Anoniem: 325463
Lava/Glowstone erin knalle!Wildfire schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:21:
Damn, eindelijk na veel geknutsel een grote piramide afgerond in Creative. Nou alleen nog uitvinden hoe ik kan voorkomen dat er in gespawned wordt, ik word gek van elke keer toch weer wat spinnen, Frankensteins, creepers en Endermen van me af te moeten vechten als ik binnenin aan het knutselen ben...
Wanneer komt Minecraft nu officieel uit?
@hieronder: Zoals met alles, vertraging ... en zo heel lang staat het niet op 18de, volgens mij sinds vorige week.
[ Voor 35% gewijzigd door Dreanor op 13-11-2011 17:36 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Edit: dit is bekend sinds 3 augustus.
[ Voor 55% gewijzigd door mux op 13-11-2011 18:16 ]
Anoniem: 20531
Lol at vage nieuwe geluidjes, alles lijkt wel donkerder te zijn maar dat kan aan mij liggen.
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 13-11-2011 19:28 ]

Ik vind hem IIG leuk, past goed bij het thema van de site en is niet te opzichtig
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
iets voor een icoontje?
DPC Chef-kok :)
Niet helemaal wat ik gehoopt had van een 'final' release van MC. Helaas.
https://niels.nu
Gebeurt ook in de NetherAnoniem: 325463 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:35:
Lol, in the end als je een bed neerzet en wil slapen ontploft het bed
Ook mooi bij toeval ik had een stronghold steen gezien ergens in een kloof. Dus ik en 2 vrienden exploreren de zooi, meteen in 1 van de eerste kamers een end portal. Dus dat is mooi.
Alleen echt slecht, redelijk afgeslacht door hordes zilvervisjes. Zwaar irritant. Volgende x neem ik een emmer lava mee.
Ik vraag me af, is er nog iets gebeurd met de NPC villages enzo? Doen die al iets? In de pre's plunderde ik ze meestal. Handig om al een flinke graan voorraad mee aan te leggen.
Something something
Een eigen boerderijtje van dat formaat is zo gemaakt tochSeenD schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:28:
Moet wel ff wennen aan de nieuwe geluidjes.
Ook mooi bij toeval ik had een stronghold steen gezien ergens in een kloof. Dus ik en 2 vrienden exploreren de zooi, meteen in 1 van de eerste kamers een end portal. Dus dat is mooi.
Alleen echt slecht, redelijk afgeslacht door hordes zilvervisjes. Zwaar irritant. Volgende x neem ik een emmer lava mee.
Ik vraag me af, is er nog iets gebeurd met de NPC villages enzo? Doen die al iets? In de pre's plunderde ik ze meestal. Handig om al een flinke graan voorraad mee aan te leggen.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
In V1.0 (Release dus) zouden NPC's questen moeten kunnen geven en dingen moeten kunnen (ver)kopen.SeenD schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:28:
Moet wel ff wennen aan de nieuwe geluidjes.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Klopt, maar ik ren meestal een paar rondjes als ik een nieuwe server start. En dan kom je meestal wel een dorpje tegen. En die plunder ik dan.Gamebuster schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:30:
[...]
Een eigen boerderijtje van dat formaat is zo gemaakt toch
@D4NG3R, ok thx. Zoiets stond me wel bij. Ben benieuwd.
[ Voor 5% gewijzigd door SeenD op 15-11-2011 14:01 ]
Something something
Op zich geen slecht ideeSeenD schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:57:
[...]
Klopt, maar ik ren meestal een paar rondjes als ik een nieuwe server start. En dan kom je meestal wel een dorpje tegen. En die plunder ik dan.Dan heb je genoeg zaad voor een flinke farm.
@D4NG3R, ok thx. Zoiets stond me wel bij. Ben benieuwd.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Minecraft vreet tijd. Heb Modern Warfare 3 al sinds de release binnen, zit nog steeds in het cellofaan... en Uncharted 3 heb ik nog maar een kort stukje van gespeeld... damn
Zegt wel wat over de enorme hoeveelheid gameplay die je uit Minecraft kunt krijgen.
[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 15-11-2011 23:10 ]
In de RC zit dat er nog niet in dus ga er maar niet vanuit dat ze dat af hebben kunnen maken.D4NG3R schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:17:
[...]
In V1.0 (Release dus) zouden NPC's questen moeten kunnen geven en dingen moeten kunnen (ver)kopen.
Nou, ik denk ... nee, ik hoop dat ze voor de release een verder ontwikkelde versie hebben dan de RC die wij hebben. Immers wat maakt de release dan zo speciaal als wij allemaal hem al een week kunnen spelen?Anoniem: 20531 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 00:02:
[...]
In de RC zit dat er nog niet in dus ga er maar niet vanuit dat ze dat af hebben kunnen maken.
Dus ik denk ... nee, ik hoop dat de Release versie (die op de USB staan voor MineCon) verder zijn dan wat wij nu hebben.
Hoop dat je gelijkt hebt.
Was er als iets bekend over hoe lang na minecon de echte v.1.0.0 uitgebracht ging worden? Het was vóór 1 december...
Ik heb het spelletje sinds 1.8.1 niet meer weten te starten. Pas als het nu echt helemaal af is ga ik weer eens echt alles verkennen.
Ben nu denk ik de enige in dit draadje die nog nooit een Enderman / Zilvervisje heeft gesloopt.
http://samlancashire.com/quiz/creeper/ (ik weet niet of iemand dit al eerder gepost had)
Something something
Ik maak überhaupt nooit een boog omdat ik toch te zuinig ben om pijlen te schieten.

Veren en flint zijn lastiger te vinden.
@djpdjpnl, je moet niet de maatschappelijk verantwoorde antwoorden geven, maar je eigen antwoorden.

[ Voor 34% gewijzigd door SeenD op 16-11-2011 13:44 ]
Something something
Jawel, in pre3 heb je bijvoorbeeld glazen torens bij strongholds; niet bij andere versies!marcop23 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:39:
Ik heb alvast een world gemaakt in de 1.9 Pre3, omdat ik er een wou hebben voor de server wanneer 1.9 uit zou komen. Nu komt er geen 1.9 uit, maar ik hoef toch geen nieuwe world te maken omdat er changes in de generator zitten? Of wel?
Je kan nu beter 1.9pre5 gebruiken om een wereld te genereren.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 325463 op 16-11-2011 14:41 ]
Een ijzeren schep is dan meestal na 5 of 6 stapels op. En dan heb ik meestal tussen de 20 en 30 flint.
Kost echt een hoop om pijlen te maken.

Something something
Volgens de maker 36 dagenXanquezer schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:52:
Wat is de maximale aantal dagen?
Wood - 60 usesSeenD schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:52:
Om nu flint te vinden stapel ik onder mezelf altijd 64 blokjes gravel en dan graaf ik naar beneden, en dat doe ik dan net zo vaak tot mn schep op is.
Een ijzeren schep is dan meestal na 5 of 6 stapels op. En dan heb ik meestal tussen de 20 en 30 flint.
Kost echt een hoop om pijlen te maken.
Stone - 132 uses
Iron - 251 uses
Gold - 33 uses
Diamond - 1562 uses
Enderman zie je opzich vaak genoeg, maar Silverfish heb ik nog nooit gezien.djunicron schreef op woensdag 16 november 2011 @ 02:44:
Ben nu denk ik de enige in dit draadje die nog nooit een Enderman / Zilvervisje heeft gesloopt.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Oeh, ik wil jou niet in mn team hebben :P:P:P
Eye of Ender's maken, gooien en stronghold zoeken.Rakkerzero schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:14:
[...]
Enderman zie je opzich vaak genoeg, maar Silverfish heb ik nog nooit gezien.
Loop een nachtje buiten, mep al die bottenkrakers neer en je hebt weer een leuk voorraadje. Ook leuk om paar levels omhoog te komen.
[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 16-11-2011 15:42 ]
omdat die bottenkrakers het meest irritant zijn van allemaalGamebuster schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:41:
Waarom is iedereen hier veren en flint aan het zoeken voor pijlen?
Loop een nachtje buiten, mep al die bottenkrakers neer en je hebt weer een leuk voorraadje. Ook leuk om paar levels omhoog te komen.
Ik loop gewoon altijd op ze af, pijlen ontwijkend voor zover mogelijk en als ze dichtbij genoeg zijn dat ze niet meer kunnen schieten net zo hard neer bijlen/zwaarden tot ze dood zijnjoshje schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:08:
[...]
omdat die bottenkrakers het meest irritant zijn van allemaal
Hoe snel zal bukkit bijgewerkt zijn en de populaire plugins bijgewerkt zijn?
Wie is er trouwens voor om van categorie "Actie, Adventure en Platform Games" de ondertitel "Eet als loodgieter paddenstoelen en red de prinses, speel de klimmende prins uit Perzië of Invade Spacers!" naar "Eet als loodgieter paddenstoelen en red de prinses, creepers knuffelen en blokjes stapelen, speel de klimmende prins uit Perzië of Invade Spacers!" te veranderen?
Poll: Ondertitel van Actie, Adventure en Platform Game veranderen?
• Ja, stop minecraft er maar in
• Nee
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 325463 op 16-11-2011 20:38 ]
SeenD schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:43:
Ja, ik heb sinds de pre's wel een flink tekort aan pijlen.
Veren en flint zijn lastiger te vinden.
@djpdjpnl, je moet niet de maatschappelijk verantwoorde antwoorden geven, maar je eigen antwoorden.
Minecraft Pocket Edition nu ook op de iPhone/iPad/iPod, kost €5,49.
Beschrijving die erbij staat:
Imagine it, build it. Create worlds on the go with Minecraft - Pocket Edition
Minecraft - Pocket Edition allows you to build on the go. Use blocks to create masterpieces as you travel, hangout with friends, sit at the park, the possibilities are endless. Move beyond the limits of your computer and play Minecraft everywhere you go.
* Randomized worlds
* Build anything you can imagine
* Build with 36 different kinds of blocks
* Invite and play with friends to your world (local wireless network)
* Save multi-player worlds on your own phone
En terrecht! Gewoon BF3 gaan spelen, dan heb je dat probleem nietWildfire schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:09:
*zucht*
Minecraft vreet tijd. Heb Modern Warfare 3 al sinds de release binnen, zit nog steeds in het cellofaan... en Uncharted 3 heb ik nog maar een kort stukje van gespeeld... damn
Zegt wel wat over de enorme hoeveelheid gameplay die je uit Minecraft kunt krijgen.
BF1: Don-Panio
Had ik al gezegd dat ik eigenlijk niets om multiplayer geef? Daarmee is BF3 in één klap waardeloosPreddie schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:24:
[...]
En terrecht! Gewoon BF3 gaan spelen, dan heb je dat probleem niet
---
Ik voel me wel erg bekeken als ik ga slapen in Minecraft (klik voor full-size):

Misschien komt dat nog?
Something something
Je vraagt dit in het minecraft-topic... wat denk je zelf dat de reactie zal zijnAnoniem: 325463 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:55:
Het is weer bijna tijd dat er een nieuwe versie komt en er weer een deel3 komt van deze topic
Wie is er trouwens voor om van categorie "Actie, Adventure en Platform Games" de ondertitel "Eet als loodgieter paddenstoelen en red de prinses, speel de klimmende prins uit Perzië of Invade Spacers!" naar "Eet als loodgieter paddenstoelen en red de prinses, creepers knuffelen en blokjes stapelen, speel de klimmende prins uit Perzië of Invade Spacers!" te veranderen?
Onlangs heb ik een poll gehouden op een PVV congres en 90% van de Nederlanders wil Mauro uitzetten!mux schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:25:
Je vraagt dit in het minecraft-topic... wat denk je zelf dat de reactie zal zijn
https://niels.nu
Hoeveel topic open jij?Anoniem: 325463 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:38:
Mja, past beter in LA.
Zal daar zo wel een topic openen
De bukkit developers gaan live, tijdens de release van Minecraft 1.0, bukkit geschikt maken voor deze versie.Anoniem: 325463 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:55:
Het is weer bijna tijd dat er een nieuwe versie komt en er weer een deel3 komt van deze topic
Zie bukkit.org:
Wel erg vet!Since Minecraft v1.0 will be released at Minecon, we’ll be doing a live update to Bukkit at our booth, so come find us and you’ll get to see, first hand, what goes into getting Bukkit ready for a newly released Minecraft update.
Over de compatibilteit met plugins, ik verwacht daar niet al teveel problemen mee. 90 % van de bestaande plugins zal gewoon blijven werken is mijn vermoeden. Als je kijkt naar de afgelopen paar releases van bukkit is dat namelijk ook zo.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
SeenD schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:02:
Ik zou 28 dagen overleven.
http://samlancashire.com/quiz/creeper/ (ik weet niet of iemand dit al eerder gepost had)

Ik had in eerste instantie 31 dagen. Blijkbaar is het hebben van 2 ingangen in je huis beter dan 4+

(al lijkt het script alleen te tellen hoe vaak je voor A, B, C en D hebt gekozen, en niet zozeer voor welke vraag je welk antwoord hebt gekozen

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 17-11-2011 17:04 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Natuurlijk zijn twee ingangen beter als vier!.oisyn schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:02:
[...]
[afbeelding]
Ik had in eerste instantie 31 dagen. Blijkbaar is het hebben van 2 ingangen in je huis beter dan 4+
(al lijkt het script alleen te tellen hoe vaak je voor A, B, C en D hebt gekozen, en niet zozeer voor welke vraag je welk antwoord hebt gekozen)
Met twee ingangen wordt je nooit door 1 creeper ingesloten! Nou zou je zeggen, maar met vier deuren wordt je al helemaal nooit ingesloten. Klopt, maar met vier deuren is de kans groter dat je er eentje open laat staan.
Denk ik ...
Bron: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Creeper#Behavior
EDIT: de quiz heeft het gewoon over "Entrances" blijkbaar, mijn theorie is niet zo veel meer waard
[ Voor 14% gewijzigd door Erycius op 17-11-2011 19:42 ]
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
[ Voor 12% gewijzigd door 1shot1kill op 17-11-2011 21:33 ]
Idd. Zolang de deur dicht is, is er niets aan de hand. Als dat wel was geweest, had ik al een paar keer een huis gedeeltelijk opgeblazen1shot1kill schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:33:
Ik heb al zo vaak met een creeper door een deur staan knuffelen en nog nooit zei er een SSSSssssssssssssssssssssssssssssssssssss.
Ik word wel goed gek van die Endermen. Heb ik een leuke pyramide gebouwd, missen er regelmatig blokken
[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 17-11-2011 22:05 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
En ik heb gister de hele avond zitten bouwen!
Heerlijk spel.
eerst was ik begonnen en toen heb ik snel een shelter gebouwd en gezorgd dat ik veel food had.
Maar ik had geen wol, dus toen ik overdag naar schapen ging zoeken hoorde ik opeens SSSSSSSSSSSSssssssss Boem!
Ik dacht dat ik dan overnieuw begon met een nieuw land dus begin een nieuwe shelter te graven.
Ben ik een paar nachten verder, kom ik opeens mijn oude shelter tegen!
Leuk spelletje, alleen heb ik geen idee wat ik nu moet gaan doen.
Vandaag word MC als het goed is "Final" (V1.0) en word hij €19,99
En zo heb je nog een Beta account ook
@ Iedereen: Verwacht vanavond rond 7 a 8u een 3e deeltje van het MC topic en een opgefrisde TS.
Mits MC vandaag ook final word dan
[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 18-11-2011 09:24 ]
Hehe waarom denk je dat ik het gekocht heb?D4NG3R schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:22:
@ Awaken precies de goede timing.
Vandaag word MC als het goed is "Final" (V1.0) en word hij €19,99.
En zo heb je nog een Beta account ook(Geen idee of dit nog voordelen geeft zoals een Alpha Account maargoed)
@ Iedereen: Verwacht vanavond rond 7 a 8u een 3e deeltje van het MC topic en een opgefrisde TS.
Anoniem: 241040
Ik hoop wel dat ze snel werk gaan maken van die "quests" die de villages worden geacht je te geven want ik mis eigenlijk zin in het spel en het echte leven is al zo zinloos.
Questen (Bijv: Ga naar dungeon X en vind item Y) zou ik wel leuk vinden. Misschien enchanted items als reward OID
Maargoed MC vond ik eerder ook al heel leuk en daar komt echt geen verandering in met questen etc
Anoniem: 241040
Quests van het type fetch-specific-item zouden inderdaad voor afwisseling kunnen zorgen. Er zouden dan wel 'custom unusable items' moeten komen op de een of andere manier. Nadat je met een villager hebt gesproken moet je dan bv een 'mandje met lekkers' dat ergens in het bos (binnen de x aantal blokjes) is gespwand gaan terughalen.D4NG3R schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:31:
Mwhah ik vind het persoonlijk niks dat er nu een "einde" aan het spel is..
spoiler:Versla de enderdragon en je krijgt credits..
Questen (Bijv: Ga naar dungeon X en vind item Y) zou ik wel leuk vinden. Misschien enchanted items als reward OID.
Maargoed MC vond ik eerder ook al heel leuk en daar komt echt geen verandering in met questen etc.
Geen idee eigenlijk.
Persoonlijk speel(de) ik altijd:
- eerste shelter bouwen
- schuilen
- materials zoeken
- schuilen
- grotere shelter bouwen
- schuilen
- nog iets groter
- makkelijk de nacht overleven yihaa
- en nu .... ?
Daarna begon ik het spel wat saai te vinden
Met het farmen kon ik nog een extra fase bijmaken om een boerderij binnen mijn shelter te bouwen, maar eenmaal die er is zit ik weer te denken, wat nu ?
Dus niet vestigen op een vaste plek.
Alleen het is nog te makkelijk, als t donker wordt graaf ik een huisje, plaats mn oven om geslacht vlees te bakken en mn bed om te slapen. En t overleven gaat goed. Ik heb ook een wolf getamed, is erg handig met dieren aanvallen.
Ik heb wel een schacht ontdekt met een oude mineshaft. Dus nu ga ik dat maar plunderen. Ookal heb ik genoeg resources door onderweg dieren te slachten. De mineshaft is wel een risico, dus dat maakt t wat spannender.
Wat ook wel lastig is door als nomade te leven, je hebt bijna geen resources. Dus geen diamanten spullen. Ik heb in kloven en bergwanden tot nu toe 8 ijzer gevonden. Daar heb ik een zwaard en een flint van gemaakt.
Ik steek nu varkens in de fik ipv ze te slachten. Dan heb ik al meteen gekookte porkchop.
Mn nomade leven is ook gestart omdat ik een mushroom biome wil zien.
Something something
Daar komt dan nu wat extra's bij. In de Nether de benodigdheden zoeken om te kunnen teleporten naar The End. Als je weer terug bent op je begin plek daar je voorbereiden op The End en dan de eindbaas verslaan. Lijkt mij een iets leuker einde dan met een taart van een hoge toren afspringen
En ik denk dat ik daar al een aardige tijd mee bezig ga zijn.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Ik had laatst overitgens een leuke portal. Kom ik uit inde nether; stroomt mijn portal in de nether onder in lava!
Nether, potions, enchants, strongholds en dan een dragon.Anoniem: 241040 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:48:
[...]
Met het farmen kon ik nog een extra fase bijmaken om een boerderij binnen mijn shelter te bouwen, maar eenmaal die er is zit ik weer te denken, wat nu ?
[ Voor 17% gewijzigd door Sgreehder op 18-11-2011 11:24 ]
Wat heeft World of Warcraft hier nou weer mee te maken.Auredium schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:13:
De volledige versie komt uit? WoW!
Heb me de afgelopen maanden veelste weinig bezig gehouden met MC, maar ga na de release van 1.0 weer even een kijkje nemen.
De nieuwe zone zou toch wat leuks met zich mee moeten brengen (heb me nog niet ingelezen over de nieuwe features en mobs dus laat me verrassen!)
Release @ wat uur ?
Goodie bag ziet er leuk uit wat ze daar krijgen
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Edit: mijn server weigert mij ook!, kan niet verbinden met mc server...
Spanning loopt op...
Lemmymet kan steeds niet wachten...
Nog 8 minutes Uitgelopen
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 325463 op 18-11-2011 22:13 ]
Hopelijk niet de nieuwe tunes in MC zelfAnoniem: 20531 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:00:
Zijn gewoon al 1.2 miljoen mensen naar de stream aan het kijken en er is nog niets te zien, alleen een funky tune.
ze zijn al overtijd ;p fashionable late met de keynote
Dat is best impressive. 1.2 miljoen mensen die wachten op een keynote speech van een indie game launchAnoniem: 20531 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:00:
Zijn gewoon al 1.2 miljoen mensen naar de stream aan het kijken en er is nog niets te zien, alleen een funky tune.
Is het nu niet 2:07 PT? Pacific time loopt toch 8 uur achter vergeleken met onze tijd?
't Is van 1 tot 2.30, nu is het 1.08 pstxPhantom schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:07:
''2:30 PM PT Notch Keynote and Minecraft Launch ''
Is het nu niet 2:07 PT? Pacific time loopt toch 8 uur achter vergeleken met onze tijd?
[ Voor 3% gewijzigd door Dakoina op 18-11-2011 22:08 ]
1.3 miljoen ondertussen.
[edit]Sorry wil er geen slow chat van maken.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 18-11-2011 22:09 ]
Dank je... gaan we daar meteen verder of blijven we hier hangen voor Minecon?D4NG3R schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:28:
Nieuw topic, nieuwe kansen!
[PC] Minecraft - Deel #3
Dit topic is gesloten.