[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.021 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 13:18
Anoniem: 388390 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:01:
Ik ben een totale noob met minecraft (vandaag gekocht)
Kan ik op de tweakcraft server gewoon gaan of moet ik meer met singleplayer gaan beginnen? Ik heb wel wat dingen gebouwd (klein huisje, pickaxe, zwaard etc. weet ik)

Ik ben namelijk bang dat mensen mij gaan bannen of kicken vanwege dat ik iets verkeerd doe. Dat is autisme voor je. Lichtelijk tenminste
Gelukkig zijn we geen triggerhappy, met de banhammer zwaaiende idioten op de tweakcraft server :). Je bent gewoon van harte welkom, lees het beleid en de regels op www.tweackraft.net eens door, en chat gezellig mee in de server. Over het algemeen is er dan binnen no-time iemand die je vouched. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De volgende keer mag je je smiley ook onderbouwen

[ Voor 83% gewijzigd door PWM op 04-03-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:33
vistu schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:11:
[...]

Gelukkig zijn we geen triggerhappy, met de banhammer zwaaiende idioten op de tweakcraft server :). Je bent gewoon van harte welkom, lees het beleid en de regels op www.tweakcraft.net eens door, en chat gezellig mee in de server. Over het algemeen is er dan binnen no-time iemand die je vouched. Have fun!
Fixed
Waarom in een keer fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Je hebt niks veranderd? toch? :P
[...]

Waarom in een keer fail?
Zelfs Auti-gamer kan voorspellen dat een kaart spel voor de pc nooit populair wordt. Het is jammer dat hij het geld wat hij met Minecraft verdient heeft gaat uitgeven aan iets wat nooit door de massa gespeeld gaat worden.

Sure, er zijn altijd mensen die het zullen spelen maar het is veel te specifiek op één doelgroep gericht.

spoiler:
autisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182269

Twylight schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:32:

Sure, er zijn altijd mensen die het zullen spelen maar het is veel te specifiek op één doelgroep gericht.

autisten
Waarom ben je daar zo zeker van? Omdat het erg veel repeterend werk is?

Juist de samenwerking tussen mensen en samen iets leuks/moois/grappigs bouwen is wat minecraft zijn charme geeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 182269 op 02-03-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn vrienden noemen Minecraft steeds "autisme-the-game".
Haha, ben het opzich er wel mee eens.
Dus auti-gamer, je zit helemaal goed. Tussen Tweakers EN Minecraft.

Ik krijg btw steeds crashes op mijn MacBook op de Tweakcraft server, map te groot denk ik. Op mn eigen server kan ik prima spelen, vreemd.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388390

Kecin schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:43:
Mijn vrienden noemen Minecraft steeds "autisme-the-game".
Haha, ben het opzich er wel mee eens.
Dus auti-gamer, je zit helemaal goed. Tussen Tweakers EN Minecraft.
Hmm.....
Niet echt leuk om te horen maar ja, minecraft is wel leuk. Ik zal vanmiddag/vanavond wel joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Anoniem: 182269 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:37:
[...]

Waarom ben je daar zo zeker van? Omdat het erg veel repeterend werk is?

Juist de samenwerking tussen mensen en samen iets leuks/moois/grappigs bouwen is wat minecraft zijn charme geeft.
Ik had het over dat nieuwe spel he, niet over minecraft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oow ja, zeg dat dan direct xD

ik begon haast te denken dat je zat te trollen

maar goed, om ontopic te blijven, zijn er nog leuke projecten waar ik nog wat kan doen? ( nee geen zwevende eilanden bouwen xD)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 182269 op 02-03-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Anoniem: 388390 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:58:
[...]

Hmm.....
Niet echt leuk om te horen maar ja, minecraft is wel leuk. Ik zal vanmiddag/vanavond wel joinen.
Niet leuk om te horen? Ik bedoel het echt serieus, voor mensen met autisme is het een erg leuke game doordat je echt alles recht kan zetten, alles in dezelfde stijl bouwen, noem maar op.
Heb opzich veel ervaring met mensen met autisme (mijn schoolklas zit er vol mee, joepie ict opleiding), en ik bedoel dit dus niet lullig.
Gewoon toffe game, en al helemaal voor autisten. (Sorry voor het onder een kapstokje hangen, maar je begint er toch echt zelf over ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 16:44

Comgenie

Soms heb je dat

Dat nieuwe spel lijkt me ergens wel leuk, mits het goed uitgewerkt is. Een soort van moderne stratego spel :P. Ik kijk er in ieder geval wel al naar uit :).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Anoniem: 182269 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:11:
oow ja, zeg dat dan direct xD

ik begon haast te denken dat je zat te trollen

maar goed, om ontopic te blijven, zijn er nog leuke projecten waar ik nog wat kan doen? ( nee geen zwevende eilanden bouwen xD)
Volgens mij was het vrij duidelijk. Denk eerder dat jij wat beter moet lezen :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:40
Kaartspellen zijn gericht op autiste... :/ dat is echt een idiote propositie...

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 16:33
Twylight schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:32:
[...]
Je hebt niks veranderd? toch? :P
Jawel, linkje was verkeerd ;)

En een pc kaartspel hoeft niet per definitie faal te zijn, sterker nog, je weet niet eens precies hoe Mojang het wil implementeren!

Iedereen heeft Pokemon, Magic, ect in gedachte, maar ik zat zelf meer te denken aan een combinatie van Magic en Civilization.

[ Voor 48% gewijzigd door ItMeAedri op 02-03-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397236

We gaan er snel genoeg achter komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat dat kaartspel betreft, tijd zal het leren.

een nadeel is wel dat Notch dus zijn tijd en mensen dus moet gaan verdelen over de twee projecten.
Persoonlijk denk ik dat Minecraft ( op bugs na) al redelijk ver doorontwikkeld is.
Er zouden misschien nog wat gamemodes bij gemaakt kunnen worden met andere regels ofzo.
Meer instellingen die de gebruiker kan doen zouden ook welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Notch werkt maar met 1 ontwikkelaar aan minecraft, de rest houd zich nu al bezig met marketing/website/server en dus "scrolls" dit gaat neit veranderen de komende tijd, misschien dat als MC uitgebracht word dat ze dan nog maar met 1 man aan MC gaan werken maar tot die tijd veranderd er nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanksenior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 04:10
Nog een zeer aardige seed:
naam: dota
seed: dota

Mooi landschap en met een interessant rivier achtige waterloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:32
Even voor de duidelijkheid: De naam van je map, doet NIKS met eventuele spawnpunten of seeds.. Dus alleen de seednaam is voldoende..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanksenior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 04:10
Ah toch niet? Spawnplek is altijd random dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik weet niet of het random is.. maar toen iedereen 'gargamel' ging proberen, spawnden ze allemaal blijkbaar in dezelfde grot in een vallei. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
D4NG3R schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:20:
Even voor de duidelijkheid: De naam van je map, doet NIKS met eventuele spawnpunten of seeds.. Dus alleen de seednaam is voldoende..
True :P
Alleen seed is belangrijk :)
Trinsec schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:52:
Ik weet niet of het random is.. maar toen iedereen 'gargamel' ging proberen, spawnden ze allemaal blijkbaar in dezelfde grot in een vallei. :P
Volgens mij zijn er 2 verschillende seeds :P ( theorie pin me er niet op vast)
1) player seeds ( wordt bepaald door tijd en andere variabelen)
2) notch funny seeds ( bestaat uit getallen(met betekenis) of letters inplaats van getallen en hebben wel een vaste spawnpoint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:58
roy-t schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:23:
Kaartspellen zijn gericht op autiste... :/ dat is echt een idiote propositie...
*lotgenoot van Auti-gamer meld zich, ook een lichte vorm van

Ik vind kaartspelen geen fuck aan? :s Maar Minecraft is inderdaad tof :) Weet alleen niet altijd even goed wat ik moet bouwen, ben nu bezig met een mob farm, druk bezig met een 50x50x2 veld uit te graven net iets boven bedrock

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 03-03-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 22:52
FastFred schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:07:
[...]

*lotgenoot van Auti-gamer meld zich, ook een lichte vorm van

Ik vind kaartspelen geen fuck aan? :s Maar Minecraft is inderdaad tof :) Weet alleen niet altijd even goed wat ik moet bouwen, ben nu bezig met een mob farm, druk bezig met een 50x50x2 veld uit te graven net iets boven bedrock
Die mobfarm heb ik zelf ook toevallig gemaakt. Kost even tijd, maar is wel leuk om te doen. :).
Ik heb die slurf met glas bedekt tijdens dat de mobs langskwamen.
Door dat glas kun je ze uiteindelijk voorbij zien komen drijven. Wat om eerlijk te zijn wel erg funny is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb nu net 4 gangen van 50 lang en 2 hoog gegraven, ben nu de ruimte verder aan het uitgraven :9 Vanavond helaas werken, ff zien of ik tussen door naar huis kan, ff laptop ophalen

Hij werkte trouwens al, toen ik in een van de hoeken steeds verder aan het graven was, was ik door torches heen, ben ik terug gegaan om torches bij te halen, kwam ik terug, was er al een legertje zombies gespawned in die donkere hoek :+

EDIT: hoe hoog heb jij de spawn vloer vanaf bedrock zitten? Ik ben een 'bedrock blok' tegen gekomen en ben vandaar uit 12 blokken omhoog gegaan en daar de 50x50x2 spawn vloer gemaakt. Maar ik bedenk me net dat de kanalen ook nog eens 5 blokken onder de spawn vloer zakken, en dat daarna die tunnel nog komt. Hopen dat ik niet overnieuw hoef te beginnen en dat het allemaal net past :9

[ Voor 71% gewijzigd door FastFred op 03-03-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit er ook over te denken om zo'n mobfarm te maken.
Wat ik me bedacht is dat het wel gaaf zou zijn om meerdere vloeren te maken.
Elke vloer heeft 2+5 in hoogte nodig, wat dus in feite neerkomt op 8 blokken ( 1 voor de zekerheid).
Als ik dan begin vanaf 16 hoog van bedrock dan zou ik dus een soort van flat kunnen maken van deze vloeren.
met het uitendelijke doel om op 128 hoog ergens te eindigen
Kost wel wat moeite enzo, maar het zou wel gaaf zijn :D

Dit is eigenlijk het briljante aan minecraft, heb je het ene af verzin je wel weer wat anders om te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 182269 op 03-03-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397236

Ik ben bezig om momenteel een 50 block hoge stormtrooper te maken mt sneeuw en black wool. Wat een rotklus het is. Daarnaast staat een piramide van 49 x 49 van sandstone en binnenkort een enorme glazenbol.

Druk druk druk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Anoniem: 182269 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:44:
Ik zit er ook over te denken om zo'n mobfarm te maken.
Wat ik me bedacht is dat het wel gaaf zou zijn om meerdere vloeren te maken.
Elke vloer heeft 2+5 in hoogte nodig, wat dus in feite neerkomt op 8 blokken ( 1 voor de zekerheid).
Als ik dan begin vanaf 16 hoog van bedrock dan zou ik dus een soort van flat kunnen maken van deze vloeren.
met het uitendelijke doel om op 128 hoog ergens te eindigen
Kost wel wat moeite enzo, maar het zou wel gaaf zijn :D

Dit is eigenlijk het briljante aan minecraft, heb je het ene af verzin je wel weer wat anders om te doen.
Heb jij filmpjes gezien van de 50x50x2 versie (die ik aan het maken ben: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Mob_Farm). Daar komen al meer resources uit dan dat jij kunt gebruiken, denk niet dat er op deze manier nog meer uit te halen valt. Beetje overkill lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 20:47

Toppertje

www.davideografie.nl

Ik heb nu geld op mn paypal account, dus kan ik een gift code kopen, maar ik kan toch ook gewoon een account voor diegene aanmaken??

Wat is het verschil daartussen? (Ja ik weet het wachtwoord van diegene omdat ik hem zelf aanmaak, maar dat is geen probleem)

Nog een probleempje, ik draai op mijn laptop een server (voor mezelf om dingen te testen) maar ik kan die server niet vanaf een andere PC benaderen, als ik via start cmd intyp en dan ipconfig dan komen er een stuk of 3 ip adressen te voorschijn met 192.186.nogwat maar ze werken allemaal niet, wat doe ik fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik dus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 08:12
Heb je in je router je port opengezet van de server?

uit mijn hoofd 25565

dit doe je door naar 192.168.1.1 te gaan en dan de port te forwarden naar je eigen computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

ik dus schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:43:
Heb je in je router je port opengezet van de server?

uit mijn hoofd 25565

dit doe je door naar 192.168.1.1 te gaan en dan de port te forwarden naar je eigen computer
Nee niet gedaan, maar als het andersom doe, dus een server op mijn PC laat draaien en hem met mijn laptop probeer te bereiken lukt het wel gewoon.

Als ik naar 192.168.1.1 komt er de volgende melding: De webpagina kan niet worden weergegeven.

Edit: Beide Pc's hebben internet via dezelfde router.

[ Voor 5% gewijzigd door Toppertje op 03-03-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 22:52
FastFred schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:44:
EDIT: hoe hoog heb jij de spawn vloer vanaf bedrock zitten? Ik ben een 'bedrock blok' tegen gekomen en ben vandaar uit 12 blokken omhoog gegaan en daar de 50x50x2 spawn vloer gemaakt. Maar ik bedenk me net dat de kanalen ook nog eens 5 blokken onder de spawn vloer zakken, en dat daarna die tunnel nog komt. Hopen dat ik niet overnieuw hoef te beginnen en dat het allemaal net past :9
Ik heb het net zoals jij. Eerst bedrock steen tegengekomen en vanaf daar die vloer gemaakt.
Heb nog zitten puzzelen met wat ze nu bedoelde voor dat kleine kamertje daar.
Ben toen recht omhoog gegaan, maar vanwege die slurf is dat niet slim. Dus heb ik toen eerst vanaf daar de slurf gemaakt en dat punt als centre voor mijn grote kamer.
Moest dus nog een stuk van de kamer opvullen en een ander deel weghakken.

Daarna ben ik overigens die 16 omhoog gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Met dat kleine kamertje bedoelen ze dat je daar een base of operations hebt. Met kisten, workbench enzo. Of bedoel je dat niet?

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 03-03-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FastFred schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:15:
[...]

Heb jij filmpjes gezien van de 50x50x2 versie (die ik aan het maken ben: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Mob_Farm). Daar komen al meer resources uit dan dat jij kunt gebruiken, denk niet dat er op deze manier nog meer uit te halen valt. Beetje overkill lijkt me
Mwah, gwoon omdat het kan en voor de fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja ok, maar echt veel bijdragen aan de productie zal het niet doen, de 'standaard' versie van die mob farm produceert al meer dan genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

128 - 16 = 112
112 / 8 = 14
ik zou dus infeite een laag of 13 / 14 kunnen bouwen. Dit zou idd dikke overkill zijn maar wel gaaf om zo'n hele boel mobs bij elkaar te zien.

Ik zal wel screenshots posten in een later stadium wanneer ik ermee bezig ga :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Anoniem: 182269 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:12:
128 - 16 = 112
112 / 8 = 14
ik zou dus infeite een laag of 13 / 14 kunnen bouwen. Dit zou idd dikke overkill zijn maar wel gaaf om zo'n hele boel mobs bij elkaar te zien.

Ik zal wel screenshots posten in een later stadium wanneer ik ermee bezig ga :p
Dan kun je net zo goed een "normale" mob tower maken van 4 blokjes per verdieping, dan heb je het dubbele aantal verdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toppertje schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:57:
[...]

Dan kun je net zo goed een "normale" mob tower maken van 4 blokjes per verdieping, dan heb je het dubbele aantal verdiepingen.
ik zal wel eens kijken wat 1 verdieping oplevert, ik verzin wel wat

Jammer dat ze enemy mobs hebben uitgezet op de tweakcraft server, anders had ik dat daar mooi kunne bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340973

nieuws, is er al, maar daar mag niemand in omdat hij giga mega lag geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

Op de server waar ik speel is nu een creative en een survival wereld. Met een portal kan je tussen beide werelden switchen. Geniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Een voor mij onmogelijke puzzle... Ik ben bezig met een minecart station (multiplayer) en wil graag 2 kanten op, maar vanaf beide kanten wil ik ook op het aankomst spoor terecht kunnen komen...

Ik kom er niet uit...

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/541/20110303172504.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 18:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Gebruik Minecart Mania? Dan kan je speciale blokken eronder plaatsen zodat je tijdens het ritje kan bepalen waar je heen gaat. Of course, that requires a server (dat je lokaal kan gebruiken).

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:45

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ben zelf middagje bezig geweest met de Mobtrap op onze server, leuke bezigheid :S
Is gebaseerd op de mobtraps van Kiershar, heb er alleen eigen twist aan gegeven.
Het lava killer mechanisme werkte bij mij niet goed, de spinnen kwam er onderdoor
(ze zagen mij door de muur heen, dus kwamen achter me aan, ONDER de trap door... lekker als je afk staat te collecten :/ )

Nu dus een drowning systeem gebruikt, en dan gelijk 10 breed, zodat er lekker veel mobs tegelijk kunnen verdrinken.
enige nadeel aan deze trap, er spawned niet zo heel veel. (10 stacks loot per uur ofzo?)
Dus denk dat ik de spawning room groter moet maken of de groten in de chunk allemaal moet gaan verlichten...

Had eerst problemen met spinnen die tegen de muur (die van glas is, altijd leuk om te zien hoe alles verzuipt :P en dus boven in de kamer blijven plakken. Heb daar nu gewoon zooi cactussen in geplakt die de spinnen aan de zijkant en boven aan het glas stukmaken. werkt ERG goed!
Zal evt nog kijken of ik er (duidelijke...) screenshots van kan maken, hoewel het er natuurlijk allemaal vrij donker is, omdat de mobs wel moeten blijven spawnen :)

Tis een kamer van 80*3X (op sommige plekken 34 of 36, je kan mobs max 8 plekken op laten schuiven met water, + de 2 water stromen die door het midden naar de killroom gaan, maar daar kwam ik later pas achter :P ) 2 hoog en een waterstroom van 2 breed en 2 hoog. Wooden plates gebruikt (niet pressure plates, echt de half plates zeg maar) als verbindingsstuk tussen de stromen.
Ze kunnen wel stil staan op zon plate tussen de stromingen door, maar ze gaan uiteindelijk toch door naar het volgende stukkie stroming omdat ze toch steeds terug geduwt worden.
Uiteindelijk laatste stuk een verbreding in de stroming gemaakt, wat uiteindelijk 10 breed werd, dan drop van 6 blocks, langs een glazen muur. onderin doorgang van 1 hoog en alles daarna verzamelen in een klein stroompje.

De glazen muur bij het drown stuk is puur voor de leedvermaak en ter controle of het goed gaat.
Wegens ontwerp "foutje" is die vrij dichtbij de mob spawn, waardoor deze niet verlicht is.
Bij de volgende mobtrap bouw ik het collection gedeelte veel verder weg bij het spawn gedeelte. heb je ook geen gekloot met spiders die tegen de muur op blijven lopen of achter je aan gaan of whatever. (dan zou een lava kill systeem ook weer kunnen werken, hoewel ik die nog niet 100% vertrouw. Heb het idee dat deze ook items verbranden)

Grote voordeel van deze manier is dat je spawn room maar 4 diep wordt (totaal, 2 diep voor de slootjes, 2 diep op de plekken waar de mobs spawnen). (zie tutorial van kiershar, ik heb het alleen dus met wooden plates gedaan, niet met signs. Bespaart HOOP hout :P )

Screenshots werken door het weinige licht niet echt goed, maar op verzoek wil ik wel kijken of ik er meer van kan maken :)

Blijft erg leuk om te zien (met F3) hoe alle rijtjes getallen naar je toe komen drijven ;)

Trouwens, over de spawn rate...
Snap niet helemaal goed waarom die bij mij zo laag is, de mob trap zit onder een meer, en volgens de Xray map zijn er ook geen caves boven het ding... (mobspawning floor zit op laag 20).
Moet in de hele chunk alle grotten verlicht zijn?? of alleen in de buurt van de mobtrap?
want ik haal echt de rate niet die ik in veel tutorials zie...
edit, zie dat de spawning floor midden op een kruising zit van chunks, met 1 chunk waar erg groot cavesystem zit (wat ik volgens mij al verlicht had.... naja, gaan we nog maar ff controleren en clearen dan :P )

[ Voor 9% gewijzigd door TepelStreeltje op 04-03-2011 02:26 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:14
Tepelstreeltje, dit is een interessant artikel om eens door te nemen als je bezig bent met het maken van mobtowers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:45

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Milenco schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 07:05:
Tepelstreeltje, dit is een interessant artikel om eens door te nemen als je bezig bent met het maken van mobtowers.
ah kewl, verklaart wel aantal dingen!
bevestigd ook paar vermoedens :)
To optimize mob harvesting try these things:
1) Light up every cave within 70 squares of your spawning area. You can use cartograph in cave mode to figure out which ones are unlit. Also light up the surface, unless that is part of your machine. This will force mobs to spawn in your spawn area.
2) Don't stand too near your spawning area. Mobs won't spawn within 30 blocks of you. Not sure if this counts the vertical axis or not. If you need to draw them into your trap, include a safe way to enter/exit the chamber, such as a glass catwalk.
denk dat ik vooral met de onderste de fout in ga...
het glas en halfstone gedeelte vermoedde ik, erg goed om te weten!

Maar een mobtower zit er niet in, ff te veel werk :P
de huidide trap werkt goed genoeg, zat gewoon een 2e char neer ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Laatst online: 05-03 12:59
Toppertje schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:32:
Een voor mij onmogelijke puzzle... Ik ben bezig met een minecart station (multiplayer) en wil graag 2 kanten op, maar vanaf beide kanten wil ik ook op het aankomst spoor terecht kunnen komen...

Ik kom er niet uit...

[afbeelding]
Men neme (als je geen minecart mania hebt)

- 1 schakelaar
- 3 houten pressure plates
- een hoop redstone
- een hoop redstone torches

vervolgens zal je een flink schema gaan moeten maken om de wissels in de juiste verhouding te krijgen. Standaard wijzen ze vanaf Zuid, richting Oost (bij mij op de server iig).

Dat is makkelijk op te lossen door een pressure plate neer te leggen op de juiste locatie en die met redstone aan het wissel te verbinden.

Om dit ook samen te laten werken met een schakelaar voor links <-> rechts vanaf het 'vertrek' station zal je een geavanceerd redstone circuit moeten maken waarbij de pressure plates het tegenovergestelde doen van de stand van de schakelaar.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Laatst online: 00:55
Kan hout vlam vatten? Ben een boomhut aan het bouwen, maar er is een beetje weinig licht. Kan ik er fakkels in plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Fakkels zorgen sowieso niet voor brand (dacht ik..) alleen flint & steel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 20:03

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Twylight schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:12:
En lava

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mijn mob farm is af, ik heb deze gebouwd: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Mob_Farm

Ik ben alleen te laag begonnen, dus had weinig plek voor de stroom water die mij de items bezorgd. Ik denk dat mede daardoor de spawn rate niet fantastisch is. Want bij het item afhaal punt heb ik verlichting. Ik denk dat dus de verlichting daarzo ga vervangen voor Redstone torches. Na wat research blijkt dat vijandige mobs alleen spawnen bij licht level 8 en lager. Torches zijn licht level 14, de maan is 4, maar Redstone torches zijn level 7.

Maar hij werkt dus wel :) Ben er alleen nog niet achter wat soulsand (wordt genoemd in de link) precies is, dat voorkomt dat spinnen gaan klimmen in de tunnel richting de lava en een opstopping veroorzaakt.

Verder werkt het prima, wel een bak werk, de boel later vullen met water is kinderspel, plaatsen van lava moet je even goed nadenken over een escape plan voor het geval je moeite hebt weg te komen bij de lava en de torches weghalen voor gebruik van de farm is een zenuwslopend iets aangezien je telkens mee gesleurd wordt door je eigen aangelegde kanalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
FastFred schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 02:03:
Mijn mob farm is af, ik heb deze gebouwd: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Mob_Farm

Ik ben alleen te laag begonnen, dus had weinig plek voor de stroom water die mij de items bezorgd. Ik denk dat mede daardoor de spawn rate niet fantastisch is. Want bij het item afhaal punt heb ik verlichting. Ik denk dat dus de verlichting daarzo ga vervangen voor Redstone torches. Na wat research blijkt dat vijandige mobs alleen spawnen bij licht level 8 en lager. Torches zijn licht level 14, de maan is 4, maar Redstone torches zijn level 7.

Maar hij werkt dus wel :) Ben er alleen nog niet achter wat soulsand (wordt genoemd in de link) precies is, dat voorkomt dat spinnen gaan klimmen in de tunnel richting de lava en een opstopping veroorzaakt.

Verder werkt het prima, wel een bak werk, de boel later vullen met water is kinderspel, plaatsen van lava moet je even goed nadenken over een escape plan voor het geval je moeite hebt weg te komen bij de lava en de torches weghalen voor gebruik van de farm is een zenuwslopend iets aangezien je telkens mee gesleurd wordt door je eigen aangelegde kanalen :+
Soulsand = drijfzand/sloomzand :P

In de Nether kan je daar aan komen.

Hier meer info:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Soul_Sand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107941

opgelost. post niet meer van toepassing

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 107941 op 05-03-2011 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Anoniem: 107941 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 02:09:
krijgt iedereen zo'n rare site als hij minecraft.net wilt bezoeken?

hij verwijst hier naar stol.it blogs
Hier werkt hij gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107941

cache wissen wil nog wel eens helpen zo bleek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Heb nog een minecraft account iemand belang heeft quote dit bericht en krijgt deze account van mij.

De waarom

Supermooi spel kon het destijd 15 uur per dag spelen.

Ik ben extreem snel verslaafd en extreem snel op iets uitgekeken.

Een game kan ik niet 1 uurtje spelen worden er automatisch meer en heeft me 1.5 jaar geduurd om met guild wars te stoppen. Steek liever mijn tijd in Sociale kringen. Diegenen die zichzelf wel onder controle houden hebben aan minecraft een prachtig origneel en super creatief spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Anoniem: 49090 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 09:25:
Heb nog een minecraft account iemand belang heeft quote dit bericht en krijgt deze account van mij.

De waarom

Een game kan ik niet 1 uurtje spelen worden er automatisch meer en heeft me 1.5 jaar geduurd om met guild wars te stoppen. Steek liever mijn tijd in Sociale kringen. Diegenen die zichzelf wel onder controle houden hebben aan minecraft een prachtig origneel en super creatief spel.
Waarom bewaar je hem niet gewoon om af en toe te spelen...

Of is het net een zak drop... kunt er niet afblijven... :+

Btw, ik zeg geen nee tegen een free accountje :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 05-03-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Laatst online: 21:12
Ik heb met een vriend van mij sinds de laatste update eigenlijk altijd, dat hij op mijn server flinke lagg heeft. In de zin dat hij iets typt en het zelf 10-15sec. later pas ziet verschijnen, en geen kisten en ovens meer open krijgt. Het aan en uitzetten van smooth-lighting bij hem maakt niet zoveel uit. Voor de update hadden we nooit last van deze lagg, iemand tips of oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 15:53
Twylight schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:12:
En redstone dat in de fik staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Dingen die voor brand kunnen zorgen:

Vonken die van Lava afkomen
Flint & Steel
Lava zelf

Dat zijn (afaik) de enige 3 dingen die momenteel bijv bomen aan kunnen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43

De waarom

Als de account nog niet weg moest zijn stel ik me bij deze kandidaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

De waarom

Ik ben best wel geinteresseerd :Y

edit @ croontje FFFFFFFUUUUUUUUU voorkruiper 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Mavamaarten op 05-03-2011 16:10 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021

De waarom

Mn broertje heeft nog geen account, heb je em nog?

jammer dat je verslaafd raakt zeg! ik word het gewoon zat na 3 uur per dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

natasdiamon schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:12:
[...]
Mn broertje heeft nog geen account, heb je em nog?
Ik ook niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@blackspot was eerlijk eerst.

Ik zie dat hij minecraft 15 euro gifts kan aanbieden

Minecraft heeft mij 100en uren gekost en kijk met plezier terug.

In geld is minecraft het in mijn ogen altijd waard.

Ik kan extreem verslaafd raken naja moet eerst maar geld verdienen real life :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Laatst online: 20:43
Mavamaarten schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:10:
[...]

Ik denk dat blackspot me nog voorder was :p
Tenzij hij ze niet nodig heeft of zelf al eentje heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Och ja, je hebt gelijk :+
Dan speel ik wel verder met tunngle + vrienden op mijn eigen local server ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De waarom

Ik snap precies wat je bedoeld, ik word echter niet snel verslaafd, maar Minecraft heeft in 2 weken tijd al voor vele slapeloze nachten gezorgd.

Jammer dat ik te laat ben, mijn vriendin wil ook beginnen met Minen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Mavamaarten schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:10:
[...]

Hij was vijf minuten eerder hoor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292366

Ik heb ook een minecraft account om weg te geven, om dezelfde reden als die van Grave: kan dr maar moeilijk mee stoppen als ik weer begin met spelen :F

Dus:

- Wie de mooiste minecraft-gerelateerde tekening maakt en in dit topic zet krijgt het account! :)
- Deadline is zondag 6 maart 20.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Mag ik vragen hoe jullie toch nog de heymod kunnen draaien op de GoT server, ik kan hem namelijk niet meer starten sinds de nieuwe versie???

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 17:51

theezeefje

Poehee

Wie o wie weet het volgende..
ik heb om lekker op te kloten een eigen servertje opgezet met craftbukkit erop.

ik ben op zoek naar een plugin, waarmee ik zelf de mob-spawns kan craften.
(kan dit uberhaupt ?)

ik zie nl wel eens van die mob towers, dus het lijkt me mogelijk.....

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Voor mob towers/traps heb je geen spawners nodig. gewoon een donkere ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 17:51

theezeefje

Poehee

Twylight schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:54:
Voor mob towers/traps heb je geen spawners nodig. gewoon een donkere ruimte
ow ok :D

ik dacht dat ze uit die spawnplekken kwamen zetten.
zou nl wel een stuk makkelijker zijn, laat je ze direct in stromend water neerkomen.

maar spawnen ze ook in afgesloten donkere kamers ??????

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
theezeefje schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:57:
[...]

ow ok :D

ik dacht dat ze uit die spawnplekken kwamen zetten.
zou nl wel een stuk makkelijker zijn, laat je ze direct in stromend water neerkomen.

maar spawnen ze ook in afgesloten donkere kamers ??????
Juist daar ;)

leesvoer: http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=35&t=40917

[ Voor 9% gewijzigd door jmxd op 06-03-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Anoniem: 292366 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:23:
Ik heb ook een minecraft account om weg te geven, om dezelfde reden als die van Grave: kan dr maar moeilijk mee stoppen als ik weer begin met spelen :F

Dus:

- Wie de mooiste minecraft-gerelateerde tekening maakt en in dit topic zet krijgt het account! :)
niet zelf gemaakt maar wel cool:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.mastermarf.com/blog/2010/101011-minecraft-addiction.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292366 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:23:

Dus:

Niemand een gratis accountje ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Anoniem: 292366 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:36:
[...]

Niemand een gratis accountje ? :)
ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:04
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1224/5104297536_a1a0caf284.jpg
Ik heb Minecraft pas gekocht, en zou graag een accountje hebben om aan n vriend van me te geven, kunnen we samen doen :)

EDIT: Als ik iets langer de tijd krijg, maar ik er zelf een.

[ Voor 13% gewijzigd door BeefHazard op 06-03-2011 19:50 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil wel een zelfgemaakte tekening, mag ook met paint ofzo hoeft niet onwijs bijzonder te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeefHazard schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:49:

EDIT: Als ik iets langer de tijd krijg, maar ik er zelf een.
Er is volgens mij niet veel interesse dus bij deze ben je de gelukkige winnaar :) Ik stuur je een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Anoniem: 292366 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:05:
[...]

Er is volgens mij niet veel interesse dus bij deze ben je de gelukkige winnaar :) Ik stuur je een DM
:?

[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 06-03-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:04
Sorry Whatson. Ik vind dit wel lullig voor je, echter ik heb de acc al weggegeven aan die vriend.

Anyways: Thanks rob, super aardig van je om hem weg te geven :D

[ Voor 25% gewijzigd door BeefHazard op 06-03-2011 20:22 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:22

Zjemm

...

pff net gemist :(

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
Ik heb met een vriend van mij sinds de laatste update eigenlijk altijd, dat hij op mijn server flinke lagg heeft. In de zin dat hij iets typt en het zelf 10-15sec. later pas ziet verschijnen, en geen kisten en ovens meer open krijgt. Het aan en uitzetten van smooth-lighting bij hem maakt niet zoveel uit. Voor de update hadden we nooit last van deze lagg, iemand tips of oplossingen?
Ik stel mijn vraag nog maar even een keer, omdat ik denk dat hij een beetje weggevallen is in al het weggeefgeweld van gratis accounts,
iemand die een goede tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
misschien ff java opnieuw installeren en of minecraft?

edit: wow alweer zo laat :z ben ook te verslaafd aan dit spel :9

weltrusten :z :z

[ Voor 46% gewijzigd door LuckyLukeNL op 07-03-2011 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
LuckyLukeNL schreef op maandag 07 maart 2011 @ 03:19:
misschien ff java opnieuw installeren en of minecraft?
Hebben we geprobeerd, maar heeft niks geholpen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrCostanzo schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:43:
[...]

Hebben we geprobeerd, maar heeft niks geholpen,
Je kunt anders proberen via de browser werkt het dan wel goed?

Leuk leesvoer

http://www.minecraftforum...9e1612fa154a8b1e7414f819b

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 07-03-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
@Grave,

Bedankt voor de tip, zal dit vanavond proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Het kostte me een middag werk, maar het resultaat mag er zijn O+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wV5Xj.png

Gebaseerd op

Afbeeldingslocatie: http://www.gsarchives.net/nes/teenage_mutant_ninja_turtles/sprites/non-animated/raph_profile.gif

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
Vandaag eindelijk betaling binnen, dus sinds vandaag officeel minecraft in huis :) Daarvoor telkens op offline mode gespeelt. Meteen de tweakcraft server bekeken, damn wat een werk allemaal, Supervet gedaan allemaal, ben ik nog wel vaker te vinden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Zo te zien komen er nog huisdieren in het spel (hond) maar ze moeten echt gewoon schuine blokken in gooien. Het spel heeft geen doel maar eigenlijk draait het om creaties te bouwen en dan vooral huizen. als je schuine blokken hebt kan je tenminste een mooi dak maken. Er is wel een mod maar die vervangt de ladders weer en werkt volgens mij ook alleen maar offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Schuine blokken? Nee dankje, dan verdwijnt de hele "blokkerigheid" :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:22
Ze mogen van mij dan eerder maken dat die halve blokken niet alleen op de onderste helft van een full-blok komt te liggen als je die plaatst, maar ook op de bovenste helft geplaatst kan worden (dat je van onder af dus eerst een half blok lucht hebt en dan een half blok materiaal). Helemaal mooi zou zijn als je de halve blokken ook verticaal kan plaatsen (maar dat je deze wel apart moet craften door bijvoorbeeld drie stukjes hout boven elkaar), dan kan je al heel wat minder grove bouwwerken maken.

Ook mogen zie die halve blokken voor meer materialen maken (sandstone, glas, eigenlijk alle bouwblokken) en om dan helemaal consequent te zijn ook voor alle bouwmaterialen trappetjes maken.

Dan nog redstone tegen een muur aan kunnen plakken in plaats van alleen op de grond en ik ben eerst wel weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sandstone heeft al een half blokje hoor.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

Invisible_man schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:43:
Dan nog redstone tegen een muur aan kunnen plakken in plaats van alleen op de grond en ik ben eerst wel weer blij :)
dat zou idd wel wat handiger zijn, of dat je dmv craften, redstone 'leidingen/verbindingen' kan creëren in een block

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06 17:29
Yeah, Minecraft IC's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

nee dat worden weer teveel verbindingen in een block. gewoon een rechte verbinding van onder tot boven door het block. of een hoek verbinding of een kruis verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Gewoon hetzelfde als op de grond dus ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 10:31
Gisteren maakte ik toch wat raars mee in mijn server.

Ik startte de server opnieuw op en log weer in, plotseling krijg ik een hoop gezeik naar me dat iets niet klopt, dus ik teleporteer daarheen. In de tribunes van een voetbalstadion dat hij had gemaakt stond ineens het huis van iemand met delen eromheen. Dat hele stuk is gewoon gekopieerd en in het stadion terecht gekomen, ondertussen was de console ook bezig met zo'n 100 regels per seconde aan errors uit te spugen.

Maar goed, even MCEdit opgestart, en het stuk stadion terug gekopieerd, maar het gedeelte waar dat huis was, was gewoon een grote lege chunk recht naar beneden geworden, dus ook even opgevuld en gesaved en alles was weer goed.
Even later op de avond maakte ik toch maar een cartograph om te zien of er niet meer gesloopt was, en wat bleek dus...Er zat ineens een groot meer dwars door het park heen, met zandeilandje en mooie heuveltjes erin.

Heeft iemand hier eerder van gehoord? Verplaatsende chunks?
Pagina: 1 ... 3 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.