[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.710 views

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Hydra schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:50:
[...]

Boeiend. Dat is gewoon zo gegroeid. Moet je niet opeens een hoop op gaan hangen aan een naam.
Huh, nee, dat is toch de hele disussie niet. Het gaat erom dat survival niet is wat je ervan verwacht toch? Wacht, even terugspelen:

1: Er is een mob die blokjes verplaatst
2: Mensen gaan huilen dat hun bouwwerken stukgemaakt worden in 'survival' mode (let op, hier gaat de discussie dus over)
3: Ik zeg: Mensen moet niet zo gaan huilen, dat is nu eenmaal het doel van survival mode

Dat de discussie nu een andere kant opgaat, namelijk wat wel en niet survival is... tja... waar het werkelijk om ging was dat ik het jammer vind dat er geen mobs als de endermen kunnen bestaan in Survival-mode, omdat het blokjes verplaatst en schijnbaar er mensen zijn die survival zien als creative-mode en het dus niet leuk vinden.

Over de nieuwe pre-release (let op, lees het verhaal hieronder niet als je verrast wil worden:

Jeb has provided us with the last Pre-Release version of 1.9 - get it here! Remember, this cannot be obtained via the launcher, and must be installed manually. Don't forget to report any bugs you find here, so they can be properly documented and fixed!

Server hosters can get the new SMP jar here.

Found so far:

Nine new music discs (11 in total, one "broken")
Blaze powder
Magma cream
Glass bottle
Spider eye (dropped by spiders) and fermented spider eye
Hardcore mode: game over when you die, hearts have new icons
Golden apple now has a shining animation
Pressure plates on top of fence posts now make sound when you walk on them or next to them
Villagers have no names (No more TESTIFICATE)
Holding the spacebar allows you to jump continuously again
The enderman pearls now teleports you when thrown
Endermen teleport to dodge arrows. Endermen teleport out of water when they touch it. Endermen teleport a lot more
Item repair! Put two damaged items in the crafting grid (arrangement doesn't seem to matter)
F5 view cycling
Fences now attach to adjacent blocks, has an interesting outcome when used certain ways
Pumpkins can be “crafted” into 4 Pumpkin Seeds
Zombie Pigmen now randomly drop rotten flesh or gold bits instead of everytime
F8 cinematic mode is back
Feed passive mobs wheat to make them breed with each other
Passive mobs follow you when wheat is selected

http://www.minecraftforum.net/index.php

[ Voor 45% gewijzigd door Paniohitus op 29-09-2011 17:44 ]

BF1: Don-Panio

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Patriot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:38:
[...]

Iets meer info mag wel? Voor ik een verder onbekende .jar ga draaien..
Twitter bericht van @jeb.
Zodra je op de link drukt zie je ook waar hij vandaan komt.

assets.minecraft.net

maar je hebt gelijk hier de rest van de info
So @notch did the last commit for the 1.9 prerelease 2, get it here: http://assets.minecraft.net/1_9-pre2/minecraft.jar
copy link location op twitter geeft link hierboven.

@Preddie tnks for extra info

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Preddie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:42:
[...]

Huh, nee, dat is toch de hele disussie niet. Het gaat erom dat survival niet is wat je ervan verwacht toch? Wacht, even terugspelen:

1: Er is een mob die blokjes verplaatst
2: Mensen gaan huilen dat hun bouwwerken stukgemaakt worden in 'survival' mode (let op, hier gaat de discussie dus over)
3: Ik zeg: Mensen moet niet zo gaan huilen, dat is nu eenmaal het doel van survival mode

Dat de discussie nu een andere kant opgaat, namelijk wat wel en niet survival is... tja... waar het werkelijk om ging was dat ik het jammer vind dat er geen mobs als de endermen kunnen bestaan in Survival-mode, omdat het blokjes verplaatst en schijnbaar er mensen zijn die survival zien als creative-mode en het dus niet leuk vinden.
Er is dus een tweeledige discussie. Enerzijds over het wel of niet bestaan van Endermen, anderzijds over of Survival een goede naam is. Ik kan wat beide betreft kort zijn: Endermen blijven bestaan, maar de niets toevoegende eigenschap blokjes verplaatsen gaat weg. Een uitdagender spel is leuk, maar dit is niet iets uitdagends. Je merkt het amper, als je het merkt was je er niet bij dat het gebeurde en als je er wel bij bent dan is dat ook maar 1 keer grappig. Ik ben voor een spannendere survival-modus, maar dit is niet spannend.

Dan de naamgeving: Daar moet je niet over gaan lopen twisten. De naam is zoals Notch hem bedacht heeft, de uitwerking is aan hem. Als je er meer van verwacht dan is dat jammer. Moet je Notch de tip geven dat dat leuk kan zijn, maar niet over de naam gaan discussiëren want daar heb je niks aan.

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Patriot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:16:
[...]

Er is dus een tweeledige discussie. Enerzijds over het wel of niet bestaan van Endermen, anderzijds over of Survival een goede naam is. Ik kan wat beide betreft kort zijn: Endermen blijven bestaan, maar de niets toevoegende eigenschap blokjes verplaatsen gaat weg. Een uitdagender spel is leuk, maar dit is niet iets uitdagends. Je merkt het amper, als je het merkt was je er niet bij dat het gebeurde en als je er wel bij bent dan is dat ook maar 1 keer grappig. Ik ben voor een spannendere survival-modus, maar dit is niet spannend.

Dan de naamgeving: Daar moet je niet over gaan lopen twisten. De naam is zoals Notch hem bedacht heeft, de uitwerking is aan hem. Als je er meer van verwacht dan is dat jammer. Moet je Notch de tip geven dat dat leuk kan zijn, maar niet over de naam gaan discussiëren want daar heb je niks aan.
Ik krijg altijd een beetje een vreemd gevoel als mensen Notch zijn filosofie gaan promoten in die zin met uitspraken als :'Zo heeft Notch het eenmaal bedacht" en "Invloed van buitenaf waar jij als speler niks aan kan doen = niet goed'. Je mag het daar niet mee eens zijn, want Notch is immers de maker.... lijkt een geloof te worden als je het zo 'zegt' eigenlijk
Ofwel, een discussie is dan sowieso zinloos toch? We kunnen hier niet praten over dingen die we niet leuk vinden aan het spel, want dan moet ik naar Notch "De gamemaker' toe gaan....

Ik ben het met je eens dat de Endermen het spel niet enorm verbeteren oid. Ik vond het wel grappig dat ze blokjes konden verplaatsen, dan veranderd er tenminste iets wat je niet weet. Het is idd geen enorm-fantastisch-overweldigende-gave gameplay-toevoeging, maar er gebeurd eindelijk iets in de wereld dat je niet ziet aankomen....

Ik heb een tijdje een meteoriet-mod gedraaid. Dan viel er om de zoveel tijd een brokstuk uit de lucht die dan kraters sloeg in de wereld en dus soms ook op jou bouwwerken. Ik begrijp best dat er mensen zijn die dat niet willen, maar die mensen moeten ook kunnen begrijpen dat er mensen zijn die dat wel willen (dan heb ik niet perse over deze toevoeging, maar eerder over: "Je bouwwerken worden zonder weten van de speler nu eenmaal gesloopt, dus bereid je er maar op voor..." :)
Daar kan je het over eens zijn of niet, maar dat is toch wel leuk aan een forum, dan kunnen we daarover praten...

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Preddie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:30:
[...]

Ik krijg altijd een beetje een vreemd gevoel als mensen Notch zijn filosofie gaan promoten in die zin met uitspraken als :'Zo heeft Notch het eenmaal bedacht" en "Invloed van buitenaf waar jij als speler niks aan kan doen = niet goed'. Je mag het daar niet mee eens zijn, want Notch is immers de maker.... lijkt een geloof te worden als je het zo 'zegt' eigenlijk
Ofwel, een discussie is dan sowieso zinloos toch? We kunnen hier niet praten over dingen die we niet leuk vinden aan het spel, want dan moet ik naar Notch "De gamemaker' toe gaan....
Je haalt nu twee dingen door elkaar, geloof ik? Ik heb het over de naamgeving als ik het heb over hoe Notch het heeft bedacht. Wat betreft naamgeving is het gewoon aan hem inderdaad. Het is goed om tegen hem te zeggen dat je het misleidend vind, maar ik denk dat je er weinig aan hebt om er hier een overloze discussie over te beginnen.
Ik ben het met je eens dat de Endermen het spel niet enorm verbeteren oid. Ik vond het wel grappig dat ze blokjes konden verplaatsen, dan veranderd er tenminste iets wat je niet weet. Het is idd geen enorm-fantastisch-overweldigende-gave gameplay-toevoeging, maar er gebeurd eindelijk iets in de wereld dat je niet ziet aankomen....

Ik heb een tijdje een meteoriet-mod gedraaid. Dan viel er om de zoveel tijd een brokstuk uit de lucht die dan kraters sloeg in de wereld en dus soms ook op jou bouwwerken. Ik begrijp best dat er mensen zijn die dat niet willen, maar die mensen moeten ook kunnen begrijpen dat er mensen zijn die dat wel willen (dan heb ik niet perse over deze toevoeging, maar eerder over: "Je bouwwerken worden zonder weten van de speler nu eenmaal gesloopt, dus bereid je er maar op voor..." :)
Je zoekt denk ik een gameplay die Notch (voor zover ik weet wat hij wil) niet voor ogen heeft in zijn Survival-mode. Ik denk dat hij dat ook een grappig idee zou vinden, maar dan voor een speciale, aparte mode. Survival is en blijft op dit moment gewoon nog heel erg sandbox/creatie-heavy. Het is nog steeds het idee dat je leuke dingen gaat bouwen. Het survival-aspect is gewoon een beetje extra wat dat betreft.
Daar kan je het over eens zijn of niet, maar dat is toch wel leuk aan een forum, dan kunnen we daarover praten...
Prima hoor, maar schilder de mensen die het blokjes verplaatsen van de Endermen niet leuk vinden dan niet meteen af als zeikerds, dat is namelijk nogal kinderachtig.

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Patriot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:52:
[...]

Prima hoor, maar schilder de mensen die het blokjes verplaatsen van de Endermen niet leuk vinden dan niet meteen af als zeikerds, dat is namelijk nogal kinderachtig.
Ik blijf het zeikerds/ huilers vinden... wat is serieus het probleem dat er soms een blokje wordt verplaatst? Gewoon de discussie even versimpelen... :)

[ Voor 94% gewijzigd door Paniohitus op 29-09-2011 19:04 ]

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Preddie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:58:
[...]

Ik blijf het zeikerds/ huilers vinden... wat is serieus het probleem dat er soms een blokje wordt verplaatst? Gewoon de discussie even versimpelen... :)
Het is irritant als je het terug moet plaatsen? Je mag het van mij gerust jammer vinden dat het eruit is, maar dit is gewoon een mening. De ander afschilderen als zeikerd is jezelf afschilderen als zeikerd :F

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Is survival technisch gezien niet adventure? Het noemt toch adventure update?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03
IStealYourGun schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:38:
Is survival technisch gezien niet adventure? Het noemt toch adventure update?
Het is de adventure update voor survival mode.

Survival mode had niet genoeg adventure (en heeft het nog steeds niet) en deze update(s) brengen meer adventure dan ooit in minecraft, vandaar adventure update. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Verwijderd

Patriot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:52:
Survival is en blijft op dit moment gewoon nog heel erg sandbox/creatie-heavy. Het is nog steeds het idee dat je leuke dingen gaat bouwen. Het survival-aspect is gewoon een beetje extra wat dat betreft.
Volgens mij haal jij nu twee dingen door elkaar ;) Je zegt dat het een sandboxgame is, maar tegelijk vind je dat bouwen het idee is. Volgens mij is het idee van een sandboxgame nu juist dat je kan doen en laten wat je wilt. Wil je dag na dag door de wereld lopen? Geen probleem. Wil je een middeleeuwse stad bouwen? Geen probleem. Wil je een efficiënt distibutienetwerk opzetten, landbouwen of nacht na nacht met monsters vechten? Geen probleem.

Dat jij het als bouwgame ziet zegt denk ik meer over jouw perceptie van het spel ;)
Patriot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:12:
Het is irritant als je het terug moet plaatsen? Je mag het van mij gerust jammer vinden dat het eruit is, maar dit is gewoon een mening. De ander afschilderen als zeikerd is jezelf afschilderen als zeikerd :F
Irritant dat je het terug moet plaatsen, maar hoe vaak komt het praktisch nu voor? Ik heb in de toch best aanzienlijke tijd dat ik in 1.8 heb rondgelopen welgeteld één boom gezien met een stuk eruit en misschien drie of vier andere blocks die anders geplaatst waren door Endermen.

Als mensen daar zo ontzettend over vallen vind ik het eerlijk gezegd wel een beetje gezeik, dan kunnen mensen blijkbaar gewoon slecht accepteren dat dingen soms niet naar hun zin gaan. Dan verbaast het me eerlijk gezegd ook dat er niet ontzettend gesteggeld wordt over de exacte kleur van de hartjes, want die kan dan ook niet goed zijn, als we over zulke nuances gaan zeuren :p

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
hmm ik weet niet of het nieuw is in 1.9.2 of dat het al bestond maar als ik iets maak op mijn crafting table en ik shift+click op het eindproduct maakt hij in een keer het totaal (dus als ik mats neer leg voor bijv 2 stacks hekjes maakt hij die in 1x ipv elke keer handmatig klikken)

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Dat was in 1.8 al toegevoegd. Aan de ene kant erg handig, aan de andere kant moet je een beetje uitkijken voordat je je zuur verdiende resources verspild aan iets waar je eigenlijk maar 1 van nodig had.

• Alwinonline
  • Niet online
nog iets leuks, als je zombie vlees hebt gegeten en je bent ziek kan je als je je inventory opent zien hoelang het nog duurt " hunger" debuf

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Preddie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:58:
Het is irritant en voegt gewoon niks toe. Daarom.

https://niels.nu

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:00:
[...]

Volgens mij haal jij nu twee dingen door elkaar ;) Je zegt dat het een sandboxgame is, maar tegelijk vind je dat bouwen het idee is. Volgens mij is het idee van een sandboxgame nu juist dat je kan doen en laten wat je wilt. Wil je dag na dag door de wereld lopen? Geen probleem. Wil je een middeleeuwse stad bouwen? Geen probleem. Wil je een efficiënt distibutienetwerk opzetten, landbouwen of nacht na nacht met monsters vechten? Geen probleem.

Dat jij het als bouwgame ziet zegt denk ik meer over jouw perceptie van het spel ;)
Misschien ligt het aan mij, maar jij hecht veel te veel waarde aan termen. Als iets survival heet is het niet survival genoeg, als ik iets sandbox noem is het niet sandbox genoeg. Laat me je vooral niet tegenhouden als je *niets* wilt bouwen (hint, landbouwen is óók bouwen!), maar houdt in je achterhoofd wat het idee achter het spel is:
Minecraft is a game about placing blocks to build anything you can imagine. At night monsters come out, make sure to build a shelter before that happens.
[...]

Irritant dat je het terug moet plaatsen, maar hoe vaak komt het praktisch nu voor? Ik heb in de toch best aanzienlijke tijd dat ik in 1.8 heb rondgelopen welgeteld één boom gezien met een stuk eruit en misschien drie of vier andere blocks die anders geplaatst waren door Endermen.
Dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Bij mij zijn m'n kippen al twee keer bijna allemaal ontsnapt en kom ik geregeld bomen tegen die in de lucht zweven. Als ik het zo weinig was tegengekomen als bij jou dan had ik het ook geen probleem gevonden.
Als mensen daar zo ontzettend over vallen vind ik het eerlijk gezegd wel een beetje gezeik, dan kunnen mensen blijkbaar gewoon slecht accepteren dat dingen soms niet naar hun zin gaan. Dan verbaast het me eerlijk gezegd ook dat er niet ontzettend gesteggeld wordt over de exacte kleur van de hartjes, want die kan dan ook niet goed zijn, als we over zulke nuances gaan zeuren :p
Nee, geneuzel in de marge over de interpretatie van termen, dat is gezellig 8)7

Verwijderd

Patriot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:57:
maar houdt in je achterhoofd wat het idee achter het spel is:
Daar ga je weer.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hoe kun je nou het beste afleiden wat het idee ergens achter is, dan van uitspraken van de bedenker? Ik zeg niet dat je het spel zo moet spelen. Maar je moet niet raar opkijken als veranderingen in het spel daar wél op toegespitst zijn.

Je doet alsof mobs sterker, agressiever en slimmer moeten worden omdat dat het idee achter het spel is. Dat is (vooralsnog) niet het geval. Als jij dat heel graag wilt, dan moet je of een ander spel gaan spelen, of Notch ervan proberen te overtuigen om zijn spel te veranderen. Mensen beledigen die een bepaalde verandering wel leuk vinden is onnodig en behoorlijk kinderachtig.

EDIT:
Met "daar ga je weer" bedoel je denk ik dat ik doe alsof Notch almachtig is, bepaald hoe het loopt en dat een discussie daarom zinloos is. Dat is helemaal niet wat ik probeer te zeggen. Als ik zeg dat "Notch het nu eenmaal zo heeft bedacht" gaat dat over iets waarover geen discussie gevoerd kán worden, namelijk de terminologie. Je kunt wel zwaar gaan tillen aan het feit dat het survival heet, maar wat is survival? Hoe moet je dat interpreteren? Daar is toch geen zinnige (of leuke) discussie over te voeren?

[ Voor 25% gewijzigd door Patriot op 29-09-2011 21:12 . Reden: derp ]

Verwijderd

Patriot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:04:
Hoe kun je nou het beste afleiden wat het idee ergens achter is, dan van uitspraken van de bedenker? Ik zeg niet dat je het spel zo moet spelen. Maar je moet niet raar opkijken als veranderingen in het spel daar wél op toegespitst zijn.
Je doet alsof Minecraft vanuit een vooropgezet plan ontwikkeld is, terwijl het natuurlijk hét voorbeeld van een stukje software is dat dat niet is. Gaandeweg is een beetje gezocht naar wat leuk is en wat werkt.

Die omschrijving is volgens mij dan ook iets om mensen in ieder geval een idee te geven waar dat rare spel dan over gaat. Ik zie overigens ook gewoon monsters genoemd worden, dus blijkbaar is het ook een integraal idee van het spel om je schuilplaats tegen monsters te beschermen (precies waar het hierboven over ging), als je die tekst dan zo letterlijk en leidend wil opvatten (wat volgens mij niet correct is).
Je doet alsof mobs sterker, agressiever en slimmer moeten worden omdat dat het idee achter het spel is. Dat is (vooralsnog) niet het geval.
Vind jij, denk jij, maak jij er van. Uit je zelf gequote tekst kan je dat net zo goed opvatten als een kernwaarde van het spel :)

De point van sandboxgames is nu juist traditioneel gezien dat je mensen niet gaat vertellen wat de bedoeling is.
Patriot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:04:
Met "daar ga je weer" bedoel je denk ik dat ik doe alsof Notch almachtig is, bepaald hoe het loopt en dat een discussie daarom zinloos is.
Ik bedoelde meer dat je jouw visie wat spelen betreft projecteert op de 'bedoeling' van het spel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 21:14 ]

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:13:
[...]

Je doet alsof Minecraft vanuit een vooropgezet plan ontwikkeld is, terwijl het natuurlijk hét voorbeeld van een stukje software is dat dat niet is. Gaandeweg is een beetje gezocht naar wat leuk is en wat werkt.
Ik citeerde het stukje om aan te geven wat het idee is dat de makers van het spel in hun hoofd hebben als ze bezig zijn. Dan weet je dus een beetje in welke lijnen ze denken, en wat je kunt verwachten in toekomstige updates.
Die omschrijving is volgens mij dan ook iets om mensen in ieder geval een idee te geven waar dat rare spel dan over gaat. Ik zie overigens ook gewoon monsters genoemd worden, dus blijkbaar is het ook een integraal idee van het spel om je schuilplaats tegen monsters te beschermen (precies waar het hierboven over ging), als je die tekst dan zo letterlijk en leidend wil opvatten (wat volgens mij niet correct is).
Ik denk toch zeker dat dat het idee achter de singleplayer survival mode is (tenzij de difficulty op peaceful staat). Ik wil ook niet zeggen dat monsters niet in het spel thuis horen hoor, integendeel. Ik vind het zelf juist enorm leuk dat ze er zijn.
[...]

Vind jij, denk jij, maak jij er van. Uit je zelf gequote tekst kan je dat net zo goed opvatten als een kernwaarde van het spel :)
Monsters zijn toch ook een kernwaarde van het spel? Ergens waar ik dat ontken?

De point van sandboxgames is nu juist traditioneel gezien dat je mensen niet gaat vertellen wat de bedoeling is.
Ik zeg ook niet dat je zo *moet* spelen, ik zeg alleen dat het spel volgens mij met die speelwijze in gedachten is gemaakt ;)
[...]

Ik bedoelde meer dat je jouw visie wat spelen betreft projecteert op de 'bedoeling' van het spel ;)
Oh, dat is zeker zo. Vooral omdat ik denk dat ik die visie deel met Notch, in ieder geval voor de survival singleplayer. Ik reageerde vooral op wat Preddie zocht; een veel agressievere survival-mode. Ik zei letterlijk dat ík dacht dat dat niet was is Notch in gedachte heeft bij de survival mode.

Verwijderd

Het zij wel lachen zijn als tijdens deze hele discussie er opeens een "sssssSSSSSS" te horen viel :P

Verwijderd

Patriot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:23:
Oh, dat is zeker zo. Vooral omdat ik denk dat ik die visie deel met Notch, in ieder geval voor de survival singleplayer. Ik reageerde vooral op wat Preddie zocht; een veel agressievere survival-mode. Ik zei letterlijk dat ík dacht dat dat niet was is Notch in gedachte heeft bij de survival mode.
Ik zeg dat je daarmee wel erg veel aanneemt, vanuit je eigen perspectief bekeken.

Volgens mij is en was dat de hele discussie in een notendop ;)

• Alwinonline
  • Niet online
haha dat breeden is echt geniaal, 2 beesten van elke en je kan oneindig doorgaan (mits je graan hebt)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:27:
Het zij wel lachen zijn als tijdens deze hele discussie er opeens een "sssssSSSSSS" te horen viel :P
Dat is niet leuk, monsters die de discussie grieven. Nag nag, moeilijk moeilijk!

/rent

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:30:
[...]

Ik zeg dat je daarmee wel erg veel aanneemt, vanuit je eigen perspectief bekeken.
Ja, het is ook een aanname :P
Volgens mij is en was dat de hele discussie in een notendop ;)
Volgens mij ging de discussie om of het wel of niet survival genoemd mocht worden. Dat mocht niet van bepaalde mensen omdat de mobs niet slim/agressief genoeg zijn, naar hun mening

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Wat ik verwacht van Survival op 'hard-modes' is dat het inderdaad 'hard' is. Op dit moment is dit nog niet het geval en daarom vind ik juist opties die het moeilijker kunnen maken eruit worden gesloopt erg jammer. Ik geloof namelijk niet dat de moeilijkheid er ooit in gaat zitten in mobs zoals ze nu in het spel zitten. Een creeper zal niet oppeens 100 bij 100 blocks wegblazen. Ook de honger is leuk en de komende 'skills', maar ook daarin zie ik niet veel toevoegingen die het daadwerkelijk moeilijker maken om te overleven...
Het enige dat erbij is gekomen dat uitdagend is, is de 'Delete world on dead' optie... Lijkt een beetje uit extremen te bestaan. Blokjes laten verplaatsen door mobs kan echt niet, maar 'delete world on dead' kan dan weer wel.
ps: een enderman die een blokje verplaatst is ook niet moeilijk, maar bewijst wel dat als de community hier al op tegen is, ook dit soort mobs die het nog lastiger gaan maken dan enderman er dus nooit komen...

Ofwel, als er nooit toevoegingen komen in het spel die de wereld veranderd waar jij als speler geen grip op hebt dan zie ik niet zo snel de uitdaging erin komen die ik gehoopt had ooit te gaan zien. Het hoeft niet eens te zijn dat mijn bouwwerken worden gesloopt, maar puur dat het overleven spannender en moeilijker wordt.

Ik heb nog steeds hoop, want ik las ergens dat 'bloodmoons' met zombie-atacks er ook schijnt te komen. Maarja..., dat hebben spelers natuurlijk niet in de hand, dus zodra dat erin komt zullen er wel weer mensen gaan huilen...
Dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Bij mij zijn m'n kippen al twee keer bijna allemaal ontsnapt en kom ik geregeld bomen tegen die in de lucht zweven. Als ik het zo weinig was tegengekomen als bij jou dan had ik het ook geen probleem gevonden.
Dat is toch vet! Dan gebeurd er tenminste iets.... Dat je komt en denkt: 'WTF, take your sword and pitchfork and kill them all, stupid Enderman', zoiets...

[ Voor 18% gewijzigd door Paniohitus op 29-09-2011 21:51 ]

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Preddie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:43:
Wat ik verwacht van Survival op 'hard-modes' is dat het inderdaad 'hard' is. Op dit moment is dit nog niet het geval en daarom vind ik juist opties die het moeilijker kunnen maken eruit worden gesloopt erg jammer. Ik geloof namelijk niet dat de moeilijkheid er ooit in gaat zitten in mobs zoals ze nu in het spel zitten. Een creeper zal niet oppeens 100 bij 100 blocks wegblazen. Ook de honger is leuk en de komende 'skills', maar ook daarin zie ik niet veel toevoegingen die het daadwerkelijk moeilijker maken om te overleven...
Het enige dat erbij is gekomen dat uitdagend is, is de 'Delete world on dead' optie... Lijkt een beetje uit extremen te bestaan. Blokjes laten verplaatsen door mobs kan echt niet, maar 'delete world on dead' kan dan weer wel.
Je hebt wel een punt dat de difficulty-settings wat meer met het spel zouden mogen doen dan nu het geval is. Er is nu meer een 'wel mobs'/'geen mobs' idee.
Ofwel, als er nooit toevoegingen komen in het spel die de wereld veranderd waar jij als speler geen grip op hebt dan zie ik niet zo snel de uitdaging erin komen die ik gehoopt had ooit te gaan zien. Het hoeft niet eens te zijn dat mijn bouwwerken worden gesloopt, maar puur dat het overleven spannender en moeilijker wordt.
Mwa, denk eigenlijk dat dat nog wel mee gaat vallen hoor. Het probleem met Endermen die blokjes verplaatsen is dat er niets tegenover staat. Het spel wordt er niet leuker, spannender of uitdagender van. Daarom is het er uit gehaald.

Neem echter bijv. die silverfish, dat is een leuke toevoeging die héél destructief kan zijn! Daar is het nog spannend, als je ze tegenkomt moet je zo snel mogelijk wat doen anders ben je de sjaak. Niet dat je tijdens een wandeling opeens zwevende bomen tegenkomt, of als een gek achter je kippen aan moet om ze terug in hun hok proberen te krijgen.
Ik heb nog steeds hoop, want ik las ergens dat 'bloodmoons' met zombie-atacks er ook schijnt te komen. Maarja..., dat hebben spelers natuurlijk niet in de hand, dus zodra dat erin komt zullen er wel weer mensen gaan huilen...
En het feit dat jij nu loopt te klagen dat het er niet in komt is geen huilen, omdat...? Ik wil niet gaan lopen bekvechten, maar het is zo enorm hypocriet om iedereen die wat anders denkt dan jij een huilie te noemen.

EDIT:
[...]

Dat is toch vet! Dan gebeurd er tenminste iets.... Dat je komt en denkt: 'WTF, take your sword and pitchfork and kill them all, stupid Enderman', zoiets...
Mja, ik vind het niet vet als mijn harde werk zo teniet wordt gedaan. Ik vind het leuker om aan een coole schuilplaats te werken, en als ik zin heb om mobs te killen dan merken ze dat vanzelf :9

[ Voor 7% gewijzigd door Patriot op 29-09-2011 21:55 ]

Verwijderd

Patriot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:51:
En het feit dat jij nu loopt te klagen dat het er niet in komt is geen huilen, omdat...? Ik wil niet gaan lopen bekvechten, maar het is zo enorm hypocriet om iedereen die wat anders denkt dan jij een huilie te noemen.
Volgens mij is het er juist uitgehaald omdat er mensen aan het huilen waren. Dan is het nogal makkelijk om dat weer om te draaien ;)

Als je geen mobs wilt die je iets kunnen doen kan je beter Creative of Peaceful gaan spelen.
Mja, ik vind het niet vet als mijn harde werk zo teniet wordt gedaan. Ik vind het leuker om aan een coole schuilplaats te werken, en als ik zin heb om mobs te killen dan merken ze dat vanzelf :9
Ik vind het dan weer leuker om een coole schuilplaats te moeten bouwen die goed in elkaar zit om te mobs buiten te houden, in plaats van alleen een hok met een deur. Wat is er nu tweakeriger dan echte fortificaties bouwen?

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Patriot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:51:
[...]

Maar wat heb je aan een coole schuilplaats als een schuilplaats van 3 blocks diep en 1 blockje op je hoofd genoeg is om te overleven?
Ik vind het ook leuk om een schuilplaats te bouwen. Heb nu een leuk huisje met een houten deur en 'snachts lopen er creepers, zombies en archers voor mijn huisje. Ik merk er niks van, want je mag er pas iets van merken als je zelf iets doet en ervoor kiest om te vechten. Waarom doet een zombie je deur gewoon niet open bijvoorbeeld...

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:59:
[...]

Volgens mij is het er juist uitgehaald omdat er mensen aan het huilen waren. Dan is het nogal makkelijk om dat weer om te draaien ;)

Als je geen mobs wilt die je iets kunnen doen kan je beter Creative of Peaceful gaan spelen.
Niet helemaal wat ik vroeg, maar whatever. In ieder geval is het niet zo dat mensen die het blokjes verplaatsen van Endermen meteen niet willen dat mobs niets kunnen doen. Dat is wat anders dan een Enderman die een stukje glas weghaalt en daardoor je halve constructie onder het lava mietert.

Ik vind het in ieder geval een stuk beter, dat Endermen nu niet meer ieder willekeurige blokje kunnen verplaatsen, maar alleen bepaalde blokjes.
[...]

Ik vind het dan weer leuker om een coole schuilplaats te moeten bouwen die goed in elkaar zit om te mobs buiten te houden, in plaats van alleen een hok met een deur. Wat is er nu tweakeriger dan echte fortificaties bouwen?
Hah, dat is ook wat ik doe hoor, inclusief een grote omheining met lekker veel torches erin zodat ze niet zomaar in mijn tuin spawnen.

Verwijderd

Patriot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:12:
Hah, dat is ook wat ik doe hoor, inclusief een grote omheining met lekker veel torches erin zodat ze niet zomaar in mijn tuin spawnen.
Ja, een paar torches. Hoe fijn zou het zijn als je vanaf een bepaalde moeilijkheidsgraad echt sieges 's nachts krijgt, waarbij je met iedere mob rekening moet houden omdat die anders het pad baant voor de rest.

Dat klinkt toch wat moeilijker en realistischer dan 'kwaadaardige' mobs die een beetje ronddralen alsof ze gister veel te veel gedronken hebben (en die groene die een enorme kater hebben :p).

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 14:47
ps: een enderman die een blokje verplaatst is ook niet moeilijk, maar bewijst wel dat als de community hier al op tegen is, ook dit soort mobs die het nog lastiger gaan maken dan enderman er dus nooit komen...
Volgens mij richt niemand zich tegen de endermen omdat het verplatsen van blokjes het spel te moeilijk zou maken. Integendeel, men ageert ertegen, omdat ze het spel juist niet uitdagender maken. Ze zijn een irritatie en voegen niets toe. De meteorietmod waar jij over sprak, lijkt me een geweldige toevoeging voor een 'echte' survivalmode. Mobs die je achtervolgen en eventuele obstakels met een pikhouweel bewerken zijn wat mij betreft ook van harte welkom. Overstromingen die de oevers en kustlijnen vlakslaan, ik teken ervoor. Ik wil best voor lief nemen dat mijn bouwsels worden aangetast, maar als het spel daar niet op is ingericht, bijvoorbeeld omdat jezelf ingraven in een gat van 1x1x2 de beste strategie is, werkt het niet. Zo'n gamemode kun je denk ik niet maken door stap voor stap voorzichtig elementen aan het huidige survivalen toe te voegen.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25
Nee, zoals er al eerder is aangegeven is het vooral de grote meute kleine kinderen (of IIG de lui die zich zo gedragen) die zich eraan ergert dat er een blokje stone op hun o-zo-mooie bouwwerk weg is.

Eindelijk moet je je basis daadwerkelijk gaan beschermen (Bouw een gracht of pit :Y) ) en dan is het weer gedonder!

Ik ben het persoonlijk eens met een van de posts hierboven, dat het steeds moeilijker moet worden. En dat creepers bijv "uit zichzelf" gaten in je muur gaan blazen om mobs binnen te laten.

Edit: Doe het dan zo dat op "easy" endermen geen blokjes weg kunnen halen, maar daarboven wel.. Of geef mensen de optie tijdens het maken van een wereld.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 30-09-2011 00:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 14:47
Volgens mij treedt er enige herhaling van zetten op. Als ik zo vrij mag zijn de discussie tot zover samen te vatten: je hebt zeikerds die lopen zeiken dat niet langer alle blokjes op de juiste plek staan, zeikerds die voorgenoemde zeikerds niet kunnen verdragen en zeikerds die lekker zeikerig lopen te zeiken dat zeikerds andere zeikerds zeikerds noemen. :P

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
In het einde moeten we allemaal kappen met zeiken en Notch gewoon zijn gang laten gaan :+ .

Maar goed, ik heb er persoonlijk een pesthekel aan als een deel (Waarschijnlijk nog niet eens de helft) van de community tegen iets is. Wat als gevolg heeft dat het direct word weggehaald :/..

Maak het dan optioneel OID :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 01:17:
Maar goed, ik heb er persoonlijk een pesthekel aan als een deel (Waarschijnlijk nog niet eens de helft) van de community tegen iets is. Wat als gevolg heeft dat het direct word weggehaald :/..
Ik denk dat het maar een marginale fractie is, maar wel een fractie die voor een groot deel al jaren heeft geoefend met het hardst schreeuwen op internet. Helaas sorteert dat blijkbaar wel effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Marcks schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 01:11:
Volgens mij treedt er enige herhaling van zetten op. Als ik zo vrij mag zijn de discussie tot zover samen te vatten: je hebt zeikerds die lopen zeiken dat niet langer alle blokjes op de juiste plek staan, zeikerds die voorgenoemde zeikerds niet kunnen verdragen en zeikerds die lekker zeikerig lopen te zeiken dat zeikerds andere zeikerds zeikerds noemen. :P
Noem je me nou een zeikerd? :/

:+

EDIT:
Overigens, heb ik iets gemist ofzo? Ik heb namelijk volgens mij het luidkeelse geklaag van die kleine groep gemist.. Notch heeft toch gewoon zelf besloten om het blokjes-verplaats-gedrag te nerfen?

EDIT2:
Lijkt er trouwens ook op dat hij hem wel moeilijker gaat maken.. De discussie gaat dus écht helemaal nergens over 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Patriot op 30-09-2011 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit belooft wel iets, ik hoop alleen dat dat dus ook die AI meeneemt:
@nomslurpees I think that will happen actually. I'm changing "difficulty" to "realism". Lowest setting = creative. Highest setting = starve
Linque.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Patriot schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 02:36:
[...]

Noem je me nou een zeikerd? :/

:+

EDIT:
Overigens, heb ik iets gemist ofzo? Ik heb namelijk volgens mij het luidkeelse geklaag van die kleine groep gemist.. Notch heeft toch gewoon zelf besloten om het blokjes-verplaats-gedrag te nerfen?

EDIT2:
Lijkt er trouwens ook op dat hij hem wel moeilijker gaat maken.. De discussie gaat dus écht helemaal nergens over 8)7
Er stond al 1 minuut na launch van de 1.8 een post op het mineraft forum van iemand die de Enderman enorm verschrikkelijk vond, omdat het zijn prachtige mob-traps sloopte die hij had gemaakt. Omdat enderman blokjes verplaatste werd zijn mobtrap zo lek als een mandje en ging hij huilen. Daar begon de gehele discussie mee (op het minecraft-forum)... en eigenlijk werden dezelfde soort reacties hier geplaatst als daar... (de tegens en voors).
Dit belooft wel iets, ik hoop alleen dat dat dus ook die AI meeneemt
Dat zou een mooie oplossing zijn, hoop wel dat hij het zich nog herinnert, want hij heeft het vorig jaar gepost op 22 okt als ik dat goed zie...

[ Voor 11% gewijzigd door Paniohitus op 30-09-2011 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Kun je nou gewoon eens even ophouden om beargumenteerde ergernissen van mensen meteen huilen te noemen? Doe niet zo kinderachtig man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Hoe werkt dat dieren fokken in 1.9 eigenlijk? Wat ik erover gelezen heb lijkt het allemaal NOG makkelijker te worden. Twee dieren voeden en derde verschijnt?

Waar voor mij dieren schaarse zijn zullen ze straks gemakkelijk in overvloed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 14:25
Ja, dat vroeg ik me ook al af... :/ Hoe voer je ze? Ik had de 1.9 beta beta gedownload. Maar geen idee hoe ik ze moet voeren.

@endermen discussie, kunnen endermen obsidian oppakken? Zo niet? Oplossing :) Mobtraps maken met obsidian. Ik vind t wel leuk dat ze dingen slopen en meenemen.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Niet online
Je moet wheat in je hand houden en dan lopen ze achter je aan. als je 2 beesten bij elkaar hebt moet je ze beiden 1 stuk wheat geven, krijgen ze hartjes boven zich en *plop* 3e beest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er in 1.9 (of 2.0) een paar dingen gebeuren:

- 3 game-modes: creative (alleen bouwen, geen mobs, altijd dag), adventure (bouwen, craften, handel met NPC, dag/nacht, mobs, respawn) en survival (bouwen, craften, geen NPC's, dag/nacht, veel mobs, dood==dood)
- mogelijkheid om (voor creative) een platte world te maken, eventueel maten opgeven (512x512, 1024x1024, etc)
- simpele manier op een creative world om te zetten naar adventure/survival
- in-game mod manager
- betere creative items manager (ala TooManyItems)

Ik ben het eens met de discussie dat survival moet worden omgezet naar adventure, zeker met de huidige update(s). Bij survival gaat het om overleven, terwijl adventure betekend dat je een avontuur beleefd. Dit betekend wel dat er een verhaal moet komen in MC, wat waarschijnlijk in de 2.0 update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Daar was ik al bang voor ...

Helaas is alles veel te makkelijk (naar mijn mening) en die lijn wordt nog steeds doorgetrokken.

Ik speel nog 1.8 en de schaarse van dieren maakt het overleven al wat uitdagender. Echter, met een klein graanveldje is dat ook weer opgelost.

Ook de enderman vind ik iets een uitdaging geven, immers je wilt niet die blokken uit je gebouwen dus ik jaag op die mobs. Ze zijn target nr 1 voor mij.

Helaas in de komende update is dit weer weg.

Een idee kan zijn dat voedsel diminishing returns heeft, dus als je enkel brood achter elkaar eet je steeds minder hunger vult en je dus moet afwisselen met andere voedsel soorten.

Maargoed, we zullen zien wat de toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Preddie schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 07:08:
[...]

Er stond al 1 minuut na launch van de 1.8 een post op het mineraft forum van iemand die de Enderman enorm verschrikkelijk vond, omdat het zijn prachtige mob-traps sloopte die hij had gemaakt. Omdat enderman blokjes verplaatste werd zijn mobtrap zo lek als een mandje en ging hij huilen.
Begin je al eens in te zien dat het nogal ironisch is dat je ze huilies noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:54:

- 3 game-modes: creative (alleen bouwen, geen mobs, altijd dag), adventure (bouwen, craften, handel met NPC, dag/nacht, mobs, respawn) en survival (bouwen, craften, geen NPC's, dag/nacht, veel mobs, dood==dood)
Ik heb een screenie gezien van een optionele hardcore mode. En hardcore zoals in Diablo II, dat wil zeggen dat als je dood gaat, die wereld gewist wordt.

EDIT: Gevonden

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jCYC1.png

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:33:
[...]

Ik heb een screenie gezien van een optionele hardcore mode. En hardcore zoals in Diablo II, dat wil zeggen dat als je dood gaat, die wereld gewist wordt.

EDIT: Gevonden

[afbeelding]
Dat zit al in 1.9 prerelease 2 en speelt super leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:26

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Voor de Super Hostile liefhebbers: Super Hostile #08 Nightmare Realm is uit. Hij is ROMHack hard vanaf het eerste begin, dus wees op je hoede :).

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:15:
Kun je nou gewoon eens even ophouden om beargumenteerde ergernissen van mensen meteen huilen te noemen? Doe niet zo kinderachtig man.
Patriot schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:23:
Begin je al eens in te zien dat het nogal ironisch is dat je ze huilies noemt?
Als mensen nog geen zeurpieten waren dan maakt continu daar weer over zeuren het ze wel. Kan de discussie nu klaar zijn en gewoon weer over de rest van Minecraft (ja, die is er ook nog!) gaan?

Ja, ik besef me dat ik er nu ook aan meedoe, ik heb het daarom ook net zo goed tegen mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Zal mijn post opnieuw posten want hij wordt ondergesneeuwd door een zekere andere discussie. ;) :P

Helaas is alles veel te makkelijk (naar mijn mening) en die lijn wordt nog steeds doorgetrokken.

Ik speel nog 1.8 en de schaarse van dieren maakt het overleven al wat uitdagender. Echter, met een klein graanveldje is dat ook weer opgelost.

Ook de enderman vind ik iets een uitdaging geven, immers je wilt niet die blokken uit je gebouwen dus ik jaag op die mobs. Ze zijn target nr 1 voor mij.

Een idee kan zijn dat voedsel diminishing returns heeft, dus als je enkel brood achter elkaar eet je steeds minder hunger vult en je dus moet afwisselen met andere voedsel soorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Dreanor schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:02:

Ik denk dat je teveel een actie spel wilt hebben maar dat is nooit de opzet geweest van Minecraft. De bedoeling van minecraft is voornamelijk gebaseerd rondom de woorden creatief en exploratie. De monsters zijn er om tijdens de exploratie nog wat bezigheidstherapie te hebben.

Als je in survival gaat forceren dat mensen constant moeten voedsel zoeken en vechten het aantal spelers gaat dalen indien dat niveau niet optioneel is. Ik heb creative gespeeld maar het is geweeon niet leuk dat je alles hebt. Te lame. Dus speel ik survival, ik vind de creeper die zo nu en dan komt geen ramp maar als ik constant voedsel moet afwisselen en alles meot verdedigen dan houdt ik het spel ook voor gezien.

Als aparte modus kan ik er dan wel weer mee leven, dan pak ik die modus gewoon niet.

Je moet ook ervan uitgaan dat het gros van de minecrafters het is gaan spelen voor de creatieve fun en het survival was bonus. Dat de discussie nu oplaaid komt omdat minecraft populair is geworden waardoor FPS spelers e.d. het ook gaan spelen en die willen meer actie. Feitelijk is dat net zoiets als van Settlers verwachten dat ze veldslagen a la Total war gana invoeren omdat beide vanuit birds eye view steden bouwen. Leuk, maar zo werkt het niet.

Notch is wel ervoor te porren maar ik denk dat als puntje bij paaltje komt hij niet al te veel zal afwijken van de corevalues. Notch is bekend en rijk geworden door de core values van minecraft en hij zal huiverig zijn daar afstand van te doen en alles riskeren te verliezen.

Persoonlijk gesproken heb ik ook zoiets van left for dead lovers go home. Maar omdat ik mensen ken die het anders zien tolereer ik het...net.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we nu niet dezelfde fouten gaan maken en weer onze persoonlijke opvattingen over hoe we het liefste spelen vertalen naar hoe het bedoeld is of hoe het hoort.

Overigens is je voorbeeldje wat betreft Settlers toevallig heel goed getroffen, want iets dergelijks zou ik juist razendgraag zien in Minecraft; daar bouw je ook niet alleen om het bouwen, maar fabriceer je juist een zo efficiënt mogelijk landje om de tegenstanders te lijf te kunnen of zelfs te veroveren. Resources managen, defensie, ontdekken en slim plannen. Heerlijk! Dat heeft juist erg weinig met FPS te maken en veel meer met sims

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
OK ANDER ONDERWERP!

Wat is jullie meest indrukwekkende bouwwerk tot nu toe in adventure mode (zonder HAX). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:42:
Wat is jullie meest indrukwekkende bouwwerk tot nu toe in adventure mode (zonder HAX). :)
Mijn battlefarm (zonder dak overigens :p). Een beschaafd landhuis met vakwerk, één kasteeltoren als uitkijktoren en een opgehoogde berg (veel werk) om de tuin groot genoeg te krijgen.

Ik ben in 1.8 opnieuw begonnen en nu bezig met een massive kasteel, al valt het me wel op dat ik iedere keer aan iets dat ik massive vind begin, maar het de volgende keer dat ik iets verzin nog 10 maten groter is en dan even massive voelt :p Ik gebruik nooit hacks, cheats, editors of wat dan ook overigens, ik heb nu bij wijze van uitzondering de locatie gedubbeldchecked (nadat ik alles al geexplored had in Survival) omdat het zo'n enorme onderneming is en ik er niet later achter wilde komen dat het op die andere bergtop toch mooier had gestaan. Zelfs dat voelde al een beetje als cheaten, ondanks dat ik niets heb gezien of gedaan heb dat ik in Survival niet al gedaan had.

Ik wilde in mijn vorige map zelfs niet eens zelf gras toevoegen met een editor (wereld was van voor het longgrass) omdat ik dat al dubieus vond.

Met mijn kasteelwereld zijn wat issues i.c.m. 1.9 trouwens, ik zal daar later nog even wat gedetailleerder over posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:34:
[...]

Laten we nu niet dezelfde fouten gaan maken en weer onze persoonlijke opvattingen over hoe we het liefste spelen vertalen naar hoe het bedoeld is of hoe het hoort.
Het is wel lekker makkelijk hè, iedere keer als iemand iets zegt over de game dan doe je dat af met "dat is jouw visie". Nee, dat is niet "onze visie", dat is de visie van de bedenker. Dat drukt hij op meerdere manieren zo uit, en als je dat niet in wil zien moet je dat lekker zelf weten. Vooral lekker veel blijven verwachten, je hebt er vooral je zelf mee als je merkt dat ze niet aan je verwachtingen gaan voldoen.

Voor mensen die anderen huilies noemen zagen jullie wel erg lang door over hoe slecht dit spel is omdat het niet uitdagend genoeg is.

[ Voor 8% gewijzigd door Patriot op 30-09-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:15:
at drukt hij op meerdere manieren zo uit, en als je dat niet in wil zien moet je dat lekker zelf weten.
Ik zie een spel dat al lang in ontwikkeling is en waarbij het logisch is dat eerst de spelwereld gecreëerd wordt (blokken bouwen) en dan de content toegevoegd. Wat zien we bij de laatste updates? Juist, toevoegingen die vooral dat doen: eten, veel nieuwe mobs, veel zaken die vooral met alles behalve dat eerdere bouwen te maken hebben en meer met een intensievere beleving van de omgeving dan alleen wat blokjes schuiven.

Als jij wilt blijven beweren dat Minecraft slechts als virtuele blokkendoos bedoeld is is dat prima, maar volgens mij zit je er dan wel flink naast. Dat veel mensen in een fase van het spel begonnen met spelen zijn waarbij dat wel het geval was verandert daar weinig aan. Eerst Creative (of Classic), toen Survival en nu Adventure. Zou daar een logische trend in zitten? :)

Natuurlijk zal Notch voorzichtig zijn die mensen niet weg te jagen, zeker omdat alle verschillende vormen en verschijningen van het spel hun eigen kwaliteiten hebben en mensen het om verschillende redenen spelen. Ik vind Creative ook best leuk, maar ik steek daar geen groot deel van mijn tijd in. Andere mensen vinden weer andere zaken leuk. Waaorm zou er maar één bedoeling zijn? Volgens mij snappen mensen die dat beweren juist de point van een sandboxgame niet.
Tegelijk zie ik nu een spel dat nog veel meer kan worden dan het nu is. Dat jij het niet op die manier wilt spelen maakt dan toch geen donder uit? Dan kies je een andere modus die wel bij je past. Rechtlijnig blijven beweren dat het zo bedoeld is is bijna religieus in ongefundeerde volhardendheid.

Meh, het was zo'n leuk topic.
Voor mensen die anderen huilies noemen zagen jullie wel erg lang door over hoe slecht dit spel is omdat het niet uitdagend genoeg is.
Dat heb je mij nooit horen beweren. Ik vind het een briljant spel, maar ik zie nog wel ruimte om het nog beter te maken voor nog meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Patriot schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:15:
Het is wel lekker makkelijk hè, iedere keer als iemand iets zegt over de game dan doe je dat af met "dat is jouw visie". Nee, dat is niet "onze visie", dat is de visie van de bedenker.
Wat een onzin. Notch bouwt gewoon van dag tot dag wat 'ie leuk vindt, er is geen sprake van een visie. Hij heeft hoogstens een lange-termijnplanning met wat leuke ideeen maar daar houdt het wel mee op. Minecraft is gewoon gegroeid tot wat het nu is, en als je een spel hebt wat voor massa's mensen gewoon digitaal lego is, en dan het virtuele equivalent van een irritante grote broer toevoegt, is het niet meer dan logisch dat mensen dat vervelend vinden.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:27:
Als jij wilt blijven beweren dat Minecraft slechts als virtuele blokkendoos bedoeld is is dat prima, maar volgens mij zit je er dan wel flink naast. Dat veel mensen in een fase van het spel begonnen met spelen zijn waarbij dat wel het geval was verandert daar weinig aan. Eerst Creative (of Classic), toen Survival en nu Adventure. Zou daar een logische trend in zitten? :)
Waarmee je dus al zegt dat het spel gewoon oorspronkelijk een blokkendoos is en dat mobs e.d. pas later kwamen.
Natuurlijk zal Notch voorzichtig zijn die mensen niet weg te jagen, zeker omdat alle verschillende vormen en verschijningen van het spel hun eigen kwaliteiten hebben en mensen het om verschillende redenen spelen. Ik vind Creative ook best leuk, maar ik steek daar geen groot deel van mijn tijd in. Andere mensen vinden weer andere zaken leuk. Waaorm zou er maar één bedoeling zijn? Volgens mij snappen mensen die dat beweren juist de point van een sandboxgame niet.
Dat claimt niemand, maar juist als sandboxgame moet je mensen niet een bepaalde kant op dwingen. Het lijkt ideaal als er verschillende modi komen en dat er misschien een echte survival mode komt a la project zomboid, maar waar sommigen de fout in gaan is mensen die vooral willen bouwen en het irritant vinden als dat ongedaan gemaakt wordt 'huilies' noemen. Dat is echt extreem kinderachtig.
Tegelijk zie ik nu een spel dat nog veel meer kan worden dan het nu is. Dat jij het niet op die manier wilt spelen maakt dan toch geen donder uit? Dan kies je een andere modus die wel bij je past. Rechtlijnig blijven beweren dat het zo bedoeld is is bijna religieus in ongefundeerde volhardendheid.
Niks mis met suggesties, daar is een minecraft forum voor. Niks mis met een "adventure" en "survival" mode. Maar nogmaals je kunt meningen en ergernissen van mensen niet afdoen met "gehuil".

Met dat ik op jouw reageer bedoel ik niet dat jij die persoon bent overigens, ik wou gewoon aansluiten bij de laatste reactie.

[ Voor 59% gewijzigd door Hydra op 30-09-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Hydra schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:28:
[...]
Wat een onzin. Notch bouwt gewoon van dag tot dag wat 'ie leuk vindt,
Sterker nog, merendeel van de tijd mag Jeb dat voor hem doen, omdat Notch bezig is met andere zaken.
er is geen sprake van een visie. Hij heeft hoogstens een lange-termijnplanning met wat leuke ideeen maar daar houdt het wel mee op.
Minecraft is een uit de hand gelopen hobby waar hij mensen voor heeft laten betalen. Notch kan zich niet focussen op 1 ding tegelijk, daarom ook side-projects als Scrolls. Wat ze daar nodig hebben is iemand die een planning kan maken en er voor kan zorgen dat men zich daar ook aan houdt... Die persoon is iig niet Notch.
Minecraft is gewoon gegroeid tot wat het nu is, en als je een spel hebt wat voor massa's mensen gewoon digitaal lego is, en dan het virtuele equivalent van een irritante grote broer toevoegt, is het niet meer dan logisch dat mensen dat vervelend vinden.
Mooie analogie. Die ga ik zeker onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:28:
maar waar sommigen de fout in gaan is mensen die vooral willen bouwen en het irritant vinden als dat ongedaan gemaakt wordt 'huilies' noemen. Dat is echt extreem kinderachtig.
Imo is dat vooral omdat het geen probleem hoeft te zijn, maar mensen wel ontzettend fel tegen Endermen die blokjes kunnen verplaatsen zijn. Waarom kan men niet 1) een gracht graven 2) Creative spelen of 3) op peaceful spelen waarbij je toch resources moet verzamelen, maar geen last hebt van destructieve mobs. Nee, het moest en zou er weer uit, want die paar verplaatste blokjes waren onacceptabel. Dat snap ik niet zo goed en daarom zie ik het dan ook een beetje als gezanik (dat waren mijn oorspronkelijke woorden :p).

Als iemand kan onderbouwen waarom het toch echt noodzakelijk is blokjesverplaatsen totaal te verwijderen vind ik dat ook prima, maar dat heb ik tot nu toe nog niet gezien. Ik ben de eerst om toe te geven dat de mob nog wat getweakt moet worden, maar de functie verwijderen (of de roep erom) lijkt me dan niet de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:42:
Imo is dat vooral omdat het geen probleem hoeft te zijn, maar mensen wel ontzettend fel tegen Endermen die blokjes kunnen verplaatsen zijn.
Omdat het gewoon irritant is? Dat jij niet snapt waarom ze het irritant vinden, prima, maar is het voor jouw nu echt zo moeilijk te begrijpen dat anderen het gewoon vervelend vinden dat een beest gewoon willekeurig stukken uit je huis of tuin sloopt?

Om nog maar niet te spreken over mobfarms die gewoon kapot gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 30-09-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:46:
Omdat het gewoon irritant is? Dat jij niet snapt waarom ze het irritant vinden, prima, maar is het voor jouw nu echt zo moeilijk te begrijpen dat anderen het gewoon vervelend vinden dat een beest gewoon willekeurig stukken uit je huis of tuin sloopt?

Lees je ook even de rest van de post?
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:42:
Waarom kan men niet 1) een gracht graven 2) Creative spelen of 3) op peaceful spelen waarbij je toch resources moet verzamelen, maar geen last hebt van destructieve mobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:51:
[...]

Lees je ook even de rest van de post?

[...]
1) Werkt niet voor mobfarms
2) Is minder uitdagend/voldoenend
3) Minder uitdaging

Het gaat er gewoon om dat er iets in heeft gezeten wat een heleboel mensen vervelend vonden, dat is er nu uitgehaald. Dat het mooier was geweest als het een optie was geworden (afhankelijk van de moeilijkheidsgraad bijv.) ben ik absoluut met je eens, maar mensen die iets vervelend vinden zijn daarom niet meteen huilies.

EDIT:
Ik vind het een interessante discussie hoor; de mogelijkheden om van MC een meer actiegericht spel te maken naast het creatie-gebeuren. Maar laten we even erkennen dat wat je er ook van vind, het gewoon een mening is en dat het tegen het trieste aan is om mensen die het niet met jou eens zijn huilies, zanikerds of zeikerds te noemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Patriot op 30-09-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Hydra schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:46:
[...]

Grappig dat je een ander beschuldigd dat hij bij zijn eigen mening blijft en de ander niet snapt, terwijl je dat zelf ook doet.

Ik vind enderman en hun verplaatsing van blokjes juist wel wat toevoegen namelijk een doel om op te jagen. Als ik ze zag wil ik ze dood hebben, dus ze geven mij een reden voor combat anders dan zelf verdediging of voor items.

Een tweede reden waarom ik ze leuk vind is omdat ze random blokken verplaatsen en de wereld ietsje meer dynamisch maken, er worden niet enkel blokken door jezelf verplaatst.

Een derde is dat je anders gaat bouwen, bijvoorbeeld een gracht maken ter verdediging van je huisje.

Dus, er zijn twee kanten en laten we elkaars meningen respecteren dat er mensen zijn die de mob nutteloos en irritant vinden en dat er ook mensen zijn die de mob leuk en uitdagend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:02:
1) Werkt niet voor mobfarms
2) Is minder uitdagend/voldoenend
3) Minder uitdaging
Tsja, je stopt er een mob in die voor meer uitdaging zorgt, maar dat vind men niet goed. Dan zijn er opties om de problemen met die mob ongedaan te maken, dat is minder uitdaging dus ook weer niet goed. Meer uitdaging > niet goed. Minder uitdaging > niet goed. Dus het moet exact precies daar tussenin. Ik vind het niet gek dat sommige mensen dat gezanik vinden, eerlijk gezegd.

Overigens vat iedereen het ontzettend persoonlijk op, alsof alle mensen die het liever zien gaan zanikerds zijn. Als je voor het gemak even de betreffende topics leest op internet snap je al snel waarom ik het over zanikende jeugd had, want die staan vol met jochies (of equivalenten) die stampvoeten rondposten. Dat mensen dat doortrekken naar zichzelf of iedereen naar die het liever ziet gaan is niet mijn verantwoordelijkheid.
Het gaat er gewoon om dat er iets in heeft gezeten wat een heleboel mensen vervelend vonden, dat is er nu uitgehaald.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat nog veel meer mensen het wel prima of zelfs leuk vonden, maar die schreeuwen niet zo hard.
Ik vind het een interessante discussie hoor; de mogelijkheden om van MC een meer actiegericht spel te maken naast het creatie-gebeuren. Maar laten we even erkennen dat wat je er ook van vind, het gewoon een mening is en dat het tegen het trieste aan is om mensen die het niet met jou eens zijn huilies, zanikerds of zeikerds te noemen.
Ik erken dat er veel gezanikt wordt over dat mensen toch echt zanikerds zijn als zaken niet precies zo gaan als ze willen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:20:
[...]
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat nog veel meer mensen het wel prima of zelfs leuk vonden, maar die schreeuwen niet zo hard.
Tja, dit kun je ook doortrekken naar Mojang. Ze hadden ook een optie kunnen maken, zowel in SP als server side MP om de block moving functionaliteit van een Enderman te kunnen togglen, maar het draait hier rechtstreeks uit op verwijderen.

Als je het mij vraagt vind ik het goed dat ze rekening houden met mensen die er last van hebben, maar vrij kortzichtig om het meteen compleet te verwijderen. Dat is namelijk Mojang's keuze en niet van de spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dreanor schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:08:
[...]

Grappig dat je een ander beschuldigd dat hij bij zijn eigen mening blijft en de ander niet snapt, terwijl je dat zelf ook doet.

[.. knip ..]

Dus, er zijn twee kanten en laten we elkaars meningen respecteren dat er mensen zijn die de mob nutteloos en irritant vinden en dat er ook mensen zijn die de mob leuk en uitdagend vinden.
Van mij mag je dat vinden hoor, dat heb je me dan ook niet horen zeggen. Ik heb alleen proberen uit te leggen waarom ik denk dat je niet teveel hoeft te verwachten wat bepaalde speelstijlen betreft. Daarnaast ageer ik tegen het feit dat bepaalde mensen het nodig vinden om anderen huilies te noemen omdat ze het niet met hem of haar eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dreanor schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:08:
8)7

Ik zeg volgens mij letterlijk dat het me er om gaat dat verschillen in meningen prima zijn en het dus kinderachtig is anderen met een andere mening huilies te noemen?

Damn, kunnen we hier niet een minimumleeftijd instellen in dit topic ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 01:57
Dreanor schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:42:
OK ANDER ONDERWERP!

groot hout huis en een woestijn huis heel mooi
dit heb ik als voorbeeld genomen:

Afbeeldingslocatie: http://willdesign.com.au/images/folio/desert_house.jpg

ff wat anders:

enderman en creepers horen gewoon bij survival althans dat vind ik anders zet je ze gewoon uit.
en dat je voedsel moet eten vindt ik wel goed horen bij survival omdat je moet overleven. (ik heb overigens een spel gespeeld ooit waar je aangespoeld op een strand komt en je moet overleven ofzo en daar waren ook dieren en elementen om dingen te maken tent wapens enzo. en daar moest je ook gewoon eten.)

voor de rest vindt ik het een mooi spel heb er plezier mee met me broertje en neefje ook al ben ik 16 en speel het vaaktst fps, speel overigens ook andere genres.

kortom het is een mooi spel ben je er niet mee eens wat er in zit hou dan je mond gewoon pech maak anders maar een eigen spel of laat de monsters uit,hoe simpel.

[ Voor 49% gewijzigd door darkmushy1995 op 30-09-2011 17:07 . Reden: nog iets bijtevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:07
Pffff.. Had afgelopen week een texture pack gevonden, maar ik kan hem niet meer vinden. Hij was erg cartoony. Hopelijk dat ik nog terug kan vinden. IK zag hem in een youtube filmpje. Had er nog op gereageerd, maar kan het niet terugvinden helaas.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Ik had een paar maanden terug ook een mooie cartoony, maar gebruik nu op het moment de mini dokucraft pack. Hout en zo past mooi bij ons dorpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

Rakkerzero schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:35:
Pffff.. Had afgelopen week een texture pack gevonden, maar ik kan hem niet meer vinden. Hij was erg cartoony. Hopelijk dat ik nog terug kan vinden. IK zag hem in een youtube filmpje. Had er nog op gereageerd, maar kan het niet terugvinden helaas.
Deze mischien?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Hehe, mijn 'huillies' (wel mijn woord, wel vragen als je het gebruikt natuurlijk) maakt wel veel los hier.
Als er iets wordt gemaakt in een spel en men gaat "zeuren/zeiken/duidelijk beargumenteren/ etc etc tec" en het wordt vervolgens uit het spel gehaald dan mag ik die mensen huilies noemen. Nu we toch bezig zijn met: 'Iedereen heeft zijn eigen mening, iedereen is gelijk, iedereen denkt anders, vrede in de wereld", dan mag ik mensen ook huilies noemen, hoe kinderachtig dat ook is :)

Ik denk dat er uiteindelijk een modes bij zou kunnen komen, waarbij creative-modes, een soort zandbak wordt waar je bouwwerken kan maken waar niks mee kan gebeuren (en dat je toch zoals de huidige manier kan minen / exploren etc) en dat er een modes komt waarbij "Survival' naar mijn mening echt survival wordt zoals de naam doet vermoeden. Ofwel, graaf je maar goed in, want je wordt keihard geownd als je een huisje maakt met alleen een houten deur (samenvatting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Development and philosophy

Waterfall is dead, long live agile!
I've got a few plans and visions, but my only true design decision is to keep it fun and accessible. There's no design doc, but there are two lists; one for bugs, and one for features I want to add but think I might forget.
I make sure to play the game a lot, and I've built my share of towers, and flooded my share of caves. If something ever doesn't feel fun, I'll remove it. I believe that I can combine enough fun, accessibility and building blocks for this game to be a huge melting pot of emergent gameplay.
I strongly believe that all good stories have a conflict, and that all good games tell a good story regardless of if it's pre-written or emergent. Free building mode is fine and dandy, but for many people it will ultimately become boring once you've got it figured out. It's like playing a first person shooter in god mode, or giving yourself infinite funds in a strategy game.. a lack of challenge kills the fun.
For survival mode, I'd rather make the game too difficult than too easy. That also means I'm going to have to include some way of winning the game (or some other climax) to prevent it becoming too exhausting.
But if it's no fun, I'll redesign.
Dus laten we vooral de fun er niet uithalen door alsmaar door te discussieren over wat nu de bedoeling is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 01:57
Preddie schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:07:
Hehe, mijn 'huillies' (wel mijn woord, wel vragen als je het gebruikt natuurlijk) maakt wel veel los hier.
Als er iets wordt gemaakt in een spel en men gaat "zeuren/zeiken/duidelijk beargumenteren/ etc etc tec" en het wordt vervolgens uit het spel gehaald dan mag ik die mensen huilies noemen. Nu we toch bezig zijn met: 'Iedereen heeft zijn eigen mening, iedereen is gelijk, iedereen denkt anders, vrede in de wereld", dan mag ik mensen ook huilies noemen, hoe kinderachtig dat ook is :)

Ik denk dat er uiteindelijk een modes bij zou kunnen komen, waarbij creative-modes, een soort zandbak wordt waar je bouwwerken kan maken waar niks mee kan gebeuren (en dat je toch zoals de huidige manier kan minen / exploren etc) en dat er een modes komt waarbij "Survival' naar mijn mening echt survival wordt zoals de naam doet vermoeden. Ofwel, graaf je maar goed in, want je wordt keihard geownd als je een huisje maakt met alleen een houten deur (samenvatting)
helemaal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Rakkerzero schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:35:
Ik heb het filmpje weer teruggevonden, maar welke texturepack het is weet ik helaas nog niet.

Dit filmpje was het:

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Dat is inderdaad wel een eeeerug strakke texturepack :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Rakkerzero schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:24:
[...]

Ik heb het filmpje weer teruggevonden, maar welke texturepack het is weet ik helaas nog niet.

Dit filmpje was het:
[video]
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Das Sphax PureDBCraft... Draai ik ook

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
RZor schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:58:
Bedankt. IK heb hem nu ook draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Wol groeit nog steeds niet aan bij schapen toch? (1.9 pre2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Lange tijd geleden,maar weer even mijn wereldje gecheckt. Heb ik in de tijd van 1.5 redelijk wat gebouwd, nu even verder aan gewerkt. Door wat ik op fora lees over nieuwe patches nog maar niet geupdate. Vind het zo ook leuk genoeg :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5ioSQJFDdjcNROAkN1zXH4yC/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g4FrvxjUT5f2WY0n8ovz2UIr/medium.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 01-10-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:22
Gisteren begonnen met een nieuwe stad op mijn server, Imperial City. Geheel gemaakt in het water, bestaande uit drie ringen: 1e ring de binnenstad, de 2e ring de woonhuizen, en de 3e ring de haven, farms, fabrieken. Hier onder alvast een foto hoe het er van Dynmap eruit ziet. Zit al erg veel werk in, vooral om alles precies goed te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.minecraft.justmaik.nl/images/imperialcity.jpg

Vanavond nog maar snel wat doorwerken, zodat de eerste ring ongeveer af is ( afgezien van de decoratie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
iemand een idee wanneer nu precies minecraft voor de android telefoon uitkomt? hij zou eigenlijk de 28e uit moeten komen maar door een bug was hij niet vrijgegeven. maar iemand nieuws over wanneer die nu komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ja die is voor de xperia play. maar bedoel echt voor alle andere android telefoons

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/4872/minecraft-pocket-edition_575px.png

[ Voor 36% gewijzigd door LuckyLukeNL op 01-10-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik werd echt zwaar gebombardeerd door die vliegende suikerklonten in de Nether... Heb maar gewoon een stenen bunker aangelegd tussen mijn portals om te voorkomen dat ik of mijn portals opgeblazen worden. Even een kist vol cobblestone in no-time neergedumpt terwijl er fikkende sneeuwballen ontweken moeten worden :p

Is nog best mooi geworden. Het ziet er zowaar best vet uit, al is het maar een grote bovengrondse stenen gang die slordig is neergezet :p

Zonder cheats spelen geeft echt de meeste speelplezier. Met cheats erbij is de lol er zo vanaf. Nog nooit zo lang met 1 map gedaan.

Heb dan ook een vrij groot huis tegen een hoge berg aan gebouwd, boven het water. Om beneden te komen spring ik gewoon eruit en land ik veilig in het water. Ik heb ook meerdere verticale tunnels naar grotten met onderin simpelweg 1x1 blokje water van 2~3 diep om de val op te vangen om snel en veilig beneden te komen. Heb nog geen snelle manier omhoog gevonden. Iemand tips om sneller omhoog te komen dan met ladders?

[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 02-10-2011 02:14 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het niet erg vindt om een glitch te gebruiken kun je een minecart elevator doen (werkt ook met boten)

En voor de redstone fanaten is er de piston-zipper elevator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Je kan natuurlijk ook gewoon rails aanleggen.... doe ik zelf altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
die piston zipper vind ik wel leuk

Nou ff slime vinden... :p

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Voor de mensen die echt uitdaging zoeken:
http://www.minecraftforum.net/topic/600254-surv-skyblock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap, had zo'n mooi huis.

Afbeeldingslocatie: http://erwinvandenbos.nl/downloads/mcdead.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
RZor schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:58:
Bedankt, dit is een erg mooie texture pack.

Ik heb alleen een klein probleemje, of minpuntje en dat is dat alle steen veel op elkaar lijkt.

Cobblestone is een heel iets donkere normale stone, gravel lijkt ook veel op de andere stones en stone brick (zeker qua kleur) is ook niet heel echt verschillend.

Is er nog ergens een optie om misschien de stenen wat meer verschillend te maken (behalve zelf in photoshop spelen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:19
Dreanor schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:52:
[...]

Bedankt, dit is een erg mooie texture pack.

Ik heb alleen een klein probleemje, of minpuntje en dat is dat alle steen veel op elkaar lijkt.

Cobblestone is een heel iets donkere normale stone, gravel lijkt ook veel op de andere stones en stone brick (zeker qua kleur) is ook niet heel echt verschillend.

Is er nog ergens een optie om misschien de stenen wat meer verschillend te maken (behalve zelf in photoshop spelen)?
Zelf in paint gaan spelen :P

nee je zult echt de terrain.png (dacht ik) moeten aanpassen.

Ik heb mijn character skin eens aangepast:
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/223/ss1db.png
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/1940/ss2q.png

that's a pretty nice everything you have there >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Vlees mannetje.... vlees.... epicmealtime..... epicmealtime skin!

* Shamalamadindon heeft even iets te doen

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geweldig, dat je ook op die knop 'Delete world' moet klikken om verder te gaan :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
ik dus schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:24:
[...]

Jammer, ik had gehoopt dat er zoals painterly een zelf aan te passen texture pack optie zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik hoop dat dit het goede topic is om dit te vragen. Ik wil graag de buildcraft mod spelen en heb deze gedownload evenals de modloader en modloadermp. Heb de instructies heel precies opgevolgd. Dus de modloader in de minecraft jar en de zips in de mods folder. Het probleem is echter dat als ik een wereld opstart in creative mode en op i druk de nieuwe spullen er niet tussen staan! Kan iemand mij met dit probleem helpen? Ik heb minecraft 1.8.1 trouwens. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

williewonka03 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:07:
Ik hoop dat dit het goede topic is om dit te vragen. Ik wil graag de buildcraft mod spelen en heb deze gedownload evenals de modloader en modloadermp. Heb de instructies heel precies opgevolgd. Dus de modloader in de minecraft jar en de zips in de mods folder. Het probleem is echter dat als ik een wereld opstart in creative mode en op i druk de nieuwe spullen er niet tussen staan! Kan iemand mij met dit probleem helpen? Ik heb minecraft 1.8.1 trouwens. Alvast bedankt!
Ik heb die auto instaler gebruikt en dat gaat goed :D
Zelf wel de META-INF folder gedelete voor de zekerheid

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
ik dus schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:24:
[...]

Ik heb mijn character skin eens aangepast:
[afbeelding]
[afbeelding]

that's a pretty nice everything you have there >:)
Host je plaatjes ergens anders ;) . Je plaatjes zijn nog geen MB groot bij elkaar, maar laden gigantisch traag!

Bijv hier op t.net als je genoeg karma hebt voor een fotoalbum.

Pagina: 1 ... 34 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.