Toon posts:

XMS Glasvezel ervaring - XI Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 123.603 views

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-06 20:02
Rekenblok schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:18:
[...]

Dat is dan wel een beetje overtrokken reactie. XMS wilt graag je probleem oplossen maar om daar nu gelijk zo'n drama post van te maken, is dat nou echt nodig? :P
Drama post????
Het is maar hoe je het interpreteert. Volgens mij heb je, als consument, recht op een werkend "product".
Dat het bedrijf waar je het product afneemt geen goed/ compleet/ werkend product kan leveren door derden is voor de consument geen issue.
De XMS Glasvezel ervaringen topic staat vol met meldingen van storingen en andere problemen (ik zou hier wel een linkje willen plaatsen met een voorbeeld, maar ik zou werkelijk niet weten waar te beginnen ;), keus genoeg namelijk ). Wanneer hier een melding van wordt gedaan wordt dat "verdedigd" met de opmerking dat een derde partij hiervoor verantwoordelijk is. Nogmaals: dat is voor de consument een onzinnig excuus!
Jij (Rekenblok) probeert hier om mensen te helpen (en dat is echt 100 punten d:)b !!) maar jij bent niet echt een neutraal persoon. Dus dat jij mijn (terechte post) beschrijft als "drama post" zegt me eigenlijk niets (no offence!).
Ik geloof echt wel dat iedereen alles probeert om eventuele problemen op te lossen (van uit XMS) maar blijft feit dat er van af dag 1 specifieke problemen zijn die er nu nog steeds zijn. Ik ben van mening dat iedereen daar over mag posten zonder dat dit gebagatelliseerd word. Dat is nog onbeleefd naar betalende klanten ook.

Helaas laat ik ik me verleiden tot het verdedigen van een (door mij EN andere gemaakte) legitieme opmerking maar het is dan ook al heeeeeeeeeeeel lang geleden dat de klant nog koning was. Ik zou toch graag zien dat bedrijven dat weer in ere gaan herstellen.
Ik weet het is kort door de bocht en het geldt zeker niet voor alle bedrijven maar ik ben gewoon allergisch voor het bagatelliseren van legitieme klachten/ opmerkingen met onzinnige (en vooral onterechte) excuses!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:03
Dank voor je reactie! Maar.....data? Is dat niet de omgekeerde wereld? XMS moet zijn klanten informeren over storingen, wat ze consequent niet doen! Ik ga er vanuit dat een kwaliteits-organisatie die storingen zelf bijhoudt. Dat wordt toch van mij als klant niet verwacht?

Ja, over problemen heb ik gelezen, maar daarmee is het toch niet afgedaan? Een professionele organisatie voorkomt dat toch? Blijkbaar is de door XMS gebruikte infrastuctuur daartoe niet afdoende. Moet XMS daar dan niet wat aan doen dan

Ik ben helaas niet in het bezit van een glazenbol :-( Kan je mij even je exacte probleem mailen naar tweakers@pbservers.nl inclusief met je Deb nummer?

Neen, neen, ik ben er niet voor om achter XMS aan te zitten, het moet wel andersom zijn. Ik denk dat ze prima weten wat er aan schort!

Nog steeds niet in het bezit van een glazenbol helaas. :-( Kan je mij even je exacte probleem mailen naar tweakers@pbservers.nl inclusief met je Deb nummer.

Daar ben ik het mee eens: het mag niet voorkomen. Ik gebruik de kabel die XMS me geleverd heeft. Dat XMS huis is hier alleen 2 dagen in de week open, in werktijd. Dat gaat er niet van komen dus. Ook hier geldt de vraag: hoeveel tijd en moeite ga je als klant stoppen in iets dat gewoon moet en kan (bewezen!) werken?
XMS moet zeker weten of je box goed is, vandaar dat ik je alvast adviseer om langs een xms huis langs te gaan zodat xms je box alvast uit kan sluiten. Als daar ook die problemen optreden dan ligt de oplossing al vrij voor de hand ;)

[Voor 41% gewijzigd door White_Collar op 26-02-2011 19:59]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• White_Collar
dspijkers schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:55:
[...]

Drama post????
Het is maar hoe je het interpreteert. Volgens mij heb je, als consument, recht op een werkend "product".
Dat het bedrijf waar je het product afneemt geen goed/ compleet/ werkend product kan leveren door derden is voor de consument geen issue.
De XMS Glasvezel ervaringen topic staat vol met meldingen van storingen en andere problemen (ik zou hier wel een linkje willen plaatsen met een voorbeeld, maar ik zou werkelijk niet weten waar te beginnen ;), keus genoeg namelijk ). Wanneer hier een melding van wordt gedaan wordt dat "verdedigd" met de opmerking dat een derde partij hiervoor verantwoordelijk is. Nogmaals: dat is voor de consument een onzinnig excuus!
Jij (Rekenblok) probeert hier om mensen te helpen (en dat is echt 100 punten d:)b !!) maar jij bent niet echt een neutraal persoon. Dus dat jij mijn (terechte post) beschrijft als "drama post" zegt me eigenlijk niets (no offence!).
Ik geloof echt wel dat iedereen alles probeert om eventuele problemen op te lossen (van uit XMS) maar blijft feit dat er van af dag 1 specifieke problemen zijn die er nu nog steeds zijn. Ik ben van mening dat iedereen daar over mag posten zonder dat dit gebagatelliseerd word. Dat is nog onbeleefd naar betalende klanten ook.

Helaas laat ik ik me verleiden tot het verdedigen van een (door mij EN andere gemaakte) legitieme opmerking maar het is dan ook al heeeeeeeeeeeel lang geleden dat de klant nog koning was. Ik zou toch graag zien dat bedrijven dat weer in ere gaan herstellen.
Ik weet het is kort door de bocht en het geldt zeker niet voor alle bedrijven maar ik ben gewoon allergisch voor het bagatelliseren van legitieme klachten/ opmerkingen met onzinnige (en vooral onterechte) excuses!
Kijk elkaar een beetje opstoken in een topic omdat bij een paar mensen in dit topic een dienst niet goed functioneert heeft weinig zin.
Wat ik eigenlijk probeerde uit te leggen is: Prima dat je het aangeeft en dat je capslook en weet ik hoeveel uitroeptekens gebruikt. Of dat je commentaar hebt op xms.
Wat ik eigenlijk graag wil is als je problemen met een dienst hebt of op of aanmerkingen onderbouw dat. Zo kan er een (leuke) discussie ontstaan. En kan ik gerichter inhaken op een bericht i.p.v elke keer uit pluizen wat nou precies je probleem of op en aanmerking is ;)
Ik ben hier niet om te censureren of om je mond te snoeien. Kwam ik zo over? Dan bied ik daar nu direct mijn excuses voor aan. Ik ben hier vrijwillig om als er mensen problemen hebben met een dienst en ik wat voor hun betekenen dat ik dat aangeef en dat ze daar gebruik van kunnen maken als ze dat willen.

Het gekozen woord: Drama was bij terug lezen niet het juiste woord, mijn excuses.

Het XMS Glasvezel ervaringen topic staat vol met meldingen van storingen en andere problemen (ik zou hier wel een linkje willen plaatsen met een voorbeeld, maar ik zou werkelijk niet weten waar te beginnen
En inmiddels zijn daarvan ook al heel veel problemen opgelost. Maar die hoor je niet, tenzij ik de mensen nu vraag die ik inmiddels geholpen heb omdat wel te doen ;)

[Voor 29% gewijzigd door White_Collar op 26-02-2011 20:13]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38

The Wizard

Moderator Mobile
Het aantal problemen is echt niet meer dan een standaard kabel of ADSL aanbieder, ik heb XMS nu 1,5 jaar en zelden problemen gehad, maar zoals altijd worden klachten veel vaker genoemd dan dat het goed loopt.

Zo'n topic moet je ook niet zien als een algemeen beeld van de service van XMS, maar meer een opsomming van problemen (en oplossingen).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• White_Collar
The Wizard schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:34:
Het aantal problemen is echt niet meer dan een standaard kabel of ADSL aanbieder, ik heb XMS nu 1,5 jaar en zelden problemen gehad, maar zoals altijd worden klachten veel vaker genoemd dan dat het goed loopt.

Zo'n topic moet je ook niet zien als een algemeen beeld van de service van XMS, maar meer een opsomming van problemen (en oplossingen).
Yup, een topic moet je ook niet zien als een meetwaarde of een provider goed is of niet.
De mensen die hier hun problemen posten krijgen meestal vrijwel direct een oplossing aangeboden van mensen uit dit topic dus dat zit wel goed toch? :)
Daarna hoor je ze ook niet meer omdat het opgelost is.
Het is daarom ook jammer dat er toch een aantal zijn die een topic gebruiken als meetwaarde. Of als hun probleem is opgelost dat gewoon niet posten :+

[Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 26-02-2011 19:51]

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 09:34
Goed punt.. Op een forum zie je over het algemeen alleen mensen met een probleem. Dat geeft een vertekend beeld van de kwaliteit van een provider.

@spijkers/printkop: Als je dan toch problemen hebt met één van de diensten van XMS is het toch alleen maar handig om iemand als rekenblok te hebben? Vergeet dan aub niet dat hij info nodig heeft om jullie te kunnen helpen.. en gezien het feit dat hij in zijn vrije tijd XMS klanten helpt (buiten kantooruren!) mag daar best wat tegenover staan wat betreft probleemuitleg en eigen analyse/troubleshoots.

[Voor 58% gewijzigd door denan op 26-02-2011 19:50]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 00:00
Heeft XMS trouwens 088 telefoonnummers geblokkeerd, of is dat een VOIP fout?

Dat zijn bij mij de enige telefoonnummers die ik niet kan bellen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• White_Collar
Klinkt alsof je een call filter op je lijn hebt staan.
We kunnen 088 nummers blokkeren op verzoek van de klant.

mail even mij je deb naar tweakers@pbservers.nl kijk ik het even na ;)

Eddit: ik heb je al gevonden, Kan je ook niet bellen naar 088 555 2 555 ?

[Voor 28% gewijzigd door White_Collar op 26-02-2011 20:03]

Anoniem: 269348

denan schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:46:
Goed punt.. Op een forum zie je over het algemeen alleen mensen met een probleem. Dat geeft een vertekend beeld van de kwaliteit van een provider.

@spijkers/printkop: Als je dan toch problemen hebt met één van de diensten van XMS is het toch alleen maar handig om iemand als rekenblok te hebben? Vergeet dan aub niet dat hij info nodig heeft om jullie te kunnen helpen.. en gezien het feit dat hij in zijn vrije tijd XMS klanten helpt (buiten kantooruren!) mag daar best wat tegenover staan wat betreft probleemuitleg en eigen analyse/troubleshoots.
idd. helemaal mee eens!!!!

• fast-server
@rekenblok

Naar dat nummer kan ik bellen, maar onderstaande niet

088 4244021 Siemens NL
En alle 088 nummers van het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem >> Hun kunnen ons wel bellen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 13:07
Bij mij werkt eredivisie live ineens niet meer. Staat nog wel gewoon geactiveerd in mijn xms.
In het programma overzicht staat hij ook niet meer vermeld.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:02
denan schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:46:

Geef ik toe, het is algemeen bekend dat men vele malen eerder post bij problemen dan bij iets wat goed werkt.

Op zich internet werkt prima, even buiten de grapjes van NIKHEF om. In dat opzicht geen klagen hier.

• fast-server
Congrats Rekenblok.

• White_Collar
Krishly schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 23:41:
Bij mij werkt eredivisie live ineens niet meer. Staat nog wel gewoon geactiveerd in mijn xms.
In het programma overzicht staat hij ook niet meer vermeld.
Gooi je stb helemaal van de stroom en wacht 20 seconde. Zet de stb daarna weer aan.

• White_Collar
fast-server schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:48:
@rekenblok

Naar dat nummer kan ik bellen, maar onderstaande niet

088 4244021 Siemens NL
En alle 088 nummers van het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem >> Hun kunnen ons wel bellen.
Pm mij even het nummer dat je wilt bellen van het Rijnstate ziekenhuis in arnhem.
Thanks eindelijk 18 O-)

[Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 27-02-2011 00:25]

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 13:07
" Gooi je stb helemaal van de stroom en wacht 20 seconde. Zet de stb daarna weer aan."

Heeft helaas niet geholpen, nog steeds geen eredivisie live.

Krishly schreef op zondag 27 februari 2011 @ 01:17:
" Gooi je stb helemaal van de stroom en wacht 20 seconde. Zet de stb daarna weer aan."

Heeft helaas niet geholpen, nog steeds geen eredivisie live.
idd. helpt ook niet.
de stb's geven ook aan dat ze niet geautoriseerd zijn.
Er zal wel een storing zijn in het systeem van xms.
Hopen dat het niet tot maandag gaat duren, want morgen psv-ajax.

en ook van mij gefeliciteerd Rekenmachine ;)

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 27-02-2011 01:27]

Anoniem: 225047

Vannacht waren ineens al mijn extra pakketten van IPTV verdwenen. Alleen het digitale basispakket staat er nog in. Stroom al van het modem af gehad en van de Amino 5320. Tevens software opnieuw ingeladen. niks van dit alles helpt. Op mijn online account staan de pakketten die ik had gewoon aangevinkt. In Menu\Instellingen\Over deze settopbox geeft hij bij STBID niet ge-authenticeerd aan. Wat kan ik hier aan doen?

Baal hier best wel van. Afgelopen weken liep alles goed en nu is straks PSV - Ajax waarbij ik voor de 1e keer gebruik wil maken van Eredivisie Live HD. Moet ik weer Digitenne gaan zitten kijken.

Anoniem: 59483

Dat kaartje in de OP klopt niet, want XMS is namelijk ook beschikbaar in Utrecht..

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tot nu toe ben ik erg tevreden over XMS.

1 verbeter punt: Het zou fijn zijn als er via dvb-c ook zender informatie meegestuurd wordt zodat je kan zien welk programma er op tv is.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:07

GerkeP

Vragen mag altijd........

jhead22 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 09:46:
Tot nu toe ben ik erg tevreden over XMS.

1 verbeter punt: Het zou fijn zijn als er via dvb-c ook zender informatie meegestuurd wordt zodat je kan zien welk programma er op tv is.
Dat doen ze al ;-)

GerkeP

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 225047 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 07:00:
Vannacht waren ineens al mijn extra pakketten van IPTV verdwenen. Alleen het digitale basispakket staat er nog in. Stroom al van het modem af gehad en van de Amino 5320. Tevens software opnieuw ingeladen. niks van dit alles helpt. Op mijn online account staan de pakketten die ik had gewoon aangevinkt. In Menu\Instellingen\Over deze settopbox geeft hij bij STBID niet ge-authenticeerd aan. Wat kan ik hier aan doen?

Baal hier best wel van. Afgelopen weken liep alles goed en nu is straks PSV - Ajax waarbij ik voor de 1e keer gebruik wil maken van Eredivisie Live HD. Moet ik weer Digitenne gaan zitten kijken.
Hier exact hetzelde maar dan bij een andere GHM reseller (OnsBrabantNet)... En ook ik wilde straks PSV-Ajax kijken en heb geen alternatief :(

De eerste keer dat dit gebeurd maar wel op een heel vervelend moment.

[Voor 7% gewijzigd door ik222 op 27-02-2011 10:39]

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem! Amersfoort-vathorst.. ook de niet-geauthenticeerd melding..

Wilde vanmorgen ESPN kijken maar dat gaat dus niet door.. Ben al lang blij dat het een algemene storing is en ik zelf niet iets gesloopt heb... :)

Wel jammer dat er in het weekend geen storingsdienst is, ik hoop dat het vandaag nog goed gaat komen

• ik222
  • Niet online
Oke dan is dus waarschijnlijk de GHM authenticatie server plat, hopenlijk kan iemand hem voor 14.30 vanmiddag een schop geven...

[Voor 5% gewijzigd door ik222 op 27-02-2011 10:49]

Anoniem: 364769

Heb een kontakt bij GHM een SMS en mail gestuurd. Hoop dat hij deze leest en het snel oplost.

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 19:22
Anoniem: 364769 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:55:
Heb een kontakt bij GHM een SMS en mail gestuurd. Hoop dat hij deze leest en het snel oplost.
Zou mooi zijn als dat vanmiddag nog gaat lukken. Ik kan ook geen pluspakket meer ontvangen.

• ik222
  • Niet online
Goed bezig :) We wachten het af...

• Aart363
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-01-2022
Wederom (nog steeds problemen telefonie). Weet dat het al meerdere keren langs gekomen is, maar wat is de kans dat telefonie gewoon gaat werken. Mensen die me bellen krijgen geen contact en keuze-menu (bv. toets uw postcode in) werkt niet altijd.....en ja ik heb de modem al meerdere keren uit en weer aan gedaan en ook de helpdesk gebeld..

• White_Collar
Mij contacteren op tweakers@pbservers.nl schijnt ook weleens te helpen ;)

• dspijkers
Kijk elkaar een beetje opstoken in een topic omdat bij een paar mensen in dit topic een dienst niet goed functioneert heeft weinig zin.
Wat ik eigenlijk probeerde uit te leggen is: Prima dat je het aangeeft en dat je capslook en weet ik hoeveel uitroeptekens gebruikt. Of dat je commentaar hebt op xms.
Wat ik eigenlijk graag wil is als je problemen met een dienst hebt of op of aanmerkingen onderbouw dat. Zo kan er een (leuke) discussie ontstaan. En kan ik gerichter inhaken op een bericht i.p.v elke keer uit pluizen wat nou precies je probleem of op en aanmerking is ;)
Ik ben hier niet om te censureren of om je mond te snoeien. Kwam ik zo over? Dan bied ik daar nu direct mijn excuses voor aan. Ik ben hier vrijwillig om als er mensen problemen hebben met een dienst en ik wat voor hun betekenen dat ik dat aangeef en dat ze daar gebruik van kunnen maken als ze dat willen.

Het gekozen woord: Drama was bij terug lezen niet het juiste woord, mijn excuses.
Vwb het gebruik van Caps Lock en leestekens. Dat is meer mijn gebrek aan: "hoe verwoord ik mezelf op internet". Daar moet ik duidelijk nog aan werken.
Hierdoor komt blijkbaar het bericht ook niet over.

Rekenblok doet het geweldig hier op het forum. Dat hij iets probeert te doen aan problemen is heel goed ( _/-\o_ ). Dat hij hiervoor zoveel mogelijk informatie nodig heeft is ook duidelijk.
Maar........
ALS mensen klachten hebben moeten ze die kunnen spuien. Dat is het recht van de betalende klant. Wanneer je betaald voor een dienst moet deze werken.
Als de mensen die 1 of 2 dagen geen telefoon hadden (niet alle zenders of iets anders waar ze wel op geabonneerd waren) niet het complete maandbedrag zouden betalen (maar bijvoorbeeld € 2,- minder) weet XMS ze wel gelijk te vinden.
Natuurlijk kan het voorkomen dat er eens iets niet werkt. Maar dat kan niet verdedigd worden met een verwijzing naar een derde partij.

Die verwijzing naar "de derde partij". Daar gaat het mij om.

Voor de mensen die vinden dat er te weinig aandacht is voor alles dat er wel goed gaat.
Ik neem toch niet aan dat u uw elektriciteitsmaatschappij elke maand/ jaar laat weten hoe tevreden u was dat u weer zo goed stroom geleverd heeft gekregen?
Ik neem wel aan dat wanneer u geen stroom kreeg, u wél (mobiel) belde om "te klagen" dat u niet kreeg waarvoor u betaalde?
Ik neem ook aan dat u dan niet zit te wachten op verwijzing naar een derde partij van wie zij dan weer afhankelijk waren?

Dus, natuurlijk gaat er veel goed (meer nog dan dat er fout gaat!). Dat was/ is niet mijn punt.

• ik222
  • Niet online
Probleem met IPTV is hier opgelost :)

Dank aan degene die dit doorgezet / opgelost hebben!

[Voor 5% gewijzigd door ik222 op 27-02-2011 11:30]

• dspijkers
Overigens moet ik wel zeggen dat de bijdrage van Rekenblok op dit forum óók bijdraagt aan de melding van "klachten".
Het verleden heeft uitgewezen (op Got) dat een "medewerker" nou eenmaal wordt belaagd door "klanten"
Er was ooit een topic van Eminent ([Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT) dat om die reden gesloten is.

Niet ten nadele van jou Rekenblok! Het blijft namelijk super dat je íets probeert te doen voor de mensen.

[Voor 9% gewijzigd door dspijkers op 27-02-2011 11:38]

• White_Collar
dspijkers schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:28:
[...]

Vwb het gebruik van Caps Lock en leestekens. Dat is meer mijn gebrek aan: "hoe verwoord ik mezelf op internet". Daar moet ik duidelijk nog aan werken.
Hierdoor komt blijkbaar het bericht ook niet over.

Rekenblok doet het geweldig hier op het forum. Dat hij iets probeert te doen aan problemen is heel goed ( _/-\o_ ). Dat hij hiervoor zoveel mogelijk informatie nodig heeft is ook duidelijk.
Maar........
ALS mensen klachten hebben moeten ze die kunnen spuien. Dat is het recht van de betalende klant. Wanneer je betaald voor een dienst moet deze werken.
Als de mensen die 1 of 2 dagen geen telefoon hadden (niet alle zenders of iets anders waar ze wel op geabonneerd waren) niet het complete maandbedrag zouden betalen (maar bijvoorbeeld € 2,- minder) weet XMS ze wel gelijk te vinden.
Natuurlijk kan het voorkomen dat er eens iets niet werkt. Maar dat kan niet verdedigd worden met een verwijzing naar een derde partij.

Die verwijzing naar "de derde partij". Daar gaat het mij om.

Voor de mensen die vinden dat er te weinig aandacht is voor alles dat er wel goed gaat.
Ik neem toch niet aan dat u uw elektriciteitsmaatschappij elke maand/ jaar laat weten hoe tevreden u was dat u weer zo goed stroom geleverd heeft gekregen?
Ik neem wel aan dat wanneer u geen stroom kreeg, u wél (mobiel) belde om "te klagen" dat u niet kreeg waarvoor u betaalde?
Ik neem ook aan dat u dan niet zit te wachten op verwijzing naar een derde partij van wie zij dan weer afhankelijk waren?

Dus, natuurlijk gaat er veel goed (meer nog dan dat er fout gaat!). Dat was/ is niet mijn punt.
Yup, en dat mag ook! Ik ben niet helemaal duidelijk geweest in mijn bericht, daar moet ik ook aan werken ;)
Ik ben hier ook puur om problemen te verhelpen, want net zoals jij vind: als je er voor betaalt moet het werken, vandaar dat ik hier actief ben om de problemen op te lossen. Maar geef me dan wel een kans om het voor je op te lossen, want met heel weinig informatie kan vrij weinig eraan doen.

De verwijzing naar de derde partij is logisch maar ook frustrerend, je doet zaken met XMS en niet met Telio, glashart media of weet ik wat. Feit blijft dat daar meestal opgewacht moet worden voor een oplossing van jou probleem, vervelend voor XMS maar ook voor jou.

• White_Collar
dspijkers schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:36:
Overigens moet ik wel zeggen dat de bijdrage van Rekenblok op dit forum óók bijdraagt aan de melding van "klachten".
Het verleden heeft uitgewezen (op Got) dat een "medewerker" nou eenmaal wordt belaagd door "klanten"
Er was ooit een topic van Eminent ([Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT) dat om die reden gesloten is.

Niet ten nadele van jou Rekenblok! Het blijft namelijk super dat je íets probeert te doen voor de mensen.
True dat klopt, maar er is 1 groot verschil: Ik reageer niet vanuit xms maar vanuit een vrijwillige hand uitreiking om jou probleem op te lossen.
los daarvan: zijn jullie in vergelijking met dat topic poes lief ;)

Ik zal mij vanaf nu wat minder mengen in de discussie over "de derde partij", want dan lijkt het dat ik vanuit XMS reageer terwijl ik eigenlijk neutraal wil blijven hier op GOT, je blijft toch een tweaker ;)

maar misschien komt er een webcare team van XMS, kunnen jullie daar lekker mee discussiëren ;)

eddit: ik ga nu feest vieren, tot morgen ;)

[Voor 24% gewijzigd door White_Collar op 27-02-2011 12:00]

Anoniem: 295271

ik222 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:30:
Probleem met IPTV is hier opgelost :)

Dank aan degene die dit doorgezet / opgelost hebben!
Inderdaad, het werkt weer. Hier is iemand goed bezig geweest in het weekend _/-\o_
Kan ik gelukkig toch vanmiddag mooi PSV - Ajax kijken.
Rekenblok schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:17:
Mij contacteren op tweakers@pbservers.nl schijnt ook weleens te helpen ;)
Ga ik niet doen.

Van Harte Gefeliciteerd Maat ! !

Ik heb regelmatig klachten over diensten en de meesten heb ik overgebracht naar andere providers.
Dat komt ook deels door de "houding" van XMS.
En daarmee bedoel ik de officiele houding,ik heb diverse klachten gehad en deze schriftelijk,per mail,per fax gemeld.
Wat mij daarbij erg heeft gestoort is de hooghartigheid van XMS als provider,nooit eens een antwoord gehad van wie dan ook. (van het management bedoel ik)
Maar dat doet Ziggo of bv XS4ALL niet beter,die sturen een bedrag ter compensatie.
Blijkbaar zien ze dat als een leuk gebaar maar ik zie dat meer als hier heb je 30 euro en hou je kop.
Een pleister op een wonde die ze wel zelf veroorzaakt hebben.
Ik krijg liever een welgemeende bos bloemen van 5 euro dan een compensatie van 20 euro.

MAAR:
Door de problemen heb ik regelmatig kontakt gehad met Denan (die heb ik juist andersom een kado'tje gestuurd) Yogoi en nu Rekenblok.
En ik heb bij XMS net zoveel,mogelijk meer,problemen als bij andere providers,maar met het personeel van XMS kan ik alleen maar zeggen dat ik persoonlijk de ervaring heb dat men ELKE belofte die men gedaan heeft,is nagekomen.
Dat heeft niet altijd tot (het gewenste) resultaat geleid,maar ik zie bij XMS wel vele enthousiaste mensen die in elk geval hun best doen,en in de meeste gevallen tot nu toe meer.
Ik zal nooit onbeschoft zijn tegen de mensen zelf.
Soms heb ik met Denan wel eens een discussie (in de goede zin des woords) maar hij laat je daarbij wel in je waarde.

Als provider heb ik met XMS vele teleurstellingen gehad,misschien ook omdat bepaalde diensten te snel (naar mijn idee) in de markt werden gezet.
Wat het management betreft heb ik er weinig goeds voor over en dat Folkert vertrekt interesseert me dan ook weinig. (Geldt ook voor Ziggo..)
Maar wat persoonlijke inzet betreft gedragen alle medewerkers zich in mijn geval,als ambassadeurs.
En daarvoor HULDE.

Net als anderen heb ik zoals gezegd,problemen met sommige diensten,ik steek die mening ook niet altijd onder stoelen of banken.
Wat ik echter wel nutteloos vind,en dat zie je overal steeds meer,niet alleen bij XMS,is dat hier gescholden wordt op het bedrijf,zonder dat je op welke manier dan ook je klacht naar het bedrijf hebt ge-uit.
Niet gemaild,niet gebeld,niets.
Zo van,dan pikt een medewerker van XMS die hier leest het wel op en gaat er mee aan de slag.
Sorry,dat vind ik minachtend,en zo werkt het niet.
Alsof je klaagt over elke politieke partij zonder zelfs ooit maar een stemhokje te hebben gezien.
Dat is niet zoals het hoort.

Is inmiddels (12:00 uur) na wederom een reset opgelost. _/-\o_

• dspijkers
eddit: ik ga nu feest vieren, tot morgen ;)
Lekker is dat!
Zit ik zo met je te discussiëren, zie ik niet eens dat je jarig bent!
Schande (Shame on me :( )

Bij deze: *O* Gefeliciteerd *O* !

Digi tv storing

Vannacht knalde de systemen eruit, waar dus in staan welke pakketten je afneemt met digi tv.
Vannacht heb ik dit nog doorgegeven, en ze gingen ermee aan de slag.
Even voor een ieder.
Buiten kantoor tijden is XMS ook bereikbaar... LET op. alleen voor grote storingen.
Je kan dan gewoon het 088 nummer van XMS bellen en kiezen voor optie 2.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Nick39 heeft dit volgens mij al vaker gemeld, maar XMS lijkt de spam inderdaad niet helemaal onder controle te hebben. Gisterenavond heb ik nog even wat gedaan voor de zaak (vorige week mijn uren net niet gemaakt en dat wilde ik nog even inhalen) en toen heb ik geprobeerd om via de webmail van XMS een text-file met de beschrijving van de hardware van een nog aan te schaffen server naar mijn mailadres van de zaak te sturen. Verder geen aandacht aan geschonken.

Net even in mijn mailbox gekeken - en inderdaad - de mail stond er niet in. In de webmail van XMS staat inderdaad een bounce-msg:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
This is the mail system at host smtp20.mail.sp.isp-net.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<***@***.**>: host *****.****.**[xx.xx.xxx.xx] said: 554 Service
    unavailable; Client host [smtp20.mail.sp.isp-net.nl] blocked using
    Barracuda Reputation;
    http://www.barracudanetworks.com/reputation/?r=1&ip=217.149.192.116 (in
    reply to RCPT TO command)

Ik zie de mail inderdaad in onze Barracuda Spamfirewall staan.

Het gekke is, dat ik dit bericht via de webmail verzonden heb. Terwijl ik onze spamfirewall ook een hoop berichten zie staan verzonden vanaf webmail10.mail.sp.isp-net.nl (217.149.192.62), die wel doorgelaten worden.

[Voor 8% gewijzigd door BazzH op 28-02-2011 07:49]

Think smart........ Act stupid........

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:39
*weg*

[Voor 97% gewijzigd door Hopjesvla79 op 28-02-2011 08:44]

BazzH schreef op maandag 28 februari 2011 @ 07:41:
Nick39 heeft dit volgens mij al vaker gemeld, maar XMS lijkt de spam inderdaad niet helemaal onder controle te hebben.
Het wordt veel gekker, webmail en smtp mail zouden gescheiden staan,maar als ik via smtp een mail stuur naar een Barracuda protected mail adres staat er in dat de host webmail10.mail.sp.isp-net.nl is en dat kan niet als de boel gescheiden zou zijn.
Daarnaast stond ook nog eens mijn hele ip reeks apart geblacklisted.
Dus via hotmail verzenden ging ook niet omdat daar mijn gewone ip in staat.
Ik heb inmiddels via het bekende truukje mijn ip nummer veranderd,maar zodra er weer een paar in die reeks aan het spammen gaan.
En vaak neemt Ripe die blacklists over.
Het rare is dat statistisch gezien Ziggo een grotere kans heeft om in de blacklist te staan,veel meer abonnees.. maar die staat er niet in.

• GerkeP

GerkeP

Kan het zijn dat er een storing is in Veenendaal? PC3905?
Kan niet remote bij mijn machines

GerkeP

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:50
Loveparade schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:26:
Kan het zijn dat er een storing is in Veenendaal? PC3905?
Kan niet remote bij mijn machines
Hoe zit dat netwerk daar in elkaar? Telkens als er een storing is heb ik op 3905MN nergens last van. Zit dat misschien gescheiden van elkaar ofzo?

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:54:
[...]

Hoe zit dat netwerk daar in elkaar? Telkens als er een storing is heb ik op 3905MN nergens last van. Zit dat misschien gescheiden van elkaar ofzo?
Dat mag ik wel hopen ;)
En het hoeft niet aan XMS te liggen, kan natuurlijk ook bij mij thuis zijn, maar dat weet ik dus niet. Wanneer ik de enige ben, dan zal het probleem ongetwijfeld bij mij thuis gesitueerd zijn, maar wanneer er meerdere last hebben, dan hoef ik daar niet te zoeken ;)

GerkeP

• GerkeP

GerkeP

Loveparade schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:47:
Ik zie dat het in Glazenkamp mogelijk is MEERDERE vaste ip-adressen aan te vragen.
Aangezien die wens bij mij (en vele anderen) al langer bestaat de vraag of dat ook mogelijk is in Veenendaal?

[...]
@Rekenblok @Yogoi @Denan

Kan iemand van jullie daar antwoord op geven?

GerkeP

BazzH schreef op maandag 28 februari 2011 @ 07:41:
Nick39 heeft dit volgens mij al vaker gemeld, maar XMS lijkt de spam inderdaad niet helemaal onder controle te hebben.
Het vervelende is dat veel medische instanties Barracuda gebruiken.
Ik zit bij een Kringspier >:) apotheek en momenteel varieren de medicijnprijzen blijkbaar meer dan de dollarkoers,dus apotheken hebben niet enorme voorraaden in huis,morgen kan de prijs weer lager zijn van een ander merk bij generieke middelen (andere merknaam,dezelfde stof) dus de verpakkingen wijzigen ook steeds (leuk voor oude mensen).. maar goed vanwege een bepaalde aandoening moet ik bepaalde pijnstillers slikken en krijg ik de maximale dosis, 10 capsules per dag.
Ze zitten helaas ook maar in doosjes van 10, voor 3 maanden zijn dat 90 doosjes..
Die heeft de apotheek niet op voorraad,dus ik bestel online bij de apotheek.
Het bevestigingsmailtje krijg ik niet vanwege de barracuda firewall.
De apotheek bestelt weer bij haar leverancier,en zodra het binnenkomt bij de apotheek,krijg ik een mail.
Hoor ik een mail te krijgen,want die krijg ik niet vanwege dat Barracuda.
Daarvoor gebruik ik nu g-mail.
Maar lastig is het wel..want periodiek veranderen ze de sessiecode die je naast je inlognaam en wachtwoord nodig hebt en die krijg je,per mail.
Daarnaast moet ik,vanwege de zwaarte van de medicatie,bij de apotheek zowel het recept (dat kan immers gestolen zijn) laten zien,het bestelmailtje uitprinten en mee nemen,en het afhaal bewijs dat per mail is verzonden,daarom doen we het ook steeds per 3 maanden want ook de 30 doosjes voor 1 maand heeft de apotheek niet,althans ze hebben het wel maar dan is de voorraad voor andere patienten ook gelijk op.
Dan is het lastig dat het xms adres niet goed werkt.
Ga ik op vakantie dan is het helemaal een ramp,dan heb ik een schengen verklaring nodig voor de medicatie die je moet opvragen via het ministerie,online,maar de bevestigingsmail met een link die ik moet aanklikken komt nooit aan.
Bij de douane moet ik vervolgens aanmelden dat ik zoveel medicatie bij me heb,met de schengenverklaring die ook in de taal van het land waar je heengaat moet zijn,plus dat je een afwijkende hoeveelheid moet bestellen.
Het is leuk dat internet,maar als in die keten ergens een mailtje zoekraakt zit ik letterlijk en figuurlijk met de gebakken peren zodra er een tussen zit die Barracuda gebruikt...

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Nick39 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:11:
[...]

Het wordt veel gekker, webmail en smtp mail zouden gescheiden staan,maar als ik via smtp een mail stuur naar een Barracuda protected mail adres staat er in dat de host webmail10.mail.sp.isp-net.nl is en dat kan niet als de boel gescheiden zou zijn.

[...]
Ik ga vanavond of morgenavond eens even aan het testen. Het zou toch wel handig zijn, als ik met mijn Outlook thuis gewoon naar de zaak kan mailen. (Ik ga de servers van XMS niet whitelisten. Dat doen we hier alleen met servers van klanten of relaties en dan ook nog alleen in het geval van false positives waardoor het werk beinvloed wordt. Een ISP moet gewoon zorgen dat de boel op orde is.)

Eens kijken welke servers allemaal gebruikt kunnen worden als SMTP-server en welke servers er niet op allerlei blacklists staan.

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Nick39 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:45:
[...]

Het vervelende is dat veel medische instanties Barracuda gebruiken.

[...]
En lang niet alleen medische instanties hoor. Barracuda Networks is best een grote speler op het gebied van spam-filtering, security en compliancy.

Ik vrees, dat XMS-klanten heel veel bedrijven niet kunnen mailen. (En wij maar klagen, dat ze zo traag of helemaal niet reageren.... ;) )

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 13:02

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39,

Gezien de belangrijkheid van jouw email behoefte. Heb je ooit aan een eigen domein gedacht met een paar euries per jaar aan hosting?

Ik weet het is verkeerd om extra kosten te maken voor een werkende email, maar gezien hoe belangrijk het voor jouw is. Zou ik persoonlijk al helemaal geen partij vertrouwen en het volledig onder mijn eigen vingers willen.

Voor alleen een domein + email hosting, ben je volgens mij niet meer kwijt als 20 euries per jaar ofzo.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

j1nx schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:03:
Nick39,

Gezien de belangrijkheid van jouw email behoefte. Heb je ooit aan een eigen domein gedacht met een paar euries per jaar aan hosting?

Ik weet het is verkeerd om extra kosten te maken voor een werkende email, maar gezien hoe belangrijk het voor jouw is. Zou ik persoonlijk al helemaal geen partij vertrouwen en het volledig onder mijn eigen vingers willen.

Voor alleen een domein + email hosting, ben je volgens mij niet meer kwijt als 20 euries per jaar ofzo.
Dan moet je wel gebruik gaan maken van webmail. Want je kunt over poort 25 niet bij andere mailservers komen, dan die van XMS.

En.... met webmail ben je dus weer afhankelijk van de server(s) van je webhoster.

• GerkeP

GerkeP

BazzH schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:05:
[...]

Dan moet je wel gebruik gaan maken van webmail. Want je kunt over poort 25 niet bij andere mailservers komen, dan die van XMS.

En.... met webmail ben je dus weer afhankelijk van de server(s) van je webhoster.
Volgens mij filtert XMS helemaal niets ;)
Dus dat kan prima.

GerkeP

• Suicyder
BazzH schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:57:
[...]

En lang niet alleen medische instanties hoor. Barracuda Networks is best een grote speler op het gebied van spam-filtering, security en compliancy.

Ik vrees, dat XMS-klanten heel veel bedrijven niet kunnen mailen. (En wij maar klagen, dat ze zo traag of helemaal niet reageren.... ;) )
Wat nou als je een storingsmail naar XMS stuurt en zij blijken ook barracuda te gebruiken, nou dat zou het extra lastig maken :P

Ik heb zelfs nog geen last ermee gehad, hopen dat dat zo blijft, ik heb wel een domein + alles erbij. Maar mailen via de SMTP van mijn host zien ze als dataverbruik, dus dat doe ik liever niet omdat ik dan mijn limiet op moet schroeven (gezien er nogal wat bestanden over gaan).

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 18:23

Oplossing: domeinnaam registreren en gebruik maken van Google Apps onder domeinnaam. Dan ben je provider-onafhankelijk. Is nog gratis ook. Wil je een betere SLA dan betaal je wat.

[Voor 54% gewijzigd door garp op 28-02-2011 11:13]

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Loveparade schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:08:
[...]

Volgens mij filtert XMS helemaal niets ;)
Dus dat kan prima.
OK. Dat zou wel verklaren hoe hele IP-reeksen van XMS-klanten op blacklists komen te staan.
Dan ga ik voortaan gewoon de mailserver van mijn webhoster gebruiken voor SMTP. Is mijn probleem ook meteen opgelost. :)

j1nx schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:03:
Nick39,

Hmm... ik heb een eigen domein maar dat is alleen een parkeerdomein die de mail forward naar xms en de site zelf door forward naar de ruimte die xms me daar voor biedt.
Dat alleen is al duurder,je betaalt voor de sidn al dus dat is niet echt een optie.
De optie is dat XMS kontakt opneemt met Barracuda en net als bv de blacklisten bij Hotmail zich er weer af laat halen.
Maar dan loop je tegen de reverse DNS aan die ook niet klopt dus sta je er binnen 5 minuten weer op.
In princiepe is elk bedrijf met een firewall/mailscanner die checkt op reverse DNS niet in staat om mail te ontvangen als ze dat zo ingesteld hebben.
Maar zelfs al zend ik via een eigen domein mail dan wordt altijd mijn ip adres opgenomen in de headers.
Om die reden kan ik ook niet gebruik maken van spam melden aan spamcop,die controleert ook op reverse DNS en markeert mijn melding over spam,zelf als spam. |:(
Ik noemde Barracuda als voorbeeld,maar elke ontvangende mailserver die een reverse DNS check doet zal daar afhankelijk van de settings iets mee doen.
Dat kan een markering zijn als possible spam,maar het kan ook zo zijn dat de mail gewoon ongelezen in de digitale schredder gaat...
Zelfs een "simpel" programma als mailwasher kun je zo instellen dat die diverse blacklists gebruikt en aan de hand van het filter dat je er op zet bv instellen op invisible,kill automatic.
Zet ik die op de blacklists vanBarracuda en dergelijke dan wist ie al mijn mail die xms me stuurt,automatisch en ongezien :) en da's niet zo handig want ik betaal niet automatisch aan xms,ik krijg een pdf en moet dan het bedrag handmatig overmaken (heb ik zelf voor gekozen) maar volgens mij blijft mijn mail en internet het niet zo lang doen als ik mail van xms zelf op die manier zou laten verdwijnen ;)
Het werkt nu in de vorm dat ik mail op mijn mail adres laat forwarden naar hotmail,en die forward het naar g-mail en via die route verdwijnt mijn ip als sending ip.
mail die ik naar bedrijven toe stuur waarvan ik zeker weet dat ze barracuda hebben,verstuur ik via mijn HTC via de KPN smtp server.

[Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 28-02-2011 12:33]

• GerkeP

GerkeP

BazzH schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:01:
[...]

OK. Dat zou wel verklaren hoe hele IP-reeksen van XMS-klanten op blacklists komen te staan.
Dan ga ik voortaan gewoon de mailserver van mijn webhoster gebruiken voor SMTP. Is mijn probleem ook meteen opgelost. :)
En dat kan weer opgelost worden wanneer XMS toestaat om je Reverse DNS aan te passen ;)

GerkeP

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 18:23
Nick39 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:18:
[...]

Hmm... ik heb een eigen domein maar dat is alleen een parkeerdomein die de mail forward naar xms en de site zelf door forward naar de ruimte die xms me daar voor biedt.
Dat alleen is al duurder,je betaalt voor de sidn al dus dat is niet echt een optie.
De optie is dat XMS kontakt opneemt met Barracuda en net als bv de blacklisten bij Hotmail zich er weer af laat halen.
Maar dan loop je tegen de reverse DNS aan die ook niet klopt dus sta je er binnen 5 minuten weer op.
In princiepe is elk bedrijf met een firewall/mailscanner die checkt op reverse DNS niet in staat om mail te ontvangen als ze dat zo ingesteld hebben.
Maar zelfs al zend ik via een eigen domein mail dan wordt altijd mijn ip adres opgenomen in de headers.
Om die reden kan ik ook niet gebruik maken van spam melden aan spamcop,die controleert ook op reverse DNS en markeert mijn melding over spam,zelf als spam. |:(
Ik noemde Barracuda als voorbeeld,maar elke ontvangende mailserver die een reverse DNS check doet zal daar afhankelijk van de settings iets mee doen.
Dat kan een markering zijn als possible spam,maar het kan ook zo zijn dat de mail gewoon ongelezen in de digitale schredder gaat...
Zelfs een "simpel" programma als mailwasher kun je zo instellen dat die diverse blacklists gebruikt en aan de hand van het filter dat je er op zet bv instellen op invisible,kill automatic.
Zet ik die op de blacklists vanBarracuda en dergelijke dan wist ie al mijn mail die xms me stuurt,automatisch en ongezien :) en da's niet zo handig want ik betaal niet automatisch aan xms,ik krijg een pdf en moet dan het bedrag handmatig overmaken (heb ik zelf voor gekozen) maar volgens mij blijft mijn mail en internet het niet zo lang doen als ik mail van xms zelf op die manier zou laten verdwijnen ;)
Het werkt nu in de vorm dat ik mail op mijn mail adres laat forwarden naar hotmail,en die forward het naar g-mail en via die route verdwijnt mijn ip als sending ip.
mail die ik naar bedrijven toe stuur waarvan ik zeker weet dat ze barracuda hebben,verstuur ik via mijn HTC via de KPN smtp server.
Holy mozes, jij maakt het wel heel ingewikkeld. Nogmaals: Google apps onder eigen domein voor zowel in- als uitgaand mailverkeer en je bent van het hele gedonder af. Als je dan ook je SPF records strak zet en alleen mail via de google gateways als 'goed' definieert ben je klaar. Ik begrijp_echt_niet dat je zo moeilijk doet. Qua kosten valt het ook enorm mee; je bent maximaal een tientje per jaar kwijt. Dat ie niet veel voor een vast email adres waar je je leven lang mee voort kunt.

Overigens kun jij in de dns van je domein ook wel de gegevens van de smtp-server die je nu gebruikt 'whitelisten'. Wederom: SPF is je tool. Zie hier voor wat uitleg en er is ook nog wat uitleg van Google zelf te vinden uiteraard.

Je moet uiteraard wel controle over je eigen DNS records hebben. Maar iedere fatsoenlijke partij waar je domeinnamen kunt registreren biedt die controle. En anders verhuis je je domein naar mijn persoonlijke favoriet. Daar kun je alles helemaal zelf online regelen.

Ik lees trouwens net (terwijl ik die Goolge link aan het zoeken was) dat je Google ook je registratie kan laten verzorgen. Zij zetten dan de dns automatisch goed, dan hoef je er dus niets van te snappen ;)
The Google domains registration service is now available only for .com, .net, .org, .biz, and .info domains, according to Google blog. If you register through Google, all DNS entries settings will be automatically configured to work with Google services activated in Google Apps for Your Domain. The domain DNS settings include A, CNAME (for customize URLs) and MX records (for send or receive of email delivery service), thus saving great amount of time and work for free Google Apps users, and eliminate possible to misconfiguration or error.

To pay for the domain registration, Google Checkout is the only payment option. Standard information that similar when you register domains else is needed, however, you can choose the option to “Keep my registration information unlisted” and “Do not make it available in the WHOIS directory unless required”. After registration, you will have full control over the domain and DNS, at control panel provided by Google’s partnered registrars (Enom or Godaddy). At Google Apps for Your Domain Control Panel, there is a one-click link that allows user to access directly to the Advanced DNS settings.
Google apps account aanmeld link (en de link om een domein via Google te registreren).

[Voor 30% gewijzigd door garp op 28-02-2011 13:40. Reden: Extra links....]

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 04:37

Coolrob

Lekker hoor...

Zijn er meer mensen die geen telefoon hebben regio zeewolde (3892CB)

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

• BazzH
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Loveparade schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:15:
[...]

En dat kan weer opgelost worden wanneer XMS toestaat om je Reverse DNS aan te passen ;)
Ik draai zelf geen mailserver, dus heb ook geen behoefte om mijn RDNS aan te passen. Mijn hosting-services draaien ergens in een datacentre.

Anoniem: 174828

Nick39 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:18:
[...]

Bij transip.nl kost een .nl domein nu 1.99 euro per jaar. Dus zo duur is dat niet ;) Normaal kost dat 7.49 euro geloof ik. En als je toch betaalt voor dat geparkeerde domein, waarom hang je daar geen gmail apps aan?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38

The Wizard

Moderator Mobile
Coolrob schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:50:
Op dit moment geen problemen in Zeewolde met de telefonie. Resetje?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Anoniem: 174828 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:04:
[...]

Bij transip.nl kost een .nl domein nu 1.99 euro per jaar. Dus zo duur is dat niet ;) Normaal kost dat 7.49 euro geloof ik. En als je toch betaalt voor dat geparkeerde domein, waarom hang je daar geen gmail apps aan?
Ik begrijp dit niet helemaal, ik zit nu bij de heeg met een parkeerdomein en die rekenen ook voor de registratie bij de sidn.
Ik zou even terug moeten zoeken.. natuurlijk is het wel weer zo dat ik weer oplossingen aan het bedenken ben terwijl het probleem zelf terug te voeren is op xms, dat 1,99 is zo idioot goedkoop,klopt ook niet want dat is alleen een domein vastleggen... wat transip biedt wat de heeg onder een parkeerdomein verstaat is een "doorstuurservice" en die is 5 euro ex btw.
Maar wie zegt dat daar ook die sidn kosten niet nog eens bovenop komen... ik zoek ff de laatste De Heeg factuur er bij... maar als xms dat reverse dns nou zou oplossen was het allemaal niet nodig om al die omwegen te bewandelen ( en actie onderneemt om van die barracuda blacklist af te komen).
In princiepe ben IK nu weer het probleem aan het oplossen door een omweg.

Bij de Heeg is het:
Wij zouden voor dit jaar in rekening brengen:

Product Aantal
------------------------------------------------------------
.NL onderhoud 1Jr 1 EUR 10
parkeer 1 EUR 15
----------------
Som EUR 25
BTW EUR 4.75
----------------
Total EUR 29.75

Volgens hun is dat .NL onderhoud kosten aan SIDN en zou je dat bij transip er nog extra bij moeten krijgen. (ik zit al 5 jaar bij De Heeg)

[Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 28-02-2011 17:18]

• dspijkers
Coolrob schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:50:
Wel (bijna) 4 uur later maar ook hier geen problemen.

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Heb al even het topic snel doorgelezen maar toch benieuwd naar enkele meningen over het internet van XMS. Kan kiezen tussen KPN of deze provider, XMS is goedkoper maar als er veel downtime of lage internetsnelheden zijn (dat laatste niks over kunnen lezen) dan neem ik toch liever KPN.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• Suicyder
mind_ schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:46:
Heb al even het topic snel doorgelezen maar toch benieuwd naar enkele meningen over het internet van XMS. Kan kiezen tussen KPN of deze provider, XMS is goedkoper maar als er veel downtime of lage internetsnelheden zijn (dat laatste niks over kunnen lezen) dan neem ik toch liever KPN.
Internetsnelheden zijn prima hier, ik haal gewoon de snelheden zoals beloofd, ping ligt rond de 3 a 4 milliseconden (speedtest).
Op zich geen gekke storingen, behalve dus dat de afgelopen maand de NIKHEF wat problemen heeft gehad, die je als XMS klant kan merken. Ik heb er echter vertrouwen in dat dit weer zal verbeteren.

Mijn broer heeft nu een goed 2 jaar XMS zonder storingen (wederom buiten laatste tijd NIKHEF om).

Anoniem: 174828

Nick39 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:29:
[...]

Ik begrijp dit niet helemaal, ik zit nu bij de heeg met een parkeerdomein en die rekenen ook voor de registratie bij de sidn.
Ik zou even terug moeten zoeken.. natuurlijk is het wel weer zo dat ik weer oplossingen aan het bedenken ben terwijl het probleem zelf terug te voeren is op xms, dat 1,99 is zo idioot goedkoop,klopt ook niet want dat is alleen een domein vastleggen... wat transip biedt wat de heeg onder een parkeerdomein verstaat is een "doorstuurservice" en die is 5 euro ex btw.
Maar wie zegt dat daar ook die sidn kosten niet nog eens bovenop komen... ik zoek ff de laatste De Heeg factuur er bij... maar als xms dat reverse dns nou zou oplossen was het allemaal niet nodig om al die omwegen te bewandelen ( en actie onderneemt om van die barracuda blacklist af te komen).
Ik betaal bij transip op dit moment 5 euro per jaar per domein (ik heb er een aantal). De dns doen ze gratis. Ik heb vervolgens bij google apps de dns gegevens opgezocht die je moet aanmaken en dat gedaan bij elk domein waar ik email wil gebruiken. That's it. Ik heb geen andere producten bij transip dan de domeinregistratie incl. gratis dns. Je zou trouwens zelfs een simpele site kunnen opzetten met google apps hosting (ook gratis).

Als je er niet uitkomt, mail me dan maar op iets(at) mn nickname punt com, dan laat ik het je wel zien.

Overigens vind ik gmail erg fijn om mee te werken, en was dat ook de eerste reden om dat te gebruiken ipv een eigen mail server met aparte mail client. En de spam herkenning van gmail is gewoon geweldig goed. De hoeveelheid spam die ik per jaar zie is op 1 hand te tellen.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 174828 op 28-02-2011 18:10]

• White_Collar
Als je kan kiezen tussen XMS en KPN dan is voor mij de keuze snel gemaakt: XMS.

Waarom? Je hebt dan niet zo'n vreselijke box van KPN in je meterkast staan waardoor je voordeel van glas gelijk bijna helemaal weg is.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:07
Nick39 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:29:
[...]

Bij de Heeg is het:
Wij zouden voor dit jaar in rekening brengen:

Product Aantal
------------------------------------------------------------
.NL onderhoud 1Jr 1 EUR 10
parkeer 1 EUR 15
----------------
Som EUR 25
BTW EUR 4.75
----------------
Total EUR 29.75

Volgens hun is dat .NL onderhoud kosten aan SIDN en zou je dat bij transip er nog extra bij moeten krijgen. (ik zit al 5 jaar bij De Heeg)
Nick,

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de kosten op de website van transip.nl de enige kosten zijn. Je krijgt gewoon een .nl domeinnaam met DNS voor € 1,99 (1e jaar, daarna € 7,49 per jaar). Let op, de prijzen zijn excl. BTW. Je betaalt nu waarschijnlijk € 15 (ex BTW) voor slechts 1 simpele pagina met 'Deze domeinnaam is geparkeerd' en een beetje mailruimte, veel te duur...

Het door Google laten afhandelen van je mail is kosteloos (tenzij je voor een betaalde versie kiest), je moet alleen een paar DNS-records toevoegen.

Anoniem: 49445

Loveparade schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:15:
[...]

Helaas dat doen ze dus niet bij XMS ...daar ben ik in het begin ook achteraan aan het jagen geweest. Maar dat behoorde helaas niet tot de mogelijkheden.

en dat is best wel vervelend...sommige mailservers accepteren geen mail van de mijne omdat dat niet klopt... zojuist nog :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
This is the mail system at host mail.mijndomein.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<m.ailadres@upcmail.nl>: host mail.upcmail.nl[213.46.255.2] said: 550 5.1.0
    Dynamic/Generic hostnames are blocked. Please contact your Email Provider.
    Your IP was xx.xxx.xx.xxx. Your hostname was
    xxx-xx-xxx.ftth.xms.internl.net (in reply to MAIL FROM command)

[Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 49445 op 28-02-2011 19:16. Reden: voorbeeld]

sylvesterrr schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:16:
[...]

Nick,

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de kosten op de website van transip.nl de enige kosten zijn. Je krijgt gewoon een .nl domeinnaam met DNS voor € 1,99 (1e jaar, daarna € 7,49 per jaar). Let op, de prijzen zijn excl. BTW. Je betaalt nu waarschijnlijk € 15 (ex BTW) voor slechts 1 simpele pagina met 'Deze domeinnaam is geparkeerd' en een beetje mailruimte, veel te duur...

Het door Google laten afhandelen van je mail is kosteloos (tenzij je voor een betaalde versie kiest), je moet alleen een paar DNS-records toevoegen.
Nee, mijn domeinnaam verwijst door naar mijn website die bij xms staat en mail@domeinnaam.nl wordt doorgestuurd naar mijn xms mail adres.
De webspace die ik verbruik is dus de webspace bij xms, de mailruimte is er niet,wordt gewoon geforward.
Maar goed ik heb augustus nog betaald dus ik verhuis dan naar transip.
Hoewel ik me afvraag of ik de hele page niet eens opdoek... hij is al oud en al lang niet meer geupdated.. ( in 1997 gemaakt.. ) webcams staan al een jaar stil of zo..

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:07
Het is dus zelfs een eenvoudige web+mailforward. Dat men daarvoor € 15 per jaar (excl. btw en domeinnaam) voor durft te rekenen... :N

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:52
Rekenblok schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:16:
[...]

Als je kan kiezen tussen XMS en KPN dan is voor mij de keuze snel gemaakt: XMS.

Waarom? Je hebt dan niet zo'n vreselijke box van KPN in je meterkast staan waardoor je voordeel van glas gelijk bijna helemaal weg is.
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Die Experimental box is een hoop ellende en dicht getimmerde rotzooi... :+
Ben overigens alweer een jaar een zeer tevreden xms gebruiker... :)

Ik had InternetPlus bellen van KPN (met oudere Experiabox) en ben expres niet overgestapt naar KPN glasvezel omdat de nieuwe Experiaboxen die ze gebruiken veel bugs hebben. Port forwarding is bijvoorbeeld niet goed mogelijk en knalt er vaak uit als het al werkt. Dit is al anderhalf jaar zo. Daarom ben ik sinds kort XMS klant en bevalt het tot nu toe erg goed qua communicatie met XMS zelf tot aan de afgenomen producten.

P.s. Vooral de eigen keuze van router vind ik erg prettig.
Anoniem: 225047 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 02:08:
[...]

Ik had InternetPlus bellen van KPN (met oudere Experiabox) en ben expres niet overgestapt naar KPN glasvezel omdat de nieuwe Experiaboxen die ze gebruiken veel bugs hebben. Port forwarding is bijvoorbeeld niet goed mogelijk en knalt er vaak uit als het al werkt. Dit is al anderhalf jaar zo.
Ik ben al 4 jaar klant van xms en daarvoor van Ziggo en daarvoor met kpn's internetplusbellen en de problemen met poortforwarding en dergelijke speelden toen al.
Ook klapte de hele boel er uit als je teveel verbindingen had open staan met torrents.
Vergeleken bij de periode toen zijn de telefonieproblemen die ik nu ondervind peanuts bij de telefonieproblemen die ik bij KPN had,wat we ook wel internetMINbellen noemden.
Niet voor niets zat de paperclip om het ding te resetten met klitteband er op.
Doordat ik er een firewall voor had geplaatst heb ik de laatste updates van die experiabox gebokkeerd waardoor de mijne nu nog wel een geheel open interface heeft incl de sipserver gegevens.
Het ding ligt op zolder,bij mooi weer hang ik hem in mijn netwerk zodat ik in de tuin ook kan internetten.
Van mijn periode van "lidmaatschap" bij KPN van 11 maanden heeft de telefonie 10 maanden niet gewerkt.
En dan bedoel ik dus gewoon continue niet gewerkt.
Monteurs kwamen met een analoge box aanzetten terwijl ik ISDN had en dat soort grapjes,mijn hoofdnummer was verdwenen,uiteindelijk ben ik gestopt met betaling,kreeg incassoburo's met enorme blufverhalen,deurwaarders enz. aan de deur, 5 dagen voordat het voor de rechter wegens wanbetaling zou komen ben ik met de hele zaak naar de krant gegaan,dezelfde avond werd ik op mobiel gebeld dat ze overal vanaf zagen,dat ik 11 maanden abonnementsgeld terug kreeg,een schadevergoeding van 200 euro en een vergoeding voor de advocaat.
Ik ben allergisch voor KPN en daarom ook bang voor mogelijke invloeden op xms...

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 09:43
Nu ook een keer een mailprobleepje.......

Mijn mail wordt geforward naar gmail; XMS laat de mail wel door maar Gmail niet:

The original message was received at Tue, 1 Mar 2011 13:16:11 +0100 (MET)
from u0002a06@localhost
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
????????@gmail.com
(reason: 554 5.6.0 Your mail message was flagged as spam. Message not accepted)
----- Transcript of session follows -----
... while talking to smtp20.nijmegen.internl.net.:
>>> DATA
<<< 554 5.6.0 Your mail message was flagged as spam. Message not accepted
554 5.0.0 Service unavailable
Final-Recipient: rfc822; ?????????@gmail.com
Action: failed
Status: 5.6.0
Remote-MTA: dns; smtp20.nijmegen.internl.net
Diagnostic-Code: smtp; 554 5.6.0 Your mail message was flagged as spam. Message not accepted
Last-Attempt-Date: Tue, 1 Mar 2011 13:16:11 +0100 (MET)

---------- Doorgestuurd bericht ----------
From: ??????@xmsnet.nl
To: ?????@xmsnet.nl
Date: Tue, 1 Mar 2011 13:16:09 +0100 (MET)
Subject: ?????@xmsnet.nl VIAGRA ® Official -93%

NB op de ????? stond mijn eigen mailadres(sen)

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 13:02

j1nx

Geek - Enjoying life

sylvesterrr schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:16:
[...]

Nick,

Super tip, vandaag maar even aan begonnen. Domein voor nog geen 2.5 euro. Kijken of ik het aan de praat krijg, anders druk ik wel even op je deurbel (virtueel)

EDIT: Done, thx! Back on topic.

EDIT2: Holy crap !!!!!!! Laat ik even duidelijk maken alvorens weer over xms te babbelen. Bovenstaande is dus echt de tip van het jaar.

Super bedankt luitjes. (hsmade, sylvesterrr, garp)

[Voor 12% gewijzigd door j1nx op 01-03-2011 22:16]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Suicyder
Gisteren toch maar gebeld omdat ik niets meer hoorde over mijn IPTV problemen.
Bleek dat de monteur van vorige week de ticket had afgemeld ipv doorgezet. Ticket is direct weer open gezet (19,15 uur).
Een uur of 2 later was het gefixed, bleek NIC stuk te zijn waar 2 klanten op zaten.

Problemen opgelost, yay!

Alles werkt, heerlijk.
NIKHEF had om 3 uur vanmiddag weer een flinke dip... waarom doet XMS er niet eens iets aan.. als klant (=xms) kun je toch wel wat invloed uitoefenen,het is zo langzamerhand meer de HIKHEF geworden :(

• ik222
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:17:
NIKHEF had om 3 uur vanmiddag weer een flinke dip... waarom doet XMS er niet eens iets aan.. als klant (=xms) kun je toch wel wat invloed uitoefenen,het is zo langzamerhand meer de HIKHEF geworden :(
Als men technisch simpelweg niet weet waardoor het komt dan helpt druk uitoefenen ook niet. De mensen bij AMS-IX zullen er vast zelf ook wel alles aan doen om het op te lossen maar soms is het nu eenmaal lastig om de oorzaak te vinden.
ik222 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:38:
[...]

Als men technisch simpelweg niet weer waardoor het komt dan helpt druk uitoefenen ook niet. De mensen bij AMS-IX zullen er vast zelf ook wel alles aan doen om het op te lossen maar soms is het nu eenmaal lastig om de oorzaak te vinden.
Ben ik met je eens maar aangezien wij niets horen van het AMS-IX kunnen wij ook niet weten dat zij simpelweg niet weten wat het veroorzaakt.
Volgens mail met ze moet de provider waar ik bij aangesloten ben melden wat de aard van de storingen is omdat de ams-ix de providers wel op de hoogte houdt.
Nu doen alleen maar de meest wilde geruchten de ronde..

• denan
Meer dan geruchten zijn er momenteel ook niet. Men vermoed dat er 'iets' mis is in het OS dat op de hardware staat. En dat 'vreemd' verkeer vanaf een van de partijen de problemen veroorzaakt. Hoe en wat weet men nog steeds niet.

add: van de amsix problemen zou je in de praktijk btw niet echt veel moeten merken. De internetverbinding kan iets trager zijn dan de 50/50Mbit die je normaal hebt maar volledige uitval mag niet voorkomen.

[Voor 31% gewijzigd door denan op 02-03-2011 19:12]

denan schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:10:
Meer dan geruchten zijn er momenteel ook niet. Men vermoed dat er 'iets' mis is in het OS dat op de hardware staat. En dat 'vreemd' verkeer vanaf een van de partijen de problemen veroorzaakt. Hoe en wat weet men nog steeds niet.

add: van de amsix problemen zou je in de praktijk btw niet echt veel moeten merken. De internetverbinding kan iets trager zijn dan de 50/50Mbit die je normaal hebt maar volledige uitval mag niet voorkomen.
Sorry dan weet ik niet waar jij de laatste tijd gezeten hebt, vorige week was de hele avond nauwelijks verkeer mogelijk,en om 3 uur vanmiddag merkte ik het ook,ik ben niet helderziend.. het is goed merkbaar hoor !

@ denan > heb jij mijn pm'tje nog gelezen ?

• denan
Nick39 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:16:
[...]

Sorry dan weet ik niet waar jij de laatste tijd gezeten hebt, vorige week was de hele avond nauwelijks verkeer mogelijk,en om 3 uur vanmiddag merkte ik het ook,ik ben niet helderziend.. het is goed merkbaar hoor !
Ik ga over dezelfde connectie en ik heb die problemen niet. Lijkt me een goede graadmeter :)

@famous: ik heb geen dm's van je?

denan schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:35:
[...]

Nu wel ?

• denan
Nope.. alleen van rekenblok

• Suicyder
[...]

Ik ga over dezelfde connectie en ik heb die problemen niet. Lijkt me een goede graadmeter :)
Ik heb de problemen vooralsnog iedere keer gehad, zodra the HIKBEF performance duikelt dan heb ik vrijwel tot geen internet meer, behalve intern bij XMS klanten.

• denan
Suicyder schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:57:
Ik heb de problemen vooralsnog iedere keer gehad, zodra the HIKBEF performance duikelt dan heb ik vrijwel tot geen internet meer, behalve intern bij XMS klanten.
Ik zal er morgen nog eens naar kijken. Volgens mij kan ook een deel van het verkeer over een andere locatie geroute worden als er op de NIKHEF (HIKBEF een bewuste typo? :)) iets mis gaat. Tijdens de dip van vanmiddag heb ik zelf in ieder geval geen klachten gehad en ik ben toch redelijk continu actief geweest op internet.

• Suicyder
Bewuste typo idd.
Vandaag niks kunnen merken van de dip, gezien ik niet thuis was.

Maar vorige week last gehad van iedere hik die er was. Helaas genoeg.
Hoop dat ze de problemen er oplossen, toch wel vervelend ook voor de medewerkers daar als je het probleem blijkbaar niet weet te lokaliseren.

Op zich werkt alles nu dus prima, op de hikhups na. Ik ga er vanuit dat er wel een oplossing komt.

• denan
Suicyder schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:09:
Maar vorige week last gehad van iedere hik die er was. Helaas genoeg.
Hoop dat ze de problemen er oplossen, toch wel vervelend ook voor de medewerkers daar als je het probleem blijkbaar niet weet te lokaliseren.
Er zijn nu in ieder geval engineers van de hardwareleveranciers ter plekke. Gezien de impact verwacht ik ook dat men dit op het hoogste niveau oppakt bij de AMS-IX. Het lastige is gewoon dat het iets onbekends/nieuws is. Men gokt dat het te maken heeft met vreemd traffic van één van de klanten op die locatie.. maar wie.. en wat/waarom is nog niet duidelijk. Wel is de groep "verdachten" steeds kleiner aan het worden dus hopelijk heeft men snel een oplossing.

@famous: had je oude mail in de trash zitten na een opruimactie.. schijnbaar komen daarna alle dm's ook automatisch in de trash :)

[Voor 7% gewijzigd door denan op 02-03-2011 22:12]

• denan
Net even bijgepraat met onze netwerkbeheerders. Volgens hen is de opzet al sinds een tijd volledig redundant. De drops die nu vanwege de vreemde storingen op de AMS-IX ontstaan mogen hooguit 5-10 minuten impact hebben op het internetverkeer. Verder zijn de drops sessiegebonden. Als je bvb problemen krijgt met een grote download (die stokt of timeouts krijgt) dan zou een simpele refresh het probleem op moeten lossen.
Als er langere tijd problemen zijn dan routen we het verkeer automatisch over een van de andere locaties. Het enige wat jullie verbinding voor langere tijd kan blocken is een poweroutage op de nikhef, (daar koppelt XMS op InterNLnet) maar sinds de outages van vorig jaar is daar ook alles meervoudig redundant opgezet. Poweroutages mogen daar dus geen problemen meer veroorzaken.

• GerkeP

GerkeP

@Denan

Dan ben ik toch wel benieuwd waarom dat niet gefunctioneerd heeft vorige week en de week daarvoor.
Binnen het netwerk van XMS ging het prima, maar naar andere netwerken was absoluut niet werkbaar, en duurde ook zeker langer dan 10 minuten, eerder iets van een uur of 2 per keer

GerkeP

[...]

Voor al die mensen die in de vorige bladzijden ook melden dat ze door dikke stroop moesten roeren, komop zeg.
Wilde u misschien de linkjes ?
Er is zelfs een apart topic voor geopend.

De goede graadmeter vertelt me inderdaad dat je nog weinig leest hier.
denan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:58:
Net even bijgepraat met onze netwerkbeheerders. Volgens hen is de opzet al sinds een tijd volledig redundant. De drops die nu vanwege de vreemde storingen op de AMS-IX ontstaan mogen hooguit 5-10 minuten impact hebben op het internetverkeer. Verder zijn de drops sessiegebonden. Als je bvb problemen krijgt met een grote download (die stokt of timeouts krijgt) dan zou een simpele refresh het probleem op moeten lossen.
Als er langere tijd problemen zijn dan routen we het verkeer automatisch over een van de andere locaties. Het enige wat jullie verbinding voor langere tijd kan blocken is een poweroutage op de nikhef, (daar koppelt XMS op InterNLnet) maar sinds de outages van vorig jaar is daar ook alles meervoudig redundant opgezet. Poweroutages mogen daar dus geen problemen meer veroorzaken.
Ga maar opnieuw praten,want dat heeft niet gewerkt !

Zie ook: Loveparade in "XMS Glasvezel ervaring - XI"

[Voor 50% gewijzigd door Nick39 op 03-03-2011 12:05]

• denan
Loveparade schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:54:
@Denan

Dan ben ik toch wel benieuwd waarom dat niet gefunctioneerd heeft vorige week en de week daarvoor.
Binnen het netwerk van XMS ging het prima, maar naar andere netwerken was absoluut niet werkbaar, en duurde ook zeker langer dan 10 minuten, eerder iets van een uur of 2 per keer
Dat hangt van de destination af. Als de destination ook aan Nikhef hing (en geen andere route naar ons had) kan je daar inderdaad problemen mee krijgen. Feit blijft dat de NIKHEF hickups hooguit 5 a 10 minuten verbindingsproblemen voor XMS/InterNLnet klanten tot gevolg hadden. Vraag maar aan Rekenblok, hij stuurde mij ook een DM over zijn InterNLnet verbinding en uiteindelijk was er hooguit een aantal minuten geen verkeer mogelijk. De sessie die loopt moet gewoon een timeout krijgen en dan gaat het verkeer over onze andere locatie.
Nick39 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:01:
[...]
Voor al die mensen die in de vorige bladzijden ook melden dat ze door dikke stroop moesten roeren, komop zeg.
Wilde u misschien de linkjes ?
Er is zelfs een apart topic voor geopend.

De goede graadmeter vertelt me inderdaad dat je nog weinig leest hier.
Minimaal 10x per dag tbh.. in ieder geval veel te veel. Als ik al contact had met mensen aan de hand van topics hier dan was dat vaak 1 op 1.

Het netwerk is zo opgezet dat bij problemen op de NIKHEF er altijd fallbacks zijn, in dit geval waren er nog 2 transit verbindingen en een locatie op globalswitch. Zoals eerder aangegeven is de capaciteit daar ook beperkt (2x10Gb) dus continu 100/100 of 50/50 verstoken gaat je niet lukken. Meer dan 5 a 10 minuten "dikke stroop" zou je in ieder geval niet moeten hebben, tenzij je destination ook achter de NIKHEF hing.

verder wat betreft je linkjes:
1- Zoals je in een aantal posts van mensen ziet zijn de problemen duidelijk sessiegebonden. Een restart van de sessie (refresh op je browser, downloads opnieuw starten, router reboot, etc) verhielp de problemen bij veel gevallen.
2- Er zit wel degelijk redundantie op de nikhef locatie. Naast de nieuwe stroomvoorzieningen zijn er ook links naar globalswitch waar het verkeer na een timeout heen kan.
3- Er zijn ook wat problemen geweest die effect hadden op een groot deel van het AMS-IX verkeer. Naast het feit dat de issues met de sessies problemen veroorzaakten gebeurden er nog wat andere dingen die impact hadden. Dat zie ik meer als een complete AMS-IX storing en niet een NIKHEF issue.

De enige EXTRA vorm van redundantie die nog uitgevoerd kan worden is een -IX locatie naast de AMS-IX erbij nemen.

• Aart363
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-01-2022
wederom werkt telefonie niet...maar weer resetten...en bellen. Kijk het nog even aan en dan de conclusie maar trekken dat XMS voor ons geen blijvertje is.
@Denan,valt me echt van je tegen..niets sessie gebonden,en de linkjes waren alleen de startlinkjes.
Er gaan hele stukken over door.
Je issue was dat we er geen last van zouden mogen hebben en dat hebben we wel.
Van enige redundancy was totaal geen sprake.
Hoe je de boel ook uitlegt,er zijn veel storingen en daar hebben veel mensen last van.
Zeggen,ik ben de graadmeter is wat negatief t.o.v. de mensen die ook alle storingen hebben gemeld.
Het ging daar niet om 5 of 10 minuten maar om uren baggeren.

Nooit verwacht dat ik het tegen je ging zeggen maar je neemt het wel heel lichtvoetig op.
Zelfs collega Rekenblok kondigt aan dat hij wat telefoontjes gaat plegen om de overlast te beperken.
Ga ik ook voor je opzoeken,het was op een zaterdag,dat weet ik nog.

Gevonden:
Rekenblok schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:18:
Ik zal vandaag eens een bel ronde doen naar een paar mensen met de vraag voor een tweede peering op de AM-IX ;)
En nu ga jij roepen dat het allemaal wel meevalt ?
Voorlopig hou ik het er op dat je je vergist omdat ik mijn mening over je nog niet wil bijstellen.

[Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 03-03-2011 12:46]

• denan
Nick39 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:41:
@Denan,valt me echt van je tegen..niets sessie gebonden,en de linkjes waren alleen de startlinkjes.
Er gaan hele stukken over door.
Je issue was dat we er geen last van zouden mogen hebben en dat hebben we wel.
Wie zegt dat ik niet alles gelezen/gevolgd heb? Inclusief het nikhef storingstopic? Ik zeg niet dat jullie *geen* last hebben gehad van de AMS-IX problemen. Ik zeg het volgende:

- *Per* NIKHEF hickup zou hooguit 5 a 10 minuten impact moeten zijn op het dataverkeer.
- De verbindingen zijn WEL redundant
- Naast de NIKHEF specifieke hickups zijn er ook andere issues geweest waar bijna iedereen op de AMS-IX last van had. Dat zie ik los van het bovenstaande.
Van enige redundancy was totaal geen sprake.
Hoe je de boel ook uitlegt,er zijn veel storingen en daar hebben veel mensen last van.
Zeggen,ik ben de graadmeter is wat negatief t.o.v. de mensen die ook alle storingen hebben gemeld.
Het ging daar niet om 5 of 10 minuten maar om uren baggeren.
Ligt eraan wat je onder redundantie verstaat. In het verleden (NIKHEF poweroutages) klaagde men over het feit dat er geen redundantie was op de NIKHEF locatie. Dat is er nu dus wel. Naast redundante powertoevoer is er ook een locatie op de globalswitch waar een deel van ons verkeer heen kan.
Nooit verwacht dat ik het tegen je ging zeggen maar je neemt het wel heel lichtvoetig op.
Zelfs collega Rekenblok kondigt aan dat hij wat telefoontjes gaat plegen om de overlast te beperken.
Ga ik ook voor je opzoeken,het was op een zaterdag,dat weet ik nog.

En nu ga jij roepen dat het allemaal wel meevalt ?
Voorlopig hou ik het er op dat je je vergist omdat ik mijn mening over je nog niet wil bijstellen.
add: Wat betreft rekenbloks opmerking-> Hij weet niet hoe het netwerk in elkaar zit. De details weet ik ook pas sinds vanmorgen en dat heb ik ook aan rekenblok doorgegeven.

Ik neem het *lichtvoetig* op omdat ik weet dat wat er nu op de AMS-IX gebeurt iets globaals is en niet iets specifiek voor de NIKHEF locatie of voor InterNLnet/XMS klanten. Verder roep ik niet 'dat het meevalt". Ik zeg duidelijk dat er *per* hickup 5 a 10 minuten verbindingsproblemen zijn. Ik ga alleen wel in tegen de opmerkingen dat er voor de NIKHEF locatie geen redundantie is.

Als de hele AMS-IX last heeft van de problemen die nu spelen (Loveparade kan dat vast bevestigen) dan is het al snel geen provider issue meer. Stel dat wij op de ND-IX een backup hadden opgezet dan had je nog steeds last gehad van de problemen aangezien wij niet met iedereen vanaf de ND-IX kunnen peeren. Iedereen die dan achter de AMS-IX locatie zit (en daar komt vast veel van jouw traffic vandaan) is dan nog steeds slecht te bereiken voor jullie.

Verder speelt de eigen ervaring ook mee. Ten tijde van de AMS-IX problemen (overdag/savonds) ging ik over dezelfde connectie als jullie naar buiten en ik heb maar heel beperkt impact gehad van de issues. 2x heb ik mijn router even gereset omdat alles vastliep maar daarna had ik binnen een paar minuten (mijn DSL trained pas na 2 minuten in) weer een goede verbinding.

Laatste punt: waarom zou ik de AMS-IX willen verdedigen in dit topic? Dat het geen InterNLnet issue is staat vast.. dat het geen XMS issue is staat vast. Dat de NIKHEF locatie geen single point of faillure meer is voor jullie (zoals vroeger) staat vast.

Eindconclusie: Ja het is vervelend als het grootste internetknooppunt in nederland problemen heeft maar dat heeft weinig met redundantie of de huidige netwerksetup te maken.

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:34:
[...]

Dat hangt van de destination af. Als de destination ook aan Nikhef hing (en geen andere route naar ons had) kan je daar inderdaad problemen mee krijgen. Feit blijft dat de NIKHEF hickups hooguit 5 a 10 minuten verbindingsproblemen voor XMS/InterNLnet klanten tot gevolg hadden. Vraag maar aan Rekenblok, hij stuurde mij ook een DM over zijn InterNLnet verbinding en uiteindelijk was er hooguit een aantal minuten geen verkeer mogelijk. De sessie die loopt moet gewoon een timeout krijgen en dan gaat het verkeer over onze andere locatie.

[...]
In dit geval ging het voor mij om mijn werk, en die hangen aan Sara en Telecity II, en ik kan je vertellen dat ik ruim 2 uur niets heb kunnen doen, uiteindelijk met mijn HSDPA verbinding van TMobile zaken zitten oplossen, want die werkte wel goed.

En redundancy naar een het zelfde punt, in dit geval naar NIKHEF, blijft een risico, NIKHEF is dan nog steeds een SPOF ;)

GerkeP

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee