[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Melkunie schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:22:
Gebruikt iemand hier eigenlijk de 3D functie? Ik heb zo'n gratis kartonnen brilletje wat bij een tijdschrift zat en die werkt erg goed voor afbeeldingen. Als ik em echter bij Minecraft opzet heb ik ontzettend veel moeite om mijn ogen zodanig in te stellen dat ik het 3d-effect zie en als ik ga bewegen in het spel ben ik het zo weer kwijt. Ook doen na 2 minuten m'n ogen zeer.
Is het brilletje wel exact dezelfde kleuren als dat minecraft laat zien? Bij een afwijking wordt het al snel bijna niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamonTheron
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 09:55
Gebruikt iemand hier eigenlijk de 3D functie? Ik heb zo'n gratis kartonnen brilletje wat bij een tijdschrift zat en die werkt erg goed voor afbeeldingen. Als ik em echter bij Minecraft opzet heb ik ontzettend veel moeite om mijn ogen zodanig in te stellen dat ik het 3d-effect zie en als ik ga bewegen in het spel ben ik het zo weer kwijt. Ook doen na 2 minuten m'n ogen zeer.
Ik heb het echt geprobeerd. Zelfs speciaal brilletjes voor gekocht, maar werkt voor geen meter. Blauw-rode of groen-rode brilletjes maakt geen verschil. Heb ze allebij omgedraaid, om te zien of ik misschien de verkeerde kleur voor het verkeerde oog had, maar dat mocht ook niet baten.
Dit verbaasde me wel, want op een ander forum zaten kinderen helemaal los te gaan over hoe vet het wel niet was. Placebo kan gekke dingen doen, geloof ik (zie iDoser).

Hoe denken jullie over de aankomende weerseffecten? Ik ben er erg blij mee, ijs en sneeuw gedragen zich eindelijk weer zoals het hoort, en het voegt toch een bepaalde charme toe. Ook zorgt het voor een beetje afwisseling tijdens het spelen (mits je niet ondergronds zit). Ik hoop eigenlijk dat bepaalde biomes ook echt vaak last van donkere wolken en regen hebben, en dergelijke. Zou ik erg gaaf vinden en dan kun je bijvoorbeeld ook steden ontwerpen die met de weersomstandigheden rekening houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Ik heb zelf een groen-rode bril (rood op links), en er is een duidelijk effect. Maar het gaat snel vervelen en je wordt gedwongen behoorlijk scheel te kijken. Ik zou het niet langer dan 5 minuten volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ik heb zo'n 3d bril van de bios maar ik zie echt totaal geen 3d, alleen maar gewoon alles dubbel met doorzichtige randen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 08:34
Net update gehad van Minecraft en nu schiet mijn CPU naar 100% als ik het probeer te spelen, iemand anders dit ook al tegen gekomen of ligt het aan mij ?

edit: Even de map .minecraft verwijderd en dan opgestart maar mocht niet baten helaas.

[ Voor 22% gewijzigd door Dutchmania op 08-04-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er even helemaal niks meer van. Ik ben me voor het eerst een beetje gaan verdiepen in redstone circuits. Nu is het toch de bedoeling (en vrij logisch) dat als je een redstone torch bij een deur plaats dat die open gaat?
Ik heb even zitten oefenen en nu een mooi circuit dat je met één hendel de deur kan openen en met een ander de deur dicht kan doen. En als je met de ander de deur dicht doet, kan je hem met die eerste niet meer openen. Anyway, is ook niet zo boeiend. Het probleem is dat ik hem goed werkend heb, maar ik wil hem nu ergens anders inbouwen en nu gaat de deur dicht als de torch onder de deur aan staat (en hij gaat open als de torch uit gaat). Dit schopt het hele systeem weer in de war :s Hoe kan ik dit omdraaien?

Ik heb de deur + torch al verwijderd > deur weer neer gezet (staat dan dicht) > torch eronder; deur blijft dicht > torch weer weg; deur gaat open 8)7 Terwijl ik hem net werkend had (deur ging netjes open als de torch aan ging).

Edit: Het geeft blijkbaar verschil of een deur wel of niet volledig is ingebouwd. Ik had links van de deur een stuk muur weggelaten omdat ik anders de boel niet kon uittesten. Als ik deur nu en stukje naar links verplaats en de muur réchts van de deur dus ontbreekt, dan doet die het opeens wel 8)7
Edit: nu heb ik natuurlijk wel het probleem dat als je een torch voor de deur zet dat die dan gewoon open gaat. Dus als je dat niet wilt dan zou mijn eerste probleem juist goed van pas komen. Zit hier misschien nog enige logica achter die ik mis? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deuren hebben geen open of dicht staat, ze hebben gewoon een positie en dan kan hij draaien. Als het scharnier links zit zal hij bijvoorbeeld open zijn met stroom, en zit het scharnier aan de andere kant andersom. dit los je op door er gewoon een inverter tussen te zetten (nog een torch) ;)

Edit: de piston mod lijkt me echt brilliant. Bouwwerken die zichzelf repareren, verborgen doorgangen, loot omhoog kunnen transporteren, etc :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Is het probleem ook bekend van "end of stream" of "socket error" als je online gaat met Minecraft?
Ik heb een keer iets gehoord van dat het misschien te maken heeft met single/dual core...
Het probleem is dit, als ik typ komt het pas een of meerdere minuuten aan, en soms voordat het aankomt vlieg ik er al uit.
Maar de interactie met de blokken ed is wel normaal.

Ik weet nou niet of dit een probleem is van het spel zelf, of dat het aan mijn kant ligt.
Ik heb ook echt vanalles al geprobeerd.

Nu wil ik wel even peilen wie dit probleem heeft (of juist niet heeft) en wat voor systeem die heeft.
Het is namelijk zo dat ik het niet eerder heb gehad, maar sinds de updates van minecraft.
En niet iedereen heeft er last van.

Het zou me niks verbazen dat een dualcore processor het euvel kan zijn.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
RAZORDUDE schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:49:
Is het probleem ook bekend van "end of stream" of "socket error" als je online gaat met Minecraft?
Ik heb een keer iets gehoord van dat het misschien te maken heeft met single/dual core...
Het probleem is dit, als ik typ komt het pas een of meerdere minuuten aan, en soms voordat het aankomt vlieg ik er al uit.
Maar de interactie met de blokken ed is wel normaal.

Ik weet nou niet of dit een probleem is van het spel zelf, of dat het aan mijn kant ligt.
Ik heb ook echt vanalles al geprobeerd.

Nu wil ik wel even peilen wie dit probleem heeft (of juist niet heeft) en wat voor systeem die heeft.
Het is namelijk zo dat ik het niet eerder heb gehad, maar sinds de updates van minecraft.
En niet iedereen heeft er last van.

Het zou me niks verbazen dat een dualcore processor het euvel kan zijn.
Melding wel is gehad als de server offline was.

ook wel is gewoon gehad.

paar minuten chat vertraging... :P mijn record was 15 minuten..
Mijn laptop vind minecraft online helemaal niet leuk... en singeplayer gaat nog wel :)
(singlecore) zal later wel specificaties posten :P Kan je lachen .... xD

laatste update merk ik wel dat het iets stroever loopt maar nog geen grote problemen tot nu toe.
intel celeron processor 530
1,73 ghz 533 mhz fsb 1 mb l2 cache
ee358mb mobile intel graphicsmedia accelerator x3100
2gb ddr2
wga crystalbrite 15,4"

[ Voor 5% gewijzigd door Teutates op 08-04-2011 19:24 . Reden: belofte maakt schuld :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 08:57

Comgenie

Soms heb je dat

Ik heb deze en ze werken eigenlijk verrassend goed. Aan begin en vooral de eerste keer is het wel even wennen, maar daarna kan ik zo een uur goed doorspelen. Niet fijn om altijd zo te spelen maar af en toe is het wel grappig. Op de wolken na werkt het hier wel goed.

Zorg wel dat de kleuren van je monitor precies goed staan, je goed (recht) voor de monitor zit en ook afstand houd. Dan krijg je het meest optimale effect. Als je door 1 van de 2 kleurdingen kijkt en je ziet dingen dubbel, staan de kleuren niet goed.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 13:14

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb een probleempje met mijn Minecraft. Ik ben heel hard aan het minen. Maar als ik zoon blokje wil oppakken zuigt hij het zal ik maar ff zeggen gewoon op. Maar komt het onderaan niet bij het balkje erbij te staan. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
dit is gewoon super om te zien. dat er mensen zijn die dit gewoon kunnen maken. ik zou het ze niet zo 1,2,3 nadoen. echt super mooi dit :D

YouTube: Minecraft City - Newcraft City V1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 13:26
Oxigeon schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:02:
Ik heb een probleempje met mijn Minecraft. Ik ben heel hard aan het minen. Maar als ik zoon blokje wil oppakken zuigt hij het zal ik maar ff zeggen gewoon op. Maar komt het onderaan niet bij het balkje erbij te staan. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?
Druk is op 'i' (of 'e' als je de nieuwe controls hebt) daar zie je je hele invertory

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 13:14

Oxigeon

En zo is dat!

Mattie112 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:25:
[...]

Druk is op 'i' (of 'e' als je de nieuwe controls hebt) daar zie je je hele invertory
Ja dat klopt. Maar als je aan het minen bent zie je onder in je beeld van allerlei vakjes staan waaronder ook je axe enzo staat. NU hak ik bijvoorbeeld een Cobblestone kapot en dan veranderd het in een klein blokje zodat je hem op kunt pakken. Normaal gesproken komt zoon blok dan onder in zoon vakje te staan. Dat is nu echter niet het geval. Hoe kan dat?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49
Wanneer je een stack met minder als 64 blokjes ergens anders in je inventory hebt zitten, worden ze daar automatisch bij gepleurd.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ja heb echt zin in die 1,5 versie.....ziet er zoveel beter uit met weer systeem. hij mag van mij trouwens met die 23miljoen wel wat meer erin gooien xd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ik kan nergens op internet vinden wat nu echt preffix en sufix betekend:S in groupmanager..wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:33

mace

Sapere Aude

LuckyLukeNL schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:28:
ik kan nergens op internet vinden wat nu echt preffix en sufix betekend:S in groupmanager..wie kan mij helpen?
prefix is iets wat je vóór iets zet, suffix is iets wat je erachter zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
oke, want ik heb een voorbeeld maar daar staat dit

[naam]
prefix: '&c'
suffix: King

:S snap dat niet dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:19

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

In bepaalde chat-plugins krijg je dus 'LuckyLukeNLKing' in de kleur van &c (moet ff opzoeken welke 'c' is). :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
Volgens mij krijg je met dat voorbeeld: &c [naam] King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ow ik kwam via youtube filmpje op deze site waar ze het uitleggen

http://forums.bukkit.org/...chat-1-6-cb-602-612.1729/

iig bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
pfff,,,weer lekker dagje minecraft gespeeld...alweer half 3 (zucht) nu gaan slapen en morgen lekker in de tuin zitten met laptop om weer verder te gaan met mijn project :D (vliegveld)

voor degene die dit lezen

Goeiemorgen! xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Is minecraft down ofzo? Ik heb het nu een aantal keren gespeeld bij een vriend en wil nu thuis ook wel eens aan de slag. Ik probeer het al de hele week maar de site lijkt down.. 'is taking 2 long 2 respond'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Laatst online: 23-09 15:59

ykz

Dutchmanic schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:33:
Net update gehad van Minecraft en nu schiet mijn CPU naar 100% als ik het probeer te spelen, iemand anders dit ook al tegen gekomen of ligt het aan mij ?

edit: Even de map .minecraft verwijderd en dan opgestart maar mocht niet baten helaas.
Een vriend van me had dit ook.
Ik weet niet of je singleplayer of multiplayer speelt, maar hij had altijd multiplayer gespeeld en zei dat hij het probleem gefixed had door 1 keer een map aan te maken bij singleplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

MicGlou schreef op zondag 10 april 2011 @ 02:35:
Is minecraft down ofzo? Ik heb het nu een aantal keren gespeeld bij een vriend en wil nu thuis ook wel eens aan de slag. Ik probeer het al de hele week maar de site lijkt down.. 'is taking 2 long 2 respond'.
Nergens last van, de hele week niet. Als je minecraft op een minder legale manier hebt uitgeprobeerd zul je even moeten kijken of minecraft.net niet in je hostfile staat (c:\windows\System32\drivers\etc\hosts), als die daarin staat moet je die regel met minecraft.net weg halen. Dan moet het weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Comgenie schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:00:
[...]

Nergens last van, de hele week niet. Als je minecraft op een minder legale manier hebt uitgeprobeerd zul je even moeten kijken of minecraft.net niet in je hostfile staat (c:\windows\System32\drivers\etc\hosts), als die daarin staat moet je die regel met minecraft.net weg halen. Dan moet het weer werken.
Ik heb minecraft nog nooit op mijn eigen pc gespeeld... en er staat ook geen regel in mijn hostfile. Misschien dat ik het in malwarebytes oid moet zoeken, maar dan zou ik een melding moeten krijgen. Hmmm, ik ga eens ff op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 21:53
Hoi, ik wil Minecraft ook aanschaffen, volgens mij kan dat alleen met Paypal of een creditcard toch? Ik heb wel een creditcard. Hoe lang duurt het voordat je het spel heb als je met creditcard betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhpwolf schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:32:
Hoi, ik wil Minecraft ook aanschaffen, volgens mij kan dat alleen met Paypal of een creditcard toch? Ik heb wel een creditcard. Hoe lang duurt het voordat je het spel heb als je met creditcard betaalt?
Bij mij duurde het een paar seconden voordat ik aan het gamen was.
Via Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 21:53
Weee, net met creditcard betaalt en heb hem al. Als ik gewoon de stand alone versie installeer is goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 21:17
mhpwolf schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:54:
Weee, net met creditcard betaalt en heb hem al. Als ik gewoon de stand alone versie installeer is goed toch?
Dat is helemaal goed. Gewoon die installeren en je bent good to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

MicGlou schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:27:
[...]

Ik heb minecraft nog nooit op mijn eigen pc gespeeld... en er staat ook geen regel in mijn hostfile. Misschien dat ik het in malwarebytes oid moet zoeken, maar dan zou ik een melding moeten krijgen. Hmmm, ik ga eens ff op onderzoek uit.
Misschien een agressieve firewall die ook uitgaande connecties blokt?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Ff een vraagje bij welke site of host draait tweakcraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
-kardo- schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:44:
Ff een vraagje bij welke site of host draait tweakcraft?
hetzner.de

Als dit spam is, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ik weet niet precies wat ik gedaan heb, ik heb even in Malwarebytes en firewall lopen rommelen en nu wel toegang... Potver, alleen maar paypal (had ik kunnen weten) dat wil nooit lekker werken met mijn rekening. Moet ik weer meer dan een week wachten... oh well, het moet dan maar!

Mijzelf nog maar even vermaken dan met minecraft-video's van BlueXephos ... heerlijke humor hebben die gasten en gelijk goed te zien wat er allemaal gemaakt wordt in de verschillende community's, verbaas mij echt over de creativiteit; een heel piratenstad bijvoorbeeld... echt TE vet! Een tip voor iedereen... maar dat zullen de meeste wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 08:34
ykz schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:54:
[...]

Een vriend van me had dit ook.
Ik weet niet of je singleplayer of multiplayer speelt, maar hij had altijd multiplayer gespeeld en zei dat hij het probleem gefixed had door 1 keer een map aan te maken bij singleplayer.
Bedankt voor de reactie, dit is inderdaad de oplossing, heb even de gehele map .minecraft weggegooid en opnieuw een map aangemaakt. Toen ging de CPU weer naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://min.us/mXncdAN89fbkm#1 Ok and what happend here? In een multiplayer server; zelfs de onderste laag is gewoon weg. Dit loopt ook nog mijlenver door.. Geen idee hoe ik aan de overkant moet komen. Jammer dat m'n basis wel aan de overkant is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

client/server restart al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 11:35
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:39:
http://min.us/mXncdAN89fbkm#1 Ok and what happend here? In een multiplayer server; zelfs de onderste laag is gewoon weg. Dit loopt ook nog mijlenver door.. Geen idee hoe ik aan de overkant moet komen. Jammer dat m'n basis wel aan de overkant is...
Gewoon met een of andere mod de bedrock weggehaald.

@onder: zou ook kunnen idd.

[ Voor 3% gewijzigd door martijnve op 11-04-2011 19:00 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Dit lijkt gewoon op een standaard chunk error, gewoon reconnecten en het zou gefixed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Laatst online: 06-09 20:47
Chunk error :P
En iets wat vaak voor komt in online client bij mijn laptop.

Loop erdoorheen :P val dan en dan even later renderd hij het wel weer :P
Of relog zo als al gezegd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbrainwash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-02 21:20
Net even gir en kirby toegevoegd aan mijn gallery. :P

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/4utq3o.png

[ Voor 6% gewijzigd door dnbrainwash op 11-04-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnbrainwash schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:53:
Net even gir en kirby toegevoegd aan mijn gallery. :P

*afbeelding*
En nu nog in 3D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Ik ga een nieuwe server beginnen. Linkje: http://www.minecraftforum...21bc1071fa841f1c335ad4137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

nah, vind ik niet, sprites horen 2D

@hierboven, misschien moet je eens naar de mod: Planets kijken, daarmee kan je planeet stelsels maken

[ Voor 71% gewijzigd door windwarrior op 11-04-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om Minecraft toe te staan meer Ram te gebruiken? Ik meen namelijk dat de Java virtual machine een limiet waarde heeft en ik denk dat ik er aan zit. Bij mij draait minecraft voor geen meter, CPU usage 20 %, GPU usage 7 % en Ram in gebruik is 600 mb van de 4 GB die ik heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 08:55

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:27:
Is er een manier om Minecraft toe te staan meer Ram te gebruiken? Ik meen namelijk dat de Java virtual machine een limiet waarde heeft en ik denk dat ik er aan zit. Bij mij draait minecraft voor geen meter, CPU usage 20 %, GPU usage 7 % en Ram in gebruik is 600 mb van de 4 GB die ik heb....
je kan het vanuit de commandline starten met -Xms en -Xmx parameters, moet je maar even opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Heb het spel ook maar gekocht. Veel te verslavend :P

Irriteer me wel mateloos aan doodgaan in diepe mijn; Zwaardvechten met zombies gaat me niet echt goed af en pijlen voor pijl en boog maken gaat niet echt snel, want ik vind weinig van die Flints want ik werk zelden met Gravel.

[ Voor 65% gewijzigd door Gamebuster op 12-04-2011 11:34 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 00:02

Toppertje

www.davideografie.nl

Gamebuster schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:32:

Irriteer me wel mateloos aan doodgaan in diepe mijn; Zwaardvechten met zombies gaat me niet echt goed af en pijlen voor pijl en boog maken gaat niet echt snel, want ik vind weinig van die Flints want ik werk zelden met Gravel.
Je kunt proberen een Dungeon te vinden die Skeletten spawnt, daar laat je ze verdrinken en krijg je er mooi wat pijltjes van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:52

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Gamebuster schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:32:

maak een mobtrap ;) danwel bij een skelleton spawner. je kan het beste ff zoeken op youtube, staan wel wat guides hoe je dat het makkelijkst kan maken. ga dan wel voor de drowning variant, als je lava gebruikt, wil je loot nog welles stuk gaan)

als ik mobs tegen kom in een cave maak ik meestal snel een muurtje. kan je ze slaan zonder dat ze jou raken.

[ Voor 13% gewijzigd door TepelStreeltje op 12-04-2011 12:23 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
of je zet het spel gewoon lekker op peacefull xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Toch indrukwekkend hoe goed die map generator eigenlijk werkt.

Die caves, mines, etc. Lijkt me erg leuk om te programmeren.

De Mac OS X versie crasht wel na een tijdje in multiplayer :(
(spel hangt voor zo'n 10 sec en krijg dan een "quit unexpectedly" melding van Mac OS X)

[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 12-04-2011 13:51 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Ik had mijn eerste basis gewoon in een berg uitgehouwen (waar ik coal zag dagzomen) en die ingang was dan op een hondertal blokjes van de zee. Nu wou ik een waterreservoir aanleggen in mijn kelder, en daar zeewater voor gebruiken, maar je kan water maar vier blokjes ver laten stromen. Is er een manier om water in mijn kelder te krijgen? Ik speel de gewone Survival op Easy, zonder enige mods of zo.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 25-09 08:33
Erycius schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:35:
Ik had mijn eerste basis gewoon in een berg uitgehouwen (waar ik coal zag dagzomen) en die ingang was dan op een hondertal blokjes van de zee. Nu wou ik een waterreservoir aanleggen in mijn kelder, en daar zeewater voor gebruiken, maar je kan water maar vier blokjes ver laten stromen. Is er een manier om water in mijn kelder te krijgen? Ik speel de gewone Survival op Easy, zonder enige mods of zo.
Je maakt een bak zoals het volgende
http://img808.imageshack.us/i/everlastingfountain.png/
Leeg eentje links onder en eentje rechts boven (of andersom), hierdoor zal je een oneindig hoeveelheid krijgen.
Of! [b][w][ ][w][b]
[b] = random blokje
[w] = water
[ ] = leeg
Dit zal zich ook automatisch vullen, vul je bucket vervolgens met het middelste blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Zhalix schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:42:
[...]

Je maakt een bak zoals het volgende
http://img808.imageshack.us/i/everlastingfountain.png/
Leeg eentje links onder en eentje rechts boven (of andersom), hierdoor zal je een oneindig hoeveelheid krijgen.
Of! [b][w][ ][w][b]
[b] = random blokje
[w] = water
[ ] = leeg
Dit zal zich ook automatisch vullen, vul je bucket vervolgens met het middelste blokje.
Ter aanvulling op Zhalix:Je hebt natuurlijk wel een emmer nodig :)
Een emmer maak je van ijzer (iron)
Bekijk anders de Youtube filmpjes van X's adventures, leer je een hoop van.

In mijn grotwoning spawnen soms monsters terwijl er genoeg fakkels hangen. Kan het zijn dat ze door de muur spawnen vanwege een monsterspawner?

[ Voor 9% gewijzigd door Loev op 12-04-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
windwarrior schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:29:
nah, vind ik niet, sprites horen 2D

@hierboven, misschien moet je eens naar de mod: Planets kijken, daarmee kan je planeet stelsels maken
Neh dat vindt ik niks ik dacht zelf aan multi worlds met bukkit en via een plugin dat je ertussen kan teleporten.
Ben jij die stargate fan? In iedergeval bedankt dat je me steunt ik heb gister met een vriend aan de space station gewerkt en ik wil hem vandaag inrichten. Nog ideeen van wat er allemaal in de spacestation moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 25-09 08:33
Loev schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:19:
[...]

Ter aanvulling op Zhalix:Je hebt natuurlijk wel een emmer nodig :)
Een emmer maak je van ijzer (iron)
Bekijk anders de Youtube filmpjes van X's adventures, leer je een hoop van.

In mijn grotwoning spawnen soms monsters terwijl er genoeg fakkels hangen. Kan het zijn dat ze door de muur spawnen vanwege een monsterspawner?
Doh, ik zat iets anders te lezen terwijl ik dit schreef, dus helemaal vergeten :+

Hoe diep is je grotwoning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Weer een vraagje. http://forums.bukkit.org/...et-full-of-creepers.3610/ |Hier wordt verteld over multiworld alleen ik snap niet hoe ik dan een extra world aanmaak. Kan iemand misschien ff helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
@kardo daar heb je een plugin voor nodig. zoek even naar multiverse bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducky.nL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 13:07
Hai mensen!

Het is alweer meer dan een half jaar geleden dat ik mijn Minecraft-account heb aangeschaft. Ik heb dan ook een Alpha account (muaha). Na een paar dagen SSP te spelen, besloot ik al snel de singeplayer map online te zetten en met vrienden over te stappen op een SMP server, gehost door mij, of afwisselend één van de anderen. We zijn regelmatig nieuwe maps begonnen, en hebben hier en daar wat middelgrote / kleine projecten gebouwd.

Nu het een beetje afgekoeld is met de Minecraft gekte en er niet zoveel meer SMP wordt gespeeld (de anderen zijn zowat League of Legends verslaafd. :P) ben ik gaan zoeken naar een grotere online Minecraft community. Ik dacht gelijk aan tweakers, zocht een Minecraft topic, en ja hoor: daar was hij! De Tweakcraft server. Na vrijwel alle warps bekeken te hebben, en de spelers die gisteren en eergisteren actief waren een beetje te leren kennen, heb ik eigenlijk wel zin om jullie te assisteren in de projecten/plots. Mochten jullie mij op de server zien, en lijk ik jullie wel een toffe gast, vouch dan even voor mij zodat ik bij kan dragen aan de epicness van bijvoorbeeld hogwarts, citadel of (ik ben een trekkie!) de U.S.S Voyager :)

Uiteraard lees ik elke dag del nieuwsposts op Tweakers.net, nu al zo'n 6 jaar het 'technieuws' aan het volgen.

Groetjes,
Arjen // Duck // Minibuns. (edit: Minibuns is mijn ingame naam @ Minecraft!)

[ Voor 1% gewijzigd door Ducky.nL op 12-04-2011 20:27 . Reden: Ingame naam aanduiden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Laatst online: 20:59
Nieuw berichtje van Notch, het wordt nog eventjes wachten op 1.5, maar er komen wel nieuwe gave dingen in :)

Notch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ah bah telkens als ze een datum "noemen" is het weer een week later oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
voor de mensen die mooie creaties kunnen maken.

je kan nu met je creatie een IPAD 2 winnen.
http://www.jinx.com/blog_entry.aspx?id=1378

je kan elke dag 1 foto uploaden.
enigste wat je moet doen is Liken op facebook - follow op twitter of aanmelden nieuwsbrief.

ik heb deze foto geupload
http://i1108.photobucket....03/LuckyLukeNL/Statue.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 25-09 08:55
-kardo- schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:59:
[...]

[...]

Ben jij die stargate fan? In iedergeval bedankt dat je me steunt ik heb gister met een vriend aan de space station gewerkt en ik wil hem vandaag inrichten. Nog ideeen van wat er allemaal in de spacestation moet komen.
Haha ja. Maar ik weet niet of ik genoeg tijd heb eerlijk gezegd. Opleiding = tijdsvampier. Maar ik vind het een leuk project iig!

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Jackpot! Heb net een gigantisch grottenstelsel gevonden. Ladingen coal en iron. Maar ook diamonds, gold en red stone :D Kreng is zo groot dat het wel even kost om alles te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

LuckyLukeNL schreef op zondag 10 april 2011 @ 02:32:
pfff,,,weer lekker dagje minecraft gespeeld...alweer half 3 (zucht) nu gaan slapen en morgen lekker in de tuin zitten met laptop om weer verder te gaan met mijn project :D (vliegveld)

voor degene die dit lezen

Goeiemorgen! xd
Hoe draait Minecraft op je laptop, gezien dit toch wel een bottleneck lijkt te zijn...tenzij je natuurlijk een hele krachtige gaming laptop hebt...
Wat zijn de specs of type?

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

RAZORDUDE schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:12:
[...]

Hoe draait Minecraft op je laptop, gezien dit toch wel een bottleneck lijkt te zijn...tenzij je natuurlijk een hele krachtige gaming laptop hebt...
Wat zijn de specs of type?
Op mijn laptop draait het helemaal perfect. maar goed dat is ook een Asus G73JW. Maar op mijn vorige 3 jaar oude laptop (die sowieso geen game laptop was) met Core 2 Duo en een redelijke ati kaart draaide het ook nog wel speelbaar met alles op max. Dus het valt opzich wel mee, ik denk dat een redelijk nieuwe laptop met een normale grafische kaart (geen intel gma troep) het sowieso wel goed kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ik heb deze:

pricewatch: Asus N53JF-SX091V

ik heb mijn server aan, en speel mc tegelijk. dankzij de High Performance die erop zit kan hij het makkelijk aan.
+ hij is heel stil. de hitte valt wel mee, meestal heb ik ook nog muziek erbij op staan en zit ik te internetten + msn. echt super laptop gewoon. + geluid is het super en helemaal voor die prijs :D

[ Voor 6% gewijzigd door LuckyLukeNL op 13-04-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Loev schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:51:
Jackpot! Heb net een gigantisch grottenstelsel gevonden. Ladingen coal en iron. Maar ook diamonds, gold en red stone :D Kreng is zo groot dat het wel even kost om alles te ontdekken.
Ik heb tegenwoordig hetzelfde; gigantisch steltsel, bouw ik een portal om via de nether een flink stukje te verkassen, kom in een zo mogelijk nog groter steltsel. Als er mods zijn waarmee je makkelijk bordjes met flinke pijlen kan bouwen houdt ik me aanbevolen.

Zoiets:

http://www.wayout.com.au/products/images/exit_signs.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
ik zet altijd een weg uit naar de uitgang met redstonetorch's dat kan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:55
Gewoon zorgen dat je je torches altijd aan de zijkant van een blok hangt en ze dan laat wijzen naar de kant die je op moet lopen voor de uitgang. Dat is wat ik altijd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
citruspers schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:13:
[...]

Haha ja. Maar ik weet niet of ik genoeg tijd heb eerlijk gezegd. Opleiding = tijdsvampier. Maar ik vind het een leuk project iig!
Natuurlijk is je opleiding belangrijker ik hoop dan misschien dat je ooit als de server wordt gelauncht erop wilt en kan. Veel succes met je opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:57
Sgreehder schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:06:
[...]

Ik heb tegenwoordig hetzelfde; gigantisch steltsel, bouw ik een portal om via de nether een flink stukje te verkassen, kom in een zo mogelijk nog groter steltsel. Als er mods zijn waarmee je makkelijk bordjes met flinke pijlen kan bouwen houdt ik me aanbevolen.

Zoiets:

Enkele leuke ideeën om je weg terug te vinden: http://gaming.stackexchan...-getting-lost-underground Aangepast paintings met grote pijlen erop vind ik wel een leuk idee. Die site heeft trouwens een groot aantal vragen ivm minecraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Sgreehder schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:06:
[...]

Zoiets:

Stack dirt mee naar beneden en maak je eigen pijlen op de grond/muur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 00:02

Toppertje

www.davideografie.nl

Hoe kan ik minecraft beter laten lopen?

Vandaag heb ik even met taakbeheer aan minecraft op mijn laptop gedaan. Het gaat redelijk, maar het kan beter.

Ram-verbruik: 1,6Gb (van 4024MB)
- cache: 2201 MB (waarom en wat dit is... geen idee)
- beschikbaar: 2229 MB
- vrij: 90 MB
Processorverbruik: hele tijd een beetje rond de 50%
Fysiek geheugen: 44%
Processen: 80 (Ik heb alleen minecraft open staan).

Kan ik bijvoorbeeld minecraft meer Ram laten verbruiken, en aan het processorverbuik aangeven dat dat wel wat mag stijgen?

[ Voor 13% gewijzigd door Toppertje op 14-04-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Toppertje schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:32:

Vandaag heb ik even met taakbeheer aan minecraft op mijn laptop gedaan. Het gaat redelijk, maar het kan beter.

Kan ik bijvoorbeeld minecraft meer Ram laten verbruiken, en aan het processorverbuik aangeven dat dat wel wat mag stijgen?
Eigenlijk heb je hiermee enkel een opsomming gegeven van de huidige prestaties van je hele PC. Wat eigenlijk waardeloos is. Die 50% kan wijzen op dualcore, hyperthreading of een bottleneck. Is 4024 MB inclusief cache? ....

Je kan proberen om minecraft te starten met java en de parameters aan te passen an je machine, maar ik gok dat de executable dat al voor jou doet.

Edit: was gisteren blijkbaar niet meer zo goed wakker :/

[ Voor 6% gewijzigd door IStealYourGun op 15-04-2011 10:29 ]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
haha ging voor de gein een keer in minecraft classic en toen regende het al toen ik in de server zat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
Ik kijk wel uit naar de patch van volgende week:
- Stats en achievements zien er leuk uit.
- Weerseffecten zijn leuke extra, zal voornamelijk extra sfeer toevoegen wat het spel echt mist.
- Nieuwe minecart tracks zoals booster track, break track, indicator track (dus of er een minecart op staat of niet), e.d.

Vooral de minecart tracks kijk ik naar uit want ik was te lui om de boosters e.d. die nu mogelijk zijn te bouwen en 9 v.d. 10 keer deden ze het bij mij niet (noord-zuid regel oid). Met deze nieuwe tracks maakt het maken van minecart tracks leuker en makkelijker.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Toppertje schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:32:

Ik vermoed dat je GPU een beetje achterblijft. Wat zijn de specs?
Dreanor schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:50:
Ik kijk wel uit naar de patch van volgende week:
- Stats en achievements zien er leuk uit.
- Weerseffecten zijn leuke extra, zal voornamelijk extra sfeer toevoegen wat het spel echt mist.
- Nieuwe minecart tracks zoals booster track, break track, indicator track (dus of er een minecart op staat of niet), e.d.

Vooral de minecart tracks kijk ik naar uit want ik was te lui om de boosters e.d. die nu mogelijk zijn te bouwen en 9 v.d. 10 keer deden ze het bij mij niet (noord-zuid regel oid). Met deze nieuwe tracks maakt het maken van minecart tracks leuker en makkelijker.
Yup! Ik ga een pretpark bouwen :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Wat ben ik blij dat wij Minecart Mania op de server hebben draaien, dan is dat allemaal al lang mogelijk en werkt het waarschijnlijk nog beter dan Nots code ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Dus... ik lekker IndustrialCraft aan het spelen (leuke mod!), flinke fabriek gebouwd, alles erop en eraan (Industrial Craft voegt o.a. electriciteit toe). Even verderop bovendien een reactor (IndustrialCraft voegt een uranium blok toe om te minen en te verbruiken).

Maar helaas, meltdown. Gelukkig had ik het ingebouwd in een heuse reactorbehuizing, want de schade naar beneden toe is immens.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P8tyrpsjw171iVQbUuDzF5Ij/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gqguP8kbx3v4l4QR9CiPTBA9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t6nJtuJoh4a7vWu8QV4aS6QV/thumb.jpg

Link naar de mod:
http://www.minecraftforum...fe0904e23e97327d725dddc9e

[ Voor 5% gewijzigd door Sgreehder op 15-04-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgreehder schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:55:
Dus... ik lekker IndustrialCraft aan het spelen (leuke mod!), flinke fabriek gebouwd, alles erop en eraan (Industrial Craft voegt o.a. electriciteit toe). Even verderop bovendien een reactor (IndustrialCraft voegt een uranium blok toe om te minen en te verbruiken).

Maar helaas, meltdown. Gelukkig had ik het ingebouwd in een heuse reactorbehuizing, want de schade naar beneden toe is immens.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Link naar de mod:
Juist, die Mod had ik ook gedownload, alleen ik heb nog wel moeite om te begrjipen wat voor spullen ik nodig heb voor een ander product en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Dit is een techtree voor Industrial Craft:

Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/1233/ictechchart2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Link naar de mod:
Geinige mod ja heb ik een tijd geleden ook gebruikt. Vind het alleen zo jammer dat je niet gewoon "electriciteit" via redstona kan laten lopen, je moet echt die batterijen opladen en er kan er maar 1 tegelijk in zo'n machine......

wel geinig zo, en het ziet er idd uit als een hugeass ontploffing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Link naar de mod:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AY3yp2zrkNvQyMXVfoYLtlXq/thumb.jpgkushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
-Mike- schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:40:
Wat ben ik blij dat wij Minecart Mania op de server hebben draaien, dan is dat allemaal al lang mogelijk en werkt het waarschijnlijk nog beter dan Nots code ook :+
Mwa Minecart Mania heeft ook zijn bugs hoor ;), ik probeer het tegenwoordig weer zo veel mogelijk unmodded te houden omdat ik veel glitches kreeg toen ik al die mods draaide.

Maar als ik nu die Industrialcraft mod zie dan hoop ik dat ze zoiets snel integreren in een official build :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Mattie112 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:17:
[...]

Geinige mod ja heb ik een tijd geleden ook gebruikt. Vind het alleen zo jammer dat je niet gewoon "electriciteit" via redstona kan laten lopen, je moet echt die batterijen opladen en er kan er maar 1 tegelijk in zo'n machine......

wel geinig zo, en het ziet er idd uit als een hugeass ontploffing :p
Alle machines zitten bij mij op een electriciteitsnet (loopt via de onderkant), vandaar ook die reactor. Het loopt via een stel solar panels en een reactor een condensator in, vervolgens wordt het via een transformator over een hogespanningslijn gegooid, dat loopt m'n fabriek in waarna het weer wordt getransformeerd en gesplitst over de machines op de vloer en de verlichting op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgreehder schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:13:
[...]

Alle machines zitten bij mij op een electriciteitsnet (loopt via de onderkant), vandaar ook die reactor. Het loopt via een stel solar panels en een reactor een condensator in, vervolgens wordt het via een transformator over een hogespanningslijn gegooid, dat loopt m'n fabriek in waarna het weer wordt getransformeerd en gesplitst over de machines op de vloer en de verlichting op het dak.
Kan je een keer laten zien hoe je dat voor mekaar heb gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Sgreehder schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:13:
[...]

Hm ik weet niet of dat sinds kort is of dat ik dat nooit begrepen heb maar toen ik die mod is geprobeerd had was er niet iets als "kabels" je kon ze wel maken maar daar kon je alleen mee craften, je kon geen kabels 'neerleggen'. Daarom vond ik het ook zo onhandig, elke keer je hele inv vol met batterijen om je machines aan de praat te houden.

Dus als ik je goed begrijp is dit er nu in elk geval en ik zie zelfs dat ze SMP support hebben.
Dat maakt het helemaal geweldig!!!!

Ik ben er altijd op tegen geweest om spelers te verplichten een mod te gebruiken maar misschien zet ik wel een extra servertje op, die mod is ook zo gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie112 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:20:
[...]

Hm ik weet niet of dat sinds kort is of dat ik dat nooit begrepen heb maar toen ik die mod is geprobeerd had was er niet iets als "kabels" je kon ze wel maken maar daar kon je alleen mee craften, je kon geen kabels 'neerleggen'. Daarom vond ik het ook zo onhandig, elke keer je hele inv vol met batterijen om je machines aan de praat te houden.

Dus als ik je goed begrijp is dit er nu in elk geval en ik zie zelfs dat ze SMP support hebben.
Dat maakt het helemaal geweldig!!!!

Ik ben er altijd op tegen geweest om spelers te verplichten een mod te gebruiken maar misschien zet ik wel een extra servertje op, die mod is ook zo gaaf :)
Als je een server hebt met die mod erop, kan je me een PM sturen? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Kabels in IndustrialCraft:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KkjTkfhMso6J4jOvjlNOM5mq/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4NjMwLOuTGUbHcvTxcPoQ3nH/thumb.jpg

Geniaal zijn ook de terraformers en allerlei tools om naar minerals te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 21:17
Hmmm, mijn vrouw kwam met een idee (alles voor een iPad 2 :P) als bouwwerk in Minecraft. Ze wil me graag helpen, maar verwacht dat ze daarna eigenlijk nooit meer iets met minecraft gaat doen.
Ga maar eens kijken of ik een binnenshuis server op kan bouwen (lekker simpel) alleen moet ik dan even kijken hoe zij naast mij ook kan spelen. Verwacht zelf namelijk dat ze na dit eigenlijk niet meer zal spelen. Beetje zonde om dan een versie te kopen voor haar.

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 15-04-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
zit even te kijken om zo'n servertje te starten:

"As well, new ores will not spawn in server-generated worlds." dat is toch wel jammer
iemand al een (grote) world beschikbaar zodat ik niet zelf een uur hoef rond te lopen?

edit:
hm zodra ik die files er in doe is mn jarfile corrupt, wil nog niet echt lukken dus

edit2:
lijkt er op dat je hier de metainf NIET moet deleten
ik denk dat ie werkt zo, hier alvast het ip:

werkt nog niet -> industrial.keilame.nl:25566
91.205.213.99:25566

edit3:
de server staat aan. dit is dus vanilla server, zonder bukkit/mods (jaok industrial craft dan)
als er mensen zijn die het leuk vinden om met (bijv) toomanyitems mod wat dingen te spawnen om uit te proberen kan ik wel wat mensen OP maken.

Ik beloof niks over de uptime van deze server maar in princiepe is het 24/7 :)

[ Voor 63% gewijzigd door Mattie112 op 15-04-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Poging nr. 2:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XbAEQddCgg62W8FWMKCdocBh/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Wanneer ontploffen die dingen dan?
ik heb er 1tje staan (multy dus) zonder bescherming er omheen en dingen er op aangesloten maar hij ontploft niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Mattie112 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:03:
Wanneer ontploffen die dingen dan?
ik heb er 1tje staan (multy dus) zonder bescherming er omheen en dingen er op aangesloten maar hij ontploft niet ;(
Nouja, hopelijk niet. De vorige had wel water, maar dat stond een niveau lager. Ik heb het water nu hoger gedaan, hopelijk houdt deze het langer vol. Als je uranium met gunpowder mixed kun je overigens wel een echte nuke maken, maar die dingen zijn zo achterlijk krachtig (het lukt je volgens mij niet om op afstand te komen zelfs als je een lijntje redstone gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ja die ken ik al ;)
(/give :p)
zit nou gewoon ff te "kloten" er mee en was wel benieuwd naar de kracht van zo'n reactor.

Maar je moet dus water in de buurt hebben? mijne staat niet echt inde buurt van water ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Hmm, de OP van de maker zegt dit;
Please take note, that the usage of Nuclear Reactors can pose a serious thread of Nuclear Accidents to both, your health and your house. We are not responsible for any explosions caused by any of our devices, including the Nuclear Reactor.
Fukushima showed us that reactor explosions are possibly related to a lack of cooling, we are not aware of whether an adequate amount of water surrounding the reactor will increase it's stability.
Het is dus een beetje uitproberen. En ach, ik moet zeggen, ik vind aardig wat uranium, dus acceptabel risico. De 'straling' veroorzaakt maar een paar gaten op afstand, en er komt toch een stoot stroom uit.
Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.