[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.840 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fps discussie:
Ik draai zelf 1.8 en 1.9 op dezelfde PC's (i7 desktop en een celeron laptop), en moet zeggen dat 1.8 eigenlijk altijd goed draait, waar 1.9 zelfs op m'n i7 problemen heeft.

Het is natuurlijk bekend dat 1.9 een hogere map heeft, waardoor er meer chunks geladen moeten worden wanneer je rondloopt/vliegt. Dit zal dan wel problemen geven op het geheugen (geheugen dat door Java verbruikt mag worden).
Ik neem aan dat dit gewoon nog een pre-release bug is en dat het is opgelost wanneer 1.9 wordt gereleased, anders mogen een hoop mensen een nieuwe PC kopen met +8GB RAM, anders gaat het niet werken niet (en dan heb ik het nog niet eens gehad over servers).

@mob spawn discussie:
in 1.9 is het spawn script inderdaad aangepast. Bij het genereren van een wereld worden nu de dieren al meegenomen en deze zullen niet opnieuw geplaatst worden. De enige manier om nieuwe dieren te krijgen is dmv breeding. Dit gebeurd automatisch wanneer er meerdere dieren bij elkaar staan of wanneer je als speler 2 dieren wat te eten geeft.
Wanneer je dus in een gebied alle dieren afmaakt zullen hier geen nieuwe dieren terugkomen, tenzij deze er naartoe gelopen zijn (en gezien dit gebied leeg is, is die kans erg groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 20:04
hmm, ik heb van t weekend een hoop geslacht in mn buurt. :/
En ik vond t al zo leeg.
Zal eens wat hekjes plaatsen en daar wat dieren naar toe drijven. Kun je ze ook drijven zonder damage te doen?

En werkt t bij kippen ook? Of moet je daar echt op de eieren wachten?

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
SeenD schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:14:
hmm, ik heb van t weekend een hoop geslacht in mn buurt. :/
En ik vond t al zo leeg.
Zal eens wat hekjes plaatsen en daar wat dieren naar toe drijven. Kun je ze ook drijven zonder damage te doen?

En werkt t bij kippen ook? Of moet je daar echt op de eieren wachten?
je kan dieren achter je aan laten lopen door een stuk wheat in je hand te nemen. ze volgen je dan. werkt bij alle dieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Heeft iemand een bron betreffende dat dieren niet meer respawnen?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Niet online
Gamebuster schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:16:
op de minecraft wiki staat dat ze heel af en toe nog wel spawnen en bestaande chunks:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Spawn#Animal_Spawning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Alwinonline schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:16:
[...]

je kan dieren achter je aan laten lopen door een stuk wheat in je hand te nemen. ze volgen je dan. werkt bij alle dieren
Ok cool. Thx!

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:19
Zonde dat bukkit nog niet voor 1.9pre4 is. Moet. Potions. Maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Werkt dat ook in 1.8.1?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Niet online
volgens mij niet, dit is er pas in vanaf 1.9.2 volgens minecraft wiki:
As of Beta 1.9 Pre-release 2, wheat can be used to breed animals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-10 10:56
Alwinonline schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:35:
volgens mij niet, dit is er pas in vanaf 1.9.2 volgens minecraft wiki:

[...]
Dit gaat over het breeden, niet over het laten volgen van de dieren.

Heb zelf ook dit probleem, kan geen dieren in een pen krijgen omdat ze altijd weg lopen zodra ik ze bijna bij het hek heb gekregen >.<

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Niet online
Soepstengel schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:59:
[...]

Dit gaat over het breeden, niet over het laten volgen van de dieren.

Heb zelf ook dit probleem, kan geen dieren in een pen krijgen omdat ze altijd weg lopen zodra ik ze bijna bij het hek heb gekregen >.<
het breeden en volgen kwam in dezelfde patch. Ik heb wel gemerkt (maar kan het mis hebben) dat in pre-release 4 de animals wat minder makkelijk volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Euh, mijn orginele vraag gaat verloren in de discussie over spawnen van mobs en het fokken ervan. :P

Doordat zombies geen veren meer droppen en kippen niet meer oneindig spawnen zoals pre 1.8 zit ik met een veren tekort voor pijlen.

Zeker nu de mobs wat sterken zijn kan ik de veren (pijlen) goed gebruiken.

Mijn vraag was, hoe kom ik snel aan veel veren? Ik heb maar twee kippen uit de wijde omgeving om mee te fokken.

Er lijkt een cooldown te zijn hoe snel je weer kippen graan kan geven (geldt voor alle dieren). Hoe lang is deze cooldown eigenlijk? Het voelt wat willekeurig.

En mijn tweede vraag was spawnen diamanten niet in ravijnen? Want ik heb na het uitpluizen van 2 ravijnen, incl. alle grotten, maar 1 diamant op diamant level gevonden.

Hier heb ik al antwoord op gekregen en ik heb waarschijnlijk erg veel pech. :P

Bonus vraag: Groeit wol al weer aan bij schapen?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Niet online
Dreanor schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:39:[/b]
Euh, mijn orginele vraag gaat verloren in de discussie over spawnen van mobs en het fokken ervan. :P

Doordat zombies geen veren meer droppen en kippen niet meer oneindig spawnen zoals pre 1.8 zit ik met een veren tekort voor pijlen.

Zeker nu de mobs wat sterken zijn kan ik de veren (pijlen) goed gebruiken.

Mijn vraag was, hoe kom ik snel aan veel veren? Ik heb maar twee kippen uit de wijde omgeving om mee te fokken.

Er lijkt een cooldown te zijn hoe snel je weer kippen graan kan geven (geldt voor alle dieren). Hoe lang is deze cooldown eigenlijk? Het voelt wat willekeurig.

En mijn tweede vraag was spawnen diamanten niet in ravijnen? Want ik heb na het uitpluizen van 2 ravijnen, incl. alle grotten, maar 1 diamant op diamant level gevonden.

Hier heb ik al antwoord op gekregen en ik heb waarschijnlijk erg veel pech. :P

Bonus vraag: Groeit wol al weer aan bij schapen?
om antwoord te geven op je vragen:

"Hoe kom ik aan veren": de snelste manier lijkt mij toch om kippen te gaan breeden, je kan ze graan geven maar ook de eieren hebben kans om een kip te spawnen. misschien gaat het in het begin langzaam maar hoe meer je er krijgt hoe sneller het gaat. Ik weet niet precies wat de cooldown is op het voeren van wheat aan animals en ook online kon ik hier weinig over terug vinden.

"spawnen diamanten niet in ravijnen?" voor zover ik weet worden de chunks (inclusief de diamanten) gegenereerden daarna pas het ravijn er doorheen getrokken. dus het zou kunnen voorkomen dat dimanten in het ravijn zitten maar het kan ook heel goed zijn dat het er niet in zit

"Bonus vraag: Groeit wol al weer aan bij schapen?" volgens mij op dit moment niet (al lees ik hier en daar dat het wel gebeurd) bij mij zelf gebeurd het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:34

Toppertje

www.davideografie.nl

Als ik een Skeleton dungeon tegen kom gebruik ik dat als hoofdleverancier voor pijlen, gaat erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Laatst online: 23-10 08:50
Mod Spawner + Mob Trap = lots of arrows

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb ook een veren-probleem, tuurlijk kan je breeden, maar per kip krijg je max 2 veren dacht ik. Dit betekent dat je een enorme kippenfarm moet hebben voor die paar veren. Maargoed, misschien toch maar een massive-kippenfarm aanleggen dan en enorme hoeveelheden graan voeren.. mijn veren zijn ook altijd op

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een gigantische chickenfarm gesproken....

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HK8-ed1Y9PQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:03:
Over een gigantische chickenfarm gesproken....

[video]
Haha, hij noemt het 'egg-celent'.

Goed, en dan heb je al die eieren... en dan? Om in zijn context te spreken, he must be eggdicted :P

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Laatst online: 27-10 16:15
Alle dieren kun je opnieuw mee fokken als hun kleine groot is geworden, zolang de kleine er nog is zijn ze te druk die overal naar toe te volgen.
Gamebuster schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:16:
YouTube: Minecraft 1.9 Animal Spawn Testing (Theory!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

hallo mensen ik speel minecraft al een tijdje maar ik kan nooit een goed bukkit server vinden wie heeft er een mooi servertje dat ik kan joinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens, misschien weten jullie dit; ik speel minecraft met oa industrial craft. Nu heb je rubber bomen die een 'rubber tree spaling' laten vallen. Ik heb er daar een paar van bij mn base geplaatst, maar ze lijken maar niet te groeien. Worden dit uiteindelijk wel gewoon weer bomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 21:34

Toppertje

www.davideografie.nl

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:11:
Hey jongens, misschien weten jullie dit; ik speel minecraft met oa industrial craft. Nu heb je rubber bomen die een 'rubber tree spaling' laten vallen. Ik heb er daar een paar van bij mn base geplaatst, maar ze lijken maar niet te groeien. Worden dit uiteindelijk wel gewoon weer bomen?
Al eens geprobeerd met Bone meal? (ik heb geen idee of dat ook met mod's werkt, maar lijkt me wel zo logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:33
[...]

Werkt een hengel ook niet om dieren te trekken? Het werkt wel bij monsters iig.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppertje schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:45:
[...]

Al eens geprobeerd met Bone meal? (ik heb geen idee of dat ook met mod's werkt, maar lijkt me wel zo logisch)
Met bone meal krijg je nog een sapling, maar de boom groeit dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Heb nu even een chicken-farm gemaakt op mijn boederij. Voor de inspectie heb ik nog netjes een grasveldje met 3/4 kippen, maar in de berg zitten nu ondertussen al 12+ kippen opgesloten in een ruimte eieren te leggen, en als het ei er is gaat er een lampje branden :)

Dit filmpje ter inspiratie: http://youtu.be/Zb88eu-Xh1o
Hier is goed te zien hoe het simpel op te zetten

[ Voor 17% gewijzigd door Paniohitus op 17-10-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:11:
bij mij groeide ze gewoon na 2/3 dagen je moet ze niet te dicht op elkaar planten maar verder lukt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Laatst online: 26-10 09:53

Austin

Uit een boek

Preddie schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:22:
Heb nu even een chicken-farm gemaakt op mijn boederij. Voor de inspectie heb ik nog netjes een grasveldje met 3/4 kippen, maar in de berg zitten nu ondertussen al 12+ kippen opgesloten in een ruimte eieren te leggen, en als het ei er is gaat er een lampje branden :)

Dit filmpje ter inspiratie: http://youtu.be/Zb88eu-Xh1o
Hier is goed te zien hoe het simpel op te zetten
LOL dat is gewoon een legbatterij in Minecraft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
hardcoresmurf schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:06:
hallo mensen ik speel minecraft al een tijdje maar ik kan nooit een goed bukkit server vinden wie heeft er een mooi servertje dat ik kan joinen :)
Tweakcraft: mc.grum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:56

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

hardcoresmurf schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:06:
mc.craftbox.nl

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Een overzichtsfoto van mijn kasteel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OFCa1LZWxkBrMX2cRYQcRAYP/full.png

Ik ben overgestapt op creative mode, het weg hakken van de berg duurde mij veel te lang. De kerk wordt opnieuw gebouwd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, erg mooi gedaan

Ps. TNT ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-10 20:54
Twitter- Notch - Markus Persson
Feature freeze! The boss fight is technically in the game. The fact that it sucks can be considered a bug, right? =D (right?)
Ik ben benieuwd hoe strak ze zich hier aan gaan houden. Zal notch toch nog aan de boss fight sleutelen, of zou hij het neer kunnen leggen. Op zich heb ik de game niet vaak gespeeld, maar ik denk als het uit beta komt dat ik het dan weer ga kijken wat er mogelijk is. Op zich zijn er stiekem de laatste tijd nog veel nieuwe dingen ingeslopen sinds dat ik het gespeeld heb (dat zal rond 1.6 geweest zijn).

Ik moet wel zeggen, mensen die de bouwwerken maken die zijn echt heel erg goed bezig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Mijn kippenfarm gaat goed, heb al 4 stacks pijlen... bouwde gisteren een beginnend gebouw om de farm heen (ziet er leuker uit), sla ik een blokje weg die ervoor zorgde dat de kippen konden ontsnappen (kwam ik ietswat laat achter) dus toen ik het ontdekte liepen er 30 kippen over een groot gebied... had er nog precies 3 over, duurde dus weer even voordat mijn ei-machine op volle toeren draaide na deze catastrofe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
Preddie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:27:
Mijn kippenfarm gaat goed, heb al 4 stacks pijlen...
OK, deze snap ik niet. Komen er pijlen uit jouw kippen? :+

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Zerora schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:37:
[...]

OK, deze snap ik niet. Komen er pijlen uit jouw kippen? :+
Daar moet je ze wel Sticks voor voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
hmm mn kippenfarm, ik heb de de borden met daarop water en daarboven de kippen gebruikt, maar ik vind meer rauwe kippenbouten dan eieren... :(

Ik heb dirt gebruikt, maar ik denk dat de kippen zich zelf dooddrukken? Werkt glas beter? In de filmpjes heb ik t gezien met glas. Of kan ik t beter op een andere manier doen?

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 20:14
SeenD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:26:
hmm mn kippenfarm, ik heb de de borden met daarop water en daarboven de kippen gebruikt, maar ik vind meer rauwe kippenbouten dan eieren... :(

Ik heb dirt gebruikt, maar ik denk dat de kippen zich zelf dooddrukken? Werkt glas beter? In de filmpjes heb ik t gezien met glas. Of kan ik t beter op een andere manier doen?
Is het wel minimaal 2 hoog anders duwen de kippen elkaar onder de richel en verdrinken ze :P .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
D4NG3R schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:29:
[...]

Is het wel minimaal 2 hoog anders duwen de kippen elkaar onder de richel en verdrinken ze :P .
yep 2 hoog

code:
1
2
3
4
5
6
[D][ ][ ][D]
[D][C][C][D]
[D][W][W][D]
[D][S][S][D]
[D][ ][ ][D]
[D][ ][ ][D]

D = dirt
C = kip
W = water
S = sign

of bedoelde je 2 hoog boven de kippen laag? Dus nog 1 rij dirt erboven?

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Je moet dus nog een rij dirt erboven weghalen ja ;) .
3 hoog waarvan de onderste laag stromend water.

Let er ook op dat het water minimaal 1 vakje "valt" voordat je er signs OID onder zet om het te stoppen. Anders zakken de kippen soms door het water heen :+ .

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 19-10-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Hmm lijkt niet te werken. :'(
Zodra er meer dan 1 kip in zit dan, zie ik ze af en toe rood worden als ze in een hoekje zitten of tegen de zijkant. Ofwel ze krijgen damage op de een of andere manier...

Dirt is te zacht door t water, t verandert in modder en daardoor stikken ze? :+
Ik ga wel een hek plaatsen misschien werkt dat beter

[ Voor 25% gewijzigd door SeenD op 19-10-2011 10:56 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Ik zal vanavond even world van mij posten met een simpele kippenfarm/killer.

Eieren opsparen, dispensers hervullen, kippen killen en feathers looten.

Heerlijke setup :3 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik wordt gek hier...

Ik ben bezig met het bouwen van een volledig geautomatiseerd minecart station. Op dit moment heb ik allemaal losse onderdelen gemaakt:
- multi PEZ dispenser + overflow protection + empty checker
- fast loader (dus niet wachten tot cart uit de PEZ komt)
- multi platform arrival & departure
- en nog wat klein spul

Nu heb ik dus 1 probleem: er bestaat geen nette 'empty cart detector' voor 1.8, waarbij ik kan controleren of een uitgaande cart leeg is. Ik heb namelijk geen zin om (in SMP) lege carts heen en weer zien te rijden, maar ik wil ook niet dan personen rare sprongen moeten maken, alleen om te zien of er ook echt iemand in zit.

Heeft er iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:00:
Ok, ik wordt gek hier...

Ik ben bezig met het bouwen van een volledig geautomatiseerd minecart station. Op dit moment heb ik allemaal losse onderdelen gemaakt:
- en nog wat klein spul

Nu heb ik dus 1 probleem: er bestaat geen nette 'empty cart detector' voor 1.8, waarbij ik kan controleren of een uitgaande cart leeg is. Ik heb namelijk geen zin om (in SMP) lege carts heen en weer zien te rijden, maar ik wil ook niet dan personen rare sprongen moeten maken, alleen om te zien of er ook echt iemand in zit.

Op zich een vrij makkelijke maar niet hele nette oplossing voor, maak een ramp waar de minecart overheen moet voordat deze het station verlaat. Maak de ramp dermate hoog dat de cart er niet op komt wanneer deze leeg is maar wel wanneer er iemand in zit.
Zorg dan dat deze terugkerende carts weer terug de stack in gaan zodat ze niet in de weg blijven staan en klaar. Volgens mij moest hij 3 omhoog om te voorkomen dat een lege cart erop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:00:
Ok, ik wordt gek hier...

- en nog wat klein spul

*spoor* Railbutton -> Booster -> Stone Plate -> Rail -> Booster met een restonetorch 2 blocks lower zodat hij altijd boost.

Stonebutton dient als empty cart checker.

Weinig snelheidsverlies en geen rare sprongetjes. Een betere optie is er AFAIK nog niet omdat gewone railbuttons altijd aangaan, ookal rijd er een lege cart overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:33:
[...]

*spoor* Railbutton -> Booster -> Stone Plate -> Rail -> Booster met een restonetorch 2 blocks lower zodat hij altijd boost.

Stonebutton dient als empty cart checker.

Weinig snelheidsverlies en geen rare sprongetjes. Een betere optie is er AFAIK nog niet omdat gewone railbuttons altijd aangaan, ookal rijd er een lege cart overheen.
Die truc kende ik al (wood = alle carts, stone = gevulde cart), maar helaas heb ik altijd het probleem dat mijn carts stil komen te staan op de presure plate (wanneer gevuld). Ik heb dit namelijk al meerdere keren geprobeerd...

Een semi oplossing is door onder de plate soulsand te leggen (gezien deze iets lager ligt als gewone blokken, net als geschoffeld dirt, en de cart er dus overheen "vliegt"). Dit werkt redelijk, maar alleen als er genoeg momentum aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:34:
[...]

Die truc kende ik al (wood = alle carts, stone = gevulde cart), maar helaas heb ik altijd het probleem dat mijn carts stil komen te staan op de presure plate (wanneer gevuld). Ik heb dit namelijk al meerdere keren geprobeerd...

Een semi oplossing is door onder de plate soulsand te leggen (gezien deze iets lager ligt als gewone blokken, net als geschoffeld dirt, en de cart er dus overheen "vliegt"). Dit werkt redelijk, maar alleen als er genoeg momentum aanwezig is.
Vandaar ook de boosters ;) En bij mij is het nooit problematisch geweest mits er minimaal 2 boostrails voorzitten IPV slechts een enkele. (Was ik vergeten in de vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Laatst online: 19:42

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Even een paar uurtjes bezig geweest ;)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/14nio3o.png

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/r0e61c.png

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2naoht2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

SeenD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:55:
Hmm lijkt niet te werken. :'(
Zodra er meer dan 1 kip in zit dan, zie ik ze af en toe rood worden als ze in een hoekje zitten of tegen de zijkant. Ofwel ze krijgen damage op de een of andere manier...

Dirt is te zacht door t water, t verandert in modder en daardoor stikken ze? :+
Ik ga wel een hek plaatsen misschien werkt dat beter
Als je alle vakjes vult met water zou het goed moeten gaan (dus geen stromend water!)

Uit mijn kippen komen geen pijlen zetten helaas, maar toen ik een enorme berg had ging ik met mijn zwaard hakken en een kip veranderd dan direct in een kippenbout en soms 1 of zelfs 2 veren en daarmee maak ik de pijlen :) Ik had altijd pijlencrisis, nu dus niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:52:
Ik heb met de upgrade van 1.8 naar 1.9 pre het probleem dat er opeens ijs groeit op rare plekken in mijn wereld. Ik had dus uitgebreid verkend (meer dan een week, echt een enorme save) en eindelijk een mooi plekje gevonden om een episch kasteel te bouwen. Echter leken de nieuwe dingen als structuren in de nether me ook wel erg gaaf en daarom heb ik de upgrade naar 1.9 gemaakt.

Toen groeide er opeens ijs op allemaal plekken waar normaal nooit ijs groeit. Ik vroeg me al af hoe dat opeens zo kwam, maar het blijkt dus dat vanuit de seed bepaald wordt waar ijs groeit (en ik geloof ook sneeuw valt) en niet vanaf het landschap zelf.

Nu heb ik er even over nagedacht en volgens mij zijn er 3 mogelijke oplossingen:

1) Opnieuw beginnen - dit doe ik liever pas weer na de officiële release, zeker omdat mijn huidige wereld best fijn is.
2) Een groot deel van de huidige wereld via een editor in een nieuw level gooien.
3) De seed veranderen, zodat ijs en sneeuw elders genereren.

Volgens mij is 3 de makkelijkste oplossing. Je krijgt wel rare randen bij nieuwe gebieden, maar dat kreeg je toch al wel omdat het biomegebeuren veranderd is. Voor de rest zijn er volgens mij weinig nadelen, behalve dan dat je geen lelieblaadjes in de bestaande moerassen krijgt :p

Ziet iemand anders nog een reden waarom dit geen goed idee zou zijn?

Overigens viel het me wel op dat met 1.9 pre opeens ontzettend veel sneeuwbiomes gegenereerd werden. Ik weet niet of dat inmiddels wat bijgesteld is, maar bij elke van de 4 werelden die ik daarna gestart ben kwam ik in een enorm sneeuwveld uit, danwel aan de rand van een enorm sneeuwveld. Het lijkt/leek er een beetje op dat na het ontbreken van de snowbiomes het spul de andere kant op doorgeschoten is, vooral ook omdat ik sneeuw totaal niet interessant vind.
Ziet iemand nog redenen waarom dit niet zou werken of om een andere reden een slecht idee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
P-Storm schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:49:
[...]

Ik ben benieuwd hoe strak ze zich hier aan gaan houden. Zal notch toch nog aan de boss fight sleutelen, of zou hij het neer kunnen leggen. Op zich heb ik de game niet vaak gespeeld, maar ik denk als het uit beta komt dat ik het dan weer ga kijken wat er mogelijk is. Op zich zijn er stiekem de laatste tijd nog veel nieuwe dingen ingeslopen sinds dat ik het gespeeld heb (dat zal rond 1.6 geweest zijn).

Ik moet wel zeggen, mensen die de bouwwerken maken die zijn echt heel erg goed bezig _/-\o_
Ik ook.

Maar vanaf nu wordt de game "glad gestreken". Dus feitelijk mag Notch/Jeb de boss fight naar hartenlust gaan tweaken. ;) Het was namelijk feature freeze dus ze voegen geen nieuwe features toe, enkel bug fixen, balance tweaken, etc. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Nice :D
Lijkt wel wat op die lego boot (komt door de zeilen denk ik)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Pffff, Als je alleen een soort van boss toevoegt en zegt dat alleen te '''tweaken'' is het net zo als 1 blok voor een nieuwe dimensie te maken en zeggen die nog te fixen. Maar eigenlijk toch wel goed dat ze het afmaken en dat ook minecraft de bugs eruit worden gehaald.
Trouwens ik draai een server voor vrienden met een port opengezet ervoor alleen me vader heeft gevonden dat er virussen doorheen zijn gekomen. Hebben andere mensen hier ook last van die een server draaien of hoelossen jullie dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-kardo- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:41:
Pffff, Als je alleen een soort van boss toevoegt en zegt dat alleen te '''tweaken'' is het net zo als 1 blok voor een nieuwe dimensie te maken en zeggen die nog te fixen. Maar eigenlijk toch wel goed dat ze het afmaken en dat ook minecraft de bugs eruit worden gehaald.
Trouwens ik draai een server voor vrienden met een port opengezet ervoor alleen me vader heeft gevonden dat er virussen doorheen zijn gekomen. Hebben andere mensen hier ook last van die een server draaien of hoelossen jullie dat op.
Firewall ;)

Daarnaast vind ik het knap als je kan zien via welke poort een virus binnenkomt, tenzij een firewall dit ziet (en dus tegenhoud). Tenzij je alle poorten open hebt staan (wat stom is), is het onmogelijk om dmv port forwarding andere dingen te doen dan de applicatie (in dit geval Minecraft) voor bedoeld is. Of er moet een gigantische fout in de MCserver zitten die het schrijven van bestanden toelaat.

Dus volgens mij wil je vader gewoon niet dat je Minecraft speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:51:
[...]

Firewall ;)

Daarnaast vind ik het knap als je kan zien via welke poort een virus binnenkomt, tenzij een firewall dit ziet (en dus tegenhoud). Tenzij je alle poorten open hebt staan (wat stom is), is het onmogelijk om dmv port forwarding andere dingen te doen dan de applicatie (in dit geval Minecraft) voor bedoeld is. Of er moet een gigantische fout in de MCserver zitten die het schrijven van bestanden toelaat.

Dus volgens mij wil je vader gewoon niet dat je Minecraft speelt...
Ah ha.
Me vader weet niet zeker dat het van de minecraft server komt( die port dan) alleen hij dacht het omdat ik die had opengezet voor minecraft. Ik zal kijken als ik wel eigenlijk de port alleen voor minecraft heb opengezet (of wil me vader me geen minecraft laten spelen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:16
Is het niet mogelijk om met 2 switches de deur aan de andere kant te openen en aan de andere kant te sluiten en andersom? Heb me rot gezocht hoe ik zoiets moet maken maar kan niks nuttigs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
2 pressure plates of een hotel-schakeling systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
hotel-schakeling systeem inderdaad. Kwam niet op de juiste benaming haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
In dat geval zou een XNOR gate moeten werken. Het is wat lastig weg te werken maar moet lukken :) .
http://www.minecraftwiki....XNOR_Gate_.28.E2.89.A1.29

Wanneer beide switches naar beneden (ON) staan gaat de deur open. Wanneer beide switches naar boven staan (OFF) gaat de deur open, wanneer 1 van de 2 switches anders staat issie dicht.

*Design A en B zijn het kleinste trouwens, en zou je dus eventueel ondergronds moeten kunnen verstoppen

Op de wiki staat dan ook bij XNOR:
An application of this in Minecraft would be to wire up two levers to the same door.
:)

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 19-10-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
Bedankt,

Ik ga het proberen. ziet er idd wel lastig uit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Zodra je doorhebt hoe het werkt is het niet zo heel lastig meer ;) je computer werkt op een vergelijkbare manier :7 .

Even snel in creative een vrij compact voorbeeld voor je gemaakt. Kan worden verwerkt in een muur OID:

http://dl.dropbox.com/u/18450577/New%20World--.rar

Let even niet op de omgeving, het is net 12u en ik heb dat in 5 mins op de spawn in elkaar geknutseld :+ .

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 20-10-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:36:
[...]

Ziet iemand nog redenen waarom dit niet zou werken of om een andere reden een slecht idee is?
Ik heb er zelf ook over nagedacht, maar wat ik tot nu toe gedaan heb is mijn stukje wereld 'geknipt' en 'geplakt' in een nieuwe versie. Is even lastig, maar als je er de tijd voor neemt zie je bijna niet dat er gerommeld is. Ik knip dan alleen de gebouwen weg die ik het meeste zou missen (of landgoed).

De seed veranderen zou ik zelf niet zo snel doen. Je wereld gaat dan echt vaag doen met die randen inderdaad... lijkt me niet echt mooi.

Sneeuw vind ik trouwens meevallen, heb in mijn huidige nog zelfs geen tegengekomen en heb toch al redelijk wat verkend. Heb een enorme woestijn / moeras en bos (3 biomes dus tot nu toe). Wat ik wel gaaf vind is dat ze ook echt enorm zijn. Wel een reden dat als je een nieuwe wereld start in sneeuw (en je vind dat niet leuk) om gewoon weer een andere te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
@D4NG3R

Ik heb het vandaag toegepast en het werkt perfect. Valt als je het doorhebt inderdaad mee ja. Alleen om me brug aan te sluiten op dit systeem was best wel lastig haha. Lekker gepuzzeld maar het is gelukt.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
Just some info eigenlijk;

Ik heb sinds een paar dagen een Minecraft servertje draaien, voornamelijk omdat ik in mn pauzes in dezelfde wereld wil kunnen spelen als thuis. Misschien maak ik het ooit nog wel eens echt multiplayer.
De software draait op een CentOS 5.6 VM met 2 cpu's en 1GB ram. De minecraft server krijgt 768MB mee in de startup en de gui geeft een gemiddeld verbruik van 110MB aan als ik ingelogd ben.
Ik heb vooralsnog het idee dat de 3Mbps upload van de verbinding de voornaamste bottle neck is als ik buiten de deur aan het spelen ben. Maar ik moet nog een heleboel testen.
Ik heb nog geen server plugins draaien, maar ik speel wel met de client van Svardskampe.

[ Voor 1% gewijzigd door VorCha op 20-10-2011 13:25 . Reden: thanks RZor for the correction ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Tweakcraft client? Je bedoeld Svardskampe's client? Die is op geen enkele manier gekoppeld aan Tweakcraft hoor. Ere wie ere toekomt.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen ze niet per mod een receptenboek maken die je kan craften :p Ik word een beetje gek van al die dingen die in kan maken. Ik heb wel een receptenboek, maar daar staan alle recepten in. Dus ook bijvoorbeeld een stuk of 100 soorten voedsel die ik kan maken. Wordt lastig zoeken dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preddie schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:35:
Ik heb er zelf ook over nagedacht, maar wat ik tot nu toe gedaan heb is mijn stukje wereld 'geknipt' en 'geplakt' in een nieuwe versie. Is even lastig, maar als je er de tijd voor neemt zie je bijna niet dat er gerommeld is. Ik knip dan alleen de gebouwen weg die ik het meeste zou missen (of landgoed).

De seed veranderen zou ik zelf niet zo snel doen. Je wereld gaat dan echt vaag doen met die randen inderdaad... lijkt me niet echt mooi.
Mjah, ik had al geaccepteerd dat die randen er zouden komen, want met de nieuwe generation krijg je dat toch al wel. Ik heb verder ook al echt een enorm stuk ontdekt, dus het duurt wel even voor ik daarmee in de problemen kom.

Vanwege dat enorme stuk dat ik ontdekt hebt lijkt knippen en plakken me ook niet echt handig. Ik heb overigens nog maar weinig gebouwd (wel wat), maar het gaat me er juist om dat ik anders bezig blijf met ontdekken en dan net als ik weer wil gaan bouwen opnieuw kan beginnen. Nu kan ik tot de release gewoon lekker gaan bouwen zonder op een versie vast te zitten.

Maargoed, net andere afwegingen, maar het komt dus op hetzelfde neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:30:
Kunnen ze niet per mod een receptenboek maken die je kan craften :p Ik word een beetje gek van al die dingen die in kan maken. Ik heb wel een receptenboek, maar daar staan alle recepten in. Dus ook bijvoorbeeld een stuk of 100 soorten voedsel die ik kan maken. Wordt lastig zoeken dan :p
is er niet een mod die een receptenboek laat zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
Hebben jullie er ook last van dat die launcher van Minecraft zo verschrikkelijk traag is? Bij mij duurt het soms 15-20 seconden voor dat ie het nieuws/highlights ingeladen heeft. Daarna mag ik pas inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Dat had ik gisteren ook, nu niet meer. (glitch in the matrix?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

williewonka03 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:41:
[...]

is er niet een mod die een receptenboek laat zien
Ja over die had ik het. Maar daar staan dus alle recepten in die je op dat moment kan maken. Het zou handig zijn als er een speciaal buildcraft boek is enz. Maar helaas kunnen we niet alles hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
  • Laatst online: 27-02-2024
Nu al eventjes bezig met een hardcore survival game in 1.9 pre4, best spannend om te weten dat 't elk moment helemaal afgelopen kan zijn met die wereld. Word er erg voorzichtig van, uiteraard. Idee is om toch te proberen wat epische creaties te bouwen, kijken hoever ik kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:10:
[...]

Ja over die had ik het. Maar daar staan dus alle recepten in die je op dat moment kan maken. Het zou handig zijn als er een speciaal buildcraft boek is enz. Maar helaas kunnen we niet alles hebben :)
hoe heet die mod ook al weer. als het goed is laat die andere mods toch ook in dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Ik ken wel toomanyitem maar daar kan je alleen me spawnen wel elk item van elke mod die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_buster
  • Laatst online: 20-08-2020
ik zou graag minecraft kopen maar kan het goedkoper dan die 15€ want op ebay staan ze veel cheaper
de vraag is nu kan je met die key evenveel en is het betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-10 14:00

yzx

the_buster schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:56:
ik zou graag minecraft kopen maar kan het goedkoper dan die 15€ want op ebay staan ze veel cheaper
Er was een tijdje geleden 1 kopen 1 gratis, kan zijn dat het die codes zijn, maar kunnen ook fakes zijn

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

the_buster schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:56:
http://www.g2play.net/store/Minecrafts/

Meerderen keys gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 23-10-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_buster
heb je daar direct je key ter beschikking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

the_buster schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:02:
[...]

heb je daar direct je key ter beschikking ?
Ja als het goed gaat wel, instant delivery kan soms even 30 min duren, maar zorg er sowieso voor als je bijvoorbeeld met Paypal betaald dat je het zelfde email adres gebruikt als de account die je aan moeten maken op G2play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_buster
TerreurBV schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:10:
[...]

Ja als het goed gaat wel, instant delivery kan soms even 30 min duren, maar zorg er sowieso voor als je bijvoorbeeld met Paypal betaald dat je het zelfde email adres gebruikt als de account die je aan moeten maken op G2play.
zonet gekocht en betaald ,email met factuur gekregen, nu dus wachten op key

up and running :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Gaan we net als vorig jaar allemaal weer massaal voor Minecraft nomineren en stemmen :) ?
[Gouden Steeksleutel] Beste game

Edit: En natuurlijk Mojang als beste developer :D .
[Gouden Steeksleutel] Beste game-developer

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 23-10-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nog even kijken hoe Skyrim is, want dat wordt gegarandeerd ook erg goed, maar ze moeten wel van ontzettend goeden huize komen willen ze nog over Minecraft heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:18:
Ik ga nog even kijken hoe Skyrim is, want dat wordt gegarandeerd ook erg goed, maar ze moeten wel van ontzettend goeden huize komen willen ze nog over Minecraft heen gaan.
Hahahahaha _/-\o_

Ik weet zeker dat Skyrim een top game wordt, maar niets kan over Minecraft heen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafti
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11-2022

mafti

Kopyright Liberation Front

Hallo,

Ben al een tijdje bezig met Minecraft op een prive-server waar ongeveer 5 man op spelen.
Nu staat de server bij iemand en is niet 24/7 bereikbaar. Op zich niet erg natuurlijk.
Nu stelde iemand voor om het in de cloud te hangen. Heeft iemand daar al ervaring mee gehad met minecraft in the cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafti schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:27:
Hallo,

Ben al een tijdje bezig met Minecraft op een prive-server waar ongeveer 5 man op spelen.
Nu staat de server bij iemand en is niet 24/7 bereikbaar. Op zich niet erg natuurlijk.
Nu stelde iemand voor om het in de cloud te hangen. Heeft iemand daar al ervaring mee gehad met minecraft in the cloud?
Voor mezelf gebruik ik Dropbox om m'n werelden op te slaan, zodat ik er overal bij kan.
Dit werkt perfect voor 1 gebruiker, maar is zeker niet geschikt voor multiplayer...
Zo ook voor andere "cloud" oplossingen, tenzij er maar één persoon tegelijk gaat spelen.

Als je met meerdere personen wilt spelen, dan zul je gewoon een servertje moeten neerzetten. En dan het liefst ergens waar deze 24/7 kan blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:18:
Stemmen kan tot 7 oktober, en skyrim valt hierbij dus buiten de boot (11 november). Anders had ik ook Skyrim wel genomineerd (Samen met MC ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 21:18
Hallo,

En met de cloud bedoel je?

Ik heb hier gewoon een pc 24/7 aanstaan die een Bukkit server draait incl. een aantal plugins. Spelen we met 4 man op, maar hij is verder gewoon public dus iedereen zou erin kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Laatst online: 26-10 09:53

Austin

Uit een boek

Zo ik heb gestemd voor de Gouden steeksleutel.

Het enigste wat ik kan verzinnen voor Minecraft in de Cloud is hem ergens extern hosten ?
Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo,

Ik gebruik zo'n soort oplossing. Ik speel samen met een paar vrienden op een minecraft server die word geshared met dropbox. De manier waarop wij het hebben gedaan is een iemand maakt een server aan en zet deze in een folder. Deze folder wordt geshared met alle spelers.

Ondertussen zijn we ook verbonden via hamachi. Als we willen spelen is het gewoon kijken of er in de de server folder een .lock bestand is, zoja draait de server al bij een van de vrienden en is het gewoon in mc gaan en connecten.
Als er geen lock bestandje is gewoon zelf starten. Dropbox zorgt ervoor dat de wereld bestanden en configuratie van server wordt geshared tussen pcs.

Op die manier kan iedereen de server hosten als hij nog niet opstaat en houden we allemaal een kopie van de meest recente wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie trouwens de seed 383069546 aanraden in 1.8.1. Na een beetje zoeken vind je echt de mooiste bergen en grotten. Ik zal later nog wat plaatjes er van posten.
Ik zit nu trouwens in een grot waarbij ik bij een bepaald punt opeens een gigantische diepte tegen kom, waarvan ik de bodem niet eens kan zien. En toen vroeg ik me opeens af: waarom zitten er eigenlijk geen mijnhelmen in minecraft? Dat is toch een van de eerste dingen die ik zou maken voor het spel als het om minen gaat. Nu is er wel een mod voor, maar die loopt nu nog maar tot 1.7.3 :(.

Edit; Nog wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://i.minus.com/jbivqbuJ4Vgwcl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.minus.com/jbsgAqleCYS5rZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.minus.com/jboCWvAOsd3jRc.jpg

De grot waarvan ik de bodem niet kan zien:
Afbeeldingslocatie: https://i.minus.com/jbjMW1nht3OmGg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.minus.com/j5G7RpkcXbSPs.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:38:
Stemmen kan tot 7 oktober, en skyrim valt hierbij dus buiten de boot (11 november). Anders had ik ook Skyrim wel genomineerd (Samen met MC ofc)
Minecraft it is. Wel een beetje jammer overigens, gezien er veel spul nog uit moet komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 21:18
spleethoven schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:08:
[...]

Ik gebruik zo'n soort oplossing. Ik speel samen met een paar vrienden op een minecraft server die word geshared met dropbox. De manier waarop wij het hebben gedaan is een iemand maakt een server aan en zet deze in een folder. Deze folder wordt geshared met alle spelers.

Ondertussen zijn we ook verbonden via hamachi. Als we willen spelen is het gewoon kijken of er in de de server folder een .lock bestand is, zoja draait de server al bij een van de vrienden en is het gewoon in mc gaan en connecten.
Als er geen lock bestandje is gewoon zelf starten. Dropbox zorgt ervoor dat de wereld bestanden en configuratie van server wordt geshared tussen pcs.

Op die manier kan iedereen de server hosten als hij nog niet opstaat en houden we allemaal een kopie van de meest recente wereld.
Wat een gigantische omweg, waarom niet gewoon een PC Bukkit laten draaien? Dan staat de server altijd aan, en maakt de load voor alle clients lichter aangezien de server het meeste werk doet.

Zo heb ik ook een vriend waarbij het in singeplayer op zijn laptop bijna onspeelbaar is, terwijl hij op m'n server vrolijk mee kan doen zonder lag.

[ Voor 6% gewijzigd door thaan op 24-10-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
thaan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:53:
[...]

Wat een gigantische omweg, waarom niet gewoon een PC Bukkit laten draaien? Dan staat de server altijd aan, en maakt de load voor alle clients lichter aangezien de server het meeste werk doet.

Zo heb ik ook een vriend waarbij het in singeplayer op zijn laptop bijna onspeelbaar is, terwijl hij op m'n server vrolijk mee kan doen zonder lag.
Niet iedereeen heeft een pc klaar staan om 24 uur per dag te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Er zijn ook gewoon Nederlandse Minecraft server waar Tweakers op gamen mc.craftbox.nl bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:14
@ Sissco: volgens mij is dat sowiezo geen bodemloze punt, lijkt op een mijn met die houten stutten! Probeer eens af te dalen langs de wand en plaats wat torches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-10 10:18
@Sissco, op mijn laptop-schermpje kan ik de bodem zien, is echt niet diep te noemen :P Gewoon je scherm wat helderder zetten / eens proberen met een andere kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koeny 3 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:13:
@Sissco, op mijn laptop-schermpje kan ik de bodem zien, is echt niet diep te noemen :P Gewoon je scherm wat helderder zetten / eens proberen met een andere kijkhoek.
Hahaha, ah ok. Ik ben sowieso toch aan een ander scherm toe. Als ik minecraft speel heb ik brightness en contrast allebei op max staan, en dan zie ik het dus nog nauwelijks. Dus dat speelt wat vervelend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:47:
Hahaha, ah ok. Ik ben sowieso toch aan een ander scherm toe. Als ik minecraft speel heb ik brightness en contrast allebei op max staan, en dan zie ik het dus nog nauwelijks. Dus dat speelt wat vervelend :)
Been there, doing that. Je kan ook meestal nog wel wat waardes aanpassen via je videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Dat zeg ik, Gamma ;)

* daPet stemt Minecraft voor gouden steeksleutel

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:38:
Toch niet helemaal :) Ik dacht ook even anders, al blijft het natuurlijk raar dat er gestemd kan worden op iets van het jaar voor het jaar voorbij is.
Vanaf 7 november kunnen alle bezoekers vervolgens gedurende drie weken hun stem uitbrengen. De uitslag wordt op 1 december bekendgemaakt, zowel op Tweakers.net als op de speciale actiesite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ik zet de gamme bijna helemaal laag op mijn monitor (of in minecraft de brightness dacht ik) anders zijn de nachten alsof het dag is...

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.