[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Dreanor schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:23:
[...]

Laat een moderator dit maar beslissen want de meningen zijn duidelijk verdeelt en we gaan nu volledig offtopic!
Euh.. Het is ZIJN topic hoor... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Laatst online: 12:48
Op aandringen maar even spoiler tags toegevoegd. Kan niet wachten tot de release (!) van 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18
Volgens mij wordt er hier voornamelijk info uit de "prerelease" gepost.
Dat zou wel eens een heel zwart topic kunnen gaan worden dan.

En verder vraag ik me af wat je in dit topic wilt lezen als je niets wil weten van de prerelease.
Als één van de developers iets post/twittert over (eventuele) nieuwe functionaliteit dan heeft dat tot nu toe ook altijd open en bloot in dit topic gestaan.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSTNjitRam schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:41:
En verder vraag ik me af wat je in dit topic wilt lezen als je niets wil weten van de prerelease.
Gewoon mooie bouwsels en sterke verhalen, zoals altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 13:28
BSTNjitRam schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:41:
Als één van de developers iets post/twittert over (eventuele) nieuwe functionaliteit dan heeft dat tot nu toe ook altijd open en bloot in dit topic gestaan.
Dat zei ik ook al, maar iedereen die "voor" spoiler tags is negeert dit argument van jou/mij. Toen kraaide er geen haan naar ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:44:
Dat zei ik ook al, maar iedereen die "voor" spoiler tags is negeert dit argument van jou/mij. Toen kraaide er geen haan naar ...
Nu zijn die paar geleakte beelden ook veel beperkter dan een vol fotoverslag van nieuwe werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:49:
[...]

Nu zijn die paar geleakte beelden ook veel beperkter dan een vol fotoverslag van nieuwe werelden.
True, maar betekend nog niet dat Dreanor eigenlijk gelijk heeft.
Ook al zou dat betekenen dat ik dan geen links/quotes meer post omdat het teveel moeite zou worden.

Ik ben volgens mij redelijk aan de spoilers gehouden iniedergeval.

Zo niet sorry als ik gespoiled heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Kan iemand mij vertellen hoe ik van grotere afstand bijvoorbeeld een lever kan omzetten of bijvoorbeeld een block minen?

normaal kan je geloof ik iets van 4 blocks een lever omzetten maar heb wel eens op youtube gezien dat ze vanaf 20 blocks een lever aanzetten

[ Voor 37% gewijzigd door Nix_R op 13-09-2011 23:48 ]

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Hoi luitjes, ik weet niet of dit een ethisch verantwoorde vraag is hier op dit topic ( met al die fans hahaha ) maar ik vroeg me af of iemand mij even kan helpen met het volgende probleem:

Ik ben onlangs begonnen met minecraft en ben enorm verslingerd geraakt aan de mogelijkheden hier van en bouw me dan ook al een paar dagen helemaal suf. Echter bij het bekijken van wat youtube filmpjes voor inspiratie, zag ik dat er mensen zijn die met zogenaamde cuboids werken. ( het plaatsen van duizenden stenen tegelijk ) Ik wil nl hetzelfde doen als in dit filmpje puur als uitvalbasis voor een nieuwe map:

YouTube: Record Minecraft Explosion \[463862 TNT] - YouTube

Nu heb ik hier voor "TooManyItems2011_07_01" , "Cuboid 1.6.6" en "ModLoader Javadoc" geinstallerd, echter krijg ik met geen mogelijkheid die cuboids aan de gang ( ook niet met het set1 of //cuboid set1 command.)

Iemand die mij kan vertellen wat ik fout doe?

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:26
Nix_R schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:37:
Kan iemand mij vertellen hoe ik van grotere afstand bijvoorbeeld een lever kan omzetten of bijvoorbeeld een block minen?

normaal kan je geloof ik iets van 4 blocks een lever omzetten maar heb wel eens op youtube gezien dat ze vanaf 20 blocks een lever aanzetten
Als je de lokale Worldedit plugin installeert kan je dit met //reach instellen.

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Notch: 'We just uploaded Minecraft 1.8, but minecraft.net isn't up right now because of web ops stuff.'

http://twitter.com/#!/notch/status/113912393133862913

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Ik kon hem makelijk downloaden.

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Net 10 minuten 1.8 gespeeld, na de hele pauze op F5 gedrukt te hebben :D

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

1.8 is live, kreeg net een update melding :)

• djpdjpnl
  • Niet online
Ik wou nog even wachten met updaten tot de mods die ik gebruik zijn geupdate. Daar zit ook FM DebugMod bij omdat ik me elke keer kapot schrik als ik uit het niets een mob tegen kom. :P Maar nu lees ik in dat topic dat de mob id's straks niet meer getoond worden met debug mode aan... Weet iemand of dat ook echt zo is?

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:19
djpdjpnl schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:30:
Ik wou nog even wachten met updaten tot de mods die ik gebruik zijn geupdate. Daar zit ook FM DebugMod bij omdat ik me elke keer kapot schrik als ik uit het niets een mob tegen kom. :P Maar nu lees ik in dat topic dat de mob id's straks niet meer getoond worden met debug mode aan... Weet iemand of dat ook echt zo is?
Ja.

Ik vind het eigenlijk wel fijner. in 1.7 liep ik altijd gewoon midden in de nacht rond omdat je de mobs toch makkelijk kan zien met de id's. Ook mobspawners en caves vinden was een makkie.

Nu dat die functie er uit is gehaald kan ik mezelf ook niet meer verleiden om hem te gebruiken :9

• djpdjpnl
  • Niet online
Dan zal ik maar alvast een AED bestellen.. staan die ook in de Pricewatch? :P

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
1.8 is al een paar minuten uit (waarschijnlijk al wat langer) en nog helemaal geen mooie indrukwekkende screendumps gepost?

Ok, iedereen is aan het spelen, maar voor de mensen die aan het werk zijn en die moeten wachten tot in de avond, een paar mooie screenshots zou erg leuk zijn om deze uren door te komen!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
Andiaen schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:54:
1.8 is al een paar minuten uit (waarschijnlijk al wat langer) en nog helemaal geen mooie indrukwekkende screendumps gepost?

Ok, iedereen is aan het spelen, maar voor de mensen die aan het werk zijn en die moeten wachten tot in de avond, een paar mooie screenshots zou erg leuk zijn om deze uren door te komen!
Wat hij zegt! Ik zit hier nog makkelijk 2 uurtjes, geef screenshots! :D

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
dit is een serie videos van de leaked versie maar ik heb mij er iig kostelijk mee vermaakt.

Video

*edit* verkeerde video gelinked :S

[ Voor 35% gewijzigd door Alwinonline op 14-09-2011 14:15 ]

Verwijderd

Die video is idd vermakelijk ja :D (andere trouwens ook)

• Dutchmania
  • Laatst online: 12:48
Minecraft 1.8 officieel uit, iedereen mag weer zijn spoiler tags verwijderen :P

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

En Enderman slopen de traps in Super Hostile maps. Maar eens zien of ik kan reverten tot dat gefixt is :)

sudo apt-get rekt

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
is er ook een topic waar misschien verschillende seeds worden uitgewisseld? zoniet misschien wel leuk om te doen?

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

LuckyLukeNL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:45:
is er ook een topic waar misschien verschillende seeds worden uitgewisseld? zoniet misschien wel leuk om te doen?
Moet je even kijken op het officiele minecraft forum, worden enorm veel seeds uitgewisseld ( een heel special sunforum voor)
http://www.minecraftforum.net/forum/50-seeds/

BF1: Don-Panio

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
GGRRR auto update.... ik pleur een kilometer hoog uit de lucht en het begint te regenen

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Preddie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:39:
[...]

Moet je even kijken op het officiele minecraft forum, worden enorm veel seeds uitgewisseld ( een heel special sunforum voor)
http://www.minecraftforum.net/forum/50-seeds/
bedankt :D

Hier nog een mooi level. vul bij seed in: Nederland

[ Voor 12% gewijzigd door LuckyLukeNL op 14-09-2011 18:02 ]

• Dreanor
De nieuwe world generator maakt echt interesantere werelden, maar ... ik kom wel heel erg vaak kaars rechte bergen en afgronden tegen. Hebben andere dit ook opgemerkt of heb ik gewoon beetje pech.

• Teutates
Dreanor schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:21:
De nieuwe world generator maakt echt interesantere werelden, maar ... ik kom wel heel erg vaak kaars rechte bergen en afgronden tegen. Hebben andere dit ook opgemerkt of heb ik gewoon beetje pech.
Bestaande bug :)
Bestond ook al in 1.7.3 maar is nog iets wat er is in gebleven :)
Dam die enderman zijn niet meer zo passive meer >_< eentje in een grot viel me aan (ik was buiten dag)
bijna al mijn leven weg.... ik via een omweg ander land opgeklommen door het water...
teleport hij achter me (ik had half hartje ) kom ik terug liggen mijn items + zijn xp ... aangezien ze niet tegen zonlicht kunnen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Ik had de Enderman iets toffer voorgesteld moet ik zeggen. Ik dacht dat het een mobsoort was die gewoon op een bepaalde plek zat en daar overdag ook zat. Maar het is dus meer dat ze alleen 's nachts leven of in het donker en overal kunnen zijn. Ook komen ze gewoon op je af, ipv pas als je omdraait oid. En de detectiestraal is veel te klein. Ik speel op hard, dan wil ik al de Sjaak zijn als ik ze van een afstandje zie, en niet pas als ik er op 3 blockjes vandaan zit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:43:
Ik had de Enderman iets toffer voorgesteld moet ik zeggen. Ik dacht dat het een mobsoort was die gewoon op een bepaalde plek zat en daar overdag ook zat. Maar het is dus meer dat ze alleen 's nachts leven of in het donker en overal kunnen zijn. Ook komen ze gewoon op je af, ipv pas als je omdraait oid. En de detectiestraal is veel te klein. Ik speel op hard, dan wil ik al de Sjaak zijn als ik ze van een afstandje zie, en niet pas als ik er op 3 blockjes vandaan zit.
Is ook niet zo hoor, of was niet zo. Ik ben een Enderman (-men?) tegengekomen toen ik in Creative mode aan het rondvliegen was en die probeerde continu naar me toe te teleporten, ook al was ik nog best een afstand weg.

Je weet dat je je cursor op 'm moet plaatsen wil 'ie ruzie gaan maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 19:06 ]

• Crp

Crp

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:05:
[...]

Is ook niet zo hoor, of was niet zo. Ik ben een Enderman (-men?) tegengekomen toen ik in Creative mode aan het rondvliegen was en die probeerde continu naar me toe te teleporten, ook al was ik nog best een afstand weg.

Je weet dat je je cursor op 'm moet plaatsen wil 'ie ruzie gaan maken?
idd als je ze vanaf een afstandje recht aankijkt beginnen ze hevig te shaken en teleporten na een aantal sec opeens naast je :P

Verwijderd

[b][message=36758469,noline]...

Ik heb daarnet gewoon op mijn werk ff gespeeld ;)
Nu eerst een "toffe" film zien met de vriendin en dan kan ik zelf ook spelen

BTW, ben ik de enige die zo ijdel is om zijn eigen naam als seed te gebruiken ? 'Rainlife' is trouwens een héél mooie wereld 8)

Verwijderd

Weet iemand welke file ik moet excepten in mijn firewall? Het deed het altijd prima, maar om onduidelijk redenen kan ik nu geen verbinding meer maken voor updates. Alles weggooien heeft ook geen zin, dan kan ik nog steeds geen verbinding maken en (uiteraard) ook niet meer offline spelen.

Edit: mijn eigen naam geeft maar een rare wereld :p

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 20:18 ]

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:46:
[...]

BTW, ben ik de enige die zo ijdel is om zijn eigen naam als seed te gebruiken ? 'Rainlife' is trouwens een héél mooie wereld 8)
nope, gebruik ook mijn eigen naam als seed. :P Al dan wel mijn minecraft naam. :)

Zitten leuken dingen bij in 1.8. Net even gespeeld en had binnen 5 minuten een enorme cave system te pakken. Gelijk de eerste dag al anderhalve stack iron, halve stack gold en een handje redstone. :)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Verwijderd

Speelt er overigens niemand met random seeds? Ik vind het wel leuk om gewoon een random wereld te pakken. Niet vooraf verkennen, geen gedoe, gewoon gaan.

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Ja ik wel voor de server van mij kies ik gewoon een random en ik zie het wel verder.

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Ik gebruik maar een save file. Dus dan is mijn naam gebruiken eigenlijk nog steeds een random seed. Ik ga niet vooraf alles pre-loaden en bekijken via cartograph ofzo. Gewoon spelen en zelf ontdekken. :)

De reden dat ik mijn naam als seed gebruik, is voor als mijn world corrupt raakt of er iets mee gebeurt. Dan kan ik met MC-Edit of iets makkelijk verloren chunks succesvol terug zetten. (zonder gehannis met rare cijfer combinaties overtikken of copy-pasten.)

[ Voor 39% gewijzigd door Borgoth op 14-09-2011 20:57 ]

Verwijderd

Ik weet niet of anderen het ook hebben, maar die nieuwe generator zorgt er bij mij veel meer voor dat ik de neiging krijg te gaan reizen en exploren.
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:50:
Weet iemand welke file ik moet excepten in mijn firewall? Het deed het altijd prima, maar om onduidelijk redenen kan ik nu geen verbinding meer maken voor updates. Alles weggooien heeft ook geen zin, dan kan ik nog steeds geen verbinding maken en (uiteraard) ook niet meer offline spelen.
De website is uiterst moeilijk bereikbaar, misschien heeft dat er iets mee te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 21:10 ]

• FastFred
  • Laatst online: 12:50
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:06:
Ik weet niet of anderen het ook hebben, maar die nieuwe generator zorgt er bij mij veel meer voor dat ik de neiging krijg te gaan reizen en exploren.
Dat heb ik ook inderdaad. Komt ook omdat er nu verschillende gebieden zijn, heb m'n huisje aan de rand van een bos gezet, daar ligt een gigantische heuvelige vlakte met alleen maar tall grass en geen enkele boom. Aan de andere kant van die vlakte liggen er gigantische bergen, maar volg ik de rand van het bos naar rechts kom ik bij een NPC village uit met daarachter een grote woestijn, weer daarachter weer zo'n heuvelachtige vlakte. Loop ik vanaf m'n huisje links langs het bos kom ik weer bij berg gebied uit.

Lijkt wel alsof de wereld verdeeld is in grote blokken bepaalde gebieden.

Een gebied met veel bomen (ook weer hele bossen met verschillende bomen)
Een heuvelachtig gebied met alleen maar tall grass
Een gebied met veel bergen
Een gebied met veel woestijn

Omdat die gebieden zo groot zijn, wil je telkens gaan kijken wat er aan de andere kant van zo'n gebied ligt.

Met al die grotten die nu ook veel meer boven de grond uit komen is resources vinden trouwens ook een eitje, heb al 3 stacks iron, en een halve stack gold, en die heb ik allemaal van onder m'n huisje gehaald :s

Wat ik wel jammer vind is dat er op heel veel plekken lava boven de grond komt. Net de Nederland-seed geprobeerd, spawn je in een bos en fucking midden in dat bos ligt een plas lava.Hele bos afgefikt :s

Hoe moeilijk is het om te coderen dat lava alleen onder een bepaalde laag komt (vanaf block 40 naar beneden oid)

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 14-09-2011 22:03 ]

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:02:
Hoe moeilijk is het om te coderen dat lava alleen onder een bepaalde laag komt (vanaf block 40 naar beneden oid)
Um, dat was zo, maar dat hebben ze juist met opzet veranderd :)

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:06:
same here ja, al wel drie keer mijn huisje kwijtgeraakt en elke keer opnieuw overnacht. Één keer zelfs 's nachts in de woestijn snel een kist genkutseld en mijn stuff erin gepropt omdat ik helemaal zonder voedsel en tools zat. paar torches geplaatst en (ook een beetje om de nacht door te komen) een gracht in het zand om mij heen gegraven. :).
De rijkelijk aanwezige resources (heb al twee stacks mushrooms :P ) zorgen er ook voor dat je minder gaat campen denk ik.

Verwijderd

Ik ben nog steeds bezig met mijn netwerkstrategie: eerst overal kleine holletjes bouwen van 5x5x3 met twee torches, een deur, een bed, een furnace, een crafting table en een kist binnen een dag loopafstand. Zo kom je nooit onverwacht buiten te staan (al is het me nu één keer gebeurd).

Jammer dat de computer die Minecraft goed draait een gare installatie heeft, want die betere drawdistance is erg fijn en eigenlijk ook erg nodig.

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Iemand trouwens al een snow biome tegen gekomen? Ben al even aan het wandelen geweest, maar nog niets tegen gekomen. :( Vond snow biomes altijd leuk om in te bouwen.

Verwijderd

Borgoth schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:20:
Iemand trouwens al een snow biome tegen gekomen? Ben al even aan het wandelen geweest, maar nog niets tegen gekomen. :( Vond snow biomes altijd leuk om in te bouwen.
Komen weer in 1.9 :)

• Dreanor
Yep, snow biome zit er wel, maar zonder sneeuw. :P Je komt namelijk wel de snow biome bomen tegen. ;)

Anyways, ik krijg echt veel van dit soort landschappen (wat ik al eerder aanhaalde) en dat is toch wel een beetje jammer:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-lOmfZkl3J9E/TnEM8FgZswI/AAAAAAAABG4/lkWeVeNk0zU/2011-09-14_22.21.10.png

Zie al die rechte muren, vierkante chunks. Maar behalve dat, is de world generator echt een stuk verbeterd. Hopelijk kunnen ze veel recht trekken met 1.9

Euh ... ik bedoel dus niet het landschap recht trekken. :P

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
ik ben begonnen met seed -6399820143249103526
begin je op een klein eilandje met 1 boom erg leuk :D teminste beetje een uitdaging
ik heb er nu dit van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-43gLFligmjY/TnEOUlzE1UI/AAAAAAAAARY/-uYYT3_uw0A/s640/2011-09-14_22.27.40.jpg

vind het alleen beetje jammer dat ik nog geen koe, schaap, varken of kip ben tegen gekomen
vind de ondergrondse dungeons erg vet! die aboneden mineshaft vind ik alleen een beetje irritant ben echt hopeloos verdwaalt geraakt :P
hier zo een ondergrondse kloof
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-dSmmBK_rCHk/TnENkSDTq1I/AAAAAAAAARU/Hg3mC0I9fXw/s640/2011-09-14_22.23.36.jpg

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Dreanor schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:25:
Yep, snow biome zit er wel, maar zonder sneeuw. :P Je komt namelijk wel de snow biome bomen tegen. ;)
bummer. :/
Anyways, ik krijg echt veel van dit soort landschappen (wat ik al eerder aanhaalde) en dat is toch wel een beetje jammer:

[afbeelding]

Zie al die rechte muren, vierkante chunks. Maar behalve dat, is de world generator echt een stuk verbeterd. Hopelijk kunnen ze veel recht trekken met 1.9

Euh ... ik bedoel dus niet het landschap recht trekken. :P
Met de vorige terain-generate update had ik het ook. Toen hielp minecraft geheel opnieuw downloaden. Dus heel %appdata%/.minecraft weggooien. (wel even een backup maken van je belangrijke saves) Daarna had ik er geen last meer van, dus misschien dat het ook helpt met 1.8. :)

Als je die chuck-fuckups in een verse wereld heb dan he, als je een 1.7 map inlaad zal je dit altijd houden bij nieuw ontdekte gebieden. Komt omdat de seed-generation-engine is aangepast.

[ Voor 10% gewijzigd door Borgoth op 14-09-2011 22:44 ]

Verwijderd

Niet strikt Minecraft related, strikt genomen, maar wel amusant:
Lawyers have been sending papers back and forth, threatening each other with deadlines and court dates. “Why don’t we settle this in a mature way?”, one party asks the other. “Your MOTHER settles things in mature ways”, the other party cleverly retorts, “because of her age.”
Last thing I heard, we were a couple of weeks past a “super seriously, we will sue you for real this time” deadline, and letters are still being sent back and forth.
Hehe, toch fijn als een ontwikkelaar zelf eens commentaar geeft op de onzinnigheid van het hele gebeuren.

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:50:
Kan zijn dat je Java even opnieuw moet installeren, moest ik vorige week ook met hetzelfde probleem.

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
joshje schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:32:
begin je op een klein eilandje met 1 boom erg leuk :D teminste beetje een uitdaging
probeer eens seed "shipwreck" ;)

Mop mop, gas derop!

Verwijderd

1shot1kill schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:35:
Kan zijn dat je Java even opnieuw moet installeren, moest ik vorige week ook met hetzelfde probleem.
Thanks :) Ik had 'm al gefixt, even een nieuwe .exe van de website downloaden en alles ging weer zoals het hoort.

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Hoe zit het nu eigenlijk met die seeds... ik vroeg me af of je met pure toeval bijvoorbeeld een wereld zou kunnen genereren zoals 'Shipwreck'. (zonder een seed in te vullen)

Ik denk namelijk dat als je geen seed invult je de generator aan bepaalde standaards laat houden en dat je door namen e.d. in te vullen de generator een andere kant op kan drukken, waardoor je net zoals bij Shipwreck eigenlijk een best vreemde situatie krijgt. Klopt dat? Vroeg het me gewoon af eigenlijk....

[ Voor 3% gewijzigd door Paniohitus op 15-09-2011 07:52 ]

BF1: Don-Panio

• nozem
Preddie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:52:
Hoe zit het nu eigenlijk met die seeds... ik vroeg me af of je met pure toeval bijvoorbeeld een wereld zou kunnen genereren zoals 'Shipwreck'. (zonder een seed in te vullen)

Ik denk namelijk dat als je geen seed invult je de generator aan bepaalde standaards laat houden en dat je door namen e.d. in te vullen de generator een andere kant op kan drukken, waardoor je net zoals bij Shipwreck eigenlijk een best vreemde situatie krijgt. Klopt dat? Vroeg het me gewoon af eigenlijk....
hmm.. dat is wel een interessante theorie. Anderzijds worden een random seed en een niet-random seed beiden een getal (hash) waaruit de wereld wordt gegenereerd.
Desalniettemin een leuke om te toetsen? Als je nou 5 random seeds maakt en 5 niet-random seeds en van de werelden die daaruit worden gegenereerd een map-overview maakt, kan je kijken of er significante verschillen zijn. (ik zou het zelf wel willen proberen, maar ik krijg het niet voor elkaar om zo'n overview te verkrijgen)

Verwijderd

Volgens mij is het zo dat als je geen seed ingeeft er gewoon een willekeurige seed wordt gegenereerd, en als je een seed ingeeft is het die seed he, achter de schermen is het gewoon een getalletje. Dat shipwreck je (in het begin!) in zo'n omgeving plaatst is puur toeval, het zou even goed een wereld hebben kunnen neerplanten met enorme bergen, diepe kloven en weinig water.

Nog een leuk "toevalligheedje" dat ik net heb gevonden: seeds 'Brussels' dumpt je bij het begin in die nieuwe moeras-biome, net zoals de echte stad ooit was ;) (Iets verderop staan leuke bergen, denk dat ik in die wereld eens ga rondlopen)

Verwijderd

Is er eigelijk een manier om minecraft de hele wereld al te laten preloaden zeg maar? Dus niet de chucks 'bedenken' ingame? Zou ook handig zijn voor het seed experiment hierboven :+

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
@Aichan, zou je zoiets niet kunnen met Carthograph? Eventueel aangevuld met een speedhack in creative modus om heel snel de omgeving te verkennen. Je zou bij de mods kunnen kijken op het minecraft forum, denk dat er wel meer mensen zijn die het gebruiken.

@discussie over seeds: in de wiki wordt het een en ander uitgelegd over seeds. Wanneer je geen seed invult wordt de tijd van je computer gebruikt als seed.
Volgens mij is het nog steeds zo dat de spawnlocation niet vast staat. Twee spelers kunnen dezelfde seed gebruiken, maar een volledig ander startpunt hebben omdat ze op een andere locatie spawnen. Het is daarom handig om de coördinaten bij je seed te zetten.

Grappig weetje over seeds, er zijn meer dan 281 triljoen (281 miljoen x miljoen) verschillende werelden die gegenereerd kunnen worden :9 ... en wanneer je 1000 seeds per dag genereert duurt het 10.960 jaar om alle werelden te generen.... 8)7

Edit: de wiki is niet helemaal duidelijk over de spawnlokatie van dezelfde seed; The player's initial spawn usually is the same, but depends on computer, mods, and version

[ Voor 8% gewijzigd door Andiaen op 15-09-2011 09:23 ]

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
More screens! (met seeds)
Die van mij komen vanavond.

[ Voor 36% gewijzigd door Loev op 15-09-2011 09:25 ]

• ItMeAedri
Ik ben nog even bezig geweest gisteren om de memory leak in Minecraft te fixen... bleek uiteindelijk dat de leak in Minecraft wel gefixed was, het bleek dat Java door middel van Minecraft massaal memory leaks had.

Dus in plaats van in java allemaal codes te zetten, heb ik java eraf gegooid en vervolgens 32&64 bits geïnstalleerd. (Ja dat kan en mag) en vervolgens is dat hele geheugenprobleem weg! :D

Verwijderd

ik moet zeggen inderdaad echt ontzettend vet...

ik ga eens kijken of ik een leuke seed met eilandje 1 of 2 bomen en een kip en een koe kan krijgen ofzo

rofl
seed : sheepsville
een schaap te bekennen d-;
plaatje...

Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/851/20110915093126.png

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 09:34 ]

• Crp

Crp

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:26:
ik moet zeggen inderdaad echt ontzettend vet...

ik ga eens kijken of ik een leuke seed met eilandje 1 of 2 bomen en een kip en een koe kan krijgen ofzo

rofl
seed : sheepsville
een schaap te bekennen d-;
plaatje...

[afbeelding]
dan moet je "shipwreck" proberen die dus een paar posts eerder al werd genoemd. ik speel daar nu ook mee. een eiland met 1 boom :P met in de verte wat andere eilandjes die ik nog moet verkennen voor resources :)

Verwijderd

Crp schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:40:
[...]

dan moet je "shipwreck" proberen die dus een paar posts eerder al werd genoemd. ik speel daar nu ook mee. een eiland met 1 boom :P met in de verte wat andere eilandjes die ik nog moet verkennen voor resources :)
ja maar is er een schaap een kip en een koe?

• nozem
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:26:
[...]
[...]
Of die kip en koe er zullen staan is volgens mij niet seed-afhankelijk: die spawnen gewoon op gras. Dus met genoeg geluk/geduld komen die er wel.

Wat trouwens een van mijn grootste uitdagingen is in survival sinds 1.8 is het vinden van wol voor een bed! Fakkels, tools en een onderkomen in de rotsen is meestal wel gefikst voor het middaguur, maar door gebrek aan wol ga ik nog wel het meest kapot: Ofwel ik verveel me 's nachts in mijn huisje en ga te gevaarlijke dingen doen, ofwel ik raak overdag de weg terug naar mijn huisje kwijt opzoek naar drie schapen :F

• Crp

Crp

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:42:
[...]

ja maar is er een schaap een kip en een koe?
op een eiland zullen ze zo snel niet spawnen als jij in de buurt staat dan zul je op een eilandje verderop een weiland maken waarop ze kunnen spawnen.

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:59
Tip:
Voor de gein zou je eens de seed "GREATEST SEED EVER" moeten proberen :o

spoiler:
Je spawnt op een klein eilandje omringt door water.

Steam

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 22:21

Osxy

Holy crap on a cracker

nozem schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:46:
[...]

Of die kip en koe er zullen staan is volgens mij niet seed-afhankelijk: die spawnen gewoon op gras. Dus met genoeg geluk/geduld komen die er wel.

Wat trouwens een van mijn grootste uitdagingen is in survival sinds 1.8 is het vinden van wol voor een bed! Fakkels, tools en een onderkomen in de rotsen is meestal wel gefikst voor het middaguur, maar door gebrek aan wol ga ik nog wel het meest kapot: Ofwel ik verveel me 's nachts in mijn huisje en ga te gevaarlijke dingen doen, ofwel ik raak overdag de weg terug naar mijn huisje kwijt opzoek naar drie schapen :F
Tondeuze maken dan hoef je maar 1 schaap te vinden ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• nozem
Osxy schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:10:
[...]
Tondeuze maken dan hoef je maar 1 schaap te vinden ;)
True, maar 3 schapen heb ik dan weer eerder gevonden dan 2 ijzer. En bovendien is het leven van 3 schapen mij ook minder waard dan 2 ijzer >:)
Welbeschouwd is in MC mijn eigen leven me nog minder waard dan het ijzer die nodig is om een levensreddend harnas te bouwen :+

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik vind nochtans iron met hopen. Met een klein beetje in de spleten en openingen te gaan had ik al snel meer dan 2 stacks

Verwijderd

spleethoven schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:31:
Ik vind nochtans iron met hopen. Met een klein beetje in de spleten en openingen te gaan had ik al snel meer dan 2 stacks
pfffft lucky you...

ik zit op shipwrecked en loop nu al gauw tegen een voedseltekortje aan.
wat nu wat nu )-:

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
vissen? :p

Verwijderd

waarmee dan d-;

geen hengel geen materialen

heb hout en steen en 1 iron zucht

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Bron Jeb_ twitter:

Got a lot of work done today, but not enough for release! And my crash bug disappeared when I successfully installed 64bit java...

There wont be an update today, but tomorrow I will *at least* update the prerelease

Aan de positieve kant wel leuke bugs gefixed:
* SSP chunk memory leak
* Mineshaft density (half now)
* Increased stronghold count to 3 per map instead of one

Hoe moet ik bovenstaande nu opvatten? Is een wereld een map, of is een map een aantal chunks bij elkaar. Gisteren een stronghold gevonden, eh.. viel een beetje tegen. Was niet zo groot. Geen leuke items/chests.

Stronghold

• Teutates
Preddie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:52:
Dat is mogelijk elke naam seed heeft een tegenhanger als getal seed.
Mij is het ook al voorgekomen in 1.7.3

Ik gebruikte de map "Glacier" en toen ik opzoek ging naar een nieuwe map kwam ik per toeval dezelfde map tegen.
(nog vergeleken met de seed finder ) :)
Increased stronghold count to 3 per map instead of one
Dat is max 3 strongholds per wereld

Verwijderd

shipwrecked 1 Semmy 0

• Teutates
bukkit 1.8 gedownload
minecraft 1.81 geinstalleerd :P

En ze werken :) binnenkort voor mij makkelijker wisselen tussen servers :)

(zodra tweakcraft geupdate word )

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:09
Hmm, heb nou 1.8.1. Hij crasht (of sluit af) na een minuutje spelen. Ik krijg geen foutmelding en bij het opstarten gaat hij gewoon verder met waar ik was gebleven. Beetje schraal dit :(

Verwijderd

Pirate-Bozz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:16:
Hmm, heb nou 1.8.1. Hij crasht (of sluit af) na een minuutje spelen. Ik krijg geen foutmelding en bij het opstarten gaat hij gewoon verder met waar ik was gebleven. Beetje schraal dit :(
waar staat 1.8.1?

nsm ff opnieuw opstarten was genoeg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 11:27 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Auto-update? :-) ik trek hem binnen as we speak.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:28
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/051UtWlncHQN0bodYIvjvy6j/medium.jpg

Cool :) . Glowstone is door mijzelf geplaatst in creative, maar vond het aardig impressive :) .

Verwijderd

TheJVH schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:31:
[afbeelding]

Cool :) . Glowstone is door mijzelf geplaatst in creative, maar vond het aardig impressive :) .
die creeper lijkt me niet blij met je nieuwe decoraties
TheJVH schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:31:
[afbeelding]

Het zou wel gaaf zijn als er een nieuw soort mineraal OID komt wat net als glowstone licht gloeit, maar wel natuurlijk voorkomt in de normale wereld in cavern's.

Dit zou echt heel veel sfeer toevoegen aan grotten en spelonken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Word tijd dat de texpacks worden geupdate, word echt slecht van die default textures...
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:37:
Word tijd dat de texpacks worden geupdate, word echt slecht van die default textures...
Ik vind ze niet slecht, maar ik ben het er wel mee eens dat er bijvoorbeeld standaard 2 of 3 meer texturepacks moeten worden geleverd. Bijv eentje met een hogere resolutie en eentje die gewoon alternatief is T.O.V de standaard textures.

Verwijderd

Notch moet gewoon de HD texture mod in het spel opnemen... Ziet hij toch ook wel in dat iedereen texture packs wil/heeft.

• Teutates
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:37:
lb photorealisme x128 is up to date gebracht.

alleen nog geen nieuwe foodbar :) ( gewoon default )
Maar rest werkt wel.

Zal binnenkort wel een nieuwe komen die ik gedownload heb was van gister.
Daar ben ik het echter niet mee eens, ikzelf speel het grootste gedeelte van de tijd gewoon op het default texturepack. Echter zou notch dus wel een HD pack in het texturemenu moeten toevoegen.

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
daar ben ik het niet mee eens, ik speel al sinds Juli vorig jaar zonder texture packs en het bevalt mij nog steeds zeer goed. Ik vind het juist wel goed dat dit er niet in zit want als ze ieder texture pack ook nog eens moesten aanpassen per release duurt het alleen maar langer.,

Verwijderd

Ik bedoel de code om HD textures te laden, niet packs toevoegen.
Alwinonline schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:46:
daar ben ik het niet mee eens, ik speel al sinds Juli vorig jaar zonder texture packs en het bevalt mij nog steeds zeer goed. Ik vind het juist wel goed dat dit er niet in zit want als ze ieder texture pack ook nog eens moesten aanpassen per release duurt het alleen maar langer.,
Een texture aanpassen is een minutenkwestie, en gaat echt geen hele dagen tijd kosten :+ ...

• FastFred
  • Laatst online: 12:50
joshje schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:32:
ik heb er nu dit van gemaakt:
[afbeelding]

vind het alleen beetje jammer dat ik nog geen koe, schaap, varken of kip ben tegen gekomen
vind de ondergrondse dungeons erg vet! die aboneden mineshaft vind ik alleen een beetje irritant ben echt hopeloos verdwaalt geraakt :P
hier zo een ondergrondse kloof
[afbeelding]
Gaaf :D vanavond even proberen.

EDIT: shipwreck ook aan lijstje toegevoegd :)

Verwijderd

Ik gebruik ook meestal de default pack, alleen op de laptop gebruik ik high fps pack (gewoon vlakke textures, doet echt aan een steenoud spel denken)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:49:
Ik gebruik ook meestal de default pack, alleen op de laptop gebruik ik high fps pack (gewoon vlakke textures, doet echt aan een steenoud spel denken)
Word het echt niet sneller op...?

Zelf lang CuteCraft gebruikt, ook lekker plat :)

• ItMeAedri
Pirate-Bozz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:16:
Ik had dat dus ook, opgelost door java opnieuw te installeren.

• Tower410
  • Laatst online: 19-09 20:31
Thasquealer schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:56:
Tip:
Voor de gein zou je eens de seed "GREATEST SEED EVER" moeten proberen :o

spoiler:
Je spawnt op een klein eilandje omringt door water.
spoiler:
Lol een dag moeten zwemmen voordat ik een boom tegenkwam, en nog de halve nacht bezig geweest totdat ik eindelijk torches kon maken omdat ik van die ene boom geen hout had bewaard :X Zit nu onder de grond te wachten tot het weer licht wordt buiten, dan maar eens een bosje planten. EDIT: Er spawnen geen dieren! I'm gonna die!!!

Wat ik me trouwens nog afvroeg: Wat gebeurt er nou precies als je rotten meat eet? Je foodbar wordt even groen-achtig, maar er gaat geen health af, en de foodbar wordt wel weer aangevuld...

[ Voor 17% gewijzigd door Tower410 op 15-09-2011 12:36 ]

• Teutates
hmmm 1.8.1 ( of server variant)

Heeft een irritante bug... je komt bijna niet door deuren heen... lijkt net alsof ze niet goed geopend/gesloten word :S

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Wat ik me trouwens nog afvroeg: Wat gebeurt er nou precies als je rotten meat eet? Je foodbar wordt even groen-achtig, maar er gaat geen health af, en de foodbar wordt wel weer aangevuld...
Volgens mij decreased je foodbar heel snel

• Tower410
  • Laatst online: 19-09 20:31
Nix_R schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:38:
[...]

Volgens mij decreased je foodbar heel snel
Als hij groen is lijkt hij inderdaad sneller naar beneden te gaan, maar hij wordt wel aangevuld als je het opeet, waardoor uiteindelijk je foodbar wel weer een stuk voller is (zo lang blijft dat groene niet bij mij) Oftewel je kunt gewoon rot vlees eten om je honger te stillen... 8)7

EDIT: Zodra je er meer dan één tegelijk eet heeft het zin, bij één gaat er 2 bij en ook weer 2 af. Als je er 2 eet gaat er 4 bij maar nog steeds maar 2 af.

[ Voor 14% gewijzigd door Tower410 op 15-09-2011 13:12 ]

• Demoterror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10-2020

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Hoe krijg ik mn zwembad vol? :/
Heb vanuit alle hoeken geprobeert water er in te gooien maar verder dan 2 blocks hoog komt hij niet.
Kan dit uberhaupt?
Orginele bedoeling was om een lava bak te maken en er dan met 1 blok tnt een gat in te slaan en kijken hoe en wat dan maar dat lukte al niet en met water heb ik weinig meer succes.

Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/6480/11632148.jpg

En nog een vraag; is er een limiet aan een redstone/lever line?
Heb al meerdere malen gehad dat de lijn plots stopt met branden zonder aantoonbare reden, en als ik diezelfde line wat inkort doet hij het wel.

Hate us when you see us, fear us when you dont.

• Teutates
Demoterror schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:57:
Hoe krijg ik mn zwembad vol? :/
Heb vanuit alle hoeken geprobeert water er in te gooien maar verder dan 2 blocks hoog komt hij niet.
Kan dit uberhaupt?
Orginele bedoeling was om een lava bak te maken en er dan met 1 blok tnt een gat in te slaan en kijken hoe en wat dan maar dat lukte al niet en met water heb ik weinig meer succes.

[afbeelding]

En nog een vraag; is er een limiet aan een redstone/lever line?
Heb al meerdere malen gehad dat de lijn plots stopt met branden zonder aantoonbare reden, en als ik diezelfde line wat inkort doet hij het wel.
Water vult niet ... dus je zal water in elke blok moeten stoppen.

en over redstone http://www.minecraftwiki.net/wiki/Redstone_circuits
Maak een laagje dirt 1 laag onder waar je het water wilt hebben. En gooi hier bovenop een laag water, verwijder daarna het dirt en je bad is vol ;) .
Kan dit uberhaupt?
Nee, MC heeft geen realistisch water wat de omgeving vult.

Pagina: 1 ... 27 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.