[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 42 Laatste
Acties:
  • 297.663 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:11
Je plaatjes zijn stuk :) Volgens mij heb je ze in de Pictures map gezet, maar alleen de Public map is openbaar volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:50
Misschien [ img] tags eromheen zetten? (:

Ziet er verder leuk uit hoor ^^
Maar gaan alle maps voor 1.8 weg als je update naar 1.8? Of worden ze geconverted? Want dat werd ook wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 21:58
Had ze inderdaad in pictures gezet. Zou nu opgelost moeten zijn :D

De map gaat niet automatisch weg maar omdat er zoveel nieuwe dingen in komen heeft de admin besloten om een nieuwe te genereren. Als er geen nieuwe map word gegenereerd heb je dus ook de dungeons, villages, etc niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:50
Lunaticc schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:27:
Had ze inderdaad in pictures gezet. Zou nu opgelost moeten zijn :D

De map gaat niet automatisch weg maar omdat er zoveel nieuwe dingen in komen heeft de admin besloten om een nieuwe te genereren. Als er geen nieuwe map word gegenereerd heb je dus ook de dungeons, villages, etc niet.
Oh, ik dacht al (:

Hopen dat 1.8 zsm komt, heb wel weer zin in wat uitdaging @ MC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 22:30
-kardo- schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:20:
kan je een plaatje ervan laten zien?
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/ejahzd.png

Uitgaande van de beschrijvingen op de wiki (heb een texture mod) denk ik dat het bedrock is. :)
Ben wel nog niet de "Hell" biome tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Dat is de bodem ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:35
Hoe vullen jullie zelfgemaakte kanalen en rivieren? Ik ben een slotgracht aan het maken om een deel van mijn kasteel en die wil ik 2 diep hebben. Heeft iemand een gemakkelijke tip, zonder te hacken als het kan.

Zelf zit ik te denken om eerst 1 diep de slotgracht te graven, deze vullen met water en dan de tweede laag uitgraven. Maar ik ben dan bang dat de tweede laag naar beneden vallend water is en je er heel moeilijk uit komt. Het liefst heb ik solid water/niet stromend water.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Laatst online: 06:32
Pirate-Bozz schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:37:
Ben wel nog niet de "Hell" biome tegengekomen.
Die kom je niet tegen; je moet een portal maken. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Berthenk op 06-08-2011 19:58 . Reden: BB code faal? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 20:44
hoe maak jij die geheime duer ooit??/

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:32

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb vandaag geprobeerd om zo'n volledig geheime deur te maken. In het filmpje (ben eff URL kwijt) legde de persoon uit dat door "redstone tweaks door notch" je nu gewoon 2 pistons naast mekaar kan poweren. Maar mij lukt het absoluut niet, tenzij ik er redstone repeaters voorzet. Maar daardoor is natuurlijk het hele design naar de kl0ten :( Redstone had zo nice geweest als het ook effectief logisch werkte... maar dat doet het niet door vele idiote bugs.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 22:30
Kan iemand een goede (recente) railway guide linken?

Ik lig alleen al te kloten met de powered rail:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/11hq51t.png

De lever zet het linkse stukje wire aan en uit, maar de rail wordt niet gepowered. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
Je moet zorgen dat de/het (?) redstone richting de rail ligt. Als je, bijvoorbeeld, de lever 1 blok naar rechts plaatst, en dan van de torch 2 blokken naar links, dan 2/3 naar beneden richting de rail, werkt het wel.

[ Voor 2% gewijzigd door Berthenk op 06-08-2011 22:03 . Reden: Ik kan niet schrijven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 15:53
En de torch is ook niet nodig, de lever levert stroom aan de redstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Dreanor schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:48:
Hoe vullen jullie zelfgemaakte kanalen en rivieren? Ik ben een slotgracht aan het maken om een deel van mijn kasteel en die wil ik 2 diep hebben. Heeft iemand een gemakkelijke tip, zonder te hacken als het kan.
1 diep en vullen maar dan zou alles goed moeten komen, zover ik weet vult de boel zich.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:41
Mavamaarten schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:27:
Maar daardoor is natuurlijk het hele design naar de kl0ten :( Redstone had zo nice geweest als het ook effectief logisch werkte... maar dat doet het niet door vele idiote bugs.
Vind het best logisch werken, behalve dan wat ik denk wat je bedoelt. Maar repeaters zijn toch wel weg te werken? M.a.w. het helpt als je je design doel verklaart ;)
Pirate-Bozz schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:47:
De lever zet het linkse stukje wire aan en uit, maar de rail wordt niet gepowered. Wat doe ik fout?
De wiki geeft misschien een antwoord (naast bovenstaande tips): A rail in the "on" state will accelerate a minecart if any of the following is true: 2. The minecart is stationary, but one end of the powered rail is up against a solid block. In this case, the cart is accelerated in the direction that is not blocked.

[ Voor 37% gewijzigd door _H_G_ op 06-08-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 02-05 21:46

Toppertje

www.davideografie.nl

Mavamaarten schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:27:
Ik heb vandaag geprobeerd om zo'n volledig geheime deur te maken. In het filmpje (ben eff URL kwijt) legde de persoon uit dat door "redstone tweaks door notch" je nu gewoon 2 pistons naast mekaar kan poweren. Maar mij lukt het absoluut niet, tenzij ik er redstone repeaters voorzet. Maar daardoor is natuurlijk het hele design naar de kl0ten :( Redstone had zo nice geweest als het ook effectief logisch werkte... maar dat doet het niet door vele idiote bugs.
Ligt er net aan hoe je het gebruikt hea. zo al geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/7751/20110806235950.png

Zonder die cobble (of een ander blok waar redstone op kan) daar werkt het dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Toppertje op 07-08-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
Wat je ook kan doen is de pistons van onderen activeren:
Afbeeldingslocatie: http://i.cubeupload.com/g6qCBf.png
De oplettende kijker ziet dat als een redstone torch van de onderkant wordt geactiveerd, deze niet aan staat. Is hij niet geactiveerd, staat 'ie wel aan. Een manier om met weinig ruimte toch een redstone current omhoog te krijgen is dus via redstone torches.

Pirate-Bozz: hier een plaatje om te zien hoe je power rails kan activeren:
Afbeeldingslocatie: http://i.cubeupload.com/6H6GC8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 02-05 21:46

Toppertje

www.davideografie.nl

Maar ook vanaf boven zijn de pistons te activeren ;):
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/5903/20110807002600.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dreanor schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:48:

Zelf zit ik te denken om eerst 1 diep de slotgracht te graven, deze vullen met water en dan de tweede laag uitgraven. Maar ik ben dan bang dat de tweede laag naar beneden vallend water is en je er heel moeilijk uit komt. Het liefst heb ik solid water/niet stromend water.
Zoals jij het beschrijft moet het werken, ik heb daar ook even mee lopen kloten. Had m'n haven eerst 2 diep gegraven, alles gevuld met water, maar dan krijg je dus stromingen. De hele haven vervolgens 1 diep gemaakt (met het water er nog in): stromingen weg. Vervolgens de nieuwe laag weer weg gehaald, geen stromingen :)

Dus 1 diep graven, aan iedere block op de wal een watersource block, en dan 1 laag extra graven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
FastFred schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:34:
[...]

Zoals jij het beschrijft moet het werken, ik heb daar ook even mee lopen kloten. Had m'n haven eerst 2 diep gegraven, alles gevuld met water, maar dan krijg je dus stromingen. De hele haven vervolgens 1 diep gemaakt (met het water er nog in): stromingen weg. Vervolgens de nieuwe laag weer weg gehaald, geen stromingen :)

Dus 1 diep graven, aan iedere block op de wal een watersource block, en dan 1 laag extra graven ;)
Vriendelijk bedankt voor de reactie, ook van Leo1010 natuurlijk. :)

Dus ik ben alweer veel te enthousiast begonnen en mijn hele slotgracht is al 2 diep. |:( Maargoed, nu hebben we weer wat te doen toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec
  • Laatst online: 23-02 11:03

TheSec

Waarom ?

Als je hem nou veel dieper gemaakt had was het sneller geweest om de bovenste laag met ijs te vullen en deze te laten smelte door torches. Dan krijg je ook in 1X gene water met stroming.

Niet schieten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 13:17
Ik heb laats een server crash gehad op mn eigen servertje en sinds dien verandert de kleur van het gras op een rare random manier. Ik heb het hier even gefilmd. Het gebreurt in verschillende werelden en het gebeurt ook bij de default texture pack. YouTube: ‪Biome color glitch‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb het filmpje gevonden ! Als je dit exact nabouwt, dan werkt 1 piston niet en doet hij gewoon niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 13:17
Mavamaarten schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:16:
Ik heb het filmpje gevonden ! Als je dit exact nabouwt, dan werkt 1 piston niet en doet hij gewoon niks...
[video]
Even kijken over er niet toevellig een piston net geen stroom krijgt, oplossen door een repeater er tussen te plakken, ik heb zelf ook zon filmpje gemaakt en t is mij ook wel eens overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ag, ik heb het eindelijk gefixt. Gewoon dezelfde deur gemaakt, maar dan zonder filmpje, gewoon zelf wat nadenken en je komt er wel. Nu heb ik er ook zo'n RS NOR latch aangemaakt om hem zowel langs binnen als langs buiten te kunnen openen en sluiten. Ik ben tevreden met het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gisteren de server weer aangeslingerd, draaien tegenwoordig Canary.
Wel even wennen, wel leuk!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Laatst online: 05-02-2024
Kun je ook een hidden door maken zonder Sticky Pistons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 15:29
@Voggels, dat lijkt me onmogelijk, je krijgt de stenen niet aan de kant door ze te duwen. Je moet ze weg trekken en dan de pistons weer wegtrekken, en dat is niet te doen zonder sticky pistons.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96523

Voggels schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:43:
Kun je ook een hidden door maken zonder Sticky Pistons?
Ja, dan kan, maar niet zo geavanceerd.

Hier is een voorbeeld van een "hidden door" met gewone pistons:
YouTube: ‪Minecraft: Hidden Bookcase Path Demonstration Recreation \[ Piston Mod ]‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Zo uit het hoofd zou je dan twee sets moeten gebruiken, 1 set om de deur te verbergen en een ander om de blokken weer terug te duwen. wat net zo goed kan met 1 set sticky, maar het is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
Yep, het is me gelukt. Heb ook de pistons aan de andere kant meteen verbonden zodat ie automatisch dichtvalt.. Heb 3 seconden om zodra de eerste piston zich terugtrekt, door het gat te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 15:29
@Voggels, ok... mn geest is minder creatief. : 8)7
Ben benieuwd hoe je het gedaan hebt. :D Vergelijkbaar met t youtube filmpje van Terminal13?

[ Voor 23% gewijzigd door SeenD op 09-08-2011 11:24 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 16:39
Ik zit al een paar dagen met het plan in m'n hoofd om een dam te maken op een SMP server. Dat houdt dus in dat ik geen tools als worldedit ea. kan gaan gebruiken. Heeft iemand een oplossing hoe ik nadat ik een tussenstuk heb gemaakt, het waterniveau aan een kant kan verlagen?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
mattttt schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:53:
Ik zit al een paar dagen met het plan in m'n hoofd om een dam te maken op een SMP server. Dat houdt dus in dat ik geen tools als worldedit ea. kan gaan gebruiken. Heeft iemand een oplossing hoe ik nadat ik een tussenstuk heb gemaakt, het waterniveau aan een kant kan verlagen?
Denk dat het handigste is om aan die kant het water aftedekken met dirt (bijvoorbeeld 3 lagen dirt) zodat er 3 lagen water weg is ... en dan daarna die lagen weer wegtehalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:03

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

lava der over heen gooien en de cobblestone weg hakken?
Geen idee of dit werkt hoor, weet ff niet meer of je nou cobblestone maakt of obisdian.
(lava op water source block of water op lava source block, haal het nog welles door elkaar O-) )

[ Voor 27% gewijzigd door TepelStreeltje op 09-08-2011 15:18 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Laatst online: 30-04 15:53
Zand! kun je rij voor rij stacken, lekker makkelijk en je haalt het zo weg. Dankzij zwaartekracht kun je gewoon tegen het blokje mikken, valt het vanzelf naar beneden, voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 16:39
Zandpad schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:18:
Zand! kun je rij voor rij stacken, lekker makkelijk en je haalt het zo weg. Dankzij zwaartekracht kun je gewoon tegen het blokje mikken, valt het vanzelf naar beneden, voila!
Probleem lijkt me hier mee wel dat je uiteindelijk al het water weghaalt?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
SeenD schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:20:
@Voggels, ok... mn geest is minder creatief. : 8)7
Ben benieuwd hoe je het gedaan hebt. :D Vergelijkbaar met t youtube filmpje van Terminal13?
Ja, zoals in het filmpje.
Knopje drukken -> 2 pistons duwen stuk muur weg -> piston trekt terug -> hollen door de opening -> 2 andere pistons duwen de muur terug.
Aan de andere kant zit ook een knop, gewoon op hetzelfde circuit aangesloten.

Van de open-pistons gaat ie onder de grond door naar de andere 2 pistons, met ik meen 5 of 6 repeaters ertussen, op maximale vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik ben weer druk bezig met mijn kasteel in de singleplayer. Het heeft een tijdje stil gelegen maar ineens had ik weer inspiratie om verder te bouwen.

Ik heb wat vraagjes welke ik bij verschillende screenshots zal plaatsen.

Als eerste de hoofdingang. ALLES IS NOG WORK IN PROGRESS!

Helaas zie je het niet goed maar er is een kleine poort, daarachter slotgracht en daarachter de hoofdpoort. De kleine poort is in aanbouw maar ik vraag mij af of het misschien mooier is om die van smooth stone of hout te maken, voor de variatie en zodat hij afsteekt van de achtergrond/hoofdpoort.

Dus, heeft iemand hiervoor suggesties?
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-JOmxAmQK1RQ/TkGMAAn-SdI/AAAAAAAAAmU/7J1-ply-5lk/s640/2011-08-09_21.30.26.png

Hieronder nog een closeup, je kijkt door de eerste poort naar de hoofdpoort. De houten halfsteps zijn de ophaalbrug. Ik moet de grond nog ophogen want die is nog te laag zoals je kan zien. :P
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-pqCgUvVJoho/TkGMAHjvnSI/AAAAAAAAAmQ/jT1g1hsFQXI/s640/2011-08-09_21.30.38.png

Hieronder zie je een klein detail. Ik heb onder het hek wat in een echt kasteel naar beneden komt halfstone steps geplaatst. Zeg maar alsof het dan nog meer stevigheid biedt tegen zogenaamde indringers. :P Het hekwerk zakt zogenaamd tussen de houten balken op de halfsteps.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-XpYMgv-yvUo/TkGMAVkbSVI/AAAAAAAAAmY/v3SpDTqFUp8/s640/2011-08-09_21.30.51.png

Zie hier de achter zijde. Het houtwerk in de poort is hoofdzakelijk ter decoratie en afwisseling. Enkel cobble is zo saai!
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-k9xIdowYzCs/TkGMAqNjArI/AAAAAAAAAmc/OeEWGj83vFI/s640/2011-08-09_21.31.02.png

Als je onder de poort door naar links kijkt zie je het volgende screenshot hieronder. Twee huisjes geïnspireerd door de tweakcraft server (ben even de naam van het district kwijt). Boven de huisjes zie je "natuurlijke" water stroompjes welke opgevangen worden en doorgevoerd worden naar de slotgracht(en).
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-c-7yhTQie3w/TkGMApUN-SI/AAAAAAAAAmg/O_ag0exDUKI/s640/2011-08-09_21.31.13.png

De kleine achter poort. Ophaalbrug is nog niet af. :P Met rechtsboven het slot waar de kasteelheer zou wonen. Over het slot ben ik nog niet over uit welke materialen het moet worden, hier is het nog smoothstone maar daar ben ik niet tevreden over.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-mscOEu1TSi4/TkGMBqZRs5I/AAAAAAAAAmw/myp4W3Zr_8s/s640/2011-08-09_21.31.59.png

Screenshot van onder de achterpoort genomen kijkend op de twee huisjes die we eerder al zagen.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-bnn1-uHxG-Y/TkGMCHAB1qI/AAAAAAAAAm0/_i1Sheds_r0/s640/2011-08-09_21.32.10.png

De screenshot hieronder is genomen vanaf een van de torens. Hier kijken we op het slot waar ik nog niet van weet van welk materiaal ik het definitief ga maken. Zoals je ziet er mist ook een muur. :)

Mijn vraag hier is, welk materiaal/stijl zouden jullie dit deel maken. Cobblestone en smootstone zit er al zoveel waardoor het eentonig wordt. Het dak ik wel definitief.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-_Pu6vJ9VJ-I/TkGMCY-OEmI/AAAAAAAAAm8/nUvgBa-rSes/s640/2011-08-09_21.32.51.png

Voor meer foto's van deze wereld kan je hier klikken: KLIK

ps. de world render is niet up to date, het hele kasteel staat hier nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
erg mooie world!
mischien is de better than wolves mod iets voor jou? dan kan je een echt val hek maken en hij kan ook weer omhoog!
http://www.minecraftforum...olves-mod-v291-upd-aug-6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

De mensen waarmee ik op een minecraft server zit zijn zo gek als een deur 8)7.
Even gezellig een cave onderzoeken voor resources werd een heel avontuur...

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Anoniem: 172410

Afbeeldingslocatie: http://www.halolz.com/wp-content/uploads/2010/10/halolz-dot-com-minecraft-creepersonaplane.jpg

Hebben jullie al gelezen; Notch (of eigenlijk Mojang AB.) is aangeklaagd door Bethesda!
Today, I got a 15 page letter from some Swedish lawyer firm, saying they demand us to stop using the name Scrolls, that they will sue us (and have already paid the fee to the Swedish court), and that they demand a pile of money up front before the legal process has even started.

I assume this is all some more or less automated response to us applying for the trademark. I sincerely hope Bethesda isn’t pulling a Tim Langdell.
bron: http://notch.tumblr.com/p...g-us-heres-the-full-story

• Teutates
notch @ google +
Reworking the biome code. Interesting stuff. Will probably allow for rivers. :D
Tof hoef ik ze voortaan niet zelf te maken xD

Heeft iemand hier ervaring met mcedit export ?
Wil me gaan oriënteren hoe makkelijk het is dingen over te zetten.

Aangezien ik van plan met 1.8 de map opnieuw te renderen en dan belangrijke gebouwen overtezetten.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Teutates schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:50:
notch @ google +

[...]

Tof hoef ik ze voortaan niet zelf te maken xD

Heeft iemand hier ervaring met mcedit export ?
Wil me gaan oriënteren hoe makkelijk het is dingen over te zetten.

Aangezien ik van plan met 1.8 de map opnieuw te renderen en dan belangrijke gebouwen overtezetten.
wil ik eigenlijk ook wel graag weten, want we hebben echt te gave dingen gemaakt die echt zonde zijn om te verliezen als we nieuwe wereld maken...

Battle.net Spud#2543

• Dreanor
Cool, rivieren zijn dingen waar ik zelf ook wel eens over heb zitten denken dat ze in de generator moeten. :P

Rivieren lijken mij ook niet heel erg moeilijk te coderen, set start op een berg, set end in een meer/zee. En dan een random code voor het verloop oid. Maargoed ik heb geen verstand van coderen. Wel cool als dat er ook inkomt.

Alleen ... er besluipt mij het gevoel dat ze weer met vele losse dingen bezig zijn. En daardoor krijg ik een beetje déjà vu gevoel zoals met de halloween patch. Uiteraard gaan we van het beste uit. ;)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:41
Het zou me eerder verbazen als er geen fatale bugs in zouden zitten ;)
Anoniem: 96523 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:49:
Hebben jullie al gelezen; Notch (of eigenlijk Mojang AB.) is aangeklaagd door Bethesda!
bron: http://notch.tumblr.com/p...g-us-heres-the-full-story
Ach, vind het niet zo'n drama: Er zal wel een uitspraak komen voordat het spel klaar is. Een ander spel, Trenches, is volgens mij nog steeds niet in Europa beschikbaar. Terwijl het al een tijdje af is.

En als er Electronic Arts had gestaan, dan was er nauwelijks aandacht voor geweest. Het is nu enkel teleurstellend dat het Bethesda is.

• Jerry

Jerry

Who?

Verder werken aan de muur om onze stad heen:

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:31
_H_G_ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:55:
En als er Electronic Arts had gestaan, dan was er nauwelijks aandacht voor geweest. Het is nu enkel teleurstellend dat het Bethesda is.
Bethesda zelf niet, hun advocaten. De band tussen Mojang AB en Bethesda is erg goed.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Jerry schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:52:
Verder werken aan de muur om onze stad heen:

[video]
Mooie textures, welke zijn dat?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Teutates
TepelStreeltje schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:03:
[...]

wil ik eigenlijk ook wel graag weten, want we hebben echt te gave dingen gemaakt die echt zonde zijn om te verliezen als we nieuwe wereld maken...
Heb even opgezocht wat de maker van mcedit erover schreef.
link

Schijnt dus vrij makkelijk tezijn :P
Maar ik ga het vanavond gewoon even proberen ;) en laat het je even weten :)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Teutates schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:49:
[...]

Heb even opgezocht wat de maker van mcedit erover schreef.
link

Schijnt dus vrij makkelijk tezijn :P
Maar ik ga het vanavond gewoon even proberen ;) en laat het je even weten :)
nice :D

Geloof dat onze server admin er al keer mee had gespeeld, maar door wat bugs (serverside? met mods? met de brains van de admin?) zijn er wat chunks verplaatst en verneukt... hangt een blok van 20x20x70 ergens in de lucht. incl lava en bedrock.
niet leuk als dat boven je Rapture stad hangt...

Battle.net Spud#2543

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

@Jerry: die texturepack zou ik ook wel willen eigenlijk, welke is dat? Heb je evt een linkje?

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Teutates
TepelStreeltje schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:00:
[...]

nice :D

Geloof dat onze server admin er al keer mee had gespeeld, maar door wat bugs (serverside? met mods? met de brains van de admin?) zijn er wat chunks verplaatst en verneukt... hangt een blok van 20x20x70 ergens in de lucht. incl lava en bedrock.
niet leuk als dat boven je Rapture stad hangt...
(getest met singeplayer mc edit)

map geopend ..... eiland geselecteerd.
export gedrukt en opgeslagen.
ander lvl geopend op de import knop gedrukt bestand geselecteerd en hij laad alles netjes in :P

Alleen coördinaten wordt wat moeilijker... (voor dingen weer op hun oude plek te zetten... )
En ook dingen die op mijn servertje staan (enorm spoor) wordt wat moeilijker om terug te plaatsen >_<

Wens de admin van de tweakcraft server veel succes :P wordt voor hem/hun/haar een flinke klus om al die bouwwerken terug te plaatsen :+

• Jerry

Jerry

Who?

Kecin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:28:
[...]

Mooie textures, welke zijn dat?
RZor schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:29:
@Jerry: die texturepack zou ik ook wel willen eigenlijk, welke is dat? Heb je evt een linkje?
Soartex: http://www.minecraftforum...smooth-texture-pack-b173/ :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Teutates schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:47:
[...]

(getest met singeplayer mc edit)

map geopend ..... eiland geselecteerd.
export gedrukt en opgeslagen.
ander lvl geopend op de import knop gedrukt bestand geselecteerd en hij laad alles netjes in :P

Alleen coördinaten wordt wat moeilijker... (voor dingen weer op hun oude plek te zetten... )
En ook dingen die op mijn servertje staan (enorm spoor) wordt wat moeilijker om terug te plaatsen >_<

Wens de admin van de tweakcraft server veel succes :P wordt voor hem/hun/haar een flinke klus om al die bouwwerken terug te plaatsen :+
heheh, is er niet een systeem op tweakcraft dat buiten bepaalde grenzen van de map elke week/dag nieuwe chunks gespawned worden? misschien dat het op deze manier verholpen kan worden?
Dat is bij ons vooral het probleem, de map seed is vrij oud (nog 1.2 oid?) dus nergens lapis lazulli of klei.
Alle bouwwerken bij ons zijn vooral rond spawn, dus denk dat die ook gewoon op de nieuwe spawn geplakt gaat worden.
bij de adventure update maar weeres het team bij elkaar sprokkelen en weeres wat gaan bouwen enzo.

Battle.net Spud#2543

Anoniem: 274410

Op tweakcraft hebben we nog steeds de map van vorig jaar september. Is dus al bijna een jaar oud! :+
We hebben wel toen lapis e.d. geseed in de bestaande chunks. Hoe wij het dus gaan doen met deze 1.8 update weten we dus ook iig niet.

• joshje
ik wou wat meer sfeer maken in mijn map

mijn ondergrondse dorp
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-X19dcAflIz4/TkQ-IHLBpNI/AAAAAAAAAPY/elVGsb583C0/s640/2011-08-11_22.38.08.jpg

nog steeds ondergrondse dorp
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-t-6NFIYlVbo/TkQ-JBwF4SI/AAAAAAAAAPc/QRi7YEGnZw0/s640/2011-08-11_22.38.24.jpg

de tunnel naar boven
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-HAYUtKnTPpk/TkQ-KNbLF9I/AAAAAAAAAPg/5RJA-U3HZew/s640/2011-08-11_22.38.42.jpg

de straat als je uit de tunnel komt
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-AwDBcxIKhdk/TkQ-U001LII/AAAAAAAAAPk/r_wqJLHsNFI/s640/2011-08-11_22.40.19.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Heeft iemand misschien goede ideeen om me huis optevullen. Ik heb een redelijk grote huis op me server maar ik weet niet hoe ik het mooi kan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-04 10:37
Lava?

psn: NL-SosuA-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Hmmm misschien moest ik erbij vertellen dat het een houten huis is :P. Anders maak ik wel wat screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
je kan bijvoorbeeld inrichten. met keuken en een werkkamer waar dan alle ovens staan met workbenches ik zou zeggen ga ff op tweakcraft kijken en ga wat huizen binnen en doe inspiratie op! ;)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-UhrmzqDIn48/TkTlMBmk6aI/AAAAAAAAAP0/MOO0wSiaBxM/s640/2011-08-12_10.19.57.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
joshje schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:35:
je kan bijvoorbeeld inrichten. met keuken en een werkkamer waar dan alle ovens staan met workbenches ik zou zeggen ga ff op tweakcraft kijken en ga wat huizen binnen en doe inspiratie op! ;)

[afbeelding]
Ah ha. Ik zal wel eens op tweakcraft rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 13:01
TepelStreeltje schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:52:
Bij de adventure update maar weeres het team bij elkaar sprokkelen en weeres wat gaan bouwen enzo.
Bai :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hoewel ik dan wss net zo veel tijd heb als nu ;)
Doe je dan weer mee trouwens Loev? of blijf je op TC? (Want dan verhuizen we jouw stuff ook ;) )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
joshje schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:35:

[afbeelding]
Daar zie ik al wat ideeen :)
Qua inrichten is het nu nog wat leeg voornamelijk omdat er ook weinig standaard dingen inzitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
Ik zal binnenkort wat plaatjes van mijn overdreven grote huis maken.

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 13:01
TepelStreeltje schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:34:
[...]

hoewel ik dan wss net zo veel tijd heb als nu ;)
Doe je dan weer mee trouwens Loev? of blijf je op TC? (Want dan verhuizen we jouw stuff ook ;) )
Uiteraard doe ik mee! Het liefst ben ik erbij de eerste nacht in de nieuwe map :P Mijn spul hoeft niet mee, ik mine alles wel op nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
info 1.8 :)

pics en wat info :)

Weinig op te zien alleen :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/omKDJ.png
jeb_ Jens Bergensten
Haha my smithy keeps setting the whole village on fire. I need to contain that lava better...
Dus een smith :)

Heb trouwens iets leuks gevonden wat ik ga na bouwen :) op mijn server :P

http://www.planetminecraf...al-building-bundle-98192/

Die zien er goed uit :) (kan wel via mcedit ja.... doe het niet :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
hoe installeer die die mods? modloader 1.7.3 is nergens te vinden

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Loev schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:57:
[...]

Uiteraard doe ik mee! Het liefst ben ik erbij de eerste nacht in de nieuwe map :P Mijn spul hoeft niet mee, ik mine alles wel op nieuw :)
de discussie loopt nog of we een compleet nieuwe map gaan starten of een deel van onze huidige map gaan verplaatsen. Persoonlijk ben ik voor optie 2, heb teveel stuff gebouwd wat ik niet nog een keer wil bouwen... (iets met mobtrap met 3 kamers van 34x80, 4 farms en een pit van 25x25xbedrock...)
Frozencow vond het wel idee om compleet overnieuw te beginnen, of om een portal te maken naar een nieuw gegenereerd stuk map. of onze server te koppelen aan een andere server, zodat we wat meer mensen op de server krijgen...
moeten maar zien. Wanneer komt 1.8 eigenlijk?
Was toch met de retail release?

[ Voor 6% gewijzigd door TepelStreeltje op 12-08-2011 12:36 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
TepelStreeltje schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:35:
[...]
of onze server te koppelen aan een andere server, zodat we wat meer mensen op de server krijgen...
moeten maar zien. Wanneer komt 1.8 eigenlijk?
Was toch met de retail release?
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Upcoming_features
Onderaan het eerste kopje "Near future" helemaal onderaan :)

"After PAX Prime 2011 (After August 28th)"

Full version staat gepland rond 11 november :P dus daartussen komt hij zeker :+

Ik was van plan om een voorstel te doen aan mensen die hun eigen server hebben :) om ze allemaal aan elkaar te koppelen :P (toekomst visie) Zodat je meer spelers hebt + de spelers hebben teveel verkenwerk(vooral leuk met hele verschillende seeds)

*maar aangezien mijn server nog op mijn laptop draait voorlopig nog toekomstvisie* 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net een (bijna) volledig geautomatiseerd treinstation gemaakt.

Wel lokaal en mbv TooManyItems natuurlijk, anders zou het vééééél te lang duren om alle materialen te krijgen. En ik heb het niet zelf bedacht; ik vond een tutorial over dit systeem en heb het nagebouwd en uitgebreid.

Features:
- ondergrondse cart dispenser ( 2n + 1 aan carts (n is blokken))
- meerdere perrons met eigen knop om cart op te vragen
- "speed loader" - je hoeft niet erg lang te wachten op een cart (zeker bij een grote dispenser, want de cart moet helemaal vanaf onderen komen)
- extern vul systeem - iedereen kan de dispenser vullen, zonder in de buurt te komen van het systeem zelf
- "overhead protection" - het is niet mogelijk om de dispenser 'te vol' te krijgen, de cart wordt gewoon terug gestuurd.

Op dit moment is nog niet alles ondergronds en is het erg lastig om ergens bij te komen. Uiteindelijk moet het op een stukje grond van 10x12 blokken passen, maar word het wel iets van 60 blokken diep (voor 30 carts).

Daarnaast moet het hele systeem gebouwd worden per "groot" station, maar kunnen er ook tussenstations komen met een simpel "start-stop" systeem.

Er zijn nog meer dingen die ik er graag bij wil maken, zoals status lampjes (dispenser leeg, cart beschikbaar, etc), dus daar ben ik nu nog mee bezig.

Helaas zitten er ook een aantal nadelen aan het systeem:
- kost heel veel tijd en resources om te maken (zeker op SMP)
- één foutje en niets werkt meer
- moet meerdere keren gebouwd worden om nuttig te zijn op grote servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec
  • Laatst online: 23-02 11:03

TheSec

Waarom ?

Anoniem: 96523 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:01:

Helaas zitten er ook een aantal nadelen aan het systeem:
- kost heel veel tijd en resources om te maken (zeker op SMP)
- één foutje en niets werkt meer
- moet meerdere keren gebouwd worden om nuttig te zijn op grote servers
Valt ook wel mee @ TC. Als je daar de juiste mensen kent zijn er meestal wel genoeg resources ;)

Niet schieten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De performance lijkt een stuk beter, moet ik zeggen. Ik heb net eens even 1.7 geprobeerd met een oude map en dat draait best goed, zelfs op mijn oude P4 3,2 GHz en een GeForce 6600. Voorheen wilde het met die videokaart echt niet speelbaar draaien. Nu hoef ik alleen render distance een tandje terug te zetten (normal) en de graphics op fast in plaats van fancy om een heel rap aanvoelend spel te krijgen.

O ja, grappig filmpje:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BwUC53VvY-M]
Berthenk schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:42:
Heb al eerder een bericht geplaatst hierover, maargoed, iedereen kan ergens overheen lezen. ;)
Deze lift met boten werkt nog steeds in 1.7.3, heb er zojuist nog eentje gebouwd. Docm77 legt hier uit hoe je er eentje moet bouwen.
Sorry, overheen gelezen :)

Die bootlift is ouderwets snel, maar heeft als (in mijn ogen te groot) nadeel dat hij niet automatisch reset. Je moet dus altijd rondklooien met voorraden boten e.d.

Dan vind ik voorlopig de Minecart lift toch nog het beste. Pistonlifts zijn wel sexy, maar veel te complex om veelvuldig toe te passen.

Edit: mind you, een Minecart lift is niet gewoon een karretje dat omhoog rijdt! Ik praat over een lift die bestaat uit een serie karretjes boven elkaar waardoor je met een paar klikken van beneden naar boven kan.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 13-08-2011 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Grappig filmpje staat al weken in de TS :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D4NG3R schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:11:
Grappig filmpje staat al weken in de TS :P ..
Ja, alsof ik daar ooit nog kom Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v2rCUzmCBL0nrkyAQMBfJ7O3/full.gif

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Zo, we hebben ook even een groepsfoto live van de tweakcraftparty kunnen snappen danzkij rvdm :D.

http://www.tweakcraft.net...topic=556.msg5499#msg5499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Na een tijd geen minecraft gespeeld te hebben wilde ik het toch weer eens gaan spelen. Via de website de laatste versie geinstalleerd echter deze wil niet goed werken.

Compleet willekeurig begint het speel te haperen, het geluid begint dan te stotteren en het beeld loopt niet meer vloeiend. Het volledige beeld, ook dat van Windows,

Het installeren van nieuwe NVidia (OpenGL) drivers mag niet baten. Voor de installatie krijg ik nog wel eens foutmeldingen ala: "Too many errors occurred" en wat blauwe artefacts over het volledige beeld.

Op verschillende fora kom ik gelijksoortige problemen tegen, maar geen concrete oplossing. Ik heb de laatste videokaartdriver en java versie geinstalleerd. Beide mogen niet balen. Voorheen, zeg een jaar geleden, kon ik minecraft op dezelfde computer wel zonder fouten spelen.

Kan iemand mij misschien helpen op minecraft weer aan de praat te krijgen?

Kort samengevat:
Probleem: Haperend beeld en geluid (achtergrond muziek) en bijna volledig bevroren minecraft.

Setup:
- Windows Vista x64
- "Laatste" Java versie
- NVidia 8600 met laatste drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396097

Misschien bij het opstarten even spelen met de verschillende compatibiliteitsopties in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/439/livinghouse.png

livingroom

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/8885/fronthouse.png

voorkant huis

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/6788/emptyfloor3withheli.png

lege vloer

Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/9034/emptyfloor2.png

legevloer

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/1971/emptyfloor1.png

lege vloer

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/6050/bigemptytower.png

lege toren

ik zoek nog allemaal ideen om mijn huis op te vullen

wat heb ik al:
keuken
huiskamer met "tv"

Wat kan ik zelf nog bedenken:
slaapkamer
logeerkamer
badkamer (hoe moet ik dat ooit maken?)
jacuzzi

het buiten gebeuren moet ik ook allemaal nog maken zoals farm zwembad tuinhuis etc etc

als jullie ideeen hebben hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Brains schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:38:
Na een tijd geen minecraft gespeeld te hebben wilde ik het toch weer eens gaan spelen. Via de website de laatste versie geinstalleerd echter deze wil niet goed werken.

Compleet willekeurig begint het speel te haperen, het geluid begint dan te stotteren en het beeld loopt niet meer vloeiend. Het volledige beeld, ook dat van Windows,

Het installeren van nieuwe NVidia (OpenGL) drivers mag niet baten. Voor de installatie krijg ik nog wel eens foutmeldingen ala: "Too many errors occurred" en wat blauwe artefacts over het volledige beeld.

Op verschillende fora kom ik gelijksoortige problemen tegen, maar geen concrete oplossing. Ik heb de laatste videokaartdriver en java versie geinstalleerd. Beide mogen niet balen. Voorheen, zeg een jaar geleden, kon ik minecraft op dezelfde computer wel zonder fouten spelen.

Kan iemand mij misschien helpen op minecraft weer aan de praat te krijgen?

Kort samengevat:
Probleem: Haperend beeld en geluid (achtergrond muziek) en bijna volledig bevroren minecraft.

Setup:
- Windows Vista x64
- "Laatste" Java versie
- NVidia 8600 met laatste drivers
http://www.minecraftforum...ava-windows/page__st__140

Probeer is wat meer memory aan java toe tewijzen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
Schijnbaar zit er ook iets niet goed met het geluid:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
....
java.lang.Exception: Stack trace
        at java.lang.Thread.dumpStack(Unknown Source)
        at lm.a(SourceFile:370)
        at fd.a(SourceFile:1206)
        at fd.f(SourceFile:1157)
        at fd.g(SourceFile:1100)
        at net.minecraft.client.Minecraft.k(SourceFile:1494)
        at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:754)
        at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Stopping!

SoundSystem shutting down...
    Author: Paul Lamb, www.paulscode.com

ik heb 1024mb geheugen toegewezen aan java, is dat voldoende?

[ Voor 94% gewijzigd door Brains op 14-08-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 21:32

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Brains schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:46:
Schijnbaar zit er ook iets niet goed met het geluid:

code:
1
...

ik heb 1024mb geheugen toegewezen aan java, is dat voldoende?
De versie die je op de website kan vinden is gewoon een soort van updater/launcher.
Als je de game echt wil "herinstalleren" dan moet je de folder %appdata%\.mincraft (ingeven in explorer) verwijderen of verplaatsen.

Als dit het niet zou verhelpen moet je met een command prompt naar die minecraft folder gaan en proberen te starten met
code:
1
java -Xmx1024M -Xms512M -cp Minecraft.jar net.minecraft.LauncherFrame

Eventuele foutmelding kan je dan hier posten

En tenslotte omdat java soms k*t is kan je best eens de versie controleren met:
code:
1
java -version

Mocht je het lukken om het aan de praat te krijgen, laat het hier dan even weten. Ik heb al enkele keren hier mensen geholpen met dit soort problemen maar melden nooit of mijn advies hen heeft geholpen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
GuntherDW schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:55:
Zo, we hebben ook even een groepsfoto live van de tweakcraftparty kunnen snappen danzkij rvdm :D.

http://www.tweakcraft.net...topic=556.msg5499#msg5499
Jammer dat ik dit gemist heb :/ . Ik had geneens een idee dat er een feestje werd gehouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
Helaas mag een verse "installatie" van minecraft ook niet baten.

Bij het opstarten van mijn wereld zie ik tevens een "ander" probleem:
code:
1
2
Chunk file at -7,7 is in the wrong location; relocating. (Expected -7, 7, got -1
4, 13)

Die melding kreeg ik ook voor de nieuwe installatie. Alleen als ik mijn wereld nu open dan krijg ik een grote kolos/berg voor mijn spawn-point die er eerst niet was. Als ik een blokje aan de buitenkant weg haal dan is de binnenkant pikzwart. Als ik meer blokjes weg haal, wat overigens gewoon kan, blijft het zwart ook als ik er fakkels in zet. Vreemd...
Tevens kreeg ik bij de eerste keer dat ik opstartte, na de nieuwe installatie, een flinke berg schapen voor mijn deur, wel tientallen.
offtopic:
Ik heb screen shots, zal eens kijken of ik ze online krijg

Het lijkt er op dat mijn savegame beschadigd is. Deze is echter nog geen week uit en door de versie van vorige week aangemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/4030/20110813220056.png
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/5799/20110813220236.png
Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/4334/20110814122021.png
Afbeeldingslocatie: http://img808.imageshack.us/img808/1091/20110814122046.png

Een nieuwe wereld faalt ook :(

[ Voor 19% gewijzigd door Brains op 14-08-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Klinkt inderdaad alsof je world naar de kloten is.
Maar even gegoogled en heb het volgende gevonden:
I just recently had this same problem. A power outage knocked out my server. When I tried to bring the server back up, it would fail with a sworm of Java Exceptions.

I tried restoring the level.dat file, but that didn't work.

What finally did fix my world was the following:

I created a new world (different name, different folder) with the same seed. I copied the following files from the new world to my corrupted world:
- level.dat
- level.dat_old
- session.lock

Brought the server up, and it loaded correctly! Logged in, and everything looked normal. I couldn't find anything that was lost! I was so happy. I hope this can help anyone else
http://getsatisfaction.co...ocations_world_corruption

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-04 12:56
Nou ja dan ook maar is mijn creatie laten zien. :) Ik heb dit samen met een stel van mijn vrienden gemaakt met mij als hoofddesigner.

Dit is een dwarven achtig(e) stad/dorp, met een meer menselijk gedesignde haven.
We hebben WorldEdit gebruikt om wat tijd te besparen, net als de cheats.

Enjoy!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kKVSk.jpg
Overzicht 1 vanaf handels gebouw.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jLBQw.png
Andere kant.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dcIFT.png
Bij nacht.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7QMo5.png
Screenshot van de haven, vanaf het schip dat we tijdelijk van planetminecraft.com afgehaald hebben, tot we een goed eigen alternatief hebben. :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ddgWe.png
De gang die alle berghuisjes verbindt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IORnB.png
Kelder, met straks ingang naar ondergrondse stad.

Verder hebben we nog een Butcher shop met Pork burner en een blacksmith.

[ Voor 0% gewijzigd door spekkie1994 op 15-08-2011 02:50 . Reden: Dwarven schijnt met een f te moeten, tis al laat.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
wat si het texturepack @hierboven

netjes gemaakt trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-04 12:56
Een zelf aangepast painterly pack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 11:06
Even een kort vraagje: Ik meen mij te herinneren dat er voor Bukkit een plugin is die saplings die op de grond vallen, automatisch plant. Ik kan hem alleen niet meer vinden...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-04 11:43
@TheMOD
Ik kan alleen deze vinden:
http://forums.bukkit.org/...plings-798-803-816.18151/

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 11:06
Ja, die had ik ook al gezien, maar dat is 'em dus niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:34

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ben zelf al een tijdje met minecraft bezig. Doe het liefste builen, het hele survival gedeelte boeit me echt niet veel. Dus ik draai nu minecraft met invedit op een volledig platte map.

SInds kort ben ik bezig met redstone te experimenteren. Het laatste experiment is een brug die vanuit de grond opkomt om over een waterstroom te kunnen. De brug zelf werkt inmiddels maar ik moet vanavond nog even snel een XOR in elkaar knutselen voor de twee schakelaars te bedienen.

Verder heb ik een volledig met pistons geautomatiseerde cobblestone foundry in elkaar geschroeft met een klokpuls generator. Ik weet, ik weet; met invedit heb ik oneindig veel cobblestone maar ik doe het omdat het kan. ;)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Auredium: als je veel bouwt en regelmatig nieuwe resources nodig hebt, raad ik aan om TooManyItems te gebruiken.

Dit is een mod waarmee je binnen Minecraft spullen kan pakken wanneer je in je inventory bent (dus geen extern programma). Gaat een stuk sneller en gemakkelijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:34

Auredium

Informaticus Chaoticus

Anoniem: 96523 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:41:
@Auredium: als je veel bouwt en regelmatig nieuwe resources nodig hebt, raad ik aan om TooManyItems te gebruiken.

Dit is een mod waarmee je binnen Minecraft spullen kan pakken wanneer je in je inventory bent (dus geen extern programma). Gaat een stuk sneller en gemakkelijker :D
Sorry, die bedoel ik ook. Ik heb eerst invedit gebruikt en nu gebruik ik toomanyitems. ;)

Na de XOR schakeling wil ik nog een vulkaar gaan maken die uit barst. :P

/edit; Thinking of it heb ik een creatiever idee gekregen. Door een test met een fontijn en glowstone viel me op dat met water er overheen er veel minder licht van de glowstones af komt.

Ik ben van plan om een heel groot 'dot matrix' bord te maken dat plat op de grond licht. De buitenste twee 'randen' van de matix worden watersources zodat het infinite gaat over het hele oppervlakte. De 'bodem' wordt gemaakt van glowstone die middels een amtrix schakelbord naar boven kan worden geschoven met behulp van pistons.

Op die manier kun je het matrixbord bedienen door middel van schakelaars en er alles opzetten wat je maar wilt. De schakelaars bedien je van bovenaf waardoor je middels een glazen vloer op het matrixbord kijkt.
er komt ook een schakelaar voor alles '0' en alles '1' (Dus alle glowstone omhoog of omlaag) en misschien een pre-set zoals een smilie. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Auredium op 16-08-2011 10:29 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 08:57
Minecraft Pocket Edition is gereleased voor Xperia play!

Source: YouTube: Minecraft -- Pocket Edition Available on Xperia PLAY - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:28

XanderDrake

Build the future!

Weeee, weer een stop dichterbij voor de standard Android versie.

En ohja. De Humble Bundle minecraft deal is al 2 dagen afgelopen, maar ik kan nog steeds inloggen en spelen. Driewerf Hoezee

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Nice helaas geen xperia play :P wel een gewone android telefoon dus ik moet nog even geduld hebben :P
(kan hier helaas geen youtube filmpjes bekijken)
Is er nog meer informatie bekendt over of deze zelfde is als de pc versie is. (dat je bijvoorbeeld kan verbinden met een server ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Teutates schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:42:
[...]

Nice helaas geen xperia play :P wel een gewone android telefoon dus ik moet nog even geduld hebben :P
(kan hier helaas geen youtube filmpjes bekijken)
Is er nog meer informatie bekendt over of deze zelfde is als de pc versie is. (dat je bijvoorbeeld kan verbinden met een server ? )
Is gewoon beschikbaar in de android market:
https://market.android.com/details?id=com.mojang.minecraftpe

De versie is alleen: *Xperia PLAY optimized*

Edot: Hier is de demo: https://market.android.co...ature=more_from_developer

[ Voor 9% gewijzigd door IStealYourGun op 16-08-2011 12:39 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.