot 10 minuten.. een dergelijke storing zou ik hier niet eens melden..
Dus sessie be-eindigen en opnieuw opstarten lost(e) het echt niet op.

[Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 03-03-2011 17:55]

• denan
Nick39 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:54:
[...]

Jeps.. en beslist geen 5 tot 10 minuten.. een dergelijke storing zou ik hier niet eens melden..
@eerdere post: je hoeft geen sorry te zeggen als je het niet met me eens bent. Het verschil zat hem voornamelijk in het feit dat we over twee verschillende typen storingen aan het praten waren.
De hickups (session drops op de interface) waren kort en te verhelpen door een restart van de router. De andere issues duurden een paar uur maar waren niet specifiek voor de nikhef. Het punt wat ik probeerde te maken was dat technisch gesproken alles wel degelijk redundant is sinds een paar maanden. Jammergenoeg helpt dat niet als 'alles' op de ams-ix problemen heeft. Daarvoor zitten gewoon teveel klanten op die locatie, zelfs als we fallback naar een andere -ix hadden had je veel van de nl sites niet kunnen bereiken.

Wat betreft die telefoonstoring: heeft hij een losse drg? Zoja: haal de volgende keer eens de utp kabel uit de drg ipv een restart. Als de verbinding daarna direct weer up is (binnen 20 secs) heb ik wel een idee wat de oorzaak is.
denan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:50:
[...]

Wat betreft die telefoonstoring: heeft hij een losse drg? Zoja: haal de volgende keer eens de utp kabel uit de drg ipv een restart. Als de verbinding daarna direct weer up is (binnen 20 secs) heb ik wel een idee wat de oorzaak is.
We hebben zo'n 2 in 1 DRG ehh een 418s .
Wat me wel opeens te binnen schiet is,het lijkt wel een beetje op de internetplusbellen storing die we vroeger altijd hadden maar dat kwam door het open staan van teveel torrents en die gebruik ik niet meer.
Zou ons eigen netwerk gedrag de storing veroorzaken ?
Ik had namelijk wel voor de storing op high speed een zooi kleine bestanden binnen gehaald ( 300 ebooks maar die stonden 1 voor 1 aangemeld dus ook 300 nzb's.... ) heb ze wel in de search allemaal aangevinkt maar altbinz heeft natuurlijk wel die 300 bestandjes geopend en dat gaat ook door die drg.
De buurman was ook flink met de news server in de weer geweest toen hij een storing kreeg dus ik zie daar wel een verband.. (zal hem de tip van de utp kabel ook geven,hij woont zowat in zijn meterkast)
Wat de rest betreft,zand er over.

[Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 04-03-2011 10:33]

WOW 5 virussen afgeleverd in mijn hoofdmailbox vandaag: United Parcel Service notification
weer een nieuwe variant..
Ehh bij nader inzien, aan die hoofdaccount zitten 4 aliasjes.
Je raad het al, de eerste op de hoofdaccount, de overige 4 elk op 1 alias waarvan 1 expres nooit gebruikt.
Lijkt me duidelijk dat iemand met een brute force (ik papegaai nu) methode dus alle aliasjes weet te bereiken.

[Voor 54% gewijzigd door Nick39 op 04-03-2011 10:18]

Anoniem: 238539

Wat ik doe is een berichten filter aanmaken bij mijn webmail met United Parcel Service en Post Express die laat in verwijderen naar verwijderde items na 1 dag wordt ie vanzelf van de serever gehaald. Ziens dien geen last meer van virussen en spam.

Nick39 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:54:
[...]

Dat zou zomaar kunnen, dan heb je geprobeerd te verbinden met een netwerk wat er uit lag of onbereikbaar was. Er is niet een enkel iets als 'het Internet". Het Internet is een netwerk van netwerken, waarbij sommigen op meerdere manieren aan elkaar vast zitten, dat noem je peering. Nikhef is 1 van de 3 (tijd geleden, kan me vergissen) locaties van de AMS-IX, sara en telecity zijn er zo nog 2. Als de Nikhef locatie (gedeeltelijk) offline gaat door een netwerk storing heeft dat nogal een impact.

En wat betreft het wel werken van ziggo, dat betekent dat zij andere peerings hebben dan XMS. Een volgende keer kan het zomaar andersom zijn, maar dat lees je hier niet ;).

Een peering is een afspraak tussen 2 bedrijven dat ze (een gedeelte van) hun netwerk/IP space toelaten op elkaars netwerk. Die afspraak kan zijn dat het andere bedrijf alleen toegang geeft tot het eigen netwerk of dat het toestaat dat je via hun netwerk gebruik maakt van hun peerings om zo verder te komen op het Internet. Elk netwerk kent eigen peering afspraken, dus elk netwerk heeft een eigen route naar elk ander netwerk. Tis net een doolhof ;)
Om een voorbeeld te geven. Level3 levert (of leverde) Internet aan bedrijven via Amerika. Als je via Level3 op het casema netwerk wilde komen, moest je dus 2 keer de oceaan over. Terwijl de kasten van casema naast die van ons stonden ;)

Als denan zegt dat het na 5 minuten weer zou moeten werken, bedoelt hij dat er andere peerings zijn ingezet om de rest van het Internet te bereiken. Het duurt even voordat de rest van de wereld dat ook door heeft (voor de route terug). En er is dus geen garantie dat je daarna hele Internet kunt bereiken omdat dat afhankelijk is van welke peerings de netwerken en de netwerken ertussen hebben.

Zo, das een hoop tekst, ik hoop dat t nog een beetje leesbaar is ;)

• denan
Anoniem: 174828 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:47:
Als denan zegt dat het na 5 minuten weer zou moeten werken, bedoelt hij dat er andere peerings zijn ingezet om de rest van het Internet te bereiken. Het duurt even voordat de rest van de wereld dat ook door heeft (voor de route terug). En er is dus geen garantie dat je daarna hele Internet kunt bereiken omdat dat afhankelijk is van welke peerings de netwerken en de netwerken ertussen hebben.

Zo, das een hoop tekst, ik hoop dat t nog een beetje leesbaar is ;)
Klopt helemaal. Wat ook meespeelt: als er een issue is op de NIKHEF met de peerings naar andere partijen zie je vaak dat buitenlandse sites wel werken. Tijdens de outage zat ik voornamelijk op internationale sites (engadged/slashdot/etc) en de route daarnaar toe is natuurlijk anders.

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 14:40
Voor het geval het nog iemand interesseert:
De monteur is net geweest voor de wegvallende telefoonverbinding en volgens hem is het signaal aan de lage kant. Voor de zekerheid heeft hij de modem vervangen en nu is het dus nog even afwachten of het goed blijft werken.

Met dank aan Rekenblok die dit allemaal aan het rollen heeft gebracht.

Anoniem: 269348

Quibus69 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:33:
Voor het geval het nog iemand interesseert:
De monteur is net geweest voor de wegvallende telefoonverbinding en volgens hem is het signaal aan de lage kant. Voor de zekerheid heeft hij de modem vervangen en nu is het dus nog even afwachten of het goed blijft werken.

Met dank aan Rekenblok die dit allemaal aan het rollen heeft gebracht.
Kans is klein dat dit gaat helpen.
Maar goed het kan wezen dat jou probleem anders is dan de mijne.
Bij mij hebben ze namelijk ook modem vervangen, en resultaat: heeft niet geholpen.

• Quibus69
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:22:
[...]

Bij mij hebben ze namelijk ook modem vervangen, en resultaat: heeft niet geholpen.
Ik moet zeggen dat ik er ook (nog) niet echt veel vertrouwen in heb. Helemaal niet nu ik zie dat mijn uploadsnelheid ineens lager is dan ooit. Maar ja, in ieder geval is het modem dan nu zo goed als zeker uitgesloten.

Quibus69 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:28:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er ook (nog) niet echt veel vertrouwen in heb. Helemaal niet nu ik zie dat mijn uploadsnelheid ineens lager is dan ooit. Maar ja, in ieder geval is het modem dan nu zo goed als zeker uitgesloten.
Vreemd.
Je upload hoort niet lager te wezen door modem vervanging.
Ik zou dan de Packetfront even restarten als ik jou was,
en vergeet je evt. router niet.
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:22:
[...]

Hier is ooit in het verleden het "modem" vervangen en zijn signaalwaardes getest,die waren uitmuntend, zo goed zelfs dat ze met dempers aan de gang zijn gegaan.. nu weet ik ff niet hoe dat werkt, soort van zonnebrilletje of zo ?? in ieder geval werkte dat ook niet.
Volgens mij is het een mini nikhef probleempje in het packetfront,er gaat een verkeerd signaaltje door waardoor het vast slaat.

• Quibus69
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:57:
[...]

Vreemd.
Je upload hoort niet lager te wezen door modem vervanging.
Ik zou dan de Packetfront even restarten als ik jou was,
en vergeet je evt. router niet.
Ik heb alles gereset voor de test. Ook de router en computer waar ik de test op gedaan heb.
Misschien toch eens een computer rechtstreeks op de Packetfront aansluiten maar dan moet ik daar eerst zin/tijd voor maken.

Overigens vertrouw ik die speedtests ook niet altijd en hecht er dan ook niet te veel waarde aan. Ik vind het belangrijker dat de boel gaat/blijft werken zoals het hoort.

Nu telefoneer ik heel weinig dus is het ook moeilijk om de boel goed te testen.
Nou ja... de tijd zal het leren.

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 09:43
Niet alles wat KPN de laatste jaren heeft aangeraakt veranderde in goud; welke gevolgen zal dat voor onderstaande gaan betekenen??

KPN neemt internetknooppunt NL-ix over
Door Joost Schellevis, vrijdag 4 maart 2011 09:50, views: 18.690

Telecombedrijf KPN heeft het internetknooppunt NL-ix overgenomen. Het knooppunt is kleiner dan het bekende AMS-IX, maar naar eigen zeggen nog steeds een van de grotere. Het is niet bekend wat KPN voor NL-ix heeft betaald.

De overname werd vrijdagmorgen door beide bedrijven bekendgemaakt, zonder dat daarbij financiële details werden vrijgegeven. Wel geeft KPN aan dat NL-ix als 'zelfstandige organisatie' blijft bestaan. Het knooppunt heeft verbindingen met veertig datacenters en heeft 270 deelnemers. Op basis van gemiddelde doorvoersnelheid is het het veertiende knooppunt ter wereld. Volgens KPN kan het met de overname zijn positie in de zakelijke markt verbeteren.

Het knooppunt is in 2002 opgericht en was het tweede Nederlandse internetknooppunt dat werd opgericht. AMS-IX is met 396 deelnemers het op een na grootste knooppunt ter wereld. De twee knooppunten werken overigens samen, waarbij deelnemers aan NL-ix via de lijnen van dat knooppunt toegang kunnen krijgen tot de infrastructuur van AMS-IX. NL-ix wordt onder meer gebruikt door deelnemers van AMS-IX, die daardoor bij het wegvallen van dat knooppunt nog steeds over een verbinding beschikken.

Het dataverkeer dat over NL-ix wordt gepompt, is in de afgelopen jaren fors gegroeid. In het laatste kwartaal van 2010 verwerkte het knooppunt gemiddeld 118,2 gigabit per seconde, waar dat een jaar eerder nog maar 40,3Gbps was en eind 2007 slechts 16,3Gbps. AMS-IX verwerkte in het afgelopen jaar gemiddeld 635Gbps.

Anoniem: 49445

Even iets heel anders : .... kleine storingen op digitale TV
Ik heb sinds ik die nieuwe amino met harddisk heb een paar keer per dag/avond dat de uitzending voor een paar seconde weg is. Nou dacht ik eerst dat het kwam omdat ik er een switchje tussen had hangen voor een tweede settopbox, maar uit voorzorg dat ding er een paar dagen geleden tussenuit gehaald, en het probleem blijft zich voor doen.
Op een gemiddelde kijk avond is het een keer of 3 en het is eigenlijk best irritant. Ben ik de enige of is dit "normaal" ? Bij de oude settop box (130) had ik dat probleem helemaal niet.

Even verder bordurend op die vraag zijn er ook aan te raden switches die je kan gebruiken voor een tweede settop box ?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 49445 op 05-03-2011 09:21. Reden: aanvulling over de amino 130]

Anoniem: 398585

Anoniem: 49445 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 09:20:
Even iets heel anders : .... kleine storingen op digitale TV
Ik heb sinds ik die nieuwe amino met harddisk heb een paar keer per dag/avond dat de uitzending voor een paar seconde weg is. Nou dacht ik eerst dat het kwam omdat ik er een switchje tussen had hangen voor een tweede settopbox, maar uit voorzorg dat ding er een paar dagen geleden tussenuit gehaald, en het probleem blijft zich voor doen.
Op een gemiddelde kijk avond is het een keer of 3 en het is eigenlijk best irritant. Ben ik de enige of is dit "normaal" ? Bij de oude settop box (130) had ik dat probleem helemaal niet.
.......
Bij welke zenders komt dat voor ?
Gebruik je "toevallig" ook een powerplug of een router tussen de STB en de NT ? Het blijkt, met name als je opneemt, dat je dan natuurlijk 2 streams opbouwt naar de box. Veel powerplug configuraties kunnen dat met die hoge snelheidstreams niet aan !

Nee ik heb een kabel rechtstreeks van de packetfront naar de STB, er zit *niks* meer tussen. Ik dacht dat het inderdaad aan de switch zou liggen die er tussen zat. Maar die is er nu al ruim een week tussenuit, en het gebeurt onverminderd vaak. En het gebeurt (ook) als ik niks opneem. Ik neem bijna nooit iets op dus dat kan het ook niet zijn. Het lijkt onafhankelijk van de zender te gebeuren. Wat hebben we vaak op staan ... :
Nickelodeon, SBS6, RTL4, National Geographic , rtl5, Nederland 1,2,3, Discovery, Discovery HD
Dus voor zover ik het kan zien maakt het niet veel uit welke zender er op staat.

TV staat vanaf een uur of 10 aan (wisselend) op Discovery HD en NG, en ik heb zelf al 3 keer zo'n hickup gezien, en ik ben niet steeds in de kamer...

Anoniem: 398585

Anoniem: 49445 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:23:
Nee ik heb een kabel rechtstreeks van de packetfront naar de STB, er zit *niks* meer tussen. Ik dacht dat het inderdaad aan de switch zou liggen die er tussen zat. Maar die is er nu al ruim een week tussenuit, en het gebeurt onverminderd vaak.......
In welke plek/wijk woon je ?
Heb je de kabel(s) op de juiste poort ? Welk pakket ?
Kun je ook iets aangeven over de tijdstippen ?

Ik woon in Nieuwegein (Galecop)
Ik heb een Tripple play, digitaal tv pakket, 50Mbit internet met HD pakket.
Tijd lijkt ook volkomen willekeurig. Overdag, 's avonds, soms 2x binnen het half uur, soms een uur niks.

Over de poorten :
UTP Kabel voor TV zit op poort 1 van de DRG 42Networks, Internet zit op poort 2. Ik heb net de start post gechecked, en daar staat dat het precies andersom moet zijn. Ik heb ze dus zojuist omgewisseld. Mijn packetfront is er een met een rode sticker, ik weet niet of dat uit maakt.
Het rare is dat ik ze ooit aan de hand van een post in deze XMS-threads heb aangepast. Nu zitten ze volgens de startpost verkeerd. Nou goed als dat het probleem oplost zo dat erg prettig zijn. Ik ga het even bekijken vandaag.

in elk geval bedankt BéSkou voor je replies.

edit : zojuist al weer een van de beroemde hikjes ondervonden...

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 49445 op 05-03-2011 15:57]

• Quibus69
Nog even terugkomend op het terugzakken van de uploadsnelheid:
Zojuist toch nog maar eens een speedtest gedaan met een andere server en een andere computer. Nu kwam er het volgende uit:

Dit is met een router en een switch ertussen en een 50/50 abonnement toch niet zo slecht lijkt me.

Het probleem met de IPTV dienst lijkt overigens ook opgelost te zijn, maar dit komt naar wat ik begrepen heb niet door het modem maar door 'iets anders'.

Nu dus alleen nog afwachten of de telefoon naar behoren werkt/blijft werken. Maar ja dan moet ik die dus wel eerst uit gaan testen en dat is er nog niet van gekomen. Ik ben nu eenmaal niet zo'n beller. :X

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 13:02

j1nx

Geek - Enjoying life

Quibus69 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:48:
Nu dus alleen nog afwachten of de telefoon naar behoren werkt/blijft werken. Maar ja dan moet ik die dus wel eerst uit gaan testen en dat is er nog niet van gekomen. Ik ben nu eenmaal niet zo'n beller. :X
Wil me vrouw wel even uitlenen (alleen voor dat doeleinde), die stress test dat lijntje wel even voor je hoor _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door j1nx op 05-03-2011 18:06]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Is het geen idee voor XMS om een servertje neer te zetten met een speedtest? Er zijn er maar weinig op internet te vinden die het überhaupt redden, en het zou een hoop 'false negatives' en klachten schelen denk ik ;)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:50
sylvesterrr schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:16:
Goed topic! De 100Mbit/s verbinding bevalt me wel, maar het is (voor mij) zeker geen € 30 per maand extra waard.
Eens... al was het 15 euro dan was het de moeite wel.. maar 30 is meteen zon stap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quibus69
j1nx schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:06:
[...]

Wil me vrouw wel even uitlenen (alleen voor dat doeleinde), die stress test dat lijntje wel even voor je hoor _/-\o_
lol
Er zijn drie dingen in het leven die je niet moet uitlenen. Je geld, je auto en je vrouw.
Maar bedankt voor het aanbod hoor. :+
Laat haar het alleen maar niet lezen, denk ik. >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boswandeling
Vanacht weer problemen gehad.... ik was vanacht tv aan het kijken toen kapte alles ermee. Ik heb twee Amino`s geswitched op een 3com officeconnect. In plaats van 3 actieve poorten (2x decoder 1x glasmodem) had ik er nog maar twee, derde lampje brande niet. Ook de WAN poort van mijn WRT320 brande niet.

Modem busted dacht ik maar na een spanningsreset kwam alles weer op.

Lekker vaag :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
MiK schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:28:
Vanacht weer problemen gehad.... ik was vanacht tv aan het kijken toen kapte alles ermee. Ik heb twee Amino`s geswitched op een 3com officeconnect. In plaats van 3 actieve poorten (2x decoder 1x glasmodem) had ik er nog maar twee, derde lampje brande niet. Ook de WAN poort van mijn WRT320 brande niet.
Reset de volgende keer eens alleen je router. Nadeel van een CPE reset is dat je meteen alles refreshed.. dat helpt wel maar dan kom je nooit achter de oorzaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!
denan schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:54:
[...]

Reset de volgende keer eens alleen je router. Nadeel van een CPE reset is dat je meteen alles refreshed.. dat helpt wel maar dan kom je nooit achter de oorzaak.
Heb dit ook aan de buurman voorgesteld.. van mij hoef je niet teveel te verwachten,het ziet er naar uit dat als de boel freezed ook de televisie freezed en dat zie je gelijk.
Dus dan weet je,telefoon ligt er ook uit.
Maar omdat ik geen tv heb via xms moet ik het hebben van toevallige ondervindingen,een langskomende buurman,of een mobiel bellende kennis,ik kan al 20 storingen gehad hebben,maar heb niet gebeld dus ze niet ondervonden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:17:
[...]

Heb dit ook aan de buurman voorgesteld.. van mij hoef je niet teveel te verwachten,het ziet er naar uit dat als de boel freezed ook de televisie freezed en dat zie je gelijk.
Als het freezed.. heb je dan nog wel een internetverbinding?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boswandeling
denan schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:54:
[...]

Jeps had ik kunnen doen, maar wan lampje brande al niet. oftewel geen netwerk. DTV poort idem. die poort zit in de officeconnect en die was ook dood oftewel geen lampje branden. Telefoon ook dood.

Dit gebeurt bij mij de laatste maand wel vaker hoor, dit is al de derde keer.

Ik heb een Packetfront modem met ingebouwde voip.

Ik hoop dat t niet te vaak gebeurt, anders maar weer bellen met XMS (ik kan wel een maand abbo afsluiten qua telefoontikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denan
MiK schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:27:
[...]
Ik hoop dat t niet te vaak gebeurt, anders maar weer bellen met XMS (ik kan wel een maand abbo afsluiten qua telefoontikken.
Neem de volgende keer inderdaad even contact op met de helpdesk zodat ze de status van je CPE kunnen uitlezen (dus niet resetten en gewoon down laten). Het is vreemd als alle diensten down gaan en het lijkt me handig als ze daarvoor wat testcases hebben.

[Voor 7% gewijzigd door denan op 06-03-2011 18:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

nvt

[Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 06-03-2011 20:52]

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-05 21:03

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Quibus69 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:48:
Nog even terugkomend op het terugzakken van de uploadsnelheid:
Zojuist toch nog maar eens een speedtest gedaan met een andere server en een andere computer. Nu kwam er het volgende uit:
[afbeelding]

Dit is met een router en een switch ertussen en een 50/50 abonnement toch niet zo slecht lijkt me.
Achja, die speedtesten... Zojuist maar weer eens geprobeerd en krijg nu 47Mbit down (normaal) en 75Mbit up. Geprobeerd op meerdere servers en zelfde resultaat.. Knap met een 50/50 abonnement.. ;)

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:35

The Wizard

Moderator Mobile
Hogere upload klopt wel, heb ik ook altijd gehad, en niet alleen bij speedtest, maar ook bij het uploaden met FTP/backup online, enz.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

denan schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:22:
[...]

Als het freezed.. heb je dan nog wel een internetverbinding?
Ja ! dus volledig vastlopen doet de box niet.

• denan
Nick39 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:05:
Ja ! dus volledig vastlopen doet de box niet.
Dat is dan raar aangezien telefonie en televisie gescheiden zijn. Wel hebben beiden een hogere QoS prioriteit.. wellicht dat er dan op wijkrouterniveau iets mis gaat. Ik zou echter verwachten dat problemen daar ook gevolgen voor de internetverbinding zouden hebben. Als het de volgende keer freezed haal dan eens de UTP kabel uit je STB en steek hem er na 10 secs weer eens in.
denan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:10:
[...]

Dat is dan raar aangezien telefonie en televisie gescheiden zijn. Wel hebben beiden een hogere QoS prioriteit.. wellicht dat er dan op wijkrouterniveau iets mis gaat. Ik zou echter verwachten dat problemen daar ook gevolgen voor de internetverbinding zouden hebben. Als het de volgende keer freezed haal dan eens de UTP kabel uit je STB en steek hem er na 10 secs weer eens in.
Heeft de buurman gedaan,die had vanochtend weer een storing,en dat hielp niet.
Ik had hem specifiek gevraagd omdat zijn tv ook weer weg viel het modem niet te resetten maar dus de internet kabel er uit te halen.
Dat heeft ie gedaan maar dat loste het volgens hem niet op en daarna heeft hij de stroom stekker er uitgetrokken.
Wel heeft HIJ het voor elkaar dat er vandaag nog een monteur van Glashart bij hem langs komt om de storing te onderzoeken,iets wat mij nog niet gelukt is ( hoewel ik denk dat de beste man niet veel kan doen,anders dan omruilen wat het probleem niet verhelpt) dit is echt een typische storing.
Misschien moeten ze toch maar eens in de POP gaan kijken.

• denan
Nick39 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:38:
Wel heeft HIJ het voor elkaar dat er vandaag nog een monteur van Glashart bij hem langs komt om de storing te onderzoeken,iets wat mij nog niet gelukt is ( hoewel ik denk dat de beste man niet veel kan doen,anders dan omruilen wat het probleem niet verhelpt) dit is echt een typische storing.
Misschien moeten ze toch maar eens in de POP gaan kijken.
Het probleem daarbij is dat die monteur niets kan vinden als het probleem al opgelost is door een powerflip. Om een storing te kunnen troubleshooten moet het probleem natuurlijk nog aanwezig zijn.
En ja hoor, een auto van Volker Wessels Telecom bij buurman voor de deur,op zoek naar de telefoonstoring.. _/-\o_
denan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:57:
[...]

Het probleem daarbij is dat die monteur niets kan vinden als het probleem al opgelost is door een powerflip. Om een storing te kunnen troubleshooten moet het probleem natuurlijk nog aanwezig zijn.
En dan ziet ie de storing,maar niet de oorzaak...
Zometeen komt buur triomfantelijk vertellen dat het gefixt is.. en wacht ik in gedachten op de volgende storing want ik geloof er weinig van dat het iets hardware matigs in het packetfront is dat kapot is..

[Voor 71% gewijzigd door Nick39 op 07-03-2011 13:00]

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 09:43
Dit kan nog interessant gaan worden:

Pensioen-miljarden voor nationaal glasvezelnet

De pensioenfonden ABP, PGGM en PfV willen over tien jaar een heel Nederland dekkend glasvezelnet bezitten. Ze trekken daar vele miljarden voor uit, geld dat de fondsen het rendement moet brengen waar ze dringend om verlegen zitten.
De twee grote pensioenfonden ABP en PGGM zullen samen met PfV 'om te beginnen' een miljard euro investeren in een initiatief van Rabobank en Bouwfonds. Dit project, Communication Infrastructure Fund (CIF), wil bestaande tv-kabelnetten opkopen en dan de huidige coaxkabel door glasvezel vervangen.
Topman Joost Goderie van CIF zegt dat de investering van nu één miljard kan oplopen tot tien miljard. Dat is anderhalf keer zo veel als nodig zou zijn om in heel Nederland glasvezel naar alle woningen aan te leggen. CIF rekent er kennelijk op om de huidige kabelnetten, vooral die van Ziggo en UPC (samen goed voor 90 procent van het Nederlandse kabelnet) voor een kleine vier miljard te kunnen kopen.
CIF heeft al een eerste kabelnet opgekocht en van glasvezel voorzien, Caiway, in het centrum van het land. Het voordeel van deze aanpak is dat het bestaande kabelnet tijdens de aanleg van het glasnet al voor inkomsten uit de abonnementsgelden zorgt, en vooral dat men al bijna alle inwoners van het dekkingsgebied als klant heeft. Zodra het glasvezelnet klaar is, kunnen die klanten worden overgezet en gaat het glasnet dus omzet maken. In gebieden waar anderen glasvezelnetten aanleggen, blijkt het vaak moeilijk om in het begin klanten voor het nieuwe net te werven.
De twee grote kabelnetten Ziggo en UPC zouden zelf ook op die manier slim glasvezelnetten kunnen aanleggen, maar dat zullen zij nooit doen. Op het moment dat ze hun glasnet hebben, zijn ze wettelijk verplicht op dat net ook concurrenten toe te laten. Nu hebben ze op hun kabelnet nog een monopolie, waardoor ze onnodig hoge abonnementstarieven kunnen rekenen. Naar schatting van deskundigen zouden tv-kabelabonnementen één derde goedkoper kunnen, wat de Nederlandse samenleving een half miljard per jaar zou besparen, geld dat nu naar Amerikaanse en Britse eigenaren van Ziggo en UPC gaat.
Door glasvezelnetten aan te leggen, gaat CIF de kabelnetten allereerst concurrentie aandoen. Daardoor worden die kabelnetten minder rendabel en zullen de eigenaren eerder geneigd zijn hun netten aan CIF over te doen, zo mag verwacht worden. Als ze dat zouden willen, zouden Ziggo en UPC vervolgens wel weer, net als bijvoorbeeld KPN, diensten op het glasvezelnet kunnen gaan leveren. Maar dan in concurrentie met talloze anderen.
Er wordt in Nederland al tijden gesproken over de aanleg van glasvezelnetten tot in elk huis. De investering is echter hoog, zo'n 1400 euro per aansluiting, terwijl niet duidelijk is hoe snel er voldoende abonnees op het nieuwe net zullen zijn om het rendabel te maken. De financiering is daardoor steeds een vertragende factor geweest bij de aanleg van het nieuwe net. Die impasse is nu dus door de aanpak van CIF en de miljarden van de pensioenfondsen doorbroken.
Voor de pensioenfondsen is een glasvezelnet een interessante investering. Het net zal dertig jaar of langer meegaan, en vormt dus een veilige belegging voor de lange termijn. Bovendien levert het een rendement op van al gauw 6 of 7 procent, en dat dus over tientallen jaren. De pensioenfondsen zitten momenteel dringend om zulke goed renderende investeringen verlegen.
Het nieuwe kabinet zal de plannen van de pensioenfondsen als muziek in de oren klinken. De aanleg van het glasvezelnet levert om te beginnen veel werkgelegenheid voor bouwbedrijven op. En het glasvezelnet zorgt daarna voor veel mogelijkheden voor nieuwe high-tech bedrijvigheid. Nederland zou zo toch weer bij de koplopers voor snel internet kunnen gaan behoren, een positie die het de laatste jaren snel aan het verliezen is.

• GerkeP

GerkeP

In Veenendaal storing?
TV doet het nog, geen internet en geen telefonie verder.

GerkeP

Maarssen idem, iig op 2 adressen
En de site ligt er ook uit.. wellicht handig om die ergens anders te hosten dan op t eigen netwerk ;)

[Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 174828 op 07-03-2011 15:07]

• GerkeP

GerkeP

ik ben al aan het bellen

GerkeP

• Fiber

Fiber

BOEM !!! Internet verbinding knalt er uit.... ;w

hou ons maar op de hoogte dan, scheelt weer paar bellers in de queue :P

• OMD
  • Laatst online: 13:44

OMD

Mand!

Hier ook. Postcode 2332. en ik was net erens mee bezig.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• GerkeP

GerkeP

leuke muziek, inmiddels 5 minuten in de wacht, of zou dat het ook niet doen?

GerkeP

T zal wel landelijk zijn.. DNS is zelfs van buiten niet meer bereikbaar..

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 20:28
De website van xms is ook niet te bereiken zo te zien.

Beter dan nix... Wagij...

• GerkeP

GerkeP

Anoniem: 174828 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:11:
T zal wel landelijk zijn.. DNS is zelfs van buiten niet meer bereikbaar..
Ik denk een storing bij InterNL, want die doen het ook niet, en volgens mij loopt alles van XMS daarlangs.

Hier op de zaak via Tele2 werkt alles verder gewoon in ieder geval

Nog steeds in de wacht met wachtmuziekje

Zie dat op NIKHEF een enorm stuk minder datatraffic (scheelt een derde ongeveer) is op dit moment, het zal toch niet weer daar mis zijn?

[Voor 28% gewijzigd door GerkeP op 07-03-2011 15:17]

GerkeP

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:00
Hier ook stuk (deventer) zit nu op de backup lijn :/.

Soundcloud | Planet Coaster Blueprints

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:02
Hier werkt ook niks meer.

6537hb

Tis interNLnet inderdaad, edge router bij hun reageert amper..

• Mojo
  • Laatst online: 12:48

Mojo

The Power Within

Hier in Wijchen ook stuk. Zit nou te tetheren. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• GerkeP

GerkeP

Anoniem: 174828 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:17:
Tis interNLnet inderdaad, edge router bij hun reageert amper..
Nu aan de lijn met Daphne, inderdaad bevestigt zij dat het wederom NIKHEF is, zijn nu druk aan het herrouteren om de boel weer draaiende te krijgen.

GerkeP

• denan
een paar minuten geleden zijn alle peerings verdwenen. Netwerkbeheer is aan het uitzoeken wat er aan de hand is. Verkeer dat over transit kanalen loopt (buitenlandse sites als engadget en gmail) doet het wel.

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:32
Leiden ook offline (de vrouw verdween mid gesprek van yahoo, niet meer terug gezien).

@denan quagga zeker? :P

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:27
Hier in amersfoort ook geen verbinding meer. De laatste keer dat dit gebeurde stond ams-ix in de fik. Ziet iemand al rook pluimen? :p

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:35

The Wizard

Moderator Mobile
Krijg zelfs geen ip adres meer, een dhcp request gaat toch alleen over het interne netwerk?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2021
check
http://www.ams-ix.net/cgi...t=colo-nik;counter=errors

Er gaat toch wel iets fout lijkt het?
(al wel langer dan nu net overigens zo te zien)

• rhodium
  • Laatst online: 14:00
The Wizard schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:26:
Krijg zelfs geen ip adres meer, een dhcp request gaat toch alleen over het interne netwerk?
Hier ook, ik was de bekabeling al aan het nalopen :).

Soundcloud | Planet Coaster Blueprints

• denan
reset gewoon even geen cpe's nu. Internet dat niet over de peers loopt blijft werken en men probeert nu de fallback up te krijgen. Het vreemde is dat deze storing anders is dan de voorgaande nikhef outages waardoor men de fallback opties handmatig aan het nalopen is.

Anoniem: 364769

Denan, Kun je MSN aanzetten.

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-05 15:33
Is er ergens een site waar we updates kunnen terugvinden wat de status is?

OU812?

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 08:07
Amersfoort ook down :P Sjonge verrassing :P

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Yogoi schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:28:
check
http://www.ams-ix.net/cgi...t=colo-nik;counter=errors

Er gaat toch wel iets fout lijkt het?
(al wel langer dan nu net overigens zo te zien)
Ik zie bij ons opt werk ook een stuk minder binnenkomend verkeer idd:
.. dus t gaat weer lekker daar

• denan
update: het lijkt op een hardwareissue (lijnkaart doorgefikt). Internlnet klanten komen nog wel naar locaties achter transit maar xms klanten komen nergens heen. Alle interfaces zijn down. Engineers zijn op locatie om de hardware te controleren.

thx voor de update denan!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:40:
update: het lijkt op een hardwareissue (lijnkaart doorgefikt). Internlnet klanten komen nog wel naar locaties achter transit maar xms klanten komen nergens heen. Alle interfaces zijn down. Engineers zijn op locatie om de hardware te controleren.
Top voor je informatievoorziening Denan, mag ook wel eens gezegd worden vind ik.

Nu nog een twitterfeed ;)

GerkeP

• bodhisatva
Thank you Denan!

OU812?

bijna ;o)

4. pr2.nik-asd.internl.net 2.0% 2061 4.0 9.5 2.5 202.6 23.6
195.69.144.143
ve85.l3c-am1-1.as16243.net
ve85.l3c-en1-1.as16243.net
5. 217.149.207.205 15.4% 2061 4.8 49.9 1.8 105.8 6.6
vl281.mpd03.ams03.atlas.cogentco.com
ge-0-1-0-vlan-002.rtr2-dtc1.as24875.net
6. te0-3-0-7.mpd22.ams03.atlas.coge 99.3% 2061 8.8 8.5 2.0 9.5 1.9
ge-0-2-0-vlan-503.rtr2-ams1.as24875.net
7. tge-1-3-vlan-602.rtr1-ams1.as248 99.3% 2061 16.1 11.5 8.8 17.6 3.5
8. ???

• denan
update: de interface is echt helemaal dood. De engineers op locatie hebben er wat leven uit kunnen krijgen maar na een paar seconden was alles weer stuk. De hardware moet vervangen worden en andere engineers zijn al onderweg met nieuwe hardware. Verwachtte eindtijd: ongeveer 70 minuten.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:27
Ik zat er niet ver naast :p

kzag t ja :P bedankt wederom voor de update

• bodhisatva
Darn denan, je zou inderdaad echt een twitterfeed of zoiets moeten doen joh!

OU812?

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 10:52

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Hmm nice en snelle informatievoorziening. Thanks, ga zo maar wat eerder naar huis misschien, deed mijn leidinggevende ook maar

All-Round nerd | iRacing Profiel

• timbosie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-06 22:27
XMS is eruit geklapt zelfs hun site ligt down :D kie ze op hun muil gaan :P rekeningen nie betaald XMS ?

mn router krijgt wel een IP maar thats it :P hele internet is plat

maar de TV lijkt nog wel te werken :D

@tombosie scroll es naar boven? :P

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 10:52
Het is toch niet zo handig om VOIP te hebben als internet aanbieder, ik krijg niet eens een ingesprekstoon als ik vanaf mijn mobiel naar hun 088 nummer probeer te bellen. Of juist handig, als je een storing heb kunnen je klanten je er niet over lastig vallen ;-)

Altijd handig zo een UPC backuplijn...

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 08:07
denan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:54:
update: de interface is echt helemaal dood. De engineers op locatie hebben er wat leven uit kunnen krijgen maar na een paar seconden was alles weer stuk. De hardware moet vervangen worden en andere engineers zijn al onderweg met nieuwe hardware. Verwachtte eindtijd: ongeveer 70 minuten.
Mooi dan heb ik als ik thuis ben weer internet :P

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

• Mojo
  • Laatst online: 12:48

Mojo

The Power Within

Cergorach schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:02:
Het is toch niet zo handig om VOIP te hebben als internet aanbieder, ik krijg niet eens een ingesprekstoon als ik vanaf mijn mobiel naar hun 088 nummer probeer te bellen. Of juist handig, als je een storing heb kunnen je klanten je er niet over lastig vallen ;-)

Altijd handig zo een UPC backuplijn...
Tja, als je geen KPN heet heb je zo weinig alternatieven. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Fiber

Fiber

Hoe zat het ook al weer met redundant? 10 minuten max was het toch? Of is het back-up lijntje ook dood? ;)

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03 16:14
Volgens mij heeft iedereen wel een mobiel, dus bellen naar XMS zal niet echt een probleem moeten zijn.

Bij het begin van de aanleg/aansluiting was er heel veel storing dus heb t nummer zelfs in mijn adresboek staan :P

Naja het is mooi weer, telefoon doet t toch niet, uploaden gaat via tethering ook niet echt dus we houden er vandaag maar vroeg mee op

Anoniem: 364769

Fiber schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:05:
Hoe zat het ook al weer met redundant? 10 minuten max was het toch? Of is het back-up lijntje ook dood? ;)
Backuplijn is ook dood.

• denan
dat was voor storingen op de nikhef. Nu is de kaart doorgebrand waarop de verbinding zit tussen ons netwerk en het netwerk van xms. Morgen ga ik kijken wat daar voor redundantie bij kan. (hallo spof!)

Btw: die 70 minuten is de kortste timetosolve. Het is dus geen harde garantie dat het dan 100% zeker werkt.

• Fiber

Fiber

twister00004 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:09:
...
Naja het is mooi weer, telefoon doet t toch niet, uploaden gaat via tethering ook niet echt dus we houden er vandaag maar vroeg mee op
Goed plan!

* Fiber trekt fiets uit de schuur... :z

Denan en Operatortje, good luck en bedankt! _/-\o_

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee