[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

@Trinsec, niet helemaal. Als de maker de pack niet heeft geupdate naar 1.5 zalhij voor een deel niet werken. Je zult iig boostertracks en detectorrails missen (ze zijn er dan wel maar je ziet ze niet of je ziet de verkeerde sprite)

Het beste is dus om even de website/het topic van de maker in de gaten te houden voor een geupdate versie

edit: @camacha: hij bedoelt waarschijnlijk gewoon via de daarvoor bedoelde folder waar een .zipje in kan. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Borgoth op 20-04-2011 20:10 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:27:
Ligt de tweakcraft server er trouwens uit? Ik kom er telkens niet in :S
Ik denk dat je met 1.5 niet kan inloggen, er zal eerst wel weer wat geupdate moeten worden aan de server....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

@Camacha: Not HD texture packs.

@Borgoth: True. Of je kan het zelf ook even aanpassen, alles is mogelijk. :P Soms is de officiele maker te druk, maar is er een fan die een aangepaste versie heeft, etc etc.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
nog steeds aan het wachten tot bukkit 1.5 ready is, dus helaas nog niet kunnen spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Ik ben zelf wezen prusten met een booster en ik kwam op het volgende uit (jullie lachen mij nu vast uit :P)
Minecraft
Spring in de minecart, switch omzetten en je rijdt best snel weg :)
Halverwege liggen er 4 rails die altijd aan staan, die rails geven de minecart weer genoeg power om het einde makkelijk te halen. Dit is best een mooie oplossing imho.

[ Voor 8% gewijzigd door Loev op 20-04-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Je hoeft geen redstone torch te gebruiken. ;) Alleen een swith alleen is al genoeg ;)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loev schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:05:
Ik ben zelf wezen prusten met een booster en ik kwam op het volgende uit (jullie lachen mij nu vast uit :P)
[afbeelding]
Spring in de minecart, switch omzetten en je rijdt best snel weg :)
Halverwege liggen er 4 rails die altijd aan staan, die rails geven de minecart weer genoeg power om het einde makkelijk te halen. Dit is best een mooie oplossing imho.
Het is een simpele maar supereffectieve methode en het werkt als een tiet, inderdaad. Het is dat ik het weer superfantastischprecieszoalsikhetwilhebben moet doen, maar anders zou ik het zo doen. Ik zou denk ik alleen een knop op de muur gebruiker (en als je het dan goed doet heb je geen redstone nodig), zodat je bij terugkomst weer geremd wordt. Je moet dan overigens wel genoeg snelheid hebben, anders sta je voor het einde stil.

Het is ideaal voor supercleane minecartstations.

Waarom zouden we je overigens uitlachen? Ik zou eerder om mijn plaatje lachen, dat iemand zo veel tijd in zo'n trivale constructie steekt :p

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige die niet kan connecten na de tweakcraft server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06
Met versie 1.5 kun je ook nog niet connecten. Dit omdat Craftbukkit nog niet geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:27:
[...]

Het is een simpele maar supereffectieve methode en het werkt als een tiet, inderdaad. Het is dat ik het weer superfantastischprecieszoalsikhetwilhebben moet doen, maar anders zou ik het zo doen. Ik zou denk ik alleen een knop op de muur gebruiker (en als je het dan goed doet heb je geen redstone nodig), zodat je bij terugkomst weer geremd wordt. Je moet dan overigens wel genoeg snelheid hebben, anders sta je voor het einde stil.

Het is ideaal voor supercleane minecartstations.

Waarom zouden we je overigens uitlachen? Ik zou eerder om mijn plaatje lachen, dat iemand zo veel tijd in zo'n trivale constructie steekt :p
Dank u dank u 8)
Er is alleen één nadeel. Wanneer je terug reist staat de power nog op de rails. Hierdoor word je weer terug gestuurd zodra je aan het einde bent. Snel de lever overhalen bij binnenkomst verhelpt dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Loev schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:12:
[...]

Dank u dank u 8)
Er is alleen één nadeel. Wanneer je terug reist staat de power nog op de rails. Hierdoor word je weer terug gestuurd zodra je aan het einde bent. Snel de lever overhalen bij binnenkomst verhelpt dit probleem.
Knopje gebruiken?

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Stone_Button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ik zie dat bijna 2miljoen mensen het spel hebben gekocht:

1,977,981 people bought the game.

hopelijk gaat hij iets speciaals doen bij 2miljoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:57
@ Tweakcraft eigenaren, nog info over wanneer Bukkit + eventuele andere plugins gereed zijn voor versie 1.5_x? Uit mijn eigen stommiteit heb ik er niet aan gedacht dat het altijd een weekje (of 2) duurt voordat Tweakcraft volledig ge-update is. Daarnaast kan ik geen oude versie meer vinden :-( .

[ Voor 45% gewijzigd door D4NG3R op 22-04-2011 01:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 08:55
Van wat ik vandaag op de bukkit site zag staan, wachten ze tot release 1.5 wat stabieler is, aangezien die nu nogal veel problemen heeft (schijnt het). Ik zit inmiddels al op minecraft 1.5.1 dus misschien zijn de ernstige bugs gefixt en is het bukkit team aan de slag.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Kan als ik thuis kom wel even kijken, ik heb als het goed is nog wel een 1.4 jar ergens :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

D4NG3R schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 01:46:
@ Tweakcraft eigenaren, nog info over wanneer Bukkit + eventuele andere plugins gereed zijn voor versie 1.5_x? Uit mijn eigen stommiteit heb ik er niet aan gedacht dat het altijd een weekje (of 2) duurt voordat Tweakcraft volledig ge-update is. Daarnaast kan ik geen oude versie meer vinden :-( .
http://www.tweakcraft.net...q300leubmf4b6&topic=304.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bannit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 21:00
Hoi,

Speel nog niet zolang minecraft maar vind die train stuff echt super fun :D
Heb al een klein prototype station gebouwd. Waar ik een cart hold systeem gemaakt heb en er altijd een cart zal klaar staan voor vertrek (als er genoeg cart in de hold zijn ;)) En een als je aankomt hoef je alleen uit te stappen en op de pressure plate te staan om de cart naar de cart te laten rijden. Ben niet van plan om me cart hold iets te verbeteren.

Hier een filmpje van het "station"

En hier hoe het er achter de deuren er in het klein uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:14

Oxigeon

En zo is dat!

Geachte lezers,

Sinds vorige week ben ik weer met Minecraft begonnen en ben nu bezig in mijn singleplayer met een soort van mob Trap.

Ik heb in de lucht een plaat gemaakt van Cobblestone. Verder heb ik hier een gracht omheen gemaakt wat afloopt naar de hoeken wat eventueel de creepers naar beneden laat komen. Op deze gehele constructie heb ik dan ook weer een dak gemaakt zodat het volledig dicht is (op de 4 hoeken na). Ik heb dit gebouwt in peacefull mode. Maar als ik hem op Hard zet en het is donker en ik ga onder de "plaat staan" zie ik er geen naar beneden vallen. Hoe kan dit? De plaat is gemaakt boven het water.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Oxigeon schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:56:
Geachte lezers,

Sinds vorige week ben ik weer met Minecraft begonnen en ben nu bezig in mijn singleplayer met een soort van mob Trap.

Ik heb in de lucht een plaat gemaakt van Cobblestone. Verder heb ik hier een gracht omheen gemaakt wat afloopt naar de hoeken wat eventueel de creepers naar beneden laat komen. Op deze gehele constructie heb ik dan ook weer een dak gemaakt zodat het volledig dicht is (op de 4 hoeken na). Ik heb dit gebouwt in peacefull mode. Maar als ik hem op Hard zet en het is donker en ik ga onder de "plaat staan" zie ik er geen naar beneden vallen. Hoe kan dit? De plaat is gemaakt boven het water.
Je moet er een eindje van weg staan:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Spawn

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:02

Bezulba

Formerly known as Eendje

D4NG3R schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 01:46:
ja ik ben ook zo'n prutser, was net lekker bezig met industrial craft, update ik automagisch en werkt het uiteraard niet meer.. :/

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Misschien dat dat er inderdaad aan ligt. Al lijkt het mij dat ik er meer dan 24 blokken vanaf stond. In elk gval bedankt voor de informatie. Ik zal in elk geval nog eens een laag erboven bouwen dan hoop ik dat het wel voldoende is :$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:50:
[...]

Misschien dat dat er inderdaad aan ligt. Al lijkt het mij dat ik er meer dan 24 blokken vanaf stond. In elk gval bedankt voor de informatie. Ik zal in elk geval nog eens een laag erboven bouwen dan hoop ik dat het wel voldoende is :$.
Mijn ervaring met mobspawns is dat je ze gigantisch groot moet maken voordat ze goed werken. Kijk eens naar deze tutorial . Ik heb deze ook gemaakt, was er ongeveer 5 uur mee bezig, maar daarna kreeg je wel superveel items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:00:
[...]

Mijn ervaring met mobspawns is dat je ze gigantisch groot moet maken voordat ze goed werken. Kijk eens naar deze tutorial . Ik heb deze ook gemaakt, was er ongeveer 5 uur mee bezig, maar daarna kreeg je wel superveel items.
Ik ben er in totaal ook al een uur of 4 mee bezig (1 verdieping) maar graaf alles zelf en begin gewoon met een houten pikhouweel en heb nu bijna voldoende grondstoffen zodat ik constant een iron pikhouweel heb. Zit nu onderaan de map met bedrock. Dus de dikke metalen ga ik nu pas vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik ben zelf druk bezig geweest gister met de achievement waarbij je 1km treinje moet rijden aan een stuk. Heb nu een tunnel uitgehakt van ongeveer 800m lang, van 3 bij 3 breed. Nog 200m ongeveer dus en ik kan voor de achievement gaan :) Grootste deel van de track ligt er ook al.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:00:

Dat model is redelijk outdated. Er is een nieuw model waarbij ze gewoon vrijwel meteen naar beneden lazeren (omdat je signs gebruikt en ze denken dat ze daarop kunnen lopen) die je ook niet zo groot hoeft te maken.

Verder is het belangrijk dat je als er tunnels onder de grond zitten deze verlicht zodat mobs daar niet kunnen spawnen. En da's best veel werk.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was het ook al weer? 7 blocks maximaal tussen het lichtste en donkerste punt (dus 13/14 blocks tussen twee torches)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt Tweakcraft er uit? Krijg namelijk elke keer de melding "Disconnected by Server, Took too lo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:12:
Ligt Tweakcraft er uit? Krijg namelijk elke keer de melding "Disconnected by Server, Took too lo"
Ik krijg connection lost, end of stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:07:
[...]

Ik krijg connection lost, end of stream.
Server is overgegaan op 1.5 Even je client updaten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem bij het opstarten van minecraft 1.5
ik kan nog inloggen en dan komt er nog het logo van mojang en daarna sluit hij af
kan iemand mij hier bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:42:
ik heb een probleem bij het opstarten van minecraft 1.5
ik kan nog inloggen en dan komt er nog het logo van mojang en daarna sluit hij af
kan iemand mij hier bij helpen.
al je minecraft folders dumpen (behalve sames en texturepacks mocht je die willen houden). En dan opnieuw de .exe downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zo, ik heb m'n 1km lange tunnel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Hydra schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:01:
Zo, ik heb m'n 1km lange tunnel af :)
1000 blokjes :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:46
1000 blokjes, pwoe dat is een eind. Toevallig met de hand geteld? :)

* ExploitSolo wacht nog steeds op bukkit update. Die stable genoeg is voor de plugins
Dan kan de server waar ik admin ben weer gestart worden in de 1.5 versie
draait nu nog steeds op 1.4 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
ExploitSolo schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:02:

* ExploitSolo wacht nog steeds op bukkit update. Die stable genoeg is voor de plugins
Dan kan de server waar ik admin ben weer gestart worden in de 1.5 versie
draait nu nog steeds op 1.4 ;(
er is inderdaad niet een "echte" stabiele versie voor 1.5 van bukkit. maar ze hebben wel al een release gedaan 714, die draai ik nu met essentials en alles. loopt prima. enige probleem dat ik heb is dat ik gee buckets met water kan gebruiken terwijl ik de override uit essentials config heb gehaald, wat dus betekent dat ik ze juist WEL zou moeten kunnen gebruiken... iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ExploitSolo schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:02:
Hehe. Nee, met F3 ;)

Heb het halen van de achievement opgenomen:

[ Voor 37% gewijzigd door Hydra op 24-04-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wow wat een end. Gefeliciteerd ;)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ja, geen enkele cheat of addon gebruikt, duurde wel ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

je had die tunnel 1/2 zo lang kunnen maken en dan een rails terug kunnen leggen, dat zou toch ook moeten werken? scheelt wat graven :P

heeft iemand trouwens een minecraft.jar 1.4.1 (als dat de laatste 1.4 was) met industrialcraft (en het liefst geen andere mods, maar dat maakt niet zo heel veel uit) ik krijg het maar niet voor elkaar om industrialcraft weer aan de gang te kirjgen nadat ik perongelijk geupdate had. Ik blijf bij het starten een zwart scherm krijgen, en ja ik gebruik natuurlijk wel de oude versie van minecraft, niet 1.5

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bezulba schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:50:
je had die tunnel 1/2 zo lang kunnen maken en dan een rails terug kunnen leggen, dat zou toch ook moeten werken? scheelt wat graven :P
Schijnt niet te werken. Dan zou je ook gewoon een rondje aan kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Hydra schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:55:
[...]

Schijnt niet te werken. Dan zou je ook gewoon een rondje aan kunnen leggen.
ik bedoel natuurlijk wel 1 lang track, dus niet dat je weer terug gaat over dezelfde track, maar da tje er 1tje naast legt

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Bezulba schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:50:

heeft iemand trouwens een minecraft.jar 1.4.1 (als dat de laatste 1.4 was) met industrialcraft (en het liefst geen andere mods, maar dat maakt niet zo heel veel uit) ik krijg het maar niet voor elkaar om industrialcraft weer aan de gang te kirjgen nadat ik perongelijk geupdate had. Ik blijf bij het starten een zwart scherm krijgen, en ja ik gebruik natuurlijk wel de oude versie van minecraft, niet 1.5
Ik heb nog wel 2 jars op me comp. 1 met alleen industrial en de nadere ook met de portal mod. Maar is het niet illegaal om een jar uittewisselen ik wil geen problemen met tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

notch vind het niet cool als ze gelinked worden op het officiele forum. Maar ik vind dat raar, je kan hem downloaden, niet kiezen voor upgraden, maar als je een oude versie wil downloaden dan is het een no-no? Beetje raar imho.

en het is niet alsof ik voor een illegale versie vraag, aangezien je nog steeds moet inloggen en ik hem ook gewoon gekocht heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Bezulba op 25-04-2011 13:31 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Ok als je me je email geeft stuur ik de jar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speelde Tweakcraft was leuk maar nu speel ik JustCraft op het adres keulencraft.uni.cc mooie bouw werken geen lag en zeer stabiel plus volledig 1.5! Is Tweakcraft al op 1.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:48
Wuttehell? Achievement Get? Kunnen ze wel engels?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

-kardo- schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:54:
Ok als je me je email geeft stuur ik de jar.
kheb je een dm gestuurd

en tuurlijk kan Notch wel engels.. hij kan beter engels dan de meeste Engelsen.. het is natuurlijk een geintje..

[ Voor 24% gewijzigd door Bezulba op 25-04-2011 16:55 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Bezulba schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:55:
[...]

kheb je een dm gestuurd

en tuurlijk kan Notch wel engels.. hij kan beter engels dan de meeste Engelsen.. het is natuurlijk een geintje..
Het zou anders zeker niet de eerste keer zijn dat er taalfouten in het spel zitten. ;)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:16
Ik draai sinds kort mn eigen server en ik vraag me af hoe ik de building rights kan blokkeren? Heb even rondgezocht op Google, maar kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bezulba schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:58:
ik bedoel natuurlijk wel 1 lang track, dus niet dat je weer terug gaat over dezelfde track, maar da tje er 1tje naast legt
Wat het spel doet is gewoon kijken wanneer je gestart bent, en wanneer je minecart stopt, en wat de afstand is tussen die 2 coordinaten. Dus je moet echt 1000 blokken van je vorige positie eindigen. Da's ook de reden dat het de achievement is die het meeste tijd kost; je moet een stuk rechte rails van 1000 blokken bouwen.
BeefHazard schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:20:
Ja, stoorde me er ook nogal aan.
Bezulba schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:55:
[...]

kheb je een dm gestuurd

Geloof er weinig van.

[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 26-04-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Hydra schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:51:
[...]

Wat het spel doet is gewoon kijken wanneer je gestart bent, en wanneer je minecart stopt, en wat de afstand is tussen die 2 coordinaten. Dus je moet echt 1000 blokken van je vorige positie eindigen. Da's ook de reden dat het de achievement is die het meeste tijd kost; je moet een stuk rechte rails van 1000 blokken bouwen.
Kan je niet door een portal? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Nope :) Je moet een tijdje stilstaan in een portal, wil niet met een minecart AFAIK.

Maargoed, als iemand graag 'zonder cheaten' die achievement wil, wil ik best vanavond ff de save uploaden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
BeefHazard schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:20:
Is een reference naar oude (adventure) games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Laatst online: 06-09 20:47
Hydra schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:59:
[...]

Nope :) Je moet een tijdje stilstaan in een portal, wil niet met een minecart AFAIK.

Maargoed, als iemand graag 'zonder cheaten' die achievement wil, wil ik best vanavond ff de save uploaden hoor :)
"zonder cheaten" "save uploaden" >:)

Does not compute >_<

ik hoop dat binnenkort de mod ondersteuning volgt.
Aangezien ik industriecraft speel maar ook nog naturel :P zou switchen stuk makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 19:14

Toppertje

www.davideografie.nl

Teutates schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:51:
...ik hoop dat binnenkort de mod ondersteuning volgt.
Aangezien ik industriecraft speel maar ook nog naturel :P zou switchen stuk makkelijker maken.
Hij heeft laatst in een blog gesproken over de mod ondersteuning, een gedeelte uit deze blog:
One slightly bad news item is that I’m starting to get second thoughts about the modding API. People are already doing great mods, and there’s no way we’d be able to make an API good and dynamic enough to support all of the awesome things people are making. I still very much want modding to be a part of Minecraft, but I’m not convinced spending months writing an API that won’t satisfy people is the correct way to do so. There probably are better ways to do it.
The main problems we need to solve are preventing people from making money off our work (unless they have a license deal with us), and making sure mods don’t break with each game update. People obviously already CAN make mods, so the ability to make them isn’t the biggest priority.
Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Laatst online: 06-09 20:47
Toppertje schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:54:
[...]

Hij heeft laatst in een blog gesproken over de mod ondersteuning, een gedeelte uit deze blog:

[...]
Hmmm heb eventjes de pagina gelezen... dat is wel erg jammer.
maar
and making sure mods don’t break with each game update.
Zou voor mij grootste zorg al weg halen... wordt het toch een stuk makkelijker O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Hydra schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:51:
[...]

[...]

Ja, stoorde me er ook nogal aan.

[...]

Geloof er weinig van.
tjah, check z'n blog maar, dan zie je wel duidelijk dat Achievement Get nou echt wel een geintje is en niet een vage vorm van Engrish.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Teutates schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:01:
Zou voor mij grootste zorg al weg halen... wordt het toch een stuk makkelijker O-)
Maar dat laatste kan je het best voorkomen met mod api's.
Nu heb ikzelf niet veel geen ervaring met het maken van API's, maar het is een beetje vreemd dat hij dat tijdens het programmeren er niet gewoon insteekt. Toen hij heel de map opslag had aangepast kon hij toch meteen een map API voorzien voor de modders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:42
Notch heeft een klein uurtje geleden zijn blog geupdate met nieuws over het modsysteem:
The plan for mods

After some internal discussion and general anxiety, we’ve arrived at a
plan for supporting mods. It’s still a bit vague and the details might
change after we’ve run it by our lawyers, but here’s what we want to
do:

* Let players sign up as “mod developers”. This will cost money (edit: no longer costs money!), and
will require you agreeing to a license deal (you only need one per
mod team).
* Mod developers can download the source code from our SVN repository.
As soon as we commit a change, it will be available to all mod
developers, unobfuscated and uncensored.
* Mod developers get a unique certificate for signing their mods. This
means players can see who made what mod and choose to trust individual
developers. The cost of signing up makes sure only serious developers
have access to this certificate.

The rules of the license deal will contain:

* Mods must only be playable by people who have bought Minecraft
* You can’t sell your mods or make money off them unless you’ve got a
separate license deal with us
* The mods must not be malicious (obviously)
* We retain the right to use your mod idea and implement it ourselves
in Minecraft. This is to prevent the situation where we have to avoid
adding a feature just because there’s a mod out there that does
something similar. It’s also great for dealing with bug fixes provided
by the community.

In the long term, we hope this means people will do awesome new things
with the Minecraft engine and play around with it. We want to buy
and/or license good mods and/or total conversions and sell them
ourselves. It’s possible we might have a mod marketplace for selling
and buying mods that fans have written, or we might purchase and
integrate nice mods that fit the main theme of Minecraft.

[edit:]

Just to clear up two things:

The access cost won’t be prohibitively expensive, and if you make a good mod or something else based on the source code, it’s highly likely we will want to license it.
Bron: http://notch.tumblr.com/post/4955141617/the-plan-for-mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
IStealYourGun schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:31:

Maar dat laatste kan je het best voorkomen met mod api's.
Nu heb ikzelf niet veel geen ervaring met het maken van API's, maar het is een beetje vreemd dat hij dat tijdens het programmeren er niet gewoon insteekt.
Het is geen kwestie van "er gewoon insteken", er zitten een hoop haken en ogen aan. Die hij overigens op z'n blog ook nog eens uitgelegd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
The cost of the mod api
Because of overwhelming feedback, the cost of the mod api access will be 0 dollars.

Our intention wasn’t to make money off selling the access, only to ensure some level of quality. Obviously that wasn’t the most popular idea in the world. ;)

Can I go back to working on the maps now?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Gratis vind ik ook wat stom, maak het gewoon symblosch 1 euro ofzo.. dan heb je niet straks 103192038219083021 developers met allemaal kleine modjes die na 1 maand niet meer onderhouden worden.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Volgens mij is dit vooral handig voor Bukkit zodat ze niet meer dagen moeten zoeken waar alles hoort. In betwijfel of er veel mensen echt de source gaan gebruiken want zoals Notch het uitlegt lijkt mij dit niet super handig voor ontwikkelaars.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Is momenteel niet gewoon de complete source beschikbaar door bepaalde files in de .jar bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

D4NG3R schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:12:
Is momenteel niet gewoon de complete source beschikbaar door bepaalde files in de .jar bestanden?
De source is beschikbaar maar alles is obfuscated wat het vrij lastig maakt om wat fatsoenlijks te doen. Als de normale source code beschikbaar komt heb je gewoon toegang tot fatsoenlijke names e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
D4NG3R schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:12:
Nee, je kunt wel het programma decompileren, maar die source die je dan krijgt is nauwelijks leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zo ik ga zo ook maar weer eens kijken in Minecraft. Is alweer een tijdje geleden!
Ik schrok me wel de tering toen ik net de server specs zag van die tweakers server. Is dat nou echt nodig of is het om wat "ruimte" over te houden ? :|

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
DennusB schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:09:
Zo ik ga zo ook maar weer eens kijken in Minecraft. Is alweer een tijdje geleden!
Ik schrok me wel de tering toen ik net de server specs zag van die tweakers server. Is dat nou echt nodig of is het om wat "ruimte" over te houden ? :|
Ligt eraan met hoeveel je speelt! Ik speel enkel met mijn broer en kan prima op mijn game PC, no problem at all. Gewoon HD filmpje ernaast op tweede monitor draaien kan gemakkelijk.

Een heel andere vraag, hoe maak ik het mogelijk om portals en the Nether mogelijk te maken in de multiplayer mode? Als ik namelijk hellworld true maak dan spawn in in de hellworld ... :( Als ik hem weer uit zet spawn ik in de normale wereld.

Portal kan ik maken, aansteken maar doe het verder niet.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 09:56
Dat kan nog niet. Notch heeft het nog niet geïmplementeert. Lijkt me wel een leuk projectje. 2 servers aan elkaar koppelen, de 1 met hellworld aan en de andere uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
WK100 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:24:
Dat kan nog niet. Notch heeft het nog niet geïmplementeert. Lijkt me wel een leuk projectje. 2 servers aan elkaar koppelen, de 1 met hellworld aan en de andere uit :P
Verdorie ... :( Dus dan moet met de /give maar items naar mijzelf geven zoals glowstone e.d.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 19:14

Toppertje

www.davideografie.nl

Dreanor schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:57:
[...]

Verdorie ... :( Dus dan moet met de /give maar items naar mijzelf geven zoals glowstone e.d.
Volgens mij kan het met bukkit wel...
maar dan moet je /goto nether en /goto normal gebruiken.

zou je even op het bukkit forum moeten kijken.

Edit: hier misschien een bruikbare link: klikje!

[ Voor 16% gewijzigd door Toppertje op 26-04-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 13:26
Ja, het kan met bukkit, gebruik een plugin als "MultiVerse"

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Wat is Minecraft toch ook tof. Ik vertelde eerder over de mega grote grot die ik had gevonden. Nu heb ik deze grot volledig uitgekamt tot dat ik recht omhoog moest om verder te gaan (ik zag boven mij een inham. Boven aangekomen was er alleen maar dirt. Dus ik dacht, fuck it graaf lekker straight up. Zit er water boven! Ik naar boven zwemmen en raad eens. Kom ik vlakbij mijn huis naar boven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook wel eens, ben je uren aan het dwalen kom je bij je eigen voordeur uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

heb het zelf meestal dat ik compleet de weg kwijt ben :/
gelukkig hebben wij op ons servertje warp systeem :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik echt de weg kwijt ben dan maak ik gewoon een compass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 25-09 08:55
Zo, mijn private bukkit servertje is zo goed als af. Ubuntu Server guest op een ESX host, 640 MB RAM toegewezen (128 voor OS, 512 voor java), en een 12 GB disk die elke 2 dagen gebackupt wordt, en het rekenwerk wordt gedaan door 1 toegewezen Xeon van 2 ghz.

Kan de server altijd nog meer prik geven, maar voorlopig draait het prima met twee users. CPU load is wel aardig hoog als je erg ver uit elkaar bent. Minecraft/java is niet toevallig multithreaded, toch?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ik heb een probleem. ik heb ook eigen server en op versie 1.4 was alles goed. permissions echt alles. ben toen naar 1.5 gegaan en nu werken de permissions niet meer :S. had alle plugins verwijderd en opnieuw de nieuwe versie erin gezet en weer geconfigureerd maar nog steeds niks. snap er niks van :(
ik werk met permissions van Essentials! iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

LuckyLukeNL schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:45:
ik heb een probleem. ik heb ook eigen server en op versie 1.4 was alles goed. permissions echt alles. ben toen naar 1.5 gegaan en nu werken de permissions niet meer :S. had alle plugins verwijderd en opnieuw de nieuwe versie erin gezet en weer geconfigureerd maar nog steeds niks. snap er niks van :(
ik werk met permissions van Essentials! iemand?
Even de laatste recommended Bukkit build pakken (die gelinked staat @ homepage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ja heb ik. ik zit al op 733

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje:

Kan ik de map waarin het level van minecraft staat (new world), die de server draait, zonder problemen replacen met een ander level die een andere naam heeft(new world2)?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
3 uur geleden heeft notch dit erop geplaatst :D
The maps!
I’m currently working on 1.6, which will be mostly a bug fix update. I will be going through bug lists (including the great one on the Minecraft wiki) and fixing as many as I can. There’s no set date for the update yet as I don’t know how long it’ll take to go through the list.

The only new feature that will appear is the mapping.

When you craft a map, you will be able to somehow select how “zoomed in” you want the map to be. It will be centered on the location where you craft it, and it will fill in as you explore the land. If you go outside the edges of the map, it will stop updating, so each map is of a specific area. (like real maps!)

Here’s a screenshot of a fully zooomed in map (good for town maps, for example):
Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_lkbo5m6Nr51qzb7ox.png

And here’s a screenshot of a fully zoomed out map:
Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_lkbnskYrcY1qzb7ox.png

If you drop a map and someone else picks it up, they will be able to see your progress. You will also be able to (somehow) CLONE maps so that two separate map items link to the same map data. That means you can see what other players carrying the same map explores, and both you and them will show up as blinking dots or similar on the maps.

Currently, the map will only update if you’re holding it in your hands, but the map will kind of hide away when you’re looking straight forward. To see the map properly, you have to look down, thisly:
Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_lkboemxS9V1qzb7ox.png

Any changes you make to the terrain will show up on the maps, but only once someone carrying the map gets near that area. In other words, you won’t magically get to see changes far away on the map.

At the moment the map doesn’t work at all in multiplayer, but that’s my next task. The code I write to support that will also be possible to reuse in the future for things like books and notes written by players, and possibly even custom paintings/hand drawn signs.

There’s a hard limit of 65536 unique maps per world, though, and I don’t think I can get around that without breaking the code very bad. I’m trying to figure out if the limit is high enough or if I should spend the time rewriting the code..
bron: http://notch.tumblr.com/post/4988431144/the-maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Ja, dit ziet er echt geweldig uit. Geen gedoe met mini-maps ergens op het scherm, gewoon een vrij elegante oplossing, en het doet allemaal 'adventure' aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

waarom luckyluke O-) nu kan ik niet w8ten tot 1.6 :p want ik misde altijd al een map, nu word het wel 10x makelijker om bijv een basis terug te vinden als je beetje gaat exploren voor rare materialen (zoals pumpkins / mushrooms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
haha :D minecraft word steeds beter en beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Lief dagboek:

Gisteren verder gegaan op de server van Tepelstreeltje. De dag ervoor heeft hij mij de grand tour had gegeven, het was tijd om mijn eigen huis te bouwen. Ik had al wat klein spul van hem gekregen om op gang te komen, een zwaard, pickaxe en wat iron. Ik was bezig de uitgang te vinden toen ik in lava donderde, alles kwijt :( Uiteraard lag mijn spawn buiten de veilig basis en werd het natuurlijk nacht. Met mijn blote handen ben ik als een gek zand gaan verzamelen om er sandstone van te maken. Het regende ook nog waardoor ik geen hand voor ogen zag. Het was een lange, koude nacht.

De volgende morgen ben ik direct hout en steen gaan verzamelen en ik stuitte al snel op 2 grote coal voorraden. Geen donkere nachten meer! :D De volgende dag ben ik begonnen met het bouwen van een blokhut. Planken op een basis van cobblestone om even van de grond te zijn. Helaas was ik de weg terug vergeten naar mijn sandstone spawn huisje. Hierdoor moest ik een provisorisch huisje maken op mijn toekomstige woning. Toen de zon op kwam besefte ik mij dat het een heet ochtendje zou worden. Rond mijn verhoging liepen, 1 skelet, 1 zombie, 4 spinnen en 4 creepers!!11oneone. Ik was helemaal omsingeld, creepers stonden mij aan iedere kant op te wachten, spinnetjes waren omhoog aan het klimmen. Mijn noodkreten op de chat en teamspeak werden niet gehoord, ik stond er alleen voor. Met mijn houten zwaardje trok ik ten strijden! Het gevecht ging goed, helaas ontplofte 3 creepers naast mijn huis, ik moet dus gedeelte herbouwen, but the day was mine! :D
Morgen weer een nieuw avontuur.

[ Voor 6% gewijzigd door Loev op 29-04-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Alleen nog een foto met een ondergaande zon en een half opgeblazen huis.

Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:34
Mis inderdaad alleen nog een bijpassende foto maar geweldig verhaal.
Hoop op nog meer avontuur verhalen, zijn altijd mooi om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Mijn glimlach begon al bij het lezen van de naam van de server. Ik dacht zelfs even dat ik het niet goed gelezen had, maar bleek dus toch wel te zijn O+ humor!

Mooi stukje tekst, dit zijn dingen die gewaardeerd worden. Van het weekend toch maar weer verder met Minecraft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fama
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-01-2019
Kan ik iemand zo gek krijgen om nogmaals een key te kopen voor mij?

Ik heb geen Paypal en me zus wilt ook graag spelen.

uiteraard betaal ik je ervoor.

Alvast bedankt Fama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Andiaen schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:47:
Mijn glimlach begon al bij het lezen van de naam van de server. Ik dacht zelfs even dat ik het niet goed gelezen had, maar bleek dus toch wel te zijn O+ humor!

Mooi stukje tekst, dit zijn dingen die gewaardeerd worden. Van het weekend toch maar weer verder met Minecraft!
haha, das is puur mijn nick, de server heet weer heel anders (weet niet eens hoe, maar de eigenaar van de server kennende ligt het niet ver van mijn nick vandaan ;) )
Loev schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:23:
Lief dagboek:

Gisteren verder gegaan op de server van Tepelstreeltje. De dag ervoor heeft hij mij de grand tour had gegeven, het was tijd om mijn eigen huis te bouwen. Ik had al wat klein spul van hem gekregen om op gang te komen, een zwaard, pickaxe en wat iron. Ik was bezig de uitgang te vinden toen ik in lava donderde, alles kwijt :( Uiteraard lag mijn spawn buiten de veilig basis en werd het natuurlijk nacht. Met mijn blote handen ben ik als een gek zand gaan verzamelen om er sandstone van te maken. Het regende ook nog waardoor ik geen hand voor ogen zag. Het was een lange, koude nacht.

De volgende morgen ben ik direct hout en steen gaan verzamelen en ik stuitte al snel op 2 grote coal voorraden. Geen donkere nachten meer! :D De volgende dag ben ik begonnen met het bouwen van een blokhut. Planken op een basis van cobblestone om even van de grond te zijn. Helaas was ik de weg terug vergeten naar mijn sandstone spawn huisje. Hierdoor moest ik een provisorisch huisje maken op mijn toekomstige woning. Toen de zon op kwam besefte ik mij dat het een heet ochtendje zou worden. Rond mijn verhoging liepen, 1 skelet, 1 zombie, 4 spinnen en 4 creepers!!11oneone. Ik was helemaal omsingeld, creepers stonden mij aan iedere kant op te wachten, spinnetjes waren omhoog aan het klimmen. Mijn noodkreten op de chat en teamspeak werden niet gehoord, ik stond er alleen voor. Met mijn houten zwaardje trok ik ten strijden! Het gevecht ging goed, helaas ontplofte 3 creepers naast mijn huis, ik moet dus gedeelte herbouwen, but the day was mine! :D
Morgen weer een nieuw avontuur.
had al gezegt dat je gewoon mijn stash mag gebruiken he ;) vul het later maar keer bij.
of je moet echt bij 0 willen, mag ook :P
Waar ben je gaan bouwen?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Even @Danger & de rest.
Sorry dat ik hier niet al te actief meer was de laatste tijd (maar was ik sowieso al niet echt :P).
Als er een nieuwe MC versie uitkomt, en bukkit update, proberen we dat altijd zsm ook te doen.

1.4 was bv een paar uur nadat die uit was, tegen de volgende dag draaiden we het al.
1.5 however was wat anders, het bukkit team (waaronder een van onze srv admins behoort! :D) zei dat ze gingen wachten op patches.
Maar van zodra er 1.5 support was en die "runde" zijn we ook overgeschakeld. Dit was een paar dagen. Maar de uiteindelijke switch was ook overnacht weer gedaan.

We draaien alsook al even geen Essentials meer, mede omdat dat volgens Grum (die ene bukkit core dev daar ;)) veel lag zou veroorzaken. We hebben dan maar een eigen plugin geschreven voor /tp, /spawn, etc etc.
Dit moesten we ook wel doen voor de multi-homes en warps, omdat we de oude database etc nog wouden gebruiken.

Maar dat is niet de enige reden dat we geen Essentials draaien. earth2me neemt hij blijkbaar niet zo nauw met copyright, en had een dik aantal plugins in elkaar gebundeld met hun "essentials" jar van essentials.
Dit wouden we niet, en dus met in het achterhoofd dat deze plugin ons al langer "dwars" zat hadden we er dus voor gekozen om deze totaal zelf te maken, maar dan speciaal gericht naar de server :D.

Waar staan we nu op TC:
- MM (MinecartMania) staat even uit omdat het veel lag veroorzaakte, maar Meaglin kijkt nog voor een fork om de performance te increasen
- De *main* map/world is ondertussen ~9300x9300 groot
- Op de main map staat evil mobs ook even uit voor diezelfde lag reden (we zijn het aan het onderzoeken waarom het eerst kon en nu "opeens" zoveel lag veroorzaakt)
- We hebben een world voor mensen die nog geen rechten hebben, waar ze dan al kunnen bouwen/zich bezig houden. Als je hierna wel een voucher vind, kan je niet meer aan je spullen in deze wereld. Wees daar dus op voorbereid!
- We hebben een werkende Nether (maar die hadden we ook eerst al :))
- Een kleine mobs wereld waar alles toegelaten is. Dwz vuur, tnt, creeper explosion, ...
Alles buiten je god mode en tool durability qua protection staat dus uit hier.
- ATM draaien we WorldGuard Regions, maar Meaglin is druk bezig om Zones terug te kunnen runnen op Bukkit. Hij is bijna af, dus de spelers kunnen bijna terug hun geheugen opfrissen ivm /z* :D.
- Ingame chat wordt doorgestuurd naar IRC, en vica versa, op #minecraft.chat
- En zoveel meer.

Als je nog vragen hebt kan je ze altijd ingame stellen of op IRC, daar ben ik het meeste actief :).
DennusB schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:09:
Dit is omdat Minecraft bijna helemaal singlethreaded is, het maakt niet uit hoeveel cores je hebt, hoe sneller die ene core is hoe "beter" het spel draait. Je zal online als je andere servers zoekt ook vaak deze config qua CPU & RAM vinden voor MC servers.
Van zodra Bukkit/MC volledig multi-threaded is (vrij moeilijke job zonder alles te hoeven herschrijven :( ) kunnen de meeste servers met "minder af". Alsook kan het nu nog altijd als we 30 a 35 spelers online hebben wel wat hard worden voor de server. Alsnog onderzoeken we waarom dit zo hard gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door GuntherDW op 01-05-2011 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 09:56
De server heeft het zwaar met 35 mensen omdat er zo'n 300-600 chuncks geladen en updated moeten worden. Dan moet het ook nog mobs spawnen en bosbranden besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
We laten geen bosbranden toe in de normale wereld, alsook TNT niet, dus dat is het niet.

Fire staat eig zelfs volledig uit, enkel admin fire kan branden, alsook cb's fire, maar het fikt niets af.

[ Voor 38% gewijzigd door GuntherDW op 01-05-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Laatst online: 14:15
Sinds gisteren aan de slag gegaan met het modden via MCP en Eclipse, probeer diamond ore 2 diamanten te laten vallen als je het kapot hakt, het wilt echter (nog) niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

De laatste tijd crashed Minecraft wel vaak bij mij en dan ben ik al mijn vooruitgang kwijt. Is er geen manier om te autosaven zonder af te sluiten of een eind te lopen (in de spelwereld).

[ Voor 5% gewijzigd door IStealYourGun op 01-05-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:57

Comgenie

Soms heb je dat

IStealYourGun schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:48:
De laatste tijd crashed Minecraft wel vaak bij mij en dan ben ik al mijn vooruitgang kwijt. Is er geen manier om te autosaven zonder af te sluiten of een eind te lopen (in de spelwereld).
Op ESC drukken, dan zie je ook even snel "Saving..." staan. Dan kan je daarna weer meteen resumen en verder spelen :).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Comgenie schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:15:
[...]

Op ESC drukken, dan zie je ook even snel "Saving..." staan. Dan kan je daarna weer meteen resumen en verder spelen :).
Doe ik regelmatig (meestal ben ik aan het multitasken als ik Minecraft aan het spelen bent) maar toch word de boel niet gesaved, ondanks de tekstboodschap.

Edit: overigens een extra vraagje over bukkit, wel plugins gebruikt de tweakkraft-server? En is er ergens een mooie overzichtelijke lijst (met ratings, downloads, ...) van plugins?

[ Voor 18% gewijzigd door IStealYourGun op 02-05-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Laatst online: 05-03 12:59
GuntherDW schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:42:
We laten geen bosbranden toe in de normale wereld, alsook TNT niet, dus dat is het niet.

Fire staat eig zelfs volledig uit, enkel admin fire kan branden, alsook cb's fire, maar het fikt niets af.
bij ons op de server (afternet) merkte we dat de meeste lag werd veroorzaakt door:

brandende netherrack
mobs die niet despawnen (we gebruiken nu een mod om slimes en squids niet te laten spawnen daar zat het probleem in. skelletons, creepers, zombies, wolfs en de farmdieren werken goed)
'vanilla' minecart boosters en minecarts die ergens op spoor staan. die boosters gebruiken we al niet meer, en abandoned minecarts zou niet meer mogen gebeuren door gebruik van MCM en goede stations (met collection chests)

TNT en tijdelijke brandjes zijn niet zo erg. tis meer dingen die eeuwig blijven branden die problemen veroorzaken.

Overigens een week of 2 met een groep spelers verhuist naar -1500 -1300 op onze kaart waar we eerst redelijk rond spawn zaten. en begonnen een berg van 300x300x115 plat te slaan met de hand (en wat TNT) we zijn nu ongeveer halverwege, om verveling tegen te gaan afgelopen zondag een nieuwe treintunnel gegraven net onder de grond helemaal terug naar spawn van 3 breed, en rails neergelegd (ja 2800 stuks rails dus) dus we hebben allemaal onze achievement. En we kunnen weer heen-en-weer rijden.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:18
Vanmiddag 500m² gras gemaaid. Deed me denken aan Minecraft, daar doe je veel vergelijkbare hersenloze massawerkjes.
Toch vind ik Minecraft leuker, dus dat zal wel iets beter doen :+
Pagina: 1 ... 10 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.