[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.714 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 01:09:
Ik probeer een mincraft server te maken en ik weet mijn vraag een beetje off-topic is.
Maar weet iemand wat ik fout doe? Het is ongelovelijk dat ik altijd met telfort en hun spullen gezijk heb.
Ik probeer de TCP poort 25565 open te gooien. Dat heb ik gedaan in me router maar kennelijk niet goed genoeg.
Want als ik het op internet test zegt die vrolijk dat die dicht is >.<. Ik heb nrtuurlijk ook een static ip-adress.
[afbeelding]

Probleem is namelijk dat minecraft me server wel kan vinden maar eronder staat er in het rood ´communication error´
Ik heb de server properties ook ingesteld. Heb een start.bat gemaakt met cmd console.
In me firewall ook een TCP 25565 rule gemaakt voor minecraft server.

Minecraft error:
[afbeelding]
Server Console:
[afbeelding]
Cmd console:
[afbeelding]

Ben alles in baby/test fase maken, op onze test computers. Met HEERLIJK zyxel router waar altijd met pijn en moeite iets werkend krijg.

Ga hem morgen sowieso even op de andere router testen. Als het daar wel werkt loopt mijn contract bij telfort voor het lekker goedkope test internet per direct af. :9

Nvm ik kan atm weer niet inloggen op die ***** router van telfort
Nu weer wel. Ik hou het weer voorgezien voor vandaag op mijn telfort computer >.<
Hopelijk heeft iemand ervaring met dit soort probleempjes :D
Bij de KPN ook problemen met het open zetten van poorten. KPN vertrouwd hun klanten niet, misschien bij Telfort het zelfde verhaal.

Ik kan op mijn router van KPN namelijk wel poorten openzetten, maar zodra er verkeer door die poort gaat vertrouwt de firewall het niet en blokkeert hij de gegevens door die poort. Volgens sommigen moet je dan naar KPN bellen, en die voegen dan al het verkeer door die poort toe aan een whitelist van je firewall ;)

Geen idee of dit bij Telfort ook zo kan though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
KPN en Telfort zijn onder de motorkap toch grotendeels hetzelfde? Dus, klinkt plausibel.. ;)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat weet ik niet, wel weet ik dat als ik op mezelf ga wonen me zelf wel een router aanschaf ipv zo'n dicht getimmerd ding van de provider te gebruiken, die gaat bij mij regelrecht de kliko in.

Kan ik nu niet doen, want heb 't m'n ouders voorgesteld, maar die zijn dan bang dat ze hun mail niet meer kunnen lezen, omdat ze dan geen router van KPN meer hebben :F

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 23-09-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 01:57
1.9 update heb denk ik een bug als ik spring dan gaat dat groene balkje de hele tijd veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

darkmushy1995 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:44:
1.9 update heb denk ik een bug als ik spring dan gaat dat groene balkje de hele tijd veranderen
werd al eerder genoemd. is geen bug maar was expres gedaan voor test doeleinden. Zijn vergeten het eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:05:
[...]

Bij de KPN ook problemen met het open zetten van poorten. KPN vertrouwd hun klanten niet, misschien bij Telfort het zelfde verhaal.

Ik kan op mijn router van KPN namelijk wel poorten openzetten, maar zodra er verkeer door die poort gaat vertrouwt de firewall het niet en blokkeert hij de gegevens door die poort. Volgens sommigen moet je dan naar KPN bellen, en die voegen dan al het verkeer door die poort toe aan een whitelist van je firewall ;)

Geen idee of dit bij Telfort ook zo kan though
Jaa telfort is een dochter van KPN dus denk inderdaad dat dat het is. Maar ik heb hem nu wel werkend gekregen!! door 1 miljoen keer te proberen.
Diigii schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:42:
[...]

Bij het kopje General kan je ook een IP adres invullen. Wat je hiermee doet is dat je alle poorten op dat IP openzet. Je zou dit kunnen proberen.

Heb je ook de poorten op je computer in de firewall open?
Alle poorten open? are you kidding me ahah! Kan ik net zo goed me deur van me huis open laten snachts haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:32:
Alle poorten open? are you kidding me ahah! Kan ik net zo goed me deur van me huis open laten snachts haha!
Overdrijven is ook een vak, neem aan dat je een firewall heb draaien aangezien je het daar over had. Het is misschien handig om te testen waar het fout gaat en later weer uit te zetten zodra het probleem is gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:43:
[...]

Overdrijven is ook een vak, neem aan dat je een firewall heb draaien aangezien je het daar over had. Het is misschien handig om te testen waar het fout gaat en later weer uit te zetten zodra het probleem is gevonden.
Ik heb inderdaad een firewall draaien. Daar had ik hem al open gedaan. Maar het was uiteindelijk gwn een probleempje met KPN wat ik al dacht. Aangezien ik altijd gezijk heb met kpn/telfort. Onze prive server server die op ander internet draaid hebben we nooit geen last mee. (ziggo)
Probleem had ik ondertussen al gevonden. Beide servers draaien als een tierelier1 :)

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
haha, ik zie nu dat de teller van hoeveel mensen registreren en het spel kopen meteen wordt geupdate. zie nu dat gewoon elke seconde iemand registreert en ongeveer om de 5-10 seconden iemand het spel koopt. wel grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Server draait eindelijk een beetje. Hoewel ze nog in haar begin/test fase is mogen degenen die het willen alvast joinen. Server staat atm nog op 'online-mode=false'. Feedback is altijd welkom!

Game version: Beta 1.8.1
Server fase: Test 2/10
Type server: Survival, Creative op aanvraag.
Server software: Bukkit 1185 (wat is dit/waarom? > 1.0)
Server helpware: Hamachi (wat is dit/waarom? > 1.1)
Server hardware: 4-core 4GHZ 12Gibr.
Server up-time: 24hours/7days a week.
Server link: 20mbit up/down link.
Server ip: 5.56.169.53:25565
Server room: Focuscraft
Server wachtwoord: hyperserver

Current players (3)
Current Op's (1); hypertrax;

So how to join?
-Download Hamachi Client (3.64mb):
.zip (eigen url) http://puu.sh/642m
.msi (official url) https://secure.logmein.com/hamachi.msi
-Instal Hamachi Client.
-Turn Hamachi on. (screen) http://puu.sh/643E
-Go to network > Connect to existing network (screen) http://puu.sh/643R
-Network-ID = Focuscraft Password = hyperserver (screen) http://puu.sh/6443 click connect.
-Minimize Hamachi. Enter Minecraft > Multiplayer > Direct Connect/Add server. Server ip= 5.56.169.53:25565
-Enter game, enjoy!

>1.0
Wat is bukkit? > http://bukkit.org/
Waarom? Om o.a. mods te kunnen gebruiken.

>1.1
Wat is dit? > https://secure.logmein.com/NL/products/hamachi/
Waarom? Omdat toen ik de server startte problemen had met de poort 25565. Dit door KPN dat probleem is inmiddels opgelost en de server zal binnenkort ook van Hamachi verdwijnen. Hij gaat dan ook op een ander ip draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/fuwa6u.jpg

Kippen Farm was een goed idee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 01:57
whaahwaa geniaal }:O :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

ik ben op het moment bezig met een medieval village :)

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/6807/20110925151030.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:01:
Server draait eindelijk een beetje. Hoewel ze nog in haar begin/test fase is mogen degenen die het willen alvast joinen. Server staat atm nog op 'online-mode=false'. Feedback is altijd welkom!
Confirmed working ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 07:26

K93

LuckyLukeNL schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:47:
haha, ik zie nu dat de teller van hoeveel mensen registreren en het spel kopen meteen wordt geupdate. zie nu dat gewoon elke seconde iemand registreert en ongeveer om de 5-10 seconden iemand het spel koopt. wel grappig
Ik ehb ook zitten kijken, maar als je die teller nakijkt klopt die niet helemaal na een keer refreshen dus zal wel gemiddelde zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Leuke uitdaging is op de shipwreck seed vasteland te vinden (en zonder dood te gaan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Neverwinterx schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:13:
Leuke uitdaging is op de shipwreck seed vasteland te vinden (en zonder dood te gaan) :)
nog uitdagender is net zoals hem
de wereld teverwijderen na elke dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Teutates schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:11:
[...]

nog uitdagender is net zoals hem
de wereld teverwijderen na elke dood :P
Verdomme :(

Nou kan ik niet stoppen met lezen. Ben bij day 1 begonnen, wat geweldig :D

Uitgelezen, nu snel pitten

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 26-09-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
FastFred schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:34:
[...]

Verdomme :(

Nou kan ik niet stoppen met lezen. Ben bij day 1 begonnen, wat geweldig :D

Uitgelezen, nu snel pitten
Zelfde probleem hier, moest meteen alles lezen en ben nu eindelijk klaar. Ook maar lekker slapen. Maar wat een geniaal geschreven verhaal _/-\o_ En dan ook nog respect voor de prestatie zelf, ik had het halverwege al lang opgegeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heel mooi geschreven inderdaad, prachtig.

Mooi om te zien ook hoever hij in de Nether gekomen is en dan de vergelijking met de normale wereld :)

Beetje jammer van die "gefaalde" suicide op 't eind. Die lava stroomde links en rechts weg, niet eens richting hem, hij heeft nooit in de fik gestaan :P

[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 26-09-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48

Nikeo

Jawelles

Wanneer verwachten jullie dat 1.9 uitkomt?

Momenteel ligt onze vriendenserver plat omdat door een servercrash ons 1.8.1 dorp helemaal verprutst was (setback naar 7 dagen terug) en niemand heeft er meer zin in om nu net voor een patch te beginnen. We willen wel een marsh biome er bij maar het is dus even wachten geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht morgen eigenlijk eerst prerelease 2 omdat deze titel op een screenshot van Notch te zien was. Maar kan het totaal fout hebben en dat ze pr2 alleen intern gebruiken.

Verder weet je net zoveel als wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Nikeo schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:11:
Wanneer verwachten jullie dat 1.9 uitkomt?

Momenteel ligt onze vriendenserver plat omdat door een servercrash ons 1.8.1 dorp helemaal verprutst was (setback naar 7 dagen terug) en niemand heeft er meer zin in om nu net voor een patch te beginnen. We willen wel een marsh biome er bij maar het is dus even wachten geblazen.
Oftuwel meer backupjes maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:19:
Ik verwacht morgen eigenlijk eerst prerelease 2 omdat deze titel op een screenshot van Notch te zien was. Maar kan het totaal fout hebben en dat ze pr2 alleen intern gebruiken.

Verder weet je net zoveel als wij.
ik heb hem even opgezocht want die screenshot had ik nog niet gezien hier:

http://i.imgur.com/qt1Ad.png

schapen fokken :D hij heeft het later over het idee dat elk dier uit een ei komt, dus dat je straks koe eieren enz krijgt, hij vroeg zich dus af of dit vreemd was.. nja vreemd altijd (net als hout en steen kapot slaan met je handen :P) maar wel handig en grappig

[ Voor 22% gewijzigd door Crp op 26-09-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Zou wel willen dat eieren wat langer bleven liggen. Tis zo irritant om steeds bij je kippen te moeten blijven staan om een beetje knap eieren te verzamelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21-09 09:25
Crp schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:59:
[...]

[afbeelding]

schapen fokken :D hij heeft het later over het idee dat elk dier uit een ei komt, dus dat je straks koe eieren enz krijgt, hij vroeg zich dus af of dit vreemd was.. nja vreemd altijd (net als hout en steen kapot slaan met je handen :P) maar wel handig en grappig
Zou je de [img] tags even van je screenshot willen afhalen? Er is al eerder overeengekomen dat screenshots van pre-releases alleen als link mogen worden gepost.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

D4NG3R schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:10:
[...]

Zou je de [img] tags even van je screenshot willen afhalen? Er is al eerder overeengekomen dat screenshots van pre-releases alleen als link mogen worden gepost.
done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Crp schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:59:
[...]

http://i.imgur.com/qt1Ad.png

kleine correctie :P

Hij heeft het eerst over eieren en later laat hij die screenshot zien.
en dan heeft hij het hier over ;)

Edit : heb ik het zelf fout :P maar denk eerder dat hij onderstaande doet als eieren :P
Ook al zouden eieren voor mij handiger zijn.
(ondergronds basis + vliegende eilanden... )
If you hold food in your hand, they follow you around. If you feed them, they enter "love mode". Two animals in love mode = babies.

[ Voor 11% gewijzigd door Teutates op 26-09-2011 16:29 . Reden: verbetering + verbetering + sigh... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ik schrok me rot, ik kwam dit tegen in 1.9:
http://imageshack.us/photo/my-images/651/20110926223149.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
spiderjockeys zitten al vrij lang in de game.. zie ook:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Spider_mounted_Skeleton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh, had ik eindelijk een mooie locatie gevonden, is 1.9 er alweer :p

Is er zich op of dit nu eindelijk de laatste grote verandering aan de generatie gaat zijn? Of kan je maar beter nog weer even wachten met weer een nieuwe wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:57:
Meh, had ik eindelijk een mooie locatie gevonden, is 1.9 er alweer :p

Is er zich op of dit nu eindelijk de laatste grote verandering aan de generatie gaat zijn? Of kan je maar beter nog weer even wachten met weer een nieuwe wereld?
ik geloof dat 1.10 ook vrij rap in aantocht is. het tempo ligt hoger ivbm de officiele release - daarna zal de update cycle weer wat langer duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaesve schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:09:
ik geloof dat 1.10 ook vrij rap in aantocht is. het tempo ligt hoger ivbm de officiele release - daarna zal de update cycle weer wat langer duren :)
Verdere releases vind ik niet zo'n probleem, verdere releases die relevant zijn voor de generation zijn wel iets om mee te nemen.

Ik had overigens aangenomen dat er na de officiele release geen grote dingen meer veranderd zouden worden, hooguit fixes of balancing.

spoiler:
Hmm, de zanikende jeugd heeft dan toch zijn zin gehad en Endermen kunnen nu geen blocks meer verplaatsen. Jammer.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:20:
spoiler:
Hmm, de zanikende jeugd heeft dan toch zijn zin gehad en Endermen kunnen nu geen blocks meer verplaatsen. Jammer.
Waar heb je dit gelezen ?

En alleen screenshots hoefde niet meer in [img] tags rest mocht weer wel =)

[ Voor 4% gewijzigd door Teutates op 27-09-2011 13:41 . Reden: terugzetten spoiler ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:38:
Waar heb je dit gelezen ?

En alleen screenshots hoefde niet meer in [img] tags rest mocht weer wel =)
spoiler:
Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, volgens mij was het een Twitter feed. Ik lees nu ook weer berichten dat het aantal soorten blocks die Endermen kunnen verplaatsen beperkt is i.p.v. helemaal uitgeschakeld.

Ik gooi alles in spoilertags tot de officiele release. Jammer voor mobiele lezers, maar helaas hebben die ook het respect niet om dingen niet te gaan quoten e.d. Overigens valt alles prima te lezen via de view-knop, voor de minder vaardige Tweakers.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:20:
spoiler:
Beetje jammer dat je mensen die dat vervelend vinden meteen uitmaakt voor "zanikende jeugd".

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
http://i128.photobucket.c...tiaan1989/flowerpower.png

ik was bored :P en dit vond ik wel grappig om tedoen een brug tebouwen om door de zee tekomen met bloemen en planten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:59:
[...]

Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb, volgens mij was het een Twitter feed. Ik lees nu ook weer berichten dat het aantal soorten blocks die Endermen kunnen verplaatsen beperkt is i.p.v. helemaal uitgeschakeld.

Ik gooi alles in spoilertags tot de officiele release. Jammer voor mobiele lezers, maar helaas hebben die ook het respect niet om dingen niet te gaan quoten e.d. Overigens valt alles prima te lezen via de view-knop, voor de minder vaardige Tweakers.
FIXED! :)

Er is al uitspraak gedaan dat enkel screens van pre-release niet met IMG tages mogen, tekst e.d. geen spoiler tags nodig.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

Dreanor schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:36:
[...]

Er is al uitspraak gedaan dat enkel screens van pre-release niet met IMG tages mogen, tekst e.d. geen spoiler tags nodig.
niet nodig is anders dan dat de gebruiker er bewust voor kiest om het te doen, dus stop met het quoten van spoiler tags ze worden niet voor niets gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Laatst online: 20-09 14:47
Crp schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:45:
[...]

niet nodig is anders dan dat de gebruiker er bewust voor kiest om het te doen, dus stop met het quoten van spoiler tags ze worden niet voor niets gebruikt!
Jawel, want er stonden welgeteld nul spoilers in.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

Marcks schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:11:
[...]

Jawel, want er stonden welgeteld nul spoilers in.
jij kiest er bijv ook bewust voor om geen persoonlijke gegevens op het internet te zetten, en als ik om 1 of andere reden weet wie jij bent ga ik ze ook niet voor jou op internet gooien. het gaat er dus niet om wat het is het gaat om een bewuste keuze van een persoon die door een ander niet beslist hoeft te worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Crp op 27-09-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wol groeit aan in 1.8.1 ? Viel me gister ineens op, heb ondertussen 4 schapen in een omheind stukje staan, en wol afgehaald, daarna bezig geweest met een mob farm, kom ik er weer langs lopen (6 speldagen later) hebben ze weer wol? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
[...]

Ik volg Crp: Het is inderdaad niet nodig om tekst in spoilers tags te zetten, maar het is ook niet verboden dat iemand dat wel doet. Ik vind het dan nogal arrogant om die spoiler tags telkens teniet te doen door het bericht te quoten. Als je dan per se dit topic wil lezen op een device of met een browser die niet overweg kan met de spoilers, dan is dat jouw probleem. Overigens is er sinds kort een mobile/tablet vriendelijke site gemaakt door een mede-GoTter: http://got.ram.io. Die site gebruikt geen zwarte vlakken voor de spoilers. Gebruik in het vervolg alsjeblieft die site en laat iedereen in zijn recht om zelf te kiezen wat hij/zij in spoiler tags plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 16:04
Minecraft ook maar aangeschaft :) Maar is kijken hoe het bevalt. Zijn er nog handige mods of texturepacks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
spookz0r schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:00:
Minecraft ook maar aangeschaft :) Maar is kijken hoe het bevalt. Zijn er nog handige mods of texturepacks?
Optifine en HD Realism

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:32:
Wol groeit aan in 1.8.1 ? Viel me gister ineens op, heb ondertussen 4 schapen in een omheind stukje staan, en wol afgehaald, daarna bezig geweest met een mob farm, kom ik er weer langs lopen (6 speldagen later) hebben ze weer wol? :D
Dat is juist het hele idee als je ze scheert met een schaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:11:
[...]

Dat is juist het hele idee als je ze scheert met een schaar??
ja :) maar het werkte niet in 1.8, toen groeide wol niet meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56

Toppertje

www.davideografie.nl

In een tweet van Jeb_ staat het volgende:
This will probably ->NOT<- be included in Beta 1.9, but it's a nice screenshot: http://t.co/5DuSLsfb
Geen idee wat het is, maar het ziet er goed uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Alwinonline schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:17:
[...]

In de 1.9 pre-release lijkt het ook niet te groeien en dat terwijl de beesten tot verre afstand bewaard blijven. Ik had zo'n 500 meter van het spawn 2 schapen geschoren en ben toen zo'n 3000 meter verderop een basis begonnen, elke keer als ik nu terug kom waar ik die schapen heb geschoren om daar hout te hakken staan ze er nog steeds allebei naakt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Toppertje schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:30:
Buffs, iets van alchemy ofzo waarschijnlijk want ik zie flesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03
Hydra schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:47:
[...]

Buffs, iets van alchemy ofzo waarschijnlijk want ik zie flesjes.
Quote for the truth. Lijkt erg op alchemy en buffs, zie ook de workbench en flesjes in de inventory. Maargoed, wie weet wordt dat wel een "uitbreiding" voor Minecraft of misschien 1.10. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Jeey, mob farm is af. Ik heb 4 blocks onder de grond een 50x50x2 spawn ruimte gemaakt. De canal-style mob farm zoals op de minecraftwiki beschreven, in plaats van een killer met lava heb ik gewoon een schacht van 50 blocks lang recht naar beneden gegraven, zit nu tussen de lava meertjes in goodie's te verzamelen :) Ze vallen gewoon te pletter.

Je moet wel uit kijken, want skeletons kunnen mid-air nog altijd pijlen schieten :P

EDIT: Hmm, ik bleef d'r even staan, denk lekker items halen, dus blijf op een veilig afstandje staan, ik ben ff naar beneden. Kom ik terug, is er een spin heelhuids naar beneden gekomen, ben ik dood ;( Gelukkig staat m'n bedje niet ver daar vandaan, dus kon de spin afmaken en m'n items redden :)

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 27-09-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Toppertje schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:30:

[...]

Lijkt mij buff's en potions, vinden anderen het trouwens niet vreemd dat het character zo donker is in het inventory scherm op die screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Niet online
is dit niet gewoon het skill systeems? dat je je skillpoints die je verdient met lvlen kan verdelen in die skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 18:12
Alwinonline schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:03:
is dit niet gewoon het skill systeems? dat je je skillpoints die je verdient met lvlen kan verdelen in die skills
Dit dacht ik ook meteen. Misschien dat die tijdsaanduidingen slaan op hoelang je dat moet doen (in dit geval bijvoorbeeld 6:34 in totaal in de lucht zijn door een sprong om te lvlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
naarden 4ever schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:14:
[...]

Dit dacht ik ook meteen. Misschien dat die tijdsaanduidingen slaan op hoelang je dat moet doen (in dit geval bijvoorbeeld 6:34 in totaal in de lucht zijn door een sprong om te lvlen?
Denk eerder dat als je die skill hebt (door te levelen balkje vol)
Dat je die skil kan gebruiken.. en dat het een cooldown is bijvoorbeeld :)
Maar we zullen moeten wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Ik zat net even te graven in verkoopcijfers voor PC-games, en tot mijn verbazing zit Minecraft al bijzonder dichtbij de top! 3.6M verkopen momenteel, terwijl Portal 2 bijvoorbeeld in de buurt van de 3 miljoen verkopen zit. De meestverkochte PC-games doen in de buurt van 10M totale verkopen (o.a. The Sims, Half-Life)

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:50:
Beetje jammer dat je mensen die dat vervelend vinden meteen uitmaakt voor "zanikende jeugd".
Ga de fora buiten Tweakers maar eens lezen en ik denk dat je al snel hetzelfde zult vinden. Uiteraard stel ik niet dat iedereen die dit vindt tot de zanikende jeugd behoort :)

Ik doel dan bijvoorbeeld op initiatieven tegen het 'grieven' van Creepers en Endermen. I say wut? Dat hoort toch gewoon bij het spel? Ga dan Creative spelen ofzo.

Er is geen uitspraak dat ik geen spoilers mag plaatsen waar ik ze nodig acht.

Maagoed, als men de 14-jarige uit wil gaan hangen hier, ik doe er niet aan mee. Jammer dat niemand elkaar zijn pleziertjes gunt, blijkbaar.
mux schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:22:
Ik zat net even te graven in verkoopcijfers voor PC-games, en tot mijn verbazing zit Minecraft al bijzonder dichtbij de top! 3.6M verkopen momenteel, terwijl Portal 2 bijvoorbeeld in de buurt van de 3 miljoen verkopen zit. De meestverkochte PC-games doen in de buurt van 10M totale verkopen (o.a. The Sims, Half-Life)
Dat is natuurlijk de magie van de Indygame. Ik zat toevallig vanmiddag al even te schatten hoe rijk Mr. Notch er van geworden moet zijn. Ik kwam ergens tussen de 20 en 40 miljoen euro :p Holy crap! Dat is zelfs nadat de belastingdienst er zijn tengeltjes over heeft laten gaan een enorme berg geld.

Overigens ben ik best benieuwd hoe vaak bijvoorbeeld Tetris inmiddels verkocht danwel vergelijkbaar over de toonbank gegaan is.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 00:08 ]

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Zijn er eigenlijk mensen op GoT die naar Minecon gaan? Je krijgt er een in-game cape bij, net als Notch heeft. En de Yogscast is aanwezig. :P [bron]

Het is als Nederlander gewoon achterlijk duur om 'even' langs te gaan. Of je moet daar toevallig in de buurt zijn voor werk of vakantie.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:06:
[...]

Ga de fora buiten Tweakers maar eens lezen en ik denk dat je al snel hetzelfde zult vinden. Uiteraard stel ik niet dat iedereen die dit vindt tot de zanikende jeugd behoort :)

Ik doel dan bijvoorbeeld op initiatieven tegen het 'grieven' van Creepers en Endermen. I say wut? Dat hoort toch gewoon bij het spel? Ga dan Creative spelen ofzo.
Creepers en Endermen zijn wat dat betreft niet te vergelijken. Notch zelf vind Endermen ook gewoon geen goed idee. Het is niet zozeer problematisch, maar wel ontzettend lame als je huis opeens een blokje mist die ergens anders is neergeplempt. Je kunt er ook nog eens niks tegen doen..

Creepers kun je ontwijken en doodmaken, je kunt daar iig voorkomen dat ze griefen.

Verwijderd

Patriot schreef op woensdag 28 september 2011 @ 02:22:
Creepers en Endermen zijn wat dat betreft niet te vergelijken. Notch zelf vind Endermen ook gewoon geen goed idee. Het is niet zozeer problematisch, maar wel ontzettend lame als je huis opeens een blokje mist die ergens anders is neergeplempt. Je kunt er ook nog eens niks tegen doen..
Notch vindt ze in de huidige incarnatie geen goed idee. Als je een effectieve manier verzint waarop Endermen te weerhouden zijn van het random blokjes verplaatsen is er niets aan de hand.

Maargoed, dat lui gaan zitten miepen over Creepers en Endermen is wel tekenend denk ik. Die willen gewoon dat niets of niemand aan wat dan ook dat ze gebouwd hebben zit. Zoals ik al zei, dan moeten ze maar Creative of Peaceful gaan spelen.

Sowieso, ja, er is een onbalans waarbij de speler wordt gestraft zonder dat hij er wat aan kan doen, maar dat gelijk grieven noemen? Het is niet alsof er massaal blokken worden verplaatst door Endermen. De mob kan best een leuke toevoeging zijn, maar dan moet er een manier zijn om ze te kunnen weerhouden van het verplaatsen van blocks.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 02:43:
[...]

Notch vindt ze in de huidige incarnatie geen goed idee. Als je een effectieve manier verzint waarop Endermen te weerhouden zijn van het random blokjes verplaatsen is er niets aan de hand.

Maargoed, dat lui gaan zitten miepen over Creepers en Endermen is wel tekenend denk ik. Die willen gewoon dat niets of niemand aan wat dan ook dat ze gebouwd hebben zit. Zoals ik al zei, dan moeten ze maar Creative of Peaceful gaan spelen.

Sowieso, ja, er is een onbalans waarbij de speler wordt gestraft zonder dat hij er wat aan kan doen, maar dat gelijk grieven noemen? Het is niet alsof er massaal blokken worden verplaatst door Endermen. De mob kan best een leuke toevoeging zijn, maar dan moet er een manier zijn om ze te kunnen weerhouden van het verplaatsen van blocks.
Tsja, als je het geen griefen/grieven mag noemen, hoe moet je het dan noemen? :+ Het is gewoon een nutteloze toevoeging. De endermen zijn leuk, de manier waarop ze pas agressief worden als je naar ze kijkt. Maar het verplaatsen van de blokjes voegt niks toe en wordt m.i. terecht verwijdert.

De creeper is een voorbeeld van een mob die lastig kan zijn, maar zijn destructie voegt wel degelijk iets toe. Het zorgt er namelijk voor angst, wat er op zijn beurt weer voor zorgt dat het spel een beetje spannend blijft (als je daar behoefte aan hebt, anders zet je het idd gewoon op peaceful). Maar wat voegt het blokjes verplaatsen toe? Niets, behalve wat gevloek als je bomen zweven omdat een enderman een stukje stam heeft lopen verplaatsen.

• djpdjpnl
  • Niet online
Er is ook een mod dat tornado's in de Minecraft wereld los kan laten. Dan vliegen de zand blokken je om de oren, maar alleen die niet door spelers zijn geplaatst. Zou zoiets niet kunnen bij endermen? Alleen blokjes verplaatsen als die niet door een gebruiker zijn geplaatst.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Dan krijg je dus van die prachtige zwevende bomen. Wat mij betreft halen ze die functie er gewoon uit.

Verwijderd

Ik ben er ook aan begonnen,
Alleen ik vraag me af ik heb een heel groot hok gebouwd om zo te zeggen met muren ramen en een deur erin.
Dat ben ik aan het inrichten als huis.
Echter in de avond komen er uit het niets monsters in mijn huis.

hoe kan ik die daar niet meer laten komen uit het niets?
En nee ik wil niet op pussy level spelen :P

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:47:
Ik ben er ook aan begonnen,
Alleen ik vraag me af ik heb een heel groot hok gebouwd om zo te zeggen met muren ramen en een deur erin.
Dat ben ik aan het inrichten als huis.
Echter in de avond komen er uit het niets monsters in mijn huis.

hoe kan ik die daar niet meer laten komen uit het niets?
En nee ik wil niet op pussy level spelen :P
And Notch said, Let there be light: and there was light.
Met torches dus.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Als je ruimte klein genoeg is spawnen er geen monsters, omdat die niet op vakjes dicht bij een een speler spawnen. Als je zorgt dat de ruimte goed genoeg verlicht is spawnen er geen monsters omdat die niet spawnen op vakjes die goed verlicht zijn.

Constructed: Silver || Limited: Silver

Verwijderd

Aha dus gewoon muren erin zetten en alles vol stoppen met torches ik heb hem dat gaan we dan vanavond eens regelen.

kijken of ik dan wel rustig kan wonen thuis

• Austin
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

Je kan je huis ook verlichten met pompoenen, moet je wel eerst een torch en een pompoen samenvoegen.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

embee schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:53:
Als je ruimte klein genoeg is spawnen er geen monsters, omdat die niet op vakjes dicht bij een een speler spawnen. Als je zorgt dat de ruimte goed genoeg verlicht is spawnen er geen monsters omdat die niet spawnen op vakjes die goed verlicht zijn.
Dan moet je dus wel zelf in die ruimte aanwezig zijn. Voldoende torches zorgt er voor dat je niet onaangenaam verrast wordt als je thuis komt.
edit: Zie ook deze artikelen over de eigenschappen van mobs: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Mobs en http://www.minecraftwiki.net/wiki/Spawn

[ Voor 12% gewijzigd door Firestorm op 28-09-2011 12:26 ]

Verwijderd

Komen ze misschien tevoorschijn als je op bed ligt? Dan kan het heel goed aan je deur liggen. Gebruik geen dubbele deur en plaats je deur altijd van buiten.

Verwijderd

Alwinonline schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:17:
[...]

Ooooh ok, ik vond al dat die schapen lang kaal bleven :D

• harmen1987
  • Laatst online: 21-09 09:45
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:15:
Komen ze misschien tevoorschijn als je op bed ligt? Dan kan het heel goed aan je deur liggen. Gebruik geen dubbele deur en plaats je deur altijd van buiten.
Maakt dat uit dan? Kunnen ze door dubbele deuren lopen en van binnen naar buiten zonder de deur te openen?

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• D4NG3R
Ik gok dat jullie last hebben van dit probleem?

Afbeeldingslocatie: http://www.minecraftwiki.net/images/8/89/Bed_Template.png

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13
dat gebeurde bij mij ook laatst alleen zat ik toen in een hele hoge toren, of maakt dat niet uit? (probleem was trouwens verholpen toen ik glasspanes in mn ramen had gedaan).

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik heb altijd mij bed tegen de muur aanstaan maar zorg er wel voor dat de buitenkant van mijn huis ook verlicht is, dan is er niks aan de hand.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
Mijn slaapkamer bouw ik altijd ondergronds met uiteraard een goed verlichte kamer. Hierdoor spawnen er geen mobs bij mn bed.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Verwijderd

harmen1987 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:49:
[...]

Maakt dat uit dan? Kunnen ze door dubbele deuren lopen en van binnen naar buiten zonder de deur te openen?
Van de Minecraft wiki:
If you use your bed, and have a door with a right hinge (as viewed from the outside), monsters can still get to you and wake you up, as though no door was present. One example of this is a room with double doors, at least one of the doors will be unsafe. This can be avoided by leaving the door open, rather than closed, when sleeping. A second solution is to place the door on the "inside" of the "frame."
Met een dubbele deur kun je gewoon niet goed slapen :P

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:51:
Ik gok dat jullie last hebben van dit probleem?
Ik moet zeggen dat ik daar nog nooit last van heb gehad. Het enige is dat ik wel eens een monster aan mijn bed heb gehad toen ik een cave had met als enige toegang een stuk over lava waar niets realistisch gezien overheen kon, maar ik snap vanuit de code op zich wel dat Minecraft dat toch als open ziet.

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Patriot schreef op woensdag 28 september 2011 @ 05:34:
[...]

Tsja, als je het geen griefen/grieven mag noemen, hoe moet je het dan noemen? :+ Het is gewoon een nutteloze toevoeging. De endermen zijn leuk, de manier waarop ze pas agressief worden als je naar ze kijkt. Maar het verplaatsen van de blokjes voegt niks toe en wordt m.i. terecht verwijdert.

De creeper is een voorbeeld van een mob die lastig kan zijn, maar zijn destructie voegt wel degelijk iets toe. Het zorgt er namelijk voor angst, wat er op zijn beurt weer voor zorgt dat het spel een beetje spannend blijft (als je daar behoefte aan hebt, anders zet je het idd gewoon op peaceful). Maar wat voegt het blokjes verplaatsen toe? Niets, behalve wat gevloek als je bomen zweven omdat een enderman een stukje stam heeft lopen verplaatsen.
Ik vind het allemaal zo'n gezeur op niks. "Ownee, er is een mob beestje die blokjes verplaatst!!'. Het is toch survival-mode of niet soms? Je kan er ook nog iets tegen doen, namelijk water. Ik zou tekenen als die mobs eindelijk eens iets toevoegen en mijn bouwwerken aanvallen. Iedere nacht moet het moeilijker worden, totdat creepers over de muur klimmen met behulp van spinnen en zichzelf gaten in de muur blazen. Dat is survival-mode... nu is het een soort CReative-survival mix waar je eigenlijk niks mee kan, omdat er kindjes zijn die het niet leuk vinden als hun bouwwerk stuk wordt gemaakt in Survival-mode... serieus, gaat nergens over.

BF1: Don-Panio

Verwijderd

Ik kan me hier eigenlijk helemaal in vinden. Ik zou inderdaad graag een stuk betere AI hebben, die ervoor zorgt dat je lekker inventief aan de slag moet om het 's nachts droog te houden. Nog meer creepers die nog sneller expoderen vind ik eigenlijk wat zwak wat betreft een hogere moeilijkheidsgraad.

Verwijderd

Ik ben het eigenlijk deels wel eens met het verhaal van Preddie.

Echter, vanuit smp perspectief, vind ik de endermen toch niet zo'n goed idee. Singleplayer of in een echte survival setting kan het wel. Maar als je een groot project op een server hebt gebouwd en er komen veel mensen langs dan heb je dus de hele dag endermen actief in jouw project. Kom jij dan 's avonds lekker online dan ligt je halve project 10 meter verderop. :P

Natuurlijk kan dit uitgezet worden met mods/plugins (zoals op tweakcraft). Echter moet hier wat mij betreft ook vanuit vanilla minecraft rekening mee gehouden worden.

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:15:
[...]

Van de Minecraft wiki:

[...]
Met een dubbele deur kun je gewoon niet goed slapen :P
Ik kwam er ook laatst achter dat een deur open moet blijven staan :+

• Xephasis
  • Laatst online: 14-09 13:34
Na update 1.8.1 loopt Minecraft steeds bij mij vast. Run out of memory. Heb Java al opnieuw geïnstaleerd en 2 Gb geheugen toegewezen. Bij 1.7.3 werkte het altijd prima. Nu loopt hij om de 5 minuten vast. Ga denk ik maar terug naar 1.7. Wat wel jammer is want 1.8 is verder een leuke update. Voedselsysteem werkt nu beter, vechten is leuker en de omgevingen zijn afwisselender. Verder vind ik nog steeds dat de biomes te klein zijn. Wat mij betreft zouden ze 10 keer ze groot mogen zijn, maar goed, daar is misschien wel een mod voor.

• mux

mux

99% efficient!

Heb je een 64-bit besturingssysteem? Dan moet je de 64-bit versie van Java installeren.

• Xephasis
  • Laatst online: 14-09 13:34
Tnks! Dat was het, alles werkt nu prima. Voel me wel een beetje een noob dat ik een uur geleden nog vol overtuiging 32-bit Java heb gedownload maar ja,

• mux

mux

99% efficient!

Tsja, ik heb het ook maar van X :) hij had dezelfde problemen, en toen gingen 100.000 aan zijn video's verslaafde nerds tegen hem roepen dat hij een 64-bit java moest installeren.

:D

• Marcks
  • Laatst online: 20-09 14:47
Preddie schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:29:
[...]

Ik vind het allemaal zo'n gezeur op niks. "Ownee, er is een mob beestje die blokjes verplaatst!!'. Het is toch survival-mode of niet soms? Je kan er ook nog iets tegen doen, namelijk water. Ik zou tekenen als die mobs eindelijk eens iets toevoegen en mijn bouwwerken aanvallen. Iedere nacht moet het moeilijker worden, totdat creepers over de muur klimmen met behulp van spinnen en zichzelf gaten in de muur blazen. Dat is survival-mode... nu is het een soort CReative-survival mix waar je eigenlijk niks mee kan, omdat er kindjes zijn die het niet leuk vinden als hun bouwwerk stuk wordt gemaakt in Survival-mode... serieus, gaat nergens over.
Wat stelt dat survivalen nu helemaal voor? Als het echt een gametype was zoals je die in veel andere games tegenkomt, met als doelstelling het zo lang mogelijk vol te houden, dan mag de moeilijkheidsgraad wel eens stevig omhoog. En hoewel ik het best leuk zou vinden als hordes mobs beleg slaan op mijn fort en heel de gameplay in teken van overleven staat, is dat niet het geval. Het is een sandboxgame. Er is geen inherent doel anders dan wat je jezelf oplegt. En jezelf opleggen niet dood te gaan, betekent dat je alles op safe moet gaan spelen. Daar is wat mij betreft met de huidige mechanics geen bal aan.

Een ander doel waar het spel zich perfect voor leent is om dingen te bouwen. In mijn ogen is dat de kern en de kracht van Minecraft. Ik zie het dan ook geenszins als een slappe mix tussen creative en survival, maar juist als een spel dat in hoofdlijnen nog steeds om creativiteit draait en dat desgewenst wat mobs ten tonele tovert om de speler uit te dagen.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Verwijderd

Marcks schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:40:
Wat stelt dat survivalen nu helemaal voor? Als het echt een gametype was zoals je die in veel andere games tegenkomt, met als doelstelling het zo lang mogelijk vol te houden, dan mag de moeilijkheidsgraad wel eens stevig omhoog. En hoewel ik het best leuk zou vinden als hordes mobs beleg slaan op mijn fort en heel de gameplay in teken van overleven staat, is dat niet het geval. Het is een sandboxgame. Er is geen inherent doel anders dan wat je jezelf oplegt. En jezelf opleggen niet dood te gaan, betekent dat je alles op safe moet gaan spelen. Daar is wat mij betreft met de huidige mechanics geen bal aan.
Ik zie wel ruimte voor Creative - Free mode en Survival mode, waarbij Free mode is wat Survival nu is en Survival dan echt overleven wordt.

Voor de meeste mensen is Survival mode niet meer dan een Creative mode waarbij je zelf de resources moet vinden, want echt doodgaan is er niet vaak bij.

• Teutates
Creating a portal in the nether has a high chance of linking permanently to a pre-existing portal in the overworld. This makes the new nether portal a one-way link.
De reden dat ik ook alweer een hekel had aan poorten maken...

Vandaag 4x een nether poort geplaats maar ik kom telkens uit bij iemand anders hun poort bij de hub nether in survival...

Denk dat ik mijn netherpoort moet opgeven (in iedergeval waarvoor ik hem wil gebruiken)

Daarvoor zit ik tedicht bij de andere spelers geloof ik.

Wel flink bezig geweest :) heb iniedergeval geen resources problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Teutates op 29-09-2011 00:31 ]

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ben pas begonnen aan een nieuwe wereld. Ik heb een soort moderne stijl huis gebouwt op een heuvel waarbij de heuvel recht is afgegraven langs de muren. (soort kasteel methode zeg maar)
Er loopt een trap naar beneden die eindige bij een groot meer en een klein sugarcane en cactus veldje. Beneden is ook de mijn ingang die via een wentaltrap eindigt in een dungeon, soort van oude mijngangen met rails enzo. Echt cool. Was voorheen niet zo.
Er ligt ook een dorpje dicht in de buurt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Auredium schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:41:
Ik ben pas begonnen aan een nieuwe wereld. Ik heb een soort moderne stijl huis gebouwt op een heuvel waarbij de heuvel recht is afgegraven langs de muren. (soort kasteel methode zeg maar)
Er loopt een trap naar beneden die eindige bij een groot meer en een klein sugarcane en cactus veldje. Beneden is ook de mijn ingang die via een wentaltrap eindigt in een dungeon, soort van oude mijngangen met rails enzo. Echt cool. Was voorheen niet zo.
Er ligt ook een dorpje dicht in de buurt.
Screenshot zegt meer dan 1000 woorden.

• Alwinonline
  • Niet online
Ik ben gisteren begonnen met indusrtycraft/buildcraft mod en ik moet zeggen het is best geniaal. je kan hele vette dingen maken. ik speel 2 maps, 1 waar ik alles zelf grind en 1 waar ik gebruik maak van toomanyitems. Het zelf maken is behoorlijk veel werk (ook het opzoeken van alle craft recipies) maar als je een tijdje bezig bent leer je wel veel. De "cheat" map zoals ik hem noem is vooral om mechanismes te testen, constructies te bedenken die ik dan later kan bouwen in die normale map zonder allemaal resources te verspillen.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Loev schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:44:
[...]

Screenshot zegt meer dan 1000 woorden.
Ik zal vanaaf eens kijken ;)

Overings, met de nieuwe mijngangen als dungeons zijn rails extreem makkelijk te scoren!. Ik heb er nu al verschillende. Enige nadeel is dat allemaal die mijngangen nogal een doolhof zijn en over elkaar lopen. Ik heb vanmorgen snel even een ijzeren helm en zwaart gemaakt naast leren vest broek en schoenen. Vanavond ruim ik mijn inventory op zodat ik alleen nog wat hout heb en een craftingblok plu was toruches en dan ga ik de mijn verkennen. :D

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Verwijderd

Minecraft Beta 1.9 Prerelease 2 is uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 15:05 ]

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Marcks schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:40:
[...]

Een ander doel waar het spel zich perfect voor leent is om dingen te bouwen. In mijn ogen is dat de kern en de kracht van Minecraft. Ik zie het dan ook geenszins als een slappe mix tussen creative en survival, maar juist als een spel dat in hoofdlijnen nog steeds om creativiteit draait en dat desgewenst wat mobs ten tonele tovert om de speler uit te dagen.
De naam ' survival' is dus verkeerd gekozen. Noem het dan gewoon sandbox met of zonder mobvinkje zegmaar.

BF1: Don-Panio

• Hydra
Preddie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:47:
De naam ' survival' is dus verkeerd gekozen. Noem het dan gewoon sandbox met of zonder mobvinkje zegmaar.
Boeiend. Dat is gewoon zo gegroeid. Moet je niet opeens een hoop op gaan hangen aan een naam.

• Teutates
minecraft 1.9 prerelease2

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Iets meer info mag wel? Voor ik een verder onbekende .jar ga draaien..

[ Voor 11% gewijzigd door Patriot op 29-09-2011 17:39 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.