[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.723 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:36
Ik kan me nog vaag herinerren dat Docm77 er ook zo een heeft maar dan compacter; daar was ook een tutorial over maar die kan ik niet meer vinden. Overigens, die zipper lijkt wel sneller te zijn dan de bootlift dus als je wat materialen over hebt kan je net zo goed deze gebruiken, alhoewel het denk ik wat moeilijker te integreren op een manier dat het niet afdoet aan de rest van je huis/basis/grot/hol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wel leuk idee van hoe je ook een lift kan bouwen, maar nogal omslachtig als je het mij vraagt (de variant met de pistons) :)

Dan toch liever de bootversie!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 21:42

Toppertje

www.davideografie.nl

Afbeeldingslocatie: http://media.minecraftforum.net/content/images/2011/08/ender_new.jpg

Weer een nieuwe screen. Er wordt gesuggereerd dat de Farlanders (ipv endermen: Klikje!) je niet kunnen zien als je een pumpkin draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08

XanderDrake

Build the future!

Ik doe ook mee met Minecraften! Via de Humble Indie Bundle kan het allemaal eens uitproberen. Tot 14 augustus.

Hoe kom je trouwens aan armor?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

D4NG3R schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:38:
[...]

Niks stuqs aan aan mijn zijde :P .
Was op het werk, die scheit proxy laat het niet door.
Oeps! :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een mooie echte lift:

Een kleine poging gedaan om dit na te maken, maar niet gelukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Op de MinecraftWiki is alles te vinden over alles wat je kunt craften... zo ook armor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

_Buran_ schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 07:41:
Op de MinecraftWiki is alles te vinden over alles wat je kunt craften... zo ook armor!
Dank je.

Klopt het dat het niet uitmaakt van welke stof je armor is? Het kan van goud zijn of van leer maar voor zombie attacks maakt het niet uit?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Het materiaal heeft zeker wel invloed op hoe lang het meegaat en hoeveel damage het tegen houdt.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
XanderDrake schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:05:
[...]
Klopt het dat het niet uitmaakt van welke stof je armor is? Het kan van goud zijn of van leer maar voor zombie attacks maakt het niet uit?
Als je even had gelezen op de link die ik gaf:
While durability is different, they all have the same effectiveness. For example if you wear a leather helmet it will give you the same amount of protection as a diamond helmet.
Dus ja, het verschilt per materiaal hoe lang je armor meegaat. Het maakt echter niets uit wat betreft de hoeveelheid schade die het tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
C-dude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:28:
[...]

Netherrack - This block burns indefinitely, and is the main block type forming The Nether. Setting these on fire with Flint and Steel while traveling in The Nether can be used for lighting

;)
Dat dacht ik inderdaad al, ik kan alleen de Nether nog niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

_Buran_ schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:11:
Dus ja, het verschilt per materiaal hoe lang je armor meegaat. Het maakt echter niets uit wat betreft de hoeveelheid schade die het tegenhoud.
En dat bedoelde ik. Dus in het begin kan je opzich net zo goed voor leer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
XanderDrake schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:32:
[...]

En dat bedoelde ik. Dus in het begin kan je opzich net zo goed voor leer gaan.
Klopt. Dit staat dus letterlijk op de Wiki en had je dus ook zelf kunnen vinden...

EDIT: Trouwens, armor van leer moeten je dus wel vaker opnieuw craften, omdat het wel sneller stuk gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door _Buran_ op 03-08-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Bas_De_Beer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:24:
[afbeelding]

Ik ben weer even bezig geweest in m'n SP world, het is een mobgrinder. De mobs vallen door de pilaar naar beneden, ziet er heel erg leuk uit :P
En werkt het ook degelijk? Ik heb ooit eens zo'n grote mob farm gebouwd, volgens de tut moest die ondergronds, 14 blocks boven bedrock volgens mij, maar die werkte voor geen meter, kwamen heel weinig mobs doorheen.

Bovengronds werkt dus ook? Zolang het maar donker is in de spawn ruimte neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:41:
[...]

En werkt het ook degelijk? Ik heb ooit eens zo'n grote mob farm gebouwd, volgens de tut moest die ondergronds, 14 blocks boven bedrock volgens mij, maar die werkte voor geen meter, kwamen heel weinig mobs doorheen.

Bovengronds werkt dus ook? Zolang het maar donker is in de spawn ruimte neem ik aan.
Ik neem aan dat Bas_De_Beer heeft gecheat door mobspawners te plaatsen in z'n farm, want anders is de kans erg klein dat ze daar terecht komen.

Het maken van een mobfarm ondergronds is, wanneer je zonder "cheats" speelt, daarom nodig. Dit omdat er bovengronds minder mobs spawnen, of alleen 's nachts. Let er wel op dat mobs alleen gespawned worden wanneer je binnen een radius van 16 blokken bent vanaf de spawn locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Volgens de Minecraft wiki spawnen mobs bij een bepaald light level, daglicht is lichtlevel 10, torches zijn lichtlevel 8, en mobs zouden vanaf level 6 spawnen, redstone torches zaten daar weer 1 lichtlevel onder. Dus als de ruimte donker genoeg is dan spawnen ze toch wel

Daarbij dat mobs niet spawnen in een radius van 10 24 blokken om de speler heen volgens mij.

Is alleen al wel weer een tijdje geleden dat ik dat gelezen heb :P
In Indev and Infdev versions there are 16 degrees of brightness, with a maximum of 15 for full daylight and a minimum of 0 for almost complete darkness. Brightness is a linear scale and represents its value divided by 15, so for example 15 is 100% (15⁄15) and 13 is 86.67% (13⁄15).

Each block that emits light has its own luminance value and the light value diminishes by one level each block from its source. If the neighbouring block already has a greater light value, it is ignored. The process is repeated for each block whose light value just changed.

During the day, sunlight has a maximum light value of 15. At dusk, it steadily decreases until it reaches a night-time minimum value of 4 representing moonlight. Sunlight is emitted by the top edge of the map, but does not diminish with distance from its “source”. A block lit by sunlight will be equally bright at any height or depth.
en:
Hostile mobs, excluding slimes, zombie pigmen and ghasts, require a light level of 7 or less to spawn.
The Halloween Update version 1.2.0 allowed monsters to spawn in higher light levels at lower depths, using the formula 16 - (Layer ÷ 8). At level 8 and below, mobs could spawn even in sunlight. Notch reverted mob spawning to the original method in version 1.2.1, saying, "it was far too annoying. I have plans on what to do with this."
Planted Flowers and Saplings will stay in the ground at light level 8 or higher. They will also stay in the ground if there are no blocks between them and the sky, regardless of light level.
Mushrooms only survive at light level 12 or less.
Snow and ice will melt at light level 12 or higher, and won't form at light levels above 10. Sunlight is ignored.
Trees will grow if the light in the block above a sapling is 9 or higher.
Crops will only grow in light level 9 or higher.
Grass will only spread in light level 4 or higher.
Ambience is triggered by chambers at least 3x3 that are entirely at light level 8 or lower.

[ Voor 78% gewijzigd door FastFred op 03-08-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:09:
Volgens de Minecraft wiki spawnen mobs bij een bepaald light level, daglicht is lichtlevel 10, torches zijn lichtlevel 8, en mobs zouden vanaf level 6 spawnen, redstone torches zaten daar weer 1 lichtlevel onder. Dus als de ruimte donker genoeg is dan spawnen ze toch wel

Daarbij dat mobs niet spawnen in een radius van 10 24 blokken om de speler heen volgens mij.

Is alleen al wel weer een tijdje geleden dat ik dat gelezen heb :P
Zoiets.
Mobs spawn no closer than 24 blocks (spherical), but no further than a 272 x 272 area around the player's location (within a box of 17 x 17 chunks with the player's current chunk at the center).
Dus tussen de 24 en de 272 van je huidige locatie.

Zelf heb ik er ook eentje onder de grond die ik zelfs makkelijk kan uitschakelen. Werkt wel nog niet zo goed omdat hij vrij klein is en er teveel caves rondom mij zitten waardoor ik makkelijk aan de 200 limiet geraak.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:49

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:02:
[...]

Ik neem aan dat Bas_De_Beer heeft gecheat door mobspawners te plaatsen in z'n farm, want anders is de kans erg klein dat ze daar terecht komen.

Het maken van een mobfarm ondergronds is, wanneer je zonder "cheats" speelt, daarom nodig. Dit omdat er bovengronds minder mobs spawnen, of alleen 's nachts. Let er wel op dat mobs alleen gespawned worden wanneer je binnen een radius van 16 blokken bent vanaf de spawn locatie.
bovengronds werkt wel, alleen (stuk?) minder effectief als ondergronds.
zo dicht mogelijk bij spawn is ook goed idee, maar hoeft niet.
ik heb ergens onder een zee een mobtrap gemaakt, kamer van 34x80 en die werkt als een malle.
Ik maak de mobs dood met verdrinken (lava werkte niet goed genoeg, te traag en het sloopte teveel items)
slimste wast je kan doen (imho en ervaring) is dus onder water (zodat er geen mobs boven de grond spawnen) en alle grotten in de buurt (maar vooral boven) van je mobtrap vol gooien met lichten. zodat de mobs die spawnen in je trap terecht komen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb de Canal Style Farm van de Minecraft wiki eens gebouwd in multiplayer, die server draaide op Hardcore. Maar er kwamen zo'n 10 tot 20 mobs per minuut door. Niks vergeleken met de gigantische stroom aan mobs die er op de screenshot voorbij kwamen. 50x50x2 spawn ruimte was dat, dat is veel werk om weg te hakken. Zijn we met 3 man toch wel een uurtje mee bezig geweest

Was wel niet helemaal volgens die tut op Minecraft wiki. De hoogte van de spawn ruimte klopte niet helemaal, die moest 16 blocks vanaf bedrock zitten volgens mij, en bij mij was ie level 8 vanaf bedrock, en de collection area kon daardoor waarschijnljk niet ver genoeg van de spawn ruimte af zitten (binnen die 24 block radius)

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 03-08-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Het ligt er ook aan hoe de rest van je wereld is verlicht, als je niks verlicht is er ook kans dat de mobs in grotten of zelfs boven de grond spawnen, en als je alles in een radius van 272 blocks zou verlichten, maar in je mob (Tower, room, etc.) gewoon donker is, is er veeeel meer kans dat ze erin spawnen.

Ook is het aan te raden om hem bij veel water te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:03

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

De locatie van de trap maakt niets uit zolang je er maar voor zorgt dat in de ruimte om je trap heen geen mobs kunnen spawnen en de trap zelf maar donker is :). Dus echt alles buiten je trap in het licht zetten!
Wil je ondergronds dan is net buiten de 24 block range al voldoende.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
TepelStreeltje schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:20:
bovengronds werkt wel, alleen (stuk?) minder effectief als ondergronds.
zo dicht mogelijk bij spawn is ook goed idee, maar hoeft niet.
ik heb ergens onder een zee een mobtrap gemaakt, kamer van 34x80 en die werkt als een malle.
Ik maak de mobs dood met verdrinken (lava werkte niet goed genoeg, te traag en het sloopte teveel items)
slimste wast je kan doen (imho en ervaring) is dus onder water (zodat er geen mobs boven de grond spawnen) en alle grotten in de buurt (maar vooral boven) van je mobtrap vol gooien met lichten. zodat de mobs die spawnen in je trap terecht komen.
Als je nou weer eens Minecraft ging spelen dan kunnen we al die resources ook echt gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Woei, een minecraft thread op GoT. Was me nog niet eens opgevallen :$

Ik heb zelf al een behoorlijke tijd Minecraft (na wat aandringen van vrienden) en heb thuis inmiddels ook een vanilla Minecraft servertje draaien voor m'n vrienden (8 man max of zo).

Ik heb zelf 2 joekels van torens gebouwd, boven op water. Ik wou ze eigenlijk nog doortrekken naar beneden, maar heb dit nog niet gedaan. Die 2 torens alleen leveren in een half uur tot een uurtje tijd een volle inventory op. Dan moet ik ook wel toegeven dat ik het land er omheen nog niet bestrooid heb met fakkels, dus buiten lopen er 's nachts ook gewoon veel rond.

Opzet is gewoon vrij simpel. Zooi verdiepingen met water welke net tot het randje leiden. Meeste mobs vallen al dood neer, de rest gaat door een lava mob trap. Werkt best goed. Het enige op onze server is dat deze resources gewoon geen nut hebben aangezien we alles resources die we nodig hebben gewoon met het /give commando tevoorschijn toveren.

Ben wel ooit van plan een survival servertje te zoeken/maken waar je gebonden bent aan de regels van het spel. Verzamelen, craften en bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
detheavn schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:56:
Woei, een minecraft thread op GoT. Was me nog niet eens opgevallen :$

Ik heb zelf al een behoorlijke tijd Minecraft (na wat aandringen van vrienden) en heb thuis inmiddels ook een vanilla Minecraft servertje draaien voor m'n vrienden (8 man max of zo).

Ik heb zelf 2 joekels van torens gebouwd, boven op water. Ik wou ze eigenlijk nog doortrekken naar beneden, maar heb dit nog niet gedaan. Die 2 torens alleen leveren in een half uur tot een uurtje tijd een volle inventory op. Dan moet ik ook wel toegeven dat ik het land er omheen nog niet bestrooid heb met fakkels, dus buiten lopen er 's nachts ook gewoon veel rond.

Opzet is gewoon vrij simpel. Zooi verdiepingen met water welke net tot het randje leiden. Meeste mobs vallen al dood neer, de rest gaat door een lava mob trap. Werkt best goed. Het enige op onze server is dat deze resources gewoon geen nut hebben aangezien we alles resources die we nodig hebben gewoon met het /give commando tevoorschijn toveren.

Ben wel ooit van plan een survival servertje te zoeken/maken waar je gebonden bent aan de regels van het spel. Verzamelen, craften en bouwen :)
Ik ben net zelf bezig met het maken van een survival server met bukkit. Ik heb ook de plugin heroes waarmee je classes kan kiezen en lvlen. De server is nog neit echt open maar als ik beetje klaar ben met alles goed instellen mag je er op als je zin heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 10:54
Hier is een screen van het omliggende gedeelte
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GpRMK.jpg
Sorry voor .jpg...

Je moet een paar dingen over mobs weten: Ze spawnen maximaal 24 blokjes om je heen, ze spawnen overal waar het maar donker genoeg is en er kunnen 200 hostile mobs tegelijk op een map zijn.
Een mob grinder hoeft niet onder gronds te zijn. Dat is alleen maar irritant, omdat er dan slimes spawnen; en die gaan vastzitten in je water kanalen. Nog een reden waarom ik hem in de lucht heb ebouwd is omdat als je de mobs dood laat vallen je 100% van de drops krijgt, met lava wil er nog wel eens wat items in de lava verbranden.
Nu wil je natuurlijk dat ze allemaal in jouw mob grinder spawnen, en niet in de rest van de wereld. Daarom heb ik hem boven een zee gebouwd; onder een zee zijn bijna nooit cave systems, en de gene die er zijn heb ik verlicht. Ook heb ik de rest van de wereld verlicht; dus de enige plaats weer ze kunnen spawnen is in mijn mob spawner. En daar spawnen ze dus ook allemaal. Eenmaal daar in lopen ze rond tot ze in het water kanaal vallen. Hij werkt niet zo goed als de 10.000+ items per uur, omdat hij simpelweg te klein is, maar hij werkt goed genoeg voor mij.
En het is helemaal zonder hacks gedaan...

[ Voor 185% gewijzigd door Bas_De_Beer op 03-08-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th4k1ck3r
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 14:08
Hoi allemaal,

Ik heb sinds 3 weken Minecraft, maar heb helaas veel te weinig tijd om het ook echt te kunnen spelen.

Al een aantal vervelende dingen tegen gekomen: Mijn prachtig gebouwde huis (kuch) vernield door een creeper, dus met een bootje vertrokken om een nieuwe locatie uit te zoeken. Nu een prachtige plek op een groot grasland gevonden met alle resources vlakbij. Nu was ik aan het nadenken over het plaatsen van beveiliging rondom het huis met daaraan een mobtrap.

Ik dacht aan het volgende:

Rondom het huis water plaatsen dat richting een grot stroomt en ze vervolgens laten verdrinken in de cave.

Moet ik het water dan zo plaatsen:

______water__________
______ ▼ __________
----->----->----->----->----->----->

Zodat ik een constante stroom naar rechts krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Eergisteren en gisteren weer een flink stuk opgeschoten met de muur. We zitten nu denk ik op de helft misschien iets verder. Ik heb een half uurtje fraps opgenomen waarin we aan het bouwen/exploren zijn. Deze zal ik morgen wel even posten :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

th4k1ck3r schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:06:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds 3 weken Minecraft, maar heb helaas veel te weinig tijd om het ook echt te kunnen spelen.

Al een aantal vervelende dingen tegen gekomen: Mijn prachtig gebouwde huis (kuch) vernield door een creeper, dus met een bootje vertrokken om een nieuwe locatie uit te zoeken. Nu een prachtige plek op een groot grasland gevonden met alle resources vlakbij. Nu was ik aan het nadenken over het plaatsen van beveiliging rondom het huis met daaraan een mobtrap.

Ik dacht aan het volgende:

Rondom het huis water plaatsen dat richting een grot stroomt en ze vervolgens laten verdrinken in de cave.

Moet ik het water dan zo plaatsen:

______water__________
______ ▼ __________
----->----->----->----->----->----->

Zodat ik een constante stroom naar rechts krijg?
wat je doet:
leg een water source naast een pressure plate. het water stroom 8 blocks, dus op block 9 leg je weer een presure plate neer met een water source en dat herhaal je. Je kan het zo breed maken als je zelf wil.
(je kan het ook met signs doen overigens, maar die kosten meer resources)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th4k1ck3r
TepelStreeltje schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:23:
[...]

wat je doet:
leg een water source naast een pressure plate. het water stroom 8 blocks, dus op block 9 leg je weer een presure plate neer met een water source en dat herhaal je. Je kan het zo breed maken als je zelf wil.
(je kan het ook met signs doen overigens, maar die kosten meer resources)
Dan krijg je dus:

> > > > > > > > _ > > > > > > > > _> > > > etc.
============0============ 0===

met _ is dan een pressure plate, 0 is water en = is willekeurig blok.
De pressure plate zorgt dan ervoor dat het water getriggerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
De pressure plate zorgt er voor dat het water maar 1 kant op stroomt, en dus niet weer terug de andere kant op gaat.
Je kan ook om de 8 blokjes het kanaal 1 blok dieper maken, zo gaan ze sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th4k1ck3r
Bas_De_Beer schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:34:
De pressure plate zorgt er voor dat het water maar 1 kant op stroomt, en dus niet weer terug de andere kant op gaat.
Je kan ook om de 8 blokjes het kanaal 1 blok dieper maken, zo gaan ze sneller
Dat van het kanaal dieper maken wist ik, maar dat lijkt me niet leuk staan, zo'n trog van 10+ blokjes diep rondom je huis..

Zou je me dat even heel simpel kunnen uittekenen hier? Ik denk namelijk dat je het zo bedoelt:

0 > > > > > > > > 8

Dus de 8 is dan water met een pressure plate? of de pressure plate vóór t waterblokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Hoe kan je zelf een multiplayer servertje opzetten eigenlijk ? :) Stel dat ik met iemand binnenshuis wil spelen (LAN), moet ik dan ergens een dedicated servertje draaien? Of kan diegenen gewoon mijn singleplayer wereld joinen?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/9586/waterc.png

;)

[ Voor 13% gewijzigd door Bas_De_Beer op 03-08-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 00:19
SanderPS3 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:04:
Hoe kan je zelf een multiplayer servertje opzetten eigenlijk ? :) Stel dat ik met iemand binnenshuis wil spelen (LAN), moet ik dan ergens een dedicated servertje draaien? Of kan diegenen gewoon mijn singleplayer wereld joinen?
Gewoon de server client van de website halen en joinen op zijn LAN IP, of Hamachi als je op verschillende locaties zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
SanderPS3 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:04:
Dan moet je de minecraft server downloaden, die aanzetten, nieuwe wereld maken of al een bestaande wereld kopiëren, en dan kun je gewoon op het lokale ip spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

beste uitleg ;) Thanks :P
Onze server waar dat mobfarm op staat is ff offline, dus kon geen screens maken.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Bas_De_Beer schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:08:
[...]

Dan moet je de minecraft server downloaden, die aanzetten, nieuwe wereld maken of al een bestaande wereld kopiëren, en dan kun je gewoon op het lokale ip spelen
Zandpad schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:07:
[...]

Gewoon de server client van de website halen en joinen op zijn LAN IP, of Hamachi als je op verschillende locaties zit...
Thank you :). Ik heb hem gevonden en zag dat je inderdaad via connect->localhost gewoon kunt verbinden met een lokale server :). Danku :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th4k1ck3r
Thx.

Dus idd eerst waterblock, dan 7x nix en dan 1x pressure plate, en dan weer water block.

Ik ga het vanavond eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Als je een eigen server hebt, en daar een wereld in bouwt e.d. en je sluit de server af, om hem na een paar dagen weer op te starten, blijft dan de wereld bestaan op de server ? :) of is die dan verdwenen?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wordt gewoon opgeslagen in een wereldbestand. Je kan lokaal en server-maps ook gewoon uitwisselen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Hoe maak je water 2 diep? Als ik een emmer leeg gooi op 1x1x2 blok komt er geen niveau bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loev schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:12:
Hoe maak je water 2 diep? Als ik een emmer leeg gooi op 1x1x2 blok komt er geen niveau bij.
Aan de zijkant van het bestaande water een blokje zetten wat 1 niveau hoger is dan de bestaande "wal". Dan mikken op de zijkant van de blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
Heh net nog een oude screen gevonden van mn wereld (waar nu die mobgrinder in staat) :P

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/9435/runescape1133.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
th4k1ck3r schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:18:
[...]

Thx.

Dus idd eerst waterblock, dan 7x nix en dan 1x pressure plate, en dan weer water block.

Ik ga het vanavond eens proberen :)
Ik doe het op de manier zoals in deze video:

YouTube: ‪Kanaal van EthosLab‬‏ - YouTube

Vannaf ongeveer minuut 15 zie je hoe hij het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
1shot1kill schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:57:
[...]

Ik doe het op de manier zoals in deze video:

YouTube: ‪Kanaal van EthosLab‬‏ - YouTube

Vannaf ongeveer minuut 15 zie je hoe hij het doet.
Dat is hetzelfde principe als met pressure plates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Bas_De_Beer schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:10:
[...]
Dat is hetzelfde principe als met pressure plates
Zeker niet, mobs kunnen stilstaan op pressure plates... doordat er gebruik wordt gemaakt van trappen waar water tegen loopt worden ze gedwongen verder te gaan, er zijn dus geen dode punten in de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Zat net op een random server te spelen, typ /help in om te kijken wat voor commando's ze hadden, en zie er ineens allemaal dingen tussen staan als /tempban en /lightning enzo. Er vanuit gaande dat het niet zou werken, probeer ik voor de grap /tempban op een willekeurige speler. Wat schetst mijn verbazing: het werkt gewoon! :D Gewoon een brak geconfigureerde server ofzo. Heb me verder nog een half uurtje vermaakt met het uitvoeren van lightning strikes op willekeurige spelers, trollin' at its best. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:41
Ook wat nuttigs gedaan, zoals de betreffende mods informeren? Of enkel wat persoonlijk "plezier" in het vergallen van andermans vermaak? Of misschien heeft iedereen zich vermaakt :) (Zal het vast mis hebben, maar je reply klinkt wat asociaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Er waren geen mods of ops op die server, is legit survival :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:26
Iemand tips voor een goede SMP mob tower?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

TheJVH schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 03:45:
Iemand tips voor een goede SMP mob tower?
Denk dat het makkelijkste is om ff op youtube te zoeken :)

Verder kan ik je aanraden gewoon een grote ruimte onder de grond uit te graven. 34xXXx2. in het midden daarvan transport te bouwen richting kill gedeelte.
Kill gedeelte zou ik met verdrink trap doen, met cactussen erbij voor de spinnen. zo verlies je geen loot.
transport doe je met pressure plates (kost minste resources en de mobs duwen elkaar wel het water in)
naast de hoofdtransport natuurlijk "eilandjes" met water ernaast die richting hoofdtransport gaan.

ik kan de guide alleen niet meer vinden op youtube... zal nog ff zoeken voor je :)

gevonden: YouTube: ‪Kanaal van kiershar‬‏ - YouTube
die gast kiershar. dit is de basis van de trap die ik heb gemaakt. hoe je de mobs dood maakt heb ik dus anders gedaan. aan het einde maak je de waterflow breeder en laat je het stuk of 4 blokken naar beneden stromen. dit maak je zo breed als je wil, maar slechts 1 blok dik. zodat de mobs er precies in passen. de water stroom zorgt dat ze niet naar boven kunnen zwemmen.
onderin maak je een gleuf van 1blok hoog, waar de items doorheen gaan. hierna bouw je klein stroompje om de items naar je verzamel plek te transporteren.

zie ook deze post: TepelStreeltje in "[PC] Minecraft - Deel #2"

[ Voor 33% gewijzigd door TepelStreeltje op 04-08-2011 10:44 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Mijn mobspawn werkt niet :( Ik heb een ruimte onder mijn huis gegraven. 12x10x3 met een tunnel er naar toe die alleen verlicht is. De ruimte is donker en bovengronds is alles best goed verlicht. Maar er spawnt dus helemaal niks :( Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

de ruimte moet groter :P
oh en je moet het iets van 15 (?) block bij jou vandaan doen. want binnen die radius spawned er niets.

[ Voor 68% gewijzigd door TepelStreeltje op 04-08-2011 11:01 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
op de tweakcraft.net server is mijn mobtower te bekijken via /warp mobtower old, tenminste als die warp nog werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
TepelStreeltje schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:58:
oh en je moet het iets van 15 (?) block bij jou vandaan doen. want binnen die radius spawned er niets.
Ahh, net even terug gelezen. Minimale afstand is 24 blocks en maximaal is 272 blocks. Vanavond maar weer even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:26
Ik had inderdaad al een klassieke mobtrap gebouwd, hoge toren met een lava grinder. Nadeel was dat de helft van de loot verbrande in de lava. Ik ga nu die van Kiershar proberen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Kiershar gebruikt ook lava, de opbouw van de mobtrap die hij heeft is briljant, enige is dus zelf ff een drowning kill systeem bouwen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Ik heb zelf eigenlijk helemaal niets met een drowning systeem. Meeste mobs bij mij vallen al dood op de grond als ze die schacht uit komen. De rest krijgt een 'cleanse by lava' en er gaat zo maar af en toe iets verloren, maar dat is zo verwaarloosbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Die maximale afstand tot de speler had ik nog niet gehoord....(ook niet naar gezocht moet ik toegeven). Maar dat verklaart wel waarom mijn mobgrinder het zo beroerd doet: ik heb hem op een flinke afstand (3 minuten in de boostercart van mn mainbase gemaakt...Nu weet ik waarom!

Nou ja, voordeel is wel, dat als je zo'n bouwwerk eenmaal eens hebt gemaakt, je het makkelijker een tweede keer kunt bouwen. Wel zonde van alle smoothstone die ik er voor heb gemaakt.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
TepelStreeltje schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:58:
24 ;) spuitelf

Heb een heule grote bovengrondse ruimte die ik als opslag voor items wilde gebruiken, maar nooit in gebruik genomen. Al het binnenwerk eruit gesloopt een paar dagen terug (4 stacks hout en 5 stacks cobblestone van de binnenmuren en verdiepingen). Eens zien of ik daar een mob farm van kan bouwen :)

[ Voor 37% gewijzigd door FastFred op 04-08-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

detheavn schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:52:
Ik heb zelf eigenlijk helemaal niets met een drowning systeem. Meeste mobs bij mij vallen al dood op de grond als ze die schacht uit komen. De rest krijgt een 'cleanse by lava' en er gaat zo maar af en toe iets verloren, maar dat is zo verwaarloosbaar :)
als je op laag 20 zit is laten vallen niet echt meer een optie ;)
laten vallen is wel het leukste om te zien :P

Wij zette altijd gewoon onze char op de collector spot terwijl we aten.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
TepelStreeltje schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:09:
[...]
als je op laag 20 zit is laten vallen niet echt meer een optie ;)
laten vallen is wel het leukste om te zien :P

Wij zette altijd gewoon onze char op de collector spot terwijl we aten.
Haha, ja, dat ken ik. Even boodschappen doen -> Collector tussen de 2 torens :p
Maar inderdaad, laag 20 is ook wel heel erg onpractisch als het om doodvallen gaat :)

Ik heb hetzelfde principe ook al eens geprobeerd met verlichte grasvlakten om zo koeien en varkens te laten spawnen en deze te farmen. Volgens mij is het maximum aantal dieren dat spawn 22 of zo, in tegenstelling tot een veelvoud daarvan aan hostiles.

Het is me wel gelukt om zo te farmen, alleen die rot kippen wilden niet dood. Ik ga dat binnenkort weer eens proberen in een single player of zo. Ik wil hoe dan ook GEEN pig spawners hebben. Mensen gebruiken die wel vaker, maar dat vind ik persoonlijk gewoon cheaten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
detheavn schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:32:
Ik heb hetzelfde principe ook al eens geprobeerd met verlichte grasvlakten om zo koeien en varkens te laten spawnen en deze te farmen. Volgens mij is het maximum aantal dieren dat spawn 22 of zo, in tegenstelling tot een veelvoud daarvan aan hostiles.

Het is me wel gelukt om zo te farmen, alleen die rot kippen wilden niet dood. Ik ga dat binnenkort weer eens proberen in een single player of zo. Ik wil hoe dan ook GEEN pig spawners hebben. Mensen gebruiken die wel vaker, maar dat vind ik persoonlijk gewoon cheaten :p
Hoe moet ik me dat voorstellen? Grote grasvlakte, hek erom heen, en vol gooien met torches, en transport systeem met water ofzo dat ze naar een grinder/dropzone vervoert?

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 04-08-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
FastFred schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:39:
[...]
Hoe moet ik me dat voorstellen? Grote grasvlakte, hek erom heen, en vol gooien met torches, en transport systeem met water ofzo dat ze naar een grinder/dropzone vervoert?
Ik heb destijds als experiment een afgeschermd ondergronds gedeelte gemaakt waar ik een grasvlakte had gebouwd. Hele plafond was gemaakt van glowstone zodat er genoeg licht is om beestjes te spawnen. Daarna heb ik sleuven gegraven en alles onder die grasvlakte weggehaald zodat de beestjes allemaal stukken van 5x5 hadden om op te spawnen.

Als ze rondliepen vielen ze vrolijk in stromend water waar ik ze richting lava liet gaan. Ging echter te veel van de items kapot.... Na een poging om ze te laten verwuipen (wat ik nog steeds niet helemaal voor elkaar kreeg) heb ik het voor gezien gehouden...

Schijt kippen ... moeten ook gewoon dood gaan D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik ga vanavond eens wat experimenteren met farmen denk ik.

Kippen kunnen geen schade oplopen door collision's, botsingen met de omgeving. Misschien valt interactie met een nabij gelegen block (in dit geval water) hier ook onder en verzuipt dat ding gewoon niet. Kippen kunnen namelijk ook niet doodvallen.... Je zou ze eigenlijk op de een of andere manier moeten kunnen filteren uit het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
FastFred schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:08:

Kippen kunnen geen schade oplopen door collision's, botsingen met de omgeving. Misschien valt interactie met een nabij gelegen block (in dit geval water) hier ook onder en verzuipt dat ding gewoon niet. Kippen kunnen namelijk ook niet doodvallen.... Je zou ze eigenlijk op de een of andere manier moeten kunnen filteren uit het systeem.
Ik bedacht me net: Wat als ik de varkens, koeien en schapen al uit de weg ruim en de kippen verder loods naar een gedeelte met lava, of iets anders ... Een cactus?

Ik ga hier straks denk ik ook nog eens mee klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

FastFred schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:08:

Misschien iets met cactus?
Laat ze terecht komen op een trapdoor (1x1 ruimte dus) met cactussen aan de zijkant, ze springen altijd wel in het rond, dus misschien gaan ze op die manier dood. Als ze niet rond springen drukt de ene de ander misschien dood ;).

Edit: Dood drukken met 2 pistons van de zijkant?

[ Voor 3% gewijzigd door Toppertje op 04-08-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
Toppertje schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:14:
[...]

Misschien iets met cactus?
Laat ze terecht komen op een trapdoor (1x1 ruimte dus) met cactussen aan de zijkant, ze springen altijd wel in het rond, dus misschien gaan ze op die manier dood. Als ze niet rond springen drukt de ene de ander misschien dood ;).

Edit: Dood drukken met 2 pistons van de zijkant?
Het nadeel van die 2 oplossingen is dat je ze niet automatisch kan laten werken.. (Misschien met pistons wel, maar daar moet iemand even met een geniaal idee komen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

detheavn schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

Ik heb destijds als experiment een afgeschermd ondergronds gedeelte gemaakt waar ik een grasvlakte had gebouwd. Hele plafond was gemaakt van glowstone zodat er genoeg licht is om beestjes te spawnen. Daarna heb ik sleuven gegraven en alles onder die grasvlakte weggehaald zodat de beestjes allemaal stukken van 5x5 hadden om op te spawnen.

Als ze rondliepen vielen ze vrolijk in stromend water waar ik ze richting lava liet gaan. Ging echter te veel van de items kapot.... Na een poging om ze te laten verwuipen (wat ik nog steeds niet helemaal voor elkaar kreeg) heb ik het voor gezien gehouden...

Schijt kippen ... moeten ook gewoon dood gaan D:
ik had hetzelfde probleem met spinnen, die klommen tegen de muur op, ipv in het water.
oplossing, cactus muur maken ;) ze vallen vanzelf weer naar beneden, hopelijk om te verzuipen, en anders gaan ze wel dood aan de cactussen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

TepelStreeltje schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:52:
[...]

ik had hetzelfde probleem met spinnen, die klommen tegen de muur op, ipv in het water.
oplossing, cactus muur maken ;) ze vallen vanzelf weer naar beneden, hopelijk om te verzuipen, en anders gaan ze wel dood aan de cactussen.
Ze kunnen niet op glas klimmen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Kecin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:31:
[...]
Ze kunnen niet op glas klimmen toch?
Klimmen misschien niet direct, maar die rotzakken kunnen wel hoog springen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Een randje glas boven op een enkel cactus blok zou dan dus een ideale optie zijn?

Volgens mij springen spinnen slechts één blok hoger, of misschien niet hoger, maar "verder" (vooral van bergen af op jou) Muurtje misschien 3 hoog maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Als je idd gewoon 2 blok glas maakt ofzo word het al vrij onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Bas_De_Beer schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:45:
[...]

Het nadeel van die 2 oplossingen is dat je ze niet automatisch kan laten werken.. (Misschien met pistons wel, maar daar moet iemand even met een geniaal idee komen :P)
pstons op een klok aansluiten zodat ze een keer in de zoveel tijd even die kippen doodknijpen, niet geniaal, wel simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Toppertje schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:56:
[...]
pstons op een klok aansluiten zodat ze een keer in de zoveel tijd even die kippen doodknijpen, niet geniaal, wel simpel ;)
Dan kun je dus net zo goed alle beestjes dood laten persen xD

Werkt dat echt? Eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

djunicron schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:44:
Een randje glas boven op een enkel cactus blok zou dan dus een ideale optie zijn?

Volgens mij springen spinnen slechts één blok hoger, of misschien niet hoger, maar "verder" (vooral van bergen af op jou) Muurtje misschien 3 hoog maken dan?
tis niet zo zeer dat ze springen, tis meer dat ze klimmen. volgens mij ook tegen glas op namelijk.
gewoon muren van cactus maken lost alles op, glas er boven maakt niet uit. gewoon hoge cactus ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

detheavn schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:58:
[...]

Dan kun je dus net zo goed alle beestjes dood laten persen xD

Werkt dat echt? Eens proberen :)
geen idee, ik verzin gewoon iets, of het werkt is een tweede. als het niet werkt met normale pistons, misschien dan wel met sticky pistons met bijvoorbeeld cobble erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Laatst online: 08-09 22:11
Uhm, ik ga is even een vraagje stellen.

Ik had het met Xephasis in real life over Minecraft (epic gesprek tijdens plukwerk), en wil specifieker de tactieken om aders van blokken als Iron/Coal/Gold/Diamond/Red Stone e.a. te vinden. Ik had het over het feit(?) dat als je aan het graven bent tussen de 99% Stone je altijd de sporadische dirt moet volgen, want elke keer dat ik dat tot nu toe gedaan heb ben ik wel bij Gold of Coal ofzo uitgekomen. Gewoon op de simpele manier alleen het dirtspoor wegscheppen tot er niks meer van het spoor over is levert aan het eind (of juist het begin, hangt ervanaf waar je begint) altijd wel wat speciale steentjes op. Zeg ik dus.

Alleen gelooft meneer het weer niet. Daarom vraag ik het hier eens. Wat denken de GoT'ers ervan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Ik heb gehoord van vele dat het waar is maar nooit zelf getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 14:25
En dat is dus niet het enige wat Orwell beweerd, hij is er ook heilig van overtuigd dat er elke nacht mobs lange tunnels graven en coal minen zonder het op te pakken. Hij had namelijk al coal voordat hij een pickaxe had? Het zou de Herobrine kunnen zijn maar ik betwijfel het!

edit: hij speelt het gewoon zonder mods en het kan zijn dat hij bij toeval steeds coal/iron tegenkomt als hij in dirt graaft maar daar is toch geen verband tussen. De kans is toch even groot als bij gewoon in steen minen!

[ Voor 28% gewijzigd door Xephasis op 04-08-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 16:50
ja dat klopt dat heb ik ook altijd

(je kan ook gewoon invedit gebruiken dan heb je er een heleboel.:)

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Supsooi schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:03:
ja dat klopt dat heb ik ook altijd

(je kan ook gewoon invedit gebruiken dan heb je er een heleboel.:)
Lol.
Toch leuk om 2 kanten van een verhaal te horen. Je ziet dat als de 1 het verteld toch heel anders is dan als de andere het verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Ik kom het vaak genoeg ook dirt formaties tegen zonder er iets is :)

Het zou wel kunnen. maar we weten het niet zeker zonder de logica hoe de wereld gegenereerd word :P

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben hoor ^_^

Maar het menselijk brein zoekt altijd verbanden :) zelfs als die er niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

In de omgeving van gravel vind ik juist vaak niets op diepere niveaus en bij dirt niet meer of minder dan in normaal steen.

Het is in ieder geval zeker niet waar dat vlokjes dirt altijd andere mineralen onthullen wanneer je het verwijder. Ik dacht dit eerst ook nadat ik m'n eerste redstone, goud en grote hoeveelheden kooltjes vond bij dirt onder de grond, maar dit is dus niet zo.

Wél waar: Tunnels onder de grond bevatten altijd meer blootliggende delfstoffen, niet omdat een deel van je werk al gedaan is, maar omdat het bij het genereren van werelden zo ingesteld is. Iemand die de code hierachter ging lezen, vertelde mij dat de "spawn" kansen bij bepaalde dieptes tussen de 1.01 en 1.10 was t.o.v. de reguliere verschijningskansen op dezelfde dieptes. Ik was zelf te lui om de class files te doorzoeken, maar als je het zeker wilt weten is dat wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Laatst online: 22:23

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Ola, na een tijdje het topic gevolgd te hebben wil ik de creaties laten zien die bij ons op de server zijn gebouwd.
We zijn nu circa 3 maanden online, en hebben een groot project met zijn 3en. We zijn bezig met een (hele) grote stad aan het bouwen. We zijn redelijk actief aan het bouwen, denk hierbij 2 uurtjes per dag online.

Hier een paar screenshots van de stad.
Old Town, hiermee zijn we begonnen. Hierop zie je het gemeentehuis. (stenen dak rechts) De bank (met het houten dak, in het midden) En een kerk

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11637283/dmgc/2011-08-04_21.34.22.png

Hier het kasteel.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11637283/dmgc/2011-08-04_21.35.06.png

Hier zijn we bezig met de haven

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11637283/dmgc/2011-08-04_21.31.53.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11637283/dmgc/2011-08-04_21.36.47.png

En hier zijn we bezig met het nieuwe gedeelte van de stad.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11637283/dmgc/2011-08-04_21.35.58.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11637283/dmgc/2011-08-04_21.37.32.png

Hoop in de loop van de week nog een filmpje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Laatst online: 07:41
EPIC. Is dat trouwens 'legal' of gecheat?

[ Voor 12% gewijzigd door SideSplitter op 04-08-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Laatst online: 08:36
Vraagje: welke texture pack is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 13:28
djunicron schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:51:
In de omgeving van gravel vind ik juist vaak niets op diepere niveaus en bij dirt niet meer of minder dan in normaal steen.

Het is in ieder geval zeker niet waar dat vlokjes dirt altijd andere mineralen onthullen wanneer je het verwijder. Ik dacht dit eerst ook nadat ik m'n eerste redstone, goud en grote hoeveelheden kooltjes vond bij dirt onder de grond, maar dit is dus niet zo.

Wél waar: Tunnels onder de grond bevatten altijd meer blootliggende delfstoffen, niet omdat een deel van je werk al gedaan is, maar omdat het bij het genereren van werelden zo ingesteld is. Iemand die de code hierachter ging lezen, vertelde mij dat de "spawn" kansen bij bepaalde dieptes tussen de 1.01 en 1.10 was t.o.v. de reguliere verschijningskansen op dezelfde dieptes. Ik was zelf te lui om de class files te doorzoeken, maar als je het zeker wilt weten is dat wat je moet doen.
Ik graaf zelf ook altijd dirt/gravel weg (tenzij het te grote afgravingen worden) en om eerlijk te zijn, ik vind altijd wel ijzer of kool verborgen. Mijn gevoel zegt dan ook dat die dingen dat verbergen.

Hierdoor heb ik ook altijd meer dirt/gravel dan cobblestone helaas. :P

Edit: Crazymonkey wat een vette stad is daar gebouwd zeg, heerlijke kijk plaatjes zeg. Is dat op de GoT server of een anderen? Ik zou er graag doorheen wandelen en wegdromen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dreanor op 04-08-2011 23:21 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

gm1999 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:12:
EPIC. Is dat trouwens 'legal' of gecheat?
We hebben wel alles gespawnt, omdat het anders onbegonnen werk is ;)
Berthenk schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:17:
Vraagje: welke texture pack is dat?
DokuCraft 2.3 high
Dreanor schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:20:
[...]
Crazymonkey wat een vette stad is daar gebouwd zeg, heerlijke kijk plaatjes zeg. Is dat op de GoT server of een anderen? Ik zou er graag doorheen wandelen en wegdromen. :)
Het is op onze eigen server [NL] DmgC Minecraft @ 62.163.242.240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Crazymonkey schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:42:
[...]

We hebben wel alles gespawnt, omdat het anders onbegonnen werk is ;)

Het is op onze eigen server [NL] DmgC Minecraft @ 62.163.242.240
Alle items gespawned en zelf gebouwd neem ik aan dan? Anders is het niet zo heel indrukwekkend als alles ge-edit is?

Ik zal vanavond ook eens even een kijkje nemen :)

EDIT:

Heb mijn oude opslag schuur wat opgehoogt, kanalen in de vloer gemaakt, wat een spawn ruimte moet worden. Alles stik donker gemaakt. In het midden een groot gat, maar er spawned niks, oppervlak van 24x17 volgens mij, te klein blijkbaar, want er komt niks. (er zit nog wel ruimte onder de spawn vloer, daar loop je dus onder de kanalen door, maar daar heb ik de boel verlicht (daar spawnden er wel wat....).

Heb een wheat farm aangelegd, nog een kleintje, maar wordt nog wel groter, hiervoor had ik wel ruimte te kort dus heb de baai waar m'n basis aan ligt dicht moeten gooien en daar 'farmland' op aangelegd.

M'n vuurtoren bij het haventje ontdaan van alle fakkels, een lava stroom omringd door glas, bovenin de toren bleek efficienter :P

Kzal vanavond eens wat plaatjes trekken

Die grote schuur wat nu een mislukte mob farm is geworden wil ik dus gaan slopen om weer wat ruimte vrij te maken, iemand enig idee hoe ik dat zo snel mogelijk kan doen? Ik heb maar 3 sulphur en heb geen zin om alles af te breken met een pickaxe...

[ Voor 56% gewijzigd door FastFred op 05-08-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:46:
[...]
Die grote schuur wat nu een mislukte mob farm is geworden wil ik dus gaan slopen om weer wat ruimte vrij te maken, iemand enig idee hoe ik dat zo snel mogelijk kan doen? Ik heb maar 3 sulphur en heb geen zin om alles af te breken met een pickaxe...
Op zoek naar een paar vriendelijke creepers die je willen helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Daarvoor staat die schuur iets te dichtbij m'n huis en 'boerderij'

En hij is er ook te hoog voor :P

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 05-08-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

FastFred schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:46:
[...]

Alle items gespawned en zelf gebouwd neem ik aan dan? Anders is het niet zo heel indrukwekkend als alles ge-edit is?

Ik zal vanavond ook eens even een kijkje nemen :)
Haha, wel alles zelf gebouwd ;) We zien je graag verschijnen, het is nu zo stil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Toch nog even een paar uurtjes wachten, kan vanavond laat pas komen, misschien wel helemaal niet, afhankelijk van hoelang ik door moet werken vanavond :(

Ik heb gisteren trouwens deel 1 t/m 15 van de Hogwarts build gekeken op Youtube. Heel indrukwekkend, vind part 1 heel mooi. De bouw van de Grote Zaal, prachtig detail aan de buitenkant.

Hele kasteel is ook gewoon prachtig :D

Edit: 8 uur ben ik klaar met werken, dan kom ik ff een kijkje nemen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door FastFred op 05-08-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Laatst online: 08:43
Crazymonkey schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:22:
[...]

Haha, wel alles zelf gebouwd ;) We zien je graag verschijnen, het is nu zo stil :P
Net even een kijkje genomen, ziet er goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 13:09
Vraagje, ik kom in een tunnel een flink aantal zwarte blokjes tegen. Deze zijn unminable met een diamond pickaxe, zelfs als ik langere tijd mijn. Is dit de bodem van de wereld :p of toch gewoon obsidian? Nog nooit obsidian gezien, vandaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
kan je een plaatje ervan laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Heeft het paarse stukjes? Dan is het obsidian. Is het zwart met grijs afgewisseld, dan is het bedrock, aka de bodem van de wereld.

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Obsidian
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Bedrock

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
weet iemand hoe die mod heet waardoor je schuinen blocken hebt? bijvoorbeeld als je een dak wilt maken die glad is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:33
* Veel fotos! *

Ik zal ook eens posten!

Speel nu denk ik een maand of twee Minecraft, erg verslavend! Ik ben begonnen op classic en heb toen besloten om de volledige versie te kopen. Ik speel op een kleine server met zo'n 10 man en een whitelist.

Een aantal screenshots:

Mijn eerste grote creatie... iets té groot. Ik zat tegen het plafond en kon hem niet meer afmaken :(
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/Charizard.png

Gelukkig kon een admin hem verplaatsen :)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/Charizard%202.png

Mijn allereerste huis :D
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-07-06_18.18.44.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-07-06_18.19.14.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-07-06_18.19.57.png

Toen kregen we te horen dat er met de komst van 1.8 een nieuwe map moest worden gegenereerd. Toen is er een hotel gemaakt wat mee wordt genomen naar de nieuwe map. Hierin kunnen mensen hun items plaatsen die mee gaan.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-07-14_23.50.23.png

Voorbeeld van een kamer
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-07-14_23.53.51.png

Na veel klei zoeken toch nog een nieuw huisje gebouwd
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-08-06_18.48.01.png

Binnen
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-08-06_18.48.47.png

Boven
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-08-06_18.49.29.png

Slaapkamer
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-08-06_18.49.38.png

Balkon
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-08-06_18.49.48.png

Geheime deur met een toggle knop
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-08-06_18.50.00.png

De kelder, met een spoorweg naar mijn mijn
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-08-06_18.50.09.png

Tegenover mijn huis
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-08-06_18.50.28.png

Achter de deuren een mob trap
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-08-06_18.52.09.png

En een ondergrondse varkens boerderij :D
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755382/Minecraft/2011-08-06_18.50.46.png

[ Voor 31% gewijzigd door Lunaticc op 06-08-2011 19:25 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.