[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 01:28:
[...]

Voor diegenen die soms wat moeite met sarcasme en/of grappen hebben, mijn post was dus in het geheel niet serieus bedoeld :p Juist het gegeven dat je al ruim een jaar kunt spelen maakt een releasedate natuurlijk nogal triviaal.

Ik wist overigens niet dat de datum verschoven was, maar dat snap ik vanuit PR-technisch oogpunt wel. Je wil je eerste game natuurlijk niet laten ondersneeuwen door iets als Skyrim, want ook al kan iedereen al lang en breed spelen, er zal toch het nodige aan reviews en interviews gedaan moeten worden.
Nadeel van het internet ;) sommige dingen zijn nou eenmaal wat moeilijker op te vangen online als offline ;)

random minecraft pic

Afbeeldingslocatie: http://safebooru.org//images/653/5298abaa95e7b19cdd8f0026313da6a56a4ba16d.jpg?658606

EDIT: 1.8 trailer

[ Voor 5% gewijzigd door Teutates op 06-09-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 13:28
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 01:28:
[...]

Voor diegenen die soms wat moeite met sarcasme en/of grappen hebben, mijn post was dus in het geheel niet serieus bedoeld :p Juist het gegeven dat je al ruim een jaar kunt spelen maakt een releasedate natuurlijk nogal triviaal.

Ik wist overigens niet dat de datum verschoven was, maar dat snap ik vanuit PR-technisch oogpunt wel. Je wil je eerste game natuurlijk niet laten ondersneeuwen door iets als Skyrim, want ook al kan iedereen al lang en breed spelen, er zal toch het nodige aan reviews en interviews gedaan moeten worden.
Voor diegenen die soms wat moeite met lezen van hele berichten en alleen een deeltje quoten om bijdehand te kunnen zijn. :P

Het was een gewone vraag wat er met de release gedaan wordt en als reactie op
drZymo schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:11:
De "full version" release van Minecraft zal plaats vinden tijdens MineCon 2011 op 18-19 november. In eerste instantie zou het 11 november zijn, maar aangezien dat samen met Skyrim is hebben ze besloten het een week te verplaatsen.
Gezien ik gelezen heb (geruchten) dat iedereen de release moet komen om updates later te kunnen ontvangen.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
@53 seconden. Hekjes! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Loev op 06-09-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
Dreanor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:31:
Gezien ik gelezen heb (geruchten) dat iedereen de release moet komen om updates later te kunnen ontvangen.
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:31:
Voor diegenen die soms wat moeite met lezen van hele berichten en alleen een deeltje quoten om bijdehand te kunnen zijn. :P

Het was een gewone vraag wat er met de release gedaan wordt en als reactie op
Ik gebruikte jouw reactie als kapstok om te reageren, maar meer reacties waren van een dergelijke aard (en de jouwe misschien niet in die trant bedoeld). Je hoeft je niet gelijk persoonlijk aangevallen te voelen, hoor :>

/me aait Dreanor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Doe ik ook niet, daarom staat er ook een :p

Anyways, het ziet er naar uit dat we deze week heen update krijgen. Op Twitter zegt Jeb dat het heel lastig wordt om 8 september te halen. En dat zr niks op vrijdag doen.

Ze gaan echt nooit de al uitgestelde release datum van de full version halen...

Bah. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
Scherp! Was me niet opgevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:27:
Dat gevoel bekruipt mij ook al een tijdje. Als je naar de content kijkt wordt er nu op het laatst ook opeens bizar veel nog toegevoegd. Ik snap dat dat deels door de toegenomen capaciteit van het bedrijf komt, maar ik denk dat ze nu te veel te snel willen doen. Daar moet ongetwijfeld (met het verleden in het achterhoofd) nog een hoop aan verbeterd en getweaked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Maar wat ik persoonlijk nooit begrepen heb is de manier van updaten. Als ik in Notch schoenen zou staan en wie wil dat nu niet om met je hobby miljoenen te verdienen in twee jaar, ... nu dwaal ik af. :P

Wat ik nooit begrepen heb is dat elke update gewoon uit random ideeën bestaat. Zoals de Nether update of de piston update. Je krijgt een lege nether waar je enkel naar toe kan/wil voor glowstone, verder niks. Ik zou dit uitgewerkt hebben met een nieuwe tier aan items (Nether Items?) en andere opties zoals enchanting en spoken (dus mobs die je enkel met enchanted wapens kan raken bijvoorbeeld).

En hoe gaaf 1.8 ook lijkt te worden, het voelt als vele losse ideeën die misschien wel uitgevoerd worden (NPC dorpen, maar geen bewoners of pistons zonder extra's zoals spiked pistons e.d.). Ik zou NPC dorpen in geeen eigen update geven en combat/mobs/dungeons ook een ein update en daarna een hele terrein generator update.

Ik denk dat je dan beter uitgewerkte onderdelen krijgt dan al die losse ideeën in dezelfde update te doen.

Want NPC dorpjes, wat gaan die voor ons spelers betekenen? Groeien ze? Kan je handelen? Kunnen ze vijandig zijn? Wat is het doel of de rol van NPC dorpjes? Of zijn ze enkel ter decoratie?

Hopelijk beginnen dorpjes klein en kan jij, de speler, ze helpen een groot dorp te worden door grondstoffen aan te leveren, quests voor ze te doen, etc.

Als ik voor mezelf ideeën bedenk voor minecraft dan heb ik altijd een paar regels:
1. het moet een doel hebben en uniek zijn (dus geen 100 upgrades van je zwaard, maar verschillen wapens met verschillende effecten).
2. het moet niet een onnodige grind worden (dus geen 200 diamant voor 1 zwaard).
3. het moet gameplay variatie geven (waardoor je voor afwisseling zorgt in gameplay).
4. het moet optioneel zijn (het moet je niet door de strot geduwd worden).

Dus, NPC dorpen als voorbeeld.

Ik zou ze klein laten beginnen, een town hall met één huisje en wat ruïnes. Desnoods een achtergrond verhaaltje hoe het dorpje aangevallen is door creepers of iets dergelijks en dat ze JOU hulp nodig hebben.

In de town hall kan je spreken met één of meerdere NPC's en kan je zien waar behoefte aan is. Jij kan ervoor kiezen ze te helpen, of te negeren.

Als je ze helpt krijg je bijvoorbeeld een deel van de opbrengst, welke je uit de town hall kan pakken. Dit geeft als voordeel dat als je ze helpt groot te worden, jij als speler minder hoeft te grinden om aan materialen te komen voor je grotere bouwprojecten (kastelen oid).

Ook kan het dorp aangevallen worden waarbij jij kan helpen. Dus een soort van tower defense gameplay elementje erbij. Het dorp wordt dan aangevallen door aan vijanden vanaf 1 zijde. Eerst enkel zombies, dan skeletten, dan spinnen, dan zelfs creepers en als je het dorp succesvol verdedigt krijg je unieke beloningen.

En nog veel meer, dit is maar een beknopt voorbeeld van een uitgebreid idee wat ik zou doen met NPC dorpjes in Minecraft.

Dus wat geeft mij dit als ik naar mijn regels kijk?
1. Een doel en is uniek. Je doel is het dorp groter te laten groeien en op zijn tijd te verdedigen van vijanden.
2. Het is geen grind (mits je niet 100000 hout nodig hebt voor een 4x4 huisje).
3. Variatie in gameplay, even wat anders doen dan mijnen/bouwen en het dorp helpen groter te worden.
4. Het is optioneel, je kan besluiten de dorpjes te negeren of misschiens zelfs helemaal uitzetten.

Nog een ander voorbeeld van mijn ideeën dan?

Farming wordt volgens mij door Mojang enkel gezien als voedsel maken. Maar ik zou het graag zien als alternatief gameplay element wat meer is dan enkel voedsel verbouwen. Want het toevoegen van 100 verschillende voedsel die je kan verbouwen is nutteloos. Je gaat uiteindelijk toch enkel de meest efficiënte gebruiken.

Wat ik zou doen met een farm update is het volgende:

Farmen actiever maken door middel van interactie met dieren. Bijvoorbeeld kraaien of varkens die je velden omploegen/leegroven. Dit kan je dan weer voorkomen door een hek erom te zetten, een vogel verschrikker te plaatsen of zelf actief de beesten weg te jagen.

Farmen meerdere doelen geven naast bron van voedsel. Bijvoorbeeld hooi of riet waarmee je nieuwe bouw blokken kan maken zoals rieten daken. Of aan katoen planten waarmee je cloth kan maken wat weer voor nieuwe dingen gebruikt kan worden (bijv. kleding, vlaggen of tapijten).
Dus je integreert het farmen met andere onderdelen van het spel. Want met katoen kan je vlaggen maken die je weer op je gebouwen kan plaatsen. Dus het maken van vlaggen/kleding werk je dan ook in deze update uit.

Dieren houden die je land onderhouden en grondstoffen geven. Bijvoorbeeld schapen die grazen en tall grass eten waardoor je een strak gazonnetje om je huisje blijft houden. Want in tall grass is de kans op vijandige spawns hoger bijvoorbeeld (nieuwe spawn regels van vijanden uitwerken).
Deze schapen moet je weer beschermen voor wolven wat je kan doen door zelf een of meerdere wolven te temmen, hekwerk te bouwen (waar wolven af en toe onderdoor graven) of zelf actief de beesten beschermen.

In de multiplayer geeft het helemaal wat extra's, je kan dus als je samen speelt rollen verdelen. Je vriendin/dochterje speelt het spel door lekker te gaan farmen, tuintjes maken, dieren houden, etc. En jij zelf bouwt het huis, verdedigt de dieren, etc.

Kijken we weer even naar mijn regels:
1. Een nieuw doel en uniek. Boer worden, dingen verbouwen en onderhouden.
2. Het is geen grind, geen 100 verschillende voedsel soorten, maar verschillende grondstoffen voor meerdere doeleinden.
3. Het biedt weer nieuwe gameplay. Je kan dus kiezen om boer te worden om de sleur van het mijnen te onderbreken.
4. Het is optioneel. Je kan prima je eigen gang gaan en niet/nauwelijks iets verbouwen en toch volledig minecraft te spelen.

Dit zijn in het kort enkele ideeën die ik heb (ik heb tonnen meer ideeën en al veel verder uitgewerkt). Maargoed, de beste stuurlui staan aan wal en ik heb erg makkelijk praten zonder enige druk, als anonieme forum vervuiler gebruiker. ;)

Bovendien heb ik totaal geen verstand van games maken dus ik onderschat het hele programmeren hoogstwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt wel door dat je in principe gewoon een onuitgebracht spel speelt? Dus dat coherente updates niet echt relevant zijn, meer dat het aan het einde werkt en klopt?

Je merkt dat er vaak later een update komt die een eerder, tot dan toe nutteloos, item opeens zinnig en zelfs logisch maakt (slime, bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Dreanor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:27:
Doe ik ook niet, daarom staat er ook een :p

Anyways, het ziet er naar uit dat we deze week geen update krijgen. Op Twitter zegt Jeb dat het heel lastig wordt om 8 september te halen. En dat zr niks op vrijdag doen.

Bah. :)
niks tegen spelfouten :P maar dat veranderd nogal de zin ;)

als bewijs zal hier waarschijnlijk genoeg spelfouten in staan ... ;(

Ja inderdaad ben bang dat het toch niet deze week word dan.
Hoop dat ze binnenkort dan wel een lijst posten met wat er in de verwachte updates zit :)
Zodat in ieder geval ik kan kijken of ik meteen met 1.8 overga of nog eventjes geduld moet hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Teutates op 06-09-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Dreanor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:10:
Maar wat ik persoonlijk nooit begrepen heb is de manier van updaten. Als ik in Notch schoenen zou staan en wie wil dat nu niet om met je hobby miljoenen te verdienen in twee jaar, ... nu dwaal ik af. :P

Wat ik nooit begrepen heb is dat elke update gewoon uit random ideeën bestaat. Zoals de Nether update of de piston update. Je krijgt een lege nether waar je enkel naar toe kan/wil voor glowstone, verder niks. Ik zou dit uitgewerkt hebben met een nieuwe tier aan items (Nether Items?) en andere opties zoals enchanting en spoken (dus mobs die je enkel met enchanted wapens kan raken bijvoorbeeld).

* snip *
Hier ben ik het mee eens. Je ziet gewoon dat Notch aan het coden is en denkt van "Hey, dat is wel leuk om in te voeren", maar niet verder denkt over de gevolgen van dat ene leuke element. Met de oude updates (voordat Jeb zich ermee ging bemoeien) is dat goed te zien. Hij had toen niet echt een globaal plaatje, maar meer allemaal losse elementen die hij er nog in wilde stoppen.
Nu dat Jeb erbij is gekomen, zit er wel een soort van lijn in waar ze naartoe willen werken. Dus het komt wel goed, maar het duurt nog iets langer voordat alle elementen goed samen komen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 06-09-2011 23:09 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

En hoe gaaf 1.8 ook lijkt te worden, het voelt als vele losse ideeën die misschien wel uitgevoerd worden (NPC dorpen, maar geen bewoners of pistons zonder extra's zoals spiked pistons e.d.). Ik zou NPC dorpen in geeen eigen update geven en combat/mobs/dungeons ook een ein update en daarna een hele terrein generator update.

Ik denk dat je dan beter uitgewerkte onderdelen krijgt dan al die losse ideeën in dezelfde update te doen.

*knip*
Ik snap wat je bedoelt het voelt nu allemaal nog los en misschien ook wat leeg, maar dit soort dingen triggeren toch weer de fantasie van de spelers (zoals bij jouw ook het geval is), en Notch pikt dan toch weer dingen op vanuit de community (zoals te lezen is op zijn blog) .
Ik denk dat het deels toch ook weer de charme is van MC ten op zichte van andere games, gewoon dingen die in hem opkomen toe te passen en later verder in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:15:
Je hebt wel door dat je in principe gewoon een onuitgebracht spel speelt? Dus dat coherente updates niet echt relevant zijn, meer dat het aan het einde werkt en klopt?
Dat doet er m.i. niet toe. Hij heeft wel een punt dat er kennelijk niet echt een planning is maar ze gewoon aan ideeen werken die ze leuk vinden. Dwarf Fortress is wat dat betreft nog veel erger; de dev daarvan doet compleet wat 'ie zelf wil ongeacht hoe onbruikbaar het spel dan wordt. Of iets dan als stempel "beta" heeft doet er compleet niet toe, je gaat voor een verdienmodel waarbij je gebruikers betrekt en je spel valt of staat met die gebruikers.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik snap helemaal dat het spel niet echt uit is. Maar zoals ik zei snap ik de manier van updaten niet, alles is zo onsamenhangend, ik snap dus niet dat Notch/Mojang het op deze manier zou willen. ;)

Als ik het zou doen, dan zou ik juist voor samenhangende updates gaan want ik denk dat je dan betere kwaliteit kan leveren t.o.v. random ideeën in een update gooien. En zoals ik ook al zei, ik heb makkelijk praten zonder enige druk/verantwoordelijkheid. ;)

Ook zie ik Minecraft als een geweldig doek wat nog beschilderd kan worden. Echt het concept vind ik briljant waardoor het gemakkelijk is veel ideeën te krijgen/maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:58
Hydra schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:20:
[...]

Dat doet er m.i. niet toe. Hij heeft wel een punt dat er kennelijk niet echt een planning is maar ze gewoon aan ideeen werken die ze leuk vinden. Dwarf Fortress is wat dat betreft nog veel erger; de dev daarvan doet compleet wat 'ie zelf wil ongeacht hoe onbruikbaar het spel dan wordt. Of iets dan als stempel "beta" heeft doet er compleet niet toe, je gaat voor een verdienmodel waarbij je gebruikers betrekt en je spel valt of staat met die gebruikers.
Het is en blijft een Indie game met een Indie ontwikkelaar, ik ben het er wel mee eens dat je met zo'n grote userbase wel wat meer georganiseerd te werk kan/mag gaan met je updates. Maar echt vervelend vind ik het zo niet, zeker gezien het officieel nogsteeds in de beta zit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Gezien het feit dat er in Bad Company 2 nog overduidelijke bugs zitten waar niks aan gedaan word vind ik dat Notch het helemaal niet zo slecht doet.9

(bv op Heavy Metal dat je in een kapot huis spawnt in de uncap)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je als Minecraft speler met die prijzen (zeker voorheen) en belangrijker, die hoeveelheid invloed van de community op de ontwikkeling en de openheid van de ontwikkelaar weinig te klagen.

Ik vind het een ware verademing om eens niet doodgehyped en tegelijk gezwegen (want echte details zijn er bij grote ontwikkelaars maar zelden) te worden en gewoon een eerlijk spel te krijgen voor weinig geld met een enorme, en dan bedoel ik daadwerkelijk enorme replaywaarde (voor zover je van replay kan spreken). Dan neem ik daar een voor mij misschien wat onlogisch ontwikkeltraject op de koop toe, want tot het officieel gereleased wordt heb je eigenlijk helemaal nergens over te zeuren. Dat is nu eenmaal de prijs van de korting die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
minecraft update 1.8 is uitgesteld staat op twitter. nieuwe datum is nog niet bekend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
LuckyLukeNL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:10:
minecraft update 1.8 is uitgesteld staat op twitter. nieuwe datum is nog niet bekend. :(
Kan jij mij de bron geven want ik volg Notch en Jeb_ maar zie het niet staan?

En mensen, ik klaag niet over de manier van updaten, ik geef alleen aan dat ik, als ik het zou doen, niet op die manier zou willen. Beetje jammer dat het zo snel weer het negatieve in getrokken moet worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
D4NG3R schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:48:
[...]

Het is en blijft een Indie game met een Indie ontwikkelaar, ik ben het er wel mee eens dat je met zo'n grote userbase wel wat meer georganiseerd te werk kan/mag gaan met je updates. Maar echt vervelend vind ik het zo niet, zeker gezien het officieel nogsteeds in de beta zit.
Het is niet zozeer een klacht, ik vind alleen dat 'ie het handiger aan zou kunnen pakken. Maar ik vind het "het is in beta"-excuus een complete kulreden. Dit kun je al heel lang geen beta meer noemen.

Dit stoort me overigens wel een beetje:
I’m doing a high priority secret project this week (a prototype for a future possible project), but I already have at least three things I want to work on as soon as I get back on Minecraft work next week.
Het geeft mij nl. het idee dat hij helemaal niet van plan is nog heel veel werk in MC te steken.

[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 07-09-2011 17:34 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Valt wel mee las net een tweet dat notch pauze heeft genomen van zijn geheime project zodat hij aan mc kon werken

[ Voor 12% gewijzigd door Teutates op 07-09-2011 18:04 . Reden: Splaak gebrek >_< ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Maar waar staat op twitter dat 1.8 tot nader te bepalen is uitgesteld???

Edit": Staat nu op twitter door Jeb_ het wordt 12 september -.-

[ Voor 31% gewijzigd door Dreanor op 07-09-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
The new "good guess" for a Beta 1.8 release date is 12th of September (this monday)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:50
Voor de projectMC minecraft server ben ik opzoek naar 1 of 2 mensen welke willen helpen met het beheren van de server. Zelf heb ik ivm school en werk weinig tijd en degene die mij altijd hielp heeft komende maand ook geen tijd.

Ik zoek dus mensen die:
1. minecraft kennis hebben
2. bukkit kennis hebben
3. linux (commandline) kennis hebben

Heb je interesse stuur me dan even een DM :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• DrFlash
  • Laatst online: 05-03 12:59
Ik hoop voor 1.8 nog m'n voetbal stadion af te kunnen maken zodat ik daarna direct kan beginnen met leuk spul in een nieuw gebied op de map. Ben nu bezig het laatste stuk van de buitenmuur van het stadion aan het maken, en het dak. voor een plaatje:

http://mc.simplanet.org/map/#/-1703/64/-1379/-2/mcmapNormal

het is een 1=1 lay-out van een fictief stadion :-)

Wowhead profiel

Verwijderd

DrFlash schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:25:
Ik hoop voor 1.8 nog m'n voetbal stadion af te kunnen maken zodat ik daarna direct kan beginnen met leuk spul in een nieuw gebied op de map. Ben nu bezig het laatste stuk van de buitenmuur van het stadion aan het maken, en het dak. voor een plaatje:

http://mc.simplanet.org/map/#/-1703/64/-1379/-2/mcmapNormal

het is een 1=1 lay-out van een fictief stadion :-)
Ziet er cool uit. Hoe maak je eigenlijk zo'n overzichtsweergave?

• DrFlash
  • Laatst online: 05-03 12:59
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:53:
[...]

Ziet er cool uit. Hoe maak je eigenlijk zo'n overzichtsweergave?
is een map tool https://github.com/equalpants/pigmap

Wowhead profiel

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 18:25
[...]
Mooi idee. Stuur het eens (In Engels) naar Notch en post het eens op de echte minecraft-fora! Werk je idee nog een beetje uit en probeer rustig de aandacht te pakken, en wie weet...

Wat ik erg jammer vind is dat 1.8 spelen niet echt aanlokkelijk is op dit moment. Er moet weer een nieuwe wereld begonnen worden om alle 1.9 updates mee te krijgen (waarschijnlijk, vooral biomes) en ik wil eens een servertje starten waar ik en een aantal vrienden lekker op kunnen blijven spelen. Ik wil op 0 beginnen en gewoon een mooi dorp hebben na een tijdje! (Liefst met een slim minecart-systeem ;))

[ Voor 28% gewijzigd door coptician op 08-09-2011 11:11 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Teutates
coptician schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:09:
[...]

Mooi idee. Stuur het eens (In Engels) naar Notch en post het eens op de echte minecraft-fora! Werk je idee nog een beetje uit en probeer rustig de aandacht te pakken, en wie weet...

Wat ik erg jammer vind is dat 1.8 spelen niet echt aanlokkelijk is op dit moment. Er moet weer een nieuwe wereld begonnen worden om alle 1.9 updates mee te krijgen (waarschijnlijk, vooral biomes) en ik wil eens een servertje starten waar ik en een aantal vrienden lekker op kunnen blijven spelen. Ik wil op 0 beginnen en gewoon een mooi dorp hebben na een tijdje! (Liefst met een slim minecart-systeem ;))
idd helaas is 1.8 redelijk on aantrekkelijk geworden. :'(
Aha je gaat een dorpje veroveren in 1.9 ? :P aangezien ze eerst verschijnen zonder npc's :+ :D

Verwijderd

Ik kon trouwens niet meer verbinding maken met de Tweakcraft server; connection refused. Is er iets met de server aan de hand.

Verwijderd

coptician schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:09:
[...]

Ah ? Ik dacht dat het enkel zo was dta 1.7 werelden niet meer zouden "werken", maar als je 1.8ers ook niet meer kan spelen in 1.9 is het wel -stom-. Ik ben aan het wachten op 1.8 om opnieuw te beginnen met spelen, vooral die nieuwe terrain features als bruggen en (als ik het goed begrepen heb) dat er kleinere landmassa's zullen zijn kijk ik naar uit.

Vooral dan dat laatste: ik heb graag een min of meer "afgelijnde" omgeving en als ik maar steeds verder en verder kan lopen vind ik zenuwslopend, ik wil rond mijn ganse eiland kunnen lopen en dan overal langs de kust fortjes neerplanten enzo ;)

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:31:
Maar ik vind het "het is in beta"-excuus een complete kulreden. Dit kun je al heel lang geen beta meer noemen.
Dat mag jij vinden, maar het is bij Indygames nu eenmaal de realiteit. Er wordt ontwikkeld terwijl er al gespeeld wordt en ontwikkelen = beta. Alleen de releasenummers zijn in de traditionele zin natuurlijk een beetje raar, maar voor de rest is het gewoon een huge open beta. In ruil voor de steeds veranderende features en zo nu en dan broken spul krijg je een leuke korting.
Rainlife schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:48:
Ah ? Ik dacht dat het enkel zo was dta 1.7 werelden niet meer zouden "werken", maar als je 1.8ers ook niet meer kan spelen in 1.9 is het wel -stom-. Ik ben aan het wachten op 1.8 om opnieuw te beginnen met spelen, vooral die nieuwe terrain features als bruggen en (als ik het goed begrepen heb) dat er kleinere landmassa's zullen zijn kijk ik naar uit.
Wut? Sinds wanneer zouden 1.7 werelden niet meer werken dan? Ik heb begrepen dat het gewoon een heftig andere biomecode is en dat daarom veel mensen opnieuw gaan beginnen.

Als 1.7 onspeelbaar wordt zou ik dat wel balen vinden.
Vooral dan dat laatste: ik heb graag een min of meer "afgelijnde" omgeving en als ik maar steeds verder en verder kan lopen vind ik zenuwslopend, ik wil rond mijn ganse eiland kunnen lopen en dan overal langs de kust fortjes neerplanten enzo ;)
Lol, de echte wereld moet een ramp voor je zijn :p Ik vind het juist heerlijk, eindelijk niet die domme kleine mapjes waar spellen al zo lang mee aanfrotten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 14:13 ]

Verwijderd

Net als de update van 1.6 naar 1.7, waarbij de wereld generator wijzigde, was het gewoon mogelijk om de wereld te laten converteren (in Minecraft zelf). Uiteraard mis je dingen die niet in 1.6 zaten (qua blocks), maar biomes werken wel gewoon (wordt random toegewezen).

Zo heb ik FlatGrass, een 1000x1000 platte wereld uit 1.4, maar kan deze zonder problemen importeren in 1.7

Ik neem aan dat, wanneer er grote verschillen zijn in de generatoren, dat deze te converteren zijn. En voor de nieuwe features zul je een nieuwe wereld moeten starten.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Werken zullen ze nog doen, maar als je nieuwe stukken genereer dan is het mogelijk dat je een lelijke overgang krijgt tussen de oude en nieuwe wereld.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Verwijderd

IStealYourGun schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:31:
Werken zullen ze nog doen, maar als je nieuwe stukken genereer dan is het mogelijk dat je een lelijke overgang krijgt tussen de oude en nieuwe wereld.
Die graaf ik dan wel af. Dat is het mooie van Minecraft :)

Het gaat mij er meer om dat je in 1.8 nog rustig kunt doorspelen met de oude wereld, om in 1.9 opnieuw te beginnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 14:36 ]

• Teutates
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:35:
[...]

Die graaf ik dan wel af. Dat is het mooie van Minecraft :)

Het gaat mij er meer om dat je in 1.8 nog rustig kunt doorspelen met de oude wereld, om in 1.9 opnieuw te beginnen.
ook de blokken die onder je zijn worden gerenderd he,
Dat stuk zal dus nooit nieuwe dingen hebben zoals de nieuwe dungeons/ruins / enz

mijn huidige plan is om met 1.8 een nieuwe map te maken.
En dan nog niet alle gebouwen terug te zetten op mijn server. ( aangezien die nogal ver uitelkaar staan )
Dat doe ik dan wel met 1.9 :)

[ Voor 18% gewijzigd door Teutates op 08-09-2011 14:53 ]

Verwijderd

Teutates schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:51:
ook de blokken die onder je zijn worden gerenderd he,
Dat stuk zal dus nooit nieuwe dingen hebben zoals de nieuwe dungeons/ruins / enz
I knows, maar dat overleef ik tot 1.9 echt wel hoor. Geduld is een schone zaak en des te vetter om op expeditie te gaan naar verre landen!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Ik zal niet zo zitten met dat er niets nieuws onder m'n voeten zit. Dan zou ik het spawnpoint gewoon verplaatsen dichter naar iets waar ik niet ben geweest :)

Ik zal voor m'n vrienden gewoon de originele world hosten, maar daarnaast een 2de, nieuwe wereld. De eerste wordt dan creative, bouwen en zo, de nieuwe wordt survival! :D

• Teutates

link

Waren deze 2 al gepost ? :)

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:14:
Net als de update van 1.6 naar 1.7, waarbij de wereld generator wijzigde, was het gewoon mogelijk om de wereld te laten converteren (in Minecraft zelf). Uiteraard mis je dingen die niet in 1.6 zaten (qua blocks), maar biomes werken wel gewoon (wordt random toegewezen).

Zo heb ik FlatGrass, een 1000x1000 platte wereld uit 1.4, maar kan deze zonder problemen importeren in 1.7

Ik neem aan dat, wanneer er grote verschillen zijn in de generatoren, dat deze te converteren zijn. En voor de nieuwe features zul je een nieuwe wereld moeten starten.
Ze hebben al gezegd dat de grenzen tussen de 1.7 en 1.8 biomes er raar uit gaan zien, dus het beste is een hele nieuwe map.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Is er geen manier om de gegenereerde delen waar je geen behoefte meer aan hebt te laten verwijderen zodat op die plaats nieuw spul gegenereerd wordt?

Persoonlijk heb ik nooit zo heel extreem lopen bouwen offline, enkel m'n super hostile maps hebben eigenlijk veel tijd in zich zitten. Ik ga denk ik gewoon een "backup" maken van m'n 1.7.3 spul en met een schone lei beginnen aan 1.8

Toch jammer dat er nog niets met de experience points gedaan wordt in 1.8. Maar goed, 1.9 zal dus ergens voor eind 2011 het licht zien was het idee als ik de twitters goed heb begrepen. Denk eigenlijk dat ik tegen die tijd meer zin heb in xp punten in D3 verzamelen dan in Minecraft, maar vooralsnog erg leuk dat ze iets dergelijks gaan maken. Dan heb je net wat meer doelen in het spelletje.

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
Ik snap al die fuzz niet. Ik heb een aantal pagina's terug ook de vraag al gesteld hoe de overgang van 1.7 naar 1.8 zou gaan. Ik heb zelf op mijn server nog steeds niet ver gelopen. Mijn mijn zit op c.a. 25 blokken van de spawn en ben ondergronds misschien 400 blokken ver gekomen.

Minecraft server heeft nog gaan nieuwe delen van de wereld gegenereerd op de vier start regio's na (0,0/0,-1/-1,0/-1,-1).

Elke regio bestaat voor zover ik de MCWiki site begrijpen kan uit 32x32 chunks. Waar een chunk dan weer uit bestaat? Ik neem even aan 128x128x128 blocks omdat je dat vanaf bedrock tot het hoogste punt in 1 chunk op kunt slaan. Om maar netjes het binaire stelsel te volgen.

De regiofiles worden wel aangemaakt maar alle chunks nog niet direkt heb ik gelezen.
Laat staan je bent 300 blocks gelopen in 1 richting, en je kunt ongeveer 128 blocks ver kijken. Dat betekend dat alles al gegenereerd is tot aan (300+128)/128= 3,34 chunks, afgerond naar boven 4 chunks.
Je hebt dus eigenlijk de laaste 0,66 chunk (=85 blocks) nog nooit gezien maar deze zijn al wel gegenereerd.

Zou je dan alles overzetten naar 1.8 dan moet je toch alleen maar verder lopen dan 4 chunks x128 blocks= 512 blocks om de wereld te laten genereren volgen het nieuwe 1.8?

Mocht het zelfs zo zijn dat alle randvoorwaarden al in de in versie 1.7 aangemaakte regiomap zijn opgeslagen. Dan moet je net zo ver lopen tot het spel een nieuwe regio aanmaakt? Dat zou dan (volgens mijn rekenmethode met 128x128x128 bloks per chunk) om een wandeling van 32x128= 4096 block gaan.

Hmm, mijn gevoel zegt mij dat het spel al veel eerder dan een wandeling 4096 blocks een nieuwe regio aanmaakt. Misschien houd ik ze iets te groot aan. :|

Ff een brainstorm, er zijn vast mensen die er meer van weten hier :)

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:02

Toppertje

www.davideografie.nl

Een chunk is 16 bij 16. en volgens mij inderdaad 128 in de hoogte ;).

En de overgang van biomes van 1.7 en 1.8 zullen (zoals gezegd is) niet bijzonder mooi zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Toppertje op 08-09-2011 20:37 ]

Verwijderd

In Classic and Indev, maps can be generated in "small" (128x128x64), "normal" (256x256x64), and "huge" (512x512x64) sizes.
In Infdev, Alpha and Beta maps are somewhat infinitely big - They are made up of chunks; this means that as the player explores the map distant chunks are generated automatically, leading to theoretically infinite maps. In practice, technical reasons (the limits of 32-bit integers[1]) force the maximum map size to around 1.8 times the surface area of the Earth [1]. Whilst the horizontal planes of the maps are vast in size, the vertical plane remains at a fixed 128-block height [2].
While the map is infinite, the number of blocks the player may walk on is limited. The map, counting air as a block, and not counting blocks beyond and at where block physics fail(32000000 from the center) from top to bottom, and all in between, is essentially always 131,071,992,000,000,000 blocks big. In multiplayer, chunks will also stop generating after the world reaches a certain file size.
Een wereld is altijd 131,071,992,000,000,000 blocks groot (SP), en een snelle rekensom;

131,071,992,000,000,000 blocks (totaal)
128 blocks (max hoogte)
-------------------------------------------------------------
1023999937500 blocks (oppervlakte)
-------------------------------------------------------------
1011928 x 1011928 blocks (oppervlakte)

Met een loopsnelheid van 4 m/s (of 4 blocks per seconde) duurt het ongeveer 70 uur om van de ene kant naar de andere kant te lopen (1011928 / 4 / 60 / 60 = ~70).

Vanaf 1.7 zullen daarbuiten ook nieuwe chunks aangemaakt worden, maar veroorzaken zoveel lag dat je er niets kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
the void heeft een aanpassing gehad ( blauwe stuk onderaan bij chunk errors )
Was ook tezien in de pax demo blijkbaar (alle3 ) maar daar zijn al die filmpjes niet duidelijk genoeg voor.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H4InL.png
giftige spin
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/opan2.png
swamp schijnt meer klei te hebben.(hoop nog wel dat de swamp wat meer op een echte swamp gaat lijken...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/epnud.jpg

Dit schijnt te komen van iemand die beta beta test die gelekt heeft. ( alleen screens )
grote ophef op reddit mensen schenen blijkbaar de mensen van bukkit te beschuldigen.

link

[ Voor 4% gewijzigd door Teutates op 09-09-2011 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

Ik dacht dat Notch nog druk bezig was om het moeras meer op een moeras te laten lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

Austin schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:22:
Ik dacht dat Notch nog druk bezig was om het moeras meer op een moeras te laten lijken.
daar is ie mee bezig ja, ik denk niet dat die aanpassing al in die versie zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
  • Laatst online: 27-02-2024
Voor zover ik weet gaat er met 1.9 niet veel meer veranderen in terrein-generatie. Het spel wordt met die update volgens mij vooral aangevuld met elementen die betrekking hebben op toepassing van experience/skill points, npc's (wiens dorpen al wel worden gegenereerd, geloof ik), boss mobs (zouden moeten verschijnen in eveneens reeds bestaande dungeons/strongholds), etc.

Ik neem aan dat Mojang op de hoogte is van de mate waarin mensen hechten aan een wereld, en niet op zo'n korte termijn twee updates uit zal brengen die de wereld an sich radicaal veranderen. Dus ik ga er vanuit dat je met 1.8 gewoon een nieuwe wereld kan beginnen, die met 1.9 weliswaar verrijkt wordt, maar niet grondig veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:21
Dat is ook meerdere malen gezegd en ook zo geweest bij vorige updates. Nieuwe dingen komen pas in je map als je nieuwe chunks gaat maken na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Roel_D schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:17:
Voor zover ik weet gaat er met 1.9 niet veel meer veranderen in terrein-generatie. Het spel wordt met die update volgens mij vooral aangevuld met elementen die betrekking hebben op toepassing van experience/skill points, npc's (wiens dorpen al wel worden gegenereerd, geloof ik), boss mobs (zouden moeten verschijnen in eveneens reeds bestaande dungeons/strongholds), etc.

Ik neem aan dat Mojang op de hoogte is van de mate waarin mensen hechten aan een wereld, en niet op zo'n korte termijn twee updates uit zal brengen die de wereld an sich radicaal veranderen. Dus ik ga er vanuit dat je met 1.8 gewoon een nieuwe wereld kan beginnen, die met 1.9 weliswaar verrijkt wordt, maar niet grondig veranderd.
Ja, dat is wat je zou verwachten hé:
Yes, the new biome code Notch did last week+weekend isn't finished. The options available were to either release 1.8 now and break the map again in 1.9, or postpone 1.8 another few weeks.
http://twitter.com/#!/jeb_/status/111839557217042432

Met "break" bedoelen ze dus lelijke chunks (of is dat chunken) bij de overgang van oude wereld naar nieuwe gegenereerde wereld (halve bergen en dat soort shit)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
Zsub schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:45:
Dat is ook meerdere malen gezegd en ook zo geweest bij vorige updates. Nieuwe dingen komen pas in je map als je nieuwe chunks gaat maken na de update.
Kijk, ... daarom snap ik niet waarom mensen aldoor zeggen dat ze opnieuw moeten starten. Gewoon verhuizen naar een nieuw deel van de map. Kun je gelijk al je geminede resources meenemen.

Ik weet niet of dit ook op een 1.7 server werkt maar in 1.3 singelplayer kon dit wel.
- Je loopt gewoon een nieuw gebied in en bouwt er een portal naar de Nether. Gaat de Nether in en komt weer terug.
- Pak vervolgens je kompas en de benodigde materialen en loop terug naar het spawnpoint. Bouw hier nog een portal.

Ga je nu door de portal bij het spawnpoint kom je in de Nether uit. Ga je direkt weer terug door de portal kom je terug bij de portal die je als eerste gebouwd hebt (in je nieuwe regio).

Zo kwam ik in ieder geval altijd in 30 sec. weer terug bij mijn nieuwe mine als ik dood ging. Waar ik ook mocht zitten op de map.
Afstand is op zo'n moment geen probleem meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
BenVenNL schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:39:
[...]

Kijk, ... daarom snap ik niet waarom mensen aldoor zeggen dat ze opnieuw moeten starten. Gewoon verhuizen naar een nieuw deel van de map. Kun je gelijk al je geminede resources meenemen.
mcedit export :P bewaar je gebouwen
Ik weet niet of dit ook op een 1.7 server werkt maar in 1.3 singelplayer kon dit wel.
- Je loopt gewoon een nieuw gebied in en bouwt er een portal naar de Nether. Gaat de Nether in en komt weer terug.
- Pak vervolgens je kompas en de benodigde materialen en loop terug naar het spawnpoint. Bouw hier nog een portal.

Ga je nu door de portal bij het spawnpoint kom je in de Nether uit. Ga je direkt weer terug door de portal kom je terug bij de portal die je als eerste gebouwd hebt (in je nieuwe regio).

Zo kwam ik in ieder geval altijd in 30 sec. weer terug bij mijn nieuwe mine als ik dood ging. Waar ik ook mocht zitten op de map.
Afstand is op zo'n moment geen probleem meer. :)
Het moet niet.. maar het is door de developers zelf aangeraden.
Bovendien zijn die portalen nog steeds onstabiel :( vreselijk is dat (als je er meer als 2 bouwt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Dat komt omdat Jeb_ in een twitter reactie gezegd heeft dat 1.8 features niet met 1.7 gegenereerde wereld delen werkt. Maar ik zou die moeten gaan zoeken heb hem niet zo bij de hand -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:10:
Dat komt omdat Jeb_ in een twitter reactie gezegd heeft dat 1.8 features niet met 1.7 gegenereerde wereld delen werkt. Maar ik zou die moeten gaan zoeken heb hem niet zo bij de hand -.-
Doe eens dan, want afhankelijk van de exacte bewoording kan het weinig of extreem veel consequenties hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:26:
[...]

Doe eens dan, want afhankelijk van de exacte bewoording kan het weinig of extreem veel consequenties hebben :)
One such example is the sad news that Minecraft 1.8 is not fully backwards compatible. Notch confirmed at PAX Prime 2011 that maps built in Minecraft beta 1.7 or earlier will not receive any of the new features such as new items, random villiages or NPCs. Certainly a bit of a blow for those fans who wanted to prepare a map for the new Minecraft 1.8 update.
http://www.crazyeight.org/minecraft/?p=506
Jeb said: @notch is making some major improvements to the world generator… Which means you should stop looking for map seeds in 1.7 to use in 1.8 ;)

Then Jeb said:
You will still be able to use your old worlds, but when the map generator adds new areas you will probably get clearly visible chunk edges.

Can anyone explain? Will a new world be better in performance and features than the old worlds?
De specifieke tweet kwam kort daarna :P maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

(waarin ze adviseren om een nieuwe map tebeginnen.)
van vorige maand... is wat moeilijk te vinden :(

Dit vind ik een minder leuke tweet :(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fRBK8.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Teutates op 09-09-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
http://mobile.twitter.com/jeb_/status­­/87083208642007040

Helaas doet hij het niet meer, maar ik heb wel de quote die ik op Youtube als reactie op een filmpje heb geplaatst, deze reactie was gepost op de vraag of men nieuwe wereld moet starten:

Coe, hate to destroy your dreams (or world) but Jeb said the following:
I'm afraid they will have to start new worlds, or else there would be chunk errors

Source: mobile.twitter.com/jeb_/status­­/87083208642007040

(add h t t p : / / for the link)

Thumbs up so Coe can see!

Hier de link naar de lijst met comments waar andere op reageren en ook zeggen dat ik "proof" heb. Want tis wel een beetje faal dat ik een link post hier die het niet doet natuurlijk. :P

YouTube: Broadcast Yourself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Teutates schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:00:
[...]

[...]

http://www.crazyeight.org/minecraft/?p=506

[...]

De specifieke tweet kwam kort daarna :P maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

(waarin ze adviseren om een nieuwe map tebeginnen.)
van vorige maand... is wat moeilijk te vinden :(

Dit vind ik een minder leuke tweet :(
[afbeelding]
Wat ik daar lees is dat je nieuwe chunks moet genereren.
Ergo: flink stuk lopen :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat we er beter van uit gaan dat onze 1.7 werelden (correct) gaan werken in 1.8
Blijft dan nog wel de vraag wat er met 1.9 gaat gebeuren: weer incompatibel met 1.8 of niet ?

Wat ik wel vermoed is dat op de een of andere manier de "villages" een soort van flag gaan krijgen die gebruikt wordt voor de NPCs te generen. Maar omdat de NPC generatie pas in 1.9 zit zou die vlag er dan niet komen in 1.8 ? Wat als gevolg zou hebben dat (reeds gegenereerde) villages nooit NPCs zouden hebben ?

Bof, geen idee dus ;)
Denk dat ik wat gaan wachten op 1.8, dan nieuwe wereld starten en we zien wel voor 1.9
Iemand al een idee voor wanneer 1.9 gepland is ? Had ooit ergens gelezen dat 11 november de deadline voor "gold" zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ach, ik speel gewoon nog op mijn 1.7 map en zal met 1.8 een nieuwe wereld genereren om te testen en om te voorkomen dat ik mijn 1.7 map verlies door bugs oid.

En misschien ga ik daarna weer op mijn 1.7 map verder. Maar ik vind het leuk nieuwe maps te starten en ben niet zo gehecht aan mijn mappen. :)

Maar wel jammer dat ze nog geen duidelijke antwoord (kunnen) geven hierover. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Minecraft 1.8 is gelekt, en notch vind het niet eens erg dat er gebruik van wordt gemaakt... Ziet er goed uit hoor ;)
(I am fine with you using it. Make sure you get it from the leaked url we are hosting, though)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppertje schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:14:
Minecraft 1.8 is gelekt, en notch vind het niet eens erg dat er gebruik van wordt gemaakt... Ziet er goed uit hoor ;)
Ik neem aan dat een link mag als het door de ontwikkelaar zelf toegestaan is. Vergeet niet je saves te backuppen!

Verdomme, ik had nog wat te doen vanavond.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Zo, endermen zijn best taaie mobs.

De boel is wel wat buggy (wederom rare dingen die al versies lang goed waren die nu opeens raar zijn), maar het is speelbaar tot nu toe.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:25:
[...]

Ik neem aan dat een link mag als het door de ontwikkelaar zelf toegestaan is. Vergeet niet je saves te backuppen!

Verdomme, ik had nog wat te doen vanavond.
Net wat ik nodig had >:)

(1.8 info & foto zit in spoiler)
spoiler:
Meteen nieuwe wereld aangemaakt, vooral de belichting ziet er een stuk anders uit vind ik(alles wordt bruin/beige als het niet genoeg belicht is). Heb wel meteen een mooie grot/cavern gevonden, seed is 'derp'(I kneuw), de grot is iets naar het noorden vanaf de spawn, waar je een klein beetje rock ziet onder de grond, ik zocht gewoon naar coal en kwam er direct op uit :P
Cavern

[ Voor 4% gewijzigd door Exbloder op 10-09-2011 23:25 . Reden: spoiler tags ]

• Dreanor
Ik weet niet zeker of ik deze "leaked" versie wil, ondanks dat ik niet kan wachten tot 1.8 (en 1.9) uit is ... dilemma ...

Edit: Misschien toch maar eens proberen gezien het door Notch himself is geleaked. :P Althans ... hij zegt van "niet" ... :P

Ooh, looks like 1.8 has leaked, not that I'd ever admit that. ;) Be careful when installing software you don't trust though.

If you do use it, remember to report bugs, and to feel slightly bad. ;)

(I am fine with you using it. Make sure you get it from the leaked url we are hosting, though)

1+1+1=2 dat lijkt mij duidelijk. ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Dreanor op 10-09-2011 01:05 ]

• Teutates
MazeMouse schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:14:
[...]

Wat ik daar lees is dat je nieuwe chunks moet genereren.
Ergo: flink stuk lopen :P
Nou ik heb nu de verbeteringen gezien.... en dat gaat er inderdaad niet uitzien ..... die overloop van pre 1.8 (ga het zo noemen vanwege de vooruitgang :+ )
Er zijn echt goede verbeteringen gemaakt :) maar blijft jouw keuze natuurlijk :)

nog geen enderman tegengekomen of een dorp helaas :)

[ Voor 14% gewijzigd door Teutates op 10-09-2011 01:45 ]

Verwijderd

Vergeten we de spoilers niet als je iets post dat mensen nog niet (willen) weten?

Weet iemand hoe je bugs report? Ik heb er al een paar gespot.
Teutates schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 01:40:
Nou ik heb nu de verbeteringen gezien.... en dat gaat er inderdaad niet uitzien ..... die overloop van pre 1.8 (ga het zo noemen vanwege de vooruitgang :+ )
Er zijn echt goede verbeteringen gemaakt :) maar blijft jouw keuze natuurlijk :)
Ik moet zeggen dat ik er nu wel van baal dat ik de renderdistance niet op Far kan zetten, want de landschappen die ik nu tegenkom schreeuwen erom. Volgens mij heb ik net ook een (verlaten) mijn gespot onderin een ravijn, maar ik moet nog even op onderzoek uitgaan.

Edit: wel een mijn, maar niet zo verlaten. Geen NPC's trouwens, wel nieuwe mobs. Op deze manier kan je wel vlot recources scoren die je normaal later pas kan regelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 03:26 ]

• Demoterror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10-2020

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Is toch ook gewoon slimme marketing; nu kan hij een weekend lang aanzien hoe de community reageert op zn 1.8 patch en waar nodig nog wat hotfixes erdoor drukken voor hij de patch echt released maandag ofzo.
Mocht er iets serieus fout blijken kan hij het altijd op pre-release gooien, iedereen weet dat hij het zelf 'gelekt' heeft maar toch :P

Hate us when you see us, fear us when you dont.

Verwijderd

Nog even zitten rondfrotten in Creative, maar hoe leuk het even ook is om in no-time van alles uit de grond te stampen, zit ik al heel rap met zo'n en nu?-gevoel. Precies dat gevoel dat ik ook altijd kreeg als ik Quake in godmode ging spelen.

Nee, laat mij maar lekker zwoegen in Survival. Op zich zou ik wel graag even rondvliegen zoals in Creative, om mooie plekjes te spotten. Ik kwam in Creative al een ondergronds ravijn en een rivier tegen, plus een biome met bomen die ik nog nooit gezien heb (een soort verdiepingen in het bladerdak). De nieuwe biomes lijken een stuk interessanter dan het oude algoritme; hoewel er ook stukken tussenzitten die doen denken aan het oude werk, heb je nu veel meer uiterst dramatische formaties. Met name de bergbiomes zijn erg mooi om te zien. Tot nu toe heb ik steppe (gras en redelijk vlak), moeras (bomen met vines en veel kleine eilandjes), oceaan, bos (zoals we het kennen), Japans bos (met een soort bomen met verdiepingen), woestijn, bergen, rivieren, ravijnen en mijnen tegengekomen.

Morgen maar even de andere computer aanzwengelen en de render distance op Far gooien, dan wordt het ook een stuk makkelijker om een goede plek te kiezen, hoop ik. Tot nu toe ben ik op de nomadentour geweest.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 05:58 ]

• Teutates
spoiler:
-enderman pearl gehad geen flauw idee wat dat doet. (na een gevecht met een enderman)
ook een mijn gevonden.... en ben verdwaald geraakt
Ook giftige spinnen tegengekomen.. vervelende pokke beesten !

ook iets wat ik tegen ben gekomen.
Na een crash saved mc het nog eventjes :P dat is wel een prettige functie :)

(helaas niks specifiek voor een bug report )

• BenVenNL
Wauw, dat klinkt allemaal goed. Ik ga hem nog niet halen. Kan het nog wel een paar weekjes uitzitten. Ga eerst nog even mijn voorraden spekken in 1.7 en dan bij 1.8 de grote verhuizing!

Kan niet wachten :)

Euh, blijkbaar wel ...

[ Voor 7% gewijzigd door BenVenNL op 10-09-2011 11:03 ]

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

1.8 is tot nu toe wel leuk. Wat vervelende bugs nog (iets in een furnace stoppen is een crash) maar de omgevingen zien er goed uit! Het licht is ook mooi nu.

Ik heb even snel een huisje gemaakt en ben wat gaan onderzoeken. Ik vond een oude mijn en had na een uur rondlopen een beetje hetzelfde gevoel wat ik met de caves voor 1.8 had: Het is veel en groot. Ik heb 2 stacks iron, 2 stacks treinrails en 4 stacks coal uit de verlaten mijn gehaald. Onderweg ook nog 2 normale dungeons tegengekomen en 2 blauwe spider spawners in de mine. Alleen die mijn was dus echt huge! Er kwam geen einde aan.

Sys Specs

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 22:18
Ik kan alles in een furnace stoppen zonder crash :o Vind de nieuwe update super interessant. Had er veel van verwacht maar niet zo veel :o :).

Verwijderd

Ik ben nu maar volgens een nieuwe strategie begonnen. In plaats van gelijk een plek voor een basis uit te kiezen ben ik eerst de wijde, wijde omgeving aan het checken. Ik neem een stapel bedden, deuren, torches en andere supplies mee zodat ik overal een klein holletje kan bouwen met de basisvoorzieningen. Zo bouw ik een netwerkje van survivalbasissen op een dag loopafstand en kan ik tegelijk de omgeving ontdekken.

Als ik dan een mooie plek voor een grotere basis (en het begin van een mijn) heb gespot bouw ik daar eerst een grotere fortificatie, om daarna weer wat uitgebreidere huisjes/torens in het landschap er omheen te bouwen, zodat ik niet meer zo makkelijk door het donker overvallen word.

Geen furnacecrashes hier overigens, wel wat andere bugs. Ligt het trouwens aan mij, of waren clouds vroeger 3-dimensionaal in plaats van plat?
Teutates schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:01:
spoiler:
Ook giftige spinnen tegengekomen.. vervelende pokke beesten !
spoiler:
Ja, die beesten vond ik ook erg naar, ik ben al een paar keer bijna dood geweest. Ze zouden rare moeten zijn, maar ik ben er nu al een stuk of 4 tegen gekomen in die mijn en er zitten er nog meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 18:03 ]

• Crp
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:02:
Ik ben nu maar volgens een nieuwe strategie begonnen. In plaats van gelijk een plek voor een basis uit te kiezen ben ik eerst de wijde, wijde omgeving aan het checken. Ik neem een stapel bedden, deuren, torches en andere supplies mee zodat ik overal een klein holletje kan bouwen met de basisvoorzieningen. Zo bouw ik een netwerkje van survivalbasissen op een dag loopafstand en kan ik tegelijk de omgeving ontdekken.

Als ik dan een mooie plek voor een grotere basis (en het begin van een mijn) heb gespot bouw ik daar eerst een grotere fortificatie, om daarna weer wat uitgebreidere huisjes/torens in het landschap er omheen te bouwen, zodat ik niet meer zo makkelijk door het donker overvallen word.

Geen furnacecrashes hier overigens, wel wat andere bugs. Ligt het trouwens aan mij, of waren clouds vroeger 3-dimensionaal in plaats van plat?

[...]

spoiler:
Ja, die beesten vond ik ook erg naar, ik ben al een paar keer bijna dood geweest. Ze zouden rare moeten zijn, maar ik ben er nu al een stuk of 4 tegen gekomen in die mijn en er zitten er nog meer.
bij mij zijn ze nog steeds 3dimensionaal

spoiler:
en giftige spinnen zijn idd erg irritant maar gelukkig ga je niet dood van het gif, want het stopt altijd tot je nog maar half hartje over houd. je moet dan eerst weer wachten tot je weer bent bijgevuld want word je daarna meteen weer gestoken ga je wel meteen dood.

Verwijderd

Crp schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:13:
bij mij zijn ze nog steeds 3dimensionaal
Ik bedacht me net dat ik nu Fast graphics heb, dat zal het wel zijn :p
spoiler:
en giftige spinnen zijn idd erg irritant maar gelukkig ga je niet dood van het gif, want het stopt altijd tot je nog maar half hartje over houd. je moet dan eerst weer wachten tot je weer bent bijgevuld want word je daarna meteen weer gestoken ga je wel meteen dood.
spoiler:
Volgens mij hou je alleen dat halve hartje over als je een volle healthbar hebt. Ze doen mij een beetje denken aan die toxic headcrabs uit HL2 :p

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

... Ligt het trouwens aan mij, of waren clouds vroeger 3-dimensionaal in plaats van plat?
Je graphics staan misschien op Fast. Laat maar ;)

spoiler:
Iemand de silverfish al gespot..? Of seeds voor meloenen en pompoenen?

Ligt het aan mij of ligt minecraft eruit ofzo? Ik kom niet meer op minecraft.net (serverfout) en inlogen met de launcher wil ook al niet...

[ Voor 36% gewijzigd door Toppertje op 10-09-2011 21:40 ]

• harmen1987
  • Laatst online: 18:45
Nee, hier is het ook zo, kan niet inloggen via de launcher.

Werkt nu weer naar behoren, dus misschien een lokaal probleempje

[ Voor 38% gewijzigd door harmen1987 op 10-09-2011 23:21 ]

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• 1shot1kill
Ik kwam eerder deze avond er ook niet op, nu wel weer.

Er is een fix voor de furnace crash, het werkt tot nu toe in ieder geval bij mij:

http://www.minecraftforum...5356-patch-furnace-crash/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Laatst online: 14:38
Afbeeldingslocatie: http://i.cubeupload.com/d37qIx.png
-6399820143249103526

Er is één boompje op het eiland waar ik boven vlieg op de screenie, het zou dus in theorie mogelijk moeten zijn er een thuisbasis te maken. :)

Edit: boompje is te zien op de screenshot, had ik nog niet gezien. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Berthenk op 11-09-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
De bergen zijn nu wel erg mooi, heb nu zelf een hoge maar smalle berg gevonden om in te wonen met meerdere enorme bergen er omheen die ik later met bruggen kan verbinden om mijn basis uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
Berthenk schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:33:
[afbeelding]
-6399820143249103526

Er is één boompje op het eiland waar ik boven vlieg op de screenie, het zou dus in theorie mogelijk moeten zijn er een thuisbasis te maken. :)

Edit: boompje is te zien op de screenshot, had ik nog niet gezien. ;)
Supervet!

Zojuist ff geprobeerd in 1.8, dat is pas "Adventure Mode". Hout probleem valt wel mee, je kan je beter zorgen maken om eten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Ik spawnde ook in een gebied zonder bomen (soort grasslands of zo), moest bijna een halve dag lopen voordat ik hout had :)

En eten maak ik me eigenlijk totaal geen zorgen meer over. Kippen droppen eten, koeien vaak meerdere stukken vlees zelfs, varkens ook nog steeds. En het is allemaal stackable geworden. Heb nog nooit een te kort aan voedsel gehad in 1.8. Het is ook makkelijker om grotten te verkennen aangezien je healthbar meteen weer aangevuld wordt, al moet je wel wat voorzichtig zijn omdat dat wel langzamer gaat dan eerst (waar je 1x hoefde te klikken en er meteen 4 hartjes bij kwamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

mitch187 schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:59:
[...]
Supervet!

Zojuist ff geprobeerd in 1.8, dat is pas "Adventure Mode". Hout probleem valt wel mee, je kan je beter zorgen maken om eten..
Broodjes maken is super makkelijk ;). En als er geen tall grass is moet je eerst ff een skeleton vinden om bonemeal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:22
Heeft iemand nog een leuke seed voor 1.8? Ik kom telkens in vlakke landschappen zonder ook maar iets moois :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Eindelijk een town gevonden >_< heeft eventjes geduurd maar dan krijg je ook iets mooi's tezien.
staat in spoiler voor de mensen die niet willen zien maar zich moeten inhouden bij een link =)
gm1999 schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:04:
Heeft iemand nog een leuke seed voor 1.8? Ik kom telkens in vlakke landschappen zonder ook maar iets moois :(
-401443693805739310

heuvel achtig. hier en daar een berg die als een overkapping heeft.
Hier en daar wat zwevende blokken.
Grote verlaten mijnen ( raakte verdwaald )

Kijk maar is of het wat voor je is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:50
Ik hoop dat er inderdaad nog wel wat gefixt wordt aan die "pre-release", in 5 min tijd heb ik het voor elkaar gekregen om 1 block unlimited steen en wood te krijgen (in adventure mode), waarschijnlijk kwam het door het te laten vallen bij een workbench oid, ik ben er nog niet precies achter :p

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

ProTip: Alt + PrtSC ;)
ProTip²: F2 (als dat nog werkt)

[ Voor 6% gewijzigd door IStealYourGun op 11-09-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates

spoiler:
spoiler:
in de mijnen zitten verschillende spawners (ik ben er al 5 tegengekomen) vandaar dat ze niet zo rare zijn. misschien zijn ze alleen rare buiten de mijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Iemand al die beestjes gezien die je niet mag aankijken?( naam weet ik even niet) Ben na een tijd lopen al snel 3 dorpjes tegengekomen. Nieuwe world generator is echt veel gaver...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Hoe kan ik die "leaked" versie spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

GoTCoast schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:55:
Hoe kan ik die "leaked" versie spelen?
Download dit: http://t.co/jghuPwv

Dan dat opslaan ergens, dan naar Start -> %appdata% intiepen -> .minecraft -> bin -> de Minecraft.jar die je gedownload hebt daarin gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Djmaddox schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:01:
[...]

Download dit: http://t.co/jghuPwv

Dan dat opslaan ergens, dan naar Start -> %appdata% intiepen -> .minecraft -> bin -> de Minecraft.jar die je gedownload hebt daarin gooien.
Dankje!

Kna niet wachten op 1.8!
spoiler:
Die nieuwe archievements zijn leuk!

Hmm.. mij te instabiel. Maar even wachten tot original! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 11-09-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

GoTCoast schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:05:

Hmm.. mij te instabiel. Maar even wachten tot original! :)
Instabiel? Wat is er niet stabiel dan? Ik heb volgens mij nog nooit zo'n stabiele nieuwe versie van minecraft gespeeld

[ Voor 15% gewijzigd door Paniohitus op 11-09-2011 19:21 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Euh crash als je furnace gebruikt en auto-save frame drops om er twee te noemen ... dit is echt niet de meest stabiele versie van Minecraft, dat is lulkoek. Maar, het is een "leaked" pre-release dus dan mag het nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Voor de furnace crash is een fix waar ik gisteren een link naar heb gepost.
gm1999 schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:04:
Deze heb ik: -29310394760799409 ik ben vanaf spawn wat naar het noorden westen gelopen, heel veel bergen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Preddie schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:20:
[...]

Instabiel? Wat is er niet stabiel dan? Ik heb volgens mij nog nooit zo'n stabiele nieuwe versie van minecraft gespeeld
Ik weet niet precies meer wat ik wilde doen, maar hij crashed gewoon.
En het is mijn eerste "leaked" versie, dus kan het niet vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 10:24
ik heb de furnace crash (maar daar is dus een patch voor), maar ook random crashes, geen idee waardoor ze veroorzaakt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Preddie schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:20:
[...]

naast standaard bugs crashed hij bij mij nu ook en dan nog ( gewoon rondlopen/rennen/resources verzamelen)
dus er zitten inderdaad nog wel wat dingen fout.

spoiler:
2 oude seeds getest.
Glacier (mijn oude server seed :'( )
en 404
zijn compleet veranderd geen enkele detail van vorige engine blijft nog over...

Word alvast zoeken naar leuke seeds dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Teutates schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:06:
[...]

naast standaard bugs crashed hij bij mij nu ook en dan nog ( gewoon rondlopen/rennen/resources verzamelen)
dus er zitten inderdaad nog wel wat dingen fout.
Ook op de hogere settings crashed het spel soms, zie wiki: Klikje!

Edit, wat een ontzettende lijst met bugs... hoe krijgen ze het toch steeds voor elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Toppertje op 11-09-2011 20:41 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.