[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.690 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
thaan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:53:
[...]

Wat een gigantische omweg, waarom niet gewoon een PC Bukkit laten draaien? Dan staat de server altijd aan, en maakt de load voor alle clients lichter aangezien de server het meeste werk doet.

Zo heb ik ook een vriend waarbij het in singeplayer op zijn laptop bijna onspeelbaar is, terwijl hij op m'n server vrolijk mee kan doen zonder lag.
Het hele punt om het op deze manier te doen is juist om te zorgen dat er geen PC 24/7 moet draaien om enkel wat minecraft te spelen. Nu kan eender wie de server opstarten, de anderen kunnen al in minecraft zien of er een server draait en joinen. Lijkt me gemakkelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:16
spleethoven schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:10:
[...]

Het hele punt om het op deze manier te doen is juist om te zorgen dat er geen PC 24/7 moet draaien om enkel wat minecraft te spelen. Nu kan eender wie de server opstarten, de anderen kunnen al in minecraft zien of er een server draait en joinen. Lijkt me gemakkelijk genoeg.
Ik vond t wel een goed idee, ik heb een computer speciaal aanstaan voor een minecraft server en wat backup dingen, maar die backup dingen uploaden alleen snachts. Dus dit is wel een slimme oplossing.

Ik ga eens kijken of ik ook zoiets kan maken. Bedankt voor t idee.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:36

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik moet zeggen dat sinds 1.8 de werelden die de random world generator kookt wel erg mooi zijn.

Ik miste sinds patch 1.3 ofzo de wat extremere bergen en die zijn terug gekomen. Open vlaktes en grote bossen maar ook uitgerekte kloven en begroeide dalen tussen de bergen.

De mijnen en ondergrondse kloven maken het een stukje makkelijk om aan resources te komen maar zijn ook wat verraderlijker wat betreft vijanden. Ik kwam gisteravond een stuk in een mijn tegen waar vlak naast elkaarrr een spider, zombie en skeleton mobspawner stonden. (drie kamer vlak bij erlkaa alleen te bereiken via dezelfde mijngang).
Ik was wel blij dat ik op peacefull speelde. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik vind die kloven sowieso geniaal. Ik zoek m'n werelden daar ook op uit. Heb ze het liefst vlak met een grote kloof :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Hydra schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:18:
Ik vind die kloven sowieso geniaal. Ik zoek m'n werelden daar ook op uit. Heb ze het liefst vlak met een grote kloof :)
helemaal mee eens die kloven zijn echt geweldig. lekker makkelijk resources vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:36

Auredium

Informaticus Chaoticus

Preddie schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:37:
Ik zet de gamme bijna helemaal laag op mijn monitor (of in minecraft de brightness dacht ik) anders zijn de nachten alsof het dag is...
Ik zet hem juiste helemaal hoog zodat ik 's nachts lekker kan doorwerken met bouwen buiten. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kan iemand bevestigen of de minecraft.net update server eruit ligt? Ik heb het nu een jaar niet meer gespeeld, en ik dacht ik trek het weer eens uit de kast, maar hij kan niet connecten. Dus ik zit nog steeds op de beta 1.2_02 :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:53
Is het niet makkelijker om de nieuwe client ff te downloaden?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Toppertje

www.davideografie.nl

.oisyn schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:28:
Kan iemand bevestigen of de minecraft.net update server eruit ligt? Ik heb het nu een jaar niet meer gespeeld, en ik dacht ik trek het weer eens uit de kast, maar hij kan niet connecten. Dus ik zit nog steeds op de beta 1.2_02 :/
Je hebt wel de nieuwe launcher nodig, te vinden op http://www.minecraft.net/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah het werkt al. Met de nieuwste client moest ik ook nog eens "force update" aanzetten. Thanks :)
Rakkerzero schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:29:
Is het niet makkelijker om de nieuwe client ff te downloaden?
Maar daarmee had ik de laatste game files nog niet :)

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 25-10-2011 18:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
ik kan sowieso niet connecten met de laatste launcher omdat ik achter gesloten netwerk zit door mijn vader :( hierdoor kan ik ook helaas niet online (soms door wat stekkertjes te wisselen in de server >:) )
dus ik gebruik nog een oude launcher maar update hem door
Play Minecraft Beta:
In browser | Download
en dan in browser te doen dan update ie hem ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Nu online

Toppertje

www.davideografie.nl

Minecraft 1.9 pre 5!

Download: Klik hier!

Bugs die fixed zijn: Klik hier, overal waar dus een groene [F] voor staat is gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
jammer, geen major changes :( had gehoopt dat ze de features tot aan de feature freeze al hadden toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:55
Kan aan mij liggen maar ik kan geen download link vinden in de links die Toppertje net deelde!
Iemand anders een link waar ik 1.9 pre5 kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iets doorklikken
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Beta_1.9 -> http://assets.minecraft.net/1_9-pre5/minecraft.jar

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 27-10-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat anders dan alleen bugfixes:
-More Achievements
-Mycelium and End Stone is available in the creative list.
-Option to turn clouds off in settings.
-Iron blocks have a new texture.

P.S. heb zelf nu een cleane server, 24/7 bereikbaar op tommynoel.nl

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:55
Dank u wel .oisyn, ben hem aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03
Ligt het aan mij of loop je ... heel ... erg ... traag ... in Minecraft Pre-Release 5? :S

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:09
@Dreanor, geen last van :)

Die nieuwe achievements zien er wel leuk uit! Worden weer een paar uurtjes minecraften voordat ik ze allemaal binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind die achievements sosieso een beetje suf. Ik had er een zooi al lang en breed gehaald, ware het niet dat ik nooit een houten zwaard of hoe heb gemaakt (houten tools zijn suf, ik maak 1 houten pickaxe om de eerste paar stenen te harvesten en that's it), en daardoor had ik die zwaard- en hoe-achievements niet en dus ook niet de achievements die erna komen. Ookal had ik allang een koe en enemy mobs gedood enzo.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:31:
Ik vind die achievements sosieso een beetje suf. Ik had er een zooi al lang en breed gehaald, ware het niet dat ik nooit een houten zwaard of hoe heb gemaakt (houten tools zijn suf, ik maak 1 houten pickaxe om de eerste paar stenen te harvesten en that's it), en daardoor had ik die zwaard- en hoe-achievements niet en dus ook niet de achievements die erna komen. Ookal had ik allang een koe en enemy mobs gedood enzo.
Eensch, sommige achievements (Bijv die van zwaard maken) zou moeten werken met Wood/Stone/Iron (Alles wat je kan verkrijgen met een houten pickaxe). En niet alleen met wood..

De 1e paar dagen in MC bouw ik toch een fort en kill ik nog vrijwel niks. Zodra m'n fort staat hoef ik bijna niks te doen en heb ik al snel een Stone of Iron sword :S . Hout skip ik totaal.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37
Het enige waar ik nog wood voor gebruik is voor de 1e pickaxe
of voor 1malig een houten axe voor worldedit :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Ff een vraagje hier he.
Mijn eerste minecraft account heb ik ook via een mede tweaker gehaald en heb nu nog een extra accountje nodig voor een maatje van mij.Is er iemand met een cc of een paypal account die er voor mij een wil regelen voor vanavond?

Als iemand dit wil doen voor mij dan ben ik je eeuwig dankbaar.
(We hebben een lan party en willen dus ook met zn allen mc spelen en heb zelf geen cc of paypal dus dat duurt weer 2 tot 3 werkdagen maar heb hem vanavond nodig.)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik heb volgesmij (99% zeker ben ik) nog een beta (15 euro) key, kan alleen op dit moment niet op minecraft.net komen dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Hoe wil je de betaling dan regelen? Gewoon overmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
dm maar even ik kan het idd gewoon overmaken via internet bankieren.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:16
;mn kippen gaan nog steeds dood in mn chicken farm. :(
Nu zag ik dit in de wiki, ik draai de pre release.

[X] Chickens are taking random damage when touching walls or fences. It looks as if they are "sinking" in them. (tested in 1.9pre4 in SMP on sand, in SSP seems ok)

Waarschijnlijk is het gewoon een bug. :/

Het is wel irritant. :/ Ik kom een hoop veren te kort voor pijlen.

[ Voor 9% gewijzigd door SeenD op 28-10-2011 15:42 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gebruik van glazen muren voorkomt dit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die nieuwe cave generation zorgt wel voor veel meer hilarische momenten moet ik zeggen. Zit je diep in een een of andere grot slechts een paar blokjes boven bedrock, kom je ineens een varken tegen. WTF?! Blijkt er ergens in de buurt een stroompje water helemaal van zeeniveau daar te komen. Heb het stroompje naar boven gevolgd, onderweg allemaal koeien en kippen die op een uitstekend stukje rots gestrand waren. Mooooh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal zodadelijk als ik thuis ben een chicken farm maken en deze online zetten :) .

Edit: En ook direct maar even een mooie chicken killer voor veren! Maar dit is gelukkig een stuk simpeler.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 28-10-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik was laatst aan 't vluchten voor een creeper en val opeens een gat in.

Ik val een enorm stuk naar beneden in een groot ravijn en land bovenop een blok hout afkomstig van zo'n ruin/cave-achtig-iets wat boven een groot lava-meer zweefde.

Ik kijk rond zovan: ??? wtf? en kijk naar boven. Ik zie daar die creeper ook naar beneden vallen en kijk snel hoeveel hartjes ik heb. Met zo'n 4 hartjes hoor ik de creeper beginnen te sissen en denk ik: ik ben er nu echt geweest.

De creeper land naast me en valt dood.

I was so damn lucky :P

/spannende avonturen

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
D4NG3R schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:43:
Het gebruik van glazen muren voorkomt dit ;) .
Dit. Glas is de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Wat een rotspel is het toch ook, veels te verslavend. Als ik niet minecraft zit ik de hele tijd te denken hoe ik mijn machinepark nog efficienter krijg. (industrialcraft + buildcraft = madness). Ben blij dat ik straks bf3 binnenkrijg, even wat anders, haha

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 13:28
Voor lui die online met prerelease 5 willen spelen, ik heb een servertje opgezet die in ieder geval de komende tijd gewoon in de lucht zal blijven:

mc.realminers.net (poort 25566)

Installatie van een pre-release is vrij simpel, download dit bestand, en volg deze instructies.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn minecraft server is nu volledig online!
-Mobs staan aan op easy
-Max 8 spelers
-Voor iedereen; geen registratie
-Griefing toegestaan en PvP, vermoord anderen!!!
-Geen server-plugins
-24/7 online

Serveradres: tommynoel.nl op standaard poort
Hier mag je alles doen wat je wilt zonder gekicked of gebanned te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:12

XanderDrake

Build the future!

Ik probeerde net de demo van Minecraft Pocket edition te installeren op mijn Android 2.3 Samsung Hummingbird powered tablet. Weet iemand wat je minimaal nodig hebt om minecraft op android te runnen? Op hun website hebben ze het alleen over dat je 2.2 moet hebben?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik wel echt mis is een zipline, dan kun je tenminste echt 'spelunken'. Lijkt me ontzettend cool om me gewoon door een diep gat de donkernis in naar beneden te laten zakken. Ik las ergens dat daar een mod voor was.

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:16:
Wat ik wel echt mis is een zipline, dan kun je tenminste echt 'spelunken'. Lijkt me ontzettend cool om me gewoon door een diep gat de donkernis in naar beneden te laten zakken. Ik las ergens dat daar een mod voor was.
Daar heb je toch een emmer water voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dan kun je toch niet snel weer omhoog? En liefst wil je natuurlijk ook een beetje heen en weer kunnen schommelen :)

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:16:
ik graaf altijd een trap in de rand van het ravijn, snel naar beneden en boven toe. is idd niet het echt zipline gevoel maar wel erg handig om veilig alles te verkennen.

Ben net zelf bezig geweest een complete mineshaft te clearen van mobs, verlichten en uit te graven en OMG wat een gigantisch stelsel is het toch. Het verslavende is nog wel dat ik alleen wat cobblestone aan eht farmen was toen ik het ontdekte en tjah dan MOET je het wel verkennen... 7 dagen later is alles verlicht en ben je nog net geen minecrat systeem aan het uitdenken om overal te komen...... ok...ik lieg... ik ben het wel aan het uitdenken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Nu online

Toppertje

www.davideografie.nl

.oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:32:
Dan kun je toch niet snel weer omhoog? En liefst wil je natuurlijk ook een beetje heen en weer kunnen schommelen :)
Zipline Mod!

Wel ff downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:14
die zipline is wel erg vet.
Wat zijn er allemaal leuke mods. En vooral de mods IC2 (industrialcraft) en BC (buildcraft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik hoop dat als Minecraft release er is dat ze updates minder vaak achter elkaar doen waardoor het interessanter wordt om mods te gebruiken zonder elke paar weken broken worlds te hebben.

En dan hoop ik wel dat nieuwe updates groter, mooier, completer, gaver, leuker, cooler, uitdagender, vernieuwder, spannender, geweldiger, gigantischer ... zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:47:
Ik hoop dat als Minecraft release er is dat ze updates minder vaak achter elkaar doen waardoor het interessanter wordt om mods te gebruiken zonder elke paar weken broken worlds te hebben.

En dan hoop ik wel dat nieuwe updates groter, mooier, completer, gaver, leuker, cooler, uitdagender, vernieuwder, spannender, geweldiger, gigantischer ... zijn. :P
Inderdaad, bijvoorbeeld de volgorde van mijn pickaxe:
-Wooden pickaxe
-Stone/Iron pickaxe
-Diamond pickaxe
Einde.
Van mij mogen hier veel meer stappen in komen!
Vind alleen industrialcraft en buildcraft een beetje MC-Verpestend.
Maakt het veel te makkelijk door alternatieve matriaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:53
Van mij mogen ze de hele wooden tools reeks eruit halen en daarvoor in de plaats een wooden bat (houten knots) voor in de plaats brengen. Zodat je hiermee een simpele tool hebt om vijanden mee kapot te slaan, steen (cobble en smooth), coal en dirt, (geen hout!) kapot te slaan. Vanuit daar kun je dan verder gaan.
Om zo'n knots te kunnen maken, heb je huidige recipe voor het houten zwaard nodig.

Nieuwe tool lijnen kunnen zijn (in het blauw):
Stone Sword/Axe/Pickaxe/Hoe/Shovel
Hardened Stone Sword/etc.. (ipv van cobblestone, pak je smoothstone)
Iron Sword/etc..
Fire Sword/etc.. (Craft/upgrade je Iron Sword/etc.. samen met 8 blokken netherrack) (extra effect: mobs verbranden als je ze slaat)
Gold Sword/etc...
Obsidian Sword/etc.. (Obsidian als materiaal) (net zo sterk als gold, maar met een langere durability, maar deze tools kunnen alleen s'nachts gebruikt worden).
Diamond Sword/etc..
Enhanced Diamond Sword/etc.. (ipv diamonds gebruik je een diamond block en ipv sticks gebruik je Iron fences) + Maak deze reeks sterker dan het huidige diamond

[ Voor 61% gewijzigd door Zeror op 30-10-2011 08:47 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:05:
Ik probeerde net de demo van Minecraft Pocket edition te installeren op mijn Android 2.3 Samsung Hummingbird powered tablet. Weet iemand wat je minimaal nodig hebt om minecraft op android te runnen? Op hun website hebben ze het alleen over dat je 2.2 moet hebben?
Toevallig een china-tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:34:
[...]

-Wooden pickaxe
-Stone/Iron pickaxe
-Diamond pickaxe
Einde.
Van mij mogen er ook meer stappen tools en progressie komen, echter moet het zinvol zijn en het spel niet in een nutteloze grind maken veranderen. Ook moeten verschillende rangen tools enigszins unieke gameplay geven en niet enkel meer damage en sneller mijnen.

Hoe dit naar mijn mening kan is door de gameplay, de wereld en de vijanden aan te passen waardppr de nieuwe rangen tools zinvol worden.

Bijvoorbeeld wat Rakkerzero zegt, een early game multi tool.

Mijn voorbeeld heb ik al tijden op papier staan en geeft early game ook een unieke multi tool. Maar ook de wereld en mogelijkheden zijn aangepast.

U leest dit idee hier:

Met je blote handen kan je geen boom stammen of stenen kapot maken. Je kan gras, zand, gravel, bladeren en ander klein spul kapot maken.

Als je met je blote handen blokken en items kapot maakt zullen ze bepaalde items droppen die dus anders kunnen zijn dan dat je hetzelfde met een tool kapt maakt:

Met de blote hand kan je het volgende verzamelen:
- Bladeren voor takken (dit zijn andere items dan de stokken in de huidige game)
- Gras geeft kans op droog gras
- Zand heeft kleine kans op flint
- Gravel geeft grote kans op flint

Zoals je ziet, met je blote handen kan je geen (bouw)blokken meer krijgen. Hiervoor moet je jou eerste tool maken, in dit voorbeeld de "flint multi-tool" of hoe je het beestje ook noemt.

Met deze tool kan je wel zand, gravel en hout blokken verzamelen. Maar er zit nog een addertje onder het gras. :P

Je tool maak je met takken en flint. Takken vind je gemakkelijk door bladeren kapot te maken van bomen. Maar flint vind je of in zand, of in gravel. Het punt is, dat zand een zeer lage kans geeft om flint te vinden. Dus ben je lang bezig om de benodigde flint te vinden.

Met gravel, heb je een hoge kans om flint te vinden, maar het kapot maken van gravel blokken verwondt de speler (denk maar eens dat je in het echt met je bloten handen door losse stenen graaft).

Dus sta je voor de keuze, ga je voor de langzame weg met als gevolg dat je misschien niet voor het donker genoeg flint hebt?

Of ga je voor de snellere weg, met als gevolg dat je zeker schade op loopt?

Want wat ik nog niet vertelt heb is dat je flint ook nodig hebt voor je eerste vuur/lichtbron. Dit is een kampvuur, die je maakt van takken en droog gras. Maar je kan hem pas aansteken met twee flint (nieuw item).

Dus flint is niet enkel voor je eerste tool, maar ook voor je eerste lichtbron!

Een kampvuur dooft als de zon op komt. Dit maakt het kampvuur een unieke lichtbron die anders is dan fakkels of lantaarns. Hier zie je ook weer andere gameplay.

Om het verhaal compleet te maken zullen er in het begin enkel langzame zombies spawnen welke met je nieuwe tool goed te verslaan zijn (tenzij in grote aantallen). Pas als je de workbench maakt zullen er nieuwe vijanden spawnen.

Hierdoor zal je, als je verder vordert in het spel, nieuwe vijanden tegenkomen en dus nieuwe tools/wapens nut geven.

Als laatste moet de spel wereld nieuwe tools nut geven. In mijn voorbeeld limiteert de spelwereld jou, want je kan geen blokken verzamelen met je blote handen. Hiervoor MOET je een tool gebruiken. Dit is vergelijkbaar met de Nether.

Om in de Nether te komen MOET je diamanten tools hebben (voor de portal). Dus de spelwereld geeft diamanten tools nut (naast sneller mijnen en meer schade).

Lange post weer, hopelijk is het allemaal een beetje duidelijk wat ik bedoel. Ik kan nog veel uitgebreider doorgaan en heb nog veel meer ideeën op papier staan naast mijn voorbeeld van de early game multi tool. Maar dan wordt dit bericht zo ongelooflijk lang. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:32:
Je kan natuurlijk prima omhoog en met wat minimaal graafwerk heb je ook hetzelfde effect als schommelen. Het is toch wel een beetje een onderdeel van het spelletje dat je niet alles in de schoot wordt geworpen.

Met zo'n zipline hadden die ingenieuze bootliften en pistonliften nooit bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik had het ook wel een leuke toevoeging gevonden, zo'n zipline. Heb namelijk ook niet het idee dat het afdoet aan het spel o.i.d., en het is natuurlijk wel geinig als je bijv. een grappling hook af kunt schieten/gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:33
1.9 Pre5 is uit. Linkje voor de client en voor de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent 4 of 5 dagen te laat maar toch bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:34:
[...]

-Wooden pickaxe
-Stone/Iron pickaxe
-Diamond pickaxe
Einde.
Dat valt wel mee in de praktijk. Om een beetje op gang te komen ben je aardig wat uurtjes (en materiaal) verder. Eer dat je een mark V reactor hebt, pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:29:
[...]

Je bent 4 of 5 dagen te laat maar toch bedankt :+
Weet ik, maar beter laat dan nooit toch :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Sgreehder schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:45:
[...]

Dat valt wel mee in de praktijk. Om een beetje op gang te komen ben je aardig wat uurtjes (en materiaal) verder. Eer dat je een mark V reactor hebt, pffff.
Zijn ze dan al beide op 1,8,1?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

hoi ik krijg sinds een tijd je een error in windows als ik minecraft wil spelen error:"could not create java virtual machine" hoe kan je dat verhelpen?

[ Voor 13% gewijzigd door hardcoresmurf op 31-10-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardcoresmurf schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:32:
hoi ik krijg sinds een tijd je een error in windows als ik minecraft wil spelen error:"could not create java virtual machine" hoe kan je dat verhelpen?
Java herinstalleren en eventueel de x86-64 variant installeren als je onder een 64b besturingssysteem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgreehder schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:45:
[...]

Dat valt wel mee, heb meestal in single-player in anderhalfuur al diamond tools
offtopic:
Beetje rustig in dit topic...

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

XanderDrake schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:05:
Ik draai het hier soepeltjes op een xperia mini pro met 2.3.3, helaas is dat touchscreen veel te klein om mee te lopen/ rondkijken en nog iets op het scherm te kunnen zien tussen je vingers door
Het is jammer dat je niet het standaard loop gedeelte naar het toetsenbord kan remappen

Al kan je zelf je controls aanpassen, en surival mode komt er ook in, is het echt een top mobiel spelletje

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 15:56
Mijn vanavond gestartte project in Creative

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2gpz0XfeHIx6BM33kn9ABwaj/full.jpg

Wie weet wat het is/wordt en waar de echte variant staat?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wEuOpIf8Ju86HYVL0gGTCh8U/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 02-11-2011 22:22 . Reden: plaatjes wat kleiner gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat tweede plaatje lijkt wel een beetje op dat ene Duke Nukem-level waar je op een gebouw staat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ben momenteel alleen nog bezig met de buitenmuren en de structuur en afmetingen zo goed mogelijk te laten kloppen. Vooral het gedeelte dat rechts van de eerste screenshot moet komen is lastig, is heel weinig foto materiaal van te vinden, zelf maar eens foto's maken

Het blauw op de 2e screenshot is om de vloeren aan te duiden, zodat ik wist waar de ramen moesten komen enzo. Hint: in het echte gebouw zijn de vloeren ook blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Het lijkt op een CoD 4 Multiplayer map :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Zou me niks verbazen als er nog eens een stukje nieuws is met als titel "Architect ontwerpt huis met minecaft"

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:12

XanderDrake

Build the future!

Jep. werkt dat niet?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Mijn projectje is momenteel de rail achievement halen, ik was een klein (ongeveer 200m) lijntje gestart om snel naar cave te rijden (ik was tijdens het minen op een gigantische cave gestoten), maar heb ik 'm al 500m verder doorgetrokken. Het leuke (spannende) vind ik om tijdens het boren ineens op een gat te stuiten, en dan blijkt dat je helemaal bovenaan een diepe ravijn zit met je spoorlijn. Ik maak er dan een brug met glazen wand over, zo'n ravijn met magma onderaan blijft toch indrukwekkend!

Helaas nog geen dungeon tegengekomen, dat zou ik toch ook graag eens meemaken!

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik heb in totaal nu 800 meter rails, alleen bij mij gaat er 500 meter door de nether en 300 meter in de normale wereld. Jammer dat je geen rails kan trekken door een netherportal heen zodat je ononderbroken je reis kan voortzetten.

Die 500 meter rails gaat wel door een lavaval (lava-"water"val) en gaat van de ene portal naar een andere portal, waarbij ik in totaal bijna 3000 meter afleg in de overworld.

De 2 gebieden zijn gescheiden door een enorme oceaan van zo'n 2.1km lengte.

[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 03-11-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafti
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11-2022

mafti

Kopyright Liberation Front

Afgelopen week eindelijk onze eerste grote verbinding af.
Het duurt 4m50 seconden van begin tot eindpunt :)

Dus achievement was ruimschoots behaald.

Maar we werken aan een langere, want niet we willen er nog een rondje van maken en andere spelers aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 08:25
Leo1010 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:47:
Zou me niks verbazen als er nog eens een stukje nieuws is met als titel "Architect ontwerpt huis met minecaft"
Sterker nog, ze doen het al: http://mojang.com/2011/10...le-to-change-their-block/
Niet helemaal een architect, maar toch. Real life dingen ontwerpen in Minecraft, straks word het nog een serieuze game :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn minecraft loopt opeens best belabberd. De eerste 10 minuten gaan goed, maar daarna begint hij te flink te stotteren en gebruikt hij 1gb ram. Uiteindelijk een error dat ik niet genoeg geheugen heb. Nooit nergens last van gehad, maar nu opeens dit. Best lastig want het maakt het spel onspeelbaar :( . Iemand ervaringen mee? Kon wel wat vinden op het minecraft forum, maar daar wordt je er ook niet wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:40:
Mijn minecraft loopt opeens best belabberd. De eerste 10 minuten gaan goed, maar daarna begint hij te flink te stotteren en gebruikt hij 1gb ram. Uiteindelijk een error dat ik niet genoeg geheugen heb. Nooit nergens last van gehad, maar nu opeens dit. Best lastig want het maakt het spel onspeelbaar :( . Iemand ervaringen mee? Kon wel wat vinden op het minecraft forum, maar daar wordt je er ook niet wijzer van.
Probeer java eens opnieuw te installeren. Meestal fixed dat alle problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
UPDATE

voor de mensen die er naar school gaan (hint hint hint) zal het nu wel duidelijk zijn wat ik aan het bouwen ben.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sxaqHdRwH4xsNSJ6czPpAMtj/thumb.jpg

Er zitten nog geen verdiepingen in, en dit is ook de enigste kant van het gebouw dat volledig klaar is. De buiten muren die zullen nu voor zo'n % 50 procent staan, de rest moet nog komen, maar is weinig fotomateriaal van te vinden. Ik Google naar foto's en gebruik Google Streetview als er een straat langs die plek loopt enzo. Nog lang niet klaar....

EDIT: @ Chaulsin, Java 64-bit installeren, heb het ook gehad

[ Voor 61% gewijzigd door FastFred op 03-11-2011 19:46 . Reden: thumbnail gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54
FastFred schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:41:
UPDATE

voor de mensen die er naar school gaan (hint hint hint) zal het nu wel duidelijk zijn wat ik aan het bouwen ben.

[afbeelding]

Er zitten nog geen verdiepingen in, en dit is ook de enigste kant van het gebouw dat volledig klaar is. De buiten muren die zullen nu voor zo'n % 50 procent staan, de rest moet nog komen, maar is weinig fotomateriaal van te vinden. Ik Google naar foto's en gebruik Google Streetview als er een straat langs die plek loopt enzo. Nog lang niet klaar....

EDIT: @ Chaulsin, Java 64-bit installeren, heb het ook gehad
Hogeschool InHolland Haarlem?
Heeft t wel wat van weg, zou t niet weten anders :P

[ Voor 3% gewijzigd door Stevanov op 03-11-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Op een ander forum kwam iemand aan met een of ander College in Alkmaar.

Maar helaas, het is het Graafschap College in Doetinchem

pic die ik gebruikt heb voor deze zijde van het gebouw http://pixeleye.nl/images/20100828074102_2010-08-28-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:03

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Stevanov schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:33:
[...]

Hogeschool InHolland Haarlem?
Heeft t wel wat van weg, zou t niet weten anders :P
Heeft opzich wel wat weg van het oude HTS gebouw :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal niet nee
In zon tablet zit waarschijnlijk een 500mhz cpu met een enorm zwakke gpu en hooguit 256mb ram
En daar ga je minecraft echt nie op draaie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog mensen die zin hebben om dit weekeinde mee te helpen aan een projectje wat ik al een tijdje in gedachten had?

Afbeeldingslocatie: http://www.duravermeerbouwhengelo.nl/nieuws/foto/140/140_roc02_website.jpg

De mooie (fabrieks)hal van het ROC van twente wou ik graag (na)bouwen in Tweakcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Laatst online: 18-07 02:25
FastFred schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:06:

pic die ik gebruikt heb voor deze zijde van het gebouw http://pixeleye.nl/images/20100828074102_2010-08-28-01.jpg
Dat dacht ik al toen ik het gisteren zag, maar dacht toen het zal wel wat anders zijn...

*1shot1kill komt uit Doetinchem*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Leo1010 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:47:
Mij wel, daar heb je veel betere software voor dan een blokken game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

D4NG3R schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:12:
Nog mensen die zin hebben om dit weekeinde mee te helpen aan een projectje wat ik al een tijdje in gedachten had?

[afbeelding]

De mooie (fabrieks)hal van het ROC van twente wou ik graag (na)bouwen in Tweakcraft.
Wat is je username op TweakCraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djmaddox schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:23:
[...]

Wat is je username op TweakCraft?
Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Al heb je een plek gevonden kan ik je misschien wel helpen. username: Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

D4NG3R schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:12:

[afbeelding]

Vond de style daar inderdaad erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
weet iemand hoe je een scriptje op een vanilla server draait? Ik wil graag mijn server grappige dingen laten zeggen op bepaalde momenten. Ook een autobackup zou erg fijn zijn. ik wil eigenlijk ook een stemmensysteem. ik wil dit ook wel zelf schrijven, maar heb geen ideee hoe dit moet. Kan iemand mij de goede richting opsturen, een handige linkje of zo. ik heb zelf al gegoogled maar kon niks vinden. Ik heb dus wel een vanilla server en geen bukkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

williewonka03 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:20:
weet iemand hoe je een scriptje op een vanilla server draait? Ik wil graag mijn server grappige dingen laten zeggen op bepaalde momenten. Ook een autobackup zou erg fijn zijn. ik wil eigenlijk ook een stemmensysteem. ik wil dit ook wel zelf schrijven, maar heb geen ideee hoe dit moet. Kan iemand mij de goede richting opsturen, een handige linkje of zo. ik heb zelf al gegoogled maar kon niks vinden. Ik heb dus wel een vanilla server en geen bukkit.
Niet ;) Zodra je plugins wilt is het per definitie geen vanilla server meer.

Beste optie is over te gaan op bvb bukkit.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Preddie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:22:
[...]

Vond de style daar inderdaad erg mooi!
Heb nog wel een paar officiele bouwtekeningen liggen van de Entree.
(heb er zelf aan gewerkt haha)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Osxy schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:24:
[...]

Niet ;) Zodra je plugins wilt is het per definitie geen vanilla server meer.

Beste optie is over te gaan op bvb bukkit.
Maar ik ben wel dingen als serverop tegen gekomen. Dat is een plugin voor de vanilla server. Probleem is alleen dat de dev verdwenen is en nergens meer op reageert en de het script zelf niet meer werkt. Weet wcht helemaal niemand iets vergelijkbaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

tooter schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:46:
[...]

Heb nog wel een paar officiele bouwtekeningen liggen van de Entree.
(heb er zelf aan gewerkt haha)
Moest daar zijn voor de it-afdeling, maar gaf direct een compliment voor de mooie locatie. Ze zeiden tegen mij dat de reacties enorm wisselend waren. De een vond het enorm mooi terwijl de ander het helemaal niks vind... Had begrepen dat ze ook een prijs hadden gewonnen oid.

[ Voor 6% gewijzigd door Paniohitus op 04-11-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
"@ItsDanBull
I just spent the last hour building this in Minecraft. I am not your stereotypical rapper..."

Afbeeldingslocatie: http://p.twimg.com/Adb1R56CMAAgrOO.png

Ik kan nooit het geduld vinden om daar consequent een uur aan te besteden :'(

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Je zou een scriptje kunnen maken (.bat icm taakplanner oid) welke een 'say' commando uitvoert.
Voor backup kan je vast met winrar commandline wel wat regelen :)

Anders moet je naar bukkit kijken, echt 10000 plugin's daaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
FastFred schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:06:

Netjes. Ik dacht het al te herkennen aan de muur, toen ik er voorbij ging dacht ik ''hey, dat lijkt wel op het graafschap college :o ".
/me Gaat er zelf naar school!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Preddie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:32:
[...]

Moest daar zijn voor de it-afdeling, maar gaf direct een compliment voor de mooie locatie. Ze zeiden tegen mij dat de reacties enorm wisselend waren. De een vond het enorm mooi terwijl de ander het helemaal niks vind... Had begrepen dat ze ook een prijs hadden gewonnen oid.
Ikzelf vind de hal heel mooi om te zien, maar de rest van het gebouw is simpelgezegt "1 blok beton"..

:') .

Nog niet aan toegekomen vanavond, eerst even een nieuwe basis en voorraad opbouwen voor mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Mattie112 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:05:
[...]

Je zou een scriptje kunnen maken (.bat icm taakplanner oid) welke een 'say' commando uitvoert.
Voor backup kan je vast met winrar commandline wel wat regelen :)

Anders moet je naar bukkit kijken, echt 10000 plugin's daaro.
Maar moet ik de bat dan keystrokes laten versturen of is er een manier om hem op de console aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
xPhantom schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:13:
[...]

Netjes. Ik dacht het al te herkennen aan de muur, toen ik er voorbij ging dacht ik ''hey, dat lijkt wel op het graafschap college :o ".
/me Gaat er zelf naar school!
Ik ook, iedere pauze zit ik naast die bakstenen 'muur' en heb ik me zitten bedenken hoe dat eruit zou zien in Minecraft, deze week dan toch maar aan begonnen. Ik heb gisteren de achter ingang van Techniek & Informatica af gemaakt (daar bij die grote scooterstalling) en ben nu de contouren aan het leggen voor Autotechniek en bouw enzo :) Bijna rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het natuurlijk wel op de vanilla server moeten doen, ik denk dat je dan idd moet gaan denken aan zoiets wat Mattie112 voorstelt. Het is echter veel veel makkelijker om over te gaan op Bukkit. Als je alleen Craftbukkit installeert dan veranderd er in eerste instantie helemaal niks nada aan je server, die is in principe nog gewoon vanilla. Echter heb je nu de mogelijkheid om zeer makkelijk talloze plugins te installeren. Alle features die jij zegt dat je wilt hebben zijn daar al in een of andere plugin verwerkt. Het makkelijkste is dus om gewoon die plugins dan te installeren en klaar is kees. Bovendien heb je dan ook nog iets van support mocht je er niet uit komen. En Bukkit gaat vrijwel altijd binnen 1 of 2 dagen over nadat er een nieuwe update is geweest dus daar hoef je je ook niet teveel zorgen over te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:14:
[...]

Je kan het natuurlijk wel op de vanilla server moeten doen, ik denk dat je dan idd moet gaan denken aan zoiets wat Mattie112 voorstelt. Het is echter veel veel makkelijker om over te gaan op Bukkit. Als je alleen Craftbukkit installeert dan veranderd er in eerste instantie helemaal niks nada aan je server, die is in principe nog gewoon vanilla. Echter heb je nu de mogelijkheid om zeer makkelijk talloze plugins te installeren. Alle features die jij zegt dat je wilt hebben zijn daar al in een of andere plugin verwerkt. Het makkelijkste is dus om gewoon die plugins dan te installeren en klaar is kees. Bovendien heb je dan ook nog iets van support mocht je er niet uit komen. En Bukkit gaat vrijwel altijd binnen 1 of 2 dagen over nadat er een nieuwe update is geweest dus daar hoef je je ook niet teveel zorgen over te maken. ;)
is buildcraft 2.2.5 en redpower 2 pr3b ook besschikbaar voor bukkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Ja volgens mij maar wel met een lastige manier. Er is namelijk een plugin die mods ondersteunt en der is modloadermp voor bukkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
-kardo- schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:23:
Ja volgens mij maar wel met een lastige manier. Er is namelijk een plugin die mods ondersteunt en der is modloadermp voor bukkit.
Laat maar zitten ik vind buildcraft veel belangrijker dan een paar handige plugins. Ik verzin wel wat om automatisch een say command te laten geven. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

williewonka03 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:57:
[...]

Laat maar zitten ik vind buildcraft veel belangrijker dan een paar handige plugins. Ik verzin wel wat om automatisch een say command te laten geven. Bedankt voor de info!
Draai je ook industrial craft op die server? _/-\o_

Edit : heb ik wel intresse om te joinen :) als dat mogelijk is

[ Voor 8% gewijzigd door yzx op 05-11-2011 20:28 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Damn, maar goed dat ik dit topic weer eens check. Ik ontdekte Minecraft lang geleden toen de 'creative mode' eigenlijk het enige was dat de game bood. Heerlijk was dat. Later werd het primaire doel om te 'craften' en resources te verzamelen en dat vond ik niet leuk meer.

Maar nu kunnen we dus weer lekker creatief bezig. * Wildfire is happy Man, ik dacht al tijden dat dat er niet meer in zat... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 06-11-2011 11:37 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
yzx schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:59:
[...]

Draai je ook industrial craft op die server? _/-\o_

Edit : heb ik wel intresse om te joinen :) als dat mogelijk is
nee want met alleen buildcraft is het al erg leuk zo. ik weet niet of het zo'n goed idee is als je joint altijd leuk natuurlijk maar ik speel met een paar vrienden en heb een paar idiote regels bedacht (want dat vinden wij fijner spelen) en de uptime is ook niet zo heel erg hoog. we hebben nu niet zo veel tijd. bovendien cheaten we nogal met buildcraft (de pijpen spawnen ipv craften bijvoorbeeld). ik zal het er eens met de andere over hebben.
Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.