'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Nieuwe planten heeft geen nut, het blijven de saaie bomen...Mattie112 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:56:
Je kan ze allemaal afbranden en nieuwe plantenIk zou geen andere manier weten om ze te 'refreshen'
Dit wordt alleen maar gedaan als de wereld opnieuw gerenderd wordt.Toppertje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:54:
Al een behoorlijke tijd hebben we een eigen servertje met wat vrienden, nou staan er dus op het stuk wat in die tijd gegenereerd is alleen van die lelijke saaie bomen, en wij vroegen ons dus af of je dat gedeelte op een bepaalde manier kan ´refreshen´ zodat ook daar gewoon alle soorten bomen etc. komen te staan??
je zal een nieuwe save moeten maken en de gebouwen moeten verplaatsen.
(als je zelfde wereld wild hebben kan je zelfs de seed* achterhalen en dan invullen heb je dezelfde wereld )
*volgens mij bedoel je dat bomen meerdere textures kan hebben correct me if im wrong
**weet niet of je als je een nieuwe save met zelfde seed de nieuwe bomen krijgt
***je houd ook de "oude" bomen
Als dit niet is wat je bedoeld kan je proberen beter uitleg tegeven dan kan ik kijken of ik het weet =)
*Klopt inderdaad.Teutates schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:04:
[...]
Dit wordt alleen maar gedaan als de wereld opnieuw gerenderd wordt.
je zal een nieuwe save moeten maken en de gebouwen moeten verplaatsen.
(als je zelfde wereld wild hebben kan je zelfs de seed* achterhalen en dan invullen heb je dezelfde wereld )
*volgens mij bedoel je dat bomen meerdere textures kan hebben correct me if im wrong
**weet niet of je als je een nieuwe save met zelfde seed de nieuwe bomen krijgt
***je houd ook de "oude" bomen
Als dit niet is wat je bedoeld kan je proberen beter uitleg tegeven dan kan ik kijken of ik het weet =)
**hoe kan ik de seed achterhalen? Proberen kan altijd
***dat maakt niet uit, maar ik wil ook graag de "nieuwe" erbij
ah oke dan had ik je goed begrepenToppertje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:40:
[...]
*Klopt inderdaad.
**hoe kan ik de seed achterhalen? Proberen kan altijd.
***dat maakt niet uit, maar ik wil ook graag de "nieuwe" erbij
website:http://mc.42nex.us/
Level.dat uploaden en hij showt je de seed
ja snap ik
Dus dat je niet denkt van he het werkt niet
Thanks!!Teutates schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:46:
[...]
ah oke dan had ik je goed begrepen
website:http://mc.42nex.us/
Level.dat uploaden en hij showt je de seed*meerdere malen getest :P*
ja snap ikmaar het is niet dat je alleen maar nieuwe bomen krijgt
Dus dat je niet denkt van he het werkt niet
Maar als ik dus die nieuwe save heb gegenereerd met die seed, kan ik dan alles wat gebouwd/gegraven is ook over zetten naar die nieuwe wereld op de een of andere manier??
En het gaat wel om een server, niet singleplayer... (of maakt dat niks uit?)
Edit: is er misschien een mogelijkheid dat ... (een programmaatje)... kan zien wat er gewijzigd is aan die save (met die bepaalde seed) zodat dat makkelijk kan ofzo..?
[ Voor 11% gewijzigd door Toppertje op 24-03-2011 12:56 ]
Download mceditToppertje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:54:
[...]
Thanks!!
Maar als ik dus die nieuwe save heb gegenereerd met die seed, kan ik dan alles wat gebouwd/gegraven is ook over zetten naar die nieuwe wereld op de een of andere manier??
En het gaat wel om een server, niet singleplayer... (of maakt dat niks uit?)
Edit: is er misschien een mogelijkheid dat ... (een programmaatje)... kan zien wat er gewijzigd is aan die save (met die bepaalde seed) zodat dat makkelijk kan ofzo..?
stop de server
start mcedit open de file ( als het goed is een server save je niks anders als gewone map * verbeter aub als ik ongelijk heb)
En dan moet je eventjes kijken hoe of wat ... ( heb geen mc server en heb ook geen minecraft/mcedit op mijn werk)
Volgens mij bevat mcedit export functie zal je eventjes moeten onderzoeken
Heb het helaas niet voor me en kan er ook niet bij (logisch
De seed kan je niet aanpassen
Ook moet je beetje uitkijken met hoever de map gerenderd is... aangezien grote bij nieuwe map default is (als je einde van map komt renderd hij nieuw deel bij )
*Volgens mij kan je singeplayer/multiplayer uitwisselen omdat het dezelfde file is dus kan je allebei aanpassen met mc edit.kan het helaas niet 100% zeggen omdat ik geen machine heb thuis die een server kan draaien op het moment.
Ik heb nu twee dorpen en een enorme stenen wal om een stad in te gaan bouwen. Alleen m'n cobblestone is niet aan te slepen. Post anders wat screenshots, ik ben wel geïnteresseerd.Martindo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:52:
Ik ben al een tijdje bezig met een dorpje te maken in Minecraft. Ik heb nu 6 huizen en 10 spots waar ik andere huizen ga bouwen.
MP of SP? Want in MP wil ik je best cobble leveren. Moet je het wel zelf komen halen ^^DamonTheron schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:04:
[...]
Ik heb nu twee dorpen en een enorme stenen wal om een stad in te gaan bouwen. Alleen m'n cobblestone is niet aan te slepen. Post anders wat screenshots, ik ben wel geïnteresseerd.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Loev, doe het nietLoev schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:54:
Vandaag een boel van X's adventures filmpjes bekeken op Youtube. Dit lijkt mij zo'n gaaf spul, als het goed is heb volgende week weer internet en dan ga ik ook spelenIk lees ook het tweakcraft forum, staan veel mooie en indrukwekkend projecten op.
Battle.net Spud#2543
Just another cog in the murdermachine...
Verwijderd
Wat is er mis met slimes dan? Ben er nu een paar tegengekomen, maar er is weinig spannends gebeurd. Eentje ontplofde een keer, al kan dat ook een creeper die ik niet zag geweest zijn.Znisses schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:40:
die wolfjes klinken gaaf maar laten ze dan ook gelijk slimes fixen, man als je ze in SMP ook tegenkomt...
Heb je er ooit een hele hoop om je heen gehad? irritant die dingen! je kunt ze niet eens gewoon afmakenVerwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:47:
[...]
Wat is er mis met slimes dan? Ben er nu een paar tegengekomen, maar er is weinig spannends gebeurd. Eentje ontplofde een keer, al kan dat ook een creeper die ik niet zag geweest zijn.
edit: edit knop vergeten, sorry voor de dubbelpost...
[ Voor 8% gewijzigd door Znisses op 24-03-2011 23:28 ]
Maar ik speel bijna niet meer, de laatste tijd meer TDU2 gespeeld
Graag gedaan ^_^Dankje Teutates voor de hulp
ik heb helaas nog nooit het plezier mogen beleven ze tegentekomen >_<Znisses schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:40:
die wolfjes klinken gaaf maar laten ze dan ook gelijk slimes fixen, man als je ze in SMP ook tegenkomt...
Heeft iemand trouwens nog bouw ideeen ?
ik heb een wereld waar ik alleen onder de grond bezig ben.
Heb nu totaal 4 grote natuurlijke gangenstelsels aanelkaar gesloten.
Maar mijn ideeën zijn op om er dingen in tezetten...:\
Alvast bedankt
SP. MP is best leuk, maar dankzei de bugs, de vervelende mensen, de griefers, en het grootste euvel: dat je al je werk kwijt bent als de eigenaar er mee kapt ben ik MP een beetje zat geworden.D4NG3R schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:13:
[...]
MP of SP? Want in MP wil ik je best cobble leveren. Moet je het wel zelf komen halen ^^
Chieltje? WOW al meer dan een jaar niet meer gespeeld, tijdens de bèta van Cata gemerkt dat het allemaal te veel van hetzelfde werd.TepelStreeltje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:07:
[...]
Loev, doe het nietwe weten hoe het ging met WOW
Tot snel op de Tweakcraft server?
Hi!Loev schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:46:
[...]
Chieltje? WOW al meer dan een jaar niet meer gespeeld, tijdens de bèta van Cata gemerkt dat het allemaal te veel van hetzelfde werd.
Tot snel op de Tweakcraft server?
Nah, zit (nog) niet op de tweakcraft server, heb servertje met wat vrienden. misschien dat we verhuizen naar de tweakcraft server, maar denk het voorlopig nog niet. de eigenaar van de server kant wat jongens van Bukkit, dus misschien dat we naar hun server verhuizen (of iig een portal maken naar die server op onze server)
Battle.net Spud#2543
stadion dat ik heb gemaakt
het veld is 100 bij 64
[ Voor 79% gewijzigd door LuckyLukeNL op 25-03-2011 21:18 ]
Verwijderd
Dat einde
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 00:39 ]
Ook toegankelijk voor lurkers?Raxious schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:00:
hoe awesome, onze clan helpt mee bij het hosten van Weekend of Minecraft. Het Minecraft event van dit jaar. Heel veel top spelers en mensen van Mojang komen langs.
Ah, nevermind: http://weekendofminecraft.net/
[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 26-03-2011 14:05 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
En vooral in de singleplayer; het geeft wel veel voldoening als je alles eerlijk gevonden hebt, maar als ik dan mensen zie lopen met 64 TNT en zo, dat is wel ontzettend veel werk om dat bij elkaar te sparen. Of bouwen jullie gewoon gelijk een grote mob trap voor jullie grondstoffen?
Er zijn intussen zoveel mods uitgekomen, ik was benieuwd of jullie die dus gebruikten
Edit: Misschien ga ik wel de 'Material Detector' gebruiken, want in het echt kan je ook grondstoffen onder de grond opsporen, dus eigenlijk is het geen cheaten
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 20:29 ]
Instant classic.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:10:
In het echt kan je ook grondstoffen onder de grond opsporen, dus eigenlijk is het geen cheaten
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Alles op de minecraft server wordt zelf gemined. Anders is de uitdaging snel weg natuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:10:
Ik was trouwens benieuwd: als je jullie server bekijkt, hoeveel er gebouwd is en dergelijke. Hebben jullie alle grondstoffen gewoon op een eerlijke manier gevonden of gebruiken jullie er mods voor?
https://niels.nu
Verwijderd
True true. Ik heb nu de mod 'IndustrialCraft' geïnstalleerd die veel nieuwe voorwerpen in het spel brengt. Onder andere batterijen waarmee je weer een drillboor kan maken, wat het minen weer net wat sneller maakt. Die maakt het wel iets leuker vind ik. Want ik ben soms wel eeeerg lang bezig om grondstoffen te vinden.Hydra schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:57:
[...]
Alles op de minecraft server wordt zelf gemined. Anders is de uitdaging snel weg natuurlijk.
Edit: Dit alles helaas alleen voor de SP
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2011 19:16 ]
Stiekem zou ik dat wel leuk vinden, dat je een soort van Civilization-achtig verloop van het spel krijgt waarbij je begint met een houten pickaxe en na een tijd spelen een TBM kunt bouwen. Nu ben je eigenlijk gelijk in het begin al op 'max level'.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:15:
[...]
True true. Ik heb nu de mod 'IndustrialCraft' geïnstalleerd die veel nieuwe voorwerpen in het spel brengt. Onder andere batterijen waarmee je weer een drillboor kan maken, wat het minen weer net wat sneller maakt. Die maakt het wel iets leuker vind ik. Want ik ben soms wel eeeerg lang bezig om grondstoffen te vinden.
Edit: Dit alles helaas alleen voor de SP
Ja inderdaad, dat je bijvoorbeeld met goud (hebben we daar ook meteen een nuttige besteding voor) upgrades kan kopen (TBM is dan wel een mooi ultieme upgarde, maar eerst maar eens een pneumatische hamer om sneller te minen). Hoe verder je in het spel komt, hoe sneller je dan ook kan bouwen omdat je dan veel sneller meer resources krijgt.YopY schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:48:
[...]
Stiekem zou ik dat wel leuk vinden, dat je een soort van Civilization-achtig verloop van het spel krijgt waarbij je begint met een houten pickaxe en na een tijd spelen een TBM kunt bouwen. Nu ben je eigenlijk gelijk in het begin al op 'max level'.
Verwijderd
Zou idd leuk zijn als ze een soort van Motherload systeem zouden maken met upgrades voor goud jaInvisible_man schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:15:
[...]
Ja inderdaad, dat je bijvoorbeeld met goud (hebben we daar ook meteen een nuttige besteding voor) upgrades kan kopen (TBM is dan wel een mooi ultieme upgarde, maar eerst maar eens een pneumatische hamer om sneller te minen). Hoe verder je in het spel komt, hoe sneller je dan ook kan bouwen omdat je dan veel sneller meer resources krijgt.
achja, verslaafd zijn we toch al xdVerwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:04:
[...]
Zie alleen 1 issue daar aan, die Motherload ook had, extreem hoog addiction levelGoudkoorts!!!
Haha, wat een spel dat Motherload. En uiteindelijk had je zoveel geld dat je niet wist wat je ermee moest doen...Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:04:
[...]
Zou idd leuk zijn als ze een soort van Motherload systeem zouden maken met upgrades voor goud ja. Zie alleen 1 issue daar aan, die Motherload ook had, extreem hoog addiction level
Goudkoorts!!!
No animals were harmed in the making of this comment.
Hurm, balen. Denk dat ze juist voor megaprojecten wel interessant zijn, en bovendien werken ze gewoon binnen hoe het spel standaard werkt.Comgenie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:13:
Volgens http://www.tweakcraft.net/rules zijn mobtraps niet toegestaan
Vanavond is een grote meet met de VIP's & Admins over de kwestie Mobtraps, de kans is namelijk erg groot dat we ze toch toe gaan staan in bepaalde mate. Check morgen http://www.tweakcraft.net/ en je weet welk besluit hierover genomen is
Survival Island!!
Je begint met bijzonder weinig, en moet natuurlijk voordat het nacht wordt wat dingen gaan verzamelen, maarja, dat is niet makkelijk op een klein eiland waarbij de uitdaging is daar zoveel mogelijk op te blijven!
Good luck!
Zelf heb ik net wat iron gevonden, en een dungeon, dat gaat dus een mob trap worden waar skeletons door gespawnd worden die bones droppen voor bone meal, hier kan ik mooi snel hout mee vergaren
volgens mij klopt je linkje niet?
Something something
Ah, goed plan, dat lijkt me leuk om eens te doen. Misschien met een groepje starten en ook de challenges doen? Kunnen we hier melden hoe ver we zijn enzoToppertje schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 02:12:
Voor mensen die wat meer uitdaging willen, hier een tip!!
Survival Island!!
Je begint met bijzonder weinig, en moet natuurlijk voordat het nacht wordt wat dingen gaan verzamelen, maarja, dat is niet makkelijk op een klein eiland waarbij de uitdaging is daar zoveel mogelijk op te blijven!
Good luck!
Zelf heb ik net wat iron gevonden, en een dungeon, dat gaat dus een mob trap worden waar skeletons door gespawnd worden die bones droppen voor bone meal, hier kan ik mooi snel hout mee vergaren.
Die map heb ik ooit met veel plezier gespeeld, maar sinds je sandstone kan craften uit vier blokjes sand is het bouwen van een degelijke shelter echt een koud kunstje geworden. En zodra je een truukje hebt gevonden om die dungeon redelijk veilig schoon te vegen, is er weinig uitdagends meer aan. Desondanks nog altijd één van de beste custom maps, naar mijn idee. Als je hem nog niet gespeeld hebt: zeker doen!Toppertje schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 02:12:
Voor mensen die wat meer uitdaging willen, hier een tip!!
Survival Island!!
Good luck!
Zelf heb ik net wat iron gevonden, en een dungeon, dat gaat dus een mob trap worden waar skeletons door gespawnd worden die bones droppen voor bone meal, hier kan ik mooi snel hout mee vergaren.
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Ook veel mooie projecten gezien, misschien dat ik daar later nog eens heen ga om aan wat projecten mee te werken.
Daar ben ik inderdaad inmiddels ook achter, heb nu 2 dungeon traps gemaakt, en om mijn hele eiland heen een haag van cactus zodat dieren er niet vanaf kunnen. Ondergronds heb ik nu een wheat farm, en een reed farm is in aanbouw. Zo langzamerhand heb ik mn hele eiland bedekt met dirt zodat er mooi wat dieren kunnen spawnen.Marcks schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:05:
[...]
Die map heb ik ooit met veel plezier gespeeld, maar sinds je sandstone kan craften uit vier blokjes sand is het bouwen van een degelijke shelter echt een koud kunstje geworden. En zodra je een truukje hebt gevonden om die dungeon redelijk veilig schoon te vegen, is er weinig uitdagends meer aan. Desondanks nog altijd één van de beste custom maps, naar mijn idee. Als je hem nog niet gespeeld hebt: zeker doen!
In het begin is de uitdaging heel groot, maar die wordt langzamerhand toch minder
Oja, vanaf het begin staat de moeilijkheidsgraad bij mij op Hard (extra uitdaging met mob traps
[ Voor 5% gewijzigd door Toppertje op 29-03-2011 12:28 ]
Ben al een beetje uitgekeken verder op minecraft. Heb alles al zo'n beetje gedaan.
Dit soort "challenges" lijken me wel grappig.
Ben nog steeds erg benieuwd hoe t verder gaat uitpakken met minecraft en spelmodi etc.
Is er ergens een tree? met dingen die worden toegevoegd? Of hoe het uiteindelijk ongeveer moet worden?
Something something
Mijn vraag is: hoe doen jullie dat? Op onze eigen server zouden we namelijk ook zoiets willen gaan maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Toppertje op 29-03-2011 17:35 ]
Daar kwam ik natuurlijk pas achter toen ik tot de bovengrens kwam

dom dom dom dom dom...
Android developer & dürüm-liefhebber
Edit: Nacht 2: al verder aan het minen geweest maar helaas geen coal en dus geen torches. Zit al wel in de buurt van een dungeon geloof ik, ik hoor namelijk continue skeletons. Hoop dat ik snel schaapjes krijg, dan kan ik 'es een bed maken.
Edit: Nacht 3: met minen niet veel opgeschoten (nog geen coal dus geen torches) maar m'n eerste 3 bomen zijn wel volgroeid dus ik heb voorlopig ff genoeg hout, yay!
Edit: Nacht 4: Coal gevonden evenals een berg dirt! Torches! Niet meer bang in het donker! Yay! De torches helpen de groeisnelheid van de bomen ook flink. Heb geen tekort aan hout nu!
[ Voor 65% gewijzigd door Hydra op 29-03-2011 19:45 ]
Something something
Versie 1.1.SeenD schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:33:
@hydra welke versie ben je begonnen?
Kruis?Toppertje schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:39:
Ik had voordat de nacht begon al torches... heb je dat mooie kruis niet gezien??
Ik heb nu reteveel dirt trouwens, en meer dan genoeg hout. Ben nu een mooi huisje aan 't bouwen
Met dat gele bloemetje bovenop!Hydra schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:05:
[...]
Kruis?
Ik heb nu reteveel dirt trouwens, en meer dan genoeg hout. Ben nu een mooi huisje aan 't bouwen
Ga morgen maar eens 1.1 proberen want die schijnt moeilijker te zijn. En ja, ik speel gewoon op de hoogste moeilijkheid uiteraard.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Zat daar Coal onder? Grrr... Dat kruis is er nu niet meer
Ja, dat was een van de dingen die ik als eerst zag, een kruis met een bloem... dat moet iets zijn!!Hydra schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 00:35:
[...]
Zat daar Coal onder? Grrr... Dat kruis is er nu niet meer
Was verrast dat ze het leuk vond doch.
Wa Doede Nou
Mijn vriendin vind het dus ook geweldig, weet alleen niet of ze het gaat spelen. Nogal druk met stage enzo. Misschien iets voor de vakantie-ko- schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 01:54:
Onlangs dit spel 2x gekocht. Eentje voor mn Meisje, eentje voor mezelf. Is best leuk om 's avonds na werk samen dingentjes te bouwen!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Lol, ik ook. Zij het huis bouwen, ik minen.-ko- schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 01:54:
Onlangs dit spel 2x gekocht. Eentje voor mn Meisje, eentje voor mezelf. Is best leuk om 's avonds na werk samen dingentjes te bouwen!
Ze was een dagje vrij, dus was de hele dag bezig geweest een prachtig huisje te bouwen, van houten blokken.
Ik kwam thuis, had eindelijk een flint weten te bouwen..... dus ik beetje fikkie steken buiten, je ziet ehm al aankomen natuurlijk. Ik wil naar binnenlopen, met flint in mn handen, maar bij het openen van de deur, klik ik precies op het raampje i.p.v. op de deur zelf. Binnen 2 minuten was het huis weg. Ze was niet blij kan ik je melden
Backup?MrJT schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:43:
[...]
Lol, ik ook. Zij het huis bouwen, ik minen.
Ze was een dagje vrij, dus was de hele dag bezig geweest een prachtig huisje te bouwen, van houten blokken.
Ik kwam thuis, had eindelijk een flint weten te bouwen..... dus ik beetje fikkie steken buiten, je ziet ehm al aankomen natuurlijk. Ik wil naar binnenlopen, met flint in mn handen, maar bij het openen van de deur, klik ik precies op het raampje i.p.v. op de deur zelf. Binnen 2 minuten was het huis weg. Ze was niet blij kan ik je melden
Oh en, nooit met flint in je handen lopen waar hout in de buurt is
Maar daarvoor heb je toch een backup of een plugin als WorldGuardMrJT schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:43:
[...]
Lol, ik ook. Zij het huis bouwen, ik minen.
GAH! Ik leer nu pas dat je bonemeal ook als fertilizer kunt gebruiken!sjaakwortel schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:12:
Survival island is inderdaad vrij makkelijk nu, bonemeal en sandstone zijn een combo om snel aan de gang te zijn. Heb het helemaal uitgespeeld(alles gevonden en alle chalenges gedaan), en heb een hele mooie boomhut.
Verwijderd
Mijn vraag: Kan deze netbook MC een beetje fatsoenlijk draaien, oftewel fog niet bij je neus, en meer dan 20 fps.
Zo niet, wat is dan een netbook dat MC wel aankan (de goedkoopste graag ^^ )
Verwijderd
Toevallig ben ik een expert op dat vlak, ik speel namelijk enkel en alleen op mijn netbookVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:22:
Even tussendoor, ik zit met een vraag. Ik denk erover om een netbook te kopen, die niet te duur is (tjsa geld is een schaars goed), nou is denk ik wel noodzakelijk voor MC: 2gB aan RAM. Hierdoor kwam ik uit bij de Asus Eee PC 1201HA -SIV013
Mijn vraag: Kan deze netbook MC een beetje fatsoenlijk draaien, oftewel fog niet bij je neus, en meer dan 20 fps.
Zo niet, wat is dan een netbook dat MC wel aankan (de goedkoopste graag ^^ )
pricewatch: HP Compaq Mini 311c-1050SD
Ik heb het idee dat je nu wel wat beters kan krijgen voor dat geld, maar dan weet je ongeveer wat je minimaal moet hebben, want de performance op mijn netbook is echt niet om goed te noemen.
Verwijderd
Misschien dat het dan de snelheid van het geheugen is, er zit bij mij (vreemdgenoeg) DDR3 in, of dan toch de GPU? Ne-way, ik zou dan inderdaad gewoon voor een netbook met of een ATI of een Nvidia video chipset gaan...altaria1993 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:44:
Minecraft draaien op een netbookje met een Intel grafische chip is niet lekker te doen, ik kan het op z´n allerlaagst met 12 FPS spelen, met een Intel GMA3150, en Atom N450. De CPU is de bottleneck (jammergenoeg) niet.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
[ Voor 6% gewijzigd door MeltedForest op 31-03-2011 08:09 ]
Sure... take your pick.LuckyLukeNL schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:50:
nog iemand een leuke plugin die ik voor mijn server kan gebruiken?
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Zijn er ergens patchnotes?? want ik mis dat altijd bij de updates van minecraft

Battle.net Spud#2543
Klopt inderdaad!TepelStreeltje schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:03:
Als er cookies bij komen, komt er dus ook Cacao bij! en dus ook bruine kleurstof
Zijn er ergens patchnotes?? want ik mis dat altijd bij de updates van minecraft
Hier staan een paar dingen
EDIT: Ik heb net de update gedaan:D
[ Voor 6% gewijzigd door Toppertje op 31-03-2011 18:13 ]
Oh, en ook na een respawn blijven ze boos
Verwijderd
EDIT: toch maar geupdatet, kzie straks wel of ik multiplayer kan spelen
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 19:37 ]
Verwijderd
Gewoon als het ochtend is buiten rond gaan lopen, dan vind je genoeg bones.Hydra schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:36:
Oh, je tamed ze met bones. Crap. Die heb je pas als je skellies weet te vermoorden.
Oh ja, waar ook.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:43:
[...]
Gewoon als het ochtend is buiten rond gaan lopen, dan vind je genoeg bones.
Verwijderd
Wolven zijn idd lastig te vinden, maar als je gewoon een kant oploopt vind je ze vanzelfVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:07:
Nu al spijt dat ik heb geupdate, ik kan niet meer in TweakCraft en ik kan niet 1 wolf vinden....
Ik las net dat Bukkit maar een paar uur nodig heeft, dus dat scheelt!
Zijn er nog nieuwe blokken en hoe kom ik aan cacao?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
New pixelated Minecraft logo (no longer 3D blocks)
Added tameable wolves
Added Cookies
Sleeping in a bed now resets your spawn position
Sneaking while climbing will hang on to the ladder
Spiders will no longer trample crops
Sheep spawn in more colors, however rarely. (Confirmed: Brown, Pink)
Movement in flowing water is slower.
Flowers and Mushrooms are more common.
Cocoa Beans can be found in Dungeon chests.
Wheat grows more quickly.
The new default hotkey for the inventory is 'e'.
Wolves will teleport to you if they are too far away from you if it's not sitting.
Added new block, Locked Chest, also known as Steve Co. Supply Chest, same skin as chest, gives Team Fortress 2 type message box when right clicked, emits light, cannot be broken, can be destroyed by creeper. Related page can be found here.
Bug fixes:
Zombies and Spiders now hurt you in all instances (previously could only hurt you if they were 1 block above your location).
"Ghost" slimes on SMP have been fixed (unconfirmed).
New Bugs:
Beds do not always work as a spawn point.
Crafting Wooden Slab or Redstone Torch would make your game crash. (Was fixed a couple hours after version release, without updating the version number [1])
1 april!
[ Voor 91% gewijzigd door Kane_Nod op 31-03-2011 22:53 ]
"Fiddlesticks"=="Flauwe kul"
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Verwijderd
Voor de rest nog niets nieuws getest/gezien.
Dit topic is gesloten.