Even @Danger & de rest.
Sorry dat ik hier niet al te actief meer was de laatste tijd (maar was ik sowieso al niet echt

).
Als er een nieuwe MC versie uitkomt, en bukkit update, proberen we dat altijd zsm ook te doen.
1.4 was bv een paar uur nadat die uit was, tegen de volgende dag draaiden we het al.
1.5 however was wat anders, het bukkit team (waaronder een van onze srv admins behoort!

) zei dat ze gingen wachten op patches.
Maar van zodra er 1.5 support was en die "runde" zijn we ook overgeschakeld. Dit was een paar dagen. Maar de uiteindelijke switch was ook overnacht weer gedaan.
We draaien alsook al even geen Essentials meer, mede omdat dat volgens Grum (die ene bukkit core dev daar

) veel lag zou veroorzaken. We hebben dan maar een eigen plugin geschreven voor /tp, /spawn, etc etc.
Dit moesten we ook wel doen voor de multi-homes en warps, omdat we de oude database etc nog wouden gebruiken.
Maar dat is niet de enige reden dat we geen Essentials draaien. earth2me neemt hij blijkbaar niet zo nauw met copyright, en had een dik aantal plugins in elkaar gebundeld met hun "essentials" jar van essentials.
Dit wouden we niet, en dus met in het achterhoofd dat deze plugin ons al langer "dwars" zat hadden we er dus voor gekozen om deze totaal zelf te maken, maar dan speciaal gericht naar de server

.
Waar staan we nu op TC:
- MM (MinecartMania) staat even uit omdat het veel lag veroorzaakte, maar Meaglin kijkt nog voor een fork om de performance te increasen
- De *main* map/world is ondertussen ~9300x9300 groot
- Op de main map staat evil mobs ook even uit voor diezelfde lag reden (we zijn het aan het onderzoeken waarom het eerst kon en nu "opeens" zoveel lag veroorzaakt)
- We hebben een world voor mensen die nog geen rechten hebben, waar ze dan al kunnen bouwen/zich bezig houden. Als je hierna wel een voucher vind, kan je niet meer aan je spullen in deze wereld. Wees daar dus op voorbereid!
- We hebben een werkende Nether (maar die hadden we ook eerst al

)
- Een kleine mobs wereld waar
alles toegelaten is. Dwz vuur, tnt, creeper explosion, ...
Alles buiten je god mode en tool durability qua protection staat dus uit hier.
- ATM draaien we WorldGuard Regions, maar Meaglin is druk bezig om Zones terug te kunnen runnen op Bukkit. Hij is bijna af, dus de spelers kunnen bijna terug hun geheugen opfrissen ivm /z*

.
- Ingame chat wordt doorgestuurd naar IRC, en vica versa, op #minecraft.chat
- En zoveel meer.
Als je nog vragen hebt kan je ze altijd ingame stellen of op IRC, daar ben ik het meeste actief

.
DennusB schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:09:
Zo ik ga zo ook maar weer eens kijken in Minecraft. Is alweer een tijdje geleden!
Ik schrok me wel de tering toen ik net de server specs zag van die tweakers server. Is dat nou echt nodig of is het om wat "ruimte" over te houden ?

Dit is omdat Minecraft bijna helemaal singlethreaded is, het maakt niet uit hoeveel cores je hebt, hoe sneller die ene core is hoe "beter" het spel draait. Je zal online als je andere servers zoekt ook vaak deze config qua CPU & RAM vinden voor MC servers.
Van zodra Bukkit/MC volledig multi-threaded is (vrij moeilijke job zonder alles te hoeven herschrijven

) kunnen de meeste servers met "minder af". Alsook kan het nu nog altijd als we 30 a 35 spelers online hebben wel wat hard worden voor de server. Alsnog onderzoeken we waarom dit zo hard gaat.
[
Voor 17% gewijzigd door
GuntherDW op 01-05-2011 08:21
]