[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groepsfoto van de Winnie de Poohs in TweakCraft :P
Afbeeldingslocatie: http://oi55.tinypic.com/1ttpc1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Fixing bugs, enabling nether.
1.6 officially has a release date of “not soon”. The main features will be the maps, bug fixes, and now a functioning Nether in multiplayer.

Nether. In smp. Fun!
laatste bericht van notch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
IStealYourGun schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:48:
De laatste tijd crashed Minecraft wel vaak bij mij en dan ben ik al mijn vooruitgang kwijt. Is er geen manier om te autosaven zonder af te sluiten of een eind te lopen (in de spelwereld).
start een server, speel lokaal op eigen server.

crasht spel, ben je niets kwijt, want alles is opgeslagen op server.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Spijtig dat de maps update "not soon" zou is :( geweldige feature imho. Ik loop nu al constant verloren :) laat staan ondergronds, maar dat is dan weer een ander paar mouwen :D

Na al dat gewoon minen is het tijd geworden om te starten met minecarts :) en wat een geweldge systemen dat ik al heb ontdekt op youtube :s "automatic freight depot", geweldig. Zijn er hier ook crafters die zo'n systemen hebben gemaakt?

Grr... full time papas hebben gewoon te weinig tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Gamebuster schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 02:24:
[...]

start een server, speel lokaal op eigen server.

crasht spel, ben je niets kwijt, want alles is opgeslagen op server.
Dat ben ik aan het overwegen, maar zou dan eerder opteren voor bukkit op mijn server, alleen vraag ik me af hoe je daar dan automatisch een backup mee kan nemen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Dakoina schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:42:
Spijtig dat de maps update "not soon" zou is :( geweldige feature imho. Ik loop nu al constant verloren :) laat staan ondergronds, maar dat is dan weer een ander paar mouwen :D

Na al dat gewoon minen is het tijd geworden om te starten met minecarts :) en wat een geweldge systemen dat ik al heb ontdekt op youtube :s "automatic freight depot", geweldig. Zijn er hier ook crafters die zo'n systemen hebben gemaakt?

Grr... full time papas hebben gewoon te weinig tijd :(
Installeer minimap mod voor een map...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

MeltedForest schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:16:
[...]Installeer minimap mod voor een map...
will do :) heb me daar nog niet aan gewaagd, aan mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb gemerkt dat traagheid op een client door zo'n minimap mod komt (opzich niet zo heel onlogisch).
Bij mij deze uitgezet en de lichte lag was verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
DrFlash schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:21:
[...]

bij ons op de server (afternet) merkte we dat de meeste lag werd veroorzaakt door:

brandende netherrack
mobs die niet despawnen (we gebruiken nu een mod om slimes en squids niet te laten spawnen daar zat het probleem in. skelletons, creepers, zombies, wolfs en de farmdieren werken goed)
'vanilla' minecart boosters en minecarts die ergens op spoor staan. die boosters gebruiken we al niet meer, en abandoned minecarts zou niet meer mogen gebeuren door gebruik van MCM en goede stations (met collection chests)

TNT en tijdelijke brandjes zijn niet zo erg. tis meer dingen die eeuwig blijven branden die problemen veroorzaken.
Slimes blocken we al langer, dit omdat die altijd al bugged waren voor SMP, en massa's irritant.
Squids ok, maar die zijn er nu ook zonder dat er (al te veel) lag is.
Vanaf we monsters aan zouden zetten begint de leute.

Alsook is dat fikken niet zo laggy als vroeger meer hoor. Al was dat vooral clientside.
We draaien nu al een paar dagen terug als test MM, so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 08:52
Al een heel tijd geleden minecraft gekocht en wil het nu weer eens oppakken.
Zou een tweaker zo vriendelijk kunnen zijn om voor mij te vouchen voor build rechten?

ingame nick = bjwild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 19:18

BaRF

bijna kerst

Nou ben nu ook een weekje aan het minecraften en ben hooked! Vandaag of morgen eens naar de tweak server :) (nick is ds_barf, zal meteen even een DM sturen)

Heb nu ook mn eigen servertje draaien, puur voor mezelf om bukkit te draaien, volgens mij kun je leuke dingen doen met die plugins!

Wel héél regelmatig dat MC vastloopt en de laatste minuut graven ofzo weg is. Het tussendoor saven helpt wel maar niet altijd! En ik wordt dus regelmatig gerespawned onder de grond - Het is dan een kwestie van flink snel graven zodat je niet stikt haha :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BaRF schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:52:
Wel héél regelmatig dat MC vastloopt en de laatste minuut graven ofzo weg is. Het tussendoor saven helpt wel maar niet altijd! En ik wordt dus regelmatig gerespawned onder de grond - Het is dan een kwestie van flink snel graven zodat je niet stikt haha :+
Moet je voor de gein eens java verwijderen en herinstalleren, en hierna minecraft ff opnieuw downloaden (Dus de .minecraft folder dumpen).

Heb je trouwens toegevoegt :)

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 04-05-2011 18:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb een nieuwe videokaart geïnstalleerd, maar nu loopt Minecraft vast bij het opstarten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

D4NG3R schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:18:
[...]

Moet je voor de gein eens java verwijderen en herinstalleren, en hierna minecraft ff opnieuw downloaden (Dus de .minecraft folder dumpen).

Heb je trouwens toegevoegt :)
ga ik eens proberen, thanks! :)

moet zeggen dat ik het nu op mn eigen servertje nog geen een keer heb gehad!

en bedankt voor het toevoegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 01:05:
Hmm, ik heb een nieuwe videokaart geïnstalleerd, maar nu loopt Minecraft vast bij het opstarten :/
De juiste drivers geïnstalleerd ?

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

nou java opnieuw geinstalleerd, nog steeds op mijn eigen server geen enkel probleem, maar op de tweakcraft srv elke 2 minuten ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Wow, ben sinds een tijdje weer eens begonnen. Die wolfjes zijn wel grappig, ik weet ook gewoon de eerst de beste alweer pissed te krijgen.. Heb hem jammer genoeg om moeten brengen, het was hij of ik :P

Ik dacht gelezen te hebben dat je ze tam kunt maken, weet iemand hoe? Met een lap vlees zeker?

Die stortregen is trouwens echt freaky. Wist niet eens dat het erin zat, begint het ineens te plensen. Dat geluid ook, het is virtueel maar ik ben toch meteen naar binnen gesneld :P

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 15:21

Bezulba

Formerly known as Eendje

bones heb je nodig om wolfjes te temmen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Ah nice, thanks! Nog een vraagje, ik schat logischerwijs dat het niet mogelijk is maar here goes.. Kun je een kist afbreken met spullen erin en weer terugzetten met spullen erin? Of ben je dan alles dat erin zat automatisch kwijt?
Wil ff redecoraten maar ben te lui om al mijn ham in mijn zakken te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 08:14
Alle items die erin zitten worden eruit geknikkerd en op de grond neergegooid, je kan ze dan weer oppakken en er iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Da's ook niet zo erg :) Top, bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
Ik ben trouwens benieuwd naar de lijst bug-fixes van minecraft in patch 1.6

Vraag mij af hoeveel er "echt" gefixed zijn. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeenAngst schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:47:
De juiste drivers geïnstalleerd ?
Uiteraard, anders geeft de boel geen sjoege. Ook Driver Sweeper en dat soort werk er overheen gegooid, netjes allemaal volgens het boekje.

Ik heb gister geprobeerd Minecraft opnieuw te downloaden of via de browser te spelen, maar het helpt allebei niet. Java maar eens opnieuw installeren en kijken of dat wat werkt.

Wel jammer, want met die nieuwe kaart moet het absurd snel draaien.
Speek schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:59:
Da's ook niet zo erg :) Top, bedankt voor de snelle reacties!
Ik ben het anders goed zat om iedere keer met een al bijna volle inventory een kist te verplaatsen :p

Overigens ben je bij een furnace wel je brandstof + spullen kwijt als je 'm afbreekt!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:09:
Java maar eens opnieuw installeren en kijken of dat wat werkt.
Helaas, ook niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Nou ben al een beetje een huisje aan het maken in de newbieworld maar wil eigenlijk toch wel in de 'echte' wereld bouwen - kan iemand voor me vouchen? :)

net voor het eerst wat andere spelers tegengekomen, leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Heb je al eens in een terminal/command prompt gestart?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IStealYourGun schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:55:
Heb je al eens in een terminal/command prompt gestart?
Nee, hoe bedoel je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:00:
[...]

Nee, hoe bedoel je dat precies?
Eerst naar appdata folder gaan.
Onder windows:
*open command prompt
* cd %appdata%\.minecraft

Dan het commando: java -Xmx1024M -Xms512M -cp Minecraft.jar net.minecraft.LauncherFrame

Met een beetje geluk krijg je geen vage error en is het makkelijk te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan krijg ik weer 'java' is nog recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Edit: wacht even, misschien heb ik iets verkloot met het herinstalleren van Java.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 20:40

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Probeer javaw dan eens. Of anders ervoor zorgen dat de java executable in je PATH staat. Of direct de hele java executable path in het commando dumpen. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, toch goed gedaan met Java :p Ik ben nu maar even naar de Java map gegaan om daar het commando uit te voeren, maar dan krijg ik de error:

Error occured during initialization of VM
Incompatible minimum and maximum heap sizes specified

Als ik de heapsizes weghaal krijg ik weer een andere error. Ik moet trouwens wat nauwkeuriger zijn in het omschrijven van het probleem: ik start Minecraft op en dan log ik in met mijn username en wachtwoord. Vervolgens krijg ik een zwart scherm, waarna na een seconde of 20 een textbox verschijnt met de mededeling dat Minecraft gecrashed is en het volgende:

--- BEGIN ERROR REPORT a1dce528 --------
Generated 5/6/11 10:31 AM

Minecraft: Minecraft Beta 1.5_01
Java: 1.6.0_25, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
OpenGL: GeForce GTS 450/PCI/SSE2 version 4.1.0, NVIDIA Corporation

java.lang.IllegalStateException: Function is not supported
at org.lwjgl.BufferChecks.checkFunctionAddress(BufferChecks.java:64)
at org.lwjgl.opengl.GL11.glGenLists(GL11.java:1393)
at ft.a(SourceFile:13)
at rf.<init>(SourceFile:63)
at net.minecraft.client.Minecraft.a(SourceFile:290)
at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:658)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT 98ff44ac ----------

Ik heb nu alle Minecraft data verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, Java opnieuw geïnstalleerd, via de browser geprobeerd te spelen en het via de console geprobeerd, maar het doet het allemaal niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

heb je java echt verwijderd en opnieuw geinstalleerd of enkel opnieuw de setup gedraaid?

edit: trouwens, heb je iets van texture packs in je mapje staan? Ik gebruik namelijk zelf soarex ofzo, en als ik de tweakcraft client gebruik loopt ie precies op dezelfde manier vast wanneer ik dat texturepack in de texture map heb staan!

[ Voor 57% gewijzigd door BaRF op 06-05-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:44:
heb je java echt verwijderd en opnieuw geinstalleerd of enkel opnieuw de setup gedraaid?
Verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, echt alles met Java wat ik kon vinden heb ik eraf gemikt (inclusief developergebeuren). Daarna via de Java installer weer opnieuw geïnstalleerd. Toen ik die voor de tweede keer runde bevestigde die dat het al geïnstalleerd was en wat ik dan wilde, dus de eerste keer was het niet aanwezig.

Edit: nope, helemaal vanilla. Ik heb zoals gezegd ook alle data verwijderd en 't via de Minecraft installer opnieuw geïnstalleerd (je ziet 'm downloaden), maar dan log ik in en heb je hetzelfde verhaal weer.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:09:
[...]

Ik ben het anders goed zat om iedere keer met een al bijna volle inventory een kist te verplaatsen :p

Overigens ben je bij een furnace wel je brandstof + spullen kwijt als je 'm afbreekt!
Dat kan ik me nu goed voorstellen ja. Handig is anders. Kan het zijn dat bepaalde gedropte items na een bepaalde tijd niet opgepakt te zijn toch verdwijnen? Ik was bezig met alles dat gedropt was terug in de verplaatste kisten te doen tot er ineens niets meer lag. Nu twijfel ik of ik het toch niet opgeruimt had.. Maar ik weet bijna zeker van niet..

Btw, ben al meteen weer hooked. Geweldig spel echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speek schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:50:
Dat kan ik me nu goed voorstellen ja. Handig is anders. Kan het zijn dat bepaalde gedropte items na een bepaalde tijd niet opgepakt te zijn toch verdwijnen? Ik was bezig met alles dat gedropt was terug in de verplaatste kisten te doen tot er ineens niets meer lag. Nu twijfel ik of ik het toch niet opgeruimt had.. Maar ik weet bijna zeker van niet..
Uiteraard, net als in de rest van de wereld zit er een tijdslimiet op, ik meen 5 minuten.
Btw, ben al meteen weer hooked. Geweldig spel echt :P
Fu!

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Lol, sorry. Didn't mean to poke yer eyes out ;)

Enige dat je volgens mij zou kunnen doen om het te verhelpen:
- Java compleet verwijderen en herinstalleren (is al vermeld)
- Minecraft herinstalleren (minecraft folders in users/documents and settings verwijderen en opnieuw starten)
- Browser default settings herstellen of een andere browser testen misschien?

EDIT: misschien dat een reg cleanertje runnen nog een optie is. Heeft bij mij pas 1 keer echt een wazige error verholpen, maar je weet het nooit... Verder doe ik het af en toe, just for the peace of mind. Sommige mensen zijn er tegen, omdat ze het gevoel hebben dat het soms meer weggooit dan nodig is.
Ik heb er nooit problemen mee gehad in ieder geval.

EDIT2: nog bedankt voor de opheldering over het verdwijnen van dropped items.. :)

[ Voor 38% gewijzigd door speek1984 op 06-05-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, dat heb ik allemaal dus al gedaan. Ik begin zo langzamerhand te twijfelen aan de installatie, aangezien ik gister ook problemen had met Fallout 3. Misschien dat het ouderwetse Ati > Nvidiaswitchmonster toch de kop op heeft gestoken, ondanks dat ik DriverSweeper heb gebruikt. Andere games werken dan weer zonder enig probleem (Batman AA, Mass Effect, F1 2010, TES4).

Op zich zit ik toch tegen een nieuwe installatie aan, maar het is nou niet dat ik hier hele gekke dingen mee heb gedaan. Als ik het niet aan de praat krijg betekent het in ieder geval een week of wat geen Minecraft, tot ik de HDD opgeruimd heb en de boel opnieuw ga installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Ah ja, een reinstall. Heerlijk om weer mee te werken, maar tot je alles weer optimaal heb geconfigureerd en draaiend hebt.. :)
Wellicht ten overvloede, hier wat meer Java manual uninstall informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speek schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:11:
Ah ja, een reinstall. Heerlijk om weer mee te werken, maar tot je alles weer optimaal heb geconfigureerd en draaiend hebt.. :)
Wellicht ten overvloede, hier wat meer Java manual uninstall informatie
Sowieso wordt het de grote switch van XP x64 naar Windows 7, dus dat wordt een hoop uitzoeken, proberen en toch weer anders doen.

Ik heb trouwens het idee dat dat registergebeuren al in orde was, aangezien het icoon ook al verdwenen was (zoals in de omschrijving staat).

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Speek schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:03:
Lol, sorry. Didn't mean to poke yer eyes out ;)

Enige dat je volgens mij zou kunnen doen om het te verhelpen:
- Java compleet verwijderen en herinstalleren (is al vermeld)
- Minecraft herinstalleren (minecraft folders in users/documents and settings verwijderen en opnieuw starten)
- Browser default settings herstellen of een andere browser testen misschien?

EDIT: misschien dat een reg cleanertje runnen nog een optie is. Heeft bij mij pas 1 keer echt een wazige error verholpen, maar je weet het nooit... Verder doe ik het af en toe, just for the peace of mind. Sommige mensen zijn er tegen, omdat ze het gevoel hebben dat het soms meer weggooit dan nodig is.
Ik heb er nooit problemen mee gehad in ieder geval.

EDIT2: nog bedankt voor de opheldering over het verdwijnen van dropped items.. :)
Vergeet java, is een nvidia driver bug. Probeer upgrade of downgrade
Je mag veel zeggen va java, maar als je tegen de app zegt, gebruik de java versie in folder X, dan zal hij die gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Mja, ik ben twee keer naar Win 7 gegaan en toch weer terug naar XP gegaan :P Ik vind XP overall toch wat sneller lopen (ook op snelle machines, die win7 makkelijk aan kunnen). Ah well, het blijft een voorkeur he :) Succes iig! Laat maar weten als het weer draait, ga ik een keer met je de TweakCraft server op :P

EDIT: ah duidelijk IStealYourGun. Heb zelf ook een Nvidia kaart, maar heb het niet gehad. Moet een update het verhelpen dan?

[ Voor 17% gewijzigd door speek1984 op 06-05-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IStealYourGun schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:16:
Vergeet java, is een nvidia driver bug. Probeer upgrade of downgrade
Je mag veel zeggen va java, maar als je tegen de app zegt, gebruik de java versie in folder X, dan zal hij die gebruiken.
Ik had inderdaad niet het gevoel dat het in de Javahoek zit, gezien ik daar alle redelijk dingen al geprobeerd heb en Java op zich ongewijzigd was. Een driverbug zou logischer zijn. Upgraden gaat 'm niet worden aangezien ik al de laatste drivers heb, maar een downgrade is nog wel een poging waard. Daarna vind ik het wel mooi geweest, dan helaas maar een tijdje geen Minecraft :'(
Speek schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:17:
Mja, ik ben twee keer naar Win 7 gegaan en toch weer terug naar XP gegaan :P Ik vind XP overall toch wat sneller lopen (ook op snelle machines, die win7 makkelijk aan kunnen). Ah well, het blijft een voorkeur he :) Succes iig! Laat maar weten als het weer draait, ga ik een keer met je de TweakCraft server op :P
Tsja, ik ben op zich ook dik tevreden met XP x64, maar helaas laat nota bene Microsoft de support keihard vallen voor x64. Op zich valt daar op allerlei manieren prima omheen te werken, maar met CS5 (en CUDA!) vind ik de tijd nu wel rijp om over te stappen. Ik ben echter wel iemand die van rauwe performance houdt, dus ik hoop dat ik daarbij niet te veel inlever.

Dikke kans overigens dat ik XP er op een tweede schijf nog als speleOS naast zal draaien :Y
EDIT: ah duidelijk IStealYourGun. Heb zelf ook een Nvidia kaart, maar heb het niet gehad. Moet een update het verhelpen dan?
Als het een dergelijk probleem is zal het ongetwijfeld een beperkt aantal configuraties treffen, anders hadden de fora er al lang mee vol gestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

misschien heeft het er NIKS mee te maken, maar heb je de oplossing al eens geprobeerd die ze aanraden voor de 'Black Screen' errors? mc starten met die explicite geheugen toewijzing en virtueel geheugen evt aanpassen? Ik las dat veel mensen geloven dat dat ook verband houd met de recente wijzigingen betreffende de gfx en 1.5? Ik weet verder niks van java maar het schijnt in elk geval tegen die vastlopers te helpen.

probleem: http://www.minecraftforum...ewtopic.php?f=17&t=311565

oplossing???: http://www.minecraftforum...7753348bcaa343c95f1a7adaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 11:41

Wat valt er bij jou onder snelle machine's ? Aangezien Windows 7 een betere geheugenmanagement heeft en een betere thread verdeling/multiple core ondersteuning dus op de 'echte' snelle machine's zou 7 juist beter moeten draaien.

Ik merk zelf toch wel dat ik niet veel en lang meer Minecraft speel, het spel verveelt gewoon te snel en om elke keer weer met mods te gaan kloten heb ik ook geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Hey guys, kan iemand voor me vouchen op tweakcraft.net? Heb eigenlijk wel zin om iets groters te bouwen en om dat nou in de newbieworld te doen...

edit: Iemand heeft voor me gevouched, dus ben ook van de partij :)

[ Voor 19% gewijzigd door BaRF op 09-05-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Dylan93 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:44:
[...]

Wat valt er bij jou onder snelle machine's ? Aangezien Windows 7 een betere geheugenmanagement heeft en een betere thread verdeling/multiple core ondersteuning dus op de 'echte' snelle machine's zou 7 juist beter moeten draaien.
Offtopic: Da's niet helemaal een discussie voor hier.. Als voorbeeld heb ik hier een Dell Optiplex 780. Core Duo dingetje met 1GB geheugen.
Maar wat ik vooral bedoel (ik vind het lastig uit te leggen) is dat ik bij Windows 7 op de een of andere manier (onafhankelijk van wat voor systeem) toch enige vertraging (al is het maar een split second) merk bij het openen van windows (explorer windows, applications), waar dat bij XP aanzienlijk sneller is.
Overigens merk ik dat naast Optiplex 780's ook bij veel snellere workstations (Precision T1500 bijv.).

EDIT: Die gehoste tweakserver, dat is geen Survival mode toch? Weet iemand een leuke (bij voorkeur NL) Survival-server? Meen me te herinneren dat survival in het begin in multiplayer ontzettend buggy was, maar dat was intussen alweer opgelost toch?
Lijkt me heerlijk om met anderen een shelter te bouwen :P

[ Voor 14% gewijzigd door speek1984 op 09-05-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Afgelopen week ook maar eens een MC accountje gekocht, na meer dan een half jaar let's play filmpjes bekeken te hebben en de MC demo gespeeld te hebben. Erg leuk en zeer verslavend spel, dat is wel de reden dat ik lang heb gewacht met het aanschaffen van MC.

Ben begonnen met het maken van een mineshaft naar beneden en vanaf dat niveau begonnen met grid mining. In het tweede grid (4 blocks boven bedrock) zelfs al 4 blokken diamond gevonden! Erg tof. Minder tof is dat een van de gangen van het 3e grid in een cave uitkwam, met daarin 2 creepers. Gelukkig kon ik snel wegkomen en de gang blokkeren waardoor ze zichzelf opbliezen. Fantastisch spel dit zeg.

Ik heb nog wel een klein vraagje, (die ongetwijfeld vaker is gesteld) MC 'installeert' standaard wat bestanden op de c-schijf, in de Roaming App-folder. Nou heb ik mijn c-schijf gereserveerd voor alleen het OS en wat progjes als office e.d., is het ook mogelijk deze mappen van MC te verplaatsen naar een andere schijf? Of kan dat echt alleen maar met 3rd party software zoals op internet (google) wordt gesuggereerd? Ik vind nl. het e.e.a. over portable minecraft.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
pkopf schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:38:
Ik heb nog wel een klein vraagje, (die ongetwijfeld vaker is gesteld) MC 'installeert' standaard wat bestanden op de c-schijf, in de Roaming App-folder. Nou heb ik mijn c-schijf gereserveerd voor alleen het OS en wat progjes als office e.d., is het ook mogelijk deze mappen van MC te verplaatsen naar een andere schijf? Of kan dat echt alleen maar met 3rd party software zoals op internet (google) wordt gesuggereerd? Ik vind nl. het e.e.a. over portable minecraft.
Als je MC via een batchfile start en voor MC zelf start de %appdata% variabele zet, dan gaat 'ie daar alles neerzetten.

Met deze batchfile:
@echo off
SET APPDATA=C:\temp\
Minecraft.exe

Maakt 'ie die .Minecraft folder aan in C:\temp\.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Wordt C:\Temp niet geleegd na een bepaalde tijd?
Ik heb een batch file (met robocopy) die de saves naar een andere dir op mijn usb-drive kopieert :) (handig als ik ipv op de desktop op de laptop wil spelen of gewoon als backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Speek schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:49:
Wordt C:\Temp niet geleegd na een bepaalde tijd?
Nee. Maar afgezien daarvan, het is maar een voorbeeld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Hydra schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:50:
[...]

Nee. Maar afgezien daarvan, het is maar een voorbeeld natuurlijk.
Ah ja, maar was even benieuwd ook of dat legen van de temp-dir überhaupt nog wel gedaan wordt. Anyhoe, sowieso goeie tip als je je saves standaard op een andere locatie wil hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Speek schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:53:
[...]

Ah ja, maar was even benieuwd ook of dat legen van de temp-dir überhaupt nog wel gedaan wordt. Anyhoe, sowieso goeie tip als je je saves standaard op een andere locatie wil hebben. ;)
c:\temp is dan ook niet de temp folder (hoewel je die wel vaak tegenkomt op PC's) de "echte" temporary folder kan je terugvinden onder %temp%

Die laatste word trouwens ook niet automatisch geleegd, maar enkel als je een diskcleanup doet of een app zoals ccleaner gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door IStealYourGun op 12-05-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Potverdorie, zo zie je maar.. Je leert elke dag weer bij :P Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:03
Ik ben zelf ook op zoek naar een manier om de 'saves' van Minecraft op een andere lokatie te krijgen en de oplossing om de variabele %appdata% lijkt me ideaal, heb alleen twee vragen hierover.
- Moet je als je klaar bent met Minecraft de appdata weer terug zetten naar het origineel, dus naar de C schijf ?
- Ik neem aan dat andere applicaties die de map appdata gebruiken last krijgen met deze verplaatsing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Nee, die overschreven waarde geldt alleen voor de context van die batchfile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Ik heb na vele uren delven eindelijk de drie diamandjes gevonden voor een diamond pickaxe > obsidian > portal. Maar nu vraag ik me een beetje af waarom ik mij al die moeite heb getroost. Ik wordt er elke keer bekogeld met vuurballen en er valt niet echt wat waardevols te halen. Tot nu toe heb ik alleen maar een blokje netherrack meegenomen als souvenir en om mijn open haard mee te verrijken, maar kan je er nou ook echte waardevolle spullen vinden? Of is dit de plek voor levensmoeie speles die alles al gezien hebben?

Nog een vraag: ik zou graag wat meer iron ore willen vinden. Meestal dig ik iets boven bedrockniveau omdat daar de meest zeldzame delfstoffen te vinden zijn, maar maak ik op mindere diepte misschien meer kans om iron ore te vinden? Ik wil die 1000m rails kunnen bouwen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 25-09 16:34
Ik heb ooit eens gehoord dat je op Y = 12 het meeste vind. (druk op F3 voor de assen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:06
jwkaa schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:13:
Ik heb na vele uren delven eindelijk de drie diamandjes gevonden voor een diamond pickaxe > obsidian > portal. Maar nu vraag ik me een beetje af waarom ik mij al die moeite heb getroost. Ik wordt er elke keer bekogeld met vuurballen en er valt niet echt wat waardevols te halen. Tot nu toe heb ik alleen maar een blokje netherrack meegenomen als souvenir en om mijn open haard mee te verrijken, maar kan je er nou ook echte waardevolle spullen vinden? Of is dit de plek voor levensmoeie speles die alles al gezien hebben?
Nog een vraag: ik zou graag wat meer iron ore willen vinden. Meestal dig ik iets boven bedrockniveau omdat daar de meest zeldzame delfstoffen te vinden zijn, maar maak ik op mindere diepte misschien meer kans om iron ore te vinden? Ik wil die 1000m rails kunnen bouwen! :)
Hoezo hypocriet? :P ;)

Edit: Je kunt de nether gebruiken om met portals heel snel grote afstanden af te leggen in de echte wereld. Grilled pork is er in overvloed, net als mushrooms en er zijn nog een hoop andere nuttige dingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Joep op 12-05-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Loev schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:55:
Ik heb ooit eens gehoord dat je op Y = 12 het meeste vind. (druk op F3 voor de assen)
Nee, tussen Y=0 en Y=16 kom je alles tegen (dat is de enige laag waar je diamant hebt), daarboven verdwijnen diamant, redstone, gold en tenslotte iron. Aangezien lava alles opvult tussen Y = 0 en Y = 10 kun je beter minen boven Y = 10 en onder Y = 16. F3 geeft je de locatie van je hoofd aan, dus als je op Y = 12 zit met je hoofd, zitten je voeten op Y = 11, 1 blokje boven de lava.

Dit betekent niet dat je daarboven geen lava lakes tegenkomt, maar als je op bedrockniveau mined moet je om veel lava heen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
Zojuist gepost op twitter:
"From my changelist: *Fixed minecarts next to each other causing extreme velocities (sorry!)" [Link]

Damn, wordt omschakelen naar het nieuwe systeem (powered rail) ...

[ Voor 11% gewijzigd door Dutchmania op 12-05-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dutchmanic schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:15:
"From my changelist: *Fixed minecarts next to each other causing extreme velocities (sorry!)"

Eindelijk, nu kan je eindelijk twee tracks fatsoenlijk tegen elkaar aan leggen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
Phyxion schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:17:
[...]

Eindelijk, nu kan je eindelijk twee tracks fatsoenlijk tegen elkaar aan leggen.
Dat kon altijd al, zo lang er maar niet twee minecarts op het zelfde moment op de zelfde plek waren (:P), Denk dat ze nu gewoon gaat botsen (snelheid verliezen) als ze elkaar tegen komen dus wat jij zegt kan nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Laatst online: 11-04 12:53
Hydra schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:45:
[...]

Als je MC via een batchfile start en voor MC zelf start de %appdata% variabele zet, dan gaat 'ie daar alles neerzetten.

Met deze batchfile:
@echo off
SET APPDATA=C:\temp\
Minecraft.exe

Maakt 'ie die .Minecraft folder aan in C:\temp\.
Super! Werkt als een tiet. Bedankt.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dutchmanic schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:23:

Dat kon altijd al, zo lang er maar niet twee minecarts op het zelfde moment op de zelfde plek waren (:P), Denk dat ze nu gewoon gaat botsen (snelheid verliezen) als ze elkaar tegen komen dus wat jij zegt kan nog steeds niet...
Hij heeft gefixed dat ze elkaar beinvloeden dus dan neem ik aan dat ze ook gewoon langs elkaar heen kunnen rijden.

Hij heeft ook de speedboost van boosters verhoogd volgens zijn twitter.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 13-05-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
Joep schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:58:
[...]

[...]

Hoezo hypocriet? :P ;)

Edit: Je kunt de nether gebruiken om met portals heel snel grote afstanden af te leggen in de echte wereld. Grilled pork is er in overvloed, net als mushrooms en er zijn nog een hoop andere nuttige dingen.
hmm.. mushrooms en grilled pork klinkt nog steeds niet zo aanlokkelijk. Om grote afstanden te kunnen afleggen heb ik straks mijn fantastische rails. 8)

Enne, hypocriet? Juist niet man! Als ik met de aanleg van die rails mijn achievements compleet heb ga ik wel weer in de Nether kijken ;) Is het een beetje te doen om daar een soort van hideout te maken? Of een rails!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
jwkaa schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:40:
Enne, hypocriet? Juist niet man! Als ik met de aanleg van die rails mijn achievements compleet heb ga ik wel weer in de Nether kijken ;) Is het een beetje te doen om daar een soort van hideout te maken? Of een rails!
Yup, heb ik ook. Wat ik gedaan heb is naar boven graven. Boven de Nether zit bedrock en ik heb in de lagen daaronder gewoon een tunnelsysteem gegraven waar ik portals kan maken. Daar ben je ook veilig voor ghasts enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
Hydra schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:41:
[...]

Yup, heb ik ook. Wat ik gedaan heb is naar boven graven. Boven de Nether zit bedrock en ik heb in de lagen daaronder gewoon een tunnelsysteem gegraven waar ik portals kan maken. Daar ben je ook veilig voor ghasts enzo.
Naar boven graven? bedoel je een hele hoge trap/toren bouwen tot je bij een plafond van bedrock komt en die als 'dak' gebruiken voor je gangen? Wordt dat niet kapotgeschoten door ghasts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
jwkaa schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:44:
Naar boven graven? bedoel je een hele hoge trap/toren bouwen tot je bij een plafond van bedrock komt en die als 'dak' gebruiken voor je gangen? Wordt dat niet kapotgeschoten door ghasts?
Ghasts spawnen niet in ruimtes van 2 breed, en als ze je niet zien schieten ze niet :)

En een trap/toren kan ook, ik graaf meestal in een bestaande kolom naar boven als die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 20:40

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Gewoon cobblestone gebruiken, toch? Ghasts konden dat toch niet kapot maken?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 15:35
Glas :p
Je hebt nog mooi uitzicht, maar de Ghasts zien je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik heb een tijd terug al gehoord van minecraft, en het is ondertussen ernstig bekend geworden. ik zit er over te denken om het ook te kopen, maar ik heb wel een vraag daar over. het lijkt me een leuk tijdsverdrijf, maar ik draai op het moment ubuntu... en de distro die ik gebruik veranderd best wel vaak. ik wil dus zekerheid dat ik het altijd kan blijven spelen.....

ik weet dat het spel hoort te werken op elk platform dat java ondersteund, maar ik probeer de (gratis) classic versie nu te spelen op de site zelf, en ik zie alleen maar een zwart scherm. zal dit dan ook het geval zijn met de "echte" versie of zal die het wel doen?

iemand hier ervaring mee? misschien een domme vraag maar ik weet het liever zeker voordat ik er geld aan uitgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Minecraft doet het hier in ieder geval al tijden heel goed op verschillende versies van Ubuntu, zowel 32-bits als 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:26:
hallo allemaal,

ik heb een tijd terug al gehoord van minecraft, en het is ondertussen ernstig bekend geworden. ik zit er over te denken om het ook te kopen, maar ik heb wel een vraag daar over. het lijkt me een leuk tijdsverdrijf, maar ik draai op het moment ubuntu... en de distro die ik gebruik veranderd best wel vaak. ik wil dus zekerheid dat ik het altijd kan blijven spelen.....

ik weet dat het spel hoort te werken op elk platform dat java ondersteund, maar ik probeer de (gratis) classic versie nu te spelen op de site zelf, en ik zie alleen maar een zwart scherm. zal dit dan ook het geval zijn met de "echte" versie of zal die het wel doen?

iemand hier ervaring mee? misschien een domme vraag maar ik weet het liever zeker voordat ik er geld aan uitgeef.
Ik heb geen ervaring met the classic version, maar het nadeel bij Ubuntu is dat deze standaard de opensource versie van java gebruikt. Je bent dus beter af met de versie van Sun en je mag niet vergeten die nadien te configureren. Misschien eerst Sun installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IStealYourGun schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:32:
[...]

Ik heb geen ervaring met the classic version, maar het nadeel bij Ubuntu is dat deze standaard de opensource versie van java gebruikt. Je bent dus beter af met de versie van Sun en je mag niet vergeten die nadien te configureren. Misschien eerst Sun installeren.
okee, zal ik proberen. bedankt voor de reactie.

ik heb net ondertussen alvast een paypal rekening geopend (kan nooit geen kwaad voor als je het een keer nodig hebt) ik denk dat als mijn rekening is geverifieerd dat ik hem gewoon alvast koop. bedenk me net dat ik hem anders misschien nog wel via wine kan draaien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchmanic schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:15:
"From my changelist: *Fixed minecarts next to each other causing extreme velocities (sorry!)" [Link]

Zo, dat gaan veel mensen erg vervelend vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
Dit mooie moment wil ik graag met jullie delen:
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/5968/bestdayofmine.jpg
Echt de mooiste dag uit mine leven! Wie had gedacht dat de schep zo'n machtig wapen zou kunnen zijn?

Wat ik me wel afvroeg: hoe kwam hij daar terecht? Het eilandje waar hij op staat was niet aan de rest van de cave verbonden. De lava geeft toch te veel licht af om daar te kunnen spawnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:03
jwkaa schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:01:
Dit mooie moment wil ik graag met jullie delen:
[afbeelding]
Echt de mooiste dag uit mine leven! Wie had gedacht dat de schep zo'n machtig wapen zou kunnen zijn?

Wat ik me wel afvroeg: hoe kwam hij daar terecht? Het eilandje waar hij op staat was niet aan de rest van de cave verbonden. De lava geeft toch te veel licht af om daar te kunnen spawnen?
Misschien is ie gevallen? Cave oid daarboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vraagje. mischien dat iemand hier een oplossing voor weet. Ik draai minecraft server op een co-locatie (bij strato) op een Suse Linux server (10.x). Het is een volwaardige server en geen virtual server.

Maar om de zoveel tijd crashed de volledige server wanneer Minecraft server aan het draaien is (zowel minecraft als de linux server crashen). Zonder Minecraft draait de server stabiel voor zeer lange tijd (voorheen altijd meer dan 6 maanden uptime).

De server heeft meer dan voldoende geheugen en processor kracht dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Ook zitten er maar maximaal 2 personen op te spelen.

Minecraft zelf is geconfigureerd voor 1 gigabyte geheugen en volgens de applicatie top (systeem monitor) verbruikt hij nog geen 14% van het totale beschikbare geheugen. Ook qua processor kracht gebeurt er niet veel bijzonders.

De java versie is 1.6 (fix release 21) dus dat is ook vrij up to date. Heeft iemand een oplossing om of het crashen te voorkomen of dat alleen minecraft server crashed maar niet mijn hele linux bak.

Nog als toevoeging, het is mij nogal vreemd dat de Java applicatie ervoor zorgt dat de hele server onderuit gaat, dit is zeer ongewoon voor Java. Ikzelf ontwikkel al meer dan 7 jaar met Java en heb dit nog nooit meegemaakt. Vindt het dus wel bijzonder.

[ Voor 10% gewijzigd door ronaldmathies op 16-05-2011 17:11 ]

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Suse Linux server <- Daar zit je probleem ;)

Ontoppic:
Wat zeggen je logs? Desnoods eens java met hogere verbose output laten draaien (geen idee hoe zwaar dat is voor het systeem)

Bedoel je met een linux crash een kernel panic of de server dat in read only mode gaat?

Edit: ook eens een memory test runnen, kan goed zijn dat het probleem los van java staat. Java op zich al virtueel.

[ Voor 17% gewijzigd door IStealYourGun op 16-05-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
IStealYourGun schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:54:
Suse Linux server <- Daar zit je probleem ;)

Ontoppic:
Wat zeggen je logs? Desnoods eens java met hogere verbose output laten draaien (geen idee hoe zwaar dat is voor het systeem)

Bedoel je met een linux crash een kernel panic of de server dat in read only mode gaat?

Edit: ook eens een memory test runnen, kan goed zijn dat het probleem los van java staat. Java op zich al virtueel.
Wat mijn server logs zeggen weet ik niet. De logging van java zegt niet veel, buiten wat standaard dingen om. Wat verduidelijking van de server. Het is een server die in duitsland staat bij Strato. Dit is een dedicated server met 4 Gigabyte geheugen en een dual core.

Als de boel onderuit gaat dan kan ik echt helemaal niets meer. Mijn website ligt plat, een ping levert alleen maar timeouts op en een SSH connectie opzetten lukt ook niet meer. Enige wat ik kan doen is een reset van de hele server via de admin pagina's van Strato waarna de boel weer tot leven komt.

Geheugen test heeft al eens gelopen (duurde meer dan 2 uur om alle hardware testen te laten testen) maar hier kwam niets bijzonders uit. Het is ook niet echt een onbekend probleem bij Minecraft servers want ik lees het wel meer.

Maar gezien de ervaring die de tweakers club hier met de server heeft had ik mischien het idee dat jullie hier ook wel eens tegenaan zijn gelopen.

Welke logs van linux kan ik nalopen om mischien iets wijzer te worden? (ben nu niet zo bedreven in het vinden van dit soort logs, kan wel met de standaard shell commando's overweg en VI e.d.)

[ Voor 6% gewijzigd door ronaldmathies op 16-05-2011 22:02 ]

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
ronaldmathies schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:00:
[...]

Wat mijn server logs zeggen weet ik niet. De logging van java zegt niet veel, buiten wat standaard dingen om. Wat verduidelijking van de server. Het is een server die in duitsland staat bij Strato. Dit is een dedicated server met 4 Gigabyte geheugen en een dual core.

Als de boel onderuit gaat dan kan ik echt helemaal niets meer. Mijn website ligt plat, een ping levert alleen maar timeouts op en een SSH connectie opzetten lukt ook niet meer. Enige wat ik kan doen is een reset van de hele server via de admin pagina's van Strato waarna de boel weer tot leven komt.

Geheugen test heeft al eens gelopen (duurde meer dan 2 uur om alle hardware testen te laten testen) maar hier kwam niets bijzonders uit. Het is ook niet echt een onbekend probleem bij Minecraft servers want ik lees het wel meer.

Maar gezien de ervaring die de tweakers club hier met de server heeft had ik mischien het idee dat jullie hier ook wel eens tegenaan zijn gelopen.

Welke logs van linux kan ik nalopen om mischien iets wijzer te worden? (ben nu niet zo bedreven in het vinden van dit soort logs, kan wel met de standaard shell commando's overweg en VI e.d.)
klinkt als wat ik gehad heb, maar dat was probleem met de netwerk kaart. klapte alles eruit terwijl mc server liep, kon niet pingen en niks en zonder mc server waren er geen problemen. ik heb toen me netwerk kaart verwisseld van onboard naar externe kaart, dit hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Misschien is het beter dat je hier een apart topic over maakt?
Zoals Taurnil al aangeeft, kijk eerst eens naar je netwerk kaart. Omdat je geen verbinding meer kan maken wil het niet zeggen dat het systeem is gecrasht, de kans lijkt groter dat er een probleem is met de netwerkkaart/verbinding.

In /var/log/syslog of /var/logdaemon.log kan je normaal wel relevante info vinden. Hieronder zie je een output als je de interface down brengt met ifconfig <interface> down.
code:
1
2
3
4
5
6
May 17 11:18:54 <censuur> NetworkManager[367]: <info> (eth0): carrier now OFF (device state 8, deferring action for 4 seconds)
May 17 11:18:54 <censuur> avahi-daemon[355]: Interface eth0.IPv6 no longer relevant for mDNS.
May 17 11:18:54 <censuur> avahi-daemon[355]: Leaving mDNS multicast group on interface eth0.IPv6 with address <censuur>.
May 17 11:18:54 <censuur> avahi-daemon[355]: Interface eth0.IPv4 no longer relevant for mDNS.
May 17 11:18:54 <censuur> avahi-daemon[355]: Leaving mDNS multicast group on interface eth0.IPv4 with address <censuur>.
May 17 11:18:54 <censuur> dhclient: receive_packet failed on eth0: Network is down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
Notch heeft het voor elkaar, vanaf 1.6 kun je ook in multiplayer naar de Nether... Hopen dat dit snel wordt toegepast op de Tweakers-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
Dutchmanic schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:53:
Notch heeft het voor elkaar, vanaf 1.6 kun je ook in multiplayer naar de Nether... Hopen dat dit snel wordt toegepast op de Tweakers-server.
Eh met /world nether ben je er al, ik ben juist bang dat bukkit helemaal stuk gaat door die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
arcanis schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:33:
[...]
Eh met /world nether ben je er al, ik ben juist bang dat bukkit helemaal stuk gaat door die update.
Ah ok, dat wist ik niet.
Ook nog niet nagedacht over Bukkit, hopen dat het niet te veel problemen gaat opleveren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spel ondertussen betaald en gedownload, even op single-player gespeeld en een "mooi" (vind ik) huis gewbouwd met achterkamertje waar een mijn in verstopt zit.
nu lees ik op de eerste pagina dat er een tweaker server is. hier kunnen jullie mij hopelijk snel verwachten onder de naam "omejerry" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet weer eens een nieuwe save gemaakt in Minecraft... Allemaal spullen verzameld en een huisje gemaakt met een bed. Er van overtuigt dat het licht genoeg was gaan slapen, maar nee hoor: ik werd wakker gemaakt door een zombie. Nog wat torches toegevoegd maar dat werkte ook niet. Nog een paar keer geprobeerd maar er blijven maar monsters spawnen. Iemand een idee hoe dit mogelijk is?

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2j14fnq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masco
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 01:16
je moet je vloer even vervangen voor hout/steen, denk dat dat de oplossing is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:01

Sabbi

je denkt aan mij.

Masco schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:45:
je moet je vloer even vervangen voor hout/steen, denk dat dat de oplossing is :-)
Was het niet zo dat als je je bed tegen een 1-steens muur zette het niet als 'safe' telde? Dus bed tegen een tweesteens muur aan of los vd muren zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Sabbi schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:57:
[...]

Was het niet zo dat als je je bed tegen een 1-steens muur zette het niet als 'safe' telde? Dus bed tegen een tweesteens muur aan of los vd muren zetten.
Nee, het schijnt zo te zijn dat een huis niet als dicht geldt als je blokken niet op elkaar hebt. Even voor de duidelijkheid een doorsnede:

X= niks, B=blok

X B B B X
B X X X B
B X X X B
B X X X B

Hierboven geldt niet als 100% dicht, hier kunnen zombies door.

B B B B B
B X X X B
B X X X B
B X X X B

Dit geldt als een dichte hoek. Dus hier kunnen zombies niet door.

Maar deze theorie weet ik niet zeker!

[ Voor 5% gewijzigd door Dreanor op 21-05-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagalas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 18:52
je moet je bed 1 blok van alle kanten, van de muur hebben staan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

lagalas schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:10:
je moet je bed 1 blok van alle kanten, van de muur hebben staan volgens mij.
Volgens mij was dit ook zo :) Anders gewoon de muren twee dik en de vloeren twee dik en het bed ook nog 2 blokken van de muur en de kamer helemaal vol met licht, dan zal het vast wel werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Op de minecraft wiki staat er een mooi stukje over het bed:

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Bed

Een dubbele muur of je bed er niet tegen plaatsen.
En zoals Dreanor typte, zorgen dat het echt gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dapper als ik ben heb ik wat torches weggehaalt en het de volgende nacht gewoon weer geprobeerd. Geen last meer gehad van monsters... zal wel een bugje zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik kijk echt uit naar volgende patch, vele bug fixes, map item, minecraft booster boosted (:P), Nether portal in SMP werkend en Hatches.

Allemaal leuke dingen, hopelijk nog de sky dimension, grass en pistons erbij en dan wordt het de beste update ooit!

Grass:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JUEYD.jpg

Sky Dimension:
http://imgur.com/a/cvsYW

En volgende week komt de patch volgens Notch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 08:14
Dreanor schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:01:
Ik kijk echt uit naar volgende patch, vele bug fixes, map item, minecraft booster boosted (:P), Nether portal in SMP werkend en Hatches.

Allemaal leuke dingen, hopelijk nog de sky dimension, grass en pistons erbij en dan wordt het de beste update ooit!

Grass:
[snip]

Sky Dimension:
http://imgur.com/a/cvsYW

En volgende week komt de patch volgens Notch. :)
Die sky dimension ziet er moddervet uit, kan niet wachten tot die in de game is verweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik hoop zelf op nieuw block type, of misschien een glowstone portal naar de sky dimension. Waar natuurlijk nieuwe mobs, items e.d. te vinden zijn.

Dit zou het spel wel meer content geven en reden om dingen te doen. Eerst het gewone mijnen en overleven in de standaard wereld. Als je goede gear hebt kan je naar de nether gaan voor materiaal om in in de Sky Dimension te kunnen komen.

Misschien moeten ghast wel levitation dust droppen waarmee je vlieg/zweef potion (oid) kan maken zodat je beter in de Sky Dimension kan overleven/rondlopen.

[ Voor 57% gewijzigd door Dreanor op 22-05-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb voor een groot project een vrij groot gat in de map gemaakt en dat loopt nu zo: \______/ Alleen ziet dit er niet zo mooi uit, iemand hier wat ideeën om het wat natuurlijker of mooier te laten verlopen? Redelijk dicht bij de \ en / zijn al gebouwen geplaatst dus heel veel afvlakken is niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Zitten hier nog mensen op buxville (een server)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Gunther heeft op de tweakcraft server een overly epic mod geinstalleerd: Je kan nu zitten op stairs en halfsteps:

Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/2011-05-22_151643.png
Pagina: 1 ... 11 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.