[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Dreanor schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:28:
Euh crash als je furnace gebruikt en auto-save frame drops om er twee te noemen ... dit is echt niet de meest stabiele versie van Minecraft, dat is lulkoek. Maar, het is een "leaked" pre-release dus dan mag het nog. ;)
Beetje lulkoek inderdaad, maar heb zelf geen crashes gehad, las op het forum dat dat idd enorm verschillend is....

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 13:28
Preddie schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:08:
[...]
Beetje lulkoek inderdaad, maar heb zelf geen crashes gehad, las op het forum dat dat idd enorm verschillend is....
Misschien niet heel nette woordkeuze van mijn kant, waarschijnlijk beetje de jaloezie dat jij nog geen bugs gehad hebt maar ik (te)veel waarbij vooral de constante "lag" wat door autosave komt (elke 3-6 seconden) erg irritant is en het daardoor niet leuk speelbaar is. :)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 10:14
Ik krijg hem niet eens gestart xD. Krijg een nullpointerexception bij het laden in de console.

edit: oeps, je moest m gewoon en de %appdata%/.minecraft/bin map dumpen. Ik dacht weer eens veel te moeilijk.

[ Voor 37% gewijzigd door KillerZero86 op 11-09-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
Ik ben momenteel 1.8 aan het uitproberen en ik merk dat ik steeds zonder RAM kom te ziten, terwijl ik 1gig heb aangewezen. Ook als ik naar mijn geheugen gebruik kijk, dan zie ik dat Java steeds meer geheugen gebruikt, ook al doe ik niets.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Het aanwijzen van meer geheugen lijkt mij geen oplossing, aangezien dat het programma steeds meer gebruikt.

[ Voor 24% gewijzigd door ItMeAedri op 12-09-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:54
klinkt een beetje als een memory leak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Zhalix schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:45:
Ik ben momenteel 1.8 aan het uitproberen en ik merk dat ik steeds zonder RAM kom te ziten, terwijl ik 1gig heb aangewezen. Ook als ik naar mijn geheugen gebruik kijk, dan zie ik dat Java steeds meer geheugen gebruikt, ook al doe ik niets.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Het aanwijzen van meer geheugen lijkt mij geen oplossing, aangezien dat het programma steeds meer gebruikt.
Zo nu en dan opnieuw opstarten helpt bij mij wel eens, het lijkt idd op een memory leak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:38
Zhalix schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:45:

De render distance minder ver zetten en regelmatig herstarten maakt het geheugen gebruik "beheersbaar". De memory leak zal Notch moeten aanpakken voor de echtte release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Waar blijft de officieele 1.8 release.
Ik kan niet meer wachten :( :D

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:39
mijne crashed de hele tijd als ik iets in de furnace doe. (1.8 pre)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

sjaakwortel schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:23:
mijne crashed de hele tijd als ik iets in de furnace doe. (1.8 pre)
werd al genoemd.
1shot1kill schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 23:33:
Ik kwam eerder deze avond er ook niet op, nu wel weer.

Er is een fix voor de furnace crash, het werkt tot nu toe in ieder geval bij mij:

http://www.minecraftforum...5356-patch-furnace-crash/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Van het weekend de pre-release geinstallerd, zowel op m'n server als client.

Zonsondergangen zijn een stuk mooier geworden, ondergrondse grotten een stuk cooler en de NPC villages zijn best leuk.

Ik ben overigens niet erg veel probelemen tegen gekomen. Het duurde wel even voor ik gewend was aan het Healing over Time principe, welke intreedt op het moment je hunger bar 9 of meer ingevuld is. Er is volgens mij ook helemaal niets meer wat je health meteen vult.

Ben ook al een paar Endermen tegen gekomen. Hele aardige mensen, zijn alleen een beetje paranoia over direct oogcontact.

Geiv originele release, dan doe ik een totale reboot van de server met een verse wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
detheavn schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:14:
Van het weekend de pre-release geinstallerd, zowel op m'n server als client.

Zonsondergangen zijn een stuk mooier geworden, ondergrondse grotten een stuk cooler en de NPC villages zijn best leuk.

Ben ook al een paar Endermen tegen gekomen. Hele aardige mensen, zijn alleen een beetje paranoia over direct oogcontact.

Geiv originele release, dan doe ik een totale reboot van de server met een verse wereld.
is de 1.8 server ook uitgelekt ? of alleen de niet bukkit versie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er ook mee wat zitten spelen, heb nog niks proberen te bouwen enzo, maar zoals al vermeld: de zonsondergangen zijn heel mooi geworden en de terrain generator geeft mooie berglandschappen (heb net een gans stuk door een kloof in de bergen gelopen tot ik plots een natuurlijke "tunnel" door de burg vond, was wel plezant).

Die out-of-memory errors heb ik ook al gehad ondertussen, is wel lastig.

Is er trouwens een tooltje ofzo die je de seed van een world kan geven want ik geef er nooit 1 op, maar de world waar ik nu in zit wil ik wel eens in beginnen spelen thuis ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:23:
Is er trouwens een tooltje ofzo die je de seed van een world kan geven want ik geef er nooit 1 op, maar de world waar ik nu in zit wil ik wel eens in beginnen spelen thuis ook :)
http://mc.42nex.us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik vind persoonlijk het hele food/health regen systeem geweldig!!! Waarom?

Omdat dit het spel moeilijker maakt en het spel was belachelijk makkelijk op "Hard".

Je moet nu vooruit kijken en denken gezien het even duurt voordat je weer health hebt. Dus niet meer 10 monsters slayen en in de tussentijd ff snel wat eten/healen, nee je moet nu je pauze momenten zien te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Teutates schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:23:
[...]
is de 1.8 server ook uitgelekt ? of alleen de niet bukkit versie dan?
Sowel client als server .jar zijn beide uitgelekt. Staan op officiele Minecraft forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Maar hoe dan ook, de pre-release brengt een stuk meer avontuur in de wereld.

Toekomstige missiegebaseerde mods / maps zullen hierdoor veel interessanter worden denk ik zo, hoewel dit ook al leuk is.

Opmerkelijk genoeg wordt de wereld nu gewoon doorgerenderd tot een veel groter bereik volgens mij. Voorheen had minecraft snel genoeg aan 200MB, maar nu zoekt het ding echt de grenzen op. Kan een memory leak zijn, maar ik merkte dat er gewoon een aantal maal meer omgeving gerenderd werd op een nieuwe map.

Alleen de performance instellingen zijn nog steeds niet helemaal lekker.
Power Saving : 25fps (was 45)
Balanced: 320fps -> 80% GPU load
Max FPS: 500-1500fps (burn-in test)

Ik snap dit echt niet hoor... Het zijn misschien aardige standen voor een laptopgebruiker, maar bied toch gewoon een v-sync optie aan voor desktop gamers. Of laat men zelf een grenswaarde instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:23:
Ik dacht dat F3 je ook de seed laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Sangroid schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:39:
[...]
Ik dacht dat F3 je ook de seed laat zien.
Yup, alleen in het geval je een woord of zo ingegeven hebt zoals "Coole Server, Yo!" dan zet hij dat om naar z'n numerieke gelijke. Niet vreemd opkijken als het een negatief getal is, dat is de mijne ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Dreanor schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:25:
Ik vind persoonlijk het hele food/health regen systeem geweldig!!! Waarom?

Omdat dit het spel moeilijker maakt en het spel was belachelijk makkelijk op "Hard".

Je moet nu vooruit kijken en denken gezien het even duurt voordat je weer health hebt. Dus niet meer 10 monsters slayen en in de tussentijd ff snel wat eten/healen, nee je moet nu je pauze momenten zien te pakken.
Mag voor mij nog wel wat moeilijker, het is een hele verbetering (begrijp me niet verkeerd), maar je slacht 4 koeien af en je kunt 6 dagen vooruit ongeveer met eten...

ps: nog steeds niet uit, nouja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Van mij mag het echt nog 100x moeilijker idd. Als ze dingen als omgevingsgevaar en meer maken wordt het naar mijn mening alleen maar leuker. Denk bijvoorbeeld aan doodvriezen in sneeuw biome, of omkomen van de dorst in woestijnen, verdrinken in water omdat je gold armor draagt, etc.

Maar, slecht nieuws, vandaag geen 1.8 meer ... :(

Bron Jeb_ twitter:

Got a lot of work done today, but not enough for release! And my crash bug disappeared when I successfully installed 64bit java...

There wont be an update today, but tomorrow I will *at least* update the prerelease

Aan de positieve kant wel leuke bugs gefixed:
* SSP chunk memory leak
* Mineshaft density (half now)
* Increased stronghold count to 3 per map instead of one
* Furnace tile entity crash
* Crafting bench ghost items
* Vines (and leaves) crash in nether
* Use item animation in SMP (blocking and eating)
* Blocking in SMP
* Sprinting with right-click or sneaking
* Added some blocks to creative mode
* Fixed dropping items
* Nothing can be eaten in creative mode
* Enderman client-side problems
* Chicken and cow drop burned food
* Squids drop exp
* 1.7 worlds should get structures
* Farmlands rejecting melon and pumpkin seeds
* Bonemeal on melons and pumpkins
* Bonemeal on mushroom only works on dirt or grass
* Added item drops for cracked and mossy smooth stone brick
* Adjusted fog strength at low positions

[ Voor 54% gewijzigd door Dreanor op 12-09-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Iemand al ergens die Enderman gespot trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Niet direct, wel de gevolgen. Bomen waar opeens een stuk van de stam mist, en als je dan even zoekt vind je dat stukje 20 blokjes verderop weer ergens terug. Best komisch eigenlijk :+ Totdat ze aan mijn gebouwen gaan zitten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Laatst online: 13:48
Een grachtje met water om je huis bouwen dus ;-)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Tower410 schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:04:
Niet direct, wel de gevolgen. Bomen waar opeens een stuk van de stam mist, en als je dan even zoekt vind je dat stukje 20 blokjes verderop weer ergens terug. Best komisch eigenlijk :+ Totdat ze aan mijn gebouwen gaan zitten. :X
Ze zullen toch niet zo actief aan het slopen zijn? Of wel ... :X

Ik zou het leuk(er) vinden als die Endermen de blokken naar je toe gooien als je uit melee range gaat en dan weer nieuwe pakken (en uiteraard ook naar je toe teleporteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Ik ben ze al genoeg tegen gekomen en vind ze eerlijk gezegd nog makkelijk om te brengen. En dat ze bij ook nog met user placed blokken gaan lopen is niet tof :P

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

ik ben ze al meerdere malen tegen gekomen, gewoon niet aanstaren en doorlopen :P en als ze je achterna komen blijven kijken en het water inlopen :) ik ben nog geen 1 village of stronghold :( loop al een paar dagen rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Crp schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:59:
ik ben ze al meerdere malen tegen gekomen, gewoon niet aanstaren en doorlopen :P en als ze je achterna komen blijven kijken en het water inlopen :) ik ben nog geen 1 village of stronghold :( loop al een paar dagen rond
In de huidige versie is er ook maar 1 stronghold per map ... wat in 1.8 release verhoogd is naar 3, maar dan nog voelt het alsof je ze nooit tegenkomt?

Maar wat is een stronghold in minecraft? Ik dacht dat dit hetzelfde is als ruïnes maar dit blijkt niet zo te zijn. Is een stronghold misschien een grote dungeon met boss e.d. (vast niet want dan hadden we er meer over gehoord :P).

Edit:
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:20:
Maar 3 strongholds per map ? Dat lijkt me eigenlijk maar weinig :(
1.8 pre release heeft er maar 1 per map, maar als 1.8 officieel uitkomt is dat verhoogd naar 3 per map en ja, dat lijkt mij ook verdomde weinig, dus daarom vraag ik mij ook af wat het zijn. Moet wel iets speciaals zijn dan ...

[ Voor 22% gewijzigd door Dreanor op 12-09-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar 3 strongholds per map ? Dat lijkt me eigenlijk maar weinig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
In de Yogscast hebben ze een stronghold doorlopen: YouTube: Minecraft - Strongholds & Giant Mushrooms (1.8 Prerelease Part 6) - YouTube

Als je een maprender gebruikt (cartograph G) kan je ook gewoon filteren ook boekenkasten en dan vind je de stronghold ook wel. In mijn wereld liepen er jammer genoeg mijnschachten en een ravijn door wat het geheel een beetje om zeep helpt.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik zit de bug fix lijst eens te bekijken:

* SSP chunk memory leak
Perfect.

Bedoeld hij hiermee de mist die ik af en toe zag in Mineshaft, of bedoeld hij ermee dat de houten pilaren e.d. nu minder dicht op elkaar staan?

* Increased stronghold count to 3 per map instead of one
Lijkt mij een pluspunt, maar ik ben echt beniewd wat dit biedt aan mobs/rewards (als die er al zijn).

* Furnace tile entity crash
Perfect.

* Crafting bench ghost items
Ook mooi, geen ghost/unlimited items als je ze dropt uit de crafting bench.

* Vines (and leaves) crash in nether
Vines/Leaves zouden niet moeten crashen, maar branden in de Nether. :P

* Use item animation in SMP (blocking and eating)
Ik miste dit toen ik mijn sneakpeak 1.8 gisteravond deed, was dus ook een bug. :)

* Blocking in SMP
Is blocking random of heb je dat zelf in de hand? Of geldt dit voor mobs?

Ok ... euh wat bedoeld hij hiermee? Sprint je nu door te klikken met rechter muisknop, of met sneak ???

* Added some blocks to creative mode
Want mossy cobble en mossy brick zaten er nog niet bij.

* Fixed dropping items
?

* Nothing can be eaten in creative mode
Daar gaat mijn roleplaying creative mode wereld ... :P

* Enderman client-side problems

* Chicken and cow drop burned food
Heeft hij gefixed dat ze dat niet meer doen, of doen ze dit nu wel (wat raar zou zijn)?

* Squids drop exp

* 1.7 worlds should get structures
Nice, worden 1.7 werelden nog makkelijker compatible met 1.8

* Farmlands rejecting melon and pumpkin seeds
Nog geen kans mee gehad om te spelen met melons/pumpkins maar die groeien enkel op farmland? Wat een beetje raar is gezien pumpkins al in het wild groeien?

* Bonemeal on melons and pumpkins
Logisch.

* Bonemeal on mushroom only works on dirt or grass
Ok.

* Added item drops for cracked and mossy smooth stone brick
Gelukkig, ik was al bang dat je geen mossy smooth stone kon krijgen.

* Adjusted fog strength at low positions
Omlaag of omhoog adjusted?

Met name het sprinten springt eruit. Wat heeft hij nu verandert want als je springt als je right klikt lijkt mij klote als je dingen aan het bouwen bent op grote hoogte. Even 1 blokje en ... OMG sprinting FFS ... en je valt je dood tegemoet. :P En als je sprint met de sneak key dan klopt er helemaal niks van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Sorry voor de dubbel post maar ik vind dat Notch redelijk arrogant aan het twitteren is en dat hij hiermee mensen in het harnas kan jagen. Want hij twittert het volgende:
Had to spend today on Project Rex Kwon Do. 12 hours of work later, and the prototype is packaged and done. I will now wash my hands of this.
Ik weet het, hij heeft geen verplichtingen ten opzichte van wie dan ook.

Maar je weet dat Minecraft je miljonair gemaakt heeft, en je weet ook dat patch 1.8 nu al voor de derde (of vierde?) keer is uitgesteld. Je weet ook dat miljoen(en) mensen wachten op de officiele release van 1.8

Misschien ligt het aan mij maar dan twitter je toch niet zoiets of wel? Ik kan mij voorstellen dat je hiermee best veel mensen (on)terecht kwaad maakt of het harnas in jaagt.

Helemaal als je dat twitter bericht opvolgt met:
From looking at my mentions, it seems like people want 1.8. :-D Patience, it's Coming Eventually(tm)!
Sorry hoor, maar de combinatie van deze twee twitters vind ik Notch behoorlijk de arrogante miljonair uithangen. Ow, het lijkt wel alsof jullie zitten te wachten op 1.8 (/sarcastische onschuldige stem) Nouja, hij komt ooit wel hoor, wachten jullie maar rustig (ondergeschikt voetvolk) terwijl ik lekker aan andere projecten werk ...

ps. ik kan best wachten maar ik vind dit gewoon geen nette reactie van Notch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, Dreanor. Toen iedereen riep dat we toch echt een datum moesten hebben want anders gingen we allemaal dood, kwam er uiteindelijk toch een datum naar buiten. Daar werd ook bij verteld dat het niet 100% zeker was dat het ook daadwerkelijk op die dag gereleased zou worden. Het eeuwige gezeur op allerlei fora en op Twitter dat ze zich niet aan de data houden of dat het niet snel genoeg gaat vind ik een stuk vervelender dan iets langer wachten op een minder buggy Minecraft.

Notch heeft andere projecten lopen omdat hij zijn risico's wil spreiden (en zijn miljoenen wil vermeerderen lijkt me), dat hoort een ondernemer te doen. Volgens mij probeert ie dat nieuwe 'geheime' project te hypen, al lukt dat niet echt. Als goedmakertje voor het lange wachten heeft ie de 1.8 pre eruit gegooid. Had ie niet hoeven doen en is toch gebeurd.

Last but not least is Jeb nu (tijdelijk?) verantwoordelijk voor Minecraft dus waarom zou Notch z'n eigen Twitter bevuilen met dingen waar hij nu niet mee bezig is?

*na een hele dag reacties lezen her en der eindelijk m'n gevoelens kunnen uiten* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:21:

Sorry hoor, maar de combinatie van deze twee twitters vind ik Notch behoorlijk de arrogante miljonair uithangen. Ow, het lijkt wel alsof jullie zitten te wachten op 1.8 (/sarcastische onschuldige stem) Nouja, hij komt ooit wel hoor, wachten jullie maar rustig (ondergeschikt voetvolk) terwijl ik lekker aan andere projecten werk ...

ps. ik kan best wachten maar ik vind dit gewoon geen nette reactie van Notch.
Ik denk zelf eerder dat hij het allemaal een beetje luchtig probeerd te houden door er grapjes over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
Dreanor schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:08:
Bedoeld hij hiermee de mist die ik af en toe zag in Mineshaft, of bedoeld hij ermee dat de houten pilaren e.d. nu minder dicht op elkaar staan?
Er komen dus minder verlaten mijnen op je map. IIG minder dicht op elkaar als nu.
Ok ... euh wat bedoeld hij hiermee? Sprint je nu door te klikken met rechter muisknop, of met sneak ???
Je kan nu niet rightclicken terwijl je sprint, en je kan ook niet sprinten terwijl je sneaked, ik neem aan dat er dus bedoeld word dat je straks wat sneller kan sneaken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap persoonlijk niet waar mensen zich druk over maken. Gaan klagen over bugs in een pre-release-beta spel terwijl ze prima kunnen spelen met versie 1.7. Altijd maar aanhalen dat ze wel helemaal 10 euro hebben neergelegd voor dit spel en dat meneer de miljonair 24/7 moet werken om ons gelukkig te houden, lol...

Snap overigens prima dat je 1.8 wil hebben om de leuke nieuwe dingen maar geduldig wachten is blijkbaar erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, gister even de andere computer aangezwengeld, maar daarop krijg ik een vaag probleem dat blokken of chunks op een gegeven moment doorzichtig worden en ik zo dus alle ondergrondse meuk kan zien. Ze zijn er nog wel, je kan ze nog weggraven, maar het maakt het wel redelijk lastig speelbaar.

Ik ben er redelijk van overtuigd dat het door een gare installatie komt (geluid doet het ook al een tijdje niet), maar het zorgt er wel voor dat ik niet gewoon lekker kan spelen :/
Dreanor schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:21:
Sorry voor de dubbel post maar ik vind dat Notch redelijk arrogant aan het twitteren is en dat hij hiermee mensen in het harnas kan jagen. Want hij twittert het volgende:

[etcetera]
Wat loopt iedereen nou te miepen alsof het kleine kinderen zijn? Die kerel heeft 12 uur op een dag een één van z'n projecten gewerkt, dat lijkt me toch best een aardig arbeidsethos. Ondertussen is één van zijn werknemers bezig 1.8 de deur uit te krijgen.

Dat jij en talloze andere mensen niet kunnen wachten betekent niet dat hij 24 uur per dag met Minecraft bezig hoeft te zijn.
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:57:
Snap overigens prima dat je 1.8 wil hebben om de leuke nieuwe dingen maar geduldig wachten is blijkbaar erg moeilijk.
QFT. Ik heb het me eerder afgevraagd, ik blijf het me afvragen: hoe deden al die mensen dat vroeger met Sinterklaas? Of waren ze toen ook al dusdanig verwend dat ze alles eerder kregen en is dat het hele probleem?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweska
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-03 02:52
Mag ik op die lijst met namen?

Lebon = 2Suikerklontjes in Minecraft (je vind mij meestal in tweakcraft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:20:
Wat loopt iedereen nou te miepen alsof het kleine kinderen zijn? Die kerel heeft 12 uur op een dag een één van z'n projecten gewerkt, dat lijkt me toch best een aardig arbeidsethos. Ondertussen is één van zijn werknemers bezig 1.8 de deur uit te krijgen.

Dat jij en talloze andere mensen niet kunnen wachten betekent niet dat hij 24 uur per dag met Minecraft bezig hoeft te zijn.

[...]

QFT. Ik heb het me eerder afgevraagd, ik blijf het me afvragen: hoe deden al die mensen dat vroeger met Sinterklaas? Of waren ze toen ook al dusdanig verwend dat ze alles eerder kregen en is dat het hele probleem?
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:57:
Ik snap persoonlijk niet waar mensen zich druk over maken. Gaan klagen over bugs in een pre-release-beta spel terwijl ze prima kunnen spelen met versie 1.7. Altijd maar aanhalen dat ze wel helemaal 10 euro hebben neergelegd voor dit spel en dat meneer de miljonair 24/7 moet werken om ons gelukkig te houden, lol...

Wat hebben mensen soms toch moeite met het volledig lezen van berichten. Komt vast door twitter dat men na 140 karakters stopt met lezen. :+

Als jullie goed gelezen hadden en niet enkel wat jullie wilden lezen had je gezien dat ik zeg dat ik prima kan wachten op 1.8. Liever langer wachten en volledige update dan halfbakken bug rush update.

Maar mijn punt is, dat Notch niet handig aan het twitteren is. Hij hoeft zich misschien wel t.o.v. niemand te verantwoorden maar netjes is het niet. Ik geef dus alleen aan dat hij mensen in het harnas jaagt op deze manier omdat hij weet dat Minecraft miljoenen fans heeft die allemaal met smart op de tot 4x toe uitgestelde update zitten te wachten.

Als jij iets beloofd te doen, dat vervolgens meerdere malen uitstelt en roept dat je totaal andere dingen gedaan hebt. Dan zijn diegene ook niet blij als je dan luchtig zegt, het gebeurt wel ... ooit. En dat is wat Notch doet en ik (en vele met mij) niet handig of zelfs arrogant vinden. Dat was mijn punt, niks meer, niks minder. En al helemaal geen eis/klaag wat Blackspot ervan maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Weet iemand toevallig of er de een of andere paint bucket achtige mod is waarmee je een gebied in een keer van type kunt veranderen, ik ben net een uur bezig geweest....

http://img847.imageshack.us/img847/2570/terrah.png

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:54:
Maar mijn punt is, dat Notch niet handig aan het twitteren is. Hij hoeft zich misschien wel t.o.v. niemand te verantwoorden maar netjes is het niet. Ik geef dus alleen aan dat hij mensen in het harnas jaagt op deze manier omdat hij weet dat Minecraft miljoenen fans heeft die allemaal met smart op de tot 4x toe uitgestelde update zitten te wachten.

Als jij iets beloofd te doen, dat vervolgens meerdere malen uitstelt en roept dat je totaal andere dingen gedaan hebt. Dan zijn diegene ook niet blij als je dan luchtig zegt, het gebeurt wel ... ooit. En dat is wat Notch doet en ik (en vele met mij) niet handig of zelfs arrogant vinden. Dat was mijn punt, niks meer, niks minder. En al helemaal geen eis/klaag wat Blackspot ervan maakt.
Ondanks dat ik het toch echt goed gelezen heb kan ik het gewoon niet met je eens zijn. Iedereen die daar aanstoot aan neemt is gewoon aan het miepen. Gewoon even wachten is het devies. Dat mensen gaan klieren als ze Notch aan ook maar iets anders dan Minecraft zien werken is helemaal hun eigen probleem.

Hij belooft helemaal niets, tenminste, dat deed hij in eerste instantie niet. Toen na veel gezaag en gezeur hebben ze een datum onder voorbehoud gegeven en vervolgens worden ze eraan opgehangen.

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet arrogant als iemand Twittert dat hij net 12 uur gewerkt heeft. Dat het mensen niet aanstaat welk werk dat geweest is is irrelevant, zeker omdat er volgens mij iemand anders (Jeb) full-time mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe jij dr een uur over om een laagje dirt op zand te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:41:
Er is wel meer gebeurd dan dat, zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:10

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:21:
[...]

Ondanks dat ik het toch echt goed gelezen heb kan ik het gewoon niet met je eens zijn. Iedereen die daar aanstoot aan neemt is gewoon aan het miepen. Gewoon even wachten is het devies. Dat mensen gaan klieren als ze Notch aan ook maar iets anders dan Minecraft zien werken is helemaal hun eigen probleem.

Hij belooft helemaal niets, tenminste, dat deed hij in eerste instantie niet. Toen na veel gezaag en gezeur hebben ze een datum onder voorbehoud gegeven en vervolgens worden ze eraan opgehangen.

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet arrogant als iemand Twittert dat hij net 12 uur gewerkt heeft. Dat het mensen niet aanstaat welk werk dat geweest is is irrelevant, zeker omdat er volgens mij iemand anders (Jeb) full-time mee bezig is.
Ach, het is maar net hoe je het uit wil leggen. "Bij belooft niets, tenminste.." klinkt heel krachtig, maar in feite heeft hij het dus wel beloofd? Ik weet niet precies wat de situatie is omdat ik het niet op de voet volg, maar ik herken het sentiment in de post van Dreanor wel. Zo heb ik Notch ook nog wel eens lachend op de bank zien hangen via een webcam, nog geen half uur nadat er een update uit was met een boel bugs.

In feite mag hij dat lekker zelf weten, maar het is een beetje naïef om de reacties van mensen die zich er benadeeld door voelen dan maar af te doen als "gemiep".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 14:47
Is jullie trouwens opgevallen dat in 1.8, de bergen lager lijken te liggen, of de wolken veel hoger? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhalix schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:21:
Is jullie trouwens opgevallen dat in 1.8, de bergen lager lijken te liggen, of de wolken veel hoger? :P
Hoger, je kunt niet meer in de wolken bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:41:
Sommige mensen werken niet zo snel ;)

Persoonlijk zou ik voor wat hij daar heeft gedaan gerust mijn avond kunnen vullen. Maar ik werk dan ook op mijn dooie gemak en kalmpjes. Stressen en snel proberen te werken doe ik wel op mijn werk (of daar doe ik toch alsof ;) ) Minecraft spelen doe ik voor mijn plezier en om een beetje te relaxen terwijl mijn vriendin mijn oren afzaagt.

Wat gans die discussie over dat getwitter betreft: ik denk dat notch beter eens een tijdje zwijgt op twitter want ik heb de indruk dat hij vooral verkeerd begrepen wordt de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
+ je ziet niet al mijn werk in die screenshot ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Shamalamadindon op 13-09-2011 09:02 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
creative mode is handig om levels snel te verkennen :)
seed gevonden die ik voorlopig wil gaan gebruiken.

creative mode is ook goed voor mijn vernietigings drang >_< * overal onstonden lava bomen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmmz jullie klinken allemaal te enthousiast moet maar eens snel uitzoeken hoe ik dat 1.8 werkend krijg.

tijdje geen mc gespeeld omdat ik het ff helemaal gezien had al die vierkante blokjes was toe aan wat ronders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

Gisteren ook even op een 1.8 servertje aangeklooid.
Moet zeggen dat het geheel een stuk soepeler aanvoelde en het is nu meer survival geworden dan daarvoor. Vooral het zorgen dat je genoeg eten hebt en het daadwerkelijk eten om te zorgen dat je healthbar weer aangevuld wordt.
Het jagen op dieren heeft nu ook echt nut, en het vluchtgedrag van dieren is ook leuk.
Ook het licht van torches is nu veel mooier en realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:05:

creative mode is ook goed voor mijn vernietigings drang >_< * overal onstonden lava bomen :+ )
Zou er om "werelden" te verkennen geen externe tool zijn die een wereld genereert en dat je die dan met een viewer snel even kan bekijken om te zien of die interresant is ?

Heb zonet mijn eerste dorpje gevonden, in het midden van de woestijn op een continent ten noorden van "mijn" eiland. Zien er best wel mooi uit, maar geen enkel bed gevonden om in te couchsurfen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Teutates schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:05:

Het enige probleem is dat er in creative mode geen gebouwen gegenereerd worden (dacht ik) dus je mist enkele features van adventure mode. Of sla ik de plank nu mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Dreanor schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:31:
[...]

Het enige probleem is dat er in creative mode geen gebouwen gegenereerd worden (dacht ik) dus je mist enkele features van adventure mode. Of sla ik de plank nu mis?
Direct de 1e map die ik aanmaakte in Creative had een dorpje vlak bij de spawn, dus ja er worden wel gewoon structures gegenereerd ;) . Ook heb ik al enkele mijnen gevonden.

Nog geen strongholds gezien though ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
[...]
Dat kun je aan en uit zetten in de extra options voor je een wereld genereert.

Staat standaard zelfs aan meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:02

Nikeo

Jawelles

Wat is minecraft een ONGELOOFLIJK ROTSPEL! :(

Een paar vrienden hadden een server en lieten het me zien. Ik vond het echt geweldig en ben ook begonnen. Nu, zo'n 25 uur playtime verder:
- droom ik van minecraft (de hele nacht)
- denk ik steeds aan minecraft
- fantaseer ik over epic buildings in minecraft
- staat hier een afwas van 3 dagen
- heb ik geen zin om te studeren

Ik dacht dat ik al 5 jaar van mijn wow-verslaving af was. Ik moet echt uitkijken met dit spelletje, het is zo verslavend geniaal :D Dikke avonturen :D

Kijk uit, begin er niet mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

Nikeo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:39:

Een paar vrienden hadden een server en lieten het me zien. Ik vond het echt geweldig en ben ook begonnen. Nu, zo'n 25 uur playtime verder:
Haha dat komt ZO bekend voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Ik begin soms zelfs in blokken te denken. Zie ik ergens een huis ofzo en dan ga ik me die realiseren in mn hoofd hoe dat het gebouw in Minecraft eruit zou zien.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klinkt bekend allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 08:22
Ik zat laatst mn tuin herfst/winterklaar te maken en ik was zand aan t scheppen, toen dacht ik aan Minecraft.
Daar schep je dat in 1 minuut weg en heb je bomen gekapt en alles. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
SeenD schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:57:
Ik zat laatst mn tuin herfst/winterklaar te maken en ik was zand aan t scheppen, toen dacht ik aan Minecraft.
Daar schep je dat in 1 minuut weg en heb je bomen gekapt en alles. :)
Gast. xD

Nu heb je ook blauwe knokkels van het bomen slaan of niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Omg, ik weet precies wat jullie bedoelen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Laatst online: 12-02 12:02
Jullie laten dus ook het licht aan als je in bed ligt? Gelukkig, ik ben nniet de enige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt het aan mij of is elke npc village leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:42:
ligt het aan mij of is elke npc village leeg?
npc's zelf zouden pas in 1.9 komen, dus ja elk village is leeg en je kan gerust alles affikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
nozem schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:42:
Jullie laten dus ook het licht aan als je in bed ligt? Gelukkig, ik ben nniet de enige!
Pffff, tuurlijk niet. Enge dingen spawnen op z'n minst 24 blokjes van me af. Dus zolang ik ramen en deuren dicht heb en niet te dicht tegen de muur aan lig, geen probleem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:44:
[...]

npc's zelf zouden pas in 1.9 komen, dus ja elk village is leeg en je kan gerust alles affikken ;)
ah ok dat had ik dus ff gemist tussen neus en lippen door d-;

alles was verlaten terwijl het eigenlijk een prachtige village was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:23:
[...]

Zou er om "werelden" te verkennen geen externe tool zijn die een wereld genereert en dat je die dan met een viewer snel even kan bekijken om te zien of die interresant is ?
zou kunnen maar vond het interessanter om echt rond te kijken.

offnote: dubbel space voor vliegen btw :)
[...]

Zowiezo gebruik ik creative/ mcedit voor verkennen.
En zoek de seed op met http://mc.42nex.us/ en gebruik die dan voor de survival server ;)

en de vernietigende kracht van oneindige lava is erg grappig om te zien in een world met veel bomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van de prelease is vrij gegeven:

Zie Twitter.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 12:50
Doe ff linkje dan, keb geen twitter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:52

Comgenie

Soms heb je dat

Nikeo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:39:

Dat is nou het Tetris effect. Daar hebben heel veel mensen last van die ineens veel minecraft spelen :P. Af en toe een pauze nemen om iets anders te doen is wel aangeraden :)

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:33
FastFred schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:52:
Doe ff linkje dan, keb geen twitter :+
Dit is de link naar de tweet met de link :) . Zou je ook moeten kunnen zien zonder Twitter te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:27
spoiler: title
En dan spring je met je stomme hoofd in de well om te zien of die ergens naar toe gaat. En dan realiseer je je dat je alleen maar 2 blokken zand bij je hebt en er niet meer uit kan!

Uiteindelijk wel gelukt, maar tip, spring er niet zomaar in!

Even een spoiler gemaakt, just in case! Gaat over een village!

[ Voor 15% gewijzigd door Faberge op 13-09-2011 18:05 ]

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ha, die update helpt inderdaad erg goed.

Mooiste nieuwe dingetjes die ik merk:

Voor de zekerheid maar even tags gebruiken, ondanks dat ik eigenlijk niet helemaal inzie waarom:
spoiler:
Veeeeeel verder kijken bovengronds! Mist effect is toegevoegd zo te zien, mooie uitvoerig zeg.

Minder ver kijken in donkere diepe gangen. Erg handig, dan heb je meteen een gevoel hoe diep je eigenlijk zit. Zeeer sfeervol!

Veel steen slopen in afgesloten mijnen levert stof op, erg goed voor de sfeer. Heerlijke updates.

Echt veel nieuwe bad guys ben ik nog niet tegengekomen, ik doe goed m'n best ze te ontwijken. De toevoeging van het eten is ook wel leuk eigenlijk, dan heb je tenminste een reden om niet door te graven tot je 256 diamant op zak hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Xylon schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:59:
[...]

Dit is de link naar de tweet met de link :) . Zou je ook moeten kunnen zien zonder Twitter te hebben.
Ik zou alleen al een half uur op zoek zijn naar de zoekfunctie in twitter, ben totaal niet handig met dat soort dingen :P

Heb 'm gedownload, alleen heb ik geen flauw fucking idee hoe ik dit nu moet "installeren" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
FastFred schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:44:
[...]

Ik zou alleen al een half uur op zoek zijn naar de zoekfunctie in twitter, ben totaal niet handig met dat soort dingen :P

Heb 'm gedownload, alleen heb ik geen flauw fucking idee hoe ik dit nu moet "installeren" :P
Windows knop = R knop
%appdata% invoeren druk op enter
open de map ".minecraft"
open de map "bin"
maak een map "backup" aan ( of elke andere map)
Verplaats minecraft.jar in de back up map
Plaats de nieuwe minecraft.jar in de bin map
Start minecraft.
Have fun with the enderman <:)
als bijvoorbeeld minecraft-1.7.3.jar bestaat die ook verplaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ha, dat is makkelijk :) Even proberen :D

Hij draait, terrein is meteen anders, ben gespawned aan de rand van een groot bos, en buiten dat bos ligt een gigantische vlakte met alleen maar tall grass en kleine heuveltjes, aan de andere kant van die vlakte een groot gebergte. Had niet genoeg wol voor een bed, dus moet de eerste nacht nu even uit zitten in m'n dirt hutje :P

spoiler:
lichtgeving is mooier, er is ook eerst een echte schemer voordat het donker wordt, en het licht van torches is niet constant maar wordt met kleine stapjes minder, het uhm, moeilijk woord :P fluctueert een beetje, heel gaaf. EDIT: chest animatie!!!! gaaf :D

[ Voor 106% gewijzigd door FastFred op 13-09-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 02:16:
Ach, het is maar net hoe je het uit wil leggen. "Bij belooft niets, tenminste.." klinkt heel krachtig, maar in feite heeft hij het dus wel beloofd?
Heb je mijn post wel gelezen? Hij beloofde niets, werkte op een when it's done-basis, maar vanwege het aanhoudende gezeur van ongeduldige mensen is er een voorlopige, mogelijke, niet-vaststaande datum gereleased. Vervolgens doen mensen alsof die datum een absolute wetmatigheid is en wordt dáár weer over gezeurd.

Dus nee, er is niets beloofd, maar mensen maken dat er van er hangen 'm er vervolgens aan op. Zo is het wel heel makkelijk ontevreden te zijn, maar het feit is dat hij gewoon er zijn best doet om de community tegemoet te komen.
Zo heb ik Notch ook nog wel eens lachend op de bank zien hangen via een webcam, nog geen half uur nadat er een update uit was met een boel bugs.
Och nee, iemand zal eens rustig ontspannen gaan zitten nadat hij net een hoop stress heeft gehad en een hoop werk heeft verzet! Wat een onmens, dat doe je toch niet!?

Ik vind het zo frappant dat mensen 'm allerlei dingen kwalijk nemen of vinden dat hij dit of dat zou moeten doen, terwijl als je die situaties vertaalt naar het normale leven het doodnormaal zou zijn. Alsof iemand ingespannen achter zijn keyboard gaat zitten wachten tot de eerste bugreports binnenkomen.

Ik geloof dat mensen die zeuren weinig benul hebben van de realiteit van sommige processen en zaken. Dus ja, het is gemiep. Dat zou jij het ook vinden als het je na een aantal weken hard naar een release toe werken kwalijk genomen zou worden als je een half uurtje op een bank zit en het vuige lef hebt daarbij zelfs te lachen.
Rakkerzero schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:49:
Ik begin soms zelfs in blokken te denken. Zie ik ergens een huis ofzo en dan ga ik me die realiseren in mn hoofd hoe dat het gebouw in Minecraft eruit zou zien.
Op vakantie zat ik alleen maar te bedenken dat het ruige landschap wel erg op Minecraft leek :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Zooooo gaaf, die ondergrondse spelonken! Echt een hele andere manier van 'exploreren'!

spoiler:

(en ja, ik kwam ook nog even een dungeon tegen met een zombie-spawner ;-) )

[ Voor 32% gewijzigd door NaN op 13-09-2011 20:53 . Reden: spoilertagje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Misschien even een linkje in een spoiler zetten, dit is een beetje jammer voor de mensen die braaf wachten op 1.8. Zo verpest je de verassing voor hun ;)

Ziet er wel heel gaaf uit, ik ben zoiets nog niet tegen gekomen, zelfs nog geen dorpjes of verlaten mijnen....

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 13-09-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Oh? Ben al 2 of 3 dorpjes tegengekomen. Verlaten mijnen wil ik het al helemaaaaal niet over hebben, je blijft zwerven door die dingen, dan daar weer een gangetje, dan daar weer 1, oh, weer een ander gangetje, enz. enz.

Die kwam ik redelijk snel tegen, gewoon even een grot induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

FastFred schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:19:
Misschien even een linkje in een spoiler zetten, dit is een beetje jammer voor de mensen die braaf wachten op 1.8. Zo verpest je de verassing voor hun ;)

Ziet er wel heel gaaf uit, ik ben zoiets nog niet tegen gekomen, zelfs nog geen dorpjes of verlaten mijnen....
Ow wacht, ging over de screenshot, die is wel gaaf idd

[ Voor 15% gewijzigd door Paniohitus op 13-09-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:48
Net even Minecraft 1.8 gedownload en even 10 minuten rondgelopen.

spoiler:
Plaatje
goh, enderman ?

Plaatje
Ja inderdaad

Plaatje
En ja hoor, volgens mij ook nog een dorpje

Plaatje
Yep, een dorpje

Ben het dorpje nu aan het verkennen en was net al aan het vechten met een enderman :P

Damn, love this game

[ Voor 28% gewijzigd door Dutchmania op 13-09-2011 22:38 . Reden: Spoiler tags toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Sorry, maar het is een officiele Pre-Release, niet meer een per ongeluk leaked versie of iets dergelijks! Dus wat mij betreft moet je maar niet hier lezen als je geen spoilers wilt. Was het nog een "leaked" iets, dan ja, spoilers maar tis nu officieel gezien er al twee updates voor de leaked versie zijn geweest! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchmania schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:00:
Net even Minecraft 1.8 gedownload en even 10 minuten rondgelopen.
Doe eens even linkjes/spoilers.
Dreanor schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:00:
Sorry, maar het is een officiele Pre-Release, niet meer een per ongeluk leaked versie of iets dergelijks! Dus wat mij betreft moet je maar niet hier lezen als je geen spoilers wilt. Was het nog een "leaked" iets, dan ja, spoilers maar tis nu officieel gezien er al twee updates voor de leaked versie zijn geweest! :P
Hoezo, ook in topics van al lang gereleasde wordt netjes gespoilert. Minecraft heeft nu eenmaal
spoiler:
geen verhaal
dat mensen kunnen verklappen, maar andere zaken wel.

Laat iedereen het lekker op z'n eigen manier spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
En dan vind je een dungeon met gif spinnen onder je huis.... godverdomme, had net zoveel iron.....

Was trouwens in een mijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:04:
[...]

Doe eens even linkjes/spoilers.

[...]

Hoezo, ook in topics van al lang gereleasde wordt netjes gespoilert. Minecraft heeft nu eenmaal geen verhaal dat mensen kunnen verklappen, maar andere zaken wel.

Laat iedereen het lekker op z'n eigen manier spelen.
Je verklapt nu ook dat minecraft geen verhaal heeft, ook even een spoilertag van maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preddie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:20:
Je verklapt nu ook dat minecraft geen verhaal heeft, ook even een spoilertag van maken....
Done. Pas jij ook even je post aan?

Zo moeilijk is het toch niet even rekening te houden met mensen die het graag zelf willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:48
Ik vindt het gebruik van spoiler tags een beetje overdreven worden, het is al lang bekend wat er allemaal nieuw is in Minecraft 1.8 en de link naar de nieuwe minecraft.jar is gewoon gepost op Twitter (dus niet geleaked).
Iedereen die Minecraft speelt is al lang wat tegen gekomen op fora en internet.

Als het echt nodig is zal ik spoiler tags toevoegen maar ik vindt het zelf een beetje onzin worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dus er zat een verlaten mijn onder m'n huis, die ben ik aan het onderzoeken, kom ik een spawner tegen waar alleen maar giftige spinnen uit komen. Weet ik ook waar m'n eerste mob farm komt :P Wel 2x over allemaal materiaal kwijt geraakt daardoor :(

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 13-09-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:29:
Dus er zat een verlaten mijn onder m'n huis, die ben ik aan het onderzoeken, kom ik een spawner tegen waar alleen maar giftige spinnen uit komen. Weet ik ook waar m'n eerste mob farm komt :P Wel 2x over allemaal materiaal kwijt geraakt daardoor :(
Wel fijn, een farm zo dicht onder je huis :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik mag nu eerst weer een lading hout en cobblestone regelen want dat raakte ik ook kwijt
spoiler:
al zou ik natuurlijk ook al het hout uit de mijn kunnen slopen

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 13-09-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Het hele spoiler discussie is al eens langs gekomen in andere topics zoals bijvoorbeeld bij de Walking Dead serie. Hier is uitgekomen dat je niks "mag/moet" spoilen als de serie nog niet was uitgezonden (op internet). Dus diegene die de comics gelezen hadden werd van verwacht dat ze spoilers gebruikte.

Als de aflevering op internet stond, was het je eigen verantwoordelijkheid en waren spoilers niet meer nodig.

Hetzelfde vind ik hier van toepassing. Toen pre-release nog "zogenaamd" leaked was, vond ik spoilers netjes! Maar nu is pre-release al 2 maal geupdate en door zowel notch als jeb online gezet. Dus, het is officieel uit en spoilers zijn niet meer nodig. Het is nu ieders eigen verantwoordelijkheid. En ja,als de makers van het spel de huidige versie online zetten is het officieel uit. ;)

Anyways, back to mining!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:02:
Hetzelfde vind ik hier van toepassing. Toen pre-release nog "zogenaamd" leaked was, vond ik spoilers netjes! Maar nu is pre-release al 2 maal geupdate en door zowel notch als jeb online gezet. Dus, het is officieel uit en spoilers zijn niet meer nodig. Het is nu ieders eigen verantwoordelijkheid. En ja,als de makers van het spel de huidige versie online zetten is het officieel uit. ;)
Pre-release is nog steeds geen officiële release. Officieus, maar niet officieel. Ergo, volgens jouw verhaal dient er gespoilerd te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:07:
[...]
Pre-release is nog steeds geen officiële release. Officieus, maar niet officieel. Ergo, volgens jouw verhaal dient er gespoilerd te worden ;)
Jij bent wel heel erg je best aan het doen om precies het tegenovergestelde te zeggen als mij. -.-

Het is door de makers online gezet, voor alles en iedereen. Dus is het officieel en geen lek. Dus spoilers niet nodig! Als het wel zo is kan je net zo goed elke topic over games die nog in ontwikkeling zijn sluiten, gezien het discussies over het spel zijn en er dus altijd spoilers zijn.

Niemand begon over spoilers toen er bijvoorbeeld screenshots, twitters en google+ berichten geplaatst werden over de nieuwe update. En dat is, nog spoileriger (nieuw woord 8) ) dan het hebben over een update die al te spelen is door iedereen! Waar enkel nog de discussie kan zijn of het wel/niet officieel uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De term pre-release zegt toch alles? Van wie de bestanden dan afkomstig zijn maar verder niet zoveel uit. Pre-release is (uiteraard) voor de release, dus als je dan je eigen verhaal volgt...

Mij zal het overigens een worst wezen, maar iedereen die netjes wacht krijg zo weinig zelf te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:02

Nikeo

Jawelles

Dan moet je hier gewoon niet komen, als je niks wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikeo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:18:
Dan moet je hier gewoon niet komen, als je niks wil weten.
Dat is een instelling die je kunt hebben, maar ik weet niet of dat de sociaalste is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Wil iedereen die screenshots/links post van de pre-release deze AUB in [spoiler] tags zetten? Al is hij officieel door Notch vrijgegeven het is en blijft een pre-release welke je los van het internet moet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
D4NG3R schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:20:
Wil iedereen die screenshots/links post van de pre-release deze AUB in [spoiler] tags zetten? Al is hij officieel door Notch vrijgegeven het is en blijft een pre-release welke je los van het internet moet downloaden.
Laat een moderator dit maar beslissen want de meningen zijn duidelijk verdeelt en we gaan nu volledig offtopic!

Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.