Jep. Maar bij mij komt er niet meer te staan hoe ze heten als ik mn muis er op houd, dus ik heb er niet zoveel aanharmen1987 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:12:
Wat zijn die rode pijltjes op de map van tweakcraft? warp punten?
Verwijderd
Heeft iemand een link naar dat filmpje waar een gast zich dood schrikt als opeens een creeper naast hem staat? Kort filmpje op youtube, werd vorig jaar op dit forum geplaatst.
Verwijderd
Nee, dat is hem niet. Dit lijkt op een soort parodie. Het filmpje dat ik bedoel speelde zich af onder de grond, die gast was iets aan het craften op z'n bench of zo en zat een beetje in z'n microfoon uit te leggen wat hij doet, en opeens staat er eentje naast hem.
Deze? Hier is wel boven de grond maar hij legt uit over tracks e.d.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:56:
[...]
Nee, dat is hem niet. Dit lijkt op een soort parodie. Het filmpje dat ik bedoel speelde zich af onder de grond, die gast was iets aan het craften op z'n bench of zo en zat een beetje in z'n microfoon uit te leggen wat hij doet, en opeens staat er eentje naast hem.
YouTube: Bob's Minecraft Tutorial 1: Minecart Boosters
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
Nee, dat is hem niet. Ik zag hem staan toen hij van die toren sprong, haha.Dreanor schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:38:
[...]
Deze? Hier is wel boven de grond maar hij legt uit over tracks e.d.
YouTube: Bob's Minecraft Tutorial 1: Minecart Boosters
Bij de Pigmap en flat render kan je de warp-namen wel zien.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:56:
[...]
Jep. Maar bij mij komt er niet meer te staan hoe ze heten als ik mn muis er op houd, dus ik heb er niet zoveel aan
hallo ik wil graag actief worden op tweakcraft heb alleen iemand nodig die mij zou willen vouchen naam is Battleking
Lees deze pagina eens door: http://www.tweakcraft.net/join. Vooral het stuk 'Ik ken niemand die voor me wil vouchen!', daar wordt uitgelegd hoe je een vouch kan krijgen als je niemand kent ingame.joshje schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:39:
hallo ik wil graag actief worden op tweakcraft heb alleen iemand nodig die mij zou willen vouchen naam is Battleking
Awesome dat hij die 2 (of 3) stacks goud op de grond gooit voordat de creeper ontploft!
Weg goud ... hehe.
is al opgelost dankzij huub en jahlerMilenco schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:35:
[...]
Lees deze pagina eens door: http://www.tweakcraft.net/join. Vooral het stuk 'Ik ken niemand die voor me wil vouchen!', daar wordt uitgelegd hoe je een vouch kan krijgen als je niemand kent ingame.
Gister eventjes rondgelopen op de tweakcraft server
, mijn kasteeltje die ik een hele tijd terug heb gebouwd staat er nog steeds
, dat was wel leuk om te zien. Inmiddels heb ik geen bouwrechten meer vanwege dat 'nieuwe' (inmiddels oude) voucher-systeem en mijn vele afwezigheid
. Maar ik speel toch meestal singleplayer. Toch zijn er veel leuke creaties in die tussentijd bij gekomen op tweakcraft
.
No animals were harmed in the making of this comment.
Verwijderd
echt de laatste milliseconde zo een beetjeDreanor schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:53:
Awesome dat hij die 2 (of 3) stacks goud op de grond gooit voordat de creeper ontploft!Weg goud ... hehe.
Dat niet alleen, wat dacht je van die kisten en die furnace die ernaast stonden? Alles wegDreanor schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:53:
Awesome dat hij die 2 (of 3) stacks goud op de grond gooit voordat de creeper ontploft!Weg goud ... hehe.

Tweakcraft is Down?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik heb nog een Minecraft Alpha account voor wie wil. Zo'n account waarmee je voor altijd recht hebt, van de eerste verkopen. DM me ervoor.
Dit klinkt misschien als een domme vraag, maar hoe kom ik op het moment aan minecraft.
Ik heb het even bij vrienden gespeeld en het beviel goed, maar de minecraft site werkt al een tijdje niet bij mij.
Ik heb het even bij vrienden gespeeld en het beviel goed, maar de minecraft site werkt al een tijdje niet bij mij.
De Minecraft site is perfect beschikbaar:
http://www.minecraft.net/
Vraag het anders aan Loona, heb je zelfs het voordeel dat je een Alpha account hebt!!
http://www.minecraft.net/
Vraag het anders aan Loona, heb je zelfs het voordeel dat je een Alpha account hebt!!
Dan ben ik gebanned van de minecraft site....Toch wel vreemd aangezien ik alleen nog maar minecraft op iemand anders computer heb gespeeld en de site nooit thuis heb benadert. En ik neem aan dat ze niet random mensen ip bannen?
Edit: Ik heb Loona35 een bericht DM gestuurd, maar ik heb niet zo heel veel zin in minecraft als ze zo omgaan met leden...
Edit: Ik heb Loona35 een bericht DM gestuurd, maar ik heb niet zo heel veel zin in minecraft als ze zo omgaan met leden...
[ Voor 34% gewijzigd door zynex op 16-03-2011 17:05 ]
Zou dan eerst ff contact opnemen met die jongens van Minecraft. Ik denk niet dat je gebanned bent.
Battle.net Spud#2543
Zou iemand mij even een contact adres willen geven, zodat ik dit kan regelen? Zou toch wel graag dit leuke spel willen spelen namelijk
Probeer het op http://www.minecraftforum.net/index.php, als je daar wel op kan komen.
Bedankt. Ik kreeg daar best snel reactie. Blijkbaar ben ik niet geipbanned, maar ik kan ook geen oplossing vinden. Ik kan de server wel pingen//alle firewall en andere mogelijke obstakels staan uit. Maarja. Via een proxy heb ik de client kunnen downloaden dus ik kan het eventueel wel spelen.
Ik zal dit topic niet verder vervuilen.
Ik zal dit topic niet verder vervuilen.
Verwijderd
tjek je hostsfile eens of en een ip staat dat naar minecraft.net verwijst. zoja delete deze regel uit je hosts bestand. had een pagina of 5 terug zelf ook een vergelijkbaar probleem gehad
M-king bedankt voor je reactie.
Het aanpassen van de hostfile heeft mijn probleem inderdaad verholpen.
Het aanpassen van de hostfile heeft mijn probleem inderdaad verholpen.
Ik ben wellicht geintreseerd. Wat bedoel je met DM?Loona35 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:24:
Ik heb nog een Minecraft Alpha account voor wie wil. Zo'n account waarmee je voor altijd recht hebt, van de eerste verkopen. DM me ervoor.
Ben namelijk al tijdje opzoek naar alpha account! Zou wel super zijn als ik die kon krijgen!
Direct message! Als je onder zijn naam kijkt zie je een mannetje met een textballon, klik daar opTimmiewimie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:22:
[...]
Ik ben wellicht geintreseerd. Wat bedoel je met DM?.
Ben namelijk al tijdje opzoek naar alpha account! Zou wel super zijn als ik die kon krijgen!
@Zhalix haha thanks. Ja ik snapte het even niet helemaal. Ik dacht dat dat personal message werd genoemd :x. nja heb hem even een berichtje achter gelaten!
Hi all,
Ik wil graag zelf een eigen server hosten maar kom op internet niet echt wijs uit de benodigde specs. In het verre verleden al eens eerder een itx bordje (Via Epia met Eden 1,2GHz proc) gekocht maar vanzelfsprekend trekt deze het niet. Ben nu aan het kijken naar een nieuw zuinig servertje voor kleine website / mail / ftp maar zou daar ook graag Minecraft op hosten.
Zit zelf te denken aan een Atom 525 bordje met 4Gb mem en Win 7. Maximaal aantal connecties zal hooguit 5 zijn.
Ander aandachtspunt is dat na iedere update van Minecraft het lijkt alsof de specs steeds zwaarder worden (althans zo wordt er veel geschreeuwd of fora)
Wellicht goed om specs op te nemen in TS?
Graag hoor ik jullie mening.
Ik wil graag zelf een eigen server hosten maar kom op internet niet echt wijs uit de benodigde specs. In het verre verleden al eens eerder een itx bordje (Via Epia met Eden 1,2GHz proc) gekocht maar vanzelfsprekend trekt deze het niet. Ben nu aan het kijken naar een nieuw zuinig servertje voor kleine website / mail / ftp maar zou daar ook graag Minecraft op hosten.
Zit zelf te denken aan een Atom 525 bordje met 4Gb mem en Win 7. Maximaal aantal connecties zal hooguit 5 zijn.
Ander aandachtspunt is dat na iedere update van Minecraft het lijkt alsof de specs steeds zwaarder worden (althans zo wordt er veel geschreeuwd of fora)
M@Dd09
Ipv dit allemaal te kopen zou je het geld ook kunnen gebruiken om een servertje te huren. Een 12 slots server incl mumble is er al voor 15 á 20 euro per maand.Maddog McHare schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:29:
Hi all,
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Heb je gelijk in maar zoals ik ook aangaf wil ik dit servertje voor meer doeleinden gebruiken. Als je een jaar een dedicated server huurt heb je ook je eigen systeempje terug. Alle tijd die je eigen server langer draait verdien je weer op. Vraag blijft nog steeds wat de minimale en recommended specs zijn voor het draaien van een server.Ipv dit allemaal te kopen zou je het geld ook kunnen gebruiken om een servertje te huren. Een 12 slots server incl mumble is er al voor 15 á 20 euro per maand.
M@Dd09
Maddog: ligt er heel erg aan wat je wilt doen maar meer voor hoeveel spelers.
Voor 10 man heb je zo'n 1GB RAM* nodig en toch zeker wel 2.0 Ghz Processor. ook heb je een vrij goede upload nodig. voor 1Mbps kan je zo'n 3-5 spelers hosten
Dit veranderd trouwens met elke patch, afhankelijk hoeveel tijd Mojang aan optimalisatie heeft besteed
*dit ligt ook sterk aan de grote van je map, een grote map heeft meer nodig.
Voor 10 man heb je zo'n 1GB RAM* nodig en toch zeker wel 2.0 Ghz Processor. ook heb je een vrij goede upload nodig. voor 1Mbps kan je zo'n 3-5 spelers hosten
Dit veranderd trouwens met elke patch, afhankelijk hoeveel tijd Mojang aan optimalisatie heeft besteed
*dit ligt ook sterk aan de grote van je map, een grote map heeft meer nodig.
target assimilated
Hou er rekening mee, dat je energie kosten per maand ook nog even opgeteld moeten worden bij het bedrag van je server. Ik denk dat het verschil tussen thuis hosten en laten hosten, niet zo heel groot zal worden.
Gaat er wat stuk, dan zit jij met de kosten hiervoor. Anders wordt het geregeld.
Ligt je thuis verbindinkje eruit (wat veel vaker gebeurd) ben je niet bereikbaar. Zo'n hosted server kun je ook voor je andere doeleinden gebruiken.
Gaat er wat stuk, dan zit jij met de kosten hiervoor. Anders wordt het geregeld.
Ligt je thuis verbindinkje eruit (wat veel vaker gebeurd) ben je niet bereikbaar. Zo'n hosted server kun je ook voor je andere doeleinden gebruiken.
Verwijderd
Zo, afgelopen dag bezig geweest om een werkende bootlift te bouwen. Ik was het een beetje zat om steeds omhoog te moeten klimmen, al was via de nieuw aangelegde ladder recht omhoog al een flinke verbetering ten opzichte van het traditionele omhoog klimmen via de dungeons. Het werkt nu, maar het is vooralsnog niet erg elegant. Het helpt ook niet echt dat mijn computer flink lagt net op het moment dat je af moet springen.
Maargoed, ik heb wel een aantal daalbaden gebouwd die netjes werken. Het toeval wil dat er precies een gat regelrecht mijn mijn in gaat vanaf grondniveau, dus daar heb ik onderaan water aangelegd van 2 units diep. De flow transporteert je automatisch het bad uit naar de ingang van de mijnbasis of de volgende jump naar het laagste niveau (1x1 tunnel recht naar beneden eindigend in een bad). Blijft gaaf om van ground level naar bijna de bodem van de map te springen in vrije val. In 2 seconden van grondniveau naar bodem zonder schade
Maargoed, ik heb wel een aantal daalbaden gebouwd die netjes werken. Het toeval wil dat er precies een gat regelrecht mijn mijn in gaat vanaf grondniveau, dus daar heb ik onderaan water aangelegd van 2 units diep. De flow transporteert je automatisch het bad uit naar de ingang van de mijnbasis of de volgende jump naar het laagste niveau (1x1 tunnel recht naar beneden eindigend in een bad). Blijft gaaf om van ground level naar bijna de bodem van de map te springen in vrije val. In 2 seconden van grondniveau naar bodem zonder schade

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 10:11 ]
Die boot liften zijn inderdaad erg handig
.
Wat ik daar nog naast heb is een oproepsysteem voor boten (Boat dispenser maar dan anders) ik stapel de boten op, met een druk op de knop gaat een deur open, 1 boot gaat erdoor, en die komt van onder zo voor je neus te liggen, ff instappen, en dan varen maar
.
Wat ik daar nog naast heb is een oproepsysteem voor boten (Boat dispenser maar dan anders) ik stapel de boten op, met een druk op de knop gaat een deur open, 1 boot gaat erdoor, en die komt van onder zo voor je neus te liggen, ff instappen, en dan varen maar
Kan je daar een keer screenshots van laten zien? Lijkt me tof om ook zoiets te maken :)!Toppertje schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:03:
Die boot liften zijn inderdaad erg handig.
Wat ik daar nog naast heb is een oproepsysteem voor boten (Boat dispenser maar dan anders) ik stapel de boten op, met een druk op de knop gaat een deur open, 1 boot gaat erdoor, en die komt van onder zo voor je neus te liggen, ff instappen, en dan varen maar.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Notch/Jeb heeft vandaag een filmpje geupload met daarin de nieuwe mod. De wolven zien er vet uit!
Vet, ook grappig om te zien dat ze zich uitschudden als ze uit het water komen.fabben schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:44:
Notch/Jeb heeft vandaag een filmpje geupload met daarin de nieuwe mod. De wolven zien er vet uit!
[video]
sorry maar wat is het voordeel van een alpha account want dit heb ik maar weet niet wat de voordelen zijn behalve 5euro goedkoper? XD
Dat je toekomstige uitbreidingen (dlc) gratis krijgt waar beta (en later) accounts wel voor moeten betalen.krakura schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:57:
sorry maar wat is het voordeel van een alpha account want dit heb ik maar weet niet wat de voordelen zijn behalve 5euro goedkoper? XD
Dan zouden beta accounts net goedkoper moeten zijn ?
Bleh, mijn server is echt te brak. Als ik er met 5 man op zit heeft iedereen een lag van 10 seconden.
De server draait nu op een Pentium 4 @2,66 Ghz met 1 GB ram. Ik heb nog 512 mb extra ram (DDR) liggen, maar er zijn maar 2 slots
Voorlopig staat player slots dan maar op 3...
Bleh, mijn server is echt te brak. Als ik er met 5 man op zit heeft iedereen een lag van 10 seconden.
De server draait nu op een Pentium 4 @2,66 Ghz met 1 GB ram. Ik heb nog 512 mb extra ram (DDR) liggen, maar er zijn maar 2 slots
Voorlopig staat player slots dan maar op 3...
Android developer & dürüm-liefhebber
Verwijderd
1 Word: CUTE!!!fabben schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:44:
[video]
Hoop alleen dat ze niet solid zijn, anders zijn ze flink irritant in smalle gangenstelsels! (Of zou je ze ook kunnen ophokken
Jah idd, ik vind ze ook schattig :3Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:26:
[...]
1 Word: CUTE!!!![]()
Hoop alleen dat ze niet solid zijn, anders zijn ze flink irritant in smalle gangenstelsels! (Of zou je ze ook kunnen ophokken)
Zouden ze ook mensen kunnen killen ?
Verwijderd
Weet iemand wat dit is?
Ik heb een dak gemaakt van halve smooth stone en er lekt licht door. Heeft dit effect op het spawnen van mobs?
Ik heb een dak gemaakt van halve smooth stone en er lekt licht door. Heeft dit effect op het spawnen van mobs?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 17:56 ]
Zouden die wolven je ook kunnen helpen met het doden van spiders en skelletons en dergelijke??
De rest klinkt ook erg leuk trouwens!!The state of Minecraft
There are manly men with powertools in our office, punching floors and walls in an attempt to make things look better. As a result, we haven’t been able to work from the office this week, and worked from home. Jens spent most of the week working on a new mob; the wolf! You can tame it and order it to follow you around, and it’ll work as a pet. They’re fairly rare, but they won’t despawn once you’ve tamed them.
I worked on the achievement and stats system. One design issue was dealing with offline mode and synching the achievements once you get a connection again, but that’s been solved. We’ve got a couple of people in the office who don’t like achievements in games at all, so the goal is to design something that they’re fine with.
Achievements will NOT be chores like “cut down 10000 trees”, but rather challenges like “ride a pig off a cliff”. Stats, however, will be used to keep track of how many trees you have cut down. The long term plan is to show achievements and stats from the profile page on minecraft.net as well, in case you want to brag.
Just keep in mind that because you can design your own levels and run your own servers, people will be able to cheat with achievements and stats!
Oh, and here’s a vid of the wolves: YouTube: Wolfies (work in progress)
Verwijderd
Hoe doen andere mensen dat hier eigenlijk? Ik heb plenty bootliften gezien, maar eigenlijk weinig systemen om rap naar beneden te komen. Ik kan toch niet de enige zijn die zoiets verzint?Toppertje schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:03:
Die boot liften zijn inderdaad erg handig.
Wat ik daar nog naast heb is een oproepsysteem voor boten (Boat dispenser maar dan anders) ik stapel de boten op, met een druk op de knop gaat een deur open, 1 boot gaat erdoor, en die komt van onder zo voor je neus te liggen, ff instappen, en dan varen maar.
Ik heb nu voor de helft een breed gat waar ik me in kan storten met een 2 units diepe bak die me zonder damage opvangt en automatisch op het droge transporteert. Dat springen blijft gaaf, omdat je kan zien hoe hard je gaat. Voor de andere helft heb ik een gat van 1x1 gegraven met eenzelfde bak eronder, dat is echt een pure transportleiding waarbij je ook niet echt ziet waar je bent (*spring-zoef-zoef-plons-droog*).
Ik ben nu bezig met een eerste minecartsysteem om voor transport tussen basis en mijn te zorgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 20:01 ]
Minecraft, it's alive!

Minecraft.net weer down?
Ik kan zelfs niet op de tweakcraft server komen...
Ik kan zelfs niet op de tweakcraft server komen...
Verwijderd
Je kunt veel zeggen van de auteurs van minecraft, maar een website hosten kunnen ze echt _niet_.
Niet te geloven hoe vaak die site down is.
nu doet hij het wel weer btw.
Niet te geloven hoe vaak die site down is.

nu doet hij het wel weer btw.
Je hebt smooth lighting aanstaat lijkt? Ik dacht ergens gehoord te hebben dat het daardoor kwam. Probeer eens of er nogsteeds licht lekt als het uit staat. Verder heeft het overigens geen gevolgen, omdat smoothlighting alleen overgangen blend dacht ik.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:43:
Weet iemand wat dit is?
[afbeelding]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Is de server down? Ik krijg een 503 error toegeknikkerd als ik probeer te verbinden.
Server is waarschijnlijk niet down, maar minecraft.net wel... (alweer...!)D4NG3R schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:12:
Is de server down? Ik krijg een 503 error toegeknikkerd als ik probeer te verbinden.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Mijn huidige manier om naar beneden tekomenVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:54:
[...]
Hoe doen andere mensen dat hier eigenlijk? Ik heb plenty bootliften gezien, maar eigenlijk weinig systemen om rap naar beneden te komen. Ik kan toch niet de enige zijn die zoiets verzint?
Ik heb nu voor de helft een breed gat waar ik me in kan storten met een 2 units diepe bak die me zonder damage opvangt en automatisch op het droge transporteert. Dat springen blijft gaaf, omdat je kan zien hoe hard je gaat. Voor de andere helft heb ik een gat van 1x1 gegraven met eenzelfde bak eronder, dat is echt een pure transportleiding waarbij je ook niet echt ziet waar je bent (*spring-zoef-zoef-plons-droog*).
Ik ben nu bezig met een eerste minecartsysteem om voor transport tussen basis en mijn te zorgen.
Is trappen met in het midden van de trap een watervall
Mijn spel speelt zich onder de grond + nether af
omhoog heb ik eigenlijk niks behalve lopen/zwemmen
Dit is volgensmij een van de snelste manieren http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=35&t=95282
Ik had eerder een 'ouderwetse' boat elevator, maar dit is 10x beter-kardo- schreef op maandag 21 maart 2011 @ 08:51:
Dit is volgensmij een van de snelste manieren http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=35&t=95282
Geniaal eigenlijk, tijdje niet meer gespeeld. maar nu begint het echt weer te kriebelen om allerlei sjieke contructies te maken! Ook met redwire wil ik eens gaan klooien, in garrysmod was Wiremod toch wel mijn favoriete tijdverdrijf. Redwire(of hoe het ook heet) is vergelijkbaar toch?
Zo ik ben nu ook lid van de minecraft club. Ik heb het account overgenomen van Loona35. Zijn er mensen hier op tweakers.net die mij misschien willen vouchen voor de tweakcraft server?(minecraft naam: loona35)
Ik ben al een hele lange tijd lid van tweakers met toch wel wat bijdrages en ik hoop dat ik nu ook deze leuke server kan joinen.
Ik ben al een hele lange tijd lid van tweakers met toch wel wat bijdrages en ik hoop dat ik nu ook deze leuke server kan joinen.
[ Voor 29% gewijzigd door zynex op 21-03-2011 16:55 ]
Verwijderd
Ok ik heb nu aal een tijdje met de local zitten spelen.
En ik ben al eens bij De GoT Tweakcraft server wezen kijken.
Ik zou eigenlijk wel mee willen helpen met het bouwen
Maar dan zou iemand voor me moeten vouchen. Naam is Basandra.
En ik ben al eens bij De GoT Tweakcraft server wezen kijken.
Ik zou eigenlijk wel mee willen helpen met het bouwen
Maar dan zou iemand voor me moeten vouchen. Naam is Basandra.
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk, stom dat ik dat niet zelf heb getestBorgoth schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:06:
[...]
Je hebt smooth lighting aanstaat lijkt? Ik dacht ergens gehoord te hebben dat het daardoor kwam. Probeer eens of er nogsteeds licht lekt als het uit staat. Verder heeft het overigens geen gevolgen, omdat smoothlighting alleen overgangen blend dacht ik.

@tweakcraft admin's
Hoe regelen jullie dat vouchen? Is het een soort van 'permission' plugin met mysql support en een simpel php scriptje? Of zit er meer achter?
Hoe regelen jullie dat vouchen? Is het een soort van 'permission' plugin met mysql support en een simpel php scriptje? Of zit er meer achter?
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
We gebruiken inderdaad een permissions plugin. Alle gebruikers en hun groepen staan in de database. Op het moment dat iemand wordt gevouched wordt de groep van diegen aangepast (van default (gast) naar builder) in de database. Vervolgens wordt er een nieuwe yml file gegenereerd met de data vanuit de database en wordt een commando naar de gameserver gestuurd om de permissions te 'reloaden'.Mattie112 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:37:
@tweakcraft admin's
We doen het op het moment zo omdat er nog geen goede MySQL/permissons ondersteuning is in Bukkit.
Ah dat is ook een idee ja. Ik zat er zelf ook over te denken maar ik kon maar niet 'verzinnen' hoe ik dan die file kon reloaden
Ik weet niet of ik als 'console command' die permissions kan reloaden maar dan is het helemaal simpel, kwesie van een command naar mn screen sturen waarin bukkit draait
Hoe maken jullie een yml van de users uit de database? (en nog beter: kan ik dat script ook gebruiken
)
edit: ah ik kan idd via console-command die yml reloaden, dan is het inderdaad kwesie van sql->yml...dat het dan toch zo 'simpel' kan wezen...
Ik weet niet of ik als 'console command' die permissions kan reloaden maar dan is het helemaal simpel, kwesie van een command naar mn screen sturen waarin bukkit draait
Hoe maken jullie een yml van de users uit de database? (en nog beter: kan ik dat script ook gebruiken
edit: ah ik kan idd via console-command die yml reloaden, dan is het inderdaad kwesie van sql->yml...dat het dan toch zo 'simpel' kan wezen...
[ Voor 15% gewijzigd door Mattie112 op 21-03-2011 22:38 ]
Kan je trouwens als je gevouched bent, overal bouwen op de tweakcraft server?
Battle.net Spud#2543
Op het moment dat je builder bent kan je inderdaad overal bouwen. Enkel in bepaalde regions waar je geen expliciete bouwrechten hebt kan je dan niet bouwen. Bouwrechten hier vraag je dan aan bij de eigenaar van het project. 
Zorg er wel voor dat je volledig de YML kan schrijven zonder deze eerst in te lezen. Dit deden we eerst: Eerst YML inlezen, vervolgens aanpassen en opnieuw wegschrijven. Dit leverde echter problemen op omdat niet alles goed werd ingelezen incidenteel. We hebben nu daarom zowel de groepen als de gebruikers in de database staan, die bij elke groepswijzigen worden ingelezen uit de db en via bovenstaande parser naar YML worden geconvert
We maken gebruik van deze parser om de data vanuit MySQL om te zetten in YML: http://components.symfony-project.org/yaml/Mattie112 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:36:
Ah dat is ook een idee ja. Ik zat er zelf ook over te denken maar ik kon maar niet 'verzinnen' hoe ik dan die file kon reloaden
Hoe maken jullie een yml van de users uit de database? (en nog beter: kan ik dat script ook gebruiken)
Zorg er wel voor dat je volledig de YML kan schrijven zonder deze eerst in te lezen. Dit deden we eerst: Eerst YML inlezen, vervolgens aanpassen en opnieuw wegschrijven. Dit leverde echter problemen op omdat niet alles goed werd ingelezen incidenteel. We hebben nu daarom zowel de groepen als de gebruikers in de database staan, die bij elke groepswijzigen worden ingelezen uit de db en via bovenstaande parser naar YML worden geconvert
Verwijderd
Hmm, dan is mijn downtube idee dus blijkbaar helemaal niet zo gek, terwijl het eigenlijk zo voor de hand ligt. Ik zal binnenkort eens een filmpje maken.Teutates schreef op maandag 21 maart 2011 @ 08:44:
Mijn huidige manier om naar beneden tekomen
Is trappen met in het midden van de trap een watervall
Mijn spel speelt zich onder de grond + nether afdus ben gebonden aan de gangen die er al zijn/zelf uit gegraven heb.
omhoog heb ik eigenlijk niks behalve lopen/zwemmen
Ik heb gister mijn bootliften kleiner gemaakt; ze waren eerst 3x3 groot maar dat heb ik teruggebracht naar 2x2. Ik vind die enorme constructies niet zo elegant en dit werkt net zo goed, zo niet beter.
Samen met (buiten het zicht) aangedreven minecarts kan ik me nu op topsnelheid horizontaal en verticaal bewegen. Mogelijkerwijs is die bootlift in het filmpje iets sneller, maar het ontloopt elkaar nauwelijks en is stukken beter dan klimmen, wat ik een beetje zat aan het worden was. Als ik nu weer eens een keer op de ouderwetse manier van A naar B moet vind ik dat maar gedoe
Voor mij persoonlijk is de uitdaging alles zo basic mogelijk uiterst functioneel te krijgen. Al die uitgebreide constructies vind ik ingenieus, maar op één of andere manier niet in de Minecraftwereld passen. Het moet zo simpel mogelijk een taak goed vervullen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 03:02 ]
Verwijderd
Ik heb net even zo'n bootlift als in het filmpje gemaakt en ik moet zeggen dat het toch ook wel bewerkelijk is. Ik krijg alleen een klein testmodel zo netjes aan de praat als het ding in het filmpje, maar een full size model blijft aan alle kanten haperen.
Ik experimenteer nog even door...
Edit: holy crap, wat bewerkelijk. Heb ik eindelijk voor elkaar dat ik niet meer doodval als ik per ongeluk de schacht in val, kan ik bovenaan niet meer normaal uitstappen.
Edit edit: ik lees dat meer mensen hier problemen mee hebben. Helaas is de methode dus niet heel perfect.
Ik experimenteer nog even door...
Edit: holy crap, wat bewerkelijk. Heb ik eindelijk voor elkaar dat ik niet meer doodval als ik per ongeluk de schacht in val, kan ik bovenaan niet meer normaal uitstappen.
Edit edit: ik lees dat meer mensen hier problemen mee hebben. Helaas is de methode dus niet heel perfect.
[ Voor 205% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 09:43 ]
Bedankt voor de info! Ik ga hier zeker wat mee doen aangezien ik al 10x gevraagt hebt hoe het met mysql support zit bij de permissions plugin en daar nog geen antwoord op heb gehadMilenco schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:26:
Op het moment dat je builder bent kan je inderdaad overal bouwen. Enkel in bepaalde regions waar je geen expliciete bouwrechten hebt kan je dan niet bouwen. Bouwrechten hier vraag je dan aan bij de eigenaar van het project.
[...]
We maken gebruik van deze parser om de data vanuit MySQL om te zetten in YML: http://components.symfony-project.org/yaml/
hey, ik ben bezig om een stad te maken in mijn eigen server. weet iemand misschien een site waar veel verhoudingen staan van grote gebouwen (bekende) zoals bijvoorbeeld empire state building - bank of china enz..?
'
heb altijd namelijk moeite met de hoogte-lengte enz..
'
Google / Wikipedia? Mijn twin towers op de tweakcraft server zijn op schaal (of nouja, als ze d'r nog gestaan haddenLuckyLukeNL schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:47:
hey, ik ben bezig om een stad te maken in mijn eigen server. weet iemand misschien een site waar veel verhoudingen staan van grote gebouwen (bekende) zoals bijvoorbeeld empire state building - bank of china enz..?
'
https://niels.nu
1 block = 1m³, dus reken maar uit hoe hoog je gebouwen worden.
Dat zou betekenen dat je niets hoger dan 64m zou kunnen bouwenMeltedForest schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:12:
1 block = 1m³, dus reken maar uit hoe hoog je gebouwen worden.
https://niels.nu
Of een gat graven.Hydra schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:29:
[...]
Dat zou betekenen dat je niets hoger dan 64m zou kunnen bouwenJe kunt ze ook kleiner schalen als dat beter uitkomt.
ik begin op gewone hoogte en kan dan nog 64blokken omhoog bouwen. misschien wel een idee om iemand die veel verstand heeft en goed kan bouwen een model te maken waarop de lengte-hoogte-breedte staat van bekende gebouwen?
Met wat mensen hebben we een tijdje al een eigen server, en sinds kort treed er een probleem op...
we hebben craftbook als plugin geinstalleerd alleen als we redelijk ver weg lopen van het spawn point werkt de plugin niet meer.
Aan de server zelf is niks bijzonders te zien... ik hoop dat iemand hier de oplossing heeft!!
we hebben craftbook als plugin geinstalleerd alleen als we redelijk ver weg lopen van het spawn point werkt de plugin niet meer.
Aan de server zelf is niks bijzonders te zien... ik hoop dat iemand hier de oplossing heeft!!
Bweh !
Ik heb zin om iets groots en vooral moois te bouwen, maar ik heb echt geen idee wat.
Er ligt ondertussen al een spoorweg rond de hele map (toch een heel groot deel, je bent 2 minuten onderweg (en het zijn allemaal gouden blocks onder de sporen, met craftbook is dat een booster block)...
Ook het kasteel, mario (
) vuurtoren, en schip zijn aanwezig. Wat kan ik nog bouwen ?
Ik heb zin om iets groots en vooral moois te bouwen, maar ik heb echt geen idee wat.
Er ligt ondertussen al een spoorweg rond de hele map (toch een heel groot deel, je bent 2 minuten onderweg (en het zijn allemaal gouden blocks onder de sporen, met craftbook is dat een booster block)...
Ook het kasteel, mario (
Ga naar een redelijk grote woestijn, bouw een puebloMavamaarten schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:42:
Bweh !
Ook het kasteel, mario () vuurtoren, en schip zijn aanwezig. Wat kan ik nog bouwen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Sabbi op 22-03-2011 20:37 ]
Opgelost, geen idee hoe, we zijn gewoon verder gegaan en toen ik het zonet nogmaals testte werkte het gewoon... raar, dat wel.Toppertje schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:29:
Met wat mensen hebben we een tijdje al een eigen server, en sinds kort treed er een probleem op...
http://i1108.photobucket....LuckyLukeNL/Buildings.png
http://i1108.photobucket....03/LuckyLukeNL/Statue.png
wat dingen die ik heb gebouwd. met grijze gebouw mijn eerste empire state building (mislukt) haha
wat vinden jullie ervan?
wat dingen die ik heb gebouwd. met grijze gebouw mijn eerste empire state building (mislukt) haha
wat vinden jullie ervan?
Leuk, mooi gemaakt
. Toevallig zelf vandaag ook een creeper gemaakt, die even komt kijken in mijn lucht-dorpje:
No animals were harmed in the making of this comment.
LuckyLukeNL schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:33:
http://i1108.photobucket....LuckyLukeNL/Buildings.png
wat vinden jullie ervan?

ja had castle crashers na gemaakt xd alleen in de game zelf kan je ook met grijze ipv oranje
oja voor de mensen die het nog niet wisten:
http://www.fortresscraft.com/
Minecraft (soort van) voor de Xbox 360
[ Voor 14% gewijzigd door LuckyLukeNL op 23-03-2011 14:31 ]
LOL, dat water is echt super mooi, hoop dat minecraft dat ook gaat krijgen in de toekomst!
jesus, dat is een regelrechte kloon... lijkt me niet dat notch daar erg blij mee gaat zijnLuckyLukeNL schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:30:
ja had castle crashers na gemaakt xd alleen in de game zelf kan je ook met grijze ipv oranje

blup
Op de site staat een link naar dé uitspraak van Notch over dat spel. Dus valt wel mee.
Ik hoop ook dat minecraft er mooier uit zal gaan zien. Wel moet het een stuk sneller gaan worden. Want zelfs op lage settings draait het bij mij online noteer fantastisch. Het wisselt ook heel sterk. De ene keer kan ik met hoge resolutie textures goed spelen, een andere keer gaat het traag met dé standaard textures en alles op laag.
Ik hoop ook dat minecraft er mooier uit zal gaan zien. Wel moet het een stuk sneller gaan worden. Want zelfs op lage settings draait het bij mij online noteer fantastisch. Het wisselt ook heel sterk. De ene keer kan ik met hoge resolutie textures goed spelen, een andere keer gaat het traag met dé standaard textures en alles op laag.
Je kan hier niks aan doen en zo lang de "kloon" nieuwe dingen toevoegd en op zichzelf kan staan is het prima. Velen vergeten dat Minecraft in het begin een behoorlijk op een bestaand spel is gebasseerd.Bezulba schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:46:
[...]
jesus, dat is een regelrechte kloon... lijkt me niet dat notch daar erg blij mee gaat zijn
Maar daarna heeft hij wel zijn hele eigenmanier gemaakt. Terwijl dit spel het gewoon regelrecht kopieert. Dat is wel een verschil. Dat andere spel was ook al gestopt en Minecraft bestaat gewoon nog.Dreanor schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:32:
[...]
Je kan hier niks aan doen en zo lang de "kloon" nieuwe dingen toevoegd en op zichzelf kan staan is het prima. Velen vergeten dat Minecraft in het begin een behoorlijk op een bestaand spel is gebasseerd.
Leuk idee... maar zand valt toch ?Sabbi schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:36:
[...]
Ga naar een redelijk grote woestijn, bouw een pueblo
[afbeelding]
[afbeelding]
ff een vraagje. ik wil een voetbalveld maken. heb de afmeting 45x90 gepakt maar het klopt gewoon niet:S
weet iemand een goede lengte - breedte van een voetbalveld?
Verwijderd
Persoonlijk vind ik dit net zoveel een kopie als Minecraft een kopie is. Het is niet erg je werk op anderen te inspireren, je mag dan alleen niet meer klagen als iemand anders dat ook weer bij jou doet.-kardo- schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:54:
Maar daarna heeft hij wel zijn hele eigenmanier gemaakt. Terwijl dit spel het gewoon regelrecht kopieert. Dat is wel een verschil. Dat andere spel was ook al gestopt en Minecraft bestaat gewoon nog.
Vergeet ook niet dat Fortresscraft ook nog in ontwikkeling is (en bovendien al lange tijd geweest is).
Verwijderd
Gewoon Wikipedia?LuckyLukeNL schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:07:
ff een vraagje. ik wil een voetbalveld maken. heb de afmeting 45x90 gepakt maar het klopt gewoon niet:S
Edit: dohlengte tussen 100 en 110 meter en breedte tussen 64 en 75 meter.

Sinds gisteren ook begonnen op TC. Ben net iets buiten London begonnen met bouwen, mijn bedoeling is dat mijn hele "stad" zwevende is. Heb nu alleen nog maar mijn huis. Gebouwd en een tuintje waarin k bomen heb geplant en op dak heb ik een "vijver" gemaakt met daaromheen ik boompjes. Ben nu bezig met een opslagplaats.
Al een behoorlijke tijd hebben we een eigen servertje met wat vrienden, nou staan er dus op het stuk wat in die tijd gegenereerd is alleen van die lelijke saaie bomen, en wij vroegen ons dus af of je dat gedeelte op een bepaalde manier kan ´refreshen´ zodat ook daar gewoon alle soorten bomen etc. komen te staan??
Je kan ze allemaal afbranden en nieuwe planten
Ik zou geen andere manier weten om ze te 'refreshen'
Dit topic is gesloten.