@fps discussie:
Ik draai zelf 1.8 en 1.9 op dezelfde PC's (i7 desktop en een celeron laptop), en moet zeggen dat 1.8 eigenlijk altijd goed draait, waar 1.9 zelfs op m'n i7 problemen heeft.
Het is natuurlijk bekend dat 1.9 een hogere map heeft, waardoor er meer chunks geladen moeten worden wanneer je rondloopt/vliegt. Dit zal dan wel problemen geven op het geheugen (geheugen dat door Java verbruikt mag worden).
Ik neem aan dat dit gewoon nog een pre-release bug is en dat het is opgelost wanneer 1.9 wordt gereleased, anders mogen een hoop mensen een nieuwe PC kopen met +8GB RAM, anders gaat het niet werken niet (en dan heb ik het nog niet eens gehad over servers).
@mob spawn discussie:
in 1.9 is het spawn script inderdaad aangepast. Bij het genereren van een wereld worden nu de dieren al meegenomen en deze zullen niet opnieuw geplaatst worden. De enige manier om nieuwe dieren te krijgen is dmv breeding. Dit gebeurd automatisch wanneer er meerdere dieren bij elkaar staan of wanneer je als speler 2 dieren wat te eten geeft.
Wanneer je dus in een gebied alle dieren afmaakt zullen hier geen nieuwe dieren terugkomen, tenzij deze er naartoe gelopen zijn (en gezien dit gebied leeg is, is die kans erg groot).
            Ik draai zelf 1.8 en 1.9 op dezelfde PC's (i7 desktop en een celeron laptop), en moet zeggen dat 1.8 eigenlijk altijd goed draait, waar 1.9 zelfs op m'n i7 problemen heeft.
Het is natuurlijk bekend dat 1.9 een hogere map heeft, waardoor er meer chunks geladen moeten worden wanneer je rondloopt/vliegt. Dit zal dan wel problemen geven op het geheugen (geheugen dat door Java verbruikt mag worden).
Ik neem aan dat dit gewoon nog een pre-release bug is en dat het is opgelost wanneer 1.9 wordt gereleased, anders mogen een hoop mensen een nieuwe PC kopen met +8GB RAM, anders gaat het niet werken niet (en dan heb ik het nog niet eens gehad over servers).
@mob spawn discussie:
in 1.9 is het spawn script inderdaad aangepast. Bij het genereren van een wereld worden nu de dieren al meegenomen en deze zullen niet opnieuw geplaatst worden. De enige manier om nieuwe dieren te krijgen is dmv breeding. Dit gebeurd automatisch wanneer er meerdere dieren bij elkaar staan of wanneer je als speler 2 dieren wat te eten geeft.
Wanneer je dus in een gebied alle dieren afmaakt zullen hier geen nieuwe dieren terugkomen, tenzij deze er naartoe gelopen zijn (en gezien dit gebied leeg is, is die kans erg groot).

:strip_icc():strip_exif()/u/94571/mashimaro.jpg?f=community) 

:strip_icc():strip_exif()/u/226826/aardblij-60.jpg?f=community) 
            /u/354645/377px-Superintendant-alone.svg.png?f=community) 
            /u/12668/hydra.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/173923/Byakuyas-Eye.gif?f=community) 
            /u/28714/crop58830fdf82fba_cropped.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/44582/fabeltjeskrant.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/412551/1000x1000.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/92368/crop67f122a4021bc.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/233732/crop63c0077204b8d_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/32121/crop5ab24c1dd5abd_cropped.gif?f=community) 

:strip_icc():strip_exif()/u/196993/Untitled-1.jpg?f=community) 
            /u/310759/crop5a8fa260a4c33_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/163206/ic.tweakimg.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/335102/icon_128.jpg?f=community) 

:strip_exif()/u/39469/calvingot.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/321598/crop5efbf7e9cf617_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/170477/7QSDWUH.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/126677/crop5db3098e0d250.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/391976/Perry_the_Platypus_by_DragonFirebender_xlarge.jpeg?f=community) 

:strip_exif()/u/75542/klf.gif?f=community) 

/u/296398/crop618d33cd3b82c_cropped.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/295291/icicon3.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/12885/crop5873ed880ecc8_cropped.jpeg?f=community) 
             Dit topic is gesloten.

Dit topic is gesloten.