[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Hahaha: Intruder comes in, intruder comes out. Never a miscommunication,
Thank you for watching and please stop subscribing because I don't upload video's.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:12:
Zo, ik ben vannacht bezig geweest om een nieuw liftsysteem in mijn huidige world te bouwen als vervanging van de broken boatlifts. Het kost wel een enorme bak resources (het kost me nu 17 minecarts + evenveel ladders om van bodemniveau naar een redelijke hoogte te komen) maar ik heb het idee dat e.e.a. toch een stukje makkelijker te bouwen is dan een pistonlift. Ik heb het niet exact uitgerekend, maar volgens mij ontloopt het elkaar qua iron niet heel veel (en kost deze lift qua overige resources nauwelijks iets). Je stijgt per 5 iron en iets minder dan 1 woord 4 blocks.

Het enige dat je hoeft te doen om boven te komen is met je rechtermuis te klikken en je kan op iedere verdieping stoppen als je wil. De liftbuis is 1x1, compacter wordt het niet :p

Naar het er nu uitziet ben ik net op tijd klaar met mijn grote verbouwing + het afmaken van het oorspronkelijke project voor 1.8 :z
Notch heeft gezegd dat hij na release gewoon doorgaat met updaten van minecraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 13:28
Bah, ik kom er net achter dat 1.8 in meerdere patches komt, dus niet alle goodies komen in een keer. Niet dat het onverwachts is maar wel balen, zit je al zo lang uit te kijken naar alle geile nieuwe dingen en dan gaat het in delen komen.

Ik verwacht, gezien de snelheid van vorige patches, dat het eerste deel pas over 2 weken komt, immers de 1.8 release is NA Pax, dus dat kan ook over 10 jaar zijn. ;)

Naja, geduld is een schone zaak zegt men toch?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 22:18
Waar haal je die wijsheid vandaan ? blog van notch ? Twitter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
stoofpeer schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:24:
Waar haal je die wijsheid vandaan ? blog van notch ? Twitter ?
In Notch speelsessie (die blurry live stream) zegt hij zelf dat ze waarschijnlijk 1.8 in meerdere delen uitbrengen omdat het zoveel features in eens zijn. :(

Laatste zin op deze pagina: http://geek.pikimal.com/2...-on-impressions-from-pax/

En hier nog een bron (ook weer onderste regel): http://pewcraft.net/2011/...atures-for-minecraft-1-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

het licht van een torch ziet er veel beter uit in 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 22:18
Jammer dat ie in meerdere delen uit moet komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
stoofpeer schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:32:
Jammer dat ie in meerdere delen uit moet komen :(
Ja, ongelooflijk jammer, zeker gezien er erg veel tijd tussen 1.7 en 1.8 zit. :(

Ook jammer is dat notch zei dat 1.8 over enkele weken uitkomt, dus ik verwacht nog niks de komende 2 a 3 weken (hij zei dit ergens in de stream, maar weet niet wanneer). Met andere woorden, aan een schema kon mojang/notch zich al nooit houden, maar met het oog op PAX en een heel team had ik toch wat meer verwacht! ^^

Edit: Ik zat zo eens te denken, als 1.8 in meerdere delen komt, of zelfs opgesplitst wordt in 1.8 en 1.9 dan hoop ik dat met 1.8 alle nieuwe world generator dingen erin zitten zoals betere biome, rivieren, NPC village, ruines, etc.

Want ik zit zelf te wachten op 1.8 om een nieuwe wereld te starten. Ik hoop daarom ook niet dat er in de vervolg updates na 1.8 die nieuwe world generator opties komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Dreanor op 28-08-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet er allemaal niet zo heel veel van af.

Meestal start ik de game gewoon standaard op en ga spelen.
Nu hoor ik velen over survival praten wat is dat nou precies? of is dat gewoon hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn 2 Minecraft versies: survival en creative

Normaal speel je in survival, de creative versie kun je op de website spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:07:
Er zijn 2 Minecraft versies: survival en creative

Normaal speel je in survival, de creative versie kun je op de website spelen.
ok ok...
dus voor bouwen gooi ik die creative aan en voor beetje van alles de survival..

nice wist ik niet hardstikke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De creative/classic versie van Minecraft is heel oud en word niet meer bijgewerkt volgens mij. Je kunt beter een mod installeren die je ook alle items geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:21:
De creative/classic versie van Minecraft is heel oud en word niet meer bijgewerkt volgens mij. Je kunt beter een mod installeren die je ook alle items geeft.
Vanaf 1.8 zit het dus weer standaard in MC ;) .

Wanneer 1.8 uitkomt wou ik het 3e deeltje van het MC topic openen, hierbij wou ik de TS een kleine 'Update' geven. Als er hier nog mensen zijn die leuke screenshots/filmpjes weten moeten deze mij maar even een DM sturen!

Ik zat er daarnaast aan te denken om bij het volgende topic de Spelerlijst weg te halen, gezien deze niet echt functioneel is. Gooi je antwoord dus maar in de onderstaande Poll als je het hier niet mee eens bent!

Poll: De spelerlijst verwijderen?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=374505&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:42

Toppertje

www.davideografie.nl

In het kader van: Hoe kom ik snel omhoog...

Ik vond er gister eentje op youtube die redelijk compact is (wat ik wel fijn vind) en redelijk simpel werkt (ook altijd handig), echter kost hij wel erg veel recources (veel pistons en redstone).

Maar toch wou ik hem even met jullie delen:
Fast Minecraft piston elevator

In versie 2 kun je verdiepingen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kain_niaK schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 03:50:
[video]

Hahaha: Intruder comes in, intruder comes out. Never a miscommunication,
Thank you for watching and please stop subscribing because I don't upload video's.
Haha, wat briljant!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Notch heeft gezegd dat er misschien meerdere delen komen omdat hij niet nog te lang wil wachten met de update en nog niet alles klaar is, dit hoeft niet te betekenen dat het ook gebeurt aangezien hij zelf nu even met een ander project bezig is en niet met Minecraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Zijn laatste twitter bericht was: 1.8 is not done, we need to tweak a few things based off feedback at PAX

En een paar daarvoor: Pax is over, and I am very tired. Time to fly home and finish up 1.8. Much love!

Dus hij is wel degelijk nu bezig met Minecraft! Zou wat zijn, 1.8 groots aanwezig op PAX en dan nog lang niet uitbrengen en aan een ander project werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Dreanor schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:44:
Zijn laatste twitter bericht was: 1.8 is not done, we need to tweak a few things based off feedback at PAX

En een paar daarvoor: Pax is over, and I am very tired. Time to fly home and finish up 1.8. Much love!

Dus hij is wel degelijk nu bezig met Minecraft! Zou wat zijn, 1.8 groots aanwezig op PAX en dan nog lang niet uitbrengen en aan een ander project werken. :P
http://twitter.com/#!/notch/status/107690023171788800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ow en dat heb ik dus weer gemist ... |:(

Maar ik vind het wel bizar hoor om eerlijk te zijn. Je weet dat miljoenen fans wachten op 1.8 en dan ga je rond twitteren dat je de komende 2 weken niks aan Minecraft doet! Het zal wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:31:
[...]

Ow en dat heb ik dus weer gemist ... |:(

Maar ik vind het wel bizar hoor om eerlijk te zijn. Je weet dat miljoenen fans wachten op 1.8 en dan ga je rond twitteren dat je de komende 2 weken niks aan Minecraft doet! Het zal wel ...
Misschien maar goed ook ;)

Als programmeur weet ik hoe vervelend het is om dag-in dag-uit naar dezelfde code te kijken die je zelf hebt geschreven, en na een tijdje zie je door de bomen het bos niet meer. Soms moet je er gewoon even afstand van nemen en dan is het lekker als iemand anders ermee verder gaat, zodat jij er (bijvoorbeeld na 2 weken) lekker fris op zoek mag gaan naar nieuwe dingen.

Ik neem aan dat Notch voor PAX vrij lange dagen heeft moeten maken, naast het feit dat hij ging trouwen, om MC "af" te krijgen. Dus dit zal een welkome rust geven... voor Notch dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Dan gaan we even positief denken dan Notch vrij kan nemen omdat 1.8, in ieder geval het eerste deel, zo goed als klaar is en dat Jens het prima in enkele dagen alleen af kan. ;)

ps. Ik zeg niet dat Notch niet vrij mag nemen, maar ik zeg op zijn minst dat zijn timing niet de beste is. Maar ik ga lekker van het positieve uit zoals ik al zei. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Maar hij heeft er ook weer zelf voor gekozen om een weekend door te buffelen om aan die Ludum Dare mee te doen.

Ik denk ook dat hij eens goed moet nadenken wat hij wel en niet op twitter zet. Die melding dat hij twee weken niets doet aan MC zal niet echt goed vallen bij een hoop mensen. Dat had hij net zo goed niet hoeven zeggen. Dan waren de meesten nog in de veronderstelling dat hij aan 1.8 werkt en was er niets aan de hand.

Maarja we wachten gewoon af. Wat ik heb gezien van de PAX zag er allemaal erg goed uit.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Notch heeft toch ook recht op vakantie?
Burnout zit je al helemaal niet op te wachten.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ahja Notch is zijn eigen baas. Dus hij heeft enkel verantwoording af te legen tegenover zichzelf.
Het is ook niet alsof het project stil ligt. Hij werkt er gewoon niet aan, maar Jens wel. (en misschien is dat wel een pluspunt)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
We zijn het er allemaal wel mee eens dat zijn timing niet de beste is!

Maar laten we het gewoon positief zien, Notch neemt vakantie omdat het kan. Minecraft 1.8 is in zo'n verre staat dat er nog maar 1 man (Jens) aan hoeft/kan werken om het binnen enkele dagen uit te kunnen brengen!

Iedereen heeft recht op vakantie, maar als je zo'n grote update inplanned, vervolgens groot showt bij PAX, dan vind ik dat het je verantwoordelijkheid is om het daarna ook, zoals beloofd/gezegd, hem snel uitbrengt en niet op vakantie gaat.

Dus daarom zeg ik dat patch 1.8 al zo ver af is dat er maar 1 man aan kan/hoeft te werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanksenior
  • Laatst online: 20-05 04:10
Positief zijn is meestal een goede manier om extra stress te vermijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Misschien goed dat jeb er alleen aan werkt omdat dan hij zijn ideen erin kan zetten en die vind ik soms toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
drZymo schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:20:
Ik denk ook dat hij eens goed moet nadenken wat hij wel en niet op twitter zet.
Ach hij zet er ook dat hij wel eens spellen illegaal download en probeert andere developers/publishers duidelijk te maken dat strenge DRM juist averechts werkt. Bovendien twittert hij wel eens dat hij vind datspellen downloaden geen stelen, maar alleen 'copyright infringement'. En dat het niet zo'n groot probleem is als de meeste publishers je willen laten geloven omdat het merendeel van de downloaders het spel toch niet gekocht had als het niet illegaal te verkrijgen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik vind het release stramien er niet echt op vooruitgegaan nu hij 'commercieel' is. Ik vond die snelle updates en die secret friday dingetjes juist een van de charmes. Maargoed.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dat komt omdat iedereen klaagde over de te snelle updates. Je mocht je mods elke keer steeds aanpassen, dat vindt niemand leuk. De snelle updates was vroeger juist nodig omdat hij constant gameplay-breaking bugs introduceerde. Dat is nu wel een stuk minder geworden, je kan dan nog wel normaal genoeg spelen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Hij heeft ooit gezegd dat ze een nightly en stable build willen aanbieden, om zo de hoeveelheid updates omlaag te krijgen. Dat is er helaas nog niet van gekomen.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was deze al langsgekomen?

Notch toont wat nieuwe updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Dat ziet er echt goed uit! Die orbs en het moeten eten maken het survival aspect een stuk interessanter (mits goed gebalanceerd).
Is het al bekend wat er met die skillpoints gedaan kan worden? Kan je bepaalde skills unlocken of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Andiaen schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:35:
Dat ziet er echt goed uit! Die orbs en het moeten eten maken het survival aspect een stuk interessanter (mits goed gebalanceerd).
Is het al bekend wat er met die skillpoints gedaan kan worden? Kan je bepaalde skills unlocken of iets dergelijks?
Voorlopig nog niks bekend helaas :P volgens mij komt het eerst in zonder dat skillpoints een functie heeft.

@jeb @twitter
The plan right now is to release the "PAX version" of Minecraft ASAP, but there is some crucial work remaining. Sep 8th is a good guess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killing animals and mobs will now drop Experience Orbs, and you gain skill points by filling up your XP bar, but you can’t do anything with those points … yet.
bron: http://www.technobuffalo....features-detailed-at-pax/

Het is nu inderdaad de bedoeling om de "PAX version" uit te geven, en dan de rest in losse updates toe te voegen (1.8.1, 1.8.2, etc.). Een hoop features zitten er nu nog niet in, zoals; NPC's vulkanen, skills systeem, etc.

Daarnaast zal er pas in 1.9 een "nieuwe" Nether komen.

En iets anders, iets wat me nu opvalt... Er komt misschien een soort van store op minecraft.net waar je in-game items kan kopen :o
[...]. We (probably?) wouldn’t be able to, say, sell capes or have a map market place on minecraft.net [...]
bron: http://notch.tumblr.com/post/9550850116/why-no-steam-notch

Het zou jammer zijn als bepaalde dingen alleen in-game zijn als je het koopt... Dat terwijl MC (voor mij) gelijk staat aan "the sky is the limit" ipv "your wallet is the limit"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Kijk, positief denken heeft geholpen. Ik vind 8 september heel schappelijk om de eerste grote update vrij te geven.

Ben benieuwd wat er gaat komen in die eerste update. Hopelijk alle world/terrein generator opties zoals, ruïnes, mijnschachten, dorpjes, ravijnen, rivieren, nieuwe biome, nieuwe bouwblokken, etc.

En dat in vervolg updates NPC's voor de dorpen, skills, en andere dingen in latere patches komen.

Dan kan je alvast nieuwe wereld starten met allen nieuwe features waar ik eigenlijk op zit te wachten. :)

XP/Skills heeft nog geen doel, maar volgens mij heb ik opgevangen dat de bedoeling is dat je xp voor boogschiet skills e.d. kunt spenderen. Welke je allemaal verliest als je dood gaat ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drZymo schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:20:
Ik denk ook dat hij eens goed moet nadenken wat hij wel en niet op twitter zet. Die melding dat hij twee weken niets doet aan MC zal niet echt goed vallen bij een hoop mensen. Dat had hij net zo goed niet hoeven zeggen. Dan waren de meesten nog in de veronderstelling dat hij aan 1.8 werkt en was er niets aan de hand.
Ik vind het eerlijk gezegd juist een verademing dat er eens een ontwikkelaar is die gewoon een beetje soepel naar de buitenwereld toe is en zich niet ingraaft achter massa's advocaten, NDA's en weet ik wat of maanden bezig is met het opbouwen van de begeerde buzz met het bekendmaken van allerlei kleine betekenisloze features om zo de aandacht vast te houden. Dan kunnen er wel weer een aantal verwende spelers boos worden omdat ze 1.8 niet snel genoeg in hun schoentje krijgen, maar hetzelfde gebeurt bij andere ontwikkelaars, alleen word je dan als simpleton in het duister gehouden over het hoe en wat van de ontwikkeling.

Gewoon even wachten denk ik dan, het is het einde van de wereld niet. Ik krijg altijd de indruk dat geduld bij mensen in de IT-wereld aanzienlijk minder aanwezig is dan bij het gewone publiek, of zelfs kinderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:09:
Was deze al langsgekomen?
[video]
Notch toont wat nieuwe updates
Aww man! Dat ziet er allemaal weer heel erg leuk uit! Ik heb me juist een beetje kunnen losmaken van dit spel tijdens de vakantie, maar als ik het zo bekijk kan de verslaving weer van voor af aan beginnen :) / :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ze er vulkanen zouden insteken. Worden de seeds dan weer volledig anders? -_-

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IStealYourGun schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:11:
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ze er vulkanen zouden insteken. Worden de seeds dan weer volledig anders? -_-
ben er wel bang voor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt het nog langer wachten voor ik met wederom een nieuwe wereld begin :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:57:
Mijn singleplayer map is volgens mij nog van 1.3 of 1.4 ergens, en als ik een pokke eind ga lopen kom ik na een tijdje toch echt Tall Grass tegen hoor?
Hmm, ik ben echt een eind weggeweest in een richting die ik nog niet had gezien, maar daar was nog steeds geen gras.

Maargoed, er van uitgaande dat dat wel zo is, is er dan een oplossing voor de al bestaande stukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tall Grass only appears in new chunks generated after Beta 1.6 has been installed.
Dus tenzij je een 1-op-1 kopie van je wereld opnieuw kan laten genereren, zul je nooit tall grass krijgen zonder bone meal of hacks (met WorldEdit elk blokje voorzien van TG)...

Persoonlijk heb ik een hekel aan tall grass, en dan vooral in creative mode (of cheat-mode zoals het nu gaat). Wil je iets gaan bouwen, moet je eerst al het gras kwijt zien te raken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Om de tijd te doden voor de release van 1.8: machinimafilmpje "Charlie the Gentle Creeper"
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Npuw7oZ74wo#!]

Zou dit omghax zijn of een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Denk een bug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:22:
Dus tenzij je een 1-op-1 kopie van je wereld opnieuw kan laten genereren, zul je nooit tall grass krijgen zonder bone meal of hacks (met WorldEdit elk blokje voorzien van TG)...
Misschien dat ik dat dan maar moet doen, al is het een wat intensieve methode. Eerlijk gezegd vind ik het dan meer een fix dan een hack, want je trekt het in principe gewoon recht naar hoe het nu is. Seeds vinden wordt anders ook wel heel erg moeilijk.
Persoonlijk heb ik een hekel aan tall grass, en dan vooral in creative mode (of cheat-mode zoals het nu gaat). Wil je iets gaan bouwen, moet je eerst al het gras kwijt zien te raken :/
Ik vind het er nu eenmaal bijhoren en het er ook wel gezellig uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:31:
[...]
Misschien dat ik dat dan maar moet doen, al is het een wat intensieve methode. Eerlijk gezegd vind ik het dan meer een fix dan een hack, want je trekt het in principe gewoon recht naar hoe het nu is. Seeds vinden wordt anders ook wel heel erg moeilijk.
[...]
Ik vind het er nu eenmaal bijhoren en het er ook wel gezellig uitzien :)
Je kunt ook wachten en straks een nieuwe wereld starten, want die dingen mis je dan wel (van 1.8), in de wereld die je nu gebruikt, tenzij je dat geen probleem vind natuurlijk ;)

• -kardo-
Een vriend van me heeft minecraft maar daar loopt het steeds vast en krijg hij deze error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
Bij een van die foutmeldingen van MC heeft java een notepas bestand van gemaakt met de fout misschien kan jij er uit opmaken wat het probleem is?
[31-8-2011 18:05:20] UBERFLO: #
# A fatal error has been detected by the Java Runtime Environment:
#
#  EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION (0xc0000005) at pc=0x69c1ffd3, pid=17108, tid=7648
#
# JRE version: 6.0_23-b05
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (19.0-b09 mixed mode windows-x86 )
# Problematic frame:
# C  [nvoglv32.DLL+0x71ffd3]
#
# If you would like to submit a bug report, please visit:
#   http://java.sun.com/webapps/bugreport/crash.jsp
# The crash happened outside the Java Virtual Machine in native code.
# See problematic frame for where to report the bug.
#

---------------  T H R E A D  ---------------

Current thread (0x4dfde400):  JavaThread "Minecraft main thread" daemon [_thread_in_native, id=7648, stack(0x4b2e0000,0x4b330000)]

siginfo: ExceptionCode=0xc0000005, writing address 0x6f9fe000

Registers:
EAX=0x6f9fe000, EBX=0x6f9fe000, ECX=0x4b42eb18, EDX=0x00000000
ESP=0x4b32f1e8, EBP=0x4b32f1f4, ESI=0x4b3f0000, EDI=0x4b42ecc8
EIP=0x69c1ffd3, EFLAGS=0x00010293

Register to memory mapping:

EAX=0x6f9fe000
0x6f9fe000 is pointing to unknown location

EBX=0x6f9fe000
0x6f9fe000 is pointing to unknown location

ECX=0x4b42eb18
0x4b42eb18 is pointing to unknown location

EDX=0x00000000
0x00000000 is pointing to unknown location

ESP=0x4b32f1e8
0x4b32f1e8 is pointing into the stack for thread: 0x4dfde400
"Minecraft main thread" daemon prio=6 tid=0x4dfde400 nid=0x1de0 runnable [0x4b32f000]
   java.lang.Thread.State: RUNNABLE

EBP=0x4b32f1f4
0x4b32f1f4 is pointing into the stack for thread: 0x4dfde400
"Minecraft main thread" daemon prio=6 tid=0x4dfde400 nid=0x1de0 runnable [0x4b32f000]
   java.lang.Thread.State: RUNNABLE

ESI=0x4b3f0000
0x4b3f0000 is pointing to unknown location

EDI=0x4b42ecc8
0x4b42ecc8 is pointing to unknown location

Top of Stack: (sp=0x4b32f1e8)
0x4b32f1e8:   00000000 00000000 00004003 4b32f208
0x4b32f1f8:   69c21260 4b40c6dc 4b3f0000 69660d6c
0x4b32f208:   4b32f218 695fa16c 51c81000 4b40c478
0x4b32f218:   4b32f244 69a61b7d 51c81000 000008be
0x4b32f228:   00000000 4b3f0000 4b3f0000 00000000
0x4b32f238:   00000008 00000000 00000109 4b32f258
0x4b32f248:   69a2513f 4dfde400 4b32f294 00000000
0x4b32f258:   4b32f2a8 4b218923 00000004 00000000 

Instructions: (pc=0x69c1ffd3)
0x69c1ffc3:   eb 34 8b 11 89 10 8b 51 04 89 50 04 eb 28 8b 11
0x69c1ffd3:   89 10 8b 51 04 89 50 04 8b 51 08 89 50 08 eb 16 

Stack: [0x4b2e0000,0x4b330000],  sp=0x4b32f1e8,  free space=316k
Native frames: (J=compiled Java code, j=interpreted, Vv=VM code, C=native code)
C  [nvoglv32.DLL+0x71ffd3]
C  [nvoglv32.DLL+0x721260]
C  [nvoglv32.DLL+0xfa16c]
C  [nvoglv32.DLL+0x561b7d]
C  [nvoglv32.DLL+0x52513f]
C  [lwjgl.dll+0x8923]
J  nw.a()V
j  java.lang.Thread.run()V+11
v  ~StubRoutines::call_stub
V  [jvm.dll+0xf33c9]
V  [jvm.dll+0x188a91]
V  [jvm.dll+0xf3587]
V  [jvm.dll+0xf35eb]
V  [jvm.dll+0x11e780]
V  [jvm.dll+0x1ea6c4]
V  [jvm.dll+0x18843c]
C  [msvcr71.dll+0x9565]
C  [kernel32.dll+0x13677]
C  [ntdll.dll+0x39f02]
C  [ntdll.dll+0x39ed5]

Java frames: (J=compiled Java code, j=interpreted, Vv=VM code)
J  org.lwjgl.opengl.GL11.nglDrawArrays(IIIJ)V
J  nw.a()V
J  dk.a()V
J  n.a(Lls;Z)Z
J  px.a(FJ)V
J  px.b(F)V
j  net.minecraft.client.Minecraft.run()V+341
j  java.lang.Thread.run()V+11
v  ~StubRoutines::call_stub

---------------  P R O C E S S  ---------------

Java Threads: ( => current thread )
  0x4df90c00 JavaThread "Keep-Alive-Timer" daemon [_thread_blocked, id=17384, stack(0x6b920000,0x6b970000)]
  0x4df90400 JavaThread "Client write thread" daemon [_thread_blocked, id=16692, stack(0x5d7c0000,0x5d810000)]
  0x4df90000 JavaThread "Client read thread" daemon [_thread_in_native, id=12456, stack(0x5d730000,0x5d780000)]
  0x4e022400 JavaThread "Thread-16" daemon [_thread_blocked, id=9504, stack(0x52850000,0x528a0000)]
  0x4e023c00 JavaThread "Thread-15" daemon [_thread_blocked, id=16176, stack(0x52790000,0x527e0000)]
  0x4df89400 JavaThread "Thread-14" daemon [_thread_in_native, id=7392, stack(0x526d0000,0x52720000)]
=>0x4dfde400 JavaThread "Minecraft main thread" daemon [_thread_in_native, id=7648, stack(0x4b2e0000,0x4b330000)]
  0x4dfddc00 JavaThread "Timer hack thread" daemon [_thread_blocked, id=14548, stack(0x4b130000,0x4b180000)]
  0x4ac9bc00 JavaThread "TimerQueue" daemon [_thread_blocked, id=16756, stack(0x4f500000,0x4f550000)]
  0x4df13000 JavaThread "D3D Screen Updater" daemon [_thread_blocked, id=16908, stack(0x4dd00000,0x4dd50000)]
  0x00579000 JavaThread "DestroyJavaVM" [_thread_blocked, id=16424, stack(0x00380000,0x003d0000)]
  0x4aba1400 JavaThread "AWT-EventQueue-0" [_thread_blocked, id=16600, stack(0x4db40000,0x4db90000)]
  0x4ab56000 JavaThread "AWT-Windows" daemon [_thread_in_native, id=16648, stack(0x4b010000,0x4b060000)]
  0x4ab55800 JavaThread "AWT-Shutdown" [_thread_blocked, id=16560, stack(0x4af80000,0x4afd0000)]
  0x4ab53000 JavaThread "Java2D Disposer" daemon [_thread_blocked, id=17200, stack(0x4add0000,0x4ae20000)]
  0x00502c00 JavaThread "Low Memory Detector" daemon [_thread_blocked, id=17204, stack(0x4a9d0000,0x4aa20000)]
  0x004ee400 JavaThread "CompilerThread0" daemon [_thread_blocked, id=17116, stack(0x4a940000,0x4a990000)]
  0x004eb400 JavaThread "Attach Listener" daemon [_thread_blocked, id=17196, stack(0x4a8b0000,0x4a900000)]
  0x004e8400 JavaThread "Signal Dispatcher" daemon [_thread_blocked, id=16452, stack(0x4a820000,0x4a870000)]
  0x004bd800 JavaThread "Finalizer" daemon [_thread_blocked, id=17048, stack(0x4a790000,0x4a7e0000)]
  0x004b8c00 JavaThread "Reference Handler" daemon [_thread_blocked, id=17172, stack(0x4a700000,0x4a750000)]

Other Threads:
  0x004b5c00 VMThread [stack: 0x4a670000,0x4a6c0000] [id=15644]
  0x0050d000 WatcherThread [stack: 0x4aa60000,0x4aab0000] [id=16624]

VM state:not at safepoint (normal execution)

VM Mutex/Monitor currently owned by a thread: None

Heap
 def new generation   total 157376K, used 51656K [0x044a0000, 0x0ef60000, 0x199f0000)
  eden space 139904K,  36% used [0x044a0000, 0x07712058, 0x0cd40000)
  from space 17472K,   0% used [0x0cd40000, 0x0cd40000, 0x0de50000)
  to   space 17472K,   0% used [0x0de50000, 0x0de50000, 0x0ef60000)
 tenured generation   total 349568K, used 62809K [0x199f0000, 0x2ef50000, 0x444a0000)
   the space 349568K,  17% used [0x199f0000, 0x1d746680, 0x1d746800, 0x2ef50000)
 compacting perm gen  total 16896K, used 16806K [0x444a0000, 0x45520000, 0x484a0000)
   the space 16896K,  99% used [0x444a0000, 0x45509bc0, 0x45509c00, 0x45520000)
No shared spaces configured.

Dynamic libraries:
0x00400000 - 0x00424000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\javaw.exe
0x77630000 - 0x777b0000  C:\Windows\SysWOW64\ntdll.dll
0x76d00000 - 0x76e00000  C:\Windows\syswow64\kernel32.dll
0x75290000 - 0x752d6000  C:\Windows\syswow64\KERNELBASE.dll
0x75e70000 - 0x75f10000  C:\Windows\syswow64\ADVAPI32.dll
0x75930000 - 0x759dc000  C:\Windows\syswow64\msvcrt.dll
0x753d0000 - 0x753e9000  C:\Windows\SysWOW64\sechost.dll
0x752e0000 - 0x753d0000  C:\Windows\syswow64\RPCRT4.dll
0x751a0000 - 0x75200000  C:\Windows\syswow64\SspiCli.dll
0x75190000 - 0x7519c000  C:\Windows\syswow64\CRYPTBASE.dll
0x77130000 - 0x77230000  C:\Windows\syswow64\USER32.dll
0x76e10000 - 0x76ea0000  C:\Windows\syswow64\GDI32.dll
0x76e00000 - 0x76e0a000  C:\Windows\syswow64\LPK.dll
0x75d10000 - 0x75dad000  C:\Windows\syswow64\USP10.dll
0x75ba0000 - 0x75c00000  C:\Windows\system32\IMM32.DLL
0x76ee0000 - 0x76fac000  C:\Windows\syswow64\MSCTF.dll
0x7c340000 - 0x7c396000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\msvcr71.dll
0x6d7f0000 - 0x6da9c000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\client\jvm.dll
0x72ed0000 - 0x72f02000  C:\Windows\system32\WINMM.dll
0x72a30000 - 0x72a7b000  C:\Windows\system32\apphelp.dll
0x6d7a0000 - 0x6d7ac000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\verify.dll
0x6d320000 - 0x6d33f000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\java.dll
0x6d280000 - 0x6d288000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\hpi.dll
0x75280000 - 0x75285000  C:\Windows\syswow64\PSAPI.DLL
0x6d7e0000 - 0x6d7ef000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\zip.dll
0x6d000000 - 0x6d14a000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\awt.dll
0x731b0000 - 0x73201000  C:\Windows\system32\WINSPOOL.DRV
0x75a10000 - 0x75b6c000  C:\Windows\syswow64\ole32.dll
0x73210000 - 0x733ae000  C:\Windows\WinSxS\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7600.16661_none_420fe3fa2b8113bd\COMCTL32.dll
0x758d0000 - 0x75927000  C:\Windows\syswow64\SHLWAPI.dll
0x724a0000 - 0x724b3000  C:\Windows\system32\DWMAPI.DLL
0x72a80000 - 0x72b00000  C:\Windows\system32\uxtheme.dll
0x760b0000 - 0x76cf9000  C:\Windows\syswow64\shell32.dll
0x6d230000 - 0x6d27f000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\fontmanager.dll
0x700f0000 - 0x702b3000  C:\Windows\system32\d3d9.dll
0x733b0000 - 0x733b9000  C:\Windows\system32\VERSION.dll
0x73f60000 - 0x73f66000  C:\Windows\system32\d3d8thk.dll
0x6e150000 - 0x6ea53000  C:\Windows\system32\nvd3dum.dll
0x6bf50000 - 0x6bf75000  C:\Windows\system32\powrprof.dll
0x753f0000 - 0x7558d000  C:\Windows\syswow64\SETUPAPI.dll
0x75b70000 - 0x75b97000  C:\Windows\syswow64\CFGMGR32.dll
0x76010000 - 0x7609f000  C:\Windows\syswow64\OLEAUT32.dll
0x759e0000 - 0x759f2000  C:\Windows\syswow64\DEVOBJ.dll
0x6d600000 - 0x6d613000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\net.dll
0x76ea0000 - 0x76ed5000  C:\Windows\syswow64\WS2_32.dll
0x760a0000 - 0x760a6000  C:\Windows\syswow64\NSI.dll
0x72460000 - 0x7249c000  C:\Windows\system32\mswsock.dll
0x73dd0000 - 0x73dd6000  C:\Windows\System32\wship6.dll
0x6d620000 - 0x6d629000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\nio.dll
0x72f10000 - 0x72f15000  C:\Windows\System32\wshtcpip.dll
0x75050000 - 0x75094000  C:\Windows\system32\DNSAPI.dll
0x74fe0000 - 0x75004000  C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDNSP.DLL
0x74bd0000 - 0x74bec000  C:\Windows\system32\IPHLPAPI.DLL
0x747e0000 - 0x747e7000  C:\Windows\system32\WINNSI.DLL
0x73f50000 - 0x73f56000  C:\Windows\system32\rasadhlp.dll
0x72fc0000 - 0x72fd6000  C:\Windows\system32\CRYPTSP.dll
0x72f80000 - 0x72fbb000  C:\Windows\system32\rsaenh.dll
0x74760000 - 0x74777000  C:\Windows\system32\USERENV.dll
0x74c40000 - 0x74c4b000  C:\Windows\system32\profapi.dll
0x750a0000 - 0x750b0000  C:\Windows\system32\NLAapi.dll
0x75040000 - 0x75048000  C:\Windows\System32\winrnr.dll
0x75030000 - 0x75040000  C:\Windows\system32\napinsp.dll
0x75010000 - 0x75022000  C:\Windows\system32\pnrpnsp.dll
0x741b0000 - 0x741e8000  C:\Windows\System32\fwpuclnt.dll
0x75de0000 - 0x75e63000  C:\Windows\syswow64\CLBCatQ.DLL
0x6d780000 - 0x6d788000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\sunmscapi.dll
0x77010000 - 0x7712c000  C:\Windows\syswow64\CRYPT32.dll
0x75a00000 - 0x75a0c000  C:\Windows\syswow64\MSASN1.dll
0x4b210000 - 0x4b27b000  C:\Users\SysteemBeheer\AppData\Roaming\.minecraft\bin\natives\lwjgl.dll
0x72390000 - 0x72458000  C:\Windows\system32\OPENGL32.dll
0x749c0000 - 0x749e2000  C:\Windows\system32\GLU32.dll
0x6fa20000 - 0x6fb07000  C:\Windows\system32\DDRAW.dll
0x70d60000 - 0x70d66000  C:\Windows\system32\DCIMAN32.dll
0x6d350000 - 0x6d356000  C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jawt.dll
0x69500000 - 0x6a3a4000  C:\Windows\system32\nvoglv32.DLL
0x50ca0000 - 0x50de6000  C:\Windows\system32\nvapi.dll
0x4b440000 - 0x4b453000  C:\Users\SysteemBeheer\AppData\Roaming\.minecraft\bin\natives\jinput-dx8.dll
0x74990000 - 0x749c0000  C:\Windows\system32\DINPUT8.dll
0x748f0000 - 0x748f9000  C:\Windows\system32\HID.DLL
0x75c00000 - 0x75c2d000  C:\Windows\syswow64\WINTRUST.dll
0x50e40000 - 0x50e52000  C:\Users\SysteemBeheer\AppData\Roaming\.minecraft\bin\natives\jinput-raw.dll
0x72260000 - 0x72389000  C:\Users\SysteemBeheer\AppData\Roaming\.minecraft\bin\natives\OpenAL32.dll
0x745e0000 - 0x74652000  C:\Windows\system32\dsound.dll
0x726f0000 - 0x72729000  C:\Windows\System32\MMDevApi.dll
0x74a40000 - 0x74b35000  C:\Windows\System32\PROPSYS.dll
0x74120000 - 0x74150000  C:\Windows\system32\wdmaud.drv
0x748e0000 - 0x748e4000  C:\Windows\system32\ksuser.dll
0x74720000 - 0x74727000  C:\Windows\system32\AVRT.dll
0x72540000 - 0x72576000  C:\Windows\system32\AUDIOSES.DLL
0x74710000 - 0x74718000  C:\Windows\system32\msacm32.drv
0x74590000 - 0x745a4000  C:\Windows\system32\MSACM32.dll
0x741a0000 - 0x741a7000  C:\Windows\system32\midimap.dll

VM Arguments:
jvm_args: -Xms512m -Xmx1024m 
java_command: C:\Users\SysteemBeheer\Desktop\Minecraft.exe
Launcher Type: SUN_STANDARD

Environment Variables:
PATH=C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live;C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\PhysX\Common;C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem;C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files\TortoiseSVN\bin;C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live;C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin
USERNAME=SysteemBeheer
OS=Windows_NT
PROCESSOR_IDENTIFIER=AMD64 Family 16 Model 4 Stepping 3, AuthenticAMD

---------------  S Y S T E M  ---------------

CPU:total 2 (2 cores per cpu, 1 threads per core) family 16 model 4 stepping 3, cmov, cx8, fxsr, mmx, sse, sse2, sse3, popcnt, mmxext, 3dnow, 3dnowext, lzcnt, sse4a

Memory: 4k page, physical 4193460k(1675704k free), swap 10335560k(6821008k free)

vm_info: Java HotSpot(TM) Client VM (19.0-b09) for windows-x86 JRE (1.6.0_23-b05), built on Nov 12 2010 15:00:43 by "java_re" with MS VC++ 7.1 (VS2003)

time: Tue Aug 30 18:45:51 2011
elapsed time: 340 seconds

Excusez voor deze lange post. Als iemand een oplossing weet zou dat heel erg aardig zijn. :P

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Error rapporten kunnen ook zo geweldig duidelijk zijn 8)7

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Ik zie dat hij de plekken in het geheugen niet terug kon vinden. Doe eens een memtest.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

-kardo- schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:15:
Een vriend van me heeft minecraft maar daar loopt het steeds vast en krijg hij deze error:
code:
1
... hele lange lap debug tekst ...

Excusez voor deze lange post. Als iemand een oplossing weet zou dat heel erg aardig zijn. :P
Als ik het zo zie missen er een aantal bestanden of zijn deze niet up-to-date.

Waarschijnlijk zijn het de drivers voor de videokaart of DirectX.

Zorg dat beide de laatste versie hebben (eventueel Java ook updaten) en nog een keer proberen.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
MsG schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:45:
Ik zie dat hij de plekken in het geheugen niet terug kon vinden. Doe eens een memtest.
Ik zie geen problemen met het geheugen. EAX, en de andere registers verwijzen niet per se naar geheugen, daar kan perfect ook gewoon data instaan.

Ik zie wel dat de fout optreed in nvoglw32.dll en dat lijkt mij de NVidia OpenGL driver te zijn voor 32 bits windows. Verder zie ik ook dat er nog Java 6 update 23 gebruikt wordt van november 2010. Ik zou dus zowel de nvidia drivers als java updaten.

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Leo1010 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:36:
Error rapporten kunnen ook zo geweldig duidelijk zijn 8)7
Dat zijn ze ook (voor programmeurs).
Zo zie ik meteen dat het probleem zich situeert in een dll van de Nvidia driver
Een driver update zal het probleem mogelijk fixen. ;)

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:49:
Waarschijnlijk zijn het de drivers voor de videokaart of DirectX.
MC gebruikt OpenGL.

nvoglv32.DLL is een nVidia OpenGL dll, crashende driver dus. Dat betekent dat of de driver niet goed is, of je videokaart ergens over in de stress schoot.
IStealYourGun schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:05:
Dat zijn ze ook (voor programmeurs).
Zo zie ik meteen dat het probleem zich situeert in een dll van de Nvidia driver
Een driver update zal het probleem mogelijk fixen. ;)
Idd. En als dat het niet oplost is het waarschijnlijk een nieuwe bug in de driver en kun je beter voor een oudere gaan. Als dat het ook niet oplost is het waarschijnlijk je videokaart zelf.

[ Voor 67% gewijzigd door Hydra op 01-09-2011 12:10 ]

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:52

Comgenie

Soms heb je dat

Probeer een 64 bit versie van Java te downloaden. Zo te zien gebruik je vriend nu een 32 bit versie van java op een 64 bit besturingssysteem. Daar heb ik zelf ook eerder crashes door gehad en veel andere mensen ook.

http://www.oracle.com/tec...re-7-download-432155.html
De onderste optie: jre-7-windows-x64.exe

No animals were harmed in the making of this comment.

• -kardo-
Erg bedankt voor alle hulp en ook namens me vriend hij zal alle opties proberen en ik zal wel vertellen als het werkt en welke manier.

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:08:
[...]

MC gebruikt OpenGL.

nvoglv32.DLL is een nVidia OpenGL dll, crashende driver dus. Dat betekent dat of de driver niet goed is, of je videokaart ergens over in de stress schoot.
Gezien ik totaal geen idee heb hoe de errorlog te lezen, laat staan interpreteren, zag ik wel dat er fouten ontstonden door problemen met video drivers. (even pointers vergelijken)

Gezien DirectX een hoop kan oplossen, en deze gewoon up-to-date "moet" zijn, heb ik deze ook aan mijn lijstje toegevoegd.

Maar je hebt gelijk, OpenGL heeft weinig met DirectX te maken, dus daar zal het probleem niet zitten ;)
Comgenie schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:37:
Probeer een 64 bit versie van Java te downloaden. Zo te zien gebruik je vriend nu een 32 bit versie van java op een 64 bit besturingssysteem. Daar heb ik zelf ook eerder crashes door gehad en veel andere mensen ook.

http://www.oracle.com/tec...re-7-download-432155.html
De onderste optie: jre-7-windows-x64.exe
Ik heb het juist andersom; met de 64bit versie van Java heb ik meer problemen dan met de 32bit versie.

Je kunt ze overigens naast elkaar draaien en met een simpele .bat zelf kiezen (of forceren) welke er gebruikt moet worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Weet iemand of de NPC towns in 1.8 (of latere update) ook groeien zoals in de Millonaire Mod? Dus dat je als speler grondstoffen kan aanleveren waardoor de dorpen kunnen groeien?

Ik weet dat NPC's niet in 1.8 zullen zitten en dat die later komen in 1.8.1 of 1.8.2 of zelfs 1.9 maar mijn vraag is of de dorpen dankzij de speler (die grondstoffen kan leveren) kunnen groeien? Is dit al bekend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

ik denk het niet maar stel het eens voor aan Notch misschien vind ie het wel een leuk idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Crp schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:46:
ik denk het niet maar stel het eens voor aan Notch misschien vind ie het wel een leuk idee :)
Ik hoop het wel. Beginnen ze na 1000 jaar spelen opeens flatgebouwen te bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
De bedoeling is dat dit wel gaat gebeuren. Er komen NPC's die dingen gaan bouwen. Ik kan me een twitter bericht van Jens herinneren waarin hij zei dat een NPC nogal moeilijk aan het doen was met zijn gebouw (kan het zo gauw niet meer terug vinden). Probleem is dat het allemaal nog niet lekker werkt, dus grote kans dat 1.8 uitgebracht wordt zonder NPC's. Dus wel de dorpen, maar nog geen bewoners. In een latere update zouden de bewoners er ook bij moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:40

Nikeo

Jawelles

Het kan misschien toeval zijn maar bij 3 vrienden die superveel minecraft spelen is de PC kapot gegaan.

Kapot per pc:
1. Egva 8800 GTX + voeding
2. Asus 8800 GT + windows reinstall nodig
3. Voeding

Ook allemaal binnen een week van elkaar kapot. Dat is toch wel bijzonder. Het doodgaan van die 8800 nvidia kaarten is natuurlijk niet zo speciaal, maar dat er ook 2 voedingen kapot gaan... Maf hoor :P Ik dacht: ik post het, misschien zijner meer mensen die zoiets vermoeden :D

ps. Heeft iemand nog een minecraft Alphacode te koop? :) Ik wil dit spel ook graag spelen nadat een vriend een rondleiding had gegeven in zijn server waar hij een te gekke wereld heeft gebouwd met mijn vrienden :D

[ Voor 13% gewijzigd door Nikeo op 02-09-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
Waarom Alpha? Beta voldoet ook prima. Alleen krijg je niet de uitbreidingen gratis als die er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
1 interview in 2 delen op youtube :)
hier het origineel maar de video's laden niet bij mij dus ook de youtube links
http://www.omnitechnews.net/2011/09/01/ask-notch/

Wel grappig telkens wanneer jens of notch een link in twitter delen raken die websites tijdelijk overbelast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Nikeo schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:53:
Het kan misschien toeval zijn maar bij 3 vrienden die superveel minecraft spelen is de PC kapot gegaan.

Kapot per pc:
1. Egva 8800 GTX + voeding
2. Asus 8800 GT + windows reinstall nodig
3. Voeding

Ook allemaal binnen een week van elkaar kapot. Dat is toch wel bijzonder. Het doodgaan van die 8800 nvidia kaarten is natuurlijk niet zo speciaal, maar dat er ook 2 voedingen kapot gaan... Maf hoor :P Ik dacht: ik post het, misschien zijner meer mensen die zoiets vermoeden :D

ps. Heeft iemand nog een minecraft Alphacode te koop? :) Ik wil dit spel ook graag spelen nadat een vriend een rondleiding had gegeven in zijn server waar hij een te gekke wereld heeft gebouwd met mijn vrienden :D
Ik heb het zelfde gehad. Me broetjes comp en de mijne (preciez de zeflde) zijn ook kapot gegaan. Mijne paar maanden geleden en me broetjes vorige week. BIj mij en hem alleen de videokaart (gt220) en na veel minecraft spelen. Hebben meer mensen hiermee ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunther.S
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:31
-kardo- schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:08:
[...]

Ik heb het zelfde gehad. Me broetjes comp en de mijne (preciez de zeflde) zijn ook kapot gegaan. Mijne paar maanden geleden en me broetjes vorige week. BIj mij en hem alleen de videokaart (gt220) en na veel minecraft spelen. Hebben meer mensen hiermee ervaring?
niets last van, vind het trouwens maar raar dat Nikeo de schuld op de software probeert te steken (of zo lijkt het toch). Eerder gevalletje slechte koeling op de hardware.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Tja dat is bij mij misschien meer het geval die oude videokaart was best bagger. :P maar als nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31

BioHazard

*\o/*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gpiiP.jpg

Hangende begroeing. Best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ook leuk zijn als je er in kunt klimmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:40

Nikeo

Jawelles

Ik heb het alleen gemeld omdat ik dacht dat er misschien een verband was. Ik zei alleen dat het vreemd was dat binnen een week 3 pc's naar het graf gedragen konden worden en dat ze allemaal (veel) minecraft speelden :P

Ik heb trouwens net een key gekocht op Ebay voor 6,50. Dat is niet duur. Hij werkt ook nog :D

Te gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Je had denk ik beter een Alpha key kunnen kopen op eBay. Die zijn omgerekend nog goedkoper dan een nieuwe minecraft key van 15 euro. Nu heb je een beta key.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Nikeo schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:18:
Ik heb het alleen gemeld omdat ik dacht dat er misschien een verband was.
Als je een spel speelt en je videokaart gaat dan kapot is er altijd een verband: Je videokaart was ruk en het spel heeft 'em over 't randje geschopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryopes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2014

Dryopes

You shall not pass!

Yeuh, minecraft in minecraft is er eindelijk ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je dacht dat de machine daarachter groot is:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7DPj1zh3BGQ&NR=1]

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Swamp Biome
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9OFLd.jpg
Maar wat is dat voor beest in het water, in het midden van deze screen? Is het een aap of gewoon een bruin schaap?

Laat ik meteen even de andere tweet screenshots posten dan. :)

Two new things I just finished up:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8KbSs.png
Chest animatie (denk ik) en wat is het tweede? Drijfzand (block naast de chest) of gewoon woestijn biome code ding?

Varkens hebben neuzen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jYWW1.png
Meer Vines:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gpiiP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Dreanor schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:08:
Maar wat is dat voor beest in het water, in het midden van deze screen? Is het een aap of gewoon een bruin schaap?
Gewoon een varken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup varken... zie ook een neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ha, nu zie ik het ook. Leek even anders, maar ik denk dat mijn ogen me voor de gek hielden dat er nog meer nieuwe dingen op de screenshots staan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppertje schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:33:
Je kunt ook wachten en straks een nieuwe wereld starten, want die dingen mis je dan wel (van 1.8), in de wereld die je nu gebruikt, tenzij je dat geen probleem vind natuurlijk ;)
Ik wilde hierna in ieder geval nog een keer een nieuwe wereld starten als alles eindelijk min of meer is zoals het gaat blijven. Daarom wil ik deze wereld nu ook nog fixen: hij staat me wel aan en als er na 1.8 nog aan de wereld gesleuteld gaat worden wacht ik wel tot daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:25:
[...]

Ik wilde hierna in ieder geval nog een keer een nieuwe wereld starten als alles eindelijk min of meer is zoals het gaat blijven. Daarom wil ik deze wereld nu ook nog fixen: hij staat me wel aan en als er na 1.8 nog aan de wereld gesleuteld gaat worden wacht ik wel tot daarna.
In de interview (zie vorige pagina) zegt notch dat zowel in 1.8 als 1.9 aan de biome codes gesleuteld wordt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:53:
In de interview (zie vorige pagina) zegt notch dat zowel in 1.8 als 1.9 aan de biome codes gesleuteld wordt. :(
Mjah, zo lang er geen ingrijpende veranderingen komen kan ik daar op zich wel mee leven, maar eigenlijk vind ik het ook wel prima om nog eventjes rond te rommelen op m'n huidge farm.

Ik ben eindelijk met het dak bezig, maar daarvoor moeten er nog flink wat schapen aan geloven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Dreanor schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:53:
[...]

Dat wordt dus wachten tot 1.9 :(
(vermoedelijk ergens in november)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Tsja, ik baal er ook wel van dat de terrein stuff over twee patches gespreid wordt. Want ik wou juist bij 1.8 nieuwe wereld starten! Maar we zullen zien, misschien komt er in 1.9 kleine biome dingen zoals vulkanen e.d. En niet hele vernieuwde codes voor bestaande biomes.

Edit: Minecraft release is November (11-11-11) dus ik verwacht in oktober 1.9.

[ Voor 13% gewijzigd door Dreanor op 04-09-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vervelend, die release tegelijk met Skyrim. Nu weet ik niet wat ik zal gaan spelen...

O wacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
De "full version" release van Minecraft zal plaats vinden tijdens MineCon 2011 op 18-19 november. In eerste instantie zou het 11 november zijn, maar aangezien dat samen met Skyrim is hebben ze besloten het een week te verplaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door drZymo op 05-09-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Naja, voor mijn verhaal maakt het niet veel uit qua schatting wanneer 1.9 uit komt. :)

Maar, wat boeit de "full release" datum voor Minecraft eigenlijk? Want iedereen speelt al Minecraft of kan het al kopen en de release update zal niet veel nieuwe dingen toevoegen, enkel tweaks en kleine dingen.

Of, moeten wij ook "opnieuw" Minecraft kopen als alpha (of beta) spelers om de Full Release te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:15:
Wel vervelend, die release tegelijk met Skyrim. Nu weet ik niet wat ik zal gaan spelen...

O wacht :+
Duh, Scrolls natuurlijk :P

... maar welke ... Zo verwarrend! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
Dreanor schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:08:
Swamp Biome
[afbeelding]
Dat heet een big :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ons is het niet zo belangrijk maar voor Mojang is het een legal iets, reclame en het eerste project wat ze afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:27
Hmm, ik volg Minecraft nog steeds intensief. Spelen echter, doe ik haast helemaal niet meer. Voornamelijk omdat ik een beetje doelloos rondbanjer en geen idee heb wat ik zou moeten bouwen.

Misschien is het een idee om elkaar opdrachten te geven. Of een soort van contest idee waar een bepaald thema is en vervolgens met stemmen de mooiste uit wordt gekozen?

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Dreanor schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:32:
Naja, voor mijn verhaal maakt het niet veel uit qua schatting wanneer 1.9 uit komt. :)

Maar, wat boeit de "full release" datum voor Minecraft eigenlijk? Want iedereen speelt al Minecraft of kan het al kopen en de release update zal niet veel nieuwe dingen toevoegen, enkel tweaks en kleine dingen.

Of, moeten wij ook "opnieuw" Minecraft kopen als alpha (of beta) spelers om de Full Release te krijgen?
Het betekent een soort punt van minecraft is af en kan gereviewt worden net zo als andere spellen die zijn af maar krijgen DLC veel DLC dat zal ook met minecraft gebeuren alleen de meeste DLC is gratis en helemaal voor Alpha kopers. Het is gewoon een mijlpunt.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faberge schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:31:
Misschien is het een idee om elkaar opdrachten te geven. Of een soort van contest idee waar een bepaald thema is en vervolgens met stemmen de mooiste uit wordt gekozen?
Je zou kunnen kijken naar de Super Hostile serie, die geven een doel en de spanning die volgens vele bij de Minecraft Adventure horen.
Dricus heeft hier al eens over gepost: Dricus in "[PC] Minecraft - Deel #2"

Zeker een aanrader, tenzij je meer de bouwkant op wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

https://www.facebook.com/minecraft

Patch 1.8 komt dichter en dichterbij!
The date for 1.8 is expected to be released this week. I saw jeb_ scratching his head to make this happen. So it must be a good thing :)

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
http://www.reddit.com/r/minecraftfaq/

blijkbaar zijn ze de vragen beetje zat dus komt er een faq :P
~had volgens mij wel beter op de pagina van minecraft gekunt .... maar ja daar ga ik niet over xD ~

hoogstwaarschijnlijk 8 september... :)
Maar weet niet of we dan al een nieuwe map kunnen beginnen... aangezien we niet weten hoeveel er gaat ontbreken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het maar onduidelijk al die verschillende plekken waar ze informatie posten. Twitter, Facebook, Blog, website, reddit, etc...

Misschien ben ik te oud aan het worden... :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:11:
Ik vind het maar onduidelijk al die verschillende plekken waar ze informatie posten. Twitter, Facebook, Blog, website, reddit, etc...

Misschien ben ik te oud aan het worden... :+
Wat dat betreft vind ik de minecraft wiki wel een goeie, daar kun je precies zien welke dingen in welke update komen, kijk zelf maar: Klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:32:
Voor diegenen die soms wat moeite met sarcasme en/of grappen hebben, mijn post was dus in het geheel niet serieus bedoeld :p Juist het gegeven dat je al ruim een jaar kunt spelen maakt een releasedate natuurlijk nogal triviaal.

Ik wist overigens niet dat de datum verschoven was, maar dat snap ik vanuit PR-technisch oogpunt wel. Je wil je eerste game natuurlijk niet laten ondersneeuwen door iets als Skyrim, want ook al kan iedereen al lang en breed spelen, er zal toch het nodige aan reviews en interviews gedaan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:27
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:35:
[...]

Je zou kunnen kijken naar de Super Hostile serie, die geven een doel en de spanning die volgens vele bij de Minecraft Adventure horen.
Dricus heeft hier al eens over gepost: Dricus in "[PC] Minecraft - Deel #2"

Zeker een aanrader, tenzij je meer de bouwkant op wilt ;)
Whoahhhh! Bedankt haha! Door deze tip ben ik vannacht pas om 3 uur me bed ingerold 8)7 Ben gelijk goed begonnen met de Legendary! Vind dit echt een heel vet iets. Kan niet wachten om vanavond verder te gaan!

http://steamcommunity.com/id/nijn

Pagina: 1 ... 24 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.