Euh.. Het is ZIJN topic hoor...Dreanor schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:23:
[...]
Laat een moderator dit maar beslissen want de meningen zijn duidelijk verdeelt en we gaan nu volledig offtopic!

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Euh.. Het is ZIJN topic hoor...Dreanor schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:23:
[...]
Laat een moderator dit maar beslissen want de meningen zijn duidelijk verdeelt en we gaan nu volledig offtopic!
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Verwijderd
Gewoon mooie bouwsels en sterke verhalen, zoals altijd?BSTNjitRam schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:41:
En verder vraag ik me af wat je in dit topic wilt lezen als je niets wil weten van de prerelease.
Dat zei ik ook al, maar iedereen die "voor" spoiler tags is negeert dit argument van jou/mij. Toen kraaide er geen haan naar ...BSTNjitRam schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:41:
Als één van de developers iets post/twittert over (eventuele) nieuwe functionaliteit dan heeft dat tot nu toe ook altijd open en bloot in dit topic gestaan.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
Nu zijn die paar geleakte beelden ook veel beperkter dan een vol fotoverslag van nieuwe werelden.Dreanor schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:44:
Dat zei ik ook al, maar iedereen die "voor" spoiler tags is negeert dit argument van jou/mij. Toen kraaide er geen haan naar ...
True, maar betekend nog niet dat Dreanor eigenlijk gelijk heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:49:
[...]
Nu zijn die paar geleakte beelden ook veel beperkter dan een vol fotoverslag van nieuwe werelden.
[ Voor 37% gewijzigd door Nix_R op 13-09-2011 23:48 ]
Als je de lokale Worldedit plugin installeert kan je dit met //reach instellen.Nix_R schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:37:
Kan iemand mij vertellen hoe ik van grotere afstand bijvoorbeeld een lever kan omzetten of bijvoorbeeld een block minen?
normaal kan je geloof ik iets van 4 blocks een lever omzetten maar heb wel eens op youtube gezien dat ze vanaf 20 blocks een lever aanzetten
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Ja.djpdjpnl schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:30:
Ik wou nog even wachten met updaten tot de mods die ik gebruik zijn geupdate. Daar zit ook FM DebugMod bij omdat ik me elke keer kapot schrik als ik uit het niets een mob tegen kom.Maar nu lees ik in dat topic dat de mob id's straks niet meer getoond worden met debug mode aan... Weet iemand of dat ook echt zo is?
Wat hij zegt! Ik zit hier nog makkelijk 2 uurtjes, geef screenshots!Andiaen schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:54:
1.8 is al een paar minuten uit (waarschijnlijk al wat langer) en nog helemaal geen mooie indrukwekkende screendumps gepost?
Ok, iedereen is aan het spelen, maar voor de mensen die aan het werk zijn en die moeten wachten tot in de avond, een paar mooie screenshots zou erg leuk zijn om deze uren door te komen!
[ Voor 35% gewijzigd door Alwinonline op 14-09-2011 14:15 ]
sudo apt-get rekt
Moet je even kijken op het officiele minecraft forum, worden enorm veel seeds uitgewisseld ( een heel special sunforum voor)LuckyLukeNL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:45:
is er ook een topic waar misschien verschillende seeds worden uitgewisseld? zoniet misschien wel leuk om te doen?
BF1: Don-Panio
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
bedanktPreddie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:39:
[...]
Moet je even kijken op het officiele minecraft forum, worden enorm veel seeds uitgewisseld ( een heel special sunforum voor)
http://www.minecraftforum.net/forum/50-seeds/
[ Voor 12% gewijzigd door LuckyLukeNL op 14-09-2011 18:02 ]
Bestaande bugDreanor schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:21:
De nieuwe world generator maakt echt interesantere werelden, maar ... ik kom wel heel erg vaak kaars rechte bergen en afgronden tegen. Hebben andere dit ook opgemerkt of heb ik gewoon beetje pech.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Is ook niet zo hoor, of was niet zo. Ik ben een Enderman (-men?) tegengekomen toen ik in Creative mode aan het rondvliegen was en die probeerde continu naar me toe te teleporten, ook al was ik nog best een afstand weg.MsG schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:43:
Ik had de Enderman iets toffer voorgesteld moet ik zeggen. Ik dacht dat het een mobsoort was die gewoon op een bepaalde plek zat en daar overdag ook zat. Maar het is dus meer dat ze alleen 's nachts leven of in het donker en overal kunnen zijn. Ook komen ze gewoon op je af, ipv pas als je omdraait oid. En de detectiestraal is veel te klein. Ik speel op hard, dan wil ik al de Sjaak zijn als ik ze van een afstandje zie, en niet pas als ik er op 3 blockjes vandaan zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 19:06 ]
idd als je ze vanaf een afstandje recht aankijkt beginnen ze hevig te shaken en teleporten na een aantal sec opeens naast jeVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:05:
[...]
Is ook niet zo hoor, of was niet zo. Ik ben een Enderman (-men?) tegengekomen toen ik in Creative mode aan het rondvliegen was en die probeerde continu naar me toe te teleporten, ook al was ik nog best een afstand weg.
Je weet dat je je cursor op 'm moet plaatsen wil 'ie ruzie gaan maken?
Verwijderd
Ik heb daarnet gewoon op mijn werk ff gespeeld[b][message=36758469,noline]...
Ok, iedereen is aan het spelen, maar voor de mensen die aan het werk zijn en die moeten wachten tot in de avond, een paar mooie screenshots zou erg leuk zijn om deze uren door te komen!
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 20:18 ]
nope, gebruik ook mijn eigen naam als seed.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:46:
[...]
BTW, ben ik de enige die zo ijdel is om zijn eigen naam als seed te gebruiken ? 'Rainlife' is trouwens een héél mooie wereld
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Borgoth op 14-09-2011 20:57 ]
Verwijderd
De website is uiterst moeilijk bereikbaar, misschien heeft dat er iets mee te maken.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:50:
Weet iemand welke file ik moet excepten in mijn firewall? Het deed het altijd prima, maar om onduidelijk redenen kan ik nu geen verbinding meer maken voor updates. Alles weggooien heeft ook geen zin, dan kan ik nog steeds geen verbinding maken en (uiteraard) ook niet meer offline spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 21:10 ]
Dat heb ik ook inderdaad. Komt ook omdat er nu verschillende gebieden zijn, heb m'n huisje aan de rand van een bos gezet, daar ligt een gigantische heuvelige vlakte met alleen maar tall grass en geen enkele boom. Aan de andere kant van die vlakte liggen er gigantische bergen, maar volg ik de rand van het bos naar rechts kom ik bij een NPC village uit met daarachter een grote woestijn, weer daarachter weer zo'n heuvelachtige vlakte. Loop ik vanaf m'n huisje links langs het bos kom ik weer bij berg gebied uit.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:06:
Ik weet niet of anderen het ook hebben, maar die nieuwe generator zorgt er bij mij veel meer voor dat ik de neiging krijg te gaan reizen en exploren.
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 14-09-2011 22:03 ]
Verwijderd
Um, dat was zo, maar dat hebben ze juist met opzet veranderdFastFred schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:02:
Hoe moeilijk is het om te coderen dat lava alleen onder een bepaalde laag komt (vanaf block 40 naar beneden oid)
same here ja, al wel drie keer mijn huisje kwijtgeraakt en elke keer opnieuw overnacht. Één keer zelfs 's nachts in de woestijn snel een kist genkutseld en mijn stuff erin gepropt omdat ik helemaal zonder voedsel en tools zat. paar torches geplaatst en (ook een beetje om de nacht door te komen) een gracht in het zand om mij heen gegraven.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:06:
Ik weet niet of anderen het ook hebben, maar die nieuwe generator zorgt er bij mij veel meer voor dat ik de neiging krijg te gaan reizen en exploren.
Verwijderd
Verwijderd
Komen weer in 1.9Borgoth schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:20:
Iemand trouwens al een snow biome tegen gekomen? Ben al even aan het wandelen geweest, maar nog niets tegen gekomen.Vond snow biomes altijd leuk om in te bouwen.
bummer.Dreanor schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:25:
Yep, snow biome zit er wel, maar zonder sneeuw.Je komt namelijk wel de snow biome bomen tegen.
Met de vorige terain-generate update had ik het ook. Toen hielp minecraft geheel opnieuw downloaden. Dus heel %appdata%/.minecraft weggooien. (wel even een backup maken van je belangrijke saves) Daarna had ik er geen last meer van, dus misschien dat het ook helpt met 1.8.Anyways, ik krijg echt veel van dit soort landschappen (wat ik al eerder aanhaalde) en dat is toch wel een beetje jammer:
[afbeelding]
Zie al die rechte muren, vierkante chunks. Maar behalve dat, is de world generator echt een stuk verbeterd. Hopelijk kunnen ze veel recht trekken met 1.9
Euh ... ik bedoel dus niet het landschap recht trekken.
[ Voor 10% gewijzigd door Borgoth op 14-09-2011 22:44 ]
Verwijderd
Hehe, toch fijn als een ontwikkelaar zelf eens commentaar geeft op de onzinnigheid van het hele gebeuren.Lawyers have been sending papers back and forth, threatening each other with deadlines and court dates. “Why don’t we settle this in a mature way?”, one party asks the other. “Your MOTHER settles things in mature ways”, the other party cleverly retorts, “because of her age.”
Last thing I heard, we were a couple of weeks past a “super seriously, we will sue you for real this time” deadline, and letters are still being sent back and forth.
Kan zijn dat je Java even opnieuw moet installeren, moest ik vorige week ook met hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:50:
Weet iemand welke file ik moet excepten in mijn firewall? Het deed het altijd prima, maar om onduidelijk redenen kan ik nu geen verbinding meer maken voor updates. Alles weggooien heeft ook geen zin, dan kan ik nog steeds geen verbinding maken en (uiteraard) ook niet meer offline spelen.
probeer eens seed "shipwreck"joshje schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:32:
ik ben begonnen met seed -6399820143249103526
begin je op een klein eilandje met 1 boom erg leukteminste beetje een uitdaging
Mop mop, gas derop!
Verwijderd
Thanks1shot1kill schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:35:
Kan zijn dat je Java even opnieuw moet installeren, moest ik vorige week ook met hetzelfde probleem.
[ Voor 3% gewijzigd door Paniohitus op 15-09-2011 07:52 ]
BF1: Don-Panio
hmm.. dat is wel een interessante theorie. Anderzijds worden een random seed en een niet-random seed beiden een getal (hash) waaruit de wereld wordt gegenereerd.Preddie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:52:
Hoe zit het nu eigenlijk met die seeds... ik vroeg me af of je met pure toeval bijvoorbeeld een wereld zou kunnen genereren zoals 'Shipwreck'. (zonder een seed in te vullen)
Ik denk namelijk dat als je geen seed invult je de generator aan bepaalde standaards laat houden en dat je door namen e.d. in te vullen de generator een andere kant op kan drukken, waardoor je net zoals bij Shipwreck eigenlijk een best vreemde situatie krijgt. Klopt dat? Vroeg het me gewoon af eigenlijk....
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Andiaen op 15-09-2011 09:23 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Loev op 15-09-2011 09:25 ]
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 09:34 ]
dan moet je "shipwreck" proberen die dus een paar posts eerder al werd genoemd. ik speel daar nu ook mee. een eiland met 1 boomVerwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:26:
ik moet zeggen inderdaad echt ontzettend vet...
ik ga eens kijken of ik een leuke seed met eilandje 1 of 2 bomen en een kip en een koe kan krijgen ofzo
rofl
seed : sheepsville
een schaap te bekennen d-;
plaatje...
[afbeelding]
Verwijderd
ja maar is er een schaap een kip en een koe?Crp schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:40:
[...]
dan moet je "shipwreck" proberen die dus een paar posts eerder al werd genoemd. ik speel daar nu ook mee. een eiland met 1 boommet in de verte wat andere eilandjes die ik nog moet verkennen voor resources
Of die kip en koe er zullen staan is volgens mij niet seed-afhankelijk: die spawnen gewoon op gras. Dus met genoeg geluk/geduld komen die er wel.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:26:
[...]
ik ga eens kijken of ik een leuke seed met eilandje 1 of 2 bomen en een kip en een koe kan krijgen ofzo
[...]
op een eiland zullen ze zo snel niet spawnen als jij in de buurt staat dan zul je op een eilandje verderop een weiland maken waarop ze kunnen spawnen.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:42:
[...]
ja maar is er een schaap een kip en een koe?
Tondeuze maken dan hoef je maar 1 schaap te vindennozem schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:46:
[...]
Of die kip en koe er zullen staan is volgens mij niet seed-afhankelijk: die spawnen gewoon op gras. Dus met genoeg geluk/geduld komen die er wel.
Wat trouwens een van mijn grootste uitdagingen is in survival sinds 1.8 is het vinden van wol voor een bed! Fakkels, tools en een onderkomen in de rotsen is meestal wel gefikst voor het middaguur, maar door gebrek aan wol ga ik nog wel het meest kapot: Ofwel ik verveel me 's nachts in mijn huisje en ga te gevaarlijke dingen doen, ofwel ik raak overdag de weg terug naar mijn huisje kwijt opzoek naar drie schapen
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
True, maar 3 schapen heb ik dan weer eerder gevonden dan 2 ijzer. En bovendien is het leven van 3 schapen mij ook minder waard dan 2 ijzerOsxy schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:10:
[...]
Tondeuze maken dan hoef je maar 1 schaap te vinden
Verwijderd
pfffft lucky you...spleethoven schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:31:
Ik vind nochtans iron met hopen. Met een klein beetje in de spleten en openingen te gaan had ik al snel meer dan 2 stacks
Dat is mogelijk elke naam seed heeft een tegenhanger als getal seed.Preddie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:52:
Hoe zit het nu eigenlijk met die seeds... ik vroeg me af of je met pure toeval bijvoorbeeld een wereld zou kunnen genereren zoals 'Shipwreck'. (zonder een seed in te vullen)
Dat is max 3 strongholds per wereldIncreased stronghold count to 3 per map instead of one
Verwijderd
waar staat 1.8.1?Pirate-Bozz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:16:
Hmm, heb nou 1.8.1. Hij crasht (of sluit af) na een minuutje spelen. Ik krijg geen foutmelding en bij het opstarten gaat hij gewoon verder met waar ik was gebleven. Beetje schraal dit
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 11:27 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
die creeper lijkt me niet blij met je nieuwe decoratiesTheJVH schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:31:
[afbeelding]
Cool. Glowstone is door mijzelf geplaatst in creative, maar vond het aardig impressive
.
Het zou wel gaaf zijn als er een nieuw soort mineraal OID komt wat net als glowstone licht gloeit, maar wel natuurlijk voorkomt in de normale wereld in cavern's.TheJVH schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:31:
[afbeelding]
Cool. Glowstone is door mijzelf geplaatst in creative, maar vond het aardig impressive
.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik vind ze niet slecht, maar ik ben het er wel mee eens dat er bijvoorbeeld standaard 2 of 3 meer texturepacks moeten worden geleverd. Bijv eentje met een hogere resolutie en eentje die gewoon alternatief is T.O.V de standaard textures.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:37:
Word tijd dat de texpacks worden geupdate, word echt slecht van die default textures...
Verwijderd
lb photorealisme x128 is up to date gebracht.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:37:
Word tijd dat de texpacks worden geupdate, word echt slecht van die default textures...
Een texture aanpassen is een minutenkwestie, en gaat echt geen hele dagen tijd kostenAlwinonline schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:46:
daar ben ik het niet mee eens, ik speel al sinds Juli vorig jaar zonder texture packs en het bevalt mij nog steeds zeer goed. Ik vind het juist wel goed dat dit er niet in zit want als ze ieder texture pack ook nog eens moesten aanpassen per release duurt het alleen maar langer.,
Gaafjoshje schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:32:
ik ben begonnen met seed -6399820143249103526
begin je op een klein eilandje met 1 boom erg leukteminste beetje een uitdaging
ik heb er nu dit van gemaakt:
[afbeelding]
vind het alleen beetje jammer dat ik nog geen koe, schaap, varken of kip ben tegen gekomen
vind de ondergrondse dungeons erg vet! die aboneden mineshaft vind ik alleen een beetje irritant ben echt hopeloos verdwaalt geraakt
hier zo een ondergrondse kloof
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
Word het echt niet sneller op...?Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:49:
Ik gebruik ook meestal de default pack, alleen op de laptop gebruik ik high fps pack (gewoon vlakke textures, doet echt aan een steenoud spel denken)
Ik had dat dus ook, opgelost door java opnieuw te installeren.Pirate-Bozz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:16:
Hmm, heb nou 1.8.1. Hij crasht (of sluit af) na een minuutje spelen. Ik krijg geen foutmelding en bij het opstarten gaat hij gewoon verder met waar ik was gebleven. Beetje schraal dit
Thasquealer schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:56:
Tip:
Voor de gein zou je eens de seed "GREATEST SEED EVER" moeten proberen
spoiler:Je spawnt op een klein eilandje omringt door water.
[ Voor 17% gewijzigd door Tower410 op 15-09-2011 12:36 ]
Volgens mij decreased je foodbar heel snelWat ik me trouwens nog afvroeg: Wat gebeurt er nou precies als je rotten meat eet? Je foodbar wordt even groen-achtig, maar er gaat geen health af, en de foodbar wordt wel weer aangevuld...
Als hij groen is lijkt hij inderdaad sneller naar beneden te gaan, maar hij wordt wel aangevuld als je het opeet, waardoor uiteindelijk je foodbar wel weer een stuk voller is (zo lang blijft dat groene niet bij mij) Oftewel je kunt gewoon rot vlees eten om je honger te stillen...Nix_R schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:38:
[...]
Volgens mij decreased je foodbar heel snel
[ Voor 14% gewijzigd door Tower410 op 15-09-2011 13:12 ]
Hate us when you see us, fear us when you dont.
Water vult niet ... dus je zal water in elke blok moeten stoppen.Demoterror schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:57:
Hoe krijg ik mn zwembad vol?
Heb vanuit alle hoeken geprobeert water er in te gooien maar verder dan 2 blocks hoog komt hij niet.
Kan dit uberhaupt?
Orginele bedoeling was om een lava bak te maken en er dan met 1 blok tnt een gat in te slaan en kijken hoe en wat dan maar dat lukte al niet en met water heb ik weinig meer succes.
[afbeelding]
En nog een vraag; is er een limiet aan een redstone/lever line?
Heb al meerdere malen gehad dat de lijn plots stopt met branden zonder aantoonbare reden, en als ik diezelfde line wat inkort doet hij het wel.
Maak een laagje dirt 1 laag onder waar je het water wilt hebben. En gooi hier bovenop een laag water, verwijder daarna het dirt en je bad is vol
Nee, MC heeft geen realistisch water wat de omgeving vult.Heb vanuit alle hoeken geprobeert water er in te gooien maar verder dan 2 blocks hoog komt hij niet.
Kan dit uberhaupt?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq